Hoe bot jij het hier ook brengt, er zit een harde kern qua waarheid in. De baby-boomers zijn idd degene die eigenlijk het gene wat de generatie daarvoor op had gebouwd, keihard heeft lopen uit gegeven. --> Oneindig studeren, allerlei subsidies, uitkeringen, bonussen enz enz enz....en nu idd massaal aan de vervroegd pensioen.....en dan klagen tegen mijn generatie (30+) dat ze altijd zo hard hebben gewerkt blablabla...en dan heel boos worden als ik ze fijn met de neus op de feiten druk...niks hard gewerkt, hard geld uitgegeven...dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:03 schreef LXIV het volgende:
Nu de zon weer schijnt, zie ik ze vanuit mijn kantoor weer voorbijfietsen: de Grijze Ratten, ofwel de babyboomers. Te onderscheiden door hun bruine koppen van het vele buiten zijn, hun gespierde kuiten van het fietsen en hun zelfgenoegzame glimlach op hun tronies. Pas 56 en al helemaal met pre-pensioen (inclusief eindloonregeling)
Deze generatie heeft dus nooit gewerkt: Eerst tot hun 35-ste teren op de zak van de wederopbouwgeneratie, de tijd beiden met demonstrasies, sit-in aksies, rondrijden op witte fietsen en happenings:
ff de link, plaatje mag geloof ik niet.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:17 schreef LXIV het volgende:
Plaats hier voorts zo veel mogelijk plaatjes van Grijze Ratten, die niet aan het werk zijn maar lekker profiteren:
[afbeelding]
En niet alleen het geld uitgegeven van de generatie vóór hen. Middels het opbouwen van een fikse staatsschuld, hebben ze ook een voorschot genomen op de generatie ná hen!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:23 schreef Semisane het volgende:
[..]
Hoe bot jij het hier ook brengt, er zit een harde kern qua waarheid in. De baby-boomers zijn idd degene die eigenlijk het gene wat de generatie daarvoor op had gebouwd, keihard heeft lopen uit gegeven. --> Oneindig studeren, allerlei subsidies, uitkeringen, bonussen enz enz enz....en nu idd massaal aan de vervroegd pensioen.....en dan klagen tegen mijn generatie (30+) dat ze altijd zo hard hebben gewerkt blablabla...en dan heel boos worden als ik ze fijn met de neus op de feiten druk...niks hard gewerkt, hard geld uitgegeven...dat dan weer wel.
Zeer juist. Een probleem waarvan, mijnsziens, de ernst maar niet wordt ingezien. Het lijkt wel of er taboe op rust.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
En niet alleen het geld uitgegeven van de generatie vóór hen. Middels het opbouwen van een fikse staatsschuld, hebben ze ook een voorschot genomen op de generatie ná hen!
Tja er rust een taboe op he.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:23 schreef Semisane het volgende:
[..]
Hoe bot jij het hier ook brengt, er zit een harde kern qua waarheid in. De baby-boomers zijn idd degene die eigenlijk het gene wat de generatie daarvoor op had gebouwd, keihard heeft lopen uit gegeven. --> Oneindig studeren, allerlei subsidies, uitkeringen, bonussen enz enz enz....en nu idd massaal aan de vervroegd pensioen.....en dan klagen tegen mijn generatie (30+) dat ze altijd zo hard hebben gewerkt blablabla...en dan heel boos worden als ik ze fijn met de neus op de feiten druk...niks hard gewerkt, hard geld uitgegeven...dat dan weer wel.
Dat valt toch wel mee? Er is in ieder geval geen Meldpunt Discriminatie Senioren of zoiets dergelijks. Wat dat betreft mogen jullie gerust het hart luchten.quote:
Lijkt me logisch, want het is nog steeds de baby-boomers die alle politieke en meestal ook de uitvoerende macht hebben, dus tja...die zullen er neit over beginnen.....maar het is ook de schuld van de huidige 30+ generatie, want die zijn veels te veel met zich zelf bezig en intereseren zich, zeer onterecht, niet in dit probleem. [sub]Ik ben er net zo schuldig aan....ik roep het wel eens, maar doe er verder niks mee.quote:
goed topic.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 16:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
En niet alleen het geld uitgegeven van de generatie vóór hen. Middels het opbouwen van een fikse staatsschuld, hebben ze ook een voorschot genomen op de generatie ná hen!
Als dit een afspiegeling is van de generatie na mij, hoef ik daar in elk geval niks van te verwachten...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:10 schreef DANILXL het volgende:
gast what lul je nou. Mn vader is 55 en moet gewoon tot zn 65ste werken. Dus hou je mond met je lappe gelul
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:16 schreef E.T. het volgende:
[..]
Als dit een afspiegeling is van de generatie na mij, hoef ik daar in elk geval niks van te verwachten...
Dat wordt dus EN de babyboomers onderhouden EN voor m'n eigen oude dag zorgen EN tegelijkertijd de uitkeringen van de generatie na mij spekken
Ja ik refereer aan de mensen die na de FPU 65 worden, en geen AOW premie betalen over de opgebouwde pensioenen volgens het eindloonstelsel.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:10 schreef DANILXL het volgende:
gast what lul je nou. Mn vader is 55 en moet gewoon tot zn 65ste werken. Dus hou je mond met je lappe gelul
Duidelijke redenatie en ook zo logischquote:
Dat is een vrij temperamentvolle rat te noemen, niet bepaald grijsquote:Op woensdag 2 januari 2008 20:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier hebben we het dus over.
Ja, alles bij elkaar opgeteld, premiewoningen, VUT, eindloonsysteem, staatsschuld, 8 jaar studeren met een uitkering, geen bouwgrond vrijgeven et cetera, et cetera, hebben die boomers het wel zo ontzettend goed voor zichzelf geregeld toen wij nog niet mondig waren.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:02 schreef henkway het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Middelloonsysteem
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eindloonsysteem
http://nl.wikipedia.org/w(...)sschuld_in_Nederland
DE staatsschuld, JOUW schuld is nu 230.000.000.000 EURO
Oh oh, mijn vader is ook grijs..quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:13 schreef baNEEL het volgende:
Mijn rat vroeger was grijs, nu is 'ie dood
Ja! Vraag voor de zekerheid maar vast wat jij krijgt als 'ie de pijp aan Maarten geeft!quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:16 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Oh oh, mijn vader is ook grijs..
Is dat een voorteken?
Ik krijg de schulden..quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:23 schreef baNEEL het volgende:
[..]
Ja! Vraag voor de zekerheid maar vast wat jij krijgt als 'ie de pijp aan Maarten geeft!
Ga jij maar vast sparenquote:Op woensdag 2 januari 2008 22:16 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Oh oh, mijn vader is ook grijs..
Is dat een voorteken?
Uh, waarom zeg je dat tegen mij??quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:06 schreef henkway het volgende:
[..]
Ga jij maar vast sparen
want de ouderen die over vijf jaar 65 zijn betalen geen AOW premie meer, nee die moet JIJ betalen en ook de staatsschuld.
En de dure huizen verkopen ze aan jouw.
Zodat jij er financieel nooit meer uitkomt, en toch zeggen dat de VVD gelijk heeft he, dat de ouderen geen AOW premie hoeven te betalen , dom he, is die Wouter Bos.
Nee, jullie VVD jongeren zijn dom,, omdat je niet zelfstandig kunt denken![]()
En jij kunt eerst zelf gaan lenen om je studie te betalen
[ afbeelding ]
Nee niet tegen jouw , maar ik erger me er wel eens aan hoe dom de rechtse jongeren op Fok voor zich uit blaten zonder blijk te geven van enige kennis van zaken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:22 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Uh, waarom zeg je dat tegen mij??
Ben geen VVD stemmer..
Vraag blijft waarom je mij quote?quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:46 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee niet tegen jouw , maar ik erger me er wel eens aan hoe dom de rechtse jongeren op Fok voor zich uit blaten zonder blijk te geven van enige kennis van zaken.
Mogelijk dat dit er toe bijdraagt dat men ziet dat de fiscalisering van de AOW , tevens een aanbeveling van het CPB een juiste move was, helaas door gebrek aan inzicht en een teveel aan dom geblaat gecanceled, met dank aan de opperrat Marcel van Dam, die zijn koopsompolis in gevaar zag komen
ik dacht dat je dit niet serieus nam, sorryquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:15 schreef Matje-1989 het volgende:
[..]
Vraag blijft waarom je mij quote?
No problemmmquote:Op donderdag 3 januari 2008 20:29 schreef henkway het volgende:
[..]
ik dacht dat je dit niet serieus nam, sorry
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 01:00 schreef Chasiner het volgende:
Oneens met TS, TS kan er niet mee omgaan en is een [insert scheldwoord hier]
Begin eens met het topic te lezen, gewoon lezen en de links kijkenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 01:00 schreef Chasiner het volgende:
Oneens met TS, TS kan er niet mee omgaan en is een [insert scheldwoord hier]
Het lijkt of jongeren nog steeds niet mondig zijn of simpelweg niet nadenken over geld.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, alles bij elkaar opgeteld, premiewoningen, VUT, eindloonsysteem, staatsschuld, 8 jaar studeren met een uitkering, geen bouwgrond vrijgeven et cetera, et cetera, hebben die boomers het wel zo ontzettend goed voor zichzelf geregeld toen wij nog niet mondig waren.
Ik denk dat dat laatste idd wel het geval zal zijn, als in dat het niet alleen zo is dat de baby-boomers (bb) de grootste generatie-groep zijnDacht ik, maar ook dat het percentage dat daadwerkelijk stemt, groter is bij de bb, dan bij andere generatie-groepen.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 11:52 schreef henkway het volgende:
[..]
Het lijkt of jongeren nog steeds niet mondig zijn of simpelweg niet nadenken over geld.
Zijn / waren ouderen slimmer??
Of denken zittende decisionmakers alleen na over hun eigen toekomst ??
Het omruilen van het eindloonstelsel voor het middenloonstelsel per 01/01/2004 ging zonder een enkele opmerking, maar toen enkelen maanden later werd geopperd dat door de BOS belasting de rijke pensioengerechtigden ook AOW premie moesten betalen, stond heel nederland op de kop, aangevoerd door de ouwe Knar Marcel van DAm
Of bestaat de meerderheid van de kiezers uit ouderen??
En Nederland opgezadeld hebben met een schuld van 230.000.000.000 euroquote:Op maandag 7 januari 2008 09:34 schreef Semisane het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ligt het zelf aan de jongere generatie-groepen, dat de bb-ers zo kunnen blijven "graaien".
Tja...en? Dat is zo, dus eigenlijk zou de 30+ en 20+ op hun achterste poten moeten staan en zich massaal in de politiek moeten storten om Nederland, al jankend, aan de haren de 21ste eeuw binnen te trekken, enkel, ik zie die generatie, waar ik ook toebehoor, gewoon weg niet, of erg sporadisch.quote:Op maandag 7 januari 2008 11:17 schreef henkway het volgende:
[..]
En Nederland opgezadeld hebben met een schuld van 230.000.000.000 euro
en de woningbouw en wegenbouw blokkeren door fijnstof en groene hart en binnenstedelijke bouw onzin
quote:. De pensioenregeling via uw werkgever gebaseerd op het “middelloon”.
De afgelopen jaren zijn veel pensioenregelingen overgegaan van eind- naar middelloon. Bij eindloon werd uw pensioen bepaald op 70% van het laatst verdiende loon. Bij middelloon wordt uw pensioen bepaald over het gemiddelde loon wat u verdiende. In de praktijk komt dat omgerekend vaak neer op ongeveer 50% van het laatst verdiende loon.
wat een onzin, die nu 60 -65 of ouder zijn hebben hard gewerkt, en gezorgd dat hun kinderen konden studeren, die mensen van die leeftijd zijn nu afgewekrt met een overwaaarde aan hun huis, die profiteren van hun vaak meer als 40 jaar werken om t nu uit te geven, wat ze ook doen,quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:34 schreef LXIV het volgende:
Wat ik helemaal vergeten ben te vermelden: Ze hebben van 1966 tot 1996 ook nog eens 270 MILJARD aan aardgasbaten verbrandt! En de staatsschuld in die periode gewoon fors laten groieen!!
en die staatschuld van 220 miljard mogen de jongeren ook ophoesten, het leven zal fors duurder worden, het beste is om de AOW helemaal af te schaffen, dan kan de loonheffing naar de 22% en gaan de verdieners weer verdienen, de ouderen hebben een dik pensioen op eindloonbasis, die hebben geen extra AOW nodigquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:34 schreef LXIV het volgende:
Wat ik helemaal vergeten ben te vermelden: Ze hebben van 1966 tot 1996 ook nog eens 270 MILJARD aan aardgasbaten verbrandt! En de staatsschuld in die periode gewoon fors laten groieen!!
Nee dat was de generatie daarvoor.quote:Op woensdag 30 juli 2008 00:09 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
wat een onzin, die nu 60 -65 of ouder zijn hebben hard gewerkt,
De generatie voor de BB-generatie hebben er voor gezorgd dat die generatie lekker gratis kon studeren en op het moment dat de kinderen van de bb-ers naar de universiteit gingen is dat snel terug gedraaid, want tja dat ging te veel kosten.quote:en gezorgd dat hun kinderen konden studeren,
De BB-generatie 40 jaar lang werken?quote:die mensen van die leeftijd zijn nu afgewekrt met een overwaaarde aan hun huis, die profiteren van hun vaak meer als 40 jaar werken om t nu uit te geven,
Dat is dus ook het probleem in deze.quote:wat ze ook doen,
Helaas is dat dus minder onzin dan jij dus denkt.quote:vergrijzing die betaald moet worden door de jongeren van deze tijd is onzin.
dom kind, je zit er langs, maaak je huiswerkquote:Op woensdag 30 juli 2008 09:03 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nee dat was de generatie daarvoor.
[..]
De generatie voor de BB-generatie hebben er voor gezorgd dat die generatie lekker gratis kon studeren en op het moment dat de kinderen van de bb-ers naar de universiteit gingen is dat snel terug gedraaid, want tja dat ging te veel kosten.
[..]
De BB-generatie 40 jaar lang werken?![]()
Nou niet dus hè sommige, maar het over grote merendeel heeft net aan 30 jaar weten vol te maken en soms nog niet eens. Studeren tot je 30ste en met je 56ste met prepensioen.
Nogmaals dat 40 jaar lang werken, dat deed de generatie voor de bb-ers.
Daarbij hebben ze er ook doodleuk voor gezorgd dat ze zeker weten een overwaarde zouden hebben op hun huizen. Het feit dat we al jaren geleden de huizenmark hebben moeten restructureren dat hebben ze gewoon genegeerd.
Dat zal dan ook op het bord van de generatie daarna komen.![]()
[..]
Dat is dus ook het probleem in deze.
[..]
Helaas is dat dus minder onzin dan jij dus denkt.
en een staatsschuld van 230 miljardquote:Op donderdag 31 juli 2008 01:55 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
dom kind, je zit er langs, maaak je huiswerk
Nou...leg eens uit dan, oh wijze moeder...quote:Op donderdag 31 juli 2008 01:55 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
dom kind, je zit er langs, maaak je huiswerk
denk eens na wat je zecht.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:42 schreef BobbyB het volgende:
Ze moeten gewoon zo invoeren dat ze vanaf hun 60e een spuitje krijgen.
bij deze, die grijze ratten geven het meeste geld uit omdat ze het hebben,. aan fietsen, met motor, erger nog, weduwen van 80 in een audie a 4, , een flatje ven 3.60 ero. minimaal.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:31 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nou...leg eens uit dan, oh wijze moeder...Of wel ga eens op mijn post in
![]()
tegenwoordig zijn de te dikke erfgenamen eerder dood dan de vrolijk fietsende ouderen , de gemiddelde leeftijd gaat naar de 90 jaarquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 01:35 schreef Killer_Mom het volgende:
leuker voor de erfgenamen.
klopt de verwachte leeftijd gaat omlaagquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 20:25 schreef henkway het volgende:
[..]
tegenwoordig zijn de te dikke erfgenamen eerder dood dan de vrolijk fietsende ouderen , de gemiddelde leeftijd gaat naar de 90 jaar
Was dat echt zo 1 jaar geledenquote:Op maandag 7 januari 2008 11:17 schreef henkway het volgende:
[..]
En Nederland opgezadeld hebben met een schuld van 230.000.000.000 euro
en de woningbouw en wegenbouw blokkeren door fijnstof en groene hart en binnenstedelijke bouw onzin
terwijl de staaatswoningen een waarde hebben van 300 miljard, ik zou zeggen verkoop die dingen aan de huurders voor 70% en stop het in de schatkist.quote:Op donderdag 2 april 2009 09:41 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Was dat echt zo 1 jaar geleden
stand staatsschuld
307,2 miljard euro eind februari 2009
en dat wordt nog veel erger want de komende vijf a tien jaar gaat de grote golf met pensioen en die stoppen allemaal met AOW premie betalen. Ha Haquote:Op donderdag 2 april 2009 09:41 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Was dat echt zo 1 jaar geleden
stand staatsschuld
307,2 miljard euro eind februari 2009
[edit]
Ik heb nog even nagezocht, het was nog erger.
In januari 2008 was de staatsschul : 212.167.603.803 euro
In 13 maanden 100 miljard (bijna 50%) erbij.
Da kan niet hè.quote:Op donderdag 2 april 2009 09:45 schreef henkway het volgende:
[..]
terwijl de staaatswoningen een waarde hebben van 300 miljard, ik zou zeggen verkoop die dingen aan de huurders voor 70% en stop het in de schatkist.
nationaliseren en verkopen voor dat de corporatiedirecteuren alles in hun prive BV's hebben laten verdwijnen
Maar Nederland wordt geregeerd door het zorgkartel en de Numerus Fixus op iedere beroepsgroep die meer dan 4 x modaal verdient
klets nietquote:Op donderdag 2 april 2009 09:53 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Da kan niet hè.
Dan zouden de huizenprijzen flink gaan dalen omdat de markt groter wordt.
Dat betekdn ook dat het vastgoed van de cooperaties minder waard wordt.
Wat zou dat niet betekenen voor dat appartement van 40 m2 in Amsterdam Zuid die nu te koop staat voor 5 ton.
In een stad met 70% sociale huurwoningen zou dat een ramp zijn, voor de huizen bezitter.
Het is net als met aandelen. Bill Gates is de rijkste man ter wereld, in aandelen. Maar hij kan die aandelen nooit voor die prijs verzilveren.
Zal niet gaan gebeuren .quote:Op donderdag 2 april 2009 09:59 schreef Seneca het volgende:
Oh, en NIEMAND heeft er belang bij als onze generatie zo veel moet afdragen aan pensioenpremies etc dat we niks meer uit kunnen geven. Dan gaat de hele economie op zijn gat, en dat kost uiteindelijk nog veel meer. De babyboomers zullen dus uiteindelijk zelf ook moeten inleveren, voor hun eigen belang.
Verkopen aan de huurders natuurlijkquote:Op donderdag 2 april 2009 09:53 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Da kan niet hè.
Dan zouden de huizenprijzen flink gaan dalen omdat de markt groter wordt.
Dat betekdn ook dat het vastgoed van de cooperaties minder waard wordt.
Wat zou dat niet betekenen voor dat appartement van 40 m2 in Amsterdam Zuid die nu te koop staat voor 5 ton.
In een stad met 70% sociale huurwoningen zou dat een ramp zijn, voor de huizen bezitter.
Het is net als met aandelen. Bill Gates is de rijkste man ter wereld, in aandelen. Maar hij kan die aandelen nooit voor die prijs verzilveren.
Mijn vader ook, maar is technisch gezien geen babyboomer (1944)quote:Op donderdag 2 april 2009 09:56 schreef Seneca het volgende:
Lul toch niet vent. Mijn vader behoort tot deze generatie, en hij heeft vanaf zijn 17e gewerkt. Gestudeerd heeft hij niet, want daar was geen geld voor, maar hij heeft wel altijd mijn collegegeld betaald.![]()
Er zullen heus wel babyboomers zijn die aan jouw stereotype voldoen, maar om ze allemaal over een kam te scheren, dat is gewoon iedereen nablaten.
Het is een grote groep.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:22 schreef henkway het volgende:
[..]
Zal niet gaan gebeuren .
Ja pas in 2040, ha
Ze betalen natuurlijk wel een beetje mee.quote:Op donderdag 2 april 2009 10:38 schreef henkway het volgende:
De komende tien jaar gaat het omslagstelsel de AOW een godsvermogen kosten en de koningin krijgt het ook
en gepensioneerden hoeven niet mee te betalen, ha ha
zie deze excel dan zie je welke groep er belasting betaald
http://www.driveway.com/w=b2t0n7y9o1
Eens! Mijn vader werkt ook vanaf z'n 16e, studeren was idd geen geld voor. Heeft een eigen bedrijfje en mag voor alles waar anderen van profiteren betalen, maar zelf ooit wat vangen van deze regelingen zal hij niet.quote:Op donderdag 2 april 2009 09:56 schreef Seneca het volgende:
Lul toch niet vent. Mijn vader behoort tot deze generatie, en hij heeft vanaf zijn 17e gewerkt. Gestudeerd heeft hij niet, want daar was geen geld voor, maar hij heeft wel altijd mijn collegegeld betaald.![]()
Er zullen heus wel babyboomers zijn die aan jouw stereotype voldoen, maar om ze allemaal over een kam te scheren, dat is gewoon iedereen nablaten.
doe niet zo zielig , ik werk ook vanaf mijn16 equote:Op donderdag 2 april 2009 11:24 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Eens! Mijn vader werkt ook vanaf z'n 16e, studeren was idd geen geld voor. Heeft een eigen bedrijfje en mag voor alles waar anderen van profiteren betalen, maar zelf ooit wat vangen van deze regelingen zal hij niet.
En anderen maar blaten en janken omdat m'n pa een nieuwe auto kan betalen.
echt waar, de jaloezie van sommigen druipt van dit topic af.
IK moet niet zielig doen?quote:Op donderdag 2 april 2009 11:30 schreef henkway het volgende:
[..]
doe niet zo zielig , ik werk ook vanaf mijn16 e
maar het euvel is dat jongeren in de verhaaltjes van ouderen trappen, en niet zien in welke valkuil ze zelf stappen.
En geen geld voor studie is gelul, iedereen kon studeren als je de capaciteiten had
Welke unversiteit mag dat dan wel wezenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 23:31 schreef DANILXL het volgende:
Ik zit op de unversiteit, dus stil maar weer. Maar het is bedtijd voor jou, je moet morgen weer straten maken
Wakker worden, je reageert op een reactie van 1 januari 2008quote:Op donderdag 2 april 2009 11:52 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welke unversiteit mag dat dan wel wezen
Ik zie mijn pa (59 jaar oud) bijna nooit als ik bij mijn ouders langs ga, want die is/ zijn hard aan het werk, hij is nu 59 en werkt inmiddels alweer 45 jaar (ja, idd, zo vroeg begon hij te werken, iets met uit een groot gezin van 14 kinderen komen, nul gulden hebben en je ziet maar hoe je geld binnen brengt).quote:
En de Oscar voor meest ontroerende post gaat naarquote:Op donderdag 2 april 2009 13:07 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Ik zie mijn pa (59 jaar oud) bijna nooit als ik bij mijn ouders langs ga, want die is/ zijn hard aan het werk, hij is nu 59 en werkt inmiddels alweer 45 jaar (ja, idd, zo vroeg begon hij te werken, iets met uit een groot gezin van 14 kinderen komen, nul gulden hebben en je ziet maar hoe je geld binnen brengt).
Tel hierbij op dat hij zijn vrije vrijdagmiddag eens in de twee weken koestert en het plaatje is compleet denk ik?
Hij heeft zich z'n hele leven lang de tering gewerkt om mijn (MBO, kom maar op) studie te kunnen betalen en heeft mijn zus de mode academie op gefinancieerd. Dus niet al je grijze ratten zijn over die kam te scheren vriend.
Sterker nog: mijn pa schaamt zich nu omdat ik op mijn 29e VEEL MEER verdien dan hij, terwijl hij daarvoor gezorgd heeft.
Gekke wereld hè?
Ik ga op het terras zitten, m'n pa sms'en hoeveel ik van hem hou
PS: naast het ploeteren voor "de baas" heeft hij ook nog eens de moeite genomen om 2 kinderen fatsoenlijk op te voeden, te kleden en van onze moeder te houden i.p.v. te scheiden, wat in 99% van de gevallen toch een modegrill is bij de "grijze ratten"
Kusje
Jouw pa is een van de goeien, die mag blijven :-)quote:Op donderdag 2 april 2009 13:07 schreef dribbel79 het volgende:
[..]
Ik zie mijn pa (59 jaar oud) bijna nooit als ik bij mijn ouders langs ga, want die is/ zijn hard aan het werk, hij is nu 59 en werkt inmiddels alweer 45 jaar (ja, idd, zo vroeg begon hij te werken, iets met uit een groot gezin van 14 kinderen komen, nul gulden hebben en je ziet maar hoe je geld binnen brengt).
Tel hierbij op dat hij zijn vrije vrijdagmiddag eens in de twee weken koestert en het plaatje is compleet denk ik?
Hij heeft zich z'n hele leven lang de tering gewerkt om mijn (MBO, kom maar op) studie te kunnen betalen en heeft mijn zus de mode academie op gefinancieerd. Dus niet al je grijze ratten zijn over die kam te scheren vriend.
Sterker nog: mijn pa schaamt zich nu omdat ik op mijn 29e VEEL MEER verdien dan hij, terwijl hij daarvoor gezorgd heeft.
Gekke wereld hè?
Ik ga op het terras zitten, m'n pa sms'en hoeveel ik van hem hou
PS: naast het ploeteren voor "de baas" heeft hij ook nog eens de moeite genomen om 2 kinderen fatsoenlijk op te voeden, te kleden en van onze moeder te houden i.p.v. te scheiden, wat in 99% van de gevallen toch een modegrill is bij de "grijze ratten"
Kusje
quote:di 20 okt 2009, 13:15
Lijkwagen voor hippies
AMSTERDAM - De 54-jarige Matthew Shuter denkt een gat in de markt te hebben gevonden met zijn lijkwagen voor hippies. Nu de Woodstock-generatie aan het uitsterven is, is de behoefte aan een retrobegrafenis des te groter, denkt de Brit.
Please Wait ...
Daarom kocht hij een Daimler uit 1989 en liet deze beschilderen met bonte kleuren. "De babyboomers, of zeg maar de Woodstock-generatie, hadden een kleurrijk leven. Die willen niet in een zwarte vierkante auto begraven worden".
Wees blij man, dan heb je twee jaar extra om je pensioengat nog een beetje te dichten.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 18:46 schreef kensei het volgende:
Dit geniale topic verdient meer roem, nu weer actueel door de AOW leeftijds verhoging.
Door die klote babyboomers moet ik dus nu tot mijn 67e gaan werken
Veels te kleine wagen dat, daar passen toch lang niet alle babyboomers in!quote:
stuk voor stuk welquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:48 schreef Semisane het volgende:
[..]
Veels te kleine wagen dat, daar passen toch lang niet alle babyboomers in!![]()
Het zal er op neer komen dat de tweede schijf wordt gelijk getrokkenquote:za 24 okt 2009, 05:30 | 294 reacties | lees voor
VVD: Dit is mensen driedubbel pakken
PvdA houdt vast aan ouderentax
Van onze parlementaire redactie
DEN HAAG - Tot grote ergernis van de VVD wordt de ouderenbelasting in 2011 gewoon ingevoerd. De verhoging van de aow-leeftijd naar 67 jaar verandert niets aan het voornemen van de coalitie om ouderen met een aanvullend pensioen vanaf 18.000 euro per jaar mee te laten betalen aan hun eigen aow, stelt PvdA-Kamerlid Samsom. "Dit is weer echt de oude PvdA", reageert VVD-Kamerlid Weekers. "Mensen driedubbel pakken."
Samsom wijst erop dat de ouderenbelasting ('Bosbelasting') al in het regeerakkoord is afgesproken. "Het was de eerste maatregel om de toekomst van de verzorgingsstaat veilig te stellen", zegt hij. Daarnaast is volgens hem verhoging van de aow-leeftijd naar 67 jaar noodzakelijk. De PvdA zal ook nog verdere ingrepen in de hypotheekrenteaftrek bepleiten. VVD'er Weekers heeft geen goed woord over voor de handhaving van de ouderenbelasting. "De groep die iets meer verdient, wordt heel zwaar belast. Als je straks langer hebt doorgewerkt, terwijl je altijd al veel belasting hebt betaald, mag je nog eens fors meer in de schatkist storten. Daarmee pakt de PvdA je driedubbel", stelt Weekers Kritiek op de PvdA is er ook van de SP.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 16:03 schreef Mortaxx het volgende:
Mooie OP, 3 jaar oud en nog steeds actueel
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |