staat al een aanvraag tot veranderen uit...quote:Op maandag 3 juli 2006 10:28 schreef M0NTANA het volgende:
topc?
Maar goed, blij dat we weer gaan beginnen. Wie zijn er vandaag nog niet bij? Welke WK-gangers?
ik.quote:Op maandag 3 juli 2006 08:45 schreef M0NTANA het volgende:
Wie gaan er vandaag naar de eerste training van het seizoen?
quote:Ajax rekent erop dat het afgelopen boekjaar met rode cijfers is afgesloten. De Amsterdamse voetbalclub verwacht dat het gebroken boekjaar 2005/2006, dat vrijdag afliep, een nettoverlies heeft opgeleverd. Het uitblijven van grote transferopbrengsten is de belangrijkste oorzaak van het verwachte verlies.
Dat meldde Ajax maandag. Ook reorganisatiekosten en extra investeringen hebben de beursgenoteerde voetbalclub in de min geduwd. Ajax verwacht dat het resultaat uit de dagelijkse bedrijfsvoering wel positief is.
Piet van Reenen is de all-time topscoorder van AJAX met 273 doelpunten.quote:
donequote:Op maandag 3 juli 2006 10:55 schreef -Wolf- het volgende:
Misschien de rugnummers bij/ in de foto's van de OP plaatsen?
goed dat je het zegt, moet de batterijen nog opladen!quote:Op maandag 3 juli 2006 11:06 schreef M0NTANA het volgende:
Wie gaan er wat fotootjes schieten van (onder andere) Jaap Stam in Ajax-shirt?
Ja, dat zat ik net ook te denken.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:16 schreef Urquhart het volgende:
Heitinga heeft elk seizoen ook een ander nummer.
quote:Juanfrán draagt de komende drie seizoenen het shirt van Real Zaragoza. De linksbenige verdediger, die afgelopen seizoen op huurbasis speelde bij Ajax, wordt overgenomen van Besiktas.
De 29-jarige Juanfrán kwam in Amsterdam tot zestien Eredivisiewedstrijden. Zijn prestaties in deze duels waren echter niet toereikend voor een permanent verblijf bij Ajax. Juanfrán stond eerder onder contract bij Levante UD, Valencia CF en Celta de Vigo.
Inderdaad.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:16 schreef Urquhart het volgende:
Heitinga heeft elk seizoen ook een ander nummer.
Zou Defour dan toch nog komen?quote:De tekst van de advertentie uit het NRC Handelsblad van zaterdag 17 juni 2006 is hieronder weergegeven.
Ajax is de meest succesvolle voetbalclub van Nederland. Ajax is winnaar van 29
landskampioenschappen en van 16 nationale bekers. Ajax heeft zich internationaal een positie verworven die alleen geëvenaard wordt door clubs als Real Madrid, Bayern München en AC Milaan. In de Europacup voor landskampioenen speelde Ajax zes finales waarvan de club er vier heeft gewonnen. De basis van deze successen wordt gevormd door de succesvolle jeugdopleiding van Ajax die internationaal hoog staat aangeschreven.
Ajax, één van de weinige beursgenoteerde voetbalclubs, is zowel in sportief als in zakelijk opzicht succesvol. Met circa 170 medewerkers behaalde Ajax in het boekjaar 2004/2005 een netto omzet van ¤ 67 miljoen en een netto winst van circa ¤ 3 miljoen. Ongeveer de helft van de omzet is ‘voetbalomzet’. De overige omzet wordt gegenereerd door aan voetbal gerelateerde activiteiten zoals merchandising, tv-rechten en sponsoring.
De afdeling Juridische Zaken, is verantwoordelijk voor het brede juridische spectrum van alle voetbal- en overige activiteiten van Ajax. Het gaat veelal om contractenrechtelijke zaken, zoals transfer- en spelersovereenkomsten en sponsorcontracten, maar betreft ook licentie- en inbreukzaken, alsmede kwesties betreffende beurs- en verenigingsrechtelijke regels (KNVB, UEFA, FIFA). Er is thans een vacature voor de positie van:
Jurist bij Ajax
De Jurist zal rapporteren aan de “Manager Juridische Zaken”. Hij of zij zal na een korte
inwerkperiode zelfstandig aan verschillende afdelingen binnen Ajax juridische bijstand verlenen en contacten onderhouden met advocaten en juristen van andere organisaties.
Gevraagd
- Vanaf 3-4 jaar relevante werkervaring als advocaat of bedrijfsjurist
- Kennis van het contractenrecht
- Bij voorkeur kennis van het arbeidsrecht en het intellectuele eigendomsrecht
- Communicatief vaardig, gesprekspartner op verschillende niveaus
- Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
- Zelfstandig en pragmatisch jurist, accuraat
- Overtuigende persoonlijkheid, stressbestendig
- Flexibele instelling en gevoel voor humor
Geboden
- Een unieke organisatie, met wereldwijde faam
- Een enthousiasmerende omgeving met een gemeenschappelijke passie
- Inhoudelijk gevarieerd en interessant werk
- Grote diversiteit aan contacten, zowel in- als extern
- Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden (waaronder twee seizoenkaarten)
Volgens mij mag iedereen zijn voorkeursnummer opgeven, alleen krijgen sommige mensen die nietquote:Op maandag 3 juli 2006 11:35 schreef jna het volgende:
Sommige spelers hebben wel erg rare nummers inderdaad, misschien waren er wel spelers die met een bepaald lievelingsnummer willen spelen![]()
13 is voor Davids, hoorde ik van een insider vanmorgenquote:Op maandag 3 juli 2006 11:35 schreef devv05 het volgende:
[..]
Waarom is er geen nummer 13? Lijkt me niet dat ze bij Ajax bijgelovig zijn toch?
quote:Op maandag 3 juli 2006 11:47 schreef StarGazer het volgende:
[..]
13 is voor DavidsVieira, hoorde ik van een insider vanmorgen
Dit jaar was er volgens mij ook geen 13.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:35 schreef devv05 het volgende:
[..]
Waarom is er geen nummer 13? Lijkt me niet dat ze bij Ajax bijgelovig zijn toch?
Zelfs Manucharyanquote:Op maandag 3 juli 2006 12:00 schreef JeroenV het volgende:
Toch wel zielig als je Lindenbergh, Krohn Dehli, De Mul, Sarpong en Schilder een beter nummer hebben dan Harry.
Die schijnt nog wel talent te hebben. Daar kun je Lindenbergh en Krohn Dehli toch niet op betrappen.quote:
Wie is die derde partijquote:Maandag training en persconferentie
3-7-2006 Ajax begint maandag met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen. De selectie traint voor het eerst samen en Henk ten Cate, de nieuwe trainer, geeft een persconferentie.
AT5 zendt de persconferentie om 13.30 uur live uit. De training is verkocht aan een derde partij en is helaas niet rechtstreeks op AT5 te volgen. Om 16.30 uur volgt een uitgebreide samenvatting. Zie ook textpagina's 225 en 567.
Op de eerste training ontbreken de spelers die ook international zijn. Sneijder, Maduro, Heitinga, Stekelenburg, Babel en Grygera (Tsj) zijn nog op vakantie.
Inderdaad, moet ook wel want z'n aflopende contract (toch?) zie ik hem niet verlengen.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:22 schreef twi het volgende:
Jammer, valt weinig uit op te maken uit die nummers, behalve dat Grygera zal vertrekken.
Talpa?quote:
Dan moet hij ook snel vertrekken ook, kunnen we er nog wat voor vangen.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:22 schreef twi het volgende:
Jammer, valt weinig uit op te maken uit die nummers, behalve dat Grygera zal vertrekken.
Klopt. Zoiets las ik laatst ja.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:25 schreef jna het volgende:
Er zou toch ook Ajax, feyenoord en psv tv komen van kpn ofzo ?
Misschien is dat de derde partij
`lijkt mij ook aannemelijk. Had Sjonnie nu nog een functie binnen Ajax?quote:
Sterker nog, Oranje is naar huis omdat de bondscoach deze Ajacieden veel te belangrijk maakte.quote:Als beginnend coach had Van Basten meer baat gehad bij een ervaren assistent, die als coach al alles heeft meegemaakt. Maar Van Basten wilde met zijn klaverjasclub op pad, vier vrienden die samen opgroeiden bij Ajax. Het kan toeval zijn, maar ik bespeurde in het beleid van de technische staf een lichte voorkeur voor Ajacieden. Sterker nog, Oranje is naar huis omdat de bondscoach deze Ajacieden veel te belangrijk maakte.
Wie had er dan náást Phillip Cocu en Mark van Bommel moeten spelen?quote:Op maandag 3 juli 2006 13:19 schreef Misanthroopia het volgende:
Derksen:
[..]
Sterker nog, Oranje is naar huis omdat de bondscoach deze Ajacieden veel te belangrijk maakte.
Hoe is het met de zelfkritiek hier?
Vraag ik mij af wie had hij dan had moeten laten spelen?quote:Op maandag 3 juli 2006 13:19 schreef Misanthroopia het volgende:
Derksen:
[..]
Sterker nog, Oranje is naar huis omdat de bondscoach deze Ajacieden veel te belangrijk maakte.
Hoe is het met de zelfkritiek hier?
Vergeet Van der Vaart niet. (word ook gezien als ajaxcied)quote:Op maandag 3 juli 2006 13:21 schreef twi het volgende:
Sneijder met de punt naar achteren is vragen om problemen. Maar met Cocu en Van Bommel ernaast zou het met wat dynamische improvisatie best kunnen. Voor de rest is het belachelijk natuurlijk, aangezien Maduro, Babel en Stekelenburg op de bank hebben gezeten, Huntelaar niet mee werrd genomen en Heitinga gewoon prima in vorm is/was.
Kortom, wederom een hoop gezwets van die sigaar, die hoe langer hoe meer onzin lijkt uit te kramen.
Heej, post veranderdquote:Op maandag 3 juli 2006 13:21 schreef twi het volgende:
Sneijder met de punt naar achteren is vragen om problemen. Maar met Cocu en Van Bommel ernaast zou het met wat dynamische improvisatie best kunnen. Voor de rest is het belachelijk natuurlijk, aangezien Maduro, Babel en Stekelenburg op de bank hebben gezeten, Huntelaar niet mee werrd genomen en Heitinga gewoon prima in vorm is/was.
Kortom, wederom een hoop gezwets van die sigaar, die hoe langer hoe meer onzin lijkt uit te kramen.
In de bak ja!quote:Op maandag 3 juli 2006 13:39 schreef Pritt het volgende:
Is Nedved al gesignaleerd in Mokkum?
Nou als je Sneijder in de punt naar achteren laat spelen heb je ook niks aan zijn techniek. Omdat hij dan fysieke duels moet uitvechten die hij sowieso verliest.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:40 schreef Misanthroopia het volgende:
[..]
Heej, post veranderd
Daar heb je inderdaad een punt, zoveel zijn de Ajacieden niet in actie gekomen. Misschien was Maduro in de punt naar achter juist wel weer een goeie geweest. Met het aanvallend vermogen van Cocu en Van Bommel had je dan ondersteuning bij de spitsen gehad.
Ik ben het echter wel in zoverre met Derksen eens dat Van Basten zo stereotype kijkt naar Ajacieden in de zin van dat zij technisch superieur zijn aan alles buiten het gebied van 020. Voetballend kon bv. Sneijder het niet aan, hij strooide met mislukte passjes en het is hem niet een keer gelukt een mannetje voorbij te spelen. Waar blijft die techniek dan? En de befaamde lange bal van Heitinga? Kwam niet aan...
En dan krijg je weer dat eeuwige verhaal van, ja maar in potentie....
Ennieweez, hopen voor "jullie" dat ze er komend seizoen wel staan.
Ja, verhaaltje rond Cocu en Van Bommel erbij gebreidquote:
Tsja, dat vind ik eigenlijk meer een interpretatie-probleem aan de zijde van alles buiten "020", met name met het oog op de situatie rond Van Bommel. Dus ik snap die beredeneringen niet zo goed. Technisch is Sneijder trouwens geen wereldwonder hoor, het is geen Robben of Van Persie die een creatief individuele actie hebben. Sneijder moet het meer van de combinatie en z'n veelzijdigheid i.v.m. 2 benen hebben. Daarom is 'ie denk ook centraal gezet, maar finaal door het ijs gezakt. Weinig problemen mee, dat betekent dat 'ie gewoon in Amsterdam blijft.quote:Ik ben het echter wel in zoverre met Derksen eens dat Van Basten zo stereotype kijkt naar Ajacieden in de zin van dat zij technisch superieur zijn aan alles buiten het gebied van 020. Voetballend kon bv. Sneijder het niet aan, hij strooide met mislukte passjes en het is hem niet een keer gelukt een mannetje voorbij te spelen. Waar blijft die techniek dan? En de befaamde lange bal van Heitinga? Kwam niet aan...
Hoop het ook, want Sneijder is een jaar lang matig tot redelijk geweest, en Heitinga een half jaar lang bedroevend slecht. Zou leuk zijn wanneer ze beiden eens een topseizoen weten te draaien en we geen "in potentie" meer hoeven gebruiken.quote:En dan krijg je weer dat eeuwige verhaal van, ja maar in potentie....
Ennieweez, hopen voor "jullie" dat ze er komend seizoen wel staan.
Begint om 14.30 uur.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:02 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Al nieuws van het trainingsfront?
quote:Op maandag 3 juli 2006 14:14 schreef jna het volgende:
En nog een mooie uitspraak van Ten Cate: "De zon schijnt boven de Arena, letterlijk en figuurlijk"
Ach, niet iedereen is zo tevreden over San Marco, wie eigenlijk wel? Alleen Henk Kesler?quote:Davids slams Van Basten
Tottenham midfielder Edgar Davids insists that Marco Van Basten’s Holland side deserved to go out World Cup because of their brutality. The Oranje were knocked out in the second round by Portugal, with a record number of cards shown. “It’s ironic that under one of the most refined players of all time, the Dutch showed it is capable of brutal assaults on the pitch,” said the Serie A veteran. “Dutch football has lost its innocence. Even though there were a lot of provocations from the Portuguese side, there's simply no excuse for what happened.”
quote:Op maandag 3 juli 2006 14:21 schreef Trancelocator het volgende:
Mooi zeg. Er werd Ten Cate gevraagd wat hij vond van de Ajacieden op het WK. Toen zei hij ongeveer tien seconden niets om vervolgens te zeggen "En toen was het stil...". Maar goed, dat was eigenlijk zijn idee over het Nederlands elftal in het algemeen.
Volgens mij gaat het over de technische staf waar Derksen over schreef.quote:Op maandag 3 juli 2006 13:23 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wie had er dan náást Phillip Cocu en Mark van Bommel moeten spelen?
Denny Landzaat? Edgar Davids? Clarence Seedorf? Nicky Hofs? Jonathan De Guzman?
Ikkequote:Op maandag 3 juli 2006 14:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, niet iedereen is zo tevreden over San Marco, wie eigenlijk wel? Alleen Henk Kesler?
Maar jij bent ook niet echt een kenner.quote:
ikke nietquote:Op maandag 3 juli 2006 14:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, niet iedereen is zo tevreden over San Marco, wie eigenlijk wel? Alleen Henk Kesler?
Sterker nog, ik denk dat ik de rugnummers in de afbeeldingen ga zetten. Verder nog in de juiste volgorde zetten.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:24 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Trans, pas even het txtje aan met de rugnummers uit de huidige OP
Boakye deed het al prima als 2de rechtsback vorig jaar, die kan alleen maar beter worden.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:29 schreef jna het volgende:
Oja, bijna vergeten. Schilder en Boakye krijgen in de voorbereiding de kans om zich te bewijzen, anders worden ze verhuurd.
Opschoning van de selectie, niet krampachtig vasthouden aan namen. Duidelijke taal richting pers en publiek. Een goede voetbalvisie; aanvallend en dominant willen voetballen. De resultaten kan je weining tegenin brengen, dat is gewoon een goede serie geweest. Het spel is duidelijk voor verbetering vatbaar, maar dat kan alleen daadwerkelijk verbeteren in een periode van 2 maanden mijn inziens. Wanneer je daadwerkelijk opbouwt naar iets en daar samen naar traint.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar jij bent ook niet echt een kenner.![]()
Maar goed, waarom ben jij tevreden dan? Vanwege het spel of de resultaten?
misschien meer iets voor de 1234566 topics in WK?quote:Op maandag 3 juli 2006 14:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Opschoning van de selectie, niet krampachtig vasthouden aan namen. Duidelijke taal richting pers en publiek. Een goede voetbalvisie; aanvallend en dominant willen voetballen. De resultaten kan je weining tegenin brengen, dat is gewoon een goede serie geweest. Het spel is duidelijk voor verbetering vatbaar, maar dat kan alleen daadwerkelijk verbeteren in een periode van 2 maanden mijn inziens. Wanneer je daadwerkelijk opbouwt naar iets en daar samen naar traint.
Maar ik zeg niet dat hij perfect is; verre van zelfs. Hij had RVN nooit moeten passeren tegen Portugal; Boulharouz had gewisseld moeten worden tegen Portugal; tegen Argentinie had misschien toch op de winst gespeeld moeten worden. Sneijder had nooit centraal op het middenveld moeten spelen met Cocu en Van Bommel naast zich. De keuze VDV en Davids was misschien ook niet de beste, maar ik vind niet dat Van Basten daadwerkelijk schuld is aan de uitschakeling.
Ach, San Marco heeft tot het WK verschrikkelijk veel geluk gehad en is tijdens het WK gigantisch hard door de mand gevallen, een ervaren coach had Oranje verder gebracht tijdens dit WK, zeker gezien de mogelijkheden. Maar goed, dat is wellciht persoonlijk.quote:Op maandag 3 juli 2006 14:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Opschoning van de selectie, niet krampachtig vasthouden aan namen. Duidelijke taal richting pers en publiek. Een goede voetbalvisie; aanvallend en dominant willen voetballen. De resultaten kan je weining tegenin brengen, dat is gewoon een goede serie geweest. Het spel is duidelijk voor verbetering vatbaar, maar dat kan alleen daadwerkelijk verbeteren in een periode van 2 maanden mijn inziens. Wanneer je daadwerkelijk opbouwt naar iets en daar samen naar traint.
Maar ik zeg niet dat hij perfect is; verre van zelfs. Hij had RVN nooit moeten passeren tegen Portugal; Boulharouz had gewisseld moeten worden tegen Portugal; tegen Argentinie had misschien toch op de winst gespeeld moeten worden. Sneijder had nooit centraal op het middenveld moeten spelen met Cocu en Van Bommel naast zich. De keuze VDV en Davids was misschien ook niet de beste, maar ik vind niet dat Van Basten daadwerkelijk schuld is aan de uitschakeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |