abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39595712
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 03:21 schreef StefanP het volgende:
Ik geloof er weinig van. Als Karremans zijn poot stijf had gehouden, was Mladic echt wel wat terughoudender geweest. Gewoon oorlog voeren op de eerste de beste Servier die iets probeert, ook al heb je slechts licht geschut en staan er driehonderd meter verder 10 tanks. Moet je eens opletten hoe snel er luchtsteun komt. Als die al nodig is, want die Mladic is ook niet achterlijk en hij had heus geen 300 NAVO soldaten gedood.
'Heus' is geen kwalificatie op basis waarvan je in een oorlogssituatie beslissingen gaat maken
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_39596541
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 06:44 schreef Seneca het volgende:

[..]

'Heus' is geen kwalificatie op basis waarvan je in een oorlogssituatie beslissingen gaat maken
Was de aanname niet dat de Serviers "heus" niet al die mensen zouden vermoorden ?
pi_39596633
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:02 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Was de aanname niet dat de Serviers "heus" niet al die mensen zouden vermoorden ?
Niet echt. Dat vermoeden bestond wel, maar zoals al eerder gezegd: we konden er niets tegen doen (niet op een reeele manier, dan toch. het is niet reeel om een disproportioneel groot deel van je militairen op te offeren voor een operatie die bij voorbaat kansloos is)
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 09:09:17 #204
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_39596647
quote:
Ik geloof er weinig van. Als Karremans zijn poot stijf had gehouden, was Mladic echt wel wat terughoudender geweest. Gewoon oorlog voeren op de eerste de beste Servier die iets probeert, ook al heb je slechts licht geschut en staan er driehonderd meter verder 10 tanks. Moet je eens opletten hoe snel er luchtsteun komt. Als die al nodig is, want die Mladic is ook niet achterlijk en hij had heus geen 300 NAVO soldaten gedood.
Want Mladic was zo'n bang mannetje.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  vrijdag 7 juli 2006 @ 13:00:30 #205
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_39602930
quote:
ik zie niet in waarom niet hij heeft ook 10.000 burgers vermoord en kijk hij loopt nog steeds vrij rond.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:24:17 #206
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_39613511
quote:
Tja achteraf oordelen is erg gemakkelijk, met name als je zelf niet eens in dat gebeid bent geweest StefanP.
Daarnaast waren er al tig nederlanders gegijzeld door de Serven en dus had Mladic de macht in handen.

Vechten was geen optie omdat we dan ipv 7000 doden 12000 doden of meer zouden hebben gehad. Daarnaast weet je dat munitie ook niet alleszeggend is?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 20:26:52 #207
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39616606
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 18:42 schreef YuckFou het volgende:

[..]

bron

Voor mij dus reden genoeg om aan geen enkele 'vredesmissie' meer mee te doen, stelletje bloedhonden, Nederland aanklagen terwijl we door de *ahum* internationale gemeenschap in de steek zijn gelaten op 't moment dat Karremans luchtsteun vroeg, en dan nu maar weer om geld gaan janken, los fijn je eigen sores in t vervolg op
Laten we wel zijn, NL heeft deze mensen wel degelijk laten stikken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator vrijdag 7 juli 2006 @ 21:59:46 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39619034
de wereld (incl. de eigen Bosnische regering) heeft deze mensen laten stikken, Nederland is de enige geweest die nog een poot voor die mensen heeft uit gestoken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 04:10:42 #209
46960 StefanP
polemicist
pi_39626221
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 09:09 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Want Mladic was zo'n bang mannetje.
En jij dacht dat de rest van de NAVO op z'n reet bleef zitten als die 300 Dutchbatters op leven en dood aan het vechten waren? Nou ja, als je gelijk hebt, heeft dat tenminste 1 voordeel: het toont het failliet van die impotente organisatie aan, iets waar ik ze al veel langer voor aan zie. Overigens blijf ik er bij dat Mladic een rondje gemaakt had en elders moslimpjes was gaan zoeken. Losse soldaatjes vangen en als luchtschild gebruiken is 1 ding, maar 300 VNers dood maken is heel iets anders. Hij heeft wel betere dingen te doen dan zijn eigen huid en die van zijn manschappen te riskeren om niets.

Die Karremans had dan ook gewoon een ijzervreter moeten zijn in plaats van als een schoothondje de hielen van Mladic te likken. Ik krijg er bijna plaatsvervangende schaamte van als ik die beelden zie. Het typische Nederlandertje dat het helemaal geweldig vindt om bij de grote generaal Mladic te mogen komen, net zoals Jant Petertje Balkenende zichtbaar klaarkomt als hij weer eens bij Bush koffie mag drinken. Stelletje slapjanussen, doe gewoon waar je daar voor zit en maak die vent duidelijk dat de grens hier ligt (trek met je hiel een lijn) en dat er daar met geen teen overheen wordt gekomen.

Maar goed, zoals ik al zei, de NAVO is failliet en de legers en vechtlust van het Westen zijn gelijk aan de samenleving: slap en politiek correct. Als het niet aan de Amerikanen lag, was er nog niets gebeurd. In onze eigen achtertuin door de Yanks gered moeten worden, wat een schande...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39626630
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 04:10 schreef StefanP het volgende:

[..]

Maar goed, zoals ik al zei, de NAVO is failliet en de legers en vechtlust van het Westen zijn gelijk aan de samenleving: slap en politiek correct. Als het niet aan de Amerikanen lag, was er nog niets gebeurd. In onze eigen achtertuin door de Yanks gered moeten worden, wat een schande...
Dutchbat was VN en niet de Navo. Navo heeft met kosovo (aan het handje van de US) bewezen dat ze het beter kunnen als de VN.
Zoals ik al eerder zei moet de VN zich niet met militaire zaken bezig houden en dit door de Nato en Team America laten oplossen.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zaterdag 8 juli 2006 @ 07:52:54 #211
46960 StefanP
polemicist
pi_39626679
Euh, je hebt gelijk My bad, ik weet niet waarom ik ze door elkaar haalde.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  Moderator zaterdag 8 juli 2006 @ 09:38:19 #212
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39627242
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 04:10 schreef StefanP het volgende:

[..]
Ik krijg er bijna plaatsvervangende schaamte van als ik die beelden zie. Het typische Nederlandertje dat het helemaal geweldig vindt om bij de grote generaal Mladic te mogen komen,
er staat veel onzin in dit topic maar dit is echt de allergrootste bullshit die ik tot nu toe gelezen heb hier.
als jij uit die beelden haalt dat Karremans het naar zijn zin heeft dan heb je die beelden dus gewoon niet gezien

de rest van die onzinnige post van je ga ik na het ontbijt nog op in
pi_39627316
Nederland is daar zo genaaid dat het gewoon nooit meer VN missies moet gaan doen.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:36:07 #214
46960 StefanP
polemicist
pi_39638188
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 09:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

er staat veel onzin in dit topic maar dit is echt de allergrootste bullshit die ik tot nu toe gelezen heb hier.
als jij uit die beelden haalt dat Karremans het naar zijn zin heeft dan heb je die beelden dus gewoon niet gezien
Ah hij dronk dus niet lekker een biertje met meneer Mladic? Volgens mij toch echt wel. En nam hij ook geen cadeau's aan van de betreffende generaal, voor z'n vrouw? Wat een bink.
-Mark Steyn
pi_39638952
500 dutchbatters tegen 15,000 serven... Dat hadden ze dan ongeveer een uur uitgehouden. En nu heeft iedereen wel makkelijk praten, maar als jij daar op een heuvel ligt met je FAL en er komt een colonne tanks op je afrijden, dan steek je je handjes in de lucht en geef je je over. Al die apen hier die zeggen dat Nederland had moeten vechten snappen er niks van. "Je bent toch soldaat" is ook geen argument. Ook soldaten doen niet aan zelfmoord.

On-topic: Het enige goede dat ik uit deze rechtszaak zie komen is dat er volgende keer wel 2 keer wordt nagedacht voor er blauwhelmen naar een kansloze situatie worden gestuurd...
Ja, ik generaliseer.
  zaterdag 8 juli 2006 @ 23:52:18 #216
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_39645811
Ach StefanP, jij weet alles beter en de USA is de oppermachtige heilige.
Heb jij ergens eens gedient? Heb jij ergens eens jou poten uitgestoken omdat de politiek dat wilde?
Heb jij een idee van hoe verhoudingen in complexe landen liggen???

Uit al jou postings kan ik maar 1 ding zeggen en dat is dat jij de beste stuurlui aan wal bent. Ja,....aan wal!!! Jij hebt geen enkel besef van wat er tegelijkertijd gebeurde op internationaal vlak, dat NL luchtsteun werd gewijgerd etc etc.
Weet je dat munitie tegen je kan werken als het vochtig en nat is? (dat komt omdat er geen bevoorrading mogelijk was).
Wist je dat men niet mobiel was? (komt omdat er geen brandstof werd toegelaten).
Wist je dat er zelfs voor de soldaten amper vreten was? (bevoorrading idem, zie boven)

Jij moet eens kappen met jou vooringenomen praatjes, of anders er zelf eens gaan zitten.

Heil USA!!!!!!!
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_39646816
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Uit al jou postings kan ik maar 1 ding zeggen en dat is dat jij de beste stuurlui aan wal bent. Ja,....aan wal!!! Jij hebt geen enkel besef van wat er tegelijkertijd gebeurde op internationaal vlak, dat NL luchtsteun werd gewijgerd etc etc.
Weet je dat munitie tegen je kan werken als het vochtig en nat is? (dat komt omdat er geen bevoorrading mogelijk was).
Wist je dat men niet mobiel was? (komt omdat er geen brandstof werd toegelaten).
Wist je dat er zelfs voor de soldaten amper vreten was? (bevoorrading idem, zie boven)
Geen bevooradng en geen luchtsteun is IMO toch echt onze fout dan geweest (politiek / legerleiding)
Als we onze eigen f16 al niet in kunnen zetten als onze troepen onder vuur liggen is dat toch debiel , zelfde voor de gebrekkige bewapening , slechte bevoorading en de keuze voor het bewaken van een zogenaamde veilige enclave die bovendien vol zat met strijders.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zondag 9 juli 2006 @ 03:50:55 #218
46960 StefanP
polemicist
pi_39651414
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 23:52 schreef ErwinRommel het volgende:
Ach StefanP, jij weet alles beter en de USA is de oppermachtige heilige.
Heb jij ergens eens gedient? Heb jij ergens eens jou poten uitgestoken omdat de politiek dat wilde?
Heb jij een idee van hoe verhoudingen in complexe landen liggen???

Jij moet eens kappen met jou vooringenomen praatjes, of anders er zelf eens gaan zitten.

Heil USA!!!!!!!
Ahgossie, komt er weer eentje met z'n achterlijke USA gebash. Heel relevant man, toppie! Het is wat, ik noem 1x dat de VS jullie weer eens moesten helpen, in je eigen achtertuin nota bene, en natuurlijk is dat vreselijk. Dat had ik niet mogen zeggen. Heil USA en zo, weet je wel...

Het zal allemaal wel wat je zegt hoor... je hebt helemaal gelijk. Het zijn geen smoesjes, ze hadden groot gelijk door meteen hun handjes omhoog te steken en braafjes achter meneer Mladic na te lopen. Ze waren immers niet mobiel, ze hadden niet te eten, hun munitie had wel eens nat kunnen zijn... dus wat doe je in zo'n geval? Je zegt heel hard "SORRIE!!!" tegen alle moslims en rent snel weg. Het interesseert me geen reet al hadden ze maar 1 pistool met 5 kogels, ze zaten daar voor een missie en om dan tienduizend mensen af te laten slachten omdat ze liever lekker thuis kwamen dan dat ze hun baan deden is een grove schande. Maar ja, het Nederlandse leger he, ze doen het al in hun broek als er 3km verderop een schot gelost wordt. Maar goed, daar zal ik het verder niet over hebben. Ze zaten daar voor een taak, een blinde doofstomme had kunnen weten wat er met die mensen ging gebeuren en dan heb je maar je poot stijf te houden in plaats van allemaal excuses te zoeken. Luchtsteun of niet, je vecht maar.
-Mark Steyn
pi_39652263
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 19:13 schreef Northside het volgende:
500 dutchbatters tegen 15,000 serven... Dat hadden ze dan ongeveer een uur uitgehouden. En nu heeft iedereen wel makkelijk praten, maar als jij daar op een heuvel ligt met je FAL en er komt een colonne tanks op je afrijden, dan steek je je handjes in de lucht en geef je je over. Al die apen hier die zeggen dat Nederland had moeten vechten snappen er niks van. "Je bent toch soldaat" is ook geen argument. Ook soldaten doen niet aan zelfmoord.

On-topic: Het enige goede dat ik uit deze rechtszaak zie komen is dat er volgende keer wel 2 keer wordt nagedacht voor er blauwhelmen naar een kansloze situatie worden gestuurd...
Apen die er niks van snappen , dank je wel en dat van iemand die waarschijnlijk nog op de lagere school zat toen ik millitair was en van wie ik sterk betwijfel of hij zelf enige militaire ervaring heeft.
En 'je bent soldaat ' klopt gewoon , als ik in die tijd een opdracht had gekregen en ik wist dat dat mijn leven zou kosten dan had ik dat gedaan ja , zelfmoord opdracht of niet en ik denk dat de meeste millitairen het zelfde denken.
Ik weet wel dat als ik daar gezeten had en ik had de opdracht gekregen (en ik weet zeker dat dutchbat het zelfde had gedaan) dan had ik mijn geweer dus echt wel op die serven gericht of er nou 15 of 1000 tanks voor de poort gestaan hadden.

[ Bericht 0% gewijzigd door dontcare op 09-07-2006 07:08:16 ]
  Moderator zondag 9 juli 2006 @ 09:16:07 #220
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39652913
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:36 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ah hij dronk dus niet lekker een biertje met meneer Mladic? Volgens mij toch echt wel. En nam hij ook geen cadeau's aan van de betreffende generaal, voor z'n vrouw? Wat een bink.
eigenlijk heb je de beelden nog nooit gezien he of wel?
pi_39652945
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:36 schreef StefanP het volgende:

[..]

Tja, sorry, maar ik zag geen man die gezellig een biertje dronk, maar een vent die het bekant in zijn broek deed van angst, hetgeen ook geen pré is, voor een man in zijn functie uiteraard, maar iig geen man die op zijn gemak was, verre van
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  Moderator zondag 9 juli 2006 @ 09:28:58 #222
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39652960
quote:
Op zondag 9 juli 2006 03:50 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ahgossie, komt er weer eentje met z'n achterlijke USA gebash. Heel relevant man, toppie! Het is wat, ik noem 1x dat de VS jullie weer eens moesten helpen, in je eigen achtertuin nota bene, en natuurlijk is dat vreselijk. Dat had ik niet mogen zeggen. Heil USA en zo, weet je wel...
Haiti ligt in de VS zijn achtertuin ... daar moeten nota bene de Fransen met enige regelmaat op komen draven om de VS te helpen ... ofzo
Erwinrommel komt niet met zn achterlijke USA gebash, hij reageert op jouw achterlijke praatjes die idd niet zo heel erg relevant zijn nee
quote:
Het zal allemaal wel wat je zegt hoor... je hebt helemaal gelijk. Het zijn geen smoesjes, ze hadden groot gelijk door meteen hun handjes omhoog te steken en braafjes achter meneer Mladic na te lopen. Ze waren immers niet mobiel, ze hadden niet te eten, hun munitie had wel eens nat kunnen zijn... dus wat doe je in zo'n geval? Je zegt heel hard "SORRIE!!!" tegen alle moslims en rent snel weg. Het interesseert me geen reet al hadden ze maar 1 pistool met 5 kogels, ze zaten daar voor een missie en om dan tienduizend mensen af te laten slachten omdat ze liever lekker thuis kwamen dan dat ze hun baan deden is een grove schande. Maar ja, het Nederlandse leger he, ze doen het al in hun broek als er 3km verderop een schot gelost wordt. Maar goed, daar zal ik het verder niet over hebben. Ze zaten daar voor een taak, een blinde doofstomme had kunnen weten wat er met die mensen ging gebeuren en dan heb je maar je poot stijf te houden in plaats van allemaal excuses te zoeken. Luchtsteun of niet, je vecht maar.
Hoe wil je vechten dan, enige wat ze konden doen is een beetje in de lucht schieten want het bereik van de Servische artillerie die op de kampen stond te schieten dan kan je je poot stijf houden vanwege je ego ofzo maar dan gaat alsnog iedereen dood

de moslimmannen (Bosnische regeringsleger!) zijn degenen die snel weg zijn gerent, zeiden niet eens sorrie en namen alle andere mannen mee met de massamoord als gevolg als die gewoon met Dutchbat in de blocking positions waren gaan liggen dan was het misschien anders afgelopen want van daaruit is wel degenlijk een beetje op en neer geschoten
pi_39653093
De Servische artillerie bij Srebrenica is een slecht excuus om dan maar er van uit te gaan dat alles verloren is. Vukovar is maanden lang beschoten en ook door vliegtuigen gebombardeerd en daar zijn nog een stuk minder doden bij gevallen dan in Srebrenica. De Serviers hadden bij lange na niet de aantallen artillerie die nodig is om de hele enclave uit te roeien.
  Moderator zondag 9 juli 2006 @ 10:18:27 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39653313
iedereen zat op Potocari, die kun je met 1 stuk 155mm howitzer en een dagje schieten uitroeien!
pi_39653404
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:18 schreef sp3c het volgende:
iedereen zat op Potocari, die kun je met 1 stuk 155mm howitzer en een dagje schieten uitroeien!
Een dagje schieten ja. Tijd genoeg voor een luchtaanval op die artillerie, iets dat onmogelijk is als ze in een loods iedereen een nekschot aan het geven zijn.
  zondag 9 juli 2006 @ 10:32:57 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39653460
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:18 schreef sp3c het volgende:
Nederland had F16´s staan in Italie, genoeg om half Servie aan gort te bombarderen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator zondag 9 juli 2006 @ 10:38:15 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39653528
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nederland had F16´s staan in Italie, genoeg om half Servie aan gort te bombarderen.
allicht, daarom werd er ook luchtsteun aangevraagd maar die kwam niet
  Moderator zondag 9 juli 2006 @ 10:41:36 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39653573
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:27 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Een dagje schieten ja. Tijd genoeg voor een luchtaanval op die artillerie, iets dat onmogelijk is als ze in een loods iedereen een nekschot aan het geven zijn.
voor luchtaanvallen moest je visueel waarnemen dat er geschoten werd, op een klein groepje commando's na kon Dutchbat dat niet meer
en dan nog waren alle mannen dood geweest want die zijn voor de val van de enclave op eigen houtje zonder Dutchbat te informeren weggevlucht
pi_39654816
quote:
Op zondag 9 juli 2006 09:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

Haiti ligt in de VS zijn achtertuin ... daar moeten nota bene de Fransen met enige regelmaat op komen draven om de VS te helpen ... ofzo
Erwinrommel komt niet met zn achterlijke USA gebash, hij reageert op jouw achterlijke praatjes die idd niet zo heel erg relevant zijn nee
[..]

Hoe wil je vechten dan, enige wat ze konden doen is een beetje in de lucht schieten want het bereik van de Servische artillerie die op de kampen stond te schieten dan kan je je poot stijf houden vanwege je ego ofzo maar dan gaat alsnog iedereen dood

de moslimmannen (Bosnische regeringsleger!) zijn degenen die snel weg zijn gerent, zeiden niet eens sorrie en namen alle andere mannen mee met de massamoord als gevolg als die gewoon met Dutchbat in de blocking positions waren gaan liggen dan was het misschien anders afgelopen want van daaruit is wel degenlijk een beetje op en neer geschoten
Hier staan toch ook wat andere dingen:

http://commdocs.house.gov(...).000/hfa49268_0f.htm
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 9 juli 2006 @ 12:02:36 #230
94346 Northside
We'll see
pi_39654882
quote:
Op zondag 9 juli 2006 05:20 schreef dontcare het volgende:

[..]

Apen die er niks van snappen , dank je wel en dat van iemand die waarschijnlijk nog op de lagere school zat toen ik millitair was en van wie ik sterk betwijfel of hij zelf enige militaire ervaring heeft.
En 'je bent soldaat ' klopt gewoon , als ik in die tijd een opdracht had gekregen en ik wist dat dat mijn leven zou kosten dan had ik dat gedaan ja , zelfmoord opdracht of niet en ik denk dat de meeste millitairen het zelfde denken.
Ik weet wel dat als ik daar gezeten had en ik had de opdracht gekregen (en ik weet zeker dat dutchbat het zelfde had gedaan) dan had ik mijn geweer dus echt wel op die serven gericht of er nou 15 of 1000 tanks voor de poort gestaan hadden.
Ja, jij militair was... dienstplichtig misschien en waarschijnlijk nooit van de kazerne geweest, annders zou je niet zo dom praten over zelfmoord opdrachten. Dat jij in jouw tijd zo gek was is al triest genoeg, maar dat je ook van anderen verwacht dat ze hun leven nutteloos weggooien slaat nergens op.
Ja, ik generaliseer.
  Moderator zondag 9 juli 2006 @ 12:18:36 #231
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39655237
quote:
Op zondag 9 juli 2006 11:58 schreef djenneke het volgende:

[..]

Hier staan toch ook wat andere dingen:

http://commdocs.house.gov(...).000/hfa49268_0f.htm
zoals wat precies?

ik ga dat nu echt niet allemaal lezen want ik heb een beetje ee kater
pi_39655867
Het is ook wel erg veel om samen te vatten...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_39655884
Waar ik laatst ben achter gekomen, is dat de bosnische moslims hele goede maatjes met Hitler waren destijds...... Heel apart dat ik dat vroeger nooit bij geschiedenis had geleerd

Je hoorde alleen slechte verhalen over de italianen terwijl Mussolini nooit 1 jood aan hitler had uitgeleverd.

http://www.tellthechildrenthetruth.com/gallery/index.htm
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 9 juli 2006 @ 18:11:18 #234
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_39664360
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:47 schreef JohnDope het volgende:
Waar ik laatst ben achter gekomen, is dat de bosnische moslims hele goede maatjes met Hitler waren destijds...... Heel apart dat ik dat vroeger nooit bij geschiedenis had geleerd

Je hoorde alleen slechte verhalen over de italianen terwijl Mussolini nooit 1 jood aan hitler had uitgeleverd.

ik ben het er niet mee eens waar je op doelt maar dat is gewoon bekent hoor er waren hele islamitische divies van de ss.

en fascistisch staat niet gelijk aan rastisch dat is er door hitler bijgedaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator zondag 9 juli 2006 @ 18:27:13 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39664751
er waren idd moslims die 'goede maatjes' met Hitler waren ja net als van elke andere religie en bevolkingsgroep ter wereld zo'n beetje bealve de joden en evt de papua's

relevant (of uberhaupt interessant) is het hier verder niet
pi_39667397
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:02 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, jij militair was... dienstplichtig misschien en waarschijnlijk nooit van de kazerne geweest, annders zou je niet zo dom praten over zelfmoord opdrachten. Dat jij in jouw tijd zo gek was is al triest genoeg, maar dat je ook van anderen verwacht dat ze hun leven nutteloos weggooien slaat nergens op.
marnsbat 1 en ook op meerdere VN missies geweest dus hou even op met zeiken over zaken waar je niks van weet ....
En met 'zelfmoord opdracht' bedoel ik dus dat als je als militair een bevel krijgt , in deze situatie dus zoiets als " hou je positie en laat de serven er niet in' en je weet dat je waarschijnlijk die positie niet kan houden dan blijf je daar toch ook al weet je dat dat waarschijnlijk je dood wordt.
Als ze me een bomgordel zouden geven en vragen of ik me zelf even op wil blazen dan doe je dat uiteraard niet.

[ Bericht 25% gewijzigd door dontcare op 09-07-2006 20:17:22 ]
pi_39669921
Interessant is het zeker Speccie, het werd niet voor niets nooit aan ons verteld tijdens de geschiedenisles
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  Moderator zondag 9 juli 2006 @ 21:20:09 #238
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39670147
mwah bij ons ging de geschiedenisles over zaken die daadwerkelijk van belang waren voor (het verloop van) de wereldgeschiedenis of Nederland in het bijzonder.

dat is dit dus niet
pi_39671892
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 20:55 schreef Timmehhh het volgende:
We hadden daar gewoon nooit moeten ingrijpen, achteraf bleek dat die Moslims ook geen lievertjes waren, zoals die Naser Orić ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Naser_Ori%C4%87 http://forum.fok.nl/topic/611756 )

Volgende keer gewoon laten uitvechten kunnen ze het verderfelijke westen ook niet meer aanklagen.
Er zijn toch ook enkele "aanslagen / aanvallen" geweest op de Nederlandse militairen?

mi. zijn er 2 grote problemen geweest:

1. Het gebrek aan luchtsteun.
2. De mandaat (niet schieten, alleen kijken).

Achterlijk dat je militairen ergens naartoe stuurt zonder fatsoenlijke wapensystemen mee te geven en tegen ze zegt dat ze maar moeten kijken hoe het daar allemaal gaat. En dan tegen de bevolking zeggen dat ze beschermd worden terwijl iedereen wist dat dat niet het geval was.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  Moderator zondag 9 juli 2006 @ 22:41:23 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39673555
sterker nog Dutchbat mocht in bepaalde gebieden van de enclave niet eens komen want dan begonnen de moslims te schieten
verder wilden ze nog al is vanachter observatieposten met mortieren op de Serviers schieten die dan terug begonnen te schieten en de observatiepost raakten ipv de inmiddels vertrokken bosniers.

verder is er 1 militair omgekomen door een aanval van moslims
pi_39679131
quote:
Op zondag 9 juli 2006 18:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik ben het er niet mee eens waar je op doelt maar dat is gewoon bekent hoor er waren hele islamitische divies van de ss.

en fascistisch staat niet gelijk aan rastisch dat is er door hitler bijgedaan
dat is gewoon bekend zegt-ie` dan

wat maakt mij het nou uit of facistisch gelijk is aan racistisch, ik heb het liever niet.
  maandag 10 juli 2006 @ 01:50:35 #242
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_39679958
quote:
Op zondag 9 juli 2006 12:47 schreef JohnDope het volgende:

Ja, naast Bosniers dienden er ook Nederlanders, Noren, Belgen, Denen, Spanjaarden, Kroaten, Hongaren, Roemenen, Finnen, Bulgaren, Oostenrijkers etc etc onder de Duitsers.
Dus dit is nou niet echt opzienbarend.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_39680116
nou ik en velen met mij was dat niet geleerd op school.
Ik vind het schokkend in ieder geval. Het boek mein kampf is ook 1 van de best gelezen boeken in de arabische (moslim) wereld, dat hebben wij niet.
  maandag 10 juli 2006 @ 02:05:48 #244
126836 Super7fighter
pi_39680170
quote:
Op maandag 10 juli 2006 02:01 schreef JohnDope het volgende:
Ik vind het schokkend in ieder geval. Het boek mein kampf is ook 1 van de best gelezen boeken in de arabische (moslim) wereld, dat hebben wij niet.
Ja uiteraard. Het vreemde is dat je die fictieve oplagecijfers van Mein Kampf alleen maar op.. laat ik zeggen onbetrouwbare haatsites tegenkomt. Ook dit zegt dus niet echt veel.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_39680278
ik stond er wel van te kijken netzoals hier van :|

ik kan nog wel even door gaan zo
pi_39680305
quote:
Op maandag 10 juli 2006 02:01 schreef JohnDope het volgende:
Hoezo schokkend ? schokkender als al de Europese mensen die bij de waffen SS hebben gedient ? Omdat het Moslims zijn ?
Voor zover ik weet is de Arabische versie van Mein Kampf geen bestseller, de Turkse editie daarintegen wel ....

edit:
romeinen waren ook Nazi's?

in china / Taiwan wordt het tijdens inzweringen en eed afleggingen ook gedaan

Hee de US deed het ook

dus daar hoeven helemaal geen nazistiche motieven achter te zitten,

Maar eh , nu weer back on topic ?

[ Bericht 16% gewijzigd door dontcare op 10-07-2006 02:25:51 ]
pi_39680513
zitten wel facistische motieven achter en mein kampf is echt wel een bestsellertje daar.
  maandag 10 juli 2006 @ 02:40:49 #248
126836 Super7fighter
pi_39680582
quote:
Op maandag 10 juli 2006 02:15 schreef dontcare het volgende:

[..]

Hoezo schokkend ? schokkender als al de Europese mensen die bij de waffen SS hebben gedient ? Omdat het Moslims zijn ?
Voor zover ik weet is de Arabische versie van Mein Kampf geen bestseller, de Turkse editie daarintegen wel ....

edit:
romeinen waren ook Nazi's?
[afbeelding]

in china / Taiwan wordt het tijdens inzweringen en eed afleggingen ook gedaan
[afbeelding]

Hee de US deed het ook
[afbeelding]

dus daar hoeven helemaal geen nazistiche motieven achter te zitten,

Maar eh , nu weer back on topic ?

Oke, deze post is dus echt dope.
pi_39681464
quote:
Op maandag 10 juli 2006 02:33 schreef JohnDope het volgende:
zitten wel facistische motieven achter en mein kampf is echt wel een bestsellertje daar.
Bron graag voor de arabische versie bestseller ipv de pro-Israel sites (lichtelijke understatement) die dat beweren (en dan beweren die voornamelijk dat in Palastina het een bestseller is )
  Moderator maandag 10 juli 2006 @ 09:57:11 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39683033
ja hoe dan ook ... met Srebrenica heeft het verder evenveel te maken met de Simpsons
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')