Scheef, golvend, te dik, te hoog verzin zo'n soort woord en het is toepasbaar op die beton vloer. Ben behoorlijk pissed op de gene die dat heeft gestrort. Maar nu is het met deze zeer creatieve houten vloer er tussen goed beloopbaar zonder valgevaar en echt goed stevig.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:24 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Die vloeg loopt echt scheef in je halletje![]()
Goede keuze zeg!quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:11 schreef tnimble het volgende:
De ene rechtse deur is het geworden. Dus die met 2 smeedijzeren jugenstil klimop roosters. Achter deze roosters komen 2 naar binnen toe openbare raampjes met glas in lood. De semederij is inmiddels een paar dagen geleden al ingeschakeld om de rooster te smeden.
[afbeelding]
Als je de topics 'Dekking betonvloer' en 'verbouwing from hell' leest weet je genoeg. Toen dit huis van van generatie op generatie werdt verkocht zag het er niet zo uit. Had wel een paar kleine gebreken maar niet zoals nu.quote:Op donderdag 6 juli 2006 22:43 schreef bleiblei het volgende:
Crisis, wat heb je voor dat ehm... "huis" betaald?. Ik hoop niet te veel als ik je foto's zo voorbij zie komen. Wel mooi om te zien, al dat echte hout bewerken
.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 01:53 schreef Cybersijp het volgende:
Man man man , wat een oog voor detail heb jij zeg!!! Echt heel erg netjes hoe je alles bij elkaar knutselt.
Keep the pics coming! leuk om zo inzicht te krijgen in hetgeen je mee bezig bent
Thanks allen!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 08:40 schreef sanger het volgende:
Wat een precisieklus weer Tnimble!
Volgens mij ben jij altijd net zolang bezig met foto's maken als met het klussen zelf
Klote hč, als het zo tegenzit.quote:
Idd Onderstaand model JV 5076 van Java deuren kost 1900 euro ex hang en sluitwerk. OM deze te lane maken met boven paneel en smeedijzeren rooster ipv gietijzeren wordt ie zo'n 2 maal zo duur! Heb je natuurlijk wel een deur die in nederland (fabriek staat net buiten Beverwijk (maken daar ook voor Austria)) in elkaar is gezet en echt handwerk is.quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:00 schreef Conflict het volgende:
Ik vind het een mooi project, ziet er best professioneel uit.
Ik heb ook eens een deur opgeknapt en toen bleek dat ik beter een nieuwe deur had kunnen kopen![]()
Maar een buitendeur is natuurlijk wel erg prijzig altijd.
Het is dan ook de voordeur. Dat mag wat meer kosten. Enja handgesmeed hekwerk, echt italiaans design beslag, merbau voor het opvullen van de onderkant en voor de middenstijlen die er in gaan komen, 4 kleuren glas, loodprofielen, verf enz.quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:43 schreef Conflict het volgende:
pfff, ik vind 1200 euro echt heel erg veel geld voor een deur!
Thanks!quote:Maar het blijft wel een giga mooi project!
Thanks, die motivatie met dit weer is makkelijk, de buitendeur hangt nog niet dus ik kan mijn huisje niet goed afsluitenquote:Op maandag 17 juli 2006 08:26 schreef sanger het volgende:
Ik blijf me verwonderen over de precisie waarmee je werkt Tnimble!
* en vraag me tegelijkertijd af waar je de motivatie vandaan haalt met het weer.
Dit duurt nog eventjes. Van het weekeinde is de deur afgehangen. Hij loopt super in die 5 paumelles. De sluitkant is nog niet helemaal klaar. Er zat nog een gat van een zware grendel die er ooit in gezeten heeft wat afgedekt zat met een klodder plamuur. Als je dan 25mm gat aan het boren bent voor een sluitkom en de helft van de boor zit opeens in dat gat dan zakt je boor helemaal weg. Deze sluitkom zit er dus nog niet in omdat ik het gat eerst weer helemaal moet opvullen omhet dan opnieuw maar dan recht te boren.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:50 schreef sanger het volgende:
Wanneeer zitten ze erop? Rij ik effe langs als ik naar me ouders ga.
Ja een Ivana driepuntsluiting.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:57 schreef Miesjel het volgende:
Misschien staat het ergens, maar wordt het een driepuntssluiting?
Die foto's zijn van meerdere straten zeg toto eens traat of max 5.Er zijn nog een aantal hele mooie deuren maar in onze wijk hebben we nogal de gewoonte om deuren open te laten saan. En om nu voor een foto iemand deur eerst dicht te gaan doen.quote:
En leuk om te horen........... not natuurlijk. Kijk ls je een "nieuwe"deur koopt is je hout nieuw etc maar een deur zoals Tnimble straks heeft is er geen ander van op deze planeet. Nieuwe deur gewoon kopen kan een ieder (ik ook ) maar strask als het klaar is.........quote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:46 schreef Miesjel het volgende:
wel jammer dat nu de deur weer hangt, hij er nog niet echt prachtig uitziet. Het is alsof je een lada hebt, maar dan wel met Rols Roys onderdelen.
Dat komt vanzelf goed er moeten eerst nog aan passingen aan het houtwerk gedaan worden als dat gedaan is wordt allees geverft en ziet her er in het geheel toppie uit. Daartussen zit idd een periode dat het nog niet bij elkaar past. Kan moeilijk de deur er uit laten totdat ie helemaal af isquote:Op dinsdag 25 juli 2006 23:46 schreef Miesjel het volgende:
wel jammer dat nu de deur weer hangt, hij er nog niet echt prachtig uitziet. Het is alsof je een lada hebt, maar dan wel met Rols Roys onderdelen.
In de onderkant komen 2 houten panelen naast elkaar.quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:22 schreef Moonlight_Drive het volgende:
Wat een werk zeg, goed bezig
Blijft het glas in het onderste gedeelte zitten of maak je dat ook nog dicht?
Is dit puur om een idee te krijgen, of is dit ook voor de maatvoering? In het laatste geval, is het dan wel exact genoeg?quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:29 schreef tnimble het volgende:
Onder tussen druk bezig geweest met tekenen, tekenen, meten, tekenen, veek denken, tekenen enz. Hier een tussen update:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze tekeningen zijn in sketchup gemaakt met een nauwkeurigheid van 0.1mm. Dit lijkt genoeg maar is het niet geheel. Als je het freeswerk CNC zou doen lukt dat hiermee niet en zal de tekening aan de had de de grotelijnen per onderdeel in b.v. autocad worden ingevoerd. Deze autocad tekening kan dan per frees op een layer worden gezet en dan worden geconverteerd en geimporteerd in het CNC programma.quote:Op maandag 7 augustus 2006 20:51 schreef Marsepein het volgende:
[..]
Is dit puur om een idee te krijgen, of is dit ook voor de maatvoering? In het laatste geval, is het dan wel exact genoeg?
Hoe bedoel je fit!!!!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 00:47 schreef tnimble het volgende:
Nee mijn woonkamer staat gewoon met gereedschap volben er gewoon midden tussen gaan zitten wat er stond staat op de foto.
Heb nu alleen wat kramp in mijne kuiten van het vele opstaan en weer gaan zitten totdat de belichting klopte.
Ja helemaal goed geraden, maar dan net een paar honderd meters oostelijker voorbij het franshalsplein.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:51 schreef Rewimo het volgende:
Gaaf project, ook ik snap de helft van de termen niet maar maakt niet uit. Je toewijding is fantastisch!En bij je serie deuren dacht ik meteen: Haarlem! Woon je in (de buurt van) het Kleverpark soms?
Is de deur niet wat overkill voor de bescheiden gang waar die toegang tot geeft?quote:Op maandag 18 september 2006 09:18 schreef tnimble het volgende:
Over een paar weekjes ga ik weer aan de deur verder.
Ja een witte pasa wat in een injectiespuit zit. Direct van uit de spuit kun je het opbrangen of via een kort dik naaldje om dunner te werken. Na een aantal uren is het transparent.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 09:32 schreef Gurb het volgende:
Dat ziet er leuk uit, het is een soort van pasta wat je op je glas aanbrengt, en helder opdroogt??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |