Ik ben met dit topic echt op zoek naar gereedschap wat veel mensen eigenlijk niet kennen maar wat handig in het gebruik is.quote:Een nieuw topic, met als het goed is vol met handig gereedschap wat iedere klusser zou moeten hebben, maar waar niet iedere klusser het bestaan van afweet.
Het is dus de bedoeling dat je een plaatje post van een handig stuk gereedschap uit jouw kist, met darbij beschreven wat het is, wat je ermee doet. Zo worden andere klussers op de hoogte gebracht van dat ene belangrijke stuk gereedschap wat ze net lijken te missen, maar waar zoveel klussen zoveel makkelijker mee zijn.
TimberWolf, heb jij precies hetzelfde setje als op de afbeelding?quote:Op maandag 22 mei 2006 10:59 schreef TimberWolf het volgende:
..............
En, altijd mee in de gereedschapskist: Een set goede schroevendraaiers:
Inderdaad! Fijnafstelgereedschappen nummer 1 en nummer 2! Het allerbest voor kleine klusjes!quote:Op maandag 22 mei 2006 11:29 schreef kroegtijger het volgende:
Verreweg het mooiste stuk gereedschap...
[afbeelding]
Gepast geweld is altijd goed
toch wel op de voet gevolgd door...
[afbeelding]
een onoverwinnelijk team voor als het stuk mag
Exact dezelfdequote:Op maandag 22 mei 2006 11:56 schreef Erik het volgende:
[..]
TimberWolf, heb jij precies hetzelfde setje als op de afbeelding?
Zo ja, kun je me zeggen waar je die hebt gekocht?
quote:Op maandag 22 mei 2006 11:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Inderdaad! Fijnafstelgereedschappen nummer 1 en nummer 2! Het allerbest voor kleine klusjes!![]()
Bedankt voor je info, ik ga op zoekquote:Op maandag 22 mei 2006 12:06 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Exact dezelfdeOp meerde plaatsen te koop, maar ik heb hem bij een lokale ijzerwaren winkel vandaan. In Ouderkerk aan de Amstel, voor het geval je enigsinds in de buurt bent. Geen goedkoop setje, waarschuw ik vast...
.........
pic net gemaakt alsnog ff laten zien( spammenquote:Op zondag 21 mei 2006 01:29 schreef Cybersijp het volgende:
tja,
daar moet ik wel ff over nadenken heb nl. in de loop van de tijd een hoop bij elkaar gespaard.
dacht eerst ff aan deze : stabila rotatielaser LMR
[afbeelding]
Maar het werd toch een klein mini schaafje, handig om vellingen te schaven. Lekker licht het dingetje in de hand, niet zo zwaar, plus dat de LMR niet in me gereedschapskist pastwas net jarig geweest en vroeg ook daadwerkelijk een flink grotere kist maar t mocht niet baten kreeg alleen maar bonnen. Moet ik hem zelf maar gaan halen
Zal van de week ff pic maken van het "lieve"schaafje, echt een klein dingetje hoor, makkelijk ook had ik dat al gezegd?![]()
Onder junks ook bekend als 'dat handige dingetje waarmee je autoruiten naar god krijgt'quote:Op maandag 22 mei 2006 12:06 schreef TimberWolf het volgende:
Onder de noemer 'relatief onbekend gereedschap' hebben we hier de 'centerpunt', 'centerpons', of 'centreerpons'. De centerpunt is reuzehandig voor het aftekenen van boorpunten op allerlei materiaal. Dit is een automatische variant (drukken=puntje), en op weerstand instelbaar. De geavanceerde versie van aftekenen met spijker en hamer dus.
En in de fik steken, want dan komen er aardige giftige dampen vrij.quote:Op maandag 22 mei 2006 08:01 schreef arithaterhorst het volgende:
Ah...de Ducktapebroek....![]()
Wat ik een zeer handig 'gereedschap' vind is Purschuim.
Okee okee, of het gereedschap is ligt een beetje in het midden, maar wel bijna dan.
Met pur doe je alles mee Dingen mee vast zetten, luchtdicht maken, lijmen. Het gemiste randje isolatie, overal zit het.
Wat je niet moet doen met pur: aan je handen krijgen.![]()
quote:Op woensdag 24 mei 2006 22:38 schreef klipper het volgende:
Nu nog leren hoe ik hier een foto invoegt.
1 |
heb een koevoet wel eens voor tegelwerk gebruikt. (voor het leggen niet het slopen)quote:Op maandag 22 mei 2006 11:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Inderdaad! Fijnafstelgereedschappen nummer 1 en nummer 2! Het allerbest voor kleine klusjes!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |