abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_39398097
De zoekfunctie leverde bar weinig over anti-kraak op, vandaar dat ik zo vrij was om een topique te starten

Ik ga binnenkort in een kantoorpand wonen op de anti-kraak manier! Nu zijn er vast mensen die hier meer ervaring in hebben dan ik, vandaar de oproep om hier alles dat van nut is te posten!

Zo ben ik bijvoorbeeld benieuwd hoe ik het best een internetaansluiting kan aanleggen en afsluiten, of digitenne van KPN een beetje te doen is, hoe je een kantoorruimte gezellig aankleedt, hoe je je mentaal voorbereidt op de aankondiging dat je binnen een paar weken mag vertrekken, enz. enz. enz.

Game on dan maar?
pi_39398568
tvptje
pi_39398701
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:09 schreef Mark_Boelen het volgende:
tvptje
schaamteloze tvp niet te vergeten
pi_39398843
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:09 schreef Mark_Boelen het volgende:
tvptje
Verklaar uw tvp! Waarom wil jij op de hoogte blijven van de vorderingen in deze topique?
pi_39399194
Er zijn in het pand waar ik ga wonen geen sleutels meer van de kamers. Is het makkelijk om zelf een cilinderslotje in de deur te schroeven en wat kost zoiets?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 18:55:58 #6
120941 Kikstar
mmmm... candy
pi_39400354
wat betekent tvp?
pi_39400934
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:55 schreef Kikstar het volgende:
wat betekent tvp?
o.a. Tilburgse Volks Partij
pi_39407522
of tiet voor een pafje ( tijd voor een peuk)
  vrijdag 30 juni 2006 @ 23:49:57 #9
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_39410920
TVP!
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 00:55:40 #11
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_39413001
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 18:55 schreef Kikstar het volgende:
wat betekent tvp?
Terug Vind Post, deze plaatsen mensen om een topic terug te kunnen vinden in de My Active Topics, ook wel de MyAT genoemd. Op deze manier zie je in de MyAT meteen als er in een topic gereageerd is zonder naar het topic te moeten zoeken

verkapte tvp dus wil op mijn eigen, en financieel is een anti kraak mischien interesanter dan een gewoon huurding al heeft dat wel mijn voorkeur boven antikraak
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 1 juli 2006 @ 01:06:39 #12
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_39413348
Ik zit er ook aan te denken om op kamers te gaan enzo, maar tis zo vertyft duur.
Daarom lijkt antikraak me wel iets, alleen hoe kom je daar bij ? vraag ik me dan af.. De juiste mensen kennen..? Of kan je daarvoor ook naar de gemeente ofzow?
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_39415228
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 01:06 schreef MOD het volgende:
Ik zit er ook aan te denken om op kamers te gaan enzo, maar tis zo vertyft duur.
Daarom lijkt antikraak me wel iets, alleen hoe kom je daar bij ? vraag ik me dan af.. De juiste mensen kennen..? Of kan je daarvoor ook naar de gemeente ofzow?
www.stichtingcamelot.nl is de bekendste/grootste volgens mij, via hun ben ik aan mijn plaats gekomen. Maar er zijn meer van zulke stichtingen/bedrijven!
pi_39415250
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:52 schreef TerroRobbie het volgende:
TVP, Langeeeee
hehe, kleineeee! Komde een keer een pilske bij me drinken, ouwe bosschenaar! Ik zit vlakbij de Vliert straks!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:24:39 #15
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_39418730
Ok ik heb een jaar anti-kraak gewoond, ik heb wel wat tips voor je:

Probeer teneerste met een beetje googlen uit te vinden op wat voor termijn het pand gesloopt, verkocht, gerenoveert gaat worden. Als het snel is, moet je er niet te veel aan doen, als je lang kan blijven maak je een afweging van wat je ermee wil.

Internet: Dat kan over het algemeen alleen met toestemming van degene op wiens naam het huis staat.Ik heb destijds een kabelinternetabonnement bij Casema afgesloten op naam van de huurvereniging, die hadden me na wat bellen en zeuren een geschreven verklaring gegeven dat ik toestemming had om dit te doen, maar alle kosten etc. op mijn naam waren.

En de mededeling, tja niet op voorbereiden, als je een een anikraakpand zit moet je toch gewoon accepteren dat het nooit echt jouw huis is en dat je er woont bij de gratie van de eigenaar. Antikraak is een way of life, als je vastigheid en zekerheid wilot moet je een echte kamer zoeken, als je het leukvind om te rolschaatsen in je eigen huis zit je antikraak prima

Inrichten: Je hebt veel ruimte, dus wordt het verlijdelijk om van iedereen die je oude meubels aanbied t ze aan te nemen, en ze te plaatsen, dat is leuk, maar als je gaat verhuizen komt het er op neer dat je zelf de helft moet wegtyfen en verslepen. Als je ergens niet te lang blijft moet je ook zorgen dat je daarna weer makkelijk kan verhuizen. Travel light, zullen we maar zeggen. Als je ergens lang zit, dan is dat wat minder van belang.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_39418769
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 03:09 schreef Tomaz het volgende:

[..]

hehe, kleineeee! Komde een keer een pilske bij me drinken, ouwe bosschenaar! Ik zit vlakbij de Vliert straks!
Dat is goed! Waar zit je precies ergens dan? Of is dat geheim?
pi_39418833
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:26 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Dat is goed! Waar zit je precies ergens dan? Of is dat geheim?
De Herven, naast de Praxis!
pi_39418887
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:24 schreef Sjoewe het volgende:
Ok ik heb een jaar anti-kraak gewoond, ik heb wel wat tips voor je:

Probeer teneerste met een beetje googlen uit te vinden op wat voor termijn het pand gesloopt, verkocht, gerenoveert gaat worden. Als het snel is, moet je er niet te veel aan doen, als je lang kan blijven maak je een afweging van wat je ermee wil.

Internet: Dat kan over het algemeen alleen met toestemming van degene op wiens naam het huis staat.Ik heb destijds een kabelinternetabonnement bij Casema afgesloten op naam van de huurvereniging, die hadden me na wat bellen en zeuren een geschreven verklaring gegeven dat ik toestemming had om dit te doen, maar alle kosten etc. op mijn naam waren.

En de mededeling, tja niet op voorbereiden, als je een een anikraakpand zit moet je toch gewoon accepteren dat het nooit echt jouw huis is en dat je er woont bij de gratie van de eigenaar. Antikraak is een way of life, als je vastigheid en zekerheid wilot moet je een echte kamer zoeken, als je het leukvind om te rolschaatsen in je eigen huis zit je antikraak prima

Inrichten: Je hebt veel ruimte, dus wordt het verlijdelijk om van iedereen die je oude meubels aanbied t ze aan te nemen, en ze te plaatsen, dat is leuk, maar als je gaat verhuizen komt het er op neer dat je zelf de helft moet wegtyfen en verslepen. Als je ergens niet te lang blijft moet je ook zorgen dat je daarna weer makkelijk kan verhuizen. Travel light, zullen we maar zeggen. Als je ergens lang zit, dan is dat wat minder van belang.
Thx!

Zou dat een beetje te vinden zijn met google? Ik weet iig dat het pand nu al bijna 3 jaar leeg staat, dus populair is het niet. Internet regelen zal dus nog lastig worden. Tis een kantoorpand en alle kamers zijn volgens mij al gepatched, dus dat is een voordeel.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 11:38:39 #19
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_39418950
Tja als er nog een telefoon of kabel aansluiting is kan je het altijd proberen met internet. Bedenk alleen dat zo'n abo meestal voor minstens een jaar is.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  vrijdag 7 juli 2006 @ 02:36:12 #20
121649 huize
Tumble tumble tumble
pi_39594470
Min ervaring met Anti kraak is een mengeling van leuke en minder leuke dingen. Zelf woon ik momenteel met een kameraad in een belachelijk groot pand. Bestaande uit:

Begane grond: een feestzaal van 30 meter diep bij zo'n 10 meter breed. Hierin een trap naar de "artiestenbar", een biercel met nog 3 brand bier tanks aanwezig ( leeg duh), en nog wat ruimte vooraan de straat kant.
1e etage (hier wonen wij) een ruime entree, badkamer 1 met douche en toilet, de bar ( loze ruimte waar we de artiestenbar in hebben geplaatst), een ruime keuken...waar toen we er kwamen alleen maar een wasbak in was. Dan 2 slaapkamers, 1 woonkamer, 1computer/woonkamer, badkamer2/kledingkastkamer met ligbad.
2e etage bestaat uit 6 kamers die helemaal naar de klote zijn, een ligbad met defecte afvoer en een oude wc aansluiting, deze kamers gebruiken we alleen voor de wasdroger en opslag van spullen.

het dak van die feestzaal dient als ons dakterras...so far so good.

Bij het pand naast ons word er een poppodia gebouwd, de bouwvakkers hebben van de gemeente gebruikrecht gekregen op de begane grond. Dus iedere dag vanaf 8 uur bouwvakker geluiden. Momenteel word meer dan 9/10 van het dakterras gebruikt voor steiger onderdelen, isolatie materiaal en nog meer van die spullen.

Dat is dus het grootste nadeel, je hebt weinig tot geen rechten.

Verder is er een giga lijst van "regels' , officieel mochten we geeneens verven, hebben we toch gedaan geen probleem uiteindelijk. Qua internet kabel tv etc allemaal op eigen naam, pand staat op de naam van de gemeente.

Pand staat ook de koop, 5 ton, al enkele mensen wezen kijken, maar veeeels te duur, en veeels te veel werk. Geen isolatie qua geluid in de zaal, in de kelders staan oude stookolie ketels met asbest, andere kelder heeft een put uit ancient times erin, geen parkeer gelegenheid etc.

All in all is het toch wel een leuk iets, zitten er net een jaar weet wel zeker dat hierna ik graag een app of huis wil, is wel zo safe
How did we get from the blue lamp disco
To cracking up in San Francisco
I look at myself in a sober light
I'm not Elvis but I'm alright
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:02:37 #21
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_40164162
tvp want ik wil ook anti-kraak gaan wonen.
/edit in rotterdam dus.
nu alleen mijn ouders nog over zien te halen.
Remlof is een Spellings Nsb'er
  dinsdag 25 juli 2006 @ 13:06:44 #22
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_40164294
Ik ga volgend jaar in rotterdam studeren. Nu wil ik daar het liefst zo snel mogelijk op kamers. Ik ga liever anti-kraak wonen als gewoon een kamer, meestal meer ruimte en het is goedkoper. Wie weet hoe ik aan een anti-kraak woning kan komen? En wat bijvoorbeeld de voorwaarde zijn? Ik heb eventueel ook een vriend die er mee wil gaan wonen.

En heeft iemand misschien nog tips om mijn ouders over te gaan halen dat ik in rotterdam moet gaan wonen. (mijn reistijd is nu namelijk 1,5 tot 2 uur) maar mijn ouders zijn bang dat ik de verantwoordelijkheid niet aankan.


ff dan ook maar de op uit mijn eigen topic (ik had dit topic nog niet gevonden)
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_41402723
En?????? Woon je er al topic starter?
Nee, het is geen toeval! Ik ben een stalker!
pi_41445831
Hoe zit dit eigenlijk met anti-kraak? Wanneer mag het gekraakt worden? Familie van me heeft namelijk een afgelegen woning op fietsafstand van Amsterdam. Het pand staat al meer dan een jaar leeg. Er is toch iets van een regel dat wanneer het langer dan een jaar leeg staat dat het dan gekraakt "mag" worden. Dit tenzij er verbouwingswerkzaamheden aan de gang zijn? Dus wat als ik dan bij deze woning een bord van een aannemer in de ramen zet, zo onder het mom van: Het wordt verbouwdt. Of kom je hier niet mee weg?
pi_41456676
skopje voor Senax!
Nee, het is geen toeval! Ik ben een stalker!
pi_41457694
En even een tvptje
It is your friends who make your world!
pi_41476612
Een leuk informatief linkje voor de mensen die meer willen weten: http://www.groningerstude(...)ting/anti-kraak.html

En wiki heeft een uitgebreide uitleg over kraken http://nl.wikipedia.org/wiki/Kraken_%28pand%29

Senax, volgens de wiki is het zo dat na een jaar leegstand kraken 'mag' als de eigenaar niet kan aantonen dat hij binnen korte termijn het pand weer gaat gebruiken. Ik denk dat alleen zo'n bordje dus wel onderuit te halen is als krakers het pand een tijd in de gaten houden en er nooit iets gebeurt. Zij zullen dan misschien wel contact opnemen met die aannemer bijv. om uit te zoeken of en wanneer er een opdracht voor dat pand is.
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_41481783
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 19:29 schreef Weekender het volgende:
En?????? Woon je er al topic starter?
Sterker nog, ik ben inmiddels al verhuisd naar een ander anti-kraak pand Zo snel kan 't gaan dus! Slechts één maand op de eerste locatie gezeten. Zit nu ook relaxed dus 't bevalt prima!

Ik merk dat mensen kraak en anti-kraak door elkaar halen hier, dit topic gaat dus over ANTI-kraak
pi_41481982
Waar zit je nu dan? Lange?
pi_41482451
quote:
Op maandag 4 september 2006 14:56 schreef TerroRobbie het volgende:
Waar zit je nu dan? Lange?
Noord! Bij Engelen! Kleine!
pi_41482507
Dan zat je eerst een stuk beter

Maar neem aan dat je aanbod om een keer een pilsje te komen vatten nog steeds staat?
pi_41482594
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:20 schreef TerroRobbie het volgende:
Dan zat je eerst een stuk beter

Maar neem aan dat je aanbod om een keer een pilsje te komen vatten nog steeds staat?
Alleen maar omdat 't in de buurt van de Vliert was zeker?

Aanbod staat uiteraard nog
pi_41482773
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:25 schreef Tomaz het volgende:

[..]

Alleen maar omdat 't in de buurt van de Vliert was zeker?

Aanbod staat uiteraard nog
En dichtbij Station Oost, en Noord is niet altijd een even prettige buurt.
pi_41483099
quote:
Op maandag 4 september 2006 15:32 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

En dichtbij Station Oost, en Noord is niet altijd een even prettige buurt.
Nog niks van gemerkt gelukkig!
pi_41486161
Tomaz, hoe heb jij je internetaansluiting geregeld?
It is your friends who make your world!
pi_41487524
quote:
Senax, volgens de wiki is het zo dat na een jaar leegstand kraken 'mag' als de eigenaar niet kan aantonen dat hij binnen korte termijn het pand weer gaat gebruiken. Ik denk dat alleen zo'n bordje dus wel onderuit te halen is als krakers het pand een tijd in de gaten houden en er nooit iets gebeurt. Zij zullen dan misschien wel contact opnemen met die aannemer bijv. om uit te zoeken of en wanneer er een opdracht voor dat pand is.
Toch vindt kraken persoonlijk een kronkel in de wet. Ik snap het principe van bewoningswil wel zoals Wikepidia hier over schrijft. Maar het druist bij mij in tegen het principe: "Met je poten van andermans spullen afblijven".

Enige geruststelling voor mij is dat zwart op wit staat dat het pand over een half jaar weer gebruikt zal worden. Het pand staat nu namelijk anderhalf jaar te koop en sinds kort is er een koper voor. Deze heeft echter in het voorlopig koopcontract laten opnemen dat de woning pas over (uiterlijk) een half jaar gepasseerd/overgeschreven wordt. Dit omdat hij eerst z'n eigen woning wil verkopen (hij heeft al wel een bankgarantie).

Dan is er toch nu geen risico voor kraken? Of valt dit niet onder 'een korte termijn' en moet ik wel aan een oplossing met bv. een bord van een aannemer denken?
pi_41487571
quote:
Op maandag 4 september 2006 14:47 schreef Tomaz het volgende:

[..]

Sterker nog, ik ben inmiddels al verhuisd naar een ander anti-kraak pand Zo snel kan 't gaan dus! Slechts één maand op de eerste locatie gezeten. Zit nu ook relaxed dus 't bevalt prima!

Ik merk dat mensen kraak en anti-kraak door elkaar halen hier, dit topic gaat dus over ANTI-kraak
Sorry ik raakte op dreef... Maar zonder kraak geen anti-kraak
pi_41488917
quote:
Op maandag 4 september 2006 17:38 schreef Ikiskoel het volgende:
Tomaz, hoe heb jij je internetaansluiting geregeld?
Ik had eerst 20mbit via orange, die snelle lijn wilde ik uiteraard gewoon meenemen naar het nieuwe adres, maar helaas is dat abo hier niet beschikbaar. Vandaar dat ik orange kon/moest opzeggen binnen een jaar. Nu zit ik tijdelijk op de lijn van m'n huisgenoot en is er een 8mbit via kpn onderweg.
pi_41931368
tvptje (weet wat geleerd hihi)
pi_41951905
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 02:36 schreef huize het volgende:
Min ervaring met Anti kraak is een mengeling van leuke en minder leuke dingen. Zelf woon ik momenteel met een kameraad in een belachelijk groot pand. Bestaande uit:

Begane grond: een feestzaal van 30 meter diep bij zo'n 10 meter breed. Hierin een trap naar de "artiestenbar", een biercel met nog 3 brand bier tanks aanwezig ( leeg duh), en nog wat ruimte vooraan de straat kant.
1e etage (hier wonen wij) een ruime entree, badkamer 1 met douche en toilet, de bar ( loze ruimte waar we de artiestenbar in hebben geplaatst), een ruime keuken...waar toen we er kwamen alleen maar een wasbak in was. Dan 2 slaapkamers, 1 woonkamer, 1computer/woonkamer, badkamer2/kledingkastkamer met ligbad.
2e etage bestaat uit 6 kamers die helemaal naar de klote zijn, een ligbad met defecte afvoer en een oude wc aansluiting, deze kamers gebruiken we alleen voor de wasdroger en opslag van spullen.

het dak van die feestzaal dient als ons dakterras...so far so good.

Bij het pand naast ons word er een poppodia gebouwd, de bouwvakkers hebben van de gemeente gebruikrecht gekregen op de begane grond. Dus iedere dag vanaf 8 uur bouwvakker geluiden. Momenteel word meer dan 9/10 van het dakterras gebruikt voor steiger onderdelen, isolatie materiaal en nog meer van die spullen.

Dat is dus het grootste nadeel, je hebt weinig tot geen rechten.

Verder is er een giga lijst van "regels' , officieel mochten we geeneens verven, hebben we toch gedaan geen probleem uiteindelijk. Qua internet kabel tv etc allemaal op eigen naam, pand staat op de naam van de gemeente.

Pand staat ook de koop, 5 ton, al enkele mensen wezen kijken, maar veeeels te duur, en veeels te veel werk. Geen isolatie qua geluid in de zaal, in de kelders staan oude stookolie ketels met asbest, andere kelder heeft een put uit ancient times erin, geen parkeer gelegenheid etc.

All in all is het toch wel een leuk iets, zitten er net een jaar weet wel zeker dat hierna ik graag een app of huis wil, is wel zo safe
Je somt een aantal probleemen voor mij op met anti kraak. je hebt totaal geen rechten als kraker heb je nog meer rechten, sommige contracten zijn zo op gebouwd dat je er binnen een week uit gegooit kunt worden zonder uitzicht op een nieuw huis. ook dit gedoe met geen schroeven in de muur draaien of verven is kloge. bovendien worden grote panden voornamelijk bewoont door weinig anti krakers om ze verder leeg te laten staan(soms is dit ander zo als door carex beheerde panden).

ik heb al eerder een toelichting gegeven op anti kraak kijk daar voro in mijn post geschiedenis.

bekijk ook deze site eens http://www.huisoppassers.(...)er%20ge%20Begint.htm

http://www.huisoppassers.nl/ en de algemeene site

zelf vind ik kraken een prima alterantief
pi_41977603
Ik heb tijdens mijn studie een poos antikraak gewoond, het grootste deel van de tijd in kantoorpanden en oude scholen. Leuk om een kamer te hebben waar je in rond kan fietsen, maar niet echt sfeervol ofzo Ik maakte wat aparte afscheidingen met gordijnen en kamerschermen, dat werkte goed.
En inderdaad zorgen dat je niet meer meubilair neemt dan je in een busje mee kan slepen.
pi_42230405
Vandaag krijgen mijn vriend en ik de sleutel van ons nieuwe ant-kraak huisje. Welgeteld 11 dagen op de wachtlijst gestaan, haha.
It is your friends who make your world!
pi_42230871
Ik ga vanmiddag ook kijken bij een antikraak woning, is een leegstaande woning in het centrum, die mijn directeur heeft gekocht, en waar nieuwe woningen komen (ooit) Nu vroeg hij of ik er niet anti-kraak in wilde wonen

iemand nog tips om op te letten, dingen als elektra, gas, water en lekkages had ik al bedacht.

En hoe zit het met anti-kraak wonen, moet ik me dan ook inschrijven in die gemeente, en allemaal belastingen gaan betalen?
pi_42231376
Door de vereniging via welke wij anti-kraak gaan wonen is het verplicht gesteld om ons in te schrijven bij de gemeente. Hoe het verder zit met belastingen enzo.... géén idee.
It is your friends who make your world!
pi_42239941
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:38 schreef Ikiskoel het volgende:
Door de vereniging via welke wij [...]
En welke vereniging mag dit zijn?
pi_42240881
Ad Hoc
It is your friends who make your world!
pi_42254865
quote:
Op vrijdag 29 september 2006 13:18 schreef Gurb het volgende:
Ik ga vanmiddag ook kijken bij een antikraak woning
En, hoe ziet het er uit? Ga je er wonen?
It is your friends who make your world!
  zaterdag 30 september 2006 @ 10:04:27 #48
71974 MegaMarc
2 balla 2 care
pi_42254986
tvp

zit er aan te denken om antikraak te gaan wonen ivm de belachelijk lage kosten
pi_42306061
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 09:53 schreef Ikiskoel het volgende:

[..]

En, hoe ziet het er uit? Ga je er wonen?
van een afstandje zag het er leuk uit, mooi vrijstaand huis, alleen hoe dichter bij ik kwam, hoe erger het werd (mooi van ver, maar verre van mooi zeg maar)
Er was nog wel een keukenblokje, maar geen badkamer, de verwarming was twijfelachtig of ie het zou doen, en doordat er twee ruiten kapot waren (zat wel een houten plaat voor) waren er lekplekken en schimmel in de vloer en plafond

dus ga het niet doen, blijf liever nog even goedkoop bij mijn ouders wonen, en lekker sparen, zodat ik met een jaartje een huisje kan kopen.

mijn directeur zou het nu aan een anti-kraakstichting aanbieden
pi_42722819
Inmiddels woon ik alweer 2 weken met mn vriend anti-kraak in een appartement. Het is allemaal goed geregeld en idd: belachelijk goedkoop. We moeten wel zelf gas/water/licht betalen, maar aangezien ze hier blokverwarming hebben hoeven we voor gas niet zoveel te betalen.
It is your friends who make your world!
pi_42750715
Hoe regelen jullie de post, gewoon telkens adreswijzigingen doorsturen? Of een vast postadres bij een bekende/ouders?
My washing machine doesn't work
Why did u fuck my washing machine
FUCK!
pi_42753801
quote:
Op dinsdag 17 oktober 2006 20:26 schreef Et-Cetera het volgende:
Hoe regelen jullie de post, gewoon telkens adreswijzigingen doorsturen? Of een vast postadres bij een bekende/ouders?
Denk dat de meeste een postbus hebben.

Ik heb zelf een postbus voor mijn bedrijf; maar al mijn prive dingen gaan ook hiernaartoe al is het alleen maar om het feit dat ik vaak 'wissel' van slaapplek .
pi_42796012
Ik heb geen postbus, alle post komt gewoon op ons huidige adres. Als we weer gaan verhuizen zien we wel weer verder
It is your friends who make your world!
pi_42813602
*Inmiddels voor derde keer verhuizen moet...

Binnen 4 maanden
pi_42815189
Zondag even met een paar anti-kraak bewoners gesproken. ZIj bewonen de aanleunwoningen van een bejaardentehuis in de buurt. Is geregeld via www.alvast.nl waar ook wel wat info te vinden is over rechten en plichten. Alvast beweert nieuwe ruimte te regelen (proberen althans) als de eigenaar z'n pand terug wil.
Lijkt me wel grappig, maar ik heb al een eigen onderkomentje.
pi_42827732
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:19 schreef Tomaz het volgende:
*Inmiddels voor derde keer verhuizen moet...

Binnen 4 maanden
Oef, dat lijkt me wel pittig! Gelukkig kan ik nog een paar maanden blijven in het pand waar ik nu zit.
It is your friends who make your world!
pi_46104276
is er inmiddels alweer een nieuw antikraak-topic?

Ik moet binnenkort de zwarte madonna uit in den haag even iets nieuws zoeken..
pi_46114229
Dan zou je iemand moeten vragen of hij/zij jou wil voorstellen bij Ad Hoc of HOD
It is your friends who make your world!
pi_46114412
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:34 schreef Ikiskoel het volgende:
Dan zou je iemand moeten vragen of hij/zij jou wil voorstellen bij Ad Hoc of HOD
Dat is het probleem, ik zit al 2 jaar bij ad hoc maar nu moeten ze daar zoveel mensen herplaatsen dat t bijna zeker is dat ik niks nieuws krijg

maar wat is HOD?

-edit-
HOD gevonden, hopelijk is er hier iemand die daar al bij zit en me wil inschrijven, hoewel ik die kans bijzonder klein schat
pi_46114654
Ik zit, helaas voor jou, ook bij Ad Hoc. Wil je in Den Haag blijven of kan je ook uitwijken naar andere plaatsen?
It is your friends who make your world!
pi_46114731
oww Thomaz, das niet zo mooi, 3 x in 4 maanden.
Uit ervaring weet ik dat als je langer anti-kraak woont via dezelfde organisatie. Ik woon inmiddels meer dan 2 jaar in mijn schoollokaal, daarvoor 8 maanden in een flat gewoont (ook anti-kraak). Ik heb zelf zeer negatieve ervaringen met AD-HOC. Dit in de strand van: we hebben het pand nu weer nodig dus sturen ff een knokploegje langs.
Mijn huidige anti-kraak vereniging is een socialere instelling; je krijgt ook sowieso 2 maanden van te voren te horen wanneer je er uit moet. als een pand maar 3 maanden leegstaat zetten ze er niemand in.

verder loopt alles vanzelf meestal wel. ik ben helemaal niet handig met klussen, maar gelukkig wil pa altijd wel n handje helpen. dit is allemaal in Grun btw.

hopelijk mag je langer blijven in je nieuwe pand!
Nee, neem jezelf niet te serieus, dat doe ik ook niet....
Work like you don't need the money; dance like no one is watching; sing like no one is listening; love like you've never been hurt; fuck like you're on film
pi_46114828
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:46 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik zit, helaas voor jou, ook bij Ad Hoc. Wil je in Den Haag blijven of kan je ook uitwijken naar andere plaatsen?
Den Haag is wel min of meer een must vanwege werk en studie

[ Bericht 2% gewijzigd door Dylanesque op 08-02-2007 19:03:53 ]
pi_46123880
Ad-Hoc stuurt knokploegen langs hun 'eigen' bewoners? Dat lijkt me erg bizar. Als ex-kraker (en nog steeds kraaksympathisant) ben ik niet onbekend met knokploegen, maar dit lijkt me toch wel een beetje erg bizar...
pi_46124320
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 22:49 schreef Walter-Ego het volgende:
Ad-Hoc stuurt knokploegen langs hun 'eigen' bewoners? Dat lijkt me erg bizar. Als ex-kraker (en nog steeds kraaksympathisant) ben ik niet onbekend met knokploegen, maar dit lijkt me toch wel een beetje erg bizar...
ik vraag me ook af hoelang je moet weiegern je pand te verlaten voordat ze een zgn knokploeg op je afsturen.. zwaar overdreven
pi_46125809
Zolang je geen ervaring met kraken hebt en enkel van achter je PC'je kritiek hebt, kan je beter je mond erover houden. Helaas zijn er zat vastgoedmaffiosi die geen probleem hebben om op de dag van de kraak een gewapende knokploeg langs te sturen. Bertus Lüske was zo'n figuur en hij is geliquideerd. Dat wordt je ook niet zomaar dus zo'n frisse vent is het niet geweest.

Ohja, en voor de duidelijkheid: kraken is gewoon legaal (onder voorwaarden) en persoonlijk ken ik weinig krakers die niet gewoon verhuizen als ze volgens de rechter ontruimd moeten worden (zolang het pand maar echt gebruikt gaat worden en er geen ontruiming voor leegstand gedaan wordt).


Edit: Poster verkeerd begrepen dus post ook maar even aangepast. Laat hem voor de volledigheid maar even staan.

[ Bericht 14% gewijzigd door Walter-Ego op 08-02-2007 23:51:13 ]
pi_46125983
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:38 schreef Walter-Ego het volgende:
Zolang je geen ervaring met kraken hebt en enkel van achter je PC'je kritiek hebt, kan je beter je mond erover houden. Helaas zijn er zat vastgoedmaffiosi die geen probleem hebben om op de dag van de kraak een gewapende knokploeg langs te sturen. Bertus Lüske was zo'n figuur en hij is geliquideerd. Dat wordt je ook niet zomaar dus zo'n frisse vent is het niet geweest.

Ohja, en voor de duidelijkheid: kraken is gewoon legaal (onder voorwaarden) en persoonlijk ken ik weinig krakers die niet gewoon verhuizen als ze volgens de rechter ontruimd moeten worden (zolang het pand maar echt gebruikt gaat worden en er geen ontruiming voor leegstand gedaan wordt).
Ik weet niet in hoeverre het mond houden aan mij gericht was, maar ik had het evenals jij in eerste instantie over ad hoc, en het feit dat die absoluut niet met knokploegen werken, in mijn 2,5 jaar ervaring met ze dan.
pi_46126165
Oh, mijn reactie was gericht over het krakergedeelte met knokploegen. Ik dacht dat je daarop reageerde. Waarschijnlijk heb ik je verkeerd begrepen, mijn excuses.

Het lijkt me logischer als ad-hoc gewoon via de deurwaarder werkt. Je hebt namelijk gewoon een contract met ze en dat moet je nakomen.
pi_46126506
Ik snap waar de verwarring door kwam Maar inderdaad, met ad hoc weet je dat je er op een gegeven moment binnen 2 weken uitmoet.. als je dat vervolgens gaat weigeren kan ik me voorstellen dat dat je neit in dank wordt afgenomen, hoe ze hier tegen optreden weet ik niet. Dankzij het tekenen van het contract heb je in ieder geval legaal geen poot om op te staan.
pi_46126715
Dat is iets wat je met kraken overigens ook niet heb. De eigenaar moet dan via de rechter een ontruiming afdwingen en in 80% van de gevallen wordt dat gehonoreerd (als het pand dus weer gebruikt gaat worden of de rechter een slappe zak is). Zo'n procedure neemt ook zo'n 2 á 3 weken in beslag.

Als anti-kraak vind ik dat je over het algemeen maar weinig rechten en zekerheden hebt i.v.m. echt kraken. Maarja, de meeste mensen willen toch iets 'veiligers' hebben en kraakwachtbureaus bieden vaak wel een vervangende woonruimte aan. Een stuk minder zorgen dan zelf een pand kraken (en opknappen als je een degelijke kraker bent). Maarja, altijd nog liever veel blije studenten met betaalbare woningen dan verkrottende, leegstaande panden.

Ik kom af en toe wel eens anti-krakers tegen in panden waarvoor we een ontwerp moeten maken. Veel studenten en jongeren. Altijd wel okay.
pi_46295738
tvp-tje..

ben een beetje rond aan het kijken voor een kamer in eindhoven.. weet iemand wat de mogelijkheden voor anti-kraak daar zijn?
pi_46341572
Ik zou zeggen: schrijf je in bij camelot beheer
It is your friends who make your world!
pi_46527712
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 18:48 schreef n8 het volgende:
Uit ervaring weet ik dat als je langer anti-kraak woont via dezelfde organisatie. Ik woon inmiddels meer dan 2 jaar in mijn schoollokaal, daarvoor 8 maanden in een flat gewoont (ook anti-kraak).
Jij woont bij Carex zeker Zat je ook in de Kombuis? en nu vast in Paddepoel dan
pi_46945077
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 15:31 schreef anneja het volgende:

[..]

Jij woont bij Carex zeker Zat je ook in de Kombuis? en nu vast in Paddepoel dan
Hier nog een Carex-bewoner. Ik ken wel aardig wat mensen in de Paddepoel.. Zelf woon ik nu in de Hotelschool.
pi_51075570
Weer eens eens chpje.

Iemand ervaring met bedrijfsruimtes voor een startend bedrijfje?
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:15:00 #76
161756 hierissiedan
second first impression
pi_51095267
klinkt allemaal er leuk (school lokalen enz) Weet iemand ook anti-kraak panden in ede?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 23:48:58 #77
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_51114691
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:15 schreef hierissiedan het volgende:
klinkt allemaal er leuk (school lokalen enz) Weet iemand ook anti-kraak panden in ede?
Ha! Wat toevallig! Ik heb het zoeken in Utrecht een beetje opgegeven en zoek ook iets van antikraak in Ede. Zit er nu op kamers (er is trouwens hier een kamer vrij). Je kan je opgeven bij Woonstede, voor tijdelijke verhuur. Zover ik weet, hoor je dan altijd vantevoren wanneer je eruit moet, dus kom je niet zo snel voor verrassingen te staan.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_51120388
tvp
pi_51125197
Ik woon in een klein woonhuisje dat vroeger voor arbeiders was, op begane grond garage met een hok + trap, 1e verdieping is de huiskamer met dakterras van 5X5 en wc, keuken, en nog een trap naar boven (afgescheid door muren allemaal). En op de bovenste verdieping zijn 3 slaapkamers en een badkamer. Niets is echt groot, maar het is gewoon een huisje dat in de toekomst een keer gesloopt gaat worden maar dat zal in ieder geval nog een paar jaar duren Is trouwens eigendom van de rabobank en ik betaal 150 per maand alles inclusief... niet supergoedkoop voor Enschede maar het wil prima! Zit daarnaast op loopafstand van de stad, school en het station
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:02:22 #80
81894 godigita
Trollercoaster
pi_51134382
Ik heb zo'n 3 jaar antikraak gewoond rond Amsterdam, en een keer noodgedwongen uitgeweken naar Alphen a/d Rijn , omdat er gewoon niks anders was. Dat is dan gelijk het grootste nadeel. Ook heb ik vaak in panden gewoond waarover ik constant werd opgebeld (gasmeters, reparaties, mensen die ik moest binnenlaten, etc), en ik werk full-time, dus ik had niet zoveel zin om constant dit soort wissewasjes te gaan regelen. Ik betaalde dan wel weinig, maar het was toch nog steeds 165 euro. In combinatie met het al eerder genoemde probleem van ontzettend weinig rechten, veel gedoe en veel eisen(alsmede een paar inbraken, rellende huisgenoten, en nog meer), kreeg ik zo langzamerhand het verongelijkte gevoel dat ik betaalde om dingen voor de organisatie te regelen, en de boel 24/7 te bewaken, terwijl alles voor mij gewoon echt kut geregeld was/werd. Ik heb me vaak ook erg onveilig gevoeld, in grote/onoverzichtelijke panden waar deuren open stonden met kapotte sloten, kapotte ramen, enorm lekkende daken(lees: waterval), wat niet, of ontzettend laat gerepareerd werd. Ook bewaak je in principe de boel, maar je krijgt niet meer dan zo'n spray die iemands huid blauw kleurt. In een pand waar ik woonde, een groot oud verzorgingstehuis/verslaafdenopvang zaten om de haverklap junks op de eerste verdieping, waar de douche was. Daar word je echt niet vrolijk van, als je daar in je badjas oog in oog staat met een of andere vage junk. Dan belde je de politie, kwamen ze weer, zetten ze die man voor de deur neer: "Niet meer doen he?", en ging hij vervolgens achterom het pand weer in Anti-kraak organisatie deed niks.

Al met al heb ik het als leuk ervaren, ik heb op mooie locaties/in interessante panden gewoond, maar hoe langer het duurde, hoe vervelender ik het allemaal begon te vinden en uiteindelijk wogen de voordelen niet meer op tegen de nadelen.

Ik woonde voor Camelot, btw.
pi_51280615
Ik heb tijdelijke woonruimte in Delft nodig. Wou bij HOD aanmelden maar ze vragen voor referentie. Weet iemand hoe dit wordt geregeld
pi_59604962
quote:
» Er is al 349 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Tsja.. Dit topic is al een jaar dood, maar toch schop ik hem weer tot leven. Ik vind de info die ik hier tot nu toe gelezen heb erg nuttig en ben van plan om ook Anti kraak te gaan wonen.. Het is alleen erg lastig om als "outsider" te weten te komen wat er allemaal gaande is en welke woningen er in de aanbieding zijn..

Ik ben van plan om in Arnhem te gaan wonen, heeft er iemand misschien informatie over het anti kraak wonen hier?
En zou iemand mij misschien kunnen referreren bij Ad Hoc of een ander interessant anti kraak maatschappij?

Bij voorbaat dank!
pi_59634491
Ik ben zelf ook opzoek naar een Anti Kraak pand in utrecht. Als iemand mij hiermee kan helpen of misschien ook als referentie kan dienen dan hoor ik dat graag.
pi_59642908
quote:
Op maandag 23 juni 2008 20:21 schreef daanoontje86 het volgende:
Ik ben zelf ook opzoek naar een Anti Kraak pand in utrecht. Als iemand mij hiermee kan helpen of misschien ook als referentie kan dienen dan hoor ik dat graag.
Camelot heeft ook weleens wat in Utrecht, dus sowieso die site in de gaten houden.
pi_59647205
Hallo allemaal

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuwe woning. Ik weet nog niet zeker of ik anti-kraak wil gaan wonen want er zitten ook een aantal nadelen aan. Ik hoorde eerder al dat er een anti-kraak geweging is die mensen niet in een huis/gebouw zet als het gebouw 3 maanden of minder leeg gaat staan. Ik vroeg mij af welke organisaties over het algemeen hun leden langer in een woonruimte laten zitten, en bij welke de kans groter is dat je er snel weer uit moet.. Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.
En.. iedereen die opzoek is naar een huis.. veel succes!
pi_59649306
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 11:31 schreef saskebab het volgende:
Hallo allemaal

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuwe woning. Ik weet nog niet zeker of ik anti-kraak wil gaan wonen want er zitten ook een aantal nadelen aan. Ik hoorde eerder al dat er een anti-kraak geweging is die mensen niet in een huis/gebouw zet als het gebouw 3 maanden of minder leeg gaat staan. Ik vroeg mij af welke organisaties over het algemeen hun leden langer in een woonruimte laten zitten, en bij welke de kans groter is dat je er snel weer uit moet.. Ik hoop dat iemand mij hier antwoord op kan geven.
En.. iedereen die opzoek is naar een huis.. veel succes!
Een tip van mij is om dit topic helemaal door te gaan lezen. Er blijkt idd een bedrijf te zijn dat mensen niet in een gebouw zet als dit minder dan 3 maanden beschikbaar is. (Volgens mij was dit Camelot: http://www.camelotproperty.com)

Verder heb ik nog een paar interessante links gevonden: http://www.huisoppassers.nl/ en http://antikraak.stophier.nl/
  dinsdag 24 juni 2008 @ 13:10:00 #87
219532 Steve-BA
klussen is mooi
pi_59649716
Bij deze mijn eerste post op FOK:

Ik woon inmiddels 1 jaar antikraak, samen met mijn vrouw. Het bevalt ons heel goed. We wonen in een wijk waar 500 woningen gesloopt gaan worden, en waar nu dus allemaal anti-krakers in wonen. Klinkt natuurlijk alsof het één grote rotzooi is in de wijk, maar dat is dus niet het geval! Wij hebben er geen moment spijt van gehad want alles is heel goed geregeld door de organisatie: FMT vastgoed beheer.
Toen wij de sleutel van het huis kregen zijn in dezelfde week alle cilinders vervangen door FMT, in verband met mogelijk sleutelbezit door voorgaande bewoners. Het is verder een hele leuke wijk waar veel samenhorigheid is. Het voordeel van het wonen van antikraak in een wijk die gesloopt wordt is dat je de sloopwerkzaamheden kunt volgen en vrij goed kan inschatten wanneer je het huis moet verlaten.
We wonen nu lekker goedkoop, namelijk 160 euro per maand voor een woonhuis met grote woonkamer, keuken, badkamer, toilet, tuin, eigen parkeerplaats en drie slaapkamers. Nog een voordeel van dat het gesloopt gaat worden is dat je ongestraft wijzigingen kunt aanbrengen. Zo hebben wij onze televisie in de muur gezaagd, zodat het net een flatscreen lijkt (lekker cheap, maar wel leuk). Ook hebben we dankzij de vorige bewoners gratis kabeltelevisie!!!

Al met al vind ik anti-kraak wonen een mooie oplossing voor een tijdelijk onderkomen, waarbij je nog mooi kunt sparen. We hebben namelijk ook uitgekeken naar een huurflatje maar dat zou ons 400 euro per maand kosten. Toen wij ons inschreven hadden we binnen 3 weken een woning. Even google'en op FMT vastgoed beheer.

Groeten!
pi_59650762
http://www.fmtvastgoedbeheer.nl

Ik wilde me meteen aanmelden, maar helaas moest ik een keuze maken tussen de volgende locaties:

Deventer
Enschede
Amsterdam
IJmuiden
Breda
Zutphen

Geen Arnhem dus, maar het ziet er wel erg goed uit voor mensen die hier een huis zoeken!
pi_59655276
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 12:53 schreef Muurtegel het volgende:

[..]

Een tip van mij is om dit topic helemaal door te gaan lezen. Er blijkt idd een bedrijf te zijn dat mensen niet in een gebouw zet als dit minder dan 3 maanden beschikbaar is. (Volgens mij was dit Camelot: http://www.camelotproperty.com)

Verder heb ik nog een paar interessante links gevonden: http://www.huisoppassers.nl/ en http://antikraak.stophier.nl/
Camelot is heel netjes met z'n bewoners. Opzegtermijn is 2 weken voor beide partijen, maar over het algemeen weet je al een tijdje eerder wanneer je weg moet. En inderdaad, onder de 3 maanden bieden ze het niet aan, of het wordt er heel duidelijk bij gezegd. Ook heb ik, en vrij veel kenissen, nog nooit zonder vervangende ruimte gezeten.
pi_59680590
Zit je met meerdere mensen in een pand van 1.000 m2 of is het allemaal voor je alleen en je zoekt het maar uit? Want het zou wel fijn zijn, dat je niet alleen zit lijkt me vaak .
pi_59699815
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:02 schreef Brembo het volgende:
Zit je met meerdere mensen in een pand van 1.000 m2 of is het allemaal voor je alleen en je zoekt het maar uit? Want het zou wel fijn zijn, dat je niet alleen zit lijkt me vaak .
Volgens mij verschilt dat per pand en per eigenaar van het pand..
Zo heb ik een 1 gezinshuisje gezien waar ze het liefst een stelletje in zetten, maar er zijn ook idd 1.000m2 gebouwen waar je in je eentje in kunt komen..
pi_59725975
anti kraak heeft ze voor en na delen,

ik woon momenteel anti-kraak in een oud middelbaar school gebouw.
Met gymzaal grote aula, en tevens internet en tv.
Prachtig mooi, alle ruimte bijna niemand die last van je heeft.

Alleen ik woon daar met 11 man. Dan Denk je vast van ah leuk gezellig. NOU NEE!

Er zitten er 2 de heledag thuis (te lui om te werken) of wat aan de studie te doen)
De er zijn er een paar die soms wat werken, en een paar (waaronder ik) die een fulltime baan hebben.

Dan neem je aan dat het allemaal wel netjes blijft.

We hebben een openbaren keuken, waar we dus met 11 man ongeveer op moeten koken,
Nou hebben de meeste wel zin om te koken, maar geen zin om het weer schoon te maken.

Of te wel, VIES PATRICK VIES !! IK kook daar dus ook niet. Ik ga gewoon elke dag uit eten.

Tevens, hebben wij 5 Grijze bakken (kliko's) Die elke dinsdag om de week aan de straatkant moeten worden gezet.
Toevallig waren er 2 mensen waar onder ik die aan de kliko's dachten, dinsdag middag, Telaat want ze komen om 8 uur 's ochtends
Ik heb zelf nog moeten regelen dat ze aankomende maandag als nog geleegd worden. (anders doet niemand het)

zeg ik tegen de nutteloze anti-kraak genoot, Heey Penis, jij had ook wel even aan die grijze bakken kunnen denken en buiten zetten, krijg je als antwoord dat het hem niet boeit.
Maar ja genoeg over hem, wat ik ben er klaar met die gast.
want door hem krijgen we ook alleen maar klachten van de omliggende huizen.

ik zou goed kijken met wie je in een anti-kraak pand gaat wonen.
En nooit uit gaan van eerst indruk.

teven goed laten na kijken welke organisatie, het gas, water en licht betaalt.
Anders heb je straks geen gas meer. ( zo was het bij ons het geval namelijk )
Duurde ongeveer 4 weken dat het weer aangesloten was.

Voor de rest, Ja Anti-kraak

Erg goedkoop,
Meestal een zee van ruimten.
Mooi uitzicht (bij mij dan)
En ja kan bijna alles doen met je ruimte.

Mijn oordeel over anti-kraak: Leuk om zo te wonen. maar hier na doe ik het nooooooit meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Rensjebree op 27-06-2008 10:41:09 (Poep) ]
JA!
pi_59792443
Ik kan maar geen anti kraak woning vinden in Arnhem! Op het moment kijk ik eigenlijk alleen bij Camelot, heeft iemand misschien tips over het vinden van woningen in Arnhem?
pi_59794125
google
JA!
pi_59795382
quote:
Op maandag 30 juni 2008 14:36 schreef Rensjebree het volgende:
google
Heb je dat al eens geprobeerd? Ik wel.. komt niet veel fatsoenlijks uit..
pi_59813274
Ik heb zelf ook anti-kraak gewoond, via interveste. Weet niet of die huizen beheren in de regio waar julie naar op zoek zijn?

Heb er altijd naar volle tevredenheid kunnen wonen. Gemeentelijke belastingen en afvalstofheffingen werden door Interveste betaald.
pi_59823855
Bedankt voor de tip! Daar had ik nog niet gekeken.
Helaas is de kamer in Arnhem net weg =P
pi_59827724
Anti kraak sucks.. het IS een rottende tumor. In het begin handig, practish enzovoorts, maar mensen benaderen met knokploeggen, daar denk ik wel 2x overna voor ik mee in zee ga, jij niet..??? Er is een alternatief,. kraken.. http://kraak-forum.nl/ voor meer info over krakers spreekuur, enz. Kies voor meer zekerheid dan anti-kraak, kies kraken! Liever kwaliteit dan kwantiteit! Als je goed kraakt heb je wél zekerheid!
pi_59834909
quote:
Op dinsdag 1 juli 2008 21:24 schreef Kaiju het volgende:
Anti kraak sucks.. het IS een rottende tumor. In het begin handig, practish enzovoorts, maar mensen benaderen met knokploeggen, daar denk ik wel 2x overna voor ik mee in zee ga, jij niet..??? Er is een alternatief,. kraken.. http://kraak-forum.nl/ voor meer info over krakers spreekuur, enz. Kies voor meer zekerheid dan anti-kraak, kies kraken! Liever kwaliteit dan kwantiteit! Als je goed kraakt heb je wél zekerheid!
Meningen kunnen verschillen, nietwaar? Het is mij dat jaar erg goed bevallen, leuk huis in een leuke buurt. De bewoners die tot het eind van het project zijn blijven wonen hebben netjes op tijd een brief gehad. Ik heb netjes op tijd mijn huur opgezegd.
pi_59868324
Hey Cyntiaa,

jazeker, das tof dan. Maar voor veel anderen geld dat jammer genoeg niet. Met name in grote steden of juist kleine dorpkjes. In elke organisatie zitten enorme verschillen en zelf ben ik geen van beide maar als ik zou moeten kiezen zou ik eerder gaan kraken. Het is uiteindelijk zelfs goedkoper maar je moet vaak wel wat dingen zelf regelen. Zolang er te weinig geinvesteerd word in sociale woningen zal er een woning probleem ontstaan binnen in de woonsector. En zolang mensen antikraak ingeschreven staan, tellen ze niet mee in de cijvers van Den Haag. Raar maar waar. Iedereen die anti kraak zit, is onzichtbaar en de regering ziet niet dat deze mensen dus feitelijk ook woning zoekende zijn,. (natuurlijk zal dit niet voor elke antikraker dit gelden) Het resultaat is dat de regering met false cijvers zit. Die kloppen simpelweg niet maar ze gaan er wel mee aan de slag. Dus meer geld word vrijgemaakt voor industrie en kantoorpanden ipv voor sociale woningen. Goed en betaalbaar. Het anti-kraak fenomeen ondersteund en bevorderd de neerwaardse spiraal van woningnood. Krakers proberen dit vaak te benadrukken juist, maar ook tussen krakers zitten grote verschillen. Er zijn actieve krakers die de spanning op zoeken en krakers die al decenia lang in het zelfde pandje rustig leven. En betalen slechts hun onkosten, gaswaterlichttvinternet en mischien de porno-leesmap.
pi_59872235
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 15:50 schreef Kaiju het volgende:
Hey Cyntiaa,

jazeker, das tof dan. Maar voor veel anderen geld dat jammer genoeg niet. Met name in grote steden of juist kleine dorpkjes. In elke organisatie zitten enorme verschillen en zelf ben ik geen van beide maar als ik zou moeten kiezen zou ik eerder gaan kraken. Het is uiteindelijk zelfs goedkoper maar je moet vaak wel wat dingen zelf regelen. Zolang er te weinig geinvesteerd word in sociale woningen zal er een woning probleem ontstaan binnen in de woonsector. En zolang mensen antikraak ingeschreven staan, tellen ze niet mee in de cijvers van Den Haag. Raar maar waar. Iedereen die anti kraak zit, is onzichtbaar en de regering ziet niet dat deze mensen dus feitelijk ook woning zoekende zijn,. (natuurlijk zal dit niet voor elke antikraker dit gelden) Het resultaat is dat de regering met false cijvers zit. Die kloppen simpelweg niet maar ze gaan er wel mee aan de slag. Dus meer geld word vrijgemaakt voor industrie en kantoorpanden ipv voor sociale woningen. Goed en betaalbaar. Het anti-kraak fenomeen ondersteund en bevorderd de neerwaardse spiraal van woningnood. Krakers proberen dit vaak te benadrukken juist, maar ook tussen krakers zitten grote verschillen. Er zijn actieve krakers die de spanning op zoeken en krakers die al decenia lang in het zelfde pandje rustig leven. En betalen slechts hun onkosten, gaswaterlichttvinternet en mischien de porno-leesmap.
Dus als ik het goed begrijp zijn er honderden antikrakers die "onzichtbaar" zijn voor de overheid en maakt dat erg veel uit qau sociale woningen. Terwijl krakers zich allemaal netjes inschrijven bij de gemeente en ervoor zorgen dat er meer woningen gebouwd worden?

Ik ben geen kraker en helaas ook nog geen anti-kraker, maar volgens mij moet je jezelf vaak toch inschrijven bij de gemeente. Daarbij zijn anti-krakers niet altijd woningzoekend. En dan nog zullen er niet zo ontzettend veel anti krakers zijn dat de regering er iets aan zou moeten doen. Zoals ik het nu zie weten de meeste mensen niet eens wat anti-kraak is. Laat staan dat ze ook echt een anti-kraak woning hebben.
pi_59883756
@ Kaiju:

Ik heb dit niet verteld om van jou een "preek" te krijgen hoe geweldig kraken dan wel niet is..
Deel gewoon even mijn ervaring..
pi_59926202
ik preek niet cynthiaaaaa
pi_59926412
quote:
Op donderdag 3 juli 2008 19:08 schreef Muurtegel het volgende:

[..]
woning kan ook een studentenhuis of kamer zijn. Ik neem aan dat mensen zo min mogelijk op straat slapen of ben je het daar niet mee eens?

De overheid die wij hebben valt niet onder het plaatje "super-heroes" helaas. anti-kraak is niet bedoeld als reguliere woon sector.

Krakers maken de problemen op de sociale woonsextor duidelijk met hun acties en zijn daarmee niet meer onzichtbaar voor de overheid, althans 1 van de ideologien van krakers.
  Eindredactie Games maandag 7 juli 2008 @ 00:15:15 #105
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_59939214
tvp
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_59943740
quote:
Op zondag 6 juli 2008 15:08 schreef Kaiju het volgende:
ik preek niet cynthiaaaaa
Goed lezen en spellen is moeilijk, ik weet het..
pi_64635912
Al is dit topique al even stil, heeft iemand tips voor mij betreffende anti-kraken in Amsterdam? Ik kan via wat studiegenoten binnenkomen erin, maar ik heb nog m'n vraagtekens bij de veiligheid en mijn geliefde internet! Ik heb (o.a. voor de studie) redelijk wat dure spullen die ik wel bij me MOET hebben en ik heb geen zin door enkele anti-anti-krakers-achtige krakers gemept te worden, zoals kort geleden het geval was. En internet vind ik nogal belangrijk, is een unlimited 3G/UMTS-iets te doen? (ik weet vrij weinig van draadloze netwerken, dit is wat m'n telefoontje doet ). En dan nog m'n mams overtuigen..
pi_65214474
Is er iemand op dit forum bekend met Villex Vastgoedbeschermers?
Ik heb binnenkort een intake gesprek voor een antikraakpand en ben benieuw of iemand al (goede/slechte) ervaringen heeft met dit bedrijf.

Alvast bedankt!

pi_66052444
Hoe zit het met uitwonende beurs van de IB-Groep?

[ Bericht 78% gewijzigd door w8jij17 op 14-02-2009 18:59:14 ]
pi_66165745
G.C.M. Doet veel in Nijmegen, Arnhem etc.
  maandag 23 februari 2009 @ 20:10:09 #111
246377 Shenzie
Put on a paper hat and smile.
pi_66385268
tvp
pi_66826551
tvp
  zondag 8 maart 2009 @ 15:25:26 #113
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_66827522
Ik had een half vrijstaande gezinswoning in Stratum (Eindhoven) ge-anti-kraakt.
Ruime woonkamer, boven 3 slaapkamers ruime zolder, mooie keuken, mooie badkamer, buiten grote tuin met idem grasveld. Ideaal om in de zomer een feest te geven.
Het was leuker geweest als je met een paar vrienden in zo'n hok kon wonen. Maar dat mocht niet van Ad Hoc.
Ineens gingen ze het slopen en moest ik weg. Maar er was niks mis met dat huis. Nu een appartement gekocht, maar veel kleiner dan dat huis en veel hogere maandlasten.

Anti-kraak is goedkoop en ideaal voor studenten. Een minpunt is dat ze je ieder moment kunnen bellen met de mededeling dat je binnen 14 dagen vertrokken moet zijn en dan kan het wel eens voorkomen dat je een nieuw hok moet gaan zoeken.
pi_66863486
quote:
Op zondag 8 maart 2009 15:25 schreef Ixnay het volgende:
Ik had een half vrijstaande gezinswoning in Stratum (Eindhoven) ge-anti-kraakt.
Ruime woonkamer, boven 3 slaapkamers ruime zolder, mooie keuken, mooie badkamer, buiten grote tuin met idem grasveld. Ideaal om in de zomer een feest te geven.
Het was leuker geweest als je met een paar vrienden in zo'n hok kon wonen. Maar dat mocht niet van Ad Hoc.
Ineens gingen ze het slopen en moest ik weg. Maar er was niks mis met dat huis. Nu een appartement gekocht, maar veel kleiner dan dat huis en veel hogere maandlasten.

Anti-kraak is goedkoop en ideaal voor studenten. Een minpunt is dat ze je ieder moment kunnen bellen met de mededeling dat je binnen 14 dagen vertrokken moet zijn en dan kan het wel eens voorkomen dat je een nieuw hok moet gaan zoeken.
Dit is idd precies waar je voor kiest en wat duidelijk staat aangegeven op de website van (in dit geval) Ad Hoc.

Zelf ben ik momenteel ook bezig met het zoeken naar een woning in een rustig dorp waar genoeg woonmogelijkheden zouden moeten zijn.

Ik probeer samen met 2 vrienden dus een huis te gaan huren waar mensen zijn uitgekocht ivm een bouwproject. Binnen dit project zijn echter veel onduidelijkheden waardoor de uitvoering ervan continue wordt vertraagd (gaat waarsch minimaal 2010 worden). Kortom, ideale kans voor een paar studentjes om te kijken hoe het 'op jezelf wonen' bevalt.

Mijn grootste zorg is dat ik meer moet gaan werken om alles te bekostigen (wil ook de kroeg als 2e huis houden!) en degelijke meubels te kopen die ik makkelijk moet kunnen inklappen/afbouwen bij een mogelijke herplaatsing.

Zo, dat is mijn verhaaltje tot nu toe.

Zijn er nog leerzame ervaringen waaraan moet worden gedacht wanneer je voor het eerst 'op jezelf' gaat???
En dan bedoel ik 'eigen kastjes' om ruzie met huisgenoten te voorkomen ed.

Ik zit nu op mn stage al de halve dag het internet af te struinen over antikraak info!

x
pi_66865018
quote:
Op maandag 9 maart 2009 16:16 schreef snorfiets het volgende:

[..]

Ik zit nu op mn stage al de halve dag het internet af te struinen over antikraak info!

x
Productief dagje!
pi_67001345
tvp
pi_68911325
Tips genoeg in dit topic, maar hoe zit het met trucs?

Is het inderdaad de beste methode om je via de verschillende organisaties zoals Ad-Hoc, HOD, Camelot, Alvast, et cetera in te schrijven, óf kan men beter op ontdekkingstocht gaan en eventuele eigenaren van leegstaande panden proberen te achterhalen om het toch op eigen initiatief te bewerkstelligen?
pi_70575505
Goedemorgen! Ik ben op zoek naar een woning in Arnhem. Via verschillende sites (zoals kamernet.nl, entree.nu) kan ik helaas geen passende woning vinden. Al best veel geld voor reactietegoed uitgegeven. Gister bij Vivare geweest en daar hebben ze mij over H.O.D. verteld. Toen heb ik gelijk H.O.D. gebeld. Tot mijn teleurstelling heb ik gehoord dat een referentie een harde voorwaarde is. Zijn er hier mensen die gebruik van H.O.D. maken? Ik zie dat Muurtegel ook in Arnhem voor een woning heeft gezocht. Is het uiteindelijk gelukt? Samen met mijn vriendin willen we iets huren. We zijn twee studenten en willen eigenlijk een leuke studio/appartement/of wat groter huren. Het liefst voor een lange periode. En ook liever zonder de buren (zoals ik hier lees over al die junkies O_o). Alle tips over een woning in Arnhem zijn welkom, we zijn helemaal nieuw in dit systeem)))
pi_70731607
Ik woon nu al bijna 3 jaar anti kraak via Ad Hoc, en ik moet zeggen dat het mij wel bevalt. Het is avontuurlijk, en van te voren weet je niet waar je een huisje krijgt.

Momenteel woon ik in mijn derde anti kraak woning. Dit is mijn tweede via Ad Hoc.

Mijn eerste woning was een rijtjeshuis, met 3 slaapkamers een douche, keuken en GROTE tuin! Daar heb ik iets langer als een jaar gezeten. Toen moest ik ineens weg. Binnen 2 weken. Omdat heel die wijk antikraak was hadden ze niet gelijk voor iedereen een andere woning (logisch!). Ik heb toen ruim een half jaar moeten wachten voor ik een andere woning kreeg aangeboden.

Na het vertrek uit de eerste woning heb ik een week bij mijn moeder gezeten. Ik trok het thuiswonen niet meer. Al die regels, een hell! Ik heb toen via een ander anti kraak bereau een andere woning geregeld. Daar heb ik een half jaar gezeten tot ik deze woning waar ik nu zit kreeg aangeboden.

Weer kreeg ik een rijtjeshuis, wellicht in dezelfde straat en wijk als waar ik eerst zat. Volgens geruchten van andere bewoners hier uit de straat gaat dit gedeelte pas in 2011 tegen de vlakte. Maar je weet het nooit, het kan altijd snel gaan.
pi_70733372
Hoe kwam je bij Ad Hoc?
pi_70734996
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:43 schreef kortsluiting87 het volgende:
Hoe kwam je bij Ad Hoc?
Hoe ik bij ad hoc kwam? Bij Ad Hoc krijg je snel een huis, na mijn aanmelding heb ik een klein half jaartje moeten wachten voor ik mijn eerste woning kreeg. Ik ben aangemeld door een vriend, ze werken met een voordracht systeem.
pi_70742185
Ja, dat las ik op de website.

Mooi systeem voor hen, maar ik kan er nu dus niet bij.
pi_70979129
Ik heb eind augustust voor 1 persoon anti kraak in centrum Arnhem... pm me voor meer info!
pi_71940721
tvp-tje, heb me maar eens ingeschreven bij camelot. En er is nog ook wat beschikbaar in mijn buurt ben benieuwd wat er uitkomt.
pi_71940777
Zo even een tvp hier hoor! Dit zou me wel eens machtig veel geld kunnen schelen
Morgen alles maar eens goed doorlezen hier.
pi_71941411
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 03:47 schreef Wisheh het volgende:
tvp-tje, heb me maar eens ingeschreven bij camelot. En er is nog ook wat beschikbaar in mijn buurt ben benieuwd wat er uitkomt.
Camelot,
Het zijn echt een stelletje oplichters, Die gasten vragen echt overal geld voor.
voor een brief vragen ze al 25 euro.

En ze doen vet moeilijk over van alles en nog wat. Ze willen zelf een sleutel van je kamer zo dat ze kunnen controleren of je het wel opruimt.

Ik heb zelf niet via camelot gewoond, maar een groot deel van mijn vrienden doet dat wel.

The wolf
JA!
pi_72009463
Iemand vandaag het artikeltje gelezen over anti-kraak in de Volkskrant-bijlage? Stipt precies de problemen aan die anti-krakers ondervinden door de uitbuiting door anti-kraakbureaus: frequente controles die neerkomen op huisvredebreuk, bruikleenovereenkomsten om onder huurbescherming uit te komen en zeer beklemmende opzegtermijnen waardoor mensen zwaar in de problemen kunnen komen. Het wordt tijd dat hier iets aan gedaan wordt, maar als anti-kraker heb je 0,0 macht.
pi_72040297
tvp
pi_72043985
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:06 schreef Thomas B. het volgende:
Iemand vandaag het artikeltje gelezen over anti-kraak in de Volkskrant-bijlage? Stipt precies de problemen aan die anti-krakers ondervinden door de uitbuiting door anti-kraakbureaus: frequente controles die neerkomen op huisvredebreuk, bruikleenovereenkomsten om onder huurbescherming uit te komen en zeer beklemmende opzegtermijnen waardoor mensen zwaar in de problemen kunnen komen. Het wordt tijd dat hier iets aan gedaan wordt, maar als anti-kraker heb je 0,0 macht.
Plaats even de link van het artikel, mocht het op internet staan.

Jouw beschrijving is precies de reden waarom ik na een intake gesprek heb afgezien van anti-kraak. Ze praten echt tegen je alsof je een stuk vuil bent. Heb nu op de reguliere manier een kamer in Eindhoven... heerlijk die zekerheid!
pi_72044208
Ik overweeg om in Amsterdam anti-kraak te gaan. Mede door de kamersnood daar.

Is er iemand bekend met Anti Kraak BV? Een meisje die ik ken zit bij hun in Rotterdam, en me bij aanmelding via internet gemeld dat ik haar ken. Aanmelden kon niet via telefoon. Daarnaast heb ik een mail gestuurd over de aanmelding met wat vragen, maar ik krijg dus geen reactie terug. Werken hun wel met een voordrachtssysteem?

Verder ben ik nog student, dus zou ik het leuk vinden om met wat andere studenten te wonen. Is dit ook mogelijk of woon je altijd op jezelf?

Als iemand verder nog een voordracht over heeft (omdat ik me niet blind wil staren op het geval hierboven) meld dit dan ook ajb
Het maakt niet uit of het bij Ad Hoc of Anti Kraak is.
pi_72044311
Is er mischien iemand die mij wil voordragen bij adhoc? Ik wil best wel eerst een gesprek houden met de aanmelder voordat hij//zij mij aanmeldt
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_72057497
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 16:22 schreef w8jij17 het volgende:

[..]

Plaats even de link van het artikel, mocht het op internet staan.

Jouw beschrijving is precies de reden waarom ik na een intake gesprek heb afgezien van anti-kraak. Ze praten echt tegen je alsof je een stuk vuil bent. Heb nu op de reguliere manier een kamer in Eindhoven... heerlijk die zekerheid!
Weet niet of het helemaal toegestaan is, maar heb het even uit het abonnee-gedeelte van de site geplukt
http://i27.tinypic.com/ndsltt.jpg

Maargoed ik begrijp het wel. Je leert er mee leven, maar het blijft wel irritant. Opzich heb ik niets te verbergen en wegen de voordelen af tegen de nadelen voor mij. Ik ga wat ik nu heb echt niet inruilen voor een klein kutkamertje waar ik het dubbele betaal en vier keer zo weinig ruimte heb.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2009 22:41:38 ]
  donderdag 27 augustus 2009 @ 14:40:55 #133
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_72201033
Ik woon al een tijdje antikraak via Ymere in Amsterdam-Oost.
Ik heb een appartement en een zolder voor mezelf. Bij elkaar iets van 60 m2 voor 25 euro in de maand.

Ik heb er verder wel goede ervaringen mee. Alleen een keer werd is 's avonds opgeschrikt door krakers die het appartement op de benedenverdieping onder mij aan het kraken waren. Daar liep toen zelfs nog een huurcontract op. Het oude vrouwtje van een jaar of 90 was nog bezig met verhuizen naar een bejaardentehuis. De krakers waren er dus ook al redelijk snel uit

Ik kan hier voorlopig nog wel blijven zitten. Ze weten nog niet wat ze met het pand gaan doen. Er is onderzoek geweest naar de funderingen en daar is iets mis mee. Ze zijn nog aan het twijfelen of ze alles gaan slopen en er wat nieuws neer gaan zetten of dat ze toch gaan renoveren. Maar voordat ze die beslissing hebben gemaakt, duurt het nog wel even
  donderdag 3 september 2009 @ 18:41:15 #134
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_72406300
Ik heb hele goede ervaringen met anti-kraak tot nu toe. Zelf woon ik in Amsterdam en sinds juni heb ik nu een apartement dat te koop staat net buiten het centrum. Het is nieuw opgeleverd, schilderen, laminaat leggen en zelfs gordijnen ophangen (zolang je het maar netjes doet en daarna weer opvult), was toegestaan. Er geldt een opzegtermijn van een maand. Nadelen zijn het opzegtermijn (maar dat is wel langer dan de meeste anti-kraak-organisaties), soms komen er kijkers langs (maar dat laten ze vantevoren weten) en het moet er netjes uit zien. Voordelen zijn dat het heel goedkoop, je groot woont en in mijn geval ook nog eens heel mooi.

Zelf had ik heel erg geluk met deze woning. Ik had me een maand daarvoor aangemeld, direct een intakegesprek gehad en toevallig belde ik vlak nadat zij iemand zochten voor dit apartement.

Overigens is het toch wat populairder dan ik had gedacht en worden in hetzelfde huis andere apartementen verkocht (blijkbaar trekt de huizenmarkt weer aan). Maar de tijdelijke bewoners hebben wel vervangende woonruimte aangeboden gekregen.

Ik zit bij Alvast en ik ben er zeer tevreden over. Ten eerste is een opzegtermijn van een maand wel redelijk lang en ik las eerder dat hij/zij behandeld werd als vuil, in dit geval helemaal niet. Men is heel aardig en behulpzaam op het hoofdkantoor, het personeel is heel gezellig, zowel daar als aan de telefoon. Kortom geen enkele negatieve ervaring. Wel jammer als ik straks na een paar maanden al weer moet vertrekken, nu het hele aparement gevuld is.

Misschien een tip: ik heb allemaal ikea meubels of andere meubels die je in elkaar kan zetten staan, dat is makkelijker te vervoeren, daarnaast heb ik spul wat ik van anderen heb gekregen dat ik bij het grofvuil zet of een kringloopwinkel voor bel als ik er uit moet. Ook heb ik een apart oventje en gasstel, wat makkelijker te vervoeren is dan een groot fornuis. Nadeel is trouwens dat je deze zaken wel moet aanschaffen, wat in een studentenwoning weer niet hoeft, maarja, dat heb je in twee of drie maanden anti-kraakwonen terug verdiend, aangezien een gewone studentenkamer veel duurder is (en daarnaast veel kleiner en verder van het centrum).

Ik ben ook al een tijdje geleden voorgedragen bij Adhoc, maar destijds was het te druk voor een intake-gesprek, dat was niet het geval bij Alvast.

Misschien ben ik iets te positief over Alvast, ik wil namelijk niet straks allemaal concurrenten, waardoor ik geen goeie vervangende woonruimte kan vinden.
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_72433968
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:41 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:...
Oké het is officieel, ik heb me ingeschreven bij Alvast (door jouw monoloogje hier raakte ik wel overtuigd en ik wil het al tijden enzoooo)

Wat betaal je eigenlijk per maand, als ik zo vrij mag zijn?

En heeft iemand tips voor wat ik aan spullen moet aanschaffen als het zo ver is? Meubels enzo bedoel ik dan?
  vrijdag 4 september 2009 @ 17:42:35 #136
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_72437890
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:30 schreef NJlo het volgende:

[..]

Oké het is officieel, ik heb me ingeschreven bij Alvast (door jouw monoloogje hier raakte ik wel overtuigd en ik wil het al tijden enzoooo)

Wat betaal je eigenlijk per maand, als ik zo vrij mag zijn?

En heeft iemand tips voor wat ik aan spullen moet aanschaffen als het zo ver is? Meubels enzo bedoel ik dan?
shit hé! zometeen kan ik door jou geen vervangende woonruimte meer krijgen . Ik betaal 115 per maand, maar de nutsvoorzieningen (gas, water en electra moet je dan zelf regelen). Dat is volgens mij de nieuwe regeling. Het was in ieder geval eerst 160 per maand (incl. alles). Overigens is dat gas, water en licht zelf doen misschien wel goedkoper (licht eraan hoe zuinig je bent enzo), maar wel een beetje werk. In ieder geval regel ik dat bij electrabel, want daar heb je een flexibel contract wat je elke maand kan opzeggen. voor het internet heb je ook maandelijkse dingen, maar sommigen mensen zijn zo aardig om hun verbinding niet te beveiligen, dus dan kan je dat ook gebruiken (en jij helpt hen weer omdat er geen krakers komen).

Er is alleen een keukenblok met gootsteen dus, en wc, douche en verwarming gewoon de noodzakelijke dingen. Koelkast, gasstel, oven, meubels en alles wat je nog meer nodig hebt om er een beetje te kunnen wonen moet je zelf kopen. Maarja, dat heb ik er voor over, omdat ik nog heel lang anti-kraak wil blijven wonen en al die investeringen heb je er na minder dan een jaar alweer uit, aangezien een studentenwoning veel duurder is (en dan heb ik het niets eens over hoe krap het is en die ongemakken).

Maar het is natuurlijk wel een leefstijl, als je iets mooi wilt moet je geluk hebben, dus je moet het niet erg vinden om in een ouder krot te wonen. Overigens kan je natuurlijk alles weigeren wat je wil, maar dat is niet aan te raden. Daarnaast kan je er uitgekickt worden, maar bij Alvast is die termijn een maand, wat bij andere maar twee weken is .

Dan heb je nog wel een paar huisregels: geen feestjes, maar borrels met max. 15 mensen zijn wel toegestaan. Er mag niemand bij je in wonen, maar iemand mag wel 3 dagen overnachten en geen geluidsoverlast en ook geen rommel .

MAAR: dit vermelden ze natuurlijk niet echt, als je gewoon je goed gedraagd en het wordt geen bende, is het echt niet erg als je deze regels iets ruimer neemt, ze controleren namelijk bijna nooit en als je met andere anti-kraakbewoners zit in één complex en gewone buren hebben geen last van je, kan je vast wel een keer iets lawaaiger zijn, zolang je het maar eerst even bespreekt met de anderen .

Het belangrijkste is dus dat je verantwoordelijk bent en flexibel, en zolang zij geen klachten krijgen en je het huis niet beschadigd, zullen zij niet ontevreden met je zijn en is het gewoon een prima manier van leven!
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
  woensdag 16 september 2009 @ 10:11:02 #137
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_72794355
Anti-kraak wonen

*meld zich*

Morgen ga ik het contract tekenen bij Camelot in Den Bosch. Samen met m'n broertje ergens een boerderij betrekken in Limburg.
1 nadeel: geen bushalte, of openbaar vervoer

Op de foto's zag de keuken er echt verschrikkelijk uit, maar misschien dat ik dat kan oplossen met een gratis keuken van Marktplaats (Eigenaar woont er tegenover dus misschien dat ie er geen bezwaar tegen heeft, uiteraard eerst in overleg met de beste man.)

De rest zag er verder echt goed uit moet ik zeggen.

Ben best wel benieuwd hoe dit avontuur gaat lopen.

[ Bericht 4% gewijzigd door NoktetMort op 16-09-2009 10:16:12 ]
  woensdag 16 september 2009 @ 12:21:24 #138
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_72798500
quote:
Op woensdag 16 september 2009 10:11 schreef NoktetMort het volgende:
Anti-kraak wonen

*meld zich*

Morgen ga ik het contract tekenen bij Camelot in Den Bosch. Samen met m'n broertje ergens een boerderij betrekken in Limburg.
1 nadeel: geen bushalte, of openbaar vervoer

Op de foto's zag de keuken er echt verschrikkelijk uit, maar misschien dat ik dat kan oplossen met een gratis keuken van Marktplaats (Eigenaar woont er tegenover dus misschien dat ie er geen bezwaar tegen heeft, uiteraard eerst in overleg met de beste man.)

De rest zag er verder echt goed uit moet ik zeggen.

Ben best wel benieuwd hoe dit avontuur gaat lopen.
Veel succes. Camelot staat héééééééél erg slecht bekend. Je zal er niet eenzaam zijn, want er komt vaak genoeg een controleur langs die je even komt vertellen dat je de afwas moet doen en andere problemen kom je vast ook wel eens tegen. Kijk maar even die documentaire die eerder gepost is op dit forum.

ik woon i.i.g. de komende maand nog in mijn mooie apartement
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_72801508
Een vriend van mij heeft samen met zijn partner 9 jaar antikraak gewoond, en wel te verstaan, in 1 en hetzelfde huis! Zo kan het dus ook... Hij heeft alleen maar postieve ervaringen.

Maar ik ken ook weer iemand die het helemaal naar zijn zin had gemaakt, en moest er na 3 maanden ineens uit, ook al was de verwachting 2 jaar....
  woensdag 16 september 2009 @ 14:00:13 #140
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72801661
Ik heb echt mindere ervaringen met het anti-kraak gebeuren.
In Rotterdam wel te verstaan, in Den Haag weer geen enkel probleem en daar waren ze nogal meedenkend en kwamen ze met allerlei oplossingen.

Ook gewoon kraak woningen bewoont en daar eigenlijk nooit problemen mee gehad, buiten de eerste dagen om dan.
Camelot heb ik ook slechte ervaringen mee trouwens, uiteindelijk niet mee in zee gegaan.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:30:56 #141
106219 NoktetMort
*wants to be petted*
pi_72861348
Mh, tsja, het eerste probleem heeft zich al gepresenteerd....

Er is een hele oude gasmeter, het gas wordt gedeeld met de buren met een eigen meter, waarna het gas via die meter bij mijn meter aankomt. (Diezelfde meter zit ook nog eens bij de buren, ipv in het huis zelf)

Heb vandaag aangebeld bij de buren en meteen voelde ik de warmte al op me afkomen, maw, die verstoken veel gas.
Heb nu een keurige mail opgesteld waarin ik vraag of dat ze een (Nieuw) gasmetertje ertussen kunnen zetten. En deze keer wél met hoofdafsluiter (Aangezien je dus moet inbreken bij de buren, mocht er hier iets lek zijn.) en een vorm van een B-klep.
En ohja, ik mag niet met de pers praten volgens het contract..... (Telt Fok forum ook?)
pi_74584232
Hoi,

Ik ben dringend opzoek naar woonruimte.
Heb me al ingeschreven bij diverse antikraakbureau's waar je niet voorgedragen hoeft te worden.
Wel heb ik mij ingeschreven bij HOD via iemand.
Nu ben ik opzoek naar iemand die mij graag wil voordragen bij Adhoc.
Ik heb 4 jaar geleden ooit eens voor hun gewoond en is mij toen prima bevallen.
Dus ben of ken je iemand die via Adhoc woont en mij wil voordragen stuur me dan even een mailtje.

Alvast bedankt.
Groetjes
pi_74585771
Zeg gewoon tegen Ad Hoc dat je al voor ze gewoond hebt en dat dat toen prima bevallen is. Lijkt me sterk dat je dan alsnog voorgedragen moet worden.
pi_74596301
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 21:22 schreef Thomas B. het volgende:
Zeg gewoon tegen Ad Hoc dat je al voor ze gewoond hebt en dat dat toen prima bevallen is. Lijkt me sterk dat je dan alsnog voorgedragen moet worden.
Ik zou nergens vanuit gaan hoor, bij Ad Hoc
  woensdag 11 november 2009 @ 15:42:16 #145
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_74606689
je kunt ook gewoon zelf kraken en dan het pand aan de antikraakvereniging "geven".
hiervoor kan je info opvragen bij verschillende instanties. krakers zelf willen je hier ook wel mee helpen.
O+
pi_74616230
Ja inderdaad Thomas ik zal ze eens gaan bellen met ze en kijken of ik dan toevallig wel gewoon ingeschreven kan worden.
Ik laat het weten.

Saisai volgens mij vinden krakers dat echt niet een goed idee hoor om dan alsnog het pand aan een antikraakvereniging te geven.
In ieder gevak wat ik heb gezien hier in Leiden niet.
  woensdag 11 november 2009 @ 22:07:53 #147
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_74619314
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:37 schreef brietjuh het volgende:
Ja inderdaad Thomas ik zal ze eens gaan bellen met ze en kijken of ik dan toevallig wel gewoon ingeschreven kan worden.
Ik laat het weten.

Saisai volgens mij vinden krakers dat echt niet een goed idee hoor om dan alsnog het pand aan een antikraakvereniging te geven.
In ieder gevak wat ik heb gezien hier in Leiden niet.
vrienden van me doen het al jaren zo. meerdere krakers doen het zo trouwens. scheelt een hoop geregel met de eigenaar van het pand. (gas water licht en toestanden) het idee blijft hetzelfde: anti-leegstand
O+
pi_74758559
quote:
Op donderdag 3 september 2009 18:41 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Ik heb hele goede ervaringen met anti-kraak tot nu toe. Zelf woon ik in Amsterdam en sinds juni heb ik nu een apartement dat te koop staat net buiten het centrum. Het is nieuw opgeleverd, schilderen, laminaat leggen en zelfs gordijnen ophangen (zolang je het maar netjes doet en daarna weer opvult), was toegestaan. Er geldt een opzegtermijn van een maand. Nadelen zijn het opzegtermijn (maar dat is wel langer dan de meeste anti-kraak-organisaties), soms komen er kijkers langs (maar dat laten ze vantevoren weten) en het moet er netjes uit zien. Voordelen zijn dat het heel goedkoop, je groot woont en in mijn geval ook nog eens heel mooi.

Zelf had ik heel erg geluk met deze woning. Ik had me een maand daarvoor aangemeld, direct een intakegesprek gehad en toevallig belde ik vlak nadat zij iemand zochten voor dit apartement.

Overigens is het toch wat populairder dan ik had gedacht en worden in hetzelfde huis andere apartementen verkocht (blijkbaar trekt de huizenmarkt weer aan). Maar de tijdelijke bewoners hebben wel vervangende woonruimte aangeboden gekregen.

Ik zit bij Alvast en ik ben er zeer tevreden over. Ten eerste is een opzegtermijn van een maand wel redelijk lang en ik las eerder dat hij/zij behandeld werd als vuil, in dit geval helemaal niet. Men is heel aardig en behulpzaam op het hoofdkantoor, het personeel is heel gezellig, zowel daar als aan de telefoon. Kortom geen enkele negatieve ervaring. Wel jammer als ik straks na een paar maanden al weer moet vertrekken, nu het hele aparement gevuld is.

Misschien een tip: ik heb allemaal ikea meubels of andere meubels die je in elkaar kan zetten staan, dat is makkelijker te vervoeren, daarnaast heb ik spul wat ik van anderen heb gekregen dat ik bij het grofvuil zet of een kringloopwinkel voor bel als ik er uit moet. Ook heb ik een apart oventje en gasstel, wat makkelijker te vervoeren is dan een groot fornuis. Nadeel is trouwens dat je deze zaken wel moet aanschaffen, wat in een studentenwoning weer niet hoeft, maarja, dat heb je in twee of drie maanden anti-kraakwonen terug verdiend, aangezien een gewone studentenkamer veel duurder is (en daarnaast veel kleiner en verder van het centrum).

Ik ben ook al een tijdje geleden voorgedragen bij Adhoc, maar destijds was het te druk voor een intake-gesprek, dat was niet het geval bij Alvast.

Misschien ben ik iets te positief over Alvast, ik wil namelijk niet straks allemaal concurrenten, waardoor ik geen goeie vervangende woonruimte kan vinden.
Met zo'n verhaal heb je er misschien in ieder geval 1 concurrent bij
Dit klinkt heel goed, ik studeer nu sinds dit jaar in Amsterdam. Ik word de kamers van 3 m² voor 800 euro exclusief, niet inschrijven een beetje zat.
Kan iemand mij vertellen hoe je dit het beste aan kunt pakken?
Het lijkt me geweldig om in een grote ruimte voor jezelf te zitten, maar de informatie as to hoe je dit het best regelt is niet echt toegankelijk.
Zijn er valkuilen of belangrijke tips? Dingen die je echt moet weten voordat je eraan begint?

Ik weet nog niks zeker, alleen dat ik liever dit jaar dan volgend jaar in Amsterdam wil wonen.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts.
- Bertrand Russell
  woensdag 25 november 2009 @ 21:16:11 #149
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_75001327
tvp, ben ook opzoek naar iets anti kraaks
Can you picture what we'll be, So limitless and free?
[TK] Heroes seizoen 2 DVD-Box Blu-Ray Geen subs
  woensdag 25 november 2009 @ 21:42:58 #150
57506 TiMmS
The Core Supremacy !
pi_75002417
Ik hoor in mijn omgeving regelmatig Ad Hoc vallen
http://www.adhocbeheer.nl(...)/AntikraakWonen.aspx
succes
"Zelfoverschatting is het immuunsysteem van de menselijke psyche" Maassen, 2009
  donderdag 26 november 2009 @ 11:42:59 #151
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_75014766
quote:
Op woensdag 25 november 2009 21:42 schreef TiMmS het volgende:
Ik hoor in mijn omgeving regelmatig Ad Hoc vallen
http://www.adhocbeheer.nl(...)/AntikraakWonen.aspx
succes
Om de kwaliteit van ons bewonersbestand te waarborgen, werkt Ad Hoc met een voordrachtsysteem. Dit betekent dat je je alleen bij ons kan inschrijven als één van onze huidige bewoners je voordraagt. Ken je iemand die via Ad Hoc woont, vraag dan of deze persoon jouw referentie wil zijn. Wanneer deze persoon jou heeft voorgedragen, kun je je telefonisch bij ons aanmelden, waarna een afspraak met je zal worden gemaakt voor een intakegesprek.

Dat is dan weer jammer
Can you picture what we'll be, So limitless and free?
[TK] Heroes seizoen 2 DVD-Box Blu-Ray Geen subs
pi_75103808
Als het er naar uitziet dat je vaak zult verhuizen in korte tijd , haal dan wat rollen mooie stof , of goedkope stof , en bevestig de repen stof aan de muur , langs het plafond , met een nietschieter.
Gebruik beter een goedkope nietschieter , met weinig slagkracht , dan kun je al doende het resultaat verbeteren dmv loshalen en nog eens proberen.
kan je evt later sommige belangrijke nietjes nog een hamertikje geven.

Je ervaart de voordelen van dit systeem pas goed op de dag van verhuizing:
Als je de stof dr weer afhaalt zit er een muur onder die dr net zo uitziet als eerst ,
en in je nieuwe woning voel je je meteen thuis als je weer klaar bent met nieten.
En dit keer dus geen kosten!
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_76263741
Ik woon samen met een vriendin al anderhalf jaar in eenzelfde pand in Sittard via Interveste. Ik was wel beetje verbaasd om te lezen dat bij sommige organisaties de medewerkers van de antikraakorganisatie zomaar je woonplek binnen komen. Dat hebben wij nog nooit gehad. We hebben weleens een briefje in de brievenbus gehad maar meer niet. Ook leuk contact met medewerkers van Interveste, lossen altijd snel dingen op als er problemen zijn. Zeker wel een aanrader dus!
pi_76572163
tvp
pi_76613099
Goede tip: NIET DOEN!

Waarom? Daarom:
http://leegstandzonderzorgen.nl/web/node/1
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_76613117
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 21:33 schreef defamai het volgende:
Goede tip: NIET DOEN!

Waarom? Daarom:
http://leegstandzonderzorgen.nl/web/node/1
Lees het topic even voor je post.
pi_76615196
Niet de moeite genomen om het topic door te lezen (7 pagina's), maar hier zal ik mijn ervaring even posten in twee gedeeltes: 1. mijn vriendin haar ervaring met anti-kraak, 2. mijn ervaring met anti-kraak.

Algemene informatie die je moet weten
Voor anti-kraak ben je niets meer of minder dan een nummertje op de lijst... Heb je klachten? Kijk eerst maar eens of je het zelf op kan lossen. Mochten we er zelf niet last van krijgen of onze opdrachtgever, dan kom je in de hoek op een stapel te liggen.

1. Mijn vriendin Anti-kraak bij AdHoc.
Mijn vriendin heeft een tijd lang bij AdHoc in Rijswijk gezeten en daarna nog een periode in Den Haag. In Rijswijk is alles nog redelijk goed gegaan, op een aantal vervelende dingen na. Maar in Den Haag ging alles mis.

Zij is anti-kraak gaan wonen in Den Haag voor haar opleiding zoals velen. Het lange reizen vanuit Zeeland viel nogal tegen. Toen haar zomervakantie begon is ze zo goed als heel de vakantie in Zeeland gebleven. Toen de vakantie bijna ten einde was, was ze twee weken daarvoor nog even naar Den Haag gegaan om met haar vader even de koelkast daar neer te zetten. Ze komen bij het appartement aan, steken de sleutel in het sleutelgat en zien ineens 3 vrouwen aan haar eettafel zitten met haar bestek avond eten te nuttigen. Uiteraard viel de eerste vraag: "Wat doen jullie hier?" en de zelfde vraag kwam van de wederpartij. Hierna zijn ze zonder pardon de deur uit gezet.

Waar het op neer kwam is dat de mensen die daar zaten de woning hadden gehuurd, dit bleek na nader onderzoek ook echt te zijn gebeurd. Dit was via een partij gedaan die via internet appartementen verhuurd.

Hoe het precies zat: AdHoc zijn opdrachtgever was een makelaardij die het appartement verkocht, deze kregen de woning niet verkocht en had AdHoc ingeschakeld. Blijkbaar heeft de opdrachtgever ter zijn der tijd nog een andere partij de opdracht gegeven om de woning te verhuren. Hier was AdHoc niet van op de hoogte gesteld en is de woning "dubbel verhuurd".

Al haar persoonlijke eigendommen zijn verwijderd door de opdrachtgever en vernietigd. Ik heb mijn vriendin meteen verteld dat zij dit moet verhalen op AdHoc, omdat zij niet de 2 weken opzeg termijn heeft gekregen. Uiteraard is dit de juiste weg door het feit dat AdHoc het met zijn opdracht gever te regelen.

Onderhand zijn we zo'n 6 maanden verder en heeft AdHoc zo'n 3 maanden geleden zijn opdracht gever verteld dat zij een schade vergoeding willen hebben voor alle spullen van mijn vriendin en anders na 2 weken tot rechtelijke stappen overgaan. Onderhand hoort ze al maanden niets meer en als ze belt krijgt ze te horen dat het druk is en dat ze er ook niet zoveel aan kunnen doen. GEZEIK! Heeft mijn vriendin niets mee te maken.

Door dit laatste raad ik IEDEREEN AdHoc af! Ze zijn onfatsoenlijk in omgang met hun bewoners en kunnen geen fatsoenlijk proces aanhalen.

2. Mijn eigen ervaring.
Ik heb een korte (8 maanden) bij Camelot gezeten. Ik moet zeggen dat dit een compleet andere organisatie is dan AdHoc. Ookal ben je hier ook een "nummertje" en kan je dat ook goed merken, ze regelen wel het een en ander. Ze zijn wel heel strict, zo komt er elke 3 weken iemand je woning binnen om te controleren, ongeacht of je thuis bent of niet. Zo heb ik ook al vaak genoeg een briefje aangetroffen met "slaapkamer moet netter".

Ongeacht, Camelot is een organisatie waar je wel op kan bouwen op zich. Alleen... anti-kraak blijft in zekere zin k*t.
pi_76615389
Wat je eigen ervaring betreft... wacht maar tot ze echt gaan intimideren. Want ze zijn meestal vrij geweteloos. En dan heb ik het over een andere organisatie, want ik heb zelf geen ervaring met Camelot.

Wat je vriendin betreft... dit is een van de bizarste dingen die ik ooit gehoord heb. Weet niet om hoeveel geld het gaat, maar ik zou gaan procederen. Ik vraag me alleen af of je dan niet bij opdrachtgever moet zijn in plaats van AdHoc.
pi_76615569
Ja, gaat toch nog over zo'n ruim 2000 euro en heb haar ook verteld dat ze gerust emotionele schade kan aanvragen. Heeft ze tenslotte toch gehad.

Ze moet dit daadwerkelijk bij AdHoc verhalen, dit alleen al omdat een anti-kraak organisatie je expliciet al oplegt van te voren dat als je problemen hebt niet bij hun opdrachtgever aan te kloppen maar bij hun. Daarnaast hadden hun goede regelingen moeten treffen met hun opdrachtgever en hebben hun een contractbreuk probleem met de opdrachtgever.
pi_76615731
Ja denk dat je wel gelijk hebt. AdHoc kan het vervolgens zelf weer op de opdrachtgever verhalen. Zou er wel snel werk van maken. Echter, en dit is juridisch gezien waarschijnlijk/hopelijk geen houdbaar argument, ik acht de kans vrij groot dat er in haar contract staat dat ze niet voor langer dan een week het bruikleenobject mag verlaten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2010 22:52:47 ]
pi_76615873
Ik laat me er niet over uit of ze er wel of niet geweest is in die tijd dat ze er hoorde te zijn, maar; kunnen hun aantonen dat zij is er geweest? Wat haar betreft is ze er gewoon geweest, toevallig tijdens de overdracht aan de huurders is zij niet aanwezig geweest.
  zondag 10 januari 2010 @ 13:04:38 #162
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_76629112
Ik woon in Heerlen (koopwoning) en heb werk gevonden in Breda. 150 km rijden.
Omdat ik dit te lang rijden vind wil ik in Breda een tijdelijk hok hebben dat me niet al te veel kost. Met alleen een bed een magnetron en een douche.

Voor zoiets is het dus slim om naar Ad Hoc te gaan. Ieder moment kan je uit je woning gezet worden en je bent binnen een uurtje weer verhuisd. Je moet niet al te hoge eisen hebben aan een woning als je anti-kraak gaat wonen. Je moet er als persoon ook geschikt voor zijn.

Dan heb je nog de mensen die een anti-kraak woning hebben en dan alles mooi gaan verven, behangen, mooie meubels en spullen gaan kopen voor de woning. Dat soort mensen snappen dus helemaal niks van anti-kraak.

Ik heb dat meegemaakt toen ik in Eindhoven zat. Tegenover me woonde een verwend meisje die studeerde. Had alle muren mooi zalmroze of lila geverfd. Nieuwe vloerbedekking gekocht, nieuwe lampen opgehangen. Gordijnen op maat laten maken. Alsof ze er jaren ging wonen. Allemaal met hulp van haar handige vader.
2 weken later moest ze er uit.
Van de ene kant vond ik het zielig voor haar, maar eigenlijk kun je dat verwachten als je anti-kraak woont.
pi_76641030
ik ben op zoek van an anti kraak woning in Utrecht . Ik zie vaak pand bescherm door HOD Maar ik kan niet per direct aanmelden. ik heb een referent nodig. Iemand weet hoe dat werk en hoe i kan contact nemen met dese sort person?
salon
pi_76641353
Ik heb met spoed een nieuw woning in en rondom utrecht nodig en ik will graag anti kraak wonen .Aangezien ik nergens anders terecht kan, zoek ik een bewoner van Ad Hoc / HOD of zoiets dergelijks die mij voor kan dragen, zodat ik in ieder geval verblijfplaats heb,
Mischien iemand kan me helpen?
salon
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:07:04 #165
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_76776330
Nog meer ervaringen over Camelot toevallig?
Ik ga morgen een huisje bekijken van hun namelijk
Can you picture what we'll be, So limitless and free?
[TK] Heroes seizoen 2 DVD-Box Blu-Ray Geen subs
pi_76995317
quote:
Op zondag 10 januari 2010 13:04 schreef Ixnay het volgende:

Ik heb dat meegemaakt toen ik in Eindhoven zat. Tegenover me woonde een verwend meisje die studeerde. Had alle muren mooi zalmroze of lila geverfd. Nieuwe vloerbedekking gekocht, nieuwe lampen opgehangen. Gordijnen op maat laten maken. Alsof ze er jaren ging wonen. Allemaal met hulp van haar handige vader.
2 weken later moest ze er uit.
Van de ene kant vond ik het zielig voor haar, maar eigenlijk kun je dat verwachten als je anti-kraak woont.
hahaha
  dinsdag 19 januari 2010 @ 08:19:37 #167
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_76998668
Dit wil ik wel even volgen!
pi_77190973
Ik woon nu ook anti-kraak. Op dit moment erg tevreden. Grote kamer voor weinig geld. Nadelen zijn er ook: vb centrale verwarming in het gebouw doet het niet, in de kamers maakt dit niets uit door de beschikbare elektrische radiatoren, maar als je naar de wc of douche moet is het wat minder.
pi_77376588
Diverse anti-kraakbureaus maken misbruik van hun positie als aanbieder van goedkope woonruimte. Bewoners verliezen hun rechten en de afspraken uit het contract worden gebroken.
Als bewoners hier tegeningaan wordt ze al vrij snel duidelijk gemaakt dat het bureau het voor het zeggen heeft, het contract kan namelijk zonder reden worden opgezegd.
Hierdoor laten veel bewoners het er maar bij zitten........

Afgelopen zomer is de reportage Leegstand Zonder Zorgen uitgeracht waarin misstanden binnen de anti-kraak aan de kaak worden gesteld. Ook wordt er veel informatie gegeven over het juridische aspect.

Klachten over anti-kraak kan je anoniem posten op Tijdelijk Beroofd?!

Voor meer informatie kan je altijd terecht op bovenstaande sites, je vindt daar ook een contactformulier om ons direct te emailen.

De Woonbond heeft aangekondigd een rechtszaak te gaan voeren om op te komen voor de rechten van anti-krakers/tijdelijk bewoners. Zij zijn nog altijd op zoek naar anti-krakers die onterecht ontruimd zijn, huur betalen (ipv bruikleenvergoeding) om hun zaak voor te leggen aan de rechter. Hiermee willen zij de weg openen voor anti-krakers om op te komen voor hun rechten.
Voor meer info kan je op www.leegstandzonderzorgen.nl > www.tijdelijkberoofd.nl > www.woonbond.nl

tvp
pi_77380787
Waar kun je als anti-kraker het best je inboedel verzekeren?
  donderdag 28 januari 2010 @ 22:37:55 #171
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_77397097
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:17 schreef Messidonaatje het volgende:
Waar kun je als anti-kraker het best je inboedel verzekeren?
Bij een verzekeringsmaatschappij.
pi_77397292
Als het goed is heb je al een inboedelverzekering. Tenminste, toen ik anti-kraak ging wonen moest ik eerst gegevens van mijn inboedelverzekering sturen. Maar dat kan per organisatie verschillen natuurlijk.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2010 22:42:30 ]
  vrijdag 29 januari 2010 @ 08:31:52 #173
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_77404567
Als je eerst bij je ouders woonde dan zal je die dan toch eerst moeten afsluiten denk ik?
pi_77412323
Ik moet hem zelf afsluiten. Bij Univé is de premie iig hoger dan 4,5 euro per maand en moet je extra formulieren invullen voor een betere risico-schatting.

Dit is een tips en trucs forum, dus ik dacht mischien weet iemand een betere?
  zaterdag 6 februari 2010 @ 00:25:52 #175
290433 Steven19
Met zo'n air van...
pi_77690919
Hey,

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met inschrijven? Kan dat als je antikraak woont?
pi_77700954
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:25 schreef Steven19 het volgende:
Hey,

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met inschrijven? Kan dat als je antikraak woont?
Ik neem aan dat jet het over de GBA hebt. Dit kan nog wel eens verschillen per gemeente heb ik het idee, maar het kan in principe wel. Woonde eerst in Haarlem in een kantoorpand en daar ging het eerst niet omdat het pand niet stond aangemerkt als woonobject. Allemaal bureaucratische onzin die me nogal wat tijd gekost heeft. Vlak nadat het rond was moest ik er alweer uit Toen kwam ik in Diemen terecht en daar was het geen enkel probleem.
pi_77730741
tvp, wil misschien met nog 2 mensen in den bosch anti-kraak gaan wonen, omdat andere woonruimte voor met zn 3en eigenlijk niet te vinden is.
pi_77753919
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een app. in Amsterdam en na het lezen van dit forum o.a. wil ik graag Anti-Kraak wonen. Ik had me al bij een aantal instellingen ingeschreven maar nog niks gehoord. Ad Hoc schijnt nog al populair te zijn, ook bij vrienden van mij. Kan iemand die nu voor Ad Hoc anti kraak woont of heeft gewoond mij misschien voordragen...??
www.un40b6000ledtv.com, www.kindle-review.nl, www.e-readers-review.nl
pi_78598829
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:25 schreef Steven19 het volgende:
Hey,

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met inschrijven? Kan dat als je antikraak woont?
ja inschrijven is geen probleem (bij mij dan (Amsterdam), geen huursubsidie
I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogany
pi_78598929
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 16:17 schreef Messidonaatje het volgende:
Waar kun je als anti-kraker het best je inboedel verzekeren?
ik zit bij interpolis 2,60 per maand inboedelverz.
I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogany
pi_78644499
quote:
Op zondag 7 februari 2010 23:53 schreef RavenRene het volgende:
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een app. in Amsterdam en na het lezen van dit forum o.a. wil ik graag Anti-Kraak wonen. Ik had me al bij een aantal instellingen ingeschreven maar nog niks gehoord. Ad Hoc schijnt nog al populair te zijn, ook bij vrienden van mij. Kan iemand die nu voor Ad Hoc anti kraak woont of heeft gewoond mij misschien voordragen...??
Spaar even en je kunt een normaal app. huren van je eigen centjes
  woensdag 14 april 2010 @ 12:56:12 #182
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_80301088
tvp
pi_80303643
Krijg net weer een mailtje dat mijn servicekosten weer eens verhoogd worden. Blijkbaar is de directeur weer toe aan een nieuwe BMW...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2010 14:05:10 ]
pi_80520997
Woon sinds juli 2009 anti-kraak in Breda.
160 euro incl. alles!! Ook internet wat het toevallig nog deed Ziggo kabelmodem stond nog in de systeemkast, aangesloten en voila!

Pand = een voormalig schoolgebouw. Ik woon hier met 2 andere personen welke op de begane grond hun kamer hebben. Ik zit in m'n uppie (heerlijk rustig) op de eerste verdieping. Voor mezelf heb ik drie wc's, drie wastafels, kingsize douche, ruimte overdekte parkeergelegenheid op afgeschermd terrein en een woongedeelte van dik 50m2. Super wonen!! Afgelopen zomer talloze keren lekker ge-BBQ'd op het grote schoolplein vervolgens nog met een biertje in de hand gezellig wat voetballen totdat het donker werd.

Ik woon trouwens via Alvast. Kan het niet anders dan aanraden. Ze controleren hier niet in je eigen kamer, maar alleen in en om het pand op rotzooi (ivm bezoeken van geïnteresseerden), erergiestanden en wat technische zaken. Geen 1 keer een gevoel gehad van inbraak op m'n privacy.

Verleden week heb ik mijn woonruimte opgezegd, ga samenwonen met m'n vriendin. Enigszins wat jammer, maar je moet bedenken dat zoiets een leuk avontuur is met een tijdelijke aard. Je kunt je toch niet echt settle-en op deze manier. Ook weet ik dat er genoeg minder positieve voorbeelden te noemen zijn van anti-kraak. Maar wellicht dat deze meer aan het licht komen dan de positieve.

Tip voor alle toekomstige anti-kraak bewoners. Zorg dat je tijdens het kennismakingsgesprek bij de vastgoedbeheerder alle vragen gesteld heb die je had willen stellen en teken niet iets wat je nog niet bekeken hebt (i.v.m. problemen achteraf).
pi_81154570
Wil ook anti-kraak gaan wonen in Amsterdam. Ik heb het topic al doorgelezen maar ben benieuwd naar ervaringen met verschillende bureaus.

En als ik toch zo vrij ben, nog iemand die mij wil voordragen bij Ad Hoc Ik heb eventuele referenties, woon al drie jaar op mezelf en nooit echt klachten gehad.
pi_81336501
Het valt me op dat heel veel mensen een compleet verkeerd beeld hebben van antikraak wonen en dat de antikraak bedrijven daar niet goed op inspelen.

Als ik die docu kijk hoor ik mensen klagen over privacy, huurbescherming etc etc.

Het is leegstandbeheer! geen huur!
Als je antikraak wilt wonen dan moet je gewoon heel makkelijk en inschikkelijk zijn maar ondertussen wel verantwoordelijk. Als je privacy wilt, dan moet je het niet doen. Die gozer klaagt dat ze zijn rekeningafschrift kunnen zien als hij dat op zijn salontafel laat slingeren. Tja dan moet je niet antikraak gaan wonen als je daar al over valt. Net als douchen, als je het echt erg vind dat iemand je met je handdoekje om uit de douche ziet komen die jij niet kent, dan moet je het ook niet doen.

Ditsoort mensen in die docu verpesten het eigenlijk voor de rest die het wel snappen. Dit zijn mensen die een leegstandovereenkomst aangaan waar ze zich eigenlijk helemaal niet in kunnen vinden en achteraf gaan ze klagen en zich beroepen op rechten die ze in beginsel al niet hadden.

Dan gaa ze nog zeiken dat het zo moeilijk is om in NL een huurwoning te zoeken, nou geloof me dat weet iedereen al maar is het daarom de schuld van dat antikraak bedrijf als jij niks anders kan vinden?

Als je antikraak woont dan moet je gewoon dankbaar zijn voor iederen dag/maand dat jij goedkoper woont dan de rest van nederland en vantevoren al zorgen voor een plan B als je eruitgezet wordt.

Je moet vantevoren dus al zorgen dat je weet of je bij vrienden, familie of in een hotel gaat en zorgen dat je dat dan ook kan betalen.
Het kan zelfs zo zijn dat je te horen krijgt dat je eruit moet de dag nadat je erin getrokken bent.

Daarom snap ik ook niet dat de bedrijven ditsoort antikrakers uberhaupt geplaatst hebben.
Te oud/inflexibel om snel te verhuizen.
Te privacy-gericht
Te laagopgeleid om het verschil tussen een huurcontract en een bruikleencontract te snappen
Te kortzichtig om zich voor te bereiden op contractbeindiging

Mensen die het wel snappen kan ik het zeker aanraden!

edit: blijkbaar heb ik geluk gehad met mijn antikraak bedrijf want nu ik de hele docu heb gekeken moet ik zeggen dat Camelot wel erg wereldvreemd is.

[ Bericht 3% gewijzigd door neo__s op 12-05-2010 13:43:30 ]
pi_81649447
Welke gevolgen heeft de (mogelijke) anti-kraakwet voor anti-kraak?
pi_82312576
Ik woon momenteel via Camelot, na een aantal vervelende ervaringen wil ik graag voor een andere anti-kraak organisatie wonen. Graag in Den Haag, Rijswijk, Delft of Wateringen.
Ik ben een 22 jarige spontane meid, ik studeer in het dagelijks leven en zou graag via AdHoc of HOD willen wonen. Probleem is dat ik niemand ken die mij kan voordragen! Ik heb eventuele referenties. Woon nu bijna een jaar via Camelot en ben netjes en betrouwbaar. Ik rook niet,, geen huisdieren en hou mij aan de regels!
Stuur mij een prive berichtje als je mij hier bij zou kunnen helpen.

Alvast bedankt
.
pi_82312709
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:33 schreef Skippy2004 het volgende:
Ik woon momenteel via Camelot, na een aantal vervelende ervaringen wil ik graag voor een andere anti-kraak organisatie wonen. Graag in Den Haag, Rijswijk, Delft of Wateringen.
Ik ben een 22 jarige spontane meid, ik studeer in het dagelijks leven en zou graag via AdHoc of HOD willen wonen. Probleem is dat ik niemand ken die mij kan voordragen!
Stuur mij een prive berichtje als je mij hier bij zou kunnen helpen.

Alvast bedankt
Volgens mij zijn de andere organisaties niet veel beter hoor. Ze hebben allemaal dezelfde wurgcontracten en dezelfde nsb'ers om panden te controleren.
pi_82312877
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:37 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de andere organisaties niet veel beter hoor. Ze hebben allemaal dezelfde wurgcontracten en dezelfde nsb'ers om panden te controleren.
Ik ben een flexibel persoon, heb er geen problemen mee dat ik geen zekerheid heb over hoe lang ik ergens zit...of dat ik word gecontroleerd. I don't care at all..probleem is nu bijvoorbeeld dat ik al bijna 3 dagen zonder elektriciteit zit en hun beloofd hadden het vandaag te fixen! Heel de dag bellen etc etc en ik krijg alleen maar te horen dat ze er mee bezig zijn en ik van ze hoor...het pand is gewoon onbewoonbaar nu. Geen warm water, geen internet, geen tv, kan me kleren niet wassen, geen koeling. En dan heb ik het nog niet eens over wat voor nare ervaringen ik nog meer heb gehad met hun 'service'...kapotte verwarming, boiler voor 1 persoon terwijl we er met ze 3en wonen...daarvoor ook 100 keer bellen voor ik een keer geholpen wordt. Ik ben het spuugzat! Vandaar....
Zo..ff kort samengevat..
.
  vrijdag 4 juni 2010 @ 13:25:08 #191
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_82325945
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:42 schreef Skippy2004 het volgende:

[..]

Ik ben een flexibel persoon, heb er geen problemen mee dat ik geen zekerheid heb over hoe lang ik ergens zit...of dat ik word gecontroleerd. I don't care at all..probleem is nu bijvoorbeeld dat ik al bijna 3 dagen zonder elektriciteit zit en hun beloofd hadden het vandaag te fixen! Heel de dag bellen etc etc en ik krijg alleen maar te horen dat ze er mee bezig zijn en ik van ze hoor...het pand is gewoon onbewoonbaar nu. Geen warm water, geen internet, geen tv, kan me kleren niet wassen, geen koeling. En dan heb ik het nog niet eens over wat voor nare ervaringen ik nog meer heb gehad met hun 'service'...kapotte verwarming, boiler voor 1 persoon terwijl we er met ze 3en wonen...daarvoor ook 100 keer bellen voor ik een keer geholpen wordt. Ik ben het spuugzat! Vandaar....
Zo..ff kort samengevat..
Ook dat is anti-kraak wonen; de essensie
Can you picture what we'll be, So limitless and free?
[TK] Heroes seizoen 2 DVD-Box Blu-Ray Geen subs
pi_82849972
Aansluitend bij de posts over de documentaire "Leegstand zonder zorgen" die eerder hier zijn gepost, vraag ik me toch ernstig af waarom mensen anti-kraak gaan wonen wanneer dit een dermate grote inbreuk betekent op jouw privacy en de huurrechten die je zou moeten hebben.

Kan iemand me daar een antwoord op geven??
pi_82850057
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:15 schreef freee het volgende:
Aansluitend bij de posts over de documentaire "Leegstand zonder zorgen" die eerder hier zijn gepost, vraag ik me toch ernstig af waarom mensen anti-kraak gaan wonen wanneer dit een dermate grote inbreuk betekent op jouw privacy en de huurrechten die je zou moeten hebben.

Kan iemand me daar een antwoord op geven??
Omdat ze goedkoop willen wonen en geindoctrineerd zijn dat kraken fout is.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_82934887
Ik woon al anderhalf jaar in een eengezinswoning in een binnenstad.
Dit alles via Villex. Als er problemen zijn kan je meestal wel bij ze terecht en zo niet dan zoek ik zelf wel een oplossing. Qat privacy betreft, we krijgen altijd een 2 weken van tevoren een brief waarin ze een bezoek aankondigen. Mocht je niet kunnen kan je dit gewoon doorgeven en dan moet er even iemand anders in je huis zitten. T is wel onzekerheid, maar als ik eruit moet en niks anders krijg/kan vinden dump ik mn spullen in een box en ga ik weer even bij moeders wonen.
Toen ik eraan begon wist ik dat het onzeker zou zijn en je snel weg moet kunnen zijn..
Je kiest er zelf voor en dan moet je niet gaan mokken als ze niks anders voor je hebben..
Let me be the cherry on your chocolate carrot cheesecake
pi_82964125
quote:
Op dinsdag 15 juni 2010 20:15 schreef freee het volgende:
Aansluitend bij de posts over de documentaire "Leegstand zonder zorgen" die eerder hier zijn gepost, vraag ik me toch ernstig af waarom mensen anti-kraak gaan wonen wanneer dit een dermate grote inbreuk betekent op jouw privacy en de huurrechten die je zou moeten hebben.

Kan iemand me daar een antwoord op geven??
Omdat niet iedereen een paar honderd euro in de maand kan of wil stukslaan op een particuliere huurkamer...
Omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen maar de wachtlijsten voor een sociale huurwoning 2 jaar of meer zijn?
enz enz
pi_82965389
Den helder staat vol met huizen/gebouwen van Camelot.
Nu ken ik een aantal mensen die wonen via Camelot en die zijn niet echt heel erg blij met ze.

Zo heeft een vriend van mij lekkage als het regent, verwarming die niet uit wil en de kraan die lekt.
Dit heeft hij of zijn huisgenoot al meerdere keer door gegeven aan Camelot.
Camelot doet er niks aan.

Maar vervolgens zeikt Camelot over van alles en nog wat.
En dan vooral zeggen dat de kachel uit moet, de gang waar de lekkage is schoongemaakt moet worden.
Zelfs als hij in zijn eigen tijd het dak terras staat op te knappen lopen ze te zeuren dat er een paar tegels uitliggen.
En vooral die achterlijke kaartjes die ze achter laten, dat is zo onpersoonlijk.

Ook vind ik Camelot erg duur eigenlijk eerder een stelletje zakkenvullers.
Want als ze een brief sturen vragen ze al snell 25 euro.

Volgens mij is de eigenaar van Camelot stinkend rijk!
JA!
pi_82973343
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 03:57 schreef neo__s het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen een paar honderd euro in de maand kan of wil stukslaan op een particuliere huurkamer...
Omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen maar de wachtlijsten voor een sociale huurwoning 2 jaar of meer zijn?
enz enz
En omdat ze dom zijn en niet gewoon gaan kraken.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_82992778
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 03:57 schreef neo__s het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen een paar honderd euro in de maand kan of wil stukslaan op een particuliere huurkamer...
Omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen maar de wachtlijsten voor een sociale huurwoning 2 jaar of meer zijn?
enz enz
Omdat ze dus niet inzien dat ze door anti-kraak te gaan wonen ze het juist mogelijk blijven maken dat er zulke belachelijke prijzen voor particuliere woonruimte worden gevraagd. Anti-kraak is verkapte leegstand en drijft daardoor nog steeds de prijzen op de woningmarkt op.
Omdat ze liever hun (grond)rechten inleveren dan zich inzetten voor de misstanden op de woningmarkt.
Omdat ze op zoek gaan naar de makkelijkste oplossing, en niet de beste oplossing.
enz enz
pi_82993454
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:56 schreef neo__s het volgende:
Het valt me op dat heel veel mensen een compleet verkeerd beeld hebben van antikraak wonen en dat de antikraak bedrijven daar niet goed op inspelen.

Als ik die docu kijk hoor ik mensen klagen over privacy, huurbescherming etc etc.

Het is leegstandbeheer! geen huur!
Aah, dus als ik je goed begrijp gaat als het aan jou ligt ook de grondwet niet op voor anti-krakers?
Immers, art. 12 van de Grondwet bepaalt dat het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner alleen is geoorloofd in gevallen bij of krachtens de wet bepaald.
Daarbij gaan als ik jou goed begrijp ook de algemene wettelijke bepalingen (o.a. grijze en zwarte lijst) aangaande het sluiten van contracten niet op voor anti-krakers?
pi_83228809
quote:
Op vrijdag 18 juni 2010 19:05 schreef freee het volgende:

[..]

Aah, dus als ik je goed begrijp gaat als het aan jou ligt ook de grondwet niet op voor anti-krakers?
Immers, art. 12 van de Grondwet bepaalt dat het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner alleen is geoorloofd in gevallen bij of krachtens de wet bepaald.
Daarbij gaan als ik jou goed begrijp ook de algemene wettelijke bepalingen (o.a. grijze en zwarte lijst) aangaande het sluiten van contracten niet op voor anti-krakers?
Het komt er eigenlijk op neer dat je als anti-kraker een veredelde huis/bezit oppasser bent voor de eigenaar. Dan heb je voor een appel en een ei een grote ruimte ter beschikking met lage vaste lasten.

Pandeigenaren willen gewoon geen gezeik en ook geen zorgen. Langsgaan hoort er dus gewoon bij. Vooral omdat die grote panden zich vaak goed lenen voor het ontplooien van allerlei ongewenste of illegale activiteiten. Ik snap goed dat ze geen zin hebben in een gang naar de rechter om een huisdoorzoekingsbevel te halen als ze erin willen.
Daarnaast kan er ieder moment zich een huurder aandienen en dan willen ze er ook in.

De grondwet waar jij mee komt is op basis van een normale woning. Bij een normale woning heb je ook geen twee weken opzegtermijn.
Antikraak is gewoon een overeenkomst tussen een bedrijf en een persoon die akkoord gaat met de gestelde voorwaarden.
Als jij die voorwaarden niks vind, prima, maar ga dan niet de kromme vergelijking maken met de wetten die voor normale huurwoningen gelden.

Al met al is het een hele matige deal voor de antikraker. Ik zou een antikraak ruimte ook alleen aanbevelen aan mensen die het vrij weinig uitmaakt of ze nu 'thuis' zijn of ergens anders.
Zoals ik eerder al zei, het is maar voor een select groepje mensen. Ga jezelf goed te rade of het iets voor je is.

Verder snap ik wel dat mensen antikrakers negatief zien omdat zij panden zouden bezetten.

Antikrakers maken gewoon gebruik van de mogelijkheden die zij hebben. Dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen.

Eigenlijk zou de overheid gewoon eens hard moeten ingrijpen om ervoor te zorgen dat er voor iedereen betaalbare woonruimte is. Grote leegstande panden kunnen makkelijk gebruikt worden om heel veel mensen te huisvesten.
Je moet dus niet zeiken op antikrakers of antikraak bedrijven maar je moet zeiken op de overheid die alle initiatieven eigenlijk in de kiem smoort en er eigenlijk helemaal geen belang bij heeft.
Overheden en gemeentes willen graag dat de grondprijs hoog blijft. Ze willen ook graag vasthouden aan alle 'bestemmingsplannen'.
Dus ook al staat er een prachtig gebouw waar veel mensen prima kunnen leven, toch zullen ze daar nooit mensen laten wonen omdat het gebied bijv. een bestemming heeft als industriegebied.
Jammergenoeg zitten bij de overheid vooral mensen die hun schaapjes toch al op het droge hebben en die dus schijt hebben aan mensen met behoefte aan betaalbare woonruimte.

Het beleid wordt zeg maar gemaakt door mensen die zelf heel hoog in de Pavlov piramide zitten en zich niet kunnen verplaatsen in mensen die er wat lager in zitten.
Waar politici zitten te denken of ze nou wel of geen marmeren aanrechtblad zullen nemen zijn er andere mensen die hun hoofd breken over waar ze nu eens wat bescheiden zelfstandige woonruimte kunnen vinden wat ze met hun 1400 id maand ook kunnen betalen.

Pandeigenaren en al die bobo's zitten in hetzelfde kliekje.

Zo leuk is antikraak trouwens niet want vandaag is er weer ingebroken en zijn wat van mn spullen verdwenen...
pi_83228858
Het is relaxter dan een studenten kamer, maar slechter dan echt kraken.

Dat en je hebt geen rechten en de verhuurder/eigenaar maar zomaar binnen komen als je lekker als je comp zit te rukken of je chickie loopt te batsen.
pi_83231749
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 02:38 schreef neo__s het volgende:

[..]

Het komt er eigenlijk op neer dat je als anti-kraker een veredelde huis/bezit oppasser bent voor de eigenaar. Dan heb je voor een appel en een ei een grote ruimte ter beschikking met lage vaste lasten.

Pandeigenaren willen gewoon geen gezeik en ook geen zorgen. Langsgaan hoort er dus gewoon bij. Vooral omdat die grote panden zich vaak goed lenen voor het ontplooien van allerlei ongewenste of illegale activiteiten. Ik snap goed dat ze geen zin hebben in een gang naar de rechter om een huisdoorzoekingsbevel te halen als ze erin willen.
Daarnaast kan er ieder moment zich een huurder aandienen en dan willen ze er ook in.

De grondwet waar jij mee komt is op basis van een normale woning. Bij een normale woning heb je ook geen twee weken opzegtermijn.
Okee, Just for the record; zeg jij nou werkelijk dat de grondwet pas van toepassing is als je een 'normale' woning bewoond? Oftwel; wanneer jij jouw handtekening onder het juiste papiertje zet en voldoende geld neerlegt heb jij pas grondrechten?

Gelukkig werkt dat niet zo!!! In de grondwet staan de meest fundamentele rechten van burgers opgetekend. Die ten alle tijde en voor iedereen gelden, behoudens uitzonderingen volgens de wet. En in de wet is geen uitzondering opgenomen dat "wanneer jij een anti-kraak contract ondertekend jij afstand doet van deze rechten". Dat mag niet. Dat dit wél gebeurt toont aan dat de anti-kraakcontracten lang niet zo mooi zijn als ze vaak voorgespiegeld worden.
quote:
Antikraak is gewoon een overeenkomst tussen een bedrijf en een persoon die akkoord gaat met de gestelde voorwaarden.
Als jij die voorwaarden niks vind, prima, maar ga dan niet de kromme vergelijking maken met de wetten die voor normale huurwoningen gelden.
Je negeert hiermee de zwakke positie van de huurder. Het huurrecht in Nederland is ontstaan om de huurder te beschermen tegen de vaak veel sterkere verhuurder. Er zijn een aantal uitzondering in de wet opgenomen die een verminderde huurbescherming wettelijk gezien toestaan (tijdelijke verhuur op basis van de Leegstandswet, verhuur naar zijn aard van korte duur en huurcontracten voor bepaalde tijd), maar in principe is daarvan afwijken niet toegestaan. De vorm van contracten waar de diverse anti-kraakbureaus mee spelen kent geen wettelijke grondslag.
quote:
Al met al is het een hele matige deal voor de antikraker. Ik zou een antikraak ruimte ook alleen aanbevelen aan mensen die het vrij weinig uitmaakt of ze nu 'thuis' zijn of ergens anders.
Zoals ik eerder al zei, het is maar voor een select groepje mensen. Ga jezelf goed te rade of het iets voor je is.

Verder snap ik wel dat mensen antikrakers negatief zien omdat zij panden zouden bezetten.

Antikrakers maken gewoon gebruik van de mogelijkheden die zij hebben. Dat kan je ze moeilijk kwalijk nemen.
Dat neem ik anti-krakers wel kwalijk. Er zijn diverse manieren om te ageren tegen de huidige situatie op de woningmarkt en anti-kraak gaan wonen is voor jezelf én voor anderen de minst gunstige. Je geeft je rechten op, woont in sommige gevallen op plekken waar zo nog tientallen anderen zouden kunnen wonen...
Ik snap heel goed dat veel anti-krakers al lang blij zijn dat ze een dak boven hun hoofd hebben, maar een bewustere houding ten aanzien van je woning en datgene wat je ermee aanricht zou wel op zijn plaats zijn. Zeker omdat je zelf niet alleen rechten inlevert maar ook de positie van anderen verzwakt.
quote:
Eigenlijk zou de overheid gewoon eens hard moeten ingrijpen om ervoor te zorgen dat er voor iedereen betaalbare woonruimte is. Grote leegstande panden kunnen makkelijk gebruikt worden om heel veel mensen te huisvesten.
Je moet dus niet zeiken op antikrakers of antikraak bedrijven maar je moet zeiken op de overheid die alle initiatieven eigenlijk in de kiem smoort en er eigenlijk helemaal geen belang bij heeft.
Overheden en gemeentes willen graag dat de grondprijs hoog blijft. Ze willen ook graag vasthouden aan alle 'bestemmingsplannen'.
Dus ook al staat er een prachtig gebouw waar veel mensen prima kunnen leven, toch zullen ze daar nooit mensen laten wonen omdat het gebied bijv. een bestemming heeft als industriegebied.
Jammergenoeg zitten bij de overheid vooral mensen die hun schaapjes toch al op het droge hebben en die dus schijt hebben aan mensen met behoefte aan betaalbare woonruimte.

Het beleid wordt zeg maar gemaakt door mensen die zelf heel hoog in de Pavlov piramide zitten en zich niet kunnen verplaatsen in mensen die er wat lager in zitten.
Waar politici zitten te denken of ze nou wel of geen marmeren aanrechtblad zullen nemen zijn er andere mensen die hun hoofd breken over waar ze nu eens wat bescheiden zelfstandige woonruimte kunnen vinden wat ze met hun 1400 id maand ook kunnen betalen.

Pandeigenaren en al die bobo's zitten in hetzelfde kliekje.

Zo leuk is antikraak trouwens niet want vandaag is er weer ingebroken en zijn wat van mn spullen verdwenen...
Ik neem aan dat je de Maslov-piramide bedoelt...

En ja, ik ben het absoluut met je eens dat de overheid ook meer zou moeten doen. Maar zoals je zelf al aankaart zitten pandeigenaren en al die bobo's in hetzelfde kliekje. En zij moeten zeker meer doen aan de huidige situatie op de woningmarkt. Echter, anti-kraakbureaus en anti-krakers zijn er mede-verantwoordelijk voor dat er geen structurele oplossing komt voor de problematiek op de woningmarkt. De verantwoordelijkheid voor het openbreken van de woningmarkt ligt bij iedereen; de overheid, speculanten, huiseigenaren, scheefhuurders, anti-kraakbureaus, woningbouwcorporaties, anti-krakers, krakers, en ga zo maar door. Bij de één wat meer dan bij de ander, maar goed...
pi_83291002
Los van het feit dat ik het grotendeels wel met jullie eens ben wil ik er wel even op wijzen dat kraak en antikraak alleen maar een gevolg zijn van het falende woonbeleid in Nederland. Het is een bijverschijnsel, een symptoom.

De enige reden dat antikraakbureau's uberhaupt bestaan is door het slechte beleid.
Zorg voor goed beleid en een passende woonruimte en je houdt echt maar een heel klein deel mensen over die nóg goedkoper willen of sowieso perse willen kraken maar het gros van de mensen kiest dan gewoon voor redelijke woonruimte voor een fijne prijs.

Ik wil er ook nog even duidelijk op wijzen dat een antikraker niets illegaals doet. Dat terwijl kraken juist heel dubieus is.

Maargoed neem nu het nieuws van vandaag dat nu eindelijk lege kantoorpanden mogen worden gebruikt om Polen te huisvesten.

Als het aan de overheid ligt dan mag je dus niet in kantoren wonen, ook al is er nog zo'n woningtekort en staat er nog zoveel kantoorruimte leeg. Nu maken ze dus een uitzondering voor die Polen.
( ik vraag me af waarom alleen voor Polen en of Nederlanders dat ook mogen ).

Over dat er meer mensen in een pand kunnen dan er door antikraak geplaatst worden. Daar ben ik het zeker mee eens.
Maar als ik de algemene toon hoor, dan hoor ik vooral mensen die graag goedkoop ergens in willen en daarna dezelfde rechtspositie willen hebben als de doorsnee Nederlander die al gauw 400 - 800 in de maand kwijt is om te wonen.
Zeg nou zelf, antikraak wonen kost 150,- euro ofzo. Wat verwacht je dan..

Hoe dan ook, het Leegstandsbeheer zou veel beter moeten.

Nog een punt, je kan er gerust vanuit gaan dat een groot deel van de Nederlanders helemaal niet wil dat de woonproblemen worden opgelost. Stel dat er minder woningschaarste is dan zullen ook de prijzen zakken.
Huiseigenaren hebben zich vaak flink in de schulden gestoken en een overpriced huis gekocht dus die zitten er echt niet op te wachten dat overal woonruimte wordt gemaakt uit oude kantoren etc. Die belangen spelen dus ook mee. Ga maar na dat er een hoop huiseigenaren zijn in NL en je snapt gelijk waarom er niks aan gedaan wordt.

Trouwens ander punt, als je vind dat kraken goed is.. Waarom zou je dan geen grond mogen kraken en er iets op bouwen?
Waarom mag je niet een stuk weiland kopen en daarop een huis neerzetten? Er zou maar iets van 10% van alle weilanden in NL opgegeven hoeven worden om de hele woningnood op te lossen.
pi_83294015
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 16:23 schreef neo__s het volgende:
Los van het feit dat ik het grotendeels wel met jullie eens ben wil ik er wel even op wijzen dat kraak en antikraak alleen maar een gevolg zijn van het falende woonbeleid in Nederland. Het is een bijverschijnsel, een symptoom.

De enige reden dat antikraakbureau's uberhaupt bestaan is door het slechte beleid.
Zorg voor goed beleid en een passende woonruimte en je houdt echt maar een heel klein deel mensen over die nóg goedkoper willen of sowieso perse willen kraken maar het gros van de mensen kiest dan gewoon voor redelijke woonruimte voor een fijne prijs.

Ik wil er ook nog even duidelijk op wijzen dat een antikraker niets illegaals doet. Dat terwijl kraken juist heel dubieus is.

Maargoed neem nu het nieuws van vandaag dat nu eindelijk lege kantoorpanden mogen worden gebruikt om Polen te huisvesten.

Als het aan de overheid ligt dan mag je dus niet in kantoren wonen, ook al is er nog zo'n woningtekort en staat er nog zoveel kantoorruimte leeg. Nu maken ze dus een uitzondering voor die Polen.
( ik vraag me af waarom alleen voor Polen en of Nederlanders dat ook mogen ).

Over dat er meer mensen in een pand kunnen dan er door antikraak geplaatst worden. Daar ben ik het zeker mee eens.
Maar als ik de algemene toon hoor, dan hoor ik vooral mensen die graag goedkoop ergens in willen en daarna dezelfde rechtspositie willen hebben als de doorsnee Nederlander die al gauw 400 - 800 in de maand kwijt is om te wonen.
Zeg nou zelf, antikraak wonen kost 150,- euro ofzo. Wat verwacht je dan..

Hoe dan ook, het Leegstandsbeheer zou veel beter moeten.

Nog een punt, je kan er gerust vanuit gaan dat een groot deel van de Nederlanders helemaal niet wil dat de woonproblemen worden opgelost. Stel dat er minder woningschaarste is dan zullen ook de prijzen zakken.
Huiseigenaren hebben zich vaak flink in de schulden gestoken en een overpriced huis gekocht dus die zitten er echt niet op te wachten dat overal woonruimte wordt gemaakt uit oude kantoren etc. Die belangen spelen dus ook mee. Ga maar na dat er een hoop huiseigenaren zijn in NL en je snapt gelijk waarom er niks aan gedaan wordt.

Trouwens ander punt, als je vind dat kraken goed is.. Waarom zou je dan geen grond mogen kraken en er iets op bouwen?
Waarom mag je niet een stuk weiland kopen en daarop een huis neerzetten? Er zou maar iets van 10% van alle weilanden in NL opgegeven hoeven worden om de hele woningnood op te lossen.
Braakliggende terreinen worden wel degelijk gekraakt. Maar daarnaast zal ik niet zomaar op een weiland gaan staan met mijn tent, als dat weiland gebruikt word. Lijkt me logisch. Een gebruikte woning kraak je ook niet.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_83297538
Het grootste probleem met krakers is nog nieteens zo zeer dat ze ongebruikte panden gebruiken, maar de manier waarop ze dat vaak doen en het feit dat ze niet willen vertrekken als de eigenaar er wél een bestemming voor heeft.

Krakers zijn vaak(niet altijd) 'Shit that won't flush away'
pi_84812048
*kickt

Ik heb me twee dagen geleden ingeschreven bij FMT in Deventer, samen met mijn vriend, want op de site staat dat ze alleen tweepersoonsinschrijvingen aannemen. Ik heb echter nog steeds niets gehoord, en ik weet dat ik nu erg ongeduldig klink, maar mijn zusje woont ook via FMT en zij had binnen een dag al een telefoontje dat ze kon komen voor een intake...

Ik maak me een beetje zorgen :P
pi_84821980
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 19:03 schreef neo__s het volgende:
Het grootste probleem met krakers is nog nieteens zo zeer dat ze ongebruikte panden gebruiken, maar de manier waarop ze dat vaak doen en het feit dat ze niet willen vertrekken als de eigenaar er wél een bestemming voor heeft.

Krakers zijn vaak(niet altijd) 'Shit that won't flush away'
Hoeveel ken je er?
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_84828149
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:22 schreef Sosha het volgende:
*kickt

Ik heb me twee dagen geleden ingeschreven bij FMT in Deventer, samen met mijn vriend, want op de site staat dat ze alleen tweepersoonsinschrijvingen aannemen. Ik heb echter nog steeds niets gehoord, en ik weet dat ik nu erg ongeduldig klink, maar mijn zusje woont ook via FMT en zij had binnen een dag al een telefoontje dat ze kon komen voor een intake...

Ik maak me een beetje zorgen :P
Een vriend en ik zijn ondertussen al een jaar ingeschreven.... hij heeft nog een keer gebeld om te controleren, maar we staan op de wachtlijst aldus FMT. -O-
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_84829028
Bij de meeste bureaus moet je mensen kennen die erbij zitten. Niet dat het verplicht is, maar het werkt erg goed. Een vriendin van mij zocht een kamer en er kwam toevallig iets bij mij in de buurt vrij. Toen heb ik haar voorgedragen bij het bureau waar ik zit en ze kon bijna direct intrekken.
pi_84838148
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 21:10 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Een vriend en ik zijn ondertussen al een jaar ingeschreven.... hij heeft nog een keer gebeld om te controleren, maar we staan op de wachtlijst aldus FMT. -O-
In welke regio? En stond er op het moment van inschrijven ook bij jullie dat er woonruimte in die specifieke regio beschikbaar was?
pi_84844505
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 00:53 schreef Sosha het volgende:

[..]

In welke regio? En stond er op het moment van inschrijven ook bij jullie dat er woonruimte in die specifieke regio beschikbaar was?
Deventer. Op dat moment eerst wel, maar al snel niet meer. Maar nu dus ondertussen weer wel, en ze hebben dus geen contact opgenomen...

Alleen stond er toen niet bij dat je je allebei in moest schrijven, dus heeft alleen hij dat gedaan. Dus ik schrijf me nu alsnog in, en dan gaat hij wel even bellen hoe en wat. Kan natuurlijk zijn dat de woonruimte niet geschikt is.. namelijk aangegeven dat we iets moeten hebben met 2 slaapkamers, dat zal er misschien niet zoveel zijn.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_84864052
Ik heb vandaag mailcontact gehad met ze, en ze lieten me weten dat ze een flinke wachtlijst hebben. Daarnaast zijn ze eerst mensen aan het verschuiven die al via hen huren, maar van wie de woning binnenkort gesloopt wordt. De wachtlijst is dus nog even opzij geschoven ook.

Dan toch maar weer als een malle hopen op een reguliere huurwoning... Maar ik heb slechts 43 inschrijfpunten, ik vis nu al maanden steeds achter het net :'(
pi_84870381
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 19:22 schreef Sosha het volgende:
Ik heb vandaag mailcontact gehad met ze, en ze lieten me weten dat ze een flinke wachtlijst hebben. Daarnaast zijn ze eerst mensen aan het verschuiven die al via hen huren, maar van wie de woning binnenkort gesloopt wordt. De wachtlijst is dus nog even opzij geschoven ook.

Dan toch maar weer als een malle hopen op een reguliere huurwoning... Maar ik heb slechts 43 inschrijfpunten, ik vis nu al maanden steeds achter het net :'(
Ga eens kraken!
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_84870430
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:35 schreef defamai het volgende:

[..]

Ga eens kraken!
Neh, daar ben ik te schijterig voor.
pi_84881167
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:36 schreef Sosha het volgende:

[..]

Neh, daar ben ik te schijterig voor.
Gewoon eens langsgaan bij je KSU. Er kan via die weg eigenlijk niets mis gaan (sterker nog, een stuk minder dan bij antikraakwonen), zij helpen je met alles, alleen even een mooi pandje uitzoeken!
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_84884143
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 01:32 schreef defamai het volgende:

[..]

Gewoon eens langsgaan bij je KSU. Er kan via die weg eigenlijk niets mis gaan (sterker nog, een stuk minder dan bij antikraakwonen), zij helpen je met alles, alleen even een mooi pandje uitzoeken!
Waar staat KSU voor..? Ik ken alleen de Katholieke Scholenstichting Utrecht :P
pi_84889739
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 14:22 schreef Sosha het volgende:
*kickt

Ik heb me twee dagen geleden ingeschreven bij FMT in Deventer, samen met mijn vriend, want op de site staat dat ze alleen tweepersoonsinschrijvingen aannemen. Ik heb echter nog steeds niets gehoord, en ik weet dat ik nu erg ongeduldig klink, maar mijn zusje woont ook via FMT en zij had binnen een dag al een telefoontje dat ze kon komen voor een intake...

Ik maak me een beetje zorgen :P
Toen ik en mijn vriendin woonruimte zochten in Deventer (zo'n 2 jaar geleden) hebben we ons ook ingeschreven bij FMT. Ik geloof niet dat we ooit iets concreets aangeboden hebben gekregen :P We zijn inderdaad wel een keer langs geweest voor een intakegesprek, maar daar is het bij gebleven. Maar goed, het kan natuurlijk altijd dat jullie meer geluk hebben!

Ik weet natuurlijk niet wat jullie budget is, maar particulier zijn er soms ook best aardige dingen te huur. Wij wonen nu al twee jaar (we gaan toevallig volgende maand verhuizen) in een woning die we via Marktplaats hebben gevonden; of eigenlijk, de verhuurder van de woning had óns gevonden via Marktplaats. En 123wonen biedt volgens mij ook woningen aan in Deventer. Verder heb je geloof ik iets van Stedendriehoek waar je je in kunt schrijven voor een sociale huurwoning, maar dat heeft volgens mij een hele lange wachtlijst.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_84891450
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 12:23 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Toen ik en mijn vriendin woonruimte zochten in Deventer (zo'n 2 jaar geleden) hebben we ons ook ingeschreven bij FMT. Ik geloof niet dat we ooit iets concreets aangeboden hebben gekregen :P We zijn inderdaad wel een keer langs geweest voor een intakegesprek, maar daar is het bij gebleven. Maar goed, het kan natuurlijk altijd dat jullie meer geluk hebben!

Ik weet natuurlijk niet wat jullie budget is, maar particulier zijn er soms ook best aardige dingen te huur. Wij wonen nu al twee jaar (we gaan toevallig volgende maand verhuizen) in een woning die we via Marktplaats hebben gevonden; of eigenlijk, de verhuurder van de woning had óns gevonden via Marktplaats. En 123wonen biedt volgens mij ook woningen aan in Deventer. Verder heb je geloof ik iets van Stedendriehoek waar je je in kunt schrijven voor een sociale huurwoning, maar dat heeft volgens mij een hele lange wachtlijst.
Ik heb hierboven al opnieuw gereageerd. We zijn inderdaad gewaarschuwd voor de lange wachtlijst bij FMT en hebben dus maar niet betaald voor een intakegesprek. Verder sta ik ongeveer drie en een half jaar ingeschreven bij Woonkeus Stedendriehoek, maar omdat ik daar niet kan slagen met die korte wachttijd heb ik FMT geprobeerd. Particulier huren is voor ons geen optie. Blijven proberen bij Woonkeus dus maar, en tijdelijk intrekken bij familie :(
pi_84892622
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 08:56 schreef Sosha het volgende:

[..]

Waar staat KSU voor..? Ik ken alleen de Katholieke Scholenstichting Utrecht :P
Kraak Spreek Uur.

Dit is in bijna elke stad wel te vinden, als je mij even vertelt waar je precies woont kan ik je verder helpen, mocht je interesse hebben.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_84903921
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 13:49 schreef defamai het volgende:

[..]

Kraak Spreek Uur.

Dit is in bijna elke stad wel te vinden, als je mij even vertelt waar je precies woont kan ik je verder helpen, mocht je interesse hebben.
Op dit moment in 't Gooi, maar ik wil dus naar Deventer... Maar ik vestig al mijn hoop op Woonkeus, ik zit er steeds zo dicht bij. Komende week weer een groepsbezichtiging. Ik ben 7e, dus ik verwacht er niet veel van, maar de vorige keer waren er maar 3 van de 10 uitgenodigde mensen op komen dagen. Toen was ik de 2e van die 3, maar ja, de 1e nam 't natuurlijk :'(. Onvoorstelbaar dat zoveel mensen niet komen als ze een woning kunnen krijgen... Nemen ze dat dan niet serieus? Ik begrijp daar niks van. Maar ben er wel blij mee :P
pi_84917090
Als je anti-kraak wil wonen moet je gewoon iets kuts aannemen dat enigszins in de buurt is van waar je eigenlijk wil wonen, en dan heel braaf je huur betalen, alles netjes houden en poeslief doen.. En dan krijg je voorrang op wat je maar wil, je hoeft maar met je vingers te knippen en ze plaatsen je over naar de meest gewilde locaties!
pi_84917272
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 23:23 schreef Breathtaking het volgende:
Als je anti-kraak wil wonen moet je gewoon iets kuts aannemen dat enigszins in de buurt is van waar je eigenlijk wil wonen, en dan heel braaf je huur betalen, alles netjes houden en poeslief doen.. En dan krijg je voorrang op wat je maar wil, je hoeft maar met je vingers te knippen en ze plaatsen je over naar de meest gewilde locaties!
Het kan me niet schelen waar ik terecht kom, maar er valt geen bal aan te nemen i.v.m. wachtlijst :P
pi_85004018
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 23:23 schreef Breathtaking het volgende:
Als je anti-kraak wil wonen moet je gewoon iets kuts aannemen dat enigszins in de buurt is van waar je eigenlijk wil wonen, en dan heel braaf je huur betalen, alles netjes houden en poeslief doen.. En dan krijg je voorrang op wat je maar wil, je hoeft maar met je vingers te knippen en ze plaatsen je over naar de meest gewilde locaties!
werkt dit ook als je geen schone deerne bent of heb je enkel een eigen ervaring gebruikt bij deze post?

quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 21:36 schreef Sosha het volgende:

[..]

Neh, daar ben ik te schijterig voor.
Het is een nogal onzeker bestaan wat je dan leidt, maar het is wel erg avontuurlijk en beslist interessant om gewoon mee te maken.
Krakers zijn dan wel ''vies'' en ''zien er niet uit'', maar als dat geen probleem voor je is kan je zo terecht op een kraak spreek uur.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 16:54:47 #224
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_85244015
Dinsdag intake-gesprek bij AdHoc-Groningen *O*

Weet iemand hoe lang het duurt na zo'n gesprek voordat je mogelijke woonruimtes krijgt aangeboden of gebeurd dat al gelijk als je klaar bent?
Wat je vindt, ...
pi_85244106
quote:
Op zondag 8 augustus 2010 12:48 schreef psaexorp het volgende:

[..]

werkt dit ook als je geen schone deerne bent of heb je enkel een eigen ervaring gebruikt bij deze post?
[..]

Het is een nogal onzeker bestaan wat je dan leidt, maar het is wel erg avontuurlijk en beslist interessant om gewoon mee te maken.
Krakers zijn dan wel ''vies'' en ''zien er niet uit'', maar als dat geen probleem voor je is kan je zo terecht op een kraak spreek uur.
Nee, sowieso geen eigen ervaring, maar veel vrienden van me wonen wel anti-kraak en die konden zo overgeplaatst worden naar gewilde locaties in Amsterdam als ze één telefoontje pleegden!
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:32:41 #226
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_85253750
Ik moet trouwens een kopie van mn WA-verzekering meenemen. Nu moet ik nog een WA-verzekering afsluiten dus was ik wat aan het rondstruinen en zag bijv. bij de Rabo-WA-verzekering dit staan
quote:
Artikel 4 Wat is uitgesloten

2 Opzicht
a Niet gedekt is de aansprakelijkheid voor schade:
1 aan zaken die een verzekerde of iemand namens hem onder zich heeft:
- uit hoofde van een huur-, huurkoop-, lease-, pacht-, erfpacht-, pandovereenkomst, koop op proef of
vruchtgebruik. Onder vruchtgebruik valt ook het recht van gebruik en bewoning.
- uit hoofde van de uitoefening van een (neven)bedrijf of (neven)beroep of het verrichten van betaalde
handenarbeid.
Houd dit in dat ik niet via deze verzekering verzekerd ben wanneer ik iets zou slopen in een anti-kraakpand?
Wat je vindt, ...
pi_85799478
quote:
Op donderdag 5 augustus 2010 23:23 schreef Breathtaking het volgende:
Als je anti-kraak wil wonen moet je gewoon iets kuts aannemen dat enigszins in de buurt is van waar je eigenlijk wil wonen, en dan heel braaf je huur betalen, alles netjes houden en poeslief doen.. En dan krijg je voorrang op wat je maar wil, je hoeft maar met je vingers te knippen en ze plaatsen je over naar de meest gewilde locaties!
Helaas niet helemaal waar. Ik woon nu een half jaar antikraak via Interim vastgoedbeheer, aangemeld via mijn (ex)vriendin die 2 jaar via Interim heeft gewoond en ik kon weliswaar zo terecht. Maar toen ik hier introk werden mij mondelinge beloftes gedaan dat ik overgeplaats zou worden indien ik me een nette bewoner zou tonen, maar nu ik deze week heb gehoord dat ik er over 3 weken uit moet en kunnen ze me opeens geen toezeggingen meer doen wat betreft doorplaatsingen. :(

Dus ik zie de bui al hangen dat ik over 3 weken op straat sta. Ik ben uiteraard meteen naar 2 woningbouwverenigingen gegaan waar ik al jaren sta ingeschreven (maar nog altijd onvoldoende punten heb verzameld om snel in aanmerking te komen voor een woning) en gevraagd of ik voor urgentie in aanmerking kom omdat ik over 3 weken dakloos ben, maar bij de ene woningbouwvereniging vond men mijn situatie niet urgent ("Tja dat weet je hé als je anti-kraak gaat wonen dat je er snel uit moet) en zij geven je alleen nog voorrang indien er sprake is van een onleefbare situatie door dreigementen of mishandeling van een huisgenoot of buurtgenoot, en de andere woningbouwvereniging verleent sowieso geen urgentieverklaring aan alleenstaanden. :')

Rest me alleen nog een andere antikraakvereniging uit te zoeken of te huren via particuliere organisaties en dan ¤ 600,- betalen voor een bezemkast ofzo, maar dat laat mijn inkomen niet toe. :X
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_85799974
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 07:51 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Helaas niet helemaal waar. Ik woon nu een half jaar antikraak via Interim vastgoedbeheer, aangemeld via mijn (ex)vriendin die 2 jaar via Interim heeft gewoond en ik kon weliswaar zo terecht. Maar toen ik hier introk werden mij mondelinge beloftes gedaan dat ik overgeplaats zou worden indien ik me een nette bewoner zou tonen, maar nu ik deze week heb gehoord dat ik er over 3 weken uit moet en kunnen ze me opeens geen toezeggingen meer doen wat betreft doorplaatsingen. :(

Dus ik zie de bui al hangen dat ik over 3 weken op straat sta. Ik ben uiteraard meteen naar 2 woningbouwverenigingen gegaan waar ik al jaren sta ingeschreven (maar nog altijd onvoldoende punten heb verzameld om snel in aanmerking te komen voor een woning) en gevraagd of ik voor urgentie in aanmerking kom omdat ik over 3 weken dakloos ben, maar bij de ene woningbouwvereniging vond men mijn situatie niet urgent ("Tja dat weet je hé als je anti-kraak gaat wonen dat je er snel uit moet) en zij geven je alleen nog voorrang indien er sprake is van een onleefbare situatie door dreigementen of mishandeling van een huisgenoot of buurtgenoot, en de andere woningbouwvereniging verleent sowieso geen urgentieverklaring aan alleenstaanden. :')

Rest me alleen nog een andere antikraakvereniging uit te zoeken of te huren via particuliere organisaties en dan ¤ 600,- betalen voor een bezemkast ofzo, maar dat laat mijn inkomen niet toe. :X
Welkom in Nederland :)
Hoe oud ben je eigenlijk? Zelfs in de randstad is het makkelijk om voor je 23e een woning via de woningbouw te krijgen. Ik kon kiezen uit 10 woningen op mn 22e, nu woon in hartje Den Haag voor iets meer dan anti kraak.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_85801731
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:28 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Welkom in Nederland :)
Hoe oud ben je eigenlijk? Zelfs in de randstad is het makkelijk om voor je 23e een woning via de woningbouw te krijgen. Ik kon kiezen uit 10 woningen op mn 22e, nu woon in hartje Den Haag voor iets meer dan anti kraak.
Ik ben al 28. Ik sta nu pas zo'n krappe 3 jaar ingeschreven. Ik heb me relatief laat ingeschreven omdat ik voor m'n 25ste vol voor het verkrijgen van een hypotheek ging dmv het verdienen van een vast contract bij mijn werkgever destijds. Helaas is dat er nooit van gekomen. -O-

Ik had me natuurlijk daarnaast al gewoon moeten inschrijven, want na 3 jaar heb ik nog altijd niet genoeg punten ogebouwd om snel in aanmerking te komen voor een woning, al reageer ik wekelijks braaf op alle sites van woningbouwverenigingen in de regio.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_85804460
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 09:28 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Welkom in Nederland :)
Hoe oud ben je eigenlijk? Zelfs in de randstad is het makkelijk om voor je 23e een woning via de woningbouw te krijgen. Ik kon kiezen uit 10 woningen op mn 22e, nu woon in hartje Den Haag voor iets meer dan anti kraak.
Echt? Wow! Via Woonnet-Haaglanden? Hoelang stond jij ingeschreven? Wij konden met bijna 5 jaar inschrijftermijn amper iets fatsoenlijks vinden in Den Haag. ;(

@tomatenboer: wat een klotesituatie zeg. Bij sommige woningcorporaties worden ook woningen verloot, misschien dat je dat kunt proberen?
pi_85859724
Ik ken een handige organisatie voor het anti-kraak wonen, het gaat om een particuliere woningeigenaar die altijd wel huizen leeg heeft staan en waartussen je dan kunt verhuizen, als het huis waar je woonde verkocht was. Let wel dat het in grote steden erg snel kan gaan met de verkopen, crisis of niet.
pi_85867225
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:24 schreef bluejean het volgende:

[..]

Echt? Wow! Via Woonnet-Haaglanden? Hoelang stond jij ingeschreven? Wij konden met bijna 5 jaar inschrijftermijn amper iets fatsoenlijks vinden in Den Haag. ;(

@tomatenboer: wat een klotesituatie zeg. Bij sommige woningcorporaties worden ook woningen verloot, misschien dat je dat kunt proberen?
Ik zal daar eens op zoeken inderdaad, bedankt voor de tip! Ik ben bereid alles aan te pakken al heb ik wel een beetje m'n buik vol van anti-kraak wonen nu en wil ik liever toch iets meer zekerheid en hecht ik ook waarde aan mijn privacy dus heb ik liever geen gedeelde voorzieningen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_85869302
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:24 schreef bluejean het volgende:

[..]

Echt? Wow! Via Woonnet-Haaglanden? Hoelang stond jij ingeschreven? Wij konden met bijna 5 jaar inschrijftermijn amper iets fatsoenlijks vinden in Den Haag. ;(

@tomatenboer: wat een klotesituatie zeg. Bij sommige woningcorporaties worden ook woningen verloot, misschien dat je dat kunt proberen?
Wat de meeste mensen verkeerd doen is te laat inschrijven, zodra je achttien word moet je je meteen inschrijven. Dat is stap 1.
Vervolgens reageer je alleen op haalbare huizen, dus niet 3 kamer appartementen in hartje Den Haag. Als je samen wilt wonen moet je nog even wachten, daar is het systeem niet op gemaakt.
Vervolgens kijk je alleen naar de woningen welke tot je 23e mag betrekken, als je dan 22.5 jaar ben heb je in dat segment alle keuze. Ik kon kiezen uit 4 studio's.

Als je je te laat inschrijft moet je geluk hebben dat je wat krijgt. Mijn vermoeden is dat iedereen die zeurt over een tekort zich te laat heeft ingeschreven of teveel verwacht.
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_85979761
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:13 schreef Mute_Me het volgende:

[..]

Wat de meeste mensen verkeerd doen is te laat inschrijven, zodra je achttien word moet je je meteen inschrijven. Dat is stap 1.
Vervolgens reageer je alleen op haalbare huizen, dus niet 3 kamer appartementen in hartje Den Haag. Als je samen wilt wonen moet je nog even wachten, daar is het systeem niet op gemaakt.
Vervolgens kijk je alleen naar de woningen welke tot je 23e mag betrekken, als je dan 22.5 jaar ben heb je in dat segment alle keuze. Ik kon kiezen uit 4 studio's.

Als je je te laat inschrijft moet je geluk hebben dat je wat krijgt. Mijn vermoeden is dat iedereen die zeurt over een tekort zich te laat heeft ingeschreven of teveel verwacht.
Ja, daar heb je wel gelijk in, denk ik. Het is alleen wel zo dat (tegenwoordig) je inschrijfduur vervalt zodra je een zelfstandige woning betrekt, óók wanneer dit buiten Den Haag is. Dus wanneer je buiten de regio studeert en woont, kun je maar moeilijk terug. (Of je moet er voor kiezen om jarenlang bij je ouders te blijven inwonen.) Wel logisch natuurlijk, maar ook wel jammer voor alle jaren dat je voor niets ingeschreven hebt gestaan. Helaas is mijn vriend nét te oud voor een jongerenwoning (zitten vaak leuke woninkjes in leuke buurten tussen).

Maar goed, we vinden wel iets hoor! Binnenkort maar eens in de vrije huursector gaan rondneuzen. :)

En om nog enigszins ontopic te blijven: anti-kraak in het verleden wel gedaan, maar het brengt wat mij betreft teveel onzekerheden met zich mee. Dat is voor ons nu geen optie meer.
pi_86275622
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:44 schreef Monstarr het volgende:
Woon sinds juli 2009 anti-kraak in Breda.
160 euro incl. alles!! Ook internet wat het toevallig nog deed :P Ziggo kabelmodem stond nog in de systeemkast, aangesloten en voila!

Pand = een voormalig schoolgebouw. Ik woon hier met 2 andere personen welke op de begane grond hun kamer hebben. Ik zit in m'n uppie (heerlijk rustig) op de eerste verdieping. Voor mezelf heb ik drie wc's, drie wastafels, kingsize douche, ruimte overdekte parkeergelegenheid op afgeschermd terrein en een woongedeelte van dik 50m2. Super wonen!! Afgelopen zomer talloze keren lekker ge-BBQ'd op het grote schoolplein 8-) vervolgens nog met een biertje in de hand gezellig wat voetballen totdat het donker werd.

Ik woon trouwens via Alvast. Kan het niet anders dan aanraden. Ze controleren hier niet in je eigen kamer, maar alleen in en om het pand op rotzooi (ivm bezoeken van geïnteresseerden), erergiestanden en wat technische zaken. Geen 1 keer een gevoel gehad van inbraak op m'n privacy.

Verleden week heb ik mijn woonruimte opgezegd, ga samenwonen met m'n vriendin. Enigszins wat jammer, maar je moet bedenken dat zoiets een leuk avontuur is met een tijdelijke aard. Je kunt je toch niet echt settle-en op deze manier. Ook weet ik dat er genoeg minder positieve voorbeelden te noemen zijn van anti-kraak. Maar wellicht dat deze meer aan het licht komen dan de positieve.

Tip voor alle toekomstige anti-kraak bewoners. Zorg dat je tijdens het kennismakingsgesprek bij de vastgoedbeheerder alle vragen gesteld heb die je had willen stellen en teken niet iets wat je nog niet bekeken hebt (i.v.m. problemen achteraf).
Wat een super verhaal!
Het word ook echt een life style he?

Altijd als ik naar grote gebouwen kijk of hele aparte dan zou ik altijd graag erin willen wonen.
Paar dagen geleden achter Anti Kraak gekomen en nu toch maar eens aan het zoeken, want ik moet echt weg thuis.

Ik heb 1,5 jaar op mezelf gewoond maar i.v.m financien moest k terug.
Nu ben ik dus aan het kijken naar Anti-Kraak.

Thuis heb ik veel spullen, heel veel spullen, maar ik denk dat ik van plan ben om veel dingen te verkopen ( Die ik niet meer nodig heb) en gewoon het hoog nodige te kopen/ gebruiken als ik Anti Kraak ga wonen.

Binnenkort maar eens meer rond neuzen.
pi_86275863
Ik heb overigens (alsnog) een antikraak woning aangeboden gekregen in Breda. Kost me 240 euro inclusief gas, water, licht, Ziggo internet en tv abonnement, en "servicekosten" en onderhoud van de groenvoorziening er omheen. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86280520
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 13:21 schreef W1ckeDxt het volgende:

[..]

Wat een super verhaal!
Het word ook echt een life style he?

Een lifestyle :') Nepkrakers die te bang zijn om daadwerkelijk iets te doen tegen de leegstand en geen feestjes mogen houden, op vakantie mogen of mensen laten slapen. En dat noem je een lifestyle?
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_86284760
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:36 schreef defamai het volgende:

[..]

Een lifestyle :') Nepkrakers die te bang zijn om daadwerkelijk iets te doen tegen de leegstand en geen feestjes mogen houden, op vakantie mogen of mensen laten slapen. En dat noem je een lifestyle?
Nee ik bedoel meer van dat je een stukje anders leeft dan de 'standaard'.
En wat bedoel je met nep-krakers?

Ik weet er iig nog te weinig vanaf om serieus over te praten, bij mij om de hoek zit AdHoc misschien daar maar eens gaan kijken.
pi_86437331
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:56 schreef Tomaz het volgende:
De zoekfunctie leverde bar weinig over anti-kraak op, vandaar dat ik zo vrij was om een topique te starten :)

Ik ga binnenkort in een kantoorpand wonen op de anti-kraak manier! Nu zijn er vast mensen die hier meer ervaring in hebben dan ik, vandaar de oproep om hier alles dat van nut is te posten!

Zo ben ik bijvoorbeeld benieuwd hoe ik het best een internetaansluiting kan aanleggen en afsluiten, of digitenne van KPN een beetje te doen is, hoe je een kantoorruimte gezellig aankleedt, hoe je je mentaal voorbereidt op de aankondiging dat je binnen een paar weken mag vertrekken, enz. enz. enz.

Game on dan maar? *O*
Wij wonen al een paar jaar antikraak (in het zelfde huis).

Wij zijn destijds begonnen met Digitenne, werkt perfect, en hebben apart een internet/telefoon aansluiting genomen.

Wij wonen echter in een vrijstaand huis, dus aankleding was hier niet zo moeilijk ;).

Als ik jou was, mag eigenlijk niet, zou ik proberen te achterhalen wie op dit moment de eigenaar is van het kantoorpand. Vaak zal dat de gemeente zijn. Je kunt dan via de gemeente info proberen in te winnen over wat de plannen zijn, en op die manier je beter voorbereiden op een eventueel vertrek :).
pi_86437397
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:36 schreef defamai het volgende:

[..]

Een lifestyle :') Nepkrakers die te bang zijn om daadwerkelijk iets te doen tegen de leegstand en geen feestjes mogen houden, op vakantie mogen of mensen laten slapen. En dat noem je een lifestyle?
Nepkrakers? Nee, gewoon slimme huurders. Je betaalt weinig huur, en het enige wat een nadeel is, is dat je niet weet wanneer je er weer uit moet. Wij wonen al een paar jaar in het zelfde huis (antikraak), en hoeven nauwelijks iets te betalen. Heerlijk toch?


-edit- En dat over die vakantie? Nog nooit van gehoord. Wij zijn pas nog 3 week weggeweest. En mensen laten slapen gebeurd regelmatig, als het er maar niet meer dan 10 tegelijk zijn.
pi_86437865
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:40 schreef Flabbelaar het volgende:

[..]

Nepkrakers? Nee, gewoon slimme huurders. Je betaalt weinig huur, en het enige wat een nadeel is, is dat je niet weet wanneer je er weer uit moet. Wij wonen al een paar jaar in het zelfde huis (antikraak), en hoeven nauwelijks iets te betalen. Heerlijk toch?


-edit- En dat over die vakantie? Nog nooit van gehoord. Wij zijn pas nog 3 week weggeweest. En mensen laten slapen gebeurd regelmatig, als het er maar niet meer dan 10 tegelijk zijn.
Jullie zitten er allebei aardig naast imo. Vakantie en logees is opzich niet echt een probleem. En feestjes ed... je moet gewoon zorgen dat ze er niet achter komen. Maar om nou te zeggen dat je opzegtermijn het enige nadeel is is ook onzin. Feit blijft dat er iemand is die je maandelijks controleert, die je kamer ingaat zonder dit aan te kondigen en zonder opgaaf van reden je je huis uit kan zetten. Om nog maar niet te spreken van alle intimidaties die daarbij gepaard kunnen gaan. Daarbij is er totaal geen transparantie over de kosten, dus waar betaal je eigenlijk voor? Het is niet voor gas, water en licht, het is niet voor de hypotheek. En wat jij maandelijks betaalt moet je dus niet met gewone huur vergelijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2010 20:51:14 ]
pi_86437993
quote:
Op donderdag 15 februari 2007 19:27 schreef Ikiskoel het volgende:
Ik zou zeggen: schrijf je in bij camelot beheer
Zeker doen! Wij wonen al een paar jaar via deze organisatie en alles gaat goed.
pi_86438183
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:50 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Jullie zitten er allebei aardig naast imo. Vakantie en logees is opzich niet echt een probleem. En feestjes ed... je moet gewoon zorgen dat ze er niet achter komen. Maar om nou te zeggen dat je opzegtermijn het enige nadeel is is ook onzin. Feit blijft dat er iemand is die je maandelijks controleert, die je kamer ingaat zonder dit aan te kondigen en zonder opgaaf van reden je je huis uit kan zetten. Om nog maar niet te spreken van alle intimidaties die daarbij gepaard kunnen gaan. Daarbij is er totaal geen transparantie over de kosten, dus waar betaal je eigenlijk voor? Het is niet voor gas, water en licht, het is niet voor de hypotheek. En wat jij maandelijks betaalt moet je dus niet met gewone huur vergelijken.
Mwa, nee, er wordt aangekondigd in welke week ze komen, dus je kunt er op rekenen. En als ik thuis ben doe ik gewoon zo wel de voordeur als achterdeur op het nachtslot, zodat ze niet naar binnen kunnen zo lang ik nog op bed lig. Daarnaast is zo'n controle in 5 minuten gepiept. Ik heb er niet echt problemen mee, behalve dat ik twee keer met mijn haar alle kanten op beneden de deur open moest doen.

Waar ik voor betaal? Een soort van huur, zo zie ik het. En dat is bijna niets. Ik zou niet weten waar ik het anders mee moest vergelijken.

Ik vind het heerlijk om zo te wonen. Ik heb een vrijstaand huis, woon al een paar jaar in dezelfde stad, in een mooie buurt, met een goede verbinding naar de stad waarin ik studeer.
pi_86438856
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:21 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Veel succes. Camelot staat héééééééél erg slecht bekend. Je zal er niet eenzaam zijn, want er komt vaak genoeg een controleur langs die je even komt vertellen dat je de afwas moet doen en andere problemen kom je vast ook wel eens tegen. Kijk maar even die documentaire die eerder gepost is op dit forum.

ik woon i.i.g. de komende maand nog in mijn mooie apartement
Heel erg slecht bekend? Camelot? _O- Dan is er de afgelopen paar jaar vast veel veranderd. Ik kan niets wat slecht is melden over Camelot als bedrijf an sich. Maar dat is natuurlijk mijn ervaring...

[ Bericht 2% gewijzigd door Flabbelaar op 14-09-2010 21:15:56 ]
pi_86441232
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:08 schreef Flabbelaar het volgende:

[..]

Heel erg slecht bekend? Camelot? _O- Dan is er de afgelopen paar jaar vast veel veranderd. Ik kan niets wat slecht is melden over Camelot als bedrijf an sich. Maar dat is natuurlijk mijn ervaring...
Google maar eens op "Leegstand zonder zorgen". :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86445417
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:56 schreef Flabbelaar het volgende:

[..]

Mwa, nee, er wordt aangekondigd in welke week ze komen, dus je kunt er op rekenen. En als ik thuis ben doe ik gewoon zo wel de voordeur als achterdeur op het nachtslot, zodat ze niet naar binnen kunnen zo lang ik nog op bed lig. Daarnaast is zo'n controle in 5 minuten gepiept. Ik heb er niet echt problemen mee, behalve dat ik twee keer met mijn haar alle kanten op beneden de deur open moest doen.

Waar ik voor betaal? Een soort van huur, zo zie ik het. En dat is bijna niets. Ik zou niet weten waar ik het anders mee moest vergelijken.

Ik vind het heerlijk om zo te wonen. Ik heb een vrijstaand huis, woon al een paar jaar in dezelfde stad, in een mooie buurt, met een goede verbinding naar de stad waarin ik studeer.
We hebben blijkbaar zeer verschillende anti-kraak ervaringen. Zoals jij het hebt, zo heb ik het ook altijd gewild. Gewoon behandeld worden als volwassen mensen in plaats van kleine kinderen. Controles zijn bij ons altijd onaangekondigd. De laatste maanden gaat het beter, maar één klein dingetje dat ze niet bevalt bij een controle en de dreigementen beginnen weer. Ook ik ben blij met wat ik heb... veel ruimte voor weinig geld met een prima verbinding naar naar het centrum. Maar de servicekosten die je betaalt kun je niet vergelijken met huur. Huur betaal je aan de eigenaar van een pand die van dat geld een hypotheek betaalt of op een andere manier in het bezit is van het object. Een anti-kraakorganisatie is nergens eigenaar van en heeft dus ook niet die kosten. Wij wonen met zes man in een groot kantoorpand wat die organisatie per maand ongeveer 1000 euro oplevert terwijl daar nauwelijks kosten tegenover staan. Er zit iig iemand ontzettend hard aan te verdienen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2010 23:19:24 ]
pi_86445578
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:18 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

We hebben blijkbaar zeer verschillende anti-kraak ervaringen. Zoals jij het hebt, zo heb ik het ook altijd gewild. Gewoon behandeld worden als volwassen mensen in plaats van kleine kinderen. Controles zijn bij ons altijd onaangekondigd. De laatste maanden gaat het beter, maar één klein dingetje dat ze niet bevalt bij een controle en de dreigementen beginnen weer. Ook ik ben blij met wat ik heb... veel ruimte voor weinig geld met een prima verbinding naar naar het centrum. Maar de servicekosten die je betaalt kun je niet vergelijken met huur. Huur betaal je aan de eigenaar van een pand die van dat geld een hypotheek betaalt of op een andere manier in het bezit is van het object. Een anti-kraakorganisatie is nergens eigenaar van en heeft dus ook niet die kosten. Wij wonen met zes man in een groot kantoorpand wat die organisatie per maand ongeveer 1000 euro oplevert terwijl daar nauwelijks kosten tegenover staan. Er zit iig iemand ontzettend hard aan te verdienen.
Woon je ook via Camelot? Heb jij de documentaire "Leegstand zonder zorgen" gezien? Zal je erg herkenbaar voorkomen dan. :)

Gelukkig heb ik een stuk minder last van dergelijke intimidatie en kinderachtige controles, maar ik woon dan ook niet via Camelot of Adhoc.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_86445881
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Woon je ook via Camelot? Heb jij de documentaire "Leegstand zonder zorgen" gezien? Zal je erg herkenbaar voorkomen dan. :)

Gelukkig heb ik een stuk minder last van dergelijke intimidatie en kinderachtige controles, maar ik woon dan ook niet via Camelot of Adhoc.
Ik woon ook niet via Camelot of Adhoc. De documentaire heb ik vorig jaar gezien en dat was idd een feest van herkenning. Naar aanleiding daarvan ook nog wel contact gehad met de makers ervan en ik volg ze een beetje. Ze hebben nu een bond opgericht die opkomt voor de rechten, of het gebrek eraan, van anti-kraak bewoners. Het is belachelijk dat er na al die jaren en zoveel initiatief en woningnood nog zo weinig wordt gedaan aan tijdelijke bewoning dus ik juich het van harte toe. Zoals Flabbelaar haar ervaringen beschrijft zou al een stap in de goede richting zijn maar er moet eigenlijk nog veel meer gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2010 23:31:31 ]
pi_86475215
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 23:18 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

We hebben blijkbaar zeer verschillende anti-kraak ervaringen. Zoals jij het hebt, zo heb ik het ook altijd gewild. Gewoon behandeld worden als volwassen mensen in plaats van kleine kinderen. Controles zijn bij ons altijd onaangekondigd. De laatste maanden gaat het beter, maar één klein dingetje dat ze niet bevalt bij een controle en de dreigementen beginnen weer. Ook ik ben blij met wat ik heb... veel ruimte voor weinig geld met een prima verbinding naar naar het centrum. Maar de servicekosten die je betaalt kun je niet vergelijken met huur. Huur betaal je aan de eigenaar van een pand die van dat geld een hypotheek betaalt of op een andere manier in het bezit is van het object. Een anti-kraakorganisatie is nergens eigenaar van en heeft dus ook niet die kosten. Wij wonen met zes man in een groot kantoorpand wat die organisatie per maand ongeveer 1000 euro oplevert terwijl daar nauwelijks kosten tegenover staan. Er zit iig iemand ontzettend hard aan te verdienen.
He!

Dat vind ik (oprecht!) sneu voor je. Wij hebben het hier inderdaad erg goed, nooit problemen, controles zijn aangekondigd, en als er wat is wordt daar snel iets voor geregeld. Laatst was er met de wind een stuk van de dakgoot weggewaaid. De volgende dag Camelot gebeld en de dag daarna kwam er al een klusbedrijf langs om het te reperaren. Toen we er net woonden hadden we na een fikse regenbui lekkage in de keuken. Direct gebeld en twee dagen later heeft er iemand het dak opnieuw ge...uh... teerd? Geen idee hoe je dat noemt. In ieder geval is het gemaakt en zit er een compleet nieuwe laag op.

Ik weet hier dat de échte eigenaar (en dus niet -alleen- Camelot) aan ons verdiend. Hoe het precies geregeld is weet ik niet, maar de eigenaar ontvangt wel een vergoeding.


Ik hoop dat je nog eens betere ervaringen zult krijgen...
pi_87524780
Omdat ik momenteel op zoek ben naar tijdelijke woonruimte zou ik graag willen weten of iemand mij zou kunnen introduceren bij of Adhoc, HOD of een andere vastgoed beheerder waar introductie van een huidige bewoner nodig is.

Hebben jullie nog andere tips?
Mijn situatie: ik wil graag vanaf 1jan / 1feb in Alkmaar gaan wonen.
(¯`·._.·Oni·._.·´¯)
pi_90095688
Iemand die mij op weg kan helpen met het anti kraak wonen? Ik wil graag binnenkort in Amsterdam een anti kraak woning betreden. Welke anti kraak organisatie lijkt jullie het beste? Ik heb nu geen idee waar ik me in moet schrijven, er zijn er zoveel.
  maandag 20 december 2010 @ 17:02:54 #252
329089 JGerdessen
Zoekt woning in Utrecht
pi_90185333
Ik zoek een tijdelijke of anti-kraak woning samen met mijn vriend in de omgeving Utrecht. Ik merk dat bij bijvoorbeeld HOD en sommige andere vastgoedbeschermers je alleen willen inschrijven als je een referentie hebt van iemand die via HOD al in een woning woont.

Wie woont of kent iemand via HOD? Ik zou heel graag voorgedragen willen worden.
Als 23-jarige vrouw die aan het afstuderen is, zoek ik samen met mijn vriend (fulltime-werkende 26 jarige, waar ik al 3,5 jaar een relatie mee heb) een woonruimte in de omgeving Utrecht. Het afgelopen half jaar hebben wij in Haarlem via anti-kraak ee
pi_90189684
quote:
1s.gif Op maandag 20 december 2010 17:02 schreef JGerdessen het volgende:
Ik zoek een tijdelijke of anti-kraak woning samen met mijn vriend in de omgeving Utrecht. Ik merk dat bij bijvoorbeeld HOD en sommige andere vastgoedbeschermers je alleen willen inschrijven als je een referentie hebt van iemand die via HOD al in een woning woont.

Wie woont of kent iemand via HOD? Ik zou heel graag voorgedragen willen worden.
Ga toch kraken! Er wordt in Utrecht nog genoeg gekraakt, en er staat nog meer dan genoeg leeg!
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_90946755
Hoezee,

Binnenkort heb ik een intakegesprek met Dé Vastgoedbeschermer | http://www.devastgoedbeschermer.nl/default.aspx. Heeft iemand ervaring met ze? Viel me op dat ze in de thread nog niet zijn genoemd..

Als 't het pand me bevalt bij de bezichtiging en ze beantwoorden mijn vragen naar mijn tevredenheid en ik word uiteindelijk gekozen, dan probeer ik eens of (anti)kraak wat voor mij is. Zo ja, dan kan ik altijd nog kiezen om te kraken.

Maar goed.. Dé Vastgoedbeschermer, iemand? Deel aub.
pi_90950155
Bruikleen is inderdaad wat anders dan huren, maar als ik die types van Camelot zie en hoor in de video van Leegstand Zonder Zorgen, the suit achter z'n bureau en de controleur met z'n inhammen... Niet koosjer.

Ben overigens pas bij de 20e minuut.

Maar als anti-kraker behoor je te weten waar je ja tegen zegt, klopt. Maar kluisjes openmaken? Nee.

Er staat een afwas en dat moet opgeruimd worden want anders is het niet netjes? Het is toch niet zo dat er constant bezoekers/geïnteresseerden komen kijken naar 't pand? En mocht dat onverhoopt wel zo zijn, ze weten toch dat er mensen in wonen? Wat is nou een kleine vuile vaat of een t-shirt op de grond?

Nog een vraag: ik swaffel graag. Dus als ik aan het swaffelen ben of lekker met een ander aan het rampetampen ben, of wat dan ook, en er loopt een controleur binnen.. Kan dat een reden zijn om mij er uit te gooien? Indecent exposure? Schending van de zedelijkheid? Dan moeten ze inderdaad effe bellen of in ieder geval de handen aan de mond zetten en luid galmend laten weten dat ze in da house zijn.

Vallen poppers onder soft drugs?

Zo veel vragen..
pi_90956596
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 19:52 schreef SjaakSwaffel het volgende:
Hoezee,

Binnenkort heb ik een intakegesprek met Dé Vastgoedbeschermer | http://www.devastgoedbeschermer.nl/default.aspx. Heeft iemand ervaring met ze? Viel me op dat ze in de thread nog niet zijn genoemd..

Als 't het pand me bevalt bij de bezichtiging en ze beantwoorden mijn vragen naar mijn tevredenheid en ik word uiteindelijk gekozen, dan probeer ik eens of (anti)kraak wat voor mij is. Zo ja, dan kan ik altijd nog kiezen om te kraken.

Maar goed.. Dé Vastgoedbeschermer, iemand? Deel aub.
Ik woon via Dé Vastgoedbeschermer. Positief puntje: sinds dit jaar kondigen ze de controles aan!! :) Voor andere dingen moet je me even pm'en. Heb nog wel meer over die partij te vertellen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2011 22:57:14 ]
pi_90961153
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 22:48 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Ik woon via Dé Vastgoedbeschermer. Positief puntje: sinds dit jaar kondigen ze de controles aan!! :) Voor andere dingen moet je me even pm'en. Heb nog wel meer over die partij te vertellen.
Jup, en ik ben de buurvrouw :9, en het aankondigen van de controles geeft in ieder geval al iets van een verbetering aan :).
Ik ben best wel een nerdin eigenlijk...
Your feet will bring you to where your heart is.
~ Amongst The Weird ~
If you do not sow in spring you will not reap in autumn
pi_92375163
Hallo allemaal,

Mijn zwager zoekt iemand die hem kan voordragen bij Ad Hoc. Zou iemand zo aardig willen zijn om dat voor hem te doen? PM me maar als je zo lief bent :)

Dank je!
pi_92655421
Tip: ga niet anti-kraak wonen.
Tenzij je het niet erg vindt om 4 keer per jaar te moeten verhuizen en weer opnieuw je internet aan moet vragen, wat meestal een maand duurt voordat je het binnen hebt en je er een jaar aan vast zit.

Ik kon mezelf wel inschrijven bij de gemeente en g/w/l zat bij de huur in. (185 euro p mnd)

Ook al was de huur enorm goedkoop, ik had het er niet voor over om steeds te moeten verhuizen naar een oud afgetrapt pand die je een beetje van jezelf moet laten worden.
En het idee dat je binnen een week je huis uitgezet kan worden als ze geen woonruimte kunnen vinden is ook niet echt prettig.

[ Bericht 47% gewijzigd door TheaTraal op 11-02-2011 21:37:20 ]
pi_92656530
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:11 schreef TheaTraal het volgende:
Tip: ga niet anti-kraak wonen.
Tenzij je het niet erg vindt om 3 keer per jaar te moeten verhuizen en weer opnieuw je internet aan moet vragen, wat meestal een maand duurt voordat je het binnen hebt en je er een jaar aan vast zit.
Als je pech hebt. Woon al bijna drie jaar in het zelfde pand.
pi_92656670
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 21:35 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Als je pech hebt. Woon al bijna drie jaar in het zelfde pand.
Lucky you
pi_92656869
Ik heb zelf ook een aantal jaren anti-kraak gewoond en mijn zwager ook een aantal jaar. Dus we weten waar we het over hebben. Het probleem is alleen dat ik, nu ik niet meer via Ad Hoc woon, geen referentie kan afgeven voor mijn zwager.

Dus is er hier nog iemand die dat wél kan? Mijn zwager zou er héél erg mee geholpen zijn!
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:02:58 #263
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_92825723
Ik ben ook op zoek naar een anti-kraak woning. Alleen heb ik wel een huisdier namelijk een kat... Volgens mij gaat dat erg lastig worden daar ze "verboden" zijn. Ik zie daar zelf geen probleem in als ik daar minimaal een jaar kan wonen. Beest maakt geen troep en ruik je amper.

Zoek een woning in Enschede of Hengelo, aanbod is niet erg groot zie ik.
Via de woningbouw is te duur. Mag me maximaal 150 p/m kosten. Een studentenkamer is geen optie.

Iemand? :)
pi_92911526
Ik heb drie jaar in een antikraakpand gewoond! De verwachting was dat het binnen 6 maanden zou worden afgebroken maar er was vertraging opgelopen. Ik had een normale eengezinswoning, maar als je in een bedrijfspand zit zou ik gewoon relatief goedkope kleurrijke gordijnen kopen, en aan de spullen die je eventueel weer mee kunt nemen bij verhuizing kun je toch gewoon wat geld en aandacht besteden? Mooie lampen, meubeltjes, vloerkleed, kussens e.d. doen al heel veel voor de sfeer. ^O^

En als je niet weet wanneer je eruit moet is het misschien een idee om regelmatig te bellen om te vragen of ze al meer weten?
Ik wou dat iedereen zo goed was als ik...
pi_92912230
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:02 schreef Zoheetik het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een anti-kraak woning. Alleen heb ik wel een huisdier namelijk een kat... Volgens mij gaat dat erg lastig worden daar ze "verboden" zijn. Ik zie daar zelf geen probleem in als ik daar minimaal een jaar kan wonen. Beest maakt geen troep en ruik je amper.

Zoek een woning in Enschede of Hengelo, aanbod is niet erg groot zie ik.
Via de woningbouw is te duur. Mag me maximaal 150 p/m kosten. Een studentenkamer is geen optie.

Iemand? :)
Misschien niet, ik had ook twee katten...
Ik wou dat iedereen zo goed was als ik...
  donderdag 17 februari 2011 @ 14:15:43 #266
306609 Zoheetik
Zo heet ik dus.
pi_92915132
Oke!
Het is inderdaad vaak aangegeven als voorkeur. En je kunt er best snel mee weg. Alleen zou ik het wel vervelend vinden voor haar als ik om het half jaar moet verhuizen.

Ik heb trouwens ook geen wasmachine... ook niet handig. Wel fornuis en koelkast.

Maar is wel een gesleep of niet?
pi_93062812
Heeft iemand ervaring met FMT Vastgoedbeheer? :)
pi_93063553
Mijn ervaring is dat je ze geld moet geven en vervolgens niets meer hoort :P Maar het schijnt ook heel erg af te hangen van hoeveel plek er op dat moment is, je moet er dus maar net op het juiste moment in rollen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_94708109
Kijk is bij Camelot Beheer! Daar hoef je niet voorgedragen te worden en der zitte echt gave locaties tussen!
  vrijdag 1 april 2011 @ 21:06:19 #270
340981 jenn1993
antikraak pand het snelst gezo
pi_94918599
hallo iedereen

ik en me vriend zijn dringend opzoek naar een antikraak pand weet iemand hoe je het snelst en het
makkelijkst eraan komt zonder zolang te hoeven wachten?

mvgr
pi_94925921
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 april 2011 21:06 schreef jenn1993 het volgende:
hallo iedereen

ik en me vriend zijn dringend opzoek naar een antikraak pand weet iemand hoe je het snelst en het
makkelijkst eraan komt zonder zolang te hoeven wachten?

mvgr

Pm in je pm-box
pi_94926405
quote:
Hoe zit dit eigenlijk met anti-kraak? Wanneer mag het gekraakt worden? Familie van me heeft namelijk een afgelegen woning op fietsafstand van Amsterdam. Het pand staat al meer dan een jaar leeg. Er is toch iets van een regel dat wanneer het langer dan een jaar leeg staat dat het dan gekraakt "mag" worden. Dit tenzij er verbouwingswerkzaamheden aan de gang zijn? Dus wat als ik dan bij deze woning een bord van een aannemer in de ramen zet, zo onder het mom van: Het wordt verbouwdt. Of kom je hier niet mee weg?
Alleen een bord van een aannemer is geen verbouwing. Het kan krakers een tijdje weghouden, maar als het tog gekraakt wordt dan laten ze de politie wel zien dat er duidelijk niet verbouwt wordt!
pi_94977511
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2011 23:36 schreef cracktor het volgende:

[..]

Alleen een bord van een aannemer is geen verbouwing. Het kan krakers een tijdje weghouden, maar als het tog gekraakt wordt dan laten ze de politie wel zien dat er duidelijk niet verbouwt wordt!
Wanneer je maar wil! Dankzij die nieuwe wet is het niet meer nodig om een pand een jaar leeg te laten staan, dus gewoon kraken die handel! Maar prive panden worden eigenlijk practisch nooit gekraakt, en waarom zet je er niet een huurder in, breng je het weer terug de woningmarkt op!
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
  zondag 3 april 2011 @ 17:40:28 #274
182073 invine
blablabla etc.
pi_94985361
Ik woon sinds 4 maanden "anti kraak" in Amsterdam. Ik huur bij Ymere en die doen het tot nu toe best netjes en had best snel een huis voor een schappelijke prijs!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_94989896
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 17:40 schreef invine het volgende:
Ik woon sinds 4 maanden "anti kraak" in Amsterdam. Ik huur bij Ymere en die doen het tot nu toe best netjes en had best snel een huis voor een schappelijke prijs!
Gefeliciteerd met het wonen bij de meest foute verhuurder van Amsterdam! Gelukkig is er vandaag ook weer een pandje van dat tuig gekraakt!
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
  zondag 3 april 2011 @ 23:42:43 #276
182073 invine
blablabla etc.
pi_95006179
quote:
1s.gif Op zondag 3 april 2011 19:34 schreef defamai het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met het wonen bij de meest foute verhuurder van Amsterdam! Gelukkig is er vandaag ook weer een pandje van dat tuig gekraakt!
Want? Wat is er fout aan ymere, enige plek waar ik mij fatsoenlijk kon inschrijven en een fatsoenlijk huis heb gekregen waar ik geen drol voor betaal en lekker dicht bij het centrum woon :)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_96191366
Kwam dit topic via de search tegen. Ik zoek een kraak kamer in Nijmegen. Kan me niet inschrijven bij sshn omdat ik geen student ben maar scholier , ben wel 18 jaar, wil zsm uit huis ivm spanning in het gezin.
pi_96706208
Ik heb een optie op een pand bij dé Vastgoedbeschermer, maar ze vragen me zo'n ¤600 in contanten mee te nemen naar de bezichtiging van het pand om direct aan hun te voldoen mocht ik het contract tekenen. Dit klinkt mij nogal raar in de oren, maar is dit normaal?
pi_96736983
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:55 schreef Somnitec het volgende:
Ik heb een optie op een pand bij dé Vastgoedbeschermer, maar ze vragen me zo'n ¤600 in contanten mee te nemen naar de bezichtiging van het pand om direct aan hun te voldoen mocht ik het contract tekenen. Dit klinkt mij nogal raar in de oren, maar is dit normaal?
Ja, dit soort afzetpraktijken zijn normaal bij dit soort foute kutbedrijven.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_96736987
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2011 23:34 schreef Elco.. het volgende:
Kwam dit topic via de search tegen. Ik zoek een kraak kamer in Nijmegen. Kan me niet inschrijven bij sshn omdat ik geen student ben maar scholier , ben wel 18 jaar, wil zsm uit huis ivm spanning in het gezin.
Loop eens de Grote Broek of de Onderbroek binnen!
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_96751622
@defamai heb je tips in Zwolle? KSU, of een pand waar ze nog ruimte hebben? Ik zoek met spoed iets. Anti danwel kraak
pi_96782636
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 15:21 schreef noj het volgende:
@defamai heb je tips in Zwolle? KSU, of een pand waar ze nog ruimte hebben? Ik zoek met spoed iets. Anti danwel kraak
Ik zit daar op school, maar woon er zelf niet, ik zal even rondvragen voor je (wordt wel maandag) ik kan wel wat regelen denk ik.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
  zondag 29 mei 2011 @ 23:17:08 #283
346465 vashta
brutaal mens en de halvewereld
pi_97478736
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2007 18:48 schreef n8 het volgende:
oww Thomaz, das niet zo mooi, 3 x in 4 maanden.
Uit ervaring weet ik dat als je langer anti-kraak woont via dezelfde organisatie. Ik woon inmiddels meer dan 2 jaar in mijn schoollokaal, daarvoor 8 maanden in een flat gewoont (ook anti-kraak). Ik heb zelf zeer negatieve ervaringen met AD-HOC. Dit in de strand van: we hebben het pand nu weer nodig dus sturen ff een knokploegje langs.
Mijn huidige anti-kraak vereniging is een socialere instelling; je krijgt ook sowieso 2 maanden van te voren te horen wanneer je er uit moet. als een pand maar 3 maanden leegstaat zetten ze er niemand in.

verder loopt alles vanzelf meestal wel. ik ben helemaal niet handig met klussen, maar gelukkig wil pa altijd wel n handje helpen. dit is allemaal in Grun btw.

hopelijk mag je langer blijven in je nieuwe pand!
mag ik je vragen bij welke vereniging je dan zit want dit klinkt eigenlijk best wel eerlijk /behoorlijk redelijk.

PS. aan de rest hoe werkt dat tvp ???? ik heb net 1 min geleden een account aangemaakt
laat het leven je niet overvallen maar overval het leven
  zaterdag 4 juni 2011 @ 00:38:59 #284
182073 invine
blablabla etc.
pi_97683332
Je weet dat je een bericht uit 2007 quote he? En dat anti kraak niet meer bestaat.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_97683487
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:38 schreef invine het volgende:
En dat anti kraak niet meer bestaat.
Hoe kom je daar nou weer bij? Noem het leegstandsbeheer of wat dan ook, maar de praktijk is nog steeds hetzelfde.
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2011 @ 17:54:36 #286
25682 2cv
Niet subtiel
pi_99161606
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:38 schreef invine het volgende:
Je weet dat je een bericht uit 2007 quote he? En dat anti kraak niet meer bestaat.
Jemig, ik sta op straat ! ;(
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 7 juli 2011 @ 18:00:53 #287
182073 invine
blablabla etc.
pi_99161839
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 00:42 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? Noem het leegstandsbeheer of wat dan ook, maar de praktijk is nog steeds hetzelfde.
Kraken mag officieel niet meer, dus de benaming anti-kraak is niet echt relevant meer. Nu heet het idd leegstandsbeheer of gewoon tijdelijke woning (zoals in mijn geval)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2011 @ 18:16:11 #288
25682 2cv
Niet subtiel
pi_99162354
Dat het niet mag betekent niet dat het gebeurt. Met anti-kraak voorkom je dus iets wat niet mag maar wat wel gebeurt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 7 juli 2011 @ 18:21:14 #289
182073 invine
blablabla etc.
pi_99162533
Fair enough :)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_99238803
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:02 schreef Zoheetik het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een anti-kraak woning. Alleen heb ik wel een huisdier namelijk een kat... Volgens mij gaat dat erg lastig worden daar ze "verboden" zijn. Ik zie daar zelf geen probleem in als ik daar minimaal een jaar kan wonen. Beest maakt geen troep en ruik je amper.

Zoek een woning in Enschede of Hengelo, aanbod is niet erg groot zie ik.
Via de woningbouw is te duur. Mag me maximaal 150 p/m kosten. Een studentenkamer is geen optie.

Iemand? :)
FMT doet niet moeilijk over huisdieren, probeer dat eens.
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2011 16:42 schreef Vinniiee het volgende:
Heeft iemand ervaring met FMT Vastgoedbeheer? :)
quote:
0s.gif Op zondag 20 februari 2011 17:00 schreef pussywillow het volgende:
Mijn ervaring is dat je ze geld moet geven en vervolgens niets meer hoort :P Maar het schijnt ook heel erg af te hangen van hoeveel plek er op dat moment is, je moet er dus maar net op het juiste moment in rollen.
Twee maanden terug een intake gehad, een maand na inschrijving via de website. Afgelopen donderdag belden ze dat ze plek hadden, vrijdag gingen we er kijken en woensdag tekenen. Het duurt misschien even maar wachten op een huurhuis duurt ook jaren, niet?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_99394540
Begin september ga ik naar Amsterdam-oost voor mijn afstuderen, en zoek hiervoor woonruimte in de buurt.
Nu zat ik te denken aan anti-kraak.
Ik heb me al ingeschreven bij FMT, maar wil ook graag bij AD HOC en evt. HOD om mijn kansen te vergroten.
Hier heb ik echter iemand voor nodig die mij zou willen voordragen.

Is er iemand die via AD HOC of HOD anti-kraak woont en mij wil voordragen? Wil van tevoren ook best even bellen om info uit te wisselen. Graag PM sturen als je dit wel wilt
pi_99809994
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:55 schreef Somnitec het volgende:
Ik heb een optie op een pand bij dé Vastgoedbeschermer, maar ze vragen me zo'n ¤600 in contanten mee te nemen naar de bezichtiging van het pand om direct aan hun te voldoen mocht ik het contract tekenen. Dit klinkt mij nogal raar in de oren, maar is dit normaal?
Wow... 600 euro? Ik betaalde ruim 300 euro... (geloof 340)
  vrijdag 22 juli 2011 @ 23:20:19 #293
182073 invine
blablabla etc.
pi_99821038
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 00:04 schreef palawan het volgende:
Begin september ga ik naar Amsterdam-oost voor mijn afstuderen, en zoek hiervoor woonruimte in de buurt.
Nu zat ik te denken aan anti-kraak.
Ik heb me al ingeschreven bij FMT, maar wil ook graag bij AD HOC en evt. HOD om mijn kansen te vergroten.
Hier heb ik echter iemand voor nodig die mij zou willen voordragen.

Is er iemand die via AD HOC of HOD anti-kraak woont en mij wil voordragen? Wil van tevoren ook best even bellen om info uit te wisselen. Graag PM sturen als je dit wel wilt
Probeer ymere anderes... ja zijn slechte verhalen over en is wat duur in verhouding met degene die jij opnoemt, maar voor mij werkt het wel!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 23:20:54 #294
343836 SplashO
Sneller dan.
pi_100573853
Ik woon in zwolle, sinds afgelopen zomer anti-kraak via Interveste, bevalt prima. Afgelopen november is het alleen omgezet naar tijdelijk wonen, hierdoor hebben we een opzeg termijn van 3 maanden (tegenover 2 weken bij antikraak) en betalen we iets meer. Het is nog steeds niet duur, 370 voor 45m2 appartementje met alles voor ons zelf en de perfecte lokatie!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:41:35 #295
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_101368307
Ik ben op zoek naar iemand in Groningen die me kan voordragen bij Ad Hoc. Ik ben een rustige full time werkende jongen van 28 die nogal van (lange) reizen houdt, vandaar dat anti-kraak me ideaal lijkt. Ik ontvang graag een PM als je (iemand kent die) mij kan helpen. :)
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:44:54 #296
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101368391
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:41 schreef Kaji het volgende:
Ik ben op zoek naar iemand in Groningen die me kan voordragen bij Ad Hoc. Ik ben een rustige full time werkende jongen van 28 die nogal van (lange) reizen houdt, vandaar dat anti-kraak me ideaal lijkt. Ik ontvang graag een PM als je (iemand kent die) mij kan helpen. :)
Carex ook geprobeerd?
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:56:38 #297
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_101368754
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Carex ook geprobeerd?
Thx, heb me meteen ingeschreven. Alleen hebben ze momenteel geen woningen in Groningen te huur zo te zien.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_101372116
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 13:41 schreef Kaji het volgende:
Ik ben op zoek naar iemand in Groningen die me kan voordragen bij Ad Hoc. Ik ben een rustige full time werkende jongen van 28 die nogal van (lange) reizen houdt, vandaar dat anti-kraak me ideaal lijkt. Ik ontvang graag een PM als je (iemand kent die) mij kan helpen. :)
Als je van lang reizen houdt is antikraak juist geen goede optie, aangezien veel antikraakbureau's niet toestaan dat je langer dan een paar dagen achtereen niet in het pand aanwezig bent.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:48:25 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101372760
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 15:31 schreef defamai het volgende:

[..]

Als je van lang reizen houdt is antikraak juist geen goede optie, aangezien veel antikraakbureau's niet toestaan dat je langer dan een paar dagen achtereen niet in het pand aanwezig bent.
Ik neem aan dat hij woonruimte zoekt voor de periodes tussen zijn reizen in.
The love you take is equal to the love you make.
pi_101629771
Woon zelf ook anti kraak bij villex. Ben al 3x verhuist in 9 maanden (Hoogvliet, Schiedam, Rotterdam)
Woon nu in een huis wat te koop staat (al 2/3 jaar ofzo). Heeft een overdreven hoge vraagprijs wat denk ik niemand wilt betalen in deze buurt. Ook nog geen kijkers gehad.

Dus ik hoop dat ik hier nu 2 jaar in kan blijven.

Mijn tips voor de beginnende anti kraker:

- zoek meubels die niet veel waard en stevig zijn , die je snel in mekaar kan zetten en uit mekaar.
- koop vloerkleden als je een warme vloer wilt. die kan je namelijk makkelijk oprollen en in je volgende huis gebruiken. (ikea en met sale dagen in een of andere winkel zijn ze lekker goedkoop.
- Ga niet behangen , hang hoogstens wat grote posters of mooie schilderijen op die je makkelijk weer meeneemt.
- verzamel niet al te veel troep en kleine prulletjes bedoel vergeet niet dat je er binnen 2 weken uit moet.

Weet je niet bij welke organisatie je wilt? Check google sommige bedrijven zijn zo vreemd ook met hun eisen.

En ja er is een verschil tussen anti kraak en tijdelijk wonen:

Anti kraak mogen ze je contract binnen 2 weken opzeggen en kost (voor mij) 150 euro per maand.
Tijdelijk wonen betekent dat je 6 maanden de tijd heb voordat eruit moet en kost ook wat duurder bij villex tussen de 200/300.

Je hebt een goede organisatie als ze al je reparatieverzoeken in behandeling nemen ook al word het pand gesloopt. (in mijn vorige huis kreeg ik bijv. een nieuwe kachel omdat de vorige het niet deed, ook werd mijn douche gemaakt omdat ik geen water had , dit werd de volgende dag al gemaakt als ik belde) Je hebt er recht op.

Wat ik haat aan anti kraak wonen is dat je er binnen 2 weken uitmoet en dat ze je huis ten alle tijden in mogen lopen (gelukkig is bij mijn organisatie de afspraak dat ze dit 1/2 weken van te voren laten weten.)
The most important part of my religion is to play guitar.
~ Lou Reed
pi_104328875
Beste Anti-Krakers,

Ik ben een voltijd student van 21 jaar. In februari 2011 zal ik mijn diploma behalen waarop ik verder wil studeren in de vorm HBO deeltijd. Ik ben nu bijna zes jaar samen met mijn vriendin en onlangs hebben wij een half jaartje samen gewoond in London voor onze studie en werk-woonervaring. Nu wij weer terug in NL zijn, zitten wij helaas weer terug in 'het nest' haha! We wonen namelijk in almere en voor ons budget is het heel erg moeilijk om aan woonruimte te komen. Vandaar zou ik willen vragen of iemand ons alsjeblieft wil voordragen bij Ad Hoc en/of Hod. Mocht je hiertoe bereid zijn, zou je dan misschien even een PM willen sturen voor wat meer achtergrond info about us!

Thanks a lot!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')