Camelot,quote:Op maandag 17 augustus 2009 03:47 schreef Wisheh het volgende:
tvp-tje, heb me maar eens ingeschreven bij camelot. En er is nog ook wat beschikbaar in mijn buurtben benieuwd wat er uitkomt.
Plaats even de link van het artikel, mocht het op internet staan.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:06 schreef Thomas B. het volgende:
Iemand vandaag het artikeltje gelezen over anti-kraak in de Volkskrant-bijlage? Stipt precies de problemen aan die anti-krakers ondervinden door de uitbuiting door anti-kraakbureaus: frequente controles die neerkomen op huisvredebreuk, bruikleenovereenkomsten om onder huurbescherming uit te komen en zeer beklemmende opzegtermijnen waardoor mensen zwaar in de problemen kunnen komen. Het wordt tijd dat hier iets aan gedaan wordt, maar als anti-kraker heb je 0,0 macht.
Weet niet of het helemaal toegestaan is, maar heb het even uit het abonnee-gedeelte van de site gepluktquote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:22 schreef w8jij17 het volgende:
[..]
Plaats even de link van het artikel, mocht het op internet staan.
Jouw beschrijving is precies de reden waarom ik na een intake gesprek heb afgezien van anti-kraak. Ze praten echt tegen je alsof je een stuk vuil bent. Heb nu op de reguliere manier een kamer in Eindhoven... heerlijk die zekerheid!
Oké het is officieel, ik heb me ingeschreven bij Alvast (door jouw monoloogje hier raakte ik wel overtuigd en ik wil het al tijden enzoooo)quote:Op donderdag 3 september 2009 18:41 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:...
shit hé! zometeen kan ik door jou geen vervangende woonruimte meer krijgenquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:30 schreef NJlo het volgende:
[..]
Oké het is officieel, ik heb me ingeschreven bij Alvast (door jouw monoloogje hier raakte ik wel overtuigd en ik wil het al tijden enzoooo)
Wat betaal je eigenlijk per maand, als ik zo vrij mag zijn?
En heeft iemand tips voor wat ik aan spullen moet aanschaffen als het zo ver is? Meubels enzo bedoel ik dan?
Veel succes. Camelot staat héééééééél erg slecht bekend. Je zal er niet eenzaam zijn, want er komt vaak genoeg een controleur langs die je even komt vertellen dat je de afwas moet doen en andere problemen kom je vast ook wel eens tegen. Kijk maar even die documentaire die eerder gepost is op dit forum.quote:Op woensdag 16 september 2009 10:11 schreef NoktetMort het volgende:
Anti-kraak wonen
*meld zich*
Morgen ga ik het contract tekenen bij Camelot in Den Bosch. Samen met m'n broertje ergens een boerderij betrekken in Limburg.
1 nadeel: geen bushalte, of openbaar vervoer
Op de foto's zag de keuken er echt verschrikkelijk uit, maar misschien dat ik dat kan oplossen met een gratis keuken van Marktplaats (Eigenaar woont er tegenover dus misschien dat ie er geen bezwaar tegen heeft, uiteraard eerst in overleg met de beste man.)
De rest zag er verder echt goed uit moet ik zeggen.
Ben best wel benieuwd hoe dit avontuur gaat lopen.
Ik zou nergens vanuit gaan hoor, bij Ad Hocquote:Op dinsdag 10 november 2009 21:22 schreef Thomas B. het volgende:
Zeg gewoon tegen Ad Hoc dat je al voor ze gewoond hebt en dat dat toen prima bevallen is. Lijkt me sterk dat je dan alsnog voorgedragen moet worden.
vrienden van me doen het al jaren zo. meerdere krakers doen het zo trouwens. scheelt een hoop geregel met de eigenaar van het pand. (gas water licht en toestanden) het idee blijft hetzelfde: anti-leegstandquote:Op woensdag 11 november 2009 20:37 schreef brietjuh het volgende:
Ja inderdaad Thomas ik zal ze eens gaan bellen met ze en kijken of ik dan toevallig wel gewoon ingeschreven kan worden.
Ik laat het weten.
Saisai volgens mij vinden krakers dat echt niet een goed idee hoor om dan alsnog het pand aan een antikraakvereniging te geven.
In ieder gevak wat ik heb gezien hier in Leiden niet.
Met zo'n verhaal heb je er misschien in ieder geval 1 concurrent bijquote:Op donderdag 3 september 2009 18:41 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Ik heb hele goede ervaringen met anti-kraak tot nu toe. Zelf woon ik in Amsterdam en sinds juni heb ik nu een apartement dat te koop staat net buiten het centrum. Het is nieuw opgeleverd, schilderen, laminaat leggen en zelfs gordijnen ophangen (zolang je het maar netjes doet en daarna weer opvult), was toegestaan. Er geldt een opzegtermijn van een maand. Nadelen zijn het opzegtermijn (maar dat is wel langer dan de meeste anti-kraak-organisaties), soms komen er kijkers langs (maar dat laten ze vantevoren weten) en het moet er netjes uit zien. Voordelen zijn dat het heel goedkoop, je groot woont en in mijn geval ook nog eens heel mooi.
Zelf had ik heel erg geluk met deze woning. Ik had me een maand daarvoor aangemeld, direct een intakegesprek gehad en toevallig belde ik vlak nadat zij iemand zochten voor dit apartement.
Overigens is het toch wat populairder dan ik had gedacht en worden in hetzelfde huis andere apartementen verkocht (blijkbaar trekt de huizenmarkt weer aan). Maar de tijdelijke bewoners hebben wel vervangende woonruimte aangeboden gekregen.
Ik zit bij Alvast en ik ben er zeer tevreden over. Ten eerste is een opzegtermijn van een maand wel redelijk lang en ik las eerder dat hij/zij behandeld werd als vuil, in dit geval helemaal niet. Men is heel aardig en behulpzaam op het hoofdkantoor, het personeel is heel gezellig, zowel daar als aan de telefoon. Kortom geen enkele negatieve ervaring. Wel jammer als ik straks na een paar maanden al weer moet vertrekken, nu het hele aparement gevuld is.
Misschien een tip: ik heb allemaal ikea meubels of andere meubels die je in elkaar kan zetten staan, dat is makkelijker te vervoeren, daarnaast heb ik spul wat ik van anderen heb gekregen dat ik bij het grofvuil zet of een kringloopwinkel voor bel als ik er uit moet. Ook heb ik een apart oventje en gasstel, wat makkelijker te vervoeren is dan een groot fornuis. Nadeel is trouwens dat je deze zaken wel moet aanschaffen, wat in een studentenwoning weer niet hoeft, maarja, dat heb je in twee of drie maanden anti-kraakwonen terug verdiend, aangezien een gewone studentenkamer veel duurder is (en daarnaast veel kleiner en verder van het centrum).
Ik ben ook al een tijdje geleden voorgedragen bij Adhoc, maar destijds was het te druk voor een intake-gesprek, dat was niet het geval bij Alvast.
Misschien ben ik iets te positief over Alvast, ik wil namelijk niet straks allemaal concurrenten, waardoor ik geen goeie vervangende woonruimte kan vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |