Ik neem aan dat jet het over de GBA hebt. Dit kan nog wel eens verschillen per gemeente heb ik het idee, maar het kan in principe wel. Woonde eerst in Haarlem in een kantoorpand en daar ging het eerst niet omdat het pand niet stond aangemerkt als woonobject. Allemaal bureaucratische onzin die me nogal wat tijd gekost heeft. Vlak nadat het rond was moest ik er alweer uitquote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:25 schreef Steven19 het volgende:
Hey,
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met inschrijven? Kan dat als je antikraak woont?
ja inschrijven is geen probleem (bij mij dan (Amsterdam), geen huursubsidiequote:Op zaterdag 6 februari 2010 00:25 schreef Steven19 het volgende:
Hey,
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met inschrijven? Kan dat als je antikraak woont?
ik zit bij interpolis 2,60 per maand inboedelverz.quote:Op donderdag 28 januari 2010 16:17 schreef Messidonaatje het volgende:
Waar kun je als anti-kraker het best je inboedel verzekeren?
Spaar even en je kunt een normaal app. huren van je eigen centjesquote:Op zondag 7 februari 2010 23:53 schreef RavenRene het volgende:
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een app. in Amsterdam en na het lezen van dit forum o.a. wil ik graag Anti-Kraak wonen. Ik had me al bij een aantal instellingen ingeschreven maar nog niks gehoord. Ad Hoc schijnt nog al populair te zijn, ook bij vrienden van mij. Kan iemand die nu voor Ad Hoc anti kraak woont of heeft gewoond mij misschien voordragen...??
Volgens mij zijn de andere organisaties niet veel beter hoor. Ze hebben allemaal dezelfde wurgcontracten en dezelfde nsb'ers om panden te controleren.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:33 schreef Skippy2004 het volgende:
Ik woon momenteel via Camelot, na een aantal vervelende ervaringen wil ik graag voor een andere anti-kraak organisatie wonen. Graag in Den Haag, Rijswijk, Delft of Wateringen.
Ik ben een 22 jarige spontane meid, ik studeer in het dagelijks leven en zou graag via AdHoc of HOD willen wonen. Probleem is dat ik niemand ken die mij kan voordragen!
Stuur mij een prive berichtje als je mij hier bij zou kunnen helpen.
Alvast bedankt
Ik ben een flexibel persoon, heb er geen problemen mee dat ik geen zekerheid heb over hoe lang ik ergens zit...of dat ik word gecontroleerd. I don't care at all..probleem is nu bijvoorbeeld dat ik al bijna 3 dagen zonder elektriciteit zit en hun beloofd hadden het vandaag te fixen! Heel de dag bellen etc etc en ik krijg alleen maar te horen dat ze er mee bezig zijn en ik van ze hoor...het pand is gewoon onbewoonbaar nu. Geen warm water, geen internet, geen tv, kan me kleren niet wassen, geen koeling. En dan heb ik het nog niet eens over wat voor nare ervaringen ik nog meer heb gehad met hun 'service'...kapotte verwarming, boiler voor 1 persoon terwijl we er met ze 3en wonen...daarvoor ook 100 keer bellen voor ik een keer geholpen wordt. Ik ben het spuugzat!quote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:37 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de andere organisaties niet veel beter hoor. Ze hebben allemaal dezelfde wurgcontracten en dezelfde nsb'ers om panden te controleren.
Ook dat is anti-kraak wonen; de essensiequote:Op vrijdag 4 juni 2010 00:42 schreef Skippy2004 het volgende:
[..]
Ik ben een flexibel persoon, heb er geen problemen mee dat ik geen zekerheid heb over hoe lang ik ergens zit...of dat ik word gecontroleerd. I don't care at all..probleem is nu bijvoorbeeld dat ik al bijna 3 dagen zonder elektriciteit zit en hun beloofd hadden het vandaag te fixen! Heel de dag bellen etc etc en ik krijg alleen maar te horen dat ze er mee bezig zijn en ik van ze hoor...het pand is gewoon onbewoonbaar nu. Geen warm water, geen internet, geen tv, kan me kleren niet wassen, geen koeling. En dan heb ik het nog niet eens over wat voor nare ervaringen ik nog meer heb gehad met hun 'service'...kapotte verwarming, boiler voor 1 persoon terwijl we er met ze 3en wonen...daarvoor ook 100 keer bellen voor ik een keer geholpen wordt. Ik ben het spuugzat!Vandaar....
Zo..ff kort samengevat..
Omdat ze goedkoop willen wonen en geindoctrineerd zijn dat kraken fout is.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:15 schreef freee het volgende:
Aansluitend bij de posts over de documentaire "Leegstand zonder zorgen" die eerder hier zijn gepost, vraag ik me toch ernstig af waarom mensen anti-kraak gaan wonen wanneer dit een dermate grote inbreuk betekent op jouw privacy en de huurrechten die je zou moeten hebben.
Kan iemand me daar een antwoord op geven??
Omdat niet iedereen een paar honderd euro in de maand kan of wil stukslaan op een particuliere huurkamer...quote:Op dinsdag 15 juni 2010 20:15 schreef freee het volgende:
Aansluitend bij de posts over de documentaire "Leegstand zonder zorgen" die eerder hier zijn gepost, vraag ik me toch ernstig af waarom mensen anti-kraak gaan wonen wanneer dit een dermate grote inbreuk betekent op jouw privacy en de huurrechten die je zou moeten hebben.
Kan iemand me daar een antwoord op geven??
En omdat ze dom zijn en niet gewoon gaan kraken.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 03:57 schreef neo__s het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen een paar honderd euro in de maand kan of wil stukslaan op een particuliere huurkamer...
Omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen maar de wachtlijsten voor een sociale huurwoning 2 jaar of meer zijn?
enz enz
Omdat ze dus niet inzien dat ze door anti-kraak te gaan wonen ze het juist mogelijk blijven maken dat er zulke belachelijke prijzen voor particuliere woonruimte worden gevraagd. Anti-kraak is verkapte leegstand en drijft daardoor nog steeds de prijzen op de woningmarkt op.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 03:57 schreef neo__s het volgende:
[..]
Omdat niet iedereen een paar honderd euro in de maand kan of wil stukslaan op een particuliere huurkamer...
Omdat ze geen hypotheek kunnen krijgen maar de wachtlijsten voor een sociale huurwoning 2 jaar of meer zijn?
enz enz
Aah, dus als ik je goed begrijp gaat als het aan jou ligt ook de grondwet niet op voor anti-krakers?quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:56 schreef neo__s het volgende:
Het valt me op dat heel veel mensen een compleet verkeerd beeld hebben van antikraak wonen en dat de antikraak bedrijven daar niet goed op inspelen.
Als ik die docu kijk hoor ik mensen klagen over privacy, huurbescherming etc etc.
Het is leegstandbeheer! geen huur!
Het komt er eigenlijk op neer dat je als anti-kraker een veredelde huis/bezit oppasser bent voor de eigenaar. Dan heb je voor een appel en een ei een grote ruimte ter beschikking met lage vaste lasten.quote:Op vrijdag 18 juni 2010 19:05 schreef freee het volgende:
[..]
Aah, dus als ik je goed begrijp gaat als het aan jou ligt ook de grondwet niet op voor anti-krakers?
Immers, art. 12 van de Grondwet bepaalt dat het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner alleen is geoorloofd in gevallen bij of krachtens de wet bepaald.
Daarbij gaan als ik jou goed begrijp ook de algemene wettelijke bepalingen (o.a. grijze en zwarte lijst) aangaande het sluiten van contracten niet op voor anti-krakers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |