Klein , 17 stemmenquote:Op zondag 2 juli 2006 23:52 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar tis wel duidelijk wat t gaat worden lijkt me.
Het is nog geen 3 juli 22.00 uur.quote:Op zondag 2 juli 2006 23:52 schreef SunChaser het volgende:
[..]
yup respect gaat het wordenquote:Op zondag 2 juli 2006 23:52 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dat is wel een leuk idee eigenlijk.quote:Op zondag 2 juli 2006 23:56 schreef SunChaser het volgende:
Klein of tegenstelling, je kunt t ook combineren
Klein vs Groot
Jamaar jamaar vertel nou hoe je dat effect verkregen hebt? Niet om die stomme discussie maar omdat ik er nieuwsgierig naar ben. Vind het een mooie effectquote:Op maandag 3 juli 2006 01:04 schreef TheMarco het volgende:
Hrm... als mijn foto gediskwalificeerd had moeten worden dan is dat verder niet my call lijkt mij. Ik heb ook niet 'vals gespeeld'. Ik verhuis over 2 weken over een afstand van 1500km dus ik had NET ffe geen tijd om alle discussietopics bij te houden maar dacht ondanks dat van "kom, ik doe weer es mee!". Heb ook geen afkeurende mails ontvangen verder.
Maar goed, ik had de prijs al afgestaan en ik laat het deelnemen de volgende keer ook maar weer zitten denk ik. Volgens mij ging het gewoon om mooie / leuke foto's en niet om allerlei gezeur over regeltjes. *voelt een 'I'm too old for this shit' gevoel opkomen*
Nou doeg!
Kijk , ik ben er weerquote:
'vroeger' waren deze handelingen afgedaan als teveel fotosjop. Ik ben blij om te zien dat tegenwoordig het dus wel gewoon magquote:Op maandag 3 juli 2006 09:33 schreef TheMarco het volgende:
Puckzzz> Het was een enkele RAW file die ik had omgezet naar HDR door hem op te slaan met -1.3ev, 0 en 1.3ev. Dat viel niet zo enom super uit dus ging ik wat verder klooien. Ik heb twee lagen gemaakt waarvan ik de onderste zwartwit heb gemaakt en de bovenste een gaussian blur heb gegeven. Bovenste laag vervolgens op soft light / hard light (weet niet zeker meer) en de transparency ervan wat tweaken tot ik het juiste effect had.
Zelfde effect:
[afbeelding]
Die methode had ik net ontdekt in mijn PS boekquote:
quote:Op maandag 3 juli 2006 12:29 schreef TheMarco het volgende:
Ik vind sowieso de 'teveel photoshop' regel (is die er nog?) totale onzin. Het maakt integraal deel uit van digitale fotografie. Sterker nog, een opname uit een DSLR is gewoon scheisse als je hem onbewerkt bekijkt. Bij mij wel tenminste omdat ik op mijn camera alles neutraal zet, sharpening uitzet en in RAW schiet. De discussie die dan zou kunnen ontstaan m.b.t. de vraag hoeVEEL je dan in PS mag doen en wat wel en wat niet mag is natuurlijk onzin. Dan zou je moeten zeggen dat je alleen op film mag schieten (en dan trouwens nog regels moet instellen tegen doordrukken in de doka etc.)
quote:Op maandag 3 juli 2006 12:37 schreef Shark.Bait het volgende:
dus mensen met een diepe geldbuidel hebben meer mogelijkheden...
Ik weet nog steeds niet wat HDR is, maar wat een prachtige fotoquote:Op maandag 3 juli 2006 13:20 schreef TheMarco het volgende:
Hier is ie trouwens. HDR gemaakt met een Sony K750i. Dan moet iedereen het toch kunnen lijkt mij
Da's best een makkelijk iets om toch een tof effect te krijgen.quote:Op maandag 3 juli 2006 09:33 schreef TheMarco het volgende:
Puckzzz> Het was een enkele RAW file die ik had omgezet naar HDR door hem op te slaan met -1.3ev, 0 en 1.3ev. Dat viel niet zo enom super uit dus ging ik wat verder klooien. Ik heb twee lagen gemaakt waarvan ik de onderste zwartwit heb gemaakt en de bovenste een gaussian blur heb gegeven. Bovenste laag vervolgens op soft light / hard light (weet niet zeker meer) en de transparency ervan wat tweaken tot ik het juiste effect had.
Zelfde effect:
[afbeelding]
ja 3 foto's tot 1 maken...quote:Op maandag 3 juli 2006 13:20 schreef TheMarco het volgende:
Hier is ie trouwens. HDR gemaakt met een Sony K750i. Dan moet iedereen het toch kunnen lijkt mij
Maar als we de photoshopregels een beetje laten varen, dan zou zoiets dus ook mogen?quote:Op maandag 3 juli 2006 13:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[afbeelding]
Deze foto bestaat uit 2 foto's, gemaakt door de hond op een glazen plaat te zetten en de ene van dichtbij en laag, de ander van veraf en hoog te fotograferen. de trainers zijn hierbij weggesoept en de foto's samengevoegd.
Maar ik vind het gewoon een prachtige foto--niet van mij natuurlijk
Ik denk dat het dan tijd word voor een PS boek. Ik denk dat het je mooie foto's ten goed komtquote:Op maandag 3 juli 2006 13:59 schreef Ymke het volgende:
Ik kan nauwelijks photoshoppen , kan net wat met levels schuiven maar daar houdt het echt bij op.
![]()
Als dat een voordeel geweest zou zijn zou ik wel eerste geworden zijn niet?quote:Op maandag 3 juli 2006 13:32 schreef Shark.Bait het volgende:
Van mij part heeft iemand 60 foto's in zijn foto gesoept. Het kijkend publiek straft je wel af. Ik heb geen mooie damesbenen om op de foto te zetten, dus ik moet mijn voordeel anders eruit zien te halen
Nog een tip voor een goed boek?quote:Op maandag 3 juli 2006 14:08 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan tijd word voor een PS boek. Ik denk dat het je mooie foto's ten goed komt
En kan jij dan een goede suggestie doen?quote:Op maandag 3 juli 2006 14:08 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan tijd word voor een PS boek. Ik denk dat het je mooie foto's ten goed komt
oof gelukkig , ik dacht al dat ik de enige hier was. Ik heb photoshop in het nederlands en al die termen hier in het engels maakt het er ook niet duidelijker op.... opacityquote:Op maandag 3 juli 2006 14:28 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
En kan jij dan een goede suggestie doen?
Levels snap ik namelijk al niks van![]()
doorzichtigheid van de laagquote:Op maandag 3 juli 2006 14:30 schreef Ymke het volgende:
[..]
oof gelukkig , ik dacht al dat ik de enige hier was. Ik heb photoshop in het nederlands en al die termen hier in het engels maakt het er ook niet duidelijker op.... opacity![]()
*noteer*quote:Op maandag 3 juli 2006 14:34 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
doorzichtigheid van de laag
transparantie dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |