In prijs maakt het niet uit of je een kit koopt of gewoon los koopt (tenminste waar ik het ga bestellen is dat zo)quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:18 schreef freud het volgende:
Gewoon de kit kopen, een lens is altijd handig als backup.
Ik wil gewoon een beetje gaan uitproberen, de allerdagelijks dingen. Maar ik wil op een gegeven moment toch beetje gaan richten op natuur, landschap, en macro fotografie.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:57 schreef vroem_nl het volgende:
Weet je al wat je wil met fotografen? anders koop je nu objectieven die je niet/nauwelijks gaat gebruiken...
Betekent dit dat men hem niet kan gebruiken bij brandpunten van 2.8 en dergelijken (onder de 5.6) ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:08 schreef Sixty4 het volgende:
quote van canon.nl
"Autofocus werkt niet wanneer de effectieve maximale opening groter is dan f/5,6 (groter dan f/8 bij de EOS 1V en EOS 3)."
Over de Extender EF 1.4x II
Nee het staat nogal slecht (hoewel de meeste mensen wel zullen begrijpen wat ze bedoelen).quote:Op zondag 16 juli 2006 02:19 schreef massiefje het volgende:
[..]
Betekent dit dat men hem niet kan gebruiken bij brandpunten van 2.8 en dergelijken (onder de 5.6) ?
wtfquote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:08 schreef Sixty4 het volgende:
quote van canon.nl
"Autofocus werkt niet wanneer de effectieve maximale opening groter is dan f/5,6 (groter dan f/8 bij de EOS 1V en EOS 3)."
Over de Extender EF 1.4x II
Het staat er bijzonder ongelukkig, of jullie/we lezen het klassikaal verkeerd. Maar AF werkt normaal op elk diafragma, het slaat puur op extenders natuurlijk.quote:Op zondag 16 juli 2006 08:39 schreef Xilantof het volgende:
wtf
Volgens mij is dat wel beetje achterhaalde informatie. Tenminste dat hoop ik. Anders zouden een heleboel mensen die ik ken hun bigma (f/6.3 op 500mm) niet in de AF kunnen gebruiken op hun 300D body's. (wat ze nu dus wel doen)
Die bigma haalt een truckje uit. Deze rapporteert aan de camera een diaframa van 5.6 zodat de AF nog werkt...quote:Op zondag 16 juli 2006 08:39 schreef Xilantof het volgende:
[..]
wtf
Volgens mij is dat wel beetje achterhaalde informatie. Tenminste dat hoop ik. Anders zouden een heleboel mensen die ik ken hun bigma (f/6.3 op 500mm) niet in de AF kunnen gebruiken op hun 300D body's. (wat ze nu dus wel doen)
quote:Beste,
De AF zal dan niet meer werken. Dit komt omdat de minimale diafragma dan 5.6 wordt en dan werkt op een 300D de AF niet meer.
klopt, maar ik heb ook nergens anders beweerd.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:10 schreef luap het volgende:
Het diagragma waarop je de lens *instelt* heeft niks met de AF te maken, AF vind plaats met het diafragma helemaal open.
Corné heeft het mis volgens mij hoor. Er zijn best veel lenzen die een maximaal diafragma hebben van 5.6 en die werken ook nog gewoon. De goedkopere telezooms, zoals bijv de Canon 90-300,hebben een maximaal diafragma van 4.5-5.6, dus op 300mm heeft de lens een maximaal diafragma 5.6 en deze werkt ook nog gewoon op een 300D.quote:Op zondag 16 juli 2006 21:11 schreef eL. het volgende:
Mailtje terug van Corné :
[..].
Dat wordt dus sparen voorde f2.8..
Voor ong. 225 euro heb je geprezen 70-300 lens van Sigma.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:37 schreef dnzl het volgende:
Ik ben op zoek naar een ?-300mm lens voor de Nikon D50.
Iemand een goede suggestie <200¤?
Ik denk dat ze bij die tweede bedoelen dat hij geschikt is voor een Nikon, het type kom je bij Sigma op de site niet tegen...quote:APO (APO objectief)
Om de best mogelijke optische kwaliteit te bereiken, is het APO objectief voorzien van "low-dispersion" glas om kleurafwijkingen te minimaliseren.
Klopt !quote:Op zondag 16 juli 2006 23:29 schreef RubberDuckey het volgende:
Corné heeft het mis volgens mij hoor. Er zijn best veel lenzen die een maximaal diafragma hebben van 5.6 en die werken ook nog gewoon. De goedkopere telezooms, zoals bijv de Canon 90-300,hebben een maximaal diafragma van 4.5-5.6, dus op 300mm heeft de lens een maximaal diafragma 5.6 en deze werkt ook nog gewoon op een 300D.
Pas als je de 2x TC gaat gebruiken icm met de 70-200 f/4 zal de AF niet meer werken, dan wordt immers het maximale diafragma 8 of je moet een pro camera hebben.
En idd bij de Bigma is er een trucje waardoor de AF nog gewoon werkt.
Als je panisch bent wat lenswisselen betreft moet je een compactcamera kopenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:50 schreef Fixers het volgende:
Ik ben nog maar eens aan het verder neuzen. Mijn pa gaat volgens mij de 28-200 van tamron kopen. Hij is bogal panisch over het wissellen van lenzen. Ik heb zelf eerder het idee: "ik heb een prima 18-70 met zo ongeveer alle luxe snufjes die nikon in de objectieven stopt. Dan geef ikliever geld uit aan iets minder zoombereik en iets meer lichtsterkte.
Alleen dat laatste is volgensmij nog lastig. ik zat te denken om maximaal 300-350 euro uit te gaan geven voor een zoom die tot 200-300 mm gaat. Maar bijvoorbeeld de 80-200 van nikkon kost bijna 1000 euro (das dan wel een f/2.8). Nog even verder kijken.... Tips zijn welkom
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:51 schreef PS het volgende:
Ik ben op zoek naar macro lensje.
Nou heb ik na wat reviews lichte voorkeur naar de
105 f2.8 sigma
150 f2.8 sigma
De nikkor 105 VR doet het niet beter en die VR is redelijk nutteloos op macro volgens mij omdat je eerder onscherpte hebt doordat je focus niet op juiste plek zit.
Een kleinere dan 105 vind ik persoonlijk qua afstand iets te dicht worden (verstoring en reikwijdte) en ik wil de lens ook gebruiken voor statische objecten op wat meer afstand dan me 18-70 lens. Dus ik heb lichte voorkeur naar die 150 voor zn extra focal length.
Maar aan de andere kant meer lengte betekent ook meer minder dof en dus weer sneller macro die niet scherp is doordat je erg dicht op je onderwerp zit en omdat je met een 150 toch wel op 1/100 wilt schieten denk ik zit je gauw ook op f4 ofzo.
Heeft iemand hier ervaring met macro lenzen? Die mij beetje in richting kan sturen.
Volgens mij bronnen werkt de VR gewoon in MF-modequote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:59 schreef eL. het volgende:
Werkt VR ook op MF eigenlijk ? Op macro doe je weinig met je AF, misschien bedoeld deze tijger dat ook wel.
Wat heb je en wat wil je gaan doenquote:Op woensdag 19 juli 2006 11:19 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
Helluw! Vraagje! Ik heb nu dus een Canon EOS 300D gekocht...en ik wil uitbreiden...ik ben een LEEK wat betreft fotografie dus ze kunnen me alles aansmeren! Nu is mijn vraag...wat raden jullie aan om mee te beginnen...
(topic verder niet doorgelezen...allen de post over de lenzenvloeistof)
haha owjah...handig om te vertellen ookquote:
Hmm oke ik doelde dus hierop dat je met macro juist MF gebruikt scherp stelt en ook meer met camera heen en weer bewegen de juiste focus neerlegt omdat het soms op 1 a 2 mm neer komt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:07 schreef Xilantof het volgende:
Volgens mij bronnen werkt de VR gewoon in MF-mode
Ik heb wel wat oefen lenzen voor je... Omdat ik die (tijdelijk) toch niet nodig heb..quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:04 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
haha owjah...handig om te vertellen ook
Ik heb dus een EOS 300D body
en een EFS 18-55 mm lens...
Verder heb ik nog nixja een hele mooie tas
en een accu blabla
Maaaaar wat ik wil...ik wil dichter bij kunnen komen...en ik wil verder met waar ik mee bezig ben...ik fotografeer voornamelijk mensen
www.debbykrans.nl kun je beetje zien ook enzoow...
Tips?
OE kijk dat zou even mooi zijnquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:13 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik heb wel wat oefen lenzen voor je... Omdat ik die (tijdelijk) toch niet nodig heb..
een 28-80
een 80-200
een 75-300
En ik las dat je redelijk in de buurt woont.. Daar in Das Norden![]()
Dat is nog geen 3 kilometer van het gehucht waar ik bivakeer.. Mogelijkheid tot leen-meet??quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:17 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
OE kijk dat zou even mooi zijn![]()
ghi gietenmijn ouders staan momenteel op het zwanemeer
DE trots van gieten
HM2 is wel okee hoor, alleen zijn muziek jaagt eenieder gillend weg.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:17 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
OE kijk dat zou even mooi zijn![]()
ghi gietenmijn ouders staan momenteel op het zwanemeer
DE trots van gieten
Wou je een leen-meet met mij of met mn oudersquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:19 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dat is nog geen 3 kilometer van het gehucht waar ik bivakeer.. Mogelijkheid tot leen-meet??![]()
Want?quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
HM2 is wel okee hoor, alleen zijn muziek jaagt eenieder gillend weg.
Nouhouhou m'n toffe metalmuziekquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
HM2 is wel okee hoor, alleen zijn muziek jaagt eenieder gillend weg.
*we gaan ERG offtopic...strax worden SharkBait (hoehaha) en RonaldV boowsquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:28 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Nouhouhou m'n toffe metalmuziek![]()
Maar ik ben TOF en dat klopt![]()
Effe je adres electronisch postduifen en dan heb ik morgenavond wel effies tijd om wat lenzen te brengen.quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:37 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
*we gaan ERG offtopic...strax worden SharkBait (hoehaha) en RonaldV boowsMgoed dan kijkt SB niet langer dan zn neus ver is...want in mijn FOBO staan heust niet alleen maar suffe muziekmaaknaampje
![]()
Mgoed...hoe nu verder
tofquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:41 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Effe je adres electronisch postduifen en dan heb ik morgenavond wel effies tijd om wat lenzen te brengen.![]()
checkquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:47 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
tofkan gewoon naar het adres in je profiel?
150mm geeft je meer afstand tot het onderwerp bij een 1:1 vergroting. f/9 zorgt trouwens voor langere sluitertijden dan bijv. f/2.8...quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:08 schreef PS het volgende:
[..]
Hmm oke ik doelde dus hierop dat je met macro juist MF gebruikt scherp stelt en ook meer met camera heen en weer bewegen de juiste focus neerlegt omdat het soms op 1 a 2 mm neer komt.
Ik wist niet dat VR ook met MF werkte, ik dacht dat verbonden was met AF.
Oke f9 dus dan zit je al gauw op snellere sluitertijden. Aangezien vooral meer handheld wil werken, is een 105 dan al niet wat beter dan een 150?
Dat zijn twee erg leuke lenzen om mee te beginnen. Ik heb ze allebei. De prijs/kwaliteitsverhouding is gigantisch hoog. Optisch zijn ze best sterk. Kijk op mijn website rond naar wat voorbeelden van beide lenzen. Alle foto's vanaf ongeveer februari zijn daarmee geschoten. KLIK!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:51 schreef Katsuro het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb een paar vragen, ik ga volgende week een Canon 350D kopen en ik ben niet van plan om een
kit te kopen want ik heb gelezen en meerdere malen gehoord dat die kit objectieven niet zo geweldig zijn en als je alles gewoon los koopt dat je net zo duur uit kan zijn (ligt eraan waar je het besteld). Maar ik ben helemaal nieuw in spiegelreflexcamera's en ik kom er niet zo goed uit welke objectieven ik moet nemen.
Ikzelf had deze twee in gedachten:
- Sigma AF 18-50/3,5-5,6 DC Canon
- Sigma AF 55-200/4,0-5,6 DC Canon
Zijn dit twee leuke objectieven om mee te beginnen?
En zijn dit twee objectieven waarmee je een beetje alle kanten op kan?
Alvast bedankt.
Met vriendelijk groet,
Thomas van galen
Dank je wel masser120, hier kan ik wat meequote:Op woensdag 19 juli 2006 15:41 schreef masser120 het volgende:
Dat zijn twee erg leuke lenzen om mee te beginnen. Ik heb ze allebei. De prijs/kwaliteitsverhouding is gigantisch hoog. Optisch zijn ze best sterk. Kijk op mijn website rond naar wat voorbeelden van beide lenzen. Alle foto's vanaf ongeveer februari zijn daarmee geschoten. KLIK!
Vergeet natuurlijk niet eerst te kijken naar de reviews op photozone.de. Met de 18-50mm lens moet je namelijk een beetje kunnen leven met wat van die gekleurde randen bij een rand met een hoog contrast. (chromatic abborations / fringing)quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:53 schreef Katsuro het volgende:
[..]
Dank je wel masser120, hier kan ik wat mee![]()
BTW ik ga morgen alles halenik kan gewoon niet meer wachten.
De 55-200 optisch best sterk? Dat ding heeft zo'n lage resolutie dat ik nie eens de helft van de prijs had moeten betalen. Bagger man. Zelfs de Tamron versie is nog beter... Nee steek je geld dan liever in een mooie 50 of 85mm ofzo. Heb je veel meer aan als je niet meer hebt om uit te geven...quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:41 schreef masser120 het volgende:
[..]
Dat zijn twee erg leuke lenzen om mee te beginnen. Ik heb ze allebei. De prijs/kwaliteitsverhouding is gigantisch hoog. Optisch zijn ze best sterk. Kijk op mijn website rond naar wat voorbeelden van beide lenzen. Alle foto's vanaf ongeveer februari zijn daarmee geschoten. KLIK!
Tsja. ALs je eenmaal L gewend bent dan wil je niet anders meer. Die kleur ....quote:Op zondag 2 juli 2006 09:36 schreef 4Vita het volgende:
heeft iemand hier een 24-70L ? Ik twijfel om die aan te schaffen, L lenzen maken me toch erg blij met hun prestatie en kwaliteit dus ik vind deze investering zeker de moeite waard, maar graag hoor ik nog wat bezitters van deze lens ervan vinden en wellicht wat foto's kunnen laten zien.
Even naar Turnhout rijden. Konijnberg zal hem wel op voorraad hebben (even op de site kijken)quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:43 schreef Lithion het volgende:
Na lang wikken en wegen ga ik toch voor de Nikkor 80-200 f/2.8, maar ik zou hem graag eerst eens op m'n camera gehad willen hebben voor ik em bestel. Iemand een idee welke fotozaak in de (ruime) regio Eindhoven deze lens heeft liggen?
Beide zijn exemplarisch uitstekend.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:48 schreef Tokus het volgende:
Welke is de betere lens van deze, en waarom:
Tamron SP 28-75mm F2.8 XR Di
Sigma 28-70mm F2.8 EX Aspherical DF
Het zal wel al te laat zijnquote:Op woensdag 19 juli 2006 17:53 schreef Katsuro het volgende:
[..]
Dank je wel masser120, hier kan ik wat mee![]()
BTW ik ga morgen alles halenik kan gewoon niet meer wachten.
Hai Masser,quote:
quote:uname -a;id;whoami
srv01.netwrite.nl 2.6.10-2.3.legacy_FC2smp #1 SMP Sat Feb 18 23:09:31 EST 2006 i686 i686 i386 GNU/Linux
uid=0(root) gid=0(root) groups=48(apache),2523(psaserv)
root
by kuwait hacker { mohahaha }
Ligt er aan wat je budget is.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:45 schreef umberrella het volgende:
Over een paar weekjes wil ik een canon 20D kopen (ja ik weet zeker dat ik niet doorspaar voor de 30 D) Maar ik wil eigenlijk een redelijk goede lens erbij hebben voor concert fotografie.
Kan iemand mij tippen wat voor lens ik zou kunnen nemen (voor een redelijke prijs, niet overdreven duur)
Voor "echte" makro fotos wel ja. Ik ben zelf ook nog aan het kijken of ik zo'n ding eens kan lenen om te kijken of dat wat voor mij is. Voor 350D 2 keuzes:quote:Op zondag 23 juli 2006 14:58 schreef Newb het volgende:
Crosspost
--
Ik heb op het moment een EOS 350D Met 18-55mm kitlens. Ik zou graag wat meer in de Macro willen experimenteren. Wat moet ik hier voor aanschaffen?
Ik zie regelmatig de term "Macroringen" voorbijkomen, maar het is mij niet helemaal duidelijk. Zijn dat ringen die ik tussen mijn lens en mijn body moet doen, of moet ik voor goede macro prestaties een speciale macrolens kopen?
tja.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:11 schreef umberrella het volgende:
juist... Mn budget is nog niet precies bekend, want ben nog hard aan het werken aan het einde van mn vakantie periode dan weet ik t. Maar in principe kijk ik naar de mogelijkheden.
Hoeft niet de duurste te zijn meteen, maar wil wel een lens waar ik ook echt wat mee kan.
Waarom vergeet je third-party lensen?quote:Op zondag 23 juli 2006 17:13 schreef vroem_nl het volgende:
[..]
Voor "echte" makro fotos wel ja. Ik ben zelf ook nog aan het kijken of ik zo'n ding eens kan lenen om te kijken of dat wat voor mij is. Voor 350D 2 keuzes:
- EF-s 60 Macro - zeer scherp, enkel bruikbaar op cropcamera's
- EF 100 Macro - op alle canons bruikbaar, door de langere brandpuntsafstand kun je wat verder van je onderwerp blijven
als je t budget hebt ga voor de EF-S 17-55 IS. Heb je niet het budget ga dan voor een 50 1.8 en een 85 1.8 (de 85 voor remi en de 50 voor brianquote:Op zondag 23 juli 2006 17:11 schreef umberrella het volgende:
juist... Mn budget is nog niet precies bekend, want ben nog hard aan het werken aan het einde van mn vakantie periode dan weet ik t. Maar in principe kijk ik naar de mogelijkheden.
Hoeft niet de duurste te zijn meteen, maar wil wel een lens waar ik ook echt wat mee kan.
Wat Xilantof zegt, en nog een kleine aanvulling; Ook Sigma heeft dus Macrolenzen.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:13 schreef vroem_nl het volgende:
[..]
Voor "echte" makro fotos wel ja. Ik ben zelf ook nog aan het kijken of ik zo'n ding eens kan lenen om te kijken of dat wat voor mij is. Voor 350D 2 keuzes:
- EF-s 60 Macro - zeer scherp, enkel bruikbaar op cropcamera's
- EF 100 Macro - op alle canons bruikbaar, door de langere brandpuntsafstand kun je wat verder van je onderwerp blijven
Tamron 90mm f2.8 macro. Beste waar voor je geld. Geld over ? Dan de Canon 100mm f2.8 macro.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:11 schreef umberrella het volgende:
Waarom zo hij voor een Macro lens moeten gaan? Concert fotografie is meestal niet 'close-range'.quote:Op zondag 23 juli 2006 18:41 schreef elcastel het volgende:
[..]
Tamron 90mm f2.8 macro. Beste waar voor je geld. Geld over ? Dan de Canon 100mm f2.8 macro.
Hm, bij Canon blijf je beperkt tot moderne lenzenquote:Op zondag 23 juli 2006 17:11 schreef umberrella het volgende:
HAHA LOL!quote:Op zondag 23 juli 2006 18:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
als je t budget hebt ga voor de EF-S 17-55 IS. Heb je niet het budget ga dan voor een 50 1.8 en een 85 1.8 (de 85 voor remi en de 50 voor brian)
Bij mn bejaarde analoge camera gebruikte ik ook vaak een macro lens. (maar zowel camera als lens zijn op hun einde.)quote:Op zondag 23 juli 2006 19:33 schreef dnzl het volgende:
Waarom zo zij voor een Macro lens moeten gaan? Concert fotografie is meestal niet 'close-range'.
Ik zou voor een lichtsterke 70-300 en een plekkie vooraan gaan![]()
Zijn er bepaalde merken voorzet filters die voor goed kunnen door gaan. Ik lees hier en daar over Raynox en ook Cokin heeft ze.quote:Op zondag 23 juli 2006 18:30 schreef Elefes het volgende:
Ik zou verder niet meteen voor een dure macrolens gaan, als je niet eens zeker weet of je het wel leuk vindt om te doen, probeer dan liever eerst bijvoorbeeld die telelens van Sigma die ik hierboven noem (heb je ook nog wat aan als je niet vaak macro doet) of een voorzet close-up filter o.i.d..
Cokin is voor filters wel goed, maar ik heb ook zo'n voorschuiflensje gekocht en dat had ik beter niet kunnen doen. Geen goed resultaat.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:50 schreef PS het volgende:
[..]
Zijn er bepaalde merken voorzet filters die voor goed kunnen door gaan. Ik lees hier en daar over Raynox en ook Cokin heeft ze.
Er zijn 2 usersquote:Op zondag 23 juli 2006 19:33 schreef dnzl het volgende:
[..]
Waarom zo hij voor een Macro lens moeten gaan? Concert fotografie is meestal niet 'close-range'.
plekkie vooraan is geen probleem, maar dit soort lenzen zijn meestal van die nogal erg grote (en in zalen niet echt nodige) lenzen, toch?quote:Op zondag 23 juli 2006 19:33 schreef dnzl het volgende:
[..]
Waarom zo hij voor een Macro lens moeten gaan? Concert fotografie is meestal niet 'close-range'.
1 2 3 4 5 6 | Beeldhoek: 27° Aantal diafragmalamellen: 9 Kleinste diafragma: F/32 Kortste instelafstand: 0.29m Vergrotingsmaatstaf: 1:1 |
1 2 3 4 5 6 | Beeldhoek: 23.3 graden Aantal diafragmalamellen: 8 lamellen Kleinste diafragma: F45 Kortste instelafstand: 31.3cm Vergrotingsmaatstaf: 1:1 |
Je hebt ook close-up filters van Canon en Nikon, die wel wat duurder zijn (tussen de 60 en de 140 euro geloof ik op internet) maar ook wel redelijk meer vergroting geven geloof ik. Ik heb er eentje van Nikon besteld, maar helaas nog niet ontvangen. Ik geloof dat Luap hier er eentje van Canon heeft, en daar tevreden mee is.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:50 schreef PS het volgende:
[..]
Zijn er bepaalde merken voorzet filters die voor goed kunnen door gaan. Ik lees hier en daar over Raynox en ook Cokin heeft ze.
Goed fungeren als macro; zoals ik al zei is het geen "echte" macro. Het is 1:2 en niet 1:1. Als je er echt reviews over wilt lezen kun je het beste eens op internet wat rond gaan zoeken, vaak vind je dan genoeg om je keuze op te baseren.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:35 schreef Newb het volgende:
Het is dus een optie om een 70-300mm lens te nemen van bv Sigma welke goed fungeert als Macro? Ik ben zelf helemaal nieuw op DSLR gebied, heb net die 350D en merk dat ik wat mis met zoomen. Misschien heb ik dat niet met Macro. Dat lijkt me namelijk óok heel leuk om vaak te doen.
Als ik het heel goed wil doen zal ik 2 lenzen moeten aanschaffen(of kan beide goed met die lens?), maar dat moet maar. Beetje bij beetje dus.
Pobeer maar eens een drummer een betje normaal te fotograferen. Moet je echt wel wat lengte hebben.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:26 schreef Tokus het volgende:
[..]
plekkie vooraan is geen probleem, maar dit soort lenzen zijn meestal van die nogal erg grote (en in zalen niet echt nodige) lenzen, toch?
Lijkt mij wel. Zo snel verliest dat zijn waarde niet.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:07 schreef Yoni het volgende:
Is 170 euro voor een tweedehands (twee maanden oude) Sigma APO 70-300mm F4-5.6 DG MACRO een beetje goeie prijs?
Inclusief UV filter en zonnekap.
Okay thnxquote:Op maandag 24 juli 2006 13:25 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Lijkt mij wel. Zo snel verliest dat zijn waarde niet.
Als ik me niet vergis is de Tamron goedkoper. en als ik me wel vergis is ie duurder of even duurquote:Op zondag 23 juli 2006 22:53 schreef Schanulleke het volgende:
Heeft iemand anders nog argumenten voor de een of de ander?
Ik ken de Tamron als dé macro lens voor de normale prijs. De Sigma is vergelijkbaar, maar de Canon is een stuk(je) duurder. De precieze verschillen weet ik ook niet meer, maar mijn conclusie destijds was:quote:Op maandag 24 juli 2006 13:28 schreef Vliegvrager het volgende:
Als ik me niet vergis is de Tamron goedkoper. en als ik me wel vergis is ie duurder of even duur
Ik geloof dat Sigma wel zonnekappen meeleverd? Maar zeker weten doe ik het niet. Bij mijn 18-125mm zat er iig wel eentje standaard bij.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:13 schreef elcastel het volgende:
Bij de Tamron wordt ook een zonnekap geleverd, bij Sigma weet ik het niet, bij Canon kost dat ding los 50¤ ofzo. Succes met je het maken van je keuze.
Wat ik zag op konijnenberg volgens mij wordt ie gewoon meegeleverd.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:54 schreef Elefes het volgende:
[..]
Ik geloof dat Sigma wel zonnekappen meeleverd? Maar zeker weten doe ik het niet. Bij mijn 18-125mm zat er iig wel eentje standaard bij.
Bij mij zat ie er niet bij.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:13 schreef elcastel het volgende:
Bij de Tamron wordt ook een zonnekap geleverd, bij Sigma weet ik het niet, bij Canon kost dat ding los 50¤ ofzo. Succes met je het maken van je keuze.
Bij je Tamron niet ?quote:Op maandag 24 juli 2006 22:19 schreef Robertje het volgende:
Bij mij zat ie er niet bij.
Jep, ik heb de 500D van canon en die gebruik ik op mijn 70-200 en/of op de 300mm. Dat geeft erg leuke effecten met een heel behoorlijke afstand tussen onderwerp en lens. Fijn voor beestjes die anders weg vliegenquote:Op zondag 23 juli 2006 23:15 schreef Elefes het volgende:
[..]
Je hebt ook close-up filters van Canon en Nikon, die wel wat duurder zijn (tussen de 60 en de 140 euro geloof ik op internet) maar ook wel redelijk meer vergroting geven geloof ik. Ik heb er eentje van Nikon besteld, maar helaas nog niet ontvangen. Ik geloof dat Luap hier er eentje van Canon heeft, en daar tevreden mee is
de 50mm welquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:00 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben van plan 2 lenzen te kopen voor op mijn F55 en mijn toekomstige D50/D70s
het zou gaan om deze 2: Nikon AF-D 50mm F/1.8 en Nikon AF-G 28-100mm F/3.5-5.6 Black
Die gaan toch wel werken op beide? En zijn dat een beetje goede lenzen voor een serieuze hobbiest ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |