Ik wil gewoon een beetje gaan uitproberen, de allerdagelijks dingen. Maar ik wil op een gegeven moment toch beetje gaan richten op natuur, landschap, en macro fotografie.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:57 schreef vroem_nl het volgende:
Weet je al wat je wil met fotografen? anders koop je nu objectieven die je niet/nauwelijks gaat gebruiken...
Betekent dit dat men hem niet kan gebruiken bij brandpunten van 2.8 en dergelijken (onder de 5.6) ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:08 schreef Sixty4 het volgende:
quote van canon.nl
"Autofocus werkt niet wanneer de effectieve maximale opening groter is dan f/5,6 (groter dan f/8 bij de EOS 1V en EOS 3)."
Over de Extender EF 1.4x II
Nee het staat nogal slecht (hoewel de meeste mensen wel zullen begrijpen wat ze bedoelen).quote:Op zondag 16 juli 2006 02:19 schreef massiefje het volgende:
[..]
Betekent dit dat men hem niet kan gebruiken bij brandpunten van 2.8 en dergelijken (onder de 5.6) ?
wtfquote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:08 schreef Sixty4 het volgende:
quote van canon.nl
"Autofocus werkt niet wanneer de effectieve maximale opening groter is dan f/5,6 (groter dan f/8 bij de EOS 1V en EOS 3)."
Over de Extender EF 1.4x II
Het staat er bijzonder ongelukkig, of jullie/we lezen het klassikaal verkeerd. Maar AF werkt normaal op elk diafragma, het slaat puur op extenders natuurlijk.quote:Op zondag 16 juli 2006 08:39 schreef Xilantof het volgende:
wtf
Volgens mij is dat wel beetje achterhaalde informatie. Tenminste dat hoop ik. Anders zouden een heleboel mensen die ik ken hun bigma (f/6.3 op 500mm) niet in de AF kunnen gebruiken op hun 300D body's. (wat ze nu dus wel doen)
Die bigma haalt een truckje uit. Deze rapporteert aan de camera een diaframa van 5.6 zodat de AF nog werkt...quote:Op zondag 16 juli 2006 08:39 schreef Xilantof het volgende:
[..]
wtf
Volgens mij is dat wel beetje achterhaalde informatie. Tenminste dat hoop ik. Anders zouden een heleboel mensen die ik ken hun bigma (f/6.3 op 500mm) niet in de AF kunnen gebruiken op hun 300D body's. (wat ze nu dus wel doen)
quote:Beste,
De AF zal dan niet meer werken. Dit komt omdat de minimale diafragma dan 5.6 wordt en dan werkt op een 300D de AF niet meer.
klopt, maar ik heb ook nergens anders beweerd.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:10 schreef luap het volgende:
Het diagragma waarop je de lens *instelt* heeft niks met de AF te maken, AF vind plaats met het diafragma helemaal open.
Corné heeft het mis volgens mij hoor. Er zijn best veel lenzen die een maximaal diafragma hebben van 5.6 en die werken ook nog gewoon. De goedkopere telezooms, zoals bijv de Canon 90-300,hebben een maximaal diafragma van 4.5-5.6, dus op 300mm heeft de lens een maximaal diafragma 5.6 en deze werkt ook nog gewoon op een 300D.quote:Op zondag 16 juli 2006 21:11 schreef eL. het volgende:
Mailtje terug van Corné :
[..].
Dat wordt dus sparen voorde f2.8..
Voor ong. 225 euro heb je geprezen 70-300 lens van Sigma.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:37 schreef dnzl het volgende:
Ik ben op zoek naar een ?-300mm lens voor de Nikon D50.
Iemand een goede suggestie <200¤?
Ik denk dat ze bij die tweede bedoelen dat hij geschikt is voor een Nikon, het type kom je bij Sigma op de site niet tegen...quote:APO (APO objectief)
Om de best mogelijke optische kwaliteit te bereiken, is het APO objectief voorzien van "low-dispersion" glas om kleurafwijkingen te minimaliseren.
Klopt !quote:Op zondag 16 juli 2006 23:29 schreef RubberDuckey het volgende:
Corné heeft het mis volgens mij hoor. Er zijn best veel lenzen die een maximaal diafragma hebben van 5.6 en die werken ook nog gewoon. De goedkopere telezooms, zoals bijv de Canon 90-300,hebben een maximaal diafragma van 4.5-5.6, dus op 300mm heeft de lens een maximaal diafragma 5.6 en deze werkt ook nog gewoon op een 300D.
Pas als je de 2x TC gaat gebruiken icm met de 70-200 f/4 zal de AF niet meer werken, dan wordt immers het maximale diafragma 8 of je moet een pro camera hebben.
En idd bij de Bigma is er een trucje waardoor de AF nog gewoon werkt.
Als je panisch bent wat lenswisselen betreft moet je een compactcamera kopenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:50 schreef Fixers het volgende:
Ik ben nog maar eens aan het verder neuzen. Mijn pa gaat volgens mij de 28-200 van tamron kopen. Hij is bogal panisch over het wissellen van lenzen. Ik heb zelf eerder het idee: "ik heb een prima 18-70 met zo ongeveer alle luxe snufjes die nikon in de objectieven stopt. Dan geef ikliever geld uit aan iets minder zoombereik en iets meer lichtsterkte.
Alleen dat laatste is volgensmij nog lastig. ik zat te denken om maximaal 300-350 euro uit te gaan geven voor een zoom die tot 200-300 mm gaat. Maar bijvoorbeeld de 80-200 van nikkon kost bijna 1000 euro (das dan wel een f/2.8). Nog even verder kijken.... Tips zijn welkom
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |