Dat zijn twee erg leuke lenzen om mee te beginnen. Ik heb ze allebei. De prijs/kwaliteitsverhouding is gigantisch hoog. Optisch zijn ze best sterk. Kijk op mijn website rond naar wat voorbeelden van beide lenzen. Alle foto's vanaf ongeveer februari zijn daarmee geschoten. KLIK!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 17:51 schreef Katsuro het volgende:
Hallo allemaal,
Ik heb een paar vragen, ik ga volgende week een Canon 350D kopen en ik ben niet van plan om een
kit te kopen want ik heb gelezen en meerdere malen gehoord dat die kit objectieven niet zo geweldig zijn en als je alles gewoon los koopt dat je net zo duur uit kan zijn (ligt eraan waar je het besteld). Maar ik ben helemaal nieuw in spiegelreflexcamera's en ik kom er niet zo goed uit welke objectieven ik moet nemen.
Ikzelf had deze twee in gedachten:
- Sigma AF 18-50/3,5-5,6 DC Canon
- Sigma AF 55-200/4,0-5,6 DC Canon
Zijn dit twee leuke objectieven om mee te beginnen?
En zijn dit twee objectieven waarmee je een beetje alle kanten op kan?
Alvast bedankt.
Met vriendelijk groet,
Thomas van galen
Dank je wel masser120, hier kan ik wat meequote:Op woensdag 19 juli 2006 15:41 schreef masser120 het volgende:
Dat zijn twee erg leuke lenzen om mee te beginnen. Ik heb ze allebei. De prijs/kwaliteitsverhouding is gigantisch hoog. Optisch zijn ze best sterk. Kijk op mijn website rond naar wat voorbeelden van beide lenzen. Alle foto's vanaf ongeveer februari zijn daarmee geschoten. KLIK!
Vergeet natuurlijk niet eerst te kijken naar de reviews op photozone.de. Met de 18-50mm lens moet je namelijk een beetje kunnen leven met wat van die gekleurde randen bij een rand met een hoog contrast. (chromatic abborations / fringing)quote:Op woensdag 19 juli 2006 17:53 schreef Katsuro het volgende:
[..]
Dank je wel masser120, hier kan ik wat mee![]()
BTW ik ga morgen alles halenik kan gewoon niet meer wachten.
De 55-200 optisch best sterk? Dat ding heeft zo'n lage resolutie dat ik nie eens de helft van de prijs had moeten betalen. Bagger man. Zelfs de Tamron versie is nog beter... Nee steek je geld dan liever in een mooie 50 of 85mm ofzo. Heb je veel meer aan als je niet meer hebt om uit te geven...quote:Op woensdag 19 juli 2006 15:41 schreef masser120 het volgende:
[..]
Dat zijn twee erg leuke lenzen om mee te beginnen. Ik heb ze allebei. De prijs/kwaliteitsverhouding is gigantisch hoog. Optisch zijn ze best sterk. Kijk op mijn website rond naar wat voorbeelden van beide lenzen. Alle foto's vanaf ongeveer februari zijn daarmee geschoten. KLIK!
Tsja. ALs je eenmaal L gewend bent dan wil je niet anders meer. Die kleur ....quote:Op zondag 2 juli 2006 09:36 schreef 4Vita het volgende:
heeft iemand hier een 24-70L ? Ik twijfel om die aan te schaffen, L lenzen maken me toch erg blij met hun prestatie en kwaliteit dus ik vind deze investering zeker de moeite waard, maar graag hoor ik nog wat bezitters van deze lens ervan vinden en wellicht wat foto's kunnen laten zien.
Even naar Turnhout rijden. Konijnberg zal hem wel op voorraad hebben (even op de site kijken)quote:Op zaterdag 22 juli 2006 11:43 schreef Lithion het volgende:
Na lang wikken en wegen ga ik toch voor de Nikkor 80-200 f/2.8, maar ik zou hem graag eerst eens op m'n camera gehad willen hebben voor ik em bestel. Iemand een idee welke fotozaak in de (ruime) regio Eindhoven deze lens heeft liggen?
Beide zijn exemplarisch uitstekend.quote:Op zondag 23 juli 2006 12:48 schreef Tokus het volgende:
Welke is de betere lens van deze, en waarom:
Tamron SP 28-75mm F2.8 XR Di
Sigma 28-70mm F2.8 EX Aspherical DF
Het zal wel al te laat zijnquote:Op woensdag 19 juli 2006 17:53 schreef Katsuro het volgende:
[..]
Dank je wel masser120, hier kan ik wat mee![]()
BTW ik ga morgen alles halenik kan gewoon niet meer wachten.
Hai Masser,quote:
quote:uname -a;id;whoami
srv01.netwrite.nl 2.6.10-2.3.legacy_FC2smp #1 SMP Sat Feb 18 23:09:31 EST 2006 i686 i686 i386 GNU/Linux
uid=0(root) gid=0(root) groups=48(apache),2523(psaserv)
root
by kuwait hacker { mohahaha }
Ligt er aan wat je budget is.quote:Op zondag 23 juli 2006 16:45 schreef umberrella het volgende:
Over een paar weekjes wil ik een canon 20D kopen (ja ik weet zeker dat ik niet doorspaar voor de 30 D) Maar ik wil eigenlijk een redelijk goede lens erbij hebben voor concert fotografie.
Kan iemand mij tippen wat voor lens ik zou kunnen nemen (voor een redelijke prijs, niet overdreven duur)
Voor "echte" makro fotos wel ja. Ik ben zelf ook nog aan het kijken of ik zo'n ding eens kan lenen om te kijken of dat wat voor mij is. Voor 350D 2 keuzes:quote:Op zondag 23 juli 2006 14:58 schreef Newb het volgende:
Crosspost
--
Ik heb op het moment een EOS 350D Met 18-55mm kitlens. Ik zou graag wat meer in de Macro willen experimenteren. Wat moet ik hier voor aanschaffen?
Ik zie regelmatig de term "Macroringen" voorbijkomen, maar het is mij niet helemaal duidelijk. Zijn dat ringen die ik tussen mijn lens en mijn body moet doen, of moet ik voor goede macro prestaties een speciale macrolens kopen?
tja.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:11 schreef umberrella het volgende:
juist... Mn budget is nog niet precies bekend, want ben nog hard aan het werken aan het einde van mn vakantie periode dan weet ik t. Maar in principe kijk ik naar de mogelijkheden.
Hoeft niet de duurste te zijn meteen, maar wil wel een lens waar ik ook echt wat mee kan.
Waarom vergeet je third-party lensen?quote:Op zondag 23 juli 2006 17:13 schreef vroem_nl het volgende:
[..]
Voor "echte" makro fotos wel ja. Ik ben zelf ook nog aan het kijken of ik zo'n ding eens kan lenen om te kijken of dat wat voor mij is. Voor 350D 2 keuzes:
- EF-s 60 Macro - zeer scherp, enkel bruikbaar op cropcamera's
- EF 100 Macro - op alle canons bruikbaar, door de langere brandpuntsafstand kun je wat verder van je onderwerp blijven
als je t budget hebt ga voor de EF-S 17-55 IS. Heb je niet het budget ga dan voor een 50 1.8 en een 85 1.8 (de 85 voor remi en de 50 voor brianquote:Op zondag 23 juli 2006 17:11 schreef umberrella het volgende:
juist... Mn budget is nog niet precies bekend, want ben nog hard aan het werken aan het einde van mn vakantie periode dan weet ik t. Maar in principe kijk ik naar de mogelijkheden.
Hoeft niet de duurste te zijn meteen, maar wil wel een lens waar ik ook echt wat mee kan.
Wat Xilantof zegt, en nog een kleine aanvulling; Ook Sigma heeft dus Macrolenzen.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:13 schreef vroem_nl het volgende:
[..]
Voor "echte" makro fotos wel ja. Ik ben zelf ook nog aan het kijken of ik zo'n ding eens kan lenen om te kijken of dat wat voor mij is. Voor 350D 2 keuzes:
- EF-s 60 Macro - zeer scherp, enkel bruikbaar op cropcamera's
- EF 100 Macro - op alle canons bruikbaar, door de langere brandpuntsafstand kun je wat verder van je onderwerp blijven
Tamron 90mm f2.8 macro. Beste waar voor je geld. Geld over ? Dan de Canon 100mm f2.8 macro.quote:Op zondag 23 juli 2006 17:11 schreef umberrella het volgende:
Waarom zo hij voor een Macro lens moeten gaan? Concert fotografie is meestal niet 'close-range'.quote:Op zondag 23 juli 2006 18:41 schreef elcastel het volgende:
[..]
Tamron 90mm f2.8 macro. Beste waar voor je geld. Geld over ? Dan de Canon 100mm f2.8 macro.
Hm, bij Canon blijf je beperkt tot moderne lenzenquote:Op zondag 23 juli 2006 17:11 schreef umberrella het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |