quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:07 schreef poemojn het volgende:
Tan, was je oudste ook een billenschuiver? Kai wel, toch?
Ja, we hebben een onvervalste billenschuiver. Kai gaat nog steeds hupsend door het leven. Heeeeeeel soms probeert hij te staan maar dat gebeurt echt maar sporadisch. Wat dat betreft zie ik het somber in. Hij is vrij pienter met een hele hoop dingen en begint zich echt te groot te voelen voor de babygroep waar hij in zit maar zolang hij niet loopt mag hij niet naar de peutergroep. Ik begin te merken dat hij daar dus wel aan toe is en als oudste tussen de kleine babietjes zitten is dan best frustrerend.quote:
Ik zit hier gewoon opstandig te worden achter mijn pc... Wat een achterlijke regel, Max! Zal wel handiger voor de leiding zijn, maar omdat hij fysiek wat minder ver is, mag hij nog niet naar de peutergroep?! Misschien is hij juist geestelijk wel verder en wordt hem dus de uitdaging met andere peuters onthouden!quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:25 schreef m@x het volgende:
Hij is vrij pienter met een hele hoop dingen en begint zich echt te groot te voelen voor de babygroep waar hij in zit maar zolang hij niet loopt mag hij niet naar de peutergroep. Ik begin te merken dat hij daar dus wel aan toe is en als oudste tussen de kleine babietjes zitten is dan best frustrerend.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:07 schreef poemojn het volgende:
Tan, was je oudste ook een billenschuiver? Kai wel, toch?
Cheyenne was inderdaad een billenschuiver. Pienter was/ is ze niet, maar ze kan wel erg goed leren. Laat ik het zo zeggen, ze is wel slim, maar ontzettend, bijna ziekelijk onzeker, daaroor is ze gewoon niet in staat om met logische antwoorden te komen als je haar iets vraagt. Ze geeft per definitie het verkeerde antwoord omdat ze zo twijfelt altijd. Daardoor komt ze heel oenig over soms. Maar ze is wel de slimste van de klas als het gaat om cijfers. Snappen jullie het nog?quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:25 schreef m@x het volgende:
Ja, we hebben een onvervalste billenschuiver. Kai gaat nog steeds hupsend door het leven. Heeeeeeel soms probeert hij te staan maar dat gebeurt echt maar sporadisch. Wat dat betreft zie ik het somber in. Hij is vrij pienter met een hele hoop dingen en begint zich echt te groot te voelen voor de babygroep waar hij in zit maar zolang hij niet loopt mag hij niet naar de peutergroep. Ik begin te merken dat hij daar dus wel aan toe is en als oudste tussen de kleine babietjes zitten is dan best frustrerend.
quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:01 schreef Belana het volgende:
M@x, had jij ook niet fysio met Kai?
Hier precies hetzelfdequote:Op woensdag 28 juni 2006 13:11 schreef Mammietje het volgende:
Doen jullie overigens nog iets om zijn lopen te stimuleren? En lukt dat / werkt hij daarin mee?
Randy ziet het heil van lopen totaal niet in. Hij kan inmiddels rennen op zijn knieën en houdt dan zijn handen vrij om dingen mee te nemen. Hij kan al wel staan, dus dan trekt hij zich ter plekke wel op als hij ergens bij wil. Waarom zou je dan nog los door een ruimte willen sjokken? En aan de hand lopen of staan, ziet hij de humor ook niet van in: hij trekt gewoon zijn landingsgestel in!![]()
Dat onzekere herken ik wel in Kai. Volgens zijn juf is dat ook de reden waarom hij zelden uit zichzelf gaat staan. Hij lijkt gewoon bang te zijn dat het hem niet lukt. Hoe oud was Cheyenne toen ze eindelijk ging lopen?quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:02 schreef Tan het volgende:
[..]
[..]
Cheyenne was inderdaad een billenschuiver. Pienter was/ is ze niet, maar ze kan wel erg goed leren. Laat ik het zo zeggen, ze is wel slim, maar ontzettend, bijna ziekelijk onzeker, daaroor is ze gewoon niet in staat om met logische antwoorden te komen als je haar iets vraagt. Ze geeft per definitie het verkeerde antwoord omdat ze zo twijfelt altijd. Daardoor komt ze heel oenig over soms. Maar ze is wel de slimste van de klas als het gaat om cijfers. Snappen jullie het nog?
Als baby was ze ook al onzeker, vandaar ook dat ze nooit durfde te lopen enz. Dat kwam pas later na heeeeel veel oefenen.
Dat niet lopen is voor ons ondertussen heel normaal maar voor anderen is het weer heel raar en je krijgt dan ook een heleboel opmerkingen en een hele hoop commentaar en het is niet altijd leuk om te horen dat ze je kind lui vinden of dat hij achterloopt enzo. Het zal vast niet zo bedoeld zijn maar na 100 keer weet je het gewoon wel.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:32 schreef Rottdog het volgende:
Heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan dat het niet lopen zo'n inpakt kon hebben, zit dus eigenlijk ook een beetje verbaasd de verhalen te lezen tjee meiden een Dikke
Die soepele slofjes zijn er dacht ik toch wel tot aan een redelijke maat sowieso maat 25 en dan zou je nog die slofjes kunnen nemen met dat gebreide sokje eraan.
Zie je wel, Kai steekt zijn energie dus in praten in plaats van in lopen. Vaak ontwikkelen ze zich eerst op een bepaald gebied en komt een andere vaardigheid pas later. Christan liep dus laat los, maar hij liep meteen als een kiviet en viel ook bijna niet.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:48 schreef m@x het volgende:
Praten gaat hier trouwens supergoed. Elke dag komen er nieuwe woordjes bij. Geweldig om wat meer met je kind te kunnen communiceren in plaats van alleen "babababa" en "boeboeboeboe".
Ik had voor Noah toen die begon met lopen schoentjes van het merk shoesme, die vond ik erg fijn, zijn heel soepel, antislip, maar geven wel wat meer steun en bescherming dan de meeste slofjes. Op de site kan ik niet vinden tot welke maat die gaan, maar zoals hier heb je een paar tot maat 25 (wel duur...). Welke maat heeft Kai nu dan eigenlijk?quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:12 schreef m@x het volgende:
Daarnaast kunnen we geen goede schoenen voor hem vinden. Mocht hij ooit gaan lopen dan moet hij van die beginnersschoentjes met soepele zooltjes hebben maar die worden dus niet in zijn maat gemaakt.
Oh dat valt op zich nog wel mee, vreemd ik had gedacht dat ze echt wel wat zwaarder moest zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:04 schreef Noli. het volgende:
Bij 2,5 jaar ligt de onderste lijn nét iets boven 11 kilo..
In het ziekenhuis gebruiken wij een berekening: leeftijd x 2 +8 . Deze is trouwens wel bijgesteld in verband met het overgewicht probleem in de grote steden en dan wordt er ook wel leeftijd x 2,5 + 8 gebruikt. Bij een kindje van 3 zou het dus ongeveer 14 kilo kunnen zijn. Maar dat is een schatting die wij maken om medicatie klaar te kunnen maken bij kinderen die met spoed worden geopereerd. Ik weet verder niets van groeicurves af. En uiteraard is een kindje dat net 3 is lichter dan een die bijna 4 is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:00 schreef senesta het volgende:
Mag ik hier even polsen?
Mijn dochtertje stond vandaag bij een vriendin op de weegschaal en ze woog 11 kilo, ze word in september 3 jaar en het leek mij erg licht.
Ik kan natuurlijk net nu niet zo snel het groeiboekje erbij zoeken, maar misschien dat jullie een idee hebben van het gewicht wat enigzinds gemiddeld is.
Ik snap dat de één kleiner is dan de ander en ik heb niet het idee dat ze heel erg mager is maar ik schrok best een beetje, ik had gewoon gedacht dat ze meer woog.
Gaat wel weer aardig, dank jequote:Op donderdag 29 juni 2006 17:36 schreef Rewimo het volgende:
Hoe is het met Tom, coolbabe?
Githa, lekker mannetje heb jij zeg
Hahahhahaquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:30 schreef Githa het volgende:
Ik werd net een partij misselijk, ik denk van de warmte dus ik moest overgeven in de wc. Staat Jordy naast me heel geinteresserd te kijken en barst dan hard in lachen uitVervolgens begint hij over mijn arm mee in de wc te spugen gewoon met spuug
wat een lol hé mama, samen spugen in de wc
![]()
Ik zal het straks eens bekijken, dank je! Overigens is zij niet begaafd, volgens mij, ze kan gewoon goed leren.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:17 schreef poemojn het volgende:
Tan, dat 'oenig' overkomen komt meer voor bij de wat meer begaafde kinderen dacht ik, zijn ook logische verklaringen voor maar daar weten ze meer van op dit forum, misschien vind je 't leuk daar eens te kijken.
In principe niks aan doen inderdaad. Bij veel jeuk even het waterpokkentopic raadplegen, daar staan tips in die kunnen helpen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:14 schreef m@x het volgende:
Dat hoop ik ookIk heb ook geen flauw idee hoe die pokken werken. Gewoon in laten drogen toch?
Ja tuurlijk hebben we gewoon bestek in huis , maar die vorken ed. zijn te groot (mijn mening) + dat een eigen bestekje iets blijvends is. Ik heb ook nog mijn 1e bestekje (althans ligt nog bij mijn ouders en daar eet Isis dan soms ook met mijn bestekquote:Op zaterdag 1 juli 2006 06:56 schreef Luchtbel het volgende:
Huh? Maar je hebt toch wel gewoon bestek in huis?
Wij aten vroeger thuis vaak van zilver bestek en ik vond het een ramp, regelmatig poetsen en ik vond het juist helemaal niet lekker eten (bijsmaakje). Daarnaast waren bij het zilver dat ik had de tanden van de vork erg lang, en dat is vaak zo met zilver bestek, dus ik prakte vaak mijn gehemelte ook mee.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 06:49 schreef Xanthe het volgende:
Isis eet nog steeds met plastic lepeltjes , maar nu de lepeltjes stuk voor stuk kapot gaan willen we een normaal bestek setje voor haar hebben.
Nou meen ik ergens gelezen te hebben dat zilver beter zou zijn dan RVS voor de smaakontwikkeling (om de kosten hoefen we het niet te laten ze krijgt het) , echter kan ik het nergens (ook google) niet terug vinden weet iemand hoe dat zat?
Isa hier ook alweer koorts en diarree, huisarts zei dat het heerste. Wat de zetpillen betreft, bij ons zijn ze al bijna gesmolten voor ze erin zitten zo warm is het hier...quote:Op zondag 2 juli 2006 15:24 schreef Mammietje het volgende:
Getverdemme... Randy is alweer ziek. Dat is nu de 3e keer in 1,5 maand!![]()
Ik vond hem de hele week al wat hangerig, af en toe een diareebroek maar vandaag stond ie met 38,2 graden op en heeft ie inmiddels 39,8. Zetpil van 240 mg. erin gestopt, gaat meneer poepen binnen een kwartier.Papa heeft er een nieuwe ingestopt (van 120 mg.) maar vraag me ook af hoe handig dat is om te doen?!
Heb de poepbroek nagezocht (bah ja!!!
) maar kon de 1e niet meer vinden...
Met dit hete weer is koelen erg belangrijk, belangrijker dan paracetamol. Sokjes in azijn gedrenkt is een tovermiddel volgens de huisarts. Vindt hij vast niet fijn om aan te doen, maar het schijnt wel heel goed te zijn om de temperatuur naar beneden te halen.quote:Op zondag 2 juli 2006 21:45 schreef Mammietje het volgende:
Bah... baal er als een stekker van dat Randy weer ziek is. Heb hem net met 40,5 graden in bed moeten stoppen, wel met een paracetamol uiteraard. Verder had ie eigenlijk geen klachten behalve dan ENORM lamlendig. Dat wordt weer geen oog dicht doen voor mij, want ik word er bloednerveus van als dat jong ziek is... Hoelang werkt zo'n paracetamol eigenlijk? Want ik wil hem vannacht nog ff checken, maar weet niet hoe laat. Helaas mag hij dan ook geen nieuwe meer...
Men waarschuwd hier enorm voor Smog, en we moeten kalm aan doen...quote:Op maandag 3 juli 2006 10:21 schreef Anitra het volgende:
Beterschap voor de zieke kindjes
Gisterochtend heeft Djulian een zware BHS aanval gehad. We probeerden van alles maar hij bleef er in. Toen hij weer adem kon halen was dat niet goed, het duurde een flinke tijd voor dat die weer normaal werd. We zijn ons kapot geschrokken en stonden al met de telefoon in de handen. Ik hoop zo dat dit eens over gaat, want het ljkt of ze groter worden.
Daar kan je best gelijk in hebben! Daar had ik zelf nog niet aan gedacht en nu snap ik waarom hij het benauwd heeftquote:Op maandag 3 juli 2006 11:05 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
Men waarschuwd hier enorm voor Smog, en we moeten kalm aan doen...
Weet niet of dat in het rest van het land ook geld
maar kan me voorstellen dat sommige kinderen er last van hebben.
Lekker veel laten drinken idd...en anders ijsjes of fruit waar veel vocht in zit.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:26 schreef Anitra het volgende:
Piet![]()
Jordymond kan idd beter dicht hoor op de glijbaan
Djulian had gisteravond nog koorts, vanmorgen was 37,5. Hij is ook wat drukken en speelser dan gsteren, hopnlijk bljft hij genoeg drinken.
Sorry heb niet het hele topic gevolgd de laatste dagen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 11:54 schreef Mammietje het volgende:
Piet...Wat een waardeloze onderbroeken heb jij zeg!
Tom, jemig zeg...Had je wat in te halen? Of had je al bedacht dat het zo warm zou worden dat je de rest van de dag geen trek zou hebben?!
![]()
Randy werd gisteravond met ondertemperatuur wakker, dus zijn zweetkop afgedroogd, droge pyjama aangetrokken en slaapzakkie aan. Met een deken en flesje warme melk geprobeerd om hem wat op te warmen, maar meneer was helemaal hysterisch en wilde vooral zijn bed niet meer in. Hij heeft van 10 tot 11 liggen krijsen, niet normaal meer! Of we er nou bij zaten of niet, dat maakte niets uit. Begint het buurmeissie (12 jaar) ook nog op de muur te kloppen (van ergenis), ik kon het kind wel wat! Alsof we nooit last van haar hebben!!! Paar keer gecheckt vannacht, maar vanmorgen leek hij weer prima in orde. Eindelijk weer een normale temperatuur en hij speelde weer naar hartelust! (Een voorzichtigedus!)
Gaat hij echt altijd buiten westen?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:54 schreef Anitra het volgende:
Echt weg zijn ze niet geweest, ze waren er wel, maar daar ben ik niet meer bang voor, die zijn redelijk snel weg en hij reageert dan vrij snel weer. Maar sinds zondag dus zulke heftige aanvallen die zo heftig zijn.Misschien door het warme weer dat ze heftiger zijn, ik weet het niet, wist ik het maar dan had ik er alles aan gedaan om het tegen te houden/te stoppen.damn merk nu hoe ik nog over de rooie ben van zondag
Maxim doet het alleen als ik aan de pc zit (meestal) en ook weleens als ik aan de telefoon ben en hij meent dat hij aandacht nodig heeft. met Romijn is hij juist helemaal niet jaloers. het is echt puur dat hij op dat moment meent dat hij aandacht nodig heeft, of hij is het er niet mee eens dat mama dat doet of zo... want het leuke is, als ik ermee stop (met pc-en of bellen dus) dan stopt hij ook met zn vervelende gedragquote:Op dinsdag 4 juli 2006 17:10 schreef Githa het volgende:
knip
Bij zowel Joey als bij Samara was het kleine volwassene speelgoed het mooiste.quote:Op woensdag 5 juli 2006 17:10 schreef Suzanna het volgende:
Ik heb Noa nog nooit echt straf gegeven op die manier, behalve een paar keer een tikje op de vingers (krijg ik nu iedereen over mee heen?) als ze écht niet luisterde. Voor de rest leg ik haar meestal in bed als ze erg vervelend is. Maar misschien wel een idee om zo'n strafstoel in te schakelen.
Had nog een vraagje... wat vinden kleintjes van Noa's leeftijd nou écht leuk? Ik vind het zo moeilijk om speelgoed te vinden waar ze zich langer dan een minuut mee bezighoudt, meestal huppelt ze van het één naar het ander en is ze na een kwartier uitgespeeld en komt ze zeuren bij mij. Echt heel vervelend, beetje hetzelfde gedrag als Martineke van Maxim omschrijft.
Wat voor spelletjes doen jullie met ze, wat voor speelgoed hebben ze... want Noa heeft een hoop speelgoed, maar zelfs duplo is niet meer goed genoeg! Ik wil binnenkort er wat bij kopen, misschien dat het dan weer een uitdaging is...maar jammer is het wel!
Ik heb dat in mijn wanhoop ook wel eens geprobeert, maar het voelt me ergens gewoon onnatuurlijk aan.quote:Op woensdag 5 juli 2006 18:48 schreef moussy het volgende:
Ik heb Cas een keer terug gebetendaarna heeft ie het nooit meer gedaan en ik dus ook niet
quote:Op woensdag 5 juli 2006 19:12 schreef Githa het volgende:
Tellen ja! als ik Jordy wil waarschuwen door tot 3 te tellen dan krijg je "Jordy! ...1...2..." en dan roept Jordy hard "Huppateee"was geen succes dus.
Bij mij rennen ze allebei bij tweequote:Op woensdag 5 juli 2006 19:12 schreef Githa het volgende:
Tellen ja! als ik Jordy wil waarschuwen door tot 3 te tellen dan krijg je "Jordy! ...1...2..." en dan roept Jordy hard "Huppateee"was geen succes dus.
Snap ik hoor, al waren het bij samara wel echte BHS, dat vond ik vreselijk eng, ik heb zeker één keer een ambulance voor de deur gehad.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:50 schreef Anitra het volgende:
Thanks voor de steun, voel me een zeikerd met zulke dingen, want de arts had toch gezegd dat, maar die angst laat me niet los en wil dan toch zekerheid!
Djulian loopt in een hempje of tshirtje, luiers wil hij niet aan overdag nu en zelfs geen ongelukjes meer op de grond. En de toiletverkleiner vind hij helemaal geweldig, dat hij dan op de grote mensen wc mag! Vanmorgen liep hij zelf gelijk naar de wc toen ik hem uit bed haalde!
Mijn neefje heeft dat ook gehad, viel uiteindelijke erg mee de ingreep, al blijft het altijd eng als ze onder narcose moeten.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:25 schreef bixister het volgende:
anna draagt ook nog rompertjes (ook omdat die zweet absorberen inderdaad githa) en 's nachts toch ook in een dun slaapzakje, zonder slaapt ze niet. en net als noah gaat ze voordat ze naar bed gaat altijd nog even in bad. koelt lekker af.
het hoe en wat van het tongriempjesverhaal weet ik zelf ook nog niet precies. ik moet nu zelf een afspraak bij een KNO-arts gaan maken neem ik aan.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:26 schreef moussy het volgende:
Mijn dwangmatige jong slaapt in een winterzak in een pyama
Hier een jongetje wat slaapt in alleen een onderbroek, zonder luier dusquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:44 schreef Belana het volgende:
hier een jongetje wat slaapt in romper, zonder deken, zonder slaapzak
Liam ging gisteren dus voor het eerst op het potje en vandaag MOEST het potje ook mee naar opa en oma dus ik ben benieuwd of ie er op geplast heeftquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:05 schreef easy-going het volgende:
[..]
Hier een jongetje wat slaapt in alleen een onderbroek, zonder luier dus![]()
van het weekend lag hij ineens te huilen/dromen in zijn slaap: "Mamaaaaaaaa, mijn luier moet uit, ik wil met zonderluiers slapen!!!!! Hij is al een hele tijd 's nachts droog, dus vooruit dan maar, en dat goed!!
Nu overdag noghij gaat nu steeds naar de wc nadat hij geplast heeft (en nat is dus)
Heeft Morris nog zo'n last van eczeem?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:40 schreef snoopy het volgende:
Hier 's nachts toch maar een rompertje aan ivm met het krabben. Zo kan hij minder makkelijk bij zijn huidje. Verder allen een lakentje in bed, maar daar gaat hij gewoon bovenop liggen.
We willen op zijn minst drie foto's met een blije Evaquote:
Misschien vanwege de airco's overal?quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:43 schreef Lois het volgende:
Wat een hoop zieke kindjes met dit mooie weer he? Heel vreemd vind ik dat. Beterschap allemaal!
Hahaha zie kleutertopic over een paar minuutjes.quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:51 schreef Troel het volgende:
[..]
We willen op zijn minst drie foto's met een blije Eva
Wij hebben ook geen airco, maar er is wel airco in de auto, de supermarkt, etc. En dan steeds de overgang van warm naar koud en van koud naar warm enzow. Maar het was maar een ideequote:Op donderdag 6 juli 2006 21:10 schreef Githa het volgende:
Wij hebben thuis helemaal geen aircoIk gok meer op het buiten spelen en het warme weer.
Door de warmte groeien bacterien sneller en natuurlijk zijn ze meer buiten en zitten ze overal op en aan.
Da's mijn gokje dan hé
dat weet ikquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:14 schreef poemojn het volgende:
Wat lang, Bar! Grote zoon van je![]()
![]()
en die eerste smiley is dus niet sarcastisch bedoeld![]()
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:16 schreef Sjeen het volgende:
BarTuurlijk willen we dat weten
![]()
Wat een lekker lang endZeker tien centimeter langer als Isa. En ongeveer even zwaar...
Wil je Isa soms even lenen? Ze knuffelt heel graag, weet zeker dat ze je echt een dikke knuffel zou geven
Het duurt nog even, maar ik ben begin december in Zeeland (bevalling Chacama) met Isa. Als je het leuk vindt, wil ik dan graag eens met je afsprekenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:17 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik zou zo in de auto stappen tis dat ik geen rijbewijs heb anders kwam ik er echt aan...
Ik vind het prima hoor, kan ik die mooie meid van je ook eens ontmoeten en jou.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het duurt nog even, maar ik ben begin december in Zeeland (bevalling Chacama) met Isa. Als je het leuk vindt, wil ik dan graag eens met je afspreken![]()
Afgesprokenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:20 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
Ik vind het prima hoor, kan ik die mooie meid van je ook eens ontmoeten en jou.
Kwam vast van het vele optrekken overal aan opquote:
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:29 schreef Bar_en_Mar het volgende:
[..]
Kwam vast van het vele optrekken overal aan op
ja, daar hou ik wel rekening meequote:Op vrijdag 7 juli 2006 11:58 schreef Sjeen het volgende:
Belana, stoere vent hoor!
Hou er wel rekening mee dat hij na de geboorte van brusje een kleine terugval zou kunnen krijgen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |