Oh dat valt op zich nog wel mee, vreemd ik had gedacht dat ze echt wel wat zwaarder moest zijn.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:04 schreef Noli. het volgende:
Bij 2,5 jaar ligt de onderste lijn nét iets boven 11 kilo..
In het ziekenhuis gebruiken wij een berekening: leeftijd x 2 +8 . Deze is trouwens wel bijgesteld in verband met het overgewicht probleem in de grote steden en dan wordt er ook wel leeftijd x 2,5 + 8 gebruikt. Bij een kindje van 3 zou het dus ongeveer 14 kilo kunnen zijn. Maar dat is een schatting die wij maken om medicatie klaar te kunnen maken bij kinderen die met spoed worden geopereerd. Ik weet verder niets van groeicurves af. En uiteraard is een kindje dat net 3 is lichter dan een die bijna 4 is.quote:Op donderdag 29 juni 2006 16:00 schreef senesta het volgende:
Mag ik hier even polsen?
Mijn dochtertje stond vandaag bij een vriendin op de weegschaal en ze woog 11 kilo, ze word in september 3 jaar en het leek mij erg licht.
Ik kan natuurlijk net nu niet zo snel het groeiboekje erbij zoeken, maar misschien dat jullie een idee hebben van het gewicht wat enigzinds gemiddeld is.
Ik snap dat de één kleiner is dan de ander en ik heb niet het idee dat ze heel erg mager is maar ik schrok best een beetje, ik had gewoon gedacht dat ze meer woog.
Gaat wel weer aardig, dank jequote:Op donderdag 29 juni 2006 17:36 schreef Rewimo het volgende:
Hoe is het met Tom, coolbabe?
Githa, lekker mannetje heb jij zeg
Hahahhahaquote:Op donderdag 29 juni 2006 16:30 schreef Githa het volgende:
Ik werd net een partij misselijk, ik denk van de warmte dus ik moest overgeven in de wc. Staat Jordy naast me heel geinteresserd te kijken en barst dan hard in lachen uitVervolgens begint hij over mijn arm mee in de wc te spugen gewoon met spuug
wat een lol hé mama, samen spugen in de wc
![]()
Ik zal het straks eens bekijken, dank je! Overigens is zij niet begaafd, volgens mij, ze kan gewoon goed leren.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:17 schreef poemojn het volgende:
Tan, dat 'oenig' overkomen komt meer voor bij de wat meer begaafde kinderen dacht ik, zijn ook logische verklaringen voor maar daar weten ze meer van op dit forum, misschien vind je 't leuk daar eens te kijken.
In principe niks aan doen inderdaad. Bij veel jeuk even het waterpokkentopic raadplegen, daar staan tips in die kunnen helpen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 18:14 schreef m@x het volgende:
Dat hoop ik ookIk heb ook geen flauw idee hoe die pokken werken. Gewoon in laten drogen toch?
Ja tuurlijk hebben we gewoon bestek in huis , maar die vorken ed. zijn te groot (mijn mening) + dat een eigen bestekje iets blijvends is. Ik heb ook nog mijn 1e bestekje (althans ligt nog bij mijn ouders en daar eet Isis dan soms ook met mijn bestekquote:Op zaterdag 1 juli 2006 06:56 schreef Luchtbel het volgende:
Huh? Maar je hebt toch wel gewoon bestek in huis?
Wij aten vroeger thuis vaak van zilver bestek en ik vond het een ramp, regelmatig poetsen en ik vond het juist helemaal niet lekker eten (bijsmaakje). Daarnaast waren bij het zilver dat ik had de tanden van de vork erg lang, en dat is vaak zo met zilver bestek, dus ik prakte vaak mijn gehemelte ook mee.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 06:49 schreef Xanthe het volgende:
Isis eet nog steeds met plastic lepeltjes , maar nu de lepeltjes stuk voor stuk kapot gaan willen we een normaal bestek setje voor haar hebben.
Nou meen ik ergens gelezen te hebben dat zilver beter zou zijn dan RVS voor de smaakontwikkeling (om de kosten hoefen we het niet te laten ze krijgt het) , echter kan ik het nergens (ook google) niet terug vinden weet iemand hoe dat zat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |