abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40018647
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:32 schreef stickybandit het volgende:
Wil binnen enkele dagen een nieuwe digitale camera kopen, ben alleen nog even aan het twijfelen welk model ik moet kiezen, zit te twijfelen tussen devolgende:
Canon Ixus 55
Casio EX- Z60
Sony cybershot DSC W40/50

Camera moet klein en snel zijn, lange batterijlevensduur hebben en onder alle condities goede foto's maken. Zou ook fijn zijn als hij niet te snel stuk gaat.. Kan iemand me helpen met mn keuze?
Wat voor omstandigheden denk je dan aan? Ik heb een Canon Ixus die schiet niet onder alle omstandigheden haarscherp, vereist soms wat meer geduld. Verder prima levensduur van de accu. Kan er makkelijk een gig mee vol schieten zonder dat ie leeg gaat. Maar ook dat is allemaal afhankelijk van of je flitst en veel terug kijkt op je scherm
  vrijdag 21 juli 2006 @ 00:58:45 #102
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_40032796
quote:
Op zondag 16 juli 2006 00:32 schreef stickybandit het volgende:
Wil binnen enkele dagen een nieuwe digitale camera kopen, ben alleen nog even aan het twijfelen welk model ik moet kiezen, zit te twijfelen tussen devolgende:
Canon Ixus 55
Casio EX- Z60
Sony cybershot DSC W40/50

Camera moet klein en snel zijn, lange batterijlevensduur hebben en onder alle condities goede foto's maken. Zou ook fijn zijn als hij niet te snel stuk gaat.. Kan iemand me helpen met mn keuze?
Sony staat bekend om zijn snelheid en zijn lange levensduur van de batterij! Voor de rest weet ik ook niet wat ik moet kiezen. Zit met Canon 750 of Sony W70... Hoop dat iem. me hier ook nog mee kan helpen
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:25:53 #103
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40038430
Sony is snel en alleen snel omdat ze een soort van half-scherpstelling gebruiken. maar door de hoge softwarematige scherpte compenseren ze dit (ziet er fototechnisch alleen niet uit).
Ixus 55 kan je overigens vergeten (of je moet een winkel weten die ze nog heeft). Deze worden niet meer geleverd/gemaakt. De casio is een betere optie. Heeft ook een battery die veeeeel langer meegaat (en er zit een goeie pentax lens in).
onder alle condities een goede foto maken? tsja. das nu eenmaal met een SLR nog onmogelijk, laat staan met een compact ...
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:32:29 #104
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40038495
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:22 schreef Elefes het volgende:

[..]

Allebei Je moet toch echt zelf beslissen.
Verder bestaat een camera helemaal zonder ruis niet, vooral niet in een donkerdere omgeving met een hogere isowaarde. Je zult er dan waarschijnlijk wel wat van zien, maar dan nog kun je mooie foto's maken. En mooie concertfoto's is erg moeilijk, stel je daar (zeker bij een kleine compactcamera) niet al te veel van voor.
Ik zou zeggen kijk eens naar de Fuji Z2. Fuji heerst in weinig iso ruis (naja, voor een compact camera dan).
  vrijdag 21 juli 2006 @ 08:34:37 #105
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40038522
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 10:44 schreef vinnie81 het volgende:
Ik zit te kijken naar een digitale camera en zit dus te twijfelen tussen 2 modellen van Canon. De 750 en de 800 versie.

De IXUS 750 kost bij alternate (makkelijkst voor me) 282,69 euro. Hoef geen btw te betalen dus dat is mooi.
De IXUS 800 kost daar dan 355,59 euro. Nu is mijn vraag.. welke moet ik halen?? De 750 met zijn 7.1 MP of de 800 met 6 MP. Ik neem aan dat de 800 beter is aangezien het Canons vlaggeschip is maar waarom maar 6 mp dan?? Is die 800 de extra 70 waard of niet?
Pixels doen er niet toe. Een pixel is een punt en hoe meer puntjes hoe groter de foto. Niets meer, niets minder. De 800 is beter. Sneller, minder ruis (juist door de minder pixels!), ImageStabilizer, wat wil je nog meer?
  vrijdag 21 juli 2006 @ 09:40:02 #106
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_40039410
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 08:25 schreef ebeaydojraes het volgende:
Sony is snel en alleen snel omdat ze een soort van half-scherpstelling gebruiken. maar door de hoge softwarematige scherpte compenseren ze dit (ziet er fototechnisch alleen niet uit).
Ixus 55 kan je overigens vergeten (of je moet een winkel weten die ze nog heeft). Deze worden niet meer geleverd/gemaakt. De casio is een betere optie. Heeft ook een battery die veeeeel langer meegaat (en er zit een goeie pentax lens in).
onder alle condities een goede foto maken? tsja. das nu eenmaal met een SLR nog onmogelijk, laat staan met een compact ...
ixus 55 is nog gewoon te kopen bij topdeals in Zeist (www.topdeals.nl). Deze zijn zowiezo heel goedkoop met hun camera's.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  woensdag 26 juli 2006 @ 00:28:52 #107
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_40186320
Hallo mensen, dit zal waarschijnlijk wel de "zoveelste" verzoek om advies voor het kopen van een camera topique zijn, hopelijk zit ik hier wel goed.

Anyways de volgende punten zijn voor mij belangrijk:

- Mooi ontwerp
- Compact, het liefst zo dun mogelijk
- Goede accu / misschien het beste zelfs gewoon van die AA batterijen (omdat ik voor een lange tijd op reis ga in Aziė en ik niet weet hoe gemakkelijk ik daar mn accu's op kan laden)
- Ik moet er wel filmpjes mee kunnen schieten
- Prijs tussen 300-400 euro

Dan zal ik los daarvan waarschijnlijk ook nog wel een geheugen kaart moeten kopen, al met al zal het wel een grote uitgave zijn voor mij. Maar ik vind foto's schieten erg leuk en ik wil wel iets van kwaliteit meenemen op reis.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen te vinden wat ik zoek want er zijn zoveel camera's ik weet niet meer waar ik op moet letten en ik ben bang anders achteraf spijt te krijgen.

Deze zag ik op het internet staan en zo iets vind ik dus erg mooi:

Hij had zelfs Ingebouwde draadloze BLUETOOTH®-technologie, wat opzich wel erg handig is, maar dat mag ook wel voor 500 euro.

Alvast bedankt voor de hulp,

TheSeeker.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheSeeker_NL op 26-07-2006 00:46:43 ]
  woensdag 26 juli 2006 @ 01:13:58 #108
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_40187734
wat houdt dubbele lens technologie eigenlijk in? ik kon er niks op vinden op google.
pi_40232944
Mijn digitale camera (Casio Exilium 3.2 megapixels) is deze vakantie overleden dus het is tijd voor een nieuwe. Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie hoop ik dat iemand me van een goed advies kan voorzien. Mijn eisen:

> Moet compact zijn (plat, zoals de Casio Exilium die ik had)
> Moet een liteon accu hebben (dus niet op batterijen)
> Prijsklasse < 400 euro
> Minimaal 3x optische zoom
> Mooie foto's maken
> Ook donkere omgevingen goed aankunnen (met bovengenoemde Exilium werden de kleuren altijd lelijk wanneer ie ging flitsen, en de 'night shot' preset was altijd bewogen. Ik wil gewoon mooie scherpe foto's savonds kunnen nemen.
> Wanneer mogelijk het liefst eentje die SD geheugenkaartjes gebruikt (heb ik er nog 2 van liggen en scheelt nieuwe aanschaf)
  donderdag 27 juli 2006 @ 21:44:02 #110
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_40251132
Wie weet of de Sony DSC-H5 een goede camera is? http://www.topdeals.nl/catalog/product_info.php?cPath=86&products_id=1649
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
  donderdag 27 juli 2006 @ 21:56:55 #111
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_40251490
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 21:44 schreef Minkeltje het volgende:
Wie weet of de Sony DSC-H5 een goede camera is? http://www.topdeals.nl/catalog/product_info.php?cPath=86&products_id=1649
http://www.dpreview.com/reviews/sonyh5/

Zij vinden van wel. Ik zit ook te dubben of ik de H5 neem of een ander, maar als ik de conclusie lees, wacht ik liever nog even.

* Some focus hunting at long end of the zoom (especially in low light)
* Easy to hit buttons on rear with your thumb, especially when shooting 'single handed'
* Default settings produce images that need a little sharpening
* Noticeably stronger noise reduction at ISO 400+ than H2
* Image stabilization doesn't seem quite as effective as competition

* Small viewfinder
* Some chromatic aberration
* Strong purple fringing at high contrast edges
* Movies are a little over-compressed
* No RAW or TIFF mode
* Could do with a higher top shutter speed
* Limited burst mode

Dat soort dingen wil ik niet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_40263387
Iemand ervaring met de Casio Exilium S600? Op Dpreview.com krijgt ie zeer goede recenties en komt ie als de beste ultracompact camera uit de verf, bij fotocentraal zijn ze iets minder enthousiast en krijgt ie slechts een 7,2 (link)

Wat ik vooral belangrijk vindt is een ultra light camera die ook in het donker een beetje knappe foto's maakt, zonder dat de kleuren lelijk worden (met flits) en dat de hele foto bewogen is (zonder flits)

Of is bijvoorbeeld de Kodak EasyShare V610 toch een betere keuze? Of een andere Kodak Easyshare..
pi_40283423
Misschien handig om een apart topic voor (ultra) compacte camera's te openen. Ik heb hulp nodig bij de keuze voor een camera in de categorie ultra compacte camera's (die je dus zeer eenvoudig in je broekzak kunt steken), maar het algemene topic hiervoor is misschien iets te algemeen waardoor er nog geen enkele reactie is gegeven. Ik hoop daarom dat dit iets specifiekere topic bestaansrecht heeft.

Om dan maar te beginnen;

Ik ben op zoek naar een goede ultra-compact camera, maar er zijn er tegenwoordig zoveel dat ik tussen de digitale camera bomen het digitale camera bos niet meer zie.

Mijn eisen:

> Moet compact zijn (plat, zodat ie makkelijk in mn broekzak past)
> Prijsklasse tot +/- 400 euro
> Ook redelijke filmpjes kunnen maken
> Low-light situaties aardig aankunnen. Mn oude camera kon dat absoluut niet; of door de flits zag het er niet mooi meer uit, of zonder flits was het bijna onmogelijk een scherpe foto te nemen

Nu kwam ik via DPreview.com op de Casio Exilium S600, die daar als beste ultra-compact camera uit de verf komt. (link) Ik was redelijk overtuigd om daarom maar voor die camera te gaan, tot ik Fotocentraal las en de camera daar slechts een 7,2 ontving. (link)

Verder zijn er nog zoveel alternatieven dat ik echt niet weet waarmee ik nou iets goeds aanschaf. Zo zijn er enkele Kodak Easyshare camera's die ik ook interessant vindt, maar of die nou beter zijn, ik heb geen idee. Ook Fuji Finepix, Pentax Option en Nikon behoren nog tot de mogelijkheden.

Iemand die me van een goed advies kan voorzien? Ben vooral benieuwd of iemand ervaring heeft met bovenstaande camera's, en dan vooral met de Casio Exilium S600.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 13:23:59 #114
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_40296213
Ik heb de V610 easyshare gekocht via redcoon.nl, woensdag rond 9 uur s'avonds besteld & overgemaakt, ik krijg hem nét geleverd.

Voor 480 euro had ik de camera + extra accu + 1 gig memory + extra tasje erbij.
Ik ben hem nu aan het opladen dus ik kan nog niks zeggen verder hij ziet er wel mooi uit
pi_40304189
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 13:23 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Ik heb de V610 easyshare gekocht via redcoon.nl, woensdag rond 9 uur s'avonds besteld & overgemaakt, ik krijg hem nét geleverd.

Voor 480 euro had ik de camera + extra accu + 1 gig memory + extra tasje erbij.
Ik ben hem nu aan het opladen dus ik kan nog niks zeggen verder hij ziet er wel mooi uit
Dat is ook zeker een camera die ik interessant vind. Ik zie graag je uitgebreide mening tegemoet Probeer ook even om foto's te maken bij weinig licht.
  zondag 30 juli 2006 @ 19:49:55 #116
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_40330560
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:36 schreef devv05 het volgende:

[..]

Dat is ook zeker een camera die ik interessant vind. Ik zie graag je uitgebreide mening tegemoet Probeer ook even om foto's te maken bij weinig licht.
Ik ben er nu voor het eerst mee aan het uitproberen. Ik heb vrijwel geen ervaring met fotografie dus ik weet niet in hoeverre ik je kan helpen hiermee.

De camera werkt wel erg prettig, ik heb alleen wel problemen met de memory kaart (1GB) die ik in een combi erbij heb gekocht (niet de originele kodak's). Hij zegt regelmatig dat de kaart geformateerd moet worden? en vervolgens druk ik op OK maar gebeurd er niks. Na aansluiten op de PC en het draaien van de software (die overigens wel erg prettig werkt) kan ik vervolgens wel weer schieten. Misschien doe ik iets fout hoor, ik ben nog wat zaken aan het uitvogelen.

Ik zal zo eens even wat foto's proberen te schieten als het donkerder is, ik moet alle verschillende foto standen nog uitproberen en zelf natuurlijk wat meer ervaring opdoen

Ik heb deze vanmiddag geschoten, misschien lijkt hij niet erg scherp zo maar ik heb hem nu als achtergrond en ik vind hem erg gaaf. Je kan je foto's online kwijt bij Kodakgallery.nl en daar kan je mensen uitnodigen een foto album te komen bekijken in de vorm van bijvoorbeeld een slideshow. Best een leuke service vind ik aangezien het allemaal gratis is.
pi_40393378
Hoi! Ik overweeg van de canon S1 IS naar de nieuwere versie S3 IS te gaan. Wie heeft deze camera en hoe bevalt ie? Is de print nog scherp met 12x optisch? UIterste prijs?
Smile around the world :-)
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:16:45 #118
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40393433
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:14 schreef Wereldman het volgende:
Hoi! Ik overweeg van de canon S1 IS naar de nieuwere versie S3 IS te gaan. Wie heeft deze camera en hoe bevalt ie? Is de print nog scherp met 12x optisch? UIterste prijs?
Ik heb slechte verhalen gelezen en gehoord over ruis op de foto's. Geen idee in hoeverre dit op waarheid gestaafd is (nou ja, maat van me had de S3 3 dagen op proef, maar da's echt een foto-n00b )
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_40393981
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 21:32 schreef devv05 het volgende:
Misschien handig om een apart topic voor (ultra) compacte camera's te openen. Ik heb hulp nodig bij de keuze voor een camera in de categorie ultra compacte camera's (die je dus zeer eenvoudig in je broekzak kunt steken), maar het algemene topic hiervoor is misschien iets te algemeen waardoor er nog geen enkele reactie is gegeven. Ik hoop daarom dat dit iets specifiekere topic bestaansrecht heeft.

Om dan maar te beginnen;

Ik ben op zoek naar een goede ultra-compact camera, maar er zijn er tegenwoordig zoveel dat ik tussen de digitale camera bomen het digitale camera bos niet meer zie.

Mijn eisen:

> Moet compact zijn (plat, zodat ie makkelijk in mn broekzak past)
> Prijsklasse tot +/- 400 euro
> Ook redelijke filmpjes kunnen maken
> Low-light situaties aardig aankunnen. Mn oude camera kon dat absoluut niet; of door de flits zag het er niet mooi meer uit, of zonder flits was het bijna onmogelijk een scherpe foto te nemen

Nu kwam ik via DPreview.com op de Casio Exilium S600, die daar als beste ultra-compact camera uit de verf komt. (link) Ik was redelijk overtuigd om daarom maar voor die camera te gaan, tot ik Fotocentraal las en de camera daar slechts een 7,2 ontving. (link)

Verder zijn er nog zoveel alternatieven dat ik echt niet weet waarmee ik nou iets goeds aanschaf. Zo zijn er enkele Kodak Easyshare camera's die ik ook interessant vindt, maar of die nou beter zijn, ik heb geen idee. Ook Fuji Finepix, Pentax Option en Nikon behoren nog tot de mogelijkheden.

Iemand die me van een goed advies kan voorzien? Ben vooral benieuwd of iemand ervaring heeft met bovenstaande camera's, en dan vooral met de Casio Exilium S600.
Ik heb ervaring met twee generatie's Casio ultra compacts en ik kan je ze zeker aanraden.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_40395214
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:36 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Ik heb ervaring met twee generatie's Casio ultra compacts en ik kan je ze zeker aanraden.
Ik ken de Casio Exilium Z3 en die is op zich wel oke. Alleen vond ik deze erg matige foto's maken in het donker. Bijna alles was bewogen. Terwijl ik juist foto's maken bij iets minder licht ook belangrijk vind.
pi_40395297
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:13 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ik ken de Casio Exilium Z3 en die is op zich wel oke. Alleen vond ik deze erg matige foto's maken in het donker. Bijna alles was bewogen. Terwijl ik juist foto's maken bij iets minder licht ook belangrijk vind.
Tja, maar dat is ook wel een beetje onlosmakelijk verbonden aan het type camera, al is het bij de een wel wat beter als bij de ander idd
pi_40395645
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:15 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Tja, maar dat is ook wel een beetje onlosmakelijk verbonden aan het type camera, al is het bij de een wel wat beter als bij de ander idd
De nieuwe Casio's hebben iets van een Image Stabilisation oid, dat klinkt hoopvol iig

Denk wel dat ik voor de Casio Exilium S600 ga.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 21:37:26 #123
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40397709
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 19:16 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik heb slechte verhalen gelezen en gehoord over ruis op de foto's. Geen idee in hoeverre dit op waarheid gestaafd is (nou ja, maat van me had de S3 3 dagen op proef, maar da's echt een foto-n00b )
ja. op iso 800 ja, maar welke compact camera heeft dat niet (super-ccd's uitgesloten).
S3 is net zo goed als S2 en dus wel wat beter dan de S1. zeker qua detaillering. alleen jammer van de lcd-schermpjes. die zijn slecht.
pi_40398844
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 19:36 schreef devv05 het volgende:

[..]

Foto's bij weinig licht zonder flits is met een compactcamera bijna niet te doen. De hogere iso-waarden heb je soms wel, maar geven vaak te veel ruis. Enige waar je wat dit betreft op kunt letten is beeldstabilisatie, dat kan je dan nog wel wat betere foto's opleveren bij weinig licht, maar als je bijvoorbeeld in de kroeg staat zul je toch moeten flitsen (helaas).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_40402657
Ik heb nog steeds een oude Nikon Coolpix 775, wat bij aanschaf een prima toestel was, maar de laatste jaren vraag ik me steeds vaker af waarom ik toch in hemelsnaam 1.350 gulden (jaja ) voor dat ding over had. Tis gewoon niet meer van deze tijd, en ik gebruik em eigenlijk bijna nooit meer.

Wil dus al een tijdje een nieuwe aanschaffen, maar het komt er maar niet van. Nou heeft een kennis een Minolta Dimage Z3 op de kop getikt, en dat lijkt mij ook wel een aardige optie. Ik wil em vooral gebruiken bij voetbalwedstrijden, dus die 12x optische zoom is daarvoor denk ik wel prima, niet? Als ik de kennis mag geloven zit er ook een functie op waarmee je meerdere foto's achter elkaar (klik-klik-klik) kan maken, dus dat is voor actiefoto's ook wel handig . Ter vergelijking: bij mijn huidige digicam moet ik na elke geknipte foto een seconde of 10 wachten voordat ik weer kan scherpstellen .

Op Marktplaats (daar heeft de kennis em ook vandaan) staan er heel wat aangeboden. Wat is een goede prijs voor deze camera denken jullie? Hij had em voor 200 euro, inclusief 512 mb-geheugenkaartje. Dat lijkt me niet al te veel, maar kijkend naar de prijzen die gevraagd worden denk dat ie gewoon geluk heeft gehad. Nieuw kosten ze 450 o.i.d. geloof ik.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 01:03:43 #126
71919 wonderer
pi_40404862
Voor wat jij wil is de Panasonic FZ7 ook geschikt. Ook 12 zoom, zeer effectieve image stabilisation, sportstand en verder ook snel (als je een snelle kaart hebt).

Ik heb zo'n beetje alle superzooms bekeken en volgens mij is deze het meest geschikt. Ik heb er alleen nog geen ervaring mee.

(En hij ligt nieuw rond de 350 dollar)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_40416652
Zojuist als het goed is de Minolta Dimage Z3 gekocht voor 225 euro .
Inclusief 256 mb-kaart én allrisk garantie tot 2010 .

Ik denk dat ik niet mag klagen, toch?
pi_40425191
Hoi ik ben opzoek naar de perfecte spiegelreflex digitale camera voor mij.
Ik heb nu een compacte Canon Powershot S45 die het altijd heel goed gedaan heeft. Maar ik wil een stapje verder. Ik vind het erg leuk om te fotograferen en ben nog heel amateuristisch maar ook zeker niet onervaren.

Sluitertijd moet snel zijn of instelbaar. Met kleine kinderen heb je nou eenmaal niet de tijd om te poseren en te kijken wat de beste positie is Prijs mag gaan tot zo'n 700 euro. Eigenlijk wil ik hem dus gaan gebruiken om mijn hobbie een beetje uit te breiden, en ik ga waarschijnlijk in de toekomst ook nog wel een cursus doen. Ik heb wel wat tips gehad maar er zal vast nog wel wat meer op de markt zijn. Over het algemeen maak ik veel foto's binnen. Oh ja en ik heb al wel op dpreview gekeken, maar ja daar werd ik ook even niet wijs uit al die camera's.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 18:05:38 #129
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40425235
Ik lees in je stukje dat je voornamelijk kids wil fotograferen, klopt dat?

De goedkoopste camera's zijn in volgorde:

De pentax *ist kit
De nikon D50 kit
De canon 350D kit
De pentax K100D kit

(allemaal 18-55mm objectieven)

Voor een beginner zal de kwaliteit er niet zoveel toe doen, en die 3 merken zijn gelijk wat dat betreft-- alleen met de dure objectieven ga je het merken, en als je meer ervaring krijgt in foto's maken.

[ Bericht 38% gewijzigd door Shark.Bait op 02-08-2006 18:19:58 ]
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  woensdag 2 augustus 2006 @ 19:13:39 #130
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40426660
Kheb nog een Demo pentax *ist met 18-55 en 55-200 staan voor 599
pi_40428913
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 18:03 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Hoi ik ben opzoek naar de perfecte spiegelreflex digitale camera voor mij.
Ik heb nu een compacte Canon Powershot S45 die het altijd heel goed gedaan heeft. Maar ik wil een stapje verder. Ik vind het erg leuk om te fotograferen en ben nog heel amateuristisch maar ook zeker niet onervaren.

Sluitertijd moet snel zijn of instelbaar. Met kleine kinderen heb je nou eenmaal niet de tijd om te poseren en te kijken wat de beste positie is Prijs mag gaan tot zo'n 700 euro. Eigenlijk wil ik hem dus gaan gebruiken om mijn hobbie een beetje uit te breiden, en ik ga waarschijnlijk in de toekomst ook nog wel een cursus doen. Ik heb wel wat tips gehad maar er zal vast nog wel wat meer op de markt zijn. Over het algemeen maak ik veel foto's binnen. Oh ja en ik heb al wel op dpreview gekeken, maar ja daar werd ik ook even niet wijs uit al die camera's.
Waarom een spiegelreflex? Het is veel gesjouw (ik heb het er persoonlijk wel voor over ) en als het je alleen om sluitertijd instellen gaat zijn er ook vele malen goedkopere opties (met een spiegelreflex ben je eigenlijk nooit uitgekocht, en aangezien ze wat kostbaarder zijn zul je waarschijnlijk ook wat meer geld uitgeven aan bescherming (ook van de lens)).
Tot zo'n 700 euro vrees ik dat je niet erg ver komt, zeker niet als de accessoires ook nog uit dat budget moeten (lens (moet je er nog los bijkopen), geheugen, etc.).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_40429206
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 18:05 schreef Shark.Bait het volgende:
Ik lees in je stukje dat je voornamelijk kids wil fotograferen, klopt dat?

De goedkoopste camera's zijn in volgorde:

De pentax *ist kit
De nikon D50 kit
De canon 350D kit
De pentax K100D kit

(allemaal 18-55mm objectieven)

Voor een beginner zal de kwaliteit er niet zoveel toe doen, en die 3 merken zijn gelijk wat dat betreft-- alleen met de dure objectieven ga je het merken, en als je meer ervaring krijgt in foto's maken.
Wat ga je merken dan??
pi_40429384
Ik zeg ixus! Ik heb net de ixus 750 gekocht en hij bevalt extreem goed!
Wat ik wel minder vind is dat je in het donker niet kunt filmen, er zit geen lichtje op. Fotograferen in het donker doet hij uiteraard prima.
pi_40433196
Ik wil graag uitgebreid kunnen spelen met zo' n ding. Met 700 euro kan ik foto's gaan maken. Als ik later nog meer bij wil kopen, zal ik gewoon geduld moeten hebben. Ik heb nog steeds een compact die ik ook nog steeds veel zal gebruiken.
pi_40434348
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:21 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik wil graag uitgebreid kunnen spelen met zo' n ding. Met 700 euro kan ik foto's gaan maken. Als ik later nog meer bij wil kopen, zal ik gewoon geduld moeten hebben. Ik heb nog steeds een compact die ik ook nog steeds veel zal gebruiken.
Wil je tweedehands kopen? Anders denk ik dat het erg moeilijk gaat worden voor 700 euro klaar te zijn met een body & lens.. (of je moet de Canon kit 18-55mm nemen, dan lukt het misschien ).
  woensdag 2 augustus 2006 @ 22:57:21 #136
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40434495
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:52 schreef Elefes het volgende:
Wil je tweedehands kopen? Anders denk ik dat het erg moeilijk gaat worden voor 700 euro klaar te zijn met een body & lens.. (of je moet de Canon kit 18-55mm nemen, dan lukt het misschien ).
500 euro. Nieuw. Pentax. Canon is duur

nikon D50 584 euro MET objectief. post ik net!
pi_40434617
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:57 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

500 euro. Nieuw. Pentax. Canon is duur

nikon D50 584 euro MET objectief. post ik net!
Vooruit dan Daar had ik ze nog niet voor gezien (maar ik heb dan ook Canon ).
Maar is het glas wat je er bij krijgt dan iets?
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:24:58 #138
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40435559
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 23:00 schreef Elefes het volgende:

Vooruit dan Daar had ik ze nog niet voor gezien (maar ik heb dan ook Canon ).
Maar is het glas wat je er bij krijgt dan iets?
Elk topmerk van tegenwoordig maakt wel gode objectieven met goed glas. Nikon, Canon en Pentax behoren alledrie tot de top. Pentax is zelf een bekend merk in de brillen industrie. nikon in de microscopen industrie en de optische chips industrie, en canon..ehm... nou ja, diemaken ook heel goed glas. Dus je kan er bijna niet fout mee gaan. Maar als je goedkope 2e hands glaswerk wil is canon de beste optie.
pi_40436407
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 13:25 schreef Yeahinho het volgende:
Zojuist als het goed is de Minolta Dimage Z3 gekocht voor 225 euro .
Inclusief 256 mb-kaart én allrisk garantie tot 2010 .

Ik denk dat ik niet mag klagen, toch?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:27:40 #140
71919 wonderer
pi_40437400
Maak eerst maar een paarhonderd foto's voor je bepaalt of je mag klagen

256 is niet erg veel trouwens.
pi_40437761
Wat voor foto's ie maakt is nog wel afwachten, maar ik doelde meer op die 225 euro . Das niet al te veel centen hiervoor, toch?

Ik koop denk ik nog wat geheugen bij. Voor 20 euro heb je al 512 mb... waarmee werken jullie?
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:45:43 #142
71919 wonderer
pi_40437853
Ik werk nog met niks. Dus ik ben al gewoon jaloers op jou omdat je een nieuwe camera hebt

Maar als ik mijn nieuwe heb, wil ik een 1GB kaart, zo snel mogelijk (150x is al mogelijk geloof ik).
pi_40437913
150x wat .
Ik ga em morgen halen trouwens, ben benieuwd .
  donderdag 3 augustus 2006 @ 00:52:02 #144
71919 wonderer
pi_40438002
De snelheid van het kaartje. Hoe sneller het kaartje, hoe sneller je foto's worden weggeschreven en hoe sneller je camera dus werkt.

Ik moet er zelf ook nog even induiken, dus veel meer kan ik je nog niet vertellen.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 08:44:09 #145
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40441060
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:52 schreef wonderer het volgende:
De snelheid van het kaartje. Hoe sneller het kaartje, hoe sneller je foto's worden weggeschreven en hoe sneller je camera dus werkt.

Ik moet er zelf ook nog even induiken, dus veel meer kan ik je nog niet vertellen.
Onzin. Mijn camera (nikon D200) kan 30 foto's bufferen, dus die word echt niet sneller als ik fotografeer met een 133x ipv een 45x kaartje. En ik maak nooit meer dan 6 a 7 foto's achter elkaar.

En testen bewijzen dat de kaart die het snelst op camera A is niet automatisch het snelst zijn op camera B.

Snelle kaartjes hebben ook niet veel zin op compact camera's, die zijn toch zodanig langzaam dat de winst tussen een een gewone en een 45x of 133x weinig tot geen zin heeft.
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 00:42 schreef Yeahinho het volgende:
Wat voor foto's ie maakt is nog wel afwachten, maar ik doelde meer op die 225 euro . Das niet al te veel centen hiervoor, toch?

Ik koop denk ik nog wat geheugen bij. Voor 20 euro heb je al 512 mb... waarmee werken jullie?
tssssk! Yeahinho toch. JIJ maakt de foto's niet je camera
pi_40444738
Nou... ik hoop toch echt dat mijn camera de foto's gaat maken, want als het van mijn kwaliteiten moet afhangen dan zal het ongetwijfeld een gigantische miskoop worden .

Zometeen rijden we aan. Ik zal hier wel wat testkiekjes plaatsen .
  donderdag 3 augustus 2006 @ 12:34:49 #147
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_40446515
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 08:44 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Onzin. Mijn camera (nikon D200) kan 30 foto's bufferen, dus die word echt niet sneller als ik fotografeer met een 133x ipv een 45x kaartje. En ik maak nooit meer dan 6 a 7 foto's achter elkaar.

En testen bewijzen dat de kaart die het snelst op camera A is niet automatisch het snelst zijn op camera B.

Snelle kaartjes hebben ook niet veel zin op compact camera's, die zijn toch zodanig langzaam dat de winst tussen een een gewone en een 45x of 133x weinig tot geen zin heeft.
[..]
Absoluut waar, maar wat wel eens vergeten wordt is dat de snelheid wel van grote invloed is op het uitlezen op de computer. En dan kan het heel vervelend worden als je er telkens op zit te wachten.
Life is what you make it.
pi_40449480
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 11:39 schreef Yeahinho het volgende:
Nou... ik hoop toch echt dat mijn camera de foto's gaat maken, want als het van mijn kwaliteiten moet afhangen dan zal het ongetwijfeld een gigantische miskoop worden .

Zometeen rijden we aan. Ik zal hier wel wat testkiekjes plaatsen .
De fotograaf maakt de foto, zoals je weet

Ik heb verder geen ervaring met de camera die je noemt, en dus ook niet met de prijs..
Ik gebruik zelf Sandisk compact flash geheugen ultra 2, bevalt goed .
  donderdag 3 augustus 2006 @ 14:25:43 #149
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_40450334
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 12:34 schreef Schanulleke het volgende:
Absoluut waar, maar wat wel eens vergeten wordt is dat de snelheid wel van grote invloed is op het uitlezen op de computer. En dan kan het heel vervelend worden als je er telkens op zit te wachten.
Dan maakt het ook uit of je een fire wire/ ide of usb (1.1 of 2 ) kaartlezer hebt.

Dat laatste, daar maak ik mij niet druk om, die 25 seconden die het duurt. Mijn PC start langzamer op dan dat. Maar andere mensen mogen zich erover opwinden, natuurlijk
pi_40452040
Hallo, ik maak foto's. Maar dan amateuristisch. Ik vind het wel erg leuk om te doen.
Aangezien mijn oude Aldi-fototoestel een paar maanden geleden is overleden heb ik besloten om een nieuwe te kopen. Maar dan eentje met échte kwaliteit, ik wil namelijk graag mij meer gaan verdiepen in fotografie e.d.

Nu ben ik een beetje aan het rondzoeken naar een camera op o.a. Steve's Digicams enzovoorts, maar het blijft moeilijk omdat ik veel termen ook eigenlijk niet snap. Mijn vader had zelf even gekeken en hij vond deze allemaal wel mooi lijken, nu moest ik de rest zelf uitzoeken. Dus vraag ik jullie om hulp.

Hij had deze gevonden:
Canon Powershot S1,
Minolta Dimage Z3,
Nikon Coolpix 8800,
Panasonic DMC FZ3, FZ15, FZ20
(maar als jullie een ander weten aan te raden, dan is dat meer dan welkom!)

Aangezien ik niet zo vreselijk veel ervaring heb weet ik ook nog niet precies waar ik naar op zoek ben; stabilization lijkt mij geen slecht plan, minstens 4 megapixels, een snelle eh.. laadtijd (dus dat ik vrij snel foto's achter elkaar kan maken) en een goede macro lijkt me ook wel wat. Ook vind ik het leuk als ik zelf ook wat kan aanklooien met zo'n camera, dus dat niet alles automatisch gaat. Maargoed, misschien zijn dat ook wel teveel eisen.

Kunnen jullie aub mij een duwtje geven in de goede richting om een keuze te maken? Ik zou het ontzettend waarderen.

(en stiekem vind ik wel zulke cameras qua uiterlijk het mooist. )
  donderdag 3 augustus 2006 @ 15:32:40 #151
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_40452497
Wat voor budget heb je tot je beschikking?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_40452968
het liefst niet veel duurder dan 400 euro. Behalve als ik 'm écht super vind, dan er wel wat overheen.
pi_40454136
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 15:18 schreef DearPrudence het volgende:
Hallo, ik maak foto's. Maar dan amateuristisch. Ik vind het wel erg leuk om te doen.
Aangezien mijn oude Aldi-fototoestel een paar maanden geleden is overleden heb ik besloten om een nieuwe te kopen. Maar dan eentje met échte kwaliteit, ik wil namelijk graag mij meer gaan verdiepen in fotografie e.d.

Nu ben ik een beetje aan het rondzoeken naar een camera op o.a. Steve's Digicams enzovoorts, maar het blijft moeilijk omdat ik veel termen ook eigenlijk niet snap. Mijn vader had zelf even gekeken en hij vond deze allemaal wel mooi lijken, nu moest ik de rest zelf uitzoeken. Dus vraag ik jullie om hulp.

Hij had deze gevonden:
Canon Powershot S1,
Minolta Dimage Z3,
Nikon Coolpix 8800,
Panasonic DMC FZ3, FZ15, FZ20
(maar als jullie een ander weten aan te raden, dan is dat meer dan welkom!)

Aangezien ik niet zo vreselijk veel ervaring heb weet ik ook nog niet precies waar ik naar op zoek ben; stabilization lijkt mij geen slecht plan, minstens 4 megapixels, een snelle eh.. laadtijd (dus dat ik vrij snel foto's achter elkaar kan maken) en een goede macro lijkt me ook wel wat. Ook vind ik het leuk als ik zelf ook wat kan aanklooien met zo'n camera, dus dat niet alles automatisch gaat. Maargoed, misschien zijn dat ook wel teveel eisen.

Kunnen jullie aub mij een duwtje geven in de goede richting om een keuze te maken? Ik zou het ontzettend waarderen.

(en stiekem vind ik wel zulke cameras qua uiterlijk het mooist. )
Canon heeft meer camera's in de Powershot serie, waarvan een aantal volgens mij wel aan je eisen voldoen. Naast de S1, is er ook de S2 en de S3. Ik weet niet precies hoe deze in je budget liggen, maar ik denk dat je met deze sowieso heel ver komt wat je wensen betreft.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 18:58:15 #154
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_40458594
hmzz. idd. al de bovenstaande camera's zijn niet meer leverbare modellen. S1 is via S2 S3 geworden. Minolta is niet meer. Nikon 8800 heb ik in geen maanden meer gezien en panasonic is inmiddels FZ7 en FZ30 (wordt FZ50). FZ7 kan je voor 379 krijgen.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:34:53 #155
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_40459615
Kijk even goed rond. Fuji en Olympus maken ook goede cameras namelijk, al hebben ze niet de reclame budgetten van de anderen. Ik heb er in ieder gevaql goede ervaringen mee.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_40465144
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:52 schreef Elefes het volgende:

[..]

Nee ik wil graag nieuw. Maar voor zo'n 700 euro's heb ik inderdaad een Canon kit 18-55mm. Is die lens niet goed genoeg dan?

Met lenzen heb ik nog weinig kaas gegeten. Maar welke zou dan een goeie starter zijn? Ik zag dat de nikon een 18-70mm lens erbij deed voor ongeveer hetzelfde bedrag.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 11:38:53 #157
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_40474984
Een vraagje: Ik heb een Nikon D50 dubbel kit vorig jaar gekocht maar wil eigenlijk over op de Nikon D70 (dus niet de S). Het liefst wil ik een ruil doen, Is hier een markt voor denken jullie?

Graag wat reacties.

THX.
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
pi_40476313
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:45 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Nee ik wil graag nieuw. Maar voor zo'n 700 euro's heb ik inderdaad een Canon kit 18-55mm. Is die lens niet goed genoeg dan?

Met lenzen heb ik nog weinig kaas gegeten. Maar welke zou dan een goeie starter zijn? Ik zag dat de nikon een 18-70mm lens erbij deed voor ongeveer hetzelfde bedrag.
De kitlens van Canon is een prima lens om mee te leren fotograferen. Maar als je die eenmaal een beetje kent en beheersd is het niet de beste lens die er is. Wellicht wil je dan meer tele bereik en lichtsterker glas.

Overigens wil ik je aanraden om ook buiten Nikon en Canon te kijken.
Een Pentax (ist*D ofzo?) kun je voor jouw budget krijgen met een 18-55 plus een 55-200 lens geloof ik. Pentax heeft misschien niet de naamsbekendheid maar ze maken zeker heel goede camera's die weinig onderdoen voor de anderen.
pi_40477242
Ik ga zeker even kijken en testen. Zelf ben ik altijd gek geweest van Canon, maar puur omdat ik weet dat het goeie camera's zijn en ook wat ervaring ermee heb. Maar ik ga me zeker ook eens wat verdiepen in de Pentax camera's.
pi_40477964
Ik heb nog een paar lenzen liggen hier van een oude camera. Een f=135mm en nog een andere met een gele lens erbij. Ik moet zeggen dat ze wel heel oud zijn, zouden die lenzen passen op zo'n nieuwe digicam denken jullie?
pi_40478076
Zo, gisteren dus opgehaald en zojuist even wat geknipt in de tuin (met de Minolta Dimage Z3). Ik heb geen idee hoe je dat allemaal precies moet doen, maar ist wat?

pi_40478356
Foto's vind ik er prima uitzien. Is het alleen geen nadeel dat de camera 'maar' 4 mp is?
pi_40478418
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:38 schreef 19_William_78 het volgende:
Een vraagje: Ik heb een Nikon D50 dubbel kit vorig jaar gekocht maar wil eigenlijk over op de Nikon D70 (dus niet de S). Het liefst wil ik een ruil doen, Is hier een markt voor denken jullie?

Graag wat reacties.

THX.
Waarom wil je over? Ik denk dat er geen markt is voor een ruil, aangezien beide camera's naar mijn weten niet heel veel verschillen (of zeg ik nu iets doms) en beiden spiegelreflex zijn. Anders zou je nog geluk kunnen hebben met iemand die een slr heeft gekocht maar toch terug wil naar compact.
pi_40478545
Ik sta op het punt om mijn oude camera de deur uit te doen (olympus c3020 zoom) en ben een beetje gevallen voor de canon digital ixus modellen. Na een beetje rondzoeken en vergelijken begin ik door de bomen het bos kwijt te raken. Er zijn aardig wat modellen en de prijs ontloopt elkaar niet zo veel. Mijn keuzes zijn:

• ixus 55
  • ixus 60
  • ixus 65
  • ixus 750

De 55 valt eigenlijk af, voor 3 tientjes meer heb ik een 6 mp. Het verschil tussen de 60 en 65 kan ik eigenlijk niet zo goed ontdekken. Ook in prijs verschillen ze maar 1 a 2 tientjes. Ik neem aan dat de 65 misschien kwa software wat meer up to date is?

Dan hebben we ook nog de 750, wel mooi, 7.1 mp maar als enige nadeel dat ie iets groter en zwaarder is dan de 60/65.

Ik weet het niet meer

Owja, budget zonder asseccoires is +/- 300. En ben op zoek naar een mooie compacte camera die uiteraard mooie plaatjes schiet, ook macro.
  • pi_40478560
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 13:04 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
    Ik heb nog een paar lenzen liggen hier van een oude camera. Een f=135mm en nog een andere met een gele lens erbij. Ik moet zeggen dat ze wel heel oud zijn, zouden die lenzen passen op zo'n nieuwe digicam denken jullie?
    Wat voor merk lenzen zijn het?
    En op wat voor camera hebben ze gezeten?

Het zou kunnen dat ze passen maar er is ook een dikke kans dat het niet past.
    pi_40479446
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 13:22 schreef Dash-X het volgende:
    Ik sta op het punt om mijn oude camera de deur uit te doen (olympus c3020 zoom) en ben een beetje gevallen voor de canon digital ixus modellen. Na een beetje rondzoeken en vergelijken begin ik door de bomen het bos kwijt te raken. Er zijn aardig wat modellen en de prijs ontloopt elkaar niet zo veel. Mijn keuzes zijn:

• ixus 55
  • ixus 60
  • ixus 65
  • ixus 750

De 55 valt eigenlijk af, voor 3 tientjes meer heb ik een 6 mp. Het verschil tussen de 60 en 65 kan ik eigenlijk niet zo goed ontdekken. Ook in prijs verschillen ze maar 1 a 2 tientjes. Ik neem aan dat de 65 misschien kwa software wat meer up to date is?

Dan hebben we ook nog de 750, wel mooi, 7.1 mp maar als enige nadeel dat ie iets groter en zwaarder is dan de 60/65.

Ik weet het niet meer

Owja, budget zonder asseccoires is +/- 300. En ben op zoek naar een mooie compacte camera die uiteraard mooie plaatjes schiet, ook macro.
  • Ik zou niet de 750 nemen omdat die 7mp heeft, waarschijnlijk heb je er niets aan. Waar wil je de camera voor gebruiken? Zul je veel uitvergrotingen gaan maken die groter of gelijk zijn aan 60x40cm?
    Anders is 5 of 6mp ook ruim voldoende (neem aan dat de 65 en de 60 dat hebben?).
    pi_40479555
    Een Petri TTL met een 18/55 lens erop. En die andere lenzen een Pentor Auto 1:2.8 f=135mm No.92859 Dan die andere lens is een prinz galaxy auto 3x converter. En die gele lens heeft b+w 52E 2x aan de binnenkant staan.
    pi_40479792
    Hier heb je een linkje waar ik mijn oude camera op heb gevonden
    Mijn Petri camera op foto

En hier nog wat extra info gevonden:
    THE PETRI TTL SLR CAMERA CIRCA 1975. IT IS A NAME VARIANT OF THE PETRI FTX WHICH WAS ALSO SOLD AS THE EXAKTA TL1000. THE LENS MOUNT IS THE "UNIVERSAL" M42 SCREW THREAD.

EXPOSURE IS MANUAL. METERING IS BY MATCH NEEDLE IN THE VIEWFINDER. SPEEDS RANGE FROM 1" THROUGH TO 1/1000" PLUS "B". FLASH SYNC IS AT 1/60". A STOP DOWN BUTTON AND A SELF TIMER ARE PROVIDED. THE LENS CAN BE SET TO MANUAL OR AUTO DIAPHRAGM CONTROL.

[ Bericht 29% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 04-08-2006 14:24:19 ]
    pi_40480419
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 13:51 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik zou niet de 750 nemen omdat die 7mp heeft, waarschijnlijk heb je er niets aan. Waar wil je de camera voor gebruiken? Zul je veel uitvergrotingen gaan maken die groter of gelijk zijn aan 60x40cm?
    Anders is 5 of 6mp ook ruim voldoende (neem aan dat de 65 en de 60 dat hebben?).
    Waarom niet de 750 nemen als vooruitzicht op de toekomst. Ja ik zal waarschijnlijk over 2 jaar toch wel wat nieuws willen, dat is waar, maar dan denk ik aan de verkoopwaarde tegen die tijd. Ben zelf multimedia vormgever maar dit is gewoon puur een leuk toestelletje om altijd mee op pad te nemen. Daar gaat het me ook om. Niet altijd hoeven zeulen met een grote cameratas.

Het uitvergroten komt niet enorm veel voor. Druk nog wel eens foto's af op 20x30 en een hele enkele keer groter. Daar hoeft het dus niet voor. Maar waarom zou ik het laten als het toch maar 2 tientjes meer kost.

Ik zal zoiezo nog in de winkel wel een keertje alle modellen in mn handen nemen en kijken welke het beste aanvoelt. De 750 is gewoon net iets dikker en zwaarder dan de anderen, al scheelt het maar erg weinig.
    pi_40480953
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 13:55 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
    Een Petri TTL met een 18/55 lens erop. En die andere lenzen een Pentor Auto 1:2.8 f=135mm No.92859 Dan die andere lens is een prinz galaxy auto 3x converter. En die gele lens heeft b+w 52E 2x aan de binnenkant staan.
    Ik geloof dat die camera een P-draad of m42 schroefdraad aansluiting heeft en de lenzen dus waarschijnlijk ook.
    Dit kun je meestal wel herkennen omdat dit echt schroefdraad is als op een bout in plaats van een bajonet zoals alle merken tegenwoordig gebruiken.

Voor deze lenzen zijn voor zowel Canon als Pentax adapters gemaakt om deze op nieuwe camera's te gebruiken. Dit werkt prima alleen zul je geen autofocus hebben en zelf je diafragma moeten bepalen. Heel erg back to basic dus als je een digiompact bent gewend. Deze adapters zijn al voor een paar tientjes te koop.

Overigens is die 3x lens waarschijnlijk een tele-convertor, die schroef je tussen een lens en je camera om zo meer teleberijk te krijgen, die 135mm lens zou dan een 405mm lens worden.
    Die gele lens zal waarschijnlijk lijken op een plat schijfje glas en is dan een filter wat je voorop een lens schroeft.
    pi_40481425
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 14:38 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Ik geloof dat die camera een P-draad of m42 schroefdraad aansluiting heeft en de lenzen dus waarschijnlijk ook.
    Klopt, Petri had P-draad objectieven, zoals ook blijkt uit de Pentor telelens. Pentor was een submerk van Praktica (DDR). Het resultaat zou wel es tegen kunnen vallen want die telelens kostte destijds (ergens 70-er of begin 80-er jaren) rond de honderd gulden....
    "Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
    pi_40481670
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 14:52 schreef diedrick het volgende:

[..]

Klopt, Petri had P-draad objectieven, zoals ook blijkt uit de Pentor telelens. Pentor was een submerk van Praktica (DDR). Het resultaat zou wel es tegen kunnen vallen want die telelens kostte destijds (ergens 70-er of begin 80-er jaren) rond de honderd gulden....
    Voor een 2.8 prime? Waarom doen ze dat nu niet meer?

Overigens in 135 mm een niet zo heel moeilijk te maken lens die vrij goedkoop geproduceerd kan worden?
    pi_40481851
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 14:58 schreef PoseidonVS het volgende:

[..]

Voor een 2.8 prime? Waarom doen ze dat nu niet meer?

Overigens in 135 mm een niet zo heel moeilijk te maken lens die vrij goedkoop geproduceerd kan worden?
    Destijds had je bij lenzen de A-merken (Pentax, Olympus, Canon, Nikon, Minolta..in willekeurige volgorde en Leica even buiten beschouwing gelaten...) , dan kreeg je de subtop in de vorm van Vivitar en Soligor o.a. en daarna kwam er een bak lenzen die onder allerlei fancy namen op de markt waren. Als je bij wijze van spreken meer dan 100 lenzen in Japan bestelde zetten ze er de naam op die jij wilde... Destijds was het erg "in" om setjes 35mm en 135 mm te verkopen naast de 50 of 55 mm standaardlens. Ik verkocht destijds zo´n set (allebei 2.8) voor 199 gulden...

Pentor was zoals gezegd een submerk van Praktica. We verkochten de Pentor Super TL voor 249 gulden. Mensen die dat kochten hadden geen geld voor goed glas....
    pi_40482082
    De Pentor Super TL was dus een spiegelreflex... reparatiequota afgrijselijk....
    pi_40482339
    Ja dat klopt wel, ik wilde de mijne ook laten repareren zo'n 10 jaar geleden, maar ze begonnen er niet eens aan omdat de onderdelen niet meer te krijgen waren en het dus ongelovelijk duur zou zijn om te laten maken.

Naja dan gaat ie maar door voor sentimentele waarde
    pi_40482382
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 15:18 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
    Ja dat klopt wel, ik wilde de mijne ook laten repareren zo'n 10 jaar geleden, maar ze begonnen er niet eens aan omdat de onderdelen niet meer te krijgen waren en het dus ongelovelijk duur zou zijn om te laten maken.

Naja dan gaat ie maar door voor sentimentele waarde
    Als je een beetje zoek zul je waarschijnlijk wel een prima exemplaar kunnen vinden op marktplaats voor weinig. Ik heb zelf ook een hele verzameling m42 spul en het kost geen drol
    pi_40482578
    Toevallig heb ik dezelfde camera gevonden op Ebay net, en misschien dat ik hem ook wel koop als hij zo goedkoop blijft. Maar dan moet ik nog wel aan de filmrolletjes kunnen komen om er nog foto's mee te nemen. Dat ding is trouwens wel loodzwaar, maar goed tripod eronder en schieten maar.
    pi_40482644
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
    Toevallig heb ik dezelfde camera gevonden op Ebay net, en misschien dat ik hem ook wel koop als hij zo goedkoop blijft. Maar dan moet ik nog wel aan de filmrolletjes kunnen komen om er nog foto's mee te nemen. Dat ding is trouwens wel loodzwaar, maar goed tripod eronder en schieten maar.
    Daar gaat toch gewoon 35mm film in? dat is op elke straathoek nog te krijgen. Elke Kruitvat, HEMA en fotowinkel verkoopt het en kan het afdrukken.
    En als je echt oldschool wil gaan doe je het natuurlijk zelf, ook dat kost niet veel meer tegenwoordig.
    pi_40482647
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
    Dit soort setjes moet je voor 50 euro makkelijk op de kopkunnen tikken denk ik... Rolletjes zijn nog te krijgen, maar ja, analoog heeft zijn prijs...

Ik zie net op marktplaats een Petri TTL met.. inderdaad een setje 35 en 135 mm staan... t.e.a.b.....
    pi_40490447
    Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Canon Ixus i Zoom? Volgens de Canon site hun kleinste toestel tot nu toe. Ik wil graag een kleine, lichte en robuuste camera die ik mee kan nemen bij het uitgaan en waar ik pose-foto's mee kan maken. 5MP is dus zat. Vakantiefoto's zou leuk zijn, maar ik ga liever voor klein en licht dan dat vakantiefoto's mogelijk zijn. Iemand suggesties?
    pi_40491414
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 13:22 schreef Dash-X het volgende:

• ixus 55
  • ixus 60
  • ixus 65
  • ixus 750

Ik weet het niet meer

• Zelf zit ik ook te twijfelen tussen de Ixus 60 en Ixus 65, ik neig meer naar de 65.
    Het grootste verschil tussen de 60 en 65 is volgens mij dat de 65 een 3 inch lcd-scherm heeft en de 60 een 2,5 inch.
    Ik wil deze camera meenemen tijdens mijn reis en tijdens het stappen, maar ben bang dat er veel krassen komen op een dergelijk groot scherm. Weet iemand of het mogelijk is om deze camera in je broekzak (jeans) mee te nemen als er een hoesje omheen zit (zoals de Canon Soft leather case DCC-60)? Of is het beter om een soort plastic beschermlaag op het scherm te plaatsen?
    ...Not all those who wander are lost...
    pi_40493486
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:23 schreef MK9 het volgende:

[..]

Zelf zit ik ook te twijfelen tussen de Ixus 60 en Ixus 65, ik neig meer naar de 65.
    Het grootste verschil tussen de 60 en 65 is volgens mij dat de 65 een 3 inch lcd-scherm heeft en de 60 een 2,5 inch.
    Ik wil deze camera meenemen tijdens mijn reis en tijdens het stappen, maar ben bang dat er veel krassen komen op een dergelijk groot scherm. Weet iemand of het mogelijk is om deze camera in je broekzak (jeans) mee te nemen als er een hoesje omheen zit (zoals de Canon Soft leather case DCC-60)? Of is het beter om een soort plastic beschermlaag op het scherm te plaatsen?
    Als een hoesje iets aan beschermen wil doen, moet het wel een beetje stevig en dus wat dikker zijn. Het hoesje wat ik ken van Canon (lijkt hier in ieder geval heel erg op) is vrij groot om in je broekzak te stoppen. Sowieso zou ik er dus een screenprotector op doen, kan nooit kwaad .
    pi_40528466
    Ik ben op zoek naar een leuke camera. Mijn budget is ¤300 - ¤400 (Liefst natuurlijk in de buurt van de ¤300 )

HIj moet wel aan de volgende eisen voldoen:
    - Digitale camera
    - Goede (grote) zoom functionaliteit
    - Liefst een wat handzaam formaat.

Iemand enige idee in welke richting ik moet zoeken?

Ik zat zelf aan de Sony Cybershot DSC-W100 te denken (¤339), al hoewel die geen geweldige zoom heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door existenz op 06-08-2006 01:26:58 ]
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
    pi_40534889
    Ik heb een keuze gemaakt, het is de PANASONIC Lumix DMC-FZ7 (in het zwart) geworden.
    Goede keus? (ik heb heel lang getwijfeld tussen de Powershot S3 en deze)
      maandag 7 augustus 2006 @ 02:55:18 #185
    71919 wonderer
    pi_40562125
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 10:44 schreef DearPrudence het volgende:
    Ik heb een keuze gemaakt, het is de PANASONIC Lumix DMC-FZ7 (in het zwart) geworden.
    Goede keus? (ik heb heel lang getwijfeld tussen de Powershot S3 en deze)
    Die wil ik ook
    pi_40569012
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 02:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Die wil ik ook
    yeah.
      maandag 7 augustus 2006 @ 16:01:02 #187
    71919 wonderer
    pi_40575449
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 12:36 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

yeah.
    Misschien heb je hier iets aan: http://www.kieskeurig.nl/(...)C125711100498C4A.htm
    pi_40610828
    Ik heb vanmorgen eens gekeken in een winkel naar de Canon EOS350D en de Nikon D50 (ze hadden de D70 niet in voorraad). En om eerlijk te zijn vind ik de Nikon beter vasthouden. En ook een mooie camera natuurlijk. De D70 is duurder, maar wat ik las is dat er wat mensen klagen over het geluid bij hat maken van bijvoorbeeld 1600 ISO foto's.

Is er nou ook echt wezenlijk veel verschil dan alleen die 6.1mp voor de nikon en 8.0mp voor de canon. En volgens mij maakt het niet zoveel uit om de Nikon D50 of de D70 aan te schaffen. D50 is dan veel goedkoper.
    pi_40634539
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 15:31 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
    Ik heb vanmorgen eens gekeken in een winkel naar de Canon EOS350D en de Nikon D50 (ze hadden de D70 niet in voorraad). En om eerlijk te zijn vind ik de Nikon beter vasthouden. En ook een mooie camera natuurlijk. De D70 is duurder, maar wat ik las is dat er wat mensen klagen over het geluid bij hat maken van bijvoorbeeld 1600 ISO foto's.

Is er nou ook echt wezenlijk veel verschil dan alleen die 6.1mp voor de nikon en 8.0mp voor de canon. En volgens mij maakt het niet zoveel uit om de Nikon D50 of de D70 aan te schaffen. D50 is dan veel goedkoper.
    Naar het verschil Nikon-Canon zou ik niet kijken, het is veel verstandiger imho om te gaan voor de camera die het fijnste vasthoudt voor jou. Ik kon de Nikon bijna niet vasthouden bijvoorbeeld, te groot voor mij.
    Er is ook voor allebei de merken vrij veel lensaanbod. Verder weet ik niet precies wat het verschil is tussen de D70(s) en de D50 van Nikon.
    pi_40656159
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:23 schreef MK9 het volgende:

[..]

Zelf zit ik ook te twijfelen tussen de Ixus 60 en Ixus 65, ik neig meer naar de 65.
    Het verschil zit hem er ook in dat de 65 geen optische zoeker meer heeft Ik ga dus waarschijnlijk voor de ixus 60. De 750 is me toch net iets te groot denkik.
    pi_40656328
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 20:31 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Het verschil zit hem er ook in dat de 65 geen optische zoeker meer heeft Ik ga dus waarschijnlijk voor de ixus 60. De 750 is me toch net iets te groot denkik.
    Wanneer denk je een optische zoeker te gaan gebruiken?

Mijn persoonlijke ervaring is dat 't veel handiger is om via het schermpje te fotograferen met een compact, daarbij komt dat je niet door de lens kijken en dus altijd een afwijking hebt van wat je ziet door de zoeker en wat je op de foto krijgt, vooral van dichtbij.
    pi_40656417
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 20:36 schreef Elefes het volgende:

[..]

Wanneer denk je een optische zoeker te gaan gebruiken?

Mijn persoonlijke ervaring is dat 't veel handiger is om via het schermpje te fotograferen met een compact, daarbij komt dat je niet door de lens kijken en dus altijd een afwijking hebt van wat je ziet door de zoeker en wat je op de foto krijgt, vooral van dichtbij.
    Mijn ervaring is dat als er een beetje zon staat, het scherm lang niet altijd duidelijk te zien is. Vandaar dat ik wel een optische zoeker prefereer. Nou weet ik niet of het scherm van die ixus anders is als die van mijn olympus c3020 maar ik neem eigenlijk aan van niet.
    pi_40657377
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 20:38 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat als er een beetje zon staat, het scherm lang niet altijd duidelijk te zien is. Vandaar dat ik wel een optische zoeker prefereer. Nou weet ik niet of het scherm van die ixus anders is als die van mijn olympus c3020 maar ik neem eigenlijk aan van niet.
    Dan zou het inderdaad makkelijk kunnen zijn. Ik heb het ding zelf nooit gebruikt (en ik fotografeer erg veel buiten) totdat ik een spiegelreflex aanschafte.
    pi_40658951
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 15:31 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
    maar wat ik las is dat er wat mensen klagen over het geluid bij hat maken van bijvoorbeeld 1600 ISO foto's.
    nooit geweten dat een andere iso een ander geluid gaf
    broer van Kroekroek
      woensdag 9 augustus 2006 @ 21:40:27 #195
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_40659723
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 21:25 schreef chris89 het volgende:

[..]

nooit geweten dat een andere iso een ander geluid gaf
    Dit is toch wel de meest bizarre uitleg die ik heb gehad over Iso Noise. Verbaast me eerlijk gezegd nog dat ik h'm nooit eerder heb gehoord ...
    pi_40660751
    ik heb de casio 120 besteld....
    STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
    pi_40661743
    Ja dan is de keus wel snel gemaakt, want die Nikon vondt ik gelijk al veel lekkerder vasthouden.
    Ik heb nog gekeken naar Pentax omdat het goedkoper is maar er zijn niet veel mensen blijkbaar die die camera kopen want er zijn heel weinig reviews te vinden. En als je op dp review kijkt en de prijs vergelijkt met bijvoorbeeld de Canon EOS 350D, dan is de Canon maar $50 duurder dan de pentax.

Die D80 is gelijk wel weer helemaal aanlokkelijk zeg Alleen mijn spaarpotje houd het niet, of liever gezegd dan moet ik te lang sparen en zolang wil ik helemaal niet meer wachten
    pi_40662180
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 22:18 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
    Ja dan is de keus wel snel gemaakt, want die Nikon vondt ik gelijk al veel lekkerder vasthouden.
    Ik heb nog gekeken naar Pentax omdat het goedkoper is maar er zijn niet veel mensen blijkbaar die die camera kopen want er zijn heel weinig reviews te vinden. En als je op dp review kijkt en de prijs vergelijkt met bijvoorbeeld de Canon EOS 350D, dan is de Canon maar $50 duurder dan de pentax.

Die D80 is gelijk wel weer helemaal aanlokkelijk zeg Alleen mijn spaarpotje houd het niet, of liever gezegd dan moet ik te lang sparen en zolang wil ik helemaal niet meer wachten
    Als je iets langer spaart is ie inmiddels ook goedkoper. Kun je er misschien nog een toffe lens bijkopen; daar draait het uiteindelijk allemaal om toch
    STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
    pi_40667095
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 21:40 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

Dit is toch wel de meest bizarre uitleg die ik heb gehad over Iso Noise. Verbaast me eerlijk gezegd nog dat ik h'm nooit eerder heb gehoord ...
    Ik had niet eens door dat het zo bedoeld was... Vond het ook al raar...
    pi_40674978
    Maar goed, de laatste pagina's gaan vooral over vrij grote camera's. Als ik een kleine lichte camera wil, welke adviseren jullie mji dan? (is het wellicht een idee om hier een apart topic voor te openen?)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')