abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40482382
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:18 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ja dat klopt wel, ik wilde de mijne ook laten repareren zo'n 10 jaar geleden, maar ze begonnen er niet eens aan omdat de onderdelen niet meer te krijgen waren en het dus ongelovelijk duur zou zijn om te laten maken.

Naja dan gaat ie maar door voor sentimentele waarde
Als je een beetje zoek zul je waarschijnlijk wel een prima exemplaar kunnen vinden op marktplaats voor weinig. Ik heb zelf ook een hele verzameling m42 spul en het kost geen drol
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_40482578
Toevallig heb ik dezelfde camera gevonden op Ebay net, en misschien dat ik hem ook wel koop als hij zo goedkoop blijft. Maar dan moet ik nog wel aan de filmrolletjes kunnen komen om er nog foto's mee te nemen. Dat ding is trouwens wel loodzwaar, maar goed tripod eronder en schieten maar.
pi_40482644
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Toevallig heb ik dezelfde camera gevonden op Ebay net, en misschien dat ik hem ook wel koop als hij zo goedkoop blijft. Maar dan moet ik nog wel aan de filmrolletjes kunnen komen om er nog foto's mee te nemen. Dat ding is trouwens wel loodzwaar, maar goed tripod eronder en schieten maar.
Daar gaat toch gewoon 35mm film in? dat is op elke straathoek nog te krijgen. Elke Kruitvat, HEMA en fotowinkel verkoopt het en kan het afdrukken.
En als je echt oldschool wil gaan doe je het natuurlijk zelf, ook dat kost niet veel meer tegenwoordig.
"So, I cant be a Bi without having sexual feelings towards girls?"
pi_40482647
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 15:26 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Dit soort setjes moet je voor 50 euro makkelijk op de kopkunnen tikken denk ik... Rolletjes zijn nog te krijgen, maar ja, analoog heeft zijn prijs...

Ik zie net op marktplaats een Petri TTL met.. inderdaad een setje 35 en 135 mm staan... t.e.a.b.....
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_40490447
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de Canon Ixus i Zoom? Volgens de Canon site hun kleinste toestel tot nu toe. Ik wil graag een kleine, lichte en robuuste camera die ik mee kan nemen bij het uitgaan en waar ik pose-foto's mee kan maken. 5MP is dus zat. Vakantiefoto's zou leuk zijn, maar ik ga liever voor klein en licht dan dat vakantiefoto's mogelijk zijn. Iemand suggesties?
pi_40491414
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 13:22 schreef Dash-X het volgende:
Ik sta op het punt om mijn oude camera de deur uit te doen (olympus c3020 zoom) en ben een beetje gevallen voor de canon digital ixus modellen. Na een beetje rondzoeken en vergelijken begin ik door de bomen het bos kwijt te raken. Er zijn aardig wat modellen en de prijs ontloopt elkaar niet zo veel. Mijn keuzes zijn:

• ixus 55
  • ixus 60
  • ixus 65
  • ixus 750

De 55 valt eigenlijk af, voor 3 tientjes meer heb ik een 6 mp. Het verschil tussen de 60 en 65 kan ik eigenlijk niet zo goed ontdekken. Ook in prijs verschillen ze maar 1 a 2 tientjes. Ik neem aan dat de 65 misschien kwa software wat meer up to date is?

Dan hebben we ook nog de 750, wel mooi, 7.1 mp maar als enige nadeel dat ie iets groter en zwaarder is dan de 60/65.

Ik weet het niet meer

Owja, budget zonder asseccoires is +/- 300. En ben op zoek naar een mooie compacte camera die uiteraard mooie plaatjes schiet, ook macro.
  • Zelf zit ik ook te twijfelen tussen de Ixus 60 en Ixus 65, ik neig meer naar de 65.
    Het grootste verschil tussen de 60 en 65 is volgens mij dat de 65 een 3 inch lcd-scherm heeft en de 60 een 2,5 inch.
    Ik wil deze camera meenemen tijdens mijn reis en tijdens het stappen, maar ben bang dat er veel krassen komen op een dergelijk groot scherm. Weet iemand of het mogelijk is om deze camera in je broekzak (jeans) mee te nemen als er een hoesje omheen zit (zoals de Canon Soft leather case DCC-60)? Of is het beter om een soort plastic beschermlaag op het scherm te plaatsen?
    ...Not all those who wander are lost...
    pi_40493486
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:23 schreef MK9 het volgende:

[..]

Zelf zit ik ook te twijfelen tussen de Ixus 60 en Ixus 65, ik neig meer naar de 65.
    Het grootste verschil tussen de 60 en 65 is volgens mij dat de 65 een 3 inch lcd-scherm heeft en de 60 een 2,5 inch.
    Ik wil deze camera meenemen tijdens mijn reis en tijdens het stappen, maar ben bang dat er veel krassen komen op een dergelijk groot scherm. Weet iemand of het mogelijk is om deze camera in je broekzak (jeans) mee te nemen als er een hoesje omheen zit (zoals de Canon Soft leather case DCC-60)? Of is het beter om een soort plastic beschermlaag op het scherm te plaatsen?
    Als een hoesje iets aan beschermen wil doen, moet het wel een beetje stevig en dus wat dikker zijn. Het hoesje wat ik ken van Canon (lijkt hier in ieder geval heel erg op) is vrij groot om in je broekzak te stoppen. Sowieso zou ik er dus een screenprotector op doen, kan nooit kwaad .
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    Sieraden en meer, Gingerfantasies.
    pi_40528466
    Ik ben op zoek naar een leuke camera. Mijn budget is ¤300 - ¤400 (Liefst natuurlijk in de buurt van de ¤300 )

HIj moet wel aan de volgende eisen voldoen:
    - Digitale camera
    - Goede (grote) zoom functionaliteit
    - Liefst een wat handzaam formaat.

Iemand enige idee in welke richting ik moet zoeken?

Ik zat zelf aan de Sony Cybershot DSC-W100 te denken (¤339), al hoewel die geen geweldige zoom heeft.

[ Bericht 5% gewijzigd door existenz op 06-08-2006 01:26:58 ]
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
    pi_40534889
    Ik heb een keuze gemaakt, het is de PANASONIC Lumix DMC-FZ7 (in het zwart) geworden.
    Goede keus? (ik heb heel lang getwijfeld tussen de Powershot S3 en deze)
      maandag 7 augustus 2006 @ 02:55:18 #185
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_40562125
    quote:
    Op zondag 6 augustus 2006 10:44 schreef DearPrudence het volgende:
    Ik heb een keuze gemaakt, het is de PANASONIC Lumix DMC-FZ7 (in het zwart) geworden.
    Goede keus? (ik heb heel lang getwijfeld tussen de Powershot S3 en deze)
    Die wil ik ook
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_40569012
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 02:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Die wil ik ook
    yeah.
      maandag 7 augustus 2006 @ 16:01:02 #187
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_40575449
    quote:
    Op maandag 7 augustus 2006 12:36 schreef DearPrudence het volgende:

[..]

yeah.
    Misschien heb je hier iets aan: http://www.kieskeurig.nl/(...)C125711100498C4A.htm
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_40610828
    Ik heb vanmorgen eens gekeken in een winkel naar de Canon EOS350D en de Nikon D50 (ze hadden de D70 niet in voorraad). En om eerlijk te zijn vind ik de Nikon beter vasthouden. En ook een mooie camera natuurlijk. De D70 is duurder, maar wat ik las is dat er wat mensen klagen over het geluid bij hat maken van bijvoorbeeld 1600 ISO foto's.

Is er nou ook echt wezenlijk veel verschil dan alleen die 6.1mp voor de nikon en 8.0mp voor de canon. En volgens mij maakt het niet zoveel uit om de Nikon D50 of de D70 aan te schaffen. D50 is dan veel goedkoper.
    pi_40634539
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 15:31 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
    Ik heb vanmorgen eens gekeken in een winkel naar de Canon EOS350D en de Nikon D50 (ze hadden de D70 niet in voorraad). En om eerlijk te zijn vind ik de Nikon beter vasthouden. En ook een mooie camera natuurlijk. De D70 is duurder, maar wat ik las is dat er wat mensen klagen over het geluid bij hat maken van bijvoorbeeld 1600 ISO foto's.

Is er nou ook echt wezenlijk veel verschil dan alleen die 6.1mp voor de nikon en 8.0mp voor de canon. En volgens mij maakt het niet zoveel uit om de Nikon D50 of de D70 aan te schaffen. D50 is dan veel goedkoper.
    Naar het verschil Nikon-Canon zou ik niet kijken, het is veel verstandiger imho om te gaan voor de camera die het fijnste vasthoudt voor jou. Ik kon de Nikon bijna niet vasthouden bijvoorbeeld, te groot voor mij.
    Er is ook voor allebei de merken vrij veel lensaanbod. Verder weet ik niet precies wat het verschil is tussen de D70(s) en de D50 van Nikon.
    The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
    pi_40656159
    quote:
    Op vrijdag 4 augustus 2006 20:23 schreef MK9 het volgende:

[..]

Zelf zit ik ook te twijfelen tussen de Ixus 60 en Ixus 65, ik neig meer naar de 65.
    Het verschil zit hem er ook in dat de 65 geen optische zoeker meer heeft Ik ga dus waarschijnlijk voor de ixus 60. De 750 is me toch net iets te groot denkik.
    pi_40656328
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 20:31 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Het verschil zit hem er ook in dat de 65 geen optische zoeker meer heeft Ik ga dus waarschijnlijk voor de ixus 60. De 750 is me toch net iets te groot denkik.
    Wanneer denk je een optische zoeker te gaan gebruiken?

Mijn persoonlijke ervaring is dat 't veel handiger is om via het schermpje te fotograferen met een compact, daarbij komt dat je niet door de lens kijken en dus altijd een afwijking hebt van wat je ziet door de zoeker en wat je op de foto krijgt, vooral van dichtbij.
    pi_40656417
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 20:36 schreef Elefes het volgende:

[..]

Wanneer denk je een optische zoeker te gaan gebruiken?

Mijn persoonlijke ervaring is dat 't veel handiger is om via het schermpje te fotograferen met een compact, daarbij komt dat je niet door de lens kijken en dus altijd een afwijking hebt van wat je ziet door de zoeker en wat je op de foto krijgt, vooral van dichtbij.
    Mijn ervaring is dat als er een beetje zon staat, het scherm lang niet altijd duidelijk te zien is. Vandaar dat ik wel een optische zoeker prefereer. Nou weet ik niet of het scherm van die ixus anders is als die van mijn olympus c3020 maar ik neem eigenlijk aan van niet.
    pi_40657377
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 20:38 schreef Dash-X het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat als er een beetje zon staat, het scherm lang niet altijd duidelijk te zien is. Vandaar dat ik wel een optische zoeker prefereer. Nou weet ik niet of het scherm van die ixus anders is als die van mijn olympus c3020 maar ik neem eigenlijk aan van niet.
    Dan zou het inderdaad makkelijk kunnen zijn. Ik heb het ding zelf nooit gebruikt (en ik fotografeer erg veel buiten) totdat ik een spiegelreflex aanschafte.
    pi_40658951
    quote:
    Op dinsdag 8 augustus 2006 15:31 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
    maar wat ik las is dat er wat mensen klagen over het geluid bij hat maken van bijvoorbeeld 1600 ISO foto's.
    nooit geweten dat een andere iso een ander geluid gaf
    broer van Kroekroek
      woensdag 9 augustus 2006 @ 21:40:27 #195
    150897 ebeaydojraes
    Gek Zijn Is Gezond (.nl)
    pi_40659723
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 21:25 schreef chris89 het volgende:

[..]

nooit geweten dat een andere iso een ander geluid gaf
    Dit is toch wel de meest bizarre uitleg die ik heb gehad over Iso Noise. Verbaast me eerlijk gezegd nog dat ik h'm nooit eerder heb gehoord ...
    - "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
    - 'ye cannae change the laws of physics'
    Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
    pi_40660751
    ik heb de casio 120 besteld....
    STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
    pi_40661743
    Ja dan is de keus wel snel gemaakt, want die Nikon vondt ik gelijk al veel lekkerder vasthouden.
    Ik heb nog gekeken naar Pentax omdat het goedkoper is maar er zijn niet veel mensen blijkbaar die die camera kopen want er zijn heel weinig reviews te vinden. En als je op dp review kijkt en de prijs vergelijkt met bijvoorbeeld de Canon EOS 350D, dan is de Canon maar $50 duurder dan de pentax.

Die D80 is gelijk wel weer helemaal aanlokkelijk zeg Alleen mijn spaarpotje houd het niet, of liever gezegd dan moet ik te lang sparen en zolang wil ik helemaal niet meer wachten
    pi_40662180
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 22:18 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
    Ja dan is de keus wel snel gemaakt, want die Nikon vondt ik gelijk al veel lekkerder vasthouden.
    Ik heb nog gekeken naar Pentax omdat het goedkoper is maar er zijn niet veel mensen blijkbaar die die camera kopen want er zijn heel weinig reviews te vinden. En als je op dp review kijkt en de prijs vergelijkt met bijvoorbeeld de Canon EOS 350D, dan is de Canon maar $50 duurder dan de pentax.

Die D80 is gelijk wel weer helemaal aanlokkelijk zeg Alleen mijn spaarpotje houd het niet, of liever gezegd dan moet ik te lang sparen en zolang wil ik helemaal niet meer wachten
    Als je iets langer spaart is ie inmiddels ook goedkoper. Kun je er misschien nog een toffe lens bijkopen; daar draait het uiteindelijk allemaal om toch
    STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
    pi_40667095
    quote:
    Op woensdag 9 augustus 2006 21:40 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

Dit is toch wel de meest bizarre uitleg die ik heb gehad over Iso Noise. Verbaast me eerlijk gezegd nog dat ik h'm nooit eerder heb gehoord ...
    Ik had niet eens door dat het zo bedoeld was... Vond het ook al raar...
    pi_40674978
    Maar goed, de laatste pagina's gaan vooral over vrij grote camera's. Als ik een kleine lichte camera wil, welke adviseren jullie mji dan? (is het wellicht een idee om hier een apart topic voor te openen?)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')