Nu twijfelen we of dit wel de beste aanpak is want de pot is zeg maar altijd nat en vochtig en dan krijg je poep dat aan papier blijft kleven en dat moet je dan afscheppen met een buisje waar op de rand poep blijft kleven...quote:Met name bij zgn. doorspoeltoiletten valt de ontlasting vaak direct in het water. Dit maakt het verzamelen lastig en kan de opbrengst van hetg parasitologisch onderzoek verminderen. de voor de ontlasting-productie enkele langere stukken dubbelgevouwen toiletpapier op het wateroppervlak te laten vallen, wordt dit min of meer afgedekt. De ontlasting kan dan op eenvoudige wijze vanaf het papier verzameld worden.
Dat idee kwam ook bij ons inderdaad op, alleen we dachten wat zal die kat wel niet denken...quote:Op maandag 26 juni 2006 18:50 schreef MUUS het volgende:
De kat een duw geven en op de kattenbak gaan.
hahahah er zit inderdaad een lepeltje in dat buisje!quote:Op maandag 26 juni 2006 18:54 schreef anneja het volgende:
Als het goed is zit aan het deksel van het buisje een lepeltje vast. dat gebruik je om de poep mee op te scheppen.![]()
Ik gok dat-ie het als dank voortaan gewoon op je bank doetquote:Op maandag 26 juni 2006 18:52 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Dat idee kwam ook bij ons inderdaad op, alleen we dachten wat zal die kat wel niet denken...![]()
Gouden tips alhier.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:50 schreef MUUS het volgende:
Poepen op een plastic bordje.
Poepen op een krant.
Poepen in een pan.
Poepen in een teiltje.
Poepen in een emmer.
Poepen in een plastic bakkie.
De kat een duw geven en op de kattenbak gaan.
En opscheppen met een theelepeltje en in het buisje prakken..
Die hoeveelheid met dat kleine lepeltje is zat voor onderzoek hoor.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:56 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
hahahah er zit inderdaad een lepeltje in dat buisje!
maar wel echt een klein lepeltje zeg, ben je echt lang bezig met poep scheppen... naja...
Ze zullen op het lab wel opkijken als je het hele bekertje hebt volgeschept.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:56 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
maar wel echt een klein lepeltje zeg, ben je echt lang bezig met poep scheppen... naja...
Och ja, van die mensen die met een plastic tasje aankomen als ze hun urine moeten inleveren en dan nerveus tegen de dame achter de balie fluisteren: "Het ging niet allemaal in dat kleine potje, hoor, dus ik heb zelf maar even een potje gepakt."quote:Op maandag 26 juni 2006 19:10 schreef yvonne het volgende:
[..]
Die hoeveelheid met dat kleine lepeltje is zat voor onderzoek hoor.
quote:Op maandag 26 juni 2006 19:14 schreef MUUS het volgende:
[..]
Och ja, van die mensen die met een plastic tasje aankomen als ze hun urine moeten inleveren en dan nerveus tegen de dame achter de balie fluisteren: "Het ging niet allemaal in dat kleine potje, hoor, dus ik heb zelf maar even een potje gepakt."
En dat trekken ze zo'n familiepot van de appelmoes uit hun tas..
quote:Op maandag 26 juni 2006 19:14 schreef MUUS het volgende:
[..]
Och ja, van die mensen die met een plastic tasje aankomen als ze hun urine moeten inleveren en dan nerveus tegen de dame achter de balie fluisteren: "Het ging niet allemaal in dat kleine potje, hoor, dus ik heb zelf maar even een potje gepakt."
dikke stront door een trechter?quote:Op maandag 26 juni 2006 18:56 schreef JackHerrer het volgende:
poep in een trechter.
Bij de spermabank maak je dan best de blits!quote:Op maandag 26 juni 2006 19:14 schreef MUUS het volgende:
[..]
Wel netjes afstrijken gelijk aan de bovenrand van het potje, anders moet het overnieuwquote:Op maandag 26 juni 2006 18:56 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
quote:Op maandag 26 juni 2006 19:31 schreef armmoetzaaier het volgende:
heb je geen taartspuit of zo iets. (zo'n ding waar je figuurtjes of slagroombolletjes op een taart maakt)
ga daar boven hangen en kan je zo leuke vormpjes in je buisje maken.
^^ wat hij zegt.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:56 schreef JackHerrer het volgende:
poep in een trechter.
Die lult 't heus niet door...quote:Op maandag 26 juni 2006 18:52 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Dat idee kwam ook bij ons inderdaad op, alleen we dachten wat zal die kat wel niet denken...![]()
bedankt voor de beeldende omschrijvingquote:Op maandag 26 juni 2006 21:29 schreef scrub_nurse het volgende:
ja je hebt maar n beetje nodig he...niet die hele buis volsmeren hoor!
dat was altijd zo vreselijk op t lab....en dan ging t lekker gisten....dop eraf en poef! overal poep....vooral die 24uurs diarrees.....gadver..
oja en die potten urine inderdaad in n jampot, en dan glucose meten..![]()
1 of 2 schepjes is goed genoegquote:Op maandag 26 juni 2006 18:54 schreef anneja het volgende:
Als het goed is zit aan het deksel van het buisje een lepeltje vast. dat gebruik je om de poep mee op te scheppen.![]()
dat buisje hoeft niet vol hoor, een klein beetje volstaat.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:56 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Spuit elf geeft gas.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 07:02 schreef buzzer het volgende:
[..]
dat buisje hoeft niet vol hoor, een klein beetje volstaat.
Ik moest werkelijk hardop lachenquote:Op maandag 26 juni 2006 19:14 schreef MUUS het volgende:
[..]
ja, je moet een verse keutel afleverenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:39 schreef TheSeeker_NL het volgende:
erm.. bederft poep ook? want ze kan het volgende week pas terug brengen, komt er dan schimmel op de poep of is dat buisje gemaakt tegen bederfen van het goedje?
Ik zou de dag voorafgaand aan het ziekenhuisbezoek bouten. Of poept 'je vriendin'maar 1x per week ofzo?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:39 schreef TheSeeker_NL het volgende:
erm.. bederft poep ook? want ze kan het volgende week pas terug brengen, komt er dan schimmel op de poep of is dat buisje gemaakt tegen bederfen van het goedje?
Kun je niet even de buurvrouw lief aankijken of die de bokaal vast wilt houden?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:12 schreef Aventura het volgende:
Het lab heeft geen kilo stront nodig voor onderzoek.
O wacht, is al gezegd. Ik heb zelf ook een leuke: ik mag voor onderzoek 24 uur lang mijn pies verzamelen en in een plastic bokaal doen. Er mag geen plas verloren gaan. ELKE druppel moet in die bokaal. (Als ik per ongeluk toch een keer plas in de WC, dan moet ik de volgende dag weer helemaal opnieuw beginnen). Hoe ga ik dat dan aanpakken
'Hey Aventura, mag ik ook een slokje appelsap?'quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Dat zal lekker gaan op je werk, kom je elke keer terug naar je werkplek lopen met een fles zeik
Poncho, wat zei de dok?!
En heb je ook een foto van jouw bokaal?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:20 schreef Aventura het volgende:
Nee het moet dus over 24 uur, ik moet dat thuis doen. Elke keer als ik moet plassen, moet het in de bokaal. De bokaal moet op een 'koele donkere plek'worden bewaard. Wel moet hij de volgende dag meteen ingeleverd worden bij het Lab.
En ja ze kunnen niet zien of ik alles wel opgevangen is, maar ik heb mezelf ermee als ik het niet doe want het zal de uitslag niet ten goede komen qua betrouwbaarheid.
De pis-bokaal (die bruine)quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:22 schreef Poncho het volgende:
[..]
En heb je ook een foto van jouw bokaal?
Gewoon even ter visualisatie?
Je krijgt dus een bokaal ter grote van een half voetbalveld om in te zeiken, maar om te schijten krijg je een bokaal ter grote van een flessendop.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:25 schreef Aventura het volgende:
[..]
De pis-bokaal (die bruine)
[afbeelding]
En voor het complete ook maar even het feces (=stront) buisje
[afbeelding]
Urineonderzoek gaat normaliter in een heel klein potje. Maar die bokaal wordt gebruikt voor speciaal onderzoek. En zoals al gezegd, voor feces onderzoek is echt geen emmer stront nodigquote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:26 schreef Poncho het volgende:
[..]
Je krijgt dus een bokaal ter grote van een half voetbalveld om in te zeiken, maar om te schijten krijg je een bokaal ter grote van een flessendop.
Okay dan.
Ik weet wel dat je niet heel je drol erin hoeft te doen, maar het is gewoon zo raar om te zien dan.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:27 schreef Aventura het volgende:
[..]
Urineonderzoek gaat normaliter in een heel klein potje. Maar die bokaal wordt gebruikt voor speciaal onderzoek. En zoals al gezegd, voor feces onderzoek is echt geen emmer stront nodig
Geniaal.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:28 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriendinnetje moest ook eens zo'n 24uurs urine onderzoek doen maar het paste niet allemaal in de fles die ze mee had gekregen dus die had er nog maar een 2 literfles cola bij gedaan.![]()
Mijn statiegeld wat doe je?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:28 schreef Brighteyes het volgende:
Een vriendinnetje moest ook eens zo'n 24uurs urine onderzoek doen maar het paste niet allemaal in de fles die ze mee had gekregen dus die had er nog maar een 2 literfles cola bij gedaan.![]()
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:50 schreef Karina het volgende:
Mijn oma moest ook een keer een potje poep meenemen naar het ziekenhuis, die had het in een lege pot pindakaas gedaan! Die zusters moeten wel heel hard hebben gelachen.
Maar natuurlijkquote:Op maandag 26 juni 2006 18:46 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Een vriendin van me
*proest*quote:Op vrijdag 30 juni 2006 16:26 schreef Poncho het volgende:
[..]
Je krijgt dus een bokaal ter grote van een half voetbalveld om in te zeiken, maar om te schijten krijg je een bokaal ter grote van een flessendop.
Okay dan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |