Dat is misschien wel waar. Op houseparty's zie je meer mensen uit hun dak gaan.quote:Ligt misschien aan de concerten
Ja dat is superquote:Ik weet het niet, ik ben voornamelijk naar houseparty's geweest, en daar deed vlgs mij iedereen wat die wilde doen.. boeit mij dan ook niet zo.. als ik het maar naar mn zin heb.
De climax op een feest is vaak zo geweldig.. het gevoel van een grootte menigte, vol happiness, stampende muziek... er bestaat dan als het ware 1 geest lijkt wel. Regelmatig kijk je dan iemand aan, en je ziet dat hij/zij precies hetzelfde voelt.. zo machtig mooi gevoel is dat, helemaal uit je dak dan.
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:34 schreef Geartsjuh het volgende:
Inderdaad mooie ervaring DV. Begrijp ik nou dat je hem/haar gezien hebt in een droom of was het tijdens een meditatie/trance?
Je hebt het boek natuurlijk niet zelf gelezen.. hou er wel rekening mee aan de belevingswereld van zijn dorpsgenoten die geen sjamaan zijn. Hij zal het toch in een voor hun begrijpelijk verhaaltje moeten gieten willen zij het leren kennen.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:18 schreef Geartsjuh het volgende:
Maar het kan bv. ook zo zijn dat hij en is uitgetreden en het hem is verteld. Oftewel hetgene van hem wat uittrad is op sleeptouw genomen door de Heer van de Zee die hem dingen heeft laten zien. Tja..
Je gids heeft er misschien profijt aan omdat ja, als je nou zoveel als je gids zou weten en je zou het niet met anderen kunnen delen zoals jij hier je belevingswereld met ons deelt, dat zou toch zonde zijn? Misschien vind je gids het wel heel leuk dat hij zijn verhaaltjes aan jou mag vertellen.quote:Op maandag 26 juni 2006 12:54 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik wil dus echt op reis hierin. De gids kan me misschien ook vertellen over de realiteit en wat erachter ligt allemaal. Dus ik ben zelf ook heel aardig. De gids is niet streng dus. Gelukkig niet. Maar het is ook een soort zakelijke manier. Ik noem het dan maar zakelijk. Alsof de gids ook profijt heeft aan het contact. Maar dat weet ik dus niet.
Natuurlijk is dat logisch, stap maar eens aan het eind van de avond een gemiddeld café in en probeer eens een praatje te maken met dé stamgastquote:Op maandag 26 juni 2006 13:34 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat over het alcohol is wel waar naar mijn ervaring. Bij mij verstoort alcohol altijd het contact. Alsof er meer ruis is. De communicatie is dan minder helder. Maar dat is ook wel logisch denk ik.
Met alcohol op lukt het mij ook nooit om uit te treden of om zelfs maar dromen te onthouden.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:34 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat over het alcohol is wel waar naar mijn ervaring. Bij mij verstoort alcohol altijd het contact. Alsof er meer ruis is. De communicatie is dan minder helder. Maar dat is ook wel logisch denk ik.
quote:Op maandag 26 juni 2006 13:37 schreef The_Shining het volgende:
Je gids heeft er misschien profijt aan omdat ja, als je nou zoveel als je gids zou weten en je zou het niet met anderen kunnen delen zoals jij hier je belevingswereld met ons deelt, dat zou toch zonde zijn? Misschien vind je gids het wel heel leuk dat hij zijn verhaaltjes aan jou mag vertellen.
Als je naar een ver land gaat is het toch ook leuker om samen met iemand anders te gaan, of als je er al bent geweest om dat met die ander te delen
Dat is waar. Dan is het natuurlijk erg makkelijk om te zeggen dat de Heer van de Zee het hem verteld heeft. Nouja, woorden zijn toch veel te beperkt voor dit soort dingenquote:Op maandag 26 juni 2006 13:37 schreef The_Shining het volgende:
Je hebt het boek natuurlijk niet zelf gelezen.. hou er wel rekening mee aan de belevingswereld van zijn dorpsgenoten die geen sjamaan zijn. Hij zal het toch in een voor hun begrijpelijk verhaaltje moeten gieten willen zij het leren kennen.
Maar dan heb je het over overmatig alcohol. Bij kleine hoeveelheden raakt het contact ook al snel verstoord (bij mij dan), terwijl andere mensen er juist ongeremder door kunnen worden.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:38 schreef The_Shining het volgende:
Natuurlijk is dat logisch, stap maar eens aan het eind van de avond een gemiddeld café in en probeer eens een praatje te maken met dé stamgast
Wierrookquote:Op maandag 26 juni 2006 13:38 schreef Bastard het volgende:
Wierrook inderdaad.. moet ik ook weer eens aanschaffen.. alles weggegooid met de verhuizing, tsja alles wat weg kan weg doen, scheelt sjouwen
Ik heb nog wel van dat echte wierrook, dat kerkspul zal ik maar zeggen. (mirre?) wat op een hete kool kan worden gegooid.
Salie wil ik ook eens halen, schijnt reinigend te werken.
Reken maar dat hij het helemaal geweldig vindtquote:Op maandag 26 juni 2006 13:40 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Zo kwam het ook een beetje over. Alsof de gids behoefte had om het te delen, alsof hij blij was dat hij wat te doen had ook
Alsof hij alles wilt laten zien.
Hij/zij hoeft geen gezicht te hebben nee. Hij hoeft niet eens van één bepaald geslacht te zijn. Of uberhaupt menselijk te zijn. Maar meestal worden gidsen wel waargenomen in een menselijke vorm omdat dat voor ons nou eenmaal het meest voor de hand liggend is. Het is herkenbaarder en goed te plaatsen.quote:Ben wel benieuwd hoe mijn gids eruit ziet. Maar wie zegt dat hij een gezicht heeft
Hij of zij hoeft toch geen gezicht te hebben of wel
Misschien is het een soort geest
Jaquote:Op maandag 26 juni 2006 13:42 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat is waar. Dan is het natuurlijk erg makkelijk om te zeggen dat de Heer van de Zee het hem verteld heeft. Nouja, woorden zijn toch veel te beperkt voor dit soort dingen.
Gulden middenweg héquote:Maar dan heb je het over overmatig alcohol. Bij kleine hoeveelheden raakt het contact ook al snel verstoord (bij mij dan), terwijl andere mensen er juist ongeremder door kunnen worden.
Maar wel gezellige SC ditquote:Op maandag 26 juni 2006 13:51 schreef senesta het volgende:
Hallo Allemaal,
Jemig wat is het topic ineens snel gegaan.
Even inlezen hoor.
En het dienblad zal altijd een dienblad blijven totdat de dorpelingen hetgene voor onszelf ervaren. Dan zien ze dat het dienblad maar een metafoor wasquote:Op maandag 26 juni 2006 13:49 schreef The_Shining het volgende:
Ja
Maar je moet toch ergens een beginnetje maken, door wat die sjamaan zijn dorpsgenoten vertelde maakt hij hun wereldje door zijn woorden opeens vele malen groter. En idd misschien nog een andere vorm van communicatie erbij. Lijkt dan meer alsof een plaatje wordt gepresenteerd van de werkelijkheid en het dienblad zijn de woorden
Op het gebied van alcohol geloof ik niet zo in de gulden middenweg. Het tast je lichaam aan en brengt al je systemen in de war. Ik voel me daar nooit prettig bij. Nu mag ik graag een glaasje wijn drinken, begrijp me niet verkeerd, maar ik zorg er altijd voor dat ik genoeg water (of iets anders fris) drink om het effect te compenseren.quote:Gulden middenweg hé
Niet teveel, niet te weinig. Het ligt helemaal aan de persoon. Na een avondje flink doorzakken had ik vroeger bizarre dromen die ik ook nog 's goed kon onthouden (anders wist ik dit natuurlijk niet).
Inderdaadquote:
Precies.. je kan beter drugs gebruiken ipv alcolhol waarschijnlijk.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:57 schreef Geartsjuh het volgende:
Op het gebied van alcohol geloof ik niet zo in de gulden middenweg. Het tast je lichaam aan en brengt al je systemen in de war. Ik voel me daar nooit prettig bij. Nu mag ik graag een glaasje wijn drinken, begrijp me niet verkeerd, maar ik zorg er altijd voor dat ik genoeg water (of iets anders fris) drink om het effect te compenseren.
Het is eng hoe alcohol je lichaam en geest overneemt. Je ziet mensen, zelfs bekenden, er helemaal door veranderen en een totaal ander persoon worden. En dat zijn vaak niet te de prettigste personen.
Persoonlijk zou ik er niks op tegen hebben als alchol niet werd verkocht. Ik zou het niet missen en het zou een hoop ellende en geweld besparen.
Dat idee krijg je wel hier hequote:Op maandag 26 juni 2006 14:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Maar weet iedereen hier dan ook wie hun gids is?
Ik zou het echt niet weten.
Er was in het tarot topic toch iemand die contact kon leggen met je gidsen?
Ik ben altijd wel nieuwsgierig en aan de andere kant weet ik vaak niet zeker of ik het allemaal wel wil weten.
Ja daar ben ik ook minder op tegen. Hoewel je mij nooit zo snel aan dat soort spul zult vindenquote:Op maandag 26 juni 2006 14:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Precies.. je kan beter drugs gebruiken ipv alcolhol waarschijnlijk.
Denk aan de paddestoelen die in zuid amerika werden gebruikt door de sjamanen, of de "pijp" bij de Noordamerikaanse indianen.
Ik toevallig wel een beetje. Maar ik ben er dan ook al jaren mee bezigquote:Op maandag 26 juni 2006 14:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Maar weet iedereen hier dan ook wie hun gids is?
Vlgs mij niet.. ik had eerder wat email uitwisseling met hem, en hij had het druk met zijn werk dacht ik.. Maar hij dacht er ook over om een cursus te gaan maken voor truth mensen om automatisch schrift te leren.. dat we dan met een clubje bij hem langs gingen ..quote:Op maandag 26 juni 2006 14:05 schreef senesta het volgende:
Inderdaad:
YourGuardian
Hij is volgens mij niet zo heel vaak meer online, zou hij ook verhuist zijn?
Alles met mate hequote:Op maandag 26 juni 2006 14:05 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ja daar ben ik ook minder op tegen. Hoewel je mij nooit zo snel aan dat soort spul zult vinden.
Bepaalde softdrugs kunnen idd een trance opwekken, of een soort rust veroorzaken wat erg prettig kan zijn. Het kan geestverruimende ervaringen opleveren. Echter zijn ze niet 'nodig' in die zin. Ook kan het soms tot verslaving lijden.
Oh ja, goh intressantquote:Op maandag 26 juni 2006 14:14 schreef Bastard het volgende:
[..]
Vlgs mij niet.. ik had eerder wat email uitwisseling met hem, en hij had het druk met zijn werk dacht ik.. Maar hij dacht er ook over om een cursus te gaan maken voor truth mensen om automatisch schrift te leren.. dat we dan met een clubje bij hem langs gingen ..
Maar daar niks op gehoord verder.. druk denk ik.
In het er dan ook echt één per persoon of heeft een gids meerdere clienten?quote:Op maandag 26 juni 2006 14:12 schreef deedeetee het volgende:
Zover ik weet is 't er maar één maar die heeft wel weer een groepje helpers. Allemaal zielen die je al goed kent vaak ook uit eerdere levens.
Maar het kan best zijn dat dat ook per persooon kan verrschillen.
Lijkt me erg gezellig en intressant, een soort mini truth-meet.quote:
Jawelquote:Op maandag 26 juni 2006 14:28 schreef senesta het volgende:
[..]
Lijkt me erg gezellig en intressant, een soort mini truth-meet.
Kloptquote:Op maandag 26 juni 2006 13:43 schreef Metro2005 het volgende:
Een gids hoeft idd geen gezicht te hebben, hoeft zelfs geen lichaam te hebben. een gids is ee nziel. Ik geloof niet perse dat zielen ook een lichaam hebben. De term astraal lichaam vind ik ook misleidend aangezien je gewoon een hoop energie bent zonder echt fysiek lichaam.
Oh dat gevoel ken ik wel.. ik weet nog steeds niet wat ik later worden wilquote:Op maandag 26 juni 2006 15:26 schreef Metro2005 het volgende:
Iets in de psychologie lijkt me erg leuk maar is amper werk in te vinden. Er zijn ook maar weinig dingen die me leuk lijken om de rest van mijn leven te doen eigenlijk![]()
sorry ik lachtequote:Op maandag 26 juni 2006 17:08 schreef Dromenvanger het volgende:
Niet lachen dus nuDit heb ik dus getekend als eerste tekening. Zou dit mijn gids zijn
![]()
Hey da's sweetgirly's motto ookquote:Op maandag 26 juni 2006 18:14 schreef Dromenvanger het volgende:
: Just be
Tijdens het eten was ik even aan het denken netquote:Op maandag 26 juni 2006 18:09 schreef deedeetee het volgende:
'k lach niet hoormaarre is 't een tibetaan of een nepalees ofzo ? ?
Moeder natuur is veel omvattend inderdaad, en vadertje tijd ook welquote:Op maandag 26 juni 2006 18:20 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Hey da's sweetgirly's motto ook
Ik noem mijn gidsen trouwens Moeder Natuur en Vadertje Tijd![]()
quote:Op maandag 26 juni 2006 18:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Moeder natuur is veel omvattend inderdaad, en vadertje tijd ook wel
Nee dat zie je heel goed. Wij komen voort uit de aarde en dat is Moeder Natuur. En de aarde, tja die komt voort uit? Daar is de wetenschap nog niet helemaal zeker overquote:Moeder natuur ben je zelf ook onderdeel van of nietDe mensheid behoort toch tot de natuur? Dus moeder natuur is vanzelf je moeder. Net zoals moeder natuur de moeder is van jou moeder. Dus in principe hebben we 2 moeders allemaal
Of zie ik dat fout?
dat kun je wel zeggen jaquote:Die 2 hebben veel in zich zitten en dan heb je meteen een ruim gebied te pakken.
Misschien moeten we hier onderzoeken waar de aarde uit voortkomtquote:Op maandag 26 juni 2006 18:39 schreef The_Shining het volgende:
Nee dat zie je heel goed. Wij komen voort uit de aarde en dat is Moeder Natuur. En de aarde, tja die komt voort uit? Daar is de wetenschap nog niet helemaal zeker over
Sowieso omdat we allemaal mensen zijn, dat maakt ons al een grote familie. Onderlinge haat en racisme maakt dat allemaal kapot. Maar zo heb je binnen kleine families ook de nodige ellende. Mensen zijn verder van elkaar af komen te staan, en volgens mij komt dat ook door een maatschappij die een bepaalde kant op gaat.quote:Wij komen in ieder geval als je terugkijkt allemaal uit dezelfde oersoep gekropen dus zijn we allemaal familie van elkaar in zekere zin
Inderdaad, vader tijd zet alles in bewegingquote:Maar zonder Vadertje tijd die alles in beweging zet en laat veranderen kan Moeder Natuur natuurlijk ook niet veel.
Alles is relatiefquote:
Inderdaad, ik had hem ook al gezien in dat topic over die vermiste jongen uit den haag geloof ik.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb al gereageerd en mijn zegje gedaan. En daar blijft het bij. De persoon die het topic opend is zelf niet stabiel. Een schreeuwende puber die constant aandacht nodig heeft. Maar daar hou ik het bij. Ik merk dat het niet goed is om zulke mensen aandacht te schenken dus ik ga rustig verder op mijn eigen manier.
Sommige users zijn aandachts-users. Daar moet je mee leren leven
quote:Op maandag 26 juni 2006 20:20 schreef badlittlegirl het volgende:
Straks ff m'n wollen sokken uit de wasmachine halen en te drogen hangen, die zitten toch zo lekker in m'n sandalen![]()
We worden nog steeds niet geaccepteerd![]()
Maar dat is te verwachten op een forum als dit, met een gemiddelde leeftijd van 18.![]()
Aandachtsgeile puber ..quote:Op maandag 26 juni 2006 20:17 schreef Dromenvanger het volgende:
Die user valt me gewoon op, zijn gedrag is een beetje gestoord hier. En dan heeft hij het over de mensen in truth
weet je dat mijn hond ook af en toe van dat soort trekjes heeft.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Het gaat erom dat iemand gevoelig is voor andermans ellende, en dan is Xebrozius van mening dat zoiets niet mag. Volgens mij is hij bang voor die mensen. Waarom maak je je anders zo druk om die mensen?
Laat die mensen toch lekker. Of laat ze lekker, tis al erg genoeg dat iemand een probleem heeft. Ik snap gewoon niet dat iemand zich zo kan ergeren en opregen daarover. Dan denk ik van. "Denk toch aan je bloeddruk en bespaar je de moeite". Ga naar buiten, steek wierrook op, of ga de post bezorgen of wat dan ook. Besteed je energie aan zinvolle zaken. Laat anderen in de waarde en met rust. Help anderen met het probleem of hou je mond. Kraak ze niet af. Maar dat schijnt stoer te zijn, mensen afkraken schijnt stoer te zijn. Dat is niet stoer, dat is onvolwassen gedrag. Moet je bij een volwassen persoon doen zoiets, die leest je de les of zet je het huis uit.
Maar dan denk ik van. " Ben je soms bang voor die mensen".
Waarom ga je anders een uitgebreide OP maken waar je mensen de huid in vol doet schelden.
Maar goed, sommige mensen houden van agressie. Ik zie dus ook agressie in zijn schrijven. En die users wil ik dus vermijden, jammer dat een ignore functie niet op fok! was. Anders had ik alle agressieve users op ignore gezet.
Ben dan zelf ook wel eens agressief geweest hier, maar dat lag gewoon aan de hele situatie en ellende
En dan baal ik dat ik daar gereageerd heb in dat ene topic
Maar goed, foutje bedankt dan maar. Niets an su machen.
Ik weet wel dat ik veel kan bereiken met mediteren. En dan mag je me geiten-wollen sokken noemen of wat dan ook. Ik voel me wel gezond. En totaal niet gestressed. Laat anderen dat maar eens nadoen.
Wat een schatje!quote:Op maandag 26 juni 2006 20:30 schreef Bastard het volgende:
Hi
Ik heb beloofd aan mijn tante om te kijken of ik iemand kan blij maken met een heuse Britse korthaar van 10 maanden oud.
Foto's http://marys.web-log.nl/marys/2006/03/guus_in_de_snee.html
http://marys.web-log.nl/marys/2006/02/guus_in_rust.html
Woont ergens in Limburg, preciese plaats weet ik nog niet... maar als iemand een leuke kater zoekt.. zo op te halen.
Heb ik mn goeie daad ook weer gedaan
quote:Op maandag 26 juni 2006 20:30 schreef Bastard het volgende:
Hi
Ik heb beloofd aan mijn tante om te kijken of ik iemand kan blij maken met een heuse Britse korthaar van 10 maanden oud.
Woont ergens in Limburg, preciese plaats weet ik nog niet... maar als iemand een leuke kater zoekt.. zo op te halen.
Leuk beestje zou leuk staan bij een siamees, maaja die siamezen zijn meestal erg kieskeurig als het om een nieuwkomer van een ander ras gaat.quote:
limburg is helaas voor mij erg ver weg... we hebben al 2 katten en een hond... het is al gezellig druk.quote:Op maandag 26 juni 2006 20:30 schreef Bastard het volgende:
Hi
quote:
quote:Op maandag 26 juni 2006 21:03 schreef Bastard het volgende:
Ach ik moet het in ieder geval proberen voor die kat ook.. zou zo zielig zijn als hij naar een asiel moest. Dat doet een beest nooit goed denk ik..
DV, ik ben vandaag begonnen met het boek channelen.. misschien mag ik ook in de toekomst mijn gids spreken
Ah en zo heeft ieder forum zo zijn eigenaardige mensen.. KLB zit vol met zeikerds, ONZ zit vol met lompe boeren, GAM gestoorde gamers, DIG heeft nerds, R&P huilies, en TRU heeft naar mijn idee nog steeds de meeste vriendelijke mensen met het meeste respect voor elkaar. Ik mag graag op TRU komen
Zeggen we dat een kat is met een paranormale gavesquote:Op maandag 26 juni 2006 21:11 schreef badlittlegirl het volgende:
en dan komt xebro je kat ophalen....![]()
Vraag anders ff in 't F&F Fb topic of je 'm in een topic daar mag zetten.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:03 schreef Bastard het volgende:
Ach ik moet het in ieder geval proberen voor die kat ook.. zou zo zielig zijn als hij naar een asiel moest. Dat doet een beest nooit goed denk ik..
Bllg getver, last van je rug? door je rug gegaan?quote:Op maandag 26 juni 2006 21:21 schreef badlittlegirl het volgende:
ik kreeg vanmorgen nog een cadeautje van m'n kat.
ik weet dat ze het heel lief bedoelt en dat ze me wil bedanken voor het water en de brokken.
maar een dode duif onder m'n bed vond ik toch niet zo fijn.
ik kon hem vanwege m'n rugpijn niet eens opruimen... dat moest m'n man net doen.
Hmm ken het probleem.quote:Op maandag 26 juni 2006 21:39 schreef badlittlegirl het volgende:
niet echt wat voor mij...
met massage is het echt ontzettend snel weg... en ik ben super relaxt na afloop.
ik weet wel wat de oorzaak is..(grote boezem om het maar netjes te zeggen)
Kattenbak heb ik maar direct veschoond inderdaad al was het niet heel erg nodig nogquote:Op dinsdag 27 juni 2006 08:59 schreef Bastard het volgende:
Leuk MetroEn dan bedoel ik niet van je kat...
Schone kattenbak?
het voelt wel een beetje eng ja. Logisch ook, het is immers onbekend terrein. Je weet dat het geen kwaad kan maar toch.... het is onbekend dus engquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:38 schreef senesta het volgende:
Goedemorgen allemaal.
Wat mooi Metro, ik weet niet of ik het zou durven hoor, voelt het nooit eng?
Moge displissionquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:53 schreef displission het volgende:
morgen mensen..:)
Ja, vind ik ook, had ik ook al eens eerder gezegd geloof ik.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Moge displission
Mag ik zeggen dat je je leggingen post heel leuk beschrijft.. heel losjes, alsof je echt praat
Morgen, nee ik heb niksquote:Op dinsdag 27 juni 2006 09:55 schreef senesta het volgende:
Goedemorgen displission,
Alles goed?
Ik ga nog even een bakkie koffie inschenken.
Heb jij je wierrook al?![]()
Ik probeer zo serieus mogelijk te leggen..kan het ook niet veel anders doenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook, had ik ook al eens eerder gezegd geloof ik.
Het is altijd net alsof je in zijn hoofd zit en hem zijn conclusies hoort trekken, heel apart.
Tip: weet niet of er een Xenos in de buurt zit maar die verkoopt ook wierookquote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:03 schreef displission het volgende:
[..]
Morgen, nee ik heb niks![]()
Maar er is hier een natuurwinkel en die verkoopt ze niet zo duur..en tevens heel veel verschillende smaken..ik zie seriewoordenaar hier trouwens ook helemaal niet posten..wat had jij gewonnen senesta?
Een gesigneert boek.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:03 schreef displission het volgende:
[..]
Morgen, nee ik heb niks![]()
Maar er is hier een natuurwinkel en die verkoopt ze niet zo duur..en tevens heel veel verschillende smaken..ik zie seriewoordenaar hier trouwens ook helemaal niet posten..wat had jij gewonnen senesta?
Nee niet gekregen, jammer inderdaad was wel benieuwd naar het boek.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:12 schreef displission het volgende:
niet gekregen nee?? , wel jammer he..>>senesta..
Ach je weet wel, mensen die zich ongelukkig voelen en dan maar hun frustratie op anderen uitleven. Gaat zo nog wel een tijdje door. Als ze lol om ons hebben is het toch goed? Kunnen ze tenminste een beetje lachen in hun anders frusti bestaan.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:45 schreef Dromenvanger het volgende:
Hoe gaat dat topic nu dan ???
Toch kan je wel veel van ze leren hoor. Ik zal bv. mn hele leven van dit soort figuren tegenkomen.quote:Ik kijk niet eens meer in dat topic
Nog steeds als het was, het gaat dus nergens overquote:Waar gaat het over ondertussen
Ik geloof dat je van iedereen kan leren dus op die manier is iedereen een gids.quote:Kan het zijn dat je ook levende gidsen hebt trouwens???
Och ik moest af en toe best lachen, je moet het niet te serieus nemen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:43 schreef The_Shining het volgende:
goeiemorgen
ow man wat een lol dat topic van xebrozius
Good morningquote:
Sommige users zitten met een hele andere insteek op fok!, je hebt users die doen dit, je hebt users die doen dat. Je hebt users die doen zo. Ik vind dat je elkaar gewoon met rust moet laten. Maar het zal wel verveling zijn. Sowieso heb ik een geen boodschap aan mensen die zich teveel bemoeien met hoe anderen leven. Die mensen lijken wel zich te vervelen. Dat ze uit verveling op fok komen ook.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:53 schreef The_Shining het volgende:
Ach je weet wel, mensen die zich ongelukkig voelen en dan maar hun frustratie op anderen uitleven. Gaat zo nog wel een tijdje door. Als ze lol om ons hebben is het toch goed? Kunnen ze tenminste een beetje lachen in hun anders frusti bestaan.
Ik vind die mensen te simpel overkomenquote:Toch kan je wel veel van ze leren hoor. Ik zal bv. mn hele leven van dit soort figuren tegenkomen.
Laura gisteren, uit het Oosten.quote:Ik geloof dat je van iedereen kan leren dus op die manier is iedereen een gids.
Hoezo DV, heb je iemand ontmoet dan?
Nee hoor, alleen is geen enkele ziel simpelquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik vind die mensen te simpel overkomenKan aan mij liggen. Maar het zijn simpele zielen, en ik hou me liever niet bezig met simpele zielen. Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is. En daarom gaan ze anderen lastig vallen. Omdat ze niets anders weten te doen. Of heb ik dat fout
Klinkt als een leuke gids!quote:Laura gisteren, uit het Oosten.
Die me wilde bijbrengen over liefde. Dat je mensen het vertrouwen moet geven en dat je mensen moet vertrouwen en nog meer. Dat het ook veel gaat om vertrouwen. Ze wilde meer praten en vond het prettig het contact maar ik wilde slapen. Bijkomen van de laatste manie.
Weet nu niet of ze in het Oosten van Nederland woont of in het Oosten van de Wereld.
Dacht eerst aan Laura PausiniMaar ik associër al snel aan bekende mensen. Omdat dat vanzelf gaat dus.
me too, ben aan de senseo " sumatra" mmmquote:Even nieuwe koffie pakken
Straks ga ik even naar de bibliotheek misschien, meditatie-cd's halen. Daar liggen er zeker 100 van daar.
quote:
Wat een sneu topicquote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:59 schreef The_Shining het volgende:
Kunnen dit soort lui ook permanent van fok geschopt worden?
enjoy
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:59 schreef The_Shining het volgende:
Kunnen dit soort lui ook permanent van fok geschopt worden?
enjoy
Klopt, iedere geest en ziel gaat diep. Maar soms heb ik het idee dat veel mensen aan de oppervlakte blijven, dat ze niet kunnen duiken in zichzelf. Toevallig duiken in je diepe ik komt nu naar voren. Vannacht gedroomd over duiken in het erge diepe, zoals ik net zei.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:10 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Nee hoor, alleen is geen enkele ziel simpel
[..]
Ze klonk ook aardigquote:Klinkt als een leuke gids!
Senseo heb ik nog nooit gehad, meestal drink ik Arabische koffie van c1000.quote:me too, ben aan de senseo " sumatra" mmm![]()
en ga zo weer verder met m'n pc installeren, heb een nieuwe geluidskaart+boxen gekocht. De verkoper vond me zo'n toffe klant dat hij me er een gratis universele afstandsbediening bij gaf
Dat kan ik wel gebruiken, ik heb nu 6 afstandsbedieningen liggen hierzo
Laat ik het anders zeggen.. ik heb vandaag soms ineens een golf van blijdschap dat door me heengaat? En ik weet niet waar dat van is..quote:
Op het moment dat je alleen al de behoefte voelt om de aandacht naar je toe te gaan trekken ten koste van andere mensen ben je eigenlijk al heel ver heen in mijn ogen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:10 schreef Dromenvanger het volgende:
Over sommige users even.
Sommige users lijken ook nergens inhoudelijk aan mee te doen. Die denken boven de rest te staan en kraken alles af. Ondertussen doen ze zelden mee aan een gesprek of discussie. Alsof ze zich verheven voelen boven de rest.
Altijd kraken en schelden en tieren en schelden. Of het stoer willen zijn weet ik niet. Maar ik heb dan het idee dat zo'n user denkt okey te zijn door niet mee te doen. Het is niet meedoen, het is in iedere discussie binnen stormen, het hoogste woord voeren door af te kraken of nog erg dood te wensen en vervolgens weer weg gaan even om daarna weer terug te komen en verder te gaan met hetzelfde gedrag.
Alsof zo'n persoon fok ziet als uitlaatklep voor frustratie of hij weet geen andere manier van aanpassen. Commentaar leveren alleen maar.
Tis makkelijk om altijd commentaar te leveren op alles en iedereen. Op die manier hoef je je niet bezig te houden met je eigen leven.
Wat ga jij hard zegquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:03 schreef Dromenvanger het volgende:
Laura gisteren, uit het Oosten.
Die me wilde bijbrengen over liefde. Dat je mensen het vertrouwen moet geven en dat je mensen moet vertrouwen en nog meer. Dat het ook veel gaat om vertrouwen. Ze wilde meer praten en vond het prettig het contact maar ik wilde slapen. Bijkomen van de laatste manie.
Weet nu niet of ze in het Oosten van Nederland woont of in het Oosten van de Wereld.
Dacht eerst aan Laura PausiniMaar ik associër al snel aan bekende mensen. Omdat dat vanzelf gaat dus.
En dan lijkt het echt een gesprek te zijn, maar nog een sterker gesprek als normaal. Zulke gesprekken lijken meer zuiver en duidelijk te zijn. Ook zonder hoe noem je dat, zonder twijfel. Het gesprek gaat in een keer als het ware. Zonder dat iemand moet denken wat gezegd moet worden. Alsof je 1 wordt in het denken als het ware.
Keep that spirit upquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen.. ik heb vandaag soms ineens een golf van blijdschap dat door me heengaat? En ik weet niet waar dat van is..
Ik ben op mn werk waar ik het absoluut niet naar mn zin heb, dus dat zal het niet zijn.
Herkenbaar. dat zei ik vorige keer ook al inderdaad. Zo'n gesprek loopt gewoon vanzelf en zonder haperingen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:03 schreef Dromenvanger het volgende:
En dan lijkt het echt een gesprek te zijn, maar nog een sterker gesprek als normaal. Zulke gesprekken lijken meer zuiver en duidelijk te zijn. Ook zonder hoe noem je dat, zonder twijfel. Het gesprek gaat in een keer als het ware. Zonder dat iemand moet denken wat gezegd moet worden. Alsof je 1 wordt in het denken als het ware.
Dat durf ik te betwijfelen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:27 schreef Metro2005 het volgende:
ben het trouwens geheel met Senesta eens. Die mensen worden gewoon nooit gelukkig.
Zo'n persoon kan ook niet altijd doorgaan op die manier. Zulke mensen lopen ooit tegen de lamp.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:23 schreef senesta het volgende:
[..]
Op het moment dat je alleen al de behoefte voelt om de aandacht naar je toe te gaan trekken ten koste van andere mensen ben je eigenlijk al heel ver heen in mijn ogen.
Blijkbaar vind hij zichzelf niet intressant genoeg als hij continue de behoefte voelt andere mensen naar beneden te halen.
Ik vind het wel vermakelijk hoor, vooral als je bedenkt dat hij eens in de spiegel zal moeten kijken, lijkt me sterk dat hij met dit gedrag gelukkig blijft tot hij 80 is.
Dus lees ik de OP en de reacties met een glimlach.
Het gaat soms echt snel maar niet snel genoeg. Ik heb een keer een gesprek gehad waar alles tegelijk kwam. De complete wijsheid viel in mijn hoofd. Ik hoefde niet eens te vragen naar een antwoord, ik wist het antwoord al voordat de vraag gesteld was.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:24 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Wat ga jij hard zeg. Ik herken je laatste stuk heel erg, alsof je er niet bij na hoeft te denken. Het gaat heen en weer zonder onderbrekingen. Inderdaad zuiver en duidelijk. Soms gaat het zo snel dat je de woorden niet eens meer letterlijk opvangt, of je krijgt het antwoord al voor je hebt gevraagd
.
Dat is natuurlijk een verkeerde reden om met een spiritueel leven te beginnen imho.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:30 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Dat durf ik te betwijfelen.
Ignorance is bliss
Nee serieus, ik denk niet dat 'spirituelen' gelukkiger zijn. Meestal zelfs minder omdat het altijd lijkt alsof ze op zoek zijn naar iets. Ik heb zelf een keer meegedaan aan een intuitie-cursus en ik zat tussen de vrouwen van rond de vijftig die zichzelf helemaal kwijt waren en hun leven wilden leren begrijpen dankzij spiritualiteit. Niks mis mee natuurlijk. Erg goed zelfs. Maar ik zie het zo vaak, dat mensen zich hierop richten ter vervanging van iets anders. Uit teleurstelling in het leven.
Helaas zie je dat in het buitenland ook steeds vaker hoor dromenvanger. Het gras is niet altijd groener aan de andere kant.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:40 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik wil me verder verdiepen in het boeddhismeDat bevalt me dus.
Misschien dat ik ooit echt in Azië ga wonen nog. Nederland is niet bepaald het klimaat voor mij. Klimaat in de natuur en klimaat van de mensen. Azië is alleen een arm land of niet?
Ik kom te vaak chagerijnige mensen tegen op straat. En mensen die je aankijken op een bepaalde manier. Zonder achterdochtig te zijn. Sommige mensen kunnen je dus echt aankijken op een manier waarvan ik denk. "Heb ik iets van je aan????"
En dan kun je terug aankijken, wat ik dus doe. Ik kijk ze dommer aan dan ze mij aankijken vaak. En dan kijken ze weg.
Maar gewoon, de Nederlanders. Apart volkje is het.
Dat ben ik met je eens. Aan de andere kant is ellende dus wel een stimulans om verder te kijken. Maar of ze er ook gelukkig van worden..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:40 schreef Metro2005 het volgende:
Dat is natuurlijk een verkeerde reden om met een spiritueel leven te beginnen imho.
Het zou je verbazen hoeveel mensen gelukkig zijn met hun eigen frustratie en ellende.quote:Verder weet ik natuurlijk niet of ' spirituelen' gelukkiger zijn of juist ongelukkiger dan niet spirituelen maar ik weet wel dat mensen als Xebro nogiets gewoon enorm triest zijn door andere mensen de grond in te trappen. Daar kun je nooit gelukkig van worden, dat bedoelde ik.
Omdat het over de rug van truthers gebeurdquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:48 schreef Geartsjuh het volgende:
En wie zijn wij om dat triest te vinden?
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:47 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Helaas zie je dat in het buitenland ook steeds vaker hoor dromenvanger. Het gras is niet altijd groener aan de andere kant.
ik vind Nederlanders wel inderdaad vaak sago en onbeschoft.
Of het nu komt doordat ik ouder word of doordat mensen gewoon ineens erg aan het veranderen zijn maar naar mijn idee waren mensen vroeger vrolijker en minder gehaast en gestrest.
Nu is het natuurlijk ook niet zo raar door de overbevolking, de drukte op de weg, de drukte op het werk, de drukte thuis, stress overheerst het leven van velen in Nederland. En dat is een slecht iets.
Nederland zou minder vol moeten zitten, mensen moeten meer ruimte krijgen, huizen moeten niet zo op elkaar geprakt worden. Helaas is dit nou eenmaal de realiteit en dus krijg je sago mensen her en der.
Het enige wat je er aan kan doen is zelf niet vervallen tot een sago droogkloot en positief in het leven blijven staan. Genieten van kleine dingetjes die anderen al voor normaal en achterhaald aannemen. Genieten van een stukje groen, genieten van de spulletjes die je hebt ipv steeds maar meer te willen.
innerlijk geluk bepaal je uiteindelijk zelf.
Een flink aantal van die 8 punten zijn dingen die je als normaal functionerend mens ook al doetquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:59 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Die 8 regels lijken wel wetenschappelijk te zijn voor mij. Voor mij zijn die 8 regels een soort heldere wetenschap.
Wat is er wazig aan inzicht??? In the truth gaat het toch ook veel om inzicht. Net als in Wetenschap en Filosofie. Wat is er wazig als je inzicht wilt krijgen in het leven en wat er achter het leven ligt???
Koffie is ondertussen klaar. Straks even muziek luisteren en dan probeer ik te gaan zoeken over Boeddhisme en dan ga ik eens op zoek naar Tsjechië.
Ik kan er eerlijk gezegd niet zo mee zittenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:53 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Omdat het over de rug van truthers gebeurd
Goed punt DV.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:22 schreef Dromenvanger het volgende:
Of het is een compliment dat ze aandacht schenken aan ons
En misschien is het wel gezond.
Ik las ergens op fok! als signature.
Tegenwicht voor evenwicht
Misschien zorgt het wel voor balans in het hele gebeuren
quote:
Ik bedoelde ook niet in de zin van spirituele mensen verus niet spirituele mensen, what ever that may be, ik bedoelde eigenlijk dat er een reden moet zijn dat iemand de behoefte heeft om mensen neer te halen of te kwetsen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:13 schreef Bastard het volgende:
Ik denk niet dat 'spirituele mensen' (wie zijn dat eigenlijk precies) gelukkiger zijn... misschien juist niet, omdat ze altijd op zoek zijn naar antwoorden, bewuster leven, rekening proberen te houden met alles wat de natuur voortbrengt.
En mensen zoals Xebro.. kennelijk makkelijk leven, er absoluut geen gewetensvragen aan overhouden wanneer ze iemand kwetsen. En misschien zijn dat juist de mensen bij wie het dan vaak voor de wind gaat?
Mensen die harder moeten werken om dingen te realiseren in het leven, op zoek zijn naar de betekenis daarvoor?
Ik brainstorm maar wat..
Voor type's als Xebro en co. moet je eigenlijk alleen compassie voelen denk ik.. in eerste instantie voel je je aangevallen.. maar waarom? Ik ben zo ver dat ik kan denken "Leven en laten leven."
De oudere zus van die jongen die vermist word post ook in dat topic, ik vind het wel erg lomp om dat te posten.quote:Het kan wel ruim 4 maanden duren voor een lijk weer boven komt drijven in een kanaal. Dit heeft te maken met de gasophoping in het lichaam door bacterieen.
In een verder verleden heb ik hem ooit eens aangesproken erop. En ik ging te ver daarin. Ik laat die persoon ook met rust.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:43 schreef senesta het volgende:
Maar goed, ik ben nu eenmaal altijd erg bezig met beweegredenen van mensen, misschien ook wel eens te..
Misschien moet je eens inzien dat er mensen zijn die geboren zijn om de botte boer uit te hangenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:43 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook niet in de zin van spirituele mensen verus niet spirituele mensen, what ever that may be, ik bedoelde eigenlijk dat er een reden moet zijn dat iemand de behoefte heeft om mensen neer te halen of te kwetsen.
In het topic over een jongen die vermist word maakte hij de volgende opmerking:
[..]
De oudere zus van die jongen die vermist word post ook in dat topic, ik vind het wel erg lomp om dat te posten.
Natuurlijk boeit het me niet wat hij van truth vind of van de mensen die daar posten, wel vraag ik me af wat de beweegredenen zijn, snap je?
Ik zie hem in een hoop topics posten en daar is mijn mening op gebaseert niet op een sneer naar truth.
Maar goed, ik ben nu eenmaal altijd erg bezig met beweegredenen van mensen, misschien ook wel eens te..
no sjit sjerlockquote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:14 schreef deedeetee het volgende:
Die zit niet lekker in zijn vel.
zou je dat voor mogelijk houden dan? Volgens mij als die nog verwaander wordt dan ontploft ie ofzoquote:Ik zou die Xebro en zijn topic verder maar niet te veel aandacht schenken, daar word hij maar verwaand van![]()
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:14 schreef deedeetee het volgende:
Hallo allemaal, Er word hier weer veel vertelt.
Dat malle topic van Xebro vind ik ook wel grappig, dat kun je immers onmogelijk serieus nemen.
En wat die TS dwars zit....... zijn opmerkingen klinken mij sowieso altijd wat schrapend en krakend in de oren. Die zit niet lekker in zijn vel.
Hij heeft wel een beetje een punt al hij wil zeggen dat er in TRU soms vergaand rare om niet te zeggen hilarische dingen besproken worden.
Persoonlijk vind ik dat meestal een stuk verfrissender als dat wat er in NWS of nog érger POL besproken word.![]()
Ik zou die Xebro en zijn topic verder maar niet te veel aandacht schenken, daar word hij maar verwaand van![]()
quote:
Tegendeel lijkt mij veel waarschijnlijkerquote:zou je dat voor mogelijk houden dan? Volgens mij als die nog verwaander wordt dan ontploft ie ofzo
Ja inderdaad, ze had zich beter niet in het gesprek kunnen mengenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:35 schreef deedeetee het volgende:
En laten we dat topic nou eens van de positieve kant bekijken, afgezien van zhe_devill die zich er in de nesten werkt hebben we er een gezeligge conversatie aan over gehouden![]()
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:22 schreef Metro2005 het volgende:
en zo gaat intussen het hele truth slowchat topic over 1 user
Ze heeft hier en daar een leuk plaatje, maar Live zingen kan ze niet, daarnaast vind ik het onaardig persoontje.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:27 schreef senesta het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ik zet net een cd van anouk te luisteren, geweldige muziek.
Wat vinden jullie van anouk, van wat voor muziek houden jullie eigenlijk?
Ze heeft ook inderdaad geen sympathieke uitstraling maar goed mensen vinden mij ook vaak niet vrolijk ogen terwijl ik me daar dus absoluut niet van bewust ben.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:29 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ze heeft hier en daar een leuk plaatje, maar Live zingen kan ze niet, daarnaast vind ik het onaardig persoontje.
Hou meer van Techno, Hardcore rap enzo.. Maar kan ook 'gewone' muziek waarderen zoals bv Marco Borsato of wat dan ook.. als het maar lekker klinkt dan.
Ja Anouk is een tof wijf en ze kan zeker mooi zingen. Zo direct hoor ik "Michel" door m'n nieuwe soundblaster Xfi platinum met logitech z5400 surround setjequote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:27 schreef senesta het volgende:
![]()
![]()
Nee, tis niet de uistraling, daar kan ik mee leven.. maar haar manier van praten, haar houding waarvan ik denk.. geen intressequote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:36 schreef senesta het volgende:
[..]
Ze heeft ook inderdaad geen sympathieke uitstraling maar goed mensen vinden mij ook vaak niet vrolijk ogen terwijl ik me daar dus absoluut niet van bewust ben.
Anouk is op zijn tijd wel aardig hoor. Vroeger had ze een leukere uitrtraling dan tegenwoordig .Nu is het een beetje een kampwijf geworden maarja.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:27 schreef senesta het volgende:
[..]
![]()
![]()
Die ken ik helemaal nietquote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:43 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Anouk is op zijn tijd wel aardig hoor. Vroeger had ze een leukere uitrtraling dan tegenwoordig .Nu is het een beetje een kampwijf geworden maarja.
Ik hou meer van muziek als ayreon, lacuna coils, nightwish en therion
een soundblaster audigy2, een sansui eindversterker (nog uit de tijd dat ze GOEDE verstekers maakten) en 2 flinke jamo zuilluidsprekers en de hele straat kan meegenieten van deze muziek
![]()
(dat doe ik trouwens nooit hoor)
quote:
Nightwish luisterde ik wel eens bij iemand anders, die andere zal ik 's ff gaan dow.. uh kopenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:48 schreef Metro2005 het volgende:download koop maar eens wat van ze. Steengoede muziek
Ben benieuwd hoe dat boek isquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:03 schreef deedeetee het volgende:
Hee Lobsang daar heb ik de safranen mantel van en nog een boek, die zijn goed
Thank youquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:07 schreef The_Shining het volgende:
Goeie keuzes maak jij DVveel lees & luister plezier alvast!
Ik zal eens gaan lezenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:17 schreef Bastard het volgende:
Rudolf Steiner.. goeie schrijver, veel boeken geschreven in zijn tijd.
Thank you for the linkquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:22 schreef Bastard het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rudolf_Steiner
Mandala'squote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:30 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Thank you for the link
Interessante man zo te zien, en zeker niet op zijn achterhoofd gevallen
Goethe ligt ook in de bibliotheek en ik wilde van Jung wat halen. Maar ik wil zoveel lezen, maar ik heb de tijd niet
Ik heb zeeën van tijd, maar ik kan de tijd niet vrijmaken om te lezen. Nog steeds te ongeduldig, gisteren kwam ik daar al achter. In de vrije versnelling moet ik gaan. Heb ik een spel geinstalleerd over Egypte, een leuke adventure met 3D animaties alsof het een film is, en dan speel ik het niet. Omdat ik de tijd niet kan vrijmaken
Over individuele zielen en individuen. . Fok! Games gaat daar ook vanuitHebben ze lemmings staan in de banner en houdt 1 lemming de rest van de lemming tegen om richting de poort van de grot te gaan. Maar zo heb je in de massa vaak dat ze elkaar achterna lopen. Ik blijf liever erboven of eronder hangen, maar goed, zo kiest ieder voor zich. Ik kan me integreren in de massa en me houden aan de codes van kleding en nog meer, maar daar kies ik niet voor. Ben daar ook te "oud" voor.
Die patsertjes in auto's. Die zo'n bepaalde manier van het stuur vasthouden hebbenDie lijken allemaal op elkaar
Allemaal lemmings.
Net even een dat boek gelezen over Mandala, hoe je binnen een circel vrij gaat tekenen, gewoon je hand laten bewegen en vrije bewegingen maken. Hoe je ook 3d mandala's kunt maken en hoe het in de religie gebruikt wordt en in het Boeddhisme. Maar dat is meer tekenen en knutselen. Ook leuk om te doen en ook goed om de spirit te verhogen.
Maar wederom die tijd. Ik ben vaak bezig met verzamelen en verzamelen maar nooit ga ik spitten. Terwijl het spitten juist interessant kan zijn. Een boek lezen dat diep gaat, en vervolgens zelf nog verder proberen te spitten.
Als ik wat moois gemaakt heb laat ik het wel zienquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:55 schreef senesta het volgende:
[..]
Mandala's![]()
Die zijn echt zo leuk om te maken!
Laat je het ook zien als je iets gemaakt hebt?
Ik wens je heel veel plezier, ik heb er erg veel plezier in, het is ook heerlijk ontspannend, gewoon tekenen en kleuren zonder te denken of zo, heerlijk!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:56 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Als ik wat moois gemaakt heb laat ik het wel zienMaar als het pruts-werk is dan hou ik het geheim
In het boek staan hele mooie creaties, maar goed, in het begin is het kriebelen en krabbelen en dat mag in het begin staat erin. Helemaal vrij tekenen zonder je aan regels te houden.
In principe moeten mooie creaties ook uit de losse pols komen, zonder inspanning dus. Dat je helemaal van de wereld bent en alsnog iets moois neer doet zetten.
Zelf ben ik liever lui dan moe, dus ik wil dat het vanzelf gaat. Hoewel er soms toch moeite moet worden gedaan ook wel.
Heb jij jou creaties online staan ?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:03 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik wens je heel veel plezier, ik heb er erg veel plezier in, het is ook heerlijk ontspannend, gewoon tekenen en kleuren zonder te denken of zo, heerlijk!
Wierrookje erbij, lekker koppie thee, je favoriete muziek....![]()
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:04 schreef Metro2005 het volgende:
Ik ga naar huis toe![]()
misschien vanavond nog even naar het (naakt)strand![]()
Creaties?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:09 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Heb jij jou creaties online staan ?
Wil ze wel eens zien anders
Met muziek en wierrook gaat zoiets inderdaad beter
Heb wat last van hoofdpijn boven op mijn hoofd, als ik mijn hand op de plek leg waar het pijn doet, dan is de pijn weg. Haal ik de hand weg, dan komt de pijn terug. Misschien moet ik beter leren weghalen van pijn. Dat ik met de hand de pijn uit het hoofd haal. Scheelt waar paracetamol.
De hand erop leggen werkt dus zeker, alleen maar tijdelijk. Hoewel de pijn nu ik het schrijf hier helemaal weg is
Afgesprokenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:13 schreef senesta het volgende:
[..]
Creaties?![]()
Dat is niet echt de benaming die ik het zou geven![]()
Maar goed, ik zal proberen deze week weer wat tijd te maken voor een mandala en dan post ik hem wel, maar op voorwaarde dat jij ze ook post, deal?
Ach het gaat er toch voornamelijk om dat het leuk en ontspannend is?
Joey niet, joey houd helemaal niet zo van knutselen of iets dergelijks, heeft hij het geduld (nog) niet voor.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:26 schreef deedeetee het volgende:
Mandala 's
Mijn jongste heeft die wel 'ns gemaakt toen hij bij een tante op bezoek was. Vinden jouw kinderen het ook leuk om er een te maken senesta. ?
Grijs is wat tussen de extremen zwart&wit ligt, de nuance vanwaar je beide kanten kan zien zonder ze hoeven te kiezen. Het midden van dat grijze gebiedje is de gulden middenwegquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:15 schreef Dromenvanger het volgende:
The beauty of gray
Thank you for the explanationquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:38 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Grijs is wat tussen de extremen zwart&wit ligt, de nuance vanwaar je beide kanten kan zien zonder ze hoeven te kiezen. Het midden van dat grijze gebiedje is de gulden middenweg
Steeeeengoeie plaatquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:15 schreef Dromenvanger het volgende:
[b]LIVE LYRICS
"The Beauty Of Gray"
Toevallig die ene user. En dan wil ik weten wat hij ermee bedoeld dat er geen grijs gebied is.
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:06 schreef The_Shining het volgende:
[..]
hehe alsof ik jou iets hoef uit te leggen
Inderdaad goedquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Steeeeengoeie plaat
Lekker hard meebrullen! (trouwens die hele cd waar die plaat op staat is werelds van live, toen waren ze veel beter imo)
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:58 schreef Dromenvanger het volgende:
Inderdaad een lijst, en dan nog duizenden boeken daarnaast van andere schrijvers
Maar ik ben apen-gaarDus vandaag niet lezen
Ik ga offline dus ook, hangen op de bank. Loungen
Ik val bijna om. Komt ineens opzetten. Ook wel eens prettigMoe zijn. Sinds maanden, misschien wel sinds 1 jaar niet meer zo moe geweest
Lichaam laat van zich horen
Ben offline dus.
quote:
Ga gewoon lekker je gang, wij hobbelen wel achter je spraakwaterval aan.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:41 schreef Dromenvanger het volgende:
Ik heb soms praat-kicks![]()
Kan er niets aandoen. Ik zit weer in een versnelling nu. Net was ik helemaal gaar en nu weer in een versnelling.
Ik stuur wel eens wat door naar je van mp3. Eerst even selecteren welke de beste zijn. Hoe kan ik ze het beste verzenden straks? Via email of via msn?? Heb nog geen eigen server waar het op staat.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:52 schreef Bastard het volgende:
Nou de reiki was ook bedoeld voor mijn vrouw, maar ze draagt natuurlijk een zieltje mee, die krijgt het automatisch ook.
Ik heb zelf het idee dat ik als vader dan ook al meteen een band opbouw met de kleine.. dat had ik met Jasmijn wel sterk namelijk. Na de geboorte konden we elkaar eindelijk zien, en ze heeft geen 1x gehad dat ze liever bij dr moeder was dan bij mij, voelde allebei heel goed aan eigenlijk.
Daar heeft reiki bij geholpen denk ik.. maak je misschien toch al kennis.
Als je nog eens een leuk mp3 tje reiki muziek aan mij wil doorsturen mag dat hoor
Geeft niks die praatkicks DV, ik heb het idee dat dat voor jou de manier is om met je manie om te gaan, om de dingen via die weg op een rijtje te kunnen zetten.
Al tikkend, al denkend begin je logica te zien in een brei aan informatie, kan dat waar zijn?
Vind het iig geen probleem hoor, gezellige babbel heb je
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ga gewoon lekker je gang, wij hobbelen wel achter je spraakwaterval aan.
Lekker verfrissend![]()
Inwijding gehad in reiki 1 en 2quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:02 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Heb je een reiki inwijdings-cursus gehad of iets dergelijks? Of heb je dat zelf gedaan?
Eerst eens luisteren of die reiki muziek okey is, maar volgens mij dus welGemaakt door een Oosterse man. Die echt lijkt alsof hij zelf het reiki verzonnen heeft.
Hoe gaat zoietsquote:
Who steht dass???quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:17 schreef displission het volgende:
goede avond..wat vonden jullie van mijn pleidooi?Dreamketsjer und la mob..??
Ik zal even gaan kijken daarquote:
Helemaal in ordequote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:24 schreef displission het volgende:
maar wat vind je van het pleidooi? Heeft het een goede samenstelling, conclussie..gaat het verder dan een "normaal" pleidooi? Of heb je daar geen verstand van?? Is er hier een dokter nederlandse letterkunde aanwezig..wat vind u van de samenstelling doktoor!??
Ja.. aardig punt.. maar kan hem even niet op mij in laten werken nu.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:17 schreef displission het volgende:
goede avond..wat vonden jullie van mijn pleidooi?Dreamketsjer und la mob..??
Dat kan gebeuren ja.. bij mij voelde reiki 1 heftig aan.. daar was ik wel een week mee bezig, dingen die veranderen.. kleuren die duidelijk worden, de wereld word groter, je reuk word beter.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:19 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Hoe gaat zoiets
Heb gehoord dat dan alle emoties los komen, dat alles los raakt en dat het vermoeiend kan zijn als het gebeurd.
Ik ben eigenlijk een zachtaardig persoon als je me leert kennen, maar op het eerste contact, hoe ik overkom hoor ik inderdaad altijd mensen hetzelfde zeggen... "niet mee sollen" dat straal ik uit, en dat heb ik denk ik ook.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:25 schreef Dromenvanger het volgende:
Bastard zijn gezicht heeft ook wat weg van de maffia
Nee, ik dacht eerst toen ik hem zag van. Daar moet je niet mee sollen. Maar dat blijkt reuze mee te vallen.
Bastard, even een vraagje. Heb je ooit een foto gepost waar je aan een flesje grolsch aan het drinken was? In onzin was dat een hele tijd terug. Toen kon ik je nog niet van deze topics in the truth.
Maar iets staat me bij dat je ooit een foto postte waar je een fles grolsch op de mond had
Kan zijn dat mijn geheugen nu even door elkaar loopt, weet het niet zeker, weet wel dat mijn geheugen ook aan het terugkomen is.
Als het even meezit heb ik straks mijn hele leven op een rijtje. Vanaf de geboorte tot nu. En dan is mijn identiteit compleet of voltooid of gevonden of wat dan ook
Lijkt me top!!! Om dat mee te maken dus. Misschien dat ik het ook eens ga doen nog. In de toekomst. Kleuren zie ik al wat beter maar niet helemaal.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:48 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat kan gebeuren ja.. bij mij voelde reiki 1 heftig aan.. daar was ik wel een week mee bezig, dingen die veranderen.. kleuren die duidelijk worden, de wereld word groter, je reuk word beter.
Reiki 2 gaf hetzelfde aan.. een schoon gevoel, een gevoel van een trilling in de lucht waarnemen de hele dag. Het is ook net een steen die in een vijver word gegooid, waarbij de rimpels naar de oever gaan.. het is iets wat in werking word gezet, en door blijft gaan. Moeilijk uit te leggen, en ik denk dat iedereen het wel anders ervaart maar dat er overeenkomsten zullen zijn.
Je word er bewuster van.. van jezelf, van je zijn, en kalmer.
Een klootzak uit het magazijn halenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:56 schreef displission het volgende:
IK GA NU SCHELDEN..!! SCHIMMELIGE k.u.t.en bedorven fruithapje.
Kom je in de supermarkt ga je schelden bij de kassa! Ik hoef die klootzakken niet..flikker op met je klootzakken! Wordt je de winkel uitgezet..moet je 20 cent betalen voor zo'n klootzak. Kom je de volgende dag..hey gozer magt ik een klootzakt van je. Ja, die motten we ff uit het magazijn halen..!
uhm dit gaat over die plastic tassen dvquote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:00 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Een klootzak uit het magazijn halen
Het personeel bedoel jePersoneel in een winkel heeft het inderdaad niet even makkelijk altijd. Ik ben altijd net tegen het winkel-personeel. In ieder geval aardig. Heb ook niet vaak wat te klagen, ben geen klager of zeurder.
Bedroven fruithapje heb ik nog nooit gehad, meestal let ik op de datum
Of ik eet het op wanneer het over tijd is![]()
Maar waarom zou je het personeel gaan uitschelden? Sowieso schelden. Ik hou niet van schelden. Mensen die schelden.
Jeez, relaxquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:56 schreef displission het volgende:
IK GA NU SCHELDEN..!! SCHIMMELIGE k.u.t.en bedorven fruithapje.
Kom je in de supermarkt ga je schelden bij de kassa! Ik hoef die klootzakken niet..flikker op met je klootzakken! Wordt je de winkel uitgezet..moet je 20 cent betalen voor zo'n klootzak. Kom je de volgende dag..hey gozer magt ik een klootzakt van je. Ja, die motten we ff uit het magazijn halen..!
Ik ookquote:
Sorry, maar ik vind echt dat je een verkeerde kijk op Reiki hebt. Niemand is slachtoffer of helper als het om Reiki gaat. Ook dat hele voodoo-principe heb ik tijdens mijn Reiki I en II graad nooit geleerd of zelf toegepast. Sowieso doen alsof een pop een persoon is vind ik een beetje vreemd.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:46 schreef The_Shining het volgende:
Ik ook
Teramai 1 & 2. Maar ik ben eigenwijs en doe het tegenwoordig een beetje anders. Dat is omdat ik vind dat reiki ongelijkwaardig is. Er is een gever en een ontvanger, een slachtoffer en helpoffer rol.
Niet dat dat nou zo verkeerd is, reiki trekt voornamelijk leuke mensen maar toch is het hetzelfde principe als voodoo: je hebt een pop, die benoem je dat het een persoon is en daar doe je iets mee. Dat het bij reiki positief is is goed en voodoo is natuurlijk slecht want dat is negatief maar het is dualistisch en de werkelijkheid is dat niet.
Dat doen mensen die Reiki geven ook niet. Tenminste, als het goed is. Ik iig nietquote:Wat ik doe is alleen maar contact maken. Ik help die persoon niet dat ik ga denken "Oh wat ben ik geweldig dat ik dit kan en mag doen enn ..." en het gaat me niet laten denken dat ik beter ben dan een ander die dan "geholpen" moet worden.
Het lijkt me raar iemand Reiki te geven die dat niet wil laat staan er helemaal niet om gevraagd heeft. Je gaat toch ook niet iemand een klap verkopen omdat jij toevallig denkt dat het goed is voor die persoon?quote:Nogmaals zo slecht is het niet maar het is toch een opstapje naar, waar ik liever niet naartoe wil. Ik heb vertrouwen dat alles wel goed komt en met die intentie maak ik contact. Want alles in het leven draait om contact, een zoen of een knuffel, een vuist in je oog of erger. Contact met de gedachten van de schrijver van een goed boek, inspiratie of de natuur.
Geweld is natuurlijk slecht enzo maar daar leent reiki zich ook niet voor. Maar bij reiki krijg je ook meteen te maken met ethische bezwaren. Mag ik dit wel doen? Wat als die persoon er niet om heeft gevraagd? Doe ik een ander geweld aan als die "spiritueel" gaat groeien of helen? Want laten we wel wezen, voor veel mensen is het erg moeilijk daarom blijft het maar oppervlakkig.
Jij bent niet degene die dat voor een ander kan bepalen, ook al komen we allemaal uit dezelfde natuur.quote:Het antwoord volgens mij is dat ik geen toestemming nodig heb. Ik mag toch gaan en staan waar ik wil? Het komt eigenlijk een beetje neer op schoonmaakwerk. Want jouw huis waar je in woont komt allemaal voort uit de natuur. Dat is niet van jou en ook niet van mij. Als iemand een erg negatieve gedachte uitkotst dan blijft dat maar een beetje liggen. Of tegen de muur aan, of erin hoe je het wilt noemen. Dat mag schoongemaakt worden.
Dan kom je toch gewoon niet in mijn huisje?quote:Net als je lichaam ook, die behoort ook toe tot moeder natuur. Dat is onderdeel van deze gezamelijke wereld, of je het nu wilt of niet. Daar leef ik ook in en als ik vind dat jouw huisje wat schoongemaakt mag worden omdat ik er last van heb dan doe ik dat![]()
Oneindigheid is allesomvattend, daar zit jij ook in en dat is waar ik contact mee wil maken. Maar er zitten nogal wat storende elementen in. Dat ben ik een beetje zat of was het al langer. Su casa es mi casa.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:04 schreef Geartsjuh het volgende:
Dan kom je toch gewoon niet in mijn huisje?
Dat zeg ik ook niet. Ik zei dat ik reiki 1 & 2 inwijding heb gehad en dat ik er zelf iets van maakte wat ik geen reiki noem. Jij bent niet in staat zomaar te bepalen of ik een verkeerde kijk heb, dit is gewoon wat ik er van vind. Het gaat niet om wie er gelijk heeft en gaat winnen Geartsjuh.quote:Sorry, maar ik vind echt dat je een verkeerde kijk op Reiki hebt.
Waarom geef je die persoon dan energie als die het kennelijk toch niet nodig heeft?quote:Niemand is slachtoffer of helper als het om Reiki gaat.
Je bedoeld dat jouw leraar niet heeft uitgelegd wat reiki op afstand is? Misschien is het anders in teramai dan.quote:Ook dat hele voodoo-principe heb ik tijdens mijn Reiki I en II graad nooit geleerd of zelf toegepast. Sowieso doen alsof een pop een persoon is vind ik een beetje vreemd.
Het roept weerstand op omdat je in staat bent iemand energie te sturen (of iets anders) waar iemand totaal niet op zit te wachten of diegene juist kan schaden. Ik kan er nooit zo goed tegen als iemand voor een ander bepaald wat voor hem/haar goed is.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:13 schreef The_Shining het volgende:
Oneindigheid is allesomvattend, daar zit jij ook in en dat is waar ik contact mee wil maken. Maar er zitten nogal wat storende elementen in. Dat ben ik een beetje zat of was het al langer. Su casa es mi casa.
Wat een weerstand trouwens weer zeg. Alhoewel ik dat wel had verwacht. Maargoed.
Het gaat er ook niet om wie wint. Daar ben ik ook niet op uit. Het gaat er om of hetgene wat jij doet wel in overeenstemming is met de andere partij.quote:Dat zeg ik ook niet. Ik zei dat ik reiki 1 & 2 inwijding heb gehad en dat ik er zelf iets van maakte wat ik geen reiki noem. Jij bent niet in staat zomaar te bepalen of ik een verkeerde kijk heb, dit is gewoon wat ik er van vind. Het gaat niet om wie er gelijk heeft en gaat winnen Geartsjuh.
Omdat hij/zij daarom heeft gevraagd. Of diegene het ook werkelijk nodig heeft, daar ga ik niet over. Dat mag die persoon zelf beslissen. Ik zie iemand die ik behandel iig niet als een slachtoffer of als iemand die me nodig heeft.quote:Waarom geef je die persoon dan energie als die het kennelijk toch niet nodig heeft?
Mijn master heeft me wel uitgelegd wat Reiki op afstand is en me dat ook geleerd. En het werkt erg goed moet ik zeggen, zonder hulp van een knuffelbeer of pop oidquote:Je bedoeld dat jouw leraar niet heeft uitgelegd wat reiki op afstand is? Misschien is het anders in teramai dan.
Okquote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:32 schreef Geartsjuh het volgende:
Het roept weerstand op omdat je in staat bent iemand energie te sturen (of iets anders) waar iemand totaal niet op zit te wachten of diegene juist kan schaden. Ik kan er nooit zo goed tegen als iemand voor een ander bepaald wat voor hem/haar goed is.
Maar ik bedoelde het niet zo defensief hoor![]()
.
Jij bent van mening dat het niet mag. Je twijfelt aan jezelf omdat je innerlijk "deep down" weet dat je niet hetzelfde kan als ik. Hier stokt taal aangezien "ik" niets doe, behalve dan contact maken. Je hebt toch zelf ook wel in je leven momenten meegemaakt dat je puur contact hebt? Niet willen beschrijven van het moment (wat is tijd anyway) maar intens genieten. Als je je geliefde diep in de ogen aankijkt en dat "fuzzy" gevoel ervaart. Volgens mij is dat anders dan dat je "bezig bent" met die ander energie te sturen want je denkt eraan en dat is een obstakel in het puur ervaren.quote:Het gaat er ook niet om wie wint. Daar ben ik ook niet op uit. Het gaat er om of hetgene wat jij doet wel in overeenstemming is met de andere partij.
Hij/zij heeft daar niet om gevraagd nee. Oh wat stoutquote:Omdat hij/zij daarom heeft gevraagd. Of diegene het ook werkelijk nodig heeft, daar ga ik niet over. Dat mag die persoon zelf beslissen. Ik zie iemand die ik behandel iig niet als een slachtoffer of als iemand die me nodig heeft.
Usui is traditioneler. Teramai was één van de nieuwere systemen. Als jij graag een 486 koopt hou ik je niet tegen maar ik ga toch liever voor zo'n p4quote:Mijn master heeft me wel uitgelegd wat Reiki op afstand is en me dat ook geleerd. En het werkt erg goed moet ik zeggen, zonder hulp van een knuffelbeer of pop oid.
Ik denk dat teramai wel anders is dan.. ben er zelf iig niet zo bekend mee. Ik heb zelf Usui Reiki gevolgd.
Idd. Net zoals het in het dagelijks leven ongepast is om iets te doen zonder iemand zijn toestemming. Waarom zou dat op spiritueel gebied opeens anders zijn?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:43 schreef The_Shining het volgende:
Jij bent van mening dat het niet mag.
Dat ik er niet voor kies wil niet zeggen dat ik het niet kan.quote:Je twijfelt aan jezelf omdat je innerlijk "deep down" weet dat je niet hetzelfde kan als ik.
Maar dat moment van pure contact komt dan van twee kanten. Dat is zeg maar met 'toestemming'.quote:Hier stokt taal aangezien "ik" niets doe, behalve dan contact maken. Je hebt toch zelf ook wel in je leven momenten meegemaakt dat je puur contact hebt? Niet willen beschrijven van het moment (wat is tijd anyway) maar intens genieten. Als je je geliefde diep in de ogen aankijkt en dat "fuzzy" gevoel ervaart. Volgens mij is dat anders dan dat je "bezig bent" met die ander energie te sturen want je denkt eraan en dat is een obstakel in het puur ervaren.
Dat vind ik toch iets heel anders dan iemand doelbewust energie sturen. En van de ouders verwacht ik ook dat zij hetgene doen waarvan zij denken dat het goed is voor hun kind.quote:Bastard heeft vast zo'n leuk moment meegemaakt toen die op de bank zat en die kleine gedachteloos aankeek
Er is een verschil tussen iemand vertellen dat je een kast anders kan ordenen of hem voor diegene opruimen. Dat eerste is naar mijn mening goed aangezien diegene dan kennis heeft en dan kan beslissen wat hij wil doen. Bij de tweede leert de persoon in kwestie er niks van en is het heel waarschijnlijk dat hij na jouw opruimactie er weer een grote bende van maakt.quote:Hij/zij heeft daar niet om gevraagd nee. Oh wat stout
De keuze is hij of zij nooit gegeven. Niemand anders die spiritueel schoonmaak werk wil doen. Voor veel mensen is het toch dat ze iets willen doen, behalve hun rommel opruimen. Die geestelijke bovenkamer. Het is een beetje zoals je allerlei dingen in een kast gooit je hele leven lang zonder het te ordenen. En dan doe je op een bepaald moment de deur open en dondert alles bovenop je. Niemand die ooit tegen je heeft gezegd hoe die kast werkt of onvolledige gebruiksaanwijzing. Of dat je die kast helemaal niet nodig hebt maar gewoon alles kan laten gaan.
Ik zie niet in waarom Reiki met de tijd mee zou moeten gaan. Het zijn basisprincipes, onafhankelijk van tijd, plaats, cultuur, etc. Jezus zijn boodschap was toch ook universeel? Die hoeft hem toch ook niet up to daten?quote:Usui is traditioneler. Teramai was één van de nieuwere systemen. Als jij graag een 486 koopt hou ik je niet tegen maar ik ga toch liever voor zo'n p4. Niet dat veel mensen het aandurven met een pc om te gaan trouwens, net als dat een minderheid zich aan reiki durft te wagen. Maar toch. Beetje met je tijd meegaan is geen belediging voor de oorspronkelijke grondlegger, Usui gok ik.
Nee maar ik vond dat ikzelf wel aan een flinke update nodig was + alle spyware en al die troep van m'n hdquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:02 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik zie niet in waarom Reiki met de tijd mee zou moeten gaan. Het zijn basisprincipes, onafhankelijk van tijd, plaats, cultuur, etc. Jezus zijn boodschap was toch ook universeel? Die hoeft hem toch ook niet up to daten?
zo'n nieuw hoertje op ze tijd ... hequote:Op maandag 26 juni 2006 13:26 schreef The_Shining het volgende:
Hehe je was me net voor
Gelukkig maar anders zaten we nu in Truth Nieuwehoer 102![]()
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:46 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Ik ook
Teramai 1 & 2. Maar ik ben eigenwijs en doe het tegenwoordig een beetje anders. Dat is omdat ik vind dat reiki ongelijkwaardig is. Er is een gever en een ontvanger, een slachtoffer en helpoffer rol.
Zo had ik het nog niet bekeken, maar de werkwijze heeft overeenkomsten, dat moet ik toe geven. Ook al werk ik zelf zonder pop.. maar met gedachte, en visualisatie.quote:Niet dat dat nou zo verkeerd is, reiki trekt voornamelijk leuke mensen maar toch is het hetzelfde principe als voodoo: je hebt een pop, die benoem je dat het een persoon is en daar doe je iets mee. Dat het bij reiki positief is is goed en voodoo is natuurlijk slecht want dat is negatief maar het is dualistisch en de werkelijkheid is dat niet.
Eurr, nee dat denk ik ook niet.. het is meer in de trant "Als het mag gebeuren laat mij dan het instrument zijn om de goddelijke universele energie door te stromen, als het mag gebeuren, laat mij dan de andere helpen in de verlichting van .. "quote:Wat ik doe is alleen maar contact maken. Ik help die persoon niet dat ik ga denken "Oh wat ben ik geweldig dat ik dit kan en mag doen enn ..." en het gaat me niet laten denken dat ik beter ben dan een ander die dan "geholpen" moet worden. Nogmaals zo slecht is het niet maar het is toch een opstapje naar, waar ik liever niet naartoe wil.
Ik gebruik een truucje.. om te vragen of er iemand wel of geen reiki wil in zijn onbewuste, geleerd van mijn master.quote:Ik heb vertrouwen dat alles wel goed komt en met die intentie maak ik contact. Want alles in het leven draait om contact, een zoen of een knuffel, een vuist in je oog of erger. Contact met de gedachten van de schrijver van een goed boek, inspiratie of de natuur.
Geweld is natuurlijk slecht enzo maar daar leent reiki zich ook niet voor. Maar bij reiki krijg je ook meteen te maken met ethische bezwaren. Mag ik dit wel doen? Wat als die persoon er niet om heeft gevraagd? Doe ik een ander geweld aan als die "spiritueel" gaat groeien of helen? Want laten we wel wezen, voor veel mensen is het erg moeilijk daarom blijft het maar oppervlakkig.
Nee.. die ene meid is de enige die gemaild heeft, en die moest nog overleggenquote:Op woensdag 28 juni 2006 08:26 schreef deedeetee het volgende:
Goeiemorgen.
Heeft je tante al belangstellenden voor Guus gevonden Bastard ?![]()
Dagje ziek melden, rekken tot het weekend?quote:Op woensdag 28 juni 2006 08:56 schreef Metro2005 het volgende:
mogge allemaal
Wat ik gister ineens had, mijn god zeg. Werd ineens helemaal draaierig, misselijk, had echt hoge koorts ineens, zweette me kapot. moest overgeven, weet ik veel allemaal.
Denk dat ik iets verkeerds gegeten had ofzopff en nu vandaag is de koorts weg dus zit wel gewoon op mijn werk maar heb nog steeds last van maagkramp. Alsof mijn maag constant zichzelf dichtknijpt ofzo
![]()
mja life goes on enzo
Ziek melden doe ik pas als ik half op sterven lig.quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:00 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dagje ziek melden, rekken tot het weekend?
Nee hoor, je hebt vast leuk werk.quote:Op woensdag 28 juni 2006 09:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ziek melden doe ik pas als ik half op sterven lig.(ja ik weet het , stom maarja
)
Jammer........quote:Op woensdag 28 juni 2006 08:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee.. die ene meid is de enige die gemaild heeft, en die moest nog overleggen
quote:
Dat kan ik me voorstellenquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:20 schreef The_Shining het volgende:
Nee maar ik vond dat ikzelf wel aan een flinke update nodig was + alle spyware en al die troep van m'n hd
Dan heb ik je misschien verkeerd begrepen. Ik begreep uit je woorden dat je schoonmaakwerk bij mensen verrichte zonder hun medeweten. Maar nu zeg je dat je alleen contact maakt? Ik confusedquote:Voor de goede orde... ik doe niet aan voodoo of wat dan ook (ik volg ahimsa). Dat heb ik gelezen op allerlei sites en staat in zoveel boeken, het werk van Gandhi. Geweldloosheid zonder zinloos-zinvol geweld tegenstelling die zichzelf in stand houd. Geen geweld aan iemands geest of groei dus. Maar het valt me kennelijk toch niet uit te leggen. Ik kom nooit aan iemands geest, wat moet ik met al die troep. Of is het wel troep. I don't care.
Ik heb geleerd dat als je toch Reiki op afstand geeft, en dat doe je met de beste intenties, en diegene kan of wil het niet ontvangen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 10:09 schreef Geartsjuh het volgende:
Dan heb ik je misschien verkeerd begrepen. Ik begreep uit je woorden dat je schoonmaakwerk bij mensen verrichte zonder hun medeweten. Maar nu zeg je dat je alleen contact maakt? Ik confused.
Ik doe het ook ongeveer zoquote:Op woensdag 28 juni 2006 10:33 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik heb geleerd dat als je toch Reiki op afstand geeft, en dat doe je met de beste intenties, en diegene kan of wil het niet ontvangen.
Dat je aan je gidsen kan vragen, dat als de persoon het niet wil, de energie ook gestuurd mag worden aan de aarde.. want de aardbol kan nooit genoeg positieve energie ontvangen
Ik zend altijd de intentie mee dat als iemand het niet wil ontvangen hij het ook niet zal ontvangen. Je koppelt de energie als het ware aan de ontvankelijkheid van de ontvanger. Wat dat betreft denken we daar wel hetzelfde over volgens mijquote:Eurr, nee dat denk ik ook niet.. het is meer in de trant "Als het mag gebeuren laat mij dan het instrument zijn om de goddelijke universele energie door te stromen, als het mag gebeuren, laat mij dan de andere helpen in de verlichting van .. "
Maar ook dat is een kwestie van insteek
Ik denk het niet.. stuurt het beide met je hart uit volgens mij.. vanuit jouw ziel naar de ontvanger ziel?quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:29 schreef Geartsjuh het volgende:
Alleen wat ik nu merk is dat er volgens mij een verschil zit in gewoon energie of Reiki sturen en het meer geestelijke contact waar Shining op doelt. Dat zijn toch twee verschillende dingen.
Ligt niet alleen aan jou. Dat valt mij ook geregeld op de laatste paar jaar.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:43 schreef senesta het volgende:
Hallo Allemaal,
Wat erg he van dat meisje in Luik?
Ik zat me gisteren te bedenken dat het me al een paar maanden opvalt hoe agressief mensen zijn, snel op hun teentjes getrapt en aggresief in hun reactie's.
Ligt het alleen aan mij of is het jullie ook opgevallen?
Ja verschrikkelijk, je kan alleen maar gissen naar het lot van het andere meisje, maar zal waarschijnlijk hetzelfde hebben...quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:43 schreef senesta het volgende:
Hallo Allemaal,
Wat erg he van dat meisje in Luik?
Ik zat me gisteren te bedenken dat het me al een paar maanden opvalt hoe agressief mensen zijn, snel op hun teentjes getrapt en aggresief in hun reactie's.
Ligt het alleen aan mij of is het jullie ook opgevallen?
MSN trouwens, stuur me maar een invite.. ben nu niet thuis, maar dat komt vanavond wel okquote:Op woensdag 28 juni 2006 12:53 schreef Dromenvanger het volgende:
Terugtrekking uit de maatschappij is verstandig als de maatschappij teveel verlangt
Jongeren zijn jongeren.
Heb je al toegevoegdquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
MSN trouwens, stuur me maar een invite.. ben nu niet thuis, maar dat komt vanavond wel ok
Katana dacht ik.quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:10 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Heb je al toegevoegd
Oliver Shanti is een goede artiest, op de voorkant staat een oosterse persoon met een zwaard. Hoe het dat zwaard dat in Kill Bill Gebruikt wordt ook???
Of Samarai zwaard, kwam ineens erop. katana ken ik niet helemaalquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:13 schreef Bastard het volgende:
[..]
Katana dacht ik.
Morgen grasmaaier kopen... 4 weken terug grasmatten gelegd, gras is nu wel 2 kontjes hoog
Ik heb er nog ff over nagedacht over m'n woordkeuze. Ik denk dat bidden het beste woord is, een vorm van. Het gaat niet vanuit mij naar iets anders en dan door naar jou het gebeurt op hetzelfde moment. Zo dan.quote:Op woensdag 28 juni 2006 12:21 schreef Bastard het volgende:
Ik denk het niet.. stuurt het beide met je hart uit volgens mij.. vanuit jouw ziel naar de ontvanger ziel?
Huh?quote:Op woensdag 28 juni 2006 13:41 schreef The_Shining het volgende:
Wat DV zei over mensen die hij ziet op straat met lange gezichten. Dat kan beter. Moet iemand 's wat aan die lange gezichten doen. Als jij nou weet hoe je mensen kan laten lachen wat doe je dan fout? En ga nu ajb niet "weet je wel zeker wat je doet" ja dat weet ik heel goed.
Dan heb ik dus nieuwe hoeren aangemaaktquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |