zit er dik in als ze zo blijven prutsen achterinquote:Op zondag 25 juni 2006 21:54 schreef HajdukSplit het volgende:
Zoviezo nog 1 rood voor NL schat ik zo...
80% kans op rood.quote:Op zondag 25 juni 2006 21:58 schreef bramdaman het volgende:
van bommel mag en straks uit, mannetje laten lopen, weinig geleerd
Mee eensquote:Op zondag 25 juni 2006 21:58 schreef bramdaman het volgende:
Ik zei het jequote:Op zondag 25 juni 2006 21:54 schreef HajdukSplit het volgende:
Zoviezo nog 1 rood voor NL schat ik zo...
quote:Op zondag 25 juni 2006 22:35 schreef -Wolf- het volgende:
Portugal - The Netherlands (HT)
---------------------------------------------
0-1 Van Bommel
0-2 Boulahrouz
1-2 Maniche
2-2 Costinha
3-2 Costinha (player sent off!)
---------------------------------------------
4-2 Petit
4-3 Van Bronkhorst
5-3 Figo
5-4 Boulahrouz (player sent off!)
6-4 Deco
6-5 Sneijder
6-6 Van der Vaart
7-6 Ricardo
8-6 Nuno Valente
9-6 Deco (rood)
He Larsquote:Op zondag 25 juni 2006 22:37 schreef detulp050 het volgende:
Die man zouden ze eenzame opsluiting moeten geven
verbaast me dat ie geen geel geeftquote:Op zondag 25 juni 2006 22:39 schreef Kasatka het volgende:
OH SHIT WAT EEN KANS
Portugal - The Netherlands (HT)quote:Op zondag 25 juni 2006 22:40 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
wat zijn alle kaarten nou ?
Neee, Nederland moet scorenquote:Op zondag 25 juni 2006 22:40 schreef matthijz het volgende:
Ricordo moet geel krijgen voor tijdrekken![]()
![]()
Dit zijn pas stats he!quote:Op zondag 25 juni 2006 22:54 schreef Bruce117 het volgende:
Doe er nog maar eentje bij
quote:Op zondag 25 juni 2006 22:55 schreef Phil_Ivey het volgende:
Ik vind de scheids wel goed eigenlijk...
Ik ben maar een dom vrouwtje, dus leg me even de regel uit over een niet gekregen klap waarvoor de scheidsrechter rood trekt?quote:Op zondag 25 juni 2006 22:59 schreef Phil_Ivey het volgende:
[..]
Voetbal kent bepaalde regels, overtreed je die krijg je geel of rood.
Zo denkt die beste man inderdaad. Elke fucking stap op de veter was geel. Niet dat het merendeel niet terecht was, maar man wat een idioot. En als je dan zo redeneert, dan was die kopstoot van Figo roder dan bloed. En was het een penalty. En de manier van bestraffen is ook een self fulfilling prophecy. Als jij voor elke sliding die net niet op de bal is geel trekt in zo'n toernooi, dan krijg je de zaken wel op scherp. Domino effect.quote:Op zondag 25 juni 2006 22:59 schreef Phil_Ivey het volgende:
hoe illustratief, verloren door het loslopende mannetje van van Bommelquote:Op zondag 25 juni 2006 21:58 schreef bramdaman het volgende:
alleen die tweede gele voor Boulahrouz was onterecht.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:05 schreef roelofjan het volgende:
En toch was het meerdendeel van die kaarten wel terecht, maar ja..
Vlak daarna, met die 'geblesseerde' speler van Portugal, zat ik al te denken: niet terugspelen, gewoon doen alsof en snel aanvallen. Goed om te zien dat dat ook gebeurde.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:06 schreef PirE het volgende:
[..]
alleen die tweede gele voor Boulahrouz was onterecht.
Mja, dat is waar; maar hij had de wedstrijd niet onder controle. Als je zelf sport voel je dat aan; als de scheids de wedstrijd wel of niet onder controle heeft. Hier dus niet; de kaarten waren niet het uiterste middel meer; maar een reguliere ordehandhavingsmethode. En dan krijg je het probleem van 'deflatie'; een kaart wordt 'gewoon'...quote:Op zondag 25 juni 2006 22:59 schreef Phil_Ivey het volgende:
[..]
Juist ja, stond dus ook bovenaan deze paginaquote:
Je vergeet de dubbele.quote:
3e wedstrijd waren het er maar 2.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:10 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Mja, dat is waar; maar hij had de wedstrijd niet onder controle. Als je zelf sport voel je dat aan; als de scheids de wedstrijd wel of niet onder controle heeft. Hier dus niet; de kaarten waren niet het uiterste middel meer; maar een reguliere ordehandhavingsmethode. En dan krijg je het probleem van 'deflatie'; een kaart wordt 'gewoon'...
Even gequote van Wikipedia: In Euro 2004, he officiated in 3 games, issuing 15 yellows and 1 red. He ended the tournament in fourth place on the Referee's cards per game table, brandishing an average of 5.5 a game. Above him were Manuel Gonzalez (Spain), Urs Meier (Switzerland), and Lucilio Batista (Portugal), who racked up an astonishing 10 cards per game!
Ik durf te wedden dat ie nu meer haalt. Weet iemand de andere wedstrijden die hij heeft gefloten? Zwitserland - Frankrijk was iig 6 - 2 in kaarten... (Allemaal geel.)
quote:Op zondag 25 juni 2006 23:12 schreef Trancelocator het volgende:
Stond Poll maar op het veld, dan was het gewoon nog steeds elf tegen elf.
Nee, 16, waarvan 4 zijn omgezet naar Rood. Zie het plaatje maar.quote:
Dan is het alsnog 8 2/3 kaart de wedstrijd.quote:
Zestien keer geel, en nog vier keer geel wat ook nog vier keer rood maakt. Die tweede gele kaarten zijn er niet bij. Het was geen enkele keer geel + rood, maar telkens geel + geel = rood.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:14 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Nee, 16, waarvan 4 zijn omgezet naar Rood. Zie het plaatje maar.
quote:Op zondag 25 juni 2006 23:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zestien keer geel, en nog vier keer geel wat ook nog vier keer rood maakt. Die tweede gele kaarten zijn er niet bij. Het was geen enkele keer geel + rood, maar telkens geel + geel = rood.
Ja, layout is fucked, maar de Bold geeft rood aan en in code doet dat het niet.quote:Maniche (20) v. Bommel (2)
Costinha (31) Boulahrouz (7)
Costinha (45) v. Bronckhorst (59)
Petit (50) Boulahrouz (63)
Luis Figo (60) Sneijder (73)
Deco (73) Van der Vaart (74)
Ricardo (76) v. Bronckhorst (90)
Nuno Valente (76)
Deco (78)
* moussie stemt voor ROODquote:Op zondag 25 juni 2006 23:26 schreef pos het volgende:
Ik hoor net dat de baas van de Fifa, op de portugese tv, heeft gezegd dat de scheidsrechter zelf in aanmerking komt voor een gele/rode kaart![]()
Wacht even, ze staan er inderdaad tussen, maar op een nieuwe regel.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:31 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
[afbeelding]
[..]
Ja, layout is fucked, maar de Bold geeft rood aan en in code doet dat het niet.![]()
En wat levert het op? Niks. Doofpot. Fijn he.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:26 schreef pos het volgende:
Ik hoor net dat de baas van de Fifa, op de portugese tv, heeft gezegd dat de scheidsrechter zelf in aanmerking komt voor een gele/rode kaart![]()
Echt ziek gewoon...quote:Op zondag 25 juni 2006 23:31 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
[afbeelding]
[..]
Ja, layout is fucked, maar de Bold geeft rood aan en in code doet dat het niet.![]()
Die laat zoveel mogelijk spelers staan. Ik denk dat Ivanov die tactiek ook gaat adopteren, dan kan hij honderd keer geel geven in één wedstrijd.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:37 schreef WEST het volgende:
Waarom stellen ze uberhaud die ivanov op dan had ik liever Poll gehad die kon teminste nog fluiten
Misschien blind? Het was geel en Figo werd geraakt!quote:Op zondag 25 juni 2006 23:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben maar een dom vrouwtje, dus leg me even de regel uit over een niet gekregen klap waarvoor de scheidsrechter rood trekt?
Vigo probeerde de schouder van Boulah te koppenquote:Op maandag 26 juni 2006 00:01 schreef Phil_Ivey het volgende:
[..]
Misschien blind? Het was geel en Figo werd geraakt!
Kom op zeg, er was toch geen enkele opzet bij?quote:Op maandag 26 juni 2006 00:01 schreef Phil_Ivey het volgende:
[..]
Natuurlijk werd hij geraakt. Dat mag. Je mag niet slaan, dus als dat was gebeurd had er zeker een kaart gegeven moeten worden.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:01 schreef Phil_Ivey het volgende:
[..]
Je weet meer van pokeren dan voetbalquote:Op zondag 25 juni 2006 23:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Zo denkt die beste man inderdaad. Elke fucking stap op de veter was geel. Niet dat het merendeel niet terecht was, maar man wat een idioot. En als je dan zo redeneert, dan was die kopstoot van Figo roder dan bloed. En was het een penalty. En de manier van bestraffen is ook een self fulfilling prophecy. Als jij voor elke sliding die net niet op de bal is geel trekt in zo'n toernooi, dan krijg je de zaken wel op scherp. Domino effect.
Ja hoor, zo hard dat hij een halve meter de lucht in vloogquote:Op maandag 26 juni 2006 00:01 schreef Phil_Ivey het volgende:
[..]
Hele toepasselijke smiley vandaag.quote:
Hij wilde hem natuurlijk niet slaan nee, maar ging wel op zo'n manier het duel in dat dit te verwachten was. De kaart had ook gegeven kunnen worden voor blokkeren imo.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:04 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Kom op zeg, er was toch geen enkele opzet bij?
De penalty die ik noemde sloeg niet op Figo, maar op het gevaarlijk spel tegen Robben, waarbij Ivanov al eerder floot voor een rare aanvalsfout van Kuijt. Zoals hij wel meer floot tegen aanvalsfouten, zelfs als de doelman uit het doelgebied was.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:05 schreef Phil_Ivey het volgende:
Je weet meer van pokeren dan voetbal. Die kopstoot was inderdaad rood maar daar zou nooit een penalty voor gegeven worden
.
De tweede kaart van Boula was onterecht. De kaart van Deco ook. Daarbij gaat het er niet zozeer om of de kaarten formeel terecht zijn of niet. Het gaat erom dat je als scheidsrechter de wedstrijd in de hand weet te houden. Als je 20 kaarten trekt en nog loopt alles en iedereen over elkaar heen, dan heb je gewoonweg gefaald. Hoe formeel terecht je kaarten ook kunnen zijn. Het is geen mechanisch fenomeen van regeltjes kijken en die navolgen.quote:Ik ben benieuwd welke gele kaart niet terecht was. Als een voetballer te laat is begaat deze vaak een overtreding (zit in het systeem ingebakken omdat de meeste scheidsen daar niet voor fluiten).
Daar heb je wel een goed punt.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:47 schreef nostra het volgende:
[..]
De penalty die ik noemde sloeg niet op Figo, maar op het gevaarlijk spel tegen Robben, waarbij Ivanov al eerder floot voor een rare aanvalsfout van Kuijt. Zoals hij wel meer floot tegen aanvalsfouten, zelfs als de doelman uit het doelgebied was.
[..]
De tweede kaart van Boula was onterecht. De kaart van Deco ook. Daarbij gaat het er niet zozeer om of de kaarten formeel terecht zijn of niet. Het gaat erom dat je als scheidsrechter de wedstrijd in de hand weet te houden. Als je 20 kaarten trekt en nog loopt alles en iedereen over elkaar heen, dan heb je gewoonweg gefaald. Hoe formeel terecht je kaarten ook kunnen zijn. Het is geen mechanisch fenomeen van regeltjes kijken en die navolgen.
Deco had al rood moeten krijgen na die aanslag op Heitinga.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:47 schreef nostra het volgende:
[..]
De penalty die ik noemde sloeg niet op Figo, maar op het gevaarlijk spel tegen Robben, waarbij Ivanov al eerder floot voor een rare aanvalsfout van Kuijt. Zoals hij wel meer floot tegen aanvalsfouten, zelfs als de doelman uit het doelgebied was.
[..]
De tweede kaart van Boula was onterecht. De kaart van Deco ook. Daarbij gaat het er niet zozeer om of de kaarten formeel terecht zijn of niet. Het gaat erom dat je als scheidsrechter de wedstrijd in de hand weet te houden. Als je 20 kaarten trekt en nog loopt alles en iedereen over elkaar heen, dan heb je gewoonweg gefaald. Hoe formeel terecht je kaarten ook kunnen zijn. Het is geen mechanisch fenomeen van regeltjes kijken en die navolgen.
Daar ben ik het mee oneens. De regels moeten zo precies mogelijk worden nageleefd. Als Deco een bal vasthoudt krijgt hij daarvoor geel. Als elke scheids de regels naleeft heb je minder last van verschillen tussen scheidsen.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:47 schreef nostra het volgende:
Als je 20 kaarten trekt en nog loopt alles en iedereen over elkaar heen, dan heb je gewoonweg gefaald. Hoe formeel terecht je kaarten ook kunnen zijn. Het is geen mechanisch fenomeen van regeltjes kijken en die navolgen.
Niet je eigen blindheid op anderen projecteren graagquote:Op maandag 26 juni 2006 00:01 schreef Phil_Ivey het volgende:
Inderdaad... wel door een idioot als Ivanov jaquote:Op maandag 26 juni 2006 00:14 schreef Phil_Ivey het volgende:
Hij wilde hem natuurlijk niet slaan nee, maar ging wel op zo'n manier het duel in dat dit te verwachten was. De kaart had ook gegeven kunnen worden voor blokkeren imo.
Juistem... en daar draait het helemaal om: niet de letter van de Fifa-regeltjes volgen, maar de geest van de voetbalwedstrijd. Iets wat Ivanov -en sommige anderen- niet schijnen te begrijpen.quote:Op maandag 26 juni 2006 00:47 schreef nostra het volgende:
Je zou het prima doen als Fifa-bobo... die hebben ook alleen verstand van regeltjes, maar niet van een sport genaamd voetbal. Vandaar ook de enorme kloof tussen de bobo's enerzijds, en de spelers en fans anderszijds.quote:Op maandag 26 juni 2006 02:34 schreef Phil_Ivey het volgende:
Daar ben ik het mee oneens. De regels moeten zo precies mogelijk worden nageleefd. Als Deco een bal vasthoudt krijgt hij daarvoor geel. Als elke scheids de regels naleeft heb je minder last van verschillen tussen scheidsen.
quote:Op maandag 26 juni 2006 09:06 schreef cappp het volgende:
Misschien kunnen we beter bijhouden wie niet een kaart heeft gehad.
Die handsbal was toch redelijk obvious?quote:Op maandag 26 juni 2006 13:02 schreef Phil_Ivey het volgende:
Ik vraag me af of de criticasters hier goedkeurend zaten te klappen bij de rode kaarten van Portugal.
Weet je wat een goede manier is om een bedrijf naar de klote te helpen? Een stiptheidsactie. Het precies naleven van de regels. In bepaalde posities moet je dat, in andere hoor je dat niet. Een scheids zou zijn functie moeten kennen.quote:Op maandag 26 juni 2006 02:34 schreef Phil_Ivey het volgende:
De regels moeten zo precies mogelijk worden nageleefd.
jep.quote:Op maandag 26 juni 2006 13:16 schreef paultjuhhh het volgende:
Boulahrouz heeft toch de 1e rode kaart gehad van nederland van dit toernooi ?
( ff voor mn poule)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |