abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39209035
Vorige deel: Werk vinden is op dit moment lastig (deel 7)

Laatste post:
quote:
Ik ben ook al een tijd op zoek naar een baan en sinds kort is mij een baan aangeboden die in mijn ogen attractief is. Ik heb tussentijds wel op oproepbasis gewerkt maar voor een echte baan moest ik lang wachten. Zeker 9 maanden. Vaak was ik te licht, of had ik te weinig ervaring, of ik was overgekwalificeerd, kortom allemaal lulsmoezen die ik vaak aan hem moeten horen. Ik kon wel bij een computerbedrijf aan de slag gaan maar die arbeidsvoorwaarden waren zo slecht dat ik ipv onderhandelen meteen bedankt heb voor de eer. Ik word vaak wel uitgenodigd dus gelukkig vallen mijn brieven wel op. Maar ik kan het me voorstellen dat andere mensen gefrustreerd raken als ze naar aanleiding van je brief al besluiten om je niet uit te nodigen.

Verder ben ik echt niet dol op uitzendbureaus. Ik merk dat de consultants niet goed naar me luisteren. Ik zeg A maar ze bieden me B aan. Nee, ik ben totaal afgeknapt op uitzendbureaus. Als je werk zoekt kan je beter het heft in eigen nemen en de P&O-afdelingen van de bedrijven zelf benaderen. Dat maakt meer indruk dan dat je via een intermediair laat bemiddelen.
Hier verder over het vinden van werk.
pi_39209053
ik heb werk maar als ik iets leuks zie solliciteer ik wel
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_39209274
Ik plaats een onbeschaamde TVP omdat ik het vandaag toevallig even compleet beu ben om over sollicitatie-ellende te praten.
pi_39209353
Arual, gewoon NED aanmoeding dan vanavond
pi_39209441
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:59 schreef komrad het volgende:
ik heb werk maar als ik iets leuks zie solliciteer ik wel
Zo doe ik dat ook
pi_39209677
ik heb nou voor het eerst na 4 werkgevers in 5 jaar dat ik he-le-maal op me'n plek zit,. heb het nog nooit zo naar me'n zin gehad,. is ook wel eens lekker
  maandag 26 juni 2006 @ 11:39:17 #7
46794 Berkery
Fat bastard
pi_39243219
quote:
Op zondag 25 juni 2006 16:17 schreef nightfall het volgende:
ik heb nou voor het eerst na 4 werkgevers in 5 jaar dat ik he-le-maal op me'n plek zit,. heb het nog nooit zo naar me'n zin gehad,. is ook wel eens lekker
Dat heb ik nu ook. Al moet ik wel elke dag 140 km a twee uur in de auto reizen. Wat mij betreft hoef ik hier niet weg (ik zit hier nu als uitzendkracht voor 3 maanden).

=edit=
Ik werk als webmaster, en heb afgelopen half jaar gewerkt bij een kutbedrijf, maar sinds twee weken ben ik via een uzb aan de slag bij een overheidsinstantie en dat ligt me veel beter.

[ Bericht 12% gewijzigd door Berkery op 26-06-2006 16:00:46 ]
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_39243254
Geef even aan wat voor soort werk jullie doen a.u.b.
pi_39249407
quote:
Op maandag 26 juni 2006 11:40 schreef Koningin het volgende:
Geef even aan wat voor soort werk jullie doen a.u.b.
Ik zoek een baan waarin ik creatief met taal bezig kan zijn. Tekstschrijver, journalist, redacteur, uitgever, dat soort dingen. Ik heb Nederlands gestudeerd, maar ik ga misschien een DTP-cursus volgen.
pi_39390463
Hoi Arual,

Kwam tijdens het surfen op dit forum toevallig jouw berichtje tegen. Ook ik (v, 27) heb Nederlands gestudeerd en ook ik zoek een leuke baan als redacteur/communicatiemedewerker enz. Het lijkt me leuk om met jou in contact te komen. Misschien kunnen we onze sollicitatieperikelen delen.

Gr. M.
pi_39391749
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:25 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik zoek een baan waarin ik creatief met taal bezig kan zijn. Tekstschrijver, journalist, redacteur, uitgever, dat soort dingen. Ik heb Nederlands gestudeerd, maar ik ga misschien een DTP-cursus volgen.
Ik heb dus een multi-media opleiding gedaan, maar nergens dus fatsoenlijk werk te vinden, ook haast geen DTP
Nee, het is zelfs zover gezakt bij mij dat ik nu bij Kasta kom te werken waarschijnlijk in een call-center, voor 2 scheten en 1 knikker per uur
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
pi_39391874
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:24 schreef kaos- het volgende:

[..]

Ik heb dus een multi-media opleiding gedaan, maar nergens dus fatsoenlijk werk te vinden, ook haast geen DTP
Nee, het is zelfs zover gezakt bij mij dat ik nu bij Kasta kom te werken waarschijnlijk in een call-center, voor 2 scheten en 1 knikker per uur
Ik zat zelf ook op multimedia maar ben er niet mee verder gegaan.
Ik ken verder nog wel genoeg mensen die na en tijdens de opleiding voor zichzelf beginnen en er aardig mee verdienen...

Waarom doe je dat niet?
pi_39392668
Is inderdaad een mogelijkheid, een vriend van mij is daar ook druk mee bezig, en hij heeft opzich ook wel werk voor me, maar is allemaal op projectbasis (niet vast dus)
En zal waarschijnlijk gewoon contant uitbetaald worden, daar heb ik ook weer niet zoveel zin in (geen vakantie-geld, geen vrije dagen, je kent het wel)
Moet gewoon iets voor vast hebben, en gelieve iets als verkoper (in een winkel, wat ik nu ook doe) of in de computer/creatieve-sector
<a href="http://soundcloud.com/kaos001" target="_blank" rel="nofollow">Soundcloud</a>
pi_39396545
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 13:42 schreef kreeft79 het volgende:
Hoi Arual,

Kwam tijdens het surfen op dit forum toevallig jouw berichtje tegen. Ook ik (v, 27) heb Nederlands gestudeerd en ook ik zoek een leuke baan als redacteur/communicatiemedewerker enz. Het lijkt me leuk om met jou in contact te komen. Misschien kunnen we onze sollicitatieperikelen delen.

Gr. M.
Ik zet mijn mailadres in mijn profiel, dan kun je me mailen!

Volgens mij heeft bijna iedereen die Nederlands heeft gestudeerd het moeilijk. Hier in het dorp zit een dame van dertig die Nederlands heeft gedaan nog steeds achter de kassa bij de buurtsuper. Dat hoorde ik vandaag - en dan word ik weer even erg stil...

pi_39396642
quote:

[..]

Ik was juist van plan om een DTP-cursus te gaan volgen. Simpelweg omdat de bedrijven waar ik solliciteer meestal twee afdelingen hebben: er werken tekstschrijvers én ontwerpers. Als ik er nu voor zorg dat ik zo'n beetje van alle markten thuis ben, dan heb ik wat meer ingangen.

In ieder geval, dat dacht ik...
pi_39396839
Heb jij bedrijfje voor me dan waar ze ontwerpers zoeken ?
pi_39396972
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:13 schreef kaos- het volgende:
Heb jij bedrijfje voor me dan waar ze ontwerpers zoeken ?

Ik baseer me op de bedrijven die ik open sollicitaties heb gestuurd... Tekstbureaus, reclamebureaus. Ik denk gewoon dat ik daar meer kans maak met twee papiertjes...

Kijk je wel eens op villamedia. nl? Daar kun je eventueel ook zelf een advertentie zetten.
pi_39397096
Toffe site, maar zoals ik al had verwacht, bijna alles zit in het westen van het land
pi_39397449
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:22 schreef kaos- het volgende:
Toffe site, maar zoals ik al had verwacht, bijna alles zit in het westen van het land
Daar heb ik ook last van... En op zich is vanuit Nijmegen alles prima te bereiken, maar veel werkgevers zien het niet zo zitten, een werknemer die een flinke afstand af meot leggen.

Maar houd die site in de gaten - hij is erg up to date. Sporadisch zit er iets bij dat niet in de randstad zit. en op het prikbord kun je zoals gezegd zelf een advertentie plaatsen.
pi_39399804
quote:

[..]

maar toch snap ik iets niet....je bent dus afgestudeerd in multi media, je kan toch ook bijvoorbeeld
bij een reclamebureau gaan werken?
Alle multimedia aspecten van reclamecampagnes uitvoeren?
Dat is tenminste de reden waarom ik die opleiding wilde doen...en dat is niet eens het enige, maar ik ga jou niet zitten vertellen wat je op je opleiding gehad hebt aangezien jij hem afgerond hebt en ik er na eenjaar weer vanaf was.
Maar wat ik wil zeggen is dus; van al die dingen die je op school geleerd hebt en gemaakt hebt.....is er toch wel een baan te vinden waar je dat ook daadwerkelijk kan uitvoeren of is dat ECHT niet zo?
pi_39403465
Het probleem is gewoon dat er niet zoveel bedrijven hier in de buurt die vacatures hebben.
Kan wel open solicitatie sturen, maar 99 van de 100 keer vis je dan achter het net
En natuurlijk kan ik wel reclamedingen bouwen, dat heb ik ook allemaal gehad op mn opleiding, maar vind maar es zo'n bedrijf, en dan ook nog vacatures voor die functie
pi_39410075
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 20:05 schreef kaos- het volgende:
Het probleem is gewoon dat er niet zoveel bedrijven hier in de buurt die vacatures hebben.
Kan wel open solicitatie sturen, maar 99 van de 100 keer vis je dan achter het net
En natuurlijk kan ik wel reclamedingen bouwen, dat heb ik ook allemaal gehad op mn opleiding, maar vind maar es zo'n bedrijf, en dan ook nog vacatures voor die functie
Goed , ik ben er zelf niet makkelijk in ..MAAR ...als jij een oleiding hebt gedaan en injouw huidige woon omgeving is er geen werk te vinden...en je weet dat dat in de randstad wel zo is....wat doe je dan nog in je huidige woonplaats:S
verhuis dan !! dit gaat toch om je toekomst?? en je loopbaan enzo!!!!
en zo groot is nederland nou ook weer niet dus zooo ver verhuis je dus ook niet!!

kom op
pi_39418706
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 17:04 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik zet mijn mailadres in mijn profiel, dan kun je me mailen!

Volgens mij heeft bijna iedereen die Nederlands heeft gestudeerd het moeilijk. Hier in het dorp zit een dame van dertig die Nederlands heeft gedaan nog steeds achter de kassa bij de buurtsuper. Dat hoorde ik vandaag - en dan word ik weer even erg stil...

Ik heb je mailadres genoteerd. Stuur je deze week een mail! Groetjes, M.
pi_39433614
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:23 schreef kreeft79 het volgende:

[..]

Ik heb je mailadres genoteerd. Stuur je deze week een mail! Groetjes, M.
Prima, dan haal ik m'n mailadres weer uit mijn profiel!

* _Arual_ was vandaag een beetje depri vanwege al die sollicitatieperikelen. Als je niet oplet, help je er zo ook nog je privé-leven mee naar een andere wereld.
pi_39436771
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 23:20 schreef bxie het volgende:

[..]

[verhaal]

kom op
Ben niet van plan om mn vrienden te gaan verlaten hier, ik heb veel voor mn loopbaan over, maar vrienden en prettige leefomgeving vind ik velen malen belangrijker dan een paar centen meer in de maand.
pi_39457346
Ik zit in dezelfde positie als komrad en Koningin. Heb nu wel werk maar wil graag iets anders. Ik ben vorig jaar afgestudeerd en werk nu dus een jaar, maar het is niet echt een functie gericht op mijn opleiding (en dat wil ik wel graag, HBO- Communicatie).

Ik woon in het Noorden en daar zijn de banen sowieso al wat moeilijker te vinden. Verhuizen is voor mij ook niet echt een optie, niet richting de randstad althans.

Heb de afgelopen weken een aantal sollicitaties verstuurd maar behalve ontvangstbevestigingen nog geen reacties gehad.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_39459691
ik ben ook wat lui en kritisch dus ik stuur maar weinig brieven, en zo slecht zit ik nu ook weer niet
pi_39462843
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 23:29 schreef kaos- het volgende:

[..]

Ben niet van plan om mn vrienden te gaan verlaten hier, ik heb veel voor mn loopbaan over, maar vrienden en prettige leefomgeving vind ik velen malen belangrijker dan een paar centen meer in de maand.
Dat snap ik wel , ik ben zelf ook niet makkelijk in dat soort dingen, maar je bent niet getrouwd enzo toch ...je hebt toch ook niet voor niks die opleiding gedaan ik neem aan dat je dus wel van plan was om daar later dus echt iets mee te gaan doen, en soms betekent dat dus ook ergens anders gaan wonen, ik heb het niet zo zeer over de centen die je verdient , maar over wat je dus uiteindelijk van plan was en wat je er uiteindelijk mee doet.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 juli 2006 @ 17:06:15 #29
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_39545680
Op verzoek [Centraal]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_39565584
Alle momenteel beschikbare vacatures in deze omgeving, zijn vrijwilligersfuncties. Ben ik overigens de enige die zich "te goed" voelt voor vrijwilligerswerk? Toen ik het er met werkloze klasgenoten over had, kreeg ik echt het gevoel dat ik een paria ben, omdat ik blijkbaar als enige niet voor niets wil gaan werken.
pi_39565940
uhm ik vind dat je vrijwilligers werk mot doen bij iets wat je leuk vind , dus gwn omdat je het echt leuk vind, naast je gewone werk.
Niet als "je werk", ik snap zelf ook niet waarom mensn dat doen....
  donderdag 6 juli 2006 @ 10:46:06 #32
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39566071
Vrijwilligerswerk kan een goede opstap zijn naar een betaalde baan. Alleen al bijvoorbeeld door je aantoonbare werkervaring en motivatie om je ook ergens voor in te zetten als je niet betaald krijgt. Voor mijn banen was mijn vrijwilligerswerk steeds cruciaal en toen ik zelf iemand aan moest nemen, keek ik daar ook naar.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_39566323
Ergens vind ik het gewoon niet eerlijk. Verdomme, ik had beter kapper kunnen worden of zo. Waar is al die uitsloverij op school en studie nu goed voor geweest?
  donderdag 6 juli 2006 @ 10:57:57 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39566442
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:53 schreef _Arual_ het volgende:
Ergens vind ik het gewoon niet eerlijk. Verdomme, ik had beter kapper kunnen worden of zo. Waar is al die uitsloverij op school en studie nu goed voor geweest?
Ik vind dat je wel erg blijft hangen in het negatieve. Je had het je anders voorgesteld. Goed, dat is zuur. Maar probeer daar nou eens een streep onder te zetten en ga zoeken naar je mogelijkheden, in plaats van te blijven sippen over je onmogelijkheden.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:01:02 #35
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39566535
Je moet het inderdaad wel positief zien, anders word je echt nergens aangenomen. Als je al met een negatieve houding binnenkomt.
Ik zit nu aan de andere kant. Moet solliciteren, maar kan niet aangenomen worden (ga over 2 weken met zwangerschapsverlof, dus niemand wil me), maar word, ondanks slechte brieven, wel voor gesprekken uitgenodigd. En zelfs ergens voor de tweede ronde.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_39566566
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel erg blijft hangen in het negatieve. Je had het je anders voorgesteld. Goed, dat is zuur. Maar probeer daar nou eens een streep onder te zetten en ga zoeken naar je mogelijkheden, in plaats van te blijven sippen over je onmogelijkheden.
sorry, ik heb vandaag net weer een dip

Ik ben me wel aan het oriënteren op een nieuwe studie of cursus. Maar iedere keer kom ik toch weer op iets uit dat wel erg op Nederlands lijkt, en ik vraag me dan af wat ik daar precies mee opschiet. Ik had ook even iets heel anders op het oog, maar daarvoor bleek je weer wiskunde B en natuurkunde nodig te hebben. AAAAAAAAAAARGH.

Soms is het net alsof ik een fuik in ben gewandeld.
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:04:35 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39566631
Ik denk eerlijk gezegd dat je het probleem niet moet zoeken in je studie Nederlands. Maar goed, dat heb ik volgens mij al vaker tegen je gezegd.
pi_39566635
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:01 schreef YPPY het volgende:
Je moet het inderdaad wel positief zien, anders word je echt nergens aangenomen. Als je al met een negatieve houding binnenkomt.
Ik zit nu aan de andere kant. Moet solliciteren, maar kan niet aangenomen worden (ga over 2 weken met zwangerschapsverlof, dus niemand wil me), maar word, ondanks slechte brieven, wel voor gesprekken uitgenodigd. En zelfs ergens voor de tweede ronde.
Als ik word uitgenodigd, dan is het wel altijd vanwege het enthousiasme dat uit de brief spreekt. En áls ik dan op gesprek ga, ben ik natuurlijk nog enthousiaster. Gelukkig kom ik niet altijd negatief over. Dit topic is wel zo'n beetje de plaats waar ik mijn gal spuw.
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:07:10 #39
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39566719
Gelukkig maar. Hier maakt het niet zo uit natuurlijk. Weet je ook waarom je alsnog niet wordt aangenomen? Als je mag komen, ben je al een heel eind. Zit het probleem wel echt bij je studie? Het lijkt me ook zo zonde van de tijd en je energie als je een andere studie o.i.d. volgt en je wordt alsnog niet aangenomen.
*OUD heilige*
pi_39567342
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:07 schreef YPPY het volgende:
Gelukkig maar. Hier maakt het niet zo uit natuurlijk. Weet je ook waarom je alsnog niet wordt aangenomen? Als je mag komen, ben je al een heel eind. Zit het probleem wel echt bij je studie? Het lijkt me ook zo zonde van de tijd en je energie als je een andere studie o.i.d. volgt en je wordt alsnog niet aangenomen.
De algemene teneur?

"Je hebt de juiste opleiding, maar doe eerst maar eens een paar jaar ervaring op. Ergens anders, niet hier nee."
"Je bent te hoog opgeleid. Je komt hier alleen om ervaring op te doen, en dan vertrek je vlak na de dure inwerkperiode naar een beter betaalde baan."

Vooral dat laatste zit me dwars. Ik ben echt niet zo iemand die na een paar maanden weer vertrekt, of uit is op een enorm salaris. Maar naar aanleiding van mij CV wordt dat vaak al wel geconcludeerd. Soms denk ik erover om mijn CV een beetje af te zwakken, bijvoorbeeld door te beweren dat ik enkel een bachelordiploma heb behaald. Ik weet niet of dat verstandig is? Iemand?

Het is telkens dat CV. Bij de jeugdafdeling van een boekhandel moest ik het afleggen tegen iemand die haar hele leven al met kinderen had gewerkt, ik geloof in het basisonderwijs. Daar stond ik met mijn cursus jeugdliteratuur op de uni (en jaren oppaservaring ).

Er zijn de laatste tjid veel journalisten ontslagen, die azen met al hun jaren werkervaring op dezelfde baantjes als ik. Soms worden juniorfuncties veranderd in seniorfuncties, omdat er zich nu eenmaal veel mensen met een bak ervaring meldden voor de vacature. Dan ben ik weer kansloos. Ondertussen ben ik mijn CV wel aardig aan het opvullen met freelance-opdrachten, maar echt heel vlot gaat dat niet. Als je als journalist in dienst bent bij een krant, heb je natuurlijk veel meer opdrachten.

En ik moet ook toegeven dat ik bij gebrek aan vacatures héél veel open sollicitaties de deur uit heb gedaan. Dan is de kans dat je brief ergens onderin een laatje belandt natuurlijk erg groot. Misschien had ik daar iets meer van verwacht.

Het is gewoon frustrerend omdat ik wéét dat ik goed kan schrijven, dat ik echt die kant op moet. Ik heb na Nederlands een jaar lang een heel andere studie gedaan. En toen gingen de docenten onafhankelijk van elkaar dingen zeggen als: "Dat essay is briljant. Zou jij niet iets in de journalistiek willen doen?" "Jij moet later echt gaan schrijven". "Is een studie Nederlands niets voor jou? Volgens mij zou je dat heel goed doen!"

Ik heb er echt om gejankt, om dat soort opmerkingen. Dat er eindelijk mensen van me overtuigd zijn, maar dat zij me niet verder konden helpen - zo pijnlijk. Want bij werkgevers krijg ik nergens de kans om het te bewijzen. Vóór mij tientallen anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 06-07-2006 11:34:02 ]
pi_39567424
Oef, dat ei ben ik nu ook weer even kwijt.
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:37:29 #42
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39567673
Probeer anders die ervaring wel op te doen. Als dat een argument is om je niet aan te nemen. En dat is misschien als vrijwilliger, maar als je laat zien dat je leuke stukken schrijft in wat van die blaadjes bewijs je dat het je het kan. Met een beetje geluk wordt zoiets ook nog gelezen door selecteurs ergens bij een krant. Of via huis-aan-huisblaadjes. Het is misschien minder leuk, maar je kunt wel laten zien dat je het wilt en kunt.
*OUD heilige*
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:39:03 #43
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39567739
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:29 schreef _Arual_ het volgende:
Alle momenteel beschikbare vacatures in deze omgeving, zijn vrijwilligersfuncties. Ben ik overigens de enige die zich "te goed" voelt voor vrijwilligerswerk? Toen ik het er met werkloze klasgenoten over had, kreeg ik echt het gevoel dat ik een paria ben, omdat ik blijkbaar als enige niet voor niets wil gaan werken.
Als je de tijd ervoor hebt tijdens het werk zoeken, waarom niet? Je doet hoe dan ook ervaring op, leert weer wat mensen kennen waar je later eventueel wat aan hebt.. Ik werk in de journalistiek, en heb voor ik een echte baan had regelmatig wat klussen 'om niet' gedaan. Overwegend positieve ervaringen!
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_39567808
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:39 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Als je de tijd ervoor hebt tijdens het werk zoeken, waarom niet? Je doet hoe dan ook ervaring op, leert weer wat mensen kennen waar je later eventueel wat aan hebt.. Ik werk in de journalistiek, en heb voor ik een echte baan had regelmatig wat klussen 'om niet' gedaan. Overwegend positieve ervaringen!
Wat was er dan voornamelijk positief aan? Dat het leuk was om te doen? Of omdat het je nog iets concreets heeft opgeleverd, "echt" werk, bijvoorbeeld?
  donderdag 6 juli 2006 @ 11:47:02 #45
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39567984
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:41 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Wat was er dan voornamelijk positief aan? Dat het leuk was om te doen? Of omdat het je nog iets concreets heeft opgeleverd, "echt" werk, bijvoorbeeld?
Werkervaring. Je bent met je vak bezig, leert weer nieuwe skills (elk werk is anders), je breidt je netwerk uit, en - niet onbelangrijk- tijdens sollicitatiegesprekken wordt er overwegend positief op gereageerd. Nogmaals, je moet het alleen doen als je er tijd voor hebt, maar kwaad kan het nooit.
Overigens kun je ook overwegen om stage te gaan lopen, ook al ben je klaar met je studie. Dan ben je een soort betaalde vrijwilliger, maar het is ook leerzaam. Mijn stage heeft me wel iets concreets opgeleverd, 'echt' werk ja.
Check mijn band Glorybox
pi_39569694
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 11:47 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Werkervaring. Je bent met je vak bezig, leert weer nieuwe skills (elk werk is anders), je breidt je netwerk uit, en - niet onbelangrijk- tijdens sollicitatiegesprekken wordt er overwegend positief op gereageerd. Nogmaals, je moet het alleen doen als je er tijd voor hebt, maar kwaad kan het nooit.
Overigens kun je ook overwegen om stage te gaan lopen, ook al ben je klaar met je studie. Dan ben je een soort betaalde vrijwilliger, maar het is ook leerzaam. Mijn stage heeft me wel iets concreets opgeleverd, 'echt' werk ja.
Ik werk nu 12 uur per week (in de praktijk is het veel meer) bij mijn oude stagebedrijf. Maar dat gaat helemaal doodlopen. Ik heb het het afgelopen jaar erg druk gehad. Getrouwd, nieuw huis waar nog honderdduizend dingen aan moesten gebeuren. Nu alles weer in wat rustiger vaarwater komt, begin ik als vanouds te panikeren.

Ik heb ook al verschillende bedrijven aangeschreven en gebeld voor een (onbetaalde) werkervaringsplaats, maar ze komen al om in de "gewone" stagiaires. Het is echt overkill wat er nu allemaal aan aanbod is van mensen die Nederlands, Journalistiek of Communicatie hebben gedaan.
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:07:17 #47
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39570594
Denk niet alleen aan bedrijven. Als je wilt oefenen, kan dat al bij de plaatselijk voetbalclub, een bewonerscommissie, een muziekvereniging of een 'goed doel'. Die blaadjes vallen bij veel mensen in de bus. Een vriendin van me is zo begonnen bij een wijkkrantje van de kerk en die is via-via steeds vaker gevraagd voor wat anders te schrijven. Ze houdt er nu een leuk zakcentje aan over.
*OUD heilige*
pi_39571442
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:07 schreef YPPY het volgende:
Denk niet alleen aan bedrijven. Als je wilt oefenen, kan dat al bij de plaatselijk voetbalclub, een bewonerscommissie, een muziekvereniging of een 'goed doel'. Die blaadjes vallen bij veel mensen in de bus. Een vriendin van me is zo begonnen bij een wijkkrantje van de kerk en die is via-via steeds vaker gevraagd voor wat anders te schrijven. Ze houdt er nu een leuk zakcentje aan over.
Ik woon in een nieuwbouwwijk, ik heb samen met wat anderen een wijkkrantje opgericht! Nu zit ik in de redactie, en schrijf ik er columns voor. Maar zou zoiets echt al zoden aan de dijk kunnen zetten?

En vreemd genoeg beschouw ik zoiets niet als vrijwilligerswerk, maar iets wat vanzelfsprekend gedaan moet worden.
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:38:49 #49
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39571579
Tuurlijk! Zoiets kun je op je cv zetten. Je laat zien dat je wilt werken, redactionele vaardigheden hebt, energie wilt stoppen in iets waar jij achter staat en gemotiveerd bent. Het kan net het beetje extra zijn om jou aan te nemen.
*OUD heilige*
pi_39571664
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:38 schreef YPPY het volgende:
Tuurlijk! Zoiets kun je op je cv zetten. Je laat zien dat je wilt werken, redactionele vaardigheden hebt, energie wilt stoppen in iets waar jij achter staat en gemotiveerd bent. Het kan net het beetje extra zijn om jou aan te nemen.
Alleen heb je heel veel beetjes extra nodig, ben ik bang... Ik heb het laatst ook op mijn CV gezet, eigenlijk meer onder het kopje "overigen". Maar van die sollicitatie heb ik vooralsnog niks vernomen.
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:42:04 #51
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39571708
Elk beetje is weer iets toch? Het kan net de doorslag geven en dan is het genoeg.

Tot een paar jaar terug had ik ook veel van dat soort dingen (maar dan in mijn sector) op m'n cv staan. Werkgevers vonden dat toch wel positief om te zien. Nu heb ik genoeg werkervaring en vermeld ik het meeste niet meer. Maar voor mijn eerste banen was het zeker van belang.
*OUD heilige*
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:52:52 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39572128
De verhouding tussen een studie Nederlands en een buurtkrantje vind ik eerlijk gezegd wat scheef. Ik had in het begin ook op mijn cv staan dat ik HBO-scripties had geredigeerd.
pi_39572239
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:52 schreef Lienekien het volgende:
De verhouding tussen een studie Nederlands en een buurtkrantje vind ik eerlijk gezegd wat scheef. Ik had in het begin ook op mijn cv staan dat ik HBO-scripties had geredigeerd.
Ik heb ook boekjes van andere stagiaires geredigeerd. Maar als alle kleine beetjes helpen, dan misstaat een nieuwskrantje toch niet?
  donderdag 6 juli 2006 @ 13:56:52 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39572289
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:55 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb ook boekjes van andere stagiaires geredigeerd. Maar als alle kleine beetjes helpen, dan misstaat een nieuwskrantje toch niet?
Alleen, maar da's mijn mening, als je er een mate van professionaliteit mee aan kunt tonen.
pi_39572423
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Alleen, maar da's mijn mening, als je er een mate van professionaliteit mee aan kunt tonen.
Ik hoor hier nu dus van twee verschillende mensen twee verschillende dingen...

Momenteel is - dat dacht ik tenminste- ieder beetje ervaring dat ik opdoe, relevant voor mijn CV. Maar denk jij dan dat zoiets als een nieuwskrantje dan weer juist amateuristisch overkomt? Want dan bereik ik juist weer het tegenovergestelde van wat ik wíl bereiken... Ik heb het ook niet bij werkervaring gezet, maar in de categorie overige / vrije tijd o.i.d.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:10:12 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39572757
Ja, eigenlijk wel. Lijkt me dan ook goed dat je het onder overige zet.

Wat mij goed is bevallen, is toch ook wat ruimere ervaring opdoen, dus niet alleen in schrijven en redigeren.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:14:26 #57
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39572899
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:00 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik hoor hier nu dus van twee verschillende mensen twee verschillende dingen...

Momenteel is - dat dacht ik tenminste- ieder beetje ervaring dat ik opdoe, relevant voor mijn CV. Maar denk jij dan dat zoiets als een nieuwskrantje dan weer juist amateuristisch overkomt? Want dan bereik ik juist weer het tegenovergestelde van wat ik wíl bereiken... Ik heb het ook niet bij werkervaring gezet, maar in de categorie overige / vrije tijd o.i.d.
Volgens mij is het altijd goed om iets in je vak te doen als je er nog geen "echte" baan in hebt gevonden, of dat nu het clubblaadje van de plaatselijke dartvereniging is, of het up-to-date houden van de website van het lokale asiel. Iets kan in dat opzicht niet 'te amateuristisch' zijn. Een potentiële werkgever snapt ook wel dat het moeilijk is om iets te vinden, maar dat je toch graag bezig wilt zijn.

Het zal misschien niet de doorslaggevende reden zijn om je uit te nodigen, maar het zal altijd voor je spreken, in mijn optiek. Zolang je natuurlijk op een gesprek hard kan maken wat je er precies aan hebt gehad, en waarom het goed voor je professionele of persoonlijke ontwikkeling is geweest.

Ik heb bv een week lang dag in dag uit meegewerkt in het perscentrum van een heel groot internationaal zeiltoernooi, ook omdat ik van zeilen houd. Inhoudelijk was het misschien geen hoogstaande journalistiek, maar ik snap nu wel beter hoe het werkt bij zo'n sporttoernooi, heb interessante mensen gesproken, kan in no-time een goede nieuwsbrief in elkaar draaien...allemaal dingen die ik daarvoor in mindere mate in de vingers had.
Check mijn band Glorybox
pi_39572985
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:10 schreef Lienekien het volgende:
Ja, eigenlijk wel. Lijkt me dan ook goed dat je het onder overige zet.

Wat mij goed is bevallen, is toch ook wat ruimere ervaring opdoen, dus niet alleen in schrijven en redigeren.
Ik vind het al zo moeilijk om opdrachtjes te vinden die in mijn straatje passen, waarvoor ik ben opgeleid. Het lijkt me praktisch onmogelijk om iets te vinden dat totaal anders is, dan zitten ze zich al helemaal met knipperende ogen af te vragen wat ik daar moet.

Het is geen kwestie van onwil, tenminste, niet van mijn kant.

donderdag 6 juli 2006 @ 14:19:05 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_39573058
Ik kon toch altijd wel uitzendbaantjes vinden, al was het soms maar voor drie maanden.
pi_39573139
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:14 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Volgens mij is het altijd goed om iets in je vak te doen als je er nog geen "echte" baan in hebt gevonden, of dat nu het clubblaadje van de plaatselijke dartvereniging is, of het up-to-date houden van de website van het lokale asiel. Iets kan in dat opzicht niet 'te amateuristisch' zijn. Een potentiële werkgever snapt ook wel dat het moeilijk is om iets te vinden, maar dat je toch graag bezig wilt zijn.

Het zal misschien niet de doorslaggevende reden zijn om je uit te nodigen, maar het zal altijd voor je spreken, in mijn optiek. Zolang je natuurlijk op een gesprek hard kan maken wat je er precies aan hebt gehad, en waarom het goed voor je professionele of persoonlijke ontwikkeling is geweest.

Ik heb bv een week lang dag in dag uit meegewerkt in het perscentrum van een heel groot internationaal zeiltoernooi, ook omdat ik van zeilen houd. Inhoudelijk was het misschien geen hoogstaande journalistiek, maar ik snap nu wel beter hoe het werkt bij zo'n sporttoernooi, heb interessante mensen gesproken, kan in no-time een goede nieuwsbrief in elkaar draaien...allemaal dingen die ik daarvoor in mindere mate in de vingers had.
Zou het verstandig zijn om in mijn CV dan ook een kleine toelichting geven van wat het precies inhoudt? Of is het beter om daarmee te wachten tot een eventueel gesprek? De "echte" werkzaamheden licht ik in mijn brief al wel toe, natuurlijk.

Ik zit erover te denken om zelf een advertentie te plaatsen op het prikbord van villamedia.nl, maar ik twijfel ergens nog.
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:26:50 #61
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39573304
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:21 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Zou het verstandig zijn om in mijn CV dan ook een kleine toelichting geven van wat het precies inhoudt? Of is het beter om daarmee te wachten tot een eventueel gesprek? De "echte" werkzaamheden licht ik in mijn brief al wel toe, natuurlijk.

Ik zit erover te denken om zelf een advertentie te plaatsen op het prikbord van villamedia.nl, maar ik twijfel ergens nog.
Ja, ik zou het wel met een paar woorden toelichten. En dan niet te gewichtig doen natuurlijk, maar gewoon in simpele taal opschrijven wat je taken & verantwoordelijkheden ongeveer waren.
Met zelf adverteren op Villamedia heb ik geen ervaring, wel heb ik tot nu toe al mijn baantjes via die site geregeld.
Check mijn band Glorybox
pi_39573443
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 14:26 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ja, ik zou het wel met een paar woorden toelichten. En dan niet te gewichtig doen natuurlijk, maar gewoon in simpele taal opschrijven wat je taken & verantwoordelijkheden ongeveer waren.
Met zelf adverteren op Villamedia heb ik geen ervaring, wel heb ik tot nu toe al mijn baantjes via die site geregeld.
Ik vind het echt een geweldige site, echt top dat ze het iedere dag updaten. Alleen jammer dat zowat 90 procent van de banen in het westen van het land te vinden zijn.

Ik ben een beetje huiverig wat betreft het plaatsen van een advertentie omdat iemand die er ooit een oproep plaatste bedreigende reacties kreeg. Het zal een uitzondering zijn geweest, maar op dat soort dingen zit ik natuurlijk niet te wachten.
  donderdag 6 juli 2006 @ 15:31:25 #63
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39575156
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 13:56 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het moeten natuurlijk geen flodderblaadjes zijn. Je moet het wel durven laten zien aan een mogelijke werkgever. En als je wat 'beters' hebt voor op je cv, kun je het er weer afhalen.

Als je Nederlands hebt gestudeerd, is het dan niet iets om een paar uurtjes bijles te geven aan scholieren? Of via een volksuniversiteit een cursus in elkaar draaien. Zij zoeken vaak docenten en de eisen zijn niet hoog. Doe het zelf ook. Verdien je er nog iets aan ook. Zo laat je een werkgever zien dat je kennis die je zelf hebt ook over kunt dragen.
*OUD heilige*
pi_39663047
Ik heb mijn CV overigens op monsterboard gezet afgelopen week, maar ik ben van plan om het er nu weer af te halen. Ik krijg alleen maar spam van Amerikaanse bedrijven: of ik thuiswerk wil doen. De werkzaamheden worden niet eens omschreven, heel vreemd allemaal...
pi_39787519
Heb net een interne sollicitatie verstuurd. Voldoe niet helemaal aan de eisen, maar het lijkt me ook een leuke baan. Diegene wat er over ging vond ook dat ik gewoon moest schrijven.
Ben benieuwd.
pi_39788064
Watvoor functie Koningin?
pi_39788840
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:24 schreef clauwheee het volgende:
Watvoor functie Koningin?
Dat gooi ik hier nog even niet neer, je weet maar nooit....
pi_39789196
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 14:48 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat gooi ik hier nog even niet neer, je weet maar nooit....
Kapers op de kust enzo!

Er zijn hele fora waar mensen sollicitatiebrieven plaatsen enzo - dat zou ik niet doen. Een ander kan interesse hebben in dezelfde functie.
pi_39789506
Heb je gelijk in Koningin, sorry

Tja dat zou ik ook niet doen _Arual_!
pi_39789963
Uitnodiging binnen!
  donderdag 13 juli 2006 @ 15:59:54 #71
46794 Berkery
Fat bastard
pi_39791342
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 15:20 schreef _Arual_ het volgende:
Uitnodiging binnen!
Cool!

Leuke baan?
pi_39792062
Goed zo!
*OUD heilige*
pi_39792576
Toch die (junior) redacteur. Hoor alleen net via via dat het bedrijfje een nogal dubieuze reputatie heeft.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:08:02 #74
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39941089
Maar als het werk is, heb je wel de ervaring die ze overal vragen. En solliciteren vanuit werk gaat altijd makkelijker.
*OUD heilige*
pi_39941624
Ik moet alleen dwars door de Nijmeegse vierdaagse heen! Route loopt voor het bedrijf langs... Zou dat een test zijn, en dat meen ik serieus?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 15:47:16 #76
1762 YPPY
Yppiaans
pi_39942290
Ze weten zo wel zeker of je op tijd vertrokken bent.
*OUD heilige*
pi_39942430
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:47 schreef YPPY het volgende:
Ze weten zo wel zeker of je op tijd vertrokken bent.
Zelfs als je op tijd vertrekt, kunnen er tijdens de vierdaagse dingen gebeuren waar je totaal geen invloed op hebt. Dat heb je totaal niet in de hand. Ik ga in ieder geval 3 uur van tevoren al - normaalgesproken is het een kwartiertje rijden, maar ik gok het er maar niet op. En ik neem hun telefoonnummer mee. Ik kan moeilijk over 40.000 wandelaars heen gaan wandelen.

En ik vraag me af wat ik aan moet, met dit warme weer. Een lange spijkerbroek lijkt me zeer onfris, en een rok tot iets over de knieën, dat kan goed totaal not done zijn. Zeker omdat ik geen supernette schoenen heb.

ik heb ooit van iemand gehoord dat ie door het warme weer in combi met strak in het pak werd afgewezen - te stijfjes. Maar een ander werd weer afgewezen omdat ie het waagde om zonder stropdas te komen, ook al was het ruim dertig graden.

Nou ja, het wordt denk ik de rok. Een bedrijf waar ik hoogzomer strak in het mantelpak moet verschijnen, daar wil ik niet eens werken. ik selecteer op deze manier eigenlijk ook, natuurlijk@
pi_39942477
Ik zou gewoon een nette rok aan doen met een bloesje ofzo. In ieder geval wel iets met mouwtjes.
Lijkt me niet verkeerd.
Wanneer is het?
pi_39942578
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 15:54 schreef Koningin het volgende:
Ik zou gewoon een nette rok aan doen met een bloesje ofzo. In ieder geval wel iets met mouwtjes.
Lijkt me niet verkeerd.
Wanneer is het?
Ik heb helemaal geen dingen met mouwtjes! Ja, één T-shirtje of zo. En om nu met dit weer nieuwe kleren te gaan kopen.

Ohoh...

Tis donderdag al...
pi_39964798
Mouwloos lijkt me niet echt netjes tijdens een sollicitatiegesprek eerlijk gezegd.
pi_39970302
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 08:47 schreef Koningin het volgende:
Mouwloos lijkt me niet echt netjes tijdens een sollicitatiegesprek eerlijk gezegd.
Ik heb een shirtje gevonden met mouwtjes, in ieder geval zodat mijn schouders bedekt zijn. Dat is al iets. Voor de temperaturen onder de 30 graden heb ik overigens wél nette kleren - dit is ook redelijk apart allemaal.

Voor het "hoe worstel ik me door 40.000 wandelaars heen"-probleem is wel een heel rücksichtlose oplossing gekomen.
pi_39983033
Heb ik zojuist nette kleding gekocht voor het gesprek morgen...

Gaat het niet door....

Nu mag ik volgende week, dan moet ik het helaas af zonder mijn privéchauffeur (mijn man had deze week vrij).

De aanloop naar het gesprek is er nu al een met hindernissen!
pi_39983611
Ik kan het mis hebben hoor, sorry dan daarvoor, maar ik heb niet echt de indruk dat je er heel veel zin in hebt...
pi_39983773
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 18:49 schreef clauwheee het volgende:
Ik kan het mis hebben hoor, sorry dan daarvoor, maar ik heb niet echt de indruk dat je er heel veel zin in hebt...
Ik vind het superjammer dat het niet doorgaat morgen. Zat een beetje in mijn systeem. Dus nu druipt de teleurstelling er weer vanaf, I know.

Ik heb wel zin in het werk, maar het gesprek wordt nu telkens bemoeilijkt door vrij stompzinnige dingen. Eerst de wandelaars van de vierdaagse. Temperaturen -wat toch een beetje vervelend is wat betreft dresscode. En nu dit...

Ik erger me een beetje aan het feit dat dat bedrijf je de afspraken min of meer oplegt. "Je komt dan en dan om die tijd. Punt". "Wij kunnen dan niet, dus verwachten we je dan en dan. Punt." Ik weet dat bedrijven zich het kunnen veroorloven, maar helemaal netjes vind ik het niet. Gelukkig kan ik iedere keer nog, zij het met wat passen en meten. Ben ik dan de enige die zo'n manier van afspraken maken niet echt kan waarderen?

Volgende week- want dan is het gesprek - ben ik aangewezen op het OV. Klinkt stom, maar dat vind ik gewoon spannend. Ga morgen toch even met de bus alvast de route doornemen.

Ik heb al wel een heel mooie portfolio klaarligeen!

[ Bericht 16% gewijzigd door _Arual_ op 19-07-2006 19:04:33 ]
pi_39984458
Ik snap dat je teleurgesteld bent, maar dingen zoals Vierdaagse en het weer/temperaturen kan het bedrijf natuurlijk niks aan doen...wat betreft die afspraken...mijn ervaring is dat het altijd wel een beetje zo gaat. Die positie hebben ze vaak gewoon nog steeds.

Niet te druk maken en toch succes, positief blijven denken!
pi_39984638
ik vind dat helemaal niet netjes van hnmet bedrijf. Ik kan bijna altijd in overleg een datum/tijd regelen bij een gesprek
pi_39984794
Afbellen zo kort vantevoren zeer zeker niet nee. Maar in eerste instantie zonder overleg een datum/tijd prikken gebeurt wel vaker.
pi_39987745
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:30 schreef clauwheee het volgende:
Afbellen zo kort vantevoren zeer zeker niet nee. Maar in eerste instantie zonder overleg een datum/tijd prikken gebeurt wel vaker.
Ze hebben niet eens gebeld! Ik kreeg alleen een mail van ze - voor hetzelfde geld had ik vandaag niet achter de PC gezeten. De uitnodiging voor het gesprek morgen was trouwens ook per mail. Als ze zo'n mail nu met leesbevestiging stuurden, dan was het allemaal iets genuanceerder. Zo vind ik dus niet heel erg prettig. Maar misschien ben ik een zeur wat dat betreft.

Nou ja. Het begon er dus mee dat het bedrijfje nogal een dubieuze reputatie heeft volgens sommigen. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar het baart me nog steeds een beetje zorgen. Hoewel ik niet zeker weet of dat nodig is, daar hoop ik tijdens het gesprek duidelijkheid over te krijgen, En ja, ik houd het hier expres een beetje vaag.

En geloof mij: als je als Nijmeegs bedrijf langs de route van de Vierdaagse zit, dan weet je dat. Sterker nog, heel veel bedrijven gaan noodgedwongen een weekje op slot. Ik vind het vreemd dat ze me dan uitgerekend op die dag uitnodigen. Maar goed, dat probleem is verleden tijd.

Ik ben gewoon FOK!king nervous, ineens. Terwijl ik nu juist uitstel heb!

Ik ben raar.
pi_39988575
Adem in, adem uit
Je gaat er 'gewoon' heen volgende week, nerveus zijn is niet nodig (veul te warm voor ook ), is het niks ben je snel weer weg
pi_39993610
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 21:35 schreef clauwheee het volgende:
Adem in, adem uit
Je gaat er 'gewoon' heen volgende week, nerveus zijn is niet nodig (veul te warm voor ook ), is het niks ben je snel weer weg
Ja inderdaad. Ook vanuit mijn kant is het natuurlijk een kennismakingsgesprek (dat woord is in, of niet soms?!). Dat wil ik wel eens vergeten.

Tis ook altijd wat hè, met deze muts hiero. Eerst piepen dat de brieven geen uitnodigingen opleveren, en nu ze dat wel doen gewoon nerveus worden.
pi_40252543
hoe is het afgelopen arual??
pi_40252910
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 22:28 schreef komrad het volgende:
hoe is het afgelopen arual??
Ik denk en ik hoop dat ik niet zal worden uitgenodigd voor een volgend gesprek. Denken, omdat op het laatste nippertje bleek dat ze iemand wilden met een eigen auto. Ik heb geen eigen auto, dat zit er ook niet in.

Ik hoop dat ik het niet geworden ben, omdat ik me er niet op mijn gemak voelde. En waar dat het hem precies in zit, tsja, dat is gewoon moeilijk om te zeggen. Een opeenstapeling van dingetjes. Van de manier waarop ze mij aanspraken tot de beschrijving van het werk.

Maar goed, ik verkeer nu niet in die positie dat de banen voor het oprapen zijn. Mocht dat autogedoe, toch geen probleem voor ze zijn, en ze me uitnodigen voor een volgend gesprek, dan zal ik toch gaan.

Ik kreeg vrij harde kritiek omdat ik mijn sporten niet op mijn CV had gezetn. Ik wist echt niet dat dat belangrijk was.
pi_40253000
lijkt me overdreven om over te vallen.
Tsjah als het je niets lijkt kan je het wel tijdelijk doen maar dat gaat ook niet echt werken

Sterkte ermee
pi_40253478
En toen kwam ik thuis, en toen lag de afwijzingsbrief van het volgende bedrijf op de deurmat. In de trant van "Eerst maar eens wat meer ervaring verkrijgen, jongedame!".

Jammer. Dus dan maar weer verder.

[ Bericht 12% gewijzigd door _Arual_ op 27-07-2006 23:02:03 ]
pi_40260878
Als ze je aannemen hoef je niet te accepteren he.
Succes maar weer bij de verdere zoektocht.
pi_40281032
Balen dat het allemaal niet lekker loopt op het moment _Arual_! Bij mij zit er ook nog steeds niet zo veel schot in de zaak. En het vacature-aanbod holt achteruit nu het vakantietijd is
Maar _Arual_ n.a.v. je verhaal over de afwijzing bij de boekhandel, dacht ik: is de bibliotheek niks voor jou? Ik loop nu bij een bieb stage (werkervaringsstage met piepkleine mogelijkheid dat er verder nog iets uit komt rollen) en er zijn heel wat leuke functies te vinden, zeker bij de wat grotere stadsbibliotheken. Ook het schrijven van teksten kan daar tot je takenpakket behoren (bijvoorbeeld voor de website). Als je denkt dat het misschien iets voor je kan zijn, zou je hier eens moeten kijken.

En Koningin, heb jij al bericht over je interne sollicitatie? Spannend hoor!
pi_40281720
Wat is dit voor achterhaald topic? Het is momenteel helemaal niet lastig om werk te vinden, de recessie is al een tijdje voorbij, de banen liggen voor het oprapen. Als je geen baan kan vinden dan ligt dat aan jezelf (opleiding, ervaring, motivatie).
Unox, the worst operating system.
pi_40281863
Aangezien ik regelmatig bericht krijg dat er naast mij nog 100 a 200 gegadigden zijn voor de baan waar ik op gesolliciteerd heb, valt dat dus nog best tegen
pi_40283805
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:32 schreef piglet het volgende:
Aangezien ik regelmatig bericht krijg dat er naast mij nog 100 a 200 gegadigden zijn voor de baan waar ik op gesolliciteerd heb, valt dat dus nog best tegen
Misschien solliciteer je dan gewoon op de verkeerde baan.
Unox, the worst operating system.
pi_40293933
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:02 schreef piglet het volgende:
Balen dat het allemaal niet lekker loopt op het moment _Arual_! Bij mij zit er ook nog steeds niet zo veel schot in de zaak. En het vacature-aanbod holt achteruit nu het vakantietijd is
Maar _Arual_ n.a.v. je verhaal over de afwijzing bij de boekhandel, dacht ik: is de bibliotheek niks voor jou? Ik loop nu bij een bieb stage (werkervaringsstage met piepkleine mogelijkheid dat er verder nog iets uit komt rollen) en er zijn heel wat leuke functies te vinden, zeker bij de wat grotere stadsbibliotheken. Ook het schrijven van teksten kan daar tot je takenpakket behoren (bijvoorbeeld voor de website). Als je denkt dat het misschien iets voor je kan zijn, zou je hier eens moeten kijken.

En Koningin, heb jij al bericht over je interne sollicitatie? Spannend hoor!
Ik wil heel graag bij de bieb werken. Eerst heb ik alle bibliotheken in de omgeving aangeschreven. Daar kreeg ik telkens te horen dat ik te hoog was opgeleid, en dat ik het werk na een tijdje vervelend zou gaan vinden. Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met een overkoepelende organisatie voor bibliotheken, die stuurde mij het volgende:
quote:
Met jouw werkervaring en opleidingsachtergrond heb ik geen concrete bibliotheekfunctie voor ogen. Je bent universitair geschoold. De bibliotheek functies zijn vooral op MBO niveau. De HBO functies zijn zo specialistisch dat er vaak iemand intern doorstroomt en werkervaring moet hebben. Vorig jaar hebben we een aantal HBO-ers die wilde instromen de gelegenheid gegevn om werkervaring op te doen. UIt de praktijk blijkt dat daar maar een heel klein percentage is die slaagt in een baan. Jouw kansen zijn dus helaas erg klein. Ik hoop dat ik je wat meer duidelijkheid heb gegeven. Ik wens je heel veel succes.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:22:12 #101
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_40294041
Ik zit nu nog in Nieuw-Zeeland, maar ik ben al druk aan het zoeken op internet naar werk. Ik heb wel het idee dat het voor mij niet zo heel moeilijk moet zijn om werk te vinden. Ik ben nu personal assistant en HR Admin en ik zie zat banen maar goed, kan beter niet te vroeg juichen

Nu hopen dat mijn nieuwzeelandse ervaring ook een beetje mee gaat helpen Ik heb hier namelijk niet het hele jaar gewerkt omdat het zo ontzettend moeilijk was om iets te vinden Ik heb twee keer drie maanden bij een bedrijf gewerkt.
pi_40294065
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 20:27 schreef Schorpioen het volgende:
Wat is dit voor achterhaald topic? Het is momenteel helemaal niet lastig om werk te vinden, de recessie is al een tijdje voorbij, de banen liggen voor het oprapen. Als je geen baan kan vinden dan ligt dat aan jezelf (opleiding, ervaring, motivatie).
Degene die mijn post vaker lezen, hoeven het volgende niet te lezen, het is een zoveelste herhaling van het verhaal.

Mijn oom heeft een bouwbedrijf. Die kan inderdaad niet genoeg mensen vinden. Als ik had kunnen stucadoren, had ik bij hem goud geld kunnen verdienen. Maar ik heb nu eenmaal voor iets anders geleerd. Toen ik aan die studie -Nederlands- begon, lagen de banen er wél voor het oprapen. Dat is inmiddels veranderd. Je kunt helaas niet alles voorzien. Ook ik hoor vaak dat er honderden anderen op dezelfde functie als ik hebben gereageerd. Daar zitten veel journalisten bij die al jaren en jaren ervaring hebben, en onlangs zijn ontslagen bij één van de fusiekranten. Daar kan ik niet tegenop, hoewel ik voor iemand van mijn leeftijd een prima staat van dienst heb. Dat krijg ik tenminste regelmatig te horen.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:24:14 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40294072
quote:
Ja, en? Als je opleiding en ervaring niet goed zijn, doe je daar natuurlijk niet een twee drie iets aan, hè. Kijk maar naar Arual, met alleen motivatie red je het dus niet.
pi_40294125
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:24 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, en? Als je opleiding en ervaring niet goed zijn, doe je daar natuurlijk niet een twee drie iets aan, hè. Kijk maar naar Arual, met alleen motivatie red je het dus niet.
Oh, Lienekien, ik grijp nu even terug naar jouw posts van een tijd terug, over dat nieuwskrantje hier in de buurt. Daar waren ze tijdens het sollicitatiegesprek wel enorm benieuwd naar! Hoe we dat krantje uit de grond hadden gestampt, hoe we te werk gingen, wat de oplage was - ze wilden het allemaal weten!

En ze vonden mijn CV "indrukwekkend" voor iemand van nog geen 25. Dat vond ik erg prettig om te horen!

Er zaten dus ook zeker positieve kanten aan het gesprek!
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:30:40 #105
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40294162
Kijk aan, dat is zeker mooi. Dan weet je voor een volgende keer dat je je nieuwskrantje en al je bemoeienissen daarmee best kunt inzetten, als manier om je initiatief en organisatietalent mee aan te tonen.
pi_40294253
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:15 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik wil heel graag bij de bieb werken. Eerst heb ik alle bibliotheken in de omgeving aangeschreven. Daar kreeg ik telkens te horen dat ik te hoog was opgeleid, en dat ik het werk na een tijdje vervelend zou gaan vinden. Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met een overkoepelende organisatie voor bibliotheken, die stuurde mij het volgende:
[..]
Dat antwoord van de overkoepelende organisatie Als ik hen geloof kan ik het dus ook wel vergeten met mijn HBO-opleiding
Wel een beetje vreemd als je bedenkt dat de opleiding tot bibliothecaris tot voor kort altijd alleen maar op HBO-opleiding mogelijk was... Maar ja, je schiet er nu in ieder geval niks mee op.
pi_40294255
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:30 schreef Lienekien het volgende:
Kijk aan, dat is zeker mooi. Dan weet je voor een volgende keer dat je je nieuwskrantje en al je bemoeienissen daarmee best kunt inzetten, als manier om je initiatief en organisatietalent mee aan te tonen.
Dit bedrijf was er in ieder geval positief over. Maar dat kan van bedrijf tot bedrijf natuurlijk verschillen. Dat merk ik sowieso steeds meer, dat bedrijven soms echt elkaars tegengestelden zijn. Ik schrijf altijd redelijk "losse" brieven. Het ene bedrijf vindt dat een verademing. Het andere bedrijf noemt het onaangepast. Toch blijf ik zo schrijven, omdat ik merk dat het voor mij ook een selectiemiddel is. Bij een bedrijf dat piept dat ik me niet stug vasthoudt aan de normen, kan ik waarschijnlijk niet aarden.
pi_40294318
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:36 schreef piglet het volgende:

[..]

Dat antwoord van de overkoepelende organisatie Als ik hen geloof kan ik het dus ook wel vergeten met mijn HBO-opleiding
Wel een beetje vreemd als je bedenkt dat de opleiding tot bibliothecaris tot voor kort altijd alleen maar op HBO-opleiding mogelijk was... Maar ja, je schiet er nu in ieder geval niks mee op.
Als je in het bezit van een HBO- of WO-diploma bij de bieb zou willen werken, dan kom je denk ik al snel uit bij de KB...

Ik heb er zelf geen probleem mee om iets op MBO-niveau te doen. Maar werkgevers geloven je niet eens als je dat zegt. Daar baal ik soms verschrikkelijk van.
pi_40294503
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:40 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Als je in het bezit van een HBO- of WO-diploma bij de bieb zou willen werken, dan kom je denk ik al snel uit bij de KB...
Dat is niet helemaal waar hoor, mijn ervaring is dat ze ook zeker hoog opgeleide mensen (nodig) hebben bij bijvoorbeeld stadsbibliotheken. Maar ze hebben waarschijnlijk wel liever mensen die het vak al kennen en doorstromen (eventueel mbv extra opleidingen, kijk maar eens op deze site, daar staan genoeg cursussen op hbo-niveau voor bibliotheekmedewerkers). Alleen kan ik je ook alvast verklappen dat ze over een paar jaar niet zo veel meer te kiezen hebben, want als er 1 sector is die te maken krijgt met vergrijzing... Maar goed, dat helpt je nog steeds niet NU aan een baan.
pi_40294668
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:49 schreef piglet het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar hoor, mijn ervaring is dat ze ook zeker hoog opgeleide mensen (nodig) hebben bij bijvoorbeeld stadsbibliotheken. Maar ze hebben waarschijnlijk wel liever mensen die het vak al kennen en doorstromen (eventueel mbv extra opleidingen, kijk maar eens op deze site, daar staan genoeg cursussen op hbo-niveau voor bibliotheekmedewerkers). Alleen kan ik je ook alvast verklappen dat ze over een paar jaar niet zo veel meer te kiezen hebben, want als er 1 sector is die te maken krijgt met vergrijzing... Maar goed, dat helpt je nog steeds niet NU aan een baan.
Oh, ik geloof ook wel dat het over een paar jaar beter gaat worden, inderdaad door de vergrijzing. Volgens mij hebben ze daar nu al last van. Ik heb pas een abonnement genomen op de bieb hier, die inschrijving was een hel. Drie medewerkers, en geen een die er in staat was om met het computersysteem te werken. Uiteindelijk mocht ik zelf achter de PC gaan zitten om me aan te melden...
pi_40294696

Dat is echt erg
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:45:33 #112
46794 Berkery
Fat bastard
pi_40300443
quote:
Deze reeks is ooit begonnen in KLB, met als titel 'Waarom is er geen werk?', de huidige titel is al een afzwakking hiervan. Misschien is een neutralere titel als 'Het grote sollicitantentopic' wat beter.

Dit neemt niet weg dat er genoeg mensen zijn die moeite hebben met het vinden van werk, om wat voor reden dan ook.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:02:36 #113
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40300899
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:40 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb er zelf geen probleem mee om iets op MBO-niveau te doen. Maar werkgevers geloven je niet eens als je dat zegt. Daar baal ik soms verschrikkelijk van.
Ze geloven je wel, maar weten uit ervaring dat je na verloop van tijd écht wel gek wordt van je werk (simpel, monotoon), ook al denk je zelf nu nog van niet. Als je WO hebt gedaan, wil je gewoon niet simpel elke dag hetzelfde vakje in moeten kleuren terwijl je na twee dagen een veel slimmer systeem hebt bedacht. Goed, als tijdelijk werk om toch maar iets te hebben is het prima, maar daar zit een werkgever natuurlijk niet op te wachten.:)
Check mijn band Glorybox
pi_40315655
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 17:02 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ze geloven je wel, maar weten uit ervaring dat je na verloop van tijd écht wel gek wordt van je werk (simpel, monotoon), ook al denk je zelf nu nog van niet. Als je WO hebt gedaan, wil je gewoon niet simpel elke dag hetzelfde vakje in moeten kleuren terwijl je na twee dagen een veel slimmer systeem hebt bedacht. Goed, als tijdelijk werk om toch maar iets te hebben is het prima, maar daar zit een werkgever natuurlijk niet op te wachten.:)
Volgens mij valt het wel mee. Ik ben nogal bezig met taal en schrijven, dus voor die "intellectuele uitdaging" ( ) in mijn leven zorg ik verder zelf wel.

Maar buiten dat: ik solliciteer naar een functie op HBO- danwel WO-niveau, krijg ik te horen dat ik eerst maar eens werkervaring op moet doen in een functie op bijvoorbeeld MBO-niveau... Hoezo, van het kastje naar de muur worden gestuurd?
pi_40315688
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_40411872
Zou het nog zin hebben om te reageren op een advertentie van vijf jaar oud, waarin ze benadrukken CONSTANT, PERMANENT naar net afgestudeerde Neerlandici op zoek te zijn?!
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:15:58 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40412553
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 10:54 schreef _Arual_ het volgende:
Zou het nog zin hebben om te reageren op een advertentie van vijf jaar oud, waarin ze benadrukken CONSTANT, PERMANENT naar net afgestudeerde Neerlandici op zoek te zijn?!
Niet geschoten is altijd mis.
pi_40412790
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 11:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet geschoten is altijd mis.
Dan ga ik vandaag of morgen toch maar eens een mailtje sturen - in dat bericht werd mail een "schermpostbericht" genoemd.

Iemand tips voor hoe je op zo'n oude advertentie reageert?

[ Bericht 2% gewijzigd door _Arual_ op 02-08-2006 11:59:10 ]
pi_40487662
nog nieuws arual??
pi_40490221
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 18:15 schreef komrad het volgende:
nog nieuws arual??
Ik heb gemaild met mijn scriptiebegeleider. Hij is inmiddels met pensioen, maar heeft me wel wat tips gegeven. Niet echt concrete dingen, maar gewoon, ideeën. En wat peptalkachtige kreten, in de trant van "Goed idee meid, gewoon doen. Nee heb je, ja kun je krijgen". Lach me maar uit, dat soort dingen heb ik nodig....Ik denk niet dat daar een vaste baan uit voort zal komen, maar mochten enkele dingen gaan lukken, dan blijf ik tenminste wel bezig met de dingen waar ik mee bezig wil zijn.

En ik heb gisteren een medestudente gesproken. De meesten van mijn jaar gaan de komende jaren nog een aanvullende master doen, omdat er toch geen werk is. En dan te bedenken dat ik mijn scriptie twee jaar terug al zo goed als afgerond heb...

Er schijnen types te zijn die tegen mij op kijken, omdat ik ondanks alles wel nog steeds aan het schrijven ben, en ik al verschillende dingen gepubliceerd heb. Ze hebben er geen idee van dat ik over 3 maanden als mijn minicontract is afgelopen net zo goed weer met lege handen sta.

Ik voel me deze week

Waarom weet ik niet, er is niks bijzonders of doorslaggevends gebeurd namelijk.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:13:18 #121
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_40510319
Ik heb donderdag per email gesolliciteerd, vrijdag een gesprek gehad en gelijk een contract (6 maanden wel) aangeboden gekregen.

En het beste van alles is dat ik op amper een kleine kilometer afstand van m'n huis kom te werken
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:32:47 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40510828
Gefeliciteerd.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:36:53 #123
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_40510898
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 14:32 schreef Lienekien het volgende:
Gefeliciteerd.
Dank je

Het is dat ze zelf niet de personeelszaken regelen, anders was al het papier werk rond geweest en had ik vandaag wellicht al gewerkt
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:37:45 #124
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40510922
Wat ga je doen?
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 14:45:21 #125
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_40511104
Oproepkracht (Beetje allroundmedewerker) bij een tuincentrum.

Ik word 'standaard' bij de kassa ingezet en wanneer nodig kunnen ze me ook rotklusje laten doen
pi_40577406
Afgewezen, wederom.
pi_40577661
jammer arual, ik zou zeggen geniet toch maar van de vakantie
  maandag 7 augustus 2006 @ 17:05:10 #128
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_40577695
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 16:58 schreef _Arual_ het volgende:
Afgewezen, wederom.
Het gaat echt een keer lukken. Alleen nu niet. Dat is zuur.
pi_40577840
Aan de ene kant ben ik opgelucht, aan de andere kant baal ik.
pi_40640978
Eindelijk gereageerd op die ene oude advertentie, bestaat het mailadres niet meer. Godver.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 13:20:35 #131
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_40641398
Ik heb m'n contract nog niet binnen terwijl die afgelopen vrijdag zo snel mogelijk deze kant op zou komen
pi_40642101
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:20 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb m'n contract nog niet binnen terwijl die afgelopen vrijdag zo snel mogelijk deze kant op zou komen
Is het dan niet verstandig om even te bellen?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:06:14 #133
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_40642985
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:40 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Is het dan niet verstandig om even te bellen?
Doe ik zodadelijk. Ik heb nog geen bewijs gevonden dat de postbode vandaag al langs gekomen is
(Wel de krantenjongen )

[edit] Had per email al reactie gekregen (gisterern gezonden)
quote:
Het contract wordt door personeelszaken op ons hoofdkantoor opgesteld en naar jouw toegezonden.
Het kan enkele dagen op zich laten wachten
M.a.w. wij hebben zelf niet zo'n hoge pet op van de snelheid van PZ
pi_40653221
No offence, maar kunnen we dit topic niet omtoveren tot : Werk vinden is op dit moment lastig voor Arual.
pi_40653796
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:36 schreef _Arual_ het volgende:
dat ik me niet stug vasthoudt
Zo spel je hopelijk niet in je sollicitatiebrieven he?
pi_40654451
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:34 schreef thaleia het volgende:

[..]

Zo spel je hopelijk niet in je sollicitatiebrieven he?
Nee, die post ik niet onnadenkend.

Buiten FOK! om heeft niemand me ooit kunnen betrappen op een spelfout, misschien moet ik hier ook maar eens wat minder nonchalant zijn!

pi_40654680
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 19:14 schreef kaos- het volgende:
No offence, maar kunnen we dit topic niet omtoveren tot : Werk vinden is op dit moment lastig voor Arual.
En waar komt die opmerking zomaar vandaan? De laatste keer dat jij in dit topic was, had je de ideale baan ook nog niet gevonden hoor!

woensdag 9 augustus 2006 @ 21:58:21 #138
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_40660652
Mijn sollicitatie e-mail (jawel, geen brief ) had ik ook beetje brutaal opgezet eigenlijk.

Ik had enkel de volgende dingen gemeld:

- Ik heb jullie vacature gezien
- Rede dat ik solliciteer is dat ik vlakbij woon en dus flexibel inzetbaar ben
- Deze solliciatie wil ik graag mondeling toelichten.

Maar bij de sollicitatie kwam al snel naar voren de vraag van de sollicitatie en mijn voorgeschiedenis die veelal uit IT onderwerpen bestond
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 20:00:22 #139
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_40721938
Ik heb trouwens m'n contract binnen. Hij was schijnbaar op de verkeerde stapel bij PZ terecht gekomen
pi_40736503
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 20:00 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb trouwens m'n contract binnen. Hij was schijnbaar op de verkeerde stapel bij PZ terecht gekomen
Nou, toch mooi dat het er is. PZ en stapels.

Ik heb van de week vijf tijdschriften en uitgevers aangeschreven met de vraag of ze misschien freelancers nodig hebben. Ik ben benieuwd...
pi_40739512
Mijn huidige arbeidsovereenkomst (via een uzb) loopt volgende maand af, ik ga deze week eens informeren of het verlengd wordt, of beter. Ik hoop het wel.
pi_40824582
Echt waar, ze vinden een opleiding Nederlands, afstudeerrichting Moderne letterkunde, waarschijnlijk niet specifiek en gericht genoeg om de boekhoekjes voor bibliotheekboeken te schrijven. Boekhoekjes zijn die hoekjes vooraan in bibliotheekboeken met o.a. die ultrakorte samenvatting.

Maar goed, ik mocht toch mijn CV opsturen, met daarin alle recensies die ik tot nu toe geschreven heb. De leegte mensen, de leegte.

Ik hoop dat 5 cursussen proza-analyse en nog wat aanverwante collegereeksen ook wel kunnen.
pi_40825003
lichtelijk cynisch arual

sterkte ermee, ik krijg hier wel een gevoel bij van ' moet je dit wel willen' qua werk
pi_40825174
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:02 schreef komrad het volgende:
lichtelijk cynisch arual

sterkte ermee, ik krijg hier wel een gevoel bij van ' moet je dit wel willen' qua werk
Ik wil wel verder in mijn eigen vakgebied, en je moet ergens beginnen. Maar zelfs helemaal onder aan de ladder eisen ze al het volgende:

"Wij zijn over het algemeen alleen maar op zoek naar recensenten met een specifieke deskundigheid en ervaring in het recenseren, en niet zozeer breed inzetbare mensen."

Ik weet echt niet meer waar ik dán nog ervaring op moet doen. Grrr. Maar ik ga toch mijn CV sturen.
pi_40825319
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:08 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik wil wel verder in mijn eigen vakgebied, en je moet ergens beginnen. Maar zelfs helemaal onder aan de ladder eisen ze al het volgende:

"Wij zijn over het algemeen alleen maar op zoek naar recensenten met een specifieke deskundigheid en ervaring in het recenseren, en niet zozeer breed inzetbare mensen."

Ik weet echt niet meer waar ik dán nog ervaring op moet doen. Grrr. Maar ik ga toch mijn CV sturen.
en hebben we het hier over een plaatselijke bibliotheek??

Vraag en aanbod he, ik denk dat er veel aanbod is en weinig vraag. Dan gaan de eisen die ze kunnen stellen wel omhoog
pi_40825513
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:14 schreef komrad het volgende:

[..]

en hebben we het hier over een plaatselijke bibliotheek??

Vraag en aanbod he, ik denk dat er veel aanbod is en weinig vraag. Dan gaan de eisen die ze kunnen stellen wel omhoog
Nee, het is een landelijk organisatie die 16.000 boekhoekjes en recensies per jaar schrijft.
pi_40825718
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:20 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Nee, het is een landelijk organisatie die 16.000 boekhoekjes en recensies per jaar schrijft.
dat klinkt ook nog wel oke als startersbaan dan. Ik dacht dat ze het lef hadden dit te vragen bij een plaatselijke bib
pi_40825742
Heb vorige week bericht gekregen van de interne vacature waarop ik gesolliciteerd heb. Mag volgende week op gesprek komen.
pi_40825836
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:28 schreef komrad het volgende:

[..]

dat klinkt ook nog wel oke als startersbaan dan. Ik dacht dat ze het lef hadden dit te vragen bij een plaatselijke bib
Maar dan kun je nagaan hoe hopeloos het is voor starters op de arbeidsmarkt die Nederlands hebben gedaan...

Nou ja, ik probeer het tóch. "Nee" heb ik, "ja" schijn je te kunnen krijgen.
pi_40903783
Ik wil bij mijn huidige werkgever weg, ik heb het er echt niet meer naar m'n zin!
Ik heb eigenlijk nooit echt gesolliciteerd, ik kon na mijn stage direct op mijn stageplek blijven.
En veel vacatures zijn er niet echt voor mijn functie, maar ik heb er gelukkig 2 in de buurt gevonden.
1 sollicitatie heb ik al de deur uit. De volgende volgt snel.

*duimt*
pi_40904038
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 14:15 schreef So_Addictive het volgende:
Ik wil bij mijn huidige werkgever weg, ik heb het er echt niet meer naar m'n zin!
Ik heb eigenlijk nooit echt gesolliciteerd, ik kon na mijn stage direct op mijn stageplek blijven.
En veel vacatures zijn er niet echt voor mijn functie, maar ik heb er gelukkig 2 in de buurt gevonden.
1 sollicitatie heb ik al de deur uit. De volgende volgt snel.

*duimt*
Welke functie heb je dan
pi_40904154
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 14:24 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Welke functie heb je dan
Cad-tekenaar/werkvoorbereider in de interieurbouw

genoeg vacatures voor Cad-tekenaar in bouw en werktuigbouw...maar daar ben ik niet voor opgeleid.
pi_41034283
Uhm, nou, hier ben ik weer.

ik heb zojuist een leuke vacature gezien bij een geweldig bedrijf, volledig mijn tak van sport. Er is echter één probleem: ze vragen voor de functie een MBO+ -niveau, ik heb WO gevolgd. Uit ervaring weet ik dat overgekwalificeerd zijn bepaald geen voordeel is. Maar ik wil deze baan écht heel graag.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet bij voorbaat afgewezen zal worden? Ik wil niet liegen in mijn CV, maar ik vrees dat ze mijn brief niet eens meer lezen als ze zien wat voor opleiding ik gedaan heb...

Ik baal ervan dat bedrijven denken dat alle universitair opgeleiden zo snel mogelijk een zeer uitdagende functie willen op managementsniveau.
pi_41060927
Ik heb morgen een sollicitatie gesprek voor de interne functie.
Maar ik vind het een beetje vreemd, want normaal kom je van buiten af solliciteren.
Nu kan ik opstaan en naar de betreffende kamer lopen.
Wat moet ik eigenlijk mee nemen??
pi_41061087
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:06 schreef Koningin het volgende:
Ik heb morgen een sollicitatie gesprek voor de interne functie.
Maar ik vind het een beetje vreemd, want normaal kom je van buiten af solliciteren.
Nu kan ik opstaan en naar de betreffende kamer lopen.
Wat moet ik eigenlijk mee nemen??
Als het mij niet duidelijk is of ik iets mee moet nemen en wat dat dan moet zijn, dan mail of bel ik altijd even! Ken je de mensen bij wie je het gesprek hebt? Dan is het al helemaal gemakkelijk om ze gewoon even aan te spreken.

Ik vind het trouwens opvallend dat er bij tekstschrijversfuncties slechts sporadisch naar je portfolio gevraagd wordt.
pi_41061302
Laura, misschien moet je eens heel eerlijk zijn wat betreft die sollicitatie.
Bel het bedrijf eens op en leg je situatie uit.
pi_41061441
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:18 schreef Koningin het volgende:
Laura, misschien moet je eens heel eerlijk zijn wat betreft die sollicitatie.
Bel het bedrijf eens op en leg je situatie uit.
ik heb tot nu toe niet het idee dat ik met eerlijkheid erg ver gekomen ben.

En hoe zou jij zo'n telefoongesprek aanpakken? Plompverloren over dat onderwerp beginnen, of het via een krom en al te opzichtig bruggetje inbedden in een reeks andere vragen? Mijn situatie uitleggen vind ik niet zo prettig, ik wil niet al te desperate overkomen.

Bellen lijkt me op zich wel een goed idee, omdat ik bang ben dat ze anders vanwege mijn CV niet eens de moeite nemen om mijn brief te lezen... Als je gebeld hebt, dan is dat denk ik toch net even anders.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:42:12 #158
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_41067117
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 14:23 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

ik heb tot nu toe niet het idee dat ik met eerlijkheid erg ver gekomen ben.

En hoe zou jij zo'n telefoongesprek aanpakken? Plompverloren over dat onderwerp beginnen, of het via een krom en al te opzichtig bruggetje inbedden in een reeks andere vragen? Mijn situatie uitleggen vind ik niet zo prettig, ik wil niet al te desperate overkomen.

Bellen lijkt me op zich wel een goed idee, omdat ik bang ben dat ze anders vanwege mijn CV niet eens de moeite nemen om mijn brief te lezen... Als je gebeld hebt, dan is dat denk ik toch net even anders.
Met eerlijkheid kom je ook nergens

Ik heb bv al voor een paar jaar m'n eigen onderneming (speel wel quite) Maar dat meld ik nooit in bij een sollicitatie tenzij het nut heeft.

Een sollicitatie als slaaf bij een tuincentrum is bijvoorbeeld iets om gewoon je mond daarover dicht te houden
pi_41068268
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 17:42 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Met eerlijkheid kom je ook nergens

Ik heb bv al voor een paar jaar m'n eigen onderneming (speel wel quite) Maar dat meld ik nooit in bij een sollicitatie tenzij het nut heeft.

Een sollicitatie als slaaf bij een tuincentrum is bijvoorbeeld iets om gewoon je mond daarover dicht te houden
Maar goed, ik heb gebeld, en de situatie eerlijk uitgelegd. Het gesprek duurde 20 minuten, ik ben niet bij voorbaat kansloos. Morgen moet ik terugbellen om het hoofd van de afdeling te spreken.

Vreemd dat mensen denken dat je niet meer van aanpakken weet als je uni hebt gedaan. Want dat kwam in dit gespek naar voren als mogelijke hindernis. En inderdaad, ik heb nooit echt dingen georganiseerd - tenminste, geen dingen om over naar huis te schrijven. Maar het lijkt me nu juist ideaal dat ik die ervaring in deze functie op zou kunnen doen. En als het MBO-niveau is, dan moet ik dat toch rap op kunnen pikken.
pi_41089100
Heb net mijn gesprek gehad.
Tis toch vreemd als je tegenover mensen zit die je kent en vooral die jou kennen.
Afwachten dus.
pi_41089142
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:51 schreef Koningin het volgende:
Heb net mijn gesprek gehad.
Tis toch vreemd als je tegenover mensen zit die je kent en vooral die jou kennen.
Afwachten dus.
Maar praat dat dan dus niet juist gemakkelijker?

Aan de andere kant is het natuurlijk extra balen als je die baan niet krijgt. Dat blijft dan toch als een soort van etiketje aan die mensen kleven.
pi_41089175
Ik heb vorige week een gesprek gehad voor een nogal zware functie, maar ben afgewezen vanwege een gebrek aan ervaring helaas.
Ik kreeg wel te horen dat ik tijdens het gesprek overtuigend was en ook mijn brief vonden ze erg goed dus dat is fijn voor andere sollicitaties
pi_41092631
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 11:53 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Maar praat dat dan dus niet juist gemakkelijker?

Aan de andere kant is het natuurlijk extra balen als je die baan niet krijgt. Dat blijft dan toch als een soort van etiketje aan die mensen kleven.
Dat is juist de valkuil, dat het makkelijker praat. Zij zijn ook vrijer en vragen meer op de man af.
Etiketje zal niet blijven in dit geval.
pi_41095275
Update:

Ik heb 18 minuten met die dame gebeld. Ook over Ruud van Nistelrooy, dat ik inside info had. Ze vond het al met al een beetje moeilijk. Ze is 9 jaar terug ook op een MBO-functie gestart bij dat bedrijf, hoewel ze uni had gedaan. Dus ze herkende best wel veel in mijn verhaal. Maar nu ze "aan de andere kant" van de tafel zit, vindt ze het toch moeilijk. Want ze willen echt niet het risico lopen dat iemand na een half jaar uit verveling omvalt, ze zijn op zoek naar een stabiele factor. Ze vond het echt een dilemma, maar vroeg me uitdrukkelijk om toch te schrijven. Het lag er helemaal aan wat voor andere kandidaten zich aandienden. Als iemand met HBO-communicatie graag wil, dan wordt die het. Maar vooralsnog had ze heel veel telefoontjes gehad van mensen die in soortgelijke situaties zaten als ik.
pi_41096124
Update:

Ze vinden me bij dat andere bedrijf toch wel geschikt om tweeregelige samenvattingen te schrijven en recensies in elkaar te puzzelen! Ik weet niet eens of en hoe het betaald wordt, ik dacht iets gehoord te hebben van een kleine vergoeding, maar dat interesseert me niet. Het is in mijn vakgebeid, en van het een komt vast het ander!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 16:05:56 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_41097070
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 15:05 schreef _Arual_ het volgende:
(...)
Ook over Ruud van Nistelrooy, dat ik inside info had.
(...)
Leg eens uit?
pi_41097985
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Leg eens uit?

Ze vroeg of ik geen problemen had met de lange reistijd. Toen zei ik dat ik altijd veel en lang heb moeten reizen, omdat ik uit een klein dorp (Geffen) kom.

"Hé Geffen! Daar komt Ruud van Nistelrooy toch vandaan?"

En toen zei ik dat ik inside info had, en die wellicht in de toekomst aan haar zou vertellen.

pi_41098474
Arual, nood breekt wetten he

maar wat is dat andere baantje voor iets, waar je die onkostenvergoeding voor krijgt?
pi_41098550
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:48 schreef komrad het volgende:
Arual, nood breekt wetten he

maar wat is dat andere baantje voor iets, waar je die onkostenvergoeding voor krijgt?
En dat is nog niet eens zeker...

Dat is waar ik hier vorige week over aan het doormiepen was. Het schrijven van de boekhoekjes in bibliotheekboeken, en het recenseren van die boeken. Ze dachten dat ik dat met mijn studie Nederlands niet kon, ik moest ze overtuigen.

Het is gelukt!
pi_41098613
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:50 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

En dat is nog niet eens zeker...

Dat is waar ik hier vorige week over aan het doormiepen was. Het schrijven van de boekhoekjes in bibliotheekboeken, en het recenseren van die boeken. Ze dachten dat ik dat met mijn studie Nederlands niet kon, ik moest ze overtuigen.

Het is gelukt!
ik zou zeggen, zie het positief in, je hebt iig overredingskracht dan, maar is het echt slechts onkostenvergoeding of is het gewoon slecht betalend??
pi_41098643
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 16:52 schreef komrad het volgende:

[..]

ik zou zeggen, zie het positief in, je hebt iig overredingskracht dan, maar is het echt slechts onkostenvergoeding of is het gewoon slecht betalend??
Ik weet het niet. Maar als het vrijwillig is, doe ik het ook, omdat het écht goed op mijn CV staat. En omdat ik het leuk vind.
pi_41111493
_Arual_ ik ga voor je duimen dat je inspanningen eindelijk resultaat zullen hebben! Ik hoop gewoon dat er niet al te veel hbo-ers solliciteren op die mbo functie zodat ze jou een kans willen geven

Koningin jij hebt een spannend dagje gehad vandaag zo te horen! Wat was jouw gevoel bij het gesprek? Lijkt het jou wel wat?

Hier weinig nieuws: veel brieven verstuurd maar nog geen reacties binnen...
pi_41119529
_Arual_ veel succes met deze poging!!
pi_41123939
Pff, toch wel moeilijk zo'n brief. In de brieven die ik tot nu toe geschreven heb, moest ik altijd een beetje opscheppen, nu moet het juist allemaal iets minder. Ik wil niet overgekwalificeerd overkomen... aargh, hoe pak ik dat nu weer aan!

* _Arual_ denkt...
pi_41124054
Ik hoop in elk geval van harte dat het wat wordt! Succes arual
pi_41261189
Ik ben afgewezen bij de interne vacature.
Er zijn 2 externe kandidaten die beter aan het profiel voldoen.
pi_41261254
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:01 schreef Koningin het volgende:
Ik ben afgewezen bij de interne vacature.
Er zijn 2 externe kandidaten die beter aan het profiel voldoen.
Auw... Dat is balen. En dat terwijl je in zo'n situatie denkt dat je een streepje voor hebt. (Toch?)
pi_41261734
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:03 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Auw... Dat is balen. En dat terwijl je in zo'n situatie denkt dat je een streepje voor hebt. (Toch?)
Nou, niet echt.
Ik wist dat het een functie was waar ik alleen het scholingsniveau voor had, verder geen gedetailleerde kennis of ervaring. De kans was dus groot dat ik het niet zou worden.
Maar, niet geschoten is altijd mis.
pi_41318785
TWEE POSITIEVE REACTIES OP FREELANCE-OPDRACHTEN DIE IK AANGEVRAAGD HAD, BEIDEN COMPLEET IN MIJN VAKGEBIED!

1) Medewerker uittrekselbank
2) Medewerker Kritisch literatuur lexicon.

Ik ben er nog niet, moet eerst nog proefdingen schrijven enzo. Bij één van de twee willen ze eerst mijn deskundigheid. Maar het is iets waar ik goed in ben, dus daar maak ik me niet zoveel zorgen om.
pi_41318801
Een verwees naar een boekje dat ik had geschreven, dat lag toevallig op zijn bureau!
pi_41539429
Weer werkloos!

Dat hoerenbedrijf waar ik me verdomme 1.5 jaar voor heb ingezet wilde niet eens m'n uitzendcontract omzetten naar een vast contract, maar liever mijn werkzaamheden overdragen aan een interne kracht die absoluut geen benul heeft van zaken waar ik me mee bezig hield. Zwaar pissed nu.

Moest eigenlijk tot vrijdag werken, maar heb de rest van de week vrij genomen om te solliciteren. Ze kunnen m'n rug op daar.

En dat kut-uitzendbureau (kuch-randstad-kuch) wilde me toendertijd ook al geen detacheringscontract aanbieden omdat er in het verleden een akkefietje is geweest tussen een andere werkgever en mij.

Getver, moet ik weer met mezelf gaan leuren langs deuren, or so to speak.

[ Bericht 6% gewijzigd door PDOA op 06-09-2006 04:19:47 ]
  woensdag 6 september 2006 @ 07:33:22 #182
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_41539784
eigenlijk tot vrijdag?
Heb je als je voor een uitzend bureau werkt geen opzeg termijn? & de baas dus ook?

heb nog nooit voor een uitzendbureau gewerkt (en wil ik het liefst ook zo houden )
majah. success met zoeken PDOA
pi_41539893
quote:
Op woensdag 6 september 2006 04:11 schreef PDOA het volgende:
Weer werkloos!

Dat hoerenbedrijf waar ik me verdomme 1.5 jaar voor heb ingezet wilde niet eens m'n uitzendcontract omzetten naar een vast contract, maar liever mijn werkzaamheden overdragen aan een interne kracht die absoluut geen benul heeft van zaken waar ik me mee bezig hield. Zwaar pissed nu.

Moest eigenlijk tot vrijdag werken, maar heb de rest van de week vrij genomen om te solliciteren. Ze kunnen m'n rug op daar.

En dat kut-uitzendbureau (kuch-randstad-kuch) wilde me toendertijd ook al geen detacheringscontract aanbieden omdat er in het verleden een akkefietje is geweest tussen een andere werkgever en mij.

Getver, moet ik weer met mezelf gaan leuren langs deuren, or so to speak.
Nou met die taal die je hier zo uitslaat , het akkefietje meegerekend vind ik het niet zo raar eerlijk gezegd.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_41540106
Kongin was een jaar geleden of zo ook al aan het studeren.

Schiet niet op wel?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_41540313
PDOA, dat is balen zeg!
Hopelijk vind je snel weer wat niews!
pi_41547746
quote:
Op woensdag 6 september 2006 07:48 schreef Joene het volgende:

[..]

Nou met die taal die je hier zo uitslaat , het akkefietje meegerekend vind ik het niet zo raar eerlijk gezegd.
Alsof ik altijd zo praat.
pi_41553214
Afgewezen voor die ene functie, omdat mijn profiel niet helemaal passend was.

Waarom dan al die telefoontjes, en vervolgens het advies om toch een brief te schrijven? Volgens mij is mijn brief bleven steken bij de afdeling P&O, en dus nooit meer terechtgekomen bij de mensen die ik telefonisch gesproken heb...
pi_41556102
jammer arual, nog maar hopen op de andere functie
pi_41556133
de komende twee maanden heb ik het druk met die freelance-opdrachten, en ik hoop dat die dingen iets bijdragen aan mijn netwerk.
pi_41700471
Vraagje:

Gisteren heb ik een leuke vacature gezien. Je kon reageren tot 18 september.

Ik heb de advertentie opgeslagen. Maar het bedrijf heeft de vacature inmiddels niet meer op hun website staan. Spoorloos verdwenen.

Heeft het nog nut om te reageren?
pi_41700601
Tuurlijk.
pi_41700701
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:06 schreef clauwheee het volgende:
Tuurlijk.
Ik heb namelijk het vermoeden dat de vacature al vervuld is. Ze halen hem niet voor niets weg...

Ik kan gewoon doen alsof mijn neus bloed en alsnog een brief sturen.
pi_41700808
Of gewoon even bellen en vragen hoe het precies zit!
pi_41700835
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:14 schreef clauwheee het volgende:
Of gewoon even bellen en vragen hoe het precies zit!
Je kunt alleen op donderdag bellen, staat in de advertentie - dat duurt me te lang!
pi_41700918
Dan gewoon schrijven inderdaad. Wie niet waagt..

Succes!
pi_41706678
Waaah ik word gek van dat thuiszitten!
pi_41707006
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:49 schreef PDOA het volgende:
Waaah ik word gek van dat thuiszitten!
Het "met jezelf leuren langs de deuren" loopt niet zo lekker?

Ik heb nog nooit echt thuisgezeten, lijkt me zwaar
  maandag 11 september 2006 @ 15:12:51 #198
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41707444
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:10 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik heb namelijk het vermoeden dat de vacature al vervuld is. Ze halen hem niet voor niets weg...

Ik kan gewoon doen alsof mijn neus bloed en alsnog een brief sturen.
Als je maar wel schrijft dat je doet alsof je neus bloedt, maar dit terzijde.
Check mijn band Glorybox
pi_41707589
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:12 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Als je maar wel schrijft dat je doet alsof je neus bloedt, maar dit terzijde.
Jahaa. In sollicitatiebrieven ben ik iets zorgvuldiger dan hier, is dat zo'n ramp?

* _Arual_ is wat betreft studie, werk, berichtjes op de FP en sollicitatiebrieven nooit betrapt op ook maar één spelfout.

En dat lijkt me iets belangrijker!
  maandag 11 september 2006 @ 15:27:50 #200
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41707921
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:17 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Jahaa. In sollicitatiebrieven ben ik iets zorgvuldiger dan hier, is dat zo'n ramp?

* _Arual_ is wat betreft studie, werk, berichtjes op de FP en sollicitatiebrieven nooit betrapt op ook maar één spelfout.

En dat lijkt me iets belangrijker!
Nee hoor, geen ramp. Maar omdat je zelf zegt dat schrijven / redigeren je vak is... Maar goed, gezeik van mij, sorry. Ik verveel me.
Check mijn band Glorybox
pi_41708036
quote:
Op maandag 11 september 2006 15:27 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Nee hoor, geen ramp. Maar omdat je zelf zegt dat schrijven / redigeren je vak is... Maar goed, gezeik van mij, sorry. Ik verveel me.
Ik laat hier inderdaad nogal eens een steekje vallen - stomweg omdat ik niet teruglees wat ik schrijf. Wat ik redigeer, print ik ook uit, anders kan ik het niet, dan zie ik echt alles over het hoofd!
pi_41708118
quote:
Op maandag 11 september 2006 14:58 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Het "met jezelf leuren langs de deuren" loopt niet zo lekker?

Ik heb nog nooit echt thuisgezeten, lijkt me zwaar
Ik zit net een weekje thuis, en ik verveel me nu al te pletter.

En dat leuren... eerst maar eens een vacature vinden die goed aansluit op mijn verleden. Ik zit nu nog in de positie dat ik dat nog kan doen. Maar elke dag die banensites afstruinen op zoek naar iets, daar word je op een gegeven moment helemaal tureluurs van!

Ik ga zo eens lekker een wandelingetje maken denk ik! Lekker weer buiten.
pi_41763704
Ik heb ook weer een sollicitatie verstuurd.
Maar ze vroegen toch wel een flinke brok ervaring, die ik dan weer niet heb, maar goed.
Ga het toch proberen.
pi_41764015
Ik ben nu bezig met een brief voor een functie waarvoor ik niet precies ben opgeleid, maar die toch veel raakvlakken heeft met mijn studie en interesses. Valt niet mee om dat in de brief dan concreet te maken...
  woensdag 13 september 2006 @ 11:06:09 #205
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41764228
[spam]

Hebben jullie trouwens al een abonnement op Volkskrant Banen? Gratis thuisbezorgd als je HBO+ en tussen de 25 en 40 bent. Er staan álle vacatures uit de Volkskrant in, plus allerlei interviews en artikelen over werk, carrière etc. Erg leuk blaadje.
[/spam]
Check mijn band Glorybox
pi_41764375
ik ben nog geen 25...
  woensdag 13 september 2006 @ 11:19:13 #207
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41764604
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:11 schreef _Arual_ het volgende:
ik ben nog geen 25...
Ok, nou, je kunt volgens mij wel om die eis heen. Beetje liegen over je geboortejaar. Zolang je je bul/diploma hebt, is het best. Al hebben ze niet heel vaak dingen die jij zoekt, denk ik, maar het is wel leuk om te lezen over werk, professionele en persoonlijke ontwikkeling enzoo.
Check mijn band Glorybox
pi_41795338
quote:
Op woensdag 13 september 2006 11:19 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ok, nou, je kunt volgens mij wel om die eis heen. Beetje liegen over je geboortejaar. Zolang je je bul/diploma hebt, is het best. Al hebben ze niet heel vaak dingen die jij zoekt, denk ik, maar het is wel leuk om te lezen over werk, professionele en persoonlijke ontwikkeling enzoo.
Volgens mij is er geen ondergrens wat leeftijd betreft, als je maar een HBO/WO-diploma hebt (en dat kunnen zij natuurlijk helemaal niet controleren). Het is wel een leuk blaadje, maar voor iemand met een letterenachtergrond staan er zelden geschikte vacatures in.

(Als ik in de Volkskrant banen blader heb ik voortdurend spijt dat ik geen economie/rechten/bedrijfskunde heb gestudeerd )
Eddy - Life is a mystery, we all must stand alone. I hear him call my name and it feels like home.'
Saffy - 'That's lovely, who wrote it?'
Eddy - 'Madonna, darling
pi_41795364
Voor mij is zo'n blaadje ook niets, woon in Limburg.
Daar staat nooit wat over in zo'n blaadjes.
pi_41795432
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:52 schreef Patsy_Stone het volgende:

[..]

Volgens mij is er geen ondergrens wat leeftijd betreft, als je maar een HBO/WO-diploma hebt (en dat kunnen zij natuurlijk helemaal niet controleren). Het is wel een leuk blaadje, maar voor iemand met een letterenachtergrond staan er zelden geschikte vacatures in.

(Als ik in de Volkskrant banen blader heb ik voortdurend spijt dat ik geen economie/rechten/bedrijfskunde heb gestudeerd )
Dat stuk tussen haakjes herken ik. Maar dat vond ik altijd van die "niksige" studies waar je niks persoonlijks, niks van passie in kwijt kon.

Ik had superveel klasgenoten die het VWO maar net konden halen, en nauwelijks echt interesses of talenten hadden. Daarvan zijn er veel Rechten gaan doen ("ja, ik weet het anders ook niet!"), en die hebben nu allemaal al een goedbetaalde baan / traineeship + dikke auto onder hun kont.
pi_41795712
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:56 schreef _Arual_ het volgende:
Ik had superveel klasgenoten die het VWO maar net konden halen, en nauwelijks echt interesses of talenten hadden. Daarvan zijn er veel Rechten gaan doen ("ja, ik weet het anders ook niet!"), en die hebben nu allemaal al een goedbetaalde baan / traineeship + dikke auto onder hun kont.
Inderdaad! Achteraf gezien had ik misschien liever zo'n oninteressante studie afgeraffeld en nu een leuk salaris binnengesleept. Dan kun je je in het weekend altijd nog bezighouden met boeiender zaken. Geld is natuurlijk niet het allerbelangrijkste, maar ik vind het ook wel wrang dat ik nu op een houtje zit te bijten omdat ik zo nodig voor een cultureel verantwoorde, goed bij mij passende studie moest kiezen.

Maar goed, misschien trekt de economie wel zodanig aan dat je ook met een letterenopleiding een leaseauto kunt krijgen (dat was ten slotte een jaar of 7 geleden ook het geval).
Eddy - Life is a mystery, we all must stand alone. I hear him call my name and it feels like home.'
Saffy - 'That's lovely, who wrote it?'
Eddy - 'Madonna, darling
pi_41795957
Ja, en een jaar of zeven terug begon ik met die studie. Echt een fout toekomstbeeld werd me toen voorgespiegeld.

Maar goed, het is nu eenmaal zo, en als dadelijk de vergrijzing toeslaat, heb ik misschien ook een baan die in mijn straatje past.
  donderdag 14 september 2006 @ 11:25:11 #213
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_41796219
quote:
Op donderdag 14 september 2006 10:53 schreef Koningin het volgende:
Voor mij is zo'n blaadje ook niets, woon in Limburg.
Daar staat nooit wat over in zo'n blaadjes.
In principe zijn de vacatures landelijk. Misschien is het banenaanbod in Limburg gewoon kleiner.

@ Aural: De VK Banen is van alle vacaturebladen mijn inziens nog het meest gericht op overheid / semi-overheid / zorg / onderwijs etc, echt niet alleen maar banen waarvoor je rechten, economie of bedrijfskunde gestudeerd moet hebben.
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:06 schreef Patsy_Stone het volgende:

[..]

Inderdaad! Achteraf gezien had ik misschien liever zo'n oninteressante studie afgeraffeld en nu een leuk salaris binnengesleept. Dan kun je je in het weekend altijd nog bezighouden met boeiender zaken. Geld is natuurlijk niet het allerbelangrijkste, maar ik vind het ook wel wrang dat ik nu op een houtje zit te bijten omdat ik zo nodig voor een cultureel verantwoorde, goed bij mij passende studie moest kiezen.

Maar goed, misschien trekt de economie wel zodanig aan dat je ook met een letterenopleiding een leaseauto kunt krijgen (dat was ten slotte een jaar of 7 geleden ook het geval).
Zo'n auto is ook niet zalgmakend hoor. Natuurlijk is het vervelend om op een houtje te bijten, maar werk doen waarbij je niet intrinsiek gemotiveerd bent is volgens mij echt heel moeilijk. Ik heb zelf ook een letterenachtergrond, en zie bij veel van mijn vrienden (juristen, bedrijfskunde, economie) inderdaad dat ze veel meer geld verdienen, auto, laptop, etc. Dat steekt soms wel eens, geef ik eerlijk toe, maar als ik zie waar ze inhoudelijk mee bezig zijn, ben ik zielsblij met mijn eigen werk (waar ik wel de mazzel heb dat ik het heb gevonden, natuurlijk).

Maar opleiding is echt niet het allerbelangrijkste. Als jij graag managementconsultant oid wil worden omdat je vindt dat het werk bij je past (en niet alleen maar het salaris of de auto) dan kan dat. Dan ga je cursussen doen, zorg je dat je de juiste mensen tegenkomt, en bel je net zo lang zo'n bedrijf op tot je een gesprek krijgt. Als jij keihard gemotiveerd bent, en niet de domste van de klas, en duidelijk weet wat je wil, dan struikelt zo'n bedrijf echt niet over het feit dat je Nederlands of Geschiedenis hebt gestudeerd.
Het is echt niet zo dat als je eenmaal een afslag hebt genomen (je studie) dat het dan een keuze is die de rest van je leven beïnvloedt. Volgens mij, dan.
Maar dag in dag uit werk doen dat je tegenstaat, om dan in het weekend wél interessante dingen te doen, hou je niet vol. Zeker niet omdat die snelle bedrijfskundebanen meestal redelijk zwaar zijn, veel overuren, bereikbaarheid etc. Dat trek je niet als je het werk eigenlijk geen hol aanvindt.
Check mijn band Glorybox
pi_41797106
Ik heb vandaag een jaarcontract aangeboden gekregen, ik werk nu nog op uitzendbasis, vanaf 1 november niet meer.

<- Ik, eerder deze ochtend.
pi_41807746
Gefeli!
pi_41809653
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:53 schreef Berkery het volgende:
Ik heb vandaag een jaarcontract aangeboden gekregen, ik werk nu nog op uitzendbasis, vanaf 1 november niet meer.

<- Ik, eerder deze ochtend.
ik zou nog minimaal een week in die stemming blijven hangen!
pi_41837255
quote:
Op donderdag 14 september 2006 18:21 schreef thaleia het volgende:
Gefeli!
Thanks, ik kan waarschijnlijk al per 1 oktober beginnen, dan is het geleur met werkbriefjes ook voorbij
quote:
Op donderdag 14 september 2006 19:22 schreef _Arual_ het volgende:

ik zou nog minimaal een week in die stemming blijven hangen!
Ik moet het nog een beetje laten bezinken geloof ik, ik had er stiekem al op gehoopt, en op gehint, maar ik hoorde maar niks, had al wat sollicitatiebrieven klaarliggen, en dan ineens dat aanbod...
pi_42004467
Zo, intussen ook al weer 4 afwijzingen binnen. Gaat lekker zo! 6 jaar werkervaring is niet genoeg als je dat papiertje niet hebt, lijkt het wel.

Diplomageil kutland.
pi_42006929
Wat voor werk zoek je?

Ik kan het aantal afwijzingen dat ik heb gehad alleen maar schatten
pi_42007591
quote:
Op donderdag 21 september 2006 08:48 schreef Berkery het volgende:
Wat voor werk zoek je?

Ik kan het aantal afwijzingen dat ik heb gehad alleen maar schatten
Administratief werk, het liefst bij een energieleverancier. En omgeving Utrecht.
pi_42034880
quote:
Op donderdag 21 september 2006 09:30 schreef PDOA het volgende:

Administratief werk, het liefst bij een energieleverancier. En omgeving Utrecht.
Je zit in ieder geval in een goede regio (denk ik). Ik heb ook nagenoeg geen papieren, maar ben wel goed terecht gekomen, uiteindelijk. Het duurt even, vier afwijzigingen is nog maar het begin

Niet lullig bedoeld!
pi_42162811
Ik zie nu op internet dat bij een software leverancier/partner van ons veel vacatures zijn, lijkt me wel interessant. Maar hoe ga je hier qua ethiek mee om?
  woensdag 27 september 2006 @ 10:27:50 #223
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42163134
quote:
Op woensdag 27 september 2006 10:12 schreef Koningin het volgende:
Ik zie nu op internet dat bij een software leverancier/partner van ons veel vacatures zijn, lijkt me wel interessant. Maar hoe ga je hier qua ethiek mee om?
Hm, lijkt me niet zo'n probleem. Je hebt gewoon een leuke vacature gezien die toevallig bij een partner van jullie is. Kan je ook in de krant gezien hebben. En bovendien, je bent vrij om te doen wat je wil. Ik werd op mijn oude werk op een gegeven moment ook gebeld en gemaild door concurrerende bedrijven over mogelijk werk. Niet je mond voorbijpraten bij de koffieautomaat, en als je het niet wordt, blijven zwijgen.
Check mijn band Glorybox
pi_42163592
Tja, toch lullig vind ik. Maar ik moet ook aan mezelf denken.
Tis een bedrijf wat voor ons werkt.
pi_42762009
Hiep hoi ik heb weer een baan en hoef pas over 2 weken te beginnen!

Waarom staat dit topic tegenwoordig onderaan de pagina?
pi_42763096
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 00:05 schreef Berkery het volgende:
vier afwijzigingen is nog maar het begin
Hier ook weer eentje binnen. Nou reageer ik ook alleen op echt toffe dingen, omdat ik al een baan heb die op zich nog wel even goed uit te houden is. Dus goed, dan zijn je kansen kleiner dan wanneer je op heel veel dingen reageert natuurlijk.

Ik blijf proberen!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 10:02:10 #227
46794 Berkery
Fat bastard
pi_42763768
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 07:18 schreef PDOA het volgende:
Gefeliciteerd!

quote:
Daar staan alle reeksen, anders heb je kans dat ie wegvalt.
pi_42763806
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 07:18 schreef PDOA het volgende:

Gefeliciteerd! Wat ga je doen?
pi_42763962
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:06 schreef Patsy_Stone het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde als jij. Aan de ene kant ben ik blij dat ik iets heb gedaan waar ik gewoon goed in was (gemiddeld met een 8 afgestudeerd) en wat ik leuk vond en wat ik echt verbreding en verdieping vond, aan de andere kant...als ik nu zie wat een oeverloze debielen nu werkplekken bezetten omdat ze iets nuttigs schijnen te kunnen getuige hun bul dan denk ik: had ik ook maar een saaie studie gedaan.
Nu heb ik nog even een baan maar per half februari waarschijnlijk niet meer, dus ik ga me zoetjesaan weer eens voorbereiden op dat oeverloze gesolliciteer...en bij de helft van de functies krijg ik al braakneigingen bij de gebruikte termen...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_42778527
Ik kan me hier (deels) bij aansluiten. Ik kan heel veel, maar aan mijn diploma lees je dat niet af. Krijg dus telkens afwijzingen dat 'mijn cv in mindere mate aansluit bij het gewenste profiel', terwijl ik ervan overtuigd ben dat ik de betreffende functie echt goed zou kunnen vervullen.

Het zou dus misschien handiger zijn geweest om gewoon een studie te doen waarmee je in het bedrijfsleven terecht kunt en dan die kunst- en cultuurfetish voor m'n vrije tijd te bewaren. Maar ik weet het niet hoor, 40 uur per week werken in een oninteressante baan....dat zou toch niks voor mij zijn. Dus nu doe ik iets dat ik in elk geval deels inhoudelijk interessant vind, en probeer iets te vinden dat ik nog interessanter vind en wat ook werkbaarder is. Naarmate de markt meer aantrekt moet dat uiteindelijk toch wel een keer lukken zou je denken
pi_42778688
Ik had vandaag een positief berichtje. Ik heb hier toen toch lopen miepen dat ik geen recensies mocht schrijven voor een bibliotheekorganisatie, omdat ze mijn opleiding daarvoor niet geschikt vonden? Uiteindelijk kreeg ik het voordeel van de twijfe, na een hoop heen en weer-gemaill. En vandaag kreeg ik een heel positieve mail van ze, dat ze blij met me zijn!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:29:29 #232
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42799288
Ik ben actief zoekend geweest vanaf 27 september en heb gister een baan aangenomen! Dit betekent dat ik welgeteld 3 weekjes werkzoekende ben geweest en ik heb 3 aanbiedingen gehad met m'n vage cultuurstudie!

De grote truc was voor mij het plaatsen van mijn cv op Monsterboard, ik werd echt helemaal gek gebeld de eerste week, niet normaal. Ik had binnen no-time 6 sollicitatiegesprekken in mijn agenda staan en overal ging ik door naar ronde 2. Ik ben één keer aangewezen, heb dus 3 aanbiedingen gehad en heb 2 afspraken voor 2e ronde gesprek zelf geannuleerd omdat ik dus inmiddels wat gevonden heb!

Maandag beginnen!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:37:58 #233
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_42799500
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben actief zoekend geweest vanaf 27 september en heb gister een baan aangenomen! Dit betekent dat ik welgeteld 3 weekjes werkzoekende ben geweest en ik heb 3 aanbiedingen gehad met m'n vage cultuurstudie!

De grote truc was voor mij het plaatsen van mijn cv op Monsterboard, ik werd echt helemaal gek gebeld de eerste week, niet normaal. Ik had binnen no-time 6 sollicitatiegesprekken in mijn agenda staan en overal ging ik door naar ronde 2. Ik ben één keer aangewezen, heb dus 3 aanbiedingen gehad en heb 2 afspraken voor 2e ronde gesprek zelf geannuleerd omdat ik dus inmiddels wat gevonden heb!

Maandag beginnen!
Goed werk! Wat voor soort banen gaat het om? Ben wel benieuwd in welke sector het zo hard gaat!
Check mijn band Glorybox
pi_42799565
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:29 schreef XcUZ_Me het volgende:

Maandag beginnen!
WTF? Ik heb mijn CV een half jaar op monsterboard gehad, er is in al die tijd slechts één keer naar gekeken...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:46:46 #235
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42799738
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:40 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

WTF? Ik heb mijn CV een half jaar op monsterboard gehad, er is in al die tijd slechts één keer naar gekeken...
Mijne is 145 keer bekeken onderhand!

Ik ben afgestudeerd cultuurwetenschapster en heb niet de illusie gehad snel werk te vinden in die sector, dus heb ik me vrij breed georiënteerd, dat scheelt ook al wel denk ik .

Ben nu aangenomen als detacheringsconsultant bij een gespecialiseerd bureau. Zeg maar een duur woord voor intercedente. Het loon is niet slecht, het werk erg afwisselend, ik héb wat en het lijkt me nog leuk ook .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:13:21 #236
46794 Berkery
Fat bastard
pi_42828814
Mijn CV staat ook nog her en der op internet en bij mensen in 't archief. Ik ben deze week al twee keer gebeld door recruiters/detacheringsbureaus. Wat is het dan heerlijk om na maanden van 'please' eens een keer 'nee' te mogen zeggen tegen dat soort lui.
pi_42949261

donderdag 26 oktober 2006 @ 13:29:25 #238
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42951113
Ik zit momenteel in mijn 1e werkweek, dag 4 en ik heb het super naar m'n zin .
pi_43125283
Morgen (vandaag) eerste dag! Ben echt zenuwachtig, en dat heb ik niet zo vaak.
  woensdag 1 november 2006 @ 06:47:47 #240
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_43127642
quote:
Op woensdag 1 november 2006 00:40 schreef PDOA het volgende:
Morgen (vandaag) eerste dag! Ben echt zenuwachtig, en dat heb ik niet zo vaak.
Succes!

Laat het allemaal maar een beetje gebeuren en doe zonder morren de kutklusjes .
pi_43127663
quote:
Op woensdag 1 november 2006 06:47 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Succes!

Laat het allemaal maar een beetje gebeuren en doe zonder morren de kutklusjes .
Dat zou een goede indruk achterlaten, als ik op m'n eerste dag al zou gaan morren!
pi_43128170
En vandaag is mijn eerste dag dat ik officieel werkloos ben.
pi_43142875
sterkte ermee arual
pi_43143933
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:17 schreef komrad het volgende:
sterkte ermee arual
Het zal de komende weken nog wel meevallen, ik heb nog een paar artikelen te schrijven. Dus ik ben gewoon nog flink bezig.

Gisteren heb iknog een soort van sollicitatiecursus gekregen van een collega (wist niet eens dat ze daar verstand van had ). Ze vond mijn brief en CV goed, maar had toch een paar nuttige tips waar ik wel iets mee kan. Ze vertelde me trouwens dat zij, voordat ze aan de bak kwam, vijf jaar FULLTIME vrijwilligerswerk heeft moeten doen, omdat er nauwelijks banen waren en ze toch per se zulk werk wilde doen. En dan moest ze in de avonduren ook nog gaan schoonmaken om zichzelf in leven te houden. Ongelofelijk, want zij heeft dus echt kwaliteiten, is supergoed in haar vak. En dan gewoon nergens aan de slag kunnen, zelfs veel, veel moeite moeten doen om ergens voor nop te mogen komen werken.

Dan mag ik niet piepen, en zeker niet nu al bij de pakken neer gaan zitten. Tsjee, wat een horrorverhaal.

Afgelopen week trouwens nog een brute afwijzing gehad. Ik had een sollicitatie gestuurd, en daarop kwam een ontvangstbevestiging waarin stond dat ik voorafgaand aan de sollicitatiegesprekken info zou krijgen over de procedure. Na twee, drie weken toch maar eens gebeld waar die info bleef. En toen bleek dat ze twee weken eerder al iemand aan het werk hadden gezet. Er waren te veel kandidaten geweest om allemaal persoonlijk te kunnen beantwoorden.

Doe dan niet zulke beloftes, ik had nog hoop terwijl de baan al lang en breed vergeven was. En wat kost nu een mailtje?

pi_43145531
TIjd, maar sommige bedrijven zijn idd ontzettend asociaal. Ik denk ook altijd maar dat ik bij zo'n bedrijf niet wil werken.
Idd een horrorverhaal, het is natuurlijk wel erg branchegebonden. Ik denk dat je je wel moet afvragen wat je wilt als dit bij jou ook echt aan de orde komt. Wil je dit blijven doen, met de problemen om werk te vinden en evt vrijwilligerswerk gaan doen of kies je er voor in een andere sector te gaan werken waar meer werkgelegenheid is. Een lastige keuze, maar wel 1 die volgens mij voor jou actueel kan gaan worden
pi_43184484
Paar maand geleden verloor ik mijn o zo geliefde koeriersbaan omdat er een grote opdrachtgever weg ging.
Toen kwam ik in de distributie,dat beviel niet.
Vervolgens heb ik mijn E achter C rijbewijs gehaald ,want er wordt altijd geroepen dat er zo'n groot chauffeurstekort is.

Dat is inderdaad alleen zo als je 18 bent en 20 jaar ervaring hebt. Ik werk nu bij een transportbedrijf,maar ik zit weer op een bakwagen in de distributie terwijl ik er kwam voor nachtpendelwerk,maar ja,ik heb geen ervaring.

Het is sowieso een kutbedrijf,de sfeer is echt ruk.

Ik mis mijn oude werk.
pi_43216159
Ik kreeg vandaag een mailtje met als titel 'uw sollicitatie d.d. 28-08-2006'. Drie keer raden wat er in stond
Ach ja, ze hebben in ieder geval nog de moeite genomen om wat van zich te laten horen

Gelukkig heb ik vorige week een baan aangeboden gekregen en zijn we dinsdag uit de arbeidsvoorwaarden gekomen Binnenkort dus weer aan de slag na 8 maanden thuiszitten!
pi_43223361
Dat is tof! Gefeliciteerd!
pi_43389479
Tsjezus, wat een gedoe. Ik wil een mooie aanhef, niet zo'n kaal 'geachte meneer, mevrouw,'. En dan moet ik superveel moeite doen voordat ze me de naam willen geven van de P&O-dame.

Samenvatting
'U mag u brief gewoon beginnen met meneer/mevrouw'
'Dat vind ik zo onpersoonlijk! Of is het nog niet bekend door wie de brieven geselecteerd zullen worden?'
'Jawel hoor'
'en dat mag ik niet weten?'
-gemor-
'Die worden geselecteerd door...'
pi_43390102
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 21:23 schreef piglet het volgende:
Ik kreeg vandaag een mailtje met als titel 'uw sollicitatie d.d. 28-08-2006'. Drie keer raden wat er in stond
Ach ja, ze hebben in ieder geval nog de moeite genomen om wat van zich te laten horen

Gelukkig heb ik vorige week een baan aangeboden gekregen en zijn we dinsdag uit de arbeidsvoorwaarden gekomen Binnenkort dus weer aan de slag na 8 maanden thuiszitten!
Feli!
Heerlijk he?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_44223357
Nog iemand succes gehad de afgelopen maand?
pi_44224180
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:37 schreef Koningin het volgende:
Wel wat betreft freelancewerk. Ik heb inmiddels 3 vaste opdrachtgevers. Misschien moet ik het maar op die manier gaan doen!
  donderdag 7 december 2006 @ 15:04:40 #253
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44224299
Ik ben inmiddels door mn proeftijd heen en nog steeds lekker aan 't werk .
pi_44350559
quote:
Op donderdag 7 december 2006 15:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben inmiddels door mn proeftijd heen en nog steeds lekker aan 't werk .
Dat is goed om te horen.

Ik zit op een punt dat ik keuzes kan gaan maken. Misschien moet ik wel kiezen voor heel ander werk. Nu kan het.
Wel lastig hoor.
pi_44366498
Er is één ding waar ik de afgelopen weken wel ben achter gekomen: chauffeur worden kan niet.Ze willen namelijk alleen ervaren chauffeurs en dat maakt me best machteloos.

Ik wil zo graag de nacht weer en kilometers maken,maar ik zit nog steeds op een bakwagen in de distributie.Reactie van de planner toen hij hoorde dat ik met een trailer wil rijden:"Het is hier geen rijschool."

De transportwereld is echt ziek.
pi_44401528
quote:
Op donderdag 7 december 2006 14:37 schreef Koningin het volgende:
Ja .

28 oktober was mijn laatste werkdag en ben tot die tijd op zoek geweest, was best moeilijk omdat ik volgend schooljaar weer een opleiding ga volgen en veel bedrijven geen energie willen steken in iemand die na een half jaar weer weg gaat. Maar het is me gelukt, bij een bedrijf waar ik ooit een keer vakantiewerk heb gedaan. Ben deze week begonnen en het werk is best relaxed. Ik ga er sowieso op vooruit, want ik werk per week 2 uur minder, maar verdien per maand 270 bruto meer . En het werk zelf is ook nog eens beter te doen.
  maandag 18 december 2006 @ 01:57:05 #257
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_44527042
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 19:29 schreef RealZeus het volgende:
Er is één ding waar ik de afgelopen weken wel ben achter gekomen: chauffeur worden kan niet.Ze willen namelijk alleen ervaren chauffeurs en dat maakt me best machteloos.

Ik wil zo graag de nacht weer en kilometers maken,maar ik zit nog steeds op een bakwagen in de distributie.Reactie van de planner toen hij hoorde dat ik met een trailer wil rijden:"Het is hier geen rijschool."

De transportwereld is echt ziek.
moet je eens een hint geven dat je het dan wel eens ergens anders wilt gaan proberen

de mensen met "ervaring" raakt toch ook een keer op lijkt mij.

maar da's in vrijwel alle sectoren zo.. "ervaring ervaring ervaring"
pi_44527440
Ik ben vorige week begonnen bij mijn nieuwe werkgever en ga vanaf morgen starten in mijn functie (eerst trainingen etc.).
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_44530662
quote:
Op maandag 18 december 2006 03:10 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben vorige week begonnen bij mijn nieuwe werkgever en ga vanaf morgen starten in mijn functie (eerst trainingen etc.).
Wat voor functie was dat?
  maandag 18 december 2006 @ 21:12:08 #260
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_44551647
btw..
als je een sollicitatie email schrijft. en je krijgt geen antwoord (niet gelezen (verstuur een lees bevestiging mee)

zou het dan "Rude" zijn om ook nog een brief te sturen?
pi_44552048
quote:
Op maandag 18 december 2006 10:25 schreef Koningin het volgende:

[..]

Wat voor functie was dat?
'Accountmanager Binnendienst'.
pi_44552187
quote:
Op maandag 18 december 2006 01:57 schreef Devilnl het volgende:

[..]

moet je eens een hint geven dat je het dan wel eens ergens anders wilt gaan proberen

de mensen met "ervaring" raakt toch ook een keer op lijkt mij.

maar da's in vrijwel alle sectoren zo.. "ervaring ervaring ervaring"
dat boeit ze niks.Bovendien ben ik er nu gestopt.Nadat vorige week de volgende conversatie had plaats gevonden was bij mij de grens bereikt.

Planner:"Dus jij wilt met groter materiaal rijden."
RZ:"Ja natuurlijk."
Planner:"Het is hier geen rijschool."
RZ:

Ik ga proberen bij mijn oude baas terecht te komen.De transportwereld zit blijkbaar niet op mij te wachten.
pi_44552217
Zo, ik zit ook in de cirkel van solliciteren vanaf deze week. Vorige week al ingeschreven bij het CWI en verschilende uitzendbureau's, straks eens kijken wat voor functies ik allemaal niet kan beoefenen!
pi_44553373
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:30 schreef ParanoidEv het volgende:
Zo, ik zit ook in de cirkel van solliciteren vanaf deze week. Vorige week al ingeschreven bij het CWI en verschilende uitzendbureau's, straks eens kijken wat voor functies ik allemaal niet kan beoefenen! voor welke functies ik te weinig ervaring heb.
Is ook een grote kans op.
pi_44565160
Ik ben nu bezig met een sollicitatiebrief, een open sollicitatiebrief moet ik zeggen, naar een groooooooot bedrijf waar ik vroeger vaak vakantiewerk heb gedaan. Maar ik vind het wel pittig. Want ik kan moeilijk een brief opstellen die vooral gaat over mijn ervaring met tekstschrijven, om die dan vervolgens af te sluiten met de woorden 'maar ik sta ook open voor andere functies'. Dat staat zo wanhopig, alsof je bereid bent alles aan te nemen. Anderzijds, als ik me in mijn brief specifiek richt op dé ideale communicatiebaan, dan is de kans weer stukken kleiner dat ze me nodig hebben.

* _Arual_ denkt.
pi_44565437
Moeilijk, _Arual_

Ik heb gister een telefoontje van het uitzendbureau gehad n.a.v. een vacature die ik had gezien.
Ze gaat me voorstellen. Alleen door de feestdagen kan het wel eens 2 weken duren voordat ik weer wat van haar hoor.
pi_44582111
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 12:23 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben nu bezig met een sollicitatiebrief, een open sollicitatiebrief moet ik zeggen, naar een groooooooot bedrijf waar ik vroeger vaak vakantiewerk heb gedaan. Maar ik vind het wel pittig. Want ik kan moeilijk een brief opstellen die vooral gaat over mijn ervaring met tekstschrijven, om die dan vervolgens af te sluiten met de woorden 'maar ik sta ook open voor andere functies'. Dat staat zo wanhopig, alsof je bereid bent alles aan te nemen. Anderzijds, als ik me in mijn brief specifiek richt op dé ideale communicatiebaan, dan is de kans weer stukken kleiner dat ze me nodig hebben.

* _Arual_ denkt.
Toen ik op zoek ging naar 'werk' was het knap lastig om dat te vinden.

Onlangs zette ik mijn C.V. op Monsterboard met de titel 'Bewezen verkooptalent zoekt stevige uitdaging'. Binnen een week had ik een stuk of acht afspraken staan zonder zelf ook maar een bedrijf te bellen of te mailen. Ik kon letterlijk kiezen uit de leuke banen.

En zo indrukwekkend is mijn C.V. absoluut niet. Ik heb alleen maar een V.W.O.-diploma, en twee jaar (part time) werkervaring in voornamelijk callcenters, en een winkel. Kortom, je moet ergens beginnen. Maar gericht zoeken helpt enorm. Werkgevers hebben nu eenmaal veel keuze hebben, en ze kiezen je sneller uit als je gedreven overkomt, en werkelijk interesse hebt in specifiek werk. Je bent dan meer geneigd om je veel in te zetten, te willen leren en de kans is kleiner dat je zo weer weg bent.

Als je nu eenmaal veelzijdig bent/alles best vind, kun je ook best je C.V. een beetje tweaken afhankelijk van wie je aanschrijft, en voor wat voor functie.

Zeker als je een uitzendbureau binnenloopt, is het fijn als je gericht zoekt. Denk eens aan hoeveel functies zo'n groepje intercedenten heeft liggen.
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:41:58 #268
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_44586273
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:12 schreef Devilnl het volgende:
btw..
als je een sollicitatie email schrijft. en je krijgt geen antwoord (niet gelezen (verstuur een lees bevestiging mee)

zou het dan "Rude" zijn om ook nog een brief te sturen?
^^^^^ iemand die hier nog iets over kan zeggen?
  dinsdag 19 december 2006 @ 23:51:35 #269
46794 Berkery
Fat bastard
pi_44586506
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:41 schreef Devilnl het volgende:

[..]

^^^^^ iemand die hier nog iets over kan zeggen?
Dat je geen leesbevestiging krijgt wil niet zeggen dat de e-mail niet is aangekomen, dus niet te snel aan de bel gaan hangen.
pi_44591441
quote:
Op maandag 18 december 2006 21:59 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Is ook een grote kans op.
Nou, ik ben van school gegaan zonder diploma en ik ga volgend schooljaar dat laatste jaar afmaken. Ik heb voor wat ik kan nu wel ervaring dmv stage. Maar het nadeel is dat ik weer met school begin dus beperkt tijd heb...
Schoonmaakwerk ben ik ook niet vies van hoor, ik ben ooit een jaartje gaan proberen te werken en heb genoeg zulk werk gedaan. Het nadeel is wel dat ik ondertussen last heb gekregen van m'n knieen en ze niet mag overbelasen. En dat gaat al best snel.. *zucht*
  woensdag 20 december 2006 @ 12:18:25 #271
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_44594570
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 23:51 schreef Berkery het volgende:

[..]

Dat je geen leesbevestiging krijgt wil niet zeggen dat de e-mail niet is aangekomen, dus niet te snel aan de bel gaan hangen.
dat snap ik.
maar er is nogal haast bij eigenlijk
het is een bedrijf waar niet heledagen iemand achter de PC zit.
en de vacature van hun is maar 14dagen geldig. dus vandaar
pi_44935880
Morgen een oriëntatiegesprek. Moet er alleen voor naar het hoofdkantoor van het bedrijf en dat is dik 2 uur met de trein. Maar goed, ik krijg reiskosten vergoed, dus dan heb ik het er wel voor over.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:44:41 #273
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_44974707
Ik heb gisteren om 14.50 uur mijn CV weer online gezet (monsterboard, vacaturebank), omdat ik het vertrouwen in mijn huidige werkgever kwijt ben, nadat ze me op achterbakse wijze 13 ADV dagen door de neus hebben geboord. (da's dus wel ff dik 5% salaris als je het omrekent :| ).

Anyway. Iets meer dan 24 uur later:
- ben 7 keer gebeld -> 3 afspraken voor gesprekken, 2 die nog vacatures opsturen
- ben 4 keer gemailed -> 1 afspraak voor gesprek, 3 die nog vacatures opsturen

They want me
Daarnaast heb ik morgen functioneringsgesprek bij mijn huidige werkgever, waarbij ik zal laten doorschemeren dat ik vertrek als ik die ADV dagen niet ruimschoots in salaris gecompenseerd krijg.

Hoezo moeilijk werk vinden?
Met 15 minuten werk (even CV updaten, en twee keer op "activeren" klikken) heb ik al 4 afspraken staan, waarvan er drie echt serieus interessant klonken.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:49:12 #274
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_44974873
Ik heb dezelfde ervaring met Monsterboard inderdaad .

Veel succes Whuzz!!
pi_44975000
Mijn CV heeft een half jaar op Monsterboard gestaan, en er is in al die tijd slechts één keer naar gekeken. Ik heb ook één reactie gehad, waarschijnlijk dus van die ene persoon die mijn CV beken heeft. Die reactie was niet meer dan spam van een Amerikaans bedrijf. Ik moest mezelf ergens inkopen voor een heleboel geld, dan zouden we verder kunnen praten. Daaaahaaag.

Maar Whuzz, in welke richting ben jij werkzaam? De ene sector is duidelijk de andere niet.
  woensdag 3 januari 2007 @ 16:09:20 #276
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_44975553
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:44 schreef Whuzz het volgende:
Ik heb gisteren om 14.50 uur mijn CV weer online gezet (monsterboard, vacaturebank), omdat ik het vertrouwen in mijn huidige werkgever kwijt ben, nadat ze me op achterbakse wijze 13 ADV dagen door de neus hebben geboord. (da's dus wel ff dik 5% salaris als je het omrekent :| ).

Anyway. Iets meer dan 24 uur later:
- ben 7 keer gebeld -> 3 afspraken voor gesprekken, 2 die nog vacatures opsturen
- ben 4 keer gemailed -> 1 afspraak voor gesprek, 3 die nog vacatures opsturen

They want me
Daarnaast heb ik morgen functioneringsgesprek bij mijn huidige werkgever, waarbij ik zal laten doorschemeren dat ik vertrek als ik die ADV dagen niet ruimschoots in salaris gecompenseerd krijg.

Hoezo moeilijk werk vinden?
Met 15 minuten werk (even CV updaten, en twee keer op "activeren" klikken) heb ik al 4 afspraken staan, waarvan er drie echt serieus interessant klonken.
ff offtopic hoor, maar ik ben wel benieuwd hoe dat met die adv-dagen gelopen is. Je bent in principe zelf verantwoordelijk om ze op te nemen, omdat je ze aan het eind van het jaar kwijtraakt, toch?
Check mijn band Glorybox
pi_44981063
Inderdaad,heel lastig.

Klik!

pi_44997601
Ik heb van Monsterboard ook maar één mailtje gehad van een Amerikaans bedrijf.....

Whuzz, wat voor opleiding / werk heb je?
pi_45172610
Ik mag aanstaande vrijdag weer ergens op gesprek!
pi_45184365
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:41 schreef Koningin het volgende:
Ik mag aanstaande vrijdag weer ergens op gesprek!
Is dat van dat ene via het uzb, waar je het hierboven over had?

Veel succes!

Ik heb een aantal (open) sollicitaties verzonden, zo halverwege december. Nou, eigenlijk nog iets later, zeg maar tegen de kerst. Ik heb er tot op heden niets van gehoord. Zou dat aan de kerst liggen, omdat alles rond die tijd zo'n beetje op zijn gat ligt? Normaal had ik al een mail gestuurd of telefoontje gepleegd. Maar nu vind ik het een beetje ongepast om mensen 'op te jagen'.

Ik heb trouwens wederom een heel lompe afwijzing gehad. Een verder leeg mailtje met in de subjectregel het woord 'afgewezen'. Terwijl ik (zoals altijd) echt uren heb zitten broeden op een originele brief...

* _Arual_ houdt zich nu bezig met wat freelance dingetjes, maar voelt zich uitgebuit.

De prijzen die de opdrachtgevers kunnen betalen staan vast, dus doe ik het tóch maar. Een soort van CV-builiding, zeg maar.
pi_45242501
Afgewezen door dat ene grote bedrijf. Ze konden gewoon niets bedenken dat bij mijn opleiding en werkervaring past. Ik ken heel veel mensen die al bij dat bedrijf werken, en die beweerden dat er nooit iemand wordt afgewezen. Voor mij is dit daarom toch wel het ultieme bewijs dat ik een hopeloos geval ben.

Ik ben even overdonderd.
pi_45244420
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:31 schreef _Arual_ het volgende:
Afgewezen door dat ene grote bedrijf. Ze konden gewoon niets bedenken dat bij mijn opleiding en werkervaring past. Ik ken heel veel mensen die al bij dat bedrijf werken, en die beweerden dat er nooit iemand wordt afgewezen. Voor mij is dit daarom toch wel het ultieme bewijs dat ik een hopeloos geval ben.

Ik ben even overdonderd.
Dat klinkt inderdaad erg vreemd.....
Maar kop op, je bent echt niet hopeloos
pi_45244543
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 12:33 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad erg vreemd.....
Maar kop op, je bent echt niet hopeloos
Het is een enorm groot bedrijf, in totaal werken er bijna 5000 mensen. Er is altijd wel een (opleidings)plaats voorhanden, heb ik me laten vertelllen.

Ik had al een mapje met afwijzingen 2005. Vorig jaar opende ik het mapje Afwijzingen 2006. En ik had zo gehoopt dat er geen derde mapje bij kan komen. Je kunt wel altijd blijven zeggen dat het een keer goed zal komen, maar soms komt het gewoon niet goed, daar kan ik moeilijk mijn ogen voor gesloten houden.
pi_45245617
Heb je al eens compleet naar iets anders gezocht?
Iets wat niets met je vakgebied te maken heeft?
pi_45245776
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:08 schreef Koningin het volgende:
Heb je al eens compleet naar iets anders gezocht?
Iets wat niets met je vakgebied te maken heeft?
Nou, dit was dus compleet iets anders. Tenminste, in mijn brief stond - even kort samengevat - dat ik geïnteresseerd was in functies buiten mijn vakgebied, waarvoor als harde eis academisch niveau geldt, en dus niet zozeer een specifieke opleiding. Maar blijkbaar keken ze toch vooral naar mijn CV, gezien de afwijzing. En dan ben ik gewoon kansloos, met die specifieke werkervaring en opleiding.
  donderdag 11 januari 2007 @ 13:28:12 #286
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45246271
Wat rot Arual .

In welke richting zoek je werk? Wat voor soort banen?
pi_45246458
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat rot Arual .

In welke richting zoek je werk? Wat voor soort banen?
Het dondert me niet meer, als ik maar werk vind.

Tot nu toe ben ik werkzaam geweest als tektschrijver. Maar ik twijfel steeds meer of ik daar wel mee verder moet gaan. In de eerste plaats omdat er geen werk in is. In de tweede plaats omdat ik er in twee jaar tijd nog steeds niet in ben geslaagd om een overtuigende sollicitatiebrief te schrijven.

Een tekstschrijver die niet eens een brief kan schrijven is als een kapster met verknipt haar.

donderdag 11 januari 2007 @ 13:36:53 #288
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45246537
Waar woon je Arual? Kan ik kijken of ons bureau misschien iets leuks voor je heeft?
pi_45246912
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waar woon je Arual? Kan ik kijken of ons bureau misschien iets leuks voor je heeft?
Ik woon in Lent, een heel klein dorpje vlakbij Nijmegen. Ik denk dat dat ook deel uitmaakt van het probleem: in deze regio is vrij weinig te doen op het gebied van tekstschrijven. En om het nog erger te maken : ik ben aangewezen op fiets, benenwagen en OV. Ik zie in je profiel dat je in Rotterdam woont, dus het is lief aangeboden, maar OV-technisch gezien waarschijnlijk onmogelijk...
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:11:59 #290
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45247797
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:48 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik woon in Lent, een heel klein dorpje vlakbij Nijmegen. Ik denk dat dat ook deel uitmaakt van het probleem: in deze regio is vrij weinig te doen op het gebied van tekstschrijven. En om het nog erger te maken : ik ben aangewezen op fiets, benenwagen en OV. Ik zie in je profiel dat je in Rotterdam woont, dus het is lief aangeboden, maar OV-technisch gezien waarschijnlijk onmogelijk...
Onze vestiging voor Arnhem / Nijmegen zit in Arnhem, dus och .
pi_45248225
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Onze vestiging voor Arnhem / Nijmegen zit in Arnhem, dus och .
* _Arual_ zet oren en ogen open.

Kun je me er via mail of PM iets meer over vertellen?
  donderdag 11 januari 2007 @ 14:30:43 #292
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_45248496
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:23 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

* _Arual_ zet oren en ogen open.

Kun je me er via mail of PM iets meer over vertellen?
Ik PM je vanavond wel even. Zit nu op mn werk en daar kan ik niet in het PM systeem. Denk dat het terrein waarop we opereren misschien niet je ding is, maar goed, we zien wel ff toch?
pi_45248707
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:30 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik PM je vanavond wel even. Zit nu op mn werk en daar kan ik niet in het PM systeem. Denk dat het terrein waarop we opereren misschien niet je ding is, maar goed, we zien wel ff toch?
Ik ben al eerder op plekken terechtgekomen die totaal niet logisch leken, maar het uiteindelijk toch wel waren. Daarom sluit ik nu niet meer zo snel dingen uit. Ik zie je PM vanavond wel!
pi_45290570
Mijn netwerk komt piepend en krakend in beweging vandaag. Gisteren liet ik een bord uit mijn handen vallen, honderdduizend scherven. Je zou bijna bijgelovig worden.
pi_45290905
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 13:13 schreef _Arual_ het volgende:
Tenminste, in mijn brief stond - even kort samengevat - dat ik geïnteresseerd was in functies buiten mijn vakgebied, waarvoor als harde eis academisch niveau geldt, en dus niet zozeer een specifieke opleiding.
Dat komt op mij -maar gelukkig ben ik geen P&O-medewerker- wat vreemd over. Ik heb natuurlijk niet de hele brief gelezen, maar ik zou als recruiter toch graag mensen aannemen die om inhoudelijke redenen graag een bepaalde functie willen, omdat het werk ze zo ontzettend interessant lijkt, of misschien niet per se een specifieke functie willen, maar wel kunnen aangeven waarom ze een bepaalde richting zo ontzettend interessant vinden en daar bij uitstek geschikt voor zijn.

Ik proef hier iets uit als "als het maar op mijn hoge niveau is, en dan dondert het me verder niet wat het is" en dat komt op mij niet over als "ik wil heel graag DEZE baan/een baan in DEZE richting en ik ben daar enorm geschikt voor"

Snap je wat ik bedoel?

Klote trouwens dat er nog zo weinig schot in zit, ofschoon je al zolang zo hard probeert (dus met die motivatie zit het wel goed!). En verstandig denk ik om ook wat breder te gaan zoeken. Een andere baan kan ook leuk zijn en als die niet al je tijd opslokt kun je er altijd nog naast freelancen als tekstschrijver en zo meer werkervaring opdoen
pi_45291500
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 17:36 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dat komt op mij -maar gelukkig ben ik geen P&O-medewerker- wat vreemd over. Ik heb natuurlijk niet de hele brief gelezen, maar ik zou als recruiter toch graag mensen aannemen die om inhoudelijke redenen graag een bepaalde functie willen, omdat het werk ze zo ontzettend interessant lijkt, of misschien niet per se een specifieke functie willen, maar wel kunnen aangeven waarom ze een bepaalde richting zo ontzettend interessant vinden en daar bij uitstek geschikt voor zijn.

Ik proef hier iets uit als "als het maar op mijn hoge niveau is, en dan dondert het me verder niet wat het is" en dat komt op mij niet over als "ik wil heel graag DEZE baan/een baan in DEZE richting en ik ben daar enorm geschikt voor"

Snap je wat ik bedoel?

Klote trouwens dat er nog zo weinig schot in zit, ofschoon je al zolang zo hard probeert (dus met die motivatie zit het wel goed!). En verstandig denk ik om ook wat breder te gaan zoeken. Een andere baan kan ook leuk zijn en als die niet al je tijd opslokt kun je er altijd nog naast freelancen als tekstschrijver en zo meer werkervaring opdoen
Er stond niet voor niets 'kort samengevat'. Het was ook niet echt een standaard open sollicitatiebrief. Het was meer een brief waarin ik om informatie vroeg, en gewoon open kaart heb gespeeld. Zo van 'ik heb bewezen dat ik dat kan. Functie in die richting? Graag. Maar met mijn opleiding zou ook die en die functie in dat vakgebeid een mogelijkheid zijn in mijn ogen, want' - en dan een zooi argumenten.

[ik vind het niet prettig om complete sollicitatiebrieven hier te plaatsen, dat maakt het misschien wat moeilijker]

Die brief was trouwens ook grotendeels gebaseerd op mijn motivatie om juist bij dat (soort) bedrijf te gaan werken. Ik ben ook weken bezig geweest met die brief, om juist die valkuilen die jij noemt te omzeilen. Ik heb eerder in dit topic gepost dat ik er zo mee worstelde, vanwege die valkuilen. De brief is ook door drie, vier mensen gelezen, en die vonden wel dat ie geslaagd was. En nu plemp ik een ongenuanceerde samenvatting neer, dus ik wist dat dit soort commentaar zou komen.

Ja, was ooit mijn plan. Drie, vier dagen in de week een 'gewone' baan, en daarnaast schrijven, schrijven schrijven.

Net twintig minuten gesproken met en broer van een kennis van een kennis van een - ach laat ook maar. Die heeft een tijdelijke functie die mij echt op het lijf geschreven is. Dat erkende hij ook wel. Maar ze moeten eerst intern gaan werven voor die functie ...

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 12-01-2007 18:04:59 ]
pi_45291893
Ah, okee, ja ik was me er al van bewust dat de brief als geheel weleens een heel andere toon zou kunnen bevatten.

Trouwens ENORM belachelijk als een bedrijf een volledig lege e-mail stuurt met alleen in de subjectline 'afwijzing'. Maar ik heb ook weleens zoiets gehad, en dan zat er een Word-document bij met een afwijzingsbrief. (Niet dat dat nou zo boeiend was, drie standaardzinnen over 'andere kandidaten pasten beter in het profiel en wij wensen u nog veel succes blablabla', maar toch). Was dat bij jou misschien ook het geval?
pi_45292277
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:12 schreef thaleia het volgende:
Ah, okee, ja ik was me er al van bewust dat de brief als geheel weleens een heel andere toon zou kunnen bevatten.

Trouwens ENORM belachelijk als een bedrijf een volledig lege e-mail stuurt met alleen in de subjectline 'afwijzing'. Maar ik heb ook weleens zoiets gehad, en dan zat er een Word-document bij met een afwijzingsbrief. (Niet dat dat nou zo boeiend was, drie standaardzinnen over 'andere kandidaten pasten beter in het profiel en wij wensen u nog veel succes blablabla', maar toch). Was dat bij jou misschien ook het geval?
Nope. Leeg. Ik zat echt te knipperen met mijn ogen.

Een andere keer was dat trouwens wel het geval, toen zat er een documentje bij, En in dat document hadden ze zowel in mijn naam als in mijn adres flinke tikfouten zitten. Ik helemaal in paniek gekeken of ik die fouten niet misschien zelf in mijn CV had staan, maar het was gewoon slordigheid van hun kant.

In beide gevallen ging het trouwens, niet te geloven, om antwoorden van de afdeling Communicatie...

Overigens: mijn stijl hier op FOK! is sowieso niet te vergelijken met de schrijfstijl die ik in het dagelijks leven hanteer. Dat zal denk ik wel duidelijk zijn. Ik doe dat ook bewust. Mocht een opdrachtgever ooit in dit topic kijken, dan zal hij absoluut de link niet leggen naar mijn persoontje, en dat is goed.

[ Bericht 11% gewijzigd door _Arual_ op 12-01-2007 18:32:47 ]
pi_45292397
Ik had laatst een geweldig iemand op een afdeling Communicatie! Ik had open sollicitaties gemaakt voor diverse uitgeverijen van schoolboeken en dan zit je te stoeien met allemaal NET iets andere brieven en NET iets andere cv's, nouja, dan zie ik dus door de Word-documenten het bos niet meer en een druk op de knop 'verzenden' is dan te gauw gemaakt.

Direct na het verzenden zag ik dat ik de brief naar uitgeverij A had gemaild naar uitgeverij B en ik dacht: "ik ga hier niet eens achteraan mailen met de goeie brief, ik heb toch al een schijtindruk gemaakt nu, gewoon over een maandje als ze het hopelijk vergeten zijn nog eens een brief sturen en dan gewoon per post"

Komt er een week later een mailtje van de dame die het ding had binnengekregen: "bedankt, maar je hebt een foutje gemaakt in de aanhef, zou je dat nog even willen aanpassen dan kan ik hem doorsturen"

De schat! Toen ik mailde dat ik dat echt tof van d'r vond schreef ze terug "ach ja kan ons allemaal gebeuren toch?"
  vrijdag 12 januari 2007 @ 18:36:58 #300
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45292477
Arual, heb je weleens richting internet als medium gedacht?
Ik werk zelf deels voor een grote bank als (grotendeels) copywriter voor hun website. Er zijn pasgeleden nog twee meisjes aangenomen, beide rond de 25, eentje had er Nederlandse Taal- en Letterkunde gestudeerd. Het was de eerste brief die ze stuurde en ze had nagenoeg geen werkervaring.
pi_45292535
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 18:32 schreef thaleia het volgende:
Ik had laatst een geweldig iemand op een afdeling Communicatie! Ik had open sollicitaties gemaakt voor diverse uitgeverijen van schoolboeken en dan zit je te stoeien met allemaal NET iets andere brieven en NET iets andere cv's, nouja, dan zie ik dus door de Word-documenten het bos niet meer en een druk op de knop 'verzenden' is dan te gauw gemaakt.

Direct na het verzenden zag ik dat ik de brief naar uitgeverij A had gemaild naar uitgeverij B en ik dacht: "ik ga hier niet eens achteraan mailen met de goeie brief, ik heb toch al een schijtindruk gemaakt nu, gewoon over een maandje als ze het hopelijk vergeten zijn nog eens een brief sturen en dan gewoon per post"

Komt er een week later een mailtje van de dame die het ding had binnengekregen: "bedankt, maar je hebt een foutje gemaakt in de aanhef, zou je dat nog even willen aanpassen dan kan ik hem doorsturen"

De schat! Toen ik mailde dat ik dat echt tof van d'r vond schreef ze terug "ach ja kan ons allemaal gebeuren toch?"
Dat is inderdaad echt tof! Zo zou ik waarschijnlijk ook zijn als ik op een dergelijke afdeling werkte, ik ben niet van het mensen afkraken. Ik heb al zoveel naar mijn hoofd geworpen gekregen, dus ik weet hoe zoiets dan voelt.

Maar je hebt er denk ik ook echt geluk mee gehad. Sommige personen reageren echt anders. Met solliciteren merk ik dat ook. Ik heb ooit eens twee vrijwel identieke verstuurd naar twee boekhandels in de buurt. Ik had ze in een vrij losse stijl geschreven. Bij het ene bedrijf mocht ik daarom op gesprek komen. Maar het andere bedrijfje vond me mijn diploma Nederlands niet waardig, kwalificeerde me als onbeschoft, lomp, en weet ik wat nog meer. Daar heb ik hier eerder al over geschreven, wat een drama was dat zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')