Hier verder over het vinden van werk.quote:Ik ben ook al een tijd op zoek naar een baan en sinds kort is mij een baan aangeboden die in mijn ogen attractief is. Ik heb tussentijds wel op oproepbasis gewerkt maar voor een echte baan moest ik lang wachten. Zeker 9 maanden. Vaak was ik te licht, of had ik te weinig ervaring, of ik was overgekwalificeerd, kortom allemaal lulsmoezen die ik vaak aan hem moeten horen. Ik kon wel bij een computerbedrijf aan de slag gaan maar die arbeidsvoorwaarden waren zo slecht dat ik ipv onderhandelen meteen bedankt heb voor de eer. Ik word vaak wel uitgenodigd dus gelukkig vallen mijn brieven wel op. Maar ik kan het me voorstellen dat andere mensen gefrustreerd raken als ze naar aanleiding van je brief al besluiten om je niet uit te nodigen.
Verder ben ik echt niet dol op uitzendbureaus. Ik merk dat de consultants niet goed naar me luisteren. Ik zeg A maar ze bieden me B aan. Nee, ik ben totaal afgeknapt op uitzendbureaus. Als je werk zoekt kan je beter het heft in eigen nemen en de P&O-afdelingen van de bedrijven zelf benaderen. Dat maakt meer indruk dan dat je via een intermediair laat bemiddelen.
Zo doe ik dat ookquote:Op zondag 25 juni 2006 15:59 schreef komrad het volgende:
ik heb werk maar als ik iets leuks zie solliciteer ik wel
Dat heb ik nu ook. Al moet ik wel elke dag 140 km a twee uur in de auto reizen. Wat mij betreft hoef ik hier niet weg (ik zit hier nu als uitzendkracht voor 3 maanden).quote:Op zondag 25 juni 2006 16:17 schreef nightfall het volgende:
ik heb nou voor het eerst na 4 werkgevers in 5 jaar dat ik he-le-maal op me'n plek zit,. heb het nog nooit zo naar me'n zin gehad,. is ook wel eens lekker
Ik zoek een baan waarin ik creatief met taal bezig kan zijn. Tekstschrijver, journalist, redacteur, uitgever, dat soort dingen. Ik heb Nederlands gestudeerd, maar ik ga misschien een DTP-cursus volgen.quote:Op maandag 26 juni 2006 11:40 schreef Koningin het volgende:
Geef even aan wat voor soort werk jullie doen a.u.b.
Ik heb dus een multi-media opleiding gedaan, maar nergens dus fatsoenlijk werk te vinden, ook haast geen DTPquote:Op maandag 26 juni 2006 14:25 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik zoek een baan waarin ik creatief met taal bezig kan zijn. Tekstschrijver, journalist, redacteur, uitgever, dat soort dingen. Ik heb Nederlands gestudeerd, maar ik ga misschien een DTP-cursus volgen.
Ik zat zelf ook op multimedia maar ben er niet mee verder gegaan.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:24 schreef kaos- het volgende:
[..]
Ik heb dus een multi-media opleiding gedaan, maar nergens dus fatsoenlijk werk te vinden, ook haast geen DTP
Nee, het is zelfs zover gezakt bij mij dat ik nu bij Kasta kom te werken waarschijnlijk in een call-center, voor 2 scheten en 1 knikker per uur
Ik zet mijn mailadres in mijn profiel, dan kun je me mailen!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:42 schreef kreeft79 het volgende:
Hoi Arual,
Kwam tijdens het surfen op dit forum toevallig jouw berichtje tegen. Ook ik (v, 27) heb Nederlands gestudeerd en ook ik zoek een leuke baan als redacteur/communicatiemedewerker enz. Het lijkt me leuk om met jou in contact te komen. Misschien kunnen we onze sollicitatieperikelen delen.
Gr. M.
Ik was juist van plan om een DTP-cursus te gaan volgen. Simpelweg omdat de bedrijven waar ik solliciteer meestal twee afdelingen hebben: er werken tekstschrijvers én ontwerpers. Als ik er nu voor zorg dat ik zo'n beetje van alle markten thuis ben, dan heb ik wat meer ingangen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:24 schreef kaos- het volgende:
[..]
Ik heb dus een multi-media opleiding gedaan, maar nergens dus fatsoenlijk werk te vinden, ook haast geen DTP
Nee, het is zelfs zover gezakt bij mij dat ik nu bij Kasta kom te werken waarschijnlijk in een call-center, voor 2 scheten en 1 knikker per uur
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:13 schreef kaos- het volgende:
Heb jij bedrijfje voor me dan waar ze ontwerpers zoeken ?
Daar heb ik ook last van... En op zich is vanuit Nijmegen alles prima te bereiken, maar veel werkgevers zien het niet zo zitten, een werknemer die een flinke afstand af meot leggen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:22 schreef kaos- het volgende:
Toffe site, maar zoals ik al had verwacht, bijna alles zit in het westen van het land
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:24 schreef kaos- het volgende:
[..]
Goed , ik ben er zelf niet makkelijk in ..MAAR ...als jij een oleiding hebt gedaan en injouw huidige woon omgeving is er geen werk te vinden...en je weet dat dat in de randstad wel zo is....wat doe je dan nog in je huidige woonplaats:Squote:Op vrijdag 30 juni 2006 20:05 schreef kaos- het volgende:
Het probleem is gewoon dat er niet zoveel bedrijven hier in de buurt die vacatures hebben.
Kan wel open solicitatie sturen, maar 99 van de 100 keer vis je dan achter het net
En natuurlijk kan ik wel reclamedingen bouwen, dat heb ik ook allemaal gehad op mn opleiding, maar vind maar es zo'n bedrijf, en dan ook nog vacatures voor die functie
Ik heb je mailadres genoteerd. Stuur je deze week een mail! Groetjes, M.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:04 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik zet mijn mailadres in mijn profiel, dan kun je me mailen!
Volgens mij heeft bijna iedereen die Nederlands heeft gestudeerd het moeilijk. Hier in het dorp zit een dame van dertig die Nederlands heeft gedaan nog steeds achter de kassa bij de buurtsuper. Dat hoorde ik vandaag - en dan word ik weer even erg stil...
![]()
Prima, dan haal ik m'n mailadres weer uit mijn profiel!quote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:23 schreef kreeft79 het volgende:
[..]
Ik heb je mailadres genoteerd. Stuur je deze week een mail! Groetjes, M.
Ben niet van plan om mn vrienden te gaan verlaten hier, ik heb veel voor mn loopbaan over, maar vrienden en prettige leefomgeving vind ik velen malen belangrijker dan een paar centen meer in de maand.quote:
Dat snap ik wel , ik ben zelf ook niet makkelijk in dat soort dingen, maar je bent niet getrouwd enzo toch ...je hebt toch ook niet voor niks die opleiding gedaan ik neem aan dat je dus wel van plan was om daar later dus echt iets mee te gaan doen, en soms betekent dat dus ook ergens anders gaan wonen, ik heb het niet zo zeer over de centen die je verdient , maar over wat je dus uiteindelijk van plan was en wat je er uiteindelijk mee doet.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 23:29 schreef kaos- het volgende:
[..]
Ben niet van plan om mn vrienden te gaan verlaten hier, ik heb veel voor mn loopbaan over, maar vrienden en prettige leefomgeving vind ik velen malen belangrijker dan een paar centen meer in de maand.
Ik vind dat je wel erg blijft hangen in het negatieve. Je had het je anders voorgesteld. Goed, dat is zuur. Maar probeer daar nou eens een streep onder te zetten en ga zoeken naar je mogelijkheden, in plaats van te blijven sippen over je onmogelijkheden.quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:53 schreef _Arual_ het volgende:
Ergens vind ik het gewoon niet eerlijk. Verdomme, ik had beter kapper kunnen worden of zo. Waar is al die uitsloverij op school en studie nu goed voor geweest?
sorry, ik heb vandaag net weer een dipquote:Op donderdag 6 juli 2006 10:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vind dat je wel erg blijft hangen in het negatieve. Je had het je anders voorgesteld. Goed, dat is zuur. Maar probeer daar nou eens een streep onder te zetten en ga zoeken naar je mogelijkheden, in plaats van te blijven sippen over je onmogelijkheden.
Als ik word uitgenodigd, dan is het wel altijd vanwege het enthousiasme dat uit de brief spreekt. En áls ik dan op gesprek ga, ben ik natuurlijk nog enthousiaster. Gelukkig kom ik niet altijd negatief over. Dit topic is wel zo'n beetje de plaats waar ik mijn gal spuw.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:01 schreef YPPY het volgende:
Je moet het inderdaad wel positief zien, anders word je echt nergens aangenomen. Als je al met een negatieve houding binnenkomt.
Ik zit nu aan de andere kant. Moet solliciteren, maar kan niet aangenomen worden (ga over 2 weken met zwangerschapsverlof, dus niemand wil me), maar word, ondanks slechte brieven, wel voor gesprekken uitgenodigd. En zelfs ergens voor de tweede ronde.
De algemene teneur?quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:07 schreef YPPY het volgende:
Gelukkig maar.Hier maakt het niet zo uit natuurlijk. Weet je ook waarom je alsnog niet wordt aangenomen? Als je mag komen, ben je al een heel eind. Zit het probleem wel echt bij je studie? Het lijkt me ook zo zonde van de tijd en je energie als je een andere studie o.i.d. volgt en je wordt alsnog niet aangenomen.
Als je de tijd ervoor hebt tijdens het werk zoeken, waarom niet? Je doet hoe dan ook ervaring op, leert weer wat mensen kennen waar je later eventueel wat aan hebt.. Ik werk in de journalistiek, en heb voor ik een echte baan had regelmatig wat klussen 'om niet' gedaan. Overwegend positieve ervaringen!quote:Op donderdag 6 juli 2006 10:29 schreef _Arual_ het volgende:
Alle momenteel beschikbare vacatures in deze omgeving, zijn vrijwilligersfuncties. Ben ik overigens de enige die zich "te goed" voelt voor vrijwilligerswerk? Toen ik het er met werkloze klasgenoten over had, kreeg ik echt het gevoel dat ik een paria ben, omdat ik blijkbaar als enige niet voor niets wil gaan werken.
Wat was er dan voornamelijk positief aan? Dat het leuk was om te doen? Of omdat het je nog iets concreets heeft opgeleverd, "echt" werk, bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als je de tijd ervoor hebt tijdens het werk zoeken, waarom niet? Je doet hoe dan ook ervaring op, leert weer wat mensen kennen waar je later eventueel wat aan hebt.. Ik werk in de journalistiek, en heb voor ik een echte baan had regelmatig wat klussen 'om niet' gedaan. Overwegend positieve ervaringen!
Werkervaring. Je bent met je vak bezig, leert weer nieuwe skills (elk werk is anders), je breidt je netwerk uit, en - niet onbelangrijk- tijdens sollicitatiegesprekken wordt er overwegend positief op gereageerd. Nogmaals, je moet het alleen doen als je er tijd voor hebt, maar kwaad kan het nooit.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:41 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Wat was er dan voornamelijk positief aan? Dat het leuk was om te doen? Of omdat het je nog iets concreets heeft opgeleverd, "echt" werk, bijvoorbeeld?
Ik werk nu 12 uur per week (in de praktijk is het veel meer) bij mijn oude stagebedrijf. Maar dat gaat helemaal doodlopen. Ik heb het het afgelopen jaar erg druk gehad. Getrouwd, nieuw huis waar nog honderdduizend dingen aan moesten gebeuren. Nu alles weer in wat rustiger vaarwater komt, begin ik als vanouds te panikeren.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Werkervaring. Je bent met je vak bezig, leert weer nieuwe skills (elk werk is anders), je breidt je netwerk uit, en - niet onbelangrijk- tijdens sollicitatiegesprekken wordt er overwegend positief op gereageerd. Nogmaals, je moet het alleen doen als je er tijd voor hebt, maar kwaad kan het nooit.
Overigens kun je ook overwegen om stage te gaan lopen, ook al ben je klaar met je studie. Dan ben je een soort betaalde vrijwilliger, maar het is ook leerzaam. Mijn stage heeft me wel iets concreets opgeleverd, 'echt' werk ja.
Ik woon in een nieuwbouwwijk, ik heb samen met wat anderen een wijkkrantje opgericht! Nu zit ik in de redactie, en schrijf ik er columns voor. Maar zou zoiets echt al zoden aan de dijk kunnen zetten?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:07 schreef YPPY het volgende:
Denk niet alleen aan bedrijven. Als je wilt oefenen, kan dat al bij de plaatselijk voetbalclub, een bewonerscommissie, een muziekvereniging of een 'goed doel'. Die blaadjes vallen bij veel mensen in de bus. Een vriendin van me is zo begonnen bij een wijkkrantje van de kerk en die is via-via steeds vaker gevraagd voor wat anders te schrijven. Ze houdt er nu een leuk zakcentje aan over.
Alleen heb je heel veel beetjes extra nodig, ben ik bang... Ik heb het laatst ook op mijn CV gezet, eigenlijk meer onder het kopje "overigen". Maar van die sollicitatie heb ik vooralsnog niks vernomen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:38 schreef YPPY het volgende:
Tuurlijk! Zoiets kun je op je cv zetten. Je laat zien dat je wilt werken, redactionele vaardigheden hebt, energie wilt stoppen in iets waar jij achter staat en gemotiveerd bent. Het kan net het beetje extra zijn om jou aan te nemen.
Ik heb ook boekjes van andere stagiaires geredigeerd. Maar als alle kleine beetjes helpen, dan misstaat een nieuwskrantje toch niet?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:52 schreef Lienekien het volgende:
De verhouding tussen een studie Nederlands en een buurtkrantje vind ik eerlijk gezegd wat scheef. Ik had in het begin ook op mijn cv staan dat ik HBO-scripties had geredigeerd.
Alleen, maar da's mijn mening, als je er een mate van professionaliteit mee aan kunt tonen.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:55 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb ook boekjes van andere stagiaires geredigeerd. Maar als alle kleine beetjes helpen, dan misstaat een nieuwskrantje toch niet?
Ik hoor hier nu dus van twee verschillende mensen twee verschillende dingen...quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen, maar da's mijn mening, als je er een mate van professionaliteit mee aan kunt tonen.
Volgens mij is het altijd goed om iets in je vak te doen als je er nog geen "echte" baan in hebt gevonden, of dat nu het clubblaadje van de plaatselijke dartvereniging is, of het up-to-date houden van de website van het lokale asiel. Iets kan in dat opzicht niet 'te amateuristisch' zijn. Een potentiële werkgever snapt ook wel dat het moeilijk is om iets te vinden, maar dat je toch graag bezig wilt zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:00 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik hoor hier nu dus van twee verschillende mensen twee verschillende dingen...![]()
Momenteel is - dat dacht ik tenminste- ieder beetje ervaring dat ik opdoe, relevant voor mijn CV. Maar denk jij dan dat zoiets als een nieuwskrantje dan weer juist amateuristisch overkomt? Want dan bereik ik juist weer het tegenovergestelde van wat ik wíl bereiken... Ik heb het ook niet bij werkervaring gezet, maar in de categorie overige / vrije tijd o.i.d.
Ik vind het al zo moeilijk om opdrachtjes te vinden die in mijn straatje passen, waarvoor ik ben opgeleid. Het lijkt me praktisch onmogelijk om iets te vinden dat totaal anders is, dan zitten ze zich al helemaal met knipperende ogen af te vragen wat ik daar moet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:10 schreef Lienekien het volgende:
Ja, eigenlijk wel. Lijkt me dan ook goed dat je het onder overige zet.
Wat mij goed is bevallen, is toch ook wat ruimere ervaring opdoen, dus niet alleen in schrijven en redigeren.
Zou het verstandig zijn om in mijn CV dan ook een kleine toelichting geven van wat het precies inhoudt? Of is het beter om daarmee te wachten tot een eventueel gesprek? De "echte" werkzaamheden licht ik in mijn brief al wel toe, natuurlijk.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Volgens mij is het altijd goed om iets in je vak te doen als je er nog geen "echte" baan in hebt gevonden, of dat nu het clubblaadje van de plaatselijke dartvereniging is, of het up-to-date houden van de website van het lokale asiel. Iets kan in dat opzicht niet 'te amateuristisch' zijn. Een potentiële werkgever snapt ook wel dat het moeilijk is om iets te vinden, maar dat je toch graag bezig wilt zijn.
Het zal misschien niet de doorslaggevende reden zijn om je uit te nodigen, maar het zal altijd voor je spreken, in mijn optiek. Zolang je natuurlijk op een gesprek hard kan maken wat je er precies aan hebt gehad, en waarom het goed voor je professionele of persoonlijke ontwikkeling is geweest.
Ik heb bv een week lang dag in dag uit meegewerkt in het perscentrum van een heel groot internationaal zeiltoernooi, ook omdat ik van zeilen houd. Inhoudelijk was het misschien geen hoogstaande journalistiek, maar ik snap nu wel beter hoe het werkt bij zo'n sporttoernooi, heb interessante mensen gesproken, kan in no-time een goede nieuwsbrief in elkaar draaien...allemaal dingen die ik daarvoor in mindere mate in de vingers had.![]()
Ja, ik zou het wel met een paar woorden toelichten. En dan niet te gewichtig doen natuurlijk, maar gewoon in simpele taal opschrijven wat je taken & verantwoordelijkheden ongeveer waren.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:21 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Zou het verstandig zijn om in mijn CV dan ook een kleine toelichting geven van wat het precies inhoudt? Of is het beter om daarmee te wachten tot een eventueel gesprek? De "echte" werkzaamheden licht ik in mijn brief al wel toe, natuurlijk.
Ik zit erover te denken om zelf een advertentie te plaatsen op het prikbord van villamedia.nl, maar ik twijfel ergens nog.
Ik vind het echt een geweldige site, echt top dat ze het iedere dag updaten. Alleen jammer dat zowat 90 procent van de banen in het westen van het land te vinden zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:26 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, ik zou het wel met een paar woorden toelichten. En dan niet te gewichtig doen natuurlijk, maar gewoon in simpele taal opschrijven wat je taken & verantwoordelijkheden ongeveer waren.
Met zelf adverteren op Villamedia heb ik geen ervaring, wel heb ik tot nu toe al mijn baantjes via die site geregeld.
Het moeten natuurlijk geen flodderblaadjes zijn.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alleen, maar da's mijn mening, als je er een mate van professionaliteit mee aan kunt tonen.
Dat gooi ik hier nog even niet neer, je weet maar nooit....quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:24 schreef clauwheee het volgende:
Watvoor functie Koningin?
Kapers op de kust enzo!quote:Op donderdag 13 juli 2006 14:48 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat gooi ik hier nog even niet neer, je weet maar nooit....
Cool!quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:20 schreef _Arual_ het volgende:
Uitnodiging binnen!
Zelfs als je op tijd vertrekt, kunnen er tijdens de vierdaagse dingen gebeuren waar je totaal geen invloed op hebt. Dat heb je totaal niet in de hand. Ik ga in ieder geval 3 uur van tevoren al - normaalgesproken is het een kwartiertje rijden, maar ik gok het er maar niet op. En ik neem hun telefoonnummer mee. Ik kan moeilijk over 40.000 wandelaars heen gaan wandelen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:47 schreef YPPY het volgende:
Ze weten zo wel zeker of je op tijd vertrokken bent.
Ik heb helemaal geen dingen met mouwtjes! Ja, één T-shirtje of zo. En om nu met dit weer nieuwe kleren te gaan kopen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:54 schreef Koningin het volgende:
Ik zou gewoon een nette rok aan doen met een bloesje ofzo. In ieder geval wel iets met mouwtjes.
Lijkt me niet verkeerd.
Wanneer is het?
Ik heb een shirtje gevonden met mouwtjes, in ieder geval zodat mijn schouders bedekt zijn. Dat is al iets. Voor de temperaturen onder de 30 graden heb ik overigens wél nette kleren - dit is ook redelijk apart allemaal.quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:47 schreef Koningin het volgende:
Mouwloos lijkt me niet echt netjes tijdens een sollicitatiegesprek eerlijk gezegd.
Ik vind het superjammer dat het niet doorgaat morgen. Zat een beetje in mijn systeem. Dus nu druipt de teleurstelling er weer vanaf, I know.quote:Op woensdag 19 juli 2006 18:49 schreef clauwheee het volgende:
Ik kan het mis hebben hoor, sorry dan daarvoor, maar ik heb niet echt de indruk dat je er heel veel zin in hebt...
Ze hebben niet eens gebeld! Ik kreeg alleen een mail van ze - voor hetzelfde geld had ik vandaag niet achter de PC gezeten. De uitnodiging voor het gesprek morgen was trouwens ook per mail. Als ze zo'n mail nu met leesbevestiging stuurden, dan was het allemaal iets genuanceerder. Zo vind ik dus niet heel erg prettig. Maar misschien ben ik een zeur wat dat betreft.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:30 schreef clauwheee het volgende:
Afbellen zo kort vantevoren zeer zeker niet nee. Maar in eerste instantie zonder overleg een datum/tijd prikken gebeurt wel vaker.
Ja inderdaad. Ook vanuit mijn kant is het natuurlijk een kennismakingsgesprek (dat woord is in, of niet soms?!). Dat wil ik wel eens vergeten.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:35 schreef clauwheee het volgende:
Adem in, adem uit![]()
Je gaat er 'gewoon' heen volgende week, nerveus zijn is niet nodig (veul te warm voor ook), is het niks ben je snel weer weg
Ik denk en ik hoop dat ik niet zal worden uitgenodigd voor een volgend gesprek. Denken, omdat op het laatste nippertje bleek dat ze iemand wilden met een eigen auto. Ik heb geen eigen auto, dat zit er ook niet in.quote:Op donderdag 27 juli 2006 22:28 schreef komrad het volgende:
hoe is het afgelopen arual??
Misschien solliciteer je dan gewoon op de verkeerde baan.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:32 schreef piglet het volgende:
Aangezien ik regelmatig bericht krijg dat er naast mij nog 100 a 200 gegadigden zijn voor de baan waar ik op gesolliciteerd heb, valt dat dus nog best tegen![]()
Ik wil heel graag bij de bieb werken. Eerst heb ik alle bibliotheken in de omgeving aangeschreven. Daar kreeg ik telkens te horen dat ik te hoog was opgeleid, en dat ik het werk na een tijdje vervelend zou gaan vinden. Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met een overkoepelende organisatie voor bibliotheken, die stuurde mij het volgende:quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:02 schreef piglet het volgende:
Balen dat het allemaal niet lekker loopt op het moment _Arual_! Bij mij zit er ook nog steeds niet zo veel schot in de zaak. En het vacature-aanbod holt achteruit nu het vakantietijd is
Maar _Arual_ n.a.v. je verhaal over de afwijzing bij de boekhandel, dacht ik: is de bibliotheek niks voor jou? Ik loop nu bij een bieb stage (werkervaringsstage met piepkleine mogelijkheid dat er verder nog iets uit komt rollen) en er zijn heel wat leuke functies te vinden, zeker bij de wat grotere stadsbibliotheken. Ook het schrijven van teksten kan daar tot je takenpakket behoren (bijvoorbeeld voor de website). Als je denkt dat het misschien iets voor je kan zijn, zou je hier eens moeten kijken.
En Koningin, heb jij al bericht over je interne sollicitatie? Spannend hoor!
quote:Met jouw werkervaring en opleidingsachtergrond heb ik geen concrete bibliotheekfunctie voor ogen. Je bent universitair geschoold. De bibliotheek functies zijn vooral op MBO niveau. De HBO functies zijn zo specialistisch dat er vaak iemand intern doorstroomt en werkervaring moet hebben. Vorig jaar hebben we een aantal HBO-ers die wilde instromen de gelegenheid gegevn om werkervaring op te doen. UIt de praktijk blijkt dat daar maar een heel klein percentage is die slaagt in een baan. Jouw kansen zijn dus helaas erg klein. Ik hoop dat ik je wat meer duidelijkheid heb gegeven. Ik wens je heel veel succes.
Degene die mijn post vaker lezen, hoeven het volgende niet te lezen, het is een zoveelste herhaling van het verhaal.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:27 schreef Schorpioen het volgende:
Wat is dit voor achterhaald topic? Het is momenteel helemaal niet lastig om werk te vinden, de recessie is al een tijdje voorbij, de banen liggen voor het oprapen. Als je geen baan kan vinden dan ligt dat aan jezelf (opleiding, ervaring, motivatie).
Ja, en? Als je opleiding en ervaring niet goed zijn, doe je daar natuurlijk niet een twee drie iets aan, hè. Kijk maar naar Arual, met alleen motivatie red je het dus niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:27 schreef Schorpioen het volgende:
Wat is dit voor achterhaald topic? Het is momenteel helemaal niet lastig om werk te vinden, de recessie is al een tijdje voorbij, de banen liggen voor het oprapen. Als je geen baan kan vinden dan ligt dat aan jezelf (opleiding, ervaring, motivatie).
Oh, Lienekien, ik grijp nu even terug naar jouw posts van een tijd terug, over dat nieuwskrantje hier in de buurt. Daar waren ze tijdens het sollicitatiegesprek wel enorm benieuwd naar! Hoe we dat krantje uit de grond hadden gestampt, hoe we te werk gingen, wat de oplage was - ze wilden het allemaal weten!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en? Als je opleiding en ervaring niet goed zijn, doe je daar natuurlijk niet een twee drie iets aan, hè. Kijk maar naar Arual, met alleen motivatie red je het dus niet.
Dat antwoord van de overkoepelende organisatiequote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:15 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik wil heel graag bij de bieb werken. Eerst heb ik alle bibliotheken in de omgeving aangeschreven. Daar kreeg ik telkens te horen dat ik te hoog was opgeleid, en dat ik het werk na een tijdje vervelend zou gaan vinden. Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met een overkoepelende organisatie voor bibliotheken, die stuurde mij het volgende:
[..]
Dit bedrijf was er in ieder geval positief over. Maar dat kan van bedrijf tot bedrijf natuurlijk verschillen. Dat merk ik sowieso steeds meer, dat bedrijven soms echt elkaars tegengestelden zijn. Ik schrijf altijd redelijk "losse" brieven. Het ene bedrijf vindt dat een verademing. Het andere bedrijf noemt het onaangepast. Toch blijf ik zo schrijven, omdat ik merk dat het voor mij ook een selectiemiddel is. Bij een bedrijf dat piept dat ik me niet stug vasthoudt aan de normen, kan ik waarschijnlijk niet aarden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:30 schreef Lienekien het volgende:
Kijk aan, dat is zeker mooi. Dan weet je voor een volgende keer dat je je nieuwskrantje en al je bemoeienissen daarmee best kunt inzetten, als manier om je initiatief en organisatietalent mee aan te tonen.![]()
Als je in het bezit van een HBO- of WO-diploma bij de bieb zou willen werken, dan kom je denk ik al snel uit bij de KB...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:36 schreef piglet het volgende:
[..]
Dat antwoord van de overkoepelende organisatieAls ik hen geloof kan ik het dus ook wel vergeten met mijn HBO-opleiding
![]()
Wel een beetje vreemd als je bedenkt dat de opleiding tot bibliothecaris tot voor kort altijd alleen maar op HBO-opleiding mogelijk was... Maar ja, je schiet er nu in ieder geval niks mee op.
Dat is niet helemaal waar hoor, mijn ervaring is dat ze ook zeker hoog opgeleide mensen (nodig) hebben bij bijvoorbeeld stadsbibliotheken. Maar ze hebben waarschijnlijk wel liever mensen die het vak al kennen en doorstromen (eventueel mbv extra opleidingen, kijk maar eens op deze site, daar staan genoeg cursussen op hbo-niveau voor bibliotheekmedewerkers). Alleen kan ik je ook alvast verklappen dat ze over een paar jaar niet zo veel meer te kiezen hebben, want als er 1 sector is die te maken krijgt met vergrijzing... Maar goed, dat helpt je nog steeds niet NU aan een baan.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Als je in het bezit van een HBO- of WO-diploma bij de bieb zou willen werken, dan kom je denk ik al snel uit bij de KB...
Oh, ik geloof ook wel dat het over een paar jaar beter gaat worden, inderdaad door de vergrijzing. Volgens mij hebben ze daar nu al last van. Ik heb pas een abonnement genomen op de bieb hier, die inschrijving was een hel. Drie medewerkers, en geen een die er in staat was om met het computersysteem te werken. Uiteindelijk mocht ik zelf achter de PC gaan zitten om me aan te melden...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:49 schreef piglet het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar hoor, mijn ervaring is dat ze ook zeker hoog opgeleide mensen (nodig) hebben bij bijvoorbeeld stadsbibliotheken. Maar ze hebben waarschijnlijk wel liever mensen die het vak al kennen en doorstromen (eventueel mbv extra opleidingen, kijk maar eens op deze site, daar staan genoeg cursussen op hbo-niveau voor bibliotheekmedewerkers). Alleen kan ik je ook alvast verklappen dat ze over een paar jaar niet zo veel meer te kiezen hebben, want als er 1 sector is die te maken krijgt met vergrijzing... Maar goed, dat helpt je nog steeds niet NU aan een baan.
Deze reeks is ooit begonnen in KLB, met als titel 'Waarom is er geen werk?', de huidige titel is al een afzwakking hiervan. Misschien is een neutralere titel als 'Het grote sollicitantentopic' wat beter.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:27 schreef Schorpioen het volgende:
Ze geloven je wel, maar weten uit ervaring dat je na verloop van tijd écht wel gek wordt van je werk (simpel, monotoon), ook al denk je zelf nu nog van niet. Als je WO hebt gedaan, wil je gewoon niet simpel elke dag hetzelfde vakje in moeten kleuren terwijl je na twee dagen een veel slimmer systeem hebt bedacht. Goed, als tijdelijk werk om toch maar iets te hebben is het prima, maar daar zit een werkgever natuurlijk niet op te wachten.:)quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen probleem mee om iets op MBO-niveau te doen. Maar werkgevers geloven je niet eens als je dat zegt. Daar baal ik soms verschrikkelijk van.
Volgens mij valt het wel mee. Ik ben nogal bezig met taal en schrijven, dus voor die "intellectuele uitdaging" (quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ze geloven je wel, maar weten uit ervaring dat je na verloop van tijd écht wel gek wordt van je werk (simpel, monotoon), ook al denk je zelf nu nog van niet. Als je WO hebt gedaan, wil je gewoon niet simpel elke dag hetzelfde vakje in moeten kleuren terwijl je na twee dagen een veel slimmer systeem hebt bedacht. Goed, als tijdelijk werk om toch maar iets te hebben is het prima, maar daar zit een werkgever natuurlijk niet op te wachten.:)
Niet geschoten is altijd mis.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:54 schreef _Arual_ het volgende:
Zou het nog zin hebben om te reageren op een advertentie van vijf jaar oud, waarin ze benadrukken CONSTANT, PERMANENT naar net afgestudeerde Neerlandici op zoek te zijn?!
Dan ga ik vandaag of morgen toch maar eens een mailtje sturen - in dat bericht werd mail een "schermpostbericht" genoemd.quote:
Ik heb gemaild met mijn scriptiebegeleider. Hij is inmiddels met pensioen, maar heeft me wel wat tips gegeven. Niet echt concrete dingen, maar gewoon, ideeën. En wat peptalkachtige kreten, in de trant van "Goed idee meid, gewoon doen. Nee heb je, ja kun je krijgen". Lach me maar uit, dat soort dingen heb ik nodig....Ik denk niet dat daar een vaste baan uit voort zal komen, maar mochten enkele dingen gaan lukken, dan blijf ik tenminste wel bezig met de dingen waar ik mee bezig wil zijn.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:15 schreef komrad het volgende:
nog nieuws arual??
Dank jequote:
Het gaat echt een keer lukken. Alleen nu niet. Dat is zuur.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:58 schreef _Arual_ het volgende:
Afgewezen, wederom.
Is het dan niet verstandig om even te bellen?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:20 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb m'n contract nog niet binnen terwijl die afgelopen vrijdag zo snel mogelijk deze kant op zou komen![]()
Doe ik zodadelijk. Ik heb nog geen bewijs gevonden dat de postbode vandaag al langs gekomen isquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Is het dan niet verstandig om even te bellen?
M.a.w. wij hebben zelf niet zo'n hoge pet op van de snelheid van PZquote:Het contract wordt door personeelszaken op ons hoofdkantoor opgesteld en naar jouw toegezonden.
Het kan enkele dagen op zich laten wachten
Zo spel je hopelijk niet in je sollicitatiebrieven he?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:36 schreef _Arual_ het volgende:
dat ik me niet stug vasthoudt
Nee, die post ik niet onnadenkend.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:34 schreef thaleia het volgende:
[..]
Zo spel je hopelijk niet in je sollicitatiebrieven he?
En waar komt die opmerking zomaar vandaan? De laatste keer dat jij in dit topic was, had je de ideale baan ook nog niet gevonden hoor!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:14 schreef kaos- het volgende:
No offence, maar kunnen we dit topic niet omtoveren tot : Werk vinden is op dit moment lastig voor Arual.
Nou, toch mooi dat het er is. PZ en stapels.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:00 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb trouwens m'n contract binnen. Hij was schijnbaar op de verkeerde stapel bij PZ terecht gekomen![]()
Ik wil wel verder in mijn eigen vakgebied, en je moet ergens beginnen. Maar zelfs helemaal onder aan de ladder eisen ze al het volgende:quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:02 schreef komrad het volgende:
lichtelijk cynisch arual
sterkte ermee, ik krijg hier wel een gevoel bij van ' moet je dit wel willen' qua werk
en hebben we het hier over een plaatselijke bibliotheek??quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:08 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik wil wel verder in mijn eigen vakgebied, en je moet ergens beginnen. Maar zelfs helemaal onder aan de ladder eisen ze al het volgende:
"Wij zijn over het algemeen alleen maar op zoek naar recensenten met een specifieke deskundigheid en ervaring in het recenseren, en niet zozeer breed inzetbare mensen."
Ik weet echt niet meer waar ik dán nog ervaring op moet doen. Grrr. Maar ik ga toch mijn CV sturen.
Nee, het is een landelijk organisatie die 16.000 boekhoekjes en recensies per jaar schrijft.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:14 schreef komrad het volgende:
[..]
en hebben we het hier over een plaatselijke bibliotheek??
Vraag en aanbod he, ik denk dat er veel aanbod is en weinig vraag. Dan gaan de eisen die ze kunnen stellen wel omhoog
dat klinkt ook nog wel oke als startersbaan dan. Ik dacht dat ze het lef hadden dit te vragen bij een plaatselijke bibquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Nee, het is een landelijk organisatie die 16.000 boekhoekjes en recensies per jaar schrijft.
Maar dan kun je nagaan hoe hopeloos het is voor starters op de arbeidsmarkt die Nederlands hebben gedaan...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:28 schreef komrad het volgende:
[..]
dat klinkt ook nog wel oke als startersbaan dan. Ik dacht dat ze het lef hadden dit te vragen bij een plaatselijke bib
Welke functie heb je danquote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:15 schreef So_Addictive het volgende:
Ik wil bij mijn huidige werkgever weg, ik heb het er echt niet meer naar m'n zin!
Ik heb eigenlijk nooit echt gesolliciteerd, ik kon na mijn stage direct op mijn stageplek blijven.
En veel vacatures zijn er niet echt voor mijn functie, maar ik heb er gelukkig 2 in de buurt gevonden.
1 sollicitatie heb ik al de deur uit. De volgende volgt snel.
*duimt*
Cad-tekenaar/werkvoorbereider in de interieurbouwquote:
Als het mij niet duidelijk is of ik iets mee moet nemen en wat dat dan moet zijn, dan mail of bel ik altijd even! Ken je de mensen bij wie je het gesprek hebt? Dan is het al helemaal gemakkelijk om ze gewoon even aan te spreken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:06 schreef Koningin het volgende:
Ik heb morgen een sollicitatie gesprek voor de interne functie.
Maar ik vind het een beetje vreemd, want normaal kom je van buiten af solliciteren.
Nu kan ik opstaan en naar de betreffende kamer lopen.
Wat moet ik eigenlijk mee nemen??
ik heb tot nu toe niet het idee dat ik met eerlijkheid erg ver gekomen ben.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:18 schreef Koningin het volgende:
Laura, misschien moet je eens heel eerlijk zijn wat betreft die sollicitatie.
Bel het bedrijf eens op en leg je situatie uit.
Met eerlijkheid kom je ook nergensquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
ik heb tot nu toe niet het idee dat ik met eerlijkheid erg ver gekomen ben.![]()
En hoe zou jij zo'n telefoongesprek aanpakken? Plompverloren over dat onderwerp beginnen, of het via een krom en al te opzichtig bruggetje inbedden in een reeks andere vragen? Mijn situatie uitleggen vind ik niet zo prettig, ik wil niet al te desperate overkomen.
Bellen lijkt me op zich wel een goed idee, omdat ik bang ben dat ze anders vanwege mijn CV niet eens de moeite nemen om mijn brief te lezen... Als je gebeld hebt, dan is dat denk ik toch net even anders.
Maar goed, ik heb gebeld, en de situatie eerlijk uitgelegd. Het gesprek duurde 20 minuten, ik ben niet bij voorbaat kansloos. Morgen moet ik terugbellen om het hoofd van de afdeling te spreken.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 17:42 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Met eerlijkheid kom je ook nergens
Ik heb bv al voor een paar jaar m'n eigen onderneming (speel wel quite) Maar dat meld ik nooit in bij een sollicitatie tenzij het nut heeft.
Een sollicitatie als slaaf bij een tuincentrum is bijvoorbeeld iets om gewoon je mond daarover dicht te houden![]()
Maar praat dat dan dus niet juist gemakkelijker?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:51 schreef Koningin het volgende:
Heb net mijn gesprek gehad.
Tis toch vreemd als je tegenover mensen zit die je kent en vooral die jou kennen.
Afwachten dus.
Dat is juist de valkuil, dat het makkelijker praat. Zij zijn ook vrijer en vragen meer op de man af.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 11:53 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Maar praat dat dan dus niet juist gemakkelijker?
Aan de andere kant is het natuurlijk extra balen als je die baan niet krijgt. Dat blijft dan toch als een soort van etiketje aan die mensen kleven.
Leg eens uit?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 15:05 schreef _Arual_ het volgende:
(...)
Ook over Ruud van Nistelrooy, dat ik inside info had.
(...)
quote:
En dat is nog niet eens zeker...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:48 schreef komrad het volgende:Arual, nood breekt wetten he
maar wat is dat andere baantje voor iets, waar je die onkostenvergoeding voor krijgt?
ik zou zeggen, zie het positief in, je hebt iig overredingskracht dan, maar is het echt slechts onkostenvergoeding of is het gewoon slecht betalend??quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:50 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En dat is nog niet eens zeker...
Dat is waar ik hier vorige week over aan het doormiepen was. Het schrijven van de boekhoekjes in bibliotheekboeken, en het recenseren van die boeken. Ze dachten dat ik dat met mijn studie Nederlands niet kon, ik moest ze overtuigen.
Het is gelukt!
Ik weet het niet. Maar als het vrijwillig is, doe ik het ook, omdat het écht goed op mijn CV staat. En omdat ik het leuk vind.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:52 schreef komrad het volgende:
[..]
ik zou zeggen, zie het positief in, je hebt iig overredingskracht dan, maar is het echt slechts onkostenvergoeding of is het gewoon slecht betalend??
Auw... Dat is balen. En dat terwijl je in zo'n situatie denkt dat je een streepje voor hebt. (Toch?)quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:01 schreef Koningin het volgende:
Ik ben afgewezen bij de interne vacature.
Er zijn 2 externe kandidaten die beter aan het profiel voldoen.
Nou, niet echt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:03 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Auw... Dat is balen. En dat terwijl je in zo'n situatie denkt dat je een streepje voor hebt. (Toch?)
Nou met die taal die je hier zo uitslaat , het akkefietje meegerekend vind ik het niet zo raar eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 6 september 2006 04:11 schreef PDOA het volgende:
Weer werkloos!
Dat hoerenbedrijf waar ik me verdomme 1.5 jaar voor heb ingezet wilde niet eens m'n uitzendcontract omzetten naar een vast contract, maar liever mijn werkzaamheden overdragen aan een interne kracht die absoluut geen benul heeft van zaken waar ik me mee bezig hield. Zwaar pissed nu.
Moest eigenlijk tot vrijdag werken, maar heb de rest van de week vrij genomen om te solliciteren. Ze kunnen m'n rug op daar.
En dat kut-uitzendbureau (kuch-randstad-kuch) wilde me toendertijd ook al geen detacheringscontract aanbieden omdat er in het verleden een akkefietje is geweest tussen een andere werkgever en mij.
Getver, moet ik weer met mezelf gaan leuren langs deuren, or so to speak.
Alsof ik altijd zo praat.quote:Op woensdag 6 september 2006 07:48 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou met die taal die je hier zo uitslaat , het akkefietje meegerekend vind ik het niet zo raar eerlijk gezegd.![]()
Ik heb namelijk het vermoeden dat de vacature al vervuld is. Ze halen hem niet voor niets weg...quote:Op maandag 11 september 2006 11:06 schreef clauwheee het volgende:
Tuurlijk.
Je kunt alleen op donderdag bellen, staat in de advertentie - dat duurt me te lang!quote:Op maandag 11 september 2006 11:14 schreef clauwheee het volgende:
Of gewoon even bellen en vragen hoe het precies zit!
Het "met jezelf leuren langs de deuren" loopt niet zo lekker?quote:Op maandag 11 september 2006 14:49 schreef PDOA het volgende:
Waaah ik word gek van dat thuiszitten!
Als je maar wel schrijft dat je doet alsof je neus bloedt, maar dit terzijde.quote:Op maandag 11 september 2006 11:10 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb namelijk het vermoeden dat de vacature al vervuld is. Ze halen hem niet voor niets weg...
Ik kan gewoon doen alsof mijn neus bloed en alsnog een brief sturen.
Jahaa. In sollicitatiebrieven ben ik iets zorgvuldiger dan hier, is dat zo'n ramp?quote:Op maandag 11 september 2006 15:12 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Als je maar wel schrijft dat je doet alsof je neus bloedt, maar dit terzijde.![]()
Nee hoor, geen ramp. Maar omdat je zelf zegt dat schrijven / redigeren je vak is... Maar goed, gezeik van mij, sorry. Ik verveel me.quote:Op maandag 11 september 2006 15:17 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Jahaa. In sollicitatiebrieven ben ik iets zorgvuldiger dan hier, is dat zo'n ramp?
* _Arual_ is wat betreft studie, werk, berichtjes op de FP en sollicitatiebrieven nooit betrapt op ook maar één spelfout.
En dat lijkt me iets belangrijker!
Ik laat hier inderdaad nogal eens een steekje vallen - stomweg omdat ik niet teruglees wat ik schrijf. Wat ik redigeer, print ik ook uit, anders kan ik het niet, dan zie ik echt alles over het hoofd!quote:Op maandag 11 september 2006 15:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee hoor, geen ramp. Maar omdat je zelf zegt dat schrijven / redigeren je vak is... Maar goed, gezeik van mij, sorry. Ik verveel me.![]()
Ik zit net een weekje thuis, en ik verveel me nu al te pletter.quote:Op maandag 11 september 2006 14:58 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het "met jezelf leuren langs de deuren" loopt niet zo lekker?
Ik heb nog nooit echt thuisgezeten, lijkt me zwaar![]()
Ok, nou, je kunt volgens mij wel om die eis heen. Beetje liegen over je geboortejaar. Zolang je je bul/diploma hebt, is het best. Al hebben ze niet heel vaak dingen die jij zoekt, denk ik, maar het is wel leuk om te lezen over werk, professionele en persoonlijke ontwikkeling enzoo.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:11 schreef _Arual_ het volgende:
ik ben nog geen 25...
Volgens mij is er geen ondergrens wat leeftijd betreft, als je maar een HBO/WO-diploma hebt (en dat kunnen zij natuurlijk helemaal niet controleren). Het is wel een leuk blaadje, maar voor iemand met een letterenachtergrond staan er zelden geschikte vacatures in.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:19 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok, nou, je kunt volgens mij wel om die eis heen. Beetje liegen over je geboortejaar. Zolang je je bul/diploma hebt, is het best. Al hebben ze niet heel vaak dingen die jij zoekt, denk ik, maar het is wel leuk om te lezen over werk, professionele en persoonlijke ontwikkeling enzoo.
Dat stuk tussen haakjes herken ik. Maar dat vond ik altijd van die "niksige" studies waar je niks persoonlijks, niks van passie in kwijt kon.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:52 schreef Patsy_Stone het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen ondergrens wat leeftijd betreft, als je maar een HBO/WO-diploma hebt (en dat kunnen zij natuurlijk helemaal niet controleren). Het is wel een leuk blaadje, maar voor iemand met een letterenachtergrond staan er zelden geschikte vacatures in.
(Als ik in de Volkskrant banen blader heb ik voortdurend spijt dat ik geen economie/rechten/bedrijfskunde heb gestudeerd)
Inderdaad! Achteraf gezien had ik misschien liever zo'n oninteressante studie afgeraffeld en nu een leuk salaris binnengesleept. Dan kun je je in het weekend altijd nog bezighouden met boeiender zaken. Geld is natuurlijk niet het allerbelangrijkste, maar ik vind het ook wel wrang dat ik nu op een houtje zit te bijten omdat ik zo nodig voor een cultureel verantwoorde, goed bij mij passende studie moest kiezen.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:56 schreef _Arual_ het volgende:
Ik had superveel klasgenoten die het VWO maar net konden halen, en nauwelijks echt interesses of talenten hadden. Daarvan zijn er veel Rechten gaan doen ("ja, ik weet het anders ook niet!"), en die hebben nu allemaal al een goedbetaalde baan / traineeship + dikke auto onder hun kont.![]()
In principe zijn de vacatures landelijk. Misschien is het banenaanbod in Limburg gewoon kleiner.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:53 schreef Koningin het volgende:
Voor mij is zo'n blaadje ook niets, woon in Limburg.
Daar staat nooit wat over in zo'n blaadjes.
Zo'n auto is ook niet zalgmakend hoor. Natuurlijk is het vervelend om op een houtje te bijten, maar werk doen waarbij je niet intrinsiek gemotiveerd bent is volgens mij echt heel moeilijk. Ik heb zelf ook een letterenachtergrond, en zie bij veel van mijn vrienden (juristen, bedrijfskunde, economie) inderdaad dat ze veel meer geld verdienen, auto, laptop, etc. Dat steekt soms wel eens, geef ik eerlijk toe, maar als ik zie waar ze inhoudelijk mee bezig zijn, ben ik zielsblij met mijn eigen werk (waar ik wel de mazzel heb dat ik het heb gevonden, natuurlijk).quote:Op donderdag 14 september 2006 11:06 schreef Patsy_Stone het volgende:
[..]
Inderdaad! Achteraf gezien had ik misschien liever zo'n oninteressante studie afgeraffeld en nu een leuk salaris binnengesleept. Dan kun je je in het weekend altijd nog bezighouden met boeiender zaken. Geld is natuurlijk niet het allerbelangrijkste, maar ik vind het ook wel wrang dat ik nu op een houtje zit te bijten omdat ik zo nodig voor een cultureel verantwoorde, goed bij mij passende studie moest kiezen.
Maar goed, misschien trekt de economie wel zodanig aan dat je ook met een letterenopleiding een leaseauto kunt krijgen(dat was ten slotte een jaar of 7 geleden ook het geval).
ik zou nog minimaal een week in die stemming blijven hangen!quote:Op donderdag 14 september 2006 11:53 schreef Berkery het volgende:
Ik heb vandaag een jaarcontract aangeboden gekregen, ik werk nu nog op uitzendbasis, vanaf 1 november niet meer.<- Ik, eerder deze ochtend.
Thanks, ik kan waarschijnlijk al per 1 oktober beginnen, dan is het geleur met werkbriefjes ook voorbijquote:Op donderdag 14 september 2006 18:21 schreef thaleia het volgende:
Gefeli!
Ik moet het nog een beetje laten bezinken geloof ik, ik had er stiekem al op gehoopt, en op gehint, maar ik hoorde maar niks, had al wat sollicitatiebrieven klaarliggen, en dan ineens dat aanbod...quote:Op donderdag 14 september 2006 19:22 schreef _Arual_ het volgende:
ik zou nog minimaal een week in die stemming blijven hangen!
Administratief werk, het liefst bij een energieleverancier. En omgeving Utrecht.quote:Op donderdag 21 september 2006 08:48 schreef Berkery het volgende:
Wat voor werk zoek je?
Ik kan het aantal afwijzingen dat ik heb gehad alleen maar schatten
Je zit in ieder geval in een goede regio (denk ik). Ik heb ook nagenoeg geen papieren, maar ben wel goed terecht gekomen, uiteindelijk. Het duurt even, vier afwijzigingen is nog maar het beginquote:Op donderdag 21 september 2006 09:30 schreef PDOA het volgende:
Administratief werk, het liefst bij een energieleverancier. En omgeving Utrecht.
Hm, lijkt me niet zo'n probleem. Je hebt gewoon een leuke vacature gezien die toevallig bij een partner van jullie is. Kan je ook in de krant gezien hebben. En bovendien, je bent vrij om te doen wat je wil. Ik werd op mijn oude werk op een gegeven moment ook gebeld en gemaild door concurrerende bedrijven over mogelijk werk. Niet je mond voorbijpraten bij de koffieautomaat, en als je het niet wordt, blijven zwijgen.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:12 schreef Koningin het volgende:
Ik zie nu op internet dat bij een software leverancier/partner van ons veel vacatures zijn, lijkt me wel interessant. Maar hoe ga je hier qua ethiek mee om?
Hier ook weer eentje binnen. Nou reageer ik ook alleen op echt toffe dingen, omdat ik al een baan heb die op zich nog wel even goed uit te houden is. Dus goed, dan zijn je kansen kleiner dan wanneer je op heel veel dingen reageert natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:05 schreef Berkery het volgende:
vier afwijzigingen is nog maar het begin![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 07:18 schreef PDOA het volgende:
Hiep hoi ik heb weer een baan en hoef pas over 2 weken te beginnen!![]()
Daar staan alle reeksen, anders heb je kans dat ie wegvalt.quote:Waarom staat dit topic tegenwoordig onderaan de pagina?
Gefeliciteerd! Wat ga je doen?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 07:18 schreef PDOA het volgende:
Hiep hoi ik heb weer een baan en hoef pas over 2 weken te beginnen!![]()
Waarom staat dit topic tegenwoordig onderaan de pagina?
Ik heb precies hetzelfde als jij. Aan de ene kant ben ik blij dat ik iets heb gedaan waar ik gewoon goed in was (gemiddeld met een 8 afgestudeerd) en wat ik leuk vond en wat ik echt verbreding en verdieping vond, aan de andere kant...als ik nu zie wat een oeverloze debielen nu werkplekken bezetten omdat ze iets nuttigs schijnen te kunnen getuige hun bul dan denk ik: had ik ook maar een saaie studie gedaan.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:06 schreef Patsy_Stone het volgende:
[..]
Inderdaad! Achteraf gezien had ik misschien liever zo'n oninteressante studie afgeraffeld en nu een leuk salaris binnengesleept. Dan kun je je in het weekend altijd nog bezighouden met boeiender zaken. Geld is natuurlijk niet het allerbelangrijkste, maar ik vind het ook wel wrang dat ik nu op een houtje zit te bijten omdat ik zo nodig voor een cultureel verantwoorde, goed bij mij passende studie moest kiezen.
Maar goed, misschien trekt de economie wel zodanig aan dat je ook met een letterenopleiding een leaseauto kunt krijgen(dat was ten slotte een jaar of 7 geleden ook het geval).
Goed werk! Wat voor soort banen gaat het om? Ben wel benieuwd in welke sector het zo hard gaat!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben actief zoekend geweest vanaf 27 september en heb gister een baan aangenomen! Dit betekent dat ik welgeteld 3 weekjes werkzoekende ben geweest en ik heb 3 aanbiedingen gehad met m'n vage cultuurstudie!
De grote truc was voor mij het plaatsen van mijn cv op Monsterboard, ik werd echt helemaal gek gebeld de eerste week, niet normaal. Ik had binnen no-time 6 sollicitatiegesprekken in mijn agenda staan en overal ging ik door naar ronde 2. Ik ben één keer aangewezen, heb dus 3 aanbiedingen gehad en heb 2 afspraken voor 2e ronde gesprek zelf geannuleerd omdat ik dus inmiddels wat gevonden heb!
Maandag beginnen!
WTF? Ik heb mijn CV een half jaar op monsterboard gehad, er is in al die tijd slechts één keer naar gekeken...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben actief zoekend geweest vanaf 27 september en heb gister een baan aangenomen! Dit betekent dat ik welgeteld 3 weekjes werkzoekende ben geweest en ik heb 3 aanbiedingen gehad met m'n vage cultuurstudie!
De grote truc was voor mij het plaatsen van mijn cv op Monsterboard, ik werd echt helemaal gek gebeld de eerste week, niet normaal. Ik had binnen no-time 6 sollicitatiegesprekken in mijn agenda staan en overal ging ik door naar ronde 2. Ik ben één keer aangewezen, heb dus 3 aanbiedingen gehad en heb 2 afspraken voor 2e ronde gesprek zelf geannuleerd omdat ik dus inmiddels wat gevonden heb!
Maandag beginnen!
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
WTF? Ik heb mijn CV een half jaar op monsterboard gehad, er is in al die tijd slechts één keer naar gekeken...![]()
Succes!quote:Op woensdag 1 november 2006 00:40 schreef PDOA het volgende:
Morgen (vandaag) eerste dag! Ben echt zenuwachtig, en dat heb ik niet zo vaak.
Dat zou een goede indruk achterlaten, als ik op m'n eerste dag al zou gaan morren!quote:Op woensdag 1 november 2006 06:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Succes!
Laat het allemaal maar een beetje gebeuren en doe zonder morren de kutklusjes.
Het zal de komende weken nog wel meevallen, ik heb nog een paar artikelen te schrijven. Dus ik ben gewoon nog flink bezig.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:17 schreef komrad het volgende:
sterkte ermee arual
quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:23 schreef piglet het volgende:
Ik kreeg vandaag een mailtje met als titel 'uw sollicitatie d.d. 28-08-2006'. Drie keer raden wat er in stond
Ach ja, ze hebben in ieder geval nog de moeite genomen om wat van zich te laten horen![]()
Gelukkig heb ik vorige week een baan aangeboden gekregen en zijn we dinsdag uit de arbeidsvoorwaarden gekomenBinnenkort dus weer aan de slag na 8 maanden thuiszitten!
Wel wat betreft freelancewerk. Ik heb inmiddels 3 vaste opdrachtgevers. Misschien moet ik het maar op die manier gaan doen!quote:Op donderdag 7 december 2006 14:37 schreef Koningin het volgende:
Nog iemand succes gehad de afgelopen maand?
Dat is goed om te horen.quote:Op donderdag 7 december 2006 15:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben inmiddels door mn proeftijd heen en nog steeds lekker aan 't werk.
Jaquote:Op donderdag 7 december 2006 14:37 schreef Koningin het volgende:
Nog iemand succes gehad de afgelopen maand?
moet je eens een hint geven dat je het dan wel eens ergens anders wilt gaan proberenquote:Op dinsdag 12 december 2006 19:29 schreef RealZeus het volgende:
Er is één ding waar ik de afgelopen weken wel ben achter gekomen: chauffeur worden kan niet.Ze willen namelijk alleen ervaren chauffeurs en dat maakt me best machteloos.
Ik wil zo graag de nacht weer en kilometers maken,maar ik zit nog steeds op een bakwagen in de distributie.Reactie van de planner toen hij hoorde dat ik met een trailer wil rijden:"Het is hier geen rijschool."
De transportwereld is echt ziek.
Wat voor functie was dat?quote:Op maandag 18 december 2006 03:10 schreef heiden6 het volgende:
Ik ben vorige week begonnen bij mijn nieuwe werkgever en ga vanaf morgen starten in mijn functie (eerst trainingen etc.).
'Accountmanager Binnendienst'.quote:
dat boeit ze niks.Bovendien ben ik er nu gestopt.Nadat vorige week de volgende conversatie had plaats gevonden was bij mij de grens bereikt.quote:Op maandag 18 december 2006 01:57 schreef Devilnl het volgende:
[..]
moet je eens een hint geven dat je het dan wel eens ergens anders wilt gaan proberen
de mensen met "ervaring" raakt toch ook een keer op lijkt mij.
maar da's in vrijwel alle sectoren zo.. "ervaring ervaring ervaring"
Is ook een grote kans op.quote:Op maandag 18 december 2006 21:30 schreef ParanoidEv het volgende:
Zo, ik zit ook in de cirkel van solliciteren vanaf deze week. Vorige week al ingeschreven bij het CWI en verschilende uitzendbureau's, straks eens kijken wat voor functies ik allemaal niet kan beoefenen! voor welke functies ik te weinig ervaring heb.![]()
Toen ik op zoek ging naar 'werk' was het knap lastig om dat te vinden.quote:Op dinsdag 19 december 2006 12:23 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben nu bezig met een sollicitatiebrief, een open sollicitatiebrief moet ik zeggen, naar een groooooooot bedrijf waar ik vroeger vaak vakantiewerk heb gedaan. Maar ik vind het wel pittig. Want ik kan moeilijk een brief opstellen die vooral gaat over mijn ervaring met tekstschrijven, om die dan vervolgens af te sluiten met de woorden 'maar ik sta ook open voor andere functies'. Dat staat zo wanhopig, alsof je bereid bent alles aan te nemen. Anderzijds, als ik me in mijn brief specifiek richt op dé ideale communicatiebaan, dan is de kans weer stukken kleiner dat ze me nodig hebben.
* _Arual_ denkt.
^^^^^ iemand die hier nog iets over kan zeggen?quote:Op maandag 18 december 2006 21:12 schreef Devilnl het volgende:
btw..
als je een sollicitatie email schrijft. en je krijgt geen antwoord (niet gelezen (verstuur een lees bevestiging mee)
zou het dan "Rude" zijn om ook nog een brief te sturen?
Dat je geen leesbevestiging krijgt wil niet zeggen dat de e-mail niet is aangekomen, dus niet te snel aan de bel gaan hangen.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:41 schreef Devilnl het volgende:
[..]
^^^^^ iemand die hier nog iets over kan zeggen?
Nou, ik ben van school gegaan zonder diploma en ik ga volgend schooljaar dat laatste jaar afmaken. Ik heb voor wat ik kan nu wel ervaring dmv stage. Maar het nadeel is dat ik weer met school begin dus beperkt tijd heb...quote:
dat snap ik.quote:Op dinsdag 19 december 2006 23:51 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dat je geen leesbevestiging krijgt wil niet zeggen dat de e-mail niet is aangekomen, dus niet te snel aan de bel gaan hangen.
ff offtopic hoor, maar ik ben wel benieuwd hoe dat met die adv-dagen gelopen is. Je bent in principe zelf verantwoordelijk om ze op te nemen, omdat je ze aan het eind van het jaar kwijtraakt, toch?quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:44 schreef Whuzz het volgende:
Ik heb gisteren om 14.50 uur mijn CV weer online gezet (monsterboard, vacaturebank), omdat ik het vertrouwen in mijn huidige werkgever kwijt ben, nadat ze me op achterbakse wijze 13 ADV dagen door de neus hebben geboord. (da's dus wel ff dik 5% salaris als je het omrekent :| ).
Anyway. Iets meer dan 24 uur later:
- ben 7 keer gebeld -> 3 afspraken voor gesprekken, 2 die nog vacatures opsturen
- ben 4 keer gemailed -> 1 afspraak voor gesprek, 3 die nog vacatures opsturen
They want me
Daarnaast heb ik morgen functioneringsgesprek bij mijn huidige werkgever, waarbij ik zal laten doorschemeren dat ik vertrek als ik die ADV dagen niet ruimschoots in salaris gecompenseerd krijg.
Hoezo moeilijk werk vinden?
Met 15 minuten werk (even CV updaten, en twee keer op "activeren" klikken) heb ik al 4 afspraken staan, waarvan er drie echt serieus interessant klonken.
Is dat van dat ene via het uzb, waar je het hierboven over had?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:41 schreef Koningin het volgende:
Ik mag aanstaande vrijdag weer ergens op gesprek!
Dat klinkt inderdaad erg vreemd.....quote:Op donderdag 11 januari 2007 11:31 schreef _Arual_ het volgende:
Afgewezen door dat ene grote bedrijf. Ze konden gewoon niets bedenken dat bij mijn opleiding en werkervaring past. Ik ken heel veel mensen die al bij dat bedrijf werken, en die beweerden dat er nooit iemand wordt afgewezen. Voor mij is dit daarom toch wel het ultieme bewijs dat ik een hopeloos geval ben.![]()
Ik ben even overdonderd.
Het is een enorm groot bedrijf, in totaal werken er bijna 5000 mensen. Er is altijd wel een (opleidings)plaats voorhanden, heb ik me laten vertelllen.quote:Op donderdag 11 januari 2007 12:33 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad erg vreemd.....
Maar kop op, je bent echt niet hopeloos
Nou, dit was dus compleet iets anders. Tenminste, in mijn brief stond - even kort samengevat - dat ik geïnteresseerd was in functies buiten mijn vakgebied, waarvoor als harde eis academisch niveau geldt, en dus niet zozeer een specifieke opleiding. Maar blijkbaar keken ze toch vooral naar mijn CV, gezien de afwijzing. En dan ben ik gewoon kansloos, met die specifieke werkervaring en opleiding.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:08 schreef Koningin het volgende:
Heb je al eens compleet naar iets anders gezocht?
Iets wat niets met je vakgebied te maken heeft?
Het dondert me niet meer, als ik maar werk vind.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:28 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat rot Arual.
In welke richting zoek je werk? Wat voor soort banen?
Ik woon in Lent, een heel klein dorpje vlakbij Nijmegen. Ik denk dat dat ook deel uitmaakt van het probleem: in deze regio is vrij weinig te doen op het gebied van tekstschrijven. En om het nog erger te makenquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Waar woon je Arual? Kan ik kijken of ons bureau misschien iets leuks voor je heeft?
Onze vestiging voor Arnhem / Nijmegen zit in Arnhem, dus ochquote:Op donderdag 11 januari 2007 13:48 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik woon in Lent, een heel klein dorpje vlakbij Nijmegen. Ik denk dat dat ook deel uitmaakt van het probleem: in deze regio is vrij weinig te doen op het gebied van tekstschrijven. En om het nog erger te maken: ik ben aangewezen op fiets, benenwagen en OV. Ik zie in je profiel dat je in Rotterdam woont, dus het is lief aangeboden, maar OV-technisch gezien waarschijnlijk onmogelijk...
* _Arual_ zet oren en ogen open.quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Onze vestiging voor Arnhem / Nijmegen zit in Arnhem, dus och.
Ik PM je vanavond wel even. Zit nu op mn werk en daar kan ik niet in het PM systeem. Denk dat het terrein waarop we opereren misschien niet je ding is, maar goed, we zien wel ff toch?quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:23 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
* _Arual_ zet oren en ogen open.
Kun je me er via mail of PM iets meer over vertellen?
Ik ben al eerder op plekken terechtgekomen die totaal niet logisch leken, maar het uiteindelijk toch wel waren. Daarom sluit ik nu niet meer zo snel dingen uit. Ik zie je PM vanavond wel!quote:Op donderdag 11 januari 2007 14:30 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik PM je vanavond wel even. Zit nu op mn werk en daar kan ik niet in het PM systeem. Denk dat het terrein waarop we opereren misschien niet je ding is, maar goed, we zien wel ff toch?
Dat komt op mij -maar gelukkig ben ik geen P&O-medewerker- wat vreemd over. Ik heb natuurlijk niet de hele brief gelezen, maar ik zou als recruiter toch graag mensen aannemen die om inhoudelijke redenen graag een bepaalde functie willen, omdat het werk ze zo ontzettend interessant lijkt, of misschien niet per se een specifieke functie willen, maar wel kunnen aangeven waarom ze een bepaalde richting zo ontzettend interessant vinden en daar bij uitstek geschikt voor zijn.quote:Op donderdag 11 januari 2007 13:13 schreef _Arual_ het volgende:
Tenminste, in mijn brief stond - even kort samengevat - dat ik geïnteresseerd was in functies buiten mijn vakgebied, waarvoor als harde eis academisch niveau geldt, en dus niet zozeer een specifieke opleiding.
Er stond niet voor niets 'kort samengevat'.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 17:36 schreef thaleia het volgende:
[..]
Dat komt op mij -maar gelukkig ben ik geen P&O-medewerker- wat vreemd over. Ik heb natuurlijk niet de hele brief gelezen, maar ik zou als recruiter toch graag mensen aannemen die om inhoudelijke redenen graag een bepaalde functie willen, omdat het werk ze zo ontzettend interessant lijkt, of misschien niet per se een specifieke functie willen, maar wel kunnen aangeven waarom ze een bepaalde richting zo ontzettend interessant vinden en daar bij uitstek geschikt voor zijn.
Ik proef hier iets uit als "als het maar op mijn hoge niveau is, en dan dondert het me verder niet wat het is" en dat komt op mij niet over als "ik wil heel graag DEZE baan/een baan in DEZE richting en ik ben daar enorm geschikt voor"
Snap je wat ik bedoel?
Klote trouwens dat er nog zo weinig schot in zit, ofschoon je al zolang zo hard probeert (dus met die motivatie zit het wel goed!). En verstandig denk ik om ook wat breder te gaan zoeken. Een andere baan kan ook leuk zijn en als die niet al je tijd opslokt kun je er altijd nog naast freelancen als tekstschrijver en zo meer werkervaring opdoen
Nope. Leeg. Ik zat echt te knipperen met mijn ogen.quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:12 schreef thaleia het volgende:
Ah, okee, ja ik was me er al van bewust dat de brief als geheel weleens een heel andere toon zou kunnen bevatten.
Trouwens ENORM belachelijk als een bedrijf een volledig lege e-mail stuurt met alleen in de subjectline 'afwijzing'. Maar ik heb ook weleens zoiets gehad, en dan zat er een Word-document bij met een afwijzingsbrief. (Niet dat dat nou zo boeiend was, drie standaardzinnen over 'andere kandidaten pasten beter in het profiel en wij wensen u nog veel succes blablabla', maar toch). Was dat bij jou misschien ook het geval?
Dat is inderdaad echt tof!quote:Op vrijdag 12 januari 2007 18:32 schreef thaleia het volgende:
Ik had laatst een geweldig iemand op een afdeling Communicatie! Ik had open sollicitaties gemaakt voor diverse uitgeverijen van schoolboeken en dan zit je te stoeien met allemaal NET iets andere brieven en NET iets andere cv's, nouja, dan zie ik dus door de Word-documenten het bos niet meer en een druk op de knop 'verzenden' is dan te gauw gemaakt.
Direct na het verzenden zag ik dat ik de brief naar uitgeverij A had gemaild naar uitgeverij B en ik dacht: "ik ga hier niet eens achteraan mailen met de goeie brief, ik heb toch al een schijtindruk gemaakt nu, gewoon over een maandje als ze het hopelijk vergeten zijn nog eens een brief sturen en dan gewoon per post"
Komt er een week later een mailtje van de dame die het ding had binnengekregen: "bedankt, maar je hebt een foutje gemaakt in de aanhef, zou je dat nog even willen aanpassen dan kan ik hem doorsturen"
De schat! Toen ik mailde dat ik dat echt tof van d'r vond schreef ze terug "ach ja kan ons allemaal gebeuren toch?"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |