abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34640732
Vervolg van: Werk vinden is op dit moment lastig (deel 6)

Laatste post (van Sportscub):
quote:
Zeg Bijsmaak; je had dus een kans en hebt die afgewezen?
Slim zeg!
Zoveel kansen krijg je niet.
pi_34640865
Ik hoorde laatst nog zo'n raar verhaal.....

Een vriend van mij zit al een tijdje zonder werk. Hij solliciteren bij een bedrijf in Amsterdam, hardstikke leuk gesprek van beide zijden zegt ie. Wordt ie een tijdje later gebeld, met de mededeling "we doen het niet want je woont een beetje ver weg". Dan denk ik bij mezelf, dat kun je toch al zien op de sollicitatiebrief ???/
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_34640902
Dank RG, ik denk dat ik inderdaad maar even binnen moet lopen, het leek me opdringerig maar je kunt het natuurlijk heel casual brengen en ik schat mijn kansen vrij laag in als ik alleen een brief stuur: het betreft nl een stad waar ik nog helemaal niet in 'het wereldje' zit (in mijn vakgebied is het wereldje vrij klein).
Brief + cv even komen afgeven "omdat ik toch in de buurt was" is een geweldige tip, alleen staat er helaas in de vacature dat ze eea het liefst per e-mail ontvangen. Maar ik heb al wel iets bedacht dat ik kan vragen: er staat geen ingangsdatum in de vacature . Klein vraagje van niks, maar ach, als ik zogenaamd toch in de buurt was en inderdaad effe wat rondkijk enz., kan ik er wel voor zorgen dat het niet onbeholpen overkomt, op hun antwoord inhaken en zo zorgen dat er een praatje ontstaat.

Morgen naar het werk maar nette kleren aan, direct daarna de trein in en m'n stralende glimlach in de strijd gooien
pi_34641035
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

Een vriend van mij zit al een tijdje zonder werk. Hij solliciteren bij een bedrijf in Amsterdam, hardstikke leuk gesprek van beide zijden zegt ie. Wordt ie een tijdje later gebeld, met de mededeling "we doen het niet want je woont een beetje ver weg". Dan denk ik bij mezelf, dat kun je toch al zien op de sollicitatiebrief ???/
Ik heb ooit eens gesolliciteerd bij Tempo Team Groningen voor de functie Helpdeskmedewerker (je moet wat), en ben uitgenodigd, ik moest een test doen (geslaagd). Ik zou op een soort wachtlijst komen, want het ging hier om een functie met veel verloop ('We gaan je voorstellen').
Affijn, ik bellen om de zoveel weken, krijg ik ook uiteindelijk te horen dat ik te ver weg woon
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_34641055
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

Dat kreeg ik ook te horen nadat ik de eerste keer bij Peak IT langs ging.
pi_34641078
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:25 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Dat kreeg ik ook te horen nadat ik de eerste keer bij Peak IT langs ging.
Nodig iemand dan niet uit voor een gesprek
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_34641377
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nodig iemand dan niet uit voor een gesprek
Of eigenlijk: 'kijk eens naar een routeplanner voor je iemand uitnodigt voor een gesprek'
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_34641538
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:08 schreef Koningin het volgende:
Vervolg van: Werk vinden is op dit moment lastig (deel 6)

Laatste post (van Sportscub):
[..]
in reactie tot sportscub:

Het werk was echt wat minder. Ik vind dat het werk en mensen daar ook leuk moet zijn. Ik ben niet zo bang om geen baan te krijgen, alleen geen leuke baan. Ik ga liever niet elke dag met tegenzin naar werk die ik niet leuk vind.

Misschien ben jij er een die louter voor het geld gaat.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:49:58 #9
78349 Sportscub
You only live once!
pi_34641586
Dit is een iets igekorte versie van de brief die ik gistern heb gestuurd naar mijn contactpersoon bij het CWI. Schrik niet, het is de waarheid, lach je rot of wat ook.

In de krant stond een paar weken terug een stukje over uitkeringstrekkers (ja mooie term tegenwoordig) die uit de uitkering gepest worden. Mooi stukje dat precies over mij gaat. Feliciteer ze maar eens want het is ze gelukt; er is weer een uitkeringstrekker minder.

Althans ik heb al geen uitkering meer sinds ik bij ... zat. Daarna heb ik, zoals verteld, geprobeerd iets te vinden voor een paar dagen in de week. Vuilnisman bijvoorbeeld of lopende band werk of vreemd promotiewerk in een supermarkt voor minder dan een hongerloon.

Natuurlijk solliciteer ik, dat moet je doen voor je uitkering en dat deed ik ook altijd braaf. Er is alleen zo weinig waar ik op kan solliciteren. Iedere keer opnieuw schrijf ik een goede brief, word ik uitgenodigd om naar de andere kant van Nederland te reizen (Eindhoven, Schiphol, Diemen-Zuid, Breda, Steenwijk etc.) Iedere keer kost dat me een treinkaartje en telkens en telkens opnieuw krijg ik te horen dat ik weinig ervaring heb, is de baan ineens weg of krijg ik een andere smoes te horen.

Nou oké ik solliciteer wel hoor. Maar ja dan is de vraag: ,,Heb je eigen vervoer?” ,,Nee, oké koop dat maar” ,,eh ja van wat dan?” ,,Ja nou neem maar een autolening” (en dat zeiden ze bij Wegener tegen me, bij Wegener!!) Zelfs al had ik een auto dan moest ik daar verzekering, wegenbelasting en APK en onderhoud van betalen. Bij Wegener wilden ze dan nog dat ik een representatieve auto kocht. Ja eisen stellen kunnen ze wel hoor. Dus dan zou ik eigenlijk werken voor een auto die ik niet eens wil.
Verdorie dan volg ik toch het beleid van de overheid; minder auto`s op de weg!

Nou hoor ik je denken: ,,Verhuis dan joh!” Maar hoe moet ik dat ooit doen? Er zijn ellenlange wachtlijsten en de huren zijn erg hoog. Daarbij, als je wilt huren of kopen moet je wel inkomen hebben. Ik sta bij de RWS in Goes ingeschreven maar ja stel dat ik na 3 jaar genoeg punten heb dan moet ik wel kunnen laten zien dat ik inkomen heb. Work first! Ofwel, pas als ik werk heb kan ik verder gaan.

ik doe echt gewoon m`n best om iets te vinden, de maatschappij, overheid wil toch zo graag dat iedereen doorstudeert? Nou dat is goed, dat heb ik gedaan, ik heb alles in een keer gehaald en waar sta ik nu? Ik ben al anderhalf jaar werkloos.

Het stukje over het belachelijke work-first project waar ik geplaatst was zal ik jullie voorlopig even besparen. Dat is namelijk de reden dat ik geen uitkering meer aanvraag. Precies zoals ze willen.
Is this the world we created?
pi_34645124
Deze maatschappij is zeker bikkelhard geworden jegens de onderklasse in de maatschappij. @ sportscub: Heb je enige diploma's?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:31:46 #11
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34647243
Helaas, ik mag niet komen op gesprek voor de functie medewerker e commerce die me zo leuk leek. Ze zoeken echt een fulltimer en ik ben maximaal 32 uur in de week beschikbaar, omdat ik ook nog voor mijn dochtertje wil zorgen.
Jammer hoor , het was precies op het raakvlak van toerisme en ict, mijn beide studies. (Heb eerst KHBO Toerisme gedaan en ben nu bijna afgestudeerd aan HBO Bedrijfskundige Informatica)

Het is zo moeilijk een parttime baan in de ICT te vinden en ik heb gewoon geen zin om op een reisbureau terecht te komen. En ik ben bang dat het daar wel op uit gaat draaien. Dan had ik net zo goed mijn tweede studie niet hoeven doen.

* MaLo gaat even treuren
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_34647403
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:31 schreef MaLo het volgende:
Helaas, ik mag niet komen op gesprek voor de functie medewerker e commerce die me zo leuk leek. Ze zoeken echt een fulltimer en ik ben maximaal 32 uur in de week beschikbaar, omdat ik ook nog voor mijn dochtertje wil zorgen.
Jammer hoor , het was precies op het raakvlak van toerisme en ict, mijn beide studies. (Heb eerst KHBO Toerisme gedaan en ben nu bijna afgestudeerd aan HBO Bedrijfskundige Informatica)

Het is zo moeilijk een parttime baan in de ICT te vinden en ik heb gewoon geen zin om op een reisbureau terecht te komen. En ik ben bang dat het daar wel op uit gaat draaien. Dan had ik net zo goed mijn tweede studie niet hoeven doen.

* MaLo gaat even treuren
Jammer. Helaas willen bedrijven vaker 36/ 40 uur per week.

Succes verder.
pi_34647529
Ik vind 32 uur met een kind best al veel hoor (en 2 studies afgemaakt)!
Succes MaLo, er komt wel wat voorbij voor jou.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:47:09 #14
78349 Sportscub
You only live once!
pi_34647724
Helaas heb ik een opleiding afgerond; HBO CE!
Is this the world we created?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:58:20 #15
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34648017
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:47 schreef Sportscub het volgende:
Helaas heb ik een opleiding afgerond; HBO CE!
Je zou toch denken dat je met zo'n diploma wel een baan kunt vinden. Balen dat je al zolang werkloos bent, het lijkt me dan steeds moeilijker worden om aan de bak te komen.
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:40 schreef Koningin het volgende:
Ik vind 32 uur met een kind best al veel hoor (en 2 studies afgemaakt)!
Succes MaLo, er komt wel wat voorbij voor jou.
32 uur is ook echt maximaal, mijn vriend zou dan ook 32 uur gaan werken.
Liever werk ik 24 uur, maar om mijn kansen niet al te klein te maken had ik ingezet op 32
Helaas niet gelukt dus.
Kijk, ik kan altijd op een reisbureau gaan werken, ik verwacht dat ik daar binnen een paar maanden wel parttime aan de bak kan. En dan verder zoeken naar wat anders.

In mijn regio (Twente) liggen de ICT banen sowieso al niet echt voor het oprapen, laat staan parttime functies en functies voor mensen die net van school komen. Alleen programmeerfuncties zijn redelijk te vinden, en laat ik daar nou net verschrikkelijk slecht in zijn
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_34648372
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:24 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens gesolliciteerd bij Tempo Team Groningen voor de functie Helpdeskmedewerker (je moet wat), en ben uitgenodigd, ik moest een test doen (geslaagd). Ik zou op een soort wachtlijst komen, want het ging hier om een functie met veel verloop ('We gaan je voorstellen').
Affijn, ik bellen om de zoveel weken, krijg ik ook uiteindelijk te horen dat ik te ver weg woon
Zoiets had ik ook toen ik nog werkloos was.

Had gesolliciteerd via internet op een functie, leuk telefonisch gesprek gehad met de desbetreffende intercedente (was ook bij Tempo Team), dus zij zegt op een gegeven moment dat ik maar even langs moest komen bij de vestiging om het een en ander te bespreken over de functie.

Nou, ik met de trein naar Amersfoort (woon zelf nu in Zeist) aangezien ik toen nog geen eigen vervoer had.

Kom ik in A'foort aan, loop naar de bus en wordt dan gebeld door die TT-intercedente. Ja, ze had die functie nog eens goed bekeken (bedrijf was gevestigd ergens net buiten A'foort) en dat ze het toch iets te ver weg vond voor me en dat er al mensen waren voorgesteld en dat het gesprek dus niet door zou gaan.

Toen ben ik me toch een partij pissig geworden op die trut, echt! Kon ze zich dat niet eerder bedenken? Reis je met goede hoop naar A'foort met goede kans op een baan, wordt je afgepoeierd met zo'n kutsmoes.

En jammer genoeg lokken de meeste UZB's je onder valse voorwendselen naar hun vestiging, om aldaar te horen dat de functie al vervuld is...
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:00:42 #17
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34651800
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:09 schreef PDOA het volgende:

[..]

Zoiets had ik ook toen ik nog werkloos was.
*verhaal*
Wat een kutstreek! Ik heb me toevallig net (via internet) ingeschreven bij twee uitzendbureaus. Ik hoop toch niet dat ze me zoiets gaan flikken .
pi_34662246
Hoor nu via via dat de baan al weken vergeven zou zijn. Kennelijk is het bedrijf laks in het bijwerken van z'n site. Ga morgen nog wel even langs om het voor de zekerheid na te vragen, want misschien klopt mijn info niet, maar ik hoop er maar niet al te hard op.
pi_34667897
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:00 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat een kutstreek! Ik heb me toevallig net (via internet) ingeschreven bij twee uitzendbureaus. Ik hoop toch niet dat ze me zoiets gaan flikken .
Ik heb gemerkt dat vooral Tempo Team en Adecco je vaak van het kastje naar de muur sturen. Met de andere heb ik niet zoveel tot geen problemen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:32:44 #20
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_34674552
Ik ben ook weer zoekende, ik wil wat dichter bij huis gaan werken. Het zou me anderhalf uur reistijd per dag kunnen schelen, dus daar doe ik het graag voor.

Ik heb al twee sollicitatiebrieven verstuurd. Eentje is niets geworden, ben wel op gesprek geweest. De ander heb ik vanmorgen gestuurd, hopelijk wordt dat wat. Ik moet nog wel een mijn diploma halen, maar als dat goed is zijn dat nog maar een paar opdrachten.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_34675302
Wat voor soort werk zoek je?
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:27:21 #22
12913 GreatWhiteSilence
pi_34676136
Iets bedrijfseconomisch. Waar ik vanmorgen op gesolliciteerd heb lijkt me ook heel leuk om te doen, iets met pensioenen. Ingewikkelde materie, denk ik, dus echt iets voor mij...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_34676268
Ik was laatst uitgenodigd voor een gesprek, maar was op vakantie. Ik de kreeg de uitnodigngsbrief op een vrijdagavond toen ik thuis kwam. Maandag op vakantie gebeld dat ik niet kon komen op gesprek maar graag als het zou kunnen de week erop een gesprek zou willen hebben. Ik zou terug worden gebeld, niet dus! Heb eind van de week weer gebeld waarom zij niet hadden gebeld, diegene die er over ging was er niet maar ik zou deze maandag terug worden gebeld. Je raadt het al het is nu woensdag en ze hebben niet meer gebeld. Ik vind het rond uit onbeschoft, ik hoef daar niet eens meer aan het werk!
pi_34677420
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:32 schreef Mereltje het volgende:
Ik was laatst uitgenodigd voor een gesprek, maar was op vakantie. Ik de kreeg de uitnodigngsbrief op een vrijdagavond toen ik thuis kwam. Maandag op vakantie gebeld dat ik niet kon komen op gesprek maar graag als het zou kunnen de week erop een gesprek zou willen hebben. Ik zou terug worden gebeld, niet dus! Heb eind van de week weer gebeld waarom zij niet hadden gebeld, diegene die er over ging was er niet maar ik zou deze maandag terug worden gebeld. Je raadt het al het is nu woensdag en ze hebben niet meer gebeld. Ik vind het rond uit onbeschoft, ik hoef daar niet eens meer aan het werk!
Ik zou er niet teveel van aantrekken. Gewoon doorsolliciteren.
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:12:29 #25
12913 GreatWhiteSilence
pi_34677455
Het bedrijf waar ik dat gesprek heb gehad was ook een beetje raar. Ik kreeg om 16 uur een mail binnen of ik de volgende dag 15 uur op gesprek kon komen. Beetje erg snel, nietwaar? Het bedrijf staat niet in het telefoonboek vermeldt en hun site is onprofessioneel en achter drie van de vijf opties stond dat de site nog niet compleet was en dat het nog ingevuld zou worden. En dan zeggen ze dat ze al tien jaar bestaan...

Ben een beetje blij dat het niets is geworden, want ik had vanaf het begin al mijn twijfels bij ze...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')