abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34640732
Vervolg van: Werk vinden is op dit moment lastig (deel 6)

Laatste post (van Sportscub):
quote:
Zeg Bijsmaak; je had dus een kans en hebt die afgewezen?
Slim zeg!
Zoveel kansen krijg je niet.
pi_34640865
Ik hoorde laatst nog zo'n raar verhaal.....

Een vriend van mij zit al een tijdje zonder werk. Hij solliciteren bij een bedrijf in Amsterdam, hardstikke leuk gesprek van beide zijden zegt ie. Wordt ie een tijdje later gebeld, met de mededeling "we doen het niet want je woont een beetje ver weg". Dan denk ik bij mezelf, dat kun je toch al zien op de sollicitatiebrief ???/
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_34640902
Dank RG, ik denk dat ik inderdaad maar even binnen moet lopen, het leek me opdringerig maar je kunt het natuurlijk heel casual brengen en ik schat mijn kansen vrij laag in als ik alleen een brief stuur: het betreft nl een stad waar ik nog helemaal niet in 'het wereldje' zit (in mijn vakgebied is het wereldje vrij klein).
Brief + cv even komen afgeven "omdat ik toch in de buurt was" is een geweldige tip, alleen staat er helaas in de vacature dat ze eea het liefst per e-mail ontvangen. Maar ik heb al wel iets bedacht dat ik kan vragen: er staat geen ingangsdatum in de vacature . Klein vraagje van niks, maar ach, als ik zogenaamd toch in de buurt was en inderdaad effe wat rondkijk enz., kan ik er wel voor zorgen dat het niet onbeholpen overkomt, op hun antwoord inhaken en zo zorgen dat er een praatje ontstaat.

Morgen naar het werk maar nette kleren aan, direct daarna de trein in en m'n stralende glimlach in de strijd gooien
pi_34641035
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

Een vriend van mij zit al een tijdje zonder werk. Hij solliciteren bij een bedrijf in Amsterdam, hardstikke leuk gesprek van beide zijden zegt ie. Wordt ie een tijdje later gebeld, met de mededeling "we doen het niet want je woont een beetje ver weg". Dan denk ik bij mezelf, dat kun je toch al zien op de sollicitatiebrief ???/
Ik heb ooit eens gesolliciteerd bij Tempo Team Groningen voor de functie Helpdeskmedewerker (je moet wat), en ben uitgenodigd, ik moest een test doen (geslaagd). Ik zou op een soort wachtlijst komen, want het ging hier om een functie met veel verloop ('We gaan je voorstellen').
Affijn, ik bellen om de zoveel weken, krijg ik ook uiteindelijk te horen dat ik te ver weg woon
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_34641055
quote:

Dat kreeg ik ook te horen nadat ik de eerste keer bij Peak IT langs ging.
pi_34641078
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:25 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Dat kreeg ik ook te horen nadat ik de eerste keer bij Peak IT langs ging.
Nodig iemand dan niet uit voor een gesprek
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_34641377
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:26 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Nodig iemand dan niet uit voor een gesprek
Of eigenlijk: 'kijk eens naar een routeplanner voor je iemand uitnodigt voor een gesprek'
pi_34641538
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:08 schreef Koningin het volgende:
Vervolg van: Werk vinden is op dit moment lastig (deel 6)

Laatste post (van Sportscub):
[..]
in reactie tot sportscub:

Het werk was echt wat minder. Ik vind dat het werk en mensen daar ook leuk moet zijn. Ik ben niet zo bang om geen baan te krijgen, alleen geen leuke baan. Ik ga liever niet elke dag met tegenzin naar werk die ik niet leuk vind.

Misschien ben jij er een die louter voor het geld gaat.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 10:49:58 #9
78349 Sportscub
You only live once!
pi_34641586
Dit is een iets igekorte versie van de brief die ik gistern heb gestuurd naar mijn contactpersoon bij het CWI. Schrik niet, het is de waarheid, lach je rot of wat ook.

In de krant stond een paar weken terug een stukje over uitkeringstrekkers (ja mooie term tegenwoordig) die uit de uitkering gepest worden. Mooi stukje dat precies over mij gaat. Feliciteer ze maar eens want het is ze gelukt; er is weer een uitkeringstrekker minder.

Althans ik heb al geen uitkering meer sinds ik bij ... zat. Daarna heb ik, zoals verteld, geprobeerd iets te vinden voor een paar dagen in de week. Vuilnisman bijvoorbeeld of lopende band werk of vreemd promotiewerk in een supermarkt voor minder dan een hongerloon.

Natuurlijk solliciteer ik, dat moet je doen voor je uitkering en dat deed ik ook altijd braaf. Er is alleen zo weinig waar ik op kan solliciteren. Iedere keer opnieuw schrijf ik een goede brief, word ik uitgenodigd om naar de andere kant van Nederland te reizen (Eindhoven, Schiphol, Diemen-Zuid, Breda, Steenwijk etc.) Iedere keer kost dat me een treinkaartje en telkens en telkens opnieuw krijg ik te horen dat ik weinig ervaring heb, is de baan ineens weg of krijg ik een andere smoes te horen.

Nou oké ik solliciteer wel hoor. Maar ja dan is de vraag: ,,Heb je eigen vervoer?” ,,Nee, oké koop dat maar” ,,eh ja van wat dan?” ,,Ja nou neem maar een autolening” (en dat zeiden ze bij Wegener tegen me, bij Wegener!!) Zelfs al had ik een auto dan moest ik daar verzekering, wegenbelasting en APK en onderhoud van betalen. Bij Wegener wilden ze dan nog dat ik een representatieve auto kocht. Ja eisen stellen kunnen ze wel hoor. Dus dan zou ik eigenlijk werken voor een auto die ik niet eens wil.
Verdorie dan volg ik toch het beleid van de overheid; minder auto`s op de weg!

Nou hoor ik je denken: ,,Verhuis dan joh!” Maar hoe moet ik dat ooit doen? Er zijn ellenlange wachtlijsten en de huren zijn erg hoog. Daarbij, als je wilt huren of kopen moet je wel inkomen hebben. Ik sta bij de RWS in Goes ingeschreven maar ja stel dat ik na 3 jaar genoeg punten heb dan moet ik wel kunnen laten zien dat ik inkomen heb. Work first! Ofwel, pas als ik werk heb kan ik verder gaan.

ik doe echt gewoon m`n best om iets te vinden, de maatschappij, overheid wil toch zo graag dat iedereen doorstudeert? Nou dat is goed, dat heb ik gedaan, ik heb alles in een keer gehaald en waar sta ik nu? Ik ben al anderhalf jaar werkloos.

Het stukje over het belachelijke work-first project waar ik geplaatst was zal ik jullie voorlopig even besparen. Dat is namelijk de reden dat ik geen uitkering meer aanvraag. Precies zoals ze willen.
Is this the world we created?
pi_34645124
Deze maatschappij is zeker bikkelhard geworden jegens de onderklasse in de maatschappij. @ sportscub: Heb je enige diploma's?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:31:46 #11
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34647243
Helaas, ik mag niet komen op gesprek voor de functie medewerker e commerce die me zo leuk leek. Ze zoeken echt een fulltimer en ik ben maximaal 32 uur in de week beschikbaar, omdat ik ook nog voor mijn dochtertje wil zorgen.
Jammer hoor , het was precies op het raakvlak van toerisme en ict, mijn beide studies. (Heb eerst KHBO Toerisme gedaan en ben nu bijna afgestudeerd aan HBO Bedrijfskundige Informatica)

Het is zo moeilijk een parttime baan in de ICT te vinden en ik heb gewoon geen zin om op een reisbureau terecht te komen. En ik ben bang dat het daar wel op uit gaat draaien. Dan had ik net zo goed mijn tweede studie niet hoeven doen.

* MaLo gaat even treuren
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_34647403
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:31 schreef MaLo het volgende:
Helaas, ik mag niet komen op gesprek voor de functie medewerker e commerce die me zo leuk leek. Ze zoeken echt een fulltimer en ik ben maximaal 32 uur in de week beschikbaar, omdat ik ook nog voor mijn dochtertje wil zorgen.
Jammer hoor , het was precies op het raakvlak van toerisme en ict, mijn beide studies. (Heb eerst KHBO Toerisme gedaan en ben nu bijna afgestudeerd aan HBO Bedrijfskundige Informatica)

Het is zo moeilijk een parttime baan in de ICT te vinden en ik heb gewoon geen zin om op een reisbureau terecht te komen. En ik ben bang dat het daar wel op uit gaat draaien. Dan had ik net zo goed mijn tweede studie niet hoeven doen.

* MaLo gaat even treuren
Jammer. Helaas willen bedrijven vaker 36/ 40 uur per week.

Succes verder.
pi_34647529
Ik vind 32 uur met een kind best al veel hoor (en 2 studies afgemaakt)!
Succes MaLo, er komt wel wat voorbij voor jou.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:47:09 #14
78349 Sportscub
You only live once!
pi_34647724
Helaas heb ik een opleiding afgerond; HBO CE!
Is this the world we created?
  dinsdag 31 januari 2006 @ 14:58:20 #15
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34648017
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:47 schreef Sportscub het volgende:
Helaas heb ik een opleiding afgerond; HBO CE!
Je zou toch denken dat je met zo'n diploma wel een baan kunt vinden. Balen dat je al zolang werkloos bent, het lijkt me dan steeds moeilijker worden om aan de bak te komen.
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 14:40 schreef Koningin het volgende:
Ik vind 32 uur met een kind best al veel hoor (en 2 studies afgemaakt)!
Succes MaLo, er komt wel wat voorbij voor jou.
32 uur is ook echt maximaal, mijn vriend zou dan ook 32 uur gaan werken.
Liever werk ik 24 uur, maar om mijn kansen niet al te klein te maken had ik ingezet op 32
Helaas niet gelukt dus.
Kijk, ik kan altijd op een reisbureau gaan werken, ik verwacht dat ik daar binnen een paar maanden wel parttime aan de bak kan. En dan verder zoeken naar wat anders.

In mijn regio (Twente) liggen de ICT banen sowieso al niet echt voor het oprapen, laat staan parttime functies en functies voor mensen die net van school komen. Alleen programmeerfuncties zijn redelijk te vinden, en laat ik daar nou net verschrikkelijk slecht in zijn
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_34648372
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 10:24 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens gesolliciteerd bij Tempo Team Groningen voor de functie Helpdeskmedewerker (je moet wat), en ben uitgenodigd, ik moest een test doen (geslaagd). Ik zou op een soort wachtlijst komen, want het ging hier om een functie met veel verloop ('We gaan je voorstellen').
Affijn, ik bellen om de zoveel weken, krijg ik ook uiteindelijk te horen dat ik te ver weg woon
Zoiets had ik ook toen ik nog werkloos was.

Had gesolliciteerd via internet op een functie, leuk telefonisch gesprek gehad met de desbetreffende intercedente (was ook bij Tempo Team), dus zij zegt op een gegeven moment dat ik maar even langs moest komen bij de vestiging om het een en ander te bespreken over de functie.

Nou, ik met de trein naar Amersfoort (woon zelf nu in Zeist) aangezien ik toen nog geen eigen vervoer had.

Kom ik in A'foort aan, loop naar de bus en wordt dan gebeld door die TT-intercedente. Ja, ze had die functie nog eens goed bekeken (bedrijf was gevestigd ergens net buiten A'foort) en dat ze het toch iets te ver weg vond voor me en dat er al mensen waren voorgesteld en dat het gesprek dus niet door zou gaan.

Toen ben ik me toch een partij pissig geworden op die trut, echt! Kon ze zich dat niet eerder bedenken? Reis je met goede hoop naar A'foort met goede kans op een baan, wordt je afgepoeierd met zo'n kutsmoes.

En jammer genoeg lokken de meeste UZB's je onder valse voorwendselen naar hun vestiging, om aldaar te horen dat de functie al vervuld is...
  dinsdag 31 januari 2006 @ 17:00:42 #17
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34651800
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:09 schreef PDOA het volgende:

[..]

Zoiets had ik ook toen ik nog werkloos was.
*verhaal*
Wat een kutstreek! Ik heb me toevallig net (via internet) ingeschreven bij twee uitzendbureaus. Ik hoop toch niet dat ze me zoiets gaan flikken .
pi_34662246
Hoor nu via via dat de baan al weken vergeven zou zijn. Kennelijk is het bedrijf laks in het bijwerken van z'n site. Ga morgen nog wel even langs om het voor de zekerheid na te vragen, want misschien klopt mijn info niet, maar ik hoop er maar niet al te hard op.
pi_34667897
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 17:00 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat een kutstreek! Ik heb me toevallig net (via internet) ingeschreven bij twee uitzendbureaus. Ik hoop toch niet dat ze me zoiets gaan flikken .
Ik heb gemerkt dat vooral Tempo Team en Adecco je vaak van het kastje naar de muur sturen. Met de andere heb ik niet zoveel tot geen problemen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:32:44 #20
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_34674552
Ik ben ook weer zoekende, ik wil wat dichter bij huis gaan werken. Het zou me anderhalf uur reistijd per dag kunnen schelen, dus daar doe ik het graag voor.

Ik heb al twee sollicitatiebrieven verstuurd. Eentje is niets geworden, ben wel op gesprek geweest. De ander heb ik vanmorgen gestuurd, hopelijk wordt dat wat. Ik moet nog wel een mijn diploma halen, maar als dat goed is zijn dat nog maar een paar opdrachten.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_34675302
Wat voor soort werk zoek je?
  woensdag 1 februari 2006 @ 12:27:21 #22
12913 GreatWhiteSilence
pi_34676136
Iets bedrijfseconomisch. Waar ik vanmorgen op gesolliciteerd heb lijkt me ook heel leuk om te doen, iets met pensioenen. Ingewikkelde materie, denk ik, dus echt iets voor mij...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_34676268
Ik was laatst uitgenodigd voor een gesprek, maar was op vakantie. Ik de kreeg de uitnodigngsbrief op een vrijdagavond toen ik thuis kwam. Maandag op vakantie gebeld dat ik niet kon komen op gesprek maar graag als het zou kunnen de week erop een gesprek zou willen hebben. Ik zou terug worden gebeld, niet dus! Heb eind van de week weer gebeld waarom zij niet hadden gebeld, diegene die er over ging was er niet maar ik zou deze maandag terug worden gebeld. Je raadt het al het is nu woensdag en ze hebben niet meer gebeld. Ik vind het rond uit onbeschoft, ik hoef daar niet eens meer aan het werk!
pi_34677420
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 12:32 schreef Mereltje het volgende:
Ik was laatst uitgenodigd voor een gesprek, maar was op vakantie. Ik de kreeg de uitnodigngsbrief op een vrijdagavond toen ik thuis kwam. Maandag op vakantie gebeld dat ik niet kon komen op gesprek maar graag als het zou kunnen de week erop een gesprek zou willen hebben. Ik zou terug worden gebeld, niet dus! Heb eind van de week weer gebeld waarom zij niet hadden gebeld, diegene die er over ging was er niet maar ik zou deze maandag terug worden gebeld. Je raadt het al het is nu woensdag en ze hebben niet meer gebeld. Ik vind het rond uit onbeschoft, ik hoef daar niet eens meer aan het werk!
Ik zou er niet teveel van aantrekken. Gewoon doorsolliciteren.
  woensdag 1 februari 2006 @ 13:12:29 #25
12913 GreatWhiteSilence
pi_34677455
Het bedrijf waar ik dat gesprek heb gehad was ook een beetje raar. Ik kreeg om 16 uur een mail binnen of ik de volgende dag 15 uur op gesprek kon komen. Beetje erg snel, nietwaar? Het bedrijf staat niet in het telefoonboek vermeldt en hun site is onprofessioneel en achter drie van de vijf opties stond dat de site nog niet compleet was en dat het nog ingevuld zou worden. En dan zeggen ze dat ze al tien jaar bestaan...

Ben een beetje blij dat het niets is geworden, want ik had vanaf het begin al mijn twijfels bij ze...
  woensdag 1 februari 2006 @ 16:21:26 #26
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34683560
Goedddd, meldde ik gisteren dat ik me via internet had ingeschreven bij een paar uitzendbureaus. Kreeg ik vandaag telefoon van Adecco: ze konden me niet helpen en schreven me niet in . Voor een baan in het toerisme vonden ze dat ik er te lang was uitgeweest en ICT hadden ze niks parttimes.

Ik heb straks 2 HBO diploma's en het uitzendbureau wil me niet eens inschrijven.
pi_34685828
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 16:21 schreef MaLo het volgende:

Ik heb straks 2 HBO diploma's en het uitzendbureau wil me niet eens inschrijven.
En dat mag je dan (als je helemaal geen geluk hebt) ook nog eens fijn gaan uitleggen aan de Sociale Dienst. 'Hoe bedoel je, ze willen je niet inschrijven?'
  woensdag 1 februari 2006 @ 19:25:46 #28
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34689713
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:25 schreef PDOA het volgende:

[..]

En dat mag je dan (als je helemaal geen geluk hebt) ook nog eens fijn gaan uitleggen aan de Sociale Dienst. 'Hoe bedoel je, ze willen je niet inschrijven?'
Naar de Sociale Dienst hoef ik niet. Mijn vriend heeft een normale baan met een normaal inkomen, dus ik heb geen recht op een uitkering van welke soort dan ook. Dat scheelt weer, dat ik met die instantie in ieder geval niks te maken krijg .
Maar ik stond er wel van te kijken dat ze me niet eens wilden inschrijven, dat had ik echt niet verwacht! Wie wil er nu níet werk vinden voor zo'n goed opgeleid, leuk persoontje als ik
pi_34695840
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 19:25 schreef MaLo het volgende:

[..]

Naar de Sociale Dienst hoef ik niet. Mijn vriend heeft een normale baan met een normaal inkomen, dus ik heb geen recht op een uitkering van welke soort dan ook. Dat scheelt weer, dat ik met die instantie in ieder geval niks te maken krijg .
Maar ik stond er wel van te kijken dat ze me niet eens wilden inschrijven, dat had ik echt niet verwacht! Wie wil er nu níet werk vinden voor zo'n goed opgeleid, leuk persoontje als ik
Als ze niks voor je hebben, schrijven ze je niet in. Hebben ze misschien iets en mag je op gesprek, dan ben je als het ware 'half' ingeschreven en krijg je een baan via hen dan wordt je helemaal ingeschreven. Helaas lopen de meeste Sociale Diensten een jaar of 10 achter, en wordt je voor leugenaar uitgemaakt als je ze het bovengenoemde voorschoteld. Ja, ik heb het zelf aan de lijve ondervonden.

pi_34698415
Misschien moet er een apart topic komen over sollicitatie-horror en of -humor. Ik heb er de afgelopen jaren ook heel wat mogen doen.
  donderdag 2 februari 2006 @ 08:21:08 #31
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34706049
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 21:53 schreef PDOA het volgende:

[..]

Als ze niks voor je hebben, schrijven ze je niet in. Hebben ze misschien iets en mag je op gesprek, dan ben je als het ware 'half' ingeschreven en krijg je een baan via hen dan wordt je helemaal ingeschreven. Helaas lopen de meeste Sociale Diensten een jaar of 10 achter, en wordt je voor leugenaar uitgemaakt als je ze het bovengenoemde voorschoteld. Ja, ik heb het zelf aan de lijve ondervonden.

Ik geloof je wel. Helaas werk ik niet bij de Sociale Dienst .
Gisteravond toch nog weer gesolliciteerd naar een parttime functie, op een reisbureau . Hopelijk vindt dit uitzendbureau me er niet te lang uitgeweest.
pi_34706356
quote:

Met 1 HBO diploma schrijven ze je nog niet in.
Over het algemeen heb ik via uitzendbureaus nog nooit wat gevonden. Ze vinden je gelijk te hoog opgeleid.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:06:31 #33
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_34707744
Net te horen gekregen dat ik na een tweede ronde gesprek alsnog ben afgewezen

Reden: ik was te enthousiast ( ) en zou daarom niet in het team passen.

deze afwijsreden is nieuw voor me. Terwijl ik toch al aardig wat "aparte" redenen heb binengekregen.

We blijven het gewoon proberen
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:18:41 #34
12913 GreatWhiteSilence
pi_34708044
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:06 schreef kwib het volgende:

deze afwijsreden is nieuw voor me. Terwijl ik toch al aardig wat "aparte" redenen heb binengekregen.

Tja, als je te enthousiast bent, moeten de anderen in je team ook harder gaan werken en daar hebben ze natuurlijk geen zin in...
  donderdag 2 februari 2006 @ 10:34:35 #35
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34708409
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:06 schreef kwib het volgende:

Te enthousiast? Kan dat ook al

@ Koningin: misschien moet ik mijn diploma's dan maar verscheuren, dan maak ik een betere kans denk ik
pi_34708532
Te enthousiast? Dat vind ik niet echt een goed argument om iemand af te wijzen. Heb je niet verder gevraagd?

Malo, gooi je diploma's nog maar niet weg. Ze komen heus nog wel van pas.
Ik heb me gewoon van de uitzendbureau's afgemeld en ga zelf wel op zoek naar werk.
pi_34708588
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:34 schreef MaLo het volgende:

[..]

Te enthousiast? Kan dat ook al
De enige functie die ik me daarbij kan voorstellen is zoiets als stervensbegeleider ofzo..
  donderdag 2 februari 2006 @ 14:06:46 #38
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34711797
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 10:42 schreef Berkery het volgende:

[..]

De enige functie die ik me daarbij kan voorstellen is zoiets als stervensbegeleider ofzo..
" Kom op, ga maar dood, je KUNT het! "

Ook Content wil me niet inschrijven
pi_34753004
Ik kreeg vrijdag een telefoontje (van een uitzendbureau via internet, waar ik heeeeeel lang geleden eens mijn gegevens naar toe gestuurd heb) met een leuke functie.
Ze gaan me waarschijnlijk wel voordragen, dus ben wel benieuwd.
  zondag 5 februari 2006 @ 17:19:24 #40
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34765943
quote:
Op zondag 5 februari 2006 11:14 schreef Koningin het volgende:
Ik kreeg vrijdag een telefoontje (van een uitzendbureau via internet, waar ik heeeeeel lang geleden eens mijn gegevens naar toe gestuurd heb) met een leuke functie.
Ze gaan me waarschijnlijk wel voordragen, dus ben wel benieuwd.
Leuk Koningin, hopelijk wordt het wat . Wat voor functie is het, of wil je daar liever nog niet op in gaan?
pi_34770285
Ik heb met mijn universiteitsdiploma wel werk gevonden via het uitzendbureau (randstad). Meerdere keren al eigenlijk..... Daar al geweest?
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_34785433
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:19 schreef MaLo het volgende:

[..]

Leuk Koningin, hopelijk wordt het wat . Wat voor functie is het, of wil je daar liever nog niet op in gaan?
Informatiespecialist, eigenlijk wel de soort baan die ik altijd leuk vond n.a.v. mijn opleiding.
  maandag 6 februari 2006 @ 11:39:50 #43
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34789145
quote:
Op zondag 5 februari 2006 19:33 schreef djenneke het volgende:
Ik heb met mijn universiteitsdiploma wel werk gevonden via het uitzendbureau (randstad). Meerdere keren al eigenlijk..... Daar al geweest?
Ik ben nog niet bij Randstad geweest, zit niet in mijn woonplaats dus vandaar .
Maar ik zal er zeker naartoe gaan, dank je voor de tip!

@ Koningin: informatiespecialist lijkt mij ook een leuk beroep . Is een beroep dat wel in mijn "genre" ligt, gezien mijn opleiding (waar ik vandaag voor hoop af te studeren, maar dit terzijde )
Ik zal voor je duimen dat het wat wordt!
pi_34789769
quote:
Op maandag 6 februari 2006 11:39 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik ben nog niet bij Randstad geweest, zit niet in mijn woonplaats dus vandaar .
Maar ik zal er zeker naartoe gaan, dank je voor de tip!

@ Koningin: informatiespecialist lijkt mij ook een leuk beroep . Is een beroep dat wel in mijn "genre" ligt, gezien mijn opleiding (waar ik vandaag voor hoop af te studeren, maar dit terzijde )
Ik zal voor je duimen dat het wat wordt!
Welke opleiding??? Ik heb IDM gedaan.
SUCCES!!
  maandag 6 februari 2006 @ 12:10:28 #45
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34790071
quote:
Op maandag 6 februari 2006 12:00 schreef Koningin het volgende:

[..]

Welke opleiding??? Ik heb IDM gedaan.
SUCCES!!
Bedrijfskundige Informatica, heeft een aantal raakvlakken met IDM.
Dank je!
pi_34791009
quote:

Ik ben met mijn masterdiploma naar 7 uitzendbureaus gestapt. slechts eentje vond het geen bezwaar dat ik zo hoog was opgeleid. Maar toen ik weigerde om 's nachts te werken lag ik er daar al weer uti.
  maandag 6 februari 2006 @ 13:54:24 #47
12913 GreatWhiteSilence
pi_34792931
Ben je trouwens verplicht je opleidingen te vermelden? Als een opleiding je 'dwars zit', vermeld je die opleiding toch gewoon niet? Of is dat te simpel gedacht?
pi_34793664
Als het geen groot gat betekent op je CV, kun je het wel weglaten.
Hoe kan een opleiding je 'dwars zitten'?
pi_34793835
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:21 schreef Koningin het volgende:
Als het geen groot gat betekent op je CV, kun je het wel weglaten.
Hoe kan een opleiding je 'dwars zitten'?
Te hoog opgeleid (in combinatie emt nog weinig werkervaring) was bij mij enorm vaak een reden om afgewezen te worden.
pi_34794112
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:26 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Te hoog opgeleid (in combinatie emt nog weinig werkervaring) was bij mij enorm vaak een reden om afgewezen te worden.
Ik zou nooit een hoge opleiding achterwege laten.
Dan zoek je toch op een andere manier werk. Die hoge opleiding heb je niet voor niets gedaan.
pi_34794164
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:35 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik zou nooit een hoge opleiding achterwege laten.
Dan zoek je toch op een andere manier werk. Die hoge opleiding heb je niet voor niets gedaan.
Dat laatste denk ik anders maar al te vaak. Ik had beter stucadoor kunnen worden, of secretaresse.
pi_34794189
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:37 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat laatste denk ik anders maar al te vaak. Ik had beter stucadoor kunnen worden, of secretaresse.
Dat heb ik ooit ook gedacht, maar er zal een tijd komen dat je voordeel kunt halen uit die HBO of universitaire studie.
  maandag 6 februari 2006 @ 15:16:10 #53
12913 GreatWhiteSilence
pi_34795416
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:38 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat heb ik ooit ook gedacht, maar er zal een tijd komen dat je voordeel kunt halen uit die HBO of universitaire studie.
Dan moet je in DIE tijd, je opleiding vermelden en voor die tijd niet...

Ik ben nog bezig met mijn opleiding, dus eigenlijk heb ik nog 'niets'. Maar ondertussen wel anderhalf jaar voltijd werkervaring die ik tijdens mijn opleiding heb opgedaan. Het kost me wel extra collegegeld, maar straks heb ik én een diploma én werkervaring...
pi_34797270
Ik heb de mazzel dat ik een opleiding heb gedaan die bijna niemand heeft gedaan, en dus zijn er op zich weinig vacatures voor mij, maar ALS er een vacature is, heb ik weinig concurrenten. Gevolg: mijn brief + cv waren kennelijk genoeg reden mij uit te nodigen voor een gesprek

Spannendspannendspannend. Ik moet als een idioot naar de winkel, want mijn god, ik heb helemaal geen kleren!
pi_34797276
Ik heb altijd mijn opleidingen gemeld, zelfs die wat ik niet heb afgemaakt.
  maandag 6 februari 2006 @ 19:34:04 #56
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34804378
Ik ben vandaag geslaagd met een 8
Nu ben ik officieel in bezit van 2 HBO diploma's en tevens officieel werkloos
pi_34819680
GEFELICITEERD!!
2 HBO diploma's, dat kan niet iedereen zeggen.
pi_34836128
Ik heb volgende week een gesprek bij Sargas (detacheringsbureau) ik hoop dat ze iets voor me hebben...
  dinsdag 7 februari 2006 @ 19:57:49 #59
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34839057
Ik werd vandaag gebeld door een bedrijf, dat mijn cv had gezien op Monsterboard. Ze wilde aan de telefoon niet precies uitleggen wat het bedrijf deed en ook niet wat de functie precies in zou houden. Alleen maar dat ze een groeiend bedrijf waren die veel nieuwe "commerciëel medewerkers" zochten.
Ik: het gaat toch niet om telefonische verkoop he? Nee, dat zou het niet zijn, maar wat het wel was wilde ze me alleen vertellen in een bedrijfspresentatie waar ik dan naartoe zou moeten gaan. Verder wilde ze inhoudelijk aan de telefoon niks kwijt.
Ik vond het dus heel vaag allemaal, het klonk niet zuiver.

Na wat gesurf op internet kwam ik erachter dat het bedrijf medewerkers op pad stuurt, om huis aan huis langs te gaan en aan de bewoners te vragen of ze mogen kijken of hun huis wel veilig is. En dan moeten ze dus proberen een beveiligingspakket aan te smeren.

Dank je de koekkoek

Verder heb ik weer een open sollicitatie de deur uitgedaan naar een ICT bedrijf in de regio. Wie niet waagt, wie niet wint .

Mereltje, ik zal voor je duimen
pi_34840066
Wat een rotstreek door niet te zeggen wat voor bedrijf ze zijn, lijkt me inderdaad een verschikkelijke baan !
  dinsdag 7 februari 2006 @ 20:37:57 #61
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34840688
Het voelde trouwens verschrikkelijk goed om mijn cv aan te passen:
HBO Bedrijfskundige Informatica: verwachte diplomadatum 02-2006
HBO Bedrijfskundige Informatica: diploma behaald in 02-2006

Inderdaad heel vreemd Mereltje, ik ben blij dat ik de boot heb afgehouden. Voor zo'n raar bedrijf wil ik niet werken, zo'n rare baan wil ik trouwens ook niet. Die mensen zien me aankomen: Goedemiddag, mag ik ff kijken of uw huis wel veilig is?
  dinsdag 7 februari 2006 @ 21:04:18 #62
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_34841761
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 20:37 schreef MaLo het volgende:
Het voelde trouwens verschrikkelijk goed om mijn cv aan te passen:
HBO Bedrijfskundige Informatica: verwachte diplomadatum 02-2006
HBO Bedrijfskundige Informatica: diploma behaald in 02-2006

Inderdaad heel vreemd Mereltje, ik ben blij dat ik de boot heb afgehouden. Voor zo'n raar bedrijf wil ik niet werken, zo'n rare baan wil ik trouwens ook niet. Die mensen zien me aankomen: Goedemiddag, mag ik ff kijken of uw huis wel veilig is?
he he he alleen jammer dat je niks met die diploma kan he
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_34849822
Zo, ik sluit me bij deze ook bij dit topic aan Momenteel studeer ik nog (Onderwijskunde, universiteit) maar als het goed is ben ik over een maand klaar! Aangezien ik, zoals velen, geen zin heb om werkloos te zijn ben ik alvast begonnen met solliciteren...3 brieven gestuurd en bij alledrie de bedrijven op gesprek geweest. Bij 1 bedrijf ben ik na het eerste gesprek afgewezen (was reorganisatie geweest en alle ontslagen oud-werknemers hadden voorrang op mij), bij een ander bedrijf heb ik het 2e gesprek gehad, maar denk niet dat dat iets is geworden. Vandaag heb ik een derde gesprek bij het laatste bedrijf gehad en ik hoor vrijdag of ik daar mag gaan werken!!! Deze baan was meteen al mijn eerste keus. Het bedrijf lijkt me leuk, het werk gaat inhoudelijk dieper in op mijn studierichting en de functie lijkt me zowieso veel leuker dan de andere twee dus hoop er echt heel erg op!! *is zenuwachtig*
pi_34855516
Mereltje en Marije, heel veel succes allebei.

Ik moet vanmiddag naar het uitzendbureau die werk voor me hadden voor een oriëntatiegesprek. Zal wel in een half uurtje gedaan zijn, maar goed. Ben benieuwd.
  woensdag 8 februari 2006 @ 10:12:32 #65
140970 Neef
zeg broer...
pi_34856190
valt mee lijkt me, ligt eraan hoe je jezelf verkoopt,
was gestopt met school werkte in de haven als uitzendkracht, verdiende goed maar wist ook wel dat ik dit werk niet tot me 60 zou gaan volhouden,

zocht op werk.nl naar kantoor banen waar school verlaters werden gevraagt, vond een advertentie en ging persoonlijk naar het uitzendburaeu toe, vette smile op me gezicht en vol passie naar die baan vragen..
gewoon zwaar overdreven gemotiveerd doen...

hoppa na een week mocht ik op gesprek en nu zit ik er al weer 8 maanden met contract!
Sammy said:
"if you put all the sick people on a field with a fence around it and then you put all the hunger people in that same field,you will let the hunger people eat the sick people.
after that you won't have any sick or hungry people"
  woensdag 8 februari 2006 @ 18:45:46 #66
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34872754
Koningin, hoe ging het vandaag op het uitzendbureau?

Ik ben vandaag gebeld door het ICT bedrijf waar ik gisteren een sollicitatie naartoe had gestuurd. Ik mag morgen op gesprek komen .
Ik ben heel benieuwd of ze gewoon alle sollicitanten uitnodigen of dat ik een van de "uitverkorenen" ben. Na de verhalen over mensen die voor niks op gesprekken hebben moeten verschijnen, ben ik een beetje huiverig .
pi_34884192
Succes MaLo!
Ik heb er morgen ook een, en mijn collega's zaten me allemaal te bestoken met mogelijke vragen die ik zou kunnen krijgen en waar ik me op dien voor te bereiden, en of ik me nog ging inlezen en informatie opzoeken over het bedrijf enz. Maar daar heb ik de afgelopen week helemaal geen tijd voor gehad en nu wil ik gewoon gaan slapen! Volgens mij leidt het alleen maar tot wakkerliggen als ik daar nu over ga peinzen. Ik heb morgen nog een treinreis van een uur waarin ik kan gaan denken over alle vragen die ik kan krijgen en wat ik dan ga antwoorden, en wat ik zelf wil vragen enzo. Ik ga er maar gewoon wat onbevangen op af, noodgedwongen

Heb jij hierna ook nog eventueel een tweede ronde of weet je dat niet?
pi_34891056
Het regent hier sollicitatie gesprekken, dat is goed

Gister ben ik bij het wervings- en selectiebureau geweest en dat gesprek heeft 1,5 uur geduurd. Niet normaal, ben helemaal binnenste buiten gekeerd.Het is dan ook een bureau die alleen maar mensen aannemen met HBO of WO niveau/opleiding.
Wel goed hoor, ik heb nog wat tips gekregen. Ze gaan me voordragen voor de functie, dus ik moet even afwachten.
pi_34894386
Gisteren te horen gekregen dat ik per direct mijn spullen kon pakken.

Ik zou niet op de functie passen, terwijl ik prima functioneer.

Net een gesprek met P&O gehad, maar die houdt de hand boven het hoofd van de interim manager die me ontslagen heeft.
Kern van het ontslag is dat ik te duur ben, en de afdeling toch opgeheven wordt, dus liever eerder kwijt dan later..

Ik ben 20, VWO afgerond, maar ging liever werken dan studeren.
Zijn er mensen met tips voor overheidsinstanties/landelijk bekende bedrijven/woningbouwverenigingen omgeving Den Haag/randstad?

Ik ben in het bezit van rijbewijs B, een auto en wil 40 uur per week werken..
Werkgebied: administratief/secretarieel

Zit ook te denken aan een iets 'opwindendere baan' zoals een van de land/lucht machten, luchtverkeersleiding, alarmcentrale (heb bij Reddingsbrigade ook centrale-werk gedaan, en dat bevalt prima, dat regelen).

Kortom: ik weet niet wat ik wil, alles is goed, zolang ik netto maar vanaf 1200 verdien, omdat ik anders mn huis en vaste lasten niet meer kan betalen...
Doei.
  donderdag 9 februari 2006 @ 11:49:55 #70
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34894694
Mijn gesprek vanmorgen verliep goed! Het lijkt een leuke functie. Iets onder mijn niveau, maar wel in mijn richting en goede doorgroeimogelijkheden en toch genoeg uitdagingen. Ik zou hem voor 3 dagen in de week kunnen invullen en sowieso niet op de vrijdag . Volgende week hoor ik meer.
Zou ik dan al zo snel mijn gewenste parttime ICT baan vinden ?

Faithy, wat balen dat je zomaar ontslagen bent. Ik hoop dat je gauw wat ander vindt, maar ik ben bang dat je met 1200 netto jezelf wel wat hoog inschaalt.

Koningin, fijn dat je gesprek goed verliep! En hopelijk mag je op gesprek komen bij het bedrijf dat de functie aanbiedt.

Thaleia, ben jij al op gesprek geweest? Zo ja, hoe ging het? Zo nee, dan veel succes vanmiddag
pi_34895029
Faithy, mag dat ontslag zo maar??
Ik adviseer je trouwens om met alleen VWO echt nog wat door te leren, je kansen zijn dan een stuk groter, nu moeten werkgevers afgaan op je ervaring. Je bent nog jong, dus waarom niet?

MaLo, spannend. Gelukkig is het gesprek al goed gegaan.
pi_34895312
als ik wilde studeren en het gekund had, dan had ik dat gedaan

ik heb een jaar gestudeerd, maar ik vind het niet leuk, ik doe geen flikker daardoor, en wil gewoon lekker burgerlijk werken..

iig de komende 3 jaar niet studeren

En ja, het is moeilijk, maar bij deze baas was ik ook binnengekomen, alleen jammer van de reorganisatie..

*zucht*

en ja, dat ontslag mocht zomaar.. ze houden allemaal handen boven elkaars hoofd..
Doei.
pi_34895739
Misschien heb je dan nog niet de studie gevonden die je echt leuk vindt.
Trouwens voor die 'opwindende' banen, zul je ook moeten leren.

Veel succes in ieder geval.
dat ontslag zou ik nog eens nakijken ergens of dat wel echt klopt
pi_34895811
ik heb geen problemen met al werkend leren

dat vind ik allemaal wel prima, alleen weet ik nog niet precies op welk gebied ik dat wil.

ik wil iig geen droge studie doen, in ieder geval niet universitair meer... HBO wellicht, maar iig niet de komende tijd..
Doei.
pi_34896288
Had je die baan via een uzb of was het gewoon vast? I.i.g. zou ik niets tekenen en ook niet akkoord gaan met het ontslag want dan heb je namelijk recht op een ww-uitkering. En dat is een stuk soepeler dan een bijstandsuitkering.
pi_34902613
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 08:48 schreef Koningin het volgende:
Het regent hier sollicitatie gesprekken, dat is goed

Gister ben ik bij het wervings- en selectiebureau geweest en dat gesprek heeft 1,5 uur geduurd. Niet normaal, ben helemaal binnenste buiten gekeerd.Het is dan ook een bureau die alleen maar mensen aannemen met HBO of WO niveau/opleiding.
Wel goed hoor, ik heb nog wat tips gekregen. Ze gaan me voordragen voor de functie, dus ik moet even afwachten.
Welk bureau hebben we het over? Ebbinge, YER?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_34927898
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 15:43 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Welk bureau hebben we het over? Ebbinge, YER?
Een Limburgs: Limbourg YE
  vrijdag 10 februari 2006 @ 13:02:42 #78
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34933805
Hoera, ik ben vandaag al gebeld dat ik op tweede gesprek mag komen bij het bedrijf waar ik gisteren een gesprek heb gehad . Ik ga komende week op vakantie en de maandag daarop heb ik dus het tweede gesprek . Het lijkt aardig de goede kant op te gaan!
pi_34935730
Da's tof MaLo! Gefeliciteerd!

Ik had gisteren ook gesprek, en hoor begin volgende week of ik door mag naar de tweede ronde. Ik weet het niet zo, het kan alle kanten op is mijn indruk na het gesprek van gisteren.
Ik heb het er wel aardig van afgebracht, maar ze hebben al vier mensen al eerder door laten gaan naar de 2e ronde en dat zijn, naar hun zeggen, vier erg goede kandidaten. Het hangt vermoedelijk niet zozeer af van hoe goed ik mezelf gisteren heb weten te verkopen, als wel van hoe sterk mijn concurrenten zijn. Kwam een ander ongeveer even geschikt over als ik, maar heeft hij vijf jaar ervaring in die sector -die ik niet heb-, dan kan ik het vergeten. Zijn ze allemaal qua c.v. gelijkwaardig aan mij, dan heb ik denk ik gisteren best een prima indruk gemaakt.
pi_34938708
En veel succes volgende week maandag!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 17:25:20 #81
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34942109
Oh spannend Thaleia! Als je van jezelf maar weet dat je je van je beste kant hebt laten zien, kun je jezelf niks verwijten als er toch een andere kandidaat wordt aangenomen die beter in het plaatje past.
Hopelijk krijg je begin volgende week een positief bericht .

Ik vind het wel lekker hoor, eerst op vakantie, dan een tweede gesprek voor een baan die me erg leuk lijkt. Dat is overigens met de directeur . Voor mijn gevoel zit het wel goed en willen ze me wel hebben. Maar ik blijf het heel spannend vinden .
pi_34944545
MaLo dat klinkt veel belovend. Ik ben ook uitgenodigd voor een gesprek naast een gesprek volgende week woensdag bij Sargas (detacheringsbureau). Voordeel van dit gesprek is dat het een vacature binnen de organisatie betreft.. in hetzelfde team en hetgeen wat ik nu dus ook doe maar wat ik nu op tijdelijke basis doe, ik maak wel een goede kans .. ! (dit klinkt wat vaag, maar heb geen zin om namen te noemen)
pi_34947130
Woehoe!!! Ik heb de baan!!! Ben vanmiddag gebeld. Erg relaxed; over een maand ben ik klaar met mijn studie en ik kan nu vrijwel meteen daarna aan het werk (misschien wat daagjes vrij na afstuderen, nog even kijken :-) ) Ben superblij!!!
  vrijdag 10 februari 2006 @ 20:06:34 #84
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34947162
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 20:05 schreef Marije het volgende:
Woehoe!!! Ik heb de baan!!! Ben vanmiddag gebeld. Erg relaxed; over een maand ben ik klaar met mijn studie en ik kan nu vrijwel meteen daarna aan het werk (misschien wat daagjes vrij na afstuderen, nog even kijken :-) ) Ben superblij!!!
Gefeliciteerd!! Voor jou was werk vinden dus niet zo lastig

Mereltje, het klinkt vaag, ik snap je verhaal niet helemaal . Maar uit de toon merk ik dat het positief is .
pi_34947216
Van harte!
pi_34953503
thnx! nu maar hopen dat het bij jullie ook snel gaat lukken
pi_35066804
Marije Gefeliciteerd!

Ik mag donderdagmorgen op gesprek gaan bij een bedrijf waar het wervingsbureau me heeft voorgesteld.
pi_35073846
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:26 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Eigenlijk is 'te hoog opgeleid' ook gewoon een smoes voor, we willen je niet zoveel betalen.
pi_35074067
Heb 2 weken geleden een gesprek gehad en dat ging erg goed, nu ff afwachten want ze namen een maand de tijd om sollicitanten langs te laten komen.

En ik heb nu ook gewoon zoiets van, ik probeer werk te vinden tot aan de vakantie (juli) en als ik dan nog geen baan heb dan ga ik weer naar school.
Moet alleen nog uitzoeken welke richting, in ieder geval iets anders dan ict.
pi_35088987
Zover ik de topics doorgelezen heb zie ik dat veel sollicitanten hier alle hoop op 1 sollicitatie vestigen. Als er wordt gezegd over een maand beslissen we, kijken jullie in de tussentijd dan niet verder naar andere banen ?

Zelf heb ik onlangs eens op internet gekeken en op een donderdag gereageerd op een bijbaantje als callcenteragent. Vrijdags werd ik al gebeld met de mededeling dat ik niet de eerstvolgende, maar de zaterdag daarop aan de slag kon. Zo is dat tot nu toe telkens gegaan wanneer ik een baan zocht. Misschien heb ik gewoon enorm veel mazzel met banen, maar ik vraag me dan toch af wát er zo moeilijk is aan het vinden van een baan ?

met alle respect hoor
pi_35089487
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 20:59 schreef Dwaashaas het volgende:
Zover ik de topics doorgelezen heb zie ik dat veel sollicitanten hier alle hoop op 1 sollicitatie vestigen. Als er wordt gezegd over een maand beslissen we, kijken jullie in de tussentijd dan niet verder naar andere banen ?

Zelf heb ik onlangs eens op internet gekeken en op een donderdag gereageerd op een bijbaantje als callcenteragent. Vrijdags werd ik al gebeld met de mededeling dat ik niet de eerstvolgende, maar de zaterdag daarop aan de slag kon. Zo is dat tot nu toe telkens gegaan wanneer ik een baan zocht. Misschien heb ik gewoon enorm veel mazzel met banen, maar ik vraag me dan toch af wát er zo moeilijk is aan het vinden van een baan ?

met alle respect hoor
Ik heb een jaar gezocht (in totaal), en ben nu inmiddels 3 maanden aan de slag. Maar ik kwam verder echt niet aan de bak hoor. Ik schreef minimaal 5 brieven per week, ook als ik gesprekken had gehad, of had gepland. Het is natuurlijk sowieso afhankelijk van de branch waarin je zoekt, je opleiding, je achtergrond, hoe je overkomt, etc etc. Maar ik denk dat het nog steeds niet makkelijk is (gezien de hoeveelheid afschrijvingen die ik nu doe... vreemd hoor, aan de andere kant zitten).
pi_35089537
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 13:38 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Eigenlijk is 'te hoog opgeleid' ook gewoon een smoes voor, we willen je niet zoveel betalen.
Nou, dat denk ik toch niet. Het heeft vooral te maken met motivatie. Hoe lang blijft iemand gemotiveerd in een lagere baan? Hoe snel is iemand weg, als hij een hogere baan krijgt aangenomen?
pi_35089752
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:11 schreef djenneke het volgende:

Ik heb een jaar gezocht (in totaal), en ben nu inmiddels 3 maanden aan de slag. Maar ik kwam verder echt niet aan de bak hoor. Ik schreef minimaal 5 brieven per week, ook als ik gesprekken had gehad, of had gepland. Het is natuurlijk sowieso afhankelijk van de branch waarin je zoekt, je opleiding, je achtergrond, hoe je overkomt, etc etc. Maar ik denk dat het nog steeds niet makkelijk is (gezien de hoeveelheid afschrijvingen die ik nu doe... vreemd hoor, aan de andere kant zitten).
Ik heb zelf geen opleidingen afgemaakt, wel weer bezig nu maar dat terzijde. En ik denk dan (heel zwart wit) als ik al een baan kan krijgen waarom dan anderen mét opleiding niet ?

Maar net wat je zegt, het hangt van veel dingen af natuurlijk. Ik denk dat de regio ook een hele grote rol speelt. Maar je zegt: 'branche waarin je zoekt', zijn sommige mensen niet gewoon te kieskeurig ? Ik denk dat ik als ik het echt nodig zou hebben ieder baantje zou pakken dat ik kán krijgen en daarnaast ga zoeken naar een leukere baan. Maar goed, dat is misschien ook weer makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_35089954
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:18 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen opleidingen afgemaakt, wel weer bezig nu maar dat terzijde. En ik denk dan (heel zwart wit) als ik al een baan kan krijgen waarom dan anderen mét opleiding niet ?

Maar net wat je zegt, het hangt van veel dingen af natuurlijk. Ik denk dat de regio ook een hele grote rol speelt. Maar je zegt: 'branche waarin je zoekt', zijn sommige mensen niet gewoon te kieskeurig ? Ik denk dat ik als ik het echt nodig zou hebben ieder baantje zou pakken dat ik kán krijgen en daarnaast ga zoeken naar een leukere baan. Maar goed, dat is misschien ook weer makkelijker gezegd dan gedaan.
Veel opleidingen zijn natuurlijk ook branche gevoelig. Dus dat verschilt ook weer met je opleiding en achtergrond. Als je altijd in de industrie hebt gewerkt, maak je denk ik niet zo'n kans in de zorg, om maar iets te noemen. Dat hoeft dus niets te maken te hebben met kieskeurigheid. Ik heb binnen iedere branch, op ieder niveau gezocht. Met name op P&O gerelateerde banen, maar op administratief werk heb ik ook geschreven, met even weinig succes.
Ik werd amper uitgenodigd zelfs. Ook niet als ik belde van te voren. En als ik belde daarna (om naar de reden te vragen) was ik altijd of te hoog opgeleid, of had ik te weinig ervaring.... Dus ja.... Zeg jij het dan maar, waar ligt het dan aan? Ik gok erop dat ik gewoon te hoog opgeleid ben met te weinig ervaring....
pi_35090369
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:23 schreef djenneke het volgende:
.... Dus ja.... Zeg jij het dan maar, waar ligt het dan aan? Ik gok erop dat ik gewoon te hoog opgeleid ben met te weinig ervaring....
Tja, daar doe je dan zo'n dure opleiding voor. En iedereen maar roepen: Ga studeren, is goed voor je, wordt je rijk van ! Ja, rijk in sollicitatie-ervaring

Maar goed, dat is dan in jouw geval zo. Ik hoor regematig mensen om me heen roepen dat ze geen baan kunnen vinden, terwijl ze toch wel degelijk werkervaring hebben, diploma's hebben etc. Waarschijnlijk ben ik gewoon zo iemand waarvan ze zeggen: tja.. de duivel schijt altij dop een hoop
pi_35090958
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 20:59 schreef Dwaashaas het volgende:

met alle respect hoor
Ik ben vanaf augustus 2004 bezig een vaste baan te vinden.
Heb een half jaar bij UPC gewerkt, 3 maanden bij Qmagic en 2 maanden bij Torenstad.
En ben nu weer op zoek, het is niet zo dat ik niet verder kijk als ik ff moet wachten maar ik krijg gewoon veel afwijzingen.
Verder ben ik al redelijk vaak gebeld voor helpdesk werk maar daar heb ik gewoon niet echt veel trek in.
pi_35091486
ik heb gisteren een sollicitatie gehad en heb vandaag gehoord dat ik ben aangenomen!
Kan morgen beginnen

Algemene Administratie van de Mondriaan College's in Den Haag
Na een maand via uitzendbureau kans op een contract bij Mondriaan zelf

Geeft mij mooi de tijd om eens rond te gaan snuffelen in HBO studies
Doei.
pi_35091708
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:01 schreef Faithy het volgende:
ik heb gisteren een sollicitatie gehad en heb vandaag gehoord dat ik ben aangenomen!
Kan morgen beginnen

Algemene Administratie van de Mondriaan College's in Den Haag
Na een maand via uitzendbureau kans op een contract bij Mondriaan zelf

Geeft mij mooi de tijd om eens rond te gaan snuffelen in HBO studies
gefeliciteerd!!!
pi_35091752
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 21:48 schreef SimtekF1 het volgende:
En ben nu weer op zoek, het is niet zo dat ik niet verder kijk als ik ff moet wachten maar ik krijg gewoon veel afwijzingen.
Verder ben ik al redelijk vaak gebeld voor helpdesk werk maar daar heb ik gewoon niet echt veel trek in.
UPC ! Daar heb ik anderhalf jaar vast gezeten in Nijmegen. Kan wel begrijpen dat je als je daar gezeten hebt geen zin meer hebt in helpdesk

En vaak afgewezen worden kan inderdaad ook demotiverend werken lijkt mij. Maar als de nood hoog zou zijn zou je dan niet gewoon gaan 'help-desken' ?
pi_35093620
Ik vind het geen erg hoopvol teken dat ik nog niets heb gehoord terwijl ik "begin deze week" iets zou horen. Vooral omdat ze er vorige week wel meteen op maandag als de kippen bij waren om me uit te nodigen voor het eerste gesprek. Zolang ik geen afwijzing heb gehad is er natuurlijk de hoop dat ze gewoon wat traag zijn, dat er eentje ziek is, whatever, maar ik hou er toch maar serieus rekening mee dat deze baan aan m'n neus voorbijgaat.

Nou heb ik de mazzel dat ik niet solliciteer vanuit een werkloze positie, maar vanuit een tamelijk prettige baan waarin ik het tot op zekere hoogte voorlopig nog wel naar m'n zin heb. Het is dus geen wereldramp, maar ik wil wel een keer succes hebben, want deze baan mag dan voor nu nog wel tamelijk prettig zijn, hij is wel volstrekt perspectiefloos.

Ik blijf dit topic de komende tijd dus nog wel frequenteren
pi_35093809
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:09 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

UPC ! Daar heb ik anderhalf jaar vast gezeten in Nijmegen. Kan wel begrijpen dat je als je daar gezeten hebt geen zin meer hebt in helpdesk

En vaak afgewezen worden kan inderdaad ook demotiverend werken lijkt mij. Maar als de nood hoog zou zijn zou je dan niet gewoon gaan 'help-desken' ?
Haha nee idd, zooitje daar.
Ja misschien moet ik maar weer gaan helpdesken, dan heb ik iig weer een vast inkomen.
In welke periode heb jij er gezeten dan?
Ik vanaf februari 2005 t/m juli 2005.
pi_35094362
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 22:57 schreef SimtekF1 het volgende:

[..]

Haha nee idd, zooitje daar.
Ja misschien moet ik maar weer gaan helpdesken, dan heb ik iig weer een vast inkomen.
In welke periode heb jij er gezeten dan?
Ik vanaf februari 2005 t/m juli 2005.
Misschien was je mijn opvolger ?! Ik ben per mei 2003 begonnen en gestopt per 1 jan. 2005. Toen ben ik begonnen met mijn opleiding. Damn.. achteraf gezien: hoe heb ik het volgehouden !

Maar je zou kunnen gaan helpdesken en in de tussentijd actief op zoek gaan naar een baan die je beter ligt ? Dan heb je in ieder geval iets achter de hand. Bedrijven kijken ook naar 'gaten' in je CV en vragen meestal toch wat je in die lege periodes tussen banen hebt gedaan. Heb je veel gaten, en een andere kandidaad heeft dat minder gaat deze vaak voor jou (werd me verteld door een supervisor bij UPC, hij nam solliciatiegesprekken af voor de CC).
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:35:41 #103
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_35168066
Kk, afgewezen.
quote:
Geachte mijnheer ..,

Dank voor de reactie op de vacature bibliotheekmedewerker (JB) 16 uur. Helaas moeten wij u mededelen dat wij u niet uitnodigen voor een gesprek.

Gezien de grote hoeveelheid reacties zijn wij in staat om slechts een klein deel van de geïnteresseerden uit te nodigen voor een gesprek.

Wij houden uw gegevens graag in portefeuille, voor vacatures die wellicht in de nabije toekomst ontstaan. Indien u hiertegen bezwaar heeft, laat ons dat weten.

Veel succes met uw verdere loopbaan / studie.
Hier baal ik best wel van, want het baantje betaalde zeer verdienstelijk. Ik ben niet eens uitgenodigd voor een gesprek.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_35168896
quote:
Op dinsdag 14 februari 2006 23:07 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Misschien was je mijn opvolger ?! Ik ben per mei 2003 begonnen en gestopt per 1 jan. 2005. Toen ben ik begonnen met mijn opleiding. Damn.. achteraf gezien: hoe heb ik het volgehouden !

Maar je zou kunnen gaan helpdesken en in de tussentijd actief op zoek gaan naar een baan die je beter ligt ? Dan heb je in ieder geval iets achter de hand. Bedrijven kijken ook naar 'gaten' in je CV en vragen meestal toch wat je in die lege periodes tussen banen hebt gedaan. Heb je veel gaten, en een andere kandidaad heeft dat minder gaat deze vaak voor jou (werd me verteld door een supervisor bij UPC, hij nam solliciatiegesprekken af voor de CC).
Best knap, zo lang bij UPC werken.
Ik denk dat ik dat nu ook ga doen, helpdesken dus en kijken voor ander werk.

Vandaag werd ik gebeld door Randstad en die had een vacature voor me als 2de lijns helpdeskmedewerker bij het belastingkantoor in Apeldoorn.
Opzich lekker dichtbij en het betaald ook redelijk goed.
Maandag heb ik een gesprek en als dat goed gaat kan ik dinsdag gelijk beginnen, ff spannend dus.
pi_35178360
Mijn gesprek ging gister (naar mijn idee) wel goed.
Ze gaan het terug koppelen met het wervings- en selectiebureau en via hun zal ik dan horen wat er verder evt. gaat gebeuren.
Gesprek duurde lang: 1,5 uur, maar was niet vervelend.
  maandag 20 februari 2006 @ 11:55:39 #106
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_35282970
Update: ik ben aangenomen voor de functie van support medewerker waar ik op gesolliciteerd had . Ik ga 3 dagen in de week werken voor een zeer acceptabel salaris. Ik ben blij
pi_35285181
MaLo gefeliciteerd!!
pi_35285221
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:35 schreef VeX- het volgende:
Kk, afgewezen.
[..]

Hier baal ik best wel van, want het baantje betaalde zeer verdienstelijk. Ik ben niet eens uitgenodigd voor een gesprek.
Haha ja bibliotheek verdient echt belachelijk goed, toen ik 18 was (4 jaar terug) verdiende ik daar al fl 17,85, en ik had dan ook nog eens de koningsfunctie van biebhopper, beetje boeken/cd's/dvd's rondbrengen en ophalen bij oudjes.

Ok het was maar 4 uurtjes per week, maar wel superr eazy money
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 20 februari 2006 @ 13:24:16 #109
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_35285772
Dank je Koningin . Heb jij al een idee wanneer je meer hoort van je sollicitatie? Of hebben ze dat niet gezegd?
pi_35286349
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:24 schreef MaLo het volgende:
Dank je Koningin . Heb jij al een idee wanneer je meer hoort van je sollicitatie? Of hebben ze dat niet gezegd?
Het bedrijf neemt contact op met wervingsbureau en zij nemen contact op met mij.
Er is niets gezegd over een termijn....jammer genoeg.
Dus afwachten.
pi_35323877
Ik ben helaas afgewezen, jammer.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 13:35:32 #112
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35325127
Da's jammer Koningin. Zeiden ze ook waarom?
pi_35325388
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 13:35 schreef Berkery het volgende:
Da's jammer Koningin. Zeiden ze ook waarom?
Ja, maar dat houd ik liever voor mezelf. Ze hadden voor een gedeelte wel gelijk in hun argumenten (maar niet allemaal).
pi_35326972
Jammer zeg, Koningin Heb je verder nog iets lopen?

Ik lees al een tijdje mee en kom me hier nu maar eens 'officieel' melden. Ben al een jaar af en toe aan het solliciteren, helaas tot nog toe zonder succes. Maar per 1 maart houdt mijn huidige functie op dus moet ik er nu echt serieus werk van maken (doe ik ook wel al hoor, maar vanaf volgende week dus fulltime )
Gelukkig heb ik nog wel een tijdje begeleiding (outplacementtraject), maar ik zal het toch vooral zelf moeten doen.

O, ja voor mij is het vooral lastig om iets te vinden omdat ik een parttime baan zoek.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 14:28:26 #115
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35327059
Ik ben overigens ook alweer vrij serieus op zoek naar iets anders, ik voel me hier niet echt op mijn plek
pi_35327214
De pendel had dus wat dat betreft gelijk Berkery

Jammer dat je je niet op je plek voelt (heb net het staartje van je vorige zoektocht meegekregen). Al lijkt het me wel fijn dat je deze keer vanuit een baan kunt zoeken, of niet?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 15:10:25 #117
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35328705
Het is idd fijner om vanuit een baan te solliciteren, ik mag wat kieskeuriger zijn en het geeft me sowieso wat meer zelfvertrouwen bij sollicitatiegesprekken (niet dat ik veel uitnodigingen heb gehad). Maar ik heb toch alweer 3 sollicitaties lopen
pi_35331375
Ik heb verder niets meer lopen........heb een redelijke prima baan, dus op zich kan ik vooruit, alleen als er iets leuks voorbij komt, dan probeer ik het. (zie ook het topic over uitvaartleiders).

Berkery, wat doe je voor werk? En wat zoek je dan?
  dinsdag 21 februari 2006 @ 16:28:20 #119
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35331880
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:17 schreef Koningin het volgende:
Berkery, wat doe je voor werk? En wat zoek je dan?
Ik werk als webmaster en ik zou het liefst webdeveloper worden (daar ben ik voor aan 't leren). Op zich is het werk wat ik nu doe wel leuk, maar de organisatie (een marketing-bedrijf) ligt me niet zo.
Ik heb ook jaren gewebmastert bij de overheid en dat beviel me toen ook prima, maar ben daar wegbezuinigd.
  dinsdag 21 februari 2006 @ 19:16:09 #120
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_35338684
Koningin, wat balen . Hopelijk vind je snel een andere vacature. Kun je wel wat met de reden(en) van afwijzing? Ik bedoel: zijn het dingen waar je aan kunt werken?

Piglet, in wat voor richting zoek jij werk? Wanhoop niet , het is mij gelukt om in de ICT branche, waar parttime werken een zeldzaamheid is, een parttime baan te vinden.

Berkery, succes met je sollicitaties .
pi_35356020
quote:
Op dinsdag 21 februari 2006 16:28 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik werk als webmaster en ik zou het liefst webdeveloper worden (daar ben ik voor aan 't leren). Op zich is het werk wat ik nu doe wel leuk, maar de organisatie (een marketing-bedrijf) ligt me niet zo.
Ik heb ook jaren gewebmastert bij de overheid en dat beviel me toen ook prima, maar ben daar wegbezuinigd.
Ah ja, dat heb je me volgens mij al eens verteld. Veel succes ermee.

MaLo, ik heb inderdaad wel veel aan de argumenten, het zijn zaken waar ik in volgende sollicitaties verder mee kan.
pi_35358451
Zitten hier mensen die moeten werken voor hun uitkering? Zo ja, wat voor werk doe je dan precies?
pi_35360193
Koningin ik wist wel al dat je graag een nieuwe baan wil en niet moet lees ook regelmatig het topic over uitvaartleider, etc. Dat intrigeert me enorm om de een of andere reden .
Maar ik wist even niet of je nog iets concreets naast deze sollicitatie had lopen, maar niet dus. Ach, er komt vast binnenkort wel weer iets interessants op je pad!

MaLo ik zoek werk als webredacteur of iets in de richting van informatie en documentatie management. En daar zijn wel parttime banen in te vinden, alleen solliciteren daar meteen honderden mensen op
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:36:54 #124
55636 EvilBastard
Durka, durka
pi_35672426
Ik sluit mij ook hier aan, al alles gehoord over gekwalificeerd, onder gekwalificeerd, ideale kandidaat maar andere kandidaat had lagere loon eis. Wordt er een beetje wanhopig van.
pi_35673109
Bij mij hebben anderen altijd meer werkervaring in de gewenste richting. Dat krijg je als je zelf zes jaar in het onderwijs hebt gewerkt en nu het onderwijs uit wilt. Ik doe altijd wel hard mijn best om te laten zien dat onderwijservaring betekent organisatorische ervaring, communicatieve vaardigheden, niet bang om te spreken voor groepen, flexibel zijn qua werktijden, goed in multitasken en noem het allemaal maar op, maar dan nog willen ze in een academische boekhandel liever iemand die al in een boekhandel heeft gewerkt en voor een redacteursfunctie liever iemand die nu ook al werkzaam is als redacteur.
Ik blijf uiteraard proberen, maar hou er rekening mee dat ik in het onderwijs gevangen blijf totdat er krapte ontstaat op de arbeidsmarkt.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:09:15 #126
55636 EvilBastard
Durka, durka
pi_35673393
Toen ik 20 was werd ik al teamleider op een call center, om de reden dat ik boven alle andere uitsprong (ik werkte daar pas 2 maanden). Sindsdien ben ik altijd werkzaam geweest in leiding gevende functies. Wanneer ik nu een sollicitatie gesprek heb vinden ze mij allemaal jong en heb ik het idee dat ze twijfelen aan de geloofwaardigheid van mijn CV. Terwijl er gewoon een referentie bij staat. Je zou toch denken dat ze blij zijn met zon jonge kerel met al zo veel ervaring (ben nu 27, dus al 7 jaar leidingevende ervaring waarvan 1 jaar in het buitenland). Maar nee. Persoonlijk wordt ik liever per brief of email afgewezen dan na een gesprek. Immers betekend een gesprek dat je CV er goed uit ziet maar als je dan niet wordt aangenomen wordt je afgewezen op je persoon. (Of gewoon iemand die beter is). Zonde van je tijd en niet goed voor je ego.
pi_35673498
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 12:09 schreef EvilBastard het volgende:
Toen ik 20 was werd ik al teamleider op een call center, om de reden dat ik boven alle andere uitsprong (ik werkte daar pas 2 maanden). Sindsdien ben ik altijd werkzaam geweest in leiding gevende functies. Wanneer ik nu een sollicitatie gesprek heb vinden ze mij allemaal jong en heb ik het idee dat ze twijfelen aan de geloofwaardigheid van mijn CV. Terwijl er gewoon een referentie bij staat. Je zou toch denken dat ze blij zijn met zon jonge kerel met al zo veel ervaring (ben nu 27, dus al 7 jaar leidingevende ervaring waarvan 1 jaar in het buitenland). Maar nee. Persoonlijk wordt ik liever per brief of email afgewezen dan na een gesprek. Immers betekend een gesprek dat je CV er goed uit ziet maar als je dan niet wordt aangenomen wordt je afgewezen op je persoon. (Of gewoon iemand die beter is). Zonde van je tijd en niet goed voor je ego.
Het is erg geloofwaardig, ik zou je gelijk aannemen.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 12:21:11 #128
55636 EvilBastard
Durka, durka
pi_35673782
Je hebt in iig de moeite genomen om het goed te lezen.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 21:39:30 #129
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_35692398
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:36 schreef EvilBastard het volgende:
Ik sluit mij ook hierbij aan, al alles gehoord over gekwalificeerd, onder gekwalificeerd, ideale kandidaat maar andere kandidaat had een lagere loon eis. Wordt er een beetje wanhopig van.
Ff een vraagje tussendoor, wat was je cijfer op school voor taal? Je schrijft dat je ook wel eens overgekwalificeerd (1 woord) was. Vroegen ze kleuterschool ofzo?
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  vrijdag 3 maart 2006 @ 22:22:26 #130
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_35693704
helaas, vandaag afgewezen (noujah afgewezen..)
bedrijf vond het niet echt nodig om iemand aan tenemen die 128km verder op woont.
(zou ze iets van 400¤ per maand kosten aan hotel)

jammer, Oom gebelt. adres gekregen en hup. de volgende ge mailt (normaal bel ik. maar weet niet wie ik er voor moet hebben bij dat bedrijf)
nouja op hoop vanzegen. heb zowiezo werk binnen 2maanden, maar werk liever daar in a'dam
pi_35695145
Gezien het grote aantal spelfouten is het niet zo raar dat sommige mensen moeite hebben met het vinden van een baan.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35698869
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:59 schreef thaleia het volgende:
Bij mij hebben anderen altijd meer werkervaring in de gewenste richting. Dat krijg je als je zelf zes jaar in het onderwijs hebt gewerkt en nu het onderwijs uit wilt. Ik doe altijd wel hard mijn best om te laten zien dat onderwijservaring betekent organisatorische ervaring, communicatieve vaardigheden, niet bang om te spreken voor groepen, flexibel zijn qua werktijden, goed in multitasken en noem het allemaal maar op, maar dan nog willen ze in een academische boekhandel liever iemand die al in een boekhandel heeft gewerkt en voor een redacteursfunctie liever iemand die nu ook al werkzaam is als redacteur.
Ik blijf uiteraard proberen, maar hou er rekening mee dat ik in het onderwijs gevangen blijf totdat er krapte ontstaat op de arbeidsmarkt.
Dat is redelijk algemeen bekend. Als je eenmaal bij de overheid of agrarische sector hebt gewerkt, dan kom je er meestal moeilijk uit. Als je zo zeker bent van je kwaliteiten, dan kun je het best ergens laag beginnen, en in de komende jaren jezelf omhoog werken. Een functie op gelijkwaardig niveau blijft lastig.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 01:14:01 #133
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_35699498
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 23:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gezien het grote aantal spelfouten is het niet zo raar dat sommige mensen moeite hebben met het vinden van een baan.
Denk alleen niet dat iedereen achter een computer gaat werken,
flikker heen man. ze kijken meer naar je prestaties dan hoe je de taal beheerst.
iig wel in werk wat ik doe
werk wat ik doe is gewoon van. Kom 'n x langs. laat zien wat je kunt, doe je het goed dan heb je het.

zou ook weer aan het werk zijn geweest als ik niet 128~ km van a'dam woonde

vaag trouwens. als je wil werken mag je niet. en als je niet wil werken dan moet je

---
en ja ik heb idd een kut dag gehad door dit solliciteer gebeuren.
word er een beetje stront ziek van,
kheb nog een sollicitatie lopen sinds vandaag.
maar tot zo ver is mijn droom aardig aan het vervagen.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 01:30:16 #134
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_35699908
Vinden jullie het echt zo lastig om werk te vinden ? Zoek eens op magazijnmedewerker of iets in die richting en je hebt zo iets . Dat je dan een HBO .......... opleiding hebt maakt niet uit, maar dan werk je iig voor je werk en terwijl je werkt kun je op je gemak zoeken naar werk waar je wel voor opgeleid bent / wat je wel leuk vind.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zaterdag 4 maart 2006 @ 01:46:11 #135
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_35700288
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 01:30 schreef DaMook het volgende:
Vinden jullie het echt zo lastig om werk te vinden ? Zoek eens op magazijnmedewerker of iets in die richting en je hebt zo iets . Dat je dan een HBO .......... opleiding hebt maakt niet uit, maar dan werk je iig voor je werk en terwijl je werkt kun je op je gemak zoeken naar werk waar je wel voor opgeleid bent / wat je wel leuk vind.
weet niet hoe het met jou zit. maar ik denk niet dat de meeste mensen werk aannemen waar ze met tegenzin heen gaan. ik niet iig (let the flames begin)
ga ergens een paar ruiten invegen/iemand beroven. halfjaar tv kijken in de cel, en je krijgt er een opleiding + baan voor terug, zo gaat dat hier nou eenmaal
pi_35700652
Nou ja, de economie trekt weer aan, dus iedereen die nog een baan zoekt, je kunt weer beginnen met solliciteren. Misschien moet je het eens positief zien. Zelf ben ik in het verleden ook een paar keer afgewezen geweest. Achteraf gezien ben ik blij dat ik afgewezen ben en dat meen ik echt. Bedrijven die zich beter voordoen dan dat ze zijn etc. Heb zelfs studiegenoten die inmiddels in een andere sector en bedrijf werken, nadat ze destijds werden aangenomen.
  zaterdag 4 maart 2006 @ 03:38:56 #137
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_35701755
ik blijf zegmaar in het zelfde werk alleen dan met kans om uitgezonden te worden naar het buitenland

3weken 7dagen per week 12 uur werken. 3 weken thuis.. Lovely!
of 6dagen van 8 uur. of 3dagen(op&af) van 12 uur.
Ja ik mag graag lange dagen maken
pi_35702150
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 01:14 schreef Devilnl het volgende:

[..]

Denk alleen niet dat iedereen achter een computer gaat werken,
flikker heen man. ze kijken meer naar je prestaties dan hoe je de taal beheerst.
iig wel in werk wat ik doe
werk wat ik doe is gewoon van. Kom 'n x langs. laat zien wat je kunt, doe je het goed dan heb je het.

zou ook weer aan het werk zijn geweest als ik niet 128~ km van a'dam woonde

vaag trouwens. als je wil werken mag je niet. en als je niet wil werken dan moet je

---
en ja ik heb idd een kut dag gehad door dit solliciteer gebeuren.
word er een beetje stront ziek van,
kheb nog een sollicitatie lopen sinds vandaag.
maar tot zo ver is mijn droom aardig aan het vervagen.
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar een sollicitatiebrief vol spelfouten maakt doorgaans weinig indruk...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35703828
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 04:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar een sollicitatiebrief vol spelfouten maakt doorgaans weinig indruk...

[ Bericht 5% gewijzigd door Sjeen op 04-03-2006 10:28:12 ('t is leuk geweest...) ]
  zaterdag 4 maart 2006 @ 13:36:03 #140
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_35708747
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 04:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

daarom bel ik ook meestal
hoef toch niks te schrijven op het werk. ja hoeveel uren ik heb gemaakt, maar dat lukt nog wel
(Shovel machinist trouwens)
pi_35709117
quote:
Hoi, ik ben magazijnmedewerker, en die banen liggen hier (Fryslân) absoluut niet voor het oprapen. Maar 17 maart heb ik een sollicitatiegesprke, ik ben door naar de derde ronde

En ja, dat is een baan voor magazijnmedewerker.... Met DRIE voorrondes...
pi_35710880
quote:
Vinden jullie het echt zo lastig om werk te vinden ? Zoek eens op magazijnmedewerker of iets in die richting en je hebt zo iets .
Jij bent zeker man, lang en gespierd, en hebt heftruckervaring?
pi_35710922
Ik ga ook weer eens wat activer zoeken naar een andere baan, maar ik klaag ondertussen niet, want ik heb werk
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_35711412
Precies, dat heb ik dus ook. Ik zou gek zijn als ik bij het huidige onderwijsbeleid eeuwig in die sector zou blijven werken, maar nog een jaartje, of twee, is best te doen. Kan dus intussen vrij relaxed op andere dingen solliciteren. Ben alweer wat potentieel interessante vacatures tegengekomen, dus we gaan maar weer eens aan de slag.
pi_35716234
ik heb een heel ander probleem. Ik kan genoeg werk vinden in mijn sector maar bijna allemaal niet wat ik wil en onder mijn opleidingsniveau. Lastig dus
  zaterdag 4 maart 2006 @ 19:09:50 #146
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_35717664
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:15 schreef komrad het volgende:
ik heb een heel ander probleem. Ik kan genoeg werk vinden in mijn sector maar bijna allemaal niet wat ik wil en onder mijn opleidingsniveau. Lastig dus
In wat voor sector zoek je wat dan? En ben je niet gewoon te veeleisend
  zondag 5 maart 2006 @ 00:46:16 #147
50442 DaMook
pi_35728214
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 14:59 schreef thaleia het volgende:

[..]

Jij bent zeker man, lang en gespierd, en hebt heftruckervaring?
Man ja de rest nee Al ben ik nu goed met de heftruck aan het oefenen Maar ik ken genoeg vrouwen die in een magazijn of iets dergelijks werken . (Ik zit zelf nu trouwens in de productie en niet in een magazijn).

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
  zondag 5 maart 2006 @ 00:47:07 #148
50442 DaMook
pi_35728243
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 18:15 schreef komrad het volgende:
Onder je opleidingsniveau is onzin, neem dat dan gewoon tot je iets hebt wat wel je niveau heeft of werk je op zeg .

zondag 5 maart 2006 @ 00:56:25 #149
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_35728545
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:47 schreef DaMook het volgende:

[..]

Onder je opleidingsniveau is onzin, neem dat dan gewoon tot je iets hebt wat wel je niveau heeft of werk je op zeg .
hij heeft werk zegt ie. dus dan kan ie gewoon doorzoeken om werk wat WEL op zijn niveau is
  maandag 6 maart 2006 @ 11:21:01 #150
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35767740
Ik heb inmiddels al een stuk of 5 sollicitaties lopen, al valt de respons een beetje tegen. Nog maar twee reacties terug gehad, en merk ik dat het een nadeel is dat ik al werk heb (i.v.m. opzegtermijn enzo)

Het is ook nooit goed.
pi_35770398
Ik moet nu toch toe gaan geven dat het hier qua solliciteren ook weer de goeie kant op gaat.

Donderdag heb ik een gesprek, maandag heb ik een gesprek.
Net gebeld met Manpower en die hadden waarschijnlijk ook wat werk hier in de buurt en nog een ander detacheringsbureau had wat!?

Nou moet ik binnenkort toch haast wel weer een baan hebben.
  maandag 6 maart 2006 @ 13:06:29 #152
82420 N-tertainment
Toeval bestaat niet
pi_35771329
weet iemand wat je kunt verwachten in een tweede gesprek? Ik heb afgelopen week een eerste gesprek gehad en de kans is groot dat ze me bellen voor een tweede gesprek. Echter wat moet ik hiervan verwachten? Ik solliciteer naar een leidinggevende functie.
pi_35771653
Tweede gesprek gaat meestal dieper in op de inhoud van de functie.
Verantwoordelijkheden en taken.
  maandag 6 maart 2006 @ 19:03:57 #154
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_35783227
Bij mij stelden ze tijdens het tweede gesprek wat pittiger vragen dan tijdens het eerste gesprek, het ging dieper en concreter. Ook kwam het salaris aan de orde. Aan het eind van het tweede gesprek mocht ik het arbeidscontract ondertekenen .
Vandaag trouwens mijn eerste werkdag gehad. Het was leuk, maar vermoeiend. Ik ga morgen in ieder geval met plezier weer naar mijn werk .

Berkery, balen dat de respons tegenvalt.

Simtek, dit klinkt hoopgevend
pi_35784093
Cool voor je dat je leuk werk hebt gevonden, ik hoop dat ik binnenkort ook zoiets kan posten.
Anyway, ik werd toen straks nog een keer gebeld door Manpower en toen vertelde ze het 1 en ander over de functie.
En opzich klonk het allemaal wel leuk alleen het salaris, 8,60 bruto per uur.
Dus ik ben bang dat die af gaat vallen.
pi_35787105
quote:
Op zondag 5 maart 2006 00:56 schreef Devilnl het volgende:

[..]

hij heeft werk zegt ie. dus dan kan ie gewoon doorzoeken om werk wat WEL op zijn niveau is
juist en dat doe ik nu dus ook
pi_35795738
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 01:46 schreef Devilnl het volgende:
Weet niet hoe het met jou zit. maar ik denk niet dat de meeste mensen werk aannemen waar ze met tegenzin heen gaan. ik niet iig (let the flames begin)
ga ergens een paar ruiten invegen/iemand beroven. halfjaar tv kijken in de cel, en je krijgt er een opleiding + baan voor terug, zo gaat dat hier nou eenmaal
Het ging dan ook niet om vast werk. Als ik mijn HBO papiertje heb, en niet direct in mijn branche aan de slag kan, zorg ik voor een andere (tijdelijk) baan. Zelf als dat er een is waar ik tegenzin heen moet dan neem ik hem aan. Werkgevers houden niet van mensen die een 'gat' in hun CV hebben zitten. Als ik daar een kutbaan heb staan zien ze in ieder geval dat ik wil werken.
pi_35802060
quote:
Op maandag 6 maart 2006 23:52 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Het ging dan ook niet om vast werk. Als ik mijn HBO papiertje heb, en niet direct in mijn branche aan de slag kan, zorg ik voor een andere (tijdelijk) baan. Zelf als dat er een is waar ik tegenzin heen moet dan neem ik hem aan. Werkgevers houden niet van mensen die een 'gat' in hun CV hebben zitten. Als ik daar een kutbaan heb staan zien ze in ieder geval dat ik wil werken.
Bij het gemiddelde uitzendbureau schrijven ze je echt niet in als je meer dan MBO hebt, is mijn ervaring. En ik was ook bereid om alles aan te nemen.Kutbanen geven ze liever aan mensen die die kutbaan de baan van hun leven vinden.
pi_35803069
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 10:48 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Bij het gemiddelde uitzendbureau schrijven ze je echt niet in als je meer dan MBO hebt, is mijn ervaring.
Misschien is dat regio gebonden ? Ik begrijp uit deze reeks dat het in de randstad bijv. hoe dan ook lastiger is om een baan te krijgen dan hier in het oosten (Nijmegen). Ik heb dan ook geen problemen met het vinden van een baan via het uitzendbureau.
pi_35803408
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 11:27 schreef Dwaashaas het volgende:

[..]

Misschien is dat regio gebonden ? Ik begrijp uit deze reeks dat het in de randstad bijv. hoe dan ook lastiger is om een baan te krijgen dan hier in het oosten (Nijmegen). Ik heb dan ook geen problemen met het vinden van een baan via het uitzendbureau.
Dat was in Oss. Net afgestudeerd lang 7 uitzendbureau's gegaan, en overal afgewezen vanwege "te hoog opgeleid, liever iemand die niet net na een dure inwerkperiode naar een betere baan vertrekt".
pi_35803625
Ik ben net gebeld door Start. Moet een mail sturen met een motivatie sturen waarin staat waarom ik bij Nuon als helpdeskmedewerker wil werken. Morgen een test.
pi_35804597
Hier in Nijmegen kun je iig zeker wel banen-onder-je-niveau krijgen, bij de ABN waar ik zat draaiden ze grotendeels op pas afgestudeerden die daar tijdelijk als data-entrymedewerker rondhingen en intussen bezig waren met solliciteren. Omdat zo'n oud-student snel is ingewerkt omdat ie dingen snel snapt, en er vaak wel een jaar over doet om een baan te vinden op niveau, loont dat voor die bedrijven best: dan heb je in elk geval een jaar lang een slimme kracht tussen vele laagopgeleide dames die EN de dingen niet zo snel oppikken, EN regelmatig een tijd uitvallen wegens zwangerschapsverlof.

Helpdesk UPC hetzelfde verhaal, en een vriendin zat bij de Rabobank in precies dezelfde situatie als ik bij ABN: tussen een heleboel net afgestudeerden. Dus _arual_, zoek gewoon in Nijmegen, dat is vanuit Oss heel prima te bereizen, ik heb het omgekeerd ook een paar jaar gedaan.

Overigens denk ik dat het voor de banen op niveau juist wel beter is om in de Randstad of in elk geval Utrecht te zitten: ik ken veel mensen die na hun studie vanuit Nijmegen of Enschede naar het westen zijn verhuisd voor een baan, en nu ik zelf aan het rondkijjken ben kom ik 9 van de 10 keer ook bij Amsterdam of Utrecht uit.
pi_35805135
ik heb nu een baan voor 2 dagen in de week, maar dat is slechts een jaarcontract. Vanaf volgende maand woon ik aan de Waal, dus dan ga ik ook hier eens op zoek. Maar ik baal er wel weer van. Ik heb straks een jaar een baan (nou ja, werkervaringsplaats) gehad in mijn studierichting, en dan weer data-entry gaan doen...
pi_35805295
Ik had drie jaar een baan in mijn richting en ging toen weer data-entry doen, nota bene omdat ik zelf m'n baan had opgezegd. Dat is helemaal geen ramp, sterker nog het is voor een tijdje best wel weer eens even relaxed, en het is natuurlijk niet voor altijd, he.
pi_35807992
Wat ik me trouwens afvraag he, toen ik net begon met solliciteren (2004) toen las ik hier en daar nog weleens wat over het terug vragen van de reiskosten als je op een gesprek gaat.
Vragen jullie altijd om een vergoeding?, ik doe dat zelf namelijk nooit.
pi_35808161
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 14:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag he, toen ik net begon met solliciteren (2004) toen las ik hier en daar nog weleens wat over het terug vragen van de reiskosten als je op een gesprek gaat.
Als ik elke dag met de trein zou moeten wel.
pi_35808285
quote:
Die paar keer dat ik tot nu toe op gesprek ben geweest begonnen ze er altijd zelf over.
pi_35811609
martinlutherking>> ik bedoel als je naar een sollicitatiegesprek gaat.

thaleia>> echt? ik ben al zo vaak op gesprek geweest maar er is nog nooit 1 bedrijf geweest die iets zei over een vergoeding.

Ik vroeg me dit af omdat ik net uitgenodigd ben om bij Centric langs te komen, alleen dat kost me weer 20 euro aan benzine, vandaar.
  dinsdag 7 maart 2006 @ 16:13:22 #169
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35812769
Ik ben ook wel eens bij Centric op sollicitatiegesprek geweest, IJsselstein geloof ik. Reiskostenvergoeding:

Ik heb dat maar drie keer meegemaakt (waarvan twee keer bij de overheid).
pi_35880334
Wat ik me nu afvraag, hoe vinden jullie nu nog geschikte advertenties?
Ik zoek op werk.nl en via alle vacaturesites, maar 9 van de 10 keer moet je dan via een arbeidsbureau of w&s bureau. Ik ben daar wel ingeschreven, maar dat levert te weinig op naar mijn zin.
pi_35881537
quote:
Enkel twee gesprekken gehad in Engeland en toen kreeg ik alles wel vergoed, inclusief Hilton. Maar goed, in Nederland alleen twee w&s gesprekken gehad en dat was zonder vergoeding natuurlijk. Voor een sollicitatie zal het per bedrijf verschillend zijn?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  donderdag 9 maart 2006 @ 15:58:30 #172
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35881628
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 15:23 schreef verademing het volgende:
Wat ik me nu afvraag, hoe vinden jullie nu nog geschikte advertenties?
Ik zoek op werk.nl en via alle vacaturesites, maar 9 van de 10 keer moet je dan via een arbeidsbureau of w&s bureau. Ik ben daar wel ingeschreven, maar dat levert te weinig op naar mijn zin.
Ik vind de nationalevacaturebank wel een goeie site. Werk.nl is inderdaad vaak poep.
pi_35882181
Ik vind www.limburgvac.nl en www.brabantvac.nl wel goede, maar dat ligt natuurlijk aan je woonplaats.
pi_35882276
De drang om een andere baan te vinden was gisteren blijkbaar even zo groot dat ik heb gesolliciteerd op een regelrecht flutbaantje, ver onder m'n niveau en ook ver onder het niveau van de baan die ik nu heb, maar wel bij een aansprekend bedrijf. Ik heb er nu alweer spijt van
pi_35882524
heb morgen en de hele week daarop sollicitatie gesprekken. dus zo slecht gaat het ook weer niet om dit moment toch?
pi_35882597
Ik heb net gebeld naar Start om te vragen wat de uitslag van mijn test is. Ze bellen me straks terug. Zoniet bel ik om kwart over 5 zelf wel.
  donderdag 9 maart 2006 @ 16:31:48 #177
46794 Berkery
Fat bastard
pi_35882736
Ik ben voorgesteld via een of ander detacheringsbureau, maar toch voor een baan waar ik een bijna 100% match heb qua CV, de salarisindicatie is flink wat tientjes meer dan dat ik nu heb. Ik heb begrepen dat het bedrijf wel interesse had.

Ik ben benieuwd...
pi_35886985
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:14 schreef Koningin het volgende:
Ik vind www.limburgvac.nl en www.brabantvac.nl wel goede, maar dat ligt natuurlijk aan je woonplaats.
Nou, dit is misschien wel een goede tip, bedankt koningin!

Ik was even gefrustreed van het urenlang sites aanklikken en er dan achter komen dat het eigenlijk andere functies waren of heel ver weg..
Er zijn maar weinig sites waar je op woonplaats kunt zoeken. Ik woon aan de rand van een provincie en wil geen uren reistijd naar mijn werk.
pi_35913890
Ik begin het steeds zonniger te zien allemaal.
Heb het net zo druk met afspraken maken, ineens word ik door net zoveel bedrijven gebeld, net weer 1.

Gisteren een kennismakingsgesprek gehad in Arnhem bij Pro Q Info systems.
Erg leuk gesprek, ik had het idee dat het een goed gesprek was.
Nu ff afwachten of er snel wat binnen komt bij ze in deze regio.

Maandag naar Amersfoort, gesprek met iemand van Service Support.
Dinsdag naar Ijsselstein, gesprek bij Centric.
Donderdag naar Doorn, gesprek bij Data4 IT.

Hier moet toch haast wel iets uitkomen.
pi_35916695
a.s dinsdag gesprek met directielid en eventueel toekomstig leidinggevende betreffende vacature die ze hadden neergezet bij recruitment bureau , hier vorige week gesprek gehad.

bedrijf enthousiast , nu maandag gesprek met bedrijf zelf , ben benieuwd wat het wordt , aangezien de baan identiek is aan wat ik nu doe. Het zou op mijn lijfgeschreven moeten zijn,

vorige aanbod zelf afgeslagen bij bedrijf , 2x op gesprek geweest , allemaal koek en ei , salaris zou ook geen probleem zijn. totdat het aanbod kwam loosers 400 euro minder in de maand en 24 meer uren maken dan nu
pi_36040656
Ben vandaag bij Centric geweest, was een goed gesprek en ze willen me een contract aanbieden.
Moet alleen nog ff alles goed doorlezen maar ik weet iig al dat ik rond de ¤1500,- ga verdienen en op hun kosten kan leren.

Ben alleen aan het twijfelen of ik donderdag nog wel bij die andere op gesprek moet gaan.
pi_36040770
altijd gaan!
  dinsdag 14 maart 2006 @ 23:13:23 #183
46794 Berkery
Fat bastard
pi_36041221
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 16:31 schreef Berkery het volgende:
Ik ben voorgesteld via een of ander detacheringsbureau, maar toch voor een baan waar ik een bijna 100% match heb qua CV, de salarisindicatie is flink wat tientjes meer dan dat ik nu heb. Ik heb begrepen dat het bedrijf wel interesse had.

Ik ben benieuwd...
Ik ben het niet geworden, waarschijnlijk omdat ik niet per direct beschikbaar ben
  woensdag 15 maart 2006 @ 08:32:08 #184
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36045864
Simtek, ik zou altijd gaan hoor! Misschien komt dat andere bedrijf wel met een nog beter aanbod .

Berkery, wat jammer .
pi_36050223
Ik had gisteren een mooi aanbod gekregen. Ik ben niet meer werkloos.

In totaal 13 sollicitatiebrieven geschreven: 5 onmiddelijke afwijzingen, 6 uitnodigingen voor een gesprek, 2 nog lopende sollicitaties en drie aanbiedingen gehad.

Alleen snel een kamer in Amsterdam vinden.
pi_36050422
Bijsmaak gefeliciteerd
Simtek F1 eigenlijk ook al gefeliciteerd (wel naar andere bedrijf gaan!!!)
Berkery, jammer.
pi_36050552
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 11:50 schreef Koningin het volgende:
Bijsmaak gefeliciteerd
Simtek F1 eigenlijk ook al gefeliciteerd (wel naar andere bedrijf gaan!!!)
Berkery, jammer.
Dank je.

Het ging tijdje niet zo goed met solliciteren, maar de laatste weken ging het perfect!!

Mijn toekomstige baan is niet wat ik in eerste instantie wou, maar het is aardig. Wel zijn er veel groeimogelijkheden en daar focus ik me erop. Salaris is ook veel meer dan mijn eigen verwachtingen.
pi_36057835
Tnx mensen.
Ik laat nog wel weten hoe het ging als ik het gesprek morgen heb gehad.
Zie dat ik net weer een mailtje heb gehad (edit, 2 mailtjes), nu van de bedrijven Lanscape en Concise, het moet niet gekker worden, zo ben je maaanden op zoek en zo word je helemaal gek gemaild.

[ Bericht 3% gewijzigd door SimtekF1 op 15-03-2006 16:11:44 ]
pi_36065121
ik heb vandaag ook iets vaags meegemaakt. Krijg ik een email van een detacheringsbureau, stuur ik een mail terug met eea aan informatie enzo. Sturen ze een mail terug dat als ik interesse heb dat ik dan wel een brief en cv op moet sturen, hallo
JULLIE BENADEREN MIJ

wat een stelletje sukkels
pi_36067555
Ik heb morgen twee sollicitatiegsprekken!
pi_36084894
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 20:37 schreef martinlutherking het volgende:
Ik heb morgen twee sollicitatiegsprekken!
Succes/Hoe ging het?
pi_36087247
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 13:45 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Succes/Hoe ging het?
Eerste gesprek was bij Randstad, voor een functie bij de Belastingdienst. Maar ze vonden mijn fiscale kennis te niet goed. En nu net terug van een gesprek bij Nuon. Ging wel aardig. Ik heb geen idee wat ze van me dachten, ze hadden een keigoede pokerface. Ik hoor het morgen.
pi_36087338
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:12 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Eerste gesprek was bij Randstad, voor een functie bij de Belastingdienst. Maar ze vonden mijn fiscale kennis te niet goed. En nu net terug van een gesprek bij Nuon. Ging wel aardig. Ik heb geen idee wat ze van me dachten, ze hadden een keigoede pokerface. Ik hoor het morgen.
Heb je wel een fiscaal achtergrond? Hadden ze dan toch niet kunnen verwachten.
pi_36093441
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 15:12 schreef martinlutherking het volgende:

[..]

Randstad in Apeldoorn toevallig??
Via hun heb ik ook nog een blauwe maandag bij de belastingdienst gewerkt.

Mijn gesprek ging goed vandaag, ik word morgen of maandag gebeld of ze met me door willen gaan.
En ik kreeg een tegenvaller via de mail.
In het gesprek dat ik had met 2 medewerkers van Centric had, hadden ze het over ongeveer ¤1500,- netto per maand.
Nu staat er ineens in het mailtje ¤1400,- bruto.
Heb er even over teruggemaild, ben benieuwd wat ze zegt.
pi_36095085
Hmm Centric, die zijn ook niet echt geweldig kwa betalen. Ik was een aantal maanden geleden ook bij hun op gesprek en die salarisschalen vielen me daar erg tegen.
quote:
En ik kreeg een tegenvaller via de mail. In het gesprek dat ik had met 2 medewerkers van Centric had, hadden ze het over ongeveer ¤1500,- netto per maand.Nu staat er ineens in het mailtje ¤1400,- bruto
Zo te horen halen ze bij Centric bruto en netto door elkaar. Vind die ¤1400 bruto wel erg weinig. Heb je HBO gestudeerd? De startsalarissen voor HBO'ers ligt denk ik zo rond de ¤1700. Bij de grotere bedrijven (zoals Centric?) zelfs rond de ¤1800. Om wat voor functie gaat het hier eigenlijk?
pi_36096523
Wij zoeken nog collegae in Maarssen (bij Utrecht). Het betreft een medewerker P&O en een teamleider voor het werving en selectie. Die laatste moet echt wel een klinkend CV hebben trouwens.
pi_36097396
Elke vacature roept om een "klinkend CV". Helaas bieden ze vaak te weinig aan voor hetgeen dat ze vragen.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_36101277
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 19:43 schreef Requim het volgende:
Hmm Centric, die zijn ook niet echt geweldig kwa betalen. Ik was een aantal maanden geleden ook bij hun op gesprek en die salarisschalen vielen me daar erg tegen.
[..]

Zo te horen halen ze bij Centric bruto en netto door elkaar. Vind die ¤1400 bruto wel erg weinig. Heb je HBO gestudeerd? De startsalarissen voor HBO'ers ligt denk ik zo rond de ¤1700. Bij de grotere bedrijven (zoals Centric?) zelfs rond de ¤1800. Om wat voor functie gaat het hier eigenlijk?
MBO ICT Beheer niveau 4.
In eerste instantie begin je als helpdeskmedewerker, maar hoe meer papiertjes je haalt hoe sneller je een andere baan hebt natuurlijk.
pi_36129303
wat verstaan jullie onder ene klinkend cv? is erg afhankelijk van je niveau ook
  zaterdag 18 maart 2006 @ 00:46:32 #200
144436 Afwasborsteldetweede
Voor universeel gebruik
pi_36134111
tvp
Afwasborstel? 'Zie je wel dat zo'n titel werkt!
pi_36134131
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 16:04 schreef SimtekF1 het volgende:
Ik begin het steeds zonniger te zien allemaal.
Heb het net zo druk met afspraken maken, ineens word ik door net zoveel bedrijven gebeld, net weer 1.

Gisteren een kennismakingsgesprek gehad in Arnhem bij Pro Q Info systems.
Erg leuk gesprek, ik had het idee dat het een goed gesprek was.
Nu ff afwachten of er snel wat binnen komt bij ze in deze regio.

Maandag naar Amersfoort, gesprek met iemand van Service Support.
Dinsdag naar Ijsselstein, gesprek bij Centric.
Donderdag naar Doorn, gesprek bij Data4 IT.

Hier moet toch haast wel iets uitkomen.
word ook nu ineens door superveel bedrijven gebeld, deze week 4 gesprekken gehad en eentje wil me al zker aannemen

heb ook mbo sysbeheerder nivo4
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  zaterdag 18 maart 2006 @ 08:01:26 #202
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36136019
Ik heb al werk gevonden, maar ben deze week nog benaderd door een bedrijf in De Bilt en weer eens door Brunel . Het is lastig om uit hun bestanden te komen.
pi_36136217
Brunel.
pi_36136804
Brunel
pi_36137101
Brunel?
pi_36140126
Donderdag had ik een gesprek bij Data4IT.
Heel leuk gesprek enzo, werd gisteren door ze gebeld met de mededeling dat ze het een erg fijn gesprek vonden alleen ik paste niet echt bij het bedrijf waar ze iemand voor zochten, ik was namelijk te relaxed.

Maargoed, ik ga denk ik toch maar bij Centric aan de slag, ondanks dat gezeik met dat geld.
Weet iemand hoeveel je ongeveer netto overhoud van ¤1400,- bruto?
pi_36140551
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:01 schreef SimtekF1 het volgende:
Heel leuk gesprek enzo, werd gisteren door ze gebeld met de mededeling dat ze het een erg fijn gesprek vonden alleen ik paste niet echt bij het bedrijf waar ze iemand voor zochten, ik was namelijk te relaxed.

Maargoed, ik ga denk ik toch maar bij Centric aan de slag, ondanks dat gezeik met dat geld.
Kun je hier berekenen:
http://www.raet.nl/
pi_36140572
1400 bruto is wel erg weinig hoor trouwens
pi_36140638
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:19 schreef komrad het volgende:
Het minimumloon voor een 22-jarige is geloof ik iets van 1080 eur. Het is niet veel, maar voor jeugdloon valt het nog mee...
pi_36140666
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:22 schreef djenneke het volgende:

[..]

Het minimumloon voor een 22-jarige is geloof ik iets van 1060 eur. Het is niet veel, maar voor jeugdloon valt het nog mee...
jeugdloon, hehe bestaat dat nog

maar serieus met een afgeronde opleiding is 1400 gewoon weinig, maar dat vind ik
pi_36140678
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:23 schreef komrad het volgende:

[..]

maar serieus met een afgeronde opleiding is 1400 gewoon weinig, maar dat vind ik
vind ik ook...
pi_36144290
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:23 schreef komrad het volgende:

[..]

Vraag en aanbod kwestie denk ik; kennelijk is desbetreffende opleiding niet zo erg gewild. Of... zul je je eerst moeten bewijzen. Mijns inziens ook geen slecht uitgangspunt voor iemand die net op de arbeidsmarkt komt kijken.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 19:11:00 #213
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_36148475
Het klopt idd dat IT sector weer een beetje levendig wordt.

Op dit moment werk ik als assistent systeembeheerder bij een verzekeringsmaatschappij.
Op zich wel leuk werk, maar helaas is het een tijdelijk functie..

Komende week 3 gesprekken.
Eentje op maandag, en twee op dinsdag.
Het gaat dan om functies als Helpdesk/Support -medewerker of ict medewerker.

Ohw ja, waarschijnlijk ook een gesprek bij Mycom (technische dienst)
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_36200504
Succes met je gesprekken.

Ik heb net ff met Centric gebeld en 1 april ga ik voor ze beginnen.
pi_36201481
Gefeliciteerd SimtekF1!
  maandag 20 maart 2006 @ 15:25:31 #216
46794 Berkery
Fat bastard
pi_36201542
quote:
Op maandag 20 maart 2006 14:47 schreef SimtekF1 het volgende:

Ik heb net ff met Centric gebeld en 1 april ga ik voor ze beginnen.
Wow. Op een zaterdag?

Maar gefeliciteerd
pi_36202204
Dat kolereStart belt ook nooit terug.
pi_36204073
Hehe op 1 april gaat het contract in.
Tnx voor de felicitaties.
pi_36231943
Ik heb nu een functie gezien bij de leverancier van ons automatiseringssysteem. Het lijkt me een erg leuke en uitdagende functie.
Maar is het qua normen en waarden geoorloofd om te solliciteren?? (Ik werk nu bij een gemeente...)
  dinsdag 21 maart 2006 @ 14:37:55 #220
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_36232085
Wie zoeken er hier allemaal IT banen dan?
Want dat trekt behoorlijk aan hoor. Ik zoek een hoop mensen op het moment.

@koningin: Weet niet hoe graag je weg wil? het staat niet super netjes... Maar goed zullen ze het tehoren krijgen?
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
pi_36235286
waar werk je marty? heb atm wel werk in de IT, maar verder kijken is altijd interessant
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit > ajax.nl
  dinsdag 21 maart 2006 @ 16:25:14 #222
56864 Marty26
#Dislectisch Baggeren _O_
pi_36235553
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:17 schreef Rev- het volgende:
waar werk je marty? heb atm wel werk in de IT, maar verder kijken is altijd interessant
Ik werk voor Primadeta Ik werk via hun onderandere bij CMG. Daar ben ik nu weg en zit nu ergens anders Wat zoek je precies?
Check anders mijn msn in mijn profiel.
Paxlie says: nu ben ik zo vervuld van geluk omdat jij via de digitale snelweg weer bij me bent O+
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:56:36 #223
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36240216
Nou, mijn vader kan zich ook bij dit topic voegen denk ik .
Hij is 54 jaar en vandaag ontslagen bij de zoveelste reorganisatie bij zijn bedrijf. Hij heeft er 26 jaar gewerkt en nu staat hij op straat.
Iemand werk in het oosten des lands, voor een 54 jarige Java en/of C++ programmeur
pi_36245446
quote:

Over te ver weg wonen gesproken. Een aantal jaren geleden als personeelsmanager gewerkt in het Zuid-Oosten van het land en toen voor een functie enkele sollicitaties vanuit de omgeving Den Haag ontvangen via zo'n outo reply CV van Monsterboard of zo.
Vervolgens de sollicitant maar eens gebeld en gevraagd of hij wist waar ons bedrijf gevestigd was en hij van plan was te verhuizen. Nee! was het antwoord. Hoezo kansloos solliciteren
pi_36261929
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:56 schreef MaLo het volgende:
Nou, mijn vader kan zich ook bij dit topic voegen denk ik .
Hij is 54 jaar en vandaag ontslagen bij de zoveelste reorganisatie bij zijn bedrijf. Hij heeft er 26 jaar gewerkt en nu staat hij op straat.
Iemand werk in het oosten des lands, voor een 54 jarige Java en/of C++ programmeur
Dat is klote. Ik neem aan dat hij wel ruime ontslagvergoeding krijgt gezien zijn lange arbeidsverleden bij het bedrijf??

Als java/ C++ programmeur kan je normaal wel gemakkelijk werk, maar je pa is helaas wel een tikkeltje oud.

Sterkte

Ik begin zelf aanstaande maandag als een financieel analist/programmeur.
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:05:32 #226
140904 MLF
Unazukin
pi_36265287
www.werk.nl spoort ook niet
van de 20 sollicitaties die ik heb lopen, zijn er 18 via werk.nl en niet een die antwoord
zelfs niet na een herinneringsmail
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:07:46 #227
140904 MLF
Unazukin
pi_36265369
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:46 schreef martinlutherking het volgende:
Dat kolereStart belt ook nooit terug.
mijn ervaring met start:

De blunder van start uitzendburo

ik ben 5 min terug gebeld of ik nog beschikbaar ben
ik heb gezegd dat ik dat wel ben maar vandaag een gesprek heb bij bedrijf X en dan weet ik pas zeker of ik wel of niet beschikbaar ben voor werk
dus zij vraagt voor welk bedrijf, ik zeg: bedrijf X
oh zegt ze: dat is dezelfde als ik je toen heb voorgesteld en toen wou je niet

blunder!!!!!!!!!!!!!!!!!

een maand of 2 terug heeft deze dame me voorgesteld voor een baan voor 32 uur
ik wil 40 uur of meer werken
ik moest er over nadenken en binnen 1 minuut was ik eruit:
ik neem de baan, er is altijd meer werk, dus ik kom wel aan de 40 uur of meer.

zij besloot daarop het bedrijf te bellen
na een paar dagen ofzo kwam ze met de mededeling dat ik niet voldoe aan hun wens

jammer dacht ik

nu blijkt dat ze me helemaal niet heeft voorgesteld

wat een blunder zeg
pi_36265486
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:07 schreef MLF het volgende:

[..]

mijn ervaring met start:

De blunder van start uitzendburo

ik ben 5 min terug gebeld of ik nog beschikbaar ben
ik heb gezegd dat ik dat wel ben maar vandaag een gesprek heb bij bedrijf X en dan weet ik pas zeker of ik wel of niet beschikbaar ben voor werk
dus zij vraagt voor welk bedrijf, ik zeg: bedrijf X
oh zegt ze: dat is dezelfde als ik je toen heb voorgesteld en toen wou je niet

blunder!!!!!!!!!!!!!!!!!

een maand of 2 terug heeft deze dame me voorgesteld voor een baan voor 32 uur
ik wil 40 uur of meer werken
ik moest er over nadenken en binnen 1 minuut was ik eruit:
ik neem de baan, er is altijd meer werk, dus ik kom wel aan de 40 uur of meer.

zij besloot daarop het bedrijf te bellen
na een paar dagen ofzo kwam ze met de mededeling dat ik niet voldoe aan hun wens

jammer dacht ik

nu blijkt dat ze me helemaal niet heeft voorgesteld

wat een blunder zeg
Ik heb donderdag gewoon een sollicitatie gehad bij Nuon, Nuon zou Start bellen vrijdag en dan zou ik het weer van Start horen. Niks. Ik heb gister gebeld, en ik zou dezelfde dag of vandaag gebeld worden. Tot nu nog steeds niks.
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:14:19 #229
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_36265612
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:01 schreef SimtekF1 het volgende:

Als je nou even je naam aan mij emailt, dan kan ik zeggen dat ik je aangemeld heb bij centric en kunnen we de aanbrengpremie (1500 euries) delen, deal?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:20:57 #230
46794 Berkery
Fat bastard
pi_36265851
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:05 schreef MLF het volgende:
www.werk.nl spoort ook niet
van de 20 sollicitaties die ik heb lopen, zijn er 18 via werk.nl en niet een die antwoord
zelfs niet na een herinneringsmail
Als het ff kan moet je niet via werk.nl reageren (tenzij de vacature anoniem is en je niet anders kan) maar het bedrijf direct benaderen.

Laatst heb ik op een anonieme vacature gereageerd, kreeg nog dezelfde dag (!) de gegevens van het bedrijf van het CWI, gesolliciteerd, niks meer van gehoord.

Fuck 'em
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:21:41 #231
140904 MLF
Unazukin
pi_36265886
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:20 schreef Berkery het volgende:

[..]

Als het ff kan moet je niet via werk.nl reageren (tenzij de vacature anoniem is en je niet anders kan) maar het bedrijf direct benaderen.

Laatst heb ik op een anonieme vacature gereageerd, kreeg nog dezelfde dag (!) de gegevens van het bedrijf van het CWI, gesolliciteerd, niks meer van gehoord.

Fuck 'em
ik mail naar het bedrijf zelf
pi_36270728
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:14 schreef hace_x het volgende:

[..]

Als je nou even je naam aan mij emailt, dan kan ik zeggen dat ik je aangemeld heb bij centric en kunnen we de aanbrengpremie (1500 euries) delen, deal?
ruik ik hier handel
pi_36270907
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 15:14 schreef hace_x het volgende:

[..]

Aanbrengpremie?
Is dat echt zo?
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:47:00 #234
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36274591
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:21 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Dat is klote. Ik neem aan dat hij wel ruime ontslagvergoeding krijgt gezien zijn lange arbeidsverleden bij het bedrijf??

Als java/ C++ programmeur kan je normaal wel gemakkelijk werk, maar je pa is helaas wel een tikkeltje oud.

Sterkte

Ik begin zelf aanstaande maandag als een financieel analist/programmeur.
Dank je . Mijn vader krijgt inderdaad een zeer ruime ontslagvergoeding, het is een zescijferig bedrag. Maar de tijd tot zijn pensioen duurt nog behoorlijk lang. En hij wil gewoon graag werken, hij is geen thuiszitter.

Jij veel succes met je nieuwe baan!
  woensdag 22 maart 2006 @ 19:58:55 #235
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_36275057
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:47 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dank je . Mijn vader krijgt inderdaad een zeer ruime ontslagvergoeding, het is een zescijferig bedrag. Maar de tijd tot zijn pensioen duurt nog behoorlijk lang. En hij wil gewoon graag werken, hij is geen thuiszitter.

zescijferig !!!!1111 get tha fack outta here !!
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_36317420
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:47 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ordina zoekt voor 2006 600 nieuwe IT medewerkers, dus misschien dat hij eens op de website van Ordina kan kijken?
Alleen wel kans dat het werk niet in het Oosten van het land is.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 08:30:37 #237
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36318976
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 01:48 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ordina zoekt voor 2006 600 nieuwe IT medewerkers, dus misschien dat hij eens op de website van Ordina kan kijken?
Alleen wel kans dat het werk niet in het Oosten van het land is.
Dank je voor de tip! Ik zal het hem zeker voorleggen .
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:30:15 #238
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_36319693
MaLo, misschien dat ik nog wat weet voor je pa. Kan ik je ergens via de mail bereiken?
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:35:22 #239
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_36319781
He mensen, alle it-ers (van helpdesk tot ervaren profs) mail mij je cv ff!
Ze nemen op dit moment bij ons bijna iedereen aan volgens mij

Kunnen we elkaar helpen
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:41:43 #240
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36319899
Je kunt me mailen op Marretje123@gmail.com.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:44:37 #241
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_36319962
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 09:35 schreef Duracell het volgende:
He mensen, alle it-ers (van helpdesk tot ervaren profs) mail mij je cv ff!
Ze nemen op dit moment bij ons bijna iedereen aan volgens mij

Kunnen we elkaar helpen
En waar is hier?
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:47:38 #242
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_36320041
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 09:41 schreef MaLo het volgende:
Je kunt me mailen op Marretje123@gmail.com.
U heeft mail
  vrijdag 24 maart 2006 @ 09:53:53 #243
38337 Duracell
Ever Lasting Power
pi_36320193
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 09:44 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

En waar is hier?
Hier is in verschildende regio's, ik noem de naam liever niet te veel op een forum. Per mail wel..

martin.pals@gmail.com
  zondag 26 maart 2006 @ 03:52:05 #244
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36370910
weer afgewezen voor de zoveelste keer gister

Ik zou niet in het team passen.... Nou ja, dat zla ik dan maar als compliment opvatten, want toen ik er op bezoek was gedroeg 'het team' zich als primaten. Maar het blijft zuur.
pi_36372616
quote:
Op zondag 26 maart 2006 03:52 schreef Alexxxxx het volgende:
weer afgewezen voor de zoveelste keer gister

Ik zou niet in het team passen.... Nou ja, dat zla ik dan maar als compliment opvatten, want toen ik er op bezoek was gedroeg 'het team' zich als primaten. Maar het blijft zuur.
zuur, wat voor werk zoek je

primaten
pi_36372883
Het was gewoon gezellig op de afdeling waarschijnlijk en Alexxxxx kwam wat minder gezellig over.

Hier gedragen we ons ook weleens als primaten, moet kunnen, als het werk maar gewoon gedaan wordt.

Afijn, promotie gemaakt.
pi_36374850
eindelijk werk gevonden om de hoek , zeer goed salaris , auto van de zaak , 36 uurtjes werk , gsm en laptop van de zaak en gemiddeld 60 % op kantoor werken en 40 % bij de klant

maandag mijn huidige baan opzeggen
  zondag 26 maart 2006 @ 13:08:38 #248
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_36375101
quote:
Op zondag 26 maart 2006 11:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het was gewoon gezellig op de afdeling waarschijnlijk en Alexxxxx kwam wat minder gezellig over.

Hier gedragen we ons ook weleens als primaten, moet kunnen, als het werk maar gewoon gedaan wordt.

Afijn, promotie gemaakt.
Je wilt niet weten wat voor primaten er op mijn nieuwe werk zitten. In de maand dat ik er nu zit, zijn er volgens mij geen kantoorartikelen die NIET tegen iemands harsens zijn aangegooid .

Feli met je promotie!

En Morpheus, gefeliciteerd met je nieuwe baan .
pi_36375136
quote:
Op zondag 26 maart 2006 13:08 schreef MaLo het volgende:

[..]

Je wilt niet weten wat voor primaten er op mijn nieuwe werk zitten. In de maand dat ik er nu zit, zijn er volgens mij geen kantoorartikelen die NIET tegen iemands harsens zijn aangegooid .

Feli met je promotie!

En Morpheus, gefeliciteerd met je nieuwe baan .
Dat soort geintjes moeten af en toe kunnen. Hier gooien we ook weleens knalerwten tegen computerschermen aan of drinken we Whiskey tijdens het werken....

Echter, iedereen weet ook prima tot hoe ver je kunt gaan met dat soort geintjes en dat je ook gewoon je werk moet doen.

Zuurpruimen zouden niet in ons team passen en die worden dan ook net zoals Alexxxx de deur gewezen.

Thanks!
pi_36377722
denk dat er voor mij ook wel wat qua sfeer en cultuur gaat veranderen , ik van bedrijf van 1600 medewerkers naar bedrijf wat 1 jaar bestaat en nu bestaat uit 6 (inc moi 7) medewerkers waarvan de leeftijd < 35 is , blijf wel de jongste met 26 jaar (bijna 27) , dus hopelijk veranderd het in de goede zin van het woord.
pi_36377891
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:19 schreef komrad het volgende:
voor hoeveel uur?
pi_36378372
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 14:34 schreef Koningin het volgende:
Ik heb nu een functie gezien bij de leverancier van ons automatiseringssysteem. Het lijkt me een erg leuke en uitdagende functie.
Maar is het qua normen en waarden geoorloofd om te solliciteren?? (Ik werk nu bij een gemeente...)
ik vind het riskant klinken , stel je hebt een jaar contract , dan zullen ze er niet zo moeilijk over doen , opzegtermijn 1 maand
  zondag 26 maart 2006 @ 15:18:53 #253
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_36378716
quote:
Op zondag 26 maart 2006 10:50 schreef komrad het volgende:

[..]

zuur, wat voor werk zoek je

primaten
dit was een baan als orderpicker
  dinsdag 4 april 2006 @ 11:22:27 #254
46794 Berkery
Fat bastard
pi_36634684
*Kickje*

Enige tijd geleden een gereageerd op een vacature via een bekende vacaturebank, krijg een standaard mailtje terug, met daarin de mededeling dat het was ontvangen blabla. Er stond ook in dat ze pas na 15 april een beslissing namen over wie ze gingen uitnodigen.
Twee dagen daarna een mailtje of ik een wat uitgebreider CV wilde mailen, heb ik gedaan, en nu mag ik deze vrijdag al op gesprek

En gisteren ben ik ook nog eens benanderd door twee detacheringsbureaus. Ik krijg het nog druk
pi_36669689
Ik heb nu weer drie sollicitaties lopen, eentje vind ik wel heel leuk (alleen is tijdelijk) even afwachten dus.
Ik heb trouwens een gratis abonnement op volkskrantbanen genomen, een nieuw blad vergelijkbaar met Intermediair zeggen ze. ( http://volkskrantbanen.volkskrant.nl )
Het duurt nog even voordat ik hem krijg, maar het lijkt me wel interessant.
  woensdag 5 april 2006 @ 14:47:02 #256
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_36674249
Ik heb vandaag een 2e sollicitatiegesprek gehad voor de tijdelijke functie van office-manager.. al vind ik het een flutpositie omdat het voornamelijk uit data-entry bestaat.. en een andere deel het regelen van allerlei dingen bij het gedetacheerde personeel (het bedrijf is een IT-detacheerder), lijkt op een mix van data-entry en receptioniste. Het is dus voor 4 maanden. Ze hebben mij verteld dat ik eventueel na die vier maanden door kan groeien naar de functie van recruiter.. maar daar kunnen ze geen zekerheid over geven. Het kan dus zo zijn dat ik na 4 maanden weer op straat sta. Ik kan ook niet onderwijl dus solliciteren, omdat het voor het bedrijf ook niet leuk is dat ik na 2 maanden weer vertrek, terwijl ze mij ingewerkt hebben, ze willen dus graag zekerheid hebben dat ik ook die 4 maanden echt volmaakt.
Zal ik deze baan gewoon nemen.. met de gedachte.. naja ik ben tenminste onder de pannen.. en doe mijn best zodat ik kan doorgroeien..
Of kan ik beter gewoon verder solliciteren, met een uitzicht op een wat vastere positie?
Pff soms denk ik dat ik gewoon beter verder kan studeren..
Seen it all done it all, can't remember most of it
  woensdag 5 april 2006 @ 15:15:09 #257
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_36675418
Hier kunnen ze maar geen geschikte mensen vinden, net nog eentje weggestuurd die wel erg riekte naar alcohol.
Zijn ook constant mensen die hun kont tegen de krib gooien terwijl je hier al zoveel vrijheid hebt.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_36748922
Bij ons is vandaag een collega vertrokken, dus we mogen weer een nieuwe aannemen.

Wie zoekt er nog per direct een kantoorbaan in Amersfoort? .

[ Bericht 7% gewijzigd door DennisMoore op 07-04-2006 20:18:46 ]
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:21:00 #259
Voor universeel gebruik
pi_36749150
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:13 schreef DennisMoore het volgende:
Bij ons is vandaag een collega vertrokken, dus we mogen weer een nieuwe aannemen.

Wie zoekt er nog per direct een kantoorbaan in Amersfoort? .
Wat voor functie?
pi_36749313
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:21 schreef Afwasborsteldetweed... het volgende:

Wat voor functie?
Medewerker servicedesk.

In eerste instantie administratie, e-mail, telefoon. Vragen van klanten (medisch zorgverleners) beantwoorden. Dit op MBO+ niveau.

Goed kunnen omgaan met pc's is een vereiste, affiniteit met databestanden en verwerking van databestanden een groot pluspunt.

Tot en met de zomer is er zeker genoeg werk. Daarna zal de organisatie anders worden ingedeeld, nieuwe functies gecreëerd etc, en komen er dus volop kansen voor uitdagender functies.
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:28:08 #261
Voor universeel gebruik
pi_36749367
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:26 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

In eerste instantie administratie, e-mail, telefoon. Vragen van (zakelijke) klanten beantwoorden. Dit op MBO+ niveau.

Goed kunnen omgaan met pc's is een vereiste, affiniteit met databestanden en verwerking van databestanden een groot pluspunt.

Tot en met de zomer is er zeker genoeg werk. Daarna zal de organisatie anders worden ingedeeld, nieuwe functies gecreëerd etc, en komen er dus volop kansen voor uitdagender functies.
Nee, dat wordt niks, anders word ik flink onderbetaald en ga ik er ook nog eens flink op achteruit.
pi_36749503
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:28 schreef Afwasborsteldetweed... het volgende:

Nee, dat wordt niks, anders word ik flink onderbetaald en ga ik er ook nog eens flink op achteruit.
Mja, echt rijk word je er niet van. .
pi_36749761
Welk bedrijf is het (kom zelf uit A'foort)
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_36749892
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:26 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Medewerker servicedesk.

In eerste instantie administratie, e-mail, telefoon. Vragen van klanten (medisch zorgverleners) beantwoorden. Dit op MBO+ niveau.

is dit bij vecozo ?
pi_36749961
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:43 schreef mark_dabomb het volgende:

Welk bedrijf is het (kom zelf uit A'foort)
De naam is niet zo relevant hier. .
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:49 schreef morpheus_at_work het volgende:

is dit bij vecozo ?
Neuh, die zitten in Tilburg.
pi_36750732
ach nog 2,5 weken dan ben ik ook weg uit amersfoort , ook zorg gerelateerd

maar je baas klinkt aardig als Agis
pi_36750994
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:19 schreef morpheus_at_work het volgende:

ach nog 2,5 weken dan ben ik ook weg uit amersfoort , ook zorg gerelateerd
(Psst.. het is company, en niet compagny.) .
quote:
maar je baas klinkt aardig als Agis
Neuh. .
  vrijdag 7 april 2006 @ 21:42:07 #268
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_36751460
hmm uit Amersfoort.. Toch niet HP, waar ik laatst een sollicitatie heb gehad

Ben nu deze week ergens anders begonnen
  woensdag 19 april 2006 @ 13:37:25 #269
46794 Berkery
Fat bastard
pi_37093733
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 11:22 schreef Berkery het volgende:

Twee dagen daarna een mailtje of ik een wat uitgebreider CV wilde mailen, heb ik gedaan, en nu mag ik deze vrijdag al op gesprek
*Update*

Dat gesprek ging wel lekker, maar er waren wat twijfels of de functie wel uitdagend genoeg voor me was, het is ook nooit goed

Deze week moet ik meer horen. En ik heb alweer een uitnodiging binnen, leuke baan en nog in mijn woonplaats ook

Maar nu heb ik een ander probleem: solliciteren vanuit een baan is natuurlijk leuk, maar ik raak een beetje door mijn 'vrij vraag'-smoesjes heen. Hoe doen jullie dit?
pi_37093856
Waarom zeg je niet dat een van je ouders in het ziekenhuis is opgenomen.... bij voorkeur op de IC. Tsja, daar moet je dan regelmatig toch naar toe.
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  woensdag 19 april 2006 @ 14:31:23 #271
46794 Berkery
Fat bastard
pi_37095076
Tja, dat kan je hooguit twee keer gebruiken in korte tijd, en die vind ik een beetje te.

De laatste keer heb ik wat gemompeld over 'geen oppas', maar die gebuik ik liever ook niet te vaak Ik denk dat mijn auto maar naar de garage moet
pi_37095274
Gewoon geen rede opgeven.
Ik vraag altijd verlof en als niemand wat vraagt, zeg ik ook niets.
pi_37095399
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:38 schreef Koningin het volgende:
Gewoon geen rede opgeven.
Ik vraag altijd verlof en als niemand wat vraagt, zeg ik ook niets.
je bent ook niet verplicht het op te geven, daarbij moeten ze zelfs verplicht vrijgeven als je zegt solliciteren
  woensdag 19 april 2006 @ 14:45:42 #274
46794 Berkery
Fat bastard
pi_37095493
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:41 schreef morpheus_at_work het volgende:

je bent ook niet verplicht het op te geven, daarbij moeten ze zelfs verplicht vrijgeven als je zegt solliciteren
Gewoon vrij vragen is denk ik het beste, maar ik laat liever niet weten dat ik aan 't solliciteren ben.

Wordt vervolgd...
pi_37095873
We zoeken nog een personeelsplanner! Liefst een man tussen 20 en 30 jaar. Soort kopietjes van mij en mijn collegaatje. Het betreft een fulltime functie in Maarssen, ikzelf heb 6 jaar werkervaring waarvan een tijdje als planner en mijn collega heeft een half jaar gewerkt na haar opleiding voor ze hier kwam.

De kandidaat moet flexibel van karakter zijn, werktijden tussen 8 en 18 uur. Er lopen al wel wat gesprekken. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het een ontzettend leuk bedrijf is!
pi_37875263
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een boekhandel. Het is een behoorlijk specialistische boekenwinkel, en het gaat om een allround-functie. Mijn journalistieke ambities zet ik maar even in de ijskast. In die richting is zo ontzettend weinig te vinden...
pi_37875932
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 12:46 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een boekhandel. Het is een behoorlijk specialistische boekenwinkel, en het gaat om een allround-functie. Mijn journalistieke ambities zet ik maar even in de ijskast. In die richting is zo ontzettend weinig te vinden...
succes!
Even a broken clock is right twice a day.
pi_37875995
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:08 schreef danos het volgende:

[..]

succes!
dankjewel... Ik heb er alleen een wat dubbel gevoel over - en ik ben nerveus omdat ik nog nooit echt uit ben genodigd voor een gesprek. Zo stom. Ik ben vorige week dus bij die winkel binnengelopen n.a.v. die advertentie. Ik dacht dat ik een slechte indruk maakte, maar dat heeft dus blijkbaar anders uitgepakt.
pi_37876399
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:11 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

dankjewel... Ik heb er alleen een wat dubbel gevoel over - en ik ben nerveus omdat ik nog nooit echt uit ben genodigd voor een gesprek. Zo stom. Ik ben vorige week dus bij die winkel binnengelopen n.a.v. die advertentie. Ik dacht dat ik een slechte indruk maakte, maar dat heeft dus blijkbaar anders uitgepakt.
Een goede voorbereiding doet al heel wat. Ik neem aan dat je al wel wat van het bedrijf afweet en jezelf afgevraagd hebt wat voor werkzaamheden je gaat verrichten (eventueel). Zelfkennis is natuurlijk ook altijd handig. Sterke / zwakke (a.k.a. verbeterpunten), toekomstvisie, verwachtingen etc. En voor de rest: wees gewoon lekker jezelf en veel succes !
"Snelwandelen is zoiets als een wedstrijd wie het hardst kan fluisteren."
- Bob Q. Costas
pi_37876557
Er is dus verdorie niks te vinden van dat bedrijf, maar ik ben er dus al wel binnen geweet. op internet heb ik enorm veel gelezen over het werk in boekenwinkels. Ik heb het specialisme waar ze naar zochten (jeugdliteratuur). Dat scheelt.
pi_37876718
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:28 schreef _Arual_ het volgende:
. Ik heb het specialisme waar ze naar zochten (jeugdliteratuur). Dat scheelt.
Kijk, dat scheelt al echt een hele hoop. Ik denk dat er weinig andere kandidaten zijn met dit specialisme en denk dat je goede kans maakt. Laat morgen maar weten wanneer je begint
- Bob Q. Costas
pi_37876820
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:33 schreef QuickSilverZ het volgende:

[..]

Kijk, dat scheelt al echt een hele hoop. Ik denk dat er weinig andere kandidaten zijn met dit specialisme en denk dat je goede kans maakt. Laat morgen maar weten wanneer je begint
het zit vlak bij de uni. Ik verwacht wat studiegenoten....
pi_37907385
Dit was dus PIEP. Die man heeft er een dag over gedaan om mijn sollicitatiebrief en CV ("misstaat niet zelfs al zou je dertig zijn") te koppelen met "dat piepjonge grietje" dat donderdag in de winkel stond. Hij vond brief en persoon zó verschillend. Hij wilde alleen maar weten of zijn slechte eerste indruk klopte...

Ze piepten over het rijbewijs.

Er waren trouwens 45 brieven in totaal...
pi_37912085

QuickSilverZ hugs _Arual_

Kop op! Beetje rare reactie van die boekwinkelmeneer. Moet als een voordeel gelden dat je CV er zo goed uitziet op jonge leeftjid. En zeggen dat je een slechte eerste indruk van een kandidaat hebt.....

Het hele sollicitatieverhaal is nu definitief ten einde? Of is er nog ergens een lichtpuntje te bekennen? iig succes ermee!

Ps. Mooie keuken
- Bob Q. Costas
pi_37912160
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:32 schreef QuickSilverZ het volgende:

QuickSilverZ hugs _Arual_

Kop op! Beetje rare reactie van die boekwinkelmeneer. Moet als een voordeel gelden dat je CV er zo goed uitziet op jonge leeftjid. En zeggen dat je een slechte eerste indruk van een kandidaat hebt.....

Het hele sollicitatieverhaal is nu definitief ten einde? Of is er nog ergens een lichtpuntje te bekennen? iig succes ermee!

Ps. Mooie keuken
keuken

Ik hoor het voor aanstaande zaterdag. Ik voelde me echt de inzet van een weddenschap: zij is het wel versus zij is het niet. Ik kom blijkbaar dommer over dan dat ik ben Maar op zich waren het echt lieve mensen, en sprak het werk me ook erg aan. En ik vind het ergens wel prettig dat er meteen openheid van zaken gegeven wordt, dat je niet met een of andere rotsmoes wqeer kunt vertrekken.
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:51:37 #286
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_37914847
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:00 schreef Whoopsydaisy het volgende:
We zoeken nog een personeelsplanner! Liefst een man tussen 20 en 30 jaar. Soort kopietjes van mij en mijn collegaatje. Het betreft een fulltime functie in Maarssen, ikzelf heb 6 jaar werkervaring waarvan een tijdje als planner en mijn collega heeft een half jaar gewerkt na haar opleiding voor ze hier kwam.

De kandidaat moet flexibel van karakter zijn, werktijden tussen 8 en 18 uur. Er lopen al wel wat gesprekken. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het een ontzettend leuk bedrijf is!
Klinkt leuk maar moet ik nou je hele posthistorie door gaan nemen om te zien of ik een kopie van jullie beiden ben?
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  woensdag 17 mei 2006 @ 16:44:02 #287
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_37920638
Voor de IT-ers die op zoek zijn.

Wij (een IT bedrijf uit het zuiden van het land) zoeken:

- (Junior) Systeembeheerders
- Systeem ontwikkelaars (Microsoft, met name ASP.NET en VB.NET)

Zowel voor Noord Brabant als Limburg.
pi_37928548
2e van de 45 sollicitanten - maar daar koop je niet veel voor. Heb mijn slechte eerste indruk wel goed verbeterd, maar die dame die het geworden is heeft veel ervaring met kinderen, heeft connecties bij verschillende basisscholen. Tsja, daar kan ik niet tegenop, het gnig immers om de jeugdafdeling van een boekenwinkel. Ze verwachten dat er binnekort iemand anders uit de winkel gaat vertrekken, dan ben ik de eerste die ze bellen.

(zeggen ze)
pi_37941650
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:33 schreef _Arual_ het volgende:
2e van de 45 sollicitanten - maar daar koop je niet veel voor. Heb mijn slechte eerste indruk wel goed verbeterd, maar die dame die het geworden is heeft veel ervaring met kinderen, heeft connecties bij verschillende basisscholen. Tsja, daar kan ik niet tegenop, het gnig immers om de jeugdafdeling van een boekenwinkel. Ze verwachten dat er binnekort iemand anders uit de winkel gaat vertrekken, dan ben ik de eerste die ze bellen.

(zeggen ze)
Jammer, maar wel goed om te horen dat je je 'valse start' weer hebt goed kunnen maken. En eindigen achter iemand met gewoon iets betere punten op haar CV is natuurlijk geen schande. Nu hopen dat ze je daadwerkelijk gaan bellen, mocht er iemand weggaan.
- Bob Q. Costas
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:19:20 #290
46794 Berkery
Fat bastard
pi_39165491
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:45 schreef Berkery het volgende:

Gewoon vrij vragen is denk ik het beste, maar ik laat liever niet weten dat ik aan 't solliciteren ben.

Wordt vervolgd...
Even een kickje, want ik was benieuwd hoe het met de 'regulars' ging.

Ikzelf heb een andere baan, mijn vorige contract is niet verlengd (ik kon er niet om huilen), en heb een maandje thuis gezeten, en vorige week kon ik via Randstad aan de slag! Nog een leuke baan ook, met wellicht kans op een vaste aanstelling.

Wat een heerlijk gevoel is dat, op je WW werkbriefje kunnen invullen dat je geen werkbriefjes meer wenst te ontvangen
pi_39166190
Ik heb een heel erg lompe afwijzing gehad, waar ik echt door ontdaan was. Ik had via via het adres gekregen vaan een leuke boekhandel. Ik zei nog, "hé, maar die dame van het bedrijf heeft alleen haar voornaam opgeschreven"

Maar goed, het scheen er bij die boekhandel nogal relaxt aan toe te gaan. Nog wat nagezocht, idd, laagdrempelig. En ik dacht dus, omdat die dame zelf haar voornaam op had geschreven dat dat idd het geval was.

Ik een mooie brief geschreven. In de begeleidende mail heb ik iets gezegd als "zou u die dit leest ervoor kunnen zorgen dat deze brief bij ... (waarvan de achternaam bij mij helaas niet bekend is) terecht komt."

Nou.

Ik kreeg een mail met daarin de woorden: disrespectvol, ontsteltenis, onbeschoft. En dat alles alleen omdat ik een voornaam had gebruikt... Mailtje eindigde met de woorden "ik peins er niet over om uw brief door te sturen naar ..."

Ik heb degene die mij die mail stuurde nog gebeld. Toen werd het nog erger. Ik was geen knip voor de neus waard. Ongelooflijk dat ik academicus was. Ze zouden mijn diploma weer in moeten trekken. Ik was gedesintereseerd, en ik sta nu op een zwarte lijst van alle boekhandels in de omgeving.

Ik ben er twee weken kapot van geweest. En dat terwijl ik op een soortgelijke brief bij die andere boekhandel dus wel een positieve reactie kreeg.

Afgewezen op een begeleidende mail, het is een record. En dat dus alleen omdat een medewerker van die zaak me een heel verkeerd beeld van haar werkomgeving heeft gegeven.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:47:26 #292
46794 Berkery
Fat bastard
pi_39166446
Jemig Arual

Ik heb ook wel eens van die ervaringen gehad waarvan ik dacht: 'moet dat nou?', maar zo erg nog niet.
Hopelijk vind je binnenkort wel iets wat bij je past! Niet opgeven in ieder geval.
pi_39183142
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 23:47 schreef Berkery het volgende:
Jemig Arual

Ik heb ook wel eens van die ervaringen gehad waarvan ik dacht: 'moet dat nou?', maar zo erg nog niet.
Hopelijk vind je binnenkort wel iets wat bij je past! Niet opgeven in ieder geval.
Ik heb schijnbaar echt het talent om in zulke situaties terecht te komen. Iedereen zegt dat ik blij moet zijn dat ik die baan niet gekregen heb - met zo'n baas valt niet samen te werken. Maar goed, het viel me allemaal nogal rauw op mijn dak. Ik kreeg allemaal eigenschappen toegedicht die mij totaal vreemd zijn. En toen beweerde die man ook nog dat hij een sterke mensenkennis had, en dat zijn eerste indruk altijd de juiste was...
pi_39183576
klote arual, weet je al hoe je nu verder wil gaan met solliciteren??
pi_39183898
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 18:25 schreef komrad het volgende:
klote arual, weet je al hoe je nu verder wil gaan met solliciteren??
Ik wil eigenlijk helemaal niet verder gaan met solliciteren. Er is echt niks meer over van mijn zelfvertrouwen. Je hele leven krijg je op school te horen hoe geweldig je het allemaal doet, en als puntje bij paaltje komt, dan breng ik er niets meer van terecht... Echt een superfoute timing gewoon. Misschien moet ik een andere studie gaan doen - alhoewel ik het gehad had met studeren.
pi_39184037
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 18:34 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk helemaal niet verder gaan met solliciteren. Er is echt niks meer over van mijn zelfvertrouwen. Je hele leven krijg je op school te horen hoe geweldig je het allemaal doet, en als puntje bij paaltje komt, dan breng ik er niets meer van terecht... Echt een superfoute timing gewoon. Misschien moet ik een andere studie gaan doen - alhoewel ik het gehad had met studeren.
ik denk niet dat het perse te maken heeft met de studie. Ik herken wet je zegt en heb het bij het solliciteren ook meegemaakt. Ik ben ook niet zo goed in allerlei gladde praatjes.
Je moet echter ook in achterhoofd houden dat elke sollicitatiecommissie andere mensen zoekt en dat er echt wel een bedrijf is waar je wel goed valt
pi_39184318
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 18:40 schreef komrad het volgende:

[..]

ik denk niet dat het perse te maken heeft met de studie. Ik herken wet je zegt en heb het bij het solliciteren ook meegemaakt. Ik ben ook niet zo goed in allerlei gladde praatjes.
Je moet echter ook in achterhoofd houden dat elke sollicitatiecommissie andere mensen zoekt en dat er echt wel een bedrijf is waar je wel goed valt
Nou, er is in de branche waar ik werk zoek gewoon maar heel weinig te vinden op het moment. Sterker nog, er worden veel mensen ontslagen. Vorige week solliciteerde ik nog op de functie van junior redacteur. Ik heb het bedrijf gebeld, en ze zeiden meteen dat een senior toch de voorkeur had, ook omdat er al veel reacties van seniors op de betreffende juniorbaan binnen waren gekomen. Ik word als beginner echt omver geblazen... Als ik afgewezen word, vraag ik altijd waarom. Meestal zit mijn brief wel bij de brieven die in positieve zin opvielen. ("Eindelijk een brief die niet aan alle clichés voltdoet!") Maar dan vinden ze me of te jong, of te hoog opgeleid, en dikwijls beiden.

Heel teleurstellend allemaal.
pi_39184437
ook dat herken ik, maar wat ik wil aangeven dat je je niet moeten laten ontmoedigen al is het maar dat er ook wel banen zijn waarvoor ze wel een junior zoeken. En je natuurlijk altijd nadenken over een carrieremove
pi_39184563
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 18:53 schreef komrad het volgende:
ook dat herken ik, maar wat ik wil aangeven dat je je niet moeten laten ontmoedigen al is het maar dat er ook wel banen zijn waarvoor ze wel een junior zoeken. En je natuurlijk altijd nadenken over een carrieremove
Die schaarse juniorbanen worden door seniors weggekaapt, dat vind ik zo oneerlijk. Ik wil echt in deze branche verder. Ik heb ooit een andere studie tussendoor gedaan, en zelfs daar zeiden de docenten dat ik deze kant op moest. Ik vind het leuk, ik kan het goed. Maar ik ga hoe dan ook een gat op mijn CV krijgen. Zelfs al vind ik een ander soort baan, dan ben ik er nog even uit, en dat is niet goed.
pi_39188248
Ik zette op een zaterdagavond mijn cv online en binnen een kwartier had ik al een reactie van een recruiter. Daarna kreeg ik dagelijks minstens 6 telefoontjes/emailtjes, dus heb ik mijn cv inactief gezet. Inmiddels ben ik druk bezig met sollicitatiegesprekken en hoop komende week op een afrondend gesprek bij de door mij gewenste werkgever. Ik heb mijn huidige baan zelfs al opgezegd zonder dat ik iets nieuws had.
pi_39201892
Ik ben ook al een tijd op zoek naar een baan en sinds kort is mij een baan aangeboden die in mijn ogen attractief is. Ik heb tussentijds wel op oproepbasis gewerkt maar voor een echte baan moest ik lang wachten. Zeker 9 maanden. Vaak was ik te licht, of had ik te weinig ervaring, of ik was overgekwalificeerd, kortom allemaal lulsmoezen die ik vaak aan hem moeten horen. Ik kon wel bij een computerbedrijf aan de slag gaan maar die arbeidsvoorwaarden waren zo slecht dat ik ipv onderhandelen meteen bedankt heb voor de eer. Ik word vaak wel uitgenodigd dus gelukkig vallen mijn brieven wel op. Maar ik kan het me voorstellen dat andere mensen gefrustreerd raken als ze naar aanleiding van je brief al besluiten om je niet uit te nodigen.

Verder ben ik echt niet dol op uitzendbureaus. Ik merk dat de consultants niet goed naar me luisteren. Ik zeg A maar ze bieden me B aan. Nee, ik ben totaal afgeknapt op uitzendbureaus. Als je werk zoekt kan je beter het heft in eigen nemen en de P&O-afdelingen van de bedrijven zelf benaderen. Dat maakt meer indruk dan dat je via een intermediair laat bemiddelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')