Ik laat hier inderdaad nogal eens een steekje vallen - stomweg omdat ik niet teruglees wat ik schrijf. Wat ik redigeer, print ik ook uit, anders kan ik het niet, dan zie ik echt alles over het hoofd!quote:Op maandag 11 september 2006 15:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee hoor, geen ramp. Maar omdat je zelf zegt dat schrijven / redigeren je vak is... Maar goed, gezeik van mij, sorry. Ik verveel me.![]()
Ik zit net een weekje thuis, en ik verveel me nu al te pletter.quote:Op maandag 11 september 2006 14:58 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het "met jezelf leuren langs de deuren" loopt niet zo lekker?
Ik heb nog nooit echt thuisgezeten, lijkt me zwaar![]()
Ok, nou, je kunt volgens mij wel om die eis heen. Beetje liegen over je geboortejaar. Zolang je je bul/diploma hebt, is het best. Al hebben ze niet heel vaak dingen die jij zoekt, denk ik, maar het is wel leuk om te lezen over werk, professionele en persoonlijke ontwikkeling enzoo.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:11 schreef _Arual_ het volgende:
ik ben nog geen 25...
Volgens mij is er geen ondergrens wat leeftijd betreft, als je maar een HBO/WO-diploma hebt (en dat kunnen zij natuurlijk helemaal niet controleren). Het is wel een leuk blaadje, maar voor iemand met een letterenachtergrond staan er zelden geschikte vacatures in.quote:Op woensdag 13 september 2006 11:19 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ok, nou, je kunt volgens mij wel om die eis heen. Beetje liegen over je geboortejaar. Zolang je je bul/diploma hebt, is het best. Al hebben ze niet heel vaak dingen die jij zoekt, denk ik, maar het is wel leuk om te lezen over werk, professionele en persoonlijke ontwikkeling enzoo.
Dat stuk tussen haakjes herken ik. Maar dat vond ik altijd van die "niksige" studies waar je niks persoonlijks, niks van passie in kwijt kon.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:52 schreef Patsy_Stone het volgende:
[..]
Volgens mij is er geen ondergrens wat leeftijd betreft, als je maar een HBO/WO-diploma hebt (en dat kunnen zij natuurlijk helemaal niet controleren). Het is wel een leuk blaadje, maar voor iemand met een letterenachtergrond staan er zelden geschikte vacatures in.
(Als ik in de Volkskrant banen blader heb ik voortdurend spijt dat ik geen economie/rechten/bedrijfskunde heb gestudeerd)
Inderdaad! Achteraf gezien had ik misschien liever zo'n oninteressante studie afgeraffeld en nu een leuk salaris binnengesleept. Dan kun je je in het weekend altijd nog bezighouden met boeiender zaken. Geld is natuurlijk niet het allerbelangrijkste, maar ik vind het ook wel wrang dat ik nu op een houtje zit te bijten omdat ik zo nodig voor een cultureel verantwoorde, goed bij mij passende studie moest kiezen.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:56 schreef _Arual_ het volgende:
Ik had superveel klasgenoten die het VWO maar net konden halen, en nauwelijks echt interesses of talenten hadden. Daarvan zijn er veel Rechten gaan doen ("ja, ik weet het anders ook niet!"), en die hebben nu allemaal al een goedbetaalde baan / traineeship + dikke auto onder hun kont.![]()
In principe zijn de vacatures landelijk. Misschien is het banenaanbod in Limburg gewoon kleiner.quote:Op donderdag 14 september 2006 10:53 schreef Koningin het volgende:
Voor mij is zo'n blaadje ook niets, woon in Limburg.
Daar staat nooit wat over in zo'n blaadjes.
Zo'n auto is ook niet zalgmakend hoor. Natuurlijk is het vervelend om op een houtje te bijten, maar werk doen waarbij je niet intrinsiek gemotiveerd bent is volgens mij echt heel moeilijk. Ik heb zelf ook een letterenachtergrond, en zie bij veel van mijn vrienden (juristen, bedrijfskunde, economie) inderdaad dat ze veel meer geld verdienen, auto, laptop, etc. Dat steekt soms wel eens, geef ik eerlijk toe, maar als ik zie waar ze inhoudelijk mee bezig zijn, ben ik zielsblij met mijn eigen werk (waar ik wel de mazzel heb dat ik het heb gevonden, natuurlijk).quote:Op donderdag 14 september 2006 11:06 schreef Patsy_Stone het volgende:
[..]
Inderdaad! Achteraf gezien had ik misschien liever zo'n oninteressante studie afgeraffeld en nu een leuk salaris binnengesleept. Dan kun je je in het weekend altijd nog bezighouden met boeiender zaken. Geld is natuurlijk niet het allerbelangrijkste, maar ik vind het ook wel wrang dat ik nu op een houtje zit te bijten omdat ik zo nodig voor een cultureel verantwoorde, goed bij mij passende studie moest kiezen.
Maar goed, misschien trekt de economie wel zodanig aan dat je ook met een letterenopleiding een leaseauto kunt krijgen(dat was ten slotte een jaar of 7 geleden ook het geval).
ik zou nog minimaal een week in die stemming blijven hangen!quote:Op donderdag 14 september 2006 11:53 schreef Berkery het volgende:
Ik heb vandaag een jaarcontract aangeboden gekregen, ik werk nu nog op uitzendbasis, vanaf 1 november niet meer.<- Ik, eerder deze ochtend.
Thanks, ik kan waarschijnlijk al per 1 oktober beginnen, dan is het geleur met werkbriefjes ook voorbijquote:Op donderdag 14 september 2006 18:21 schreef thaleia het volgende:
Gefeli!
Ik moet het nog een beetje laten bezinken geloof ik, ik had er stiekem al op gehoopt, en op gehint, maar ik hoorde maar niks, had al wat sollicitatiebrieven klaarliggen, en dan ineens dat aanbod...quote:Op donderdag 14 september 2006 19:22 schreef _Arual_ het volgende:
ik zou nog minimaal een week in die stemming blijven hangen!
Administratief werk, het liefst bij een energieleverancier. En omgeving Utrecht.quote:Op donderdag 21 september 2006 08:48 schreef Berkery het volgende:
Wat voor werk zoek je?
Ik kan het aantal afwijzingen dat ik heb gehad alleen maar schatten
Je zit in ieder geval in een goede regio (denk ik). Ik heb ook nagenoeg geen papieren, maar ben wel goed terecht gekomen, uiteindelijk. Het duurt even, vier afwijzigingen is nog maar het beginquote:Op donderdag 21 september 2006 09:30 schreef PDOA het volgende:
Administratief werk, het liefst bij een energieleverancier. En omgeving Utrecht.
Hm, lijkt me niet zo'n probleem. Je hebt gewoon een leuke vacature gezien die toevallig bij een partner van jullie is. Kan je ook in de krant gezien hebben. En bovendien, je bent vrij om te doen wat je wil. Ik werd op mijn oude werk op een gegeven moment ook gebeld en gemaild door concurrerende bedrijven over mogelijk werk. Niet je mond voorbijpraten bij de koffieautomaat, en als je het niet wordt, blijven zwijgen.quote:Op woensdag 27 september 2006 10:12 schreef Koningin het volgende:
Ik zie nu op internet dat bij een software leverancier/partner van ons veel vacatures zijn, lijkt me wel interessant. Maar hoe ga je hier qua ethiek mee om?
Hier ook weer eentje binnen. Nou reageer ik ook alleen op echt toffe dingen, omdat ik al een baan heb die op zich nog wel even goed uit te houden is. Dus goed, dan zijn je kansen kleiner dan wanneer je op heel veel dingen reageert natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 september 2006 00:05 schreef Berkery het volgende:
vier afwijzigingen is nog maar het begin![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 07:18 schreef PDOA het volgende:
Hiep hoi ik heb weer een baan en hoef pas over 2 weken te beginnen!![]()
Daar staan alle reeksen, anders heb je kans dat ie wegvalt.quote:Waarom staat dit topic tegenwoordig onderaan de pagina?
Gefeliciteerd! Wat ga je doen?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 07:18 schreef PDOA het volgende:
Hiep hoi ik heb weer een baan en hoef pas over 2 weken te beginnen!![]()
Waarom staat dit topic tegenwoordig onderaan de pagina?
Ik heb precies hetzelfde als jij. Aan de ene kant ben ik blij dat ik iets heb gedaan waar ik gewoon goed in was (gemiddeld met een 8 afgestudeerd) en wat ik leuk vond en wat ik echt verbreding en verdieping vond, aan de andere kant...als ik nu zie wat een oeverloze debielen nu werkplekken bezetten omdat ze iets nuttigs schijnen te kunnen getuige hun bul dan denk ik: had ik ook maar een saaie studie gedaan.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:06 schreef Patsy_Stone het volgende:
[..]
Inderdaad! Achteraf gezien had ik misschien liever zo'n oninteressante studie afgeraffeld en nu een leuk salaris binnengesleept. Dan kun je je in het weekend altijd nog bezighouden met boeiender zaken. Geld is natuurlijk niet het allerbelangrijkste, maar ik vind het ook wel wrang dat ik nu op een houtje zit te bijten omdat ik zo nodig voor een cultureel verantwoorde, goed bij mij passende studie moest kiezen.
Maar goed, misschien trekt de economie wel zodanig aan dat je ook met een letterenopleiding een leaseauto kunt krijgen(dat was ten slotte een jaar of 7 geleden ook het geval).
Goed werk! Wat voor soort banen gaat het om? Ben wel benieuwd in welke sector het zo hard gaat!quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben actief zoekend geweest vanaf 27 september en heb gister een baan aangenomen! Dit betekent dat ik welgeteld 3 weekjes werkzoekende ben geweest en ik heb 3 aanbiedingen gehad met m'n vage cultuurstudie!
De grote truc was voor mij het plaatsen van mijn cv op Monsterboard, ik werd echt helemaal gek gebeld de eerste week, niet normaal. Ik had binnen no-time 6 sollicitatiegesprekken in mijn agenda staan en overal ging ik door naar ronde 2. Ik ben één keer aangewezen, heb dus 3 aanbiedingen gehad en heb 2 afspraken voor 2e ronde gesprek zelf geannuleerd omdat ik dus inmiddels wat gevonden heb!
Maandag beginnen!
WTF? Ik heb mijn CV een half jaar op monsterboard gehad, er is in al die tijd slechts één keer naar gekeken...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik ben actief zoekend geweest vanaf 27 september en heb gister een baan aangenomen! Dit betekent dat ik welgeteld 3 weekjes werkzoekende ben geweest en ik heb 3 aanbiedingen gehad met m'n vage cultuurstudie!
De grote truc was voor mij het plaatsen van mijn cv op Monsterboard, ik werd echt helemaal gek gebeld de eerste week, niet normaal. Ik had binnen no-time 6 sollicitatiegesprekken in mijn agenda staan en overal ging ik door naar ronde 2. Ik ben één keer aangewezen, heb dus 3 aanbiedingen gehad en heb 2 afspraken voor 2e ronde gesprek zelf geannuleerd omdat ik dus inmiddels wat gevonden heb!
Maandag beginnen!
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
WTF? Ik heb mijn CV een half jaar op monsterboard gehad, er is in al die tijd slechts één keer naar gekeken...![]()
Succes!quote:Op woensdag 1 november 2006 00:40 schreef PDOA het volgende:
Morgen (vandaag) eerste dag! Ben echt zenuwachtig, en dat heb ik niet zo vaak.
Dat zou een goede indruk achterlaten, als ik op m'n eerste dag al zou gaan morren!quote:Op woensdag 1 november 2006 06:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Succes!
Laat het allemaal maar een beetje gebeuren en doe zonder morren de kutklusjes.
Het zal de komende weken nog wel meevallen, ik heb nog een paar artikelen te schrijven. Dus ik ben gewoon nog flink bezig.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:17 schreef komrad het volgende:
sterkte ermee arual
quote:Op vrijdag 3 november 2006 21:23 schreef piglet het volgende:
Ik kreeg vandaag een mailtje met als titel 'uw sollicitatie d.d. 28-08-2006'. Drie keer raden wat er in stond
Ach ja, ze hebben in ieder geval nog de moeite genomen om wat van zich te laten horen![]()
Gelukkig heb ik vorige week een baan aangeboden gekregen en zijn we dinsdag uit de arbeidsvoorwaarden gekomenBinnenkort dus weer aan de slag na 8 maanden thuiszitten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |