Degene die mijn post vaker lezen, hoeven het volgende niet te lezen, het is een zoveelste herhaling van het verhaal.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:27 schreef Schorpioen het volgende:
Wat is dit voor achterhaald topic? Het is momenteel helemaal niet lastig om werk te vinden, de recessie is al een tijdje voorbij, de banen liggen voor het oprapen. Als je geen baan kan vinden dan ligt dat aan jezelf (opleiding, ervaring, motivatie).
Ja, en? Als je opleiding en ervaring niet goed zijn, doe je daar natuurlijk niet een twee drie iets aan, hè. Kijk maar naar Arual, met alleen motivatie red je het dus niet.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:27 schreef Schorpioen het volgende:
Wat is dit voor achterhaald topic? Het is momenteel helemaal niet lastig om werk te vinden, de recessie is al een tijdje voorbij, de banen liggen voor het oprapen. Als je geen baan kan vinden dan ligt dat aan jezelf (opleiding, ervaring, motivatie).
Oh, Lienekien, ik grijp nu even terug naar jouw posts van een tijd terug, over dat nieuwskrantje hier in de buurt. Daar waren ze tijdens het sollicitatiegesprek wel enorm benieuwd naar! Hoe we dat krantje uit de grond hadden gestampt, hoe we te werk gingen, wat de oplage was - ze wilden het allemaal weten!quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, en? Als je opleiding en ervaring niet goed zijn, doe je daar natuurlijk niet een twee drie iets aan, hè. Kijk maar naar Arual, met alleen motivatie red je het dus niet.
Dat antwoord van de overkoepelende organisatiequote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:15 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik wil heel graag bij de bieb werken. Eerst heb ik alle bibliotheken in de omgeving aangeschreven. Daar kreeg ik telkens te horen dat ik te hoog was opgeleid, en dat ik het werk na een tijdje vervelend zou gaan vinden. Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met een overkoepelende organisatie voor bibliotheken, die stuurde mij het volgende:
[..]
Dit bedrijf was er in ieder geval positief over. Maar dat kan van bedrijf tot bedrijf natuurlijk verschillen. Dat merk ik sowieso steeds meer, dat bedrijven soms echt elkaars tegengestelden zijn. Ik schrijf altijd redelijk "losse" brieven. Het ene bedrijf vindt dat een verademing. Het andere bedrijf noemt het onaangepast. Toch blijf ik zo schrijven, omdat ik merk dat het voor mij ook een selectiemiddel is. Bij een bedrijf dat piept dat ik me niet stug vasthoudt aan de normen, kan ik waarschijnlijk niet aarden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:30 schreef Lienekien het volgende:
Kijk aan, dat is zeker mooi. Dan weet je voor een volgende keer dat je je nieuwskrantje en al je bemoeienissen daarmee best kunt inzetten, als manier om je initiatief en organisatietalent mee aan te tonen.![]()
Als je in het bezit van een HBO- of WO-diploma bij de bieb zou willen werken, dan kom je denk ik al snel uit bij de KB...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:36 schreef piglet het volgende:
[..]
Dat antwoord van de overkoepelende organisatieAls ik hen geloof kan ik het dus ook wel vergeten met mijn HBO-opleiding
![]()
Wel een beetje vreemd als je bedenkt dat de opleiding tot bibliothecaris tot voor kort altijd alleen maar op HBO-opleiding mogelijk was... Maar ja, je schiet er nu in ieder geval niks mee op.
Dat is niet helemaal waar hoor, mijn ervaring is dat ze ook zeker hoog opgeleide mensen (nodig) hebben bij bijvoorbeeld stadsbibliotheken. Maar ze hebben waarschijnlijk wel liever mensen die het vak al kennen en doorstromen (eventueel mbv extra opleidingen, kijk maar eens op deze site, daar staan genoeg cursussen op hbo-niveau voor bibliotheekmedewerkers). Alleen kan ik je ook alvast verklappen dat ze over een paar jaar niet zo veel meer te kiezen hebben, want als er 1 sector is die te maken krijgt met vergrijzing... Maar goed, dat helpt je nog steeds niet NU aan een baan.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Als je in het bezit van een HBO- of WO-diploma bij de bieb zou willen werken, dan kom je denk ik al snel uit bij de KB...
Oh, ik geloof ook wel dat het over een paar jaar beter gaat worden, inderdaad door de vergrijzing. Volgens mij hebben ze daar nu al last van. Ik heb pas een abonnement genomen op de bieb hier, die inschrijving was een hel. Drie medewerkers, en geen een die er in staat was om met het computersysteem te werken. Uiteindelijk mocht ik zelf achter de PC gaan zitten om me aan te melden...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:49 schreef piglet het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar hoor, mijn ervaring is dat ze ook zeker hoog opgeleide mensen (nodig) hebben bij bijvoorbeeld stadsbibliotheken. Maar ze hebben waarschijnlijk wel liever mensen die het vak al kennen en doorstromen (eventueel mbv extra opleidingen, kijk maar eens op deze site, daar staan genoeg cursussen op hbo-niveau voor bibliotheekmedewerkers). Alleen kan ik je ook alvast verklappen dat ze over een paar jaar niet zo veel meer te kiezen hebben, want als er 1 sector is die te maken krijgt met vergrijzing... Maar goed, dat helpt je nog steeds niet NU aan een baan.
Deze reeks is ooit begonnen in KLB, met als titel 'Waarom is er geen werk?', de huidige titel is al een afzwakking hiervan. Misschien is een neutralere titel als 'Het grote sollicitantentopic' wat beter.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 20:27 schreef Schorpioen het volgende:
Ze geloven je wel, maar weten uit ervaring dat je na verloop van tijd écht wel gek wordt van je werk (simpel, monotoon), ook al denk je zelf nu nog van niet. Als je WO hebt gedaan, wil je gewoon niet simpel elke dag hetzelfde vakje in moeten kleuren terwijl je na twee dagen een veel slimmer systeem hebt bedacht. Goed, als tijdelijk werk om toch maar iets te hebben is het prima, maar daar zit een werkgever natuurlijk niet op te wachten.:)quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb er zelf geen probleem mee om iets op MBO-niveau te doen. Maar werkgevers geloven je niet eens als je dat zegt. Daar baal ik soms verschrikkelijk van.
Volgens mij valt het wel mee. Ik ben nogal bezig met taal en schrijven, dus voor die "intellectuele uitdaging" (quote:Op zaterdag 29 juli 2006 17:02 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ze geloven je wel, maar weten uit ervaring dat je na verloop van tijd écht wel gek wordt van je werk (simpel, monotoon), ook al denk je zelf nu nog van niet. Als je WO hebt gedaan, wil je gewoon niet simpel elke dag hetzelfde vakje in moeten kleuren terwijl je na twee dagen een veel slimmer systeem hebt bedacht. Goed, als tijdelijk werk om toch maar iets te hebben is het prima, maar daar zit een werkgever natuurlijk niet op te wachten.:)
Niet geschoten is altijd mis.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 10:54 schreef _Arual_ het volgende:
Zou het nog zin hebben om te reageren op een advertentie van vijf jaar oud, waarin ze benadrukken CONSTANT, PERMANENT naar net afgestudeerde Neerlandici op zoek te zijn?!
Dan ga ik vandaag of morgen toch maar eens een mailtje sturen - in dat bericht werd mail een "schermpostbericht" genoemd.quote:
Ik heb gemaild met mijn scriptiebegeleider. Hij is inmiddels met pensioen, maar heeft me wel wat tips gegeven. Niet echt concrete dingen, maar gewoon, ideeën. En wat peptalkachtige kreten, in de trant van "Goed idee meid, gewoon doen. Nee heb je, ja kun je krijgen". Lach me maar uit, dat soort dingen heb ik nodig....Ik denk niet dat daar een vaste baan uit voort zal komen, maar mochten enkele dingen gaan lukken, dan blijf ik tenminste wel bezig met de dingen waar ik mee bezig wil zijn.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 18:15 schreef komrad het volgende:
nog nieuws arual??
Dank jequote:
Het gaat echt een keer lukken. Alleen nu niet. Dat is zuur.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:58 schreef _Arual_ het volgende:
Afgewezen, wederom.
Is het dan niet verstandig om even te bellen?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:20 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb m'n contract nog niet binnen terwijl die afgelopen vrijdag zo snel mogelijk deze kant op zou komen![]()
Doe ik zodadelijk. Ik heb nog geen bewijs gevonden dat de postbode vandaag al langs gekomen isquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:40 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Is het dan niet verstandig om even te bellen?
M.a.w. wij hebben zelf niet zo'n hoge pet op van de snelheid van PZquote:Het contract wordt door personeelszaken op ons hoofdkantoor opgesteld en naar jouw toegezonden.
Het kan enkele dagen op zich laten wachten
Zo spel je hopelijk niet in je sollicitatiebrieven he?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:36 schreef _Arual_ het volgende:
dat ik me niet stug vasthoudt
Nee, die post ik niet onnadenkend.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:34 schreef thaleia het volgende:
[..]
Zo spel je hopelijk niet in je sollicitatiebrieven he?
En waar komt die opmerking zomaar vandaan? De laatste keer dat jij in dit topic was, had je de ideale baan ook nog niet gevonden hoor!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:14 schreef kaos- het volgende:
No offence, maar kunnen we dit topic niet omtoveren tot : Werk vinden is op dit moment lastig voor Arual.
Nou, toch mooi dat het er is. PZ en stapels.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 20:00 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb trouwens m'n contract binnen. Hij was schijnbaar op de verkeerde stapel bij PZ terecht gekomen![]()
Ik wil wel verder in mijn eigen vakgebied, en je moet ergens beginnen. Maar zelfs helemaal onder aan de ladder eisen ze al het volgende:quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:02 schreef komrad het volgende:
lichtelijk cynisch arual
sterkte ermee, ik krijg hier wel een gevoel bij van ' moet je dit wel willen' qua werk
en hebben we het hier over een plaatselijke bibliotheek??quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:08 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik wil wel verder in mijn eigen vakgebied, en je moet ergens beginnen. Maar zelfs helemaal onder aan de ladder eisen ze al het volgende:
"Wij zijn over het algemeen alleen maar op zoek naar recensenten met een specifieke deskundigheid en ervaring in het recenseren, en niet zozeer breed inzetbare mensen."
Ik weet echt niet meer waar ik dán nog ervaring op moet doen. Grrr. Maar ik ga toch mijn CV sturen.
Nee, het is een landelijk organisatie die 16.000 boekhoekjes en recensies per jaar schrijft.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:14 schreef komrad het volgende:
[..]
en hebben we het hier over een plaatselijke bibliotheek??
Vraag en aanbod he, ik denk dat er veel aanbod is en weinig vraag. Dan gaan de eisen die ze kunnen stellen wel omhoog
dat klinkt ook nog wel oke als startersbaan dan. Ik dacht dat ze het lef hadden dit te vragen bij een plaatselijke bibquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Nee, het is een landelijk organisatie die 16.000 boekhoekjes en recensies per jaar schrijft.
Maar dan kun je nagaan hoe hopeloos het is voor starters op de arbeidsmarkt die Nederlands hebben gedaan...quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:28 schreef komrad het volgende:
[..]
dat klinkt ook nog wel oke als startersbaan dan. Ik dacht dat ze het lef hadden dit te vragen bij een plaatselijke bib
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |