da's toch eigenlijk overal zo?quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:51 schreef RealZeus het volgende:
Afgelopen najaar heb ik mijn E achter C gehaald.Ik dacht namelijk dat dat mijn kans op werk zou vergroten.Niets is echter minder waar."Wil je met een trekker/oplegger rijden? Het is hier geen rijschool."
Elke keer loop ik er weer tegenaan.
Ondertussen hoor en lees je overal dat er chauffeurstekort is.Dat klopt niet,er is een tekort aan ERVAREN chauffeurs.Allemaal snappen ze wel dat je de kans moet hebben om ervaring op te doen ,maar geen van alleen willen ze je die kans bieden.Zelfs in de Randstad niet,daar heb ik de rijschool-opmerking vandaag weer in ontvangst mogen nemen.
Zijn hier chauffeurs op Fok? Zo ja,hoe zijn jullie er tussen gerold? Of kun je alleen chauffeur worden als er bekenden /familieleden van je werken?
En zijn hier eigenaren van transportbedrijven?Kunnen jullie mij uitleggen hoe jullie aan ervaren chauffeurs komen als jullie ze geen ervaring laten opdoen?En waarom moet het allemaal op deze fijne demotiverende manier?
Door dit soort dingen ben ik inmiddels aardig afgeknapt op de transportwereld.Het rijden vind ik machtig mooi,maar me keer op keer moeten bewijzen en laten afwijzen begint me nou toch de keel uit te hangen.
Ik hoop ergens een koeriersbaantje te vinden of via het CWI iets anders wat mij boeit.Ik weet alleen niet of het nog kan,ik ben immers al 30 en ook dat is voor veel werkgevers in ons welvarende land te oud duur.
Mocht dit topic ergens anders beter tot zijn recht komen,kick hem dan maar.Dit leek mij de juiste plek gezien het hoge ONZ gehalte van KLB
Als jij inderdaad bedoelt wat ik denk.(bedrijven als DeliXL ,die hun eigen wagens en chauffeurs hebben),dan heb je mazzel.Ik heb al wel gemerkt dat de sfeer in die bedrijven beter is dan bij een transportbedrijf.En het materieel is beter onderhouden.En je krijgt er nog kansen.(alhoewel ik dat met CE betwijfel.)quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:54 schreef Frumzel het volgende:
Ik werk nu in een eigenvervoersbedrijf
Ik ook,maar dat is het probleem.Hier in omgeving Groningen staan ze niet echt om mensen te springen.quote:Omdat ik het even wilde bezien toen nog, wat ik precies wil gaan doen voor langere tijd, heb ik het even laten liggen. Maar grijp dit jaar denk ik wel makkelijker kansen aan, als ze zich weer voordoen.
quote:Je komt echt wel aan een baan. Volhouden en vooral goed zoeken! Succes ermee!
Volgens mij stond er bij Consolid: ervaren chauffeur gezocht.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:20 schreef Devilnl het volgende:
ook nog 2 vacatures gevonden op:
http://www.consolid.nl/
(inter)nationaal chauffeurs zoeken ze.
(Provincie groningen/friesland)
websites die je in de gaten kunt houden (scheelt mij weer copy/pasten etc)
www.vacaturekrant.nl
www.entreeding.com
edit.. *zucht*
Consolid:
Ervaringseisen
NVT, Representativiteit en goede communicatieve vaardigheden zijn belangrijk![]()
Volgens de site van Jan de Rijk moet je minimaal een jaar ervaring hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:33 schreef Xcalibur het volgende:
mijn oom is een aantal jaar geleden geswitched van kok naar vrachtwagenchaffeur... heeft een hoop rijles en opleiding gedaan enzo, maar had natuurlijk geen ervaring. Hij werkt inmiddels al een aantal jaar bij Jan de Rijk... is natuurlijk wel een paar jaar geleden, maar hij was toen wel 40 ofzo en onervaren
Dus het kan wel kennelijk
Niet geschoten is áltijd mis.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Volgens de site van Jan de Rijk moet je minimaal een jaar ervaring hebben.![]()
ik kan me inderdaad voorstellen dat je graag bekenden aan neemt en dus weet dat diegene de sfeer niet zal verpesten.Ik heb zelf bij een koeriersbedrijf gewerkt waar de sfeer ook super was.Altijd lol,altijd gezellig en het bedrijf loopt ook nog eens goed.Onze baas had alles netjes voor elkaar en als een auto naar de garage moest dan gebeurde dat ook. Niet dat je met allerlei gebreken door hoefde te rijden.Door die goede sfeer en die prima baas was je ook bereid om meer te doen voor het bedrijf.Het was ook nooit:"Het bedrijf gaat...", het was altijd :"Wij gaan.." Het voelt als familie,nog steeds voel ik me daar thuis en helaas kon ik door vertrek van een opdrachtgever niet blijven.(ik kom er nog regelmatig op de koffie)Ik weet dus als geen ander hoe belangrijk dat is,die goede sfeer.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:21 schreef Ozziecar het volgende:
Ik reageer even voor mijn man, hij heeft nl. een eigen transportbedrijf.
Hier werken alleen ervaren chauffeurs, de meeste chauffeurs werken hier al sinds de oprichting van het bedrijfje en er is (gelukkig) nog nooit iemand weggegaan. Allemaal trouwe krachten dus
In de loop der jaren zijn er nog enkele chauffeurs bijgekomen, ook dit zijn ervaren krachten die we ook persoonlijk kennen.
Om eerlijk te zijn komt er hier geen onbekende chauffeur binnen, ervaren of niet ervaren.
Het gaat ons vnl. om de sfeer (bedrijfje met slechts 12 chauffeurs) en natuurlijk het vertrouwen. Vandaar dat we alleen "zaken doen" met mensen die we kennen en geen totaal onbekenden in dienst willen nemen.
We hebben 1 keer een uitzondering gemaakt door iemand aan te nemen die we nog niet kenden en die ook geen ervaring had. Dat was een expiriment uit de categorie "eens en nooit weer"
In een maand tijd had hij 3 maal schade gereden en bovendien paste hij bij nader inzien totaal niet in de groep.
Ik heb 2 maanden op een bakwagen gereden bij een transportbedrijf.In de distributie.Ze namen me absoluut niet serieus en de klanten mijns inziens ook niet,gezien de ruigehid waarmee de lading behandeld werd.Als uitzendkracht heb je een groot nadeel:er zijn vele uitzendkrachten die maar wat aankutten.Dat zal dus ook de reden zijn geweest dat ze mij zo dom behandelden.En na twee maanden mocht ik dus nog steeds niet groter.Dus dat overstappen zat er niet in.Het was via een uitzendbureau,trouwens.Dat ik het visitekaartje ben besef ik heel goed.Ervaring in transport heb ik wel,weliswaar als koerier,maar toch.Dan ben je ook het visitekaartje.En flexibel moet je dan ook wel zijn.Mijn vaste koeriersrit begon rond 15.00u en duurde tot 2.00u en ik vond het heerlijk,die 700 km sturen.quote:TS, ik denk dat je het beste eens bij een uitzendbureau langs kunt gaan en probeert om ervaring op te doen op bijv. een bakwagen(tje). Dan krijg je toch wat feeling met de transportwereld + rij-ervaring en kun je makkelijker overstappen naar trailer/combi-chauffeur.
Een net voorkomen en flexibele opstelling zullen je ook zeker helpen, je bent immers een soort visitekaartje voor het bedrijf waarvoor je werkt.
Veel succes!
Maar ja,ze weten dat ik een uitzendkracht ben dus zal ik ook wel niks willen leren.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:39 schreef Ozziecar het volgende:
Als ik je reactie zo lees, dan krijg ik het idee dat je wel ontzettend goed op de hoogte bent en dat je ook zeker wel de goede instelling hebt
Maar waarom doen alle bedrijven daar aan mee?Er zijn best verladers die voor kwaliteit willen betalen.Het koeriersbedrijf waar ik werkte was volgens de directeur van een collega-bedrijf(via Redline,een soort groupage-idee,zeg maar.) het duurste bedrijf waar hij mee werkte.En toch bestaat mijn vorgie werkgever volgend jaar 30 jaar en dat kunnen veel goedkopere bedrijven niet zeggen.Die zitten zo onder prijs dat ze toch wel kapot gaan.En de Polen zijn door hun gepruts en gejat(die verhalen kennen julllie vast ook wel) toch wel gauw op hun retour.quote:Je hebt ook zeker gelijk op het punt waar je over de concurrentie praat en de prijzen die domweg kapotgemaakt zijn doordat er transporteurs onder de normale prijs rijden. Er is de laatste jaren erg veel veranderd in het transportwereldje en de marges zijn echt minimaal geworden. Waar bijv. een schade vroeger afgedaan werd als "kan gebeuren", wordt het nu een halszaak omdat er al bijna niks verdiend wordt en bijv. dat spiegeltje het omslagpunt is tussen net wat winst halen of voor Jan L. rondrijden
Dat zei ik:service is ook belangrijk en netjes en vooral betrouwbaar materieel ook.En goede chauffeurs die lol hebben in hun vak omdat ze weten dat ze serieus genomen worden door de baas.Want dat is ook belangrijk.quote:Wij hebben het grote geluk dat we naast de trouwe werknemers ook trouwe klanten hebben. Deze klanten weten dat ze ergens anders voor een scherpere prijs terecht kunnen, maar toch blijven ze bij ons. Ze weten dat ze goede service krijgen, dat we met fijn personeel werken en dat we ons materiaal altijd in orde hebben. De goodwill van onze klanten en onze werknemers zorgt ervoor dat we nog bestaansrecht hebben, als dat niet zo was dan hadden we zeker onze biezen kunnen pakken. Van de prijs moeten we het immers niet hebben
Op dit moment geloof ik daar niet zo in.Mijn gebrek aan ervaring en mijn daardoor onzekere uitstraling helpen niet echt mee.Tel daarbij op dat ik in Noord-Nederland woon en je hebt een verlies-verlies situatie.quote:Afijn, ik dwaal weer af in mijn enthousiasme)
Ik hoop echt voor je dat je toch nog een leuke baan gaat vinden en ik weet bijna zeker dat je dat nog gaat lukken ook. Je hebt in elk geval een goede instelling en je begrijpt waar het om gaat, dat is in mijn ogen echt belangrijker dan wat dan ook. Er is echt wel een goede werkgever te vinden die dat herkent, het komt vast allemaal wel goed
Willen ze je bij het CWI omscholen ?quote:
Er is niet niks concreets ,maar als ik dat wil hebben ze weinig keus.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Willen ze je bij het CWI omscholen ?
Ja ik dacht dat hun jou alvast wouden omscholen omdat hun er weinig vertrouwen in zouden hebbenquote:Op donderdag 4 januari 2007 12:07 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Er is niet niks concreets ,maar als ik dat wil hebben ze weinig keus.
Ik moet toch eens weer aan het werk.
Ik ken iemand die jaren geleden tegen hetzelfde probleem aanliep als jij. Had alle papieren (ook ADR enquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:51 schreef RealZeus het volgende:
......Zijn hier chauffeurs op Fok? Zo ja,hoe zijn jullie er tussen gerold? Of kun je alleen chauffeur worden als er bekenden /familieleden van je werken?.........
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |