Juist!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:24 schreef XcUZ_Me het volgende:
Spinvis.
Dat soort gebrabbel schreef ik in de eerste twee klassen van de middelbare school in m'n agenda.
Misschien moet ik die eens uit de verhuisdoos vissen en gitaar leren spelen.
Het is dus weer zoiets waar ik geen ruk aan vindt maar dat artistiek verantwoord is.quote:Uit een column
Van Spinvis voel ik me altijd gelukkig, ook al zijn zijn teksten soms erg droevig of zwartgallig. De teksten van Spinvis zijn vrij duidelijk, hoewel ze niet altijd ergens over lijken te gaan. Van die losse absurdistische zinnen. Zinnen als "Vandaag knipte ik een muis in twee, en die lijmde ik toen mooi weer aan elkaar", waarbij jolige Brabantse tantes bij instore optredens spontaan gaan giechelen. Prachtig, niet waar? Het is een beetje het gevoel dat ik vroeger als kind altijd had bij de programma's van de VPRO op de zondagochtend, zoals Mevrouw Ten Kate (na dit programma kwam altijd Reiziger in de Muziek, nog een Spinvis-link) uit de jaren tachtig. Ik kan me niet herinneren er ooit iets van begrepen te hebben, maar toch gaf het me altijd een goed gevoel. Raar, maar leuk, en dat is precies wat de muziek van Spinvis is.
Ronnie gaat naar huisquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
Juist!
Precies wat ik zeg!
Schoolagenda geleuter, als je net op de middelbare school zit!
Kom op zeg...quote:Spinvis over zijn eigen teksten
Het album Spinvis
1 Bagagedrager
Hoe sterk is de eenzame fietser (van Boudewijn de Groot, MK). Eigenlijk moest het een soort Fly like an eagle (van Steve Miller Band, MK) worden.
2 Smalfilm
Heeft geen refrein. Ik hou van liedjes zonder refrein.
3 Voor ik vergeet
Beetje Franse kleuren, ook door de accordeon natuurlijk. Gaat niet over Alzheimer hoor, sommigen denken dat. Het gaat gewoon over dat alles wordt uitgewist.
4 Astronaut
Niet bang zijn, springen!
5 Ronnie gaat naar huis
Eigenlijk gaat Ronnie helemaal niet naar huis. Eigenlijk blijft hij op zijn kamertje zitten, in zijn hoekje, en vlucht in zijn fantasie, fantaseert over het leven dat hij nooit zal hebben. Op het einde zingen de kinderen die Ronnie nooit zal hebben.
6 In de staat van narcose
In plaats van de verwachte verdoving brengt de injectie onze held een ongewone helderheid, leidend tot bijna oud-testamentische visioenen.
7 Mike Clark
Mijn kleine bijdrage aan de anti-global movement.
8 Herfst en Nieuwegein
Een info-zuil, een plattegrond. U Bevindt Zich Hier. De bedenker van dat regeltje had op alle fronten gelijk.
9 Handige tante/jongen met geld
Was de omschrijving in een kruiswoord puzzel: 7 letters, beginnend met een 'G'.
10 De talen van mijn tong
Die jongen verzint gewoon alles, en als hij dan tegen zijn vriendin zegt dat hij van haar houdt, dan weet ze het ook niet meer.
11 Leo's definitieve aquarium
Geen commentaar.
12 Limonadeglazen wodka
Over een vriend die dood ging.
13 Regen en patchoulli
Instrumentaal. Mijn vader was in de 70er jaren actief in de PSP, penningmeester, vaak zat de hele top beneden aan de keukentafel. In Paradiso was er een bijeenkomst. Het regende. Iedereen gooide zijn jas op een grote berg. De kinderen mochten daarin spelen. Alles rook naar regen en patchoelli.
CD / DVD Nieuwegein aan Zee met vijf nummers
1 Het Laatste Wonder
Is de soundtrack van de tv-serie Najib en Julia van Theo van Gogh van dertig seconden uitgebreid naar een echt liedje.
2 Nagemaakte gek
Is een hommage aan Abraham de Winter uit Breda. Dat was een opdracht van de stad Breda voor de manifestatie Het Geheugen Van Een Stad. Ik kende hem niet, maar heb me erg verdiept in zijn teksten. Hij was een conferencier avant la lettre. Midden in zijn grappen, ging hij plotseling een serieuze verhandeling houden over gekkenhuizen. Hij is te horen op één van de oudste plaatopnames in Nederland. Daar heb ik stukjes van gebruikt. Indertijd had Nederland een rijke joodse cultuur, die na de oorlog allemaal weg was.
3 Astronaut
Laïs, een Vlaams vocaal-trio, heeft een speciale versie van het nummer Astronaut gezongen. Ik kwam ze een keer tegen en heb ze gevraagd.
4 Wat zei Alice ook alweer?
Is gemaakt naar aanleiding van een radiomusical over Ferdinand Cheval, een postbode in Zuid-Frankrijk die met stenen een paleis heeft gemaakt.
5 Kindje van God
Heb ik eerder gemaakt voor vpro mp3 voor 12. Maar omdat voor mij een nummer niet snel af is, ben ik er daarna nog verder aan gaan sleutelen tot deze versie. Normaal duurt het wel anderhalf jaar voordat een nummer echt af is.
Ook seborik heeft weleens een vlaag van verstandverbijstering hoorquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:28 schreef GI het volgende:
Als ik iemand geloof op het muziek front is het onze oude mod.
[..]
Het is dus weer zoiets waar ik geen ruk aan vindt maar dat artistiek verantwoord is.
Ga lekker Kluun lezen jijquote:
Ik heb heel eerlijk gezegd maar een nummer van spinvis gehoord. En het enige dat ik me nog herriner is " WTF ???".quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:29 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ook seborik heeft weleens een vlaag van verstandverbijstering hoor
Verder is ie uiteraard puik!
Oh boy, ook Tokus is er voor gevallenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:30 schreef Tokus het volgende:
tsja yvonne, niet bij elke artiest passen middeleeuwse teksten en halfnaakte mannen met doedelzakken op het podium
Nou niet overmoedig wordenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:33 schreef Misstique het volgende:
Blöf schrijft zelfs nog betere teksten..
Ga jij eens kijken of Claudia-X nog single is?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:32 schreef Ringo het volgende:
Gevoel voor ironie en andere subtiliteiten is hier ver te zoeken..![]()
Spinvis
![]()
Of de flapteksten van bouquetreeksjesquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:37 schreef yvonne het volgende:
Wedden dat ie de schoolagenda van z'n vrouw als bron gebruikt?!
Maar waarom trappen volwassen kerels hier dan in?!?!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:38 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Of de flapteksten van bouquetreeksjes.
Ik weet het niet... Misschien komen ze zo in touch with their feminine side ofzoquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Maar waarom trappen volwassen kerels hier dan in?!?!
Stiekem toch jaloers geweest op die romantische fase van pubermeisjes?
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ga jij eens kijken of Claudia-X nog single is?
En staand schijten zeker ?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:45 schreef Soul79 het volgende:
Spinvis is voor mannen die zittend plassen.
He Tour of Duty! Gave serie was datquote:
Oja okay, Spinvis is kleine flauwkunst inderdaad.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:31 schreef thijsdetweede het volgende:
/volwassen kerel meldt
Ach, niet iedereen kan het gevoel in zn donder hebben om Aan de Oevers... hardverscheurend melancholisch te vinden of plaatsvervangend ineen te krimpen bij een belediging als "hij had veel kennis van zaken"
Daar heeft Acda en de Munnik niks mee te maken, overigens. Da's flauwe kleinkunst.
Gewauwel dus.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:18 schreef nietzman het volgende:
In de auto van de week, zag ik een wolk die op Arafat leek is de meest geniale zin in de Nederlandse muziekgeschiedenis. Period.
Maar verder is Nederlandstalige muziek kut hoor. OpGorki
na.
Sowieso dat "in de auto van de week" al. Wtf? Auto van de week? En de auto van de maand dan? Of zou hij soms "van de week, toen ik in de auto zat" bedoelenquote:
Mjah, wij staan natuurlijk een treetje boven het 'gepeupel'.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:25 schreef GI het volgende:
Jij zit op de KunstAcedemie, jouw mening telt niet.
Could have been my words.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:35 schreef nietzman het volgende:
[..]
Mjah, wij staan natuurlijk een treetje boven het 'gepeupel'.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:51 schreef Seborik het volgende:
Yvonne is ook een vrouw van veertig met een sigaret.
Jawel hoor, maar die mensen zijn al dood of gestopt.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:01 schreef d.n3rd het volgende:
Ik denk dat het overigens de sfeer rondom zijn nummers is, die het maakt dat ik het zo tof vind. Die sfeer vind je gewoon bij geen enkele andere artiest terug.
Ik ken ze ook! Sukkels zijn het! Allemaal!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:22 schreef yvonne het volgende:
Maar ik ken volwassen kerels!!! die helemaal dwepen met Spinvis!
Juist in de confrontatie met anderen leer je jezelf kennen. Misschien hou je wel helemaal niet zoveel van Spinvis als dat je wel denkt.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:02 schreef d.n3rd het volgende:
Mja hokjes denken was misschien verkeerd verwoord, 'bekrompen' was misschien beter.
Maar er is natuurlijk altijd nog wel zoiets als smaak he, als je het niet digt snap ik dat best. Maar kraak het niet af
zou ze dan ook ontvoerd zijn door Aliens?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:51 schreef Seborik het volgende:
Yvonne is ook een vrouw van veertig met een sigaret.
De meest geniale zin in de Nederlandse muziekgeschiedenis isquote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:18 schreef nietzman het volgende:
In de auto van de week, zag ik een wolk die op Arafat leek is de meest geniale zin in de Nederlandse muziekgeschiedenis. Period.
Maar verder is Nederlandstalige muziek kut hoor. OpGorki
na.
Is dat niet van Frizzle Sizzle?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:26 schreef yvonne het volgende:
[..]
De meest geniale zin in de Nederlandse muziekgeschiedenis is
"Ik voel me als een kerstboom zonder piek"
Dat is geniaal
Dat sowieso!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:25 schreef Ringo het volgende:
Lucebert is ook gewauwel.
Zo'n man dus die met de baby in de draagzak voor op z'n buik loopt, in touch is met zijn vrouwelijke deel, en die een doos schoolagenda's heeft opgekocht?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:03 schreef YPPY het volgende:
Hij is leuk.En de teksten ook als je ze vaker hoort. En hij is leuk als hij na afloop wat cd'tjes staat te verkopen en posters signeert.
poster met tekst hangt nog steeds hier aan de deur
Ja hallo, hier ben ik al!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:31 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zo'n man dus die met de baby in de draagzak voor op z'n buik loopt, in touch is met zijn vrouwelijke deel, en die een doos schoolagenda's heeft opgekocht?
Het voordeel van video.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:33 schreef wimmul het volgende:
Ik vind dat ene nummer wel aardig...iets met video
Krijgen we nu ook elke maand een tong80-anti-Blof-achtig topic ofzo?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:34 schreef Bupatih het volgende:
Maar yvonne, probeer het eens na te doen? Kom op, gooi er eens een zelfverzonnen Spinvis-achtige tekst in!
Que?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Krijgen we nu ook elke maand een tong80-anti-Blof-achtig topic ofzo?
Zie ik eruit als iemand die met de baby in de draagzak voor op m'n buik loopt, in touch is met haar vrouwelijke deel, en die een doos schoolagenda's heeft opgekocht?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:34 schreef Bupatih het volgende:
Maar yvonne, probeer het eens na te doen? Kom op, gooi er eens een zelfverzonnen Spinvis-achtige tekst in!
M'n laatste topic hier was over Benny Neyman hoorquote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:35 schreef Jarno het volgende:
[..]
Krijgen we nu ook elke maand een tong80-anti-Blof-achtig topic ofzo?
En dat heb je niet eens zelf geopend.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:37 schreef yvonne het volgende:
M'n laatste topic hier was over Benny Neyman hoor
Nee, maar Spinvis ook niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zie ik eruit als iemand die met de baby in de draagzak voor op m'n buik loopt, in touch is met haar vrouwelijke deel, en die een doos schoolagenda's heeft opgekocht?
Kun je nagaan!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:42 schreef dwerg het volgende:
[..]
En dat heb je niet eens zelf geopend.
Yvonne's Benny Neyman adoratie topic.
Je ziet er helemaal niet uit!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zie ik eruit als iemand die met de baby in de draagzak voor op m'n buik loopt, in touch is met haar vrouwelijke deel, en die een doos schoolagenda's heeft opgekocht?
Creatiefquote:
Tof, he?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:56 schreef Seborik het volgende:
Ik heb Spinvis maar weer eens opgezet naar aanleiding van dit leuke topic.
Je ontwijkt de uitdaging!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
De texten bewijzen dat hij gewoon houd van texten waar niemand echt van kan raden waar ze overgaan. Juist dat geeft het wat bijzonders.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:09 schreef DaMart het volgende:
Het ironische is, dat toen ik een tijdje geleden zei dat Spinvis kut is, wat de teksten maar weer bewijzen, ik werd doorverwezen naar The Box voor muziek.
Blijkbaar wist die persoon Spinvis goed te kwalificeren, want hoger dan het niveau Foxkids komt het niet! En zelfs The Box schat ik hoger in.
Daar verschillen wij dan behoorlijk van mening over. Zo bijzonder vind ik dat domme, vals gezongen, gezwets nou echt niet!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:23 schreef Plofkotje het volgende:
[..]
De texten bewijzen dat hij gewoon houd van texten waar niemand echt van kan raden waar ze overgaan. Juist dat geeft het wat bijzonders.
Doe jij het hem maar eens na?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:27 schreef DaMart het volgende:
[..]
Daar verschillen wij dan behoorlijk van mening over. Zo bijzonder vind ik dat domme, vals gezongen, gezwets nou echt niet!
Sommige teksten zijn juist wel erg goed te begrijpen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:23 schreef Plofkotje het volgende:
[..]
De texten bewijzen dat hij gewoon houd van texten waar niemand echt van kan raden waar ze overgaan. Juist dat geeft het wat bijzonders.
Maar ballet vind je niet slecht, toch?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Waarom? Ik ga toch ook niet het Zwanenmeer dansen omdat ik niet van ballet hou.
Wat ik dus probeer te zeggen is dat sommige mensen (met muzieksmaak dus) wel zien waarom deze nummers zo fantastisch zijn en mensen met een smaak van niets (Q-Music en andere kudtradiostation typtetjes) het dus gewoon niet begrijpen..quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:33 schreef DaMart het volgende:
[..]
Waarom? Ik ga toch ook niet het Zwanenmeer dansen omdat ik niet van ballet hou.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:36 schreef Plofkotje het volgende:
[..]
Wat ik dus probeer te zeggen is dat sommige mensen (met muzieksmaak dus) wel zien waarom deze nummers zo fantastisch zijn en mensen met een smaak van niets (Q-Music en andere kudtradiostation typtetjes) het dus gewoon niet begrijpen..
Ballet ik kut!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:35 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Maar ballet vind je niet slecht, toch?
En dat zeg je wel over Spinvis-teksten.
Ja.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:37 schreef DaMart het volgende:
[..]
![]()
Dus omdat ik niet leuk vind wat jij leuk vindt, heb ik geen smaak?
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:36 schreef Plofkotje het volgende:
[..]
Wat ik dus probeer te zeggen is dat sommige mensen (met muzieksmaak dus) wel zien waarom deze nummers zo fantastisch zijn en mensen met een smaak van niets (Q-Music en andere kudtradiostation typtetjes) het dus gewoon niet begrijpen..
Zo bedoelde ik het niet echt, ik gaf maar een voorbeeldje.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:40 schreef Litso het volgende:
[..]
Wat een elitaire kneus ben je als je zo de scheiding legt tussen mensen met en zonder smaak.
Tja, daar bewijs je dus het puberniveau van de gemiddelde Spinvisliefhebber, uitzonderingen daar gelaten.quote:
Mwah, de gemiddelde spinvisliefhebber die ik ken is zeker niet dom.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:42 schreef DaMart het volgende:
[..]
Tja, daar bewijs je dus het lage niveau van de gemiddelde Spinvisliefhebber, uitzonderingen daar gelaten.![]()
Smaak ik gelukkig iets subjectiefs, en niet objectief definieerbaar.![]()
De lyrics zijn volgens jullie ook van laag niveau, dus dat komt wel overeen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:42 schreef DaMart het volgende:
[..]
Tja, daar bewijs je dus het lage niveau van de gemiddelde Spinvisliefhebber, uitzonderingen daar gelaten.![]()
Smaak ik gelukkig iets subjectiefs, en niet objectief definieerbaar.![]()
Nog liever het Nederlands van Spinvis dan het Engels van Kane.quote:
Ik had al een kleine wijziging in mijn post aangebracht (het ging me niet zozeer om dom, meer om het puberale niveau waar ik het mee associeer).quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:44 schreef Litso het volgende:
[..]
Mwah, de gemiddelde spinvisliefhebber die ik ken is zeker niet dom.
Ik vind het alleen van dat pretentieuze gewauwel, het betekent niks en het gaat nergens over en dat in combinatie met die vieze zoetgevooisde stem van 'm maakt dat ik het altijd zo snel mogelijk weer uitzet.
Nee, dat kan niet. Dan zou iedereen van een laag niveau zijn!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:44 schreef Plofkotje het volgende:
[..]
De lyrics zijn volgens jullie ook volgens laag niveau, dus dat komt wel overeen.
Dat was meer als geintje bedoelt dan serieus trouwens..quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:48 schreef DaMart het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Dan zou iedereen van een laag niveau zijn!![]()
Zie ook mijn post hierboven, ik had al wat aangepast.
Oh, als men ernaar wil luisteren, dan houd ik ze ook niet tegen hoor. Zolang ik het maar niet hoef te horen!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:49 schreef Litso het volgende:
Tja, en op zich heeft hij nog best wel grappige zinsneden enzo. Maar om een cd vol nummers te maken met alleen maar aan elkaar gebreide grappige of vreemde zinnetjes is net zo simpel en goedkoop als America's Funniest Home Video's.
En ja, als je er graag naar luistert dan doe je dat toch? Ik heb alleen wat tegen het eeuwige gedweep met dat hij zo literair en weet ik veel wat is.
Ik vind Spinvis goed, ben al vier keer naar een optreden geweest, heb een gesigneerde cd, en ik heb de afgelopen week meer naar Q-Music geluisterd dan naar welke andere zender ook. Wat zegt dat over mij?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:36 schreef Plofkotje het volgende:
Dé kennerquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:19 schreef methodmich het volgende:
Zijn teksten zijn trouwens deels ontstaan door flarden van gesprekken die hij ooit hoorde aan elkaar te plakken. Hij pretendeert zelf nergens dat het poëzie is.
Juist die op het oog losse zinnetjes die dan uiteindelijk erg goed combineren maakt het tot een uniek geheel.
Precies, maar daardoor zit het heel kunstig in elkaar; mensen die dat kwalificeren als foxkids, hebben zelf denk ik gewoon geen niveau. Zodra je enigzins moet nadenken bij tekst en het niet meer kan volgen is het niet automatisch slecht...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:19 schreef methodmich het volgende:
Zijn teksten zijn trouwens deels ontstaan door flarden van gesprekken die hij ooit hoorde aan elkaar te plakken. Hij pretendeert zelf nergens dat het poëzie is.
Juist die op het oog losse zinnetjes die dan uiteindelijk erg goed combineren maakt het tot een uniek geheel.
Die is idd heel goed.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:37 schreef webfreak het volgende:
Spinvis rocks
Bagagedrager of Smalfilm zijn goede voorbeelden.
Waarmee bewezen is dat het gewoon uitermate puikend isquote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:24 schreef hermandeperman het volgende:
Geen idee, ik vind het ook grafmuziek
Tja hoge bomen....quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Toen niemand hem nog kon en hij gewoon de zoveelste onbekende excelsior-artiest was, werd er minder op hem gezeken trouwens
En bij zijn optredens laat hij dan dus op een videoscherm ook vakantiefilmpjes zien.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:27 schreef Arcee het volgende:
Aan de Oevers van de Tijd is ook zo mooi. Ook tekstueel.
De nummers van Spinvis, zeker deze, roepen altijd een onbezorgde zonnige jaren 70-vakantiesfeer op.
Het was geloof ik Yvonnes bedoeling dat er negatief over Spinvis gepost zou gaan wordenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
het is vast te avantgarde voor haar
dat gebeurt bijna bij elk afzeik topicquote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:58 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Het was geloof ik Yvonnes bedoeling dat er negatief over Spinvis gepost zou gaan worden![]()
Helaas Yvonne, je hebt voornamelijk fans en bewonderaars hierheen gelokt![]()
Als er iets muzikaal onverantwoord is, dan is het Kane. Puur een op elkaar gegooid bergje akkoorden, met een vreselijke clichétekst daaroverheen en een dramatische bek van Dinand Woesthoff tussendoor. Ik had ook graag gewild dat het anders was, maarja...quote:
Ik kan niets negatiefs over hem posten, hij heerscht gewoon!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:58 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Het was geloof ik Yvonnes bedoeling dat er negatief over Spinvis gepost zou gaan worden![]()
Helaas Yvonne, je hebt voornamelijk fans en bewonderaars hierheen gelokt![]()
Valsquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:27 schreef DaMart het volgende:
[..]
Daar verschillen wij dan behoorlijk van mening over. Zo bijzonder vind ik dat domme, vals gezongen, gezwets nou echt niet!
Maar Spinvis is wel een 'love him or hate him-muzikant', ik ken er genoeg die het echt helemaal niets vinden. En die mensen hebben het natuurlijk goed misquote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:26 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Vals![]()
Dat is gewoon niet waar. Je kan zeggen dat je iets leuk vindt of niet, maar iets is vals, of het is niet vals. Spinvis zingt niet vals.
Ik zeg ook niet dat je graag naar zijn muziek moet willen luisteren (hoewel ik dat zelf wel graag doe), maar dat je gewoon niet kunt zeggen dat hij vals zingt. Dat klopt gewoon niet (dat zou een muzikaal onverantwoorde uitspraak zijnquote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:27 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Maar Spinvis is wel een 'love him or hate him-muzikant', ik ken er genoeg die het echt helemaal niets vinden. En die mensen hebben het natuurlijk goed mis![]()
Ik vind het anders niet bepaald zuiver. Maar ach, ook daarover kunnen de meningen verschillen he!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:26 schreef PekingDuck het volgende:
[..]
Vals![]()
Dat is gewoon niet waar. Je kan zeggen dat je iets leuk vindt of niet, maar iets is vals, of het is niet vals. Spinvis zingt niet vals.
Briljantquote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:38 schreef Bupatih het volgende:
*Yvonne - Smalfilm*
Nee, van een andere site geplukt, nou goed?quote:
Bij deze dan!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:58 schreef Peter6000 het volgende:
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:38 schreef Bupatih het volgende:
Ik ben een vrouw van 40 met een sigaret
Ik ben admin op FOK! en doe dat heel goed
Ik werd verleden jaar gestalked door ene Sara Raats
En sindsdien gaat het met mij niet zo goed
ik weet wel waar ze woont want je kunt haar zien
Als je googlet op 'een grote bos schaamhaar'
FOK! forum is een raadsel en het gaat als volgt:
't Is een goeie vriend maar altijd te traag
Ik heb een eigen site, ik heb FOK!Radio aan
't Is al weer woensdag, en nog geen last van PMS
Een tijdje terug bloedde ik haast bijna dood
Maar gelukkig heeft geen mens het gezien
Het komt maar zelden voor dat ik een zin goed maak
Maar dat maakt mij echt niks uit
De permban is een raadsel en het gaat als volgt:
Het is voor eeuwig, maar niet voor altijd
Als ik uitlog ben ik een huismoeder
En ik ben erg trots als ik pimp met mijn boek
Op het ogenblik zit ik heel even zonder ban
Maar binnenkort ga ik heel intensief op zoek
Op het forum houd ik soms abrupt een FOK!ker aan
Voor zijn postings op de FOK!frontpage
FOK!ken is een raadsel en het gaat als volgt:
't is soms kut, maar toch doe ik het nog steeds
Ik strooi je ziektes toe ik wens je beterschap
Ik heb een lieve man van 40 jaar
Vandaag postte ik maar een keer of twee
Hopelijk maak ik dat nog goed voor volgend jaar
Maar soms vanuit een hoek zie ik daar Brechtje staan
Met een tas vol Breezer-arsenaal
Danny is een raadsel en ik weet nog niet
Is hij nou rond of gewoon erg kaal?
Ik word straks heel erg oud en ik hou van jou
En m'n koude handen typen heel de dag
Brechtje wil ik beschermen, 'k zie het als een goede daad
Alhoewel dat van m'n dochter niet mag
Dan zeggen ze dat ik zo goed de ruzies stop
En dan lach ik elke keer maar weer mee
Ik heb een raadsel over Spinvis-teksten en het gaat als volgt:
Wat is mooi maar niet voor iedereen?
nanananana...
Zie jou wat een bagger het is?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:51 schreef Bupatih het volgende:
[..]
Nee, van een andere site geplukt, nou goed?
Beloofd!quote:Op zondag 25 juni 2006 16:17 schreef Bupatih het volgende:
Maarre...ga je hem morgen hoogstpersoonlijk inzingen op FOK!radio?Ik denk dat Nolius dat heel erg leuk zal vinden.
Uiteraardquote:Op zondag 25 juni 2006 17:13 schreef Bupatih het volgende:
En dan word ik wel je vaste songwriter voor de rest van je carrière.
quote:Op dinsdag 21 maart 2006 22:28 schreef SunChaser het volgende:
Frans Bauer is oprecht. Die wil met je in een luchtballon of rode rozen voor je plukken. Spinvis zegt, ik wil alleen maar zwemmen maar je hoort intussen best dat ie het liefst keihard wil neuken. ZEG DAT DAN, Hypocriete zak. Nee, spinvis kan me niet bekoren.
Weet je wel waar je over praat!?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:39 schreef Niet-Bubbel het volgende:
Ik heb de hype rondom die gast ook nooit begrepen. Blöf schrijft zelfs nog betere teksten..
... Ik bedoel maar. NIETS is erger dan Blöf.quote:Omarm
Hoe ver je gaat
Heeft met afstand niets te maken
Hoogstens met de tijd
En ik weet niet hoe het komt
Dat ik weg wil
Maar het treft me hard en zuiver
En het houdt hardnekkig stand
Dus hier sta ik
Met een uitgestoken hand
Hoe diep je gaat
Heeft met denken niets te maken
Hoogstens met een wil
En het voelt alsof ik weet
Waar ik heenga
Het leidt me in het donker
En het spot met mijn verstand
Hier sta ik
Met mijn uitgestoken hand
Hoe recht je staat
Heeft met zwaarte niets te maken
Hoogstens met de wind
Spinvisquote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En nog erger, die Spinvis-adepten dwepen ook vaak met Acda en de Munnik..
Nederlandstalige muziek. Bah.
Jaaaaaaaaaaaaaquote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:23 schreef Dagonet het volgende:
Kan dit topic met LIT / Wat is het slechtste boek dat je ooit gelezen hebt? Waarom? gemerged worden?
Goftedomme... !! tijdmachine dit!quote:
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |