Daarom doe ik het even voor haar.
Niets mis mee
quote:Nee das Denny
Op zondag 4 mei 2003 14:17 schreef ThE_ED het volgende:
Is dat die gast van de marsupilami
quote:Nee, dat is Dennie Christiaan.
Om my god, waarom weet ik dit?!
quote:Bijna hetzelfde
Op zondag 4 mei 2003 14:18 schreef Pushit het volgende:[..]
Nee das Denny
quote:Nee, dat is Danny Cristiaan..
Helaas voor Yvonne (en Benny) beginnen de jaren z'n tol te eisen...
In 1974 maakt Benny zijn eerste LP voor de platenmaatschappij Dureco: "Ik wilde als Orpheus zingen". Deze luisterliedjes LP werd niet echt een succes. Pas in 1978 toen Benny van platenmaatschappij verwisselde en zijn eerste single "Lotje" en LP "Samen zijn we rijk" bij CNR uitbracht kreeg hij veel aandacht op radio en TV.
Inmiddels zijn er 23 originele LP/CD's op de markt verschenen, met repertoire waarvan hij zelf alle teksten schreef en waarvan er meerdere met goud en platina zijn onderscheiden.
Met singles was Benny regelmatig succesvol: "Ik weet niet hoe" (1980), "Vrijgezel" (1981), "Ga niet weg van mij" (1987) en "Liefde voor het leven" (1992) werden grote hits. "Waarom fluister ik jouw naam nog" (1985) werd tot nu toe de grootste klapper uit Benny's carrière: no. 1 in de Veronica TOP 40, voor een Nederlandstalige plaat een unieke prestatie.
Bij een NIPO-enquete onder Nederlanders ouder dan 25 jaar in het kader van de "Week van de jaren 80" op Radio 2 in september 2000 werd "Waarom fluister ik je naam nog" gekozen tot de populairste Nederlandse produktie uit de jaren 80.
In het kader van zijn 20-jarig artiestenjubileum werd in februari 1995 in het Luxor Theater in Rotterdam tijdens zijn theaterconcert "20 Jaar Gouden Regen" dat in 54 uitverkochte theaters werd gebracht, een concert-registratie gemaakt die later dat jaar in de vorm van een CD en een VHS-band op de markt kwam (vanaf juni 2002 ook op DVD leverbaar).
Het jaar 1996 begon heel goed met de uitreiking van De Gouden Harp 1995 die Benny in februari mocht ontvangen. Het juryrapport vermeldt: "Benny Neyman is een vaste waarde in de Nederlandse lichte muziek. Hij dwingt die plaats af door zijn natuurlijke charme, gevoeligheid en integriteit, die vriend en vijand -voorzover aanwezig- altijd overtuigt."
Benny Neyman heeft zich ontwikkeld tot een volmaakte zanger-entertainer en een grote theaterpersoonlijkheid. Hij is één van die zeldzaam geworden artiesten die het niet aan te leren geheim bezitten om zich regelrecht in het hart van de luisteraar te zingen. Met zelfgeschreven teksten, waarin hij dingen probeert te zeggen die niet eerder zo zijn gezegd. Die teksten zijn in de loop der jaren Benny's handelsmerk geworden. En wie Benny echt wil leren kennen kan daarvoor terecht bij zijn liedjes, die voor een groot deel autobiografisch zijn en waarin de zanger er geen geheim van maakt dat hij een groot gevoelsmens is.
Laatste CD: "Het mooiste van Benny Neyman"
maart 2002
CNR 200488
Laatste DVD: "Benny Neyman Live" juni 2002
CNR 24205409
Laatste single: "Zolang je bij me bent"
duet met Conny Vandenbos
februari 2003
Red Bullet RB.8.512
Concerttournee 02/03: "Leven in liedjes" 21-11-02 t/m 18-05-03
quote:Bang? Volgens mij weet ze gewoon niet hoe ze topix moet openen:
Op zondag 4 mei 2003 14:08 schreef Seborik het volgende:
Ze heeft het al weken over hem, maar durft geen topic over hem te openen, omdat ze bang is om uitgelachen te worden.Daarom doe ik het even voor haar.
Zij weet niet hoe, zij weet niet, zij weet niet hoe
- Mikeymo -
[Dit bericht is gewijzigd door Patries86 op 04-05-2003 14:20]
quote:Allebei bagger ja, maar bagger die zo fout is dat het weer cool word
Op zondag 4 mei 2003 14:18 schreef ThE_ED het volgende:[..]
Bijna hetzelfde
quote:Weer een Limbo, Heintje ook al
Op zondag 4 mei 2003 14:19 schreef yvonne het volgende:
Benny's wieg stond in Maastricht.
quote:Whahahahahahahahahahahahahha
Op zondag 4 mei 2003 14:18 schreef Barb het volgende:[..]
Nee, dat is Dennie Christiaan.
Om my god, waarom weet ik dit?!
quote:
Benny Neyman heeft geen fanclub, maar wel een vriendenkring van mensen die hem een warm hart toedragen.Zij hebben zich, al weer meer dan 14 jaar, verenigd in de "Telefooncirkel" onder de bezielende en inspirerende leiding van Wil Janssen uit Breugel.
In mei 2003 viert de vriendenkring haar 3e lustrum.
De "Telefooncirkel" stuurt 4x per jaar een uitgebreide mailing.
Verdere informatie vindt u op hun eigen website: www.telefooncirkel.nl
quote:Precies,
Op zondag 4 mei 2003 14:20 schreef Pushit het volgende:
Allebei bagger ja, maar bagger die zo fout is dat het weer cool word
quote:Uit Heerlen
Op zondag 4 mei 2003 14:21 schreef Pushit het volgende:[..]
Weer een Limbo, Heintje ook al
quote:Kerkrade...
Op zondag 4 mei 2003 14:21 schreef yvonne het volgende:[..]
Uit Heerlen
|
Forum Opties | |