abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:50:06 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39110732
Kan mij er niet veel herinneren maar eentje die me nog goed in het geheugen gegrift staat is toch wel Teeth of the tiger van Tom Clancy. Boek eindigt halverwege lijkt wel, personages komen niet uit de verf en zelfs de schrijver haalt sommigen doorelkaar. In z'n eigen woorden is het ook geen goed boek en was het een rushjob.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_39111130
Geld het ook als je hem niet uitgelezen hebt?

De Avonden,....verschrikkelij...zo slecht dat ik zelfs de film heb afgezet
pi_39111281
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:00 schreef Timis.ro het volgende:
Geld het ook als je hem niet uitgelezen hebt?

De Avonden,....verschrikkelij...zo slecht dat ik zelfs de film heb afgezet
Is... er... een film van?

Het boek kon ik wel waarderen trouwens.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_39111312
Ik weet niet of het wel hier past, maar ik heb vorig jaar precies 1 boek gekocht en dat was de Campinggids van de ANWB, BENELUX, maar er stond bijna niks over Belgie in en daar baalde ik enorm van, ik wilde juist naar Belgie!
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:22:10 #5
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_39111972
Davinci Code van Dan Brown. Die beste man mag toch echt eens terug naar een schrijversschool om te leren hoe je een einde aan je verhaal brouwt.

Het tweede boek uit de Lord of the Rings van Tolkien, wat een langdradig geneuzel...

The Brethren van John Grisham, zo slecht dat ik me echt niet meer kan herinneren waar het nou precies over ging....3 ex-rechters ja...maar verder...

Maar ja...ik hou dan ook meer van historische boeken...of Stephen King Ja en hij kan ook draken schrijven...maar niet zo erg als die ik net heb genoemt
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_39113062
De Da Vinci Code, daar had ik problemen mee. Het leest wel als een trein, in dat opzicht was het wel goed. Maar ik had echt het idee dat er telkens essentiële info achter werd gehouden, waardoor je zelf onmogelijk mee kon denken. Zal voor veel mensen misschien juist een voordeel zijn.

Verder weet ik het niet. Echt slechte boeken lees ik nooit uit.
pi_39113576
De Celestijnse Belofte Stond al wekenlang op 1 in de boeken top-10 en werd me van diverse kanten aangeraden. Ik vraag me nog steeds af waarom, wat een waardeloos boek. Zéér slecht geschreven en de inhoud is gewoon een samenraapsel van allerlei filosofische ideeën die al heel lang bestonden.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_39113587
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:22 schreef Semisane het volgende:
Davinci Code van Dan Brown. Die beste man mag toch echt eens terug naar een schrijversschool om te leren hoe je een einde aan je verhaal brouwt.

Het tweede boek uit de Lord of the Rings van Tolkien, wat een langdradig geneuzel...

The Brethren van John Grisham, zo slecht dat ik me echt niet meer kan herinneren waar het nou precies over ging....3 ex-rechters ja...maar verder...

Maar ja...ik hou dan ook meer van historische boeken...of Stephen King Ja en hij kan ook draken schrijven...maar niet zo erg als die ik net heb genoemt
ik vond het einde van de DaVinci Code inderdaad ook erg slecht. Het leek wel of hij het wilde afraffelen om op tijd in de winkels te hebben.....

LotR....tjah...ik vond het heerlijk om te lezen, had ze alle drie achterelkaar in no-time uit.
maar je moet er van houden..

tip: Blindness van Jose Saramago...wel moeilijk boek, dus enige leeservaring vereist!
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:58:44 #9
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_39115537
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:57 schreef Isabeau het volgende:
De Celestijnse Belofte Stond al wekenlang op 1 in de boeken top-10 en werd me van diverse kanten aangeraden. Ik vraag me nog steeds af waarom, wat een waardeloos boek. Zéér slecht geschreven en de inhoud is gewoon een samenraapsel van allerlei filosofische ideeën die al heel lang bestonden.
Is dat dat boek over die schapenherder die naar het midden-oosten wandeld...ofzow? Of is dat nou weer een ander boek die het predikaat " " verdient.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_39115566
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:58 schreef Semisane het volgende:

[..]

Is dat dat boek over die schapenherder die naar het midden-oosten wandeld...ofzow? Of is dat nou weer een ander boek die het predikaat " " verdient.
Dat is "De Alchemist" van Paulo Coelho, komt uit diezelfde hoek.
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:05:09 #11
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_39115696
Het slechtste boek, tja, lastig hoor!

Er zijn zat boeken waar ik niet doorheen kwam, maar dan moet je denken aan Günther Grass en Marcel Proust en James Joyce en dat soort auteurs - niet bepaald slecht dus maar gewoon niet mijn kop thee.

En bij echter bagger blijf ik sowieso uit de buurt (Da Vinci Code is geen hoogstaande literatuur, maar absoluut een pageturner, dus zeker niet slecht!).

Ik ga er dus nog even over nadenken, maar plaats alvast wel een post in dit topic.
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:05:58 #12
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_39115721
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:05 schreef Conflict het volgende:
Ik weet niet of het wel hier past, maar ik heb vorig jaar precies 1 boek gekocht en dat was de Campinggids van de ANWB, BENELUX, maar er stond bijna niks over Belgie in en daar baalde ik enorm van, ik wilde juist naar Belgie!
.

De Grote Bosatlas (52e editie) viel mij wat tegen. Ik had er meer van verwacht. Weinig diepgang mijns inziens.
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:08:16 #13
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39115777
donna tartt de kleine vriend. by far.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:11:33 #14
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39115870
Ik heb vroeger door omstandigheden eens een paar romans gelezen van de Antwerpse zogenaamde "cultschrijver" J.M.H. Berckmans. Dat hij eigenlijk vooral fulltime alcoholicus en psychoticus is, dat viel er wel aan af te lezen. Wat een tenenkrommende, eindeloze, repetitieve bagger was me dat zeg!

Volgens mij ben ik geen enkele pagina tegengekomen zonder het woord "stront", "bescheten" of "ondergezeken". En dan te bedenken dat hij op een bepaald moment om een of andere onbegrijpelijke reden zelfs door Vlaamse critici een beetje "gehyped" werd.

edit: hier een kortverhaal van hem, dan krijg je een impressie
http://www.brakkehond.be/60/berck1.html

[ Bericht 18% gewijzigd door Clourhide op 22-06-2006 16:19:29 ]
---verdwijnt---
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:12:33 #15
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_39115897
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:08 schreef zoalshetis het volgende:
donna tartt de kleine vriend. by far.
Hoe kun je dat zeggen!
Zelden zo'n sfeervol boek gelezen. Het zweet druipt er haast letterlijk van af!
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:17:08 #16
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39116035
Alles van Mulisch. En van de roman Vergeten Farao van Barbara Veenman
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:20:07 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39117883
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:12 schreef Frollo het volgende:

[..]

Hoe kun je dat zeggen!
Zelden zo'n sfeervol boek gelezen. Het zweet druipt er haast letterlijk van af!
misschien ben ik in de war met de titel van haar laatste boek, want die bedoelde ik.

edit: nee ik ben niet in de war, het slechtste boek ooit!

[ Bericht 7% gewijzigd door zoalshetis op 22-06-2006 18:43:09 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_39118373
Siegfried van Harry Mullisch. Wat een zelfverheerlijking.
Het mooie is wel dat Reve het verschijnen van dit boek al in 1973 al voorspeld heeft in het volgende gedicht:

Afrekening

Het nieuwe prachtboek van de intellectueel H.M.
gaat niet over God, niet over de Liefde,
niet over de Dood.
Het gaat over een zeepbel die uiteenspat.
Men noemt dit werk: 'sterk autobiografisch'.

pi_39118676
Opwaaiende zomerjurken van Oek de Jong. Ik ergerde me enorm aan de taal- en stijlfouten.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  Admin donderdag 22 juni 2006 @ 18:13:27 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39119235
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, alles, ALLES van Arnold Grunberg
Vre-se-lijk!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_39119314
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:13 schreef yvonne het volgende:
Vre-se-lijk!
Dat je daar überhaupt nog doorheen kunt komen, en nog de moed hebt om aan een volgend boek van hem te beginnen...

donderdag 22 juni 2006 @ 18:21:06 #22
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39119417
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:13 schreef yvonne het volgende:
Vre-se-lijk!

Ik vind hem zooooooo, zooooooo, nou ja, je zou hem verwachten in het publiek van Spinvis.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  Admin donderdag 22 juni 2006 @ 18:21:54 #23
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39119443
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:21 schreef Dagonet het volgende:

[..]

[afbeelding]

Ik vind hem zooooooo, zooooooo, nou ja, je zou hem verwachten in het publiek van Spinvis.
En Spinvis is ook al zo erg
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin donderdag 22 juni 2006 @ 18:23:32 #24
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_39119495
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:17 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat je daar überhaupt nog doorheen kunt komen, en nog de moed hebt om aan een volgend boek van hem te beginnen...

"Je begrijpt het niet"
"Je moet echt deze lezen, zo toegankelijk"

En lief zoals ik ben probeer ik het nog eens

pi_39119499
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:57 schreef Isabeau het volgende:
Jaaa, die wilde ik ook zeggen, maar ik kwam niet meer op de naam.
Oh, wat was dat slecht geschreven!
En dan mensen helemaal onder de indruk van al die 'nieuwe' ideeën van de schrijver.

Om te huilen. Echt.
Ja, die met de ballen in de bek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')