Is natuurlijk een fries dorp hoe kan het ook andersquote:
Dat klinkt ook nergens naar.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:27 schreef Croupouque het volgende:
Retranchement.
Daar ben ik ook weleens op vakantie geweest!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:27 schreef Croupouque het volgende:
Retranchement.
Rukfun klinkt toch niet smerig?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:29 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Dat klinkt ook nergens naar.
Of Rrrrucphen.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:24 schreef Intxaurraga het volgende:
Of Ulft. Hoe intens lelijk.
Ik kom uit die buurt, ook bekend van andere hoogtepuntjes zoals Boerenhol, Philippine, Schapenbout en Kuitaard.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:31 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Daar ben ik ook weleens op vakantie geweest!
Toen stonden we trouwens naast Harrie (van die geile neukfurby) op de camping.
Ohja en de uitspraak doet 't em: Reesement.
Maar je spreekt het in alle gevallen gewoon uit als oo. Helaas weten ze dat op de radio niet, en daardoor klinkt het soms stom.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:42 schreef Kindervriend het volgende:
Alles met 'oi' is redelijk dubieus.
Goirle, Oirschot, Oisterwijk.
Ik ookquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ben ik de enige die gelijk aan "Urk" denkt?
Vond ik ook altijdquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Purmerend.
Het klinkt gewoon stom.
Sorry Duvel![]()
Tja, als je de juiste uitspraak niet kent klinkt het idd erg debiel...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:42 schreef Kindervriend het volgende:
Ik heb een Fransman ooit Oirschot als "Waarschoo" horen uitspreken, toen hij de weg vroeg. Toen is hij naar Polen gestuurd, vrees ik.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tja, als je de juiste uitspraak niet kent klinkt het idd erg debiel...
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:56 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ik heb een Fransman ooit Oirschot als "Waarschoo" horen uitspreken, toen hij de weg vroeg. Toen is hij naar Polen gestuurd, vrees ik.
Die is wel heel tof!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:56 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ik heb een Fransman ooit Oirschot als "Waarschoo" horen uitspreken, toen hij de weg vroeg. Toen is hij naar Polen gestuurd, vrees ik.
Ter IJssel, Rijsel.quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:00 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Is er trouwens iemand in de zaal die mij kan uitleggen waarom Lille in België Rijssel heet?
Ernstige verwarring onderweg, de eerste keer richting Disneyland Parijs.
wa is er now weer mis met diem?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:44 schreef Capa het volgende:
Didam.
Had ik dus ookquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ben ik de enige die gelijk aan "Urk" denkt?
bedacht door maikuuul ofzo?quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:54 schreef eL. het volgende:
Lutjelollem.
Nee hoor, Lutjelollem heeft landelijke bekendheid gekregen door Man Bijt Hond.quote:
Met een u als laatste letter trouwens.quote:Op woensdag 21 juni 2006 01:18 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee hoor, Lutjelollem heeft landelijke bekendheid gekregen door Man Bijt Hond.
Die laatste is alleen al lelijk omdat de naam "Tjerk" erin zitquote:Op woensdag 21 juni 2006 09:52 schreef Damzkieee het volgende:
Hardinxveld Giessendam,
Tsietjerkstradeel
lemelerveld is ook niet de van het hoor!quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:10 schreef Intxaurraga het volgende:
O, en Dalfsen.
Het klinkt als Smurfentent, en doorgaans wordt het uitgesproken als "Purmuurrreeend". Afschuwelijkquote:
Dit zijn geen plaatsnamen, dit zijn gemeentenamen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:36 schreef Koewam het volgende:
Drechterland
Noorder-Koggenland
Stede Broec
Wester-Koggenland
Het is een verbasterde vorm van "Schadewijk". En de boeren aldaar spraken het dus inderdaad anders uit.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:25 schreef Kindervriend het volgende:
'Schaijk' klinkt ook best lelijk. Het lijkt echt alsof vroeger een edelman het dorp 'Schijk' heeft gesticht, wat nog redelijk oogt/klinkt. Echter, toen de edelman stierf en de bevolking verpauperde nam het dialect de overhand en spraken die boeren het uit als 'Schaijk'.
Het is maar een theorie hè.
Ah, zie je wel, ik had het weer eens bij het rechte eind.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:32 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Het is een verbasterde vorm van "Schadewijk". En de boeren aldaar spraken het dus inderdaad anders uit.
Harns, Snitsquote:Op woensdag 21 juni 2006 10:40 schreef Kapt.Ruigbaard het volgende:
Alle frieze plaatsnamen in het fries!
En het alsnog als "Schòjek" uitspreken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:32 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Het is een verbasterde vorm van "Schadewijk". En de boeren aldaar spraken het dus inderdaad anders uit.
Onnavolgbaar, het proletariaat.quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:08 schreef Aurelianus het volgende:
[..]
En het alsnog als "Schòjek" uitspreken.
Je bedoelt Wapserveen?quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:24 schreef markiemark het volgende:
wat dacht je van wapselveen?
Saai stinkdorp vol met nepduitsersquote:
De Smakt idd, the horror.quote:
Dat is inderdaad ook heel lelijk.quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:58 schreef jpg97 het volgende:
Goerree Overflakkee
Iddquote:Op woensdag 21 juni 2006 17:58 schreef jpg97 het volgende:
Liempde
Ken ik alleen van het AC-restaurant waar wij altijd aten op de terugweg van vakantiequote:Op woensdag 21 juni 2006 10:22 schreef Intxaurraga het volgende:
-Stroe
Dat vind ik op zich dan wel weer een okéë naam (genoemd naar de ontwerper van het gemaal geloof ik), alleen jammer dat ik het nu zo associëer met de woonboulevard.quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:22 schreef FloggingMolly het volgende:
Cruquius
Oh, dat vind ik juist weer een hele mooie naamquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:36 schreef Annelies-G het volgende:
doodstil ( plaatsjes achter de stad Groningen )
Inderdaad, zo vind ik "Het oventje" , "Boerenhol" en "Nummer een" ook wel briljantquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:51 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Oh, dat vind ik juist weer een hele mooie naam
Wel op de manier zoals de inwoners het uitspreken. Dat wil zeggen; de R klinkt als iemand die een bowlingbal uit probeert te schijten.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:47 schreef existenz het volgende:
Overduidelijk: Haarlem.
quote:Op woensdag 21 juni 2006 03:05 schreef LennyKravitz het volgende:
Hendrik-Ido-Ambacht ... pfff
Het is toch echt Steenenkamerquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:54 schreef Kluupkluup het volgende:
Stenenkamer
In die laatste woon ikquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:42 schreef Kindervriend het volgende:
HEEJ, ik woon in Schapenbout ja!quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:18 schreef Scootmobiel het volgende:En wat dacht je van Erps-Kwerps, Schapenbout, Dove Balg, Jubbegaastercompagnie, De Hulk, Platvoet, Muizenhol, Botshoofd...![]()
Je zult er maar wonen. Loop je ook voor gek zeg, met zo'n plaatsnaam.![]()
Schapenbout?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:25 schreef G-string het volgende:
[..]
HEEJ, ik woon in Schapenbout ja!Heerlijk wonen hoor.
![]()
[afbeelding]
Maar je zal in Goidschalxoord wonen, dat is echt niet uit te spreken.
En Gorinchem, ik bedoel maar... Waarom schrijft je niet gewoon Gorkum...![]()
Haha, LOL. De naam blijft lachen natuurlijk (sorry hoorquote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:25 schreef G-string het volgende:
HEEJ, ik woon in Schapenbout ja!Heerlijk wonen hoor.
![]()
Krommenie spreek ik het liefst uit als Krommeenië, alsof het een derde-wereld land is.quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:53 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Nieuwegein. Of Krommenie.
Dat zijn echt plaatsnamen die klinken alsof ze bij stinkplaatjes in de buurt van Rotterdam horen
Nederweertquote:Op woensdag 5 juli 2006 13:43 schreef Euforie het volgende:
Eind &Budschop
Mijn beste vriendin woont in Limburgquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Je moet het ook niet uitspreken als een Hollander... die plaatsnaam dient alleen uitgesproken te worden door een Limburger
Ligt dat ook niet in Belgie?quote:Op woensdag 12 juli 2006 03:03 schreef Euforie het volgende:
Aarschot !
Ransdaalquote:Op zondag 9 juli 2006 15:38 schreef Tissik het volgende:
Ransdaal.
(De mooiste of lelijkste in het hele topic vind ik tot nu toe Vuilwammes!)
quote:Op maandag 24 juli 2006 00:04 schreef Saekerhett het volgende:
Zit een man in de bus, en die zit met zijn vinger in zijn mond te roeren. Vraagt een andere man: "He, waarom doe je dat?" "Ja, zo kan ik onthouden dat ik naar Roermond moet."
Zegt die andere man weer: "Gelukkig hoef je niet naar Waspik."
Deze plaatsen liggen in Drentequote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:38 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Een impressie van plaatsnamen in Groningen![]()
Gasselternijveenschemond![]()
Gasselterboerveen![]()
Gasselterboerveenschemond![]()
![]()
Ja, klopt was even een scheiding in de post vergeten aan te geven. Heb ze ook in Drenthe gevonden.quote:
Babberich is alleen maar naar omdat ze om de haverklap alles afsluiten daarquote:Op woensdag 21 juni 2006 19:04 schreef bolivian het volgende:
Ik zeg Cuijk.
Babberich is overigens ook vrij naar.
Vergeet niet:quote:Op donderdag 3 augustus 2006 01:04 schreef squiddie het volgende:
in België is het niet minder erg:
boom
peer
minderhout
meerhout
houthalen (waavan al het hout? ik weet het niet)
zottegem
...
zottegemquote:Op donderdag 3 augustus 2006 09:08 schreef Levitation het volgende:
[..]
Vergeet niet:Lommel Grote-Brogel Kinrooi Arendonk Sint Job in 't Goor ![]()
Sint Niklaas
Hoewel Zottegem eigenlijk toch wel de mooiste is.![]()
In die streek woon ik ook (iets zuid-westelijker).quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:37 schreef Gitanki het volgende:
[..]
zottegemgeweldige plaatsnaam
Maar de streek waar ik woon is helaas niet gezegend van mooie plaatsnamen:
De rips, Milheeze, Deurne, Bakel, Mortel, Uden, Helmond, Mierlo, Lierop, Gemert, Handel, Boekel, Erp, Elsendorp, Eindhoven, Nuenen, Gerwen, Beek en donk, Lieshout, Asten
onder andere
Het is Heino...quote:
in die streek woon ik ook (iets zuid-westelijker).quote:Op donderdag 3 augustus 2006 15:20 schreef Levitation het volgende:
[..]
In die streek woon ik ook (iets zuid-westelijker).In Waalre om precies te zijn. Vind ik trouwens ook een lelijke plaatsnaam.
De Belgische plaatsen die ik noemde (Lommel, Grote-Brogel, Kinrooi en Arendonk) liggen hier net over de grens. Als er een verkiezing komt voor de lelijkste Belgische plaatsnaam dan wint voor mij zonder twijfel Zottegem de eerste prijs.De lelijkste Nederlandse plaatsnaam ben ik nog niet voor mezelf uit.
Je hebt ook nog Wezup in Drentequote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:25 schreef dVTB het volgende:
En de drie-eenheid Weesp, Wezep en Wesepe. Dat lijkt gewoon te veel op elkaar![]()
Klinkt als Rochelquote:
Oeps, ik woon in Aarschot (B)quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:47 schreef Levitation het volgende:
Tot nu toe in dit topic genoemd:Aalten Aarschot Achterste Erm Met stip mijn langste post ooit ![]()
Op verzoek:quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:34 schreef p-etr-a het volgende:
Waarom zou je het niet zo doen? Het gaat heel snel, je bent zo van 300 naar 150 en weer de helft et cetera.
Goed idee!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:24 schreef dVTB het volgende:
De lijst van Levitation telt 328 plaatsnamen. Voeg je daar nog Raalte, Lierderholthuis en Wormer bij, dan kom je op 331. We moeten uiteindelijk via een knock-out system uitkomen op 1 naam, dus moeten we eerst naar 128 -> 64 -> 32 -> 16 -> 8 -> 4- >2 -> 1.
Er zijn drie reële opties: We schrappen 75 plaatsnamen om op 256 uit te komen (2x 128), of we proberen de lijst aan te vullen tot 384 namen (3x 128). Dan doe je een eerste ronde waarbij drie namen met tegen elkaar opnemen. Een ander scenario kan nog zijn om van de bestaande lijst van 331 namen precies 11 namen te schrappen. Je komt dan uit op 320 (5x64). Als je dan een eerste ronde doet met vijf plaatsnamen tegen elkaar, houd je er na 1 ronde 64 over...
Kortom:
- 75 namen eruit, daarna knockout 256/2 - 128/2 - 64/2 - 32/2 etc...
- 53 namen erbij, daarna knockout 384/3 - 128/2 - 64/2 - 32/2 etc...
- 11 namen eruit, daarna knockout 320/5- 64/2 - 32/2 etc...
Zeg het maar!
Voeg dan ook even de namen toe die anderen genoemd hebben en niet alleen je eigenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:24 schreef dVTB het volgende:
De lijst van Levitation telt 328 plaatsnamen. Voeg je daar nog Raalte, Lierderholthuis en Wormer bij, dan kom je op 331. We moeten uiteindelijk via een knock-out system uitkomen op 1 naam, dus moeten we eerst naar 128 -> 64 -> 32 -> 16 -> 8 -> 4- >2 -> 1.
Er zijn drie reële opties: We schrappen 75 plaatsnamen om op 256 uit te komen (2x 128), of we proberen de lijst aan te vullen tot 384 namen (3x 128). Dan doe je een eerste ronde waarbij drie namen met tegen elkaar opnemen. Een ander scenario kan nog zijn om van de bestaande lijst van 331 namen precies 11 namen te schrappen. Je komt dan uit op 320 (5x64). Als je dan een eerste ronde doet met vijf plaatsnamen tegen elkaar, houd je er na 1 ronde 64 over...
Kortom:
- 75 namen eruit, daarna knockout 256/2 - 128/2 - 64/2 - 32/2 etc...
- 53 namen erbij, daarna knockout 384/3 - 128/2 - 64/2 - 32/2 etc...
- 11 namen eruit, daarna knockout 320/5- 64/2 - 32/2 etc...
Zeg het maar!
Volgens mij heb ik dat gedaan... - Een paar namen waren al toegevoegd door degene die de lijst had gemaakt (zie onderaan zijn lijst). Ik heb alleen nog de namen toegevoegd die volgens mij nog niet waren genoemd. Als ik iets over het hoofd heb gezien, hoor ik het wel...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:30 schreef Troel het volgende:
Voeg dan ook even de namen toe die anderen genoemd hebben en niet alleen je eigen![]()
Hmm, dat waren Belgische namen, ik was te vroeg met gillen, mijn excuses!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:49 schreef dVTB het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat gedaan... - Een paar namen waren al toegevoegd door degene die de lijst had gemaakt (zie onderaan zijn lijst). Ik heb alleen nog de namen toegevoegd die volgens mij nog niet waren genoemd. Als ik iets over het hoofd heb gezien, hoor ik het wel...
Teller staat nu op 332. Ik heb de indruk dat we er wel in slagen om de lijst aan te vullen tot 384 namen.... Dan wordt het een eerste ronde met 3 plaatsnamen tegen elkaar...
Er zijn in het topic inderdaad ook Belgische plaatsnamen genoemd, zoals Zottegem en Peer. Ik heb mijn best gedaan deze uit de lijst te houden. Al ben ik bang dat bijvoorbeeld Aarschot ten onrechte is de lijst terecht is gekomen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Hmm, dat waren Belgische namen, ik was te vroeg met gillen, mijn excuses!
Klinkt inderdaad als een aandoeningquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:44 schreef Troel het volgende:
Ermelo
George Bakerquote:Op zondag 15 oktober 2006 20:49 schreef kwib het volgende:
Annapoulona Blanca![]()
![]()
![]()
Klinkt echt als een trailpark![]()
1e en 1e exloërmond is geen groningen maar drenthe.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:10 schreef JohanTop het volgende:
Gulpen, Trintelen, Boerakker, Tytsjerk
Maar de allerergste is wel St. JoostEn erg veel in oost-groningen
zoals 1e en 2e exloermond, Ter Apelkanaal, en Jipsingboermussel, Musselkanaal,
Zeerijp![]()
Gaarkeuken is trouwens een gehucht.. (ik woon er 5km vandaan)
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:35 schreef veldmuis het volgende:
Hihi je mag pas Rucphen aan je Pernis als je eerste je Waspik
HAHAHAHAHAHHAHAHAHAA
Odiliapeelquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:52 schreef Damzkieee het volgende:
Oudilliapeel ofzoook erg. In de achterhoek heb je ook een bult lompe plaatsnamen trouwens
![]()
Anna Paulownaquote:
Hmmm, ik had al twijfels over de spelling (Nederland is mijn goeiste vakequote:Op zaterdag 28 oktober 2006 22:56 schreef JDude het volgende:
[..]
Anna Paulowna
Dat ze maar wel even goed in die lijst komen.
Niet geheel toevallig liggen die ook erg dicht bij elkaar. Misschien is er in dat gebied wel een overvloed aan chromosoompjes?quote:Op maandag 30 oktober 2006 11:17 schreef IkWilbert het volgende:
Dan moet ik toch gaan voor:
Enter
Rectum
Notter
Zuna
En zeerijp licht niet in Oost-Groningen maar in Noord-Groningenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:10 schreef JohanTop het volgende:
Gulpen, Trintelen, Boerakker, Tytsjerk
Maar de allerergste is wel St. JoostEn erg veel in oost-groningen
zoals 1e en 2e exloermond, Ter Apelkanaal, en Jipsingboermussel, Musselkanaal,
Zeerijp![]()
Gaarkeuken is trouwens een gehucht.. (ik woon er 5km vandaan)
Op vrijdag 20 oktober 2006 19:04 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
[..]
1e en 1e exloërmond is geen groningen maar drenthe.
Bedoel 1e en 2e. Kan het bericht niet meer wijzigen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 19:04 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
[..]
1e en 1e exloërmond is geen groningen maar drenthe.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:40 schreef Croupouque het volgende:
En Rectum natuurlijk, de Nederlandse versie van Mianus.
officieel de langste plaatsnaam in nederlandquote:Op zaterdag 4 november 2006 15:18 schreef Light het volgende:
Gasselteboerveenschemond. Met drie keer woordwaarde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |