Dat is ook heel gaaf!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:20 schreef thatsme het volgende:
ik kom uit de omgeving.. doe er vooral boodschappen
Je moet dan ook niet slapen maar stappenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:02 schreef Pleun het volgende:
Ja gadverdamme! Heel de stad vergeven van de toeristen zodat je er niet meer door kunt en de hele avond die klote muziek keihard zodat je niet kunt slapen!![]()
![]()
hehe ik ook.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:03 schreef crackhead het volgende:
Meppel. Ik kwam daar wel eens in de Lord.
Ze komen er weer aan! Ik heb dit evenement vorig jaar voor het eerst meegemaakt. Erg leuk, vooral omdat er zo veel verschillende dingen te doen zijn. Hebben ze trouwens elk jaar dezelfde thema's? Ik herinner me vrijwel alle dagen die dit jaar op het programma staan nog van vorig jaar. Circus en straattheater vond ik toen erg leuk.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:43 schreef achterhetspoor het volgende:D
o
n
d
e
r
d
a
g
M
e
p
p
e
l
d
a
g
.
Ja die thema's lijken meestal wel redelijk op elkaar en ach het stelt niet heel veel voor maar het pleinenfestival 's avonds is vaak wel erg gezellig. En als het een beetje lekker weer is kan je je op zo'n dag prima in Meppel vermaken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:03 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ze komen er weer aan! Ik heb dit evenement vorig jaar voor het eerst meegemaakt. Erg leuk, vooral omdat er zo veel verschillende dingen te doen zijn. Hebben ze trouwens elk jaar dezelfde thema's? Ik herinner me vrijwel alle dagen die dit jaar op het programma staan nog van vorig jaar. Circus en straattheater vond ik toen erg leuk.
In meppel mag je op vrijdag in de zomer een kater hebbenquote:Die Donderdag Meppeldag-man is trouwens erg apart.
Ik vind het lawaai ook wel een beetje irritant als ik bijvoorbeeld zelf de volgende dag moet werken (tja het is toch gewoon weer vrijdag de dag erna), maar over het algemeen vond ik het vorig jaar vooral leuk.
is het ook niet vanwege de ballonnen leuk voor de kinderen maar verder.quote:Oh hebben jullie die optocht aan het eind ook gezien? Daar vond ik nou eens echt niks aan!
Dat is zeker. Het gaat meer om de sfeer dan om de onderwerpen. Maar goed, ik vind het toch wel leuk dat theater op straat. Daarvoor ga ik wel de straat op.quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:08 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Ja die thema's lijken meestal wel redelijk op elkaar en ach het stelt niet heel veel voor maar het pleinenfestival 's avonds is vaak wel erg gezellig. En als het een beetje lekker weer is kan je je op zo'n dag prima in Meppel vermaken.
[..]
Ook als je de volgende dag bij oudjes moet gaan schoonmaken?quote:In meppel mag je op vrijdag in de zomer een kater hebben.
Haha ach ook die oudjes zijn ooit jong geweestquote:Op woensdag 21 juni 2006 00:21 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat is zeker. Het gaat meer om de sfeer dan om de onderwerpen. Maar goed, ik vind het toch wel leuk dat theater op straat. Daarvoor ga ik wel de straat op.
[..]
Ook als je de volgende dag bij oudjes moet gaan schoonmaken?
Supertollquote:Op woensdag 21 juni 2006 02:34 schreef cerror het volgende:
Meppel ist krieg.
Wel?quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:50 schreef cerror het volgende:
Trouwens, Meppel heeft stadsrechten.
Emmen heeft ze niet gevonden helaas.quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:52 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Wel?
Hmm, die geven ze tegenwoordig ook zowat overal bij![]()
Je weet wel, noorder dierenpark e.d.quote:Op woensdag 21 juni 2006 03:05 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wat is een Emmen, ?? kun je dat bij de Blokker kopen ??
O ja, daar heb ik binnenkort familiedagquote:Op woensdag 21 juni 2006 03:07 schreef cerror het volgende:
[..]
Je weet wel, noorder dierenpark e.d.
Emmen is technisch een gehucht of dorp.
In ieder geval geen stad.
Wat moet je daar nou weer dan? Een van de saaiste stations die ik ken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 03:12 schreef SatanicWarrior het volgende:
Ik kom alleen een paar keer per week op het station in Meppel.
Akkrum, Haren en Grouw winnen hetquote:Op woensdag 21 juni 2006 10:43 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Wat moet je daar nou weer dan? Een van de saaiste stations die ik ken.
Ik werk op vrijdag en nee, een kater is dan niet allowed...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:06 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Je moet dan ook niet slapen maar stappen.
Werk je niet in Meppel zekerquote:Op woensdag 21 juni 2006 11:01 schreef Pleun het volgende:
[..]
Ik werk op vrijdag en nee, een kater is dan niet allowed...![]()
Maar eerlijk is eerlijk, die DMD's zijn erg leuk!
meppelaars zelf zijn niet zo erg... maar de omgevingquote:Op woensdag 21 juni 2006 16:02 schreef MouseOver het volgende:
Leuk stadje. Ben er een paar jaar geleden regelmatig geweest omdat m'n toenmalige vriendin oorspronkelijk uit de buurt kwam. Het spraakgebrek van de locals vind ik ook best charmant, dus daar hoeven jullie je niet voor te schamen
Op een maandag moet ik wachten op de trein naar Groningen en op een vrijdag moet ik wachten op de trein naar Steenwijk.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:43 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Wat moet je daar nou weer dan? Een van de saaiste stations die ik ken.
Ohja dan moet je hier overstappen hè. Ik zat er laatst nog over te denken dat me dat nou echt apart lijkt, Meppel als overstapstation. Het is dan ook idd meer een wachtstation omdat die treinen niet heel geweldig aansluiten.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:11 schreef SatanicWarrior het volgende:
[..]
Op een maandag moet ik wachten op de trein naar Groningen en op een vrijdag moet ik wachten op de trein naar Steenwijk.
als je OV hebt en alles op tijd rijd kan je ook via zwolle!!quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:11 schreef SatanicWarrior het volgende:
[..]
Op een maandag moet ik wachten op de trein naar Groningen en op een vrijdag moet ik wachten op de trein naar Steenwijk.
Vanaf halverwege de Woldstraat de woldstraat in richting de kerk als ik het goed zie. De Woldstraat is die weg die over de Wheem loopt. Genomen vanaf de reparatieturk dus ongeveer.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:26 schreef p-etr-a het volgende:
Nanalune, waar vandaan is die eerste foto genomen?
Ja , vanaf die hoek inderdaad.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:42 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Vanaf halverwege de Woldstraat de woldstraat in richting de kerk als ik het goed zie. De Woldstraat is die weg die over de Wheem loopt. Genomen vanaf de reparatieturk dus ongeveer.
Daar zit de Guitarboxquote:Op woensdag 21 juni 2006 19:42 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Vanaf halverwege de Woldstraat de woldstraat in richting de kerk als ik het goed zie. De Woldstraat is die weg die over de Wheem loopt. Genomen vanaf de reparatieturk dus ongeveer.
Das de naaiturk...quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:42 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Waar, welke krant ??quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:00 schreef -babydoll- het volgende:
[..]
Das de naaiturk...
he brian je staat weer eens in de krant![]()
Denk het ja, daar hebben we al 6 keer mee in de krant gestaanquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:03 schreef nanalune het volgende:
hey, over The Girls ofzow?
De nieuwe Meppeler (gratis krantje). Staat een stukje geschiedenis over je band en de website enzoquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Waar, welke krant ??
kun je die ff langsbrengen ??
wat moeten ze anders schrijvenquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:04 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Denk het ja, daar hebben we al 6 keer mee in de krant gestaan
Van wanneer is 'ie dan??quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:04 schreef -babydoll- het volgende:
[..]
De nieuwe Meppeler (gratis krantje). Staat een stukje geschiedenis over je band en de website enzo
Moet ik hem door de bus gooien morgenochtend? Best leuk stukje is hetquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:07 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Van wanneer is 'ie dan??
Ik heb hem nog niet, of niet meer
Je druft niet gewoon Ezinge te zeggenquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:53 schreef _mimic het volgende:
achter het station
Ja a.s. zondag in het Unreal Caféquote:Op woensdag 21 juni 2006 22:12 schreef _mimic het volgende:
Best nog wel veel meppelers. Misschien leuk om eens een meet te houden?
Ohja daar. Ik kom eigenlijk altijd vanaf de andere kant het centrum binnen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:42 schreef achterhetspoor het volgende:
Haha ik heb het gevonden, leuk om te lezen. Zo meteen even inscannen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:00 schreef -babydoll- het volgende:
he brian je staat weer eens in de krant![]()
Ik woon in het centrum.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:11 schreef guitarist.nl het volgende:
Waar woont iedereen btw, ?
Ik Oosterboer!!
quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:15 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ohja daar. Ik kom eigenlijk altijd vanaf de andere kant het centrum binnen.
[..]
Haha ik heb het gevonden, leuk om te lezen. Zo meteen even inscannen.
[..]
Ik woon in het centrum.
edit:
[afbeelding]
Scan-credits gaan naar PICHT.![]()
Die zou ook graag in dit topic posten maar heeft helaas een ban.
quote:
Zijn we zo groot dan ?quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:28 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik had geen idee dat je band zo groot was!
Voordat ik er woonde kon ik er ook wel verdwalenquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:30 schreef Svensational het volgende:
Ik ben laatst verdwaald geweest in de Oosterboer.
Oosterboer is mooi manquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:30 schreef Svensational het volgende:
Hoever ben je ??quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:32 schreef nanalune het volgende:
wordt wel een beetje nieuwsgierig naar je bandmwah misschien kom ik zondag wel even binnenlopenstrompelen... als ik nog niet bevallen ben iig
![]()
Eruit komen was heen probleem, maar de volgende dag moest ik er een fiets terugbrengenquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:32 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Voordat ik er woonde kon ik er ook wel verdwalen
Nieuwe gedeelte is opzich ook nog best een doolhof
Ik schat zo rond de negen maanden.quote:
quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:34 schreef nanalune het volgende:
39 weken en drie dagen ( zie sig)
Eigenlijk is het heel simpel in de meeste delen heb je 1 'hoofdstraat' die min of meer rond loopt (met hoge straat lantaarns) met daarom heen diverse zijstraten. Alleen zijn er dan weer moeilijke andere achteraf straten tussendoor.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:34 schreef Svensational het volgende:
[..]
Eruit komen was heen probleem, maar de volgende dag moest ik er een fiets terugbrengen. Ik zou het nu nog niet weten
.
quote:
Wow, das een flinkequote:
Dan zou ik je bijna kunnen ruikenquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:35 schreef Djep het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik wandel straks nog ff langs de wold aa![]()
nee, geen idee. Leek ons een leuke verassing..maar volgens de bakerpraatjes heb ik een 'jongensbuik'( alleen van voor)quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:36 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
[..]
Wow, das een flinke
Weet je al als het een jongen of een meisje is ??
Mooie buik!quote:
Nou mij niet, maar die stippelhond van me wel! Die kan stinken!!quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:37 schreef Svensational het volgende:
[..]
Dan zou ik je bijna kunnen ruiken!
Alsof je het van buiten kan zienquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:38 schreef nanalune het volgende:
[..]
nee, geen idee. Leek ons een leuke verassing..maar volgens de bakerpraatjes heb ik een 'jongensbuik'( alleen van voor)
tja , who knows..quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:38 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Alsof je het van buiten kan zien
Loop eens per ongeluk door die straat die je ook in A'dam hebtquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:38 schreef Djep het volgende:
[..]
Nou mij niet, maar die stippelhond van me wel! Die kan stinken!!![]()
Je gaat de kleine direct volgietenquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:41 schreef nanalune het volgende:
[..]
tja , who knows..iedereen heeft wel zijn voorspelling over wat het is , en wanneer .. er staan ondertussen 8 kratjes bier te wachten in een weddenschap.
damm, welke bedoel jequote:Op woensdag 21 juni 2006 23:41 schreef Svensational het volgende:
[..]
Loop eens per ongeluk door die straat die je ook in A'dam hebt!
Nou ja het is toch niet niks wat er allemaal in dat artikel staat, over de popprijs enzo. Ze zijn in elk geval zeer lovend - maar dat is natuurlijk ook omdat jullie uit Meppel komen.quote:
Zéér herkenbaar. Ik heb vorig jaar vakantiewerk gedaan voor de Thuiszorg en alle adressen waren makkelijk te vinden, behalve die in de Oosterboer. Wat een doolhof is het daar.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:30 schreef Svensational het volgende:
quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:41 schreef Svensational het volgende:
[..]
Je gaat de kleine direct volgieten?
Wibautstraat ??quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:41 schreef Svensational het volgende:
[..]
Loop eens per ongeluk door die straat die je ook in A'dam hebt!
quote:
Supertollquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:51 schreef cerror het volgende:
Ah, meppelers!
Zo je hebt niets teveel gezegd over hoe dicht je bij de pabo woont. Dat lijkt me nou nog eens echt relaxt, zo dicht bij je studie wonen.quote:
quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:51 schreef cerror het volgende:
Ah, meppelers!
Waar zit de wold aa?quote:
Oooh dat kutstroompje.quote:
Wat lief!quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:53 schreef Djep het volgende:
[..]
![]()
welterusten, Meppel
dat zegt mijn vader altijd 'savonds als hij de voordeur op slot doet!
Welk nummerquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:52 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik weet het, ik heb er gewoont
Wat een reclamequote:Op woensdag 21 juni 2006 23:58 schreef _mimic het volgende:
Wat gewellig, dit topic
En the Girls komen misschien op DMD ja! Ik heb het een en ander contact met de organisatie via een paar klanten van me (Spijkerman verhuurbedrijf)..
Even afwachten dus!
Op welke dag zouden ze dan moeten komen?quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:58 schreef _mimic het volgende:
Wat gewellig, dit topic
En the Girls komen misschien op DMD ja! Ik heb het een en ander contact met de organisatie via een paar klanten van me (Spijkerman verhuurbedrijf)..
Even afwachten dus!
Ligt aan het thema, en de locatie. Bij schieves zal de beste locatie zijn in mijn ogen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:00 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Op welke dag zouden ze dan moeten komen?
Ik gok op donderdagquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:00 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Op welke dag zouden ze dan moeten komen?
Nee dat klopt,quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:01 schreef _mimic het volgende:
[..]
Reclame? Nee hoor, ik zeg niet dat ik een webdesign/hosting bedrijf heb.. toch?
Ja dat bedoelde ik dus; welk thema denk je dat het beste is. Ik vind het zelf nogal specifieke thema's namelijk en als The Girls lijken op andere bands waarin ze met het artikel vergeleken worden, kan ik geen link leggen naar een van de DMD's.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:00 schreef _mimic het volgende:
[..]
Ligt aan het thema, en de locatie. Bij schieves zal de beste locatie zijn in mijn ogen.
Is dat in die flat, of niet?quote:
http://www.the-girls.nl bedoel je?quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:02 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Nee dat klopt,
Opzich wel reclame voor 'The Girls'![]()
Dat dacht ik zelf ook al. Schieves is altijd anders dan de rest van DMD, de kans is dus groot dat het daar gaat gebeuren, dacht je niet?quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:02 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik dus; welk thema denk je dat het beste is. Ik vind het zelf nogal specifieke thema's namelijk en als The Girls lijken op andere bands waarin ze met het artikel vergeleken worden, kan ik geen link leggen naar een van de DMD's.
Tja je zal het toch eerder via Harry zelf moeten regelen dan denk ik. Spijkerman heeft met de bands niet zoveel te makenquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:00 schreef _mimic het volgende:
[..]
Ligt aan het thema, en de locatie. Bij schieves zal de beste locatie zijn in mijn ogen.
Haha weet ik veel. Ik woon hier pas een jaar, zo goed ken ik de dagen niet. Maar als dat altijd wat afwijkt dan lijkt het me inderdaad prima. Keep us posted.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:04 schreef _mimic het volgende:
[..]
Dat dacht ik zelf ook al. Schieves is altijd anders dan de rest van DMD, de kans is dus groot dat het daar gaat gebeuren, dacht je niet?
Ze gaan het slopen in januariquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:04 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ja, maar is ook al 14 jaar geleden dat ik daar heb gewoont hoor
Dat was misschien wel mn huisgenoot, die komt net thuisquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:05 schreef Djep het volgende:
Was dat een Fok!ker die me net voorbij fietste?![]()
Nu echt welterusten, Meppel, ik hoorde de meppeler toren al twaalf slaan.
Weltrustenquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:05 schreef Djep het volgende:
Was dat een Fok!ker die me net voorbij fietste?![]()
Nu echt welterusten, Meppel, ik hoorde de meppeler toren al twaalf slaan.
Komt vast wel wat moois voor in de plaatsquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:07 schreef Svensational het volgende:
[..]
Ze gaan het slopen in januari.
Waarschijnlijk wel ja. Heb jij goed contact met harry? anders knal ik er zelf ff langs..quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:05 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Tja je zal het toch eerder via Harry zelf moeten regelen dan denk ik. Spijkerman heeft met de bands niet zoveel te maken.
Neuh lang geleden dat ik daar ben geweest. Ben niet zo veel in Meppel meer.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:12 schreef _mimic het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel ja. Heb jij goed contact met harry? anders knal ik er zelf ff langs..
Ok, dat wordt eigen initiatief dusquote:Op donderdag 22 juni 2006 00:15 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Neuh lang geleden dat ik daar ben geweest. Ben niet zo veel in Meppel meer.
Ja ik heb een OV, maar als ik via zwolle ga dan doe ik er een half uur langer over.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:40 schreef thatsme het volgende:
[..]
als je OV hebt en alles op tijd rijd kan je ook via zwolle!!![]()
Ezinge schopt kontquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:54 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je druft niet gewoon Ezinge te zeggen
Nee ik heb geen boers accent of what so ever. Dat is passéquote:Op donderdag 22 juni 2006 10:50 schreef Berkery het volgende:
[..]
Of moet ik skupt zeggen?
* Berkery is import-meppeler
Nee ik ga weg.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:56 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ben je 12 uur vrij?
Ga je ff mee de stad in ?
Hoi Kittyquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:46 schreef -babydoll- het volgende:
*zwaai
quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:59 schreef guitarist.nl het volgende:
Die Meppelers lopen weer lekker bij elkaar te lurken in het fotoboek
Dat heb ik een paar weken geleden al gedaanquote:Op donderdag 22 juni 2006 13:59 schreef guitarist.nl het volgende:
Die Meppelers lopen weer lekker bij elkaar te lurken in het fotoboek
Wanneer ga je er 1 aanmaken ??quote:Op 22-06-2006 14:01 schreef Djep
Hoi! Ik heb geen fobo dus je kunt ook niet bij me kijken. Maar ik kon t niet laten om die van jou te checken...![]()
Hmm dat moet ik binnenkort maar s doen...Als niet iedereen gaat lopen baggeren!quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:02 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Wanneer ga je er 1 aanmaken ??
ik denk, zet hem ff hier neer, misschien reageerd hij wel
Spammen in een fotoboek?quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:06 schreef Djep het volgende:
[..]
Hmm dat moet ik binnenkort maar s doen...Als niet iedereen gaat lopen baggeren!
Enneh...ik ben een zij....
niet iedereen, maar ook geen enkelen!!
Jawel hoor, maar het gaat zo moeilijk als je d'r geen hebtquote:Op donderdag 22 juni 2006 14:17 schreef Djep het volgende:
Aha, nu begrijp ik het!
Enneh, durf jij niet te spammen in een fotoboek??![]()
Misschien wel.quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:52 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
Misschien leuk voor in de OP?
Je kan 'm in ieder geval opengooien voor reacties.quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:09 schreef Djep het volgende:
[..]
Bij jou misschien. Ik moet wikken en wegen![]()
Meppel is alweer groter geworden.quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:52 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
Ja, koophuizen, dat kan ik me niet veroorloven.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:09 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Komt vast wel wat moois voor in de plaats
Op de foto lijkt Meppel heel watquote:Op donderdag 22 juni 2006 19:52 schreef thatsme het volgende:
[afbeelding]
ach het blijft de enigste plaats waar je wilt wezen in deze omgeving!quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:56 schreef -babydoll- het volgende:
[..]
Op de foto lijkt Meppel heel wat![]()
De Berggierslanden wordt nog groter he? Er komt nog een heel stuk bij.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:34 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Je bedoelt de Berggierslanden? Of is er nog meer uitbouw ergens gekomen?
Klopt, maar het wordt niet heel groot hoor.quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:30 schreef Pleun het volgende:
[..]
De Berggierslanden wordt nog groter he? Er komt nog een heel stuk bij.
Verspreid over de komende 25 jaar, in fasen van 6-7 jaar. De fases krijgen ook weer elk een aparte stijl.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:27 schreef Pleun het volgende:
Wow! Dat wist ik helemaal niet joh! Wanneer willen ze dat gaan doen?
Ja dat klopt, de zone wordt niet heel groot. Maar een nobel initiatief is het wel.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:47 schreef achterhetspoor het volgende:
Een ecologische verbindingszone kunnen ze het al noemen als het 250 meter breed is ofzo. Maar richting Nijeveen gaat er ook wel gebouwd worden hoor. Daar heeft de gemeente meer grond in handen dus zal er ook wel wat dichter gebouwd worden.
Dat zeker, dat zeker.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:49 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ja dat klopt, de zone wordt niet heel groot. Maar een nobel initiatief is het wel.
Ik zou het niet weten, meestal wordt dat gerunt door vrijwillegers, dus ik zou het niet weten!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:08 schreef Pleun het volgende:
Is trouwens zaterdag de kringloopwinkel open?
Die gaat dicht, te weinig vrijwilligers.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:08 schreef Pleun het volgende:
Is trouwens zaterdag de kringloopwinkel open?
Zwolle heeft er 3 kun je altijd daar nog heen gaanquote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:36 schreef cerror het volgende:
[..]
Die gaat dicht, te weinig vrijwilligers.
Tot het eind van het jaar blijft het open.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:36 schreef cerror het volgende:
[..]
Die gaat dicht, te weinig vrijwilligers.
Ken jij Invaine (o.i.d?)quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:41 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Zwolle heeft er 3 kun je altijd daar nog heen gaan
Tuurlijk kent hij die.quote:
Ze zijn wel aardig, alleen de muziek is niet zo mooi!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:44 schreef cerror het volgende:
[..]
Tuurlijk kent hij die.
Kutband.
Alleen marcel is tof.
Daar heb ik bier mee gedronken gister.quote:
Houd je klep danquote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:45 schreef dazzled het volgende:
ik heb hier weer verder weinig aan toe te voegen...
Ik ben er niet blij mee dat ie dichtgaat. Pasgeleden heb ik er voor 7,50 een grenen salontafel weggehaald. Afgeschuurd en opgeschilderd en nu heb ik een geweldige tafel die niemand anders heeft.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 01:42 schreef Svensational het volgende:
[..]
Tot het eind van het jaar blijft het open.
En was 't gezellig??quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:06 schreef Svensational het volgende:
[..]
Daar heb ik bier mee gedronken gister.
Aghja, straks moet je een half uurtje rijden voor je goedkope tafelquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:00 schreef Pleun het volgende:
[..]
Ik ben er niet blij mee dat ie dichtgaat. Pasgeleden heb ik er voor 7,50 een grenen salontafel weggehaald. Afgeschuurd en opgeschilderd en nu heb ik een geweldige tafel die niemand anders heeft.
Ja, best welquote:
Kom maar hoor!!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:47 schreef Furia het volgende:
*Ruinerwold meldt
Mag ik ook bij jullie horen?
OMG, dat ik nog zo diep kon zinken
oej,, daar moet even over vergaderd wordenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:47 schreef Furia het volgende:
*Ruinerwold meldt
Mag ik ook bij jullie horen?
OMG, dat ik nog zo diep kon zinken
Welke nieuwe meppelers?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 01:53 schreef Duncan-Death het volgende:
Wie de neuk zijn al die nieuwe Meppelers?
Een rustige thuissituatie is 'veel inloop van het een of ander'?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:26 schreef Djep het volgende:
Ik zoek trouwens in Meppel of in de nabije omgeving van Meppel nog een betrouwbare en ervaren hondenoppas die zelf een rustige thuissituatie heeft. Ik doel dan op kinderen of veel inloop van het een of ander. Iemand een idee? Het gaat om één hond.
Unreal Café morgen middagquote:Op zaterdag 24 juni 2006 21:40 schreef Svensational het volgende:
Nog mensen naar de Lord vanavond?
Ik heb 't net geprobeerd, maar de hond wilde niet mee. Na wat overleg ging ze wel mee, maar na 50 meter was ik en hond doorweekt en mijn paraplu stuk.quote:Op zondag 25 juni 2006 22:00 schreef Djep het volgende:
Ik ga straks honden uitlaten in dit pokkeweer!!
Ga je nog door mijn straatquote:Op zondag 25 juni 2006 23:35 schreef Djep het volgende:
Nou het is nu in ieder geval opgehouden met hozen...Dan toch zo maar ff proberen.
Laat ik de handdoeken maar klaar leggen.
Dan kan ik je bespiedenquote:Op zondag 25 juni 2006 23:42 schreef Djep het volgende:
Nee, alleen langs de wold aa
Jij woont toch niet direct langs de wold aa, toch?
Enneh hoezo?
Ik ga zo de stad inquote:Op maandag 26 juni 2006 00:13 schreef Svensational het volgende:
Had dan even gezegd dat je al ging lopen.
Ik ken iemand die het heeft gedaan, is echt kutwerkquote:Op woensdag 28 juni 2006 17:23 schreef PICHT het volgende:
Wie gaan er allemaal vakantiewerk doen in Meppel? Adecco wil mij namelijk bij Lekkerland neerzetten
dictatuur!quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:23 schreef PICHT het volgende:
Wie gaan er allemaal vakantiewerk doen in Meppel? Adecco wil mij namelijk bij Lekkerland neerzetten
Ach zo erg zal het toch wel niet zijn?quote:Op woensdag 28 juni 2006 17:42 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik ken iemand die het heeft gedaan, is echt kutwerk
Beetje de hele dag orders picken
Ze hebben vast en zeker ook een policy dat je ook donderdag moet werken vanwege de donderdag Meppeldagenquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:20 schreef Djep het volgende:
[..]
dictatuur!
Je mag niet eens op maandag vrij...........tssssssssssssssssss
ik zou me expres lekker vaak op de maandag ziek melden als ik er moèst werken
en dan vooral ook op vrijdagquote:Op woensdag 28 juni 2006 18:46 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ach zo erg zal het toch wel niet zijn?Ik heb tenslotte ook een jaar bij Wehkamp gewerkt in Dedemsvaart, ook orders picken. Met een karretje rondrijden en items erin mikken. Wat zijn trouwens de gewildste plekken om te werken in Meppel?
Ik heb al eens bij de Frico gewerkt, 10 dagen lang en 1400 euro rijker. Verdient als een tiet! Helaas zijn ze erg bevooroordeeld en MOET je jezelf goed neerzetten de eerste werkdag want anders geven ze je geen kans. Ze vonden me daar maar een slampamper, lompe boerenZe vragen er trouwens MBO niveau voor inpakwerk
Ik vraag me af wat al die oude Polen en Marokkanen voor opleiding hebben
![]()
[..]
Ze hebben vast en zeker ook een policy dat je ook donderdag moet werken vanwege de donderdag Meppeldagen
Baat bij een raised aerobed? Of althans een kloon ervan. Moet je wel electriciteit hebben.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:42 schreef Djep het volgende:
Ehh, ja ik wel. Maar degene die met me mee gaat heeft er geen... Zo zit het eigenlijk, en deze persoon wil ivm zijn rug wel een beetje comfortabel liggen. En ik toch eigenlijk ook....
Ik zal t m zeggenquote:Op woensdag 28 juni 2006 22:55 schreef p-etr-a het volgende:
Dan denk ik dat die persoon beter naar een campingzaak kan gaan en iets goeds uitzoeken. Het gemiddelde luchtbed is niet zo fantastisch namelijk, en als hij of zij een goed bed koopt dan geeft dat ook voor volgende keren kamperen geen problemen.
Hmja als het eenmalig is, is het zonde. Maar een verpeste vakantie door rugpijn ook... Het ligt er dus maar net aan hoe erg die klachten zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2006 23:00 schreef Djep het volgende:
[..]
Ik zal t m zeggen![]()
Maar ik denk dat hij zoiets heeft van 'voor een keer kamperen doe ik dat niet'.
morgen ff uitzoeken wat dat is...quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:59 schreef PICHT het volgende:
[..]
Baat bij een raised aerobed? Of althans een kloon ervan. Moet je wel electriciteit hebben.
Je hebt banketbakkerij Amoureus op de Hoofdstraat, daar verkopen ze ook bonbons. Ik ben geen kenner maar ik vond ze lekker.quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:12 schreef thatsme het volgende:
zit er ook ergens een lekkere bonbon winkel in meppel eigelijk?
Bij de PABO.quote:
Joontjes is die op het industrieterein toch ?quote:Op donderdag 29 juni 2006 11:40 schreef Pleun het volgende:
Weet iemand ff snel wat benzine bij Joontjes eigenlijk kost?
Ik zag het, fietste er langs met mijn dames. Buikschuivenquote:
Die orginele aerobed hoeft meer eenmalig, maar het is wel handig om stroom bij de hand te hebben..quote:Op donderdag 29 juni 2006 12:09 schreef Djep het volgende:
PICHT:
Dat bedje van je hoeft maar eenmalig aan de stroom? of continue? Het klinkt wel heel goed!
Graag gedaan! Ze hebben bij de Xenos trouwens van dat spul dat zichzelf opblaast enzo, ruimtebesparend op en top!quote:Op donderdag 29 juni 2006 13:26 schreef Djep het volgende:
Ja goed, dat zal ik s even doen vanmiddag. In ieder geval bedankt voor je aanbod!!
Nog mensen zien rugby'en gisterquote:Op donderdag 29 juni 2006 23:24 schreef Djep het volgende:
sven, hoe is t nou????
Bijzonder!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 11:29 schreef dazzled het volgende:
haha,, nou fijn, ik tank vaak bij de konmas in hoogeveen...
voordeel van motor he,, ik rij superzuinig,!
ik ga zo na het ziekenhuis waar me zus bevallen is.quote:
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:26 schreef PICHT het volgende:
Wel. Bel de gemeente Meppel maar.
bron En Meppel kreeg in dezelfde periode de rang van stad als dat Assen en Den Haag dat kreeg.quote:Einde van stadsrechten
Met de groei van de centrale staat kwam er langzaam een einde aan het fenomeen van het stadsrecht. In de noordelijke Lage landen werden de laatste stadsrechten feitelijk verleend in 1586 (Willemstad). In de periode van het bestaan van de Republiek verwierf alleen Blokzijl (1672) nog een stadsrecht. Na de Bataafse Omwenteling (1795) werden gemeentes naar Frans voorbeeld vormgegeven en werd het stadsrecht - bij wet ¹ - afgeschaft. Hoewel gedeeltelijk hersteld na 1813 kregen steden niet volledig de bevoegdheden terug die zij voordien bezeten hadden: rechtspraak en wetgeving werden steeds meer een zaak van het centraal gezag. Na de grondwet van 1848 en de Gemeentewet van 1851 is het verschil tussen dorpen en steden definitief komen te vervallen.
Stadsrechten die in het begin van de 19e eeuw nog zijn gegeven (aan Delfshaven in 1825 voor het laatst) zijn niet te vergelijken met die uit de Middeleeuwen en meer symbolisch van aard. Door sommigen worden Den Haag en Assen niet beschouwd als stad, omdat deze plaatsen hun stadsrechten kregen in de Franse periode.
¹ Uit Artikel 25 van de "Staatsregeling" 1798:
"Alle Tiend- Chijns- of Thijns-, afstervings- en Naastings-Regten, van welke aard , midsgaders alle andere Regten of Verpligtingen, hoe ook genoemd, uit het Leenstelsel of Leenrecht afkomstig, en die hunne oorsprong niet hebben uit een wederzijdsch vrijwillig en wettig verdrag, worden, met alle gevolgen van dien, als strijdig met der Burgeren gelijkheid en vrijheid, voor altijd vervallen verklaard.
Da's leuk, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:18 schreef WEST het volgende:
[..]
ik ga zo na het ziekenhuis waar me zus bevallen is.![]()
Alles heel goed hier.quote:
Ik ben lekker vrijquote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:06 schreef Pleun het volgende:
[..]
Alles heel goed hier.![]()
Ik ga zo werken. Kort dagje vandaag: hoef maar tot een uur of 7![]()
Bronquote:In 1809 kreeg Meppel stadsrechten.
dankjequote:
dankjequote:
Voor het eerst oom ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:18 schreef WEST het volgende:
[..]
ik ga zo na het ziekenhuis waar me zus bevallen is.![]()
jup de eerste keerquote:
Ik wel, lekker de deur open en dan krijg je dus die herrie! Waar ging het nou eigenlijk over, was het een meezingfestival ofzo?quote:Op zaterdag 1 juli 2006 15:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je woont geen eens in de buurt van het centrum
Nog last gehad ??
Ik hoorde de herrie ookquote:Op zaterdag 1 juli 2006 16:58 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik wel, lekker de deur open en dan krijg je dus die herrie! Waar ging het nou eigenlijk over, was het een meezingfestival ofzo?
Het parkquote:Op maandag 3 juli 2006 18:12 schreef p-etr-a het volgende:
Te warm waarvoor? Lekker naar het park geweest vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |