abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39049054
Apeldoorn wordt wel eens het grootste dorp van Nederland genoemd. Het heeft namelijk nooit stadsrechten gekregen. Van een kleine buurtschap, die voor het eerst genoemd werd in een schenkingsakte uit 792/793 onder de naam "villa ut marca Appoldro", is Apeldoorn uitgegroeid tot één van de tien grootste gemeenten van Nederland met ruim 156.000 inwoners. Apeldoorn is een groene gemeente, want zij ligt midden tussen de prachtige bossen van de Veluwe.

De bekendste attracties van Apeldoorn liggen in de wijk Berg en Bos. In de crisisjaren dertig is hier natuurpark Berg en Bos aangelegd. Dit park is ook nu nog de moeite waard om te bezoeken. Er zijn wandelroutes uitgezet, maar u kunt ook de grote laan vanaf de ingang volgen. Dan ziet u rechts de grote vijver en links de hoogste uitkijktoren van de Veluwe. Aan het eind van de laan komt u vanzelf bij de speelweide. Verder vindt u in dit bosrijke park o.a. herten, wilde zwijnen en de vlindertuin. Het park is ruim 250 hectare groot. Als u het natuurpark bezoekt, kunt u kiezen of u dit doet met of zonder bezoek aan de Apenheul. In dit dierenpark vindt u allerlei soorten apen, van de reuzengorilla tot het allerkleinste aapje. De Apenheul is van april tot november geopend. Alleen bij heel koud of regenachtig weer zijn de apen in de binnenverblijven. De dieren bewonen hier hun eigen ruime bosgebieden. Sommige apen klimmen en klauteren zelfs helemaal vrij tussen de bezoekers. Apenheul beschikt over een aantal horecagelegenheden. Als het mooi weer is bent u vanaf de parkeerplaats van natuurpark Berg en Bos en de Apenheul in tien minuten lopen bij het oudste openluchtzwembad van Nederland, het Kristalbad. Hier kunt u een frisse duik nemen in het 50-meterbad of lekker spelen met de kinderen in het grote kleuterbad. Voor peuters en baby's is er een apart bad met aangrenzend zandstrandje. Uiteraard ontbreken de nodige waterglijbanen niet. Het Kristalbad heeft ook nog een kanovijver. Deze ligt prachtig beschut in de bosrijke omgeving van het Kristalbad en slingert zich om een langgerekt eiland.

Als u meer van pretparken houdt, kunt u het familiepretpark Koningin Juliana Toren bezoeken. De gezellige sfeer en de leuke attracties zorgen ervoor dat de tijd voorbij vliegt. Echt spectaculaire attracties zult u hier niet aantreffen, daarom is dit pretpark vooral geschikt voor gezinnen met kinderen van twee tot twaalf jaar.

Houdt u meer van geschiedenis of van de koninklijke familie dan moet u zeker een bezoek brengen aan paleis Het Loo. De laatste bewoonster van dit paleis was koningin Wilhelmina. Tegenwoordig is het paleis ingericht als museum

De Parkenbuurt, ten noorden van het centrum, is de mooiste wijk van Apeldoorn. Er staan veel oude herenhuizen, soms rijk versierd met ornamenten. Ook is er in deze wijk zelfs voor Apeldoornse begrippen veel groen. In 2005 is de wijk rijksbeschermd stadsgezicht geworden.

Het centrum van Apeldoorn is een mix van oud en nieuw. Er staan vrij veel monumentale panden, maar de oude winkelpanden zijn vaak, in elk geval op de begane grond, ingrijpend gemoderniseerd, waardoor ze veel van hun karakter verloren hebben. 'De stad', de gebruikelijke benaming voor het centrum, heeft vooral een modern, volgens de critici saai, uiterlijk. In het centrum zijn er veel winkelmogelijkheden, vooral geconcentreerd langs de Hoofdstraat, de langste winkelstraat van Nederland en het overdekt winkelcentrum De Oranjerie. Nadeel is dat verreweg de meeste winkels filialen zijn van de landelijke grote ketens en dat er maar weinig speciaalzaken zijn die het centrum iets eigens kunnen geven.

[ Bericht 45% gewijzigd door Spockjuh_ op 21-06-2006 13:54:53 ]
Hooray for boobies!
pi_39049241
Is Apeldoorn qua oppervlakte niet de grootste van Nederland? Apeldoorn is in ieder geval de meeste gemiddelde stad van Nederland blijkt uit cijfers van het CBS ... ooit woonde precies 1 op de 100 Nederlanders in Apeldoorn...
pi_39049533
ik bedoel maar! neej, apeldoorn is kwa oppervlakte ingehaald door ik meen een gemeente uit noord holland.
Hooray for boobies!
pi_39049633
Appletown
AAPeldoorn
Apelhorney

Ja, leuke stad.
pi_39049793
Maar ik denk wel dat het bij 1 deeltje blijft
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:40:05 #6
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:42:28 #7
93744 Finder_elf_towns
pi_39051789
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:49 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is Apeldoorn qua oppervlakte niet de grootste van Nederland? Apeldoorn is in ieder geval de meeste gemiddelde stad van Nederland blijkt uit cijfers van het CBS ... ooit woonde precies 1 op de 100 Nederlanders in Apeldoorn...
Apeldoorn is gewoon cool!
pi_39052081
TS, kan je misschien een poging doen om je openingspost een beetje op te leuken?
pi_39052082
ik weet niet... ben nooit in het centrum geweest geloof ik..alleen in het Loo
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:49:14 #10
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_39052088
Apeldoorn, bejaarden dorp
geen ruk te beleven
pi_39052281
Apeldoorn gekkenhuisssssss!!!1111

Verder niet zo heel veel te doen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:04:17 #12
93744 Finder_elf_towns
pi_39052737
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:53 schreef WeirdMicky het volgende:
Apeldoorn gekkenhuisssssss!!!1111

Verder niet zo heel veel te doen.
Dat is juist waarom Apeldoorn domweg perfect is. Rustig, gemiddeld, blank, groen, onbekend en dodelijk saai.
pi_39052995
En ik heb nog een tijdje gewerkt in de geweldige kroeg 'De Kierewiet' op het Caterplein.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:10:53 #14
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_39053062
Plaza di Christo is oke.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:15:09 #15
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_39053288
breezer tent
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:16:32 #16
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_39053354
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:15 schreef Elusive het volgende:
breezer tent
Daarom is het oké .
pi_39055610
dodelijk saai zou ik graag willen veranderen in uiterst gemiddeld....
Hooray for boobies!
pi_39055635
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:48 schreef Conflict het volgende:
TS, kan je misschien een poging doen om je openingspost een beetje op te leuken?
sir yes sir!! voetbal had even mijn voorkeur, maar stort me vanaf nu weer volledig op Fok..
Hooray for boobies!
pi_39055781
Je vergeet de kazerne van de Koninklijke Marechaussee in de OP
pi_39055803
tvptje, zal morgen wel ff wat info neerdumpen
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
pi_39056371
Hier nog iemand uit Apeldoorn . Maten zuid oost geeft je die panna .
pi_39056668
maten velden roep ik dan maar altijd...
Hooray for boobies!
pi_39057839
zow, intro gemaakt met wat foto's, ik hoor het wel..
Hooray for boobies!
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:07:11 #24
93744 Finder_elf_towns
pi_39058803
Ik neem morgen mijn fototoestel wel even mee op stap en laat de rest van NL zien dat Apeldoorn the place to be is, als je van rust en orde houd.
pi_39059226
goed bezig, gelukkig staan er hier ook nog een paar honderd apeldoorn foto's op den harde schijf, zal daar morgen ook even een selectie uit maken en online werpen!
Hooray for boobies!
pi_39059306
kut imageshack kan niet eens hiernaar toe linken grafcancer

maja ik woon ook in Apeldoorn, wou op de foto in de openingspost aangeven waar(rechtsonderin)

Wel leuk wonen hier, toch redelijk wat criminaliteit wat de spanning erin houdt

uitgaan is redelijk vertieft...maar whiskey is een goeie oplossing...of tinctuur

voor de rest... ja ik blijf hier nog wel even wonen

[ Bericht 85% gewijzigd door FB-aight op 21-06-2006 00:32:06 ]
Als een griekse halfgod op de berg van Olympus terwijl de zon constant met mijn gezicht meedraait.
pi_39059463
juist ja, die foto stond ook al bovenaan in de eerste reactie.. maar ok, centrum apeldoorn met onderin beeld links van het witte pand centraal beheer, meer naar rechts iets omhoog, achter het hoge witte flatgebouw het centrum met de witte dakenlijn van de oranjerie!
Hooray for boobies!
pi_39059792
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:25 schreef Spockjuh_ het volgende:
juist ja, die foto stond ook al bovenaan in de eerste reactie.. maar ok, centrum apeldoorn met onderin beeld links van het witte pand centraal beheer, meer naar rechts iets omhoog, achter het hoge witte flatgebouw het centrum met de witte dakenlijn van de oranjerie!
Maar ik had een rood cirkeltje gezet, waar mijn huis staat
Als een griekse halfgod op de berg van Olympus terwijl de zon constant met mijn gezicht meedraait.
pi_39059890
ooooooooooooooowh, geen cirkel te zien..

maar criminaliteit redelijk?? ik denk als je de cijfers erbij pakt dat apeldoorn echt niet bij de toppers zit, ik lees dagelijkse de lokale media, etc etc maar het valt echt bijzonder mee in apeldoorn.
Hooray for boobies!
pi_39060047
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:21 schreef FB-aight het volgende:
uitgaan is redelijk vertieft...maar whiskey is een goeie oplossing...of tinctuur

voor de rest... ja ik blijf hier nog wel even wonen
In de Bazar chillen is altijd wel relaxed .
pi_39060078
uitgaan gaat ook steeds beter in apeldoorn, helemaal als binnenkort 4000 hbo studenten erbij komen zal het uitgaansgebied een boost krijgen.
Hooray for boobies!
pi_39060203
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:44 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

was ik tot voor kort 3 jaar lang elke dag te vinden
pi_39060255
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:39 schreef Spockjuh_ het volgende:
ooooooooooooooowh, geen cirkel te zien..

maar criminaliteit redelijk?? ik denk als je de cijfers erbij pakt dat apeldoorn echt niet bij de toppers zit, ik lees dagelijkse de lokale media, etc etc maar het valt echt bijzonder mee in apeldoorn.
Nou heb er flink tussen gezeten, en "ondergrond" is er zeker wel criminaliteit..qua handel in diverse dingen
pi_39060340
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:44 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Man bijt hond, na een commando bijt hond..man ...maar ook dames die nog geen vlieg kwaad doen!

....Deze is voor stickert voor het opkomen voor me...
...Kzag het beest op rico inmeppen en shit...wat d8 je wat ik doe? wegrennen als een BITCH?
Ik d8 het niet...nu word ik gelabeld als agressief...door de klappen op me kop paracetamollen..

even los uit de pols
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:54:47 #35
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_39060356
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:07 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik neem morgen mijn fototoestel wel even mee op stap en laat de rest van NL zien dat Apeldoorn the place to be is, als je van rust en orde houd.
maak wat fotos van het kanaal ?
ik heb daar vroeger nog gewoond, naast kistjes ofzo? zou nu wel allemaal gesloopt zijn? tegen over zo'n school (erica college?) weet niet meer hoe die straat heet, zit daar bij de devenstraat brug

[ Bericht 9% gewijzigd door Elusive op 21-06-2006 01:00:37 ]
pi_39061022
Vlijtseweg ofzoiets? Daar bij de brug over het kanaal. Die school zit er nog wel, iig als het die brug is .
pi_39061057
quote:
Ze moeten eens wat aan de wegen doen daar. Die stammen ook nog uit de tijd dat 't een dorp was.
pi_39061143
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:45 schreef Spockjuh_ het volgende:
uitgaan gaat ook steeds beter in apeldoorn, helemaal als binnenkort 4000 hbo studenten erbij komen zal het uitgaansgebied een boost krijgen.
Welke hbo-studenten? Je bedoelt toch niet dat ROC mag ik hopen he.
pi_39062919
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 01:40 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Welke hbo-studenten? Je bedoelt toch niet dat ROC mag ik hopen he.
Saxion gaat meer opleidingen in Apeldoorn beginnen.
pi_39065231
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:22 schreef Spockjuh_ het volgende:
maten velden roep ik dan maar altijd...
Ik ook.

Overigens vind ik Apeldoorn een vergrijsde kutstad. Maar dat is eigenlijk een voordeel omdat rust standaard is en de drukte kan je elders zoeken.
Din jävla kuk!
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:22:24 #41
93744 Finder_elf_towns
pi_39070166
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 01:33 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ze moeten eens wat aan de wegen doen daar. Die stammen ook nog uit de tijd dat 't een dorp was.
Die langs het kanaal wel ja. Gewoon een zandpad midden in de stad zelf
pi_39071080
in de krant van vorige stond dat de gemeente over 2 jaar 70% van alle slechte wegen wil hebben gerepareert. ze trekken daar 2 miljoen euro voor uit, dus dat gaat zeker goed komne.. ;
Hooray for boobies!
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:03:39 #43
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39071853
O daar ben ik geboren en getogen.

Dat getogen met name in de Swing, een heerlijke new wave danskelder in de stad. Lauw bier en maar depressief doen met z'n allen, dat waren nog eens tijden.

Maar goed. Sinds dat Caterplein begin jaren negentig één grote rampestampkermis is geworden vond ik het uitgaan echt geen zier meer aan en ben ik ook maar voorgoed vertrokken uit Apeldoorn.

Wat ik wel erg mis is de mooie omgeving (bossen, de zandverstuiving, heide) en de tuinen van het Loo.
Misschien binnenkort daar maar weer eens kijken
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39072646
de swing!!!! snif... samen met de gigant enige toko's waar ik kwam tijdens het uigaan. geen top40 muziek en geen modetutjes en kraagjes omhoog jongs... heerlijk springen op limb bizkit met hun doorbaak nummer faith!! tegenwoordig zit er een ierse pub, ook gezellig maar indeed is het nu veel van hetzelfde.
Hooray for boobies!
pi_39072686
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 08:09 schreef scarefreak het volgende:

[..]

Saxion gaat meer opleidingen in Apeldoorn beginnen.
Owja? Wanneer?
pi_39072789
ze hebben nu al de hotelschool en gaan volgens mij vanaf volgend jaar nog meer studies richting apeldoorn doen, mits het kabinet daarmee akkoord gaat.
Hooray for boobies!
pi_39072818
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:23 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Owja? Wanneer?
Of al vanaf volgend schooljaar, of dat jaar daar op dacht ik
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:45:22 #48
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39073474
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:22 schreef Spockjuh_ het volgende:
de swing!!!! snif... samen met de gigant enige toko's waar ik kwam tijdens het uigaan. geen top40 muziek en geen modetutjes en kraagjes omhoog jongs... heerlijk springen op limb bizkit met hun doorbaak nummer faith!! tegenwoordig zit er een ierse pub, ook gezellig maar indeed is het nu veel van hetzelfde.
Gigant!

Toen dat nog in dat oude schoolgebouw zat heb ik daar heel wat avonden doorgebracht (en dagen, want mijn toenmalige vriendje zeefdrukte er de affiches voor bandjes en films).

Zeg en bestaat de Flierenfluiter eigenlijk nog dat je weet?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39073949
jazeker, de flierenfluiter zit nog steeds op het vertrouwde stekje aan de marktstraat! gigant in het oude schoolgebouw... prrr.. detail, nirvana heeft daar nog opgetreden in 1990, mijn lieftallige pappie werkte daar toendertijd en heeft me meegenomen, je kan wel zeggen een unieke ervaring achteraf gezien..
Hooray for boobies!
pi_39074267
De gigant kom ik nu nog heel soms om enkel een biertje te drinken in het café. Beneden kwam ik alleen een jaartje of 5 geleden, toen er nog mooie drum 'n bass en techno feesten werden gegeven. Ben helaas iets te vaak teleurgesteld sinds toen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:12:55 #51
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39074568
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:57 schreef Spockjuh_ het volgende:
jazeker, de flierenfluiter zit nog steeds op het vertrouwde stekje aan de marktstraat! gigant in het oude schoolgebouw... prrr.. detail, nirvana heeft daar nog opgetreden in 1990, mijn lieftallige pappie werkte daar toendertijd en heeft me meegenomen, je kan wel zeggen een unieke ervaring achteraf gezien..
Ja dat weet ik nog, van Nirvana

Hoe heet je vader eigenlijk (voornaam), als ik vragen mag?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39074930
zow, even het fotoarchief op mijn pc ingedoken om wat typische apeldoornse foto's boven water te krijgen!

We beginnen lekker centraal, de grote kerk aan de Loolaan. Een plek waar koningin Wilhelmina vaak kwam

De Loolaan wordt Apeldoorns mooiste straat genoemd. Na de renovatie 2 jaar geleden kan ik dit alleen maar beamen. De plek wordt gebruikt voor diverse defiles, aankomstplaats voor wielerondes en ga zo maar door.

Aan het einde van de Loolaan vinden we, goh, Paleis het Loo. Tot 1962 bewoond door de Oranjes, sinds de jaren 80 een prachtig museum die elke Nederlander eens in z'n leven moet hebben gezien.

img]http://www.agovvapeldoorn.com/afbeeldingen/apeldoorn/paleishetloo1.jpg/img]
De gehele Oranje historie is er te zien, de mooiste tuinen van West Europa en een grote lap kroondomeinen daarachter waar je diverse wandelroutes kunt lopen van 2 tot 20 km.

Vanaf het Loo is het maar 10 minuten fietsen richting Park Berg en Bos. in de jaren 30 gemaakt in opdracht van het kabinet onder het mom werkverschaffing.

We beginnen met het Sportpark Berg en Bos waar de plaatstelijke trots AGOVV Apeldoorn speelt. Een schitterend sportpark, door vele kenners het mooiste sportpark van Nederland genoemd, met zijn monumentale houten tribune en schitterende omliggende bospartijen.

Een paar honderd meter verder vinden het bekendste apenpark ter wereld, De Apenheul.

Met z'n loslopende doodskopsaapjes, schitterende buitenverblijven en vele apensoorten waaronder de Gorilla's

Aan het looppad richting De Apenheul vinden we de bosvijver. De oudere Apeldoorners roepen dan gelijk Lumido!! Dit spektakel in het donker met water, licht en geluid was een bijzondere plek om met je geliefde rond te wandelen of een rondje te varen in een gondel.

Vanaf Berg en Bos is het wederom 10 minuten fietsen richting het centrum waar het riviertje de Grift weer naar boven is gehaald.

Na een kleine wandeling door de langste winkelstraat van Nederland hebben we rechts van ons het nieuwe Gemeentehuis wat hoog boven het marktplein uitkomt.

Hooray for boobies!
pi_39074962
Jan is de naam, Jan zonder achternaam voor intiemi..
Hooray for boobies!
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:29:37 #54
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39075300
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:22 schreef Spockjuh_ het volgende:
Jan is de naam, Jan zonder achternaam voor intiemi..
Jan, Jan... god dan moet ik wel heel erg in mijn geheugen graven. Volgens mij werkten er wel meer Jannen bij Gigant

Leuk trouwens dat de Flierenfluiter er nog altijd zit. Misschien maar weer eens een dagje memory lane doen. Al doet het me zo'n pijn om die vernaggelde binnenstad te zien (de Oranjerie en zo )

Apenheul en het Loo gaan wel definitief op de short list nu
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:32:03 #55
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_39075395
Apeldoorn is opsich geen slechte stad om te wonen. Criminaliteit valt mee, wel vrij grijs, onbekend, maar ook erg saai.
Ook schijnt het leven in apeldoorn vrij duur te zijn. Vooral de huizenprijzen zijn vrij hoog.
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:04 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Dat is juist waarom Apeldoorn domweg perfect is. Rustig, gemiddeld, blank, groen, onbekend en dodelijk saai.
blank valt ook wel mee hoor. Moet je eens in zevenhuizen of orden gaan wonen
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:10 schreef Messenga het volgende:
Plaza di Christo is oke.
Nou nee. Erg klein en elke week weer zelfde muziek. Zelfs toen ik half jaar niet was geweest, draaide ze weer dezelfde muziek. Apeldoorn verdient (gezien de groote van het dorp) een grotere en vooral betere discotheek.
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:15 schreef Elusive het volgende:
breezer tent
Precies Bout tent
quote:
Ben benieuwd met wat voor je dingen je aan komt
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:03 schreef Duderinnetje het volgende:
O daar ben ik geboren en getogen.

Dat getogen met name in de Swing, een heerlijke new wave danskelder in de stad. Lauw bier en maar depressief doen met z'n allen, dat waren nog eens tijden.

Maar goed. Sinds dat Caterplein begin jaren negentig één grote rampestampkermis is geworden vond ik het uitgaan echt geen zier meer aan en ben ik ook maar voorgoed vertrokken uit Apeldoorn.

Wat ik wel erg mis is de mooie omgeving (bossen, de zandverstuiving, heide) en de tuinen van het Loo.
Misschien binnenkort daar maar weer eens kijken
Owja Caterplein werd karateplein genoemd omdat er zo goed als elk weekend flinke gevechten waren. Valt nu wel erg mee.
Drugs are good mkay?
pi_39075986
Caterplein, en basically alle uitgaansstekjes in Apeldoorn zijn slecht. Alleen Gigant heeft bij uitzondering nog wel eens iets aardigs op het programma staan.

Maar ach, ik ben sowieso niet echt van het uitgaan. Over de bereikbaarheid van toffe natuur valt geenzins te klagen.
Din jävla kuk!
pi_39076039
tis maar net zo saai als je het zelf maakt zeg ik altijd... owja, ik was natuurlijk de treinlijn apeldoorn dieren vergeten! met de 7 stoomtreinen van VSM, www.stoomtrein.org , ook een aanrader voor op een zonnige dag.

Verder is apeldoorn natuurlijk nu een stad in beweging, stationsomgeving is in november gereed, niet meer terug te herkennen. verder de bouw van het omnisportcentrum, bouw van een nieuw agovv stadion, een compleet nieuwe wijk zuidbroek en ga zo maar even door.
Hooray for boobies!
pi_39076089
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:47 schreef ehqo het volgende:
Caterplein, en basically alle uitgaansstekjes in Apeldoorn zijn slecht. Alleen Gigant heeft bij uitzondering nog wel eens iets aardigs op het programma staan.

Maar ach, ik ben sowieso niet echt van het uitgaan. Over de bereikbaarheid van toffe natuur valt geenzins te klagen.
precies, ik woon dan in de maten ter hoogte van landdrostlaan maar ik sta letterlijk binnen 4 minuten lopen tussen de koeien en boerderijen richting klarenbeek. pak ik de fiets dan is het maar 15 minuten fietsen naar de eerste bossen van de veluwe.
Hooray for boobies!
pi_39076287
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:49 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

precies, ik woon dan in de maten ter hoogte van landdrostlaan maar ik sta letterlijk binnen 4 minuten lopen tussen de koeien en boerderijen richting klarenbeek. pak ik de fiets dan is het maar 15 minuten fietsen naar de eerste bossen van de veluwe.
Dat stukje richting Hoog Soeren en Kootwijk over de heide en alles is heerlijk fietsen en prachtige natuur. Als ik moest contempleren, deed ik het daar.

Magistratenveld hier trouwens.
Din jävla kuk!
pi_39076466
ah, das vlakbij, boswachtersveld hier, voorheen krijgsmansveld en rentmeestersveld....

voor nu los ballos, zaterdag ben ik weer in het land, Oranje heeft nu mijn volledige aandacht..
Hooray for boobies!
pi_39076541
Ik kom ook uit Apeldoorn.
Leuk dat dr een topic over is.
Gaan dr nog mensen de stad in zaterdag
pi_39076587
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:59 schreef Spockjuh_ het volgende:
ah, das vlakbij, boswachtersveld hier, voorheen krijgsmansveld en rentmeestersveld....

voor nu los ballos, zaterdag ben ik weer in het land, Oranje heeft nu mijn volledige aandacht..
Ik ken het. Plezier met Oranje.
Din jävla kuk!
pi_39096032
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:49 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

Idd, maar ik ben er dan in 6 minuten . Woon aan de Trommelaarshoeve.
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:20:21 #64
97934 ASroma
Flamboyant
pi_39107628
de maten wonen de allochtonen die het wat beter hebben, voor de rest allemaal half kamper volk, dat op de weg terug zaterdagavond elk bushokje kapot gooit- dat soort volk

ordebos al het hokeyende kut kakkervolk

zuid maten alleen tikkje erger

zevenhuizen

centrum

woudhuis
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:35:41 #65
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39110147
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:20 schreef ASroma het volgende:
de maten wonen de allochtonen die het wat beter hebben, voor de rest allemaal half kamper volk, dat op de weg terug zaterdagavond elk bushokje kapot gooit- dat soort volk

zevenhuizen

centrum

woudhuis
Van Zevenhuizen word je toch ook spontaan depressief
Wat ik me ervan herinner.
Allemaal van die saaaaie kippenhokjes aan saaie straatjes en dan een paar zelfmoordflats om het nog een beetje levendig te houden.

Orde(n)? vond ik trouwens een prachtige wijk eerlijk gezegd
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39110260
quote:

zevenhuizen

centrum

woudhuis
Pardon? Zevenhuizen is juist een door allochtonen vergeven stuk Apeldoorn die allemaal in flats zijn gepropt.

De maten heeft ook zijn hersenlozen, toegegeven, maar is ook voor een groot deel bewoond door ouderen en 'doorsneel' gezinnen.
Din jävla kuk!
pi_39110375
Centrum is relaxed, daar ben ik het mee eens . Woudhuis vind ik niet echt chill, er hangt daar een te burgerlijk sfeertje oid.
pi_39110507
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:41 schreef Sapstengel het volgende:
Centrum is relaxed, daar ben ik het mee eens . Woudhuis vind ik niet echt chill, er hangt daar een te burgerlijk sfeertje oid.
Denk door al die nieuwbouw, ziet er stijfjes uit.
Din jävla kuk!
pi_39110837
quote:

zevenhuizen

centrum

woudhuis
De Parken
pi_39111385
Ik woon in de maten. Tussen het edison en de heemgaard in ongeveer.
  donderdag 22 juni 2006 @ 14:16:57 #71
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39111747
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:07 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik woon in de maten. Tussen het edison en de heemgaard in ongeveer.
Ah! Op die kloteschool zat ik eens!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39112561
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ah! Op die kloteschool zat ik eens!
Er worden er 2 genoemd. Ik zat op het Edison. Mijn naam staat nog op het raam boven de ingang.
Din jävla kuk!
pi_39112624
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:33 schreef ehqo het volgende:

[..]

Er worden er 2 genoemd. Ik zat op het Edison. Mijn naam staat nog op het raam boven de ingang.
Mijn zusje zat een tijdje op het Edison. Zelf zat ik op de Heemgaard, wel een aardige school.
pi_39112925
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:34 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Mijn zusje zat een tijdje op het Edison. Zelf zat ik op de Heemgaard, wel een aardige school.
Daar woon ik 50 meter vandaan. Toch verkoos ik het Edison erboven omdat ik geen zin had in Godsdienstelijk geneuzel.
Din jävla kuk!
pi_39113102
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:41 schreef ehqo het volgende:

[..]

Daar woon ik 50 meter vandaan. Toch verkoos ik het Edison erboven omdat ik geen zin had in Godsdienstelijk geneuzel.
Woon je in Rakkersveld ofzo?

En ach, ik had op een christelijke basisschool gezeten, hier viel de godsdienst mee. Al snap ik wel dat het een bezwaar was.
pi_39113375
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:45 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Woon je in Rakkersveld ofzo?

En ach, ik had op een christelijke basisschool gezeten, hier viel de godsdienst mee. Al snap ik wel dat het een bezwaar was.
Magistratenveld, recht tegenover de ingang van de Heemgaard, zeg maar.
Din jävla kuk!
pi_39113570
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:51 schreef ehqo het volgende:

[..]

Magistratenveld, recht tegenover de ingang van de Heemgaard, zeg maar.
Kleine wereld, dan kan ik in 10 minuutjes lopen al bij je huis zijn.
pi_39113649
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:57 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Kleine wereld, dan kan ik in 10 minuutjes lopen al bij je huis zijn.
Je drinkt bier en luistert Drum and Bass. Dan had ik het toch slechter kunnen treffen.
Din jävla kuk!
pi_39113765
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:00 schreef ehqo het volgende:

[..]

Je drinkt bier en luistert Drum and Bass. Dan had ik het toch slechter kunnen treffen.
Insgelijks, als het voor jou ook enigsinds opgaat.
pi_39113847
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:03 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Insgelijks, als het voor jou ook enigsinds opgaat.
Ik ben geen uitbundig DnB-fan maar ik kan het beter waarderen dan de meeste muziekstromingen. Zelf ben ik meer van de wat rustigere electro en ambient, zeg maar.
Betreffende het bier: 'ja'.
Din jävla kuk!
pi_39114022
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:06 schreef ehqo het volgende:

[..]

Ik ben geen uitbundig DnB-fan maar ik kan het beter waarderen dan de meeste muziekstromingen. Zelf ben ik meer van de wat rustigere electro en ambient, zeg maar.
Betreffende het bier: 'ja'.
We gaan iets te offtopic, maar electro en ambient heb ik ook veel geluisterd. Met name ambient met een dikke J in de tuin.

Verder zin er op de first floor in Apeldoorn (onder de lasergame) wel eens alternatieve feesten. Verder onderin de gigant, maar dat is schaars.
pi_39114149
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:11 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

We gaan iets te offtopic, maar electro en ambient heb ik ook veel geluisterd. Met name ambient met een dikke J in de tuin.

Verder zin er op de first floor in Apeldoorn (onder de lasergame) wel eens alternatieve feesten. Verder onderin de gigant, maar dat is schaars.
Té schaars ja, wat dat betreft zet Apeldoorn zich niet echt op de kaart, toch wel zonde. Er zijn sowieso weinig alternatieven in de buurt, voor zover ik weet.
Din jävla kuk!
pi_39114299
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:15 schreef ehqo het volgende:

[..]

Té schaars ja, wat dat betreft zet Apeldoorn zich niet echt op de kaart, toch wel zonde. Er zijn sowieso weinig alternatieven in de buurt, voor zover ik weet.
Vroeger ging ik wel eens naar het Burgerweeshuis in Deventer naar underground techno feestjes.

Apeldoorn heeft nauwelijks studenten, dus we hebben veel te veel kamperbezoek. Het hele caterplein is vol met mafkezen. En de Babbel is wel een grappige tent, zolang je niet let op al die vieze oude mensen en de kutmuziek.
pi_39114675
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:34 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Daar heb ik ook op gezeten. Ben zelf van '85 dus misschien heb ik je er wel eens gezien .
pi_39114801
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:32 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Daar heb ik ook op gezeten. Ben zelf van '85 dus misschien heb ik je er wel eens gezien .
Ik kom van hetzelfde jaar, dus die kans is redelijk tot zeer groot aanwezig, me dunkt.
Din jävla kuk!
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:12:31 #86
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39115896
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:33 schreef ehqo het volgende:

[..]

Edison zegt me niets. Is dat een nieuwe (na 1990 ) school?

De Heemgaard bedoel ik dus Wat een suffe zooi
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39116137
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:32 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Misschien ken je mij of mn broertje (Freek). Die is 2 jaar jonger dan ik. Kijk maar in mn fotoboek, misschien zegt het je wat.
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:21:34 #88
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39116163
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:12 schreef Duderinnetje het volgende:

Heb zelf ook op de Heemgaard gezeten, maar sinds de verbouwing van 4 jaar geleden is het hard achteruit gegaan. Ben er gelukkig al 3 jaar vanaf.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_39116216
Apeldoorn is tof.
pi_39116234
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:21 schreef dramslag het volgende:

[..]

Heb zelf ook op de Heemgaard gezeten, maar sinds de verbouwing van 4 jaar geleden is het hard achteruit gegaan. Ben er gelukkig al 3 jaar vanaf.
Ik al 5 jaar, was de verbouwing voor. Al vind ik het niet zo verpauperd hoor, ben naar de opendag geweest met mn zusje (van 11) en toen kwam ik mijn oud-leraren weer tegen. Vond er niet zoveel veranderd, behalve het gebouw dan.
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:24:58 #91
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39116282

Het laatste prestige-project van de gemeente Apeldoorn.
Kosten: 70 miljoen euro.
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:29:26 #92
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39116443
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:23 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik al 5 jaar, was de verbouwing voor. Al vind ik het niet zo verpauperd hoor, ben naar de opendag geweest met mn zusje (van 11) en toen kwam ik mijn oud-leraren weer tegen. Vond er niet zoveel veranderd, behalve het gebouw dan.
De noodlokalen zijn gelukkig weggehaald. Daar had ik altijd frans en slechte herinneringen aan.
Qua lesuitval en begeleiding is het bij mij vanaf de brugklas wel verslechterd.

Maar ben er dus al een tijdje vanaf, dus weet niet precies hoe het er nu aan toe gaat.
pi_39116483

Muziektent oranjepark. Naast het centrum. Chill parkje om te smoken en in het gras te liggen in de zon.

[ Bericht 30% gewijzigd door WeirdMicky op 22-06-2006 16:36:12 (andere foto's weg, linken was niet toegestaan) ]
pi_39116569
Apeldoorn is leuk, bovendien blijven Apeldoorners altijd terugkomen naar Apeldoorn!
Ik heb zelf op de KSG gezeten (recht achter de muziektent in het park) Daarna ROC Aventus, Einsteinlaan.
pi_39116570
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:24 schreef dramslag het volgende:
[afbeelding]

Het laatste prestige-project van de gemeente Apeldoorn.
Kosten: 70 miljoen euro.
Die prestige ging er na een tijdje wel vanaf. Er waren allerlei plannen voor een mega-bioscoop en van dattum. De hype is sowieso een beetje doodgebloedt volgens mij.
Din jävla kuk!
pi_39116695
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:29 schreef dramslag het volgende:

[..]

De noodlokalen zijn gelukkig weggehaald. Daar had ik altijd frans en slechte herinneringen aan.
Qua lesuitval en begeleiding is het bij mij vanaf de brugklas wel verslechterd.

Maar ben er dus al een tijdje vanaf, dus weet niet precies hoe het er nu aan toe gaat.
Van die trieste pubertjes gaan altijd in de pauze stiekem 'smoken' in onze straat.
Din jävla kuk!
pi_39116886
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:20 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Misschien ken je mij of mn broertje (Freek). Die is 2 jaar jonger dan ik. Kijk maar in mn fotoboek, misschien zegt het je wat.
Je komt me niet echt bekend voor . Maar je broertje ken ik misschien, iig als hij op dit forum Divine- heet.
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:58:07 #98
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_39118870
Lol, allemaal fokkers uit de maten. Zuid hier, tegenover malkander

@ Sapstengel...
Trommelaarshoeve, ken je toevallig een ene rene?
Drugs are good mkay?
  donderdag 22 juni 2006 @ 18:17:04 #99
97934 ASroma
Flamboyant
pi_39119308
apeldoorn heeft gebrek aan een goeie uitgaansclub, tijd om dat gebouw waar de lasergame/first floor in gevestigd is om te bouwen tot grote club. maar goed daar zal binnen de kortste keren wel weer kamper publiek in te vinden zijn als die er was.

karateplein blijft een agressieve bende, niet alleen het publiek maar ook de politie is enorm opgefokt.

kanaalgebied is/wordt overigens

en het station wordt ook steeds mooier Komen er nou cafetjes rond dat plein of puur winkels?

nu nog een nieuw stadion voor AGOVV met capaciteit 10.000 toeschouwers en het wordt nog wat met Apeldoorn.

Oh ja en volgens het Saxion wordt er in de toekomst ook andere opleidingen dan de hoger hotelschool aangeboden, beetje meer studenten kan geen kwaad voor de sfeer

op naar de 200.000 inwoners in 2020
pi_39119992
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:58 schreef Party_P het volgende:
Lol, allemaal fokkers uit de maten. Zuid hier, tegenover malkander

@ Sapstengel...
Trommelaarshoeve, ken je toevallig een ene rene?
Ja die ken ik, heeft ook een zusje toch? Linda?
pi_39126540
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:41 schreef ehqo het volgende:

[..]

Ik zit nog steeds op de Heemgaard, en het aantal godsdienstelijk gerelateerde activiteiten is eigenlijk 0. Dagopeningen zijn er niet, bijbels in het godsdienst lokaal zijn half kapot en je kan namen van sprookjesfiguren zoals god en jezus lekker misbruiken.
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:31:45 #102
93744 Finder_elf_towns
pi_39126848
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:24 schreef leejow het volgende:

[..]

Ik zit nog steeds op de Heemgaard, en het aantal godsdienstelijk gerelateerde activiteiten is eigenlijk 0. Dagopeningen zijn er niet, bijbels in het godsdienst lokaal zijn half kapot en je kan namen van sprookjesfiguren zoals god en jezus lekker misbruiken.
Geen dagopeningen meer!? Ik kreeg nog dagopeningen uit de "zuitkorrel", niet dat er iets nuttigs vermeld werd, maar het nam altijd wel lekker veel tijd in beslag

[ Bericht 17% gewijzigd door Finder_elf_towns op 22-06-2006 21:36:49 ]
pi_39130701
Dagopeningen waren bij mij ook nog regelmatig aan de orde. Enkel als je het 1e uur les had geloof ik, dus max 2 x in de week volgens mij, omdat niet elke docent dat deed. Bij een flink gelovige docent kreeg je dan regelmatig bijbelachtige verhalen waarop je als puber lekker om zat te gniffelen.
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:00:00 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39131768
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:31 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Geen dagopeningen meer!? Ik kreeg nog dagopeningen uit de "zuitkorrel", niet dat er iets nuttigs vermeld werd, maar het nam altijd wel lekker veel tijd in beslag
Man die kreeg ik niet eens meer volgens mij en ik was er in '88 of '89 weg!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:03:13 #105
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39131924
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:44 schreef WeirdMicky het volgende:
Dagopeningen waren bij mij ook nog regelmatig aan de orde. Enkel als je het 1e uur les had geloof ik, dus max 2 x in de week volgens mij, omdat niet elke docent dat deed. Bij een flink gelovige docent kreeg je dan regelmatig bijbelachtige verhalen waarop je als puber lekker om zat te gniffelen.
2e uur was dat altijd. Uit de zoutkorrel kwam er dan zo'n verhaaltje.
Eigenlijk beetje zonde dat ik naar de Heemgaard ben gegaan.
Ben op godsdienst blijven zitten
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:32:39 #106
93744 Finder_elf_towns
pi_39133198
Godsdienst was juist 1337 op Heemgaard. Ik kreeg Godsdienst van een christelijke Molukker (ben even zijn naam kwijt) die het altijd wel leuk bracht. Zonde van dat godsdienst lokaal. Het was daar altijd een zooitje.
pi_39134093
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:32 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Godsdienst was juist 1337 op Heemgaard. Ik kreeg Godsdienst van een christelijke Molukker (ben even zijn naam kwijt) die het altijd wel leuk bracht. Zonde van dat godsdienst lokaal. Het was daar altijd een zooitje.
Mahakena? Hij was relaxed.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:03:13 #108
93744 Finder_elf_towns
pi_39134248
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:58 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ja!
pi_39139263
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:03 schreef dramslag het volgende:

[..]

Ben op godsdienst blijven zitten
Sorry hoor, maar als je een onvoldoende haalt voor gosdienst is het meer dan terecht dat je blijft zitten. Voor dit vak hoef je namelijk geen reet uit te voeren (anders dan alleen maar opdagen) en dan haal je makkelijk een 8. Ik heb nou niet diep spirituele stukken hoeven te schrijven om een goed cijfer te krijgen voor dit vak. Trouwens, de Heemgaard is 3 jaar geleden verbouwd zodat de parkvleugel en het hoofdgebouw over alle drie verdiepingen met elkaar verbonden zijn. Zo hoef je niet vet ver te lopen als je van 231 naar 201 moest
pi_39141529
Ik weet niet, Edison sprak met toch meer aan. Ik had toch het idee dat er van die idealistische enkelrokkende vroomse strenge leraressen rondliepen enzo. En spijt van mijn keus heb ik ook nooit gehad.
Din jävla kuk!
pi_39147206
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 23:58 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Mahakena inderdaad, al vond ik Bulens de meest relaxte docent ooit.
  Moderator vrijdag 23 juni 2006 @ 21:24:58 #112
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_39161161
Ik was er altijd veel te vinden in Hoenderloo

Lekker ijs daat Co
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 23 juni 2006 @ 23:47:46 #113
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39166464
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:12 schreef leejow het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je een onvoldoende haalt voor gosdienst is het meer dan terecht dat je blijft zitten. Voor dit vak hoef je namelijk geen reet uit te voeren (anders dan alleen maar opdagen) en dan haal je makkelijk een 8. Ik heb nou niet diep spirituele stukken hoeven te schrijven om een goed cijfer te krijgen voor dit vak.
Dat had ik daarna ja, dat het makkelijk werd.
Ik kreeg toetsen over de 5 grote godsdiensten. Boedhisme met die bevolkingsgroepen en gezeur.

Mahakena was meestal films kijken. The green mile ofzo. Heeft ook veel met godsdienst te maken.
pi_39169761
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:24 schreef Renesite het volgende:
Ik was er altijd veel te vinden in Hoenderloo

Lekker ijs daat Co
Co. Hoewel immer overbezocht.
Din jävla kuk!
pi_39176042
Jeeej hier nog een echte Apeldoornse

Ik heb altijd in de Sprengen gewoont, woon nu in het centrum (net niet in zuid )

Ik vind Apeldoorn bestwel een leuke stad! Je merkt altijd wel dat het nog een beetje dorps is vind ik. Iedereen kent elkaar wel weer via via.

Ik heb trouwens op de Parkenschool gezeten, daarna op de KSG en zit nu op het ROC aan de Molendwarsstraat!

En uitgaan is hier niks aan... alleen de Finnegans is leuk.
pi_39176911
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 13:47 schreef Lollifant het volgende:

alleen de Finnegans is leuk.
word...
pi_39180615
Finnegans is inderdaad een gezellige tent, daar kan je nog normaal een biertje pakken en praten zonder dat het overstemt wordt door muziek.
Din jävla kuk!
pi_39180823
ach ja, kon ook niet anders he, dat was vroeger De Swing waar nu finnegans zit, altijd toppertjes gebleven..
Hooray for boobies!
pi_39181084
Hier nog een Apeldoorner. Om maar met het lokale vocabulaire te spreken, ik ben semi-'import'. Kom oorspronkelijk uit Twello maar hang al ruim 8 jaar rond in Apeldoorn en ben kortgeleden hier gaan samenwonen. Als iets burgerlijkheid stimuleert is het Apeldoorn wel.

Desalniettemin heb ik weinig te klagen over de stad. Ja, Apeldoorners willen niks en elk evenement dat er is, is gericht op 114-jarigen...Toch kom ik er graag omdat mijn wilde jaren van mijn jeugd er liggen, eindeloos hangen bij een vriend thuis (in het mooie Berg en Bos, later zijn ze verhuisd naar die wijk naast het centrum, aan de van Galenstraat) en vervolgens de kroegen in. Met name de Finnegan's en Flierefluiter deden het goed.

Echter, tegenwoordig zitten we standaard in 'van Kuthoeren' zoals we café van Kinsbergen noemen. Al die rode lampen en rode inrichting doen het lijken op een bordeel, maar het is echt de meest relaxte tent en je zit niet tussen die 17-jarige zeikwijven met hun dronken harses die over je schoenen heenkotsen. Bij van Kinsbergen heb je echt een toffe sfeer, beetje loungerig. En het voelt gewoon luxe.

Ik heb trouwens op VC Walterbosch gezeten. Toffe school, achteraf. Ik was daarentegen wel een vieze retenlikker dus kon sowieso weinig fout doen.

Woon nu boven een bedrijf op randje industrieterrein met uitzicht op Zuid (blergh). Kayersdijk dus. Wel tof wonen, ook al zit je in de drukte, het voelt heel afgelegen.

Nee, Apeldoorn zit wel goed. Ik hoef niet zo nodig in een disco te zuipen tot mijn ogen in mijn achterhoofd zitten of een stel hitsige schoolmeiden te neuken. Ik zit wel best in de wat stillere kroegen met mijn vrienden. Onder uitgaan versta ik 'niet thuis zijn' en dus doen we dat ook 5 keer per week. In Apeldoorn. Het kan echt.
pi_39183003
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 17:13 schreef Mystikvm het volgende:
Nee, Apeldoorn zit wel goed. Ik hoef niet zo nodig in een disco te zuipen tot mijn ogen in mijn achterhoofd zitten of een stel hitsige schoolmeiden te neuken. Ik zit wel best in de wat stillere kroegen met mijn vrienden. Onder uitgaan versta ik 'niet thuis zijn' en dus doen we dat ook 5 keer per week. In Apeldoorn. Het kan echt.
Dat spreekt mij ook helemaal niet aan. Maar ik mis een beetje wat progressievere tentjes, met stijl zeg maar, het gros van de disco's hier is dertien-in-een-dozijn hersenloos hoswerk. Ik mis de stijlvolle 'clubs' die genres durven te draaien anders dan wat er in de top40 staat.
Din jävla kuk!
pi_39183276
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 17:13 schreef Mystikvm het volgende:
Hier nog een Apeldoorner. Om maar met het lokale vocabulaire te spreken, ik ben semi-'import'. Kom oorspronkelijk uit Twello maar hang al ruim 8 jaar rond in Apeldoorn en ben kortgeleden hier gaan samenwonen. Als iets burgerlijkheid stimuleert is het Apeldoorn wel.

Desalniettemin heb ik weinig te klagen over de stad. Ja, Apeldoorners willen niks en elk evenement dat er is, is gericht op 114-jarigen...Toch kom ik er graag omdat mijn wilde jaren van mijn jeugd er liggen, eindeloos hangen bij een vriend thuis (in het mooie Berg en Bos, later zijn ze verhuisd naar die wijk naast het centrum, aan de van Galenstraat) en vervolgens de kroegen in. Met name de Finnegan's en Flierefluiter deden het goed.

Echter, tegenwoordig zitten we standaard in 'van Kuthoeren' zoals we café van Kinsbergen noemen. Al die rode lampen en rode inrichting doen het lijken op een bordeel, maar het is echt de meest relaxte tent en je zit niet tussen die 17-jarige zeikwijven met hun dronken harses die over je schoenen heenkotsen. Bij van Kinsbergen heb je echt een toffe sfeer, beetje loungerig. En het voelt gewoon luxe.

Ik heb trouwens op VC Walterbosch gezeten. Toffe school, achteraf. Ik was daarentegen wel een vieze retenlikker dus kon sowieso weinig fout doen.

Woon nu boven een bedrijf op randje industrieterrein met uitzicht op Zuid (blergh). Kayersdijk dus. Wel tof wonen, ook al zit je in de drukte, het voelt heel afgelegen.

Sorry hoor, maar bij van Kinsbergen vind je het meest onbeschofte personeel wat er in Apeldoorn rondloopt. Ik wil er nog niet dood gevonden worden eerlijk gezegd. Als je naar een "ouwelullenbar" wil kan je beter naar Het Nieuws van Apeldoorn gaan, daar kan je ook nog lekker zitten onder het genot van een biertje en tref je zeker geen br33zah volk aan. Overigens zouden ze me ook pas onder doodsbedreiging de Plaza binnen krijgen.

Gigantcafé is trouwens ook wel oké. Verder ben ik het ook wel met ehqo eens, er is geen club ofzo waar je een dans/zit & praat gedeelte hebt waar ze een beetje rustige muziek draaien.
pi_39183447
Ik ben geboren aan het kanaal, waar het politiemuseum en zo'n garage zitten, naast het potlood.
Toen even in de Maten gewoont, daar zit zo'n centraal wonen project.
Daarna in de Heeze.

Even ertussenuit geweest, en woonde daarna in Ugchelen, vanaf mijn dertiende. Daar zat ik op het het VC Walterbosch, later op KSG.

Ik heb bij de gemeente gewerkt en nu bij de belasting kantoren. Even wat fotoos:

Deventerstraat vanaf het Activerium.

Unieke bibliotheek met karakteristieke fietsen"houders"

leuke balkons (naast "van kuthoeren") (zie post hierboven)

Beekpark idyllisch hè?

stukje nieuw station

Achterin rechts de belastingkantoren in aanbouw. Dat wijkje is trouwens ook best mooi.

nacht....
And the druids turn to stone...
pi_39183863
[verkeerde nickname (vriendin)....zie hieronder mijn reply]
pi_39183890
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 18:15 schreef leejow het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar bij van Kinsbergen vind je het meest onbeschofte personeel wat er in Apeldoorn rondloopt. Ik wil er nog niet dood gevonden worden eerlijk gezegd. Als je naar een "ouwelullenbar" wil kan je beter naar Het Nieuws van Apeldoorn gaan, daar kan je ook nog lekker zitten onder het genot van een biertje en tref je zeker geen br33zah volk aan. Overigens zouden ze me ook pas onder doodsbedreiging de Plaza binnen krijgen.

Gigantcafé is trouwens ook wel oké. Verder ben ik het ook wel met ehqo eens, er is geen club ofzo waar je een dans/zit & praat gedeelte hebt waar ze een beetje rustige muziek draaien.
Ik weet niet wanneer jij daar geweest bent maar in geen enkele andere tent tref ik zulk vriendelijk personeel aan dat alle etiquetteregels kent. OK, er zijn wel wat chagerijnige zeikerds, maar die negeer ik gewoon. Het kan ook komen omdat wij er onderhand zo vaak komen dat we misschien een streepje voor hebben. Hoeveel duizenden euro's wij wel niet in hun kas hebben gestort....In elk geval heb jij blijbaar een ander beeld van fatoensnormen want ik heb al meerdere malen andere mensen meegenomen die niet vaak ergens heen gaan en allemaal zijn ze in de wolken met de kwaliteit van het personeel bij van Kinsbergen.

Het Nieuws van Apeldoorn...Nou sorry, ben daar 1 keer geweest maar vind er echt geen reet aan. Muziek staat me niet aan en de tent zit vol met van die typische Apeldoorners. Mensen die niks leuk vinden en niks willen dus. Drink ook geen alcohol dus vind daar absoluut niks van mijn gading.

Gigantcafé is inderdaad wel te doen, kom er zo af en toe. Jammer dat het de meest sfeerloze tent van de stad is, met name die nieuwerwetse inrichting straalt geen warmte uit. Maar je kan er wel goed praten, dat is fijn. Overigens ben ik niet te spreken over het personeel bij Gigant. Ze kijken je niet aan als ze wisselgeld geven, wisselen sporadisch een woord met je en kijken niet geïnteresseerd. Dit is alleen maar omdat ze constant aan de leuter zijn met hun eigen kennissen aan de bar. Dat is leuk voor ze maar ze zijn aan het werk en worden dus betaald om vriendelijk te zijn tegen mij, praten met kennissen doen ze maar in hun eigen tijd. Maar persoonlijk heb ik niks tegen die mensen, ze zijn vast heel aardig.

Tja, verder ben ik de meest passieve persoon die je tegen kan komen, met geen stok krijg je mij een tent in waar gedanst wordt. Dan zit ik toch alleen maar in het praatgedeelte en rustige kroegen zij ner al in overvloed in Apeldoorn. Niks te klagen dus. Maar ik weet dat er veel vraag naar is. Zo'n tent zou het goed doen.
pi_39185057
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 18:09 schreef ehqo het volgende:

[..]

Dat spreekt mij ook helemaal niet aan. Maar ik mis een beetje wat progressievere tentjes, met stijl zeg maar, het gros van de disco's hier is dertien-in-een-dozijn hersenloos hoswerk. Ik mis de stijlvolle 'clubs' die genres durven te draaien anders dan wat er in de top40 staat.
Dat is ook net wat ik mis. Al is het centrum best relaxed als je rustig in een kroeg een biertje wil drinken oid, maar qua discotheken en clubs valt het tegen..
  zaterdag 24 juni 2006 @ 19:43:54 #126
97934 ASroma
Flamboyant
pi_39185757
quote:
Op zaterdag 24 juni 2006 19:17 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Dat is ook net wat ik mis. Al is het centrum best relaxed als je rustig in een kroeg een biertje wil drinken oid, maar qua discotheken en clubs valt het tegen..
dan ga je toch naar de gate in hoederloo of dieka in markelo met de dieka-bus

of misschien zondag peco en daarna boode...

heleboel apeldoorners doen dat geloof ik

maar apeldoorn ligt best centraal dus als je lekker wilt stappen kan je zo naar een andere stad, arnhem-nijmegen-deventer-utrecht allemaal binnen 40 min reizen.
pi_39196146
meer foto's, meer verhalen over apeldoorn!! gaat lekker zo..
Hooray for boobies!
  zondag 25 juni 2006 @ 01:04:12 #128
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39196474
Straks is het topic vol
pi_39197110
precies, deel 2 openen is ons doel...
Hooray for boobies!
pi_39200125
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:12 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Edison zegt me niets. Is dat een nieuwe (na 1990 ) school?

Edison was vroeger KSG De Maten, dat is in '93 ofzo gewijzigd.
Nog veel Biezemangangertjes hier?
pi_39200968
Ik zat vroeger op De Heze, dat is toen samengegaan met het ericacollege en dat is weer samengegaan met het ... ? eeuhm.. geen idee eigenlijk...
Hooray for boobies!
pi_39206386
iemand nog naar de drakenbootraces geweest?
Hooray for boobies!
  zondag 25 juni 2006 @ 14:33:39 #133
144963 Meneer_de_Hond
It's extremely furry!
pi_39206528
Voor ik naar Maastricht verhuisde woonde ik in de maten, Landmetersveld 106. Op zich niks mis met Apeldoorn
Just me and the pygmy pony, over by the dental floss bush
  zondag 25 juni 2006 @ 15:51:50 #134
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39208814
Gaat er vanavond nog iemand naar de oranje-rotonde?
bij winst voor NL natuurlijk
pi_39209770
goh, ik heb 15 jaar op rentmeestersveld 106 doorgebracht, das 1 straatje oversteken...
Hooray for boobies!
pi_39212277
Dit weekend was bij het kanaal, tussen de Brugwachter en de potloodflat, het Drakenbootfestival

Op zaterdag hebben bedrijven in een competitie tegen elkaar gevaren en vandaag, op zondag, konden Apeldoornse buurten tegen elkaar strijden. Ik moet zeggen dat het zeer goed georganiseerd was. Het roeien zelf was ontzettend leuk, en er waren op diverse podia langs het kanaal leuke acts. Zaterdag is er veel publiek op af gekomen en ook zondag, ondanks wat regen, kwamen er veel mensen kijken.

Al met al een geslaagd festival wat hopelijk nog jaren wordt herhaald.

Het stukje kanaal is trouwens erg mooi geworden met de omliggende appartementen. Ook zonder festival eens de moeite waard om van dichterbij te bekijken voor degene die het nog niet goed gezien hebben.

zondag 25 juni 2006 @ 17:57:27 #137
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39213217
quote:
Op zondag 25 juni 2006 15:51 schreef dramslag het volgende:
Gaat er vanavond nog iemand naar de oranje-rotonde?
bij winst voor NL natuurlijk
Wat is dat?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39213491
quote:
Op zondag 25 juni 2006 17:57 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Wat is dat?
De Rotonde bij matenpoort, daar gaat iedereen altijd feesten na een overwinning van NL.

Beetje brakke foto:

Die beelden zijn nu ingepakt in oranje zeil en overal hangen vlaggetjes.
  zondag 25 juni 2006 @ 18:05:38 #139
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39213534
quote:
Op zondag 25 juni 2006 18:04 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

De Rotonde bij matenpoort, daar gaat iedereen altijd feesten na een overwinning van NL.

Beetje brakke foto:

[afbeelding]
O, wat grappig. Dat is zo toevallig ontstaan of zo?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39213577
yep, begon met een paar man, nu kun je er bij winst een paar duizend vinden incl dweilorkest en wegafzettingen..
Hooray for boobies!
pi_39213593
quote:
Op zondag 25 juni 2006 18:05 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

O, wat grappig. Dat is zo toevallig ontstaan of zo?
Mjah, elke keer werd het feest steeds groter. Toen ze bij het EK twee jaar geleden verloren liep het een beetje uit de hand, werden bussen en auto's bekogeld etc. Sindsdien wordt het elke keer afgezet door de politie, zodat het gewone verkeer er niet kan komen. Wel rijden er altijd idioten met oranje gespoten wrakken enzo .
  zondag 25 juni 2006 @ 18:07:55 #142
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39213605
quote:
Op zondag 25 juni 2006 18:06 schreef Spockjuh_ het volgende:
yep, begon met een paar man, nu kun je er bij winst een paar duizend vinden incl dweilorkest en wegafzettingen..
Leuk

Was in 'mijn tijd' volgens mij nog niet zo.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39244277
het was rustig op de rotonde, zoals in heel apeldoorn het rustig was na afloop van de wedstrijd.
Hooray for boobies!
pi_39244910
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:12 schreef Spockjuh_ het volgende:
het was rustig op de rotonde, zoals in heel apeldoorn het rustig was na afloop van de wedstrijd.
Het weer was er niet echt naar. De wedstrijd ook niet.

Overigens vond ik het in begin nog wel leuk, toen het spontaan gebeurde, nu is het me iets teveel een happening, hele band erbij en alles.
Din jävla kuk!
pi_39245029
quote:
Op maandag 26 juni 2006 12:12 schreef Spockjuh_ het volgende:
Er zijn een aantal bushokjes gesneuveld, maar dat is vanzelfsprekend.. .
pi_39249346
Ik woon paar honderd meter van die kutrotonde, na elke wedstrijd moet ik omrijden.
pi_39256953
pi_39280653
speciaal voor de bierliefhebbers onder ons...

Een opblaasbare kerk van reusachtige afmetingen is één van de attracties van het Bierfestival op zondag 3 september op het Marktplein. Het gevaarte is acht meter hoog, acht meter lang en vijftien meter diep. Het is de bedoeling dat de kerk een plaatsje krijgt bij de ingang van het Stadhuis.

Louis Bouwmeester en Ton van Laarhoven zijn laaiend enthousiast over de naar hun zeggen unieke attractie waarop ze beslag hebben weten te leggen. ‘Er zijn er maar een handjevol van op de hele wereld’, zegt Louis Bouwmeester, die het opblaasbare geval gewaar werd tijdens een vakbeurs. ‘De kerk is voor langere tijd aan een Duits evenement verhuurd. Aangezien het programma op 3 september in Duitsland stil ligt, kunnen wij er gebruik van maken.’

Van Laarhoven en Bouwmeester, met Jos van laar de geestelijke vaders van het Bierfestival, hebben met het koor van de Mariakerk afspraken gemaakt over een optreden. ‘Bier is uiteindelijk door monniken gebrouwen’, aldus het duo. ‘De banden tussen kroeg en kerkgangers zijn in de Katholieke Kerk altijd sterk geweest. Niet voor niets vind je vooral in de zuidelijke provincies de kroeg naast de kerk. We vinden het dan ook toepasselijk om het festival met Gregoriaanse gezangen te openen.’

Verhalenverteller

Daarnaast is een verhalenverteller aangetrokken die in de kerk een praatje houdt over bier. Per ronde is er plaats voor honderd toehoorders.

De tweede editie van het Apeldoornse Bierfestival is iets groter dan tijdens de première vorig jaar. Nu al hebben zich 28 kleine, zelfstandige brouwerijen aangemeld. Een aantal grotere brouwerijen laat zich door de aanwezigheid van hun bierproducten vertegenwoordigen en acht Apeldoornse kroegen tappen er een speciaal bier van hoge gisting. Daarnaast leveren restaurants snacks die in bier zijn gedrenkt. ‘We zitten helemaal vol’, zeggen Bouwmeester en Van Laarhoven. ‘Er kan geen brouwerij meer bij.’
Hooray for boobies!
pi_39280789
Dat bierfestival heb ik vorig jaar gemist. Ik hoop dat ik dit jaar wel kan, lijkt me best leuk.

Zijn jullie eigenlijk ook lid op apeldoorner.com? .
pi_39281949
Bierfestival op 3 september, mmm.

Moeten we maar een Apeldoorn meeting doen.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:14:18 #151
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39282058
Vorig jaar heb ik het gemist omdat ik moest voetballen.
Eigen bierfestival gehouden in de kantine.
Misschien dit jaar maar langs gaan.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:43:18 #152
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_39297545
Apeldoorn de gekste!
  dinsdag 27 juni 2006 @ 21:56:17 #153
105460 DerBolle
Electro Native
pi_39300374
leuke stad (dorp!!), menig uurtje door gebracht.
"I don't mean to sound bitter, cold or cruel, but I am, so that's how it comes out." - Bill Hicks
pi_39315795
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:11 schreef WeirdMicky het volgende:
Bierfestival op 3 september, mmm.

Moeten we maar een Apeldoorn meeting doen.
Hola.
Din jävla kuk!
pi_39315961
Afgelopen vrijdag een feest gehad in een lounge achtige bar Van Kinsbergen

Wat een leuke tent! Goede muziek en lekker eten.
pi_39316853
meeting? apeldoorn?? altijd een goed plan...
Hooray for boobies!
pi_39317291
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 12:25 schreef Spockjuh_ het volgende:
meeting? apeldoorn?? altijd een goed plan...
Mits pils.
Din jävla kuk!
pi_39319297
cola
Hooray for boobies!
pi_39319441
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:36 schreef Spockjuh_ het volgende:
whiskey
pi_39319727
hehehehe, dus...
Hooray for boobies!
pi_39319745
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 11:58 schreef Devlinsect het volgende:
Afgelopen vrijdag een feest gehad in een lounge achtige bar Van Kinsbergen

Wat een leuke tent! Goede muziek en lekker eten.
Er zijn meer medestanders

Uitstekende tent, kom er vaak en graag.
pi_39319964
ik woon naast van kinsbergen, maar ben er eerlijk gezegd nooit geweest..

keertje doen dan maar
pi_39321435
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 13:52 schreef FB-aight het volgende:
ik woon naast van kinsbergen, maar ben er eerlijk gezegd nooit geweest..

keertje doen dan maar
Dus door jou moest het feest eerder ophouden (01.00 uur) vanwege mogelijke geluidshinder.
pi_39323896
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 14:35 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Dus door jou moest het feest eerder ophouden (01.00 uur) vanwege mogelijke geluidshinder.
lolz, denk eerder andersom... door mijn nachtelijke geluidshinder
pi_39326695
Hier nog een rasechte Apeldoornse. Wat een geweldige plaats als je de 50 gepasseerd bent.

En ik zie ook al dat mijn werk op de foto staat.
People are all the same
And we only get judged by what we do
Personality reflects name
And if I'm ugly then so are you
pi_39327022
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:20 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Begint je achternaam met een V? Volgens mij heb ik bij Freek in de klas gezeten. Hij is net geslaagd voor de HAVO of niet?
People are all the same
pi_39329912
een limburgse apeldoorner meldt zich hier. woon nu volgens mij al 14 jaar in apeldoorn en omgeving.

10 jaar in ugchelen en nu 4 jaar bij het centrum van apeldoorn
pi_39330632
Dag Jeroen
pi_39330761
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:42 schreef Panthera1984 het volgende:
Dag Jeroen
hoe herkende je me?

trouwens, ff off-topic, maar check je fotoboek es
pi_39333499
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 17:15 schreef mefr0uwtje het volgende:

[..]

Begint je achternaam met een V? Volgens mij heb ik bij Freek in de klas gezeten. Hij is net geslaagd voor de HAVO of niet?
Nope, klopt niet. Sry.
pi_39333923
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 17:15 schreef mefr0uwtje het volgende:

[..]

en jij hebt het zeker over freek verbeet?
pi_39338367
héé, ik woon op de welgelegenweg, da's honderd meter van waar die drakenbootraces werden gehouden. ik zit btw op walterbosch, eigenlijk wel een beetje kenmerkend voor apeldoorn, vrij weinig tot geen tuig.
pi_39338464
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:26 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Klopt
People are all the same
  woensdag 28 juni 2006 @ 23:37:12 #174
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39338871
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:24 schreef immortalsean het volgende:
héé, ik woon op de welgelegenweg, da's honderd meter van waar die drakenbootraces werden gehouden. ik zit btw op walterbosch, eigenlijk wel een beetje kenmerkend voor apeldoorn, vrij weinig tot geen tuig.
Valt op zich wel mee ja. Zelden dat er wat is met jongeren als ze nuchter zijn.
Apeldoornse jeugd zal wel niet zo goed tegen drank kunnen
pi_39339054
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 23:37 schreef dramslag het volgende:

[..]

Valt op zich wel mee ja. Zelden dat er wat is met jongeren als ze nuchter zijn.
Apeldoornse jeugd zal wel niet zo goed tegen drank kunnen
pi_39339574
hier trouwens een paar foto's die ik vorige week woensdag in paleis het loo heb gemaakt.

de fontein die je ziet als je vanuit het paleis de tuin inloopt.

aangezicht van het paleis vanuit de tuin.

de konings fontein, toen hij gemaakt werd was hij de hoogst spuitende fontein van europa, met 13 meter.
(hier spuit hij btw een stuk minder hoog hoor.)
pi_39342145
nvm, Verkeerd gelezen..

Om deze post niet helemaal doelloos te maken is hier een foto van "de grote telefoon":

Staat natuurlijk bij Centraal Beheer. Even Apeldoorn bellen, jeweet.
pi_39344930
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 19:46 schreef blessed19 het volgende:

[..]

hoe herkende je me?

trouwens, ff off-topic, maar check je fotoboek es
mooi hoor

Ik herkende je msn adres in je fotoboek. Ik ging daarin kijken om mijn moeder het Apeldoorn topic en alle mogelijkheden van Fok! te laten zien. Toevallig die van jou (omdat je de laatste was in het Apeldoorn topic).
pi_39364114
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 21:26 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Broertje van Joost.

Joost [14.gif].
Din jävla kuk!
  donderdag 29 juni 2006 @ 19:54:30 #180
93744 Finder_elf_towns
pi_39365760
quote:
Die foto's zullen nog even op zich laten wachten, dus hou vooral je adem niet in

[ Bericht 2% gewijzigd door Finder_elf_towns op 29-06-2006 20:15:38 ]
pi_39410427
ik gok dat ik morgen richting heerderstrand of kristalbad verkas...
Hooray for boobies!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 00:04:21 #182
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39411360
Ik gok dat ik morgen moet werken.
Half 10 tot 4 maar, dus moet uit te houden zijn.

Ligt het trouwens aan mij, of wordt het in Apeldoorn vaak warmer dan voorspeld is?
Bijvoorbeeld vandaag om 18.00 uur stond er 31 graden op de thermometer.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 00:11:00 #183
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39411588
NS zet proefversie nieuwe dienstregeling online

Apeldoorn Osseveld en Apeldoorn De Maten staan erop
pi_39412446
de maten... ik vind het echt zo verrot dat het nieuwe station er niet door is gekomen.

hier heb je toch ook niks aan? beetje zinloos allemaal...
  zaterdag 1 juli 2006 @ 04:31:32 #185
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_39416002
Haha, die foto's van 'De grote telefoon'... volgens mij ben je geen echte Apeldoorner als je daar niet eens op bent geklommen

Wat de Van Kinsbergen betreft.... echt een toffe tent... fijne muziek, leuke en knappe personeelsleden... en een interieur waar echt met zorg aan gewerkt is. 't Is één van de weinige uitgaansgelegenheden waar ik me écht op mijn gemak kan voelen.

Trouwens, zijn er meer mensen die vinden dat er eigenlijk ook 's nachts bussen zouden moeten rijden? Als je een beetje fatsoenlijk uit wil gaan moet je wel fietsen, of een taxi nemen... blegh.
pi_39417588
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 00:37 schreef blessed19 het volgende:
de maten... ik vind het echt zo verrot dat het nieuwe station er niet door is gekomen.

hier heb je toch ook niks aan? beetje zinloos allemaal...
welk nieuw station bedoel jij dan?? ik gok zelf apeldoorn cs, maar die stond er al dus dat kan bijna niet..
Hooray for boobies!
pi_39418004
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 04:31 schreef Schlumberger het volgende:
Haha, die foto's van 'De grote telefoon'... volgens mij ben je geen echte Apeldoorner als je daar niet eens op bent geklommen

-Van Kinsbergen -

Trouwens, zijn er meer mensen die vinden dat er eigenlijk ook 's nachts bussen zouden moeten rijden? Als je een beetje fatsoenlijk uit wil gaan moet je wel fietsen, of een taxi nemen... blegh.
Haha ja idd, ik ben ook zo vaak op die telefoon geklommen!

Ik woon dicht bij de stad, dus ik vind fietsen niet erg, maar idd zou het wel beter zijn als er 's nachts bussen reden.
pi_39418767
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 10:20 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

welk nieuw station bedoel jij dan?? ik gok zelf apeldoorn cs, maar die stond er al dus dat kan bijna niet..
Een paar jaar geleden (3 of 4 denk ik?) had de Apeldoornse Courant een enquete gehouden over de plannen voor een nieuw station. De bedoeling was dat het oude station ervoor gesloopt zou worden.

70% was tegen de sloop van het (nu huidige) station. en van die 70% was er ongeveer 80%/90% 65+. Met dat nieuwe station zouden we 5 perrons gekregen hebben en een veel betere verbinding naar bijvoorbeeld Nijmegen krijgen.

maar helaas...
pi_39420293
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 11:26 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Een paar jaar geleden (3 of 4 denk ik?) had de Apeldoornse Courant een enquete gehouden over de plannen voor een nieuw station. De bedoeling was dat het oude station ervoor gesloopt zou worden.

70% was tegen de sloop van het (nu huidige) station. en van die 70% was er ongeveer 80%/90% 65+. Met dat nieuwe station zouden we 5 perrons gekregen hebben en een veel betere verbinding naar bijvoorbeeld Nijmegen krijgen.

maar helaas...
Apeldoorn barst inderdaad van zeikende en geirriteerde bejaarden of gereformeerden. Af en toe komt de burgerlijkheid me ook de strot uit bij dat soort mensen. Maar goed, soms is doorsnee ook wel oké
pi_39420492
Er komen wel nieuwe tussenstations toch? Bij de Amerika-hal dacht ik?
pi_39420518
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 12:49 schreef WeirdMicky het volgende:
Er komen wel nieuwe tussenstations toch? Bij de Amerika-hal dacht ik?
Mjah, Apeldoorn de Maten bij de Americahal. En Apeldoorn Osseveld (?) tegenover die blauwe gebouwen bij het Fort.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 13:18:40 #192
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39421070
quote:

[..]

maar helaas...
Jezus je gaat dat oude station toch niet afbreken
Er blijft niets van Apeldoorn over zo, het is al zo'n nieuwbouwblokkendoos aan het worden
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39421452
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:18 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Er blijft niets van Apeldoorn over zo, het is al zo'n nieuwbouwblokkendoos aan het worden
Alsjeblieft zeg, dat station mag dan wel oud zijn, maar mooi is anders. Zelfs met renovatie blijft het een foeilelijk ding dat in alles die vieze bouwstijl van de eerste helft van de 20e eeuw uitstraalt.

Van mij mogen ze een keer flink uitschieten met de slopershamer en een nieuw ding er neerkwakken. Ik vind het goed dat monumenten bewaard blijven, maar het station kwalificeert zich alleen op leeftijd als monument.

Nou ja, ik hoop dat, doordat ze het hele stationsgebied onder handen nemen dat gebied (met het stationsgebouw voorop) niet meer een soort gore vlek in Apeldoorn is.
pi_39421648
quote:

[..]

Nee dat doen ze ook niet. Op dit moment is er een deel van het station afebroken. Maar het wordt weer in zijn oude glorie hersteld.
People are all the same
pi_39421769
quote:

[..]

Je wóónt niet eens meer in Apeldoorn. Functionaliteit gaat toch echt boven lelijkheid. Het oude station is echt niet mooi.
pi_39421928
quote:

[..]

maar helaas...
volgens mij weet je niet meer het gehele verhaal.... dat van die procenten klopt, ik was ook tegen de sloop en voor renoveren maar het verhaal van extra perrons klopt niet. Het enige wat men zou aanpassen was de stationshal en wat er aan vast zit, dit verwijderen en een nieuw station plaatsen.

er zouden geen nieuwe perrons bijkomen wat natuurlijk ook onzin zou zijn in het geval van apeldoorn omdat apeldoorn geen verbinding met nijmegen heeft. dit gaat allemaal via de boemel naar zutpen en daar pak je de trein naar arnhem/nijmegen. dat zou betekenen dat de lijn apeldoorn zutphen moest worden verbreed etc etc wat natuurlijk niet rendabel is, tis nu al lastig om de lijn uit de kosten te houden.
Hooray for boobies!
pi_39421994
het station is overigens laat 19e eeuw, 1875 precies, de aanbouw is uit 1911...

rond 1900

zo gaat het worden

en zou zou het er in het geval van sloop uit komen te zien. Nou, leuk dat moderne rode dakje enzo maar dan gaat mijn voorkeur toch echt wel uit naar een compleet gerestaureerd NS station incl koninklijke wachtkamers e.d.
Hooray for boobies!
pi_39422234
Zie ik daar verdomme op die tekening een VIRM4/VIRM6 rijden? Die krengen rijden helemaal niet in Apeldoorn. Bah, die tekening klopt van geen kanten

Overigens vind ik geen van beide opties aantrekkelijk...Een vies oud gebouw dat op een modern plein al helemaal vloekt bij de rest van de (door mij zeer gewaardeerde) semi-hoogbouw of een raar rood dakje.
pi_39422366
Hoe zit het eigenlijk met dit gebouw?

Daar moeten ze nog mee beginnen? Want die staat volgens mij op de plaats waar nu de fietsenstalling staat..
pi_39422612
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 14:19 schreef Sapstengel het volgende:

[afbeelding]

Daar moeten ze nog mee beginnen? Want die staat volgens mij op de plaats waar nu de fietsenstalling staat..
Volgens mij duurt het hele gebeuren nog wel tot 2010/2011 voordat ehet allemaal af is....
  zaterdag 1 juli 2006 @ 14:39:12 #201
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_39422780
link

beeldbank apeldoorn, hier kan je oude fototjes van Apeldoorn bewonderen

[ Bericht 21% gewijzigd door Duderinnetje op 01-07-2006 19:37:58 (linkje tussen tags gezet) ]
  zaterdag 1 juli 2006 @ 19:10:19 #202
152583 Schlumberger
pi_39428595
Het oude stationsgebouw is ronduit lelijk. In grootmoeders tijd was het waarschijnlijk een stijlvol gebouw (incl. speciale wachtruimte voor de koninklijke familia ), maar op een gegeven moment hebben ze er zomaar wat nieuwerwetse dingen ingekwakt... denk bijvoorbeeld aan die pauperrestauratie, de lelijke deuren, de bankkluistoiletten... Al met al is het naar mijn mening maar een rommelig geheel waar niemand zich op z'n gemak kan voelen.
quote:

[afbeelding]
Dat gebouw staat er over vijf jaar inderdaad nog niet

Eigenlijk heb ik bij Apeldoorn in het geheel niet echt het idee dat we weten wat we doen... we doen maar wat. Het centrum ziet er bijvoorbeeld uit alsof het college van B&W zomaar wat tekeningen uit de 'catalogus voor moderne gebouwen' heeft geplukt en neergezet. Zo zit er achter het peperdure CODA (brrr) opeens een verlept gebouw dat er totaal niet bijpast, en steken ze in één kruispunt (Laan van Westenenk/Europaweg) dik 1,3 miljoen euro voor renovatie terwijl het wegdek in sommige wijken ver onder de maat is (Zuid). Over de evenementen zal ik het helemaal maar niet hebben
  zaterdag 1 juli 2006 @ 19:39:48 #203
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39429491
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:50 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Je wóónt niet eens meer in Apeldoorn. Functionaliteit gaat toch echt boven lelijkheid. Het oude station is echt niet mooi.
O sorry dat ik er dan toch een mening over heb
Hoe durf ik!
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 1 juli 2006 @ 19:40:23 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39429543
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 13:45 schreef mefr0uwtje het volgende:

[..]

Nee dat doen ze ook niet. Op dit moment is er een deel van het station afebroken. Maar het wordt weer in zijn oude glorie hersteld.
Mooi zo
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39430333
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 19:10 schreef Schlumberger het volgende:
Het oude stationsgebouw is ronduit lelijk. In grootmoeders tijd was het waarschijnlijk een stijlvol gebouw (incl. speciale wachtruimte voor de koninklijke familia ), maar op een gegeven moment hebben ze er zomaar wat nieuwerwetse dingen ingekwakt... denk bijvoorbeeld aan die pauperrestauratie, de lelijke deuren, de bankkluistoiletten... Al met al is het naar mijn mening maar een rommelig geheel waar niemand zich op z'n gemak kan voelen.
[..]

Eigenlijk heb ik bij Apeldoorn in het geheel niet echt het idee dat we weten wat we doen... we doen maar wat. Het centrum ziet er bijvoorbeeld uit alsof het college van B&W zomaar wat tekeningen uit de 'catalogus voor moderne gebouwen' heeft geplukt en neergezet. Zo zit er achter het peperdure CODA (brrr) opeens een verlept gebouw dat er totaal niet bijpast, en steken ze in één kruispunt (Laan van Westenenk/Europaweg) dik 1,3 miljoen euro voor renovatie terwijl het wegdek in sommige wijken ver onder de maat is (Zuid). Over de evenementen zal ik het helemaal maar niet hebben
dat zeg ik dus, het pand wordt helemaal weer in oude staat hersteld, dus zonder vage kluisje, servex restauratie en noem maar op. die worden als ik het goed heb verplaatst naar het gebouw links zodat het weer een entree wordt waar je echt graag binnenkomt.
Hooray for boobies!
pi_39430380
quote:

[afbeelding]

Als het goed is gaat de boel daar binnenkort plat. Shoarmaroom opa'90 sluit een dezer dagen zijn deuren en daarmee zijn alle bedfrijven verdwenen uit dat blok waar ze gaan bouwen. Dus gezien het tempo waarmee ze de andere 2 panden uit de grond hebben gestampt gok ik dat het er over 2 jaar staat..
Hooray for boobies!
pi_39432061
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 19:39 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

O sorry dat ik er dan toch een mening over heb
Hoe durf ik!
Door reacties van sentimentele mensen zoals jij gaan nieuwe -goede- projecten niet door. Apeldoorn heeft behoefte aan een groter station, maar dat is elke keer niet genoeg om afstand te doen van een (lelijk) monument.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 22:39:26 #208
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39435155
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 21:02 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Door reacties van sentimentele mensen zoals jij gaan nieuwe -goede- projecten niet door. Apeldoorn heeft behoefte aan een groter station, maar dat is elke keer niet genoeg om afstand te doen van een (lelijk) monument.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_39441453
Soow, hoor Ground Zero best goed nu .
pi_39443083
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 21:02 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

waarom een grotere stationshal?? ik kan me namelijk niet herinneren dat ik daar nooit niet naar binnen kon komen vanwege de drukte... als het om uitstraling gaat dan is de omgeving goed genoeg om het gebouw minder "lelijk" te laten lijken dacht ik zo. en dan nog, vanuit de trein zie je bijna niks van het gebouw.
Hooray for boobies!
pi_39443146
quote:
Op zaterdag 1 juli 2006 19:10 schreef Schlumberger het volgende:
[..]

Ik weet het niet hoor, ik vind het stationsgebied en dat wat helemaal tot aan het centrum doogetrokken moet worden best heel aardig bij elkaar passen.

Sowieso houd ik niet van de aftandse verlaten industrie langs spoorlijnen, je ziet vaak het slechtste van een stad als je in de trein zit.
pi_39443385
precies, ik weet bijna wel zeker als het gehele project is afgerond, dus ook de bouw van roc adventus aan de andere kant, dat we trots mogen zijn op zo'n entree. waar zie je naaldbomen als je het station uitkomt en daarachter mooie hoge gebouwen met veel bedrijfigheid in de winkeltjes eronder? gaat goedkomen dacht ik zo..
Hooray for boobies!
pi_39447415
Gister ben ik in de plaza even geweest. Mn broertje werd 20 en het was gratis entree, dus we hobbelen daar naar binnen. Alle vooroordelen waren waar, ik ben 22, maar ik heb geen énkel meisje gezien die iig net zo oud of ouder was dan ik. Verder over dronken jongetjes, muziek die nog hetzelfde was als 4/5 jaar geleden en allemaal domme knakkers die ik nog ken van de middelbare school, maar nooit iets hebben bereikt.

pi_39447654
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:28 schreef WeirdMicky het volgende:
Gister ben ik in de plaza even geweest. Mn broertje werd 20 en het was gratis entree, dus we hobbelen daar naar binnen. Alle vooroordelen waren waar, ik ben 22, maar ik heb geen énkel meisje gezien die iig net zo oud of ouder was dan ik. Verder over dronken jongetjes, muziek die nog hetzelfde was als 4/5 jaar geleden en allemaal domme knakkers die ik nog ken van de middelbare school, maar nooit iets hebben bereikt.

hoppa, geen enkele bar is veranderd de laatste 5 jaar, iedereen gaat mee op de stroom van populair maar niks wat ook maar enigzins afwijkend is. zonde, ik hoop dat de hbo studenten die apeldoorn binnenkort gaan binnenvallen er wat aan kunnen doen om meer leven in de brouwerij te krijgen.. dan wordt het aanbod gelukkig anders, niet alleen maar meer r&b, kroegenhits en populaire muziek!
Hooray for boobies!
pi_39447737
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:37 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

hoppa, geen enkele bar is veranderd de laatste 5 jaar, iedereen gaat mee op de stroom van populair maar niks wat ook maar enigzins afwijkend is. zonde, ik hoop dat de hbo studenten die apeldoorn binnenkort gaan binnenvallen er wat aan kunnen doen om meer leven in de brouwerij te krijgen.. dan wordt het aanbod gelukkig anders, niet alleen maar meer r&b, kroegenhits en populaire muziek!
Je hebt hoop die ongegrond is denk ik. Ten eerste gaan veel studenten niet in Apeldoorn wonen. Ten tweede passen die zich vaker aan aan de situatie, dan er daadwerkelijk wat veranderd.
pi_39447898
glas halfvol he, om maar in stijl te blijven..
Hooray for boobies!
pi_39447986
quote:
Op zondag 2 juli 2006 13:50 schreef Spockjuh_ het volgende:
glas halfvol he, om maar in stijl te blijven..
Haha, tsjah, ik ben liever realistisch.

Ik verhuis vanaf 1 oktober naar Amsterdam, dus dan is Apeldoorn wat minder belangrijk.
pi_39448018
We zullen het heft in eigen hand moeten nemen.
Din jävla kuk!
  zondag 2 juli 2006 @ 16:03:14 #219
97934 ASroma
Flamboyant
pi_39450428
ground zero was lekker gister, toch elk jaar een vaste prik, eerst mysteryland later impulz en nu dus ground zero
  zondag 2 juli 2006 @ 19:37:39 #220
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_39455355
Ik was vandaag weer eens in Apeldoorn.

Zelfs de apen in de Apenheul waren saaaaaaaaaaai. maar dat kwam door de warmte
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 2 juli 2006 @ 21:39:10 #221
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39458663
Vandaag naar het kristalbad geweest.
Volgens mij was half Apeldoorn uitgelopen.
Erg druk was het er.
pi_39458712
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:00 schreef Fokkedop het volgende:
Maar ik denk wel dat het bij 1 deeltje blijft
Dit neem ik terug
pi_39461117
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:39 schreef dramslag het volgende:
Vandaag naar het kristalbad geweest.
Volgens mij was half Apeldoorn uitgelopen.
Erg druk was het er.
juist, daarom verkas ik altijd naar het heerderstrand, 25 minuten rijden maar daar is het altijd lekker zonder dat het extreem druk wordt. 1 tip, ga wel een beetje vroeg, na 11.00 uur kun je lang wachten met je auto..
Hooray for boobies!
pi_39461128
quote:
Op zondag 2 juli 2006 21:41 schreef Fokkedop het volgende:

[..]

Dit neem ik terug
goed bezig...
Hooray for boobies!
pi_39461147
quote:
Op zondag 2 juli 2006 19:37 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik was vandaag weer eens in Apeldoorn.

Zelfs de apen in de Apenheul waren saaaaaaaaaaai. maar dat kwam door de warmte
goh, had je dat niet eerder kunnen bedenken??
Hooray for boobies!
pi_39508527
agovv oefent 28 juli om 19.00 tegen feyenoord op berg en bos, voor degene wie het boeit..
Hooray for boobies!
  dinsdag 4 juli 2006 @ 17:24:59 #227
97934 ASroma
Flamboyant
pi_39512012
volgens mij loopt apeldoorn niet echt warm voor agovv
pi_39514076
volgens mij wel, alles in perspectief zien. als iedereen roept loopt niet warm dan gaan mensen at ook denken. gemiddeld 2000 toeschouwers en het loopt op
Hooray for boobies!
pi_39541375
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 17:24 schreef ASroma het volgende:
volgens mij loopt apeldoorn niet echt warm voor agovv
Ik ben een keer bij AGOVV - Go ahead geweest. Leuk sfeertje, leuke wedstrijd Ik zal er zeker wel weer een keer heen gaan als ik er tijd/vrij voor heb. BLAUWEUH!
pi_39589131
keuze zat, het seizoen begint weer vrijdag 11 augustus thuis tegen cambuur..
Hooray for boobies!
pi_39627211
iemand nog iets van plan dit weekend?
Hooray for boobies!
pi_39630495
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 09:34 schreef Spockjuh_ het volgende:
Vanavond is bij Plaza gratis toegang én een klein half uur gratis drinken. Dat zet mij er toe, zij het voor korte tijd, mijn principes betreffende Plaza di Christo op zij te zetten.
Din jävla kuk!
  zaterdag 8 juli 2006 @ 18:56:40 #233
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39638601
zal wel druk zijn aan de bar dan
pi_39638730
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 09:34 schreef Spockjuh_ het volgende:
Naar Frankrijk rijden .
pi_39639879
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 18:56 schreef dramslag het volgende:
zal wel druk zijn aan de bar dan
Dan ook aan mijn ellebogen.
Din jävla kuk!
pi_39639952
Zelfs voor dat half uurtje gratis drinken ga ik er niet meer heen

Dan maar babbelen eh
pi_39654039
en, nog een gratis glaasje cola kunnen scoren?
Hooray for boobies!
  zondag 9 juli 2006 @ 14:05:34 #238
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39657762
2 minuten binnen geweest in de plaza
  zondag 9 juli 2006 @ 14:08:45 #239
152583 Schlumberger
pi_39657830
Gratis entree én gratis drinken? Zal inderdaad wel stampvol gezeten hebben gisteren dan...

Overigens... Plaza di Christo, betekent dat niet letterlijk 'Plein van Christus'?
pi_39657957
Ik weet niet, ik kom er niet...

Ik was in Jeroen, rontgen, zaak en de babbel
  zondag 9 juli 2006 @ 14:53:36 #241
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39659154
was ook nog ff in de Jeroen, babbel en kierewiet.
Alleen in de babbel was het beetje druk.
pi_39660857
Ik had enkele uren voor tijd geen zin meer en heb thuis een muziekje opgezet en rustig aan gedaan.
Din jävla kuk!
pi_39719658
Ik hoorde net op SlamFM dat er as. vrijdagavond feest oid. was op Caterplein. Iemand een idee wat er dan te doen is?
pi_39719830
Ik begin in oktober aan mijn nieuwe baan in Apeldoorn. Maar ik zie de reistijd enschede - apeldoorn niet zo zitten om elke dag af te leggen, dus daarom zoek ik naar een huurwoning voor een half jaar ongeveer en daarna een koopwoning. Wat is een beetje goede wijk en waar moet je absoluut niet zitten? En de huurprijzen? Wat ik gezien heb begint het allemaal pas bij 500 euro per maand...
pi_39723363
Jaaaaaaaaaa Apeldoorn!
Parel van de Veluwe
quote:
De Parkenbuurt, ten noorden van het centrum, is de mooiste wijk van Apeldoorn. Er staan veel oude herenhuizen, soms rijk versierd met ornamenten. Ook is er in deze wijk zelfs voor Apeldoornse begrippen veel groen. In 2005 is de wijk rijksbeschermd stadsgezicht geworden.
Parkenbewoner hiero
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:45:17 #246
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_39723472
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:42 schreef PAA-053 het volgende:
Jaaaaaaaaaa Apeldoorn!
Parel van de Veluwe
[..]

Parkenbewoner hiero
Loolaan bewoner hiero.....
Never want to come down, never want to put my feet back down on the ground.
pi_39725810
Waar precies?
Ik woon aan de Prins Mauritslaan, zijstraat van de Koninginnelaan.
pi_39726280

ik woon aan de sumatralaan
pi_39727664
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 12:51 schreef Matel het volgende:
Ik begin in oktober aan mijn nieuwe baan in Apeldoorn. Maar ik zie de reistijd enschede - apeldoorn niet zo zitten om elke dag af te leggen, dus daarom zoek ik naar een huurwoning voor een half jaar ongeveer en daarna een koopwoning. Wat is een beetje goede wijk en waar moet je absoluut niet zitten? En de huurprijzen? Wat ik gezien heb begint het allemaal pas bij 500 euro per maand...
Ik zou vooral Zuid en sommige delen Zevenhuizen mijden, daar zijn de prijzen waarschijnlijk wel lager, maar dat heeft ook zijn reden.
Din jävla kuk!
pi_39728238
Ach vergeleken met een willekeurige grote stad zijn alle wijken hier perfect, maar voor Apeldoornse maatstaven moet je niet in Zuid gaan zitten (Paupers), niet rond de flats in Zevenhuizen (parelvissersstraat bijv., veel criminaliteit) en eigenlijk ook niet in sommige delen van Osseveld of de Maten, al is dat niet echt slecht hoor.
pi_39728345
Ik woon net achter het Station, op de Kayersdijk.

de Parken is wel schitterend
edit: Ugchelen is dan wel een dorp, maar als deel van Apeldoorn misstaat het niet.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:29:15 #252
97934 ASroma
Flamboyant
pi_39728613
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:17 schreef PAA-053 het volgende:
Ach vergeleken met een willekeurige grote stad zijn alle wijken hier perfect, maar voor Apeldoornse maatstaven moet je niet in Zuid gaan zitten (Paupers), niet rond de flats in Zevenhuizen (parelvissersstraat bijv., veel criminaliteit) en eigenlijk ook niet in sommige delen van Osseveld of de Maten, al is dat niet echt slecht hoor.
hey lul wat is er mis met de parelvissersstraat ik woon er niet hoor, maar wel redelijk dichtbij althans me moeder dan maar idd er zitten daar wel wat vage figuren en veel medelanders. Maar goed dat is da stukje laan van zevenhuizen geloof ik sowieso wel, pauper flats enzo.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:34:13 #253
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_39728743
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 14:45 schreef Exciter101 het volgende:

[..]

Loolaan bewoner hiero.....
Tussen die weg waar snackbar Kokkie zit en de grote kerk, aan de kant van de grote kerk.
  dinsdag 11 juli 2006 @ 18:37:19 #254
97934 ASroma
Flamboyant
pi_39728836
trouwens iemand met een goeie camera moet eens een foto maken van Apeldoorn als je vanaf hoenderloo de otterlose weg afrijdt en dan net voordat je de heuvel afgaat een foto maken, dan zie je de (skyline) van apeldoorn redelijk goed, kan je een mooi plaatjes schieten
pi_39729361
quote:
waar je niet wilt zitten zijn bepaalde straten in de wijk zevenhuizen en de wijk zuid (overigens ook goede straten) voor de rest is alles wel ok wat betreft wonen. waar ga je werken?
Hooray for boobies!
pi_39731201
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:34 schreef Exciter101 het volgende:

[..]

Tussen die weg waar snackbar Kokkie zit en de grote kerk, aan de kant van de grote kerk.
De Kweekweg Da's mijn vaste snackbar
Zit je dan ook aan die kant van de weg? Dan woon je best wel heel erg mooi Of woon je in die appartementen
pi_39736392
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 18:56 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

waar je niet wilt zitten zijn bepaalde straten in de wijk zevenhuizen en de wijk zuid (overigens ook goede straten) voor de rest is alles wel ok wat betreft wonen. waar ga je werken?
Bij de Belastingdienst
  dinsdag 11 juli 2006 @ 23:05:06 #258
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_39737464
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 19:46 schreef PAA-053 het volgende:

[..]

De Kweekweg Da's mijn vaste snackbar
Zit je dan ook aan die kant van de weg? Dan woon je best wel heel erg mooi Of woon je in die appartementen
Nope, geen appartement. En ja, het is mooi wonen!

Dan hebben we elkaar vast wel een keer gezien bij Kokkie. Als je de volgende keer lang blond haar en blauwe ogen ziet.... Zeg ff 'hallo'!!
pi_39748678
mijn ouders wonen in de lindehove, die kijken uit op de loolaan, inclusief kokkie..
Hooray for boobies!
pi_39751570
ik woon in het centrum van Apeldoorn en ik vind het er prima!
pi_39752742
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 23:05 schreef Exciter101 het volgende:

[..]

Nope, geen appartement. En ja, het is mooi wonen!

Dan hebben we elkaar vast wel een keer gezien bij Kokkie. Als je de volgende keer lang blond haar en blauwe ogen ziet.... Zeg ff 'hallo'!!
Doet ik
Woon je trouwens in 't Vievertjen?

Net lekker hardgelopen, me helemaal kapot gezweten natuurlijk Rondje bij het Loo en de Loseweg e.d.
pi_39761309
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 22:34 schreef Matel het volgende:

[..]

Bij de Belastingdienst
welkom nieuwe collega
pi_39761402
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:22 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

welkom nieuwe collega
jij zat toch bij de gemeente?
pi_39762605
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 18:26 schreef blessed19 het volgende:

[..]

jij zat toch bij de gemeente?
na december werd mijn contract niet verlengd.

Ik zit op Westpoint, bij de B/cict
pi_39765102
Hey wat leuk Ik kom ook terecht bij B/CICT.
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:43:16 #266
121913 Exciter101
Not leaving in silence!!
pi_39767780
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:58 schreef Spockjuh_ het volgende:
mijn ouders wonen in de lindehove, die kijken uit op de loolaan, inclusief kokkie..
Gezellie allemaal zo op de vierkante 100 meter daar op dat mooie stuk Apeldoorn!
pi_39773552
wel een seizoenskaart van agovv kopen he!! das verplicht als je in apeldoorn komt wonen..
Hooray for boobies!
pi_39775018
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 00:07 schreef Spockjuh_ het volgende:
wel een seizoenskaart van agovv kopen he!! das verplicht als je in apeldoorn komt wonen..
.
Din jävla kuk!
pi_39782367
Ben jij vaste supporter ja?
Ik ben wel een aantal keren geweest, met vrienden van me die wel redelijk fanatiek zijn. Is wel leuk altijd maar om nou zo'n seizoenskaart te kopen, dat gaat me net ff te ver (en te duur ook trouwens)
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:46:20 #270
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_39797480
Apeldoorn! Fijne stad. Misschien een beetje saai, maar om op te groeien perfect, lijkt mij zo. Opwindende dingen doe ik wel in de grote stad, als ik daar eenmaal woon. En Apeldoorners zijn aardige mensen.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_39797681
ik ben vaste fan, werk ook bij agovv op wedstrijddagen, in de commandopost.. bestuurslid sv, etc etc bla bla..
Hooray for boobies!
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:52:09 #272
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_39797691
Trouwens, dat van die winkelketens in de OP is niet geheel waar, we hebben hier een Nedgame (inmiddels een keten, begonnen in Apeldoorn)! En natuurlijk Brouwers' IJsspecialiteiten.

En zo'n winkel met allemaal indianen-/westernkledij, en een onafhankelijke topslager, en een viswinkel...
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_39800521
mjaaaa, dan zouden ween op van 3 paginas krijgen, had ik ook zaken zoals megapool moeten gaan noemen...
Hooray for boobies!
pi_39827944
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:45 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Zeg en bestaat de Flierenfluiter eigenlijk nog dat je weet?
Dat vind ik wel zon rare tent geworden, lijken allemaal alcholisten, vroeger toen ik een jaar of 5 was kwam ik er nog wel eens kijken, overdag dan. Me vader heeft daar nog achter de bar gestaan en die tent was van me oom. Gisteren kwamen nog wat oude vrienden langs van me vader die hebben daar ook allemaal gewerkt, wat grappig zeg. Zo lijkt de wereld weer heel klein.
pi_39833247
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 17:11 schreef blessed19 het volgende:

ik woon aan de sumatralaan
Vlakbij mijn ouderlijk huis! Ik fietste eerst dagelijks door de Sumatralaan! Ik woonde aan de Schuttersweg.
Nu woon ik aan de 1e Wormenseweg, vlakbij het station, best leuk wonen, wel druk.
quote:
Ik zou zelf echt niet in Zevenhuizen, Orden, de Maten en bepaalde gedeeltes van Zuid willen wonen.

Ik woon nu zelf sinds kort in 'zuid' (het is eigenlijk Brummelhof, het valt niet onder Zuid). Maar het bevalt me hier best. Maar als je wat dieper Zuid ingaat kom je echt in die pauperbuurtjes terecht, met van dat simpele aso-frans-bouwer-volk.

Succes met je baan! Mijn vader & broer hebben ook op Westpoint B/CICT gezeten!
pi_39833333
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 18:09 schreef vruitig het volgende:

[..]

Dat vind ik wel zon rare tent geworden, lijken allemaal alcholisten, vroeger toen ik een jaar of 5 was kwam ik er nog wel eens kijken, overdag dan. Me vader heeft daar nog achter de bar gestaan en die tent was van me oom. Gisteren kwamen nog wat oude vrienden langs van me vader die hebben daar ook allemaal gewerkt, wat grappig zeg. Zo lijkt de wereld weer heel klein.
Ik vind dat ook echt zo'n alcoholistenkroeg geworden, niks meer aan! De tante van een vriend van mij werkt(e) er, dus toen kwam ik er nog wel eens, maar nu nooit meer.
pi_39835440
ik woon ook in apeldoorn, vlak bij het centrum, achter het poitiebureau, apeldoorn is echt rekaxt
  zaterdag 15 juli 2006 @ 02:16:46 #278
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39841237
Nog mensen naar Yes-R en de Havenzangers geweest?
pi_39843283
Nee, ik was aan het eten bij de Finnegans toen ik hoorde dat die zouden komen. Ik ben gauw naar huis gevlucht!
pi_39843848
nee, "leuke dingen" in Apeldoorn probeer ik altijd zoveel mogelijk te mijden. Het is meestal gewoon niet leuk.
Ik heb lekker bij v. Kinsbergen gezeten.
Van de week ook nog even bij de Flierefluiter gezeten, maar ons viel het ook al op dat er vaak kunstenaarstypes en alcoholisten zaten. De bandleden van Yellow Pearl komen er ook wel, omdat één van hen achter de bar staat.

Ik zit bij RM centraal, op westpoint idd. @Matel weet je al welke sector je komt?
pi_39845651
Ik heb nog geen idee. Eerst krijg ik twee maanden een interne opleiding. Pas daarna wordt ik in een sector onderverdeeld. Moet ik nog eens zien welke me het meeste ligt
pi_39846953
vanmorgen in alle vroegte een rondje apeldoorn gedaan met den auto, puur omdat ik wakker was en me verveelde.. geen foto;s gemaakt, wel her en der toeristen bekijken en lekker gezeten..
Hooray for boobies!
pi_39847136
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 08:05 schreef Lollifant het volgende:
Nee, ik was aan het eten bij de Finnegans toen ik hoorde dat die zouden komen. Ik ben gauw naar huis gevlucht!
je zet je geneens in voor de apeldoornse actviteiten en cultuur! schande!
pi_39847307
owja, ik had gisteravond een excuus, avonddienst en zat dus op mijn werk in leusden.. (niet dat ik was gegaan) )
Hooray for boobies!
pi_39848067
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 02:16 schreef dramslag het volgende:
Nog mensen naar Yes-R en de Havenzangers geweest?
Nee, ik wil nog leven
pi_39849646
havenzangers, hebben ook het nieuwe clublied voor agovv gemaakt. typisch deuntje wat ze gebruiken ( ja, erg irri maar ook erg aanstekelijk deuntje wat niet meer uit je hoofd gaat)
Hooray for boobies!
pi_39850305
Ik was gisternacht aan het vertoeven op Bussloo met vrienden en bier. Rond half 2 werden we door de politie vriendelijk verzocht het terrein te verlaten. Schijnbaar mag je daar na zonsondergang niet meer zijn. Evengoed een geslaagde avond.
Din jävla kuk!
pi_39887326
Gister de stad in geweest, was erg gezellig. Viel me nog mee hoe druk het was in deze vakantietijd, waren toch nog aardig wat mensen.

Wat een klote-ontwikkeling trouwens, dat je tegenwoordig direct bij het ontvangen van je rondje drinken moet betalen. Maanden geleden hoefde dat nog niet.......het is wel begrijpelijk maar ook irritant. Apeldoorn wordt groot
  zondag 16 juli 2006 @ 22:35:04 #289
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39888332
Bowlingcentrum stond vannacht in de fik.
Flink wat mensen opgepakt vanwege vechtpartijen.
Gisternacht vanaf half 4 daalde de sfeer hard.
pi_39888727
zonder mij is er nooit een sfeer!

heb dit weekeinde met een groep vrienden overnacht op een camping bij halte assel.
pi_39888789
alambic in de fik?? was het niet een prullenbak die ervoor stond?? niks op teletekst,sites etc..
Hooray for boobies!
  zondag 16 juli 2006 @ 22:59:01 #292
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39889115
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:49 schreef Spockjuh_ het volgende:
alambic in de fik?? was het niet een prullenbak die ervoor stond?? niks op teletekst,sites etc..
2 brandweerwagens waren er en het terrein voor Alambic werd helemaal afgezet.
Denk niet vanwege een verbrande prullenbak.
pi_39889563
misschien het restaurant dat erboven zit?

zou wel beroerd zijn als die bowlingzaal weggefikt is maar dan zou het toch inderdaad op teletekst moeten staan?
pi_39896947
GOH, had ik toch gelijk he... een vuilcontainer stond in de fik, rook sloeg naar binnen. zaligheidsverklaringen zijn af te leveren via mijn mail...
Hooray for boobies!
pi_39900224
Oei, om half 4 was ik dus net thuis. Matig zeg
  maandag 17 juli 2006 @ 11:24:48 #296
83895 GnAgn
Love You So Much
pi_39900865
Wel mooi binnenkort dat stationnetje in de maten
Meer krijgen betekent niet altijd minder missen
Own Style
  maandag 17 juli 2006 @ 11:46:22 #297
101791 dramslag
Beijing 2008
pi_39901495
quote:
Op maandag 17 juli 2006 07:44 schreef Spockjuh_ het volgende:
GOH, had ik toch gelijk he... een vuilcontainer stond in de fik, rook sloeg naar binnen. zaligheidsverklaringen zijn af te leveren via mijn mail...

pi_39912901
quote:
Op maandag 17 juli 2006 07:44 schreef Spockjuh_ het volgende:
Baroque is idd afgefikt. De eigenaar heeft ws. ruzie met iets of iemand omdat al eerder de banden van de bedrijfswagen waren lek gestoken...
pi_39916335
Oei, en dat liep al niet geweldig

Ik heb in de bieb mijn examen geleerd, en had dus dagenlang uitzicht op een verlaten terras en een eigenaar die met zijn vrouw broodjes zat te eten
pi_39955911
in apeldoorn was het vandaag het warmst van geheel nederland volgens de knmi en wat dames en heren op den televisie. joepie... argh...
Hooray for boobies!
pi_39965158
Ja, fijne zaak. Ik had het al zo warm de afgelopen dagen maar vandaag wordt een soort van hel
37 graden !
Ik ga mooi nu hardlopen alsof het dan wel koel is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')