Ik woon EN werk erquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:41 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Als ze nou ook eens in Almere gingen werken hadden we niet zon file op de A1...![]()
Het is inderdaad nogal ernstig koud aandoenend daar, groot en massief.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:41 schreef Mickeys het volgende:
Op het plaatje vind ik ze mooier dan in het echt.. maar het is nog niet af natuurlijk..
Ook hoop ik dat het nieuwe stadscentrum beplant gaat worden want nu is het 1 en al beton
Dat zou inderdaad niet erg zijn, maar de meesten daarvan komen uit Noordelijker richting.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:41 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Als ze nou ook eens in Almere gingen werken hadden we niet zon file op de A1...![]()
Waarvan akte.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:44 schreef Misstique het volgende:
Dit belooft een goed topic te worden..
Dude, en al die bossen dan? Ik breek m'n nek over herten, vossen en andere beesten op weg naar m'n werk.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:49 schreef Misanthropist het volgende:
Het begon voor mij als een stuk beton
Haven?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dude, en al die bossen dan? Ik breek m'n nek over herten, vossen en andere beesten op weg naar m'n werk.
Hout?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dude, en al die bossen dan? Ik breek m'n nek over herten, vossen en andere beesten op weg naar m'n werk.
Je bent boswachter.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik als je tussen stad en haven pendelt, langs de ruïnequote:
Eens wat meer rondkijken dan, Almere is echt veel meer dan beton en asfalt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:01 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
Hout?
Ik woon midden in het centrum, pas toen ik met rijlessen begon zag ik eigenlijk pas de omgeving van Almere, vandaar
Ja duh.. dan rij je ook langs het weerwater dus de groene zone die doorloopt tot in duitsland zo ongeveer.... hahahaquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:02 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee hoor, maar ik als je tussen stad en haven pendelt, langs de ruïne
Haven is inderdaad groener dan de rest van Almere, maar in haven is het ook begonnen 30 jaar geleden bijna. Mijn wijkje staat er amper 5 jaar dus wat dat aangaat heb ik nog 25 jaar te gaan (mits ze meer groen plaatsen)quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:04 schreef Dagonet het volgende:
Hoe langer ik in Almere woon hoe leuker ik Haven begin te vinden trouwens. Lekker veel groen..
Ben ik helemaal met je eens! Almere heeft nog best veel leuks eigenlijk, meer dan de meeste mensen van buiten Almere verwachten. Elk jaar rallyrijden, grootste paintbalbos van Nederland, dit jaar Koninginnedagquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Eens wat meer rondkijken dan, Almere is echt veel meer dan beton en asfalt.
Nah, halverwege het begin van Stedenwijk was het geld op om leuk te bouwen en moest het efficiënter. Vandaar de rechtlijnigheid van bijvoorbeeld Muziekwijk.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:05 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Haven is inderdaad groener dan de rest van Almere, maar in haven is het ook begonnen 30 jaar geleden bijna. Mijn wijkje staat er amper 5 jaar dus wat dat aangaat heb ik nog 25 jaar te gaan (mits ze meer groen plaatsen)
Ik vind de nieuwbouw van tegenwoordig ook erg blokkerig. Gelukkig ben ik nog net in het laatste stukje kronkeligheid komen wonen of zo..quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nah, halverwege het begin van Stedenwijk was het geld op om leuk te bouwen en moest het efficiënter. Vandaar de rechtlijnigheid van bijvoorbeeld Muziekwijk.
Ik ben dan ook in Haven begonnen, ooit..
was dat niet in heel Nederland?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:13 schreef Misanthropist het volgende:
hadden jullie dat btw gehoord van die zomerse pluisjes en de hitte van afgelopen weken? dat die pluisjes in de fik vlogen waar je bij stond en dat de gemeente ze bewust heeft moeten ruimen?
kutpopulieren
Had je een paar jaar geleden bij de sporthal in Stedenwijk moeten zien, het veld daarachter was compleet wit en de pluisjes lagen vuistdik op het gras.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:13 schreef Misanthropist het volgende:
hadden jullie dat btw gehoord van die zomerse pluisjes en de hitte van afgelopen weken? dat die pluisjes in de fik vlogen waar je bij stond en dat de gemeente ze bewust heeft moeten ruimen?
kutpopulieren
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:36 schreef Dagonet het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het beruchte torentje dat op instorten zou staan
Almere, veel verguisd en uitgelachen en toch de thuisstad voor nagenoeg 180.000 mensen. Een stad met van alles wat, van hypermoderne architectuur tot ettelijke miljoenen bomen in uitgestrekte stadsparken. Watersport en shoppen, alles is hier wel te vinden.
Zo ook natuurlijk een hele sloot FOK!kers, waaronder ik.
Welkom..
Voor velen is het een reden om de stad bij elke gelegenheid omlaag te trappen. Je mag natuurlijk niet beginnen over het feit dat hun stad ooit begonnen is als drie hutjes en een stronthoop. Als je een paar honderd jaar oud bent dan is dat sjiek.quote:
correct... sjieke poep.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Voor velen is het een reden om de stad bij elke gelegenheid omlaag te trappen. Je mag natuurlijk niet beginnen over het feit dat hun stad ooit begonnen is als drie hutjes en een stronthoop. Als je een paar honderd jaar oud bent dan is dat sjiek.
Ik miste je al.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:20 schreef Markster het volgende:
Ik kom ook uit almere, en het nieuwe winkelcentrum is/woprdt geweldig
Ach, meeste mensen die een eigen huis laten bouwen kiezen toch voor zo'n standaard boerderijmodel en voor de rest zijn het natuulrijk gewoon nieuwbouwwijken zoals je ze in elke stad kan vinden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:23 schreef zoalshetis het volgende:
but serious, hoe is het met de particuliere huizenmarkt gesteld? zitten daar nog wat fraaie staaltjes van creativiteit tussen?
In Almere kan het.. en dat is al vaak genoeg op tv geweest. Heerhugowaard probeert het nu voor een ienie mienie stukje na te doen maar dan heb je het ook wel gehadquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:23 schreef zoalshetis het volgende:
but serious, hoe is het met de particuliere huizenmarkt gesteld? zitten daar nog wat fraaie staaltjes van creativiteit tussen?
geen toekomsitge 'grachtengordels' dus?"quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ach, meeste mensen die een eigen huis laten bouwen kiezen toch voor zo'n standaard boerderijmodel en voor de rest zijn het natuulrijk gewoon nieuwbouwwijken zoals je ze in elke stad kan vinden.
Ik in T.d.V.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:27 schreef BadKeukenTegel het volgende:
In welke wijken wonen jullie eigelijk?
Neuh, allang niet meer, tegenwoordig woon ik in Filmwijk.quote:
In de stad is een stukje grachtengordel na gemaakt.. tis er wel, maar dan net iets groter als Madurodamquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geen toekomsitge 'grachtengordels' dus?"
Mja, dat ís wel te doen maar niet op korte termijn schat ik. Misschien over een jaar of 30.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
geen toekomsitge 'grachtengordels' dus?"
En dan struikel je nog over de dieren? Die zitten op het eiland tegen over je dan hihiquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:29 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Neuh, allang niet meer, tegenwoordig woon ik in Filmwijk.
Kijk dat is precies het gevoel dat ik heb, na 4 jaar inwoner van Almere te mogen zijn. Niets meer aan te vullenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:49 schreef Misanthropist het volgende:
Ik woon nu drie jaar in Almere en ik vind het de afgelopen jaren echt leuk geworden. Het begon voor mij als een stuk beton waar ik slechts efficiënt woonde en nog niet dood gevonden zou willen worden. Nu, drie jaar later begint Almere te bruisen, heb ik twee keer met de burgemeester gedineerd, heb ik een website over Koninginnedag Almere 2006 gemaakt en bijgehouden en zou ik nog een huis kopen in het centrum ook als ik de mogelijkheid had
Ik werk in Haven.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:30 schreef Mickeys het volgende:
[..]
En dan struikel je nog over de dieren? Die zitten op het eiland tegen over je dan hihi
Ow ja, dat kan ook nogquote:
Dichterhof, Centrumquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:27 schreef BadKeukenTegel het volgende:
In welke wijken wonen jullie eigelijk?
Het is maar net waar je smaak en voorkeur naar uitgaan.. er zijn wijken hier waar ik nog steeds niet dood gevonden zou willen worden.. maar dat vind ik persoonlijk, een collega van me woont daar en die vind het geweldigquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:33 schreef zoalshetis het volgende:
als dit het grote almere topic is dan verwacht ik wel een betere op. ik hoef nu toch niet te googelen naar wijken waar misschien een kans is om te gaan wonen? promoot da shiz!![]()
Dat mist ook in het stadshart. Laat daar gewoon een bruin cafe komen ofzo. Ik denk alleen niet dat zoiets er mag komen volgens het bestemmingsplan, maar dat weet ik niet zeker...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:20 schreef Dagonet het volgende:
Maar Almere is hier het onderwerp. Dusch.
Het enige wat ik nog wel mis zijn kroegen, er zit nu een leuk rijtje maar ik zie echt al jaren het verschil niet meer tussen de verschillende kroegen. Ze draaien allemaal hetzelfde aan muziek en allemaal net zo oorverdovend hard.
Die UFO? Wanneer gaan ze dat ding nou eindelijk eens afbouwen? En ik ga langs het weerwater, niet tussen de huizen door.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:33 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Ow ja, dat kan ook noghihi.. dan rij je trouwens (als je met de fiets gaat) elke dag langs mijn werk zo ongeveer.... net naast het door interpolis benoemde stadshuis (modecentrum dus)
Is dat het nieuwe gedeelte?quote:
Ze zijn al 4 weken aan het heien.. sinds vandaag is dat klaar dus ben benieuwdquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Die UFO? Wanneer gaan ze dat ding nou eindelijk eens afbouwen? En ik ga langs het weerwater, niet tussen de huizen door.
Hoi, Nathan.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:37 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
Nope, vanaf het station voor de C&A naar rechts en dan aan je rechterhand
ik bedoel eigenlijk dat ik graag meer foto's wil zien van leuk almere! lijkt me nuttig als je iemands beeldvorming probeert te veranderen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:34 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het is maar net waar je smaak en voorkeur naar uitgaan.. er zijn wijken hier waar ik nog steeds niet dood gevonden zou willen worden.. maar dat vind ik persoonlijk, een collega van me woont daar en die vind het geweldig
Ik ga eens aan een betere OP klussen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoel eigenlijk dat ik graag meer foto's wil zien van leuk almere! lijkt me nuttig als je iemands beeldvorming probeert te veranderen.
![]()
ik geef wel aanvullingen als je m hebt staanquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik ga eens aan een betere OP klussen..
top, ik zie groen wel zitten. en leuke buren ook. laten we voorzichtig 3 ton zeggen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik ga eens aan een betere OP klussen..
OP update.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
top, ik zie groen wel zitten. en leuke buren ook. laten we voorzichtig 3 ton zeggen.
Je vergeet de Rabotoren.quote:
Ik moet daar eens een foto van maken als het net donker is en alle ramen verlicht zijn. Dan issie mooier.quote:
ziet er wel uit, of je daar je kinderen kan laten opgroeien. beter dan amsterdam en zo.quote:
Keuze zat, zo'n 80 basisscholen minstens en net zoveel kinderopvangen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ziet er wel uit, of je daar je kinderen kan laten opgroeien. beter dan amsterdam en zo.
klinkt goed. kinderopvang is niet nodig, dat gaat moeders doen. zijn er veel niet werkbehoefende vrouwen in almere?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Keuze zat, zo'n 80 basisscholen minstens en net zoveel kinderopvangen.
is het echt zo ordinair? anders ga ik wel in de buurt van het groene hart wonen.quote:
autoradam?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:47 schreef Mickeys het volgende:
ehm.. ik werk naast dat stadhuis joh hahaha.... maar ik heb op dat stukje inderdaad het uitzicht als ik op het werk ben Maar verder een mooie OP
Bijna.... maar andere kant van het "stadhuis"quote:
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:05 schreef RiDo78 het volgende:
Mooie herziene OP Dago...
Misschien heb je nog een plekkie voor het podium? (Kan ie eindelijk eens van de grote markt af)
Wat mij betreft laten ze hem staan, zo lelijk is het nou ook weer niet, ze moeten het ding alleen véél vaker gebruiken in plaats van die vier, vijf keer per jaar. Zet er elk weekend een bandje neer in de zomer bijvoorbeeld.quote:
Ja, vind ik ook. En dan niet alleen Almeersche trots Ali B.quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat mij betreft laten ze hem staan, zo lelijk is het nou ook weer niet, ze moeten het ding alleen véél vaker gebruiken in plaats van die vier, vijf keer per jaar. Zet er elk weekend een bandje neer in de zomer bijvoorbeeld.
Juist niet, veel te marginaal, daarom ging Musinq ook meteen failliet: alleen maar vage hiphop bandjes.quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:03 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook. En dan niet alleen Almeersche trots Ali B.
Achja, het is wat met hotels in Almere. Schijnt dat het gewoon niet mag, niet kan of dat ze niet willen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 10:49 schreef niekth het volgende:
[afbeelding]
Hier klikken voor bovenstaande foto in groot formaat
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.bastionhotels.nl/nl/onzehotels/almere/quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:42 schreef Slee-3r het volgende:
Achja, het is wat met hotels in Almere. Schijnt dat het gewoon niet mag, niet kan of dat ze niet willen.
Ik denk dat er voor het hotel bij de MediaMarkt tot op heden geen uitbater is doordat het in een bouwput ligt ongeveer. Let maar eens op als het centrum af is hoe snel zich er een uitbater meldt.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:37 schreef Slee-3r het volgende:
Daar heb je gelijk in, maar ook wel de enige. Het kasteel, wat een hotel moet gaan worden is nog lang niet af. Het hotel achter de MediaMarkt is nog steeds geen uitbater voor gevonden. Komt ook wel omdat het gewoon slecht ontworpen is maar toch.
Nee, da's een goed voorbeeld. Dat hotel ligt echt op een TOP-locatie. Onder de rook van de hoge ring en op een bedrijventerrein aan de rand van de stad............quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:04 schreef niekth het volgende:
http://www.bastionhotels.nl/nl/onzehotels/almere/
Fakaaaa 2609.quote:
Ja, dat roepen ze al sinds 1 jaar na de bouw. Maar ze vergeten telkens te zeggen in welk jaarquote:
Wouw, volgens mij woon ik nog geen 100 meter bij je vandaagquote:Op woensdag 21 juni 2006 19:40 schreef dutch-mamma het volgende:
Sinds 1996 ben ik Almeriaan. Eerst in Muziekwijk, sinds 2005 in Tussen de Vaarten.
Heb een riant huurflatje met spectaculair uitzicht (zelfs op "slechts" 1 hoog).
Geweldig fietsen en wandelen hier.
Okee, voor uitgaan kan je beter ergens anders heen volgens velen, en ik ben er nog steeds niet overheen dat Pirates of the Caribbean 2 pas 1 week na de Nederlandse premiere in onze superdeluxe nieuwe bioscoop komtmaar qua wonen wil ik hier niet meer weg!
Nadeel: pluisjes![]()
Hier in de wijk valt het erg mee, maar nóg lag mijn hele huis vol met die zooi.
In andere wijken lag het echt kniehoog.
Plaatje uit mijn directe omgeving (midden in de stad, ja!)
[afbeelding]
Twee plaatjes vanaf mijn balkon (nee, ik heb geen duur koopappartement).
[afbeelding]
[afbeelding]
Als ik het ooit goed begrepen heb gaat het podium verplaatst worden.. dus niet afgebroken... waar die dan moet komen is mij een raadsel.. misschien bij het kasteelquote:Op woensdag 21 juni 2006 19:45 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ja, dat roepen ze al sinds 1 jaar na de bouw. Maar ze vergeten telkens te zeggen in welk jaar![]()
Oei...!quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:46 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Wouw, volgens mij woon ik nog geen 100 meter bij je vandaag![]()
yoquote:
Tussen de Vaarten is toch niet midden in de stad?quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:40 schreef dutch-mamma het volgende:
sinds 2005 in Tussen de Vaarten.
Plaatje uit mijn directe omgeving (midden in de stad, ja!)
quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:36 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
Tussen de Vaarten is toch niet midden in de stad?
Ik zal binnenkort wel even mijn riante uitzicht fotograferen, doet het goed bij de meeste mensen
Er is nog geen besluit overgenomen voor zover ik weet. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen was het oa de SP die opperde dat dat ding maar eens weg moest, maar goed.. SPquote:Op woensdag 21 juni 2006 19:48 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Als ik het ooit goed begrepen heb gaat het podium verplaatst worden.. dus niet afgebroken... waar die dan moet komen is mij een raadsel.. misschien bij het kasteel![]()
zoiets jaquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:58 schreef niekth het volgende:
[..]
[afbeelding]
maar dan iets meer van rechts?
Niet middenin Stad. Maar IMHO wel middenin de stad. Pfff, hoe leg ik dat uit...quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:36 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
Tussen de Vaarten is toch niet midden in de stad?
Ik zal binnenkort wel even mijn riante uitzicht fotograferen, doet het goed bij de meeste mensen
We zijn iig binnen 5 minuten in de stad dus wat dat aangaat (als die vrijheidsdreef nu maar weer eens open gaat tenminste.. nu is het een kwartier met het omrijden)quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:25 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Niet middenin Stad. Maar IMHO wel middenin de stad. Pfff, hoe leg ik dat uit...
![]()
Wat een ellende, die dreef... Die lag al in april open!quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:56 schreef Mickeys het volgende:
[..]
We zijn iig binnen 5 minuten in de stad dus wat dat aangaat (als die vrijheidsdreef nu maar weer eens open gaat tenminste.. nu is het een kwartier met het omrijden)
zoiets jaquote:Op woensdag 21 juni 2006 23:58 schreef niekth het volgende:
[..]
[afbeelding]
maar dan iets meer van rechts?
Was het niet zaterdag toevallig ter afsluiting van Defqon? Ik was er niet, dus ik heb niets gezien maar ik doe een gooi.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:48 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Wat een ellende, die dreef... Die lag al in april open!
Ik heb zelf geen auto, met de fiets is het slechts 2 km naar de stad (spoorbaan volgen), maar ja, wel 2 pittige kuitenbijters in de vorm van viaducten (ja, ik ben een watje).
Wat was dat trouwens voor vuurwerk, vorige week? Volgens mij was dat in het stadshart of aan het weerwater. Ben vergeten welke dag het was, maar het was wel mooi!
Ja dus, bedankt voor de info! Was een waanzinnig mooi gezicht op afstand!quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:26 schreef Mickeys het volgende:
Jeps. Defqon is altijd met vuurwerk ter afsluiting. elk jaar weer ;-)
En verder dan je denkt want dat was bij de Hollandse Brug.quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:06 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ja dus, bedankt voor de info! Was een waanzinnig mooi gezicht op afstand!
Volgens mij kost het veel en veel meer om het podium weer te verplaatsen en op te bouwen dan dat het nu kost. Als ze er nu maar is wat nuttigs mee deden.quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:59 schreef niekth het volgende:
[..]
Er is nog geen besluit overgenomen voor zover ik weet. Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen was het oa de SP die opperde dat dat ding maar eens weg moest, maar goed.. SP![]()
Precies, maar volgens mij zijn er nog steeds een paar omwonenden die dan protest aantekenen wegens geluidsoverlast.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:46 schreef Slee-3r het volgende:
[..]
Volgens mij kost het veel en veel meer om het podium weer te verplaatsen en op te bouwen dan dat het nu kost. Als ze er nu maar is wat nuttigs mee deden.
Wat te denken van elke koopavond bandjes laten optreden ofzo, terassen van de cafes eromheen uitbreiden, lekker zitten met een biertje/drankje.
Inderdaad...! En recht voor mijn raam, vanuit TdV! (wel met een rij bomen ervoor, maar toch..!)quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:13 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En verder dan je denkt want dat was bij de Hollandse Brug.
Ik denk dat elke zondagochtend toch een stuk erger ervaren wordt, met toch wel een paar opstootjes per nacht op zaterdag. Heb ik toch liever een keer per week gratis muziek voor de deur.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Precies, maar volgens mij zijn er nog steeds een paar omwonenden die dan protest aantekenen wegens geluidsoverlast..
Ik was aan het werk, en keek dus totaal de verkeerde kant uitquote:Op donderdag 22 juni 2006 23:42 schreef niekth het volgende:
Ik stond (bijna) onder het vuurwerk![]()
even dat je het weet
Mooie rally is het altijd in Almere! Vandaar dat ik vooral de buitenste gedeeltes van Almere wel een beetje ken. Vooral Almere Zand, waar ze nu dus dat industrieterrein aan het bouwen zijn. (langs de snelweg) is erg mooi met al het onverhard!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:10 schreef Misanthropist het volgende:
Elk jaar rallyrijden, grootste paintbalbos van Nederland, dit jaar Koninginnedag...
Leukquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:00 schreef Impry het volgende:
[..]
Mooie rally is het altijd in Almere! Vandaar dat ik vooral de buitenste gedeeltes van Almere wel een beetje ken. Vooral Almere Zand, waar ze nu dus dat industrieterrein aan het bouwen zijn. (langs de snelweg) is erg mooi met al het onverhard!
Mijn video's van de afgelopen 3 jaar:
Almere Rally 2004
Almere Rally 2005
Almere Rally 2006
De proeven liggen naast elkaar, is je vergevenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:49 schreef Impry het volgende:
Oh ja, die proef langs de snelweg is Almere Poort i.p.v. Almere Zand.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:50 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
De proeven liggen naast elkaar, is je vergeven
op de parkeerplaats? nee over de dijk en door een stukje bosquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:59 schreef Impry het volgende:
[..]
Want Almere Zand is toch de proef op de parkeerplaats daar?
Ja, en ook over een stuk parkeerplaats hoorquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:12 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
op de parkeerplaats? nee over de dijk en door een stukje bos
hehehe ik stond dan op die 'parkeerplaats', maar ik heb het nooit als dusdanig beschouwdquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:29 schreef Impry het volgende:
[..]
Ja, en ook over een stuk parkeerplaats hoorZe komen aan over de dijk en gaan dan naar beneden de parkeerplaats op. Daar slingeren ze een paar keer en rijden weg via het stukje bos.
De kroeg?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:01 schreef Robin__ het volgende:
Wat is jullie 'favoriete' plek in Almere? (ik moet er zelf nog eens goed over nadenken)
S.P.A. De Dromedarisquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:01 schreef Robin__ het volgende:
[snip]
Wat is jullie 'favoriete' plek in Almere? (ik moet er zelf nog eens goed over nadenken)
dromedaris is voor die studenten toch?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:55 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
S.P.A. De Dromedaris
Verder is Le Baron ondanks de klotebediening prima vertoeven, evenals Anno. Een favoriete plek in Almere zou ik zo gauw niet weten eigenlijk. Er is niet echt een plaats om echt te relaxen. Misschien dat park naast het krankenhaus (geeeen idee hoe dat park heet) met een zonnetje erbij ofzo. Verder blijft mijn balkon in de zon een van mijn favoriete plekken
ja? woar?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:58 schreef rrrik het volgende:
Er komt binnenkort weer een leuk zuip-je-rot studentenfeestje aan heb ik vernomen![]()
ik ben opgegroeid in amsterdam en dat was kei tof !quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ziet er wel uit, of je daar je kinderen kan laten opgroeien. beter dan amsterdam en zo.
Jup! Gezellig volk eigenlijkquote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:16 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
dromedaris is voor die studenten toch?
nee bedanktquote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:36 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
dromedaris, maar moet je lid zijn van de studentenvereniging
dat engine of zo is kutquote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:05 schreef niekth het volgende:
[..]
Studenten: ja
Studentenvereniging: nee?
doe eens motiveren?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 13:09 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
dat engine of zo is kut
maar studenten heb ik niks op tegen
je bent er zeker lid vanquote:
Zit er een zichzelf respecterende studentenvereniging in Almere dan?quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:36 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
dromedaris, maar moet je lid zijn van de studentenvereniging
ja en ik ben gewoon benieuwd hoe een 'buitenstaander' tegen de studentenvereniging aankijkt en deze visie kan motiverenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:57 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
je bent er zeker lid van
oja de broer van een vriendin van een vriendin van mij (tevens ook de dochter van vrienden van mijn ouders) die is daar lid met een lintje en zulks.
http://www.engine.nl/quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:59 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Zit er een zichzelf respecterende studentenvereniging in Almere dan?
nee hij is een beetje nep....... ze gingen zo vragen van WORD AUB LID !!!!! ALS JE NAAR SCHOOL GAAT IN ALMERE EN/OF JE WOONT IN ALMERE MAG JE LID WORDEN !!!! WE HEBBEN WEINIG MEISJES !!! WORD LIDDD !!!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:59 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Zit er een zichzelf respecterende studentenvereniging in Almere dan?
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:05 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
nee hij is een beetje nep....... ze gingen zo vragen van WORD AUB LID !!!!! ALS JE NAAR SCHOOL GAAT IN ALMERE EN/OF JE WOONT IN ALMERE MAG JE LID WORDEN !!!! WE HEBBEN WEINIG MEISJES !!! WORD LIDDD !!!!
ja sowieso beetje lamequote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:07 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
maar das de enige reden dat je het kudt vindt?
gala in anno was zeker vet jaquote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:08 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
ja sowieso beetje lame
als was het gala wel vet in anno (ik studeer niet of zo was gevraagd of ik kwam door iie school) en uhm... ik was een x op een verjaardag van zo een almeerse student haha
Hier wil ik toch even op inhaken. Niet alle leden zijn representatief voor endzjin. Er zitten ook mensen bij die alles en iedereen lid willen hebben. Hierdoor bestaat misschien het beeld dat endzjin alles doet om leden te hebben cq contributie te innen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:05 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
nee hij is een beetje nep....... ze gingen zo vragen van WORD AUB LID !!!!! ALS JE NAAR SCHOOL GAAT IN ALMERE EN/OF JE WOONT IN ALMERE MAG JE LID WORDEN !!!! WE HEBBEN WEINIG MEISJES !!! WORD LIDDD !!!!
- en ik zo... uhm... maar ik zit nog heel lang op de middelbare ??
MAAKT NIET UIT JE WOONT IN ALMERE TOCH ???????????????????
nou ja ik vond die mensen een beetje gaar en de mensen die ik ken die op iie zitten zeggen ook dat het gaar isquote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:11 schreef niekth het volgende:
[..]
Hier wil ik toch even op inhaken. Niet alle leden zijn representatief voor endzjin. Er zitten ook mensen bij die alles en iedereen lid willen hebben. Hierdoor bestaat misschien het beeld dat endzjin alles doet om leden te hebben cq contributie te innen.
Het slaat absoluut nergens op dat middelbare scholieren lid zouden moeten worden van endzjin. (Ze mogen overigens alleen lid worden als het bestuur een uitzondering voor ze maakt)
Persoonlijk denk ik dat endzjin zichzelf wel zeker respecteert maar dat dit niet altijd goed overkomt bij 'buitenstaanders'.
ik ben 18 dat gala was tijdje terugquote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:10 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
gala in anno was zeker vet ja
hoe oud ben je dan als ik vragen mag?
Nou dan heeft die vereniging toch een behoorlijk hoge eigendunk en/of een enorm imago probleem.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 19:11 schreef niekth het volgende:
Persoonlijk denk ik dat endzjin zichzelf wel zeker respecteert maar dat dit niet altijd goed overkomt bij 'buitenstaanders'.
Tja, het is maar wat je er in wil lezen.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:22 schreef RiDo78 het volgende:
[..]
Nou dan heeft die vereniging toch een behoorlijk hoge eigendunk en/of een enorm imago probleem.
Komt een beetje over als: "Ik ben super stoer, maar de rest van de wereld vind mij een watje!"
quote:
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 20:34 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
oja en de mensen die engine promoten zijn allemaal lelijke nerdz
Het is hier voornamelijk op de jeugd gericht.. dat mis ik hier dus, iets voor de ouderen en dan heb ik het niet over opa en oma dingenquote:Op zondag 25 juni 2006 14:50 schreef Misanthropist het volgende:
Maar om weer even ontopic te gaan en deze discussie achter ons te laten:
Het is goed voor Almere dat er een actief studentenleven is. Dit maakt Almere steeds meer een volwaardige stad die zich met de andere grote steden kan meten.
Volgens mij zegt de Almeerse jeugd juist dat er niets voor ze te doen isquote:Op zondag 25 juni 2006 23:09 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Het is hier voornamelijk op de jeugd gericht.. dat mis ik hier dus, iets voor de ouderen en dan heb ik het niet over opa en oma dingen
Bushokvolk blijft volgens mij bushokvolk, wat je ook organiseert...quote:Op zondag 25 juni 2006 23:17 schreef niekth het volgende:
[..]
Volgens mij zegt de Almeerse jeugd juist dat er niets voor ze te doen is
edit:
Waarbij ik dus o.a. doel op dat bushokvolk.
Stadshart was het zeker niet, was aan het werk namelijk. Maar was wel ergens dichtbij dat zeker wel. Misschien in de antenne van de politie ofzo.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:41 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Bushokvolk blijft volgens mij bushokvolk, wat je ook organiseert...![]()
Even wat anders... Iemand enig idee waar vanavond de bliksem insloeg? Ik gok op het Stadshart, ik zag de bliksem namelijk in die richting... Wát een móóie klap!
nou je kan net als Ali B in een bushokje hangen, er zijn zat drumnegers in stedenwijk-midden. Rellen op de grote markt op zondagochtend.quote:Op maandag 26 juni 2006 01:23 schreef zoalshetis het volgende:
wat is er leuk om te doen in almere?
* Misanthropist heeft geteldquote:Op maandag 26 juni 2006 01:19 schreef Slee-3r het volgende:
[..]
Stadshart was het zeker niet, was aan het werk namelijk. Maar was wel ergens dichtbij dat zeker wel. Misschien in de antenne van de politie ofzo.
Is ook goed mogelijk. Het was een mooie klap!quote:Op maandag 26 juni 2006 01:19 schreef Slee-3r het volgende:
[..]
Stadshart was het zeker niet, was aan het werk namelijk. Maar was wel ergens dichtbij dat zeker wel. Misschien in de antenne van de politie ofzo.
winkelenquote:Op maandag 26 juni 2006 01:23 schreef zoalshetis het volgende:
wat is er leuk om te doen in almere?
Je bent me voor!quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:25 schreef Dagonet het volgende:
Okay, wie heeft er in Buiten al met paarse winkelmandjes geshopt?
.. dat betekende iets toch?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:25 schreef Dagonet het volgende:
Okay, wie heeft er in Buiten al met paarse winkelmandjes geshopt?
Nutteloos is het niet, of zou het niet zijn als ze er wat vaker gebruik van mochten maken. Maar je hebt van die mensen die menen dat het in een stad met 180.000 inwoners in het centrum stilletjes moet zijn, geen live muziek want dat is geluidsoverlast.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:32 schreef Intxaurraga het volgende:
Almeerders. Graag wil ik jullie erop attenderen dat er midden in het centrum, op een plein, een groot 'object' staat. Het 'object' is ongeveer 15 meter hoog en staat op rails, en nog vreemder: het is zover ik kan inschatten volkomen nutteloos.
Moet je eerder in dit topic kijken.quote:Zou de persoon dit dit 'ding' toevallig is verloren of zo, zich willen melden? (ik ben nog op zoek naar een foto)
Grapjas! als ze daar geld aan gaan uitgeven breekt wat mij betreft de pleuris uit! Die mensen bekijken het maar, je gaat niet voor je rust midden in een uitgaans gebied wonen, rot nou op.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ze zouden alle bewoners die er problemen mee hebben moeten uitkopen en laten verhuizen.
Dat is dus het podium waar we het al eerder over hadden. Het podium zelf is normaal gesproken omhoog zodat je eronderdoor kan.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:03 schreef frankium het volgende:
Ik was vanmiddag even in Almere.
Waarom staat daar altijd zo`n kraan op dat plein. Zo`n rood gevaarte, echt super lelijk.
Ja dat vind ik ook, maar helaas hebben zij de wet aan hun kantquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:55 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Grapjas! als ze daar geld aan gaan uitgeven breekt wat mij betreft de pleuris uit! Die mensen bekijken het maar, je gaat niet voor je rust midden in een uitgaans gebied wonen, rot nou op.
quote:Oke oke.. geef ze zo'n grote ton met van die gele schuimrubber oordopjes![]()
Kromslootpark 's ochtends.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:24 schreef Suijk het volgende:
Net het mooiste rondje hardlopen gedaan in Almere.
Rond de Leeghwaterplas, dat kanaal even volgen, langs de sportvelden en weer terug door het verzetsbos. Precies 10 km, perfect!
Het is dan ook nog niet helemaal af, dat scheelt (hoop ik dan). Helaas moeten we nog wel even wachten ook..quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:03 schreef frankium het volgende:
Ik was vanmiddag even in Almere.
Waarom staat daar altijd zo`n kraan op dat plein. Zo`n rood gevaarte, echt super lelijk.
En dat nieuwe centrum ziet er niett uit, heel kaal en kil. Ook erg ver lopen steeds en het is niet logisch ingedeeld.![]()
Het rommelde wel meer die avond, maar er was 1 echte klap.quote:Op maandag 26 juni 2006 10:14 schreef Robin__ het volgende:
Ik heb maar 1 klap gehoord de hele avond.. was dat m of waren er meer? Niet zo dichtbij, wel hard!
Ik heb al eens eerder zoiets gehoord, in Japan of zo...!quote:
]quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:40 schreef Robin__ het volgende:
Dat ding gingen ze toch in stedenwijk dumpen, evenementenveld oid (achter sporthal stedenwijk..
Startpunt van de Avondvierdaagse, terwijl je tot de enkels in de populieren-pluis staatquote:
Plus zit in Seizoenenbuurtquote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:53 schreef estranged het volgende:
Ik woon in Almere Buiten maar geen flauw idee waar de Plus supermarkt zit...![]()
Als ik naar buiten kijk zie ik de McDonalds en Ranzijnin de winter dan, nu is het alleen groen
Niet dat ik weetquote:Op woensdag 28 juni 2006 01:14 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Startpunt van de Avondvierdaagse, terwijl je tot de enkels in de populieren-pluis staat![]()
Maar serieus... willen ze dat podium werkelijk daar dumpen...?
Nou dat ding ziet er niet uit.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:01 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is dus het podium waar we het al eerder over hadden. Het podium zelf is normaal gesproken omhoog zodat je eronderdoor kan.
je went eraan, maar feit blijft dat het gewoon niet vaak genoeg gebruikt word door van die brievenschrijvers... die als er ook maar een noot te hard gespeeld word de gemeente meteen weer een paar brieven schrijven. 't Blijft jammer want op zich is zo'n podium helemaal geen slecht idee.quote:
Je bedoelt de Eurotoren?quote:
ik woon nou al ruim 15 jaar in almere, maar ik vraag me nu wel af wat jij bedoeld met de 'doorsnee almeerder' whehequote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:01 schreef Robin__ het volgende:
Woon nu al 7 jaar in stad.. ken inmiddels ieder weggetje en steegje, gaan de weg bouw je natuurlijk ook herinneringen op maar ik voel me hier nauwelijks thuis. 'thuis' ben ik wel thuis, maar als ik terug kom van vakantie oid en ik loop door het centrum van almere.. tja ik kan niet zeggen dat ik dan blij ben terug te zijn.. wat jullie bruisend aan almere vinden ontgaat me ook volledig trouwens, de sfeer is vooral koud en kil imo. Ondanks dat alles, incl bevoking, een bijelkaar geraapt zooitje is bestaat er zeker wel een 'doorsnee' almeerder..moet zeggen dat de hele instelling van de doorsnee almeerder mij niet aanstaat (guess thats my problem) en dan heb ik het vooral over de groep <25
Er zijn WEL mooie plekjes in en rond almere, absoluut waar, je moet ze alleen zien te vinden.
Ik zou zeggen dat de doorsnee almeerder nog aardig wat trekken uit Amsterdam heeft meegenomen. Bij mij in de straat zijn ze aardig doorsnee... jordaan perikelen. in de voortuin zitten en kijken wie er thuis komt. je buren willen alles van je weten en de sleutel van je huis hebben etc etc.. ik ben er niet zo van gediend. Als ze langs willen komen voor een kop koffie vind ik het prima maar daar hebben ze mijn sleutel niet voor nodig en als ik na een dag hard werken op de bank wil ploffen dan wil ik niet eerst van die verplichte praatjes moeten houden. Goedendag zeggen prima maar ik praat wel als ik er zin in heb.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:07 schreef swentibold het volgende:
[..]
ik woon nou al ruim 15 jaar in almere, maar ik vraag me nu wel af wat jij bedoeld met de 'doorsnee almeerder' whehe
echt waar! voor watquote:Op zaterdag 1 juli 2006 19:49 schreef estranged het volgende:
Ik schrok vanmiddag wel toen ik in de stad liep... het podium was in gebruik
dat jordaanse ligt ook net aan de buren die je hebt denk ikquote:Op zaterdag 1 juli 2006 09:59 schreef dutch-mamma het volgende:
Dat Jordaanse merk ik hier en daar wel, maar ik vind het niet "doorsnee Almeers".
Zelf heb ik Gooise roots. Ik ken mensen die komen uit de omgeving Purmerend en Zaanstad, een aantal komen inderdaad uit Amsterdam maar niet de Jordaan. En dan een aantal allochtonen (aangepaste allochtonen, dus niet het slag dat altijd de media haalt) uit alle windstreken. Op één buurtbewoner na (inderdaad, nieuwsgierig tot op het bot, precies zoals Mickeys onschrijft) herken ik niet echt Jordaanse trekken.
Maar Almere is groot, en ik weet dat je hier echt oer-Amsterdamse wijken hebt
Ik denk dat het per wijk scheelt. Stedenwijk lijkt me Amsterdamser dan Muziekwijk of Oostvaardersbuurt.
Wat ik met jordaans bedoelde is dat men in de voortuin (tje vaak) zit en iedereen met iedereen bept over de buren die er toch niet zijn en ze ook altijd alles van je weten cq willen weten... dat beeld heb ik bij jordaans.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 22:42 schreef swentibold het volgende:
[..]
dat jordaanse ligt ook net aan de buren die je hebt denk ikik herken t niet zo maar laatste tijd spreken we de buren wel regelmatig omdat ze toevallig aan beide kanten aan t klussen zijn. En met dit weer in de tuin zitten leert je ook veel over je buren, maar om dat nou jordaans te noemen... sommige mensen praten gewoon te hard
![]()
En het valt inderdaad wel op dat er de laatste paar jaar meer culturen bij zijn gekomen, om t zo maar te noemenmaar daar merk k op zich weinig van op de muziek en de etensgeur na
Op zich heeft het totaal geen sfeer ja, maar de winkels die er zijn gekomen zijn weer wel tofquote:
nee zaandam danquote:Op maandag 3 juli 2006 23:51 schreef Steve-O het volgende:
Jezus was gister op dat station
Wat een gedrocht zeg
Daar woon ik nietquote:
Was Jezus gister op het station...? Niks van gemerkt...quote:Op maandag 3 juli 2006 23:51 schreef Steve-O het volgende:
Jezus was gister op dat station
Wat een gedrocht zeg
Hij was dan ook weer gauw wegquote:Op dinsdag 4 juli 2006 00:08 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Was Jezus gister op het station...? Niks van gemerkt...
"Zaanstad"...quote:
Jammer... er is genoeg water hier om over te lopen. Hoewel... met dit weer kan je beter IN het water zijn!quote:
noorderplassen, zilverstrand, almere zand, lumierestrand etc.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 00:37 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Jammer... er is genoeg water hier om over te lopen. Hoewel... met dit weer kan je beter IN het water zijn!
Back ontopic: waar gaan jullie zwemmen in Almere! Het is smoorheet weer, en ik voel me gezegend met al die meertjes op fiets-afstand!
Of weten jullie een andere manier om af te koelen in Almere tijdens de hitte?
Je vergeet Wormerveer, kogerveld en krommeniequote:Op dinsdag 4 juli 2006 00:33 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
"Zaanstad"...
dat kunnen koog a/d zaan, koog bloemwijk of kogerveld zijn, mooi is anders dacht ik
eens, maar elk een station van nietsquote:Op dinsdag 4 juli 2006 21:59 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Je vergeet Wormerveer, kogerveld en krommenie
Elk van bovenstaande plaatsen met meer geschiedenis als heel flevoland
Toch eens wat vaker op station Parkwijk komen...! Als ik daar de trein pak, ben ik nooit alleen!quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:52 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Trouwens die stations in Almere zijn zo overdone. Om de 2 km staat een treinstation.
Centrum en Buiten zijn immer genoeg mensen te vinden, geen probleem dus.
Maar vooral Oostvaarders en Parkwijk zijn wel zo kansloos er stapt haast nooit iemand in. En dan moet Lelystad het met welgeteld één station doen. Binnenkort komt Poort er ook nog eens bij terwijl alles ook nog eens op hetzelfde traject ligt..![]()
![]()
Einige verschil is dat er 70.000 mensen in Lelystad wonen en nu zo'n 170.000 in Almere. Dat er wat veel stations zijn. En ja daarom neem ik bijna altijd de sneltrein naar amsterdam, sla ik toch al weer heel wat stations over.quote:Op woensdag 5 juli 2006 10:52 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Trouwens die stations in Almere zijn zo overdone. Om de 2 km staat een treinstation.
Centrum en Buiten zijn immer genoeg mensen te vinden, geen probleem dus.
Maar vooral Oostvaarders en Parkwijk zijn wel zo kansloos er stapt haast nooit iemand in. En dan moet Lelystad het met welgeteld één station doen. Binnenkort komt Poort er ook nog eens bij terwijl alles ook nog eens op hetzelfde traject ligt..![]()
![]()
Sanderquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:27 schreef Radjesh het volgende:
Ik woon nu ook al 11 jaar in Almere, en heb het hier naar me zin
Wouw, dus zelfs na een nachtdienst ben je fris en fruitig... wel gaaf hoor. Rond welke tijd was dat? wie weet als ik een keertje niet kan slapen dat ik ook eens daar ga wandelen/vertoeven.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:21 schreef Dagonet het volgende:
Hoe langer ik in Almere woon hoe meer ik Haven ga waarderen trouwens, laatst ook weer, uit m'n nachtdienst en er reden nog geen bussen dus ik besloot te wandelen naar huis. Uurtje dus da's te doen en je ziet dan zoveel groen en dieren, de ruïne gehuld in nevelen, zwanen op het weerwater. Een vos met een konijn in z'n bek en een biddende buizerd. Ik besloot dan ook spontaan om dieper het bos in te duiken en was nog twee uur langer onderweg..
Maakt niet zoveel uit, als ik om 2 uur terugkom van werk dan kom ik ook al van alles tegen. Van konijnen tot herten en soms ook een vos. En dat alleen al bij de mac bij het oor in de buurt. Zal bij het eksternest denk ik nog drukker zijn.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:37 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Wouw, dus zelfs na een nachtdienst ben je fris en fruitig... wel gaaf hoor. Rond welke tijd was dat? wie weet als ik een keertje niet kan slapen dat ik ook eens daar ga wandelen/vertoeven.
Dat was rond een uurtje of vijf. Rond half vijf is in de zomer de beste tijd heb ik gemerkt.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:37 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Wouw, dus zelfs na een nachtdienst ben je fris en fruitig... wel gaaf hoor. Rond welke tijd was dat? wie weet als ik een keertje niet kan slapen dat ik ook eens daar ga wandelen/vertoeven.
Kom eens rond half 8 s'ochtendsquote:Op woensdag 5 juli 2006 10:52 schreef BadKeukenTegel het volgende:
--- en Parkwijk zijn wel zo kansloos er stapt haast nooit iemand in.
Kijk eens vaker in de spiegel van je dealer.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:37 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Familie van mij, die in Muziekwijk woont, vertelde me ooit dat, toen de wijk gebouwd werd (aan de kant van het Pampushout), de vossen en reeën daar nog gewoon rondliepen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 14:48 schreef Slee-3r het volgende:
[..]
Maakt niet zoveel uit, als ik om 2 uur terugkom van werk dan kom ik ook al van alles tegen. Van konijnen tot herten en soms ook een vos. En dat alleen al bij de mac bij het oor in de buurt. Zal bij het eksternest denk ik nog drukker zijn.
Grappigste ooit, ik mocht niet verder fietsen van een hert. Beest bleef gewoon midden op het fietspad staanMisschien is het arme beest iets teveel gewend aan mensen.
Zwemmend. Dat is bekend.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:42 schreef niekth het volgende:
Hoe denk je dat die beesten in Flevoland zijn gekomen? Ze zijn heus niet over de A6 komen wandelen hoor
Huh?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 04:24 schreef wonko het volgende:
[..]
Kijk eens vaker in de spiegel van je dealer.
Ja dat is waar, maar dan staat het nog niet in contrast (4x meer stations) en 4x 70.000 is bijna 300.000 en daar zit Almere nog lang niet op.quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:54 schreef Slee-3r het volgende:
[..]
Einige verschil is dat er 70.000 mensen in Lelystad wonen en nu zo'n 170.000 in Almere. Dat er wat veel stations zijn. En ja daarom neem ik bijna altijd de sneltrein naar amsterdam, sla ik toch al weer heel wat stations over.
daarom stoppen er ook alleen maar stoptreinenquote:Op zondag 9 juli 2006 11:07 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar dan staat het nog niet in contrast (4x meer stations) en 4x 70.000 is bijna 300.000 en daar zit Almere nog lang niet op.
Station Parkwijk is misschien een beetje druk in de spits maar de rest van de dag kom je er bijna niemand tegen.![]()
Hoogst irritant.quote:Op zondag 9 juli 2006 17:57 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
daarom stoppen er ook alleen maar stoptreinen
Maar als ze eenmaal zover zijn dan bouwt het lastig, zo'n station, je kan ze beter meteen neerzetten. De planning is namelijk wel rond de 300.000 inwoners te halen.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:07 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Ja dat is waar, maar dan staat het nog niet in contrast (4x meer stations) en 4x 70.000 is bijna 300.000 en daar zit Almere nog lang niet op.
Station Parkwijk is misschien een beetje druk in de spits maar de rest van de dag kom je er bijna niemand tegen.![]()
Dat kan wel wezen ja, maar een veel drukkere stad als Utrecht heeft nog minder stations. Voor ieder ietwat overgroeid stadsdeel een station te plaatsen vind ik toch zwaar overdreven.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar als ze eenmaal zover zijn dan bouwt het lastig, zo'n station, je kan ze beter meteen neerzetten. De planning is namelijk wel rond de 300.000 inwoners te halen.
Het lijkt me toch heel normaal dat zoiets hier besproken wordt, of zijn studentenverenigingen het enige waar je over mee kunt praten.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:30 schreef Mickeys het volgende:
Zou het ook nog kunnen gaan over Almere ipv 'jaloerse' reacties over stations in heel Nederland?
Je zou toch ook eens in een profiel van iemand kunnen kijken en sommige reacties kunnen onthouden om te weten dat ik inmiddels wel 2 keer een studentenperiode zou kunnen hebben gehad. Dream on.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:32 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Het lijkt me toch heel normaal dat zoiets hier besproken wordt, of zijn studentenverenigingen het enige waar je over mee kunt praten.![]()
Blijkbaar ziet de NS en de staat er heil in, anders zouden ze er toch echt niet zoveel stations plaatsen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:29 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen ja, maar een veel drukkere stad als Utrecht heeft nog minder stations. Voor ieder ietwat overgroeid stadsdeel een station te plaatsen vind ik toch zwaar overdreven.
Het is daar ook zo lekker geregeld. Alleen maar goed dat ze het in Almere goed proberen aan te pakken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:29 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Dat kan wel wezen ja, maar een veel drukkere stad als Utrecht heeft nog minder stations. Voor ieder ietwat overgroeid stadsdeel een station te plaatsen vind ik toch zwaar overdreven.
Er komt er zelfs nog 1 bij...Almere Poort. En wat is er mis met een goed geregeld OV? Eindelijk een stad die wel rekening houdt met de toekomst gaan mensen nog zeiken.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:29 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Triathlon natuurlijk, vast wel weer een music below the sea, verder geen idee eigenlijkquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:27 schreef Misanthropist het volgende:
Gaat er eigenlijk nog wat leuks gebeuren in Almere deze zomer?
stukje onderwerpswitching praat je dan over
Uiteraard Free Festivalquote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Triathlon natuurlijk, vast wel weer een music below the sea, verder geen idee eigenlijk
Ha! Daar ga ik weer naartoe!quote:Op woensdag 12 juli 2006 07:24 schreef rrrik het volgende:
[..]
Uiteraard Free FestivalEn het Haven Bierfestival
![]()
Popmuziekbuurt?quote:
Slechter openbaar vervoer, als je door omstandigheden opeens je autootje weg moet doen, denk ik...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:31 schreef zoalshetis het volgende:
best relaxed als ik kindertjes krijg dat almere. maar ik zou misschien eerder gaan voor dorpjes dichter bij amsterdam.
Ah, maar de helft van Muziekwijk bestaat uit componistenquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:56 schreef Driverrrr het volgende:
[..]
componistenvlakbij de popmuziekstraten
Weerwater, Noorderplassen... Maar dat bedoel je vast niet.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:34 schreef Misanthropist het volgende:
Heeft Almere eigenlijk een buitenzwembad?
inderdaadquote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:39 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Weerwater, Noorderplassen... Maar dat bedoel je vast niet.
Ik was laatst weer bij de Noorderplassen, maar wat een smerige meur slaat daar vanaf...![]()
bedoel je die pakhuis-achtige gevels?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 22:40 schreef Little_Acorn het volgende:
Woon 14 jaartjes in Almere en het bevalt prima. Het valt me wel op dat er veel ordinaire mensen door de stad slenteren met allemaal dezelfde chagrijnige porum. Veel geblondeerd en zonnebankbruin volk is dat vooral.
Ben gisteravond een stukje gaan fietsen en toen kwam ik in de Stripheldenbuurt terecht, echt een hele leuke en originele wijk is dat. Vooral ook de straatnamen; Tante Pollewopstraat, Paulus de Boskabouterplantsoen en Eppostraat. Dat enorme gebouw met appartementen en hofjes, ben even de straatnaam kwijt, lijkt me echt super om te wonen.
dan weet ik het ook niet meerquote:Op maandag 24 juli 2006 22:45 schreef VeX- het volgende:
Nog steeds niet hoor.
Almere Buiten heeft een minibuitenzwembad van 1,5 m2 oidquote:Op zaterdag 22 juli 2006 17:34 schreef Misanthropist het volgende:
Heeft Almere eigenlijk een buitenzwembad?
Daarentegen kan je geen meter struikelen zonder een gracht of meer bijna.quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:15 schreef Skaai het volgende:
[..]
Almere Buiten heeft een minibuitenzwembad van 1,5 m2 oid
Linkermuisknop en dan even bij eigenschappen kijken.. de link even in een nieuwe window kopieren en daarna doen de foto's het wel (mogelijk nog even met rechtermuisknop kiezen voor afbeelding weergeven)(vraag me niet waarom... bug?)quote:
Volgens mij zit er een middelbare school in Buiten en veel nieuwbouw daar dus wat dan aangaat... hoe kindvriendelijk wil je het hebbenquote:Op zondag 13 augustus 2006 18:44 schreef Thonie het volgende:
Hallo allemaal,
Wij zijn een doorsnee gezin met 2 kinderen ( 10 en 13)
Wij gaan vanuit Zeeland (Westdorpe) verhuizen naar Almere
i.v.m. mijn werk.
Een geschikt huis krijgen daar valt wel mee.
Waar het ons om gaat is de ligging.
Wat belangrijk is voor ons zijn de scholen.
Onze beide kinderen moeten naar een middelbare school (havo)
en de reistijd moet binnen de perken blijven.
En het moet een kind vriendelijk omgeving zijn.
Wie kan ons een beetje op weg helpen.
Alvast bedankt
Thonie en Sonja
Je bent met de bus sowieso binnen het half uur van het ene eind naar het andere binnen Almere dus het blijft prima binnen de perken wat dat betreft.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:44 schreef Thonie het volgende:
Hallo allemaal,
i.v.m. mijn werk.
Alvast bedankt
Thonie en Sonja
In Almere hebben we negersquote:Op zondag 13 augustus 2006 18:44 schreef Thonie het volgende:
Hallo allemaal,
i.v.m. mijn werk.
Alvast bedankt
Thonie en Sonja
Nope, jij wel?quote:Op maandag 14 augustus 2006 09:07 schreef Dagonet het volgende:
Iemand al ondergestroomde tunneltjes tegengekomen?
Station oostvaardersquote:Op maandag 14 augustus 2006 09:07 schreef Dagonet het volgende:
Iemand al ondergestroomde tunneltjes tegengekomen?
Lachen.. hetgeen jij quote is gepost op de 14e en hetgeen je meldt is van de 16e.. gisteravond dus. Toen ik rond half 6 naar huis reed vond ik het al behoorlijk zwart in de lucht boven Buiten. Ik nog blij dat ik daar niet heen hoefdequote:
het scheen iig gigantisch gehageld te hebben in buiten. in stad heb ik niets gezienquote:Op donderdag 17 augustus 2006 10:17 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Lachen.. hetgeen jij quote is gepost op de 14e en hetgeen je meldt is van de 16e.. gisteravond dus. Toen ik rond half 6 naar huis reed vond ik het al behoorlijk zwart in de lucht boven Buiten. Ik nog blij dat ik daar niet heen hoefde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |