Wie dan?quote:Op zondag 18 juni 2006 16:54 schreef Mangoworks2002 het volgende:
ach laat een modje hem er maar in zetten. . . Selectie is wat mij betreft ook wel rond, misschien nog een verdediger, mocht Grygera nog weg gaan...
Hoezo zal er een linksback aangetrokken worden als Grygera word verkocht?quote:Op zondag 18 juni 2006 17:05 schreef Pieter.van.Vollenhoven het volgende:
Grygera en Harry vertrekken wsl. Een linksback zal nog worden aangetrokken in dat geval.
Omdat er genoeg mensen zijn om de positie van LCV op te vangen.quote:Op zondag 18 juni 2006 17:15 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Hoezo zal er een linksback aangetrokken worden als Grygera word verkocht?
Ja idd, hij had beter gewoon nog 1 jaartje kunnen blijvenquote:Op zondag 18 juni 2006 17:50 schreef Ajaxfan het volgende:
Dan is Defour best de lul als dit waar blijkt te zijn.![]()
Daar is hij nog niet echt mee bezig, denk dat hij nog wel blijft.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:38 schreef Terrorbita het volgende:
... en misschien als sneijder echt een heel goed wk draait? ...
Ten koste van wie?quote:Op zondag 18 juni 2006 19:23 schreef Ordinair het volgende:
Ze zeggen dat AC Milan Babel wil hebben voor 10 miljoen. Maar ik denk dat Ten Cate hem dit jaar iets meer speelminuten moet geven.
quote:Op zondag 18 juni 2006 19:37 schreef Radegast het volgende:
Ten koste van wie?
quote:Op zondag 18 juni 2006 20:02 schreef marcb1974 het volgende:
Ik geloof niet dat de selectie al rond is. Verwacht dat er nog wel iemand vertrekt en misschien ook nog wel iemand komt
Dat het rond is? Of juist niet?quote:Op zondag 18 juni 2006 20:30 schreef Radegast het volgende:
Er zou er niet op rekenen.
Ja inderdaad, ik denk ook nog wel wat er wat zal gaan veranderen.. Hoop dat Grygera vertrekt zodat we daar nog wat geld voor krijgen en dat Defour dan alsnog komtquote:Op zondag 18 juni 2006 20:45 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat het rond is? Of juist niet?
Ik denk nog wel dat er nog wat dingen gaan veranderen
Ik zou er maar niet op rekenen dat er nog iemand bijkomt.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:45 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]
Dat het rond is? Of juist niet?
Ik denk nog wel dat er nog wat dingen gaan veranderen
Waarom komt dat me toch bekend voor?quote:Op zondag 18 juni 2006 20:47 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet op rekenen dat er nog iemand bijkomt.
En ik ben bang dat we Sneijder vlak voor de transferdeadline nog kwijtraken, en dat we geen goede vervanger hebben aangetrokken.
Die geintjes zijn zooooo vorige weekquote:Op zondag 18 juni 2006 20:36 schreef Dylan Dog het volgende:
Davids komt nog. Ik weet het zeker! Ik hoorde het vorige week hier op de markt iemand zeggen.
Iemand die Steef heet zeker? Dan is het echt waar!quote:Op zondag 18 juni 2006 20:36 schreef Dylan Dog het volgende:
Davids komt nog. Ik weet het zeker! Ik hoorde het vorige week hier op de markt iemand zeggen.
WK he? Komkommertijd als het om Ajax gaatquote:Op zondag 18 juni 2006 23:23 schreef Ordinair het volgende:
Ten koste van Rosales? Natuurlijk geen volle wedstrijden maar gewoon af en toe een helft.
Wat loopt dit topic trouwens traag?
Heb de eerste 15 reactie's die allemaal over de (nog niet ingevulde) OP gingen weggehaald.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:18 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik zou toch zweren dat ik hier een reactie heb geplaatst
Linksback eerder.quote:Op maandag 19 juni 2006 02:53 schreef Jasza het volgende:
Denk echt niet dat de selectie al rond is, zal nog wel een aanvallende middenvelder bijkomen normaal gesproken.
Idd, ziet er goed uit!quote:Op maandag 19 juni 2006 09:01 schreef DeTolk het volgende:
OP wordt steeds professioneler
heb je toevallig een link naar een artikel hiervan ? dat vind ik wel humor namelijkquote:Op maandag 19 juni 2006 07:54 schreef Robar het volgende:
Blijft toch grappig dat we het Nederlands Elftal niet goed vinden spelen (wat in mijn ogen terecht is), maar dat de buitenlandse pers dus vindt dat het Nederlands elftal erg goed georganiseerd speelt en dat Sneijder daarin een hele belangrijke positie inneemt vanwege zijn capaciteiten om heel snel het spel te verdelen en veel diepgang te kunnen brengen in het aanvalsspel.
Zelf denk ik dat Sneijder zich niet echt in de picture aan het spelen is op dit moment, maar de buitenlandse media ziet hem wel zitten op basis daarvan mag je geloven dat er wel degelijk vergevorderde interesse getoond zal worden na het WK.
Sorry, ik was de nieuwe OP vergeten. Moet er nog even aan wennen en het was natuurlijk zondagochtend.quote:Op maandag 19 juni 2006 07:44 schreef Suijk het volgende:
[..]
Heb de eerste 15 reactie's die allemaal over de (nog niet ingevulde) OP gingen weggehaald.
Op Fifa worldcup.comquote:With Robben always probing and Wesley Sneijder running the show in midfield, the Dutch were coasting at half-time.
en
But it was the Dutch, with Sneijder pulling the strings in the middle of the park and Robben always a threat, who led at the break.
In Argentinie zien ze hem als het punt waar alle aanvallen beginnen, waarbij hij voornamelijk de vleugels opzoekt, al vrezen ze daar meer de vleugels van NEderland dan het middenveld.quote:Wesley Sneijder was also an influential figure, because he never stopped running.
We zijn eindelijk AMC proofquote:Op maandag 19 juni 2006 10:19 schreef wolfrolf het volgende:
Waarom heeft Ajax in godsnaam TIEN aanvallers
Is dat niet een tandje overdreven??
Oh ok, dan zou het dus het AMC moeten zijnquote:
quote:Op maandag 19 juni 2006 10:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh ok, dan zou het dus het AMC moeten zijn.
Nee als al het nieuws tegelijk komt zoals een paar dagen geleden niet nee...quote:Op maandag 19 juni 2006 12:14 schreef -Flow- het volgende:
Nou... echt veel boeiends valt er de laatste tijd niet te melden zie ik.
Geen geld voor gekregen dus....quote:Amsterdam, 18 juni 2006
Het aantrekken van Klaas Jan Huntelaar doet Ajax zichtbaar goed. Al klaart de lucht boven de ArenA pas werkelijk een beetje op als de spits zich in februari en maart met treffers laat gelden. Hoe verging het Ajax verder, de eerste maanden na de winterstop? Lees het in het vierde deel van de terugblik op het roerige seizoen 2005-2006.
Drommen supporters wachten aanwinst Klaas Jan Huntelaar op bij het trainingsveld van de Amsterdam ArenA. Op zondag 8 januari maakt de van sc Heerenveen overgenomen goaltjesdief zijn debuut in Ajax-plunje en iedereen lijkt er getuige van te willen zijn. De verwachtingen zijn direct hooggespannen. Kan de international van Jong Oranje alle hoopvolle verwachtingen aan? De eerste (vriendschappelijke) wedstrijd van Ajax met Huntelaar in de gelederen, tegen Haarlem, eindigt in 0-0. Ajax vindt het net wel in de hervatting van het seizoen, op 15 januari tegen NEC. Het thuisduel eindigt in 1-1. De spelerscarrousel draait volop in januari. Zo vertrekt Julien Escudé naar het Spaanse Sevilla, de latere winnaar van de UEFA Cup. Doelman Bogdan Lobont verruilt de Amsterdamse club voor ACF Fiorentina.
Als de spelerscarrousel even stil lijkt te staan, boeken de Ajacieden een sensationele overwinning op FC Twente. Na 89 minuten staat de ploeg van Danny Blind met 2-1 achter in Enschede. Op de valreep bezorgen treffers van Hedwiges Maduro en Urby Emanuelson de gasten toch nog de zege. Vervolgens is het FC Utrecht dat de Ajacieden voor de tweede keer dit seizoen in het nauw weet te brengen. De formatie van Foeke Booy verlaat de ArenA met een 1-4 overwinning op zak.
Eind januari verlengt Ajax het contract met doelman Maarten Stekelenburg. De sluitpost blijft zijn club tot en met 2010 trouw. De dag waarop Stekelenburg ‘verlengt’, sluit Nigel de Jong zijn carrière af als Ajacied. De middenvelder verkast naar het Duitse HSV, de club waar eerder ook Rafael van der Vaart naar toe verhuisde. Ook Maxwell verlaat de ArenA. Ajax ontbindt het contract van de Braziliaan, die het achterliggende jaar kampt met een blessure.
Met het oog op de sportieve toekomst doet Ajax belangrijke aankopen. AC Milan-verdediger Jaap Stam wordt voor twee seizoenen vastgelegd. AZ-speler Kenneth Perez tekent zelfs voor de komende drie seizoenen. Beide spelers, die het ‘nieuwe’ (toekomstige) Ajax van ervaring en routine moeten voorzien, beginnen op 1 juli 2006 aan hun eerste werkdag. Later wordt ook Dennis Gentenaar vastgelegd. De doelman van Borussia Dortmund wordt volgend seizoen de opvolger van Hans Vonk.
Ajax start februari sterk door het uitduel tegen sc Heerenveen met 0-3 te winnen. Met de overwinning plaatsen de Ajacieden zich voor de halve finale van het toernooi om de Gatorade Cup. Eind december verloren de Amsterdammers nog in het Abe Lenstra stadion en scoorde Huntelaar nog tégen Ajax. Ditmaal draagt dezelfde speler bij aan de Ajax-overwinning.
Na verlies in de Klassieker (3-2 in Rotterdam) tegen Feyenoord, kan Ajax ook al niet overtuigen tegen Willem II. Van de degradatiekandidaat wordt ‘slechts’ met 1-0 gewonnen. Markus Rosenberg scoort de winnende goal. Tot overmaat van ramp verliest Ajax die periode nog een keer. De Ajacieden kunnen het thuis simpelweg niet bolwerken tegen FC Sprookjesbos, de ploeg waarin onder meer Hans en Grietje furore maken. Enkele seizoenen eerder waren de sprookjesfiguren in de Efteling ook al te sterk voor de Amsterdammers.
De kritiek over een vermeend gebrek aan doeltreffendheid (sinds zijn overgang naar Ajax) kennelijk beu, scoort Huntelaar er tegen RBC Roosendaal en Sparta Rotterdam lustig op los. De twee duels krijgen een identieke eindstand: 6-0. Tegen RBC vindt de spits vier keer het net. Tegen de Rotterdammers lukt dat drie keer. In de tussentijd geeft de nieuwkomer ook zijn visitekaartje af tegen Internazionale in de Champions League. Ajax - Inter eindigt in 2-2. Huntelaar breekt het duel open door de openingsgoal te maken. Mauro Rosales bezorgt Ajax voor rust zelfs een 2-0 voorsprong. Stankovic en Cruz brengen Internazionale in de tweede helft alsnog naast Ajax. Drie weken later volgt de returnwedstrijd in Milaan.
Kort voor de tweede wedstrijd tegen Internazionale speelt Ajax doelpuntloos gelijk tegen PSV. Voor de fletse topper komen Ajax en Haarlem een verlenging overeen van het onderlinge technische en organisatorische samenwerkingsverband. De bestaande overeenkomst wordt verlengd tot 1 juli 2008. Ook langs die weg denkt Ajax nadrukkelijk aan de toekomst.
Wat gebeurde er verder van januari tot half maart:Tijdens de nieuwjaarstoespraak toost voorzitter John Jaakke op een gelukkig en voorspoedig 2006 voor alle Ajacieden. Op 9 januari bereikt Ajax het bericht over het overlijden van Gerrie Kleton. De oud-Ajacied overlijdt op 52-jarige leeftijd. Joop Saan treedt op 13 januari toe tot de Raad van Commissarissen van AFC Ajax NV. Saan wordt opvolger van Hein Blocks. In een eerder stadium werd Saan ook al benoemd tot bestuurslid van de vereniging AFC Ajax. Voormalig eerste-elftalspeler Michel Kreek is definitief gestopt als profvoetballer. Na een laatste avontuur bij Willem II bouwt de Amsterdammer al trainend af bij Jong Ajax.
Ja was toch al bekendquote:Op maandag 19 juni 2006 13:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Geen geld voor gekregen dus....
Was toch een prima beslissing. Deze zomer was hij transfervrij vertrokken. Nu kan hij zich in Italië voorbereiden en hoefde Ajax zijn salaris niet door te betalen.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:39 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Geen geld voor gekregen dus....
Ajax Netwerkquote:19/6/2006 - De Boer gaat stage lopen bij eerste elftal
(Gepost door RvN)
Henk ten Cate heeft in de papieren uitgave van Voetbal International die maandag uitkwam laten weten dat Frank de Boer vanaf de eerste training een periode stage zal gaan lopen bij het eerste elftal. Ten Cate wil hem zoveel mogelijk overal bij betrekken. Afhankelijk van het verloop van die stage zal de nieuwe hoofdcoach besluiten het bestuur al dan niet te adviseren om Frank de Boer aan te stellen als assistent-coach van het eerste elftal. Daarnaast zal De Boer de D1 gaan trainen.
quote:Op maandag 19 juni 2006 14:26 schreef Pritt het volgende:
Laat ik nou net studeren aan de VU, krijg ik binnekort Huntelaar op mijn tafel. _o_
Hehe mooi schilderijquote:Op maandag 19 juni 2006 10:54 schreef Schanulleke het volgende:
In het VU, waar mijn vrouw werkt, hangt dit schilderij ter ere van de 'vruchtbare' samenwerking
[afbeelding]
Ja, het hart zit duidelijk op de juiste plaats.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:02 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Hehe mooi schilderij
Mooi ook dat ABN Amro logo op de borst![]()
omdat dat het nieuwe seizoen begint voor niet WK gangers....quote:Op maandag 19 juni 2006 15:38 schreef maxamius het volgende:
waarom beginnen de eerste werkdagen bij ajax alweer 1 juli nederland moet de finale dan toch nog spelen.
Ogararu, Timiselaquote:Op maandag 19 juni 2006 15:47 schreef daaaaan het volgende:
Wie zijn die 2e en laatste knakker in de verdediging?
Als Castelen, Greene en Hofs bij Ajax of AZ speelden, zaten ze gewoon bij Oranje hoorquote:Op maandag 19 juni 2006 15:47 schreef maxamius het volgende:
hmms hebben ze bij feyenoord geen last van daar spelen ze toch bijna allemaal geen wk
Ook de play-offs tegen Feyenoord en Groningen??quote:Op maandag 19 juni 2006 15:52 schreef Mangoworks2002 het volgende:
laatste paar wedstrijden als rechtsback van vorig seizoen gespeeld... idd een jeugdspeler...
Toen speelde Boakye volgens mij.....quote:Op maandag 19 juni 2006 15:53 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Ook de play-offs tegen Feyenoord en Groningen??
Neequote:Op maandag 19 juni 2006 15:53 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Green beter dan Heitingaquote:Op maandag 19 juni 2006 15:52 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Als Castelen, Greene en Hofs bij Ajax of AZ speelden, zaten ze gewoon bij Oranje hoor
Ok flauw, maar zoveel beter zijn Babel, Sneijder en Heitinga niet.
Nee volgens mij niet. Timisela scoorde overigens wel in zijn debuutwedstrijd, weet alleen niet meer welke dat was.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:53 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Dat vind ik ja.quote:
Hij heeft totaal 5 wedstrijden gespeeld waarvan 3 als invaller. 4 in de competitie en 1 in de sportdrankjes cup. Heeft 1 keer gescoord tegen Heracles.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:53 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Ach, Serginho Greene is flink overschat. Die wisselt telkens van positie, tot ze weer een beter alternatief hebben, denk dat hij komend seizoen verhuist naar de reservebank.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:57 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Dat vind ik ja.![]()
Heitinga speelde alleen gewoon goed de laatste weken en Greene schijnt niet in Marco's plan te passen.
Ja hoor, het zal aan zijn plan liggenquote:Op maandag 19 juni 2006 15:57 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Dat vind ik ja.![]()
Heitinga speelde alleen gewoon goed de laatste weken en Greene schijnt niet in Marco's plan te passen.
green is inderdaad een leuke speler voor feyenoord.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ach, Serginho Greene is flink overschat. Die wisselt telkens van positie, tot ze weer een beter alternatief hebben, denk dat hij komend seizoen verhuist naar de reservebank.
Greene past daar niet, omdat Greene gewoonweg niet goed genoeg is.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:57 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Dat vind ik ja.![]()
Dat is idd Heitinga's voordeel en ook een belangerijke reden dat ie mee is naar Duitsland. Als Greene echter die jaren Europese ervaring had, had ik in hem een betere speler gezien.quote:Op maandag 19 juni 2006 15:59 schreef keijz het volgende:
[..]
Ja hoor, het zal aan zijn plan liggen
Wat heeft Greene nou gepresteerd man, of heb ik die paar jaar CL ervaring over het hoofd gezien?![]()
Dat AZ-matriaal zoals Jaliens wel dan?quote:Op maandag 19 juni 2006 16:00 schreef maxamius het volgende:
[..]
green is inderdaad een leuke speler voor feyenoord.
maar bij oranje nee daar zit die terecht niet bij
Ik denk dat iedereen op FOK! verbaast is over Jaliens hoor, niet alleen jij, maar inderdaad, Jaliens en Greene zijn wel van een vergelijkbaar niveau, beiden Oranje-onwaardig.quote:Op maandag 19 juni 2006 16:04 schreef daaaaan het volgende:
[..]
Dat AZ-matriaal zoals Jaliens wel dan?
Terrechtquote:Vandaag heeft een 17-jarige Ajax-hooligan vier jaar celstraf tegen zich horen eisen waarvan één jaar voorwaardelijk, zo meldt het ANP. Hij wordt ervan verdacht dat hij samen met tientallen anderen het ADO-honk had aangevallen.
Bij die bestorming van de Ajax-hooligans vielen er acht gewonden. Vandaag en de rest van deze week komen er nog zestien hooligans voor. Buiten de rechtbank raakten opnieuw hooligans van ADO en Ajax slaags. De ME moest ingrijpen en beide kanten uit elkaar houden. Het is onbekend of er gewonden zijn gevallen.
Dat lijkt me van Babel niet slim. Bij Ajax moet hij weg, die gaan hem niet goed gebruiken. Hij moet naar een club die 4-4-2 speelt, maar wel één waar hij veel kan spelen. Type HSV, Fiorentina.quote:Op zondag 18 juni 2006 19:23 schreef Ordinair het volgende:
Ze zeggen dat AC Milan Babel wil hebben voor 10 miljoen. Maar ik denk dat Ten Cate hem dit jaar iets meer speelminuten moet geven.
Nou, dat zullen er niet gek veel zijn. Het is een speler met zeer veel mogelijkheden, alleen niet echt in het strakke Ajax-systeem. Al blijf ik er bij dat hij als nummer 9 prima zou voldoen, als hij een echte kans zou krijgen.quote:Op maandag 19 juni 2006 17:47 schreef daaaaan het volgende:
Wat hebben die buitenlandse clubs toch met Babel? Ajax heeft wel betere spelers dan hem.
Vind Babel wel een beetje een type Toni, alleen dan sneller.quote:Op maandag 19 juni 2006 17:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, dat zullen er niet gek veel zijn. Het is een speler met zeer veel mogelijkheden, alleen niet echt in het strakke Ajax-systeem. Al blijf ik er bij dat hij als nummer 9 prima zou voldoen, als hij een echte kans zou krijgen.
Oh, dat is dus Henryquote:Op maandag 19 juni 2006 17:51 schreef Pieter.van.Vollenhoven het volgende:
[..]
Vind Babel wel een beetje een type Toni, alleen dan sneller.
Ietjes, ja.quote:Op maandag 19 juni 2006 17:54 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja alleen dan ietsjes minder.
quote:19/6/2006 - Ten Cate: Ajax moet elk jaar kampioen worden
(Gepost door RvN)
In Voetbal International liet Ten Cate weten dat hij het eens is met de doelstelling in het nieuwe beleidsplan dat Ajax in de komende vijf jaar weer structureel tot de beste zestien clubs van Europa moet gaan behoren. Met het punt dat Ajax eens per twee kaar kampioen moet worden, kan hij het niet eens zijn. 'Ajax moet elkaar jaar kampioen worden' zo liet hij in VI weten. het resultaat is volgens Ten Cate heilig, ook als dat betekent als hij af en toe eens moet afwijken van de 4-3-3 huisstijl. 'Het gat met PSV moet niet worden verkleind, we moeten er overheen' zo liet Ten Cate nog weten.
Officiële wedstrijden?quote:Op maandag 19 juni 2006 19:15 schreef Nashje het volgende:
Henk. Hij gaat het dit jaar maken.
Heb zo'n zin in het nieuwe seizoen. Wanneer is de eerste wedstrijd?
Oja. Wanneer wordt die eigenlijk geloot?quote:Op maandag 19 juni 2006 19:16 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Officiële wedstrijden?
Eerst zal wel die CL-kwalificatie komen.
Eind juli volgens mij.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:24 schreef Nashje het volgende:
[..]
Oja. Wanneer wordt die eigenlijk geloot?
quote:Op maandag 19 juni 2006 19:24 schreef Nashje het volgende:
[..]
Oja. Wanneer wordt die eigenlijk geloot?
quote:The lineup for the 2006/07 UEFA Champions League has been completed after FC Steaua Bucuresti held on to claim the title in Romania.
Final-day fixtures
The UEFA Cup semi-finalists needed a last-day victory at SC Vaslui to be sure of holding off the challenge of AFC Rapid Bucuresti - and won 4-0. Steaua will start their UEFA Champions League bid in the second qualifying round.
Title triumphs
The Romanian championship was the last European title of the 2005/06 campaign to be resolved following the end of the seasons in Slovenia and Hungary. NK Gorica took the Slovenian honours and will enter the UEFA Champions League first qualifying round. Hungarian champions Debreceni VSC, meanwhile, will kick off in the second qualifying round.
July opening
The competition gets under way on 11/12 July with the group stage lineup being confirmed once the third qualifying round concludes on 22/23 August. The 2007 final will take place in Athens on 23 May.
Group stage contenders
The sides already scheduled for the group-stage draw, in Monaco on Thursday 24 August, are: FC Barcelona, Real Madrid CF, Chelsea FC, Manchester United FC, Juventus, AC Milan, Olympique Lyonnais, FC Girondins de Bordeaux, FC Bayern München, Werder Bremen, FC Porto, Sporting Clube de Portugal, PSV Eindoven, Olympiacos CFP, RSC Anderlecht and Celtic FC.
quote:Provisional access list - 2006/07 UEFA Champions League
Teams in bold confirmed in positionESP Grp FC Barcelona (holders) ESP Grp Real Madrid CF ESP Q3 Valencia CF ESP Q3 CA Osasuna ENG Grp Chelsea FC ENG Grp Manchester United FC ENG Q3 Liverpool FC ENG Q3 Arsenal FC ITA Grp Juventus ITA Grp AC Milan ITA Q3 FC Internazionale Milano ITA Q3 ACF Fiorentina FRA Grp Olympique Lyonnais FRA Grp FC Girondins de Bordeaux FRA Q3 LOSC Lille Métropole GER Grp FC Bayern München GER Grp Werder Bremen GER Q3 Hamburger SV POR Grp FC Porto POR Grp Sporting Clube de Portugal POR Q3 SL Benfica NED Grp PSV Eindhoven NED Q3 AFC Ajax GRE Grp Olympiacos CFP GRE Q3 AEK Athens FC BEL Grp RSC Anderlecht BEL Q3 R. Standard de Liège SCO Grp Celtic FC SCO Q2 Heart of Midlothian FC TUR Q3 Galatasaray SK TUR Q2 Fenerbahçe SK CZE Q3 FC Slovan Liberec CZE Q2 FK Mladá Boleslav RUS Q3 PFC CSKA Moskva RUS Q2 FC Spartak Moskva AUT Q3 FK Austria Wien AUT Q2 SV Austria Salzburg UKR Q3 FC Shakhtar Donetsk UKR Q2 FC Dynamo Kyiv ISR Q3 Maccabi Haifa FC SCG Q2 FK Crvena Zvezda POL Q2 Legia Warszawa SUI Q2 FC Zürich NOR Q2 Vålerenga IF BUL Q2 PFC Levski Sofia CRO Q2 NK Dinamo Zagreb DEN Q2 FC København HUN Q2 Debreceni VSC ROU Q2 FC Steaua Bucuresti SWE Q2 Djurgårdens IF SVK Q2 MFK Ru¸omberok SLO Q1 NK Gorica CYP Q1 Apollon Limassol FC BIH Q1 NK ¦iroki Brijeg LAT Q1 FHK Liepajas Metalurgs FIN Q1 Myllykosken Pallo-47 MOL Q1 FC Sheriff GEO Q1 FC Sioni Bolnisi LIT Q1 FK Ekranas ISL Q1 FH Hafnarfjördur MKD Q1 FK Rabotnicki IRL Q1 Cork City FC BLS Q1 FC Shakhtyor Soligorsk ARM Q1 FC Pyunik MLT Q1 Birkirkara FC ALB Q1 KS Elbasani EST Q1 FC TVMK Tallinn NIR Q1 Linfield FC WAL Q1 Total Network Solutions FC LUX Q1 F91 Dudelange AZE Q1 FK Baku FAR Q1 B36 Tórshavn KAZ Q1 FK Aktobe
staat genoteerdquote:Op maandag 19 juni 2006 19:29 schreef daaaaan het volgende:
Haha wat een grappenmaker, die Henk. Ambitie is goed, maar dit is natuurlijk onzin. Zelfs als ze bij PSV zo'n uitspraak zou doen zou ik er om lachen.
ALTIJD kampioen worden, dat moet aan het begin van elk seizoen een streven zijn ja, maar ik durf er 1000 euro op te zetten dat Ajax de komende 3 seizoenen NIET elk jaar kampioen wordt.
Meedoen : jazeker, behalen : nee.
1 keer in de 2 jaar kampioen worden is gewoon een goed uitgaanspunt van de Ajax-directie, dat wordt al moeilijk genoeg.
Beetje realisme mag wel, Henkje
pfff zou wel zuur voor hem zijnquote:Op maandag 19 juni 2006 20:44 schreef Jasza het volgende:
Trabelsi afgekeurd voor voetbal waarschijnlijk, zou naar Arsenal gaan maar keuring niet doorgekomen en bij andere clubs ook wss.
En bij Tunesie speelt hij gewoonquote:Op maandag 19 juni 2006 20:44 schreef Jasza het volgende:
Trabelsi afgekeurd voor voetbal waarschijnlijk, zou naar Arsenal gaan maar keuring niet doorgekomen en bij andere clubs ook wss.
HIj zal wel korte periodes kunnen spelen maar bij een club zul je (in principe) een heel seizoen fit moeten kunnen blijven.quote:
Ja maar het gerucht gaat wel heel sterk dat die knie helemaal verrot is, jack van gelder zei het net en Bert van Marwijk had het ookal gehoord. Hij zou bij Arsenal tekenen maar is niet door de keuring gekomen, maarja dat weten ze misschien bij Tunesie niet he.quote:
Weg met Steef hier, die heeft een eigen topic.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:47 schreef cultheld het volgende:
Had Steef toch weer gelijk over de knie van Trabelsi.
Tuurlijk weten ze dat bij Tunesië wel, maar die lopen geen risico met hem. Als hij straks zijn knie verneukt en nooit meer kan lopen, verliezen zij daar geen geld aan ofzo.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:49 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ja maar het gerucht gaat wel heel sterk dat die knie helemaal verrot is, jack van gelder zei het net en Bert van Marwijk had het ookal gehoord. Hij zou bij Arsenal tekenen maar is niet door de keuring gekomen, maarja dat weten ze misschien bij Tunesie niet he.
Kan je wel zo belachelijk doen, maar het is toch zo.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:50 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Weg met Steef hier, die heeft een eigen topic.
Als je ergens wordt afgekeurd is het ook niet echt verstandig om voor je land uit te komen lijkt mequote:Op maandag 19 juni 2006 20:47 schreef Pieter.van.Vollenhoven het volgende:
[..]
Eh, duh. Dat is toch niet zijn club, komop zeg beetje zelfstandig nadenken.
Wat is je bron dan?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:44 schreef Jasza het volgende:
Zeg ik dan dat het niet waar is?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:51 schreef Pieter.van.Vollenhoven het volgende:
[..]
Kan je wel zo belachelijk doen, maar het is toch zo.
Jack van Gelder meld het net, Van Marwijk wist het ook enzo. Ik bedoel maar, die geruchten komen ergens vandaan en de speler Trabelsi zou allang een club moeten hebben dus alles bij elkaar optellend gelloof ik het,quote:
quote:Op maandag 19 juni 2006 17:51 schreef Pieter.van.Vollenhoven het volgende:
Vind Babel wel een beetje een type Toni, alleen dan sneller.
quote:
Type Cisse dus (roep ik al langer dan vandaagquote:Op maandag 19 juni 2006 17:54 schreef Erwtensoep het volgende:
Ja alleen dan ietsjes minder.
quote:Op maandag 19 juni 2006 21:04 schreef StarGazer het volgende:
http://www.azfanpage.nl/forum/viewtopic.php?t=1207&postdays=0&postorder=asc&&start=940
Wat zijn ze schattig he, een anti-020 topic
Nee. Babel is niet beter dan Cisse.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:16 schreef Erwtensoep het volgende:
Maar dan ietsjes beter
Dat is het enige wat Cisse echt mist: steviger bottenquote:Op maandag 19 juni 2006 21:18 schreef twi het volgende:
Ietsjes sterkere benen. Ik denk dat 'ie hoe langer hoe meer de kant van Henry op kan gaan trouwens, als 'ie langer speelt. Helaas past een type Henry niet in het Ajax systeem. Helaas, helaas. Of we moeten ooit een soort van 4-3-1-2 / 4-1-3-2 gaan spelen.
Ik weet wel zeker dat Cisse sneller is. Dat is echt onvoorstelbaar.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:33 schreef twi het volgende:
Ik betwijfel of Cisse sneller is. Ze zijn beiden heel erg snel, dat weet ik wel. En ik zie al verbeteringen in aannames van Babel door zijn prive-training. Prima van die jongen dat 'ie zichzelf zo wil verbeteren.
En wat moeten we dan met Ogararu, Heitinga en Boakye?quote:Op maandag 19 juni 2006 21:39 schreef devv05 het volgende:
Trabelsi gewoon nieuw contract laten tekenen als toch niemand anders 'm wil
Als het meezit, kan hij zeer groot worden heb ik t idee inderdaad.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:50 schreef koningdavid het volgende:
Babel wordt groot, ik zeg het jullie.
Babel is extreem explosief, qua schotkracht en snelheid.
Hij is fysiek en mentaal enorm sterk.
Hij doet er alles aan om beter te worden.
Ik zie hem dit WK nog wel een keer invallen en een beslissende rol spelen, die man gaat het maken, echt waar.
Meen je dat? Aan de ene kant is het jammer dat hij weg is, maar aan de andere kant is hij niet de makkelijkste geweest en is het tijd voor wat nieuws voor beide partijen.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:39 schreef devv05 het volgende:
Trabelsi gewoon nieuw contract laten tekenen als toch niemand anders 'm wil
Blijft een van de betere rechtsbacks van Europa en een speler met ervaring. Zo iemand moet je er gewoon bij willen hebben als je de mogelijkheid in de schoot geworpen krijgt. Al denk ik niet dat het gauw zal gebeuren. Heitinga kan overigens op meerdere plekken spelen (naast Stam?), Ogaragu kan mooi concurreren en Boakye is leuk voor achter de hand, moet je langzaam laten komen.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:53 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Meen je dat? Aan de ene kant is het jammer dat hij weg is, maar aan de andere kant is hij niet de makkelijkste geweest en is het tijd voor wat nieuws voor beide partijen.
quote:
Babel is nog jong en Henry was nou ook nog niet alles bij bijvoorbeeld Juvequote:Op maandag 19 juni 2006 21:21 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat is het enige wat Cisse echt mist: steviger botten
Babel is qua eerste aanname niet zo sterk als henry en ik zie het hem ook niet snel daar heel veel beter in worden.
In potentie is Babel beter dan Huntelaar. Huntelaar is een pure afmaker, Babel meer een type Henry.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:50 schreef koningdavid het volgende:
Babel wordt groot, ik zeg het jullie.
Babel is extreem explosief, qua schotkracht en snelheid.
Hij is fysiek en mentaal enorm sterk.
Hij doet er alles aan om beter te worden.
Ik zie hem dit WK nog wel een keer invallen en een beslissende rol spelen, die man gaat het maken, echt waar.
Tsja, aan wie? Een Nederlandse eredivisionist niet, daar zal 'ie zich na een WK niet in kunnen vinden. Buitenlandse subtopper? Jaartje Tottenham ofzo, in ruil voor Davidsquote:Op dinsdag 20 juni 2006 08:32 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Babel gewoon een jaartje verhuren met de optie: "Kan terug gehaald worden"
Tottenham, Fiorentina, Genkquote:Op dinsdag 20 juni 2006 08:51 schreef twi het volgende:
Babel kan natuurlijk alleen met een verdedigende linkermiddenvelder een beetje een hangende rol op links spelen. Met een Sneijder achter 'm heeft 'ie die ruimte niet.
[..]
Tsja, aan wie? Een Nederlandse eredivisionist niet, daar zal 'ie zich na een WK niet in kunnen vinden. Buitenlandse subtopper? Jaartje Tottenham ofzo, in ruil voor Davids
HTC zegt dat alles voor het resultaat gaat, dus dat betekent ook 442 spelen, nou daar kan je Babel best voor gebruikenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 08:32 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Babel gewoon een jaartje verhuren met de optie: "Kan terug gehaald worden"
Lindenberg ben ik weer geen fan van, Schilder is te licht. Ben met je eens dat het nog maar afwachten is hoe Gabri en Garcia uitpakken, het kan nl ook helemaal niets zijn. Persoonlijk denk ik dat Emanuelson daar wel zal spelen en vermalen links achter. Aangezien een van de centrale verdedigers toch op zal komen sta je dan nog met 3 man (rechtsback, centrale en linksback) achterin, terwijl het eigenlijk allemaal centrale spelers zijn....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:16 schreef M0NTANA het volgende:
Roger is de enige échte linkshalf, Wesley Sneijder is meer een tien en kan er eventueel ook spelen. Kenneth Perez is een linksbuiten of tien, maar geen linkshalf en Urby Emanuelson zou er eventueel ook nog kunnen spelen, maar dat is de enige linksback in de selectie. Verder heb je Olaf Lindenbergh en Robbert Schilder nog, maar die zijn (nog) te licht. Op de rechtshalfpositie geldt hetzelfde, daar heb je alleen Gabri, aangezien Hedwiges Maduro centraal hoort te spelen. De alternatieven zijn Jeffrey Sarpong, Vurnon Anita en Murat Yildirim, maar allen (nog) te licht.
quote:Frank de Boer zal vanaf de zomer stage gaan lopen bij Ajax. De voormalige speler van Ajax zal in het kader van de cursus Coach betaald voetbal meelopen met het eerste elftal. Daarnaast wordt hij, zoals bekend, trainer van Ajax D1.
Net als Frank de Boer zal ook hoofd jeugdopleiding John van den Brom en assistent-trainer Fons Groenendijk de cursus Coach Betaald Voetbal volgen. In Nederland zijn er ongever 200 coaches met dit diploma. Belangrijk onderdeel in de cursus is het lopen van stage. De Boer gaat dat dus onder Henk ten Cate doen bij Ajax 1.
De eerste training van Ajax is, onder voorbehoud, op maandag 3 juli om 14.30 uur.
Ja.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:03 schreef Mangoworks2002 het volgende:
staat sinds 19 juni op de ajax site.... (was het ook bekend dat hij dus ooknaar het eerste gaat?)
In de CL misschien 4-3-3 (wél met de punt naar voren) en in NL gewoon 3-4-3.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:05 schreef -Vaduz- het volgende:
Vanwaar dat link doen met drie verdedigers. En Emanuelson op het middenveld posteren is veel te link nog.
De opstelling van Nashje denk ik ook aan.
Waarom link?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:05 schreef -Vaduz- het volgende:
Vanwaar dat link doen met drie verdedigers. En Emanuelson op het middenveld posteren is veel te link nog.
Hier kan ik mee leven.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:03 schreef Nashje het volgende:
Stekelenburg
Ogararu - Stam - Vermaelen - Emanuelson
Gabri - Sneijder - Roger
Rosenberg - Huntelaar - Perez
Staan ook op de Ajax DVD grotendeels. Behalve die goals in Oranje.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:18 schreef Houniet het volgende:
leuke beelden van Frank de Boer toen hij nog speelde.. @ de nos
OgaRARU is hetquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:34 schreef Mangoworks2002 het volgende:
het is geen link, maar gewoon 4 verdedigers op lijn, waarbij Heitinga opkomt (als de vroegere Blind) en de vleugelverdedigers iets naar binnen komen...
Ogaguru had ik van montana overgeschreven, Gúrú
hij past zijn naam maar aanquote:
Blaat, Alsof hij terug wil naar die aap van een Koemanquote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:59 schreef Nashje het volgende:
Gerucht gaat ook dat psv vd vaart wil gaan halen. Vd vaart wil terug naar nederland vanwegen de kleine. Dan kunnen zijn ouders wat makkelijker bij hun kleinkind komen enzo, aldus een insider die altijd betrouwbaar zijn.
Dat was nou ook het eerste wat ik dachtquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:04 schreef Jasza het volgende:
[..]
Blaat, Alsof hij terug wil naar die aap van een Koeman![]()
![]()
Zeker het gerucht van Ajaxshowtimequote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:59 schreef Nashje het volgende:
Gerucht gaat ook dat psv vd vaart wil gaan halen. Vd vaart wil terug naar nederland vanwegen de kleine. Dan kunnen zijn ouders wat makkelijker bij hun kleinkind komen enzo, aldus een insider die altijd betrouwbaar zijn.
Hier kan ik niet anders dan heel hard om lachen: ha-ha-ha!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:59 schreef Nashje het volgende:
Hij gaat zelf liever naar PSV volgens mij.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:16 schreef HeatWave het volgende:
vd Vaart zal dan toch wel gewoon naar Ajax komen? (tuurlijk is het bullshit) Hij is min of meer weggepest door die galbak van een Koeman idd...
Stomme geruchten...
Lijkt me sterk, ok de club Ajax was zijn werkgever toen hij een kuttijd had. Maar zijn "baas" was Koeman.....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:35 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Hij gaat zelf liever naar PSV volgens mij.
Bull.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:35 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Ik hoorde dat ie naar de Kennemers gaat omdat z'n vader daar trainer isquote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:59 schreef Nashje het volgende:
Omdat daar Koeman zit? De man die hem wegpestte?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:35 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Echt niet. Dat wil ie de Ajax supporters niet aan doen. Rafaelquote:Op dinsdag 20 juni 2006 16:35 schreef Ordinair het volgende:
[..]
5 maanden geleden ging ie nog zowat op de vuist met een paar Ajax-supporters. (Nog terecht ook).quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:03 schreef Nashje het volgende:
[..]
Echt niet. Dat wil ie de Ajax supporters niet aan doen. Rafael.
Henk wat doe je? Rosenberg heeft recht op een basisplek!quote:Veel Ajacieden moeten vrezen voor hun plaats
De nieuwe Ajax-trainer Henk ten Cate heeft in de selectie voor het komend seizoen voor sommige posities vier à vijf mogelijkheden. De kans is groot dat spelers die afgelopen jaar nog veelal basisspeler waren, na de zomer op een stuk minder speelminuten kunnen rekenen. Daarbij gaat het om spelers als Johnny Heitinga, Hedwiges Maduro, Zdenek Grygera en de door de vorige Ajax-coach Danny Blind naar Amsterdam gehaalde Olaf Lindenbergh en Markus Rosenberg.
Olaf Lindenbergh Ten Cate wil in Voetbal International niet vooruitlopen op de suggestie dat de genoemde spelers aanzienlijk minder speelminuten zullen krijgen. "Daar wil ik niet te veel over speculeren", aldus de oefenmeester. "Ja, ik heb een basisopstelling in mijn hoofd en de jongens met ervaring hebben automatisch een streepje voor. Maar ook al ben ik de trainer, het elftal zal zichzelf neerzetten. Niemand heeft de garantie dat hij speelt. Vergeet niet dat er minstens vijftien potentiële internationals in dit team lopen. Je moet kunnen rouleren en dat kan met dit team."
De basisopstelling die Ten Cate inmiddels in zijn hoofd heeft zitten, bevat veel nieuwe gezichten en zou er als volgt uitzien:
Stekelenburg; Ogararu, Stam, Vermaelen, Emanuelson; Gabri, Sneijder, Roger; Rosales, Huntelaar, Perez.
Heeft Stam in jullie jeugd gespeeld?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:33 schreef cultheld het volgende:
Net zo'n clubliefde als die van Stam zeker?
Huntelaar danquote:
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:34 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Henk wat doe je? Rosenberg heeft recht op een basisplek!
Rafael had een poster van Romario op z'n kamertje hangen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:43 schreef Ordinair het volgende:
Huntelaar was wel altijd al Ajax fan.. En Raffie PSV fan. Of was dat VD Meyde nou?
VI.nlquote:Genk staat transfer Bob Peeters in de weg
20/6/2006 18:32
Bob Peeters mag dan wel tot een akkoord zijn gekomen met Lierse SK, zijn club RC Genk heeft geen trek de spits ook daadwerkelijk te raken gaan.
Lierse SK meldde bij monde van voorzitter Leo Theyskens dat er een mondeling akkoord met Peeters lag. Het was alleen wachten op het groene licht van RC Genk. Maar die club wil de spits helemaal niet kwijt.
'Van een transfer van Peeters naar Lierse is helemaal geen sprake. Er is noch een akkoord tussen Genk en Lierse, noch tussen de speler zelf en Lierse. Genk wil Bob Peeters graag houden!', aldus een verklaring op site van Genk.
ik kon het niet laten om even hardop te gniffelen bij de tekst van # 9.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:04 schreef Jasza het volgende:
http://media.putfile.com/AjaxLivenl---Top-10-goals-2005-2006
Not gonna happen voorlopig!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:19 schreef M0NTANA het volgende:
Mocht VDV terugkomen naar Ajax, is het wel een held, de Paolo di Canio van de lage landen.
[afbeelding]
Die wordt echt niet afgekeurd hoor, vindt heus wel een club.quote:Op maandag 19 juni 2006 20:51 schreef Pieter.van.Vollenhoven het volgende:
[..]
Kan je wel zo belachelijk doen, maar het is toch zo.
PSVquote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die wordt echt niet afgekeurd hoor, vindt heus wel een club.
Wat ik gelezen heb is dat hij na het WK weer gaat praten met PSG.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:51 schreef methodmich het volgende:
Bijvoorbeeld. Koeman en hij kunnen vrij goed met elkaar overweg. Zou wel jammer zijn.
Liever naar Man City ofzo dan. Of Spurs.
Dat is dan ook het enige wat voor hem teltquote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:54 schreef methodmich het volgende:
Ook geen slechte club, zeker financieel niet.
Dus omdat die 2 'geen' clubliefde hebben heeft Rafael ook meteen geen clubliefde. Ja daagquote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:40 schreef cultheld het volgende:
[..]
Huntelaar dan. Of Reiziger (andersom). Clubliefde bestaat tegenwoordig bijna niet meer.
Dat is het enige wat voor z'n zaakwaarnemer telt. Vieze geldwolf is dat.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:04 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Dat is dan ook het enige wat voor hem telt![]()
Dat zijn zaakwaarnemers zo ongeveer per definitie, maar ik heb nogal het idee dat de speler op dezelfde lijn zit.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:07 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat is het enige wat voor z'n zaakwaarnemer telt. Vieze geldwolf is dat.
Nuh, dat maak jij ervan.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:06 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dus omdat die 2 'geen' clubliefde hebben heeft Rafael ook meteen geen clubliefde. Ja daag.
Hij moet het net als de rest maar mooi afdwingen, ik snap de voorkeur voor Perez wel.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:34 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Henk wat doe je? Rosenberg heeft recht op een basisplek!
Di Canioquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:17 schreef methodmich het volgende:
Maldini, Costacurta en Ger Senden.
Wat boeit mij het hoeveel procent in de voetballerij clubliefde heeft? Ik had het over Rafael.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:16 schreef cultheld het volgende:
[..]
Nuh, dat maak jij ervan.
Hoeveel procent van de topvoetballers heeft clubliefde denk je? 1 % is al veel.
De kans dat Rafael over clubliefde beschikt, is vrij kleinquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:38 schreef Nashje het volgende:
[..]
Wat boeit mij het hoeveel procent in de voetballerij clubliefde heeft? Ik had het over Rafael.
Tsja, clubliefde hebben wanneer je uit de jeugd van een Europese topploeg komt is natuurlijk best makkelijk. De drang om je te bewijzen bij een grotere ploeg is er dan niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:17 schreef methodmich het volgende:
Maldini, Costacurta
Toch zijn er veel spelers die de ene topclub voor de andere verlaten (dan doel ik niet op de buitenlanders natuurlijk). Dus ik vind dat je daar best respect voor mag hebben. Genoeg spelers roepen dat ze clubliefde hebben voor de club waar ze bij spelen, maar als puntje bij paaltje komt, lijken ze die clubliefde nooit te hebben gehad.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:40 schreef twi het volgende:
[..]
Tsja, clubliefde hebben wanneer je uit de jeugd van een Europese topploeg komt is natuurlijk best makkelijk. De drang om je te bewijzen bij een grotere ploeg is er dan niet.
Ik ken eigenlijk weinig voorbeelden van spelers die bij een club zijn opgeleid die naar een andere club zijn gegaan, tenzij de club ze niet goed genoeg meer achtte. Kijk naar Raul. Clubliefde? Ik weet het niet, hij zit daar best. De meeste spelers die tussen verschillende grote clubs bewegen zijn toch spelers van buitenaf.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:42 schreef cultheld het volgende:
[..]
Toch zijn er veel spelers die de ene topclub voor de andere verlaten (dan doel ik niet op de buitenlanders natuurlijk). Dus ik vind dat je daar best respect voor mag hebben. Genoeg spelers roepen dat ze clubliefde hebben voor de club waar ze bij spelen, maar als puntje bij paaltje komt, lijken ze die clubliefde nooit te hebben gehad.
Del Piero! De enige speler die bij Juve blijft als ze degraderen...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:44 schreef twi het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk weinig voorbeelden van spelers die bij een club zijn opgeleid die naar een andere club zijn gegaan, tenzij de club ze niet goed genoeg meer achtte. Kijk naar Raul. Clubliefde? Ik weet het niet, hij zit daar best. De meeste spelers die tussen verschillende grote clubs bewegen zijn toch spelers van buitenaf.
Je hebt pas echte clubliefde wanneer je een zowel sportieve als financiele vooruitgang links laat liggen om bij je club te blijven voetballen. Maar veel voetballers blijven binnen de grenzen van een bepaald land de club waar ze gespeeld hebben wel trouw door niet naar een concurrent te vertrekken. Uitzonderingen als Figo daargelaten. En dat is ook een zekere soort van clubliefde, waar Van der Vaart ook wel over zal beschikken.
Nesta, Vieri, Kalou, Materazzi en Pirlo zijn maar enkele van de vele voorbeelden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:44 schreef twi het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk weinig voorbeelden van spelers die bij een club zijn opgeleid die naar een andere club zijn gegaan, tenzij de club ze niet goed genoeg meer achtte. Kijk naar Raul. Clubliefde? Ik weet het niet, hij zit daar best. De meeste spelers die tussen verschillende grote clubs bewegen zijn toch spelers van buitenaf.
Je hebt pas echte clubliefde wanneer je een zowel sportieve als financiele vooruitgang links laat liggen om bij je club te blijven voetballen. Maar veel voetballers blijven binnen de grenzen van een bepaald land de club waar ze gespeeld hebben wel trouw door niet naar een concurrent te vertrekken. Uitzonderingen als Figo daargelaten. En dat is ook een zekere soort van clubliefde, waar Van der Vaart ook wel over zal beschikken.
Whehe. Meneer Cziommer: ik weet niet of je het weet maar jij hebt niet eens mogen kiezen tussen Ajax of az. Ajax wou je niet meer, knaap.quote:Cziommer gelooft niet in titelkansen Ajax 20 juni 2006
Simon Cziommer verkoos AZ boven Ajax Simon Cziommer legt deze week in Voetbal International uit waarom hij voor een transfer naar AZ heeft gekozen en niet voor een overgang naar Ajax. De middenvelder wil er liever niet over praten, maar laat in het blad doorschemeren dat hij geen goed gevoel heeft overgehouden aan zijn gesprek met de Amsterdamse clubleiding.
Over het beleid van AZ heeft Cziommer een beter gevoel en de Duitser denkt dan ook dat de Alkmaarders een grotere kans op de landstitel maken dan Ajax. "Goed, ik zal er heel kort over zijn", zegt Cziommer (25) in VI over het afketsen van zijn transfer naar Ajax. "Ik koos voor AZ vanwege de rol die ik ga vervullen in het team, de zienswijze van de trainer en omdat ik kampioen wil worden. Dan weet je ook meteen waarom ik niet voor die topclub heb gekozen. Meer zeg ik er niet over."
quote:'Concurrentie drijft Grygera naar Juventus' 20 juni 2006
Zdenek Grygera Zdenek Grygera staat in de belangstelling van Juventus, zo meldt nu ook Voetbal International. Het blad baseert zich hierbij op uitlatingen van Pavel Nedved, ploeggenoot van Grygera in het Tsjechische nationale elftal. Volgens Tsjechische media zou Nedved het bestuur van zijn club Juventus hebben geadviseerd Grygera aan te trekken.
Bij Ajax dreigt de verdediger uit beeld te geraken door de aanstaande komst van Jaap Stam (AC Milan) en George Ogararu (Steaua Boekarest). Ook de aanwezigheid van Thomas Vermaelen, Johnny Heitinga en Hedwiges Maduro zorgt ervoor dat Grygera twijfelt over een langer verblijf in Amsterdam. De kans is groot dat de international onder de nieuwe trainer Henk ten Cate niet op een basisplaats zal kunnen rekenen.
Idd. Wat een zielig pleefiguurtje zegquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:20 schreef Nashje het volgende:
[..]
Whehe. Meneer Cziommer: ik weet niet of je het weet maar jij hebt niet eens mogen kiezen tussen Ajax of az. Ajax wou je niet meer, knaap.
[..]
Afgewezen worden doet pijnquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:22 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Idd. Wat een zielig pleefiguurtje zeg
Gerrie Sendenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:17 schreef methodmich het volgende:
Maldini, Costacurta en Ger Senden.
Mwah dan halen we Braafheid maar voor een zacht prijsjequote:Volgens de zaakwaarnemer en tevens broer van Dwight Tiendalli, Wesley, zal de jeugdinternational aankomende zomer niet naar Feyenoord vertrekken. De rechtsback staat in de belangstelling van Real Betis en de Rotterdammers, maar een verkoop is geen optie. Of zijn collega-back Edson Braafheid naar De Kuip gaat, valt ook nog te bezien.
Tiendalli gooide enkele weken geleden hoge ogen op het jeugd EK in Portugal. De rechtsback van Oranje speelde een goed toernooi en werd gekozen tot de beste rechtsback. Met de interesse is Tiendalli bang op de bank terecht te komen, en zou daarom zijn plezierige verblijf bij Utrecht niet op het spel willen zetten.
Of Braafheid ook volgend seizoen nog in de Galgenwaard actief is, is twijfelachtiger. De linksback wordt samen met international Tim de Cler genoemd als de kandidaten bij Feyenoord. Maar concrete belangstelling is er nog niet geweest, zo benadrukt manager Piet Buter namens FC Utrecht.
"Dat baart ons zorgen. Het contract van Braafheid loopt eind komend seizoen af. Dan mag hij transfervrij weg. Omdat hij de verbintenis niet tussentijds wil verlengen, staan we open voor een potentiele koper. Een vervanger hebben we al op het oog, maar we kunnen pas zaken doen als Edson een nieuwe club heeft."
oh dat is beroerd want ik kwam er wel isquote:Op woensdag 21 juni 2006 00:23 schreef -Wolf- het volgende:
Had ik al gezegd dat de fanshop in het centrum vervangen is door een (matige) nikeshop?
toch wel eens wat gekocht.quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:24 schreef Houniet het volgende:
[..]
oh dat is beroerd want ik kwam er wel is
als ik in a'dam was sprong ik wel eens naar binnen jaquote:
quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:27 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb zin in mooie reisjes aankomend seizoen. De zondagmiddagen waarop je met 1-0 wint in de 88e minuut van Heracles kunnen me gestolen worden en de betonnen bende er omheen helemaal![]()
Dan ga je toch naar de sportwinkel (intersport is het geloof ik) in de kolk op de nieuwe dijk. Die is sowieso groter en heeft best een groot deel van de winkel voor Ajax spul.quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:23 schreef -Wolf- het volgende:
Had ik al gezegd dat de fanshop in het centrum vervangen is door een (matige) nikeshop?
Mooi verwoord, wanneer er een SCC was voor alléén uitwedstrijden (zónder combiregeling!) nam ik deze ook véél liever dan de SCC voor thuiswedstrijden.quote:Op woensdag 21 juni 2006 02:27 schreef PLAE@ het volgende:
Ik heb zin in mooie reisjes aankomend seizoen. De zondagmiddagen waarop je met 1-0 wint in de 88e minuut van Heracles kunnen me gestolen worden en de betonnen bende er omheen helemaal![]()
i know. wilde alleen wat nieuws melden.quote:Op woensdag 21 juni 2006 08:59 schreef Biobakker het volgende:
[..]
Dan ga je toch naar de sportwinkel (intersport is het geloof ik) in de kolk op de nieuwe dijk. Die is sowieso groter en heeft best een groot deel van de winkel voor Ajax spul.![]()
Haha Cziommer, 't mannetje heeft het over 'de rol die hij zou vervullen'. Ja vriend, bij Ajax zou dat de bank wezenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:20 schreef Nashje het volgende:
[..]
Whehe. Meneer Cziommer: ik weet niet of je het weet maar jij hebt niet eens mogen kiezen tussen Ajax of az. Ajax wou je niet meer, knaap.
[..]
quote:Paul Stefani (manager van Steven Defour) zou hebben gezegd dat het bod van Ajax op Defour drie miljoen euro bedroeg + 20% van de transfersom bij doorverkoop. (bron: www.krcgenk.be, forum)
kllinkt acceptabel...quote:
met tegenzinquote:Op woensdag 21 juni 2006 05:00 schreef Jasza het volgende:
[..]
Dus je gaat niet naar thuisduels komend seizoen
![]()
bijvoorbeeld Saprong zou voor dat bedrag weg mogen?quote:
Het is een realistisch bedrag voor iemand als Sarpong. Meer dan dat zelfs. Alleen is er geen interesse in Sarpong voor dat geld.quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:47 schreef rubbereend het volgende:
[..]
bijvoorbeeld Saprong zou voor dat bedrag weg mogen?
en bijvoorbeeld Emanuelson of Maduro, da's een betere vergelijking.quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef twi het volgende:
[..]
Het is een realistisch bedrag voor iemand als Sarpong. Meer dan dat zelfs. Alleen is er geen interesse in Sarpong voor dat geld.
Die zijn volgens mij wel wat bekender dan Defour. Natuurlijk heb je wel een puntquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
en bijvoorbeeld Emanuelson of Maduro, da's een betere vergelijking.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |