quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:40 schreef Furious het volgende:
Je moe wel zagen als je 'em op een Nikon wil gebruiken, anders klapt de spiegel er tegenaan.
das waar maar dan heb je ook watquote:Op donderdag 27 juli 2006 23:44 schreef Paxlie het volgende:
Ik zou voor sport fotografie sowieso gaan voor lensen met image stabilizer
zie hier ook al een aantal keer nikon lenzen met VR langskomen
nadeel is wel dat je daar ook voor betaald.
Een Zenitar kost je afhankelijk van je bron 100-150 Euro.quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:32 schreef MotionMan0 het volgende:
[..]
echt waar?![]()
waar?
enige fisheye lenzen die ik heb kunnen vinden begonnen bij de 300 ongeveer
Of je neemt een camera met ingebouwde stabilisator.quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:54 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
das waar maar dan heb je ook wat![]()
Ah, normaal gesproken hebben ze een ontzettend goede voorraadquote:Op donderdag 27 juli 2006 19:28 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Die hebben m niet op voorraad, kijk maar op de site.
Tnxquote:Op donderdag 27 juli 2006 23:02 schreef Xilantof het volgende:
Momenteel zou ik voor de D70s gaan, deze heeft een net iets snellere continuous shooting dan de D50. Hoewel dit in het veld misschien te verwaarlozen is.
Voor het objectief is het voor mij ook even nadenken. Omdat ik geen ervaring heb met deze tak van fotografie of sport. Ik kan me wel indenken dat je met zowel tele als groothoek leuke effecten kunt bereiken.
Daardoor komt de 18-200 gelijk in mijn gedachte op, dan heb je namelijk beide. Zeker als beginner moet je niet alleen tele of alleen groothoek kiezen omdat je nog niet weet wat jou als fotograaf zijnde ligt, wat jij prettiger vind, waarmee jij toffe foto's kunt maken.
Je kunt ook kiezen voor een standaard zoom achtig iets. Denk aan de AF-s 24-85. Hiermee kun je snel bepalen of je meer groothoek of meer tele wilt.
De oude "kit lens" (een denigrerend woord in dit geval vind ik) van de D70(s), de 18-70 is ook werkelijk een prachtig objectief. Hiermee heb je iig voldoende groothoek.
Wat Paxlie bedoeld is dat er objectieven zijn met stabiliserende lenzen in het objectief. Deze gaan trillingen van jou hand tegen (deze worden geregistreerd en een motortje beweegt de lens) waardoor je dus met relatief lange sluitertijden met zulke lenzen nog scherpe foto's krijgt. Ze zijn ook erg goed voor sport te gebruikenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:20 schreef Marty26 het volgende:
[..]
@paxlie wat bedoel je precies want ik ben uber n00b in dit verhaal![]()
Aaah oke dus eigenlijk is het wel slim om zo een optie in het objectief te hebben?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:18 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Wat Paxlie bedoeld is dat er objectieven zijn met stabiliserende lenzen in het objectief. Deze gaan trillingen van jou hand tegen (deze worden geregistreerd en een motortje beweegt de lens) waardoor je dus met relatief lange sluitertijden met zulke lenzen nog scherpe foto's krijgt. Ze zijn ook erg goed voor sport te gebruiken
Nikon heeft daar wel een aantal objectieven mee uitgerust. En dit wordt aangeduidt (bij nikon) met VR (vibration reduction). Bij Canon heet het IS (image stabeliser), bij Sigma OS (optical stabiliser).
dat hangt dan weer helemaal van de lens afquote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:37 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Aaah oke dus eigenlijk is het wel slim om zo een optie in het objectief te hebben?
Althans dat is wat ik begrijp... Maar wat kost dat geintje?
dat denk ik dan wel jaquote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:25 schreef veldmuis het volgende:
18-200 VR dus?
Nee dat niet denk ik zelf.... Dan zou het nog wel de D70s worden die zou ook wel flink in prijs dalen denk ik zo als de D80 uit gaat komen.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:55 schreef veldmuis het volgende:
En waarom de D80 en niet de D50? Heb je die mpixels meer echt nodig, bijvoorbeeld?
Er zijn ook merken die zo'n optie in de body stoppen. Zijn gelijk al je objectieven gestabiliseerd, ook de goedkope.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:37 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Aaah oke dus eigenlijk is het wel slim om zo een optie in het objectief te hebben?
Althans dat is wat ik begrijp... Maar wat kost dat geintje?
En kan dat niet met een D70s?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:52 schreef morti het volgende:
als je geld teveel hebt een Canon 1DMK11 of een Nikon D2xs met of een canon 300mm 2.8 voor kite
of een 300mm 2.8 voor nikon
en anderskun je het beter eerst proberen met een Nikon d50+70-300 sigma apo dg
Ben jij DPZ-Morti? *schrikt*quote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:52 schreef morti het volgende:
als je geld teveel hebt een Canon 1DMK11 of een Nikon D2xs met of een canon 300mm 2.8 voor kite
of een 300mm 2.8 voor nikon
en anderskun je het beter eerst proberen met een Nikon d50+70-300 sigma apo dg
Aaah oke tnxquote:Op maandag 7 augustus 2006 09:19 schreef Schanulleke het volgende:
Ja, dat is het verschil. en daarmee een stukje zekerheid dat je NL-model snel geserviced zal worden indien nodig. De internationale zal via de winkel naar het buitenland verzonden moeten worden in het onverhoopte geval van schade/defecten. Tot nu toe was dat altijd redelijk lastig, maar Nikon heeft net de importeur opzij geschoven en ze gaan dingen weer in eigen beheer doen. Wat dat voor gevolgen heeft voor garantieverhalen etc. weet ik niet eigenlijk...
Voor zover ik weet maakt het geen zak meer uit of je nou een NL of INT model hebt.quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:19 schreef Schanulleke het volgende:
Ja, dat is het verschil. en daarmee een stukje zekerheid dat je NL-model snel geserviced zal worden indien nodig. De internationale zal via de winkel naar het buitenland verzonden moeten worden in het onverhoopte geval van schade/defecten. Tot nu toe was dat altijd redelijk lastig, maar Nikon heeft net de importeur opzij geschoven en ze gaan dingen weer in eigen beheer doen. Wat dat voor gevolgen heeft voor garantieverhalen etc. weet ik niet eigenlijk...
De D80 is geen vervanger van de D70s. Het is een toevoeging aan de reeds bestaande lijn van Nikon. Voor de mensen die meer willen, maar niet meteen een D200.quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:37 schreef Marty26 het volgende:
Aaah oke tnx
Trouwens is die D80 nu al uit? want daar zit ik op te wachtendan daalt de D70s weer wat in prijs hoop ik
Het NL model heeft een NL boekje erbij, het INT model niet.quote:Op maandag 7 augustus 2006 09:46 schreef veldmuis het volgende:
Voor zover ik weet maakt het geen zak meer uit of je nou een NL of INT model hebt.
True, uiteraardquote:Op maandag 7 augustus 2006 10:11 schreef Shark.Bait het volgende:
Het NL model heeft een NL boekje erbij, het INT model niet.
Ik heb de engelse pdf bij nikon JUIST gedownload omdat ik die Nederlandse handleiding brak vind. Maar er zijn er genoeg die voor een duppie op de eerste rang willen zitten EN daarna gaan schooien om een NL versie .quote:Op maandag 7 augustus 2006 10:14 schreef veldmuis het volgende:
True, uiteraard.
Maargoed, zo'n engels boekje is natuurlijk ook prima te lezen, als je me niet gelooft, zoek de PDF maar, die zwerft ergens bij Nikon rond.
Yup, dat is hem..quote:
http://www.nikon-euro.com/doesnotdisappoint/ Daar staat een tellertje wanneer 'ie uitkomtquote:Op maandag 7 augustus 2006 09:37 schreef Marty26 het volgende:
[..]
Aaah oke tnx
Trouwens is die D80 nu al uit? want daar zit ik op te wachtendan daalt de D70s weer wat in prijs hoop ik
Ik wil zowieso een Kitversie nemen.quote:Op maandag 7 augustus 2006 12:53 schreef cyberrobin het volgende:
[..]
Yup, dat is hem..
Verkapte tvp! Interresant topic.
OT:
Als je niet zoveel haast hebt even een maandje wachten en kijken wat de D80 precies gaat bieden? of gaan voor de D70s met een 18-70 kitlens als startlens om te kijken hoe het bevalt? of meteen een 18-200 VR halen zodat je én groothoek, én tele hebt in een hebt?
[..]
http://www.nikon-euro.com/doesnotdisappoint/ Daar staat een tellertje wanneer 'ie uitkomt.
Outch ¤ 775,00quote:Op maandag 7 augustus 2006 13:50 schreef cyberrobin het volgende:
Die van Nikon hoor ik veel goede dingen over:
http://www.fotokonijnenbe(...)php?id_product=13684
(Kost ook wel wat)
Voorbeelfoto's en een review van Ken Rockwell
Ja maar een snelle focus is toch wel een beetje een pre ivm snelle actieé enzo...quote:Op maandag 7 augustus 2006 14:20 schreef veldmuis het volgende:
Tokina of Tamron (haal ze altijd door elkaar) heeft er ook een, een 18-200. Ben er niet zo over te spreken, erg trage focus vooral.
En natuurlijk geen VR, maar och, als je niet weet wat je mist, enzo....
Tnxquote:
standaard kit, de enige echte (officieel Nikon)quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 13:14 schreef Marty26 het volgende:
NIKON D70 S + 18-70 AF-S DX NL
919,00
info » bestel »
…
voor mij onbekend objectiefquote:prodnr. NR0906 NIKON D70 S + 17-70/2.8-4.5 Sigma Engels
999,00
info » bestel »
Kitlens van de D50, niet doen.quote:prodnr. NR0873 NIKON D70 S + 18-55 AF-S NL
849,00
info » bestel »
Zie hierboven.quote:prodnr. NR0907 NIKON D70 S + 18-55 AF-S Engels
829,00
info » bestel »
Ken ik niet.quote:prodnr. NR0903 NIKON D70S + 18-50 Sigma NL
779,00
info » bestel »
Zie hierboven.quote:prodnr. NR0908 NIKON D70S + 18-50 Sigma Engels
759,00
info » bestel »
Weer twee dezelfde kits, ik vind het niet zo'n geweldig objectief, focust traag, zit een 'lock' op zodat als het ding op 18mm staat en je je cam om je nek hebt hangen, het objectief niet naar 200mm uitzakt (want dat doet-ie andersquote:prodnr. NR0909 NIKON D70 S + Tamron 18-200/3.5-6.3 XR NL
1.059,00
info » bestel »
prodnr. NR0885 NIKON D70 S + Tamron 18-200/3.5-6.3 XR NL Engels
1.039,00
info » bestel »
De sigma 18-200 ken ik totaal niet. Ik vind 'm erg goedkoop, dus ik vrees dat dat ook niet geweldig is.quote:prodnr. NR0886 NIKON D70 S + Sigma 18-200/3.5-6.3 NL
1.019,00
info » bestel »
prodnr. NR0910 NIKON D70 S + Sigma 18-200/3.5-6.3 Engels
999,00
info » bestel »
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |