oooh dat is mijn probleem niet ik skate zelf nog steeds en rij al meer dan 20jaar in middelsquote:Op zondag 18 juni 2006 14:01 schreef luciferist het volgende:
skaters willen meestal wel meewerken, ik bedoel ik ken geen skater die het niet zou doen, wel zou het erg handig zijn als je de tricks kent, niet zo van ja doe dat nog eens van die trap dat jou skateboard zo een rondje draaid en dat jij dan zo doet enzo
leer wat namen, anders zou ik je erg snel beu zijn...
Die 200 mm is absoluut niet noodzakelijk. Een simpele DSLR is wel aan te raden, gezien je daar vroeg of laat toch wel bij uitkomt als je jezelf wilt ontwikkelen. Denk aan een Nikon D50/D70 of een canon EOS 350D.quote:Op zondag 18 juni 2006 17:16 schreef Furious het volgende:
Om te beginnen een DSLR, anders kun je sporten nooit bijhouden. Verder een snel focussende 200mm of meer lens.
Zo heel globaal dus even.
Uit de OP begrijp ik dat hij het water in wil om foto's te maken, zo krijg je imo ook de beste actiefoto's. Een snelle motor/autofocus is inderdaad wel een must.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:11 schreef 4Vita het volgende:
Ik word veel gevraagd voor kite events, met name kiteboarding. Ervaring leert dat een goed telebereik en een snelle USM motor het verschil maken. Ik durf eigenlijk te zeggen dat je voor echte mooie foto's met een Canon DSLR een L lens moet hebben
DSLR staat voor Digitale spiegelreflex camera.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:34 schreef Marty26 het volgende:
Klopt ja ik wil voor het grootste gedeelte het water in.
Maar ben ook benieuwd wel naar wat voor bedragen ik ongeveer moet denken om te starten?
En hebben mensen nog meer ideeen kwa camera's? ik weet in iedergeval dat er DSLR op moet zitten wat ik begrijp... Maar nog meer tips?
Nooit gedacht dat zo een onderwater behuizing zoveel zou gaan kosten zeg....quote:Op maandag 19 juni 2006 13:57 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
DSLR staat voor Digitale spiegelreflex camera.
[afbeelding]
zoiets dus. Voor een simpel model inc. een simpele lens moet je denken aan 800-1200 euro.
Een onderwaterbehuizing voor een DSLR is volgens mij erg prijzig, denk aan 1200-2000 euro.
2500 euro is denk ik wel een prijs voor een kwalitatief goede camera en onderwater behuizing.
Ja dat wil ik zowieso wel doen ja ik draai ook al een tijdje mee in de Xtreme sport scene/wereldje of hoe je het noemt. Dus lees er wel wat over hier en daar maar ja wil gewoon graaaaaag zelf ook beginnenquote:Op maandag 19 juni 2006 18:54 schreef Casparovvv het volgende:
Ik vind het ook erg vreemdVraag me af of de camera er niet gewoon gelijk ingebouwt zit
Heb er absoluut geen ervaring mee. Verdere tips... Veel boeken/tijdschriften kopen met (sport)foto's. Leer je onwijs veel van. Tip: World press photo 2006. Geen sportfotografie, maar wel heel veel interessante technieken.
Ze laten je alleen geen producten proberen door hun policy dat je echt een splinternieuw, ongeopend en onaangeraakt product krijgt.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:29 schreef Casparovvv het volgende:
Inderdaad, niet direct via internet. Kamera express in Kapelle a/d IJssel is goedkoop en professioneel, weet niet waar je woont..
Je mag wel een showmodel bekijken (en ja, zelfs aanraken!!). Het gebeurt bij maar weinig zaken dat je een toestel mag proberen. Ik zou er vanuit gaan dat de kwaliteit van de foto's van Nikon en Canon gewoon goed is, zoals in reviews op oa. www.kenrockwell.com verteld wordt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:07 schreef Furious het volgende:
[..]
Ze laten je alleen geen producten proberen door hun policy dat je echt een splinternieuw, ongeopend en onaangeraakt product krijgt.
Deze tegen reactie wou je toch hebben Puckzzz:quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:36 schreef Puckzzz het volgende:
knip
Bedankt voor je enorm goede onderbouwing.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:08 schreef CocaColaLight het volgende:
[..]
Deze tegen reactie wou je toch hebben Puckzzz:
Nee doe het niet koop geen D70...
Koop een Canon 350D
Maar dit is altijd al de strijd geweest. Ik zou zeggen hou ze allebij een keer vast speel er wat mee.
Foto Konijnenberg!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:22 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Je mag wel een showmodel bekijken (en ja, zelfs aanraken!!). Het gebeurt bij maar weinig zaken dat je een toestel mag proberen. Ik zou er vanuit gaan dat de kwaliteit van de foto's van Nikon en Canon gewoon goed is, zoals in reviews op oa. www.kenrockwell.com verteld wordt.
Doe er dan iig een tof objectief bij. Nu een D70s kopen is trouwens sowieso niet echt slim, Nikon heeft net de D80 aangekondigd, de opvolger van de D70s.quote:Op donderdag 27 juli 2006 10:36 schreef Puckzzz het volgende:
Marty, zoals we net hebben besproken op MSN, is dit misschien best een leuke om mee te beginnen.
maar daar zullen ongetwijfeld weer tegenreacties op komenen eerlijk is eerlijk, ik heb er heel weinig verstand van, ben zelf ook nog zoekende.
Ik heb hem dan ook geadviseerd even te wachten met de aanschafquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:16 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Foto Konijnenberg!!
[..]
Doe er dan iig een tof objectief bij. Nu een D70s kopen is trouwens sowieso niet echt slim, Nikon heeft net de D80 aangekondigd, de opvolger van de D70s.
Wat ik veel wil gaan doen is GolfSurf en Kite foto's dus zou er als ik nog geen watercase koop dus niet dicht op kunnen zitten. Dat is nogal lastigquote:Op donderdag 27 juli 2006 12:04 schreef veldmuis het volgende:
Fisheye is extreem groothoek, als je er met je neus bovenop staat prima.
Voor, of nadeel, of iig eigenschap van fisheye is de extreme vervorming in het beeld.
Ga je bijvoorbeeld op 100meter afstand staan is een fisheye niet echt meer ideaal, dan moet je meer een tele hebben.
*ÉÉN* goed objectief voor sportfotografie is er niet, sportfotografie heeft honderden toepassingen, en je zult zelf moeten bedenken wat je het prettigst vind werken. Een goedkoop objectief bij de camera en daarmee proberen is het makkelijkste, gebruik je 'm veel op de groothoekstand, 18mm bijvoorbeeld, ga je voor een groothoekobjectief, of zelfs een fish. Zit je als maar op het uiterste, bijvoorbeeld 70mm, en kom je nog tekort, ga je voor een teleobjectief.
Het enige wat dat doet is alles op auto en die continu focus gebruiken, AF-C dus, meen ik. Weinig spannends dus, ik heb die stand ook op m'n D70s, maar nog noooit gebruikt.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:24 schreef RB-tje het volgende:
Ik heb een d50 van nikon, daar zit een speciale functie voor sportfotografie op
Heb hem ook nog niet gebruikt.... ga hem tijdens de komende zeilweek gebruiken. Kijk wat hij doet.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:32 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Het enige wat dat doet is alles op auto en die continu focus gebruiken, AF-C dus, meen ik. Weinig spannends dus, ik heb die stand ook op m'n D70s, maar nog noooit gebruikt.
Heb je 'm normaal altijd op de AUTO-stand staan dan?quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:34 schreef RB-tje het volgende:
[..]
Heb hem ook nog niet gebruikt.... ga hem tijdens de komende zeilweek gebruiken. Kijk wat hij doet.
Nou wat het is ik begin net. Dus ik wil beginnen met een camera.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:45 schreef veldmuis het volgende:
Wat is je budget voor een objectief? De 70-200 VR van Nikkor is best tof, en kost maar iets van 1500 euro!.
De 18-200 VR is ook een ontzettend goede lens van Nikon, voor die 600 euro (geloof ikquote:Op donderdag 27 juli 2006 12:45 schreef veldmuis het volgende:
Wat is je budget voor een objectief? De 70-200 VR van Nikkor is best tof, en kost maar iets van 1500 euro!.
Bestellen op www.kameraexpress.nl, Die zaak zit in Capelle. Een vriend had zijn 12-24 (quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:39 schreef veldmuis het volgende:
De 18-200 VR heeft inderdaad een lekker bereik, en is optisch best okay. Nadeel is dat het ding nogsteeds slecht leverbaar is, en dat de bouwkwaliteit nogal matig blijkt te zijn.
Die hebben m niet op voorraad, kijk maar op de site.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:03 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
Bestellen op www.kameraexpress.nl, Die zaak zit in Capelle. Een vriend had zijn 12-24 () binnen een week in huis!
Daarom kun je er als beginner ook niet direct midden in duiken. Of gelijk alles willen weten/snappen. Dat komt als je bezig bent.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:38 schreef Marty26 het volgende:
Damm zeg er zijn zoveel mogenlijkheden.... Is voor een beginner echt niet te volgen.
Maar ja er zijn ook verschillende manieren. Denk dat ik eerst maar moet beginnen met een tele en daarna sparen voor een groothoek aangezien iedereen hier altijd diep in het water zit als er gesurft word.
Ja daarom ben ik ook van mening dat ik gewoon eerst een goede camera met een redelijk objectief moet aanschaffen wat dan als totaal prijs max 1400 a 1500 euro is.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:34 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Daarom kun je er als beginner ook niet direct midden in duiken. Of gelijk alles willen weten/snappen. Dat komt als je bezig bent.
Ik zag trouwens als objectieven-reviewsite kenrockwell langskomen. Op zich een leuke, maar niet altijd even goed. Hij blaat vaak omdat ie de eerste wilt zijn met dingen
Ik had hem ook via een IA daaro en ik zat op 159 euro ofzo (dus excuus 4 tientjes meerquote:Op donderdag 27 juli 2006 23:29 schreef veldmuis het volgende:
Waar haal je die, Xilantof? Op DPZ wil men een inkoopactie starten maar de prijs zit nog ruim boven de 200 euro per stuk.
echt waar?quote:Op donderdag 27 juli 2006 23:27 schreef Xilantof het volgende:
@MotionMan0: voor 3 tientjes meer heb ik een Peleng 8mm.... 120 Euro voor een opzet lens vind ik niet echt de slimste zet die je kunt maken.
ehhhhquote:Op donderdag 27 juli 2006 23:32 schreef MotionMan0 het volgende:
[..]
echt waar?![]()
waar?
enige fisheye lenzen die ik heb kunnen vinden begonnen bij de 300 ongeveer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |