abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117212156
Zouden ze Nederwiet nu wel op de setlist hebben staan.....
  maandag 24 september 2012 @ 21:56:06 #202
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_117213025
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:41 schreef Luni het volgende:
Zouden ze Nederwiet nu wel op de setlist hebben staan.....
Ja, Joost Belinfante is gewoon van de partij...

donderdag 27 september 2012 @ 15:25:46 #203
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_117313922
Ik was gisteren in Deventer (Burgerweeshuis). Magistraal, echt te gek om ze van zo dichtbij te zien - er kan 500 man in het zaaltje dus je staat er bovenop. Heel goed sfeertje en ze hadden er zo te zien echt veel plezier in. Het Gelredome laat ik schieten - ik gun ze het geld, maar mij doe je er geen plezier mee. Maar dit was de autorit (anderhalf uur enkele reis) zeker waard.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 17:25:32 #204
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117470864
Ik heb zojuist even naar de nieuwe mixen van Doris Day geluisterd en...wow!

De vorige remaster heb ik laten schieten, maar wat een verbetering is dit in vergelijking met de eerste cd-mix die ik nog heb. Een heel open geluid, veel ruimte (de blazers in Belle Hélène kun je perfect onderscheiden), prachtige drums, echt heel goed.

Ik vond het altijd het minste album van de grote drie, maar hij stijgt nu flink in mijn achting. :Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 17:32:17 #205
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117471172
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2012 15:03 schreef belsen het volgende:
Waar ik verder een beetje ontstemd over ben, is dat wél de Doe Maar liedjes van Versies erop zijn gezet, maar niet de rapversies. Dat vind ik toch een beetje oplichterij, want zo verplicht je alsnog je fans om deze EP erbij te kopen. Niet dat ik dat nu zo interessant vind, maar toch...
En ik las gisteren in het boekje dat enkel de ruwe mixen van Versies erop zijn gezet en dus niet het afgewerkte materiaal. Ik denk dat dat een kwestie van tijd geweest is, maar op de EP Versies staan dus weer andere versies dan op de dood Versies. Volgt u mij nog. :P
pi_117471636
Er zit behoorlijk verschil tussen de Doos-versie en de losse versie van Limmen Tapes. Pa heeft nog geen blazers op De Doos bijvoorbeeld. Sommige nummers scheelt het dik 30 seconden :D
Nee.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:30:11 #207
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117522836
Hennie Vrienten in Brandpunt (1983):
quote:
Ik vind het een mooie kop: HET SUCCES VERMORZELT DOE MAAR. Ja god, als het steeds moeilijker wordt om muziek te maken en als mensen niet accepteren dat wij alleen maar muziek willen maken en niet Giro Blauw past bij jou willen doen en dat soort aanverwante zaken; wat wij dus niet doen. En winkel openen, linten doorknippen... Kort om: wat 99 procent van de artiesten wel doen. Als mensen dat kunnen accepteren, dan spelen we nog 10 jaar.
Toch wel mooi.

Aan de andere kant ook wel laf dat ze er, toen het iets tegen zat (ze wilden niet tijdelijk meer optreden vanwege alle onrust en de opnames van het nieuwe album liepen even spaak) er meteen de stekker hebben uitgetrokken. Of slim natuurlijk, want de vraag is of ze ooit over het rijtje Skunk-Doris Day-4us heen waren gekomen...

[ Bericht 0% gewijzigd door belsen op 03-10-2012 00:39:26 ]
pi_117524567
Nou ja, als ik kijk naar waar het heen ging (Macho, Grote Broer, de soloplaat van Hennie) en het latere materiaal op Klaar - dan denk ik dat ze daar zeker nog wel over heen waren gegaan. Klaar bevat een stuk of 3, 4 nummers die wat mij betreft perfect als b-kantje gebruikt hadden kunnen worden (De Kater, Het Verschrikkelijke Jaar, Niet Nodig), maar verder een aantal supergave nummers (Alles Doet 't Nog, Watje, Als Niet Als, Bij Elkaar, Leven Met Een Zeven, Hetzelfde Meisje etc etc.) Samen met 4US zeker mijn favoriete Doe Maar plaat!
Nee.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:06:46 #209
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117525212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:57 schreef PimD het volgende:
Nou ja, als ik kijk naar waar het heen ging (Macho, Grote Broer, de soloplaat van Hennie) en het latere materiaal op Klaar - dan denk ik dat ze daar zeker nog wel over heen waren gegaan. Klaar bevat een stuk of 3, 4 nummers die wat mij betreft perfect als b-kantje gebruikt hadden kunnen worden (De Kater, Het Verschrikkelijke Jaar, Niet Nodig), maar verder een aantal supergave nummers (Alles Doet 't Nog, Watje, Als Niet Als, Bij Elkaar, Leven Met Een Zeven, Hetzelfde Meisje etc etc.) Samen met 4US zeker mijn favoriete Doe Maar plaat!
De soloplaat van Hennie is best goed, Macho en Grote broer ook zeker, maar Wat ze doet, het derde overblijfsel uit die sessies valt darentegen weer erg tegen.

Ik heb Klaar pas weer in zijn geheel beluisterd en er staan inderdaad een aantal goede nummers op. Ik stoor me echter aan het loslaten van het reggaeconcept op bijvoorbeeld Bij elkaar, Oorlog, Het verschrikkelijke jaar, Silhouet en in mindere mate Een droom. Misschien flauw, maar uiteindelijk was dat ook wel het verschil tussen de zwakke debuutplaat en het ijzersterke Skunk.

Daarbij is de schrijfstijl van Ernst Jansz duidelijk veranderd. Zijn eerste soloplaat De overkant uit 1999 is werkelijk prachtig, maar in de Doe Maar setting vind ik het allemaal wat tegenvallen. Het is veel meer singersongwriter in plaats van bandgericht. De strakke melodie is regelmatig weg en het lijkt of de beste nummers toch op zijn soloplaat terecht gekomen zijn en het restje op Klaar, maar dat kan ook gewoon negatief denken van mij zijn.

En dan heb ik het maar niet over de geweldige bijdragen van Def P... :X

Mijn favorieten van die plaat zijn overigens Alles doet het nog, Tijd, Als niet als en Klaar. Niet verwonderlijk allemaal Henny Vrienten liedjes.
pi_117532409
Dan staat mijn mening over die track haaks op die van jou. Die verse van Def P. op 'Aan De Bewoners Van Dit Pand' is een Nederlandse klassieker. 'Als Niet Als' daarentegen was een raadselachtige single-keuze met een veel minder bekwame Nederlandstalige rapper. Wat 'Klaar' verder betreft: 6 nummers en 25 minuten te lang, maar ik kom toch nog wel op zo'n 6 Doe Maar-klassiekers op die plaat uit. Verre van slecht.

'Alles Doet 't Nog' altijd vreselijk gevonden, totdat dat een van de live-hoogtepunten bij de tweede reünie-ronde werd tijdens de try-outs in 2008, met een geanimeerde Monique Lansdorp op viool en het zigeuner-arrangement tijdens de brug. 'Kant A' van de plaat is in retrospectie eigenlijk best wel sterk, met 'Aan de Bewoners van Dit Pand' als absoluut hoogtepunt van de plaat dus. 'Watje' een geforceerde poging tot een single, en geen wonder dat ze die in 2008 en 2012 niet meer live hebben gedaan.

'Een Droom' en 'Het Verschrikkelijke Jaar' zijn goede album-tracks, overeind gebleven door de interessante wendingen en duistere sfeer, de typische Vrienten-productietrucjes wat gedateerd geworden. Ik trek de fluisterliedjes van Ernst Jansz vrij slecht, maar 'Oorlog' is gewoon een heel erg mooi liedje. 'Hetzelfde Meisje' zijn meest catchy werk sinds 'Belle Helene', een die ik in 2008 onbegrijpelijk slechts één keer live mocht aanschouwen, maar live maar liefst als toegift niet onderdeed voor het werk uit de jaren '80. 'Overspel' is ook geslaagd, een lucky strike van Ernst Jansz op een Doe Maar-album, toch geen gewoonte.

Nummers als 'Leven Met Een Zeven' doen mij treuren om het feit dat Henny Vrienten maar twee reguliere Nederlandstalige solo-albums heeft uitgebracht in zijn carrière. Daarna wordt het album erg karig, 'Tijd', 'Het Beste', 'Niet Nodig', 'Dansmuziek', 'De Kater', allemaal te verwaarlozen voor mij. Die laatste nog wel geinig natuurlijk, omdat het de eerste en enige Jan Hendriks lead-vocal in het oeuvre is. Maar daar had gewoon geschrapt in moeten worden. 'Bij Elkaar' altijd prachtig gevonden, daar kan het wrak van een arrangement voor De Kuip-concerten weinig afbreuk aan leveren. 'Silhouet' gewoon Ernst Jansz-solo, beetje een dooddoener aan het einde van de plaat, maar afsluiter 'Klaar' is een meer dan vermakelijke semi-instrumental in de stijl van 'Bella Donna'.

Opvallend wat jullie zeggen over 'Macho' en 'Grote Broer'. Wat mij betreft echt wel het begin van het eind, zeker met 'Wat Ze Doet' ook nog in de kast. Weinig signalen dat er nog veel inspiratie was. Vind 'Macho' werkelijk waar vreselijk. Zou bijna willen zeggen dat het geen toeval kan zijn dat die tot op de dag van vandaag nog niet live gedaan is, als enige van de, laten we zeggen, 25 bekendste liedjes. Ja, misschien 'Liever Dan Lief' nog, ook een nummer wat Vrienten naar verluidt een hekel aan heeft, maar dat gaat er in het Gelredome ongetwijfeld dit keer wel van komen. En ach, dat zei hij over 'Doris Day' ook. Aan de andere kant denk ik dat uit driekwart van de 'Geen Ballade'-LP een net zo goed Doe Maar-album gevormd had kunnen worden.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 00:36:00 #211
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117533004
@Aisumasen: Als ik je stuk zo lees overlappen onze meningen toch aardig, hoor. Op de inbreng van Def P. na, die ik ronduit treurig vind. Ik krijg niet het gevoel dat hij het nummer doorheeft en ratelt een beetje monotoon zijn riedeltje af. Hoe anders dan Brainpower, die aankomt met een betere tekst en meer swing in het nummer brengt.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:22 schreef Aisumasen het volgende:
Aan de andere kant denk ik dat uit driekwart van de 'Geen Ballade'-LP een net zo goed Doe Maar-album gevormd had kunnen worden.
Het stomme aan die plaat is ook eigenlijk dat Henny Vrienten zich erop laat 'begeleiden' door Jan Hendriks en Jan Pijnenburg. :P Dat maakt die plaat meer Doe Maar, dan menig nummer op Klaar.
pi_117535102
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:22 schreef Aisumasen het volgende:
Nummers als 'Leven Met Een Zeven' doen mij treuren om het feit dat Henny Vrienten maar twee reguliere Nederlandstalige solo-albums heeft uitgebracht in zijn carrière.
Inderdaad. Geen Ballade is een gave plaat, maar Mijn Hart Slaapt Nooit is helemaal gaaf. Jammer dat het kreng nergens meer te krijgen is en ik het op dit moment dus nog moet doen met een MP3 :')

Vorige week nog wel de LP van Klaar op de kop weten te tikken, samen met de picture disc van 4Us :)
Nee.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 08:05:51 #213
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117535763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 05:42 schreef PimD het volgende:

[..]

Inderdaad. Geen Ballade is een gave plaat, maar Mijn Hart Slaapt Nooit is helemaal gaaf.
Die gaan dan ook allebei opnieuw op mijn luisterlijstje. Nooit echt in verdiept eigenlijk.

De overkant van Ernst Jansz is dus ook ernstig de moeite waard en dat zegt iemand die meer van de Vrienten Doe Maar nummers houdt.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:40:29 #214
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_117542277
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 05:42 schreef PimD het volgende:
Inderdaad. Geen Ballade is een gave plaat, maar Mijn Hart Slaapt Nooit is helemaal gaaf. Jammer dat het kreng nergens meer te krijgen is en ik het op dit moment dus nog moet doen met een MP3
Dat heb ik precies andersom. Met dit verschil dat ik van Geen ballade zelfs geen illegale mp3'tjes heb. Mijn hart slaapt nooit draai ik nog regelmatig met veel plezier.
pi_117557645
Joh, stond Mijn Hart Slaapt Nooit gewoon op eBay. Nu niet meer dus :)

Fijn Om Er Niet Bij Te Horen _O_
Nee.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:56:49 #216
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_117890801
quote:
Doe Maar onderneemt na dertig jaar weer tournee

AMSTERDAM - Nederpopband Doe Maar geeft begin 2013 opnieuw een aantal optredens, te weten in Kerkrade, Utrecht, Enschede, Eindhoven, Groningen en Amsterdam.
Tickets zijn al in de verkoop...

Heb tot nu toe de Doe Maar-hype van de laatste tijd weten te weerstaan, maar misschien ga ik nu alsnog om... :')
pi_117892121
Ik ben er bij in de HMH :-)
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:41:17 #218
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_117892438
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:33 schreef MuadDib het volgende:
Ik ben er bij in de HMH :-)
Ik ook! O+
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:06:36 #219
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_117893547
Kaartje voor Utrecht :)
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_117900822
Touren met of zonder die genant slechte nederrappers?
pi_117901388
Kaartje voor Eindhoven is besteld.
Nee.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:55:59 #222
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_117901395
zonder rappers en strijkorkest dus :)

http://www.limburger.nl/a(...)DIA01/121019515/1321

Doe Maar treedt vrijdag 11 januari 2013 op in Kerkrade. De Nederpopband begint in de Rodahal aan de Glad IJs-tournee. Naast de show in de Limburgse zaal staan in januari en februari van volgend jaar optredens gepland in Utrecht, Enschede, Eindhoven, Groningen en als afsluiting de Amsterdamse Heineken Music Hall. Dat maakt Doe Maar - aan de vooravond van de uitverkochte Symphonica in Rosso-concerten - vrijdag bekend.

Tijdens de optredens van Glad IJs verschijnt Doe Maar - deze week nog bekroond met de Edison Pop Oeuvreprijs - overigens zonder gasten op het podium. De shows gaan twee uur duren. In het tourschema is al rekening gehouden met extra datums. Als de aangekondigde concerten snel uitverkopen is de kans groot dat in elke stad nog een tweede concert wordt ingepland.
pi_117901555
Wel jammer dat Henny "Je Loopt Je Lul Achterna" niet meer wil zingen :')
Nee.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:18:15 #224
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_117901874
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:55 schreef fripper het volgende:
zonder rappers en strijkorkest dus :)

http://www.limburger.nl/a(...)DIA01/121019515/1321

Doe Maar treedt vrijdag 11 januari 2013 op in Kerkrade. De Nederpopband begint in de Rodahal aan de Glad IJs-tournee. Naast de show in de Limburgse zaal staan in januari en februari van volgend jaar optredens gepland in Utrecht, Enschede, Eindhoven, Groningen en als afsluiting de Amsterdamse Heineken Music Hall. Dat maakt Doe Maar - aan de vooravond van de uitverkochte Symphonica in Rosso-concerten - vrijdag bekend.

Tijdens de optredens van Glad IJs verschijnt Doe Maar - deze week nog bekroond met de Edison Pop Oeuvreprijs - overigens zonder gasten op het podium. De shows gaan twee uur duren. In het tourschema is al rekening gehouden met extra datums. Als de aangekondigde concerten snel uitverkopen is de kans groot dat in elke stad nog een tweede concert wordt ingepland.
Toch toevallig dat de heren tijdens de try-outs tot deze tour hebben besloten en alle zalen nog meerdere dagen beschikbaar waren... :')

Ik heb besloten om toch maar niet te gaan, ik blijf het doen met de herinneringen...
pi_117901954
Ik heb ze tot mijn grote schaamte nog niet gezien... in 2000 was ik pas 15, en kon ik dus niet alleen naar de concerten. In 2008 vielen de concerten net in mijn vakantie in het buitenland :(
Nee.
pi_117902075
kaartje voor Eindhoven besteld
  Moderator vrijdag 12 oktober 2012 @ 19:09:16 #227
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117903269
Woah! 49 euro per kaartje...

Ik denk dat ik maar weer wacht tot het uitverkocht is.
pi_117903738
Hmm bij nader inzien vind ik 49 wel erg veel voor een leukomeenkeergezientehebben-band.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:09:36 #229
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_117905542
Wij vonden het best goedkoop. :o
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_117905718
Inderdaad, en ook lekker dichtbij - dus weinig benzinekosten en geen schofterige parkeerprijzen zoals in Amsterdam :D
Nee.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 20:29:29 #231
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_117906455
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:13 schreef PimD het volgende:
Inderdaad, en ook lekker dichtbij - dus weinig benzinekosten en geen schofterige parkeerprijzen zoals in Amsterdam :D
In Amsterdam hoef je helemaal niets te betalen bij een bezoek aan de HMH of de Ziggodome en je bent ook nog eerder weg dan de massa die voor de uitgang van de parkeergarages staan te drommen... :7
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 23:14:08 #232
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_117915523
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 20:29 schreef MadMaster het volgende:

[..]

In Amsterdam hoef je helemaal niets te betalen bij een bezoek aan de HMH of de Ziggodome en je bent ook nog eerder weg dan de massa die voor de uitgang van de parkeergarages staan te drommen... :7
Want je gaat met de metro?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  zaterdag 13 oktober 2012 @ 09:10:37 #233
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_117920868
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 23:14 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Want je gaat met de metro?
Nee, met de auto.
Maar dus nooit in de garage parkeren, helemaal niet nodig...
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:52:30 #234
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117922029
Ik zag gisteren bij de HEMA een best of, waarvan ik twijfelde of ik hem nu wel en niet kende. Ik dacht dat het mogelijk die met Dans met mij erop was... Kijk ik, was het gewoon Skunk, maar dan met een ander 'Beste van' hoesje. :P

Wel eerlijk.
  Moderator zaterdag 13 oktober 2012 @ 10:57:02 #235
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_117922102
quote:
6s.gif Op zaterdag 13 oktober 2012 10:52 schreef belsen het volgende:
Ik zag gisteren bij de HEMA een best of, waarvan ik twijfelde of ik hem nu wel en niet kende. Ik dacht dat het mogelijk die met Dans met mij erop was... Kijk ik, was het gewoon Skunk, maar dan met een ander 'Beste van' hoesje. :P

Wel eerlijk.
_O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_117943882
Kom net van een concert thuis. Wat een tof feestje!
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_117944128
Erg gaaf inderdaad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enige minpuntje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee.
  Moderator zondag 14 oktober 2012 @ 12:49:49 #238
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117952522
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 00:04 schreef PimD het volgende:
Erg gaaf inderdaad.

SPOILER
Enige minpuntje:

SPOILER
Hoe was de samenwerking met het orkest?

Ik kan me er namelijk niets bij voorstellen.
pi_117953527
Ach, ik vond het weinig toevoegen. In een aantal nummers klonk het m.i. een beetje geforceerd, maar over het algemeen heb ik er weinig 'last' van gehad. Dat is ook wel wat je in veel reviews leest, dat het orkest heel weinig toevoegd en vrij zacht in de mix staat.
Nee.
pi_117955200
Iemand nog een tip waar ik gratis kan parkeren in de buurt van het stadion?
pi_117955422
Wij hebben gisteren geparkeerd in de woonwijk achter de Rijnhal - dat was een minuut of 10 lopen naar het Gelredome. Je bent een Nederlander of je bent het niet, maar ik ga toch echt geen 13 euro betalen voor parkeren :')
Nee.
pi_117955660
Ja zit net effe te kijken, wil hem bij de Rijnhal neer zetten, schijnt ook gratis te zijn? En anders inderdaad in de wijk erachter.

Hoe was het wegkomen na het concert?
pi_117955780
Nee, de Rijnhal was 13 euro. Een paar jaar geleden kon je daar nog wel eens gratis parkeren, maar die tijd is inderdaad voorbij... Als er een evenement in het Gelredome is staan er gewoon parkeerwachten bij de ingangen van de parkeerplaats bij de Rijnhal.

Wegkomen na het concert was bij ons geen probleem, tussendoor via Lent naar Nijmegen toe. Ik weet niet hoe het op de snelwegen was. Wij hebben in ieder geval geen file o.i.d. gezien.
Nee.
pi_117955969
Dan rij ik lekker een stukje door, ga geen ¤ 13 betalen! moet richting Rotterdam, denk dat ik maar binnendoor naar de A50 rijd.

Nog steeds die kutkaarten om drank te halen zeker?
pi_117958238
Muntjes hadden ze nu, 13 euro voor 5 muntjes.
Nee.
pi_117960090
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 15:48 schreef PimD het volgende:
Muntjes hadden ze nu, 13 euro voor 5 muntjes.
Ok, thanx voor de info, ga woensdag, heb er zin in!!
pi_117979765
Gisteren ook geweest, was erg tof! Haalde de gemiddelde leeftijd wel wat naar beneden met m'n 25 jaar, maar ach ;)
pi_117986151
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:43 schreef MeloD het volgende:
Gisteren ook geweest, was erg tof! Haalde de gemiddelde leeftijd wel wat naar beneden met m'n 25 jaar, maar ach ;)
Ik zat met m'n 27 jaar ook in een vak vol hysterische 40'ers :D
Nee.
pi_117987651
Ook zulke verbaasde blikken en vragen gehad? Kon er wel om lachen :P
pi_118119806
Was goed!!

Orkest voegde niet altijd wat toe, maar bij bepaalde nummers was het zeker een aanvulling!! Gastoptredens waren ook wel leuk.
pi_118134291
Hoe vinden we hier Versies / Limmen Tapes eigenlijk? Bevalt mij best wel!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_118134953
Prima versies van de nummers, maar de 'rap-versies' hoeven van mij niet zo nodig. Jammer dat ze niet gewoon nieuw materiaal maken, je maakt mij niet wijs dat Ernst en Henny de afgelopen jaren niet een paar leuke nummers hebben geschreven die de basis voor een nieuw album zouden kunnen vormen.
Nee.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 18:20:01 #253
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_118135681
Na gister ruim 6.5 uur op mijn benen te hebben gestaan, was ik wel lichtelijk gaar, maar hee..
het was toch wel erg waanzinnig gisteravond! *O*

Ik had sta-kaarten en we stonden al om 16:15 bij de ingang te wachten.. :o :@
Door naar binnen en zelfs 2 polsbandjes bemachtigd voor het 1e sta-vak ! :o
Stonden we dan.. op de 4e a 5e rij voor het podium! :s)

Wij hadden onze auto in de wijk Rijkerswoerd geparkeerd.. (gratis)!!
15 minuten lopen van het stadion en anders bus 7 richting Geitenkamp :)
Was erg blij dat ik dan de weg wel weet in Arnhem!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Moderator donderdag 18 oktober 2012 @ 20:25:27 #254
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_118141786
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 17:46 schreef methodmich het volgende:
Hoe vinden we hier Versies / Limmen Tapes eigenlijk? Bevalt mij best wel!
Ik vind de Versies soms wel grappig, maar soms ook tenenkrommend. Als je het aankondigt met: rappers zijn toch wel degenen met de inhoudelijke teksten en vervolgens aankomt met "Ik heb mijn handen op je hips en maar staren naar je tits, ik voel jij en voelt mij, met jou wil ik wel kids", tja...

Verder is de toevoeging van Spinvis natuurlijk wel leuk, maar vind ik vooral Kraantje Pappie met Postman en Fresku goed. Die bouwen ook erg goed voort op de nummers Doe Maar en gaan tekstueel ook wat de diepte in.

De Limmen Tapes vind ik weinig toevoegen en soms zelfs erg gemakzuchtig: kijk, een reggaearrangement, maar dan zonder enige originaliteit erin.
pi_118176948
Okee, goeie uitgebreide reactie!! ^O^

Ik vind de bijdrage van Fresku ook het sterkst inderdaad, al mogen Kraantje Pappie, Winne en kornuiten, Extince en Kempi er ook best wel wezen.

Sommige bewerkingen op Limmen Tapes bevallen me ook prima overigens.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_118857979
Zag dat er in de ''Doos van Doe maar'' twee verschillende versie van 4US zitten. Betekend dat dat de eerste CD de ''foute'' en ''afgekeurde'' mix bevat en de latere remaster de ''juiste'' mix? feit is wel dat ik na wat speurwerk verschillen heb kunnen horen in enkele nummers.

Heb ik verdorie jarenlang naar de afgekeurde mix geluisterd. Ook bij de LP\s schijnt verschil te zijn, alleen te herkennen aan het matrixnummer (gestans of gekrast)

Hier uitgebreide uitleg over de verschillen tussen de 4US CD en LP releases.

http://jeroeng.t-g-i.nl/doemaar/doemaar_4usprobleem.htm
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_118858826
Ik kende ook alleen de afgekeurde mix. Ik moet wel zeggen dat iedere mix bij mij een aantal favorieten heeft. Lajeninaja vind ik op de 'afgekeurde' mix beter klinken, terwijl Doe Maar Net Alsof op de 'goede' mix een mooiere intro heeft etc.
Nee.
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 22:46:21 #258
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_118872354
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:30 schreef -Hakuna- het volgende:
Zag dat er in de ''Doos van Doe maar'' twee verschillende versie van 4US zitten. Betekend dat dat de eerste CD de ''foute'' en ''afgekeurde'' mix bevat en de latere remaster de ''juiste'' mix? feit is wel dat ik na wat speurwerk verschillen heb kunnen horen in enkele nummers.

Heb ik verdorie jarenlang naar de afgekeurde mix geluisterd. Ook bij de LP\s schijnt verschil te zijn, alleen te herkennen aan het matrixnummer (gestans of gekrast)

Hier uitgebreide uitleg over de verschillen tussen de 4US CD en LP releases.

http://jeroeng.t-g-i.nl/doemaar/doemaar_4usprobleem.htm
Ja, geweldig verhaal.

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:50 schreef PimD het volgende:
Ik kende ook alleen de afgekeurde mix. Ik moet wel zeggen dat iedere mix bij mij een aantal favorieten heeft. Lajeninaja vind ik op de 'afgekeurde' mix beter klinken, terwijl Doe Maar Net Alsof op de 'goede' mix een mooiere intro heeft etc.
Over het algemeen prefereer ik het geluid van de goede mix, ik vind het alleen raar dat ze Nachtzuster, om het tempo te verhogen, een toon hebben opgekrikt. Dat misstaat.
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:57:09 #259
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_120884753
Over een half uurtje op RTL4 : Doe Maar: Symponica in Rosso
  vrijdag 28 december 2012 @ 23:20:38 #260
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_120890300
O+
pi_120890577
Is dit alles?
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
  vrijdag 28 december 2012 @ 23:40:41 #262
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_120891542
Nee, het gaat na het nieuws gewoon door. :)
pi_120892431
Over 5 weken mag ik weer, in Eindhoven :)
Nee.
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 19:18:26 #264
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_121163526
Ik zit nu te luisteren naar Rosso, maar het zijn toch, tot nu toe, best leuke arrangementjes.
pi_121167940
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:18 schreef belsen het volgende:
Ik zit nu te luisteren naar Rosso, maar het zijn toch, tot nu toe, best leuke arrangementjes.
Je hoort ze beter als tijdens de avond zelf
  maandag 21 januari 2013 @ 20:06:46 #266
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_121859287
Blijft te gek. Basloopje, akkoordjes, basloopje zonder akkoordjes, akkoordjes zonder basloopje, flangertje. :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Philosocles op 21-01-2013 20:14:27 ]
iedereen is uniek behalve ik
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 31 januari 2013 @ 23:46:58 #267
862 Arcee
Look closer
pi_122325456
quote:
BNN maakt documentaire over Doe Maar

De leden van Doe Maar vertellen voor het eerst sinds hun bestaan alles over de band in de documentaire Doe Maar: Dit Is Alles.

BNN-presentatator Patrick Lodiers gaat met Henny Vrienten, Ernst Jansz en Jan Hendriks op tournee en vraagt ze alles over hun muziek, de beginjaren, de onderlinge verhoudingen, de hysterie, en het afscheid.

Patrick: "‘Het is onwaarschijnlijk, maar ik mag mee op tournee met mijn helden van vroeger. Maar vooral: ik mag ze alles vragen over vroeger, en zo de eeuwige magie van Doe Maar ontrafelen en herbeleven!"

Doe Maar: Dit Is Alles zal vanaf oktober te zien zijn.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator vrijdag 1 februari 2013 @ 11:08:11 #268
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_122334040
quote:
De leden van Doe Maar vertellen voor het eerst sinds hun bestaan alles over de band in de documentaire Doe Maar: Dit Is Alles.
De eerste? O-)
  Moderator maandag 8 april 2013 @ 11:19:53 #269
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_125023446
quote:
Henny Vrienten is definitief klaar met Doe Maar

Het is definitief gedaan met Doe Maar. De band kwam het afgelopen decennium meerdere keren weer bij elkaar.

Na de laatste reünie hebben de heren besloten dat het nu echt mooi is geweest, zegt frontman Henny Vrienten. "Statistisch gezien komt het voor ons dichterbij dat bijvoorbeeld onze stemmen minder worden, of dat stukken naar beneden getransponeerd moeten worden omdat we er niet meer bij kunnen." "Of dat we niet meer kunnen swingen omdat we net een nieuwe heup hebben gekregen", motiveert de 64-jarige Vrienten het besluit in Mokum Magazine.

Allergisch

"Ik vind het echt niet erg om oud te worden, maar ik ben wel allergisch voor verschijnselen van verval." Doe Maar beleefde zijn hoogtijdagen in de jaren tachtig met hits als Sinds Een Dag of Twee, Doris Day en Is Dit Alles.

De heren stonden eind vorig jaar in het Arnhemse stadion Gelredome en deden begin dit jaar diverse concertzalen aan, waaronder een show in de HMH. Ook verscheen de cd Versies/Limmen Tapes met rapuitvoeringen van oude Doe Maar-hits.
bron: nu.nl

Ik dacht dat ze nog bezig waren aan een echte nieuwe plaat...
  dinsdag 9 april 2013 @ 22:28:55 #270
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_125091574
quote:
13s.gif Op maandag 8 april 2013 11:19 schreef belsen het volgende:

[..]

bron: nu.nl

Ik dacht dat ze nog bezig waren aan een echte nieuwe plaat...
Hm dat is wel jammer ja. Had wel iets meer creativiteit van ze verwacht.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_125724877
Voor 3 euro deze CD single gevonden. Het nummer ''De Bom'' is niet op hun reguliere albums verschenen.

Hier meer release info over deze CD single.

http://www.discogs.com/Doe-Maar-De-Bom/release/3345518
  Moderator zaterdag 11 mei 2013 @ 22:11:28 #273
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_126366073
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2013 17:23 schreef -Hakuna- het volgende:
Voor 3 euro deze CD single gevonden. Het nummer ''De Bom'' is niet op hun reguliere albums verschenen.

[ afbeelding ]

Hier meer release info over deze CD single.

http://www.discogs.com/Doe-Maar-De-Bom/release/3345518
Die heb ik op single, single. Van vinyl. :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 21:18 schreef arjan1212 het volgende:
geniale versie

Die hele plaat is interessant.
pi_126379682
Lang leve Doe Maar Net Alsof...

_O_
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 augustus 2013 @ 13:57:12 #275
862 Arcee
Look closer
pi_129713886
quote:
Wereldpremière documentaire Doe Maar op NFF

De BNN-documentaire Dit is Alles over de band Doe Maar beleeft zijn wereldpremière eind september op het Nederlands Film Festival (NFF).

Het duurde 28 jaar voordat het viertal eindelijk toestemming gaf voor het maken van een documentaire. Ernst Jansz, Henny Vrienten en Jan Pijnenburg praten in de film onder leiding van Patrick Lodiers openhartig over hun leven, werk en carrière. Onder meer de beginjaren, de onderlinge verhoudingen, de hysterie en het afscheid komen aan bod. De gesprekken worden afgewisseld met unieke archiefbeelden van concerten en optredens.

Dit is Alles is op zaterdagavond 28 september voor de eerste keer te zien. De film gaat voor genodigden in première in de Stadsschouwburg in Utrecht. Tegelijkertijd kan het publiek de documentaire zien in het Pathé Rembrandt-theater.

Regisseur Martijn Nijboer maakte eerder de series Je zal het maar hebben en Over mijn lijk. De documentaire is in het najaar bij BNN te zien.

Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 14:36:24 #276
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_129715399
quote:
Het duurde 28 jaar voordat het viertal eindelijk toestemming gaf voor het maken van een documentaire.
Behalve dan het geweldige Alles doet het nog, natuurlijk.

quote:
onder leiding van Patrick Lodiers
Gelukkig hebben ze een geweldige interviewer van stal gehaald voor dit document. :')

Wel benieuwd natuurlijk...
  Moderator maandag 5 augustus 2013 @ 14:37:58 #277
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_129715450
quote:
Ernst Jansz, Henny Vrienten en Jan Pijnenburg praten in de film...
Volgens mij mis ik er nog een paar. En dan bedoel ik niet enkel Jan Hendriks.
  Moderator zaterdag 28 december 2013 @ 20:11:50 #278
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_134798849
pi_146391530

Memorabele avond gisteren tijdens de albumpresentatie van het nieuwe solowerk van Henny Vrienten in de kleine zaal van de Melkweg.
pi_153250844
Even dit vergeten topic nieuw leven in blazen. Daar heb ik na ruim 30 jaar zoeken alle reden voor. *O*

Wist niet wat ik las toen ik in mijn mailbox keek van Discogs (zoek opdracht) en de eerste CD persing van deze titel te koop werd aangeboden, nog geen 5 minuten later had ik hem voor 22 euro aangeklikt en vandaag dan op de mat.

Kijk zo ziet en hoort Hakuna het graag.

http://www.discogs.com/Doe-Maar-4US/release/3349358

Er zijn van deze titel diverse CD persingen in omloop gebracht, waarvan de CD met catalogusnummer C-DM-1-83 de eerste CD uitvoering uit 1983 en de CD met catalogusnummer TCD 10106 (zonder barcode) de tweede uitgave is uit 1990

Linker CD tweede persing uit 1990
Rechter CD eerste persing uit 1983

Zag wel dat het matrixnummer eindigde met 03, dacht dan ook dat het misschien toch geen eerste maar een herdruk zou zijn. Kreeg ik net ene verhelderende mail van een echte Doe Maar kenner en verzamelaar en hij kon mij bevestigen dat die rechter (rode) CD wel degelijk de eerste CD uitgave is zoals hij in 1983 werd uitgebracht op CD.

Hij antwoordde als volgt..

Hoi Hakuna

Allereerst, ik ben zelf degene die de informatie op Discogs heeft gezet.
Ik had alleen de matrix nog niet toegevoegd, omdat ik daar destijds nog niet zo op lette.
Ik heb deze zojuist toegevoegd met als bron mijn eigen exemplaar.
Deze heeft inderdaad ook als matrix 'SKY C-DM-1-83 2891449 03'
Bij mijn weten is dat dus inderdaad echt de eerste versie....
pi_153253269
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2015 17:13 schreef -Hakuna- het volgende:
Even dit vergeten topic nieuw leven in blazen. Daar heb ik na ruim 30 jaar zoeken alle reden voor. *O*

Wist niet wat ik las toen ik in mijn mailbox keek van Discogs (zoek opdracht) en de eerste CD persing van deze titel te koop werd aangeboden, nog geen 5 minuten later had ik hem voor 22 euro aangeklikt en vandaag dan op de mat.

Kijk zo ziet en hoort Hakuna het graag.

http://www.discogs.com/Doe-Maar-4US/release/3349358

Er zijn van deze titel diverse CD persingen in omloop gebracht, waarvan de CD met catalogusnummer C-DM-1-83 de eerste CD uitvoering uit 1983 en de CD met catalogusnummer TCD 10106 (zonder barcode) de tweede uitgave is uit 1990

Linker CD tweede persing uit 1990
Rechter CD eerste persing uit 1983

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Zag wel dat het matrixnummer eindigde met 03, dacht dan ook dat het misschien toch geen eerste maar een herdruk zou zijn. Kreeg ik net ene verhelderende mail van een echte Doe Maar kenner en verzamelaar en hij kon mij bevestigen dat die rechter (rode) CD wel degelijk de eerste CD uitgave is zoals hij in 1983 werd uitgebracht op CD.

Hij antwoordde als volgt..

Hoi Hakuna

Allereerst, ik ben zelf degene die de informatie op Discogs heeft gezet.
Ik had alleen de matrix nog niet toegevoegd, omdat ik daar destijds nog niet zo op lette.
Ik heb deze zojuist toegevoegd met als bron mijn eigen exemplaar.
Deze heeft inderdaad ook als matrix 'SKY C-DM-1-83 2891449 03'
Bij mijn weten is dat dus inderdaad echt de eerste versie....

past ook goed in dit topic
MUZ / Laatst gekochte CD/LP/MuziekDVD deel 67| kopen kopen kopen
zitten meer verzamelaars

gefeliciteerd met je aanwinst
pi_153258506
Die Doe Maar fan was vast Jeroen Gulikers :D
Nee.
  donderdag 5 november 2015 @ 22:45:02 #283
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_157349321
Al weer een reunie !!

http://www.ticketmaster.n(...)m_link=tm_homeA_2_f1

Ziggo Dome, 14 juni

"Op 14 juni staat Doe Maar in Ziggo Dome! Nederlands populairste band aller tijden gaat optreden in de zaal waar ze nog nooit speelden. "Dit is geen comeback, we spelen gewoon niet zo vaak." De kaartverkoop voor dit concert is direct gestart. "
  donderdag 5 november 2015 @ 23:26:58 #284
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_157350570
Straks bij RTL late night (rtl4)
  donderdag 5 november 2015 @ 23:37:16 #285
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_157350830
Kaartverkoop gestart. Twee concerten:
http://www.ticketmaster.n(...)m_link=tm_homeA_2_f1
Haters everywhere but I don't really care.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 november 2015 @ 23:50:52 #286
862 Arcee
Look closer
pi_157351186
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:26 schreef fripper het volgende:
Straks bij RTL late night (rtl4)
Ja, dat kwam even uit de lucht vallen, zeg!

Leuk!

Doe Maar _O_
  donderdag 5 november 2015 @ 23:55:57 #287
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_157351308
Had ik niet meer verwacht eigenlijk. Na de laatste concerten in 2013 hadden ze toch wel duidelijk aangegeven dat het nu echt klaar was ...

Leuk :)
Kaartje besteld :)
pi_157353191
Mooi, want die nieuwe Henny Vrienten platen doen mij toch verlangen naar wat meer uptempo materiaal. En Toch trok ik nog wel, beetje duister enzo - maar Alles Is Anders doet me heel weinig. Jammer. Hopelijk wordt de setlist niet een kopie van de 2012/2013 concerten en halen ze wat unieks uit de kast :D
Nee.
pi_157353379
Buffet arrangementen, Diner arrangementen en hot tickets. Als je gewoon alleen een kaartje wil, dan heb je sowieso al geen kans meer op een kaartje vooraan. Prima dat Doe Maar nog wat geld wil verdienen, maar ik doe er niet aan mee.
  vrijdag 6 november 2015 @ 13:17:05 #290
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_157358003
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 08:19 schreef NikeyAjax het volgende:
Buffet arrangementen, Diner arrangementen en hot tickets. Als je gewoon alleen een kaartje wil, dan heb je sowieso al geen kans meer op een kaartje vooraan. Prima dat Doe Maar nog wat geld wil verdienen, maar ik doe er niet aan mee.
Er zijn nog gewoon kaarten beschikbaar voor de vloer hoor
pi_157360175
¤ 70 voor een staanplaats vind ik behoorlijk aan de prijs
pi_157360235
Gewoon weer effe wachten op de try-outs.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 juni 2016 @ 20:07:34 #293
862 Arcee
Look closer
pi_163041714
Dit Is Alles 20:30 uur weer op NPO3.
  woensdag 15 juni 2016 @ 20:10:52 #294
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  Moderator woensdag 15 juni 2016 @ 21:19:49 #295
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_163044429
quote:
:D Tof.

Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet heel warm wordt van al die (mogen we nog spreken van reünie-?) concerten van Doe Maar.

In 2000 heb ik mijn kaartje laten schieten uit angst voor de 40-jarige bakvissen, die voor mij in de rij stonden. Later heb ik nog eens een kaartje afgeslagen. De laatste jaren laat ik het ook maar voorbij gaan.
  woensdag 15 juni 2016 @ 21:28:38 #296
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_163044843
quote:
7s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:19 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet heel warm wordt van al die (mogen we nog spreken van reünie-?) concerten van Doe Maar.

In 2000 heb ik mijn kaartje laten schieten uit angst voor de 40-jarige bakvissen, die voor mij in de rij stonden. Later heb ik nog eens een kaartje afgeslagen. De laatste jaren laat ik het ook maar voorbij gaan.
Ik was sinds 1980 niet meer geweest, die hype door die vrouwelijke pubers vond ik verschrikkelijk.
Mijn echtgenote wilde nu wel een keer gaan en ik ben er achter aan geslofd.
Ten onrechte, het was echt heel goed... ^O^
pi_163049035
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2016 21:28 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Ik was sinds 1980 niet meer geweest, die hype door die vrouwelijke pubers vond ik verschrikkelijk.
Mijn echtgenote wilde nu wel een keer gaan en ik ben er achter aan geslofd.
Ten onrechte, het was echt heel goed... ^O^
Laatste keer was voor mij Gelredome, maar tis gewoon een strakke band, ok ze teren op het verleden, maar dat doen ze wel goed. Vond de kaarten nu te duur dus ben niet gegaan.
pi_163052104
quote:

[..]

Zonde, 2000 was goed, maar 2008 was fantastisch, zeker in de kleine zaaltjes. Verrassende setlist, wat meer vergeten liedjes in vergelijking met 2000, Joost Belifante terug, en de oude toetsenist waarvan ik de naam even vergeten ben.

2012 ook tof, voor mij wel iets minder indrukwekkend en iets meer op de automatische piloot, en de commerciële kermis met het Borsato-orkest en de gastoptredens bij Meeuwis en met Gers Pardoes na de kleine zaaltjes stonden me erg tegen, dus niet meer gegaan in 2016.

En waar je weinig mensen over hoort is dat vanaf 2012 de eerder gepasseerde René Van Collem weer terug is op drums, nadat Jan Pijnenburg het wel mooi geweest vond. En al is hij veel strakker tijdens de songs die in 2008 van ellende uit elkaar vielen - het tempo in 'Heroïne', de shuffle in 'Nachtzuster' - is het algehele gevoel stukken minder.

Lees wel dat ze nu nóg meer 'deeper cuts' hebben opgerakeld ('Bang' voor het eerst ooit, zelfs het gehaatte 'Macho', tot aan 'Regen' aan toe). En een gastoptreden van Carel Copier op 'Nix Voor Jou' en 'Te Laat'! Leuk dat ze blijven verversen, zelfs in de 4de reünie-ronde.
  donderdag 16 juni 2016 @ 06:52:20 #299
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_163053031
Ook 'De Vrolijke Padvinder' kwam, los van het eerder op de avond al gespeelde 'Winnetoe', maandag tijdens de toegift nog voorbij. Blijven prachtige pareltjes...
  donderdag 16 juni 2016 @ 07:06:42 #300
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_163053075
Ja, ik vond het zeker de moeite waard. Zeker heen greatest-hits show op de automatische piloot wat je toch ergens verwacht van zo'n reunie. Leuk en verrassend.
pi_163053100
quote:

In 2000 heb ik mijn kaartje laten schieten uit angst voor de 40-jarige bakvissen,
Die stonden 18 jaar eerder al bij Hennie Vrienten om zijn huis, was de overbuurman toen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')