abonnement Unibet Coolblue
pi_117212156
Zouden ze Nederwiet nu wel op de setlist hebben staan.....
  maandag 24 september 2012 @ 21:56:06 #202
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_117213025
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:41 schreef Luni het volgende:
Zouden ze Nederwiet nu wel op de setlist hebben staan.....
Ja, Joost Belinfante is gewoon van de partij...

  donderdag 27 september 2012 @ 15:25:46 #203
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_117313922
Ik was gisteren in Deventer (Burgerweeshuis). Magistraal, echt te gek om ze van zo dichtbij te zien - er kan 500 man in het zaaltje dus je staat er bovenop. Heel goed sfeertje en ze hadden er zo te zien echt veel plezier in. Het Gelredome laat ik schieten - ik gun ze het geld, maar mij doe je er geen plezier mee. Maar dit was de autorit (anderhalf uur enkele reis) zeker waard.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 17:25:32 #204
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117470864
Ik heb zojuist even naar de nieuwe mixen van Doris Day geluisterd en...wow!

De vorige remaster heb ik laten schieten, maar wat een verbetering is dit in vergelijking met de eerste cd-mix die ik nog heb. Een heel open geluid, veel ruimte (de blazers in Belle Hélène kun je perfect onderscheiden), prachtige drums, echt heel goed.

Ik vond het altijd het minste album van de grote drie, maar hij stijgt nu flink in mijn achting. :Y
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator maandag 1 oktober 2012 @ 17:32:17 #205
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117471172
quote:
7s.gif Op zondag 23 september 2012 15:03 schreef belsen het volgende:
Waar ik verder een beetje ontstemd over ben, is dat wél de Doe Maar liedjes van Versies erop zijn gezet, maar niet de rapversies. Dat vind ik toch een beetje oplichterij, want zo verplicht je alsnog je fans om deze EP erbij te kopen. Niet dat ik dat nu zo interessant vind, maar toch...
En ik las gisteren in het boekje dat enkel de ruwe mixen van Versies erop zijn gezet en dus niet het afgewerkte materiaal. Ik denk dat dat een kwestie van tijd geweest is, maar op de EP Versies staan dus weer andere versies dan op de dood Versies. Volgt u mij nog. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_117471636
Er zit behoorlijk verschil tussen de Doos-versie en de losse versie van Limmen Tapes. Pa heeft nog geen blazers op De Doos bijvoorbeeld. Sommige nummers scheelt het dik 30 seconden :D
Bleuh.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 21:30:11 #207
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117522836
Hennie Vrienten in Brandpunt (1983):
quote:
Ik vind het een mooie kop: HET SUCCES VERMORZELT DOE MAAR. Ja god, als het steeds moeilijker wordt om muziek te maken en als mensen niet accepteren dat wij alleen maar muziek willen maken en niet Giro Blauw past bij jou willen doen en dat soort aanverwante zaken; wat wij dus niet doen. En winkel openen, linten doorknippen... Kort om: wat 99 procent van de artiesten wel doen. Als mensen dat kunnen accepteren, dan spelen we nog 10 jaar.
Toch wel mooi.

Aan de andere kant ook wel laf dat ze er, toen het iets tegen zat (ze wilden niet tijdelijk meer optreden vanwege alle onrust en de opnames van het nieuwe album liepen even spaak) er meteen de stekker hebben uitgetrokken. Of slim natuurlijk, want de vraag is of ze ooit over het rijtje Skunk-Doris Day-4us heen waren gekomen...

[ Bericht 0% gewijzigd door belsen op 03-10-2012 00:39:26 ]
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_117524567
Nou ja, als ik kijk naar waar het heen ging (Macho, Grote Broer, de soloplaat van Hennie) en het latere materiaal op Klaar - dan denk ik dat ze daar zeker nog wel over heen waren gegaan. Klaar bevat een stuk of 3, 4 nummers die wat mij betreft perfect als b-kantje gebruikt hadden kunnen worden (De Kater, Het Verschrikkelijke Jaar, Niet Nodig), maar verder een aantal supergave nummers (Alles Doet 't Nog, Watje, Als Niet Als, Bij Elkaar, Leven Met Een Zeven, Hetzelfde Meisje etc etc.) Samen met 4US zeker mijn favoriete Doe Maar plaat!
Bleuh.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:06:46 #209
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117525212
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 21:57 schreef PimD het volgende:
Nou ja, als ik kijk naar waar het heen ging (Macho, Grote Broer, de soloplaat van Hennie) en het latere materiaal op Klaar - dan denk ik dat ze daar zeker nog wel over heen waren gegaan. Klaar bevat een stuk of 3, 4 nummers die wat mij betreft perfect als b-kantje gebruikt hadden kunnen worden (De Kater, Het Verschrikkelijke Jaar, Niet Nodig), maar verder een aantal supergave nummers (Alles Doet 't Nog, Watje, Als Niet Als, Bij Elkaar, Leven Met Een Zeven, Hetzelfde Meisje etc etc.) Samen met 4US zeker mijn favoriete Doe Maar plaat!
De soloplaat van Hennie is best goed, Macho en Grote broer ook zeker, maar Wat ze doet, het derde overblijfsel uit die sessies valt darentegen weer erg tegen.

Ik heb Klaar pas weer in zijn geheel beluisterd en er staan inderdaad een aantal goede nummers op. Ik stoor me echter aan het loslaten van het reggaeconcept op bijvoorbeeld Bij elkaar, Oorlog, Het verschrikkelijke jaar, Silhouet en in mindere mate Een droom. Misschien flauw, maar uiteindelijk was dat ook wel het verschil tussen de zwakke debuutplaat en het ijzersterke Skunk.

Daarbij is de schrijfstijl van Ernst Jansz duidelijk veranderd. Zijn eerste soloplaat De overkant uit 1999 is werkelijk prachtig, maar in de Doe Maar setting vind ik het allemaal wat tegenvallen. Het is veel meer singersongwriter in plaats van bandgericht. De strakke melodie is regelmatig weg en het lijkt of de beste nummers toch op zijn soloplaat terecht gekomen zijn en het restje op Klaar, maar dat kan ook gewoon negatief denken van mij zijn.

En dan heb ik het maar niet over de geweldige bijdragen van Def P... :X

Mijn favorieten van die plaat zijn overigens Alles doet het nog, Tijd, Als niet als en Klaar. Niet verwonderlijk allemaal Henny Vrienten liedjes.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_117532409
Dan staat mijn mening over die track haaks op die van jou. Die verse van Def P. op 'Aan De Bewoners Van Dit Pand' is een Nederlandse klassieker. 'Als Niet Als' daarentegen was een raadselachtige single-keuze met een veel minder bekwame Nederlandstalige rapper. Wat 'Klaar' verder betreft: 6 nummers en 25 minuten te lang, maar ik kom toch nog wel op zo'n 6 Doe Maar-klassiekers op die plaat uit. Verre van slecht.

'Alles Doet 't Nog' altijd vreselijk gevonden, totdat dat een van de live-hoogtepunten bij de tweede reünie-ronde werd tijdens de try-outs in 2008, met een geanimeerde Monique Lansdorp op viool en het zigeuner-arrangement tijdens de brug. 'Kant A' van de plaat is in retrospectie eigenlijk best wel sterk, met 'Aan de Bewoners van Dit Pand' als absoluut hoogtepunt van de plaat dus. 'Watje' een geforceerde poging tot een single, en geen wonder dat ze die in 2008 en 2012 niet meer live hebben gedaan.

'Een Droom' en 'Het Verschrikkelijke Jaar' zijn goede album-tracks, overeind gebleven door de interessante wendingen en duistere sfeer, de typische Vrienten-productietrucjes wat gedateerd geworden. Ik trek de fluisterliedjes van Ernst Jansz vrij slecht, maar 'Oorlog' is gewoon een heel erg mooi liedje. 'Hetzelfde Meisje' zijn meest catchy werk sinds 'Belle Helene', een die ik in 2008 onbegrijpelijk slechts één keer live mocht aanschouwen, maar live maar liefst als toegift niet onderdeed voor het werk uit de jaren '80. 'Overspel' is ook geslaagd, een lucky strike van Ernst Jansz op een Doe Maar-album, toch geen gewoonte.

Nummers als 'Leven Met Een Zeven' doen mij treuren om het feit dat Henny Vrienten maar twee reguliere Nederlandstalige solo-albums heeft uitgebracht in zijn carrière. Daarna wordt het album erg karig, 'Tijd', 'Het Beste', 'Niet Nodig', 'Dansmuziek', 'De Kater', allemaal te verwaarlozen voor mij. Die laatste nog wel geinig natuurlijk, omdat het de eerste en enige Jan Hendriks lead-vocal in het oeuvre is. Maar daar had gewoon geschrapt in moeten worden. 'Bij Elkaar' altijd prachtig gevonden, daar kan het wrak van een arrangement voor De Kuip-concerten weinig afbreuk aan leveren. 'Silhouet' gewoon Ernst Jansz-solo, beetje een dooddoener aan het einde van de plaat, maar afsluiter 'Klaar' is een meer dan vermakelijke semi-instrumental in de stijl van 'Bella Donna'.

Opvallend wat jullie zeggen over 'Macho' en 'Grote Broer'. Wat mij betreft echt wel het begin van het eind, zeker met 'Wat Ze Doet' ook nog in de kast. Weinig signalen dat er nog veel inspiratie was. Vind 'Macho' werkelijk waar vreselijk. Zou bijna willen zeggen dat het geen toeval kan zijn dat die tot op de dag van vandaag nog niet live gedaan is, als enige van de, laten we zeggen, 25 bekendste liedjes. Ja, misschien 'Liever Dan Lief' nog, ook een nummer wat Vrienten naar verluidt een hekel aan heeft, maar dat gaat er in het Gelredome ongetwijfeld dit keer wel van komen. En ach, dat zei hij over 'Doris Day' ook. Aan de andere kant denk ik dat uit driekwart van de 'Geen Ballade'-LP een net zo goed Doe Maar-album gevormd had kunnen worden.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 00:36:00 #211
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117533004
@Aisumasen: Als ik je stuk zo lees overlappen onze meningen toch aardig, hoor. Op de inbreng van Def P. na, die ik ronduit treurig vind. Ik krijg niet het gevoel dat hij het nummer doorheeft en ratelt een beetje monotoon zijn riedeltje af. Hoe anders dan Brainpower, die aankomt met een betere tekst en meer swing in het nummer brengt.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:22 schreef Aisumasen het volgende:
Aan de andere kant denk ik dat uit driekwart van de 'Geen Ballade'-LP een net zo goed Doe Maar-album gevormd had kunnen worden.
Het stomme aan die plaat is ook eigenlijk dat Henny Vrienten zich erop laat 'begeleiden' door Jan Hendriks en Jan Pijnenburg. :P Dat maakt die plaat meer Doe Maar, dan menig nummer op Klaar.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_117535102
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 00:22 schreef Aisumasen het volgende:
Nummers als 'Leven Met Een Zeven' doen mij treuren om het feit dat Henny Vrienten maar twee reguliere Nederlandstalige solo-albums heeft uitgebracht in zijn carrière.
Inderdaad. Geen Ballade is een gave plaat, maar Mijn Hart Slaapt Nooit is helemaal gaaf. Jammer dat het kreng nergens meer te krijgen is en ik het op dit moment dus nog moet doen met een MP3 :')

Vorige week nog wel de LP van Klaar op de kop weten te tikken, samen met de picture disc van 4Us :)
Bleuh.
  Moderator woensdag 3 oktober 2012 @ 08:05:51 #213
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_117535763
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 05:42 schreef PimD het volgende:

[..]

Inderdaad. Geen Ballade is een gave plaat, maar Mijn Hart Slaapt Nooit is helemaal gaaf.
Die gaan dan ook allebei opnieuw op mijn luisterlijstje. Nooit echt in verdiept eigenlijk.

De overkant van Ernst Jansz is dus ook ernstig de moeite waard en dat zegt iemand die meer van de Vrienten Doe Maar nummers houdt.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 3 oktober 2012 @ 12:40:29 #214
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_117542277
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 05:42 schreef PimD het volgende:
Inderdaad. Geen Ballade is een gave plaat, maar Mijn Hart Slaapt Nooit is helemaal gaaf. Jammer dat het kreng nergens meer te krijgen is en ik het op dit moment dus nog moet doen met een MP3
Dat heb ik precies andersom. Met dit verschil dat ik van Geen ballade zelfs geen illegale mp3'tjes heb. Mijn hart slaapt nooit draai ik nog regelmatig met veel plezier.
pi_117557645
Joh, stond Mijn Hart Slaapt Nooit gewoon op eBay. Nu niet meer dus :)

Fijn Om Er Niet Bij Te Horen _O_
Bleuh.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 12:56:49 #216
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_117890801
quote:
Doe Maar onderneemt na dertig jaar weer tournee

AMSTERDAM - Nederpopband Doe Maar geeft begin 2013 opnieuw een aantal optredens, te weten in Kerkrade, Utrecht, Enschede, Eindhoven, Groningen en Amsterdam.
Tickets zijn al in de verkoop...

Heb tot nu toe de Doe Maar-hype van de laatste tijd weten te weerstaan, maar misschien ga ik nu alsnog om... :')
pi_117892121
Ik ben er bij in de HMH :-)
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 13:41:17 #218
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_117892438
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 13:33 schreef MuadDib het volgende:
Ik ben er bij in de HMH :-)
Ik ook! O+
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 14:06:36 #219
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_117893547
Kaartje voor Utrecht :)
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_117900822
Touren met of zonder die genant slechte nederrappers?
pi_117901388
Kaartje voor Eindhoven is besteld.
Bleuh.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 17:55:59 #222
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_117901395
zonder rappers en strijkorkest dus :)

http://www.limburger.nl/a(...)DIA01/121019515/1321

Doe Maar treedt vrijdag 11 januari 2013 op in Kerkrade. De Nederpopband begint in de Rodahal aan de Glad IJs-tournee. Naast de show in de Limburgse zaal staan in januari en februari van volgend jaar optredens gepland in Utrecht, Enschede, Eindhoven, Groningen en als afsluiting de Amsterdamse Heineken Music Hall. Dat maakt Doe Maar - aan de vooravond van de uitverkochte Symphonica in Rosso-concerten - vrijdag bekend.

Tijdens de optredens van Glad IJs verschijnt Doe Maar - deze week nog bekroond met de Edison Pop Oeuvreprijs - overigens zonder gasten op het podium. De shows gaan twee uur duren. In het tourschema is al rekening gehouden met extra datums. Als de aangekondigde concerten snel uitverkopen is de kans groot dat in elke stad nog een tweede concert wordt ingepland.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_117901555
Wel jammer dat Henny "Je Loopt Je Lul Achterna" niet meer wil zingen :')
Bleuh.
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:18:15 #224
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_117901874
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 oktober 2012 17:55 schreef fripper het volgende:
zonder rappers en strijkorkest dus :)

http://www.limburger.nl/a(...)DIA01/121019515/1321

Doe Maar treedt vrijdag 11 januari 2013 op in Kerkrade. De Nederpopband begint in de Rodahal aan de Glad IJs-tournee. Naast de show in de Limburgse zaal staan in januari en februari van volgend jaar optredens gepland in Utrecht, Enschede, Eindhoven, Groningen en als afsluiting de Amsterdamse Heineken Music Hall. Dat maakt Doe Maar - aan de vooravond van de uitverkochte Symphonica in Rosso-concerten - vrijdag bekend.

Tijdens de optredens van Glad IJs verschijnt Doe Maar - deze week nog bekroond met de Edison Pop Oeuvreprijs - overigens zonder gasten op het podium. De shows gaan twee uur duren. In het tourschema is al rekening gehouden met extra datums. Als de aangekondigde concerten snel uitverkopen is de kans groot dat in elke stad nog een tweede concert wordt ingepland.
Toch toevallig dat de heren tijdens de try-outs tot deze tour hebben besloten en alle zalen nog meerdere dagen beschikbaar waren... :')

Ik heb besloten om toch maar niet te gaan, ik blijf het doen met de herinneringen...
pi_117901954
Ik heb ze tot mijn grote schaamte nog niet gezien... in 2000 was ik pas 15, en kon ik dus niet alleen naar de concerten. In 2008 vielen de concerten net in mijn vakantie in het buitenland :(
Bleuh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')