Oei, dat is vrij zuurquote:Op donderdag 15 juni 2006 13:38 schreef Da_Sandman het volgende:
Mijn geheugen is een zeef. Het blijkt maar weer. Platen die ik van voor tot achter mee kan bleren/neurien of wat dan ook waarvan ik gewoon niet meer op de naam kom.
Ik was eigenlijk van plan later op de avond pas te posten, maar als ik het nu al doe kunnen jullie tenminste weer verder puzzelenquote:Op donderdag 15 juni 2006 20:37 schreef timbob het volgende:
even een stukje beethoven terwijl we op de uitslag wachten
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | |Laevid 11 pt. |... |... |... |... |... |... |... |... |
Redelijk. Heb net eerste deeltje gestuurd, nu wordt het diep nadenken...quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:09 schreef Flamebringer het volgende:
[..]
Oei, dat is vrij zuur. Weet je er wel een flink aantal, of zit er nog steeds veel onbekends voor je bij?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | |Laevid 11 pt. |Da_Sandman 10½ pt. |... |... |... |... |... |... |... |
Nee, helaas. Misschien een beetje mierenneukerij, maar zoals jij hem noemt is het een remix van het origineel (en uit dat origineel heb ik dus mijn sample geknipt). Het is vooral de remix die bekend is geworden, daarom is #7 ook een beetje een instinker. Maar aangezien je de artiest + tracktitel al hebt, hoef je dus enkel nog maar iets weg te halen...quote:
Maar wel meedoen nog?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:23 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Even geluisterd. Ik ga niet boven de 16 punten uitkomen![]()
Ik heb nog eens gezocht in mn collectie, en ik heb beide versies. Raar dan, dat bijvoorbeeld een discogs er maar eentje kent, de zogenaamde remix.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:38 schreef Flamebringer het volgende:
[..]
Nee helaas. Misschien een beetje mierenneukerij, maar zoals jij hem noemt is het een remix van het origineel (waar ik dus mijn sample uit heb geknipt). Het is vooral de remix die bekend is geworden, daarom is #7 ook een beetje een instinker. Maar aangezien je de artiest + tracktitel al hebt, hoef je dus enkel nog maar iets weg te halen...
[..]
Maar wel meedoen nog?
Op het eerste gezicht wel, maar als je de details van die release gaat bekijken zie je dat het origineel er ook op staat.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 13:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Raar dan, dat bijvoorbeeld een discogs er maar eentje kent, de zogenaamde remix.
Ben ik wel van plan ja.quote:
Mocht je willen!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:01 schreef timbob het volgende:
nou jongens, stop maar. ik vind dat jullie wel tijd genoeg gehad hebben
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | |timbob 17 pt. |Da_Sandman 10½ pt. |... |... |... |... |... |... |... |
Ben benieuwd naar de tussenstand. Ik kwam vandaag toevallig een track tegen die ik gisteren naar nu blijkt correct gegokt heb. Ik heb nu stiekem toch goede hoop op een aardige scorequote:Op zondag 18 juni 2006 14:33 schreef Laevid het volgende:
en wederom maar es wat opgestuurd.....je weet nooit.....
Die hoop is zeer terecht.quote:Op zondag 18 juni 2006 14:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de tussenstand. Ik kwam vandaag toevallig een track tegen die ik gisteren naar nu blijkt correct gegokt heb. Ik heb nu stiekem toch goede hoop op een aardige score![]()
Want bedoelde je eigenlijk niet 26 punten, Captain_Redbeard?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:23 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Even geluisterd. Ik ga niet boven de 16 punten uitkomen![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | |Laevid 20 pt. |timbob 17 pt. |Da_Sandman 15 pt. |... |... |... |... |... |... |
Dit valt me alles mee jaquote:Op zondag 18 juni 2006 20:17 schreef Flamebringer het volgende:
veranderd.
[..]
Want bedoelde je eigenlijk niet 26 punten, Captain_Redbeard?Dat is namelijk de score die je met je lijstje hebt behaald, en waardoor je de nieuwe koploper bent geworden in de 4e tussenstand. Ook Laevid en Da_Sandman hebben er overigens nog wat puntjes bij gekregen:
...
Ik hoop het ook, al laat Trancelocator zich volgens mij echt enkel nog in de WK-topics zien. Gitanki heeft hem gedownload, dus misschien krijg ik daar nog wel een mailtje van?quote:Op zondag 18 juni 2006 20:28 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Hopelijk gaan , ondanks het WK, toppers als Gitanki en Trancelocator zich nog met het spel bemoeien.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | |Laevid 20 pt. |Da_Sandman 19 pt. |timbob 17 pt. |... |... |... |... |... |... |
Dat bleek inderdaad het geval: hij komt binnen met 16 punten. Dat leidt tot alweer de 6e tussenstand (in principe de laatste, tenzij ik vanavond nog mailtjes binnen krijg):quote:Op maandag 19 juni 2006 17:30 schreef Flamebringer het volgende:
[..]
Gitanki heeft hem gedownload, dus misschien krijg ik daar nog wel een mailtje van?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | |Laevid 20 pt. |Da_Sandman 19 pt. |timbob 17 pt. |Gitanki 16 pt. |... |... |... |... |... |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | |Laevid 22 pt. |Da_Sandman 19 pt. |timbob 17 pt. |Gitanki 16 pt. |... |... |... |... |... |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | |Captain_Redbeard 26 pt. |Laevid 22 pt. |Da_Sandman 19 pt. |timbob 17 pt. |Gitanki 16 pt. |... |... |... |... |
Het was een mooie contest Flamebringer, lekker divers ook. Wat mij opvalt is dat ik de tracks die ik niet goed had ook aan de hand van de uiteindelijke antwoorden niet had herkend (op Roman Flugel na). Ik heb er echt het maximale uit kunnen halen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:40 schreef Flamebringer het volgende:
En natuurlijk ook nu weer de eindoplossing van deze contest, waarbij VG opnieuw het aantal deelnemers aangeeft die een track geheel correct hebben benoemd, en DG staat voor het aantal deelnemers die gedeeltelijk op het juiste spoor zaten. Drie tracks zijn niet geraden, waarvan enkel #4 me enigszins verbaast:
Ik heb er eentje 'paraat' staan, maar als iemand anders nu wil organiseren vind ik dat ook prima. Tenslotte ben ik pas geleden nog aan de beurt geweest. En ja, dat ging ook te gehaast toen. Iedereen mag zich laten horen, en anders plaats ik 'm wel over een paar dagen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 00:15 schreef Trancelocator het volgende:
Ik heb overigens geen tijd om een contest te organiseren, dus als iemand er eentje paraat heeft, be my guest.
Ik laat de beslissing wel aan jou over.quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:34 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Ik heb er eentje 'paraat' staan, maar als iemand anders nu wil organiseren vind ik dat ook prima. Tenslotte ben ik pas geleden nog aan de beurt geweest. En ja, dat ging ook te gehaast toen. Iedereen mag zich laten horen, en anders plaats ik 'm wel over een paar dagen.
ach, dat was jeugdsentiment voor mijquote:Op donderdag 22 juni 2006 19:29 schreef Laevid het volgende:
Over de contest, hij was weer lekker divers.
-Usha, hmm ken dat hele nummer niet.......maar het melodieke is echt zoooooo bekend voor mij....is dat ooit ergens anders ook in gebruikt ofzow?
Dan zet ik maar snel een nieuwe online, ondanks drukte en voetbal en zo. Op deze manier kun jij alsnog meedoen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:22 schreef Laevid het volgende:
Ik zal hem iig niet doen, ik ben op het eind naar Rock Werchter......en aangezien captain redbeard 2e is geworden......heeftie het eerstvolgende recht lijkt mij, als Trancelocator het niet wil/kan doen
Gelukkig maar, want het is inderdaad altijd een beetje lullig als je bij het lezen van de eindoplossing zou merken dat er meer in had gezeten. In ieder geval is het een zeer verdienstelijke score geworden...quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:10 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik heb er echt het maximale uit kunnen halen.
Toch niet toevallig een rood cd'tje met stervormig figuurtje rond het midden, met de teksten "Esheva" "Arcade" en "TRAX Company" en onder andere de tracks "Boobytracks - Don't go" en "2 Brothers on the 4th Floor - Never Alone"?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:14 schreef Flamebringer het volgende:
Over die Usha, die ken ik ook van een Turn Up The Bass-CD, maar dan de editie die je gratis bij de schoolagenda daarvan kreeg (Dance Attack, geloof ik). En ik kan me zo even gauw geen ander nummer indenken die dezelfde melodie gebruikt Laevid, misschien dat je hem toch toevallig eens ergens hebt gehoord. Het is namelijk een vrij populaire plaat geweest, wat je ook wel kan zien aan de enthousiaste reacties er op...
Dat is hem inderdaad! Mijn allereerste CD'tje was dat...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:22 schreef Trancelocator het volgende:
Toch niet toevallig een rood cd'tje met stervormig figuurtje rond het midden, met de teksten "Esheva" "Arcade" en "TRAX Company" en onder andere de tracks "Boobytracks - Don't go" en "2 Brothers on the 4th Floor - Never Alone"?
Over Doop - Doop nog maar te zwijgen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:16 schreef Flamebringer het volgende:
[..]
Dat is hem inderdaad! Mijn allereerste CD'tje was dat...
Staat erg leuk spul op, o.a. die Boobytrax die jij al noemde, maar ook 'The Right Time' van I To I (wel een beetje cheesy, maar goed) en die elf minuten durende megamix van Charly & Theo...
![]()
Tututututeteeeeeeequote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:58 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Over Doop - Doop nog maar te zwijgen.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:22 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Toch niet toevallig een rood cd'tje met stervormig figuurtje rond het midden, met de teksten "Esheva" "Arcade" en "TRAX Company" en onder andere de tracks "Boobytracks - Don't go" en "2 Brothers on the 4th Floor - Never Alone"?
Daar stond wel de mindere versie van Doop op vond ik. Het blijft wel een briljant deuntje, heeft nog hoog gescoord in Engeland volgens mij. Turn up the bass kom je nog regelmatig tegen op rommelmarkten.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:58 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Over Doop - Doop nog maar te zwijgen.
Leuk cd'tje inderdaad en leuke agenda. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik voor de rest weinig van de "Turn up the bass" en "House party"-serie heb. Eigenlijk wel vreemd omdat die cd's volgens mij vergelijkbaar zijn met de goedkope commerciële mixalbums van nu. Maar ja, jeugdsentiment hè!![]()
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:54 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
![]()
![]()
Die heb ik ook!!! Inderdaad bij zo'n agenda. Ik dacht gelijk aan I to I, ultiem cheesy maar eigenlijk ook een heerlijk nummer.
Doop was echt een hype die -als ik me goed herinner- nog het Jeugdjournaal had gehaald.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:57 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Daar stond wel de mindere versie van Doop op vond ik. Het blijft wel een briljant deuntje, heeft nog hoog gescoord in Engeland volgens mij. Turn up the bass kom je nog regelmatig tegen op rommelmarkten.
De ellende van al die verzamel cd's is dat je op een gegeven moment sommige tracks 4 of 5 keer hebt. En vaak zijn dat juist de meer commerciele tracks.
Bagger of niet, de producers hebben later met onder andere Peplab zeker wel meer serieuze muziek gemaakt. Hoewel, bij Ferry & Garnefski zit er altijd wel een melige ondertoon in vind ikquote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:21 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
[..]
Doop was echt een hype die -als ik me goed herinner- nog het Jeugdjournaal had gehaald.Ik vond het toen een leuk nummer, maar als ik er nu op terugkijkt vergelijkbaar met de "Macarena" en "The Ketchup Song". Als soortgelijke muziek nu wordt uitgebracht, zou ik het bagger vinden.
Het eerder genoemde nummer van Boobytrax (ook Ferry & Garnefski) is ook veel serieuzer. Met Doop sprongen ze overduidelijk in het gat in de markt.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:33 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Bagger of niet, de producers hebben later met onder andere Peplab zeker wel meer serieuze muziek gemaakt. Hoewel, bij Ferry & Garnefski zit er altijd wel een melige ondertoon in vind ik![]()
Die series hebben inderdaad ook nu nog veel fans, vooral de 'House Party'-CD's zie je soms nog voor flinke bedragen van eigenaar verwisselen. En ze waren vrij commercieel, dat klopt, maar commerciële muziek zat (vind ik) destijds kwalitatief veel beter in elkaar dan nu het geval is. Al zal daar inderdaad ook wel een beetje jeugdsentiment bij komen, want mensen die hun eerste muziek in de jaren 80 hoorden zaten rond 1992/1993 misschien wel net zo hoofdschuddend voor de TV als wij nu bij het langszappen van TMF...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:58 schreef Trancelocator het volgende:Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik voor de rest weinig van de "Turn up the bass" en "House party"-serie heb. Eigenlijk wel vreemd omdat die cd's volgens mij vergelijkbaar zijn met de goedkope commerciële mixalbums van nu. Maar ja, jeugdsentiment hè!![]()
Klopt, dat hoor je ook goed bij 'Here's Johnny' van Hocus Pocus en 'Yesss!' van Waxattack. Vooral die laatste is hilarisch om te horen, maar het steekt ondertussen allemaal wel uitstekend in elkaar. Stond trouwens ook nog op een 'Turn Up The Bass'-CD geloof ik...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:33 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Hoewel, bij Ferry & Garnefski zit er altijd wel een melige ondertoon in vind ik![]()
En niet zomaar 1, namelijk mijn aller eerste bandje: Turn Up The Bass 22!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:00 schreef Flamebringer het volgende:
Klopt, dat hoor je ook goed bij 'Here's Johnny' van Hocus Pocus en 'Yesss!' van Waxattack. Vooral die laatste is hilarisch om te horen, maar het steekt ondertussen allemaal wel uitstekend in elkaar. Stond trouwens ook nog op een 'Turn Up The Bass'-CD geloof ik...
ik heb een tijdje terug house party 1 t/m 5 en wat oude house cd's voor 10¤ gekochtquote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:00 schreef Flamebringer het volgende:
[..]
Die series hebben inderdaad ook nu nog veel fans, vooral de 'House Party'-CD's zie je soms nog voor flinke bedragen van eigenaar verwisselen.[..]
Waxattack is echt briljant ja. Die heb ik ook nog op een tape staan voor in de auto, en op techno trance 3.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:00 schreef Flamebringer het volgende:
[..]
Klopt, dat hoor je ook goed bij 'Here's Johnny' van Hocus Pocus en 'Yesss!' van Waxattack. Vooral die laatste is hilarisch om te horen, maar het steekt ondertussen allemaal wel uitstekend in elkaar. Stond trouwens ook nog op een 'Turn Up The Bass'-CD geloof ik...
Jeugdsentiment is het zeker, maar ik vind ze kwalitatief ook beter. Tegenwoordig lijkt het wel alsof de commerciele dancemuziek is gericht op kinderen die in het laaste jaar van de basisschool zitten of zo.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:00 schreef Flamebringer het volgende:
Die series hebben inderdaad ook nu nog veel fans, vooral de 'House Party'-CD's zie je soms nog voor flinke bedragen van eigenaar verwisselen. En ze waren vrij commercieel, dat klopt, maar commerciële muziek zat (vind ik) destijds kwalitatief veel beter in elkaar dan nu het geval is. Al zal daar inderdaad ook wel een beetje jeugdsentiment bij komen, want mensen die hun eerste muziek in de jaren 80 hoorden zaten rond 1992/1993 misschien wel net zo hoofdschuddend voor de TV als wij nu bij het langszappen van TMF...
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |