Ik voel me begrepenquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:33 schreef DutchTrain het volgende:
Er zijn hier altijd vele mensen met hetzelfde dilemma...
... maar we hebben toch iets meer info nodig:
- budget
- soort vakantie (strand, zuip, avontuur, rust, actief)
- wat je leuk vindt (zon, zee, strand, uitgaan, Romeinse tempels, Creoolse vazen, terrasje pakken, groepsexcursies naar de plaatselijk discotheek / zoutmijnen etc..
- met welke vervoermiddelen je wil reizen...
Gezien je vorige reizen, denk ik aan Zuid Frankrijk (Nice, Monaco, Eze) + Noordwest Italië (Cinque Terre tot aan Pisa / Florence) of Andalusië met de auto.
Dat stukje Italië is wellicht iets anders dan je bij de rest van het land voorstelt.
Maar daar is het wel een stuk warmer dan Schotland of Noorwegen
Klopt, maar ik heb alleen maar de autosnelweg gezien.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:51 schreef Netsplitter het volgende:
Ik wou Denemarken roepen,maar daar ben je al door heen gereden...
Heb je nog wat links voor me? Zodat ik wat meer hierover kan lezen?quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:30 schreef boerinnetje het volgende:
Tja, ik ben helemaal weg van Slowakije....
Niet duur, mooie natuur/cultuur en met name heel goed bereisbaar... Lekker weer vaak ook. Weinig (lees geen) zee, maar genoeg zwembaden.
Vanuit Bratislava een dagje naar Wenen, Kosice is leuk, Bardejov, Levoca....
Maar ja, geen Italië of Griekenland
Eerlijk gezegd niet. Ik wil het eigenlijk bij europa houden.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:52 schreef sanger het volgende:
Mexico een optie?
Prijstechnisch?quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:54 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd niet. Ik wil het eigenlijk bij europa houden.
Oke, dan zal ik me er niet mee bemoeienquote:
Porto is zeker leuk voor een dagje. De omgeving - Douro vallei - is zeker de moeite waard voor een paar dagen. De rest van Portugal bestaat ook uit wat leuke stadjes, waar je je zeker kan vermaken. Voor natuurschoon moet je verder niet echt in Portugal zijn, daarvoor is het toch wat te vlak en droog.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:36 schreef sjippen het volgende:
Heb je Portugal al eens overwogen? Zowel nat en zacht klimaat als droog en heet. Zowel steden en cultuur als strand en zon...
Porto schijnt echt de moeite te zijn!
Nou, zo vlak is Portugal niet hoor, je kan er zelfs skiën in de winter!quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:39 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Porto is zeker leuk voor een dagje. De omgeving - Douro vallei - is zeker de moeite waard voor een paar dagen. De rest van Portugal bestaat ook uit wat leuke stadjes, waar je je zeker kan vermaken. Voor natuurschoon moet je verder niet echt in Portugal zijn, daarvoor is het toch wat te vlak en droog.
Ben er net een week geweest en rondgereden van Porto tot Evora. Het is zeker niet helemaal vlak maar het landschap is niet zo bijzonder als bijvoorbeeld Toscane of Andalusië.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:49 schreef sjippen het volgende:
Nou, zo vlak is Portugal niet hoor, je kan er zelfs skiën in de winter!
En welke streek in Italie zou ik dan moeten "doen"?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 10:31 schreef zatoichi het volgende:
Maar je bent nog nooit in Italië geweest? Ik zou het een kans geven; het voldoet aan alles waar je naar op zoek bent.
Andere opties:
- Wales
- Ierland
- Oost europa (tsjechië, hongarijë, slowakije)
- Duitsland
- Estland, Letland en Litouwen
OK. Thanks!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:14 schreef zatoichi het volgende:
Toscane heeft veel te bieden denk ik; veel natuur en cultuur. Florence en Sienna zijn erg mooi; Pisa kun je overslaan. Elba is wel een echte aanrader, al kan het daar op sommige plekken wat druk zijn.
Venetië ligt dan wel weer uit de route, maar dat is toch wel heel bijzonder. Het schijnt dat noord-Italië ook erg mooi is, maar daar ken ik niet zoveel van.
Mijn vriend heeft dat 4 jaar geleden ook gedaan, island hopping in Griekenland. Was erg leuk!quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:21 schreef pdiscs het volgende:
Eigenlijk wisten we alle voorgaande jaren al lang van te voren waar we heen wilden. Dit jaar hebben we nog steeds geen knoop doorgehakt.
Enkele ideeen:
- Griekenland, island hopping. Liefst kleine "onbekende" eilandjes
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |