abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:45:14 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_37689315
Mijn vriendin wil dit jaat per se op vakantie. En ik moet zeggen ze heeft het verdiend dit jaar. Alleen moet ik schijnbaar mee.

Nu ben ik aan het zoeken wat er zo allemaal is. Nu kom ik diverse leuke hotels tegen enzo alleen ken ik de plaatsjes niet zo goed. Het gaat om Belek en Kemer in Turkije. Iemand hier weleens geweest? En is het met uitgaansleven wat?

Tips zijn natuurlijk welkom. We zijn beiden rond de 25. Zoeken een zonvakantie met (zand)strand. All Inclusive heeft de voorkeur. Hebben geen echte voorkeur voor land (Egypte, Turkije, Griekenland of Spanje/Canarische eilanden maakt niets uit).

Buiten het strand en zonnen wil ik ook wel wat activiteiten in de omgeving. Bijvoorbeeld een waterpark of toeristische attracties. Ook historische gebouwen/steden vallen hier wel onder. Het liefst in een hotel/complex met meerdere restaurants (en ook a la carte). Ook de faciliteiten van het complex mogen best uitgebreid zijn (bijv. sauna, turks stoombad, fitness, poolbiljart, darten etc). Hierbij zijn vooral fitnessruimte en de sauna zeer in trek.

Iemand suggesties? Budget ligt tussen de 800-1000 pp

Ohja, het wordt de eerste keer samen op vakantie dus een wat meer romantische omgeving zou ook een goede kans maken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:00:02 #2
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37689670
Ibiza !!
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:10:37 #3
65960 sanger
pi_37689894
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:00 schreef SqueaK het volgende:
Ibiza !!
Kun je misschien iets specifieker wezen? Welk plaatsje/hotel/appartement?

We hebben diverse brochures doorgenomen maar Ibiza viel daarin erg tegen. Net als Mallorca trouwens.
pi_37689927
Lijkt All In je nou echt leuk? Als romantisch en een beetje een bijzondere omgeving je voorkeuren zijn, zou ik dat nou net niet doen....
  Moderator dinsdag 9 mei 2006 @ 14:16:07 #5
5428 crew  miss_sly
pi_37689997
Hotel Ambrosius in Bitez, vlakbij Bodrum in turkije. Schitterend gelegen in de baai, mooi hotel, goed eten, leuke uitstapjes van daaruit te doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:24:33 #6
25090 SqueaK
"Pis nooit tegen de wind
pi_37690173
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:10 schreef sanger het volgende:

[..]

Kun je misschien iets specifieker wezen? Welk plaatsje/hotel/appartement?

We hebben diverse brochures doorgenomen maar Ibiza viel daarin erg tegen. Net als Mallorca trouwens.
nou ja, tegen vallen doet Ibiza zeker niet ! Tis alleen 24 / 7 feesten daar.... discotheken die om 07.00 sluiten, en andere die op tijdstip opengaan....
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:26:59 #7
51024 Esco
Ondertitel
pi_37690200
Ik zou Egypte en Turkije links laten liggen. De rest kan.
Signature
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:28:35 #8
65960 sanger
pi_37690212
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:24 schreef SqueaK het volgende:

[..]

nou ja, tegen vallen doet Ibiza zeker niet ! Tis alleen 24 / 7 feesten daar.... discotheken die om 07.00 sluiten, en andere die op tijdstip opengaan....
En laat dat nou niet helemaal de bedoeling zijn.

Een discotheek oke, maar niet iedere dag of 24/7
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:30:20 #9
65960 sanger
pi_37690235
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:26 schreef Esco het volgende:
Ik zou Egypte en Turkije links laten liggen. De rest kan.
Heb je hier ook een reden voor?

In de brochures zijn het juist Turkije en Egypte die het meest te bieden lijken te hebben. En dan doel ik vooral op de faciliteiten van het complex.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:31:36 #10
65960 sanger
pi_37690259
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:12 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Lijkt All In je nou echt leuk? Als romantisch en een beetje een bijzondere omgeving je voorkeuren zijn, zou ik dat nou net niet doen....
Weet ik niet of het echt zo leuk is. Maar aangezien we nog midden in een nogal langdurige en kostbare verbouwing zitten is het misschien wel de beste optie om niet achteraf teveel van het verbouwingsbudget te besteden aan vakantie. Van de nood een deugd maken of zoiets en strand is strand toch?

* geen strandmens is
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:34:19 #11
65960 sanger
pi_37690312
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:16 schreef miss_sly het volgende:
Hotel Ambrosius in Bitez, vlakbij Bodrum in turkije. Schitterend gelegen in de baai, mooi hotel, goed eten, leuke uitstapjes van daaruit te doen.
Via welke operator is dat? Google vind in ieder geval niets

En wat voor uitstapjes?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 14:38:04 #12
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_37690392
Lowlands
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  Moderator dinsdag 9 mei 2006 @ 14:39:42 #13
5428 crew  miss_sly
pi_37690437
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Via welke operator is dat? Google vind in ieder geval niets

En wat voor uitstapjes?
Volgens mij alleen via Sunweb te boeken.
Met een busje kun je zelf naar bodrum en vanuit Sunweb geloof ik kun je ook georganiseerde uitstapjes boeken naar culturele/historische sites.
In de baai wordt ook eea aangeboden voor op het water, in bodrum kun je een boot nemen naar een Grieks eiland (weet niet meer welk, eigenlijk).

het hotel was vorig jaar mei iig echt geweldig!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_37690459
Een weekje Texel kan natuurlijk ook! Wel met de handjes gekruist zitten om goed weer te krijgen he
Tja, probeer maar eens origineel te zijn in je signature...
pi_37690471
ibiza mag dan wel 24/7 feesten zijn maar dat hoef je natuurlijk niet zelf te doen
ik heb daar 8 dagen me prima vermaakt
er is van alles te doen, autootje huren beetje van de mooie omgeving genieten, rondvaartje op een bootje of simpelweg aan het strand lekker liggen bakken. wij zaten in San Antonio, een erg leuk plaatsje. Het hotel was ook niet zo groot en ik vond het supergezellig, ook de mensen van het hotel zijn heel erg aardig. alleen weet ik dus niet meer hoe dat hotel heet.
Tis een leuk eiland, zowel romantisch als om te stappen, lekker uiteten te gaan, en genieten van de natuur (maarja das mijn mening he)
pi_37690560
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:30 schreef sanger het volgende:

[..]

Heb je hier ook een reden voor?

In de brochures zijn het juist Turkije en Egypte die het meest te bieden lijken te hebben. En dan doel ik vooral op de faciliteiten van het complex.
Uit eigen ervaring, twee keer in allinclusive complex geweest. Alanya en mamaris. En het kan toeval zijn, maar de brochures geven het altijd mooier weer dan het werkelijk is. Staat er een turks sauna/bad/massagesalon in? Verwacht dan een oud wijf op een krukje in een pauperzwembadje met een stoomcabine voor 1 persoon. Ook het all inclusief pakket verschilt nogal is, blijft toch altijd afwachten wat je er nou echt voor krijgt. Wij konden bijvoorbeeld maar bij 1 bar alcohol halen. En laat die bar nou net 10 minuten van het strand liggen zonder bediening. Daarnaast is de lokale bevolking gewoon vervelend, opdringerig en ze weten dat er aan je te verdienen valt. Het zijn gewoon kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld een hoop ergernis geven en het vooral niet romantisch maken;)

Maar zoals ik zei, kan per hotel verschillen (en land inwaarts zal het ook wel anders zijn), maar mij en mijn vriend(in)en zul je daar niet meer zien. Ga dan liever naar griekenland, beviel stuk beter en meer te zien naar mijn mening.
  woensdag 10 mei 2006 @ 10:46:10 #17
65960 sanger
pi_37706598
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij alleen via Sunweb te boeken.
Met een busje kun je zelf naar bodrum en vanuit Sunweb geloof ik kun je ook georganiseerde uitstapjes boeken naar culturele/historische sites.
In de baai wordt ook eea aangeboden voor op het water, in bodrum kun je een boot nemen naar een Grieks eiland (weet niet meer welk, eigenlijk).

het hotel was vorig jaar mei iig echt geweldig!
* bij een reisbureau weleens de hotelnaam gaat laten vallen, in de hoop dat de reisagent hem opraapt
  woensdag 10 mei 2006 @ 10:48:05 #18
65960 sanger
pi_37706623
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:38 schreef Gewoonik het volgende:
Lowlands
Neuh, daar zul je ons niet snel vinden
  woensdag 10 mei 2006 @ 10:51:15 #19
65960 sanger
pi_37706649
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:40 schreef Skinnymike het volgende:
Een weekje Texel kan natuurlijk ook! Wel met de handjes gekruist zitten om goed weer te krijgen he
Ze wilt dus een zonzekere vakantie
  woensdag 10 mei 2006 @ 10:56:36 #20
65960 sanger
pi_37706698
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:41 schreef LovelyLady het volgende:
ibiza mag dan wel 24/7 feesten zijn maar dat hoef je natuurlijk niet zelf te doen
ik heb daar 8 dagen me prima vermaakt
er is van alles te doen, autootje huren beetje van de mooie omgeving genieten, rondvaartje op een bootje of simpelweg aan het strand lekker liggen bakken. wij zaten in San Antonio, een erg leuk plaatsje. Het hotel was ook niet zo groot en ik vond het supergezellig, ook de mensen van het hotel zijn heel erg aardig. alleen weet ik dus niet meer hoe dat hotel heet.
Tis een leuk eiland, zowel romantisch als om te stappen, lekker uiteten te gaan, en genieten van de natuur (maarja das mijn mening he)
We zullen het nog eens bekijken dan in de brochures. Dank je voor de tip.
  woensdag 10 mei 2006 @ 11:01:46 #21
65960 sanger
pi_37706728
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:46 schreef Icex het volgende:

[..]

Uit eigen ervaring, twee keer in allinclusive complex geweest. Alanya en mamaris. En het kan toeval zijn, maar de brochures geven het altijd mooier weer dan het werkelijk is. Staat er een turks sauna/bad/massagesalon in? Verwacht dan een oud wijf op een krukje in een pauperzwembadje met een stoomcabine voor 1 persoon. Ook het all inclusief pakket verschilt nogal is, blijft toch altijd afwachten wat je er nou echt voor krijgt. Wij konden bijvoorbeeld maar bij 1 bar alcohol halen. En laat die bar nou net 10 minuten van het strand liggen zonder bediening. Daarnaast is de lokale bevolking gewoon vervelend, opdringerig en ze weten dat er aan je te verdienen valt. Het zijn gewoon kleine dingetjes die bij elkaar opgeteld een hoop ergernis geven en het vooral niet romantisch maken;)

Maar zoals ik zei, kan per hotel verschillen (en land inwaarts zal het ook wel anders zijn), maar mij en mijn vriend(in)en zul je daar niet meer zien. Ga dan liever naar griekenland, beviel stuk beter en meer te zien naar mijn mening.
Dus het is zo en zo aan te bevelen om de accomodatie goed uit te lichten en na te vragen of deze echt zo uitgebreid is als is vermeld in de brochure?

Neem aan dat ze bij een reisbureau dit wel na kunnen gaan?
  woensdag 10 mei 2006 @ 14:25:45 #22
65960 sanger
pi_37708000
Kent iemand trouwens de plaatsjes Kemer en Belek? Ervaringen?
pi_37709208
Texel natuurlijk. Het is hier nu al twee weken prachtig weer.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_37710160
Bulgarije!
pi_37710612
Mag ik vragen waarom als je 800 - 1000 pp hebt je dan voor turkije gaat kiezen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')