abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37054069
Mijn vriend en ik zijn van plan om eind mei 8 dagen op vakantie te gaan. Een relaxte zon en strand vakantie met een beetje mooie omgeving is genoeg aangezien er te weinig tijd is om daar rond te reizen. Nu zaten we te denken aan landen al Griekenland, de Canarische eilanden, Tunesie of Turkije. Ik zit erg te twijfelen over de bestemming, het moet er iig lekker weer zijn. Wat zijn jullie ervaringen met zon vakanties in mei?
pi_37054107
Ik ben net terug uit Lissabon!

Als je van cultuur houd is het een prachtige stad! Als je zon zee en strand zoekt ben je er niet op de juiste plaats. We hadden al een dag 30 graden dus warm is het er!
pi_37054567
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:10 schreef Yo_whatever het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met zon vakanties in mei?
Er zijn een aantal topics over deze vakantiebestemmingen. Die vind je hier: zomervakantietopics

Eind mei is het in het zuiden van Europa overal mooi weer. Zeker op de plekken die je noemt.

Is er nog iets anders dat je belangrijk vindt: veel uitgaansmogelijkheden, luxe stranbars, een mooie stad in de buurt of hippe discotheken?
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 09:13 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik ben net terug uit Lissabon!
Interessant. Zou je er misschien iets over willen schrijven in: [Citytrips] Tips en Reviews ?
pi_37054610
Griekenland

De laatste weken is het elke dag boven de 20 graden

Nog niet echt volop zonnig, maar vanaf vandaag gaat de temperatuur omhoog naar zo'n 26 graden
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  woensdag 19 april 2006 @ 00:01:23 #5
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_37082926
Kos!

Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_37087491
Corsica geen optie?

The things you own, end up owning you - Tyler Durden
pi_37095087
Ja dat zijn goede ideeen. Ik ga meteen kijken wat voor aanbiedingen daar allemaal zijn.
  woensdag 19 april 2006 @ 16:39:26 #8
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_37099273
Overal in het zuiden is het in Mei wel mooi weer. Voordeel van gran canaria is dat het water aanzienlijk minder koud is dan in bijvoorbeeld griekenland. Dus als je van zwemmen houdt is dat ook nog een overweging.
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
  woensdag 19 april 2006 @ 23:28:47 #9
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37113620
Ik hoorde van een vriend dat de Cook Islands op dit moment wel in trek zijn!
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  woensdag 19 april 2006 @ 23:30:19 #10
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_37113679
Malta is ook erg mooi.
  donderdag 20 april 2006 @ 00:39:07 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37115504
De gehele Middelandse Zee kust en de Canarische Eilanden zijn in Mei gewoon heerlijk weer, dus het is even een beetje afhankelijk van wat je naast het bakken in de zon nog wil doen, welke taal je het liefste om je heen hoort, welk eten je het liefste eet, etc...

Zelf ben ik wel fan van Griekenland, bijvoorbeeld Kos, of Kreta bijvoorbeeld.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37120587
Mynick heeft echter wel gelijk: tot halverwege juni is het zeewater helaas nog vrij koud
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_37142889
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:39 schreef mynick het volgende:
Overal in het zuiden is het in Mei wel mooi weer. Voordeel van gran canaria is dat het water aanzienlijk minder koud is dan in bijvoorbeeld griekenland. Dus als je van zwemmen houdt is dat ook nog een overweging.
Ooh daar heb ik nog helemaal niet bij stil gestaan. Is het water bij de Griekse eilanden en bijv Corsica te koud om in te zwemmen? En scheelt het echt een hoop in vergelijking met Gran Canaria?
  donderdag 20 april 2006 @ 22:33:27 #14
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37144355
Hoe verder zuidelijk je gaat, hoe warmer het zeewater inderdaad. Ik weet niet precies hoe het zit met Griekenland en de warmte daar, ik ben daar alleen in de zomer en de herfst geweest, en toen was het redelijk te doen.

Als je het niet erg vindt om 7 uur te vliegen (ipv 3.5 uur naar Griekenland of Gran Canaria) dan is Florida of de Bahama's mischien ook een optie. Het zeewater in Florida is meestal erg goed van temperatuur. Nadeel is dan wel weer dat je reisje wat duurder word natuurlijk, want verder weg.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 21 april 2006 @ 00:35:23 #15
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_37149134
Ik ga over 2 weken naar Kreta
  vrijdag 21 april 2006 @ 01:39:54 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37150317
Kreta is wel heel leuk!

Zeker omdat je als je eens niet wil bakken in de zon ook nog eens wat anders kunt doen op het eiland, er zijn meerdere plaatsen, en je kunt een auto huren en de kust af rijden.
-
pi_37161082
Het is Corfu geworden. Aan de westkust aangezien daar de mooiste stranden zitten. We hebben ook een auto gehuurd voor 3 daagjes. Heb er zin in
  vrijdag 21 april 2006 @ 15:38:10 #18
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_37162640
En de prijs en aantal dagen?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_37164245
quote:
Op vrijdag 21 april 2006 15:38 schreef jojomen4 het volgende:
En de prijs en aantal dagen?
We kunnen maar 8 daagjes maar aangezien het eiland niet zo groot is dat wel goed. Vliegreis, verblijf en auto bij elkaar is iets meer dan 400 euro per persoon.
pi_37174899
Een voordelige optie:

Texel is de bestemming met het grootste aantal zonuren in Nederland. Eind mei schijnt de zon daar 45 procent van de totale daglengte. De gemiddelde etmaaltemperatuur is 12,5°C. Niet alleen aan zon, maar ook aan strand ontbreekt het op het eiland Texel niet.
pi_37177257
Ostia lido

Sicilie is wel goed te doen in mei en dan krijg je er ook nog gratis cultuur bij ipv die griekse of turkse toeristenshit. Zon, strand, cultuur en goed eten.
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_37177271
Ik ga voor Tenerife, eiland van de eeuwige lente!
Dit forum heeft alles in huis!!!!
Remlof: Kap eens met je bagger.
pi_37177285
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 01:45 schreef Angelotus het volgende:
Ik ga voor Tenerife, eiland van de eeuwige lente!

Kreta is ook redelijk nu dacht ik.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_37177389
zeker weten! Ff de samariakloof nemen!
Dit forum heeft alles in huis!!!!
Remlof: Kap eens met je bagger.
pi_37183976
Egypte?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')