Naïviteit ook.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:47 schreef Aelred het volgende:
Grappig, mensen die iets anders geloven dan jezelf zielig en ziek noemen. Gemakzuchtige neerbuigendheid is iets van alle tijden.
Zeker, dat blijkt.quote:
Het gaat nog verder dan dat denk ik, want de postmodernisten kan je in de meest strikte zin ook geen naturalisten meer noemen.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:54 schreef speknek het volgende:
Ach, elk standpunt wordt wel gesteund door mensen die weinig filosofische interesse hebben. Je zou kunnen zeggen dat het naturalisme aanhangen luiheid is, omdat het de heersende opinie is. Je zou ook kunnen zeggen dat na uitgebreid filosofisch onderzoek je uitkomt op naturalisme, zoals eigenlijk de hele westerse filosofie na millennia uitgekomen is op naturalisme.
het is helaas niet zo dat als je in God gelooft dat je weet hoe alles zit... God is slechts een beginpunt waarvanuit je alle vragen weer gaat stellen en gaat proberen te beantwoorden.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:47 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Maar ik moet zeggen dat ik wel zou willen geloven, gewoon weten hoe alles zit. Die mensen hebben al een beter gevoel van zekerheid.
Sluit ik me helemaal bij aan.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:47 schreef DeLieveAllochtoon het volgende:
Sorry als ik iets offtopics zeg.
Maar om antwoord op de hoofdvraag te geven.
Ik geloof nergens in. Ik beschouw mezelf als een atheïst. Niet agnost.
Er is geen god. Er kán gewoon geen god zijn die deze mensheid gecreëerd heeft. Dat is wat ik denk, waarvan ik echt overtuigd ben.
Ik heb ook nooit iets van een religie meegekregen in mijn opvoeding. Maar ik moet zeggen dat ik wel zou willen geloven, gewoon weten hoe alles zit. Die mensen hebben al een beter gevoel van zekerheid.
de idiotie zelve?quote:Op zondag 9 juli 2006 12:28 schreef VarsesteR het volgende:
Ik geloof dat je alles een keer moet hebben meegemaakt, en alles wat je niet in 1 leven kan proppen, moet je in volgende levens doen.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:43 schreef nebreg het volgende:
Tussen de grenzen heelal en molecuul geloof ik in een variabel balans tussen positief en negatief wat de wereld zoals we die beleven laat zijn zoals die is.
Volgens mij spreek je jezelf een beetje tegen...quote:Als de mens al moeite heeft met het voorstellen van deze feiten lijkt het mijn een beetje hoog gegrepen dat we ff bepalen wie en hoe de wereld is gemaakt en hoe die werkt.
Dat kan lijken binnen een samenwerking van positief en negatief.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 12:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij spreek je jezelf een beetje tegen...
Ik doel meer op het feit dat je zegt dat we niet kunnen weten hoe alles in elkaar zit, maar wel een geloof hebt hoe het zit.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:27 schreef nebreg het volgende:
[..]
Dat kan lijken binnen een samenwerking van positief en negatief.
Als je een dag van 24 uur omschijft dan beschrijf je ook een lichte periode en een donkere periode die elkaar ogenschijnijk tegenspreken, maar het blijft dezelfde dag.
groetjes Gerben
Ik bedoel met weten de bewijsbare kennis van de mensen en zoals ik al schreef is die strikt genomen er klein.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik doel meer op het feit dat je zegt dat we niet kunnen weten hoe alles in elkaar zit, maar wel een geloof hebt hoe het zit.
...met als resultaat dat je uiteindelijk met meer vragen dan met antwoorden zit.quote:Op zondag 9 juli 2006 11:39 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het is helaas niet zo dat als je in God gelooft dat je weet hoe alles zit... God is slechts een beginpunt waarvanuit je alle vragen weer gaat stellen en gaat proberen te beantwoorden.
Jij gelooft, prima maar dat is niet hetzelfde als MOET.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:04 schreef VisStick het volgende:
Ik geloof in God. Er moet een God (hogere macht) zijn die alles heeft geceeerd. Uit het niets kan tenslotte niet inene iets ontstaan.
Nu komen jullie natuurlijk met de opmerking: waar komt God dan vandaan? En dan kom ik met het antwoord: God was, is en zal er altijd zijn. Misschien makkelijk om te zeggen, maar er MOET iets altijd zijn geweest, anders kom je nergens.
Er moet niks.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:04 schreef VisStick het volgende:
Ik geloof in God. Er moet een God (hogere macht) zijn die alles heeft geceeerd. Uit het niets kan tenslotte niet inene iets ontstaan.
Nu komen jullie natuurlijk met de opmerking: waar komt God dan vandaan? En dan kom ik met het antwoord: God was, is en zal er altijd zijn. Misschien makkelijk om te zeggen, maar er MOET iets altijd zijn geweest, anders kom je nergens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |