abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juni 2006 @ 20:34:51 #1
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38789749
Sinds wij zijn verhuisd komen wij altijd langs een huisje waar op een heel klein stukje grond, zonder gras, zonder water een paard staat, onze kamer is groter dan dan stukje grond! Het is gewoon zielig! Dat dier staat daar de hele dag en met deze hitte kan ie geen drinken of gras krijgen. Savonds staat ie in een garage die omgebouwd is tot stal.
Kunnen wij hier nou echt niks mee? de dierenbescherming bellen ofzo? Mag dit zomaar zo'n dier op deze manier de hele dag laten staan? Ik heb net even een foto gemaakt maar het paard was al binnen, morgen zal ik kijken of ik foto's kan krijgen met paard. Wie kan ons hier in adviseren?

pi_38789798
Dierenbescherming bellen, dan kunnen zij in ieder geval even kijken
pi_38790072
Is dat tussen Tilburg en Tilburg west?
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
  maandag 12 juni 2006 @ 20:44:42 #4
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_38790077
foto maken, dierenbescherming bellen en foto mailen (even aan hun vragen waarheen).
Dan zal het vast snel oplgelost zijn.
Volgens mij horen paarden ook gewoon gras te kunnen eten (en er op lopen)
Advies: kijk even naar het eten/water wat het beest krijgt, als het nu vies water is daar ook ff een foto van maken. Ze horen namelijk schoon water te krijgen..
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_38790105
??
  maandag 12 juni 2006 @ 20:51:05 #6
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38790348
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:44 schreef KinkyGiraf het volgende:
Is dat tussen Tilburg en Tilburg west?
Nee, Drenthe, vlak onder Groningen

Ik zal morgen nog es gaan kijken daar maar voor zover ik gezien heeft heeft het paard buiten overdag gewoon helemaal geen water wij hebben verder helemaal geen ervaring met deze dingen maar we vinden het gewoon zielig, ik weet ook niet of paarden op zo'n stukje grond mogen staan, het LIJKT gewoon zo....tja, zielig
pi_38790670
Hmm worden paarden niet ziek van teveel vers gras?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  maandag 12 juni 2006 @ 20:59:20 #8
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_38790726
het gaat toch niet om teveel vers gras..het gaat hier om totaal geen gras...
heel veel dieren gebruiken ook gras om hun maag te reinigen he..
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_38790843
Goeie zet om je daar druk over te maken. Hulde!! Hopelijk heb je succes en kan het arme beestje snel weer normaal eten en drinken..

en ik meen het
pi_38790913
Mja paarden reinigen in ieder geval hun maag er niet mee.. volgens mij kunnen ze er zelfs dood van gaan.
Maar idd.. helemaal geen gras is ook anders dan "niet te veel"
Misschien moet je het eens in dit topic vragen: Eigen paard deel 4!!
jobensaskia.nl
  † In Memoriam † maandag 12 juni 2006 @ 21:04:24 #11
43556 miss_dynastie
pi_38790954
Hoe groot is het paard?
  maandag 12 juni 2006 @ 21:08:34 #12
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38791115
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe groot is het paard?
Tja.......lastig om zo in te schatten.......morgen zal ik foto's maken van het dier zelf, om de een of andere reden staat ie met 31 graden buiten en savonds in zn "stal"
Ik zal de link van dit topic even laten vallen in het eigen paard topic, kijken wat ze daar zeggen.
en ja, we zijn hier in de familie allemaal gek met dieren dus als we zoiets zien dan vinden we dat zielig, juist omdat we dat nooit zo met onze eigen dieren zouden doen
  † In Memoriam † maandag 12 juni 2006 @ 21:14:17 #13
43556 miss_dynastie
pi_38791359
Ik ben benieuwd naar de foto van het paard zelf. Daar kun je een hoop uit afleiden (over zijn conditie dus).
pi_38791810
Zou je niet eens gaan praten met de eigenaar ipv. direct de dierenbescherming erbij te halen?
pi_38791902
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto van het paard zelf. Daar kun je een hoop uit afleiden (over zijn conditie dus).
Dat wilde ik net vragen.
Hoe ziet ie eruit??

Er komt in ieder geval elke dag iemand langs om hem binnen te zetten.
pi_38791915
Wij hebben zelf 2 paarden en de stal van onze paarden is zelfs groter dan dit stukje, en daar hebben we ook 2 weien bij, dit is echt gewoon te klein. Zo krijgt het paard toch ook nooit genoeg beweging op zo'n klein stukje. Wat wel goed is dat ie schaduw heeft, maar ik zou iig wel ff de dierenbescherming bellen.
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
  † In Memoriam † maandag 12 juni 2006 @ 21:36:56 #17
43556 miss_dynastie
pi_38792269
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:28 schreef stribe het volgende:Zo krijgt het paard toch ook nooit genoeg beweging op zo'n klein stukje.
Misschien lopen ze er drie uur per dag mee, weten wij veel. Lijkt me moeilijk om zomaar een conclusie te trekken, ook over de beschikbare ruimte.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:02:01 #18
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38793411
Het dier komt er dus niet uit, er word niet op gereden, mee gelopen enz dat is 100% zeker de eigenaar is een gehandicapte man en met hem praten heeft echt weinig nut, enige wat ie dan doet is schelden en roepen dat je je met je eigen zaken moet bemoeien
pi_38801148
Dierenbescherming bellen. Die kunnen een inspecteur langssturen. Doen hoor!
pi_38801230
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
Het dier komt er dus niet uit, er word niet op gereden, mee gelopen enz dat is 100% zeker de eigenaar is een gehandicapte man en met hem praten heeft echt weinig nut, enige wat ie dan doet is schelden en roepen dat je je met je eigen zaken moet bemoeien
Klinkt niet echt lekker
Goed dat je je er voor inzet iig

* Bluezz blijft het volgen....
  dinsdag 13 juni 2006 @ 08:47:27 #21
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_38802973
als het paard er slecht uitziet kan je denk ik zelfs de politie bellen, die schakelen dan de aid in.
pi_38803115
* Uhmmie volgt ook....

Punt is alleen denk ik (alweer) dat een dier een voorwerp is en geen persoon
Ze moeten het dus redelijk bont maken wil je er wat aan kunnen doen

Eerst maar eens kijken hoe paardje eruit ziet..
jobensaskia.nl
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:52:55 #23
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38805263
Vroeger toen ik nog een klein Puckzzzje was ging ik altijd met mijn opa mee. Hij was inspecteur van de dierenbescherming en werd helaas maar al te vaak naar dit soort situaties geroepen. Hij had de reputatie een keiharde inspecteur te zijn en dit soort mensen werden dus ook behoorlijk door hem aangepakt. In eerste instantie kregen ze twee weken om de boel op orde te maken, dan kwam hij op een onverwacht ogenblik terug en evalueerde de situatie weer. Ik kan me niet goed herrineren hoe het allemaal ging, maar ik weet wel dat de meeste mensen de boel wel redelijk op orde hadden na een bezoekje van hem. Maar hij stond er dus ook bijvoorbeeld drie maanden later plotseling op de stoep om ze te controleren, en daarna ook weer etc. Ze waren na 1 bezoekje van hem dus niet van hem af.

probeer een foto van het paard te maken, en probeer zoveel mogelijk detailfoto's van de ruimte te maken waarin het paard de hele dag staat. Idd vieze waterbakken (als die er staan want ik zie op je foto helemaal niets staan) En stuur die op naar de Dierenbescherming.

Succes!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:08:08 #24
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38805646
We zijn er gisteravond nog langs gekomen en er staat gewoon helemaal geen water inderdaad, niet gezond en al helemaal niet met deze temperaturen lijkt mij.
Wat ik me af vroeg, mag het gewoon op de manier hoe ik het doe, mag ik gewoon foto's maken van die man zn achtertuin (want meer is het niet) zonder dat je daar weer problemen mee krijgt? Ik moet er straks weer langs en dan zal het paardje wel buiten staan en zal ik foto's maken van het geheel. Van de omgeving valt verder niet veel op de foto te zetten, je ziet echt wat je hier ziet, verder is het gewoon een woonhuis. de "wei" (je kan het nieteens een wei noemen maar oke) staat echt afgeschermd tussen een schutting en wat bosjes, als je er gewoon langs loopt zal je niet vermoeden dat daar een paard staat, aan de zijkant kun je er dus wel bij en daar liepen wij net langs en zo zagen wij het.Ik las op de site van de dierenbescherming dit

"Ook mensen die in een isolement terechtkomen kunnen ongewild dierenleed veroorzaken. Zo hield een eenzame man voor de gezelligheid een berggeitje in zijn badkamer."

Ik denk dat dat voor deze man ook het probleem is maar zeker weten doe je het nooit.

* gebakken-koekje gaat foto's van het paardje proberen te maken nu
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 11:09:48 #25
43556 miss_dynastie
pi_38805688
Ik ben benieuwd of de dierenbescherming hier wel wat aan kan doen als het paard er verder goed uit ziet. Als ik hier kijk zie ik wel minimumeisen staan voor het oppervlak van stallen, maar niet voor de wei. Er staat wel dat het 'moet', maar volgens mij is dat niet zo (vandaar ook het ontbreken van de minimumeisen daar). In dit document kun je foto's zien van dieren waarbij is ingegrepen. Als dit paard er goed uit ziet, is er volgens mij weinig dat ze kunnen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 11:11:44 #26
43556 miss_dynastie
pi_38805736
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:08 schreef gebakken-koekje het volgende:
We zijn er gisteravond nog langs gekomen en er staat gewoon helemaal geen water inderdaad, niet gezond en al helemaal niet met deze temperaturen lijkt mij.
Zolang hij maar kan schuilen in de schaduw, hoeft er geen water te staan, voorzover ik weet.
Dat staat los van het feit dat ik mijn beest wel water zou geven, maar het hoeft niet...
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:12:17 #27
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38805752
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben benieuwd of de dierenbescherming hier wel wat aan kan doen als het paard er verder goed uit ziet. Als ik hier kijk zie ik wel minimumeisen staan voor het oppervlak van stallen, maar niet voor de wei. Er staat wel dat het 'moet', maar volgens mij is dat niet zo (vandaar ook het ontbreken van de minimumeisen daar). In dit document kun je foto's zien van dieren waarbij is ingegrepen. Als dit paard er goed uit ziet, is er volgens mij weinig dat ze kunnen.
Ik denk dat ze wel gaan eisen dat de man wat aan de voorzieningen voor het paard gaat doen. In ieder geval drinkwater en voer voor wanneer het buiten staat.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 11:21:05 #28
43556 miss_dynastie
pi_38806000
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:12 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Ik denk dat ze wel gaan eisen dat de man wat aan de voorzieningen voor het paard gaat doen. In ieder geval drinkwater en voer voor wanneer het buiten staat.
Voer? In principe krijgt hij 's ochtends en 's avonds in de stal te eten, dus ik zie niet in waarom dat in de wei ook beschikbaar moet zijn. Tegen de verveling kan je hem hooi geven, maar met teveel biks heb je hem zo doodgevoerd. Bovendien eten de meeste paarden die ik ken hun biks gelijk op, dus daar kan je al helemaal niks mee bewijzen. Als het paard te mager is of er op een andere manier slecht uit ziet (zie mijn link) dan is bewezen dat hij te weinig verzorging krijgt. En water is voor zover ik weet dus ook niet verplicht, zie ook de link in mijn vorige post, daar staat het ook niet bij.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:38:30 #29
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38806546
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Voer? In principe krijgt hij 's ochtends en 's avonds in de stal te eten, dus ik zie niet in waarom dat in de wei ook beschikbaar moet zijn. Tegen de verveling kan je hem hooi geven, maar met teveel biks heb je hem zo doodgevoerd. Bovendien eten de meeste paarden die ik ken hun biks gelijk op, dus daar kan je al helemaal niks mee bewijzen. Als het paard te mager is of er op een andere manier slecht uit ziet (zie mijn link) dan is bewezen dat hij te weinig verzorging krijgt. En water is voor zover ik weet dus ook niet verplicht, zie ook de link in mijn vorige post, daar staat het ook niet bij.
Tsja over hoeveel voer een paard hoort te krijgen weet ik niets. Dus het zal wel kloppen wat je zegt. Ach we wachten het even af, misschien heeft het dier het idd niet zo slecht als het lijkt op het eerste gezicht.
pi_38808159
Het ligt er helemaal aan of het beest echt niet meer ruimte heeft dan dit om buiten te lopen; het is idd wel redelijk klein.
Voer zegt niets; paarden hoeven niet per-se gras te hebben (al is het wel beter voor ze; gras of hooi, voornamelijk ook tegen de verveling omdat ze er dan langer over doen voordat ze het op hebben). Mijn paard krijgt 's ochtends en 's avonds voer, dus het kan goed zijn dat hij wel gewoon goed gevoerd wordt. Misschien krijgt hij 's avonds in de stal ook wel hooi nog, dat weet je niet.
Water tjsa..Dat is een moeilijke. Die beesten kunnen wel wat hebben, en natuurlijk is het beter om ze wel drinken te geven overdag (vooral bij deze temperaturen), maar echt nodig denk ik niet, als ze 's avonds kunnen drinken als ze in de stal staan.
Ik heb mijn paard wel eens een halve/hele dag mee op wedstrijd, ook met dit warme weer, maar mooi dat hij het dan vertikt om wat te drinken hoor, dat doet hij als we weer thuis zijn.

Al met al vind ik het moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen zonder meer te weten.
Ik hoop dat je duidelijke foto's kunt maken van hoe het beestje er uit ziet, daar heb je veel meer aan.

En hoe weet je echt zeker dat er niet iemand meer komt om te rijden of te verzorgen? Je bent daar niet de hele dag.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:28:27 #31
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38808172
Het paardje stond helaas niet buiten maar in zn stal, daar heb ik gisteren even snel in kunnen kijken, die man was dr in bezig. Maar daar kan ie ook NET in staan, hji staat dus met alle 2 de zijkanten tegen de muur aan en ook in de stal zag ik zo snel geen waterbak DAAR zit ik nog het meeste mee, zo'n dier moet toch normaal kunnen drinken misschien ben ik daar ook wel TE soft in hoor, ik weet het niet.
Ik ken het soort paard wat er staat wel maar benoem het maar es.........het is zo'n beige/lichtbruin paard wat op shows wel es van die lichtbruin met zwarte manen heel kort recht omhoog heeft staan *Chessa is absoluut GEEN paarden kenner*
Ik heb wel een foto waar je zn kontje op kan zien, als je kijkt zie je iets boven het paardje ook de muur van de stal waar ie dus tegenaan staat, vind ik OOK meer erg klein allemaal hoor.

En een wat algemene foto van het huis van afstandje

Ik blijf in de gaten houden of het paardje buiten staat zodat ik hem helemaal op de foto kan zetten
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:33:21 #32
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38808338
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:28 schreef Elefes het volgende:
Het ligt er helemaal aan of het beest echt niet meer ruimte heeft dan dit om buiten te lopen; het is idd wel redelijk klein.
Voer zegt niets; paarden hoeven niet per-se gras te hebben (al is het wel beter voor ze; gras of hooi, voornamelijk ook tegen de verveling omdat ze er dan langer over doen voordat ze het op hebben). Mijn paard krijgt 's ochtends en 's avonds voer, dus het kan goed zijn dat hij wel gewoon goed gevoerd wordt. Misschien krijgt hij 's avonds in de stal ook wel hooi nog, dat weet je niet.
Water tjsa..Dat is een moeilijke. Die beesten kunnen wel wat hebben, en natuurlijk is het beter om ze wel drinken te geven overdag (vooral bij deze temperaturen), maar echt nodig denk ik niet, als ze 's avonds kunnen drinken als ze in de stal staan.
Ik heb mijn paard wel eens een halve/hele dag mee op wedstrijd, ook met dit warme weer, maar mooi dat hij het dan vertikt om wat te drinken hoor, dat doet hij als we weer thuis zijn.

Al met al vind ik het moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen zonder meer te weten.
Ik hoop dat je duidelijke foto's kunt maken van hoe het beestje er uit ziet, daar heb je veel meer aan.

En hoe weet je echt zeker dat er niet iemand meer komt om te rijden of te verzorgen? Je bent daar niet de hele dag.
Omdat ik dat weet van de buren van de eigenaar, die zitten er ook mee maar hebben er nooit iets mee gedaan omdat ze geen buren ruzie willen, de dochter van die mensen heeft wel es aangeboden om er mee te rijden/lopen maar dat wilde die man absoluut niet hebben want mensen moesten bij zn paard uit de buurt blijven, hij kreeg genoeg beweging in zn "hok" hij hoefde niet verwend te worden dus nee ik ben er niet de hele dag maar als ik alle dingen bij elkaar op tel vind ik het gewoon een vaag en zielig verhaal voor het paardje. en over dat drinken als een paard niet WIL drinken is het wat anders maar wij hebben toch ook de hele dag beschikking over drinken en zeker met deze hitte, waarom een dier dan niet?
pi_38808363
Hij staat wel lekker in de schaduw.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_38808528
Tis een fjord denk ik, bedoel je er zo een?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:42:31 #35
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38808639
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:39 schreef Leintjeuh het volgende:
Tis een fjord denk ik, bedoel je er zo een?
[afbeelding]
als ik het goed gezien heb van toen ie buiten stond is het inderdaad zo'n paard
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:53:13 #36
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38808957
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 01:48 schreef EgelPrik het volgende:
Dierenbescherming bellen. Die kunnen een inspecteur langssturen. Doen hoor!
Mee eens, zou ik ook doen, een belletje kan sowieso geen kwaad toch? En de Dierenbescherming weten wel aan wat voor voorwaarden de leefruimte van een paard moet voldoen.

En ts, erg lief van je dat je je zo bekommert om dit paardje
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_38808996
Gatver, wat een vies veldje.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:01:01 #38
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38809189
het paard op de foto HEEFT tenminste nog een veldje ik weet best wel dat zoiets niet vol met gras hoeft te staan maar een beetje water en wat loopruimte kan toch wel, wat ik me afvraag, wat doen zulke mensen met een paard? alleen om het hebben?
pi_38809349
Een Fjord idd
Het is moeilijk om te zeggen of hij dus drinken krijgt.
Maar misschien is het idd wel goed om de dierenbescherming te bellen. Imho valt er nu vrij weinig over te zeggen, omdat je eigenlijk niet genoeg weet om te zeggen hoe het beestje verzorgd wordt.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
pi_38813250
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:01 schreef gebakken-koekje het volgende:
wat ik me afvraag, wat doen zulke mensen met een paard? alleen om het hebben?
Dat vraag ik me zo vaak af van mensen met beesten.

Als je ziet dat ook honden bijv. alleen even voor de deur moeten poepen en piesen en zich verder koest moeten houden in hun mand
pi_38813261
Heb even de kont van het paard wat opgelicht... Zo issie een beetje te zien:

I had a signature once. It was awful.
pi_38813339
Hij/zij staat te slapen zie ik.
(r.been omhoog)
pi_38813345
Hey,
Komt me bekend voor dit.
Woon zelf ook ik drenthe.

Als ik jou was gewoon dierenbescherming bellen en al het bovenstaande wat anderen al hebben gezegd
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_38816421
Ziet er niet zo heel mager uit, die kont Maar nogmaals, het blijft moeilijk zo ook maar iets te zeggen.. Ook is het een Fjord, die zijn wel wat gehard volgens mij Maar heb geen verstand van dat ras specifiek.
pi_38818684
een robuuste pony kan heel erg ziek worden van eiwitrijk gras (hoefbevangenheid). Als een paard hier gevoelig voor is kan ie best op zand staan, dat is echt geen probleem. Een paard hoeft niet op gras. Wel moet ie dan natuurlijk voldoende hooi krijgen, en zeker water hebben. En een klein weitje, nou ja, hier kan ie volgens mij zijn benen niet echt in strekken. Ik ben ook benieuwd naar de foto van het paard.
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:40:20 #46
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38822909
En hier is ie dan, het paardje, hij/zij lijkt inderdaad niet mager gelukkig wij dachten alleen dat een paard gewoon water hoorde te hebben en meer beweging dan ie nu krijgt maar echt verstand hebben we er niet van dus vandaar dit topic

Hier komen de foto's

dotje he?
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 19:43:49 #47
43556 miss_dynastie
pi_38823038
Ff nuchter bezien: hij zal zo te zien onder de 1.55 zijn, dus hij moet 9 m2 hebben en een weitje om in te wandelen. Ik denk niet dat dit beestje dierenbeschermingswaardig is. Zie ik nou goed dat de deur naar de stal open is? Dan zou hij gewoon naar binnen kunnen om te drinken... een beest dat niet genoeg te eten en drinken krijgt zal er naar mijn idee niet zo uitzien, dus ik zou me niet echt zorgen maken.
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 19:44:32 #48
43556 miss_dynastie
pi_38823060
Los van het feit dat ik never nooit een paard zou houden op dit oppervlak, maar goed, mijn criteria liggen vrij hoog, dat geef ik toe.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:46:21 #49
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38823113
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 19:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Los van het feit dat ik never nooit een paard zou houden op dit oppervlak, maar goed, mijn criteria liggen vrij hoog, dat geef ik toe.
Ja die van ons dus ook, hoe groter/ruimer hoe beter vandaar dat we ook niet goed wisten wat we dr mee moesten, IK zou op zo'n manier nooit een paard houden tenminste
pi_38823739
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:26 schreef Omkron het volgende:
Zou je niet eens gaan praten met de eigenaar ipv. direct de dierenbescherming erbij te halen?
quote:
"Ook mensen die in een isolement terechtkomen kunnen ongewild dierenleed veroorzaken. Zo hield een eenzame man voor de gezelligheid een berggeitje in zijn badkamer."

Ik denk dat dat voor deze man ook het probleem is maar zeker weten doe je het nooit.
pi_38825667
Hmm op zich kan je dan natuurlijk alsnog even met de eigenaar gaan praten.. dat is misschien leeuk voor zn isolement?

(of begrijp ik je nu verkeerd omkron?)
jobensaskia.nl
pi_38826102
Nee.. je begrijpt me volkomen correct. Even gaan praten kan totaal geen kwaad, is enkel maar leerzaam. Bellen kan altijd nog.
pi_38826650
Het is een klein rotstukkie, dat is wel duidelijk.
Paarden moeten ook lekker kunnen rennen en bokken

Praten met de eigenaar, mmmm best eng, maar wel een goed idee.
Gewoon je zorgen uitspreken?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:15:37 #54
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38829611
quote:
de eigenaar is een gehandicapte man en met hem praten heeft echt weinig nut, enige wat ie dan doet is schelden en roepen dat je je met je eigen zaken moet bemoeien
Ik quote mezelf even, met hem praten is gewoon niet te doen
pi_38829699
Ok, overheen gelezen.
Dat is dus ook niks nee
pi_38829827
ik vind het wel meevallen.. Zolang het paard niet in zn eigen stront loopt/hoeft te slapen en hij niet 'vergeten' wordt is het prima. Er zijn miljoenen varkens en koeien in Nederland die het veeeel slechter hebben qua ruimte..
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:20:29 #57
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38829845
quote:
En terecht. Kleinburgerlijk gedoe. Alsof je opeens je plaats naast God veilig stelt als je je opwerpt tot reddende engel der dierlijkheid. Je vreet toch ook elke avond je vlees op met goede smaak?
Z'n vacht glans, z'n manen zijn goed onderhouden en je weet niet wat er voor ruimte is IN de boerderij. Zoals ruimte voor hooi en water... Iets wat je wel vaker ziet omdat het buiten ongedierte aantrekt...
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:23:08 #58
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38829974
PS:

Laat me raden, je bent een westerling uit een van de grote steden en omdat je nu in een klein kutdorpje woont (ik gok Peize) denk je dat je weet waar dieren recht op hebben?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:33:47 #59
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38830537
Dus niet
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:41:21 #60
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38830857
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:33 schreef gebakken-koekje het volgende:
Dus niet
Neemt nog niet weg dat je een hele lieve huisvrouw bent met een goed moedergevoel. Je bent een schat!

[ Bericht 8% gewijzigd door MrWes op 14-06-2006 07:00:02 (Even opgebouwd zoals je het bedoelde!) ]
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:44:21 #61
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38830993
* gebakken-koekje gaat hier verder al helemaal niet meer op in
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:45:48 #62
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38831063
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:44 schreef gebakken-koekje het volgende:
* gebakken-koekje gaat hier verder al helemaal niet meer op in
....

[ Bericht 7% gewijzigd door MrWes op 14-06-2006 06:57:41 (Waarschuwing, dit gedrag wordt niet getolereerd!) ]
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 22:49:00 #63
43556 miss_dynastie
pi_38831218
Nou ja, als die lichamelijk danwel sociaal gehandicapte het beest echt verwaarloost is het iets anders, maar ik vind een geitje in de badkamer iets anders dan een paard in een wei die ik zelf te klein zou vinden, maar waar an sich niks mis mee is.
Het is voorzover ik weet een vrij rustig ras, hij zal zich misschien vervelen, maar hij heeft het hek ook niet gesloopt en dat doen ze meestal wel als ze het er niet mee eens zijn.
Ik zou hier in elk geval geen dierenbescherming bij halen.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:52:10 #64
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38831379
dus iemand die gehandicapt is mag alles zomaar doen? dieren verdienen meer dan het minimale, een paard hoort te kunnen rennen wanneer ie wil, een hond moet normaal uitgelaten worden, zo horen die dingen gewoon
en het hek is aan de achterkant zeker wel gesloopt, is helemaal een stuk van de bovenste plank af
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 22:53:36 #65
43556 miss_dynastie
pi_38831467
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:52 schreef gebakken-koekje het volgende:
dieren verdienen meer dan het minimale
Dat kunnen wij wel vinden (en dat doen wij met onze beesten ook absoluut), dat wil niet zeggen dat de dierenbescherming op dat punt in kan grijpen, dus wanneer mensen weigeren om meer dan het minimale te doen. Die minimumeisen zijn er niet voor niets.
quote:
en het hek is aan de achterkant zeker wel gesloopt, is helemaal een stuk van de bovenste plank af
Ja, maar een boos of verveeld paard kan wel meer dan een stuk van een plank slopen. Believe me.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:53:41 #66
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38831474
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:52 schreef gebakken-koekje het volgende:
dus iemand die gehandicapt is mag alles zomaar doen? dieren verdienen meer dan het minimale, een paard hoort te kunnen rennen wanneer ie wil, een hond moet normaal uitgelaten worden, zo horen die dingen gewoon
Ik neem aan dat je ook wel eens een aso hebt aangesproken omdat ie z'n valse herdershond enkel in de tuin liet schijten?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:54:33 #67
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38831515
nee, maar als ik zo'n geval zou kennen zou ik het doen
pi_38831710
Bespreek dat dan muts.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:58:52 #69
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38831772
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:54 schreef gebakken-koekje het volgende:
nee, maar als ik zo'n geval zou kennen zou ik het doen
Ja, in dat geval zou ik hem ook met 1 hand in elkaar slaan, de hond veranderen in een poedel en zijn tuin opnieuw laten aanleggen. Ware het niet dat ik toevallig niet zo'n persoon ken
pi_38831837
en als de dierenbescherming met veel bombarie het paard heeft weggehaald, vieren we het met een lekkere frikandel speciaal
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:01:04 #71
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38831911
is het nou ZO raar dat ik het idoot vind dat mensen op deze manier paarden mogen houden????
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:02:14 #72
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_38831967
Het is een Fjordenpaard, een heel robuust ras wat op een grazige wei heel snel dik en zelfs dodelijk ziek kan worden (koliek). Het is ook geen paard wat je zomaar uit zichzelf door een wei zal zien rennen. Verder staat het water hopelijk binnen, stilstaand water is een bron van insecten en bacterien dus als stromend water niet mogelijk is, is dat een betere oplossing. Zo te zien is er redelijk wat schaduw..

Niet dat ik het zo aan zou pakken, maar paardje is niet zielig! Je kan natuurlijk altijd even vragen of het paardje wel voldoende beweging krijgt, of er af en toe op gereden wordt ofzo.
power to the people
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 23:02:54 #73
43556 miss_dynastie
pi_38832010
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:01 schreef gebakken-koekje het volgende:
is het nou ZO raar dat ik het idoot vind dat mensen op deze manier paarden mogen houden????
Nee hoor. Schrijf politieke partijen aan en start een lobby.
Overigens is er ook veel klein leed in de vorm van honden in te kleine kennels, konijnen die als teddybeer gebruikt worden and so on. Dan zou ik dat gelijk even meepakken.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:03:09 #74
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38832022
*zuchtje* dat HEB ik gedaan en ik heb ook al gezegd dat ik dat gedaan heb
  † In Memoriam † dinsdag 13 juni 2006 @ 23:03:48 #75
43556 miss_dynastie
pi_38832056
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:02 schreef beestjuh het volgende:
Het is een Fjordenpaard, een heel robuust ras wat op een grazige wei heel snel dik en zelfs dodelijk ziek kan worden (koliek). Het is ook geen paard wat je zomaar uit zichzelf door een wei zal zien rennen. Verder staat het water hopelijk binnen, stilstaand water is een bron van insecten en bacterien dus als stromend water niet mogelijk is, is dat een betere oplossing. Zo te zien is er redelijk wat schaduw..
Juist.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:04:12 #76
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38832073
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:03 schreef gebakken-koekje het volgende:
*zuchtje* dat HEB ik gedaan en ik heb ook al gezegd dat ik dat gedaan heb
Ik durf te wedden dat God zich persoonlijk op je aftrekt, wat bent je toch voorbeeldig... Een echte aanwinst voor deze maatschappij ook.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:09:53 #77
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38832272
God bestaat niet
pi_38832306
Xebro ook niet
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:15:20 #79
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38832496
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:09 schreef gebakken-koekje het volgende:
God bestaat niet
Nee, vandaar dat jij het nodig vindt om God te zijn. Alles is wil en wet volgens jouw regels, en iedereen die zich daar niet aan houdt is een gehandicapte zondaar.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:17:30 #80
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38832589
ja tuurlijk ben ik god, wist je nog niet he
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:18:01 #81
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38832605
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef gebakken-koekje het volgende:
ja tuurlijk ben ik god, wist je nog niet he
Oeh een paard in nood, moet je daar niet gauw heen?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:18:42 #82
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38832639
welterusten
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:19:46 #83
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38832671
Het wordt tijd dat je je gaat gedragen... (of uit het topic verdwijnt)

[ Bericht 87% gewijzigd door Uhmmie op 14-06-2006 09:41:33 ]
pi_38832964
Nou, op die foto's is het nog niet echt te zien hoe het beestje er uit ziet.. Maar goed. Hij/zij lijkt me al wel een wat ouder paard, dus zal sowieso wat rustiger zijn, en als ie echt zou willen rennen kan dat wel in dat stukje waar ie staat (al is het niet echt hard).
Ik zou het lekker zo laten, en me pas echte zorgen gaan maken als ie de hele dag in de volle zon stond zonder schuilplek en zonder water.
  woensdag 14 juni 2006 @ 00:01:55 #85
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_38834285
Kun jij hem niet in huis halen, Beestjuh? Ik kan nog wel ergens een paardentrailer regelen.
Ik ga naar huis.
pi_38834637
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:01 schreef nietzman het volgende:
Kun jij hem niet in huis halen, Beestjuh? Ik kan nog wel ergens een paardentrailer regelen.
Ik moest lachen
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:10:51 #87
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38836324
En dan noemen we het paard: alfie

Maar eh.. ik vind het zielig. Volgens mij zijn paarden toch ook wel sociale beesten, hoewel dat misschien per soort anders is, maar alleen is toch niet erg prettig denk voor het dier. Je moet denk wel het gedrag wat observeren. Als die hele dag lusteloos op 1 plek staat bijvoorbeeld, dan is dat toch echt niet goed. Je kan altijd de DB bellen en het melden. Kunnen hun bepalen of er iemand gestuurd wordt of niet.
  woensdag 14 juni 2006 @ 01:12:54 #88
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38836374
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:26 schreef Elefes het volgende:
en als ie echt zou willen rennen kan dat wel in dat stukje waar ie staat (al is het niet echt hard).
Hoe kan je rennen als je met 1 a 2 stappen al aan het eind bent?
  woensdag 14 juni 2006 @ 07:01:49 #89
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_38838361
Mensen graag ontopic.
Hoe leuk sommige ook reageren op de reacties van o.a. Xebrozius.
Ziektes of mensen met een handicap horen in deze discussie niet gebruikt te worden.
Houd het ontopic en help de TS.
Als je niets hebt toe te voegen, reageer dan niet.

Bedankt!
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  woensdag 14 juni 2006 @ 08:41:00 #90
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_38838952
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:01 schreef nietzman het volgende:
power to the people
  woensdag 14 juni 2006 @ 09:24:22 #91
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38839725
Ik vind de opmerkingen van Xebro kant nog wal raken. Iemand bekommert zich om een dier dat misschien niet in de meest ideale omstandigheden verkeerd, en jij vind dat ze voor God speelt?

je HOEFT het topic niet te lezen hoor

OT: Paardje ziet er op zich redelijk uit, jammer van de weinige bewegingsruimte maar strafbaar zal het niet zijn.
pi_38841052
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 01:12 schreef TechXP het volgende:

[..]

Hoe kan je rennen als je met 1 a 2 stappen al aan het eind bent?
Zo op de foto's te zien valt dat nog wel mee, en als ze echt energie kwijt moeten, kunnen ze zelfs in hun stal nog een lekkere bok of sprong maken dus in dat stukkie helemaal.

Verder is het bij dit weer niet echt aan te raden om te kijken hoe het paard zich gedraagt; het is te warm om veel actief te zijn dus als hij staat te suffen zou dat niet zo raar zijn. Verder lijkt het me al een redelijk oud beestje, en dan doet hij misschien helemaal weinig meer.
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:26:50 #93
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38842631
Nou echt geloof me hij kan NIET rennen daar, ook geen klein beetje, op de foto lijkt het zelfs nog GROTER dan het in werkelijkheid is. en ookal is het een oud diertje en rent hij niet veel meer, ALS hij nou nog es een keer gek wil doen moet dat toch kunnen?? Ik vind het nogal raar dat als een dier maar eten en drinken (waar ik nog steeds niet zeker van ben) krijgt dat ze hem maar neer mogen zetten waar ze willen, je kan een mens ook wel zn hele leven in een kamer van 3 bij 3 meter zetten en eten en drinken geven maar DAT mag dan opeens niet, mensen zouden es wat meer moeten kijken naar hoe een dier het ziet, niet naar het mag wettelijk dus ik doe het maar. Jammer dat er bljikbaar weinig aan te doen is hoor, ik blijf vinden dat het niet kan
pi_38843541
Nouja.. als jij vindt dat het niet kan.. is er natuurlijk niemand die je tegenhoud even naar de dierenbescherming te bellen.
Dat moet je FOK! niet voor je laten beslissen lijkt me.
Maar als het wettelijk mag.. kunnen ze niets doen.
Die regels zijn er namelijk niet voor niets.
jobensaskia.nl
pi_38843750
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:26 schreef gebakken-koekje het volgende:
Nou echt geloof me hij kan NIET rennen daar, ook geen klein beetje, op de foto lijkt het zelfs nog GROTER dan het in werkelijkheid is. en ookal is het een oud diertje en rent hij niet veel meer, ALS hij nou nog es een keer gek wil doen moet dat toch kunnen?? Ik vind het nogal raar dat als een dier maar eten en drinken (waar ik nog steeds niet zeker van ben) krijgt dat ze hem maar neer mogen zetten waar ze willen, je kan een mens ook wel zn hele leven in een kamer van 3 bij 3 meter zetten en eten en drinken geven maar DAT mag dan opeens niet, mensen zouden es wat meer moeten kijken naar hoe een dier het ziet, niet naar het mag wettelijk dus ik doe het maar. Jammer dat er bljikbaar weinig aan te doen is hoor, ik blijf vinden dat het niet kan
Ik wil het ook absoluut niet goedpraten, ik zou zelf een beestje ook niet zo neerzetten. Ik probeer het alleen wat te nuanceren, dat het volgens mij nog wel meevalt met "dierenmishandeling" of iets in die richting.
Weitje mag dan klein zijn, zoals al gezegd, hebben paarden soms niet veel ruimte nodig als ze echt gek willen doen (mijne doet dat in zijn stal van +/- 3x5 (grote stal trouwens, de lucky bastard). Dit weitje lijkt me wel wat groter..?
  † In Memoriam † woensdag 14 juni 2006 @ 12:10:35 #96
43556 miss_dynastie
pi_38843994
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:26 schreef gebakken-koekje het volgende:
je kan een mens ook wel zn hele leven in een kamer van 3 bij 3 meter zetten en eten en drinken geven maar DAT mag dan opeens niet
Hoe kom je erop, weleens in een bejaardentehuis geweest? Voor dieren zijn er notabene nog minimumeisen, minimumrechten so to say, zoveel koeien per hectare, kijk eens hoeveel mensen je op diezelfde hectare mag plempen.
Nogmaals, wil je de wet veranderen, schrijf dan politieke partijen aan. Maar wordt niet boos op mensen die je gewoon eerlijk vertellen dat dit beestje het zo slecht nog niet heeft.
pi_38844152
Beestje ziet er niet slecht uit. (word wel weer tijd voor de hoefsmid) De uitloop is idd klein, maar het kan best zo zijn dat de eigenaar of andere verzorgers regelmatig rijden/ longeren. Gras hoeft er niet te staan. (teveel eiwitten is slecht voor de benen) Ik weet niet hoe goed je de stal gezien hebt maar het kan zijn dat er een drinkbak met aansluiting op de waterleiding is (die zijn kleiner en valen niet zo snel op)

Mijn tip: Bij twijfel bel de dierenbescherming. En ga niet zelf bijvoeren of dat soort acties uithalen.

Wie ben ik?Iemand die al zijn hele leven paarden heeft gehouden. En een paard heeft verloren omdat mensen het zo zielig vonden en mijn oude gezelschapspony die eiwitproblemen had en dus op een kale wei stond zonodig de grootste troep zijn gaan voeren.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:34:05 #98
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38844579
Ik ben ook absoluut niet van plan zelf te gaan voeren ofzo en het is al helemaal niet mijn bedoeling om die man zijn paard te ontnemen en ja natuurlijk vraag ik mensen eerst hoe zij dr over denken, de dierenbescherming zal genoeg te doen hebben met gevallen die wel ernstiger zijn dan dit dus als de meeste mensen zeggen dat het waarschijnlijk toch niet strafbaar is ga ik die mensen dr niet mee lastig vallen.
De vergelijking met een bejaardenhuis is natuurlijk onzin, mijn oma zit daar ook en die heeft iedere dag activiteiten, die kan naar buiten gaan wanneer ze wil, terug komen wanneer ze wil. Mijn opa was zwaar dement en had wat minder van die vrijheden maar ook daar voor hadden ze genoeg dingen te doen.
Ik ben niet boos op mensen hoor, ik denk er gewoon anders over, hoef je niet meteen boos om te zijn of wat dan ook.
Maar ik geloof dat ik wel genoeg weet, hoe zielig ik het ook vind zoals dat dier daar staat, het kan en mag blijkbaar, wat ik eerder ook al zei ik heb geen verstand van paarden en dat is ook en van de redenen dat ik niet ga voeren of weet ik veel, ik weet heel goed dat dieren daar eerder slechter van kunnen worden, het gaat me ook niet om dat ie er slecht uitziet en niet genoeg eten krijgt.
Maar wat ik dan niet snap, ik heb ook een hamster gehad en die moest in een enorme kooi volgens de kenners want een kleine kooi kon echt niet en inderdaad, mjin hamster was een stuk blijer in een grote kooi en als dat al zo is met zo'n klein beestje als een hamster is dat dan voor een groot dier als een paard niet helemaal het geval?
  † In Memoriam † woensdag 14 juni 2006 @ 12:39:30 #99
43556 miss_dynastie
pi_38844698
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:34 schreef gebakken-koekje het volgende:
Maar wat ik dan niet snap, ik heb ook een hamster gehad en die moest in een enorme kooi volgens de kenners want een kleine kooi kon echt niet en inderdaad, mjin hamster was een stuk blijer in een grote kooi en als dat al zo is met zo'n klein beestje als een hamster is dat dan voor een groot dier als een paard niet helemaal het geval?
Omdat kenners andere eisen stellen dan de wet. De wet stelt minimumeisen, kenners weten dat een beest over het algemeen blijer is in een grotere kooi/bench/wei etc. Het zijn gewoon twee verschillende standaarden.
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:40:40 #100
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38844729
Dan zou de wet meer naar kenners moeten luisteren dus
pi_38844786
Natuurlijk is hoe groter hoe beter zeker van toepassing op een paard. Een paard alleen is ook zeker niet ideaal. (vandaar dat ik een bejaard beestje bij mijn rijpaard had staan) Het kan ook best zijn dat de eigenaar niet veel verstand van paarden heeft. (paard is van studerende dochter of zo) Vandaar dat het zeker geen probleem is om de DB er op te attenderen. De DB zal er eerst eens langsrijden om een indruk te krijgen en als ze niet tevereden zijn gaan ze met de eigenaar praten over hoe het wel moet. Gewoon bellen dus.
pi_38849655
Ik vind het te weinig ruimte voor het paard/pony. Fjord is meestal pony.
Maar des ondanks, de leefomstandigheid zit er niet ideaal uit voor het beestje.

Bel gewoon eens met de dierenbescherming. Zoveel moeite is het niet, en zij kunnen even langs gaan om te kijken. Doen ze er niets aan, dan is het pech voor het beest, maar heb jij echt alles gedaan wat je kon doen.
Succes ermee.
pi_38851409
Mager is hij niet zo te zien.. Wel zie ik dat het paardje veel schuurt. Zijn staart is bovenaan helemaal kapot. Dit kan zijn door verveling, te kleine stal, zomerschurft.. (zie http://www.welshcob.nl/info_over/eczeem.php)

en hier nog meer redenen tot schuuren (incl hoefbevangenheid).. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?sid=&f=3&t=435412&p=9155910

hoefbevangenheid kan héél ernstig zijn, en kan o.a. veroorzaakt worden door het niet kappen van de hoeven, nat staan of b.v. slechte verzorging enz (lees er meer over hier..)

LET OP!! Onderaan pagina schokende foto's!
http://www.hoofcare.nl/ma(...)ngenheid_images.html

Er zijn dus meer dingen die je kan bekijken (o.a. dus de hoeven, staart en manen hoe de conditie daarvan is op dit moment... meer foto's voor de kenner is dan aanradelijk)
pi_38851529
P.s. Als je meer wilt weten over de gezondheid van het paard, dan is het fotograferen van de hoeven wel belangrijk. Hieraan kan je zien hoe lang het geleden is dat de hoeven gekapt zijn.. (en natuurlijk hoefbevangenheid)
pi_38851580
Is het niet gewoon beter om je vermoedens en je bezorgdheid uit te spreken in een telefoongesprek met de dierenbescherming, dan hier vanalles door elkaar te roepen?

1 telefoontje.
pi_38851626
Het is ook wel handig als je weet wat de verdere conditie is van het paard, voordat je een dierenbescherming op iemand af stuurt?
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:39:36 #107
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38853302
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:34 schreef gebakken-koekje het volgende:
de dierenbescherming zal genoeg te doen hebben met gevallen die wel ernstiger zijn dan dit dus als de meeste mensen zeggen dat het waarschijnlijk toch niet strafbaar is ga ik die mensen dr niet mee lastig vallen.

wat een onzin. Je kunt best bellen om te informeren, dat lijkt me zinvoller dan er een topic verder over volkalken.
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:40:53 #108
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_38853350
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:17 schreef valentijn101 het volgende:
Beestje ziet er niet slecht uit. (word wel weer tijd voor de hoefsmid) De uitloop is idd klein, maar het kan best zo zijn dat de eigenaar of andere verzorgers regelmatig rijden/ longeren. Gras hoeft er niet te staan. (teveel eiwitten is slecht voor de benen) Ik weet niet hoe goed je de stal gezien hebt maar het kan zijn dat er een drinkbak met aansluiting op de waterleiding is (die zijn kleiner en valen niet zo snel op)

Mijn tip: Bij twijfel [b]bel de dierenbescherming. En ga niet zelf bijvoeren of dat soort acties uithalen.[/b]
precies!
pi_38856706
Als je denkt dat het niet helemaal in orde is kun je beter even contact opnemen met de dierenberscherming , kleine moeite en zij controleren liever een keer te veel dan 1 keer te weinig.
pi_38856869
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:39 schreef Marietje_34 het volgende:

wat een onzin. Je kunt best bellen om te informeren, dat lijkt me zinvoller dan er een topic verder over volkalken.
Is er al gebeld
  woensdag 14 juni 2006 @ 23:01:35 #111
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38867519
Morgen gaan we toch maar even bellen
pi_38875194
Goed zo. Ben benieuwd wat de DB zegt.
pi_38875229
En wat zeiden ze
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:30:08 #114
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38879740
Nou, we hebben vanmorgen uitgebreid met de DB gepraat, ze waren blij dat we melding deden, inderdaad liever een keer te veel dan een keer te weinig.
Alle foto's en dingen die opvallen moeten we doorsturen naar de DB, dan gaat er iemand langs om te kijken en zien of het nodig is dat er actie ondernomen gaat worden.
Ze houden ons op de hoogte van alles wat ze gaan doen dus ik zal jullie dan ook op de hoogte houden ik heb een paar nieuwe foto's.

(hoort het zo ingevallen te zijn?)

De benen voor de kenners, beter kreeg ik ze dr niet op
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:33:58 #115
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38879876
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:30 schreef gebakken-koekje het volgende:
Nou, we hebben vanmorgen uitgebreid met de DB gepraat, ze waren blij dat we melding deden, inderdaad liever een keer te veel dan een keer te weinig.
Alle foto's en dingen die opvallen moeten we doorsturen naar de DB, dan gaat er iemand langs om te kijken en zien of het nodig is dat er actie ondernomen gaat worden.
Ze houden ons op de hoogte van alles wat ze gaan doen dus ik zal jullie dan ook op de hoogte houden ik heb een paar nieuwe foto's.

[afbeelding]
(hoort het zo ingevallen te zijn?)

De benen voor de kenners, beter kreeg ik ze dr niet op
[afbeelding]
OEI! volgens mij horen die heupbotten niet zo uit te steken hoor. Het zijn toch van die robuuste brokken van paard dat ras? dat vind ik deze niet echt...
pi_38879901
Volgens mij (maar ben geen paardenkenner) hoort het niet zo ingevallen te zijn.
Ben benieuwd...
Heb je met Groningen gebeld?
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:35:53 #117
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38879941
Deze heeft het niet iig...(was toch hetzelfde ras?) maar bij deze lijkt de rug ook minder hol...is dat erg?
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:38:11 #118
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38880016
Dat is inderdaad het zelfde ras en die ziet dr heel anders uit, hoe meer ik "mijn" paardje ontdek hoe blijer ik ben dat we toch de DB dr bij gehaald hebben We hebben gebeld met het landelijke nummer en die verbinden ons dan door met groningen idd, we moesten de foto's naar groningen sturen tenminste.
  † In Memoriam † donderdag 15 juni 2006 @ 12:40:25 #119
43556 miss_dynastie
pi_38880070
Deze staat in een wei met gras Puckzzz, daardoor zijn ze voller (omdat ze de hele dag gras eten). Bovendien lijkt die van jouw foto een stuk jonger dan het beestje. Zo te zien aan de hoeven is hij goed bekapt, de stand is ook niet heel verkeerd. Aan zijn hele houding te zien zou je zeggen dat hij niet de jongste meer is, en dan is het vrij normaal dat hij er zo uit ziet.
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:42:06 #120
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_38880107
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Deze staat in een wei met gras Puckzzz, daardoor zijn ze voller (omdat ze de hele dag gras eten). Bovendien lijkt die van jouw foto een stuk jonger dan het beestje. Zo te zien aan de hoeven is hij goed bekapt, de stand is ook niet heel verkeerd. Aan zijn hele houding te zien zou je zeggen dat hij niet de jongste meer is, en dan is het vrij normaal dat hij er zo uit ziet.
ik heb de foto gekopieerd van de eerste pagina

maar ik ben helemaal geen paardenkenner dus heb er echt de ballen verstand van. Maar wat vind jij dan van de eerste foto van het paardje?
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:42:47 #121
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38880124
horen die plekken op zn schouder en benen ook bij wat oudere paarden?
  † In Memoriam † donderdag 15 juni 2006 @ 12:45:34 #122
43556 miss_dynastie
pi_38880191
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:42 schreef gebakken-koekje het volgende:
horen die plekken op zn schouder en benen ook bij wat oudere paarden?
Je bedoelt de vieze vlekken? Hij heeft waarschijnlijk lekker in zijn stal gelegen vannacht
Zo zag het paard van vriendje er althans uit na rollebollen, meestal vlak voor een wedstrijd
  donderdag 15 juni 2006 @ 12:48:47 #123
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_38880280
hahahahaahaha alsof ze het dr om doen
  † In Memoriam † donderdag 15 juni 2006 @ 12:50:53 #124
43556 miss_dynastie
pi_38880332
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 12:42 schreef Puckzzz het volgende:
maar ik ben helemaal geen paardenkenner dus heb er echt de ballen verstand van. Maar wat vind jij dan van de eerste foto van het paardje?
Het lijkt (en het kan anders zijn hoor, dat geef ik gelijk toe) een gepensioneerd paard, eentje die nog lekker van het zonnetje mag genieten en de rest van zijn leven in rust mag doorbrengen.
In elk geval maak ik me meer zorgen over zijn lot wanneer hij door de dierenbescherming weggehaald zou worden (want dat kan altijd, ze zoeken wel wat als ze écht willen om wat voor reden dan ook) dan ik nu doe. Terwijl ik zelf dus nooit een paard op dit oppervlak zou houden.
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:44:08 #125
122052 Xiara
wereldreiziger
pi_38881967
Meld me ook even.
De fjord is misschien wat schraal, maar wat ik kan opmaken uit de foto lijkt het me een ouder paardje wat so wie so een beetje doorgezakte rug heeft. Het weitje is misschien klein, maar dat is hier in ned. geen vereiste om een paard te houden. Geen gras is niet zo'n probleem en al zeker geen noodzaak, misschien is het wel een paardje met chronische hoefbevangenheid, en dan is het zeker zaak om ze op een schrale wei (of in dit geval weitje) te houden.
Ik vermoed dat het dier wel water krijgt, anders had ie wel met zn pootjes in de lucht gelegen, een paard drinkt gem. 30-40 liter water per dag!
Ik vermoed dat het allemaal wel meevalt.... goed keur ik t overigens niet, ik zie een paard ook liever op een groter stuk grond en het liefst in gezelschap, al is t een geit.
Maar toch als je het niet vertrouwd laat de DB dan maar even gaan kijken. Alhoewel ik t niet erg hoog op heb met de dierenbescherming, die zijn hier vaker langs geweest om domme redenen en zonder enige kennis van zaken......
pi_38882415
Mocht er toch iets niet helemaal in orde zijn kan het natuulijk ook zo zijn dat de komst van de dierenbescherming juist de eigenaar een extra duwtje in de juiste richting geeft.
De inspecteur die nu langs gestuurd word kijkt naar wat er het beste voor het paard is en of er geen wettelijke regels overschreden worden. Mocht dat laatste het geval zijn dan krijgt de eigenaar de kans om de boel te verbeteren , doet hij dit niet dan zal hij met de politie contact opnemen en word er gekeken in hoeverre het mogelijk is het paard in beslag te nemen. Aangezien de politie dieren niet als prioriteit heeft staan moet de situatie wel dermate slecht zijn wil dit gebeuren.
pi_38887515
Ik vind het paard er niet echt goed uit zien...Maar kan geen uitspraak doen van verwaarlozing, dat laat ik liever aan de echte kenners over, lax lijkt het me wel als ik naar de hoeven kijk..zijn hoeven zijn wel veel te lang! Die moeten echt gekapt worden.

(kijk naar deze foto en de orginele zonder lijnen tekening)

Dit kan niet lekker lopen en kan verschillende dingen met zich mee brengen.. Rugklachten (door moelijk lopen) kreupelheid, geschuurde hoeven (door de overtollige punt, te lange hoef) en vergroeing van het been (bot). En dit zijn maar enkele dingen die ik op noem.

Zijn rug is iniedergeval zeer zeker wel doorgezakt, ik heb dit ooit één keer eerder gezien, en dit paardje werd er voor afgemaakt.. (manege paard) Maar dit paardje had er dan ook veel last en pijn van. Dat hij niet bereden mag worden kan hierdoor een reden zijn! De man kan hier zelf vanaf weten en daardoor het beestje alleen te hebben voor de verzorging. Daarmee moet hij er altijd nog wel mee stappen! (in beweging houden) iets wat overigs altijd moet eigenlijk met elk paard.

Zijn staart kan een reden zijn van zijn hoeven en klachten die hij kan hebben, maar ook door een te kleine stal, verveling of schurft.. Het is iniedergeval flink geschuurd..

Als je er nog eens heen gaat, kijk eens hoe hij loopt.. Probeer te kijken of hij kreupel loopt. Dit zijn dingen die voor een dieren bescherming van belang kunnen zijn. Filpjes nog beter als dit mogelijk is! film in dat geval goed rondom het paard en het lopen.. desnoots ook de stal natuurlijk als je die kans nog eens krijgt of wil nemen (eigen risico natuurlijk)
  † In Memoriam † donderdag 15 juni 2006 @ 16:28:28 #128
43556 miss_dynastie
pi_38888123
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:12 schreef Digi23 het volgende:
Zijn rug is iniedergeval zeer zeker wel doorgezakt, ik heb dit ooit één keer eerder gezien, en dit paardje werd er voor afgemaakt.. (manege paard) Maar dit paardje had er dan ook veel last en pijn van. Dat hij niet bereden mag worden kan hierdoor een reden zijn! De man kan hier zelf vanaf weten en daardoor het beestje alleen te hebben voor de verzorging. Daarmee moet hij er altijd nog wel mee stappen! (in beweging houden) iets wat overigs altijd moet eigenlijk met elk paard.
Nu ik de tekening zie, ben ik het ermee eens dat ie op het oog 'platvoeten' heeft aan de voorkant. Dit is wel iets wat in jaren is opgebouwd denk ik, bijv. door erfelijke aanleg of een slechte hoefsmid en dat hoeft dus niet door deze eigenaar veroorzaakt te zijn, dan wel op te lossen te zijn. Het eerste paard van mijn vriend had bijv. bij aankoop ook platvoeten en dat is nooit meer opgelost ondanks pogingen. Bovendien kost het echt een fortuin, zonder dat je zeker weet dat het ooit goed zal komen...

Overigens ben ik bang dat de db als ze het paard weghalen hetzelfde doet als jij noemt: afmaken, uit het lijden verlossen, etc. en dat is mi niet per se het beste voor het paard. In het meest gunstige geval krijgt hij een spuitje, als ie pech heeft een nekschot (en nee, dat zeg ik niet om te provoceren, dat gebeurt). Ik denk dat deze man de schijn al tegen heeft door de kleine ruimte en het feit dat hij gehandicapt is en dus minder 'sociaal wenselijk' tegenover de db zal staan. Ik kan alleen maar hopen dat het dier daar niet het slachtoffer van wordt.

[ Bericht 6% gewijzigd door miss_dynastie op 15-06-2006 16:41:43 ]
pi_38889104
Hij is veels te mager.
Dat is duidelijk te zien.
  † In Memoriam † donderdag 15 juni 2006 @ 17:04:30 #130
43556 miss_dynastie
pi_38889271
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:58 schreef ymme het volgende:
Hij is veels te mager.
Dat is duidelijk te zien.
Knap van je.
Ik vind dat namelijk helemaal niet duidelijk te zien, waar tel jij ribben?
Ingevallen is ie op deze foto, dat is waar.
pi_38889515
Ingevallen is of een teken van ouderdom, of van 'mager'
pi_38893655
miss_dynastie ik ben het helemaal met je eens...

Ymme dit paard is echt niet te mager! Dan moet je echt ook ribben tellen en als hij ingevallen was van mager zijn, had hij geen dikke kont, maar zag je botten daar..

Hij heeft wat dingen wat miss_dynastie ook al aangeeft, en ik denk ook dat dit paard afgemaakt zal worden als je deze aan geeft bij de dieren bescherming. Zo zie je maar dat soms wachten beter is, en door middel van foto's het altijd beter is eerst te laten kijken of het nodig is. Het paard hoeft niet persee te lijden namelijk (zoals ik al eerder zij "Maar kan geen uitspraak doen van verwaarlozing, dat laat ik liever aan de echte kenners over,") een paard kan met een ingezakte rug en slechte hoeven kan heel oud worden. Vandaar dat ik ook benieuwt was naar het mank lopen... Ik had persoonlijk wel liever gehad dat je even gewacht had met de dieren bescherming, en antwoorden van andere had afgekeken wat zij er van hadden gezecht. Ik denk zelf dat het wel mee valt, alleen mag de eigenaar er iets meer aan doen (als hij dit dan ook echt niet doet). Je zou hem hier persoonlijk op kunnen wijzen.. (dan heb je het iniedergeval gezecht) verder ziet het paard er wel goed uit.

Ook gaf ik al aan "De man kan hier zelf vanaf weten en daardoor het beestje alleen te hebben voor de verzorging." mischien heeft hij hem al eens gered door voor hem te zorgen met wat hij te bieden had. Wie weet is hij wel goed voor hem.. omdat hij een geschuurde staart heeft wil nog niet zeggen dat hij daar niet elke dag een zalfje op doet..

Maar altijd wel goeie foto's of filmpjes maken voor ALS het echt om verwaarlosing gaat of erger zoals mishandeling. Nooit gelijk in stuuren als je niet 100% zeker van je zaak bent. Altijd eerst zelf uitzoeken tenzij het er echt héél slecht aan toe is. Ik ben wel benieuwt hoe dit afloopt...

Heb je gezecht waar het paard precies stond? en gingen ze kijken..? Ik zou verlopig maar niet tippen naar hun zolang er ook mensen zijn zoals ik en miss_dynastie die mogelijk denken dat het mischien mee valt. Ik zou het bij de echte kenners uit zoeken op b.v. een paarden forum..
  donderdag 15 juni 2006 @ 19:34:50 #133
122052 Xiara
wereldreiziger
pi_38893816
of hij echt mager is kan ik uit deze foto's niet opmaken. Hij kan ook doorgezakt en ingevallen zijn omdat hij oud is, doordat de foto van achter gemaakt is moeilijk om echt een beeld te vormen. Om echt te kunnen zien of hij mager is dan moet je toch echt meer foto's hebben lijkt me. En dan nog moet je voorzichtig zijn daarmee.

Je wil niet weten hoe ik me geergerd heb aan de DB en politie die hier maandelijks druk stonden te maken. Ik had een paard van 31 in de wei lopen, je wil niet weten hoe die eruit zag, soort van wandelend skelet, weinig spieren en geen vet, doorgezakt, hoewel ik m zowat dood voerde met vanalles en nog wat. De vacht was plukkerig en kwam slecht uit zn wintervacht, kortom het zag er niet uit. Maar dit paardje genoot nog van het leven, levendig, alert en nog steeds vol kattekwaad, dus bleef hij lopen. zomers op wei en s winters snachts op stal. Hoeven waren iets te lang, omdat lang op 3 benen staan wel wat zwaar was voor m (kwam overigens wel af en toe om bij te vijlen hoor) Mensen bleven de DB bellen, hoewel ik al 10x had uitgelegd dat ik er niks aan kon doen en het dier echt meer eten kreeg dan hij opkon. Uiteindelijk stonden ze er zowat op dat we m lieten afmaken, want ze konden het niet aanzien (en de DB was het er stiekem wel mee eens)..... en bedankt, sta je dan met je goed gedrag, een oud paard van zn oude dag laten genieten.....
Zeg niet dat dat hier aan de hand is, maar ik pas een beetje op met zomaar conclusies trekken.....

Ben benieuwd wat hier uit komt.
pi_38899956
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 16:28 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik denk dat deze man de schijn al tegen heeft door de kleine ruimte en het feit dat hij gehandicapt is en dus minder 'sociaal wenselijk' tegenover de db zal staan.
Groningen zal hier zeker niet moeilijk over doen , ze zijn zeer redelijk en willen juist het beste voor dit dier. Als de man verder kan aantonen goed voor dit paard te zorgen zal hij zeker niet in beslag genomen worden , zo makkelijk gaat het niet.
En ook zijn ze niet al te happig op het in laten slapen van een dier als het ook zo rustig verzorgd kan worden (zonder pijn te hebben en zonder bereden te worden).
pi_38908849
Voor zover ik weet heeft de DB niet echt verstand van paarden. Ik vind het nog wel meevallen hoe dit paard erbij staat. Tuurlijk zie je een paard het liefst op een wei met vriendjes, maar dat kan lang niet altijd. Ik heb minder tegen een situatie als deze dan in een situatie waar de paarden helemaal niet van stal komen en dus altijd opgesloten zijn op 9m2.

Het schuren van de staart kan ook veroorzaakt worden door zomerexzeem, iets wat best veel voorkomt onder rubuuste rassen zoals fjorden. De mugjes die voor de jeuk zorgen beginnen namelijk net weer de kop op te steken dit jaar.
De hoeven zijn niet best, maar ik heb schokkender dingen gezien. En als het paardje echt hoefbevangen zou zijn, dan zien de hoeven er vaak minder mooi uit en is hij hier inderdaad beter af dan op het gras.
pi_38910017
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 19:34 schreef Xiara het volgende:
of hij echt mager is kan ik uit deze foto's niet opmaken. Hij kan ook doorgezakt en ingevallen zijn omdat hij oud is, doordat de foto van achter gemaakt is moeilijk om echt een beeld te vormen. Om echt te kunnen zien of hij mager is dan moet je toch echt meer foto's hebben lijkt me. En dan nog moet je voorzichtig zijn daarmee.

Je wil niet weten hoe ik me geergerd heb aan de DB en politie die hier maandelijks druk stonden te maken. Ik had een paard van 31 in de wei lopen, je wil niet weten hoe die eruit zag, soort van wandelend skelet, weinig spieren en geen vet, doorgezakt, hoewel ik m zowat dood voerde met vanalles en nog wat. De vacht was plukkerig en kwam slecht uit zn wintervacht, kortom het zag er niet uit. Maar dit paardje genoot nog van het leven, levendig, alert en nog steeds vol kattekwaad, dus bleef hij lopen. zomers op wei en s winters snachts op stal. Hoeven waren iets te lang, omdat lang op 3 benen staan wel wat zwaar was voor m (kwam overigens wel af en toe om bij te vijlen hoor) Mensen bleven de DB bellen, hoewel ik al 10x had uitgelegd dat ik er niks aan kon doen en het dier echt meer eten kreeg dan hij opkon. Uiteindelijk stonden ze er zowat op dat we m lieten afmaken, want ze konden het niet aanzien (en de DB was het er stiekem wel mee eens)..... en bedankt, sta je dan met je goed gedrag, een oud paard van zn oude dag laten genieten.....
Zeg niet dat dat hier aan de hand is, maar ik pas een beetje op met zomaar conclusies trekken.....

Ben benieuwd wat hier uit komt.
Tja, het kan vervelend zijn dat de DB maandelijks aan de deur staat. Had ik met mijn oudje ook. Ik vond het gelukkig niet vervelend, de man die bij mij kwam was erg aardig en had verstand van paarden. Maar het voordeel hier van is dat degene die de klacht indienen van de DB te horen krijgen wat er aan de hand is en beseffen dat het diertje wel goed verzorgd word. Deze mensen gaan dan niet zelf "domme" acties uithalen. (zoals bijvoeren wat mijn schatje het leven heeft gekost)
pi_38912129
Volgens mij valt het allemaal wel mee, voor zover dat te oordelen is aan deze foto's.
Ik heb al eerder gezegd dat het beestje volgens mij al best oud is (te zien aan het hoofd; beetje grijze haren, en de manen, en nu dus ook aan de beetje holle rug en ingevallen flanken/heupen).
Het schuren kan allerlei oorzaken hebben, en misschien wordt de staart wel eens in de week gewassen om het tegen te gaan bijvoorbeeld, maar dat wil nog niet zeggen dat ie de volgende dag niet weer staat te schuren.. Dus daar is niets over te zeggen.
Die ene voorhoef was me ook opgevallen, maar het is moeilijk te zien of hij 'm een stukje in het zand heeft zitten als het ware, want de andere hoeven zien er op zich goed uit, aan de foto te oordelen. Zou raar zijn dat er 1 hoef dan zo veel slechter is.

En volgens mij kan 't beestje daar best een beetje rondwandelen in dat weitje, dus het is niet zo dat ie helemaal geen beweging krijgt.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 11:11:17 #138
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38912343
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 07:50 schreef wendy-tje het volgende:
Voor zover ik weet heeft de DB niet echt verstand van paarden. I
De DB heeft allerlei specialisten in huis of externe specialisten. De kennis hebben ze wel hoor.
pi_38912656
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:11 schreef TechXP het volgende:

[..]

De DB heeft allerlei specialisten in huis of externe specialisten. De kennis hebben ze wel hoor.
Dat blijkt anders niet uit hun optreden in andere zaken die ik ken...
Maar goed, de DB kan toch niks doen als het paard gewoon water en beschutting heeft.

Mi is de DB meer voor kleine huisdieren. Laat ze zich daarbij houden en zich niet bemoeien met dingen waar ze geen verstand van hebben. Paarden is meer iets voor de AID
pi_38913338
Ik heb fjorden gehad, ik zie een oud exemplaar en misschien zou een wormbehandeling niet verkeerd zijn, helpt waarschijnlijk tegen het schuren. Op de hoeven kan ze nog wel een paar maanden door hoor. Ik zie nergens aanwijzingen voor mishandeling of dierenleed. Al moet ik eerlijk zeggen dat het paard van de eerste pagina er wel vele malen beter uitziet.

Ze word niet echt ontzettend goed verzorgt maar al met al is het niet superslecht, al zou ik mijn paarden er nooit zo bij laten lopen. Ik zou in ieder geval de manen knippen!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 12:03:43 #141
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_38913688
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 11:24 schreef wendy-tje het volgende:
Dat blijkt anders niet uit hun optreden in andere zaken die ik ken...
Maar goed, de DB kan toch niks doen als het paard gewoon water en beschutting heeft.

Mi is de DB meer voor kleine huisdieren. Laat ze zich daarbij houden en zich niet bemoeien met dingen waar ze geen verstand van hebben. Paarden is meer iets voor de AID
DB is meer voor kleine dieren idd... tenminste daar focussen ze wel meer op. Jammer genoeg

Maar ze hebben wel degelijk kennis van zaken over paarden. Misschien dat het per inspecteur anders is of misschien vroeger niet zo was. Of hebben ze niet goed kennis met elkaar gedeeld ofzo.

Ben zelf niet zo tevreden over DB. De landelijke dan iig.
pi_38913818
Manen knippen? Lekker lang laten hoor, beter om van de vliegen af te komen.
pi_38914361
Idd, lekker lang laten die manen
pi_39045246
Hoe is het afgelopen allemaal?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:48:02 #145
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_39049175
Zou je je willen gedragen?

Dank u

[ Bericht 40% gewijzigd door Uhmmie op 21-06-2006 09:55:00 ]
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:06:43 #146
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_39050098
We hebben nog niks gehoord verder
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:13:51 #147
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_39050411
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:06 schreef gebakken-koekje het volgende:
We hebben nog niks gehoord verder
Misschien is er ook geen aanleiding toe...
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:16:22 #148
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_39050541
ik hoop het niet nee
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:20:55 #149
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_39050752
----

[ Bericht 97% gewijzigd door Uhmmie op 21-06-2006 10:01:05 ]
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:29:19 #150
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_39051156
Reactie verwijderd.
Negeren is goed

[ Bericht 52% gewijzigd door Uhmmie op 21-06-2006 10:01:54 ]
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:33:11 #151
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_39051340
Ook dit verwijderd.
Het is toch hopelijk niet te veel gevraagd om je enigzins sociaal op te stellen?

[ Bericht 31% gewijzigd door Uhmmie op 21-06-2006 10:04:31 ]
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:24:34 #152
122052 Xiara
wereldreiziger
pi_39722762
vroeg me eigenlijk af hoe dit is afgelopen??
pi_39724054
ja ik ook, hopelijk gaat alles nog goed met fjordje?
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:45:58 #154
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_39725159
Toevallig belde net een man van de DB, ze zijn er gaan kijken en gelukkig valt het allemaal heel erg mee! Het paardje blijkt al 30 jaar oud te zijn en heeft niet veel beweging meer nodig, verder zag het er in de stal allemaal goed uit, daar hebben ze ook gekeken. De hoeven waren idd wat lang maar dat ging wel slijten als hij helemaal op stal ging staan want daar was beton ofzo. De man van de DB zei ook nog dat je gewoon beter een keer teveel dan een keer te weinig kon bellen en dat ze blij waren dat er mensen gewoon nog op dieren letten ook als ze er zelf geen overlast van hebben, nouja we zijn in ieder geval blij dat het allemaal een beetje meevalt.
pi_39725213
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:45 schreef gebakken-koekje het volgende:
Toevallig belde net een man van de DB, ze zijn er gaan kijken en gelukkig valt het allemaal heel erg mee! Het paardje blijkt al 30 jaar oud te zijn en heeft niet veel beweging meer nodig, verder zag het er in de stal allemaal goed uit, daar hebben ze ook gekeken. De hoeven waren idd wat lang maar dat ging wel slijten als hij helemaal op stal ging staan want daar was beton ofzo. De man van de DB zei ook nog dat je gewoon beter een keer teveel dan een keer te weinig kon bellen en dat ze blij waren dat er mensen gewoon nog op dieren letten ook als ze er zelf geen overlast van hebben, nouja we zijn in ieder geval blij dat het allemaal een beetje meevalt.
Ok dan
Jij hebt je best gedaan.
Trouwens een goed voorbeeld voor mensen die twijfelen om de DB te bellen
  † In Memoriam † dinsdag 11 juli 2006 @ 15:51:19 #156
43556 miss_dynastie
pi_39725333
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:45 schreef gebakken-koekje het volgende:
De man van de DB zei ook nog dat je gewoon beter een keer teveel dan een keer te weinig kon bellen en dat ze blij waren dat er mensen gewoon nog op dieren letten ook als ze er zelf geen overlast van hebben, nouja we zijn in ieder geval blij dat het allemaal een beetje meevalt.
Ja, omdat ie zelf werk houdt he, op die manier
Ben in elk geval blij dat je gerustgesteld bent.
pi_39729583
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:51 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ben in elk geval blij dat je gerustgesteld bent.

Het was alleen eigenlijk wel duidelijk van te voren dat het zo was.

30 jaar is al best een leeftijd, trouwens .
  dinsdag 11 juli 2006 @ 19:06:10 #158
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39729680
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 15:47 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ok dan
Jij hebt je best gedaan.
Trouwens een goed voorbeeld voor mensen die twijfelen om de DB te bellen
Precies

well done, ts
pi_39730610
Tsja, en ik blijf er dus bij dat je de DB niet had moeten bellen, die opmerking over de hoeven zegt al genoeg hoeveel kijk die op paarden hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')