Nee, Drenthe, vlak onder Groningenquote:Op maandag 12 juni 2006 20:44 schreef KinkyGiraf het volgende:
Is dat tussen Tilburg en Tilburg west?
Tja.......lastig om zo in te schatten.......morgen zal ik foto's maken van het dier zelf, om de een of andere reden staat ie met 31 graden buiten en savonds in zn "stal"quote:Op maandag 12 juni 2006 21:04 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoe groot is het paard?
Dat wilde ik net vragen.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben benieuwd naar de foto van het paard zelf. Daar kun je een hoop uit afleiden (over zijn conditie dus).
Misschien lopen ze er drie uur per dag mee, weten wij veel. Lijkt me moeilijk om zomaar een conclusie te trekken, ook over de beschikbare ruimte.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:28 schreef stribe het volgende:Zo krijgt het paard toch ook nooit genoeg beweging op zo'n klein stukje.
Klinkt niet echt lekkerquote:Op maandag 12 juni 2006 22:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
Het dier komt er dus niet uit, er word niet op gereden, mee gelopen enz dat is 100% zeker de eigenaar is een gehandicapte man en met hem praten heeft echt weinig nut, enige wat ie dan doet is schelden en roepen dat je je met je eigen zaken moet bemoeien![]()
Zolang hij maar kan schuilen in de schaduw, hoeft er geen water te staan, voorzover ik weet.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:08 schreef gebakken-koekje het volgende:
We zijn er gisteravond nog langs gekomen en er staat gewoon helemaal geen water inderdaad, niet gezond en al helemaal niet met deze temperaturen lijkt mij.
Ik denk dat ze wel gaan eisen dat de man wat aan de voorzieningen voor het paard gaat doen. In ieder geval drinkwater en voer voor wanneer het buiten staat.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben benieuwd of de dierenbescherming hier wel wat aan kan doen als het paard er verder goed uit ziet. Als ik hier kijk zie ik wel minimumeisen staan voor het oppervlak van stallen, maar niet voor de wei. Er staat wel dat het 'moet', maar volgens mij is dat niet zo (vandaar ook het ontbreken van de minimumeisen daar). In dit document kun je foto's zien van dieren waarbij is ingegrepen. Als dit paard er goed uit ziet, is er volgens mij weinig dat ze kunnen.
Voer? In principe krijgt hij 's ochtends en 's avonds in de stal te eten, dus ik zie niet in waarom dat in de wei ook beschikbaar moet zijn. Tegen de verveling kan je hem hooi geven, maar met teveel biks heb je hem zo doodgevoerd. Bovendien eten de meeste paarden die ik ken hun biks gelijk op, dus daar kan je al helemaal niks mee bewijzen. Als het paard te mager is of er op een andere manier slecht uit ziet (zie mijn link) dan is bewezen dat hij te weinig verzorging krijgt. En water is voor zover ik weet dus ook niet verplicht, zie ook de link in mijn vorige post, daar staat het ook niet bij.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel gaan eisen dat de man wat aan de voorzieningen voor het paard gaat doen. In ieder geval drinkwater en voer voor wanneer het buiten staat.
Tsja over hoeveel voer een paard hoort te krijgen weet ik niets. Dus het zal wel kloppen wat je zegt. Ach we wachten het even af, misschien heeft het dier het idd niet zo slecht als het lijkt op het eerste gezicht.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:21 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Voer? In principe krijgt hij 's ochtends en 's avonds in de stal te eten, dus ik zie niet in waarom dat in de wei ook beschikbaar moet zijn. Tegen de verveling kan je hem hooi geven, maar met teveel biks heb je hem zo doodgevoerd. Bovendien eten de meeste paarden die ik ken hun biks gelijk op, dus daar kan je al helemaal niks mee bewijzen. Als het paard te mager is of er op een andere manier slecht uit ziet (zie mijn link) dan is bewezen dat hij te weinig verzorging krijgt. En water is voor zover ik weet dus ook niet verplicht, zie ook de link in mijn vorige post, daar staat het ook niet bij.
Omdat ik dat weet van de buren van de eigenaar, die zitten er ook mee maar hebben er nooit iets mee gedaan omdat ze geen buren ruzie willen, de dochter van die mensen heeft wel es aangeboden om er mee te rijden/lopen maar dat wilde die man absoluut niet hebben want mensen moesten bij zn paard uit de buurt blijven, hij kreeg genoeg beweging in zn "hok" hij hoefde niet verwend te worden dus nee ik ben er niet de hele dag maar als ik alle dingen bij elkaar op tel vind ik het gewoon een vaag en zielig verhaal voor het paardje. en over dat drinken als een paard niet WIL drinken is het wat anders maar wij hebben toch ook de hele dag beschikking over drinken en zeker met deze hitte, waarom een dier dan niet?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:28 schreef Elefes het volgende:
Het ligt er helemaal aan of het beest echt niet meer ruimte heeft dan dit om buiten te lopen; het is idd wel redelijk klein.
Voer zegt niets; paarden hoeven niet per-se gras te hebben (al is het wel beter voor ze; gras of hooi, voornamelijk ook tegen de verveling omdat ze er dan langer over doen voordat ze het op hebben). Mijn paard krijgt 's ochtends en 's avonds voer, dus het kan goed zijn dat hij wel gewoon goed gevoerd wordt. Misschien krijgt hij 's avonds in de stal ook wel hooi nog, dat weet je niet.
Water tjsa..Dat is een moeilijke. Die beesten kunnen wel wat hebben, en natuurlijk is het beter om ze wel drinken te geven overdag (vooral bij deze temperaturen), maar echt nodig denk ik niet, als ze 's avonds kunnen drinken als ze in de stal staan.
Ik heb mijn paard wel eens een halve/hele dag mee op wedstrijd, ook met dit warme weer, maar mooi dat hij het dan vertikt om wat te drinken hoor, dat doet hij als we weer thuis zijn.
Al met al vind ik het moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen zonder meer te weten.
Ik hoop dat je duidelijke foto's kunt maken van hoe het beestje er uit ziet, daar heb je veel meer aan.
En hoe weet je echt zeker dat er niet iemand meer komt om te rijden of te verzorgen? Je bent daar niet de hele dag.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:39 schreef Leintjeuh het volgende:
Tis een fjord denk ik, bedoel je er zo een?
[afbeelding]
Mee eens, zou ik ook doen, een belletje kan sowieso geen kwaad toch? En de Dierenbescherming weten wel aan wat voor voorwaarden de leefruimte van een paard moet voldoen.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 01:48 schreef EgelPrik het volgende:
Dierenbescherming bellen. Die kunnen een inspecteur langssturen. Doen hoor!
Dat vraag ik me zo vaak af van mensen met beesten.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:01 schreef gebakken-koekje het volgende:
wat ik me afvraag, wat doen zulke mensen met een paard? alleen om het hebben?![]()
Ja die van ons dus ook, hoe groter/ruimer hoe beter vandaar dat we ook niet goed wisten wat we dr mee moesten, IK zou op zo'n manier nooit een paard houden tenminstequote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Los van het feit dat ik never nooit een paard zou houden op dit oppervlak, maar goed, mijn criteria liggen vrij hoog, dat geef ik toe.
quote:Op maandag 12 juni 2006 21:26 schreef Omkron het volgende:
Zou je niet eens gaan praten met de eigenaar ipv. direct de dierenbescherming erbij te halen?
quote:"Ook mensen die in een isolement terechtkomen kunnen ongewild dierenleed veroorzaken. Zo hield een eenzame man voor de gezelligheid een berggeitje in zijn badkamer."
Ik denk dat dat voor deze man ook het probleem is maar zeker weten doe je het nooit.
Ik quote mezelf even, met hem praten is gewoon niet te doenquote:Op maandag 12 juni 2006 22:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
de eigenaar is een gehandicapte man en met hem praten heeft echt weinig nut, enige wat ie dan doet is schelden en roepen dat je je met je eigen zaken moet bemoeien![]()
En terecht. Kleinburgerlijk gedoe. Alsof je opeens je plaats naast God veilig stelt als je je opwerpt tot reddende engel der dierlijkheid. Je vreet toch ook elke avond je vlees op met goede smaak?quote:Op maandag 12 juni 2006 22:02 schreef gebakken-koekje het volgende:
Het dier komt er dus niet uit, er word niet op gereden, mee gelopen enz dat is 100% zeker de eigenaar is een gehandicapte man en met hem praten heeft echt weinig nut, enige wat ie dan doet is schelden en roepen dat je je met je eigen zaken moet bemoeien![]()
Neemt nog niet weg dat je een hele lieve huisvrouw bent met een goed moedergevoel. Je bent een schat!quote:
....quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:44 schreef gebakken-koekje het volgende:
* gebakken-koekje gaat hier verder al helemaal niet meer op in![]()
Dat kunnen wij wel vinden (en dat doen wij met onze beesten ook absoluut), dat wil niet zeggen dat de dierenbescherming op dat punt in kan grijpen, dus wanneer mensen weigeren om meer dan het minimale te doen. Die minimumeisen zijn er niet voor niets.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:52 schreef gebakken-koekje het volgende:
dieren verdienen meer dan het minimale
Ja, maar een boos of verveeld paard kan wel meer dan een stuk van een plank slopen. Believe me.quote:en het hek is aan de achterkant zeker wel gesloopt, is helemaal een stuk van de bovenste plank af
Ik neem aan dat je ook wel eens een aso hebt aangesproken omdat ie z'n valse herdershond enkel in de tuin liet schijten?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:52 schreef gebakken-koekje het volgende:
dus iemand die gehandicapt is mag alles zomaar doen? dieren verdienen meer dan het minimale, een paard hoort te kunnen rennen wanneer ie wil, een hond moet normaal uitgelaten worden, zo horen die dingen gewoon![]()
Ja, in dat geval zou ik hem ook met 1 hand in elkaar slaan, de hond veranderen in een poedel en zijn tuin opnieuw laten aanleggen. Ware het niet dat ik toevallig niet zo'n persoon kenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:54 schreef gebakken-koekje het volgende:
nee, maar als ik zo'n geval zou kennen zou ik het doen![]()
Nee hoor. Schrijf politieke partijen aan en start een lobby.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:01 schreef gebakken-koekje het volgende:
is het nou ZO raar dat ik het idoot vind dat mensen op deze manier paarden mogen houden????
Juist.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:02 schreef beestjuh het volgende:
Het is een Fjordenpaard, een heel robuust ras wat op een grazige wei heel snel dik en zelfs dodelijk ziek kan worden (koliek). Het is ook geen paard wat je zomaar uit zichzelf door een wei zal zien rennen. Verder staat het water hopelijk binnen, stilstaand water is een bron van insecten en bacterien dus als stromend water niet mogelijk is, is dat een betere oplossing. Zo te zien is er redelijk wat schaduw..
Ik durf te wedden dat God zich persoonlijk op je aftrekt, wat bent je toch voorbeeldig... Een echte aanwinst voor deze maatschappij ook.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:03 schreef gebakken-koekje het volgende:
*zuchtje* dat HEB ik gedaan en ik heb ook al gezegd dat ik dat gedaan heb![]()
Nee, vandaar dat jij het nodig vindt om God te zijn. Alles is wil en wet volgens jouw regels, en iedereen die zich daar niet aan houdt is een gehandicapte zondaar.quote:
Oeh een paard in nood, moet je daar niet gauw heen?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef gebakken-koekje het volgende:
ja tuurlijk ben ik god, wist je nog niet he![]()
Ik moest lachenquote:Op woensdag 14 juni 2006 00:01 schreef nietzman het volgende:
Kun jij hem niet in huis halen, Beestjuh? Ik kan nog wel ergens een paardentrailer regelen.
Hoe kan je rennen als je met 1 a 2 stappen al aan het eind bent?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:26 schreef Elefes het volgende:
en als ie echt zou willen rennen kan dat wel in dat stukje waar ie staat (al is het niet echt hard).
quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:01 schreef nietzman het volgende:
Kun jij hem niet in huis halen, Beestjuh? Ik kan nog wel ergens een paardentrailer regelen.
Zo op de foto's te zien valt dat nog wel mee, en als ze echt energie kwijt moeten, kunnen ze zelfs in hun stal nog een lekkere bok of sprong makenquote:Op woensdag 14 juni 2006 01:12 schreef TechXP het volgende:
[..]
Hoe kan je rennen als je met 1 a 2 stappen al aan het eind bent?
Ik wil het ook absoluut niet goedpraten, ik zou zelf een beestje ook niet zo neerzetten. Ik probeer het alleen wat te nuanceren, dat het volgens mij nog wel meevalt met "dierenmishandeling" of iets in die richting.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:26 schreef gebakken-koekje het volgende:
Nou echt geloof me hij kan NIET rennen daar, ook geen klein beetje, op de foto lijkt het zelfs nog GROTER dan het in werkelijkheid is. en ookal is het een oud diertje en rent hij niet veel meer, ALS hij nou nog es een keer gek wil doen moet dat toch kunnen?? Ik vind het nogal raar dat als een dier maar eten en drinken (waar ik nog steeds niet zeker van ben) krijgt dat ze hem maar neer mogen zetten waar ze willen, je kan een mens ook wel zn hele leven in een kamer van 3 bij 3 meter zetten en eten en drinken geven maar DAT mag dan opeens niet, mensen zouden es wat meer moeten kijken naar hoe een dier het ziet, niet naar het mag wettelijk dus ik doe het maar. Jammer dat er bljikbaar weinig aan te doen is hoor, ik blijf vinden dat het niet kan![]()
Hoe kom je erop, weleens in een bejaardentehuis geweest? Voor dieren zijn er notabene nog minimumeisen, minimumrechten so to say, zoveel koeien per hectare, kijk eens hoeveel mensen je op diezelfde hectare mag plempen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:26 schreef gebakken-koekje het volgende:
je kan een mens ook wel zn hele leven in een kamer van 3 bij 3 meter zetten en eten en drinken geven maar DAT mag dan opeens niet
Omdat kenners andere eisen stellen dan de wet. De wet stelt minimumeisen, kenners weten dat een beest over het algemeen blijer is in een grotere kooi/bench/wei etc. Het zijn gewoon twee verschillende standaarden.quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:34 schreef gebakken-koekje het volgende:
Maar wat ik dan niet snap, ik heb ook een hamster gehad en die moest in een enorme kooi volgens de kenners want een kleine kooi kon echt niet en inderdaad, mjin hamster was een stuk blijer in een grote kooi en als dat al zo is met zo'n klein beestje als een hamster is dat dan voor een groot dier als een paard niet helemaal het geval?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |