quote:Op zondag 11 juni 2006 21:38 schreef Furia het volgende:
Anders kun je voorstellen dat hij dat vloertje met zich meedraagt en er steeds in doet als hij er zelf gebruik van wil maken
Voor hetzelfde geld heeft de ex-bewoner wél meebetaald aan die wasmachine: dan komt het er dus op neer dat die kerel nu geen cent betaald. Dat soort dingen hoort de buurman volgens mij niet voor je te regelen, dus ik zou er niet instinken.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:46 schreef floopzz het volgende:
vloertje en lampen niet betalen, en hooguit bijv. maandelijks 2,50 of 5 euro betalen als je gebruik maakt van de wasmachine ofzo? Dat dan alleen als de wasmachine van die huisgenoot is, en niet als de wasmachine gewoon bij t huis hoort..
nou ja, wat mij dus dat nare gevoel is, is dat hij volgens mij dus blut is... hij is werkeloos en kwam gisteren (eergisteren gaf ie me dat lijstje) al vragen of ik eventueel alvast er een voorschotje voor had... ik ben zelf student en heb net al een vermogen gestopt in verf, behang etc, en dan komt ie doodleuk alvast vragen voor een voorschotje van iets waar ik sterk mijnt wijfels bij heb. maar is hier ook een rechtsgrond voor?!quote:Op zondag 11 juni 2006 21:55 schreef Jordy-B het volgende:
Niet betalen, idd...
Jij kunt niet aansprakelijk gesteld worden voor de openstaande rekeningen van de vorige bewoner en je hebt geen inspraak gehad over de aankopen... Staat dus geheel los van jou en daar hoef je dus ook niet aan bij te dragen. (Sterker nog, voor hetzelfde geld is het helemaal niet nieuw en is je huisgenoot gewoon blut)
Het is begrijpelijk dat je huisgenoot zich ietwat genaaid voelt door de vorige bewoner, maar da's niet jouw pakkie an...
en denk je dat ik er goed aan zou doen om naar informatie te vragen bij de huurcorporatie?quote:Op zondag 11 juni 2006 22:01 schreef Jordy-B het volgende:
Daar is vast geen rechtsgrond voor... jouw voorganger heeft immers ook niet betaald...
Ik denk niet dat het nodig is... Aangezien jouw voorganger ook niets heeft hoeven te betalen, zou ik het gewoon laten.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:02 schreef Jerruh het volgende:
[..]
en denk je dat ik er goed aan zou doen om naar informatie te vragen bij de huurcorporatie?
okay, ik hoop alleen niet dat er daardoor dan wringing ontstaat. hij kwam al naar mij toe, toen hij dat wilde aankaarten van: j-j-j-a mijn o-o-o-ouders vindein eigenlijk wel d-d-d-dat je mee moet b-b-b-betalen hieraan. straks heb ik boze kampers aan mijn deur...quote:Op zondag 11 juni 2006 22:02 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het nodig is... Aangezien jouw voorganger ook niets heeft hoeven te betalen, zou ik het gewoon laten.
Dat is maar net wat de afspraak is. In ieder geval voor de wasmachine. Het lijkt me niet rëeel om te betalen voor de vloer en lampen, maar als er geen afspraak is gemaakt over de wasmachine lijkt het me netjes als je daar een kleine maandelijkse bijdrage voor levert. Overigens is hij waarschijnlijk ook al blij als je op één ding ja zegt.quote:Op zondag 11 juni 2006 21:56 schreef longinus het volgende:
Dat soort zaken horen in de huur te zitten, niet betalen dus.
Jij bent toch niet degene die met zo'n onredelijk verzoek komt?quote:Op zondag 11 juni 2006 22:05 schreef Jerruh het volgende:
[..]
okay, ik hoop alleen niet dat er daardoor dan wringing ontstaat. hij kwam al naar mij toe, toen hij dat wilde aankaarten van: j-j-j-a mijn o-o-o-ouders vindein eigenlijk wel d-d-d-dat je mee moet b-b-b-betalen hieraan. straks heb ik boze kampers aan mijn deur...
nou ja, ik ben altijd vriendelijk en zeer zeker te vertrouwen, maar heb geen zin om onnodig voor dingen te betalen. kijk, an sich is het geen verkeerd persoon, hij is op zich wel vriendelijk enzo, maar als mensen op dag 1 al met dit soort dingen komen, ben ik de eerste die het niet zo enorm vertrouwt.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:10 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Jij bent toch niet degene die met zo'n onredelijk verzoek komt?
Het risico van z'n ouders aan de deur zou ik gewoon nemen... Je woont dan wel samen in één huis, maar je bent natuurlijk geen filantropische instelling.
Goh, zitten er toch nog nadelen aan de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:05 schreef Jerruh het volgende:
[..]
okay, ik hoop alleen niet dat er daardoor dan wringing ontstaat. hij kwam al naar mij toe, toen hij dat wilde aankaarten van: j-j-j-a mijn o-o-o-ouders vindein eigenlijk wel d-d-d-dat je mee moet b-b-b-betalen hieraan. straks heb ik boze kampers aan mijn deur...
nou ja, ik was sowieso al van plan om een kast te kopen om daar oud papier etc int e zetten, en om de gang te witten 9want die ziet er niet uit), en was daar ook niet vanplan om een rekening voor neer te leggen.quote:Op maandag 12 juni 2006 09:46 schreef MouseOver het volgende:
Ik zou er wel iets aan aan de wasmachine bijdragen. Ik denk dat hij gewoon hoog inzet en gewoon een poging waagt.
Voor de rest van de spullen: haal zelf ook wat. Dan staan jullie gelijk, en daarbij is het eigenlijk ook best redelijk iets bij te dragen aan gezamelijk leefgenot.
Schappelijk... ja, voor die kamper! Hij kan lachend incasseren.quote:Op maandag 12 juni 2006 09:40 schreef _Flash_ het volgende:
Het is wel zo schappelijk om iets bij te dragen.
Goed idee, maar dan mag je wel vet naar jezelf toerekenen. Doet hij tenslotte ook.quote:Zoek uit hoe oud het spul is, haal de afschrijving van de nieuwprijs (een vloer bv lijkt me na een paar jaar nog maar 20 procent waard, een wasmachine 40 procent schat ik), deel dat door het aantal huidige gebruikers en stel voor om jouw deel te betalen. Is heel redelijk en zal je niet meer dan een paar tientjes kosten.
Reken er ook op dat die kamper op 50/50 inzet, dus met minder niet snel blij zal zijn.quote:Hij blij, sfeer goed en jij blij dat het allemaal redelijk is verlopen.
quote:Op maandag 12 juni 2006 12:33 schreef Syrena het volgende:
Briefje teruggeven: MIJN ouders vinden dit dikke onzin En de rest van Fok! ook![]()
komt ie:quote:Op maandag 12 juni 2006 12:36 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Whehehe, vragen om alle aankoopbonnetjes om te bewijzen dat hij die kosten gemaakt heeft, dan de afschrijving regelen en inderdaad, zeggen dat je je eigen wasmachine ook wel wil installeren als je aan die van hem mee moet betalen.
Hoeveel vraagt hij eigenlijk?
nou ja, dacht ik ook al!quote:Op maandag 12 juni 2006 12:38 schreef Syrena het volgende:
Je kan 'm ook een folder van het CWI geven en aanbieden een cursus solliciteren voor 'm te regelen
En contractje opstellen en laten tekenen. Just in case hij over een paar maanden weer wat verzint als ie krap zitquote:Op maandag 12 juni 2006 12:41 schreef MouseOver het volgende:
50 euro geven en die kast neerzetten.
Voor 6 euro koop je een nieuw douchegordijn, voor 10 euro heb je een nieuwe lamp, voor 15 euro heb je een stukje zeil van 3 m2 en voor 150 euro kun je een tweedehands vrij nieuwe wasmachine kopen. Dus nee, je wenst niet te betalen voor deze ongein waar je ook geen beslissing in gehad hebt.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:40 schreef Jerruh het volgende:
[..]
komt ie:
45 euro voor de lampen (met een kapje)
20 euro voor douchegordijn
55 euro voor stukje vloer van in totaal 3 m2.
200 euro voor de wasmachine
en dat gedeeld door 2, dus 160 euro...
ik heb sowieso al gezegd dat ik er niet op inga, maar de dag erna kwam ie al vragen of ie een gedeelte al mocht hebben, omdat hij het nodig had...
En als ie eenmaal weet dat er wat te halen valt als ie maar zielig doetquote:Op maandag 12 juni 2006 12:42 schreef Jerruh het volgende:
[..]
nou ja, dacht ik ook al!. ik vind het best als iemand werkeloos kan zijn, maar ik heb echt totaal niet de behoefte aan iemand die constant om geld bij mij komt... vooral niet als je er bij wijze van spreke mee opgescheept zit...
tja, dacht ik ook.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:43 schreef Whoopsydaisy het volgende:
[..]
Voor 6 euro koop je een nieuw douchegordijn, voor 10 euro heb je een nieuwe lamp, voor 15 euro heb je een stukje zeil van 3 m2 en voor 150 euro kun je een tweedehands vrij nieuwe wasmachine kopen. Dus nee, je wenst niet te betalen voor deze ongein waar je ook geen beslissing in gehad hebt.
mjwa precies, kijk ik moet er nog wel even wonen, de locatie etc zijn perfect, maar ik wil niet elke maand met een kutgevoel zitten omdat ik de hele financiele situatie niet vertrouw. en nou schijnt het zo te zijn dat ie in het gebouw al redelijk bekend staat als ehm... kansloos en ik heb zelfs al dingen gehoord die mij niet echt zinnen (..) maar goed, verhalen... we zullen wel zien wat de toekomst zegt.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:44 schreef Syrena het volgende:
[..]
En als ie eenmaal weet dat er wat te halen valt als ie maar zielig doet![]()
Ik kan daar zelf ook heul slecht tegen, dus ik heb echt een zero-tolerance beleid wat geld geven aan wie dan ook. Zeker in zo'n geval als bij jou. Maar ik snap dat je de verhoudingen niet meteen scheef wil laten lopen, maar aan de andere kant is HIJ daar wel mee begonnen...
uiteraard duw 'm dat maar ff onder zijn neus.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:45 schreef Jerruh het volgende:
[..]
tja, dacht ik ook.
in mijn wooncontract staat dat als je weggaat en je laat dingen liggen, dat je dan niet een vergoeding mag vragen ervoor, dus kostenloze overdacht voor de volgende huurder. kan je deze situatie niet ook zo zien?
Omdat het ronduit bespottelijk is om in een huis met twee bewoners twee wasmachines te hebben. Je gaat ook geen extra vloer aanleggen waar jij dan alleen over mag lopen. Maar een wasmachine is gewoon vaak geregeld met een redelijke vergoeding.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:58 schreef deedeetee het volgende:
Die wasmachine slijt idd maar daarom is het mss wel verstandiger om daar maandelijks geld voor aan de kant te leggen om een nieuwe 2e handse te kopen.
En van die bedragen eheft hij de bonnetjes? Vind er nogal een luchtje aan zitten. Is er geen manier om er achter te komen of de vorige bewoner dit niet ook al betaald heeft? Of waarom niet?quote:Op maandag 12 juni 2006 12:40 schreef Jerruh het volgende:
[..]
komt ie:
45 euro voor de lampen (met een kapje)
20 euro voor douchegordijn
55 euro voor stukje vloer van in totaal 3 m2.
200 euro voor de wasmachine
en dat gedeeld door 2, dus 160 euro...
ik heb sowieso al gezegd dat ik er niet op inga, maar de dag erna kwam ie al vragen of ie een gedeelte al mocht hebben, omdat hij het nodig had...
Ja inderdaad, ik zou hem sowieso vragen of ie ff de rekeningen kan overhandigen. Die zouden dan ook gedateerd moeten zijn van een hele tijd terug. Zonder bonnetjes zou ik al sowieso nooit iets betalen.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
En van die bedragen eheft hij de bonnetjes? Vind er nogal een luchtje aan zitten. Is er geen manier om er achter te komen of de vorige bewoner dit niet ook al betaald heeft? Of waarom niet?
Ik zou 't in ieder geval melden ja.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:02 schreef Jerruh het volgende:
[..]
en denk je dat ik er goed aan zou doen om naar informatie te vragen bij de huurcorporatie?
Uiteraard ik bedoelde dan ook als deze kapot gaat heb je geld nodig om de helft van de nieuwe te betalen. Intussen gebruik je gewoon deze die er al staat en waarvan je de helft hebt geerfd van je voorganger.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:08 schreef mgerben het volgende:
[..]
Omdat het ronduit bespottelijk is om in een huis met twee bewoners twee wasmachines te hebben.
in principe is het zo dat als je gebruik maakt van de wasmachine dat hij daar ook geld per keer gebruik er voor kan vragen, de vloer en het douchegordijn zijn denk ik geen verplichtingen voor jequote:Op zondag 11 juni 2006 21:31 schreef Jerruh het volgende:
ja, ik wist even niet hoe ik dit topic moest noemen, maar goed, hier komt dan de uitleg.
ik woon sinds 1 juni in het catharinahuis in eindhoven. ik woon in principe semi-zelfstandig, dus mijn eigen woonruimte, eigen keuken, alleen de gang, doucheruimte en toilet deel ik met 1 ander persoon. hierdoor is GWE ook gedeeld, maar dat even terzijde.
nou kreeg ik meteen de dag erna van mijn nieuwe huisgenoot, die er overigens al anderhalf jaar zit, een briefje met de mededeling dat hij de vraag had of ik eventueel een gedeelte van de bijkomende kosten wilde betalen. dit kwam neer op het volgende:
toen hij er in ging en 1 andere huisgenoot had, had ie 2 lampen gekocht en opgehangen. ook had hij in de gang een parketje met ondervloer gelegd en in de douche een gordijn gehangen. In die tijd heeft die toenmalige medebewoner er niet aan meebetaald. dus na nog een huisbewoner, die weigerde mee te betalen toen hij dat briefje kreeg, kwam ik in dat appartement.
nou het volgende: die vloer ligt er al een tijd, evenals de lampen, douchegordijn etc. al een hele tijd voordat ik er in kwam. toch vind hij dat ik de helft van dat alles moet betalen, omdat ik er mede van gebruik maak. ik heb hier een naar voorgevoel over, omdat ten eerste die spullen al een hele tijd daar zijn aangebracht zonder dat ik daar invloed op had, ik ben er immers nog maar iets meer dan een week. wie weet wat ik hiermee moet? is hij in zijn recht om mij egdeeltelijk voor die kosten op te laten draaien?
daarbij vroeg hij ook of ik de helft van de kosten van de wasmachine (aanschaf) wilde betalen,t erwijl dat ding daar ook al en hele tijd staat. ik wil dat sowieso niet, aangezien we dan mede-eigenaren zouden zijn en er dan mot komt over de eigendomsrechten en ook om het feit dat ik ook daarbij helemaal geen invloed heb gehad op de keuze....
ik vind dit eerlijk gezegd allemaal merkwaardig en wilde vragen of mensen hier soortgelijke ervaringen mee hebben gehad of dat mensen weten wat ik het beste kan doen, welk recht (qua weigeren betaling) ik hierbij heb etc....
Ja, stel je voor zegquote:Op maandag 12 juni 2006 18:45 schreef Furia het volgende:
Ik zou trouwens ook niet betalen voor het gebruik van de wasmachine. Voor het zelfde geld hebben hij en de vorige bewoner die samen aangeschaft. Dan zou hij via jou zijn deel weer terugverdienen? Dacht het niet!
Zoiets zit normaal gesproken uitdrukkelijk in de huur inbegrepen. Nee dus.quote:Het staat er en is gemeenschappelijk, dus je kunt er gewoon gebruik van maken. Je betaald immers ook al voor water en elektriciteit!
Dit weten we wel :quote:Op maandag 12 juni 2006 18:59 schreef MouseOver het volgende:
Zoiets zit normaal gesproken uitdrukkelijk in de huur inbegrepen. Nee dus.
Ik vind dus dat dat wel van toepassing is hierquote:in mijn wooncontract staat dat als je weggaat en je laat dingen liggen, dat je dan niet een vergoeding mag vragen ervoor, dus kostenloze overdacht voor de volgende huurder. kan je deze situatie niet ook zo zien?
precies:Pquote:Op maandag 12 juni 2006 18:33 schreef Waxxer het volgende:
Ja idd, komt dat douchegordijn uit de PC Hooft?
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:32 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik heb trouwens wel eens geweigert om mijn wasmachine nog te delen nadat de helft van mijn handdoeken 'verdwenen' in de kast van mijn bovenbuurmeisje. Je hebt natuurlijk wel een probleem als je buurmand besluit dat jij geen gebruik mag maken van de wasmachine maar zo hoog zal het wel niet oplopen, denk ik.
quote:Op zondag 11 juni 2006 21:31 schreef Jerruh het volgende:
ik heb hier een naar voorgevoel over!
Daar zou ik maar mee uitkijken als ik jou was. 50% eigenaar betekent namelijk ook voor 50% aansprakelijk voor reparatiekosten als die komen. Geen idee, maar wie weet hebben we het het hier over een oud barrel wasmachientje.... Voor 200 euro koop je een nieuwe die met een beetje mazzel 3-4 jaar mee gaat. Lata hij het rambam krijgen met dat ding van um.quote:Op maandag 19 juni 2006 02:47 schreef petre86 het volgende:
als je nou kan achterhalen of de vorige huurder(s) betaald hebben..
is dat zo, dan zijn die dingen volgens jouw contract al 50% jouw eigendom
nee totaal nietquote:Op maandag 19 juni 2006 03:30 schreef dfr0st het volgende:
Ik zou eerst aan de verhuurder vragen van wie die wasmachine is. Verder is een vergoeding een goede optie als hij blijkt van hem te zijn. Als hij dan over 3 weken opeens kapot is ben je niet opeens 100 euro armer.
Voor de rest helemaal niks betalen, aangezien je verhuurder voor zulke kosten moet opdraaien.
Ik ben trouwens wel benieuwd hoe die gang van 90 euro eruit ziet. Vooral met die slechte muren.
En die verhalen van andere bewoners, luister goed! Die zullen je een hoop ellende besparen.
edit-
Is dit het?
Wel een mooie lokatie, geen last van stratumseind?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |