abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 juni 2006 @ 21:31:14 #1
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38761159
ja, ik wist even niet hoe ik dit topic moest noemen, maar goed, hier komt dan de uitleg.

ik woon sinds 1 juni in het catharinahuis in eindhoven. ik woon in principe semi-zelfstandig, dus mijn eigen woonruimte, eigen keuken, alleen de gang, doucheruimte en toilet deel ik met 1 ander persoon. hierdoor is GWE ook gedeeld, maar dat even terzijde.

nou kreeg ik meteen de dag erna van mijn nieuwe huisgenoot, die er overigens al anderhalf jaar zit, een briefje met de mededeling dat hij de vraag had of ik eventueel een gedeelte van de bijkomende kosten wilde betalen. dit kwam neer op het volgende:

toen hij er in ging en 1 andere huisgenoot had, had ie 2 lampen gekocht en opgehangen. ook had hij in de gang een parketje met ondervloer gelegd en in de douche een gordijn gehangen. In die tijd heeft die toenmalige medebewoner er niet aan meebetaald. dus na nog een huisbewoner, die weigerde mee te betalen toen hij dat briefje kreeg, kwam ik in dat appartement.

nou het volgende: die vloer ligt er al een tijd, evenals de lampen, douchegordijn etc. al een hele tijd voordat ik er in kwam. toch vind hij dat ik de helft van dat alles moet betalen, omdat ik er mede van gebruik maak. ik heb hier een naar voorgevoel over, omdat ten eerste die spullen al een hele tijd daar zijn aangebracht zonder dat ik daar invloed op had, ik ben er immers nog maar iets meer dan een week. wie weet wat ik hiermee moet? is hij in zijn recht om mij egdeeltelijk voor die kosten op te laten draaien?

daarbij vroeg hij ook of ik de helft van de kosten van de wasmachine (aanschaf) wilde betalen,t erwijl dat ding daar ook al en hele tijd staat. ik wil dat sowieso niet, aangezien we dan mede-eigenaren zouden zijn en er dan mot komt over de eigendomsrechten en ook om het feit dat ik ook daarbij helemaal geen invloed heb gehad op de keuze....

ik vind dit eerlijk gezegd allemaal merkwaardig en wilde vragen of mensen hier soortgelijke ervaringen mee hebben gehad of dat mensen weten wat ik het beste kan doen, welk recht (qua weigeren betaling) ik hierbij heb etc....
put
your
clothes
on!
pi_38761277
Het is natuurlijk belachelijk dat hij wilt dat je de helft betaald. Dat moet je sowieso niet doen. Ik zelf ben van mening dat als je niet deel hebt uitgemaakt van het beslissingsproces je niks hoeft te betalen.
Het is/was een investering van de oude bewoners dus laten die het maar ophoesten. Als er nu een lamp of een nieuwe vloer nodig is dan lijkt het me helder dat je daar dan aan mee moet betalen. Eerder niet.

En anders had hij ermee moeten komen voordat je het huis inging. Dan had jij er rekening mee kunnen houden.
  zondag 11 juni 2006 @ 21:38:03 #3
107521 Furia
snoopy weer
pi_38761390
Idd, mooi niet betalen. Het zegt toch ook al wat dat de vorige bewoner(s) niet mee wilden doen? Daar had hij het destijds mee moeten overleggen en idd misschien samen moeten betalen. Misschien waren zij het er niet mee eens en wilde hij het wel: dan heeft hij op eigen initiatief gehandeld en moet hij ook maar alleen betalen. Anders kun je voorstellen dat hij dat vloertje met zich meedraagt en er steeds in doet als hij er zelf gebruik van wil maken
pi_38761454
quote:
Op zondag 11 juni 2006 21:38 schreef Furia het volgende:
Anders kun je voorstellen dat hij dat vloertje met zich meedraagt en er steeds in doet als hij er zelf gebruik van wil maken
  zondag 11 juni 2006 @ 21:46:18 #5
77511 floopzz
feeling a bit floopy
pi_38761674
vloertje en lampen niet betalen, en hooguit bijv. maandelijks 2,50 of 5 euro betalen als je gebruik maakt van de wasmachine ofzo? Dat dan alleen als de wasmachine van die huisgenoot is, en niet als de wasmachine gewoon bij t huis hoort..
*snucks*
  zondag 11 juni 2006 @ 21:51:53 #6
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38761895
precies alleen gefingeerde afschrijving wasmachine.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 11 juni 2006 @ 21:51:56 #7
107521 Furia
snoopy weer
pi_38761897
quote:
Op zondag 11 juni 2006 21:46 schreef floopzz het volgende:
vloertje en lampen niet betalen, en hooguit bijv. maandelijks 2,50 of 5 euro betalen als je gebruik maakt van de wasmachine ofzo? Dat dan alleen als de wasmachine van die huisgenoot is, en niet als de wasmachine gewoon bij t huis hoort..
Voor hetzelfde geld heeft de ex-bewoner wél meebetaald aan die wasmachine: dan komt het er dus op neer dat die kerel nu geen cent betaald. Dat soort dingen hoort de buurman volgens mij niet voor je te regelen, dus ik zou er niet instinken.
pi_38762019
1 tip: die gast naast je, en dat wisten de vorige bewoners ook.
pi_38762039
Niet betalen, idd...

Jij kunt niet aansprakelijk gesteld worden voor de openstaande rekeningen van de vorige bewoner en je hebt geen inspraak gehad over de aankopen... Staat dus geheel los van jou en daar hoef je dus ook niet aan bij te dragen. (Sterker nog, voor hetzelfde geld is het helemaal niet nieuw en is je huisgenoot gewoon blut )

Het is begrijpelijk dat je huisgenoot zich ietwat genaaid voelt door de vorige bewoner, maar da's niet jouw pakkie an...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_38762086
Dat soort zaken horen in de huur te zitten, niet betalen dus.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zondag 11 juni 2006 @ 21:59:58 #11
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38762220
quote:
Op zondag 11 juni 2006 21:55 schreef Jordy-B het volgende:
Niet betalen, idd...

Jij kunt niet aansprakelijk gesteld worden voor de openstaande rekeningen van de vorige bewoner en je hebt geen inspraak gehad over de aankopen... Staat dus geheel los van jou en daar hoef je dus ook niet aan bij te dragen. (Sterker nog, voor hetzelfde geld is het helemaal niet nieuw en is je huisgenoot gewoon blut )

Het is begrijpelijk dat je huisgenoot zich ietwat genaaid voelt door de vorige bewoner, maar da's niet jouw pakkie an...
nou ja, wat mij dus dat nare gevoel is, is dat hij volgens mij dus blut is... hij is werkeloos en kwam gisteren (eergisteren gaf ie me dat lijstje) al vragen of ik eventueel alvast er een voorschotje voor had... ik ben zelf student en heb net al een vermogen gestopt in verf, behang etc, en dan komt ie doodleuk alvast vragen voor een voorschotje van iets waar ik sterk mijnt wijfels bij heb. maar is hier ook een rechtsgrond voor?!

@ ARKON, hoe bedoel je?! is dit een sterke hint om naar mijn buurman (die me voerigens wel erg relaxed lijkt) te stappen? . .
put
your
clothes
on!
pi_38762273
Daar is vast geen rechtsgrond voor... jouw directe voorganger heeft immers ook niet betaald aan de rekeningen die de bewoner daarvoor open heeft laten staan...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zondag 11 juni 2006 @ 22:02:10 #13
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38762310
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:01 schreef Jordy-B het volgende:
Daar is vast geen rechtsgrond voor... jouw voorganger heeft immers ook niet betaald...
en denk je dat ik er goed aan zou doen om naar informatie te vragen bij de huurcorporatie?
put
your
clothes
on!
pi_38762344
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:02 schreef Jerruh het volgende:

[..]

en denk je dat ik er goed aan zou doen om naar informatie te vragen bij de huurcorporatie?
Ik denk niet dat het nodig is... Aangezien jouw voorganger ook niets heeft hoeven te betalen, zou ik het gewoon laten.

Je kan aangeven dat je best bereid bent om mee te betalen aan aankopen in de toekomst, maar dat je niet wenst op te draaien voor aankopen die gedaan zijn voordat jij daar woonde.
  zondag 11 juni 2006 @ 22:05:05 #15
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38762420
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:02 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het nodig is... Aangezien jouw voorganger ook niets heeft hoeven te betalen, zou ik het gewoon laten.
okay, ik hoop alleen niet dat er daardoor dan wringing ontstaat. hij kwam al naar mij toe, toen hij dat wilde aankaarten van: j-j-j-a mijn o-o-o-ouders vindein eigenlijk wel d-d-d-dat je mee moet b-b-b-betalen hieraan. straks heb ik boze kampers aan mijn deur...
put
your
clothes
on!
pi_38762423
quote:
Op zondag 11 juni 2006 21:56 schreef longinus het volgende:
Dat soort zaken horen in de huur te zitten, niet betalen dus.
Dat is maar net wat de afspraak is. In ieder geval voor de wasmachine. Het lijkt me niet rëeel om te betalen voor de vloer en lampen, maar als er geen afspraak is gemaakt over de wasmachine lijkt het me netjes als je daar een kleine maandelijkse bijdrage voor levert. Overigens is hij waarschijnlijk ook al blij als je op één ding ja zegt.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_38762624
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:05 schreef Jerruh het volgende:

[..]

okay, ik hoop alleen niet dat er daardoor dan wringing ontstaat. hij kwam al naar mij toe, toen hij dat wilde aankaarten van: j-j-j-a mijn o-o-o-ouders vindein eigenlijk wel d-d-d-dat je mee moet b-b-b-betalen hieraan. straks heb ik boze kampers aan mijn deur...
Jij bent toch niet degene die met zo'n onredelijk verzoek komt?

Het risico van z'n ouders aan de deur zou ik gewoon nemen... Je woont dan wel samen in één huis, maar je bent natuurlijk geen filantropische instelling.
  zondag 11 juni 2006 @ 22:14:33 #18
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38762760
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Jij bent toch niet degene die met zo'n onredelijk verzoek komt?

Het risico van z'n ouders aan de deur zou ik gewoon nemen... Je woont dan wel samen in één huis, maar je bent natuurlijk geen filantropische instelling.
nou ja, ik ben altijd vriendelijk en zeer zeker te vertrouwen, maar heb geen zin om onnodig voor dingen te betalen. kijk, an sich is het geen verkeerd persoon, hij is op zich wel vriendelijk enzo, maar als mensen op dag 1 al met dit soort dingen komen, ben ik de eerste die het niet zo enorm vertrouwt.
put
your
clothes
on!
pi_38763060
Onzin inderdaad. Waarom betalen voor iets wat er al jaren ligt en waar jij geen gebruik van maakt (niet vrijwillig).

Met die wasmachine is het anders, die gebruik jij natuurlijk wel (die gast kan ook zeggen dat jij er vanaf moet blijven). Ik zou daarvoor inderdaad 'huur' betalen. Geef iets van 40 euro per jaar. Hij blij dat ie' weer 40 euro heeft en jij blij dat je kan wassen.
pi_38763754
jij hebt toch niets te maken met wat hij in het verleden gedaan heeft, en gaat hij dit briefje ook weer aan de volgende bewoner geven. lijkt me niet dat je daar aan mee moet doen
  maandag 12 juni 2006 @ 00:12:46 #21
144541 zwelgje81
http://forum.fok.nl/topic/8562
pi_38766943
Riekt idd naar snel en makkelijk aan geld komen
pi_38767178
Niet betalen. Wasmachine heb je ook niets mee te maken. Uiteraard wel betalen voor gebruik (naar redelijkheid), mits niet verdisconteerd in huurprijs. Rechtsgrond = afwezig.
pi_38767271
Als je er al op ingaat dan moet de prijs wel in verhouding staan tot de waarde van het goed,een vloerbedekking die daar al jaren ligt is door afschrijving praktisch niet meer waard,die wasmachine wel,zag dat je aan een redelijke prijs wil bijdrage maar dat ook het eigendom dan vast moet worden gelegd zodat hij bij verhuizing niet de wasmachine kan meenemen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_38771428
quote:
Op zondag 11 juni 2006 22:05 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Goh, zitten er toch nog nadelen aan de vrijheid van meningsuiting.
Zijn ouders mogen dat wel vinden, feit is dat:

- vorige huurder dit gewoon geweigerd heeft
- je geen inspraak hebt gehad in de keuze (en kosten) van wasmachine, vloer en lampen. Misschien had jij thuis nog wel een wasmachien staan, en moet je nu meebetalen aan die van hem?
- krijg jij dat geld ook weer terug als je eruit gaat? Don't think so.

Kort gezegd: Begrijpelijk dat hij probeert de helft van zijn kosten terug te krijgen, maar hij heeft geen poot om op te staan. Het spul ligt er. Dat soort dingen overleg je samen met de bewoners voordat je het koopt; niet achteraf met andere huurders.

Jij kunt gewoon stellen dat die spullen er waren toen jij in het huis kwam. Dat betekent dat de vorige huurders dit onderling geregeld hebben. Die spullen liggen er dus gewoon voor jouw gebruikt.
Wat nog wel kan is dat een vertrekkende huurder met jou een afrekening maakt. Maar dat is niet gebeurd. Dan is voor jou de kous af.
Als er nu één huurder is die achteraf nog iets met jou wil regelen: Sorry, zo werkt het echt niet.
  maandag 12 juni 2006 @ 09:40:55 #25
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_38771589
Het is wel zo schappelijk om iets bij te dragen.
Zoek uit hoe oud het spul is, haal de afschrijving van de nieuwprijs (een vloer bv lijkt me na een paar jaar nog maar 20 procent waard, een wasmachine 40 procent schat ik), deel dat door het aantal huidige gebruikers en stel voor om jouw deel te betalen. Is heel redelijk en zal je niet meer dan een paar tientjes kosten.

Hij blij, sfeer goed en jij blij dat het allemaal redelijk is verlopen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 12 juni 2006 @ 09:41:57 #26
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_38771604
Alleen kleine bijdrage leveren voor het gebruik van de wasmachine, voor de rest gaat hij maar met zijn balletjes spelen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  maandag 12 juni 2006 @ 09:46:16 #27
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38771677
Ik zou er wel iets aan aan de wasmachine bijdragen. Ik denk dat hij gewoon hoog inzet en gewoon een poging waagt.

Voor de rest van de spullen: haal zelf ook wat. Dan staan jullie gelijk, en daarbij is het eigenlijk ook best redelijk iets bij te dragen aan gezamelijk leefgenot.
Vampire Romance O+
  maandag 12 juni 2006 @ 11:43:36 #28
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38774431
quote:
Op maandag 12 juni 2006 09:46 schreef MouseOver het volgende:
Ik zou er wel iets aan aan de wasmachine bijdragen. Ik denk dat hij gewoon hoog inzet en gewoon een poging waagt.

Voor de rest van de spullen: haal zelf ook wat. Dan staan jullie gelijk, en daarbij is het eigenlijk ook best redelijk iets bij te dragen aan gezamelijk leefgenot.
nou ja, ik was sowieso al van plan om een kast te kopen om daar oud papier etc int e zetten, en om de gang te witten 9want die ziet er niet uit), en was daar ook niet vanplan om een rekening voor neer te leggen.
put
your
clothes
on!
pi_38775678
quote:
Op maandag 12 juni 2006 09:40 schreef _Flash_ het volgende:
Het is wel zo schappelijk om iets bij te dragen.
Schappelijk... ja, voor die kamper! Hij kan lachend incasseren.

Bedenk wel dat:
- Het spul op dit moment al 2e hands is
- TS geen inspraak heeft gehad in de aanschaf, dus moet betalen wat iemand anders bepaald heeft
- Alles in principe met de vorige bewoner geregeld is. Dat dit niet lukte is jammer voor de kamper!! Maar dat is niet TS' probleem!
quote:
Zoek uit hoe oud het spul is, haal de afschrijving van de nieuwprijs (een vloer bv lijkt me na een paar jaar nog maar 20 procent waard, een wasmachine 40 procent schat ik), deel dat door het aantal huidige gebruikers en stel voor om jouw deel te betalen. Is heel redelijk en zal je niet meer dan een paar tientjes kosten.
Goed idee, maar dan mag je wel vet naar jezelf toerekenen. Doet hij tenslotte ook.
quote:
Hij blij, sfeer goed en jij blij dat het allemaal redelijk is verlopen.
Reken er ook op dat die kamper op 50/50 inzet, dus met minder niet snel blij zal zijn.
pi_38775800
Briefje teruggeven: MIJN ouders vinden dit dikke onzin En de rest van Fok! ook

Ik zou niet betalen. Hij heeft m.i. juridisch geen poot om op te staan. Ik heb bv. wel de laminaat overgekocht van de vorige huurders, had ik dat niet gewild dan hadden ze 'm mooi kunnen oprapen.

Wat de wasmachine betreft, gewoon zeggen dat je bij je ouders de was doet, wachten tot ie eens weg is en dan snel wassen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_38775854
ik zou een eigen douchegorden en lampjes gaan gebruiken
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
  maandag 12 juni 2006 @ 12:36:00 #32
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38775866
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:33 schreef Syrena het volgende:
Briefje teruggeven: MIJN ouders vinden dit dikke onzin En de rest van Fok! ook
Vampire Romance O+
pi_38775867
Whehehe, vragen om alle aankoopbonnetjes om te bewijzen dat hij die kosten gemaakt heeft, dan de afschrijving regelen en inderdaad, zeggen dat je je eigen wasmachine ook wel wil installeren als je aan die van hem mee moet betalen.

Hoeveel vraagt hij eigenlijk?
pi_38775923
Je kan 'm ook een folder van het CWI geven en aanbieden een cursus solliciteren voor 'm te regelen
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 12 juni 2006 @ 12:40:32 #35
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38775979
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:36 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Whehehe, vragen om alle aankoopbonnetjes om te bewijzen dat hij die kosten gemaakt heeft, dan de afschrijving regelen en inderdaad, zeggen dat je je eigen wasmachine ook wel wil installeren als je aan die van hem mee moet betalen.

Hoeveel vraagt hij eigenlijk?
komt ie:

45 euro voor de lampen (met een kapje)
20 euro voor douchegordijn
55 euro voor stukje vloer van in totaal 3 m2.
200 euro voor de wasmachine

en dat gedeeld door 2, dus 160 euro...

ik heb sowieso al gezegd dat ik er niet op inga, maar de dag erna kwam ie al vragen of ie een gedeelte al mocht hebben, omdat hij het nodig had...
put
your
clothes
on!
  maandag 12 juni 2006 @ 12:41:18 #36
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38776002
50 euro geven en die kast neerzetten.
Vampire Romance O+
  maandag 12 juni 2006 @ 12:42:23 #37
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38776039
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:38 schreef Syrena het volgende:
Je kan 'm ook een folder van het CWI geven en aanbieden een cursus solliciteren voor 'm te regelen
nou ja, dacht ik ook al! . ik vind het best als iemand werkeloos kan zijn, maar ik heb echt totaal niet de behoefte aan iemand die constant om geld bij mij komt... vooral niet als je er bij wijze van spreke mee opgescheept zit...
put
your
clothes
on!
pi_38776048
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:41 schreef MouseOver het volgende:
50 euro geven en die kast neerzetten.
En contractje opstellen en laten tekenen. Just in case hij over een paar maanden weer wat verzint als ie krap zit
pi_38776078
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:40 schreef Jerruh het volgende:

[..]

komt ie:

ik heb sowieso al gezegd dat ik er niet op inga, maar de dag erna kwam ie al vragen of ie een gedeelte al mocht hebben, omdat hij het nodig had...
Voor 6 euro koop je een nieuw douchegordijn, voor 10 euro heb je een nieuwe lamp, voor 15 euro heb je een stukje zeil van 3 m2 en voor 150 euro kun je een tweedehands vrij nieuwe wasmachine kopen. Dus nee, je wenst niet te betalen voor deze ongein waar je ook geen beslissing in gehad hebt.
pi_38776095
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:42 schreef Jerruh het volgende:

[..]

nou ja, dacht ik ook al! . ik vind het best als iemand werkeloos kan zijn, maar ik heb echt totaal niet de behoefte aan iemand die constant om geld bij mij komt... vooral niet als je er bij wijze van spreke mee opgescheept zit...
En als ie eenmaal weet dat er wat te halen valt als ie maar zielig doet
Ik kan daar zelf ook heul slecht tegen, dus ik heb echt een zero-tolerance beleid wat geld geven aan wie dan ook. Zeker in zo'n geval als bij jou. Maar ik snap dat je de verhoudingen niet meteen scheef wil laten lopen, maar aan de andere kant is HIJ daar wel mee begonnen...
  maandag 12 juni 2006 @ 12:45:13 #41
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38776118
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:43 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Voor 6 euro koop je een nieuw douchegordijn, voor 10 euro heb je een nieuwe lamp, voor 15 euro heb je een stukje zeil van 3 m2 en voor 150 euro kun je een tweedehands vrij nieuwe wasmachine kopen. Dus nee, je wenst niet te betalen voor deze ongein waar je ook geen beslissing in gehad hebt.
tja, dacht ik ook.
in mijn wooncontract staat dat als je weggaat en je laat dingen liggen, dat je dan niet een vergoeding mag vragen ervoor, dus kostenloze overdacht voor de volgende huurder. kan je deze situatie niet ook zo zien?
put
your
clothes
on!
  maandag 12 juni 2006 @ 12:46:47 #42
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38776162
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:44 schreef Syrena het volgende:

[..]

En als ie eenmaal weet dat er wat te halen valt als ie maar zielig doet
Ik kan daar zelf ook heul slecht tegen, dus ik heb echt een zero-tolerance beleid wat geld geven aan wie dan ook. Zeker in zo'n geval als bij jou. Maar ik snap dat je de verhoudingen niet meteen scheef wil laten lopen, maar aan de andere kant is HIJ daar wel mee begonnen...
mjwa precies, kijk ik moet er nog wel even wonen, de locatie etc zijn perfect, maar ik wil niet elke maand met een kutgevoel zitten omdat ik de hele financiele situatie niet vertrouw. en nou schijnt het zo te zijn dat ie in het gebouw al redelijk bekend staat als ehm... kansloos en ik heb zelfs al dingen gehoord die mij niet echt zinnen (..) maar goed, verhalen... we zullen wel zien wat de toekomst zegt.
put
your
clothes
on!
  maandag 12 juni 2006 @ 12:50:24 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_38776283
Ik zou er niet op in gaan, hij heeft er gewoon geen enkel recht op.
Ik kan me voorstellen dat je je er ongemakkelijk bij voelt om nu nee te zeggen. Maar stel je voor dat hij je als een gemakkelijk melkkoetje gaan zien en vaker met dit soort zaken aankomt ?
Ik vind 't hele gedoe nogal merkwaardig, geld vragen terwijl jij dus niks met de aanschaf vandoen hebt gehad.......
. Als de wasmachine van hem is kun je voorstellen een redelijk bedrag voor 't gebruik daarvan te betalen. Méér hoef je niet te doen.

Zoals een andere usere ook al opmerkt is de rekening ook nog 'ns belachelijk hoog.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 12 juni 2006 @ 12:53:04 #44
78780 deedeetee
pi_38776360
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:45 schreef Jerruh het volgende:

[..]

tja, dacht ik ook.
in mijn wooncontract staat dat als je weggaat en je laat dingen liggen, dat je dan niet een vergoeding mag vragen ervoor, dus kostenloze overdacht voor de volgende huurder. kan je deze situatie niet ook zo zien?
uiteraard duw 'm dat maar ff onder zijn neus.
hoef je dus eigenlijk ook niet voor de wasmachine te betalen, bij nader inzien maar niet doen dus
  maandag 12 juni 2006 @ 12:54:38 #45
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38776408
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:14:41 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 12 juni 2006 @ 12:58:00 #46
78780 deedeetee
pi_38776488
Die wasmachine slijt idd maar daarom is het mss wel verstandiger om daar maandelijks geld voor aan de kant te leggen om een nieuwe 2e handse te kopen.
En als deze gast echt zo aan grond zit verkoopt hij mss brutaalweg de wasmachine en dan ????
  maandag 12 juni 2006 @ 13:02:44 #47
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_38776603
Je kan ook voorstellen om een nieuw potje te maken voor toekomstige aanschaffen. Als iedere bewoner daar maandelijks een paar euro in doet heb je geen gezeik met uitkopen van verhuizende bewoners, iedereen betaalt naar hoe lang hij/zij gebruik maakt van de gezamelijke spullen en heb je een handige buffer om nieuwe dingen te kopen.

Oftewel gooi dit eens in de groep en deel hem mee dat hij de eerste termijn ASAP dient te voldoen aan jou. (Jij beheert natuurlijk dit potje)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_38776749
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:58 schreef deedeetee het volgende:
Die wasmachine slijt idd maar daarom is het mss wel verstandiger om daar maandelijks geld voor aan de kant te leggen om een nieuwe 2e handse te kopen.
Omdat het ronduit bespottelijk is om in een huis met twee bewoners twee wasmachines te hebben. Je gaat ook geen extra vloer aanleggen waar jij dan alleen over mag lopen. Maar een wasmachine is gewoon vaak geregeld met een redelijke vergoeding.
Overigens is 200 euri geen slechte prijs voor een wasmachine. Het argument dat jij hem goedkoper had kunnen vinden als je eerst 2 jaar fulltime op marktplaats had gezocht vind ik dan niet meer houdbaar.

Wel mag deze kamper dan ff reageren op die regel in het contract van TS, waar in staat dat alles gewoon kosteloos overgaat - wat ook de normale gang van zaken is.

Niet betalen!!! Ook niet om de lieve vrede te bewaren.
Maak maar direct duidelijk wat jullie onderlinge relatie is: Jullie wonen in hetzelfde huis. Je betaalt wat je verplicht bent. Dat is het. Jij bent geen flappentap of filantropische instelling! En je gaat al helemaal niet betalen als je huisgenoot problemen heeft met het innen van openstaande rekeningen.
Ik zou hem lekker doorverwijzen naar de huurder waarmee hij dit had moeten regelen. Dit is gewoon helemaal jouw probleem niet.

Btw ik krijg bij die prijslijst
50 euro
20 euro
200 euro

echt het gevoel dat TS mede-eigenaar van die spullen wordt. Hoe zit dat als zij uit huis gaat??? Krijgt ze dat dan terug? Toch niet van die kamper, want die heeft nu al geen geld!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 13:13:06 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38776874
Wie zegt jou dat de vorige bewoners inderdaad niet hebben meebetaald?

Ik zou hooguit een bijdrage voor het gebruik van de wasmachine betalen (als je daar daadwerkelijk gebruik van maakt) maar meer ook niet. Die andere spullen waren al aanwezig. Niet jouw pakkie-an.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 12 juni 2006 @ 13:15:01 #50
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_38776929
Het enige wat je kan doen is elke maand een paar euro bij 'm droppen voor het gebruik van die wasmachine. De rest moet niet en had de verhuurder zelfs moeten doen omdat het de zgn. algemene ruimte is. Je medebewoner is dus stom bezig geweest en ziet jou als een naieve melkkoe. Gelijk afkappen dit soort zaken anders wordt het van kwaad tot erger.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
  maandag 12 juni 2006 @ 13:15:20 #51
119235 Bad_Moon_Rising
Maak het beest in me los
pi_38776938
Ik vraag me af waarom hij dit niet via de huurbaas geregeld heeft. Als er inderdaad spullen voor gemeenschappelijk gebruik gekocht moesten worden had hij dit beter via de huurbaas kunnen doen zodat deze dit bij de andere huurders had kunnen verrekenen.
Mijn advies: neem contact op met je huurbaas om te kijken wat hij hiervan vindt !
pi_38776943
als hij niet wil dat je tegen een vergoeding de wasmachine kan gebruiken (let erop dat je je waspoeder in je kamer bewaard om gejat te voorkomen), dan moet jij er dus ook een kwijt kunnen, er is vaak maar 1 aansluiting. Jij kan hem daar niet neerzetten, hij ook niet
pi_38778077
Het is al honderd keer gezegd, maar omdat je een beetje weifelt: NIET DOEN.

Echt, je hoeft hier absoluut niet voor te betalen. Ik krijg de indruk dat je dat zelf ook wel vindt, maar dat je je een beetje zorgen maakt om de onderlinge verhoudingen. Gewoon niet druk maken, heel vriendelijk en zonder ruzie maar wel heel erg duidelijk zeggen dat jij niets te maken hebt met spullen die voor jouw tijd zijn aangeschaft (dat is nl. ook zo).
Als je wil kun je een kleine (echt kleine!) bijdrage per jaar geven voor het gebruik van de wasmachine.
Als hij moeilijk zou gaan doen (wat ik niet denk trouwens... vaak proberen mensen je gewoon even uit, even kijken hoe gek je iemand kunt krijgen. Als jij heel standvastig en zelfverzekerd overkomt, druipt ie wel af)... maar áls hij dus moeilijk zou doen, zou ik hem even glashard met z'n neus op de feiten drukken.
  • Hij moet niet bij jou zijn, maar bij de vorige bewoners.
  • Jij hebt namelijk geen inspraak gehad over de aanschaf
  • Zonder bonnetjes is het sowieso een belachelijk idee dat jij ook maar een cent zou betalen
  • De helft van de nieuwwaarde is hoe dan ook belachelijk, aangezien de spullen al een tijd in gebruik zijn, en jij niet mede-eigenaar wordt (je mag het spul niet meenemen als je verhuist).

Succes!
  • pi_38778331
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 12:40 schreef Jerruh het volgende:

[..]

komt ie:

En van die bedragen eheft hij de bonnetjes? Vind er nogal een luchtje aan zitten. Is er geen manier om er achter te komen of de vorige bewoner dit niet ook al betaald heeft? Of waarom niet?
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      maandag 12 juni 2006 @ 18:15:49 #55
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_38785009
    De wasmachine, mits je die ook echt gaat gebruiken, kan ik me dan nog IETS bij voorstellen (maar nooit 50-50) maar de vloer en die lampen? Ja daaag. Had ie dat maar moeten zeggen toen je er in trok. Sowieso staat ie niet in zijn recht. Dan moet ie ze maar weghalen en samen met jou nieuwe kopen

En ach, als die vorige bewoner er gewoond heeft zonder dat ie voor die dingen had betaald, waarom zou jij dat dan wel moeten doen? Die vorige is er ook mee weggekomen (voor zover je van "wegkomen" kan spreken).
    L'Amour menaçant:
    Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
      maandag 12 juni 2006 @ 18:16:57 #56
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_38785040
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 14:07 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

En van die bedragen eheft hij de bonnetjes? Vind er nogal een luchtje aan zitten. Is er geen manier om er achter te komen of de vorige bewoner dit niet ook al betaald heeft? Of waarom niet?
    Ja inderdaad, ik zou hem sowieso vragen of ie ff de rekeningen kan overhandigen. Die zouden dan ook gedateerd moeten zijn van een hele tijd terug. Zonder bonnetjes zou ik al sowieso nooit iets betalen.

Het ruikt allemaal een beetje naar een student met een krappe kas.
    L'Amour menaçant:
      maandag 12 juni 2006 @ 18:19:54 #57
    61661 Ang3l
    The Right Kinda Wrong
    pi_38785117
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 22:02 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Ik zou 't in ieder geval melden ja.
    Hij staat absoluut niet in z'n recht, jij wel. maar als ie zo bij iedere nieuwe bewoner geld heeft proberen te vangen... Wie zegt idd dat die vorige bewoner echt niet betaald heeft? En die eerste bewoner?
    L'Amour menaçant:
    pi_38785143
    mocht je dit betalen heb je net zoveel recht om de hele mikmak inclusief vloer mee te nemen als hij Ook wel leuk
    Skanky Shizzle #1
    pi_38785401
    Niks betalen!!! Hij moet eerder geld eisen van ex-bewoner waarmee hij een deal om al die dingen had gesloten. Eventueel voor wasmachine wel als je het gebruikt dan. Maar wat zijn dit voor oplichtingspraktijken als ik al die bedragen zo lees. Douchegordijn 20 euro
    pi_38785508
    Ja idd, komt dat douchegordijn uit de PC Hooft?

Maar idd niet betalen, en idd via de huisbaas een bepaald bedrag per maand om e gebruiken, want om nou nooit die machine te kunnen gebruiken... En als je dat, zonder te betalen, wél doet, komt dat de sfeer niet echt ten goede... Ik zou de verhuurder inschakelen in deze kwestie, en dan wel in goed overleg met je medebewoners, en vooral niet achter hun rug om.
      maandag 12 juni 2006 @ 18:38:14 #61
    78780 deedeetee
    pi_38785667
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 13:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

Omdat het ronduit bespottelijk is om in een huis met twee bewoners twee wasmachines te hebben.
    Uiteraard ik bedoelde dan ook als deze kapot gaat heb je geld nodig om de helft van de nieuwe te betalen. Intussen gebruik je gewoon deze die er al staat en waarvan je de helft hebt geerfd van je voorganger.
    pi_38785805
    Woningcoöp. helpt iig als de bewoners er onderling niet uitkomen!
      maandag 12 juni 2006 @ 18:45:13 #63
    107521 Furia
    snoopy weer
    pi_38785889
    Ik zou trouwens ook niet betalen voor het gebruik van de wasmachine. Voor het zelfde geld hebben hij en de vorige bewoner die samen aangeschaft. Dan zou hij via jou zijn deel weer terugverdienen? Dacht het niet! Het staat er en is gemeenschappelijk, dus je kunt er gewoon gebruik van maken. Je betaald immers ook al voor water en elektriciteit!
      maandag 12 juni 2006 @ 18:45:43 #64
    132170 TheaterMaMa
    levenskunstenaar
    pi_38785910
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 21:31 schreef Jerruh het volgende:
    ja, ik wist even niet hoe ik dit topic moest noemen, maar goed, hier komt dan de uitleg.

ik woon sinds 1 juni in het catharinahuis in eindhoven. ik woon in principe semi-zelfstandig, dus mijn eigen woonruimte, eigen keuken, alleen de gang, doucheruimte en toilet deel ik met 1 ander persoon. hierdoor is GWE ook gedeeld, maar dat even terzijde.

nou kreeg ik meteen de dag erna van mijn nieuwe huisgenoot, die er overigens al anderhalf jaar zit, een briefje met de mededeling dat hij de vraag had of ik eventueel een gedeelte van de bijkomende kosten wilde betalen. dit kwam neer op het volgende:

toen hij er in ging en 1 andere huisgenoot had, had ie 2 lampen gekocht en opgehangen. ook had hij in de gang een parketje met ondervloer gelegd en in de douche een gordijn gehangen. In die tijd heeft die toenmalige medebewoner er niet aan meebetaald. dus na nog een huisbewoner, die weigerde mee te betalen toen hij dat briefje kreeg, kwam ik in dat appartement.

nou het volgende: die vloer ligt er al een tijd, evenals de lampen, douchegordijn etc. al een hele tijd voordat ik er in kwam. toch vind hij dat ik de helft van dat alles moet betalen, omdat ik er mede van gebruik maak. ik heb hier een naar voorgevoel over, omdat ten eerste die spullen al een hele tijd daar zijn aangebracht zonder dat ik daar invloed op had, ik ben er immers nog maar iets meer dan een week. wie weet wat ik hiermee moet? is hij in zijn recht om mij egdeeltelijk voor die kosten op te laten draaien?

daarbij vroeg hij ook of ik de helft van de kosten van de wasmachine (aanschaf) wilde betalen,t erwijl dat ding daar ook al en hele tijd staat. ik wil dat sowieso niet, aangezien we dan mede-eigenaren zouden zijn en er dan mot komt over de eigendomsrechten en ook om het feit dat ik ook daarbij helemaal geen invloed heb gehad op de keuze....

ik vind dit eerlijk gezegd allemaal merkwaardig en wilde vragen of mensen hier soortgelijke ervaringen mee hebben gehad of dat mensen weten wat ik het beste kan doen, welk recht (qua weigeren betaling) ik hierbij heb etc....
    in principe is het zo dat als je gebruik maakt van de wasmachine dat hij daar ook geld per keer gebruik er voor kan vragen, de vloer en het douchegordijn zijn denk ik geen verplichtingen voor je
    Niet naar wat men is wordt men beoordeeld, maar naar wat men schijnt
      maandag 12 juni 2006 @ 18:59:22 #65
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_38786293
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 18:45 schreef Furia het volgende:
    Ik zou trouwens ook niet betalen voor het gebruik van de wasmachine. Voor het zelfde geld hebben hij en de vorige bewoner die samen aangeschaft. Dan zou hij via jou zijn deel weer terugverdienen? Dacht het niet!
    Ja, stel je voor zeg
    quote:
    Het staat er en is gemeenschappelijk, dus je kunt er gewoon gebruik van maken. Je betaald immers ook al voor water en elektriciteit!
    Zoiets zit normaal gesproken uitdrukkelijk in de huur inbegrepen. Nee dus.
    Vampire Romance O+
      maandag 12 juni 2006 @ 19:06:31 #66
    78780 deedeetee
    pi_38786545
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 18:59 schreef MouseOver het volgende:

Zoiets zit normaal gesproken uitdrukkelijk in de huur inbegrepen. Nee dus.
    Dit weten we wel :
    quote:
    Ik vind dus dat dat wel van toepassing is hier
      maandag 12 juni 2006 @ 19:27:31 #67
    25342 krn176
    moeilijke denkwijze
    pi_38787264
    niet betalen en er gewoon geen gebruik van maken...
    Ik heb zelf hier een simpel douchegordijntje hangen van 10 euro.
    voor 6 euro heb je 2,5 m2 standaard studentenlaminaat
    en de wasmachine is jouw zorg niet... je gebruikt hem niet.

je hoeft hem maar 1 ding te vertellen: ik doe het niet.
    en als die dan moeilijk gaat doen dan kun je hem op dat deel van je huurcontract wijzen of gewoon negeren.
    keep up the good work!
      maandag 12 juni 2006 @ 19:36:15 #68
    25342 krn176
    moeilijke denkwijze
    pi_38787685
    quote:
    Op maandag 12 juni 2006 18:33 schreef Waxxer het volgende:
    Ja idd, komt dat douchegordijn uit de PC Hooft?
    precies:P
    douchegoordijn van 20 euro... m'n schatting van max 10 euro is misschien nog te hoog... zo'n ding is hoogstens 3 euro waard
    keep up the good work!
      maandag 12 juni 2006 @ 20:26:34 #69
    44760 Nachtdier
    Heeft usericon gejat!
    pi_38789451
    Ik vind wel dat die 'kamper'' lef heeft..
    Zeker als je bedenkt dat de spullen reeds aanwezig waren voor jij er woonde, en ie al bij de vorige huurders ook al incassopogingen gedaan heeft...
    Amaranta is een dropmuts!
    "Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
      maandag 12 juni 2006 @ 20:55:14 #70
    16466 BloodhoundFromHell
    ---------------------
    pi_38790543
    zeg dat je niet meebetaalt en als hij het er niet mee eens is de boel er maar uit moet slopen.
    (__/)
    (='.'=)
    (")_(")
    pi_38802803
    Ik heb trouwens wel eens geweigert om mijn wasmachine nog te delen nadat de helft van mijn handdoeken 'verdwenen' in de kast van mijn bovenbuurmeisje. Je hebt natuurlijk wel een probleem als je buurmand besluit dat jij geen gebruik mag maken van de wasmachine maar zo hoog zal het wel niet oplopen, denk ik.
      dinsdag 13 juni 2006 @ 08:40:54 #72
    40458 -chefke-
    nu met extra zegels
    pi_38802901
    quote:
    Op dinsdag 13 juni 2006 08:32 schreef Whoopsydaisy het volgende:
    Ik heb trouwens wel eens geweigert om mijn wasmachine nog te delen nadat de helft van mijn handdoeken 'verdwenen' in de kast van mijn bovenbuurmeisje. Je hebt natuurlijk wel een probleem als je buurmand besluit dat jij geen gebruik mag maken van de wasmachine maar zo hoog zal het wel niet oplopen, denk ik.
    als hij dat doet dan brent de TS een x bedrag op zijn deel van de energie rekening in mindering.
    pi_38804156
    quote:
    Op zondag 11 juni 2006 21:31 schreef Jerruh het volgende:
    ik heb hier een naar voorgevoel over!
    Huh?
    pi_38991812
    als je nou kan achterhalen of de vorige huurder(s) betaald hebben..
    is dat zo, dan zijn die dingen volgens jouw contract al 50% jouw eigendom
    dag
    pi_38991895
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 02:47 schreef petre86 het volgende:
    als je nou kan achterhalen of de vorige huurder(s) betaald hebben..
    is dat zo, dan zijn die dingen volgens jouw contract al 50% jouw eigendom
    Daar zou ik maar mee uitkijken als ik jou was. 50% eigenaar betekent namelijk ook voor 50% aansprakelijk voor reparatiekosten als die komen. Geen idee, maar wie weet hebben we het het hier over een oud barrel wasmachientje.... Voor 200 euro koop je een nieuwe die met een beetje mazzel 3-4 jaar mee gaat. Lata hij het rambam krijgen met dat ding van um.
    ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
    pi_38992035
    Ik zou eerst aan de verhuurder vragen van wie die wasmachine is. Verder is een vergoeding een goede optie als hij blijkt van hem te zijn. Als hij dan over 3 weken opeens kapot is ben je niet opeens 100 euro armer.
    Voor de rest helemaal niks betalen, aangezien je verhuurder voor zulke kosten moet opdraaien.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe die gang van 90 euro eruit ziet. Vooral met die slechte muren.

En die verhalen van andere bewoners, luister goed! Die zullen je een hoop ellende besparen.

edit-
    Is dit het?
    Wel een mooie lokatie, geen last van stratumseind?
    x
      dinsdag 20 juni 2006 @ 18:01:11 #77
    42530 Jerruh
    I'm rocking one leg!
    pi_39042988
    quote:
    Op maandag 19 juni 2006 03:30 schreef dfr0st het volgende:
    Ik zou eerst aan de verhuurder vragen van wie die wasmachine is. Verder is een vergoeding een goede optie als hij blijkt van hem te zijn. Als hij dan over 3 weken opeens kapot is ben je niet opeens 100 euro armer.
    Voor de rest helemaal niks betalen, aangezien je verhuurder voor zulke kosten moet opdraaien.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe die gang van 90 euro eruit ziet. Vooral met die slechte muren.

En die verhalen van andere bewoners, luister goed! Die zullen je een hoop ellende besparen.

edit-
    Is dit het?
    Wel een mooie lokatie, geen last van stratumseind?
    nee totaal niet

maar goed, het loopt uit de hand met hem, overlast, smerigheid, etc etc.... het is niet ehct leuk meer iig...
    put
    your
    clothes
    on!
    pi_39046882
    ai, das klote

Al contact gehad met je verhuurder over hem? Ik weet niet of het mogelijk is als je weg wilt om gemaakte kosten op de verhuurder te verhalen omdat dit een onleefbare situatie is.
    x
    pi_39047257
    pff dat is wel goed klote. toch jammer dat je je huisgenoten vaak niet voor het uitkiezen hebt .
      dinsdag 20 juni 2006 @ 20:15:39 #80
    100857 lordmedelo
    ondergedoken
    pi_39047650
    Je bedoelt toch niet het nieuwe Catharinahuis midden in de stad hè?
    Ik snap die combi kamper/werkeloze/A-locatie niet helemaal eigenlijk.

Verder, wat iedereen hier al zegt, niet betalen. 't Jong heeft geen poot om op te staan, en als je hij moeilijk doet bel je de achterburen (CWI) even
    Een toevallige passant, wordt soms ineens irritant.
    pi_39047846
    Hij probeert je te naaien.

Lekker met de winst op strijken.
    pi_39346500
    Voor de geinteresseerden, het verhaal gaat hier verder:

ik zit gewoon te rillen hier
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')