abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 juni 2006 @ 09:41:57 #26
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_38771604
Alleen kleine bijdrage leveren voor het gebruik van de wasmachine, voor de rest gaat hij maar met zijn balletjes spelen.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  maandag 12 juni 2006 @ 09:46:16 #27
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38771677
Ik zou er wel iets aan aan de wasmachine bijdragen. Ik denk dat hij gewoon hoog inzet en gewoon een poging waagt.

Voor de rest van de spullen: haal zelf ook wat. Dan staan jullie gelijk, en daarbij is het eigenlijk ook best redelijk iets bij te dragen aan gezamelijk leefgenot.
Vampire Romance O+
  maandag 12 juni 2006 @ 11:43:36 #28
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38774431
quote:
Op maandag 12 juni 2006 09:46 schreef MouseOver het volgende:
Ik zou er wel iets aan aan de wasmachine bijdragen. Ik denk dat hij gewoon hoog inzet en gewoon een poging waagt.

Voor de rest van de spullen: haal zelf ook wat. Dan staan jullie gelijk, en daarbij is het eigenlijk ook best redelijk iets bij te dragen aan gezamelijk leefgenot.
nou ja, ik was sowieso al van plan om een kast te kopen om daar oud papier etc int e zetten, en om de gang te witten 9want die ziet er niet uit), en was daar ook niet vanplan om een rekening voor neer te leggen.
put
your
clothes
on!
pi_38775678
quote:
Op maandag 12 juni 2006 09:40 schreef _Flash_ het volgende:
Het is wel zo schappelijk om iets bij te dragen.
Schappelijk... ja, voor die kamper! Hij kan lachend incasseren.

Bedenk wel dat:
- Het spul op dit moment al 2e hands is
- TS geen inspraak heeft gehad in de aanschaf, dus moet betalen wat iemand anders bepaald heeft
- Alles in principe met de vorige bewoner geregeld is. Dat dit niet lukte is jammer voor de kamper!! Maar dat is niet TS' probleem!
quote:
Zoek uit hoe oud het spul is, haal de afschrijving van de nieuwprijs (een vloer bv lijkt me na een paar jaar nog maar 20 procent waard, een wasmachine 40 procent schat ik), deel dat door het aantal huidige gebruikers en stel voor om jouw deel te betalen. Is heel redelijk en zal je niet meer dan een paar tientjes kosten.
Goed idee, maar dan mag je wel vet naar jezelf toerekenen. Doet hij tenslotte ook.
quote:
Hij blij, sfeer goed en jij blij dat het allemaal redelijk is verlopen.
Reken er ook op dat die kamper op 50/50 inzet, dus met minder niet snel blij zal zijn.
pi_38775800
Briefje teruggeven: MIJN ouders vinden dit dikke onzin En de rest van Fok! ook

Ik zou niet betalen. Hij heeft m.i. juridisch geen poot om op te staan. Ik heb bv. wel de laminaat overgekocht van de vorige huurders, had ik dat niet gewild dan hadden ze 'm mooi kunnen oprapen.

Wat de wasmachine betreft, gewoon zeggen dat je bij je ouders de was doet, wachten tot ie eens weg is en dan snel wassen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_38775854
ik zou een eigen douchegorden en lampjes gaan gebruiken
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
  maandag 12 juni 2006 @ 12:36:00 #32
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38775866
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:33 schreef Syrena het volgende:
Briefje teruggeven: MIJN ouders vinden dit dikke onzin En de rest van Fok! ook
Vampire Romance O+
pi_38775867
Whehehe, vragen om alle aankoopbonnetjes om te bewijzen dat hij die kosten gemaakt heeft, dan de afschrijving regelen en inderdaad, zeggen dat je je eigen wasmachine ook wel wil installeren als je aan die van hem mee moet betalen.

Hoeveel vraagt hij eigenlijk?
pi_38775923
Je kan 'm ook een folder van het CWI geven en aanbieden een cursus solliciteren voor 'm te regelen
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 12 juni 2006 @ 12:40:32 #35
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38775979
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:36 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Whehehe, vragen om alle aankoopbonnetjes om te bewijzen dat hij die kosten gemaakt heeft, dan de afschrijving regelen en inderdaad, zeggen dat je je eigen wasmachine ook wel wil installeren als je aan die van hem mee moet betalen.

Hoeveel vraagt hij eigenlijk?
komt ie:

45 euro voor de lampen (met een kapje)
20 euro voor douchegordijn
55 euro voor stukje vloer van in totaal 3 m2.
200 euro voor de wasmachine

en dat gedeeld door 2, dus 160 euro...

ik heb sowieso al gezegd dat ik er niet op inga, maar de dag erna kwam ie al vragen of ie een gedeelte al mocht hebben, omdat hij het nodig had...
put
your
clothes
on!
  maandag 12 juni 2006 @ 12:41:18 #36
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38776002
50 euro geven en die kast neerzetten.
Vampire Romance O+
  maandag 12 juni 2006 @ 12:42:23 #37
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38776039
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:38 schreef Syrena het volgende:
Je kan 'm ook een folder van het CWI geven en aanbieden een cursus solliciteren voor 'm te regelen
nou ja, dacht ik ook al! . ik vind het best als iemand werkeloos kan zijn, maar ik heb echt totaal niet de behoefte aan iemand die constant om geld bij mij komt... vooral niet als je er bij wijze van spreke mee opgescheept zit...
put
your
clothes
on!
pi_38776048
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:41 schreef MouseOver het volgende:
50 euro geven en die kast neerzetten.
En contractje opstellen en laten tekenen. Just in case hij over een paar maanden weer wat verzint als ie krap zit
pi_38776078
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:40 schreef Jerruh het volgende:

[..]

komt ie:

45 euro voor de lampen (met een kapje)
20 euro voor douchegordijn
55 euro voor stukje vloer van in totaal 3 m2.
200 euro voor de wasmachine

en dat gedeeld door 2, dus 160 euro...

ik heb sowieso al gezegd dat ik er niet op inga, maar de dag erna kwam ie al vragen of ie een gedeelte al mocht hebben, omdat hij het nodig had...
Voor 6 euro koop je een nieuw douchegordijn, voor 10 euro heb je een nieuwe lamp, voor 15 euro heb je een stukje zeil van 3 m2 en voor 150 euro kun je een tweedehands vrij nieuwe wasmachine kopen. Dus nee, je wenst niet te betalen voor deze ongein waar je ook geen beslissing in gehad hebt.
pi_38776095
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:42 schreef Jerruh het volgende:

[..]

nou ja, dacht ik ook al! . ik vind het best als iemand werkeloos kan zijn, maar ik heb echt totaal niet de behoefte aan iemand die constant om geld bij mij komt... vooral niet als je er bij wijze van spreke mee opgescheept zit...
En als ie eenmaal weet dat er wat te halen valt als ie maar zielig doet
Ik kan daar zelf ook heul slecht tegen, dus ik heb echt een zero-tolerance beleid wat geld geven aan wie dan ook. Zeker in zo'n geval als bij jou. Maar ik snap dat je de verhoudingen niet meteen scheef wil laten lopen, maar aan de andere kant is HIJ daar wel mee begonnen...
  maandag 12 juni 2006 @ 12:45:13 #41
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38776118
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:43 schreef Whoopsydaisy het volgende:

[..]

Voor 6 euro koop je een nieuw douchegordijn, voor 10 euro heb je een nieuwe lamp, voor 15 euro heb je een stukje zeil van 3 m2 en voor 150 euro kun je een tweedehands vrij nieuwe wasmachine kopen. Dus nee, je wenst niet te betalen voor deze ongein waar je ook geen beslissing in gehad hebt.
tja, dacht ik ook.
in mijn wooncontract staat dat als je weggaat en je laat dingen liggen, dat je dan niet een vergoeding mag vragen ervoor, dus kostenloze overdacht voor de volgende huurder. kan je deze situatie niet ook zo zien?
put
your
clothes
on!
  maandag 12 juni 2006 @ 12:46:47 #42
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_38776162
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:44 schreef Syrena het volgende:

[..]

En als ie eenmaal weet dat er wat te halen valt als ie maar zielig doet
Ik kan daar zelf ook heul slecht tegen, dus ik heb echt een zero-tolerance beleid wat geld geven aan wie dan ook. Zeker in zo'n geval als bij jou. Maar ik snap dat je de verhoudingen niet meteen scheef wil laten lopen, maar aan de andere kant is HIJ daar wel mee begonnen...
mjwa precies, kijk ik moet er nog wel even wonen, de locatie etc zijn perfect, maar ik wil niet elke maand met een kutgevoel zitten omdat ik de hele financiele situatie niet vertrouw. en nou schijnt het zo te zijn dat ie in het gebouw al redelijk bekend staat als ehm... kansloos en ik heb zelfs al dingen gehoord die mij niet echt zinnen (..) maar goed, verhalen... we zullen wel zien wat de toekomst zegt.
put
your
clothes
on!
  maandag 12 juni 2006 @ 12:50:24 #43
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_38776283
Ik zou er niet op in gaan, hij heeft er gewoon geen enkel recht op.
Ik kan me voorstellen dat je je er ongemakkelijk bij voelt om nu nee te zeggen. Maar stel je voor dat hij je als een gemakkelijk melkkoetje gaan zien en vaker met dit soort zaken aankomt ?
Ik vind 't hele gedoe nogal merkwaardig, geld vragen terwijl jij dus niks met de aanschaf vandoen hebt gehad.......
. Als de wasmachine van hem is kun je voorstellen een redelijk bedrag voor 't gebruik daarvan te betalen. Méér hoef je niet te doen.

Zoals een andere usere ook al opmerkt is de rekening ook nog 'ns belachelijk hoog.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 12 juni 2006 @ 12:53:04 #44
78780 deedeetee
pi_38776360
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:45 schreef Jerruh het volgende:

[..]

tja, dacht ik ook.
in mijn wooncontract staat dat als je weggaat en je laat dingen liggen, dat je dan niet een vergoeding mag vragen ervoor, dus kostenloze overdacht voor de volgende huurder. kan je deze situatie niet ook zo zien?
uiteraard duw 'm dat maar ff onder zijn neus.
hoef je dus eigenlijk ook niet voor de wasmachine te betalen, bij nader inzien maar niet doen dus
  maandag 12 juni 2006 @ 12:54:38 #45
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_38776408
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 81% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 11:14:41 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 12 juni 2006 @ 12:58:00 #46
78780 deedeetee
pi_38776488
Die wasmachine slijt idd maar daarom is het mss wel verstandiger om daar maandelijks geld voor aan de kant te leggen om een nieuwe 2e handse te kopen.
En als deze gast echt zo aan grond zit verkoopt hij mss brutaalweg de wasmachine en dan ????
  maandag 12 juni 2006 @ 13:02:44 #47
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_38776603
Je kan ook voorstellen om een nieuw potje te maken voor toekomstige aanschaffen. Als iedere bewoner daar maandelijks een paar euro in doet heb je geen gezeik met uitkopen van verhuizende bewoners, iedereen betaalt naar hoe lang hij/zij gebruik maakt van de gezamelijke spullen en heb je een handige buffer om nieuwe dingen te kopen.

Oftewel gooi dit eens in de groep en deel hem mee dat hij de eerste termijn ASAP dient te voldoen aan jou. (Jij beheert natuurlijk dit potje)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_38776749
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:58 schreef deedeetee het volgende:
Die wasmachine slijt idd maar daarom is het mss wel verstandiger om daar maandelijks geld voor aan de kant te leggen om een nieuwe 2e handse te kopen.
Omdat het ronduit bespottelijk is om in een huis met twee bewoners twee wasmachines te hebben. Je gaat ook geen extra vloer aanleggen waar jij dan alleen over mag lopen. Maar een wasmachine is gewoon vaak geregeld met een redelijke vergoeding.
Overigens is 200 euri geen slechte prijs voor een wasmachine. Het argument dat jij hem goedkoper had kunnen vinden als je eerst 2 jaar fulltime op marktplaats had gezocht vind ik dan niet meer houdbaar.

Wel mag deze kamper dan ff reageren op die regel in het contract van TS, waar in staat dat alles gewoon kosteloos overgaat - wat ook de normale gang van zaken is.

Niet betalen!!! Ook niet om de lieve vrede te bewaren.
Maak maar direct duidelijk wat jullie onderlinge relatie is: Jullie wonen in hetzelfde huis. Je betaalt wat je verplicht bent. Dat is het. Jij bent geen flappentap of filantropische instelling! En je gaat al helemaal niet betalen als je huisgenoot problemen heeft met het innen van openstaande rekeningen.
Ik zou hem lekker doorverwijzen naar de huurder waarmee hij dit had moeten regelen. Dit is gewoon helemaal jouw probleem niet.

Btw ik krijg bij die prijslijst
50 euro
20 euro
200 euro

echt het gevoel dat TS mede-eigenaar van die spullen wordt. Hoe zit dat als zij uit huis gaat??? Krijgt ze dat dan terug? Toch niet van die kamper, want die heeft nu al geen geld!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 juni 2006 @ 13:13:06 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_38776874
Wie zegt jou dat de vorige bewoners inderdaad niet hebben meebetaald?

Ik zou hooguit een bijdrage voor het gebruik van de wasmachine betalen (als je daar daadwerkelijk gebruik van maakt) maar meer ook niet. Die andere spullen waren al aanwezig. Niet jouw pakkie-an.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 12 juni 2006 @ 13:15:01 #50
32680 LaZZ
I choose not to choose
pi_38776929
Het enige wat je kan doen is elke maand een paar euro bij 'm droppen voor het gebruik van die wasmachine. De rest moet niet en had de verhuurder zelfs moeten doen omdat het de zgn. algemene ruimte is. Je medebewoner is dus stom bezig geweest en ziet jou als een naieve melkkoe. Gelijk afkappen dit soort zaken anders wordt het van kwaad tot erger.
Was dat nou een zielige poging om grappig te zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')