abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38830889
Gewoon allemaal morgen bevallen, LLL-dames (incl LadyS met meldplicht )

Wat een nare droom Moonah Dat moet je vannacht maar beter doen

Nikki, volgende keer misschien aangeven wat jij bij een controle verwacht en dat je wat teleurgesteld was? Ze hebben blijkbaar niet voldoende uitgelegd waarom het anders ging dan jij verwacht had, jammer. Maar bij de volgende controle mag je vast wel naar 't hartje luisteren.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:45:18 #202
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38831039
LadyS, ze vragen ook naar harde buiken hoor. Moet jij nou morgen ook weer dan?
Ik mag me om 08.15 al melden. Léon is dus uit logeren vanavond.
Krijg ctg en controle, we zien het wel weer.
Mens, jij ook al meldplicht. Wat leuk joh. Wel snel gegaan toch nog vind je niet?

Dus mensen, morgenochtend ben ik er niet. Als ik me meld zal het 's middags zijn denk ik.
Als je niet lacht, ben je dood.
  Milf dinsdag 13 juni 2006 @ 22:55:36 #203
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_38831570
Ik zie ineens dat seven wonders op mijn verjaardag is uitgerekend
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_38831855
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:45 schreef dutchie het volgende:
LadyS, ze vragen ook naar harde buiken hoor. Moet jij nou morgen ook weer dan?
Ik mag me om 08.15 al melden. Léon is dus uit logeren vanavond.
Krijg ctg en controle, we zien het wel weer.
Mens, jij ook al meldplicht. Wat leuk joh. Wel snel gegaan toch nog vind je niet?

Dus mensen, morgenochtend ben ik er niet. Als ik me meld zal het 's middags zijn denk ik.
Nee, ik hoef morgen dus niet, 21 juni pas weer. (er zaten gewoon 2 weken tussen de afspraken ) Daarom eigenlijk ook mijn vraag of het iets is wat ik even door moet bellen ofzo.
Ja, het is echt snel gegaan veel sneller dan verwacht
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:02:48 #205
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38832001
Ik zou wel even bellen LadyS. Je kunt het in ieder geval even melden en dan hoor je wel wat zij er van vinden. Een uurtje in het ziekenhuis kan heel geruststellend werken (en je koelt er goed af )

Ik heb sinds vorige week elke week meldplicht bij de VK Alsof ik niets anders te doen heb tijdens mijn verlof
Lekker douchen!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:05:48 #206
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_38832153
Moonah! Je laat die nare dromen maar achterwege. Je krijgt een jongetje!!! Sinds wanneer wist je dat?

Voor de vrouwen on top of the list: Succes he!!! Vannacht koelt het af + 's nachts komen de meeste babies = nu goeie tijd om te starten met

Ik ben vanochtend weer naar de vk geweest. Alles is ok, baarmoeder is al op de hoogte van de navel etc etc... De hele dag als ik me bewogen heb volgen er lieve kleine schopjes. Ik ben hartstikke verliefd!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_38832328
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:24 schreef Xanthe het volgende:
Moonah mocht het zover komen dat je een bandje zou moeten vraag dan of ze je eerst willen testen op streptokokken (meen dat het dat was) vriendin van me zou ook een bandje krijgen en bleek toen (ze kwamen er per toeval achter) dat ze dus die streptokokken had en daardoor mocht ze zelfs geen bandje meer. In plaats van het bandje heeft ze toen een tijd plat moeten liggen in het ziekenhuis.
Ik vroeg me het laatst af, waarom testen ze niet standaard op streptokokken (GBS-bacterie) bij een zwangerschap ?!

Maar liefst 15 tot 20% van alle zwangere vrouwen in Nederland draagt de bacterie bij zich, in de meeste gevallen zonder dat ze er last van hebben en dus zonder dat ze het weten.
10% van alle baby's wordt besmet, maar omdat het dan op de hud komt worden ze er meestal niet ziek van (1 op de 1000 hiervan wel). Van alle moeders die drager zijn wordt 1 op de 100 kinderen (ernstig) ziek. (bron website van de Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie)

Ze kunnen er zelfs aan overlijden, dus ernstig genoeg lijkt me om te testen want dat kan met een simpel kweekje !

Hebben jullie je nooit afgevraagd waarom hier niet standaard op getest wordt ?!
Of weet iemand waarom men het evt juist niet doet.
Want ik denk dan, als ze het van te voren weten kunnen je ze alvast "behandelen".
Mama van Ryan (04-09-06)
pi_38832354
Ik denk dat ik morgen maar even bel dan idd. Dan hoor ik wel wat ze ervan vinden.

Moonah, die droom is idd eng zeg Ik kan van zoiets altijd een hele tijd een rotgevoel hebben
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:14:04 #209
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38832447
Succes morgen Dutchie!
Lekker douchen!
pi_38832514
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:11 schreef Inky05 het volgende:

Hebben jullie je nooit afgevraagd waarom hier niet standaard op getest wordt ?!
Wel 1000000000000000 keer inmiddels. Mijn dochter was er bijna niet meer geweest.

Ik maak me er nog kwaad om.
Variety is the spice of life
pi_38833167
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:15 schreef nebelung het volgende:

[..]

Wel 1000000000000000 keer inmiddels. Mijn dochter was er bijna niet meer geweest.

Ik maak me er nog kwaad om.
Dat bedoel ik !!

Donderdag toch maar eens bij de VK melden dat ik het wel graag zou willen weten.
Ook omdat ik al eens Candida heb gehad, ook iets met darm bacterien ....
Mama van Ryan (04-09-06)
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:54:43 #212
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_38834047
PFff, hier koelt het nog niet af. Hele avond in het ziekenhuis gehangen, mn opa ligt niet zo goed. In de lift kwam ik een van de vk tegen met een vrouw krom in de rolstoel. Vreemde situatie, zo van mmm, over 4 maandjes sta ik misschien met diezelfde vk in deze lift!

Morgen weer op controle, bij de vk. Dan beslis ik ook over mijn werk.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 14 juni 2006 @ 07:00:12 #213
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38838355
Dank je Sjak!
(ik zit hier de slaap echt uit mijn ogen te wrijven. Not a good day for pictures )
Over foto's gesproken, hoe zit je haar en hoe is het met de fotosessie gegaan?
  woensdag 14 juni 2006 @ 07:47:43 #214
1762 YPPY
Yppiaans
pi_38838517
Als dat nou alle regen was. Van 5.02 uur tot 5.18 uur heeft het hier gemiezerd en dat was het. Ik was zelfs al op het balkon gaan zitten om ervan te kunnen genieten. Nu maar hopen dat het bij m'n werk wel flink gehoosd heeft, anders ben ik snel weer thuis. Toch maar proberen de huisarts te pakken te krijgen of er niets is tegen de hooikoorts dat ik wel mag slikken. Ik word echt gek van mezelf nu.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_38838535
yppy, in de bijsluiter van reactine staat dat je het alleen mag slikken in overleg met de huisarts....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 14 juni 2006 @ 07:59:36 #216
1762 YPPY
Yppiaans
pi_38838573
De pillen die ik vorig jaar had en het jaar daarvoor mogen iig niet. En die werkten al weinig. Ik wil alleen iets als het echt, echt veilig is, anders durf ik toch niet. Gelukkig is het rustig op mijn werk, voel ik me al minder schuldig als ik me ziek ga melden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_38838605
Jippie!!!
Het is rotweer!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 14 juni 2006 @ 08:26:40 #218
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_38838802
Waar blijft het dutchie kaboutertje nou???
doei
pi_38838809
Ja dutch, doe eens
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_38839496
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:27 schreef beefcake het volgende:
Ja dutch, doe eens
Signaal van "Yep, jetzt geht's los" komt van de baby.
Dutchie kan dus wat ze wil, ukkie beslist zelluf of hij rijp is.
Dus ukkie: doe es rijp zijn!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 14 juni 2006 @ 09:16:02 #222
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_38839561
Ja Dutch, ik wil graag voor mijn vakantie foto's van je baby zien. Maar jij nog veel liever natuurlijk..... Nog heel even en dan heb je Leon's (ik gok) broertje in je armen....
En wat fijn voor de Laatste Loodjes Dames dat het vandaag wat minder warm is. Even een dagje afkoelen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 14 juni 2006 @ 09:18:34 #223
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_38839612
* nanalune meldt

Bedankt voor de tips en reacties over geboortekaartjes (.nl ).. ik moet gewoon even bellen, wisselen kan ik al niet meer, want ik heb al besteld. En na wat onderzoek van mij komt toch uit dat hun drukkosten behoorlijk lager zijn dan de plaatselijke drukkers bij mij in de stad.. en vele andere aanbieder s van internet , dus ik was echt in de veronderstelling dat het goedkoper is daar..

Dutchie succes met je afspraak vanmorgen

LadyS , en ? heb je al gebeld wel doen hoor!
  woensdag 14 juni 2006 @ 09:26:44 #224
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38839763
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 07:00 schreef dutchie het volgende:
Dank je Sjak!
(ik zit hier de slaap echt uit mijn ogen te wrijven. Not a good day for pictures )
Over foto's gesproken, hoe zit je haar en hoe is het met de fotosessie gegaan?
Het was super, maar meteen daarna kreeg ik het bericht dat mijn suiker niet goed is dus het is daardoor een beetje ondergesneeuwd. Oh en mijn haar, dat zit meestal alleen goed de dag dat ik bij de kapper vandaan kom, daarna stop ik er meestal nog maar weinig energie in

Gek van die streptokokken, ik heb het me nooit afgevraagd omdat ik niet wist dat het zo'n groot probleem was. Is het zo'n dure test dan ofzo? Wat merk je dan aan je kindje als die het heeft?

Hier is het flink afgekoeld. Ik heb lekker even alle ramen tegen elkaar opengezet om de warmte ook uit huis te laten waaien.

Belana, waar ben je?
LadyS, ik ben ook wel nieuwsgierig.

[ Bericht 10% gewijzigd door sjak op 14-06-2006 09:58:58 ]
Lekker douchen!
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:20:35 #225
144006 chacama
Ondernemend!
pi_38840888
Ik wist het ook niet van die streptokoken. Ik zal over twee weken ook maar eens de huisarts vragen hoe of wat....dan even een vraagje...heeft de baby er last van als ik migriane heb of is dat alleen ellende voor mij?

Zit inmiddels al weer met een vest aan. Dus het is zeker 10 graden koeler dan gisteren. Heeeeeerlijk.
pi_38840926
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 09:18 schreef nanalune het volgende:
* nanalune meldt

Bedankt voor de tips en reacties over geboortekaartjes (.nl ).. ik moet gewoon even bellen, wisselen kan ik al niet meer, want ik heb al besteld. En na wat onderzoek van mij komt toch uit dat hun drukkosten behoorlijk lager zijn dan de plaatselijke drukkers bij mij in de stad.. en vele andere aanbieder s van internet , dus ik was echt in de veronderstelling dat het goedkoper is daar..
Ik betaal hier 55,- voor het drukken van de kaartjes , ongeacht of ik ze in kleur of gewoon zwart wil hebben. Ik ben dus goedkoper uit dan wanneer ik ze online zou bestellen.
pi_38840991
Ik maak me nu ook wel zorgen om die streptokokken en was al van plan om te vragen of ik getest zou mogen worden. Ik weet dat ik als kind iig. besmet geweest ben met deze bacterie en weet niet of zoiets dan nog weer uit je lichaam verdwijnt.
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:30:57 #228
74310 nanalune
pi_38841173
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:21 schreef Xanthe het volgende:

[..]

Ik betaal hier 55,- voor het drukken van de kaartjes , ongeacht of ik ze in kleur of gewoon zwart wil hebben. Ik ben dus goedkoper uit dan wanneer ik ze online zou bestellen.
Bij geboortekaartjes.nl betaal ik 50 euro .. nu is dat wel met zwarte letters, gekleurde letters kost wel gelijk 70 Euro..
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:35:32 #229
24188 Belana
kloon van belana
pi_38841288
hier ben ik sjak Ik heb lekker uitgeslapen ik was echt zo verschrikkelijk moe van die benauwde warmte gisteren. Ik zat er gistermiddag dan ook helemaal doorheen zeg, heb alleen maar lopen janken Nu gaat het weer

LadyS al meldplicht sjak dat betekent dat wij dat ook hebben over een week En jij moet nu dus al om de week naar de vk? Ik moet volgende week woensdag weer (dan heeft er dus weer 2 weken tussen gezeten) en daarna om de week denk ik. Ik raak steeds zenuwachtiger voor die echo maandag. het ene moment denk ik dat ie goed ligt en het andere moment als ik de hik best hoog voel denk ik... mmm... dat moet dan toch een hoofdje zijn.. nou ja, gewoon nog ff wachten.

LadyS, heb je nog gebeld?

Met Neuk ook alles in orde, das mooi en Nikky, kan me je teleurstelling voorstellen, ze had wel ff uit mogen leggen waarom enzo idd. hoe ver ben je nou als je vrijdag die echo krijgt?

Dutchie heeft me niet gesms't, dus daaris nog niks aan de hand ga ik vanuit hoor (ja ik hoor nu ook tot de sms brigade ) misschien loopt het uit in het ziekenhuis...
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:43:37 #230
108648 cattie
lieve moeder
pi_38841456
* Meldt
Het is afgekoeld!
Lekker weer om te bevallen. Wie begint? Dan gaan we een estafette doen!

(Wat vreemd van die streptokokken, daar had ik nog nooit van gehoord. Nu dus maar hopen dat er bij mij niets aan de hand is...)
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:50:32 #231
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_38841640
Hoe is het eigenlijk met Baloetje?
Iedere golf van de zee,
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:57:02 #232
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_38841812
Succes aan alle dames die op knappen staan!!

Hier alles goed, dinsdag 20 juni eerste verloskundige bezoek. De tijd vliegt wel, ben alweer 10 weken. Broeken gaan al lekker strak zitten. Hopelijk kom ik deze keer niet zoveel aan als bij m'n dochter (24 kilo ), dat is waar ik me op het moment ook wat zorgen om maak. Ik let wel op wat ik eet nu.
Met 12 weken een 2e echo. Hopelijk zit gup nog op z'n plekje lekker te groeien .
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:59:14 #233
24188 Belana
kloon van belana
pi_38841866
andrea, ik maak tot op heden het verhaal dat je bij de 2e minder aankomt waar... ik ben nu een kilo of 13/14 aangekomen, ik moet nog een week of 4. vorige keer ben ik 23 kilo aangekomen in totaal. dus er is hoop. ik heb er wel iets meer op gelet dit keer, maar niet extreem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Belana op 14-06-2006 11:36:44 ]
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:22:10 #234
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_38842508
Belana, dat geeft me toch een beter gevoel... Het is ook zo dat we net gingen samenwonen toen, misschien dat dat ook scheelt . Die laatste 6 kilo kreeg ik er niet meer af helaas, dus begin nu alweer 6 kilo zwaarder als bij de eerste.
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:40:23 #235
24188 Belana
kloon van belana
pi_38843094
ik begon nu ook zwaarder als bij de eerste, 3 kilo ofzo. ik heb de hoop dat ik lichter als de vorige keer eindig vorige week was ik 85 kilo, aan het eind van de vorige zwangerschap zat ik op 89/90 kilo zoiets. Ik ben van plan het er dit keer iets fanatieker af te sporten en lijnen dan de vorige keer Maar ik ben tot op heden best tevreden zo. Waar ik ook nog op hoop is dat ik net als de vorige keer direct na de bevalling 13 kilo kwijt ben, dat zou fijn zijn Ik heb best een grote buik, ik hoop op veel vruchtwater
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:58:46 #236
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38843663
Fijn dat je er weer bent Belaan. Als jij je niet voor 7.00 gemeld hebt dan maak ik me zorgen om je
Wat voor echo is dat maandag dan? Ik begrijp dat ze gaan kijken of ie nu goed ligt. Is dat dan omdat ze het niet kunnen voelen ofzo? Spannend, ook wel leuk om stiekem weer even een blik te werpen. Ik zal die echo van vorige week van onze beeb vanavond ook even inscannen.

Ik ga morgen voor die lunchcurve in het ziekenhuis. Vind ik ook wel spannend maar vooral vervelend, wat moet ik nou twee uur in het ziekenhuis doen Nou ja, boekje mee dan kom ik de tijd wel door.

Vanmiddag komt er een vriendinnetje langs met haar zoontje. Als het mooi weer was zouden we gaan zwemmen, nu denk ik dat we lekker naar de kinderboerderij gaan. Ik heb er zin in!
Lekker douchen!
pi_38843813
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:24 schreef Xanthe het volgende:
Ik maak me nu ook wel zorgen om die streptokokken en was al van plan om te vragen of ik getest zou mogen worden. Ik weet dat ik als kind iig. besmet geweest ben met deze bacterie en weet niet of zoiets dan nog weer uit je lichaam verdwijnt.
Zeker als je weet dat je het ooit zelf hebt gehad dan zou ik het wel laten testen, want volgens mij blijft het altijd wel in je lichaam (je bent drager). Dan kun je er iig rekening mee houden en kunnen ze je evt bij voorbaat behandelen

info:
Er is een eenvoudige en betrouwbare manier om te onderzoeken of je besmet bent met Groep B streptokokken. Hiervoor wordt een uitstrijkje van de opening van je vagina en van je anus gemaakt. Deze uitstrijkjes worden vervolgens op kweek gezet, zodat de aanwezige bacteriën zich kunnen vermenigvuldigen. Na gemiddeld 48 uur is bekend of er GBS-bacteriën in de uitstrijkjes zijn aangetroffen.

De GBS-bacterie komt bij volwassenen zeer veel voor als doorgaans onschuldige bewoner van het darmkanaal. Van daaruit kan de GBS-bacterie een blaasontsteking veroorzaken.
De GBS-bacterie kan ook in de vagina aanwezig zijn zonder daar enige last te veroorzaken.
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 09:26 schreef sjak het volgende:
[..]

Gek van die streptokokken, ik heb het me nooit afgevraagd omdat ik niet wist dat het zo'n groot probleem was. Is het zo'n dure test dan ofzo? Wat merk je dan aan je kindje als die het heeft?
Ik heb geen idee of het een dure test is. Ik ga het morgen aan de VK vragen hoe en wat.
Waarschijnlijk vind de nederlandse overheid het niet moeite om het standaard te testen, terwijl het in het buitenland (duitsland en frankrijk geloof ik) wel standaard wordt gedaan.
Ik heb nog even wat extra info opgezocht:

De symptomen die een besmet kindje en zijn moeder vertonen, zijn afhankelijk van het moment waarop de besmetting heeft plaatsgevonden. (hierna een korte opsomming)

- Voor de geboorte
veranderingen zijn in de hartactie, moeder krijgt koort tijdens bevalling, meconium in vruchtwater
(is de eerste ontlasting van je kindje)

- Direct na de geboorte
Een kreunende, hijgerige ademhaling van de baby, slechte kleur en algemene conditie (lage
apcarscore)

- Langere tijd na de geboorte
een snelle of kreunende ademhaling, een afwijkende kleur, moeilijkheden bij het voeden, koorts of
juist ondertemperatuur.

En waarom is het zo gevaarlijk ?!
De meest voorkomende ziekten die door de GBS-bacterie worden veroorzaakt, zijn:

* longontsteking (pneumonie)
* bloedinfectie (sepsis)
* hersenvliesontsteking (meningitis)

In ernstige gevallen kunnen deze ziekten ook in combinatie voorkomen.

Interessante Linkjes mbt Streptokokken en zwangerschap:
- babyinfo.nl/medisch/streptokokken
- Nederlandse Vereniging voor Obstetrie en Gynaecologie (NVOG) - patientvoorlichting pdf
- Stichting Ouders van Groep B Streptokokken-patiënten
- Pleidooi voor test op B-streptokok
- Simpele sneltest kan babylevens redden - Telegraaf /Medisch/Hoe bevalt NL?

[ Bericht 1% gewijzigd door Inky05 op 14-06-2006 12:11:12 ]
Mama van Ryan (04-09-06)
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:10:20 #238
24188 Belana
kloon van belana
pi_38843985
ja sjak, ik ben meestal vroeg he die echo is idd vanwege de ligging, de vk kon het vorige week niet goed voelen, omdat hij dan wel met zijn hoofd, dan wel met zijn billen nogal diep naar achteren ligt, dus van de voorkant kon ze het gewoon niet voelen.
het is wel leuk om beebje weer even te zien ja ben ook wel benieuwd naar jouw echo

rottig dat je die lunchcurve moet doen, waarom was het getest eigenlijk?
stormy waters...
sailin'
pi_38844340
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:30 schreef nanalune het volgende:

[..]

Bij geboortekaartjes.nl betaal ik 50 euro .. nu is dat wel met zwarte letters, gekleurde letters kost wel gelijk 70 Euro..
Maar ik wil gekleurde letters , dus vandaar dat ik ook daarvan uit ging.
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:26:57 #240
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38844392
LadyS komt melden. Mooi hè?

Sjak, dat van die suiker heb ik overheen gelezen volgens mij. Hoe is het nu dan en hoe uit zich dat?

Bollie nog geen vers kaboutertje dus.
En Lishe, ik doe echt mijn best om die uk er nog voor zondag uit te krijgen hoor. Maar ja eigenwijs hè?

Bloeddruk gaat steeds verder omhoog, maar verder geen verschijnselen dus mocht weer naar huis. Vruchtwater wordt nu ook minder, maar hoefde niet extra te komen. Gewoon volgende week weer als er niets veranderd was. CTG was goed en beebje ligt nu dan ein-de-lijk vast in het bekken. Dus als nu de vliezen breken mag ik gewoon doen wat ik wil ipv plat. Dat vind ik wel een opluchting. Dan kun je tenminste zelf bepalen welke houding je aanneemt en of je wil douchen ofzo.

En nu ga ik slapen, want ik ben knettermoe.
pi_38844528
*meldt!*

wat een heerlijk weertje vandaag!! ik hou het nu wel weer vol! gisteren zat ik er even helemaal doorheen. Gisterochtend ff lekker gejankt en gisteravond in bed ook weer. Begon weer helemaal op te zien tegen de bevalling, voelde me echt ff goed rot. Gelukkig na veel opbeurende woorden van mijn vriend ging het weer, en nu wil ik bevallen!!!
Helaas is het nog aardig rustig hierbinnen.. wat last van krampjes maar dat zijn meer mijn darmen.
Verder al dagen last van veel dunne afscheiding, heb al weken elke dag een inlegkruisje in. En soms, als ik moet plassen, komt er eerst die afscheiding en daarna pas de plas. *vieze praat hihi*
pffff... 's ochtends is de baby erg rustig, kan ook moeilijk op gang komen denk ik net als mama
gelukkig voel ik nu weer wat beweging.. nou ja.. gelukkig.. ik moet plassen en beebje zit lekker op mijn blaas te bewegen.
ik ga zo maar even wat eten en lekker niksen. Gisteren weer paar tijdschriften gekocht en een nieuw leesboek
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_38844964
*meldt*

et rommeld lustig verder hier...

Morgen weer naar de VK, dit keer gelukkig een ander.
(stiekem hoop ik natuurlijk dat het kindje er voor de tijd nog is)

Heb me stellig voorgenomen niet weg te gaan bij de VK voordat er gestript is, of in elk geval op zijn minst getoucheerd! Volgens mij loop ik namelijk al met een beetje ontsluiting rond.
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:54:20 #243
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_38845060
Verdorrie, zit me hier elke dag rot te lurken tot dat Dutchie kaboutertje er eindelijk is...
bollie wil op kraamvisite!!!
doei
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:18:24 #244
144006 chacama
Ondernemend!
pi_38845768
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:50 schreef MarMar het volgende:
*meldt*

et rommeld lustig verder hier...

Morgen weer naar de VK, dit keer gelukkig een ander.
(stiekem hoop ik natuurlijk dat het kindje er voor de tijd nog is)

Heb me stellig voorgenomen niet weg te gaan bij de VK voordat er gestript is, of in elk geval op zijn minst getoucheerd! Volgens mij loop ik namelijk al met een beetje ontsluiting rond.
groot gelijk heb je. Het is toch zeker jouw lichaam. Gewoon doen hoor....
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:30:20 #245
108648 cattie
lieve moeder
pi_38846121
LadyS, welkom bij de meldplichtigen!

Dutchie, fijn dat alles oke is en de baby goed ingedaald is. Begin je al ongeduldig te worden omdat je zo overtijd loopt? Je klinkt nog zo rustig vind ik. Succes in ieder geval weer met nu echt de allerlaatste loodjes!

CM, lekker he, dit weer? Ik voel me ook gelijk een stuk beter. Ik zie trouwens dat jij ook al over tijd bent! Jij ook succes met wachten.

MarMar, groot gelijk dat je niet weg gaat bij de VK voordat ze je getoucheerd heeft! Je loopt al zo lang te rommelen, ik kan me voorstellen dat je wilt dat er nu een keer iets gedaan wordt.
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:44:47 #246
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_38846634
... Helluppie! Nog maar 6, 5 weken....
Baby is zeker weten begonnen met indalen. I can tell! Net op stage... ik schrok me een hoedje...
Ik voelde zich steeds herhalende krampen onderin mijn buik, harde strak buik eroverheen. Af en toe echt even adembenemend, maar dat was misschien de schrik. Ik moest even een kopieerwerkje doen, dus terwijl de schoolbel gaat en ik naar het kopieerapparaat loop, bel ik mijn moeder. Niet thuis, mobiel neemt ze niet op en mijn vriend was eigenlijk ook niet te bereiken.
Dus ik naar een collega om te vragen wat het zou kunnen zijn. VK kon ik niet bellen want ik zit dus tussen HA en VK in. (Vanmiddag gauw dossier langsbrengen bij nieuwe HA.)
Maargoed, die collega zei dat het heel goed het indalen zou kunnen zijn.
Mee eens?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:47:09 #247
24188 Belana
kloon van belana
pi_38846732
Ik ben net even langs de vk geweest, ik was sinds ik wakker was zo draaierig, ook nadat ik wat gegeten had, en dat heb ik nooit, dus toch ff checken. bloeddruk goed 110/70 en HB zelfs weer verhoogd naar 7.8 dus ik ben weer gerust gesteld. misschien beetje naweeën van de hitte. zometeen misschien maar weer ff tukken ondanks het uitslapen. beebje beweegt verder goed, dus daar maak ik me niet druk om.

hebben we alle meldplichtigen al gehad vandaag?
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:49:13 #248
108648 cattie
lieve moeder
pi_38846820
Pv: Gezien hoe lang je zwanger bent zou dat heel goed het indalen kunnen zijn. Doet het ook pijn? Voel je nu ook meer "druk" in je kruis? Anders zou je toch de HA kunnen bellen als je het niet vertrouwt?

Belana, sterkte!
pi_38846914
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 13:44 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
... Helluppie! Nog maar 6, 5 weken....
Baby is zeker weten begonnen met indalen. I can tell! Net op stage... ik schrok me een hoedje...
Ik voelde zich steeds herhalende krampen onderin mijn buik, harde strak buik eroverheen. Af en toe echt even adembenemend, maar dat was misschien de schrik. Ik moest even een kopieerwerkje doen, dus terwijl de schoolbel gaat en ik naar het kopieerapparaat loop, bel ik mijn moeder. Niet thuis, mobiel neemt ze niet op en mijn vriend was eigenlijk ook niet te bereiken.
Dus ik naar een collega om te vragen wat het zou kunnen zijn. VK kon ik niet bellen want ik zit dus tussen HA en VK in. (Vanmiddag gauw dossier langsbrengen bij nieuwe HA.)
Maargoed, die collega zei dat het heel goed het indalen zou kunnen zijn.
Mee eens?
Uh...ja...kan. Misschien HA bellen als je het niet vertrouwt (daar ga je immers naartoe nu). Is het nu weer rustig?
Ikzelf werd bij de eerste ook verrast met krampen en urineverlies (vrij plotseling dus). Tweede nestelde zich stil en lief in mijn bekken zonder teken. Alleen mijn waggelende(r) loopje opeens verried het

Ben ik overigens de enige die zich bij het woord "indalen" een heel dynamisch proces voorstelt met gierende landingsmotoren?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_38846946
Uups
  woensdag 14 juni 2006 @ 13:54:33 #251
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_38847034
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:50 schreef MarMar het volgende:
Ik krijg hier al leuke beelden bij

'Steek die hand in mijn onderbroek gvd!@#!#&^!$@$#!!'
Iedere golf van de zee,
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:01:40 #252
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_38847350
Ik kom trouwens net van de bekkenbodemtherapeute terug. Veel tips gehad en pijnlijk onderzoekje ook... Maar nu weet ik zo ongeveer wat er fout zit en wat er aan gedaan kan worden (gaat ze volgende wk 4 wk op vakantie Heb ik weer!) Anyways, ik mag dus absoluut niet meer tillen o.a.
Iedere golf van de zee,
  woensdag 14 juni 2006 @ 14:09:34 #253
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_38847695
Cattie, ik voel idd meer druk naar beneden toe en voorover zitten is een beetje onplezierig zo nu en dan. Ik voel meer druk op mijn blaas en een volle blaas schreeuwt af en toe naar boven van: 'Zeg, gaan we nog plassen of hoe zit het?'

Mwanatabu, het is gelukkig weer wat rustiger en het monstertje is gewoon bliiven bewegen enzo.
Vanmiddag breng ik mijn dossier bij de nieuwe HA en dan kan ik misschien wel meteen een afspraak maken.
Ennuh....geen gierende landingsmotoren hier... hahaha!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:10:07 #254
74310 nanalune
pi_38849945
Heb net contact gehad met geboortekaartjes.nl .. vóór het weekend hebben we de proefdruk en de vloppen in huis.. een pak van mijn hart .. nu mag ik bevallen

Neuk, zow hey, mag je niet meer tillen? gaat dat lukken in de praktijk van het dagelijks leven? wat is er mis met je botjes dan?

MarMar , ik kan me voorstellen dat je wat duidelijkheid wil.. hoe voelt dat voor jou dan?... 'ontsluiting'? * nieuwsgierig is...
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:13:56 #255
56471 pinquit
oh my lama!
pi_38850098
ik heb ook een paar weken met 1 cm gelopen, maar daar voelde ik niks van hoor
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_38850385
ik wil bevallen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zow, dat is eruit haha

vanmorgen het 3e geboortekaartje binnen, van de meiden van zwangerschapscursus.
de 3e jongen alweer!! en geboren op MIJN datum had toen wel even zoiets van.. dat had ik willen zijn! maar ja.. ik heb geduld.. nog wel... eventjes..

eigenlijk een vraagje.. inleiden, hoe gaat dat precies? is dat hetzelfde als het strippen van de vliezen? ik hoop dat het bij mij spontaan gaat gebeuren. morgen moet ik weer naar de verloskundige, de laatste keer zei ze. Daarna (als de baby er nog niet is) moet ik naar de gyn.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_38850835
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:20 schreef CrazyMoon het volgende:
zow, dat is eruit haha

vanmorgen het 3e geboortekaartje binnen, van de meiden van zwangerschapscursus.
de 3e jongen alweer!! en geboren op MIJN datum had toen wel even zoiets van.. dat had ik willen zijn! maar ja.. ik heb geduld.. nog wel... eventjes..

eigenlijk een vraagje.. inleiden, hoe gaat dat precies? is dat hetzelfde als het strippen van de vliezen? ik hoop dat het bij mij spontaan gaat gebeuren. morgen moet ik weer naar de verloskundige, de laatste keer zei ze. Daarna (als de baby er nog niet is) moet ik naar de gyn.
Oh ja, dat je allemaal van die kaartjes krijgt van de zwangerschapsgym "Heden is geboren..." en jij je zit te verbijten: Ik wil ook!
Ik ken het nog
pi_38851093
Ik heb nog niet gebeld. Ik wilde eerst een beetje timen om te kijken hoe vaak ze kwamen, zodat ik wel wat concreets te vertellen had Maar het lijkt echt een stuk minder, misschien was het toch de warmte?
  † In Memoriam † woensdag 14 juni 2006 @ 16:02:32 #259
43556 miss_dynastie
pi_38851852
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:20 schreef CrazyMoon het volgende:
zow, dat is eruit haha
Nou de baby nog
pi_38852399
CrazyMoon, hoe ze inleiden hangt afvan wat de stand van zaken bij beginnen is, stond in de folder die ik toen kreeg. Als je baarmoedermond al verweekt is, leggen ze je aan een infuus met hormonen om de weeën op te wekken. Is je baarmoedermond nog niet verweekt, dan wordt er gel ingebracht die ervoor zorgt dat de boel gaat verweken.
pi_38852879
Ik mocht kiezen uit 3 methodes om ingeleid te worden. Gel , infuus (leek mezelf niet zo makkelijk , omdat ze ook een bad hadden waar je in mocht) en pilletjes.
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:42:19 #262
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38853402
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:10 schreef Belana het volgende:
rottig dat je die lunchcurve moet doen, waarom was het getest eigenlijk?
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:26 schreef dutchie het volgende:
Sjak, dat van die suiker heb ik overheen gelezen volgens mij. Hoe is het nu dan en hoe uit zich dat?
Iedereen heeft eroverheen gelezen

Ze besloten om het toch maar te prikken omdat dat nog niet gedaan was gedurende de zwangerschap en mijn vader suikerpatiënt is, gewoon voor de zekerheid dus. Hadden ze het nou maar niet gedaan... Maar ja, het suiker in mijn bloed was dus iets verhoogd, nog niet eens zoveel hoor. Ik zat op 9 geloof ik. Maar nu willen ze wel weten of het een zgn toevalstreffer was en vandaar dat ik nu morgen naar het ziekenhuis moet. Dan gaan ze eerst prikken, dan moet ik wat eten en dan wordt er nog twee keer geprikt. Van half 12 tot half twee ben ik dan lekker onder de pannen. Ik geloof niet dat er iets bijzonders uit gaat komen.
Lekker douchen!
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:49:06 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_38853568
sorry sjak
Nou, hopen maar dat het ok is, maar dat zal wel

Ik heb de hele dag die duizeligheid gehouden, nu nog steeds dus, erg vervelend...
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 juni 2006 @ 16:52:35 #264
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38853656
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:49 schreef Belana het volgende:
sorry sjak
Nou, hopen maar dat het ok is, maar dat zal wel

Ik heb de hele dag die duizeligheid gehouden, nu nog steeds dus, erg vervelend...
Bah, drink je wel voldoende? Je hebt het gelukkig wel al na laten kijken. Hopelijk voel je je morgen weer beter. Ik merk dat ik vandaag ook wat duffer ben dan vorige dagen. Ik moet echt nog even bijkomen van de warmte lijkt wel. Ik ga nu ook nog even een uurtje liggen voor Schanulleke thuiskomt.
Lekker douchen!
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:10:17 #265
144006 chacama
Ondernemend!
pi_38854273
Gelukkig dat ik niet de enige ben die helemaal op is. Ik zit gewoon te slapen op mijn werk. Voel mijn ogen dichtvallen en dan schrik ik natuurlijk 'wakker'. Pff. Ik ga zo sluiten en dan Fleur halen. Die wilde perse bij mama eten vandaag. Ik vind het lekker dat ze graag bij me wil zijn.....dat maakt me weer blij. Doelstelling is dan ook.....hou het gezellig Chacama, en dus eerst tot 10 tellen voor je uit je slof dreigt te schieten.....pfff
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:50:27 #266
45621 Suzanna
Mama van...
pi_38855407
Ik ben helemaal vergeten door te geven hier dat ik een echo heb gehad, alles was goed en ik ben ondertussen alweer meer dan 13 weken zwanger!
De uitgerekende datum is 17 december.
pi_38855958
Fijn Suzanna, dat gaat hard zo!
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:11:43 #268
24188 Belana
kloon van belana
pi_38856102
wat fijn suzanna, alles gaat voorspoedig dus en ook alweer best snel
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:21:49 #269
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_38856351
Sjak, succes morgen in het ziekenhuis! Controle is nooit verkeerd, ook al lijkt het loos alarm, goed om dingen uit te sluiten.
Vanmorgen de vk, was een leuke meid, deze kende ik nog niet. OP zich geen medische reden om ander werk te doen, traplopen mag best zei ze. Maar toch mijn gevoel gevolgd en nu zit ik dus op kantoor, met een lift!
Voel me er goed bij, deze keus.
Verder was de controle ok, bloeddruk lager, hartje, wrs ligt ieniemienie met zijn koppie omlaag.
Ook nog over bv gehad, twijfel of ik fysiek in staat ben daartoe, daarover in andere topic later meer. Vanavond info avond over bv, meteen de lactatiedeskundige even aanschieten hierover.
Vk erkende de mogelijkheid van probleem.
Over 3 weken weer!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_38861279
dank je voor jullie reacties. Ben erg benieuwd wat de vk morgen gaat zeggen. En wie weet, misschien is beebje er dan al
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:10:54 #271
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38862639
Sjak, ik schaam me dood. In ieder geval veel succes morgen en ik duim voor je. (nu vergeet ik het niet meer)

Cattie, hoe het voelt dat overtijd zijn? Ik klink misschien rustig ja, ik kan er zelf toch niets aan veranderen. De baby bepaalt wanneer het tijd is en lopen stressen heeft geen zin. De uitgerekende datum is dan ook gewoon als een normale dag aan me voorbij gegaan.

Nee, dat is niet waar besef ik me net. Er was voor dat ik uberhaupt het besef had dat het DE dag zou kunnen zijn, het bericht van Thijs zijn overlijden en dat heeft alles overschaduwd ookal zei ik dat ik me er voor af wilde sluiten. Dat kun je gewoonweg niet. Ik loop toch heel sterk met Thijs in mijn hoofd. Had ook best sterk vandaag bij het bezoekje aan het zh: Niet vandaag. Vandaag is Thijs zijn dag. Ik weet, het leven gaat door. Maar bij sommige dingen moet je gewoon de tijd nemen om te verwerken. En stilstaan. Misschien dat mijn lijf of mijn babietje dat toch meepikt. Dus waarschijnlijk dat ik daarom zo rustig overkom. Ik probeer alles een plekje te geven en daardoor blijf ik helder.
Sorry, als deze post wat zwaar valt, maar zo voel ik het.

Neemt niet weg dat ik kan lachen om jullie en jullie ongeduld. Net wat Neuk zegt, dwing die dame om in je onderbroek te duiken!
CM jij ook veel succes morgen.
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:15:26 #272
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_38862823
Ik snap je helemaal Dutch. En kan me eerlijk gezegd heel goed voorstellen dat niet alleen jij, maar ook je lijf dacht: deze dag is van Thijs. En dat was ie ook. Dit was Thijs z'n dag. Niet die van jouw kleine kabouter.
Nee, dat wordt een vrolijker dag, met zonnestralen en ijsjes... Ik zeg nog steeds.... ga voor vrijdag! Leuke mensen, die van 16 juni...

[ Bericht 6% gewijzigd door renzell op 14-06-2006 21:52:21 ]
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:21:59 #273
108648 cattie
lieve moeder
pi_38863023
Dutchie, ik snap goed dat het voor je gevoel nu even niet de tijd ervoor is, maar dat het Thijs' dag is (zeg ik het zo goed?).

Mijn vraag was misschien ook niet heel duidelijk. Wat ik bedoelde is dat jouw zwangerschap niet echt makkelijk is en ik me voor kan stellen dat het je nu steeds zwaarder valt en dat je daarom wel graag snel zou willen bevallen. Dat heb ik in ieder geval wel. Maar jij blijft er zo rustig onder en dat vind ik erg knap!
Al ligt het misschien ook wel aan mij, omdat ik nogal ongeduldig van aard ben en het daarbij steeds zwaarder begin te vinden. En ik ben heel nieuwsgierig hoe alles zal gaan! Hoe het zal zijn, echte weeen, bevallen, ons kindje vasthouden enz.
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:27:30 #274
108648 cattie
lieve moeder
pi_38863248
Sjak en CM succes morgen!
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:38:18 #275
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38863697
Cattie, ongeduld is normaal gesproken 'my middle name'. Maar het valt me idd mee ja van mezelf. Eerst was ik ervan overtuigd dat ik eerder zou bevallen dan de uitgerekende datum, maar niet dus. En er zijn idd dagen dat ik het helemaal totaal absoluut zat ben.
Jouw ongeduld is ook goed te verklaren, je hebt gewoon best veel schrikmomenten gehad. Dus ik kan me voorstellen dat jij liever je kindje in je handen wilt hebben dan nog langer in je lijf. Mijn lijf mag dan niet meer precies doen wat ik wil (en dat voor een fanatieke sporter en verder altijd in goed conditie), mijn kindje heeft het goed binnen. Daarom heb ik geduld denk ik. Bij jou is meer twijfel of je kindje het goed heeft binnen, ookal zegt men van wel en mocht je elke keer weer naar huis, met je al die toestanden in je zwangerschap. Dus dat is heel goed te begrijpen. Of zit ik er helemaal naast?
Ik moet wel zeggen dat ik elke avond voor ik ga slapen een beetje kriebels krijg: Zou het dan vannacht..?

Renzell, 16 juni klinkt mij goed. En vooral wat je hier zegt:
quote:
Nee, dat wordt een vrolijker dag, met zonnenstralen en ijsjes...
Dat raakt me en zo wil ik het ook.
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:43:23 #276
24188 Belana
kloon van belana
pi_38863875
cattie, jij doet me een beetje aan mij denken met mijn zwangerschap van Liam. Ook toen had ik veel pijn e.d. en ik was daar zo mee bezig en wilde de tijd voorbij kijken, want ik had er zat van. Heel begrijpelijk, want je denkt in het begin "leuk" zwanger te zijn en dat valt dan best even tegen.
Nu de 2e keer was ik hier op voorbereid en hoewel de pijn net zo is, ben ik er positiever onder en probeer ik van alles te genieten. De tijd gaat nu ook sneller
Dit is niet om commentaar op je te leveren, begrijp me niet verkeerd, want ik snap heel goed hoe je je voelt hoor meid en ik hoop voor jou ook dat je niet meer zo lang hoeft te wachten Maar wat ik bedoel is dat je met een tweede wat meer bent voorbereid op wat er komen gaat en dan waarschijnlijk ook rustiger.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:45:18 #277
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38863943
Het lijkt me ook heel spannend hoor als je weet dat het elk moment kan gaan gebeuren. Ik zou ook heel ongeduldig worden als het kindje op zich laat wachten. Aan de anderre kant kan ik me ook goed voorstellen dat je het vandaag liever niet wilde, Dutch. Je hoeft je niet te schamen hoor, ik liep jullie ook een beetje te stangen, we vergeten hier allemaal wel eens wat Wat Renzell zegt. ijsjes en zonnestralen , dat klinkt lief en goed. Zo moet het zijn!

MarMar, ik ben razend benieuwd hoe jij morgen bij de verloskundige zit. Het enige woord wat in me opkomt is wat ouderwets maar vooruit: GIRLPOWER Ga ervoor!
CM en Cattie ook veel sterkte.

Fijn dat het CTG wel goed was vandaag Dutchie! Laat die waterval maar komen
Suzanna, krijgen we je echo nog te zien? Fijn he om te horen dat het er goed uitziet. En 13 weken, het lijkt nog zo kort maar zo lang geleden...
Lekker douchen!
  woensdag 14 juni 2006 @ 21:52:28 #278
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38864226
Sjak, da's het enige voordeel aan het feit dat het vruchtwater nu wat minder is, een waterval zal het niet meer worden.

Volgens mij heb ik de post van MarMar en Cattie door elkaar gehaald. Wie dwingt de vk nu in haar onderbroek?
  woensdag 14 juni 2006 @ 22:00:53 #279
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38864553
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 21:52 schreef dutchie het volgende:
Volgens mij heb ik de post van MarMar en Cattie door elkaar gehaald. Wie dwingt de vk nu in haar onderbroek?
Neuk dwong mensen in MarMar d'r onderbroek
Lekker douchen!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 14 juni 2006 @ 22:18:07 #280
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38865258

Er lezen ook mannen mee he...
  woensdag 14 juni 2006 @ 22:18:51 #281
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_38865286
15 juni geeft ook hele leuke mensen
Neem bijv. Isa van Phileine.. hartstikke leuk 15-juni kindje!

Wanneer nemen die groei/menstruatie-achtige krampen ook alweer af? Ik ben ze zo danig spuugzat.. Ze zijn deze zwangerschap echt pijnlijk. Heb al zo vaak gedacht dat 't nu toch echt over was, want zulke pijn was niet normaal.. Ik weet dat die groeikrampen erbij horen en dat ze best stevig kunnen zijn.. maar nu moet 't maar over zijn ofzo

Sjak, succes morgen! hebben we er echt allemaal overheen gelezen? Ik kon me ook al niks herrinneren
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 juni 2006 @ 22:20:51 #282
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38865385
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 18:05 schreef sjak het volgende:
Net was er helaas ook weer een niet zo'n leuk berichtje, de verloskundige belde, mijn suikerspiegel was te hoog. Dus nu moet ik een lunchcurve gaan laten prikken. Dat betekent dat ik binnenkort weer een hele middag in het ziekenhuis mag vertoeven. Nou ja, als het dan maar goed blijkt te zijn.

Ja echt

[ Bericht 1% gewijzigd door sjak op 14-06-2006 22:32:29 ]
Lekker douchen!
  woensdag 14 juni 2006 @ 22:25:27 #283
3011 E.T.
pi_38865517
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 14 juni 2006 @ 22:27:19 #284
24188 Belana
kloon van belana
pi_38865595
ET, ik heb daar dit keer helemaal geen last van gehad juist, wat rot zeg! Ik hoop dat het snel ophoudt dan! is zo'n eerste 3 maanden dingetje toch ook?
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 juni 2006 @ 22:29:49 #285
108648 cattie
lieve moeder
pi_38865693
Dutchie en Belana, bedankt voor de lieve woorden! Jullie slaan de spijker op zijn kop, om het zo te zeggen. Ik krijg er bijna tranen van. (Al is dat de laatste tijd ook niet zo'n kunst bij mij ).
  woensdag 14 juni 2006 @ 22:31:53 #286
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38865819
Ik zou ook verwachten dat die bandenpijn/groeipijn bij de tweede veel minder was. Maar jij groeit nogal hard he ET? Helpt masseren van je buik met babyolie wat? Ik vond dat ook helemaal niets aan het begin van de zwangerschap, ik vond sowieso die eerste drie (vier) maanden helemaal niets, misselijk, pijn, moe, bah. Laat ze maar snel voorbij zijn.
Lekker douchen!
  woensdag 14 juni 2006 @ 22:35:28 #287
3011 E.T.
pi_38865976
Volgens mij is het wel zo'n "eerste-3-maanden-ding" Belana (leuk gevonden trouwens!) En sjak masseren van de buik helpt niet Het is echt de baarmoeder die pijn doet (en die ligt nog te diep verscholen om wat mee te kunnen).
Het is echt gewoon uitzingen (en af en toe een paracetamolletje als ik het echt zat ben en/of er niet van kan slapen)
  donderdag 15 juni 2006 @ 07:31:10 #288
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_38873738
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:10 schreef nanalune het volgende:
Neuk, zow hey, mag je niet meer tillen? gaat dat lukken in de praktijk van het dagelijks leven? wat is er mis met je botjes dan?
Goeiemorgen allemaal
Succes allemaal maar weer vandaag.

Nana, er is niet onwijs veel mis met de botjes, beetje scheef her en der maar dat schijnt veel voor te komen. Ik heb wel te lange spieren en die zijn onjuist getraind en da's jammer en raar voor een echte sporter. Ik vond het al zo vreemd dat sporten me slecht afging en pijnlijk was. Mijn spieren zouden er al zo uitzien als die van iemand die al op het einde van de zwangerschap loopt... Stom he!?
En nee... dat werkt niet in de praktijk met een verbouwing.... boodschappen... en de verhuizing van mijn vriend naar dit huis
Iedere golf van de zee,
  donderdag 15 juni 2006 @ 08:16:55 #289
24188 Belana
kloon van belana
pi_38873834
tja, je doet er verder niks aan ET, ik weet nog van bij Liam dat het erg zeer deed Nog een paar weekjes... probeer het maar zo te zien: goed nieuws dat je baarmoeder groeit!!

Neuk, dat klinkt niet fijn zeg! wat vreemd! Ik hoop dat je er niet al te veel last van zult hebben!

Ik ben mijn duizeligheid weer kwijt gelukkig. Lekker gegeten gisteravond en lekker geslapen vanacht, dat helpt! Ik had alleen daarnet toen ik me aan zat te kleden wel zoiets van... pffff... heb er wel zat van nu, die buik zit zo in de weg. zittend afdrogen na het douchen, zittend aankleden, sokken niet meer aan kunnen krijgen, alleen nog instapschoenen... magoe.... nog maar eventjes
stormy waters...
sailin'
  donderdag 15 juni 2006 @ 08:28:27 #290
2742 Bolletje...
Dare to be different
pi_38873958
Succes Dutchie vandaag!
doei
  donderdag 15 juni 2006 @ 08:42:40 #291
593 sjak
Juffie Bloem
pi_38874066
Goedemorgen allemaal!
CM, MarMar, Dutch, cattie en nanalune? Alles goed met jullie?

Fijn dat je je wat beter voelt Belana. Het lukt mij gelukkig nog wel om om mijn buik heen te werken maar handig is anders hoor
Ik hoop straks eigenlijk weer eens normale schoenen aan te kunnen in plaats van slippers. MIjn voeten doen vandaag geen zeer meer en lijken goed geslonken te zijn. Dat dacht ik gisteren ook al maar toen kon ik ze met geen mogelijkheid nog in een paar gympen persen.
We zitten alweer op de 36 weken, Belaan, nog een weekje en de baby's mogen gewoon komen.
Lekker douchen!
  donderdag 15 juni 2006 @ 08:48:20 #292
24188 Belana
kloon van belana
pi_38874128
ja, fijn idee is dat he sjak! nou eerst nog even een echo waarop ik zie dat horlepiepje gewoon met zijn koppetje naar beneden ligt en dan ben ik helemaal blij!

ja dames meldplicht, komt u maar
stormy waters...
sailin'
pi_38874157
Hoi!

Gisteren voor het eerst zwangerschapsgym. Ik vond het niet zo bijzonder, ook wel erg aftasten de eerste keer misschien. Wel een aardige 'juf'. Ook nog naar de chiropractor geweest in de ochtend, en hij was tevreden, mijn bekken was zeker niet minder dan de vorige keer (dus nog geen rolstoel die al in mijn nachtmerries rondspookte ) en ik hoef pas over 2 maanden terug te komen, tenzij er veel verandert.
Ik krijg veel complimenten over mijn buik. Ik ben er zelf niet zo aan gehecht ofzo (ik lees van sommige moeders dat ze hun buik missen, maar daar kan ik me niets bij voorstellen! Ik kan me ook voorstellen Belana dat je er vanaf wilt) maar dat vind ik wel leuk om te horen. Ik krijg een bolletje van voren. Verder gaat alles nu eigenlijk prima, geen klachten, en heeeeeeeerlijk weer (lekker koel, en regen tegen de hooikoorts)

Ik klaag eens niet vandaag!

Ik wil alle wachtenden nog wel even heel veel sterkte wensen
(schiet eens op, dan stijg ik weer in het lijstje )
Eva
pi_38874210
Ook goeie morgen
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 15 juni 2006 @ 08:58:52 #295
144006 chacama
Ondernemend!
pi_38874268
Goedemorgen allemaal,

Voor iedereen die belangrijke zaken op de planning heeft staan:...succes!!!!

Voor de LL-ers ook vandaag is het een mooie koele dag om te bevallen. WIe weet willen de beebies vandaag wel komen!!

Ook ik merk dat mijn baarmoeder groeit, maar dat mag ook wel na met 15 weken. Heb inmiddels al lekker zwangerschapskleding aan en dat scheelt in de druk op mijn buik....
  donderdag 15 juni 2006 @ 09:22:25 #296
74310 nanalune
pi_38874662
* nanalune Meldt

Haaai, wat een heerlijk kl*te weer is het hé?

Het is erg rustig van binnen op het moment, ik voel mij ook weer aardig fit sinds de temperaturen weer normaal zijn, dus voor een bevalling richt ik mijn pijlen op op de andere 'LL-dames'...

Neuk, Klinkt behoorlijk 'niet-goed'.. toch maar proberen écht hun advies op te volgen, dus op zoek naar 'bukkers'die je kunnen helpen .. wat vor sport doe je trouwens? Heb je een verkeerde training gehad?

Belana Leuk he , kleren aantrekken.. als de beebie erg laag is kan ik als het ware 'scharnieren', dus links of recht buigen, maar ik heb al eens een akelige KNAK gehoord, dus zitten lijkt me inderdaad het veiligst.. gedachteloos je sokken aantrekken ziet er al hélémaal niet uit..: met een dromerige blik proberen je sok als een lasso om je grote teen zien te krijgen om vanuit die positie 'af te stropen'
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:26:52 #297
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_38876173
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 22:18 schreef E.T. het volgende:
15 juni geeft ook hele leuke mensen
Neem bijv. Isa van Phileine.. hartstikke leuk 15-juni kindje!
Helemaal vergeten E.T.
Van harte met alweer je 28e verjaardag. Maak er een leuke dag van ondanks de pijntjes.

Sjak, heel veel succes vandaag.!

Hier nog steeds beebje veilig binnen. Vanmorgen weer wakker geworden met het gevoel van 'nog niks?' 'Weet de baby de uitgang wel te vinden? Het is wel perfect weer om te bevallen vind ik eigenlijk. Maar ja...
Als ik pech heb maak ik het nog mee dat ik ook nog samen met Belana en Sjak meldplicht heb. Wie smst dan wie ga je je dan afvragen.
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:33:12 #298
74310 nanalune
pi_38876330
Fefeliciteerd ET met je verjaardag!!
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:38:10 #299
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_38876455
E.T. van harte gefeliciteerd!!
gup
pi_38876482
*meldt*
En verder niks te melden, alleen dat het wel tijd is voor verse beebies, dus dutchie, CM e.a. :
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')