Even een stukje tekst ingevoegd dat je vergeten hadquote:Op maandag 12 juni 2006 10:03 schreef chacama het volgende:
[..]
Hoi Marmar,
Ik begin me een beetje voor te stellen hoe je je voelt. Ik ben zelf bij de gyn geweest en heb daar echt het onderste uit de kan van mijn emoties gehaald toen FLeur er uitmoest (voor mijn gevoel zogezegd). Ik heb nog nooit zo wanhopig bij een arts gezeten. En Fred wist geloof ik ok niet wat hem overkwam. De gyn heeft toen ook meteen getoucheerd en had de verblijdende mededeling dat ik al 3 cm ontsluiting had. Hij heeft toen gestript en het ziekenhuis gebeld dat we er aan zouden komen. WIj eerst nog langs huis om de boodschappen weg te brengen en toen naar het ziekenhuis. Daar aangekomen zat ik op 5 en toen zijn de vliezen gebroken. Toen is mijn nichtje met een rotvaart van Maastricht naar Zeeland komen rijden, om bij de bevalling te zijn. En 3 uur later had ik Fleurtje op mijn buik liggen. Ik hoop dan ook dat jij donderdag (hopelijk al eerder) gewoon 'geholpen' wordt op het geheel op gang te brengen. Want dat strippen en later het breken van de vliezen heeft bij mij pas de weeen echt op gang gebracht.
Hier is alles rustig. Schrolk me vanochtend alleen kapot van de weegschaal. Die gaf 1,8 kilo erbij in 1 week tijd. Nu heb ik niet echt gezond gegeten de afgelopen week en ook heb ik het idee dat vocht enz. slecht wordt afgevoerd, maar heb me toch maar voorgenomen om weer eens gezond te gaan doen.....
Vandaag nog een dagje lekker rustig en dan morgen weer een nieuwe werkweek. Pff....nog vier maanden en dan mag ik een maandje het rustig aan doen....gelukkig maar....
als ik et voor et zeggen had...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:02 schreef Sjeen het volgende:
Ja dames, wat moet ik nou... wel puffen, niet puffen![]()
Ik zal er ook een paar bijzetten Marmarquote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:35 schreef Sjeen het volgende:
![]()
![]()
Speciaal voor MarMar
![]()
![]()
![]()
Vandaag is een mooie dag om te bevallenVriendjelief is jarig
En Chacama, 13 juli is ook een hele speciale dag![]()
Ja , vind dat wel erg vroeg, ze kwam bij bij pas toen ik ongeveer 36 weken was, en eigenlijk had ze de afspraak in week 37 gepland, maar dat vond ik wel erg laat , helemaal omdat het mijn eerste kindje is, en ik zeker wil weten dat alles goed is &zo...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:13 schreef PM-girl het volgende:
Dames, ik dacht ik open Fok en zie bij dit topic dat er 3 pagina's bij zijn ivm nieuwe baby's..... niet dus!
Hier is Ieniemienie flink aan het bewegen, telkens als ik op bed lig schiet mijn buik alle kanten op! Veel harde buiken ook weer, met pijn ook. Denk toch weer nav het werken (en dan met name het traplopen).
Vanmorgen intake kraamzorg gepland voor volgende week, (dan ben ik 26 weken) is dat niet erg vroeg?
Hahaa, wedden dat we er massaal rond 3 uur 's nachts uitmogen?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:53 schreef cattie het volgende:
*meldt
Het is hier echt afschuwelijk warm, ik kan niet wachten op het onweer!
Ik vind trouwens zo langzamerhand elke dag een mooie dag voor de geboorte van beepje.![]()
PM-girl bukt nog evenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:56 schreef Sjeen het volgende:
* Sjeen] slingert in het wilde weg wat![]()
![]()
rond... voor iedereen die het kan gebruiken[/me]
Nacht is ook prima!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hahaa, wedden dat we er massaal rond 3 uur 's nachts uitmogen?![]()
Bij mij was gewoon mijn hele buik scheef, dan weer naar de ene en dan weer eens naar de andere kant.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:58 schreef PM-girl het volgende:
[..]
PM-girl]bukt nog even [/me]![]()
Mijn navel zit trouwens scheef op mijn buik, wie heeft dat ook?
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:57 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hahaa, wedden dat we er massaal rond 3 uur 's nachts uitmogen?![]()
Nee joh, dat moet je zó zien: in de slechts licht tropisch aandoende koelere nachtsferen komt je kindje op een roze wolkje aangezweefd, zodat moeder en spruit fris en monter de eerste zonnestralen die het leven van het verse wonder zullen beroeren kunnen meemaken vanaf het bekloste kraambed onder het genot van colostrum en een beschuitje...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:19 schreef nanalune het volgende:
[..]
dat laatste roze randje van die wolkwaar we ons aan trachten vast te klampen tijdens deze laatste loodjes wordt er welgemikt afgeschoten door onze immer optimistische mwanatabu..
![]()
Bestaat dat echt?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:14 schreef dutchie het volgende:
En hoe zit het met het oudhollandse tepeltje stimuleren? Werkt dat nog wel of stelt dat de bevalling ook 4 dagen uit?Details graag!
Kies voor jezelf en je kind!!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:39 schreef PM-girl het volgende:
Moeilijk hoor, want verder doe ik op het werk al niets dan op de bank zitten met voeten op tafel of achter de computer (wat we normaal niet doen als de kinderen er zijn).
Die nekplooimeting ga ik ook doenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:23 schreef E.T. het volgende:
moonah
succes met dehitte voor alle dikke buiken!
vanmorgen de eerste afspraak bij de vk. Zelfde als bij Saskia, dus dat is wel lekker. Op de echo lag buikkie heerlijk te slapen3,7 cm groot en het hartje klopte krachtig
Over twee weken terug voor de nekplooimeting![]()
En voor al die andere hoogzwangeren die nu 'klagen' (en terecht) over de warmte. Die ukkepuk in je buik heeft geen last van de warmte. Die zit in een perfecte omgeving lekker op zijn gemak. Bedenk daarom dus ook dat wanneer die nu op de wereld zou komen, die kleine het wel erg zwaar zou krijgen, want al die warmte is geen pretje voor zo'n klein lijfje.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:04 schreef Belana het volgende:
och die buik idd... mèn wat zit ie in de weg nu he!Ik zou ook nu wel willen bevallen
het is zo benauwd en vies warm nu...
Idd, jij bent het koelmechanisme voor je puk. Daarom zijn ze er ook niet zo dol op als je gaat saunaën of koorts hebt: die kleine zit dan in die hitte.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:47 schreef chacama het volgende:
[..]
En voor al die andere hoogzwangeren die nu 'klagen' (en terecht) over de warmte. Die ukkepuk in je buik heeft geen last van de warmte. Die zit in een perfecte omgeving lekker op zijn gemak. Bedenk daarom dus ook dat wanneer die nu op de wereld zou komen, die kleine het wel erg zwaar zou krijgen, want al die warmte is geen pretje voor zo'n klein lijfje.
Dit was zo ongeveer het enige positieve wat ik kon bedenken voor het niet bevallen nu.....;)
Als ik niet had lopen zeiken om een echo (quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:53 schreef E.T. het volgende:
dutch, ik heb geen scanner
nikky, hartje luisteren en baarmoeder voelen gaat nog niet, zo vroeg in de zwangerschap. En als ze niet zelf een echo-apparaat hebben is het idd voornamelijk vragen en papierwerk. Maar vrijdag is ook al snel!
Maar hé Nikky je hebt toch internet?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:33 schreef nikky het volgende:
Vandaag voor het eerst bij de VK geweest.
Geen echo alleen wat vragen en een hoop papieren.
En ik dacht dat ze me hadden verteld dat ik een echo zou krijgen.
Geen hartje geluisterd
Niet gevoeld hoe groot de baarmoeder is.
Ben dan ook diep teleurgesteld zeg maar.
Wat is dat toch hier in NL? Je word maar een beetje aan je lot overgelaten en red je maar.
Mensen die een tweede krijgen tja, die weten al een hoop.
Mensen die een eerste krijgen ( en ik heb geen zwangerschappen van dichtbij meegemaakt ) moeten het maar zelf zien te boteren.
Het zou een stuk beter kunnen..
Vrijdag mag ik naar de gyn voor een echo nadat ik mijn ongenoegen uitsprak over geen echo krijgen.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:42 schreef nanalune het volgende:
Na lang gesteggel over de geboortekaartjes ( man wilde ze perse 'zelluf 'maken, maar dat ging nogal euh.. lang/moeizaam) hebben we gisteravond dan eindelijk besloten ze gewoon via internet te bestellen, met 1 nadeel, namelijk dat we binnen 2 weken was een proefdruk opgestuurd krijgen en als ik eens zo snel uitreken ( daar hoef je geen rekenwonder voor te zijn) kom ik tot de conclusie dat het ruimschoots te laat is voordat de kaartjes dan de deur uit zijn.. dus nu hoop ik op wat overgemotiveerde stagaires oid in dat bedrijf die wat sneller werken.. Zijn hier ervaringen over de levertijd van geboortkeaartjes.nl toevallig??
Tuulk heb ik inet... maar maar maar, je kent het welquote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:26 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Maar hé Nikky je hebt toch internet?![]()
Ik begrijp je teleurstelling wel hoor, daar niet van, maar zo`n eerste afspraak is meer om even in te gaan op jouw medische achtergronden en de kennismaking. Baarmoederstand voelen lukt nog niet omdat die nog achter het schaambeen verscholen ligt, daarom is het hartje luisteren ook praktisch onmogelijk. Niet alle verloskundigene hebben trouwens zo`n echo-apparaat( en bijbehorende cursus gevolgd) Vind het persoonlijk nog wel heel schappelijk dat ze je een echo laat maken in het ziekenhuis( en ook nog eens op zo`n korte termijn)
edit: spuit elf, lijkt wel een kopie van ET's post * verder lezen Loena, verder lezen*
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |