abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2007 @ 19:03:56 #276
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_53277536
Da's juist het mooie ervan, het afvuurmechanisme is volledig digitaal en verder zitten er geen bewegende delen in waardoor de kans op vastlopers nihil is.
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  dinsdag 18 september 2007 @ 23:01:24 #277
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53286919
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:03 schreef Rave_NL het volgende:
Da's juist het mooie ervan, het afvuurmechanisme is volledig digitaal en verder zitten er geen bewegende delen in waardoor de kans op vastlopers nihil is.
Het klinkt inderdaad erg leuk, maar ik heb een natuurlijke afkeer van electronica als het om wapensystemen gaat
  woensdag 19 september 2007 @ 19:55:05 #278
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_53308981
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:01 schreef Nobu het volgende:

[..]

Het klinkt inderdaad erg leuk, maar ik heb een natuurlijke afkeer van electronica als het om wapensystemen gaat
De vijand niet.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 19 september 2007 @ 22:25:03 #279
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53313628
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:55 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

De vijand niet.
Leg eens uit wat je daar precies mee bedoelt? Electronica is natuurlijk erg leuk, maar als je er mee door de blubber kruipt of door de woestijn loopt heeft het nogal de neiging om er mee op te houden. Voor voertuigen is het natuurlijk een ander verhaal.
  woensdag 19 september 2007 @ 22:33:14 #280
188877 Stupendous76
pi_53313922
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:25 schreef Nobu het volgende:

[..]

Leg eens uit wat je daar precies mee bedoelt? Electronica is natuurlijk erg leuk, maar als je er mee door de blubber kruipt of door de woestijn loopt heeft het nogal de neiging om er mee op te houden. Voor voertuigen is het natuurlijk een ander verhaal.
Je kan wel persoonlijke voorkeuren hebben (bijvoorbeeld geen electronische geweren), als de vijand die dingen wel heeft heb je een redelijk probleem*.
*= gesteld dat die dingen werken natuurlijk

Overigens, deze wapens zijn volgens mij niet bedoeld om mee door de modder te kruipen ofzo, want dan zullen ze net als mechanische vuurwapens problemen krijgen. Zoals dat filmpje laat zien kan je ze heel mooi aan een helicopter of vliegtuig hangen.

[edit]
Ik vind het overigens ook geen mooie of leuke dingen.
[/edit]

[ Bericht 4% gewijzigd door Stupendous76 op 19-09-2007 22:42:54 ]
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 19 september 2007 @ 22:33:21 #281
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_53313924
kzie er niet echt toekomst in, tenminste dat model dat werd gepresenteerd had meer weg van een middeleeuws wapen dan van een technologisch hoogstandje, daarnaast kun je maar erg weinig kogels vervoeren.. en worden het grote wapens.

ik vind hetmaar niets..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_53337385
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:25 schreef Nobu het volgende:

[..]

mechanica kan veel slechter tegen vuil en dergelijke het mooie is is dat het helemaal electronisch is en je alleen genaait bent wanneer de accu leeg is. voor de rest kan er niets misgaan
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 20 september 2007 @ 20:39:30 #283
188877 Stupendous76
pi_53338031
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mechanica kan veel slechter tegen vuil en dergelijke het mooie is is dat het helemaal electronisch is en je alleen genaait bent wanneer de accu leeg is. voor de rest kan er niets misgaan
Wat dacht je van EMP?
Repent, Pray, Forgive
pi_53338148
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:39 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Wat dacht je van EMP?
kan je shielden en er zijn emp vrije chips tegenwoordig die via biologische cellen werken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  donderdag 20 september 2007 @ 20:52:16 #285
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_53338409
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik zeg H2O. Mechanica werkt dan 99 van de 100 keer gewoon door, en elektronica juist precies omgekeerd.

Een mooi voorbeeld is Patriot. Toen die systemen getest werden tijdens de ontwikkelingsfase werkten ze perfect. Er was nog nooit iets beters ontworpen. Helemaal electronisch, er zat zelfs geen draaiende radar meer op.

Toen kwamen die systemen aan in Duitsland, men zette de hele zooi op de steling in Duitsland, flikkerde er camouflage netten omheen, en ze zetten de systemen aan. Eerste dag: prachtig! Tweede dag, alleen maar valse echos op de radar, compleet onwerkbaar. Hoe kon dat nou?

Nou, heel simpel: tijdens de nacht had het geregend, en het water bleef op de camouflagenetten liggen. Dat reflecteerde zo veel radarenergie dat de apparatuur vol liep met targets. Waarom was dat er tijdens het testen niet uitgekomen? Omdat de VS traditioneel test in de woestijn van New Mexico. Daar is het droog, net als in een laboratorium, en het climaat is altijd hetzelfde, net als in een laboratorium. Belangrijk voordeel boven een laboratorium? Je kunt er vliegende doelen laten vliegen, wat in een gebouw "lastig" is. Belangrijk nadeel: je test niet onder oorlogsomstandigheden, waar troepen 24/7 ongeacht de weers- en omgevingsomstandigheden met de spullen moeten werken.

Zie je jezelf al in de (natte) jungle vechten en met een battery pack op je nek in de modder duiken? Geef een soldaat dan gewoon een sidderaal in zijn broek. Kun je de vijand vragen om even niet aan te vallen omdat het regent, en je wapens dus niet inzetbaar zijn (mijn laptop in de regen!)? Zie je jezelf al tegen het officierskorps zeggen dat je niet kunt vechten want je hebt wel munitie, maar je bent net even door je batterij heen? Zie je de Britten in een vliegende storm vechten met dit spul in de koude wateren rond de Falklands? Met een mechanisch systeem heb je onder die omstandigheden in ieder geval nog de kans om van je af te bijten.

Ik vind het moooi spul, en het zal onder de juiste omstandigheden zeker zijn nut hebben. Maar een ouderwets wapen is betrouwbaarder.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  donderdag 20 september 2007 @ 20:56:39 #286
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_53338543
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

kan je shielden en er zijn emp vrije chips tegenwoordig die via biologische cellen werken
Biologische chips zijn nog steeds experimenteel afaik. Maar er zijn inderdaad EMP hardened (da's niet hetzelfde als EMP free) electronische circuits.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 21 september 2007 @ 19:56:22 #287
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53364582
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:52 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Ik zeg H2O. Mechanica werkt dan 99 van de 100 keer gewoon door, en elektronica juist precies omgekeerd.

Een mooi voorbeeld is Patriot. Toen die systemen getest werden tijdens de ontwikkelingsfase werkten ze perfect. Er was nog nooit iets beters ontworpen. Helemaal electronisch, er zat zelfs geen draaiende radar meer op.

Toen kwamen die systemen aan in Duitsland, men zette de hele zooi op de steling in Duitsland, flikkerde er camouflage netten omheen, en ze zetten de systemen aan. Eerste dag: prachtig! Tweede dag, alleen maar valse echos op de radar, compleet onwerkbaar. Hoe kon dat nou?

Nou, heel simpel: tijdens de nacht had het geregend, en het water bleef op de camouflagenetten liggen. Dat reflecteerde zo veel radarenergie dat de apparatuur vol liep met targets. Waarom was dat er tijdens het testen niet uitgekomen? Omdat de VS traditioneel test in de woestijn van New Mexico. Daar is het droog, net als in een laboratorium, en het climaat is altijd hetzelfde, net als in een laboratorium. Belangrijk voordeel boven een laboratorium? Je kunt er vliegende doelen laten vliegen, wat in een gebouw "lastig" is. Belangrijk nadeel: je test niet onder oorlogsomstandigheden, waar troepen 24/7 ongeacht de weers- en omgevingsomstandigheden met de spullen moeten werken.

Zie je jezelf al in de (natte) jungle vechten en met een battery pack op je nek in de modder duiken? Geef een soldaat dan gewoon een sidderaal in zijn broek. Kun je de vijand vragen om even niet aan te vallen omdat het regent, en je wapens dus niet inzetbaar zijn (mijn laptop in de regen!)? Zie je jezelf al tegen het officierskorps zeggen dat je niet kunt vechten want je hebt wel munitie, maar je bent net even door je batterij heen? Zie je de Britten in een vliegende storm vechten met dit spul in de koude wateren rond de Falklands? Met een mechanisch systeem heb je onder die omstandigheden in ieder geval nog de kans om van je af te bijten.

Ik vind het moooi spul, en het zal onder de juiste omstandigheden zeker zijn nut hebben. Maar een ouderwets wapen is betrouwbaarder.
Vergeet ook vooral de "simpelere" systemen zoals nachtkijkers en radio's niet
  Moderator vrijdag 21 september 2007 @ 20:13:01 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_53365080
over simpel gesproken

Apachevliegers vlogen altijd met kleine lampjes op hun helm als het donker was maar toen Nederland ze inzette voor UNMEE in de hoorn van Afrika kwam men erachter dat dat nogal zichtbaar is in dergelijke landen (weinig restlicht oid) en nu zitten ze op het dashboard

daarom is gevechtservaring zo belangrijk sommige dingen werken in de praktijk nu eenmaal minder goed als op papier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:38:44 #289
168777 Rave_NL
pi_53365817
En sigaretten
  vrijdag 21 september 2007 @ 22:35:02 #290
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_53368986
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:38 schreef Rave_NL het volgende:
En sigaretten
Het ALLERbelangrijkste dat ik ooit heb gemist was een lepel. Lepels zijn goed. Je kunt ze voor van alles gebruiken. Het was ook het enige stuk uitrusting waar we altijd te weinig van hadden.
- Privacy Matters
  Moderator vrijdag 21 september 2007 @ 23:17:09 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_53370087
ik ga voor de blikopener

het is maar nuttig voor 1 ding maar als je messen gaat gebruiken dan is de kans aanwezig dat je jezelf lelijk in de vingers snijd!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 22 september 2007 @ 00:31:15 #292
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_53371916
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 23:17 schreef sp3c het volgende:
ik ga voor de blikopener

het is maar nuttig voor 1 ding maar als je messen gaat gebruiken dan is de kans aanwezig dat je jezelf lelijk in de vingers snijd!
Met een blikopener kun je niet eten, je kunt er niet mee snijden, je kunt niet snel even iets proeven, Je kunt er niets mee fijnstampen, en je kunt er niets mee uitlepelen.

Een lepel is veel nuttiger!
- Privacy Matters
  zaterdag 22 september 2007 @ 20:22:03 #293
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_53388550
Royal Austrlian Air Force F1-11 sinks North Korean Drug Ship
quote:
After being caught trying to smuggle drugs into Australia the Pong Su was sunk by two 2000-pound (900 kg) laser-guided bombs dropped from an RAAF F-111 aircraft. The deliberate destruction of the freighter was said to deliver a strong message to international drug smuggling rings that the Australian Federal Government would take all measures necessary to stop illegal drug importation.
DAT is pas counter-narcotics!
- Privacy Matters
  zondag 23 september 2007 @ 14:54:59 #294
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53406085
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 20:22 schreef RonaldV het volgende:
Royal Austrlian Air Force F1-11 sinks North Korean Drug Ship
[..]

DAT is pas counter-narcotics!
Dat is wel wat anders dan een Amerikaans boardingteam meenemen omdat je zelf niet aan boord mag gaan Ze waren trouwens wel zo vriendelijk om de bemanning er eerst af te halen
pi_54542407
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_54547507
Even een vraagje je ziet vaak bij scifi dat ze schilden hebben en dergelijke en die meuk is theoretisch ook wel te doen, weet iemand of daar ook serieus onderzoek naar gedaan wordt.
pi_54547540
quote:
ach ja het is al zo vaak gedaan maar deze keer niet door een navo schip
  maandag 12 november 2007 @ 13:03:45 #298
168777 Rave_NL
pi_54548821
quote:

Mijn keuring is trouwens voorlopig nog even uitgesteld
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:48:25 #299
188877 Stupendous76
pi_54583539
quote:
Net als die Russen die even tonen dat ze Noordwijk kunnen wegvagen als de NAVO-top daar zit.

Repent, Pray, Forgive
pi_54583845
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:48 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Net als die Russen die even tonen dat ze Noordwijk kunnen wegvagen als de NAVO-top daar zit.

???
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')