abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 juni 2006 @ 16:57:10 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38752693

ik hoor net dat m'n zussen naar het vrijgezellenfeest van mijn aanstaande schoonzus zijn geweest (m'n broer gaat dus trouwen), maar ik ben helemaal niet uitgenodigd, waarschijnlijk 'omdat ik toch niet wil'.

Hier word ik dus echt niet goed van. Het gaat er niet om of ik wil of niet, maar ze kunnen tenminste het fatsoen hebben om me te vragen. Nu voel ik me dus buitengesloten.

Laatst werd ik ook al eens op het laatste moment uitgenodigd voor een feestje bij m'n zus. Vast niet omdat ik zo gezellig ben, maar omdat ze het niet konden maken om mij niet te vragen.

Ik heb echt zin om het bij de bruiloft te laten afweten. Statement maken enzo.

Overigens, de reden dat ik vaak niet wil is dat ik slechthorend ben en om deze en andere redenen niet zo dol ben op grote roepen. Kan het vaak niet verstaan enzo en dan lig je er al vaak buiten.

Maar het is dus gewoon kwetsend om dan maar niet uitgenodigd te worden
Niet meer actief op Fok!
pi_38752773
Gewoon statement maken, je hebt er echt alleen jezelf mee. Geef wel even aan de betrokkenen aan dat ze niet op je hoeven te rekenen bij andere festiviteiten
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_38752831
quote:
Op zondag 11 juni 2006 16:57 schreef Viking84 het volgende:
Dat is dus alvast mogelijk een reden waarom ze je niet hebben uitgenodigd. Neem anders zelfs een wat initiatief en nodig anderen uit voor wat dan ook. Het allemaal maar op je af laten komen en het telkens afwijzen komt niet geweldig sociaal over.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:02:21 #4
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38752872
quote:
Op zondag 11 juni 2006 16:59 schreef Skinkie het volgende:
Gewoon statement maken, je hebt er echt alleen jezelf mee. Geef wel even aan de betrokkenen aan dat ze niet op je hoeven te rekenen bij andere festiviteiten
Ja, dat wel.

Ik snap je eerste opmerking niet.

Gewoon statement maken --> positieve waardering van statement maken
je hebt er echt alleen jezelf mee --> negatieve waardering van statement maken?

Moet ik het nu wel of niet laten afweten?
Niet meer actief op Fok!
pi_38752911
Bullshit, op een gegeven moment houd het op met mensen vragen die toch altijd maar nee zeggen. Waarom moeite doen om diegene te bellen / sms'en. Laat zelf maar wat van je weten, dan hadden ze het er vast met je over gehad en kon je jezelf uitnodigen.

Oja en verder klote voor je.
pi_38752937
Denk eens aan het gevolg. Als je niet komt, heb je je zelf er mee, niemand anders op dat feestje. Kans is groot dat ze je niet eens missen.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  zondag 11 juni 2006 @ 17:04:27 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38752942
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:01 schreef JeRa het volgende:

[..]

Dat is dus alvast mogelijk een reden waarom ze je niet hebben uitgenodigd. Neem anders zelfs een wat initiatief en nodig anderen uit voor wat dan ook. Het allemaal maar op je af laten komen en het telkens afwijzen komt niet geweldig sociaal over.
ik was wel van plan om naar de bruiloft te gaan hoor, en verjaardagen sla ik (meestal) ook niet over, tenzij ik een goede reden heb (studeren, andere verplichtingen). Bovendien heb ik zelf meerdere keren voorgesteld om langs te komen. M'n broer zou daar nog op reageren, maar dat heeft 'ie niet gedaan. Zelf nodig ik niet zo vaak mensen uit hier, omdat ik op een studentenkamer woon. Niet zo handig voor veel visite, lijkt me.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:06:03 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753002
Ja natuurlijk heb je op een gegeven moment zoiets van: ze zegt toch altijd maar 'nee', dus waarom zouden we haar nog vragen?
Maar ik heb het wel over familie, hoor, van broers/zussen mag je toch iets meer betrokkenheid verwachten bij hun kleine zusje.
Dit is trouwens een goede voorspelling voor hoe het zal gaan als mijn ouders er niet meer zijn
Als ze mij al niet eens missen, waarom zou ik dan gaan? Alleen maar meer reden om thuis te blijven.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:06:50 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753030
Oh ja, hoe kan ik iets van me laten horen als ik niet eens wéét van een vrijgezellenfeestje?
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:06:52 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38753033
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:03 schreef XiChico het volgende:
Bullshit, op een gegeven moment houd het op met mensen vragen die toch altijd maar nee zeggen. Waarom moeite doen om diegene te bellen / sms'en. Laat zelf maar wat van je weten, dan hadden ze het er vast met je over gehad en kon je jezelf uitnodigen.
Dat dus. Als jij elke keer nee zegt op uitnodigingen, dan word je op een gegeven moment niet meer gevraagd.

En weet je eigenlijk wel zeker dat je een uitnodiging krijgt voor de bruiloft?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 11 juni 2006 @ 17:07:02 #11
67670 Skv
Cynist.
pi_38753041
Je bent gewoon een chagrijnige toek, daarom willen ze je niet hebben.
Als het vantevoren al vaststaat dat je toch niet wil, is het logisch dat ze je ook niet vragen.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:07:16 #12
31971 KumA
[ Layer 13: Ego ]
pi_38753051
niet naar de bruiloft gaan is een statement ja, waarschijnlijk heb je die statement al eerder gemaakt....want door zulke dingen gaan mensen je niet meer uitnodigen!
no me digas que me amas, no me digas que me adoras, dime solo que te quedas una vida junto a mi
  zondag 11 juni 2006 @ 17:10:44 #13
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753157
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:07 schreef KumA het volgende:
niet naar de bruiloft gaan is een statement ja, waarschijnlijk heb je die statement al eerder gemaakt....want door zulke dingen gaan mensen je niet meer uitnodigen!
nou nee, niet bewust. Mijn broer laat het zelf zo vaak afweten bij een feestje, omdat 'ie andere prioriteiten heeft of op vakantie is oid, dus bij een verjaardagsfeestje valt het niet zo op dat deze of gene er niet bij is. Maar als er iemand mist op een bruiloft die er wel bij zou moeten zijn, valt dat wél op. Je mag er immers vanuit gaan dat mensen, zeker je naaste familie, bij de bruiloft aanwezig zullen zijn en als dat niet zo is, dan schort er iets aan. Dat weten zij ook dondersgoed.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:11:14 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753175
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:06 schreef Copycat het volgende:
En weet je eigenlijk wel zeker dat je een uitnodiging krijgt voor de bruiloft?
al gehad
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:13:14 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38753243
Van wie hoorde je trouwens over dat vrijgezellenfeest?
  zondag 11 juni 2006 @ 17:13:35 #16
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_38753251
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:06 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, hoe kan ik iets van me laten horen als ik niet eens wéét van een vrijgezellenfeestje?
ze bedoelen dat je waarschijnlijk eerder al een boel uitnodigingen hebt afgewezen, en je gaf al aan dat je ook hierin niet zo'n zin zou hebben gehad.

btw ik ken het gevoel
tip: gooi het roer eens om!
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
  zondag 11 juni 2006 @ 17:15:03 #17
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753291
Dat ik elke keer 'nee' zeg is trouwens ook beslist niet waar. Sinds januari is mijn zus jarig geweest, ben ik naartoe geweest, niet naar mijn zwager (die was vlak na mij jarig), maar die heb ik wel een kaartje gestuurd, wel naar m'n moeder (die verjaardag skip ik nooit) en m'n nichtje ben ik ook naartoe geweest in februari als ik het me goed herinner, m'n neefje was eind mei jarig, niet heen geweest, maar wel week later nog langs geweest met cadeautje en m'n zus was in mei jarig, ben ik niet heen geweest. Dus al met al 50/50 denk ik en als ik niks anders te doen heb (= ik hoef niet te leren voor een tentamen, of ik heb bijv een ander feestje) ga ik wel. En mijn ouders moeten er ook zijn, want anders kan ik het al helemaal wel schudden.

bovendien ga ik ook altijd met mijn vriend mee naar zijn familie en daar heb ik het gek genoeg wél naar m'n zin, omdat die mensen belangstelling tonen in mij, iets wat mijn eigen familie niet doet. Gisteren nog naar de verjaardag van zijn zus geweest en over twee weken naar de verjaardagen van haar kindjes.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:15:07 #18
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_38753295
Mooi dat je wel voor de bruiloft bent uitgenodigd. Je kan het dan ook zien dat ze rekening met je houden. Dus er zit best een positiefe kant aan dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_38753363
"Hey, een bal", leuk ga'k mee spelen"
"Nee, daar ging ik net mee spelen!!!!!!!!!!!"
"Maar jij zit net te kleuren toch??!!!"
Ja, maar NU wil ik met de bal spelen!!!!!!!!!!"

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 11 juni 2006 @ 17:17:29 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753378
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:13 schreef Copycat het volgende:
Van wie hoorde je trouwens over dat vrijgezellenfeest?
van m'n moeder. Zegt wel weer genoeg.
Ik heb vorige week nog 2 keer met m'n zus gepraat via MSN en ze heeft er niks over gezegd Misschien omdat ze vond dat degene die ging trouwen mij zelf moest vragen. Moet eerlijk zeggen dat het op de één of andere manier niet zo botert tussen mij en mijn aanstaande schoonzus. Ik weet niet. Ze loopt hier nu zo'n 5 jaar rond, maar ik ben haar altijd een beetje een indringer blijven vinden. Bovendien heeft ze meerdere keren kwetsende opmerkingen over mij gemaakt, zonder te informeren naar de reden van mijn gedrag. Met haar eigen zussen heeft ze ook al regelmatig ruzie gehad (die kwamen dan ook niet op feestjes), dus dat zegt wel weer genoeg over wat voor een tante het is.
Niet meer actief op Fok!
pi_38753402
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nou nee, niet bewust. Mijn broer laat het zelf zo vaak afweten bij een feestje, omdat 'ie andere prioriteiten heeft of op vakantie is oid, dus bij een verjaardagsfeestje valt het niet zo op dat deze of gene er niet bij is. Maar als er iemand mist op een bruiloft die er wel bij zou moeten zijn, valt dat wél op. Je mag er immers vanuit gaan dat mensen, zeker je naaste familie, bij de bruiloft aanwezig zullen zijn en als dat niet zo is, dan schort er iets aan. Dat weten zij ook dondersgoed.
Ja, en als jij dus niet komt zul jij daar raar op aangekeken worden. Een oom van mij was ook een keer weggegaan op een feest na 10 minuten, met de reden: was te beroerd om zijn auto 100m verderop te zetten. Niemand die dat verder boeit, hij word er alleen raar op aangekeken.

En verder, hun weten niet eens dat jij ervan baalt niet uitgenodigd te zijn dus zolang jij dat niet aangeeft hebben hun niks door, versturen hun jou netjes een uitnodiging waar jij vervolgens zondeer iets te zeggen niet opkomt dagen.. Dat zal lekker staan. + economisch gezien is het erg dom, want weetje hoeveel drank er is op een bruiloftfeest?

Oplodding voor je probeem: Geef aan dat je het jammer vind dat jij er niks vanaf wist, dan zullen ze er in het vervolg gewoon rekening mee houden en het je vertellen.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:18:18 #22
67670 Skv
Cynist.
pi_38753408
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:15 schreef Megumi het volgende:
Mooi dat je wel voor de bruiloft bent uitgenodigd. Je kan het dan ook zien dat ze rekening met je houden. Dus er zit best een positiefe kant aan dus.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:19:19 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38753438
Dan zal het dus wel aan het feit liggen dat jij en je schoonzus to be elkaar niet liggen.
Het is tenslotte haar feestje en dat vier je met mensen die je er graag bij wilt hebben. Niet met mensen die er voor de vorm bij zouden moeten zijn.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:20:05 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753462
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:15 schreef Megumi het volgende:
ja mij niet voor de bruiloft uitnodigen . Die is goed. Dan was ik daar met een Uzi naartoe gegaan en had ik iedereen afgeknald Bovendien was dan bij mijn moeder wel een lampje opgegaan. Ze zei zelf ook meteen: "Ja maar dat is toch niets voor jou, ik was ook niet gegaan als ik jou was etc". Heb trouwens niet tegen m'n moeder gezegd wat ik ervan vond, maar nu ik erover nadenk begin ik me wel steeds meer op te winden

Hoe je het ook wendt of keert: het is kwetsend om niet uitgenodigd te worden, ook al heb je uitnodigingen in het verleden vaak afgewezen. Je mag er vanuit gaan dat je familie toch iets meer begrip toont en je toch niet links laat liggen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:20:43 #25
65112 _Kimmie_
Elmo kan vliegen...
pi_38753487
Je bent alleen maar aan het speculeren waarom je niet gevraagd bent en waarom je zus niets gezegd heeft. Je kunt het natuurlijk ook gewoon vragen. En zeggen dat je het jammer vind dat niemand iets tegen je heeft gezegd of je heeft gevraagd om mee te gaan. Maar er is nu niets meer aan te doen, dus om nou niet daar hun bruiloft te gaan is weer het andere uiterste.
..hoog in de lucht!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:21:28 #26
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753507
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:19 schreef Copycat het volgende:
Dan zal het dus wel aan het feit liggen dat jij en je schoonzus to be elkaar niet liggen.
Het is tenslotte haar feestje en dat vier je met mensen die je er graag bij wilt hebben. Niet met mensen die er voor de vorm bij zouden moeten zijn.
nou ik heb nooit in de clinch gelegen met haar, dus formeel weet ik helemaal niet dat wij elkaar niet echt mogen. Zij weet waarschijnlijk niet eens dat ik me ongemakkelijk voel met haar. Mijn moeder brieft altijd alles door. Ze hebben nooit het lef om het tegen mij zelf te zeggen.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:23:44 #27
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753584
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:20 schreef _Kimmie_ het volgende:
Je bent alleen maar aan het speculeren waarom je niet gevraagd bent en waarom je zus niets gezegd heeft. Je kunt het natuurlijk ook gewoon vragen. En zeggen dat je het jammer vind dat niemand iets tegen je heeft gezegd of je heeft gevraagd om mee te gaan. Maar er is nu niets meer aan te doen, dus om nou niet daar hun bruiloft te gaan is weer het andere uiterste.
true. Ik zou het eens moeten vragen en moeten zeggen dat ik het niet leuk vind dat ze dat gedaan hebben. Probleem is dat ze dat zelf ook wel weten en er toch niets aan doen, want iedere keer zeggen ze wel: ja ik weet dat het niet leuk/aardig/netjes is, moet volgende keer beter bla bla bla.
Ik heb in de afgelopen tijd al geprobeerd om de verhoudingen een beetje recht te trekken. Ik vergat bijv altijd verjaardagen, dat je een cadeautje hoort mee te nemen, dat soort dingen. Dus ik had vaak niets bij me als ik ging, of ik moest weer op t laatste moment met iemand anders 'mee doen'. Dit jaar heb ik voor het eerst het cadeautje voor m'n moeder verzorgd, namens iedereen. Dat is al een hele verbetering: niet alleen heb ik een cadeautje, ik regel het ook nog eens namens iedereen. Dus ik vind zelf wel dat ik al op de goede weg ben.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:24:19 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38753604
Ook zonder het met woorden te zeggen kun je mensen heel goed duidelijk maken ze als een indringer te zien.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:27:45 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753709
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:24 schreef Copycat het volgende:
Ook zonder het met woorden te zeggen kun je mensen heel goed duidelijk maken ze als een indringer te zien.
dat zal wel ja.
Maar ik ben nu eenmaal niet zo sociaal, wat kan ik daar nou aan doen?! Ik voel me niet prettig in grote groepen en moet ik daar dan toch maar heen gaan om in m'n eentje zitten te kniezen? M'n vriend die vaak meegaat ervaart overigens hetzelfde. Hij wordt nooit bij het gesprek betrokken en het gekke is dat we bij zijn familie wél altijd gewoon als gelijke gespreksdeelnemers worden gezien.

Bovendien houden ze ook geen rekening met het feit dat ik niet goed hoor. Ze weten allemaal dat ik niet goed kan bellen en dat ik communiceer via e-mail, maar vervolgens checken ze hun mail nooit of reageren niet en krijg ik de schuld dat ik niet goed met hen communiceer.

Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:27:49 #30
65112 _Kimmie_
Elmo kan vliegen...
pi_38753711
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

true. Ik zou het eens moeten vragen en moeten zeggen dat ik het niet leuk vind dat ze dat gedaan hebben. Probleem is dat ze dat zelf ook wel weten en er toch niets aan doen, want iedere keer zeggen ze wel: ja ik weet dat het niet leuk/aardig/netjes is, moet volgende keer beter bla bla bla.
Ik heb in de afgelopen tijd al geprobeerd om de verhoudingen een beetje recht te trekken. Ik vergat bijv altijd verjaardagen, dat je een cadeautje hoort mee te nemen, dat soort dingen. Dus ik had vaak niets bij me als ik ging, of ik moest weer op t laatste moment met iemand anders 'mee doen'. Dit jaar heb ik voor het eerst het cadeautje voor m'n moeder verzorgd, namens iedereen. Dat is al een hele verbetering: niet alleen heb ik een cadeautje, ik regel het ook nog eens namens iedereen. Dus ik vind zelf wel dat ik al op de goede weg ben.
Dan ben je ook zeker wel op de goede weg, maar probeer je dan op jezelf te richten. Laat de rest eerst maar voor wat het is en richt je op jezelf. Hoe jij je beter kunt voelen in dat soort situaties. En als hun niets willen doen aan de hele situatie, ja daar kun jij dan niets aan doen. Jij hebt je best gedaan op dat moment en hun willen dat blijkbaar niet. Probeer dit dan ook te accepteren.
..hoog in de lucht!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:31:01 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38753812
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:27 schreef Viking84 het volgende:

dat zal wel ja.
Maar ik ben nu eenmaal niet zo sociaal, wat kan ik daar nou aan doen?! Ik voel me niet prettig in grote groepen en moet ik daar dan toch maar heen gaan om in m'n eentje zitten te kniezen? M'n vriend die vaak meegaat ervaart overigens hetzelfde. Hij wordt nooit bij het gesprek betrokken en het gekke is dat we bij zijn familie wél altijd gewoon als gelijke gespreksdeelnemers worden gezien.
Dan zijn we er toch?
Zo'n druk vrijgezellenfeest is toch niets voor jou. Waarom je dan uitnodigen als je toch afzegt omdat je geen zin hebt om daar in je eentje een beetje sociaalonvaardig te gaan zitten kniezen?
Om het principe?
  zondag 11 juni 2006 @ 17:34:06 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38753894
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan zijn we er toch?
Zo'n druk vrijgezellenfeest is toch niets voor jou. Waarom je dan uitnodigen als je toch afzegt omdat je geen zin hebt om daar in je eentje een beetje sociaalonvaardig te gaan zitten kniezen?
Om het principe?
het gaat inderdaad om het principe. Ik wil niet vergeten worden en ik heb wel de indruk dat men mij gewoon vergeet op één of andere manier. Ik ben blijkbaar zó afwezig als ik aanwezig ben dat men mijn aanwezigheid niet opmerkt. En dat is een ervaring die ik niemand toewens, want niemand wil vergeten of genegeerd worden.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:35:15 #33
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_38753921
Gewoon wel komen. Als is het alleen maar voor je broer natuurlijk.
En dan een cadeau of envelop meenemen waarop je schrijft: Voor de bruidegom.

Duidelijk statement lijkt me zo.

En om dan alleen je broer te feliciteren en je schoonzus comleet negeren, is mischien teveel van het goede.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:39:53 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38754069
Ja, ik denk dat ik wel gewoon ga, hoor, al is het maar omdat ik ook een weekendje weg kan gebruiken. Maar ik denk wel dat het goed is om daarna eens een brief te schrijven/mail te tikken waarin ik mijn ongenoegen over deze situatie uiteenzet.

Al loop ik dan wel weer vaak aan tegen het feit dat ze me niet serieus nemen. Ben vast m'n pillen vergeten in te nemen ofzo . Als je eenmaal medicijnen hebt gebruikt tegen psychische aandoeningen krijg je namelijk vaak met dergelijke opmerkingen te maken. Erg frusti.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 17:45:59 #35
105098 lexine
"Het Kattenvrouwtje"
pi_38754273
Misschein is de waarheid iets minder poetisch dan dat men er van te voren al van uit gaat dat je toch niet komt. Hoe rot het ook klinkt, misschien moet je schoonzus (a.s.) jou gewoon niet. Dan zouden de organisatoren van het feestje jou niet uitnodigen.
Anders is het voor de zusjes, die hadden best wel kunnen zeggen dat het feest er was. Als het je enig comfort geeft, ik baal er nu nog van dat ik mn familie WEL had uitgenodigd op mijn bruiloft, dus het 'familie' verhaal is niet altijd juist.
En als men het gooit op jouw pillen grberuik, dan is dat weer lekker respectloos en weet je vrij goed waar jij aan toe bent qua familie.
Ik wens je wel veel sterkte.
Het leven bestaat voor 10% uit wat je overkomt en voor 90% hoe je er mee omgaat.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:50:51 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38754435
Is het niet slimmer dat gesprek face to face aan te gaan, in plaats van via brief of e-mail?
pi_38754944
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:34 schreef Viking84 het volgende:
. Ik wil niet vergeten worden en ik heb wel de indruk dat men mij gewoon vergeet op één of andere manier. Ik ben blijkbaar zó afwezig als ik aanwezig ben dat men mijn aanwezigheid niet opmerkt. En dat is een ervaring die ik niemand toewens, want niemand wil vergeten of genegeerd worden.
Laat me raden: je wordt ZO overweldigd door een grote groep door elkaar pratende mensen, dat je helemaal niks meer verstaat. Bekend probleem. Je moet heel goed beseffen dat je alleen zelf iets aan je situatie kunt doen, anderen hebben nu eenmaal vaak niet in de gaten wanneer je iets wel of niet verstaat. En als je in een hoekje niks gaat zitten zeggen, dan kom je inderdaad niet erg sociaal over.
Verder is het zo dat je als dove/slechtorende nogal eens agressief of achterdochtig over kan komen, omdat je de intonatie van je stem niet helemaal onder controle hebt. Je komt al snel bozer over dan je zelf in de gaten hebt. Allemaal redenen waarom mensen weleens niet zo dol op je zouden kunnen zijn.
Ga eens op een (rustige!) manier met je schoonzus praten!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_38755083
ging je wel met je schoonzus om?
en je zussen, zij wel/ook niet?

ik ben ook niet uitgenodigd destijds op het vrijgezellenfeestje van mijn schoonzus, eenvoudigweg omdat ik totaal niet met haar omging, en zij logischerwijze liever vriendinnen van jaar en dag om zich heen heeft op zo'n dag, dan plichtmatig een schoonzusje erbij te laten hangen.

kon me er nu niet bepaald druk om maken.
was ik nu close met haar geweest, of enigzins opgetrokken met haar van te voren al...
pi_38755438
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:50 schreef Copycat het volgende:
Is het niet slimmer dat gesprek face to face aan te gaan, in plaats van via brief of e-mail?
TS is slechthorend, weet niet in hoeverre, maar gesprekken zijn dan redelijk vervelend.
Ik ben zelf ook slechthorend, en zo'n verhaal komt me maar al te bekend voor.
Vaak was het dan dat ik iets verkeerd verstond (kuthandicap) en dan raar reageerde waar mensen op den duur ook weer genoeg van krijgen.

Maargoed, ik denk dat wegblijven bij een bruiloft beetje heftig is. Ik bedoel, het is toch een bruiloft.
pi_38755459
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:20 schreef Viking84 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert: het is kwetsend om niet uitgenodigd te worden, ook al heb je uitnodigingen in het verleden vaak afgewezen. Je mag er vanuit gaan dat je familie toch iets meer begrip toont en je toch niet links laat liggen.
Dat snap ik en ben ik ook volkomen met je eens.... Je mag inderdaad van je familie wel verwachten dat die je door en door kennen en daar wat meer begrip voor tonen.
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:20 schreef _Kimmie_ het volgende:
Je bent alleen maar aan het speculeren waarom je niet gevraagd bent en waarom je zus niets gezegd heeft. Je kunt het natuurlijk ook gewoon vragen. En zeggen dat je het jammer vind dat niemand iets tegen je heeft gezegd of je heeft gevraagd om mee te gaan.
En ik denk inderdaad dat je dit moet doen. Gewoon naar die schoonzus toelopen en om tekst en uitleg vragen (niet op een aanvallende manier!) maar je mag best weten waarom niet. Zeker omdat ze al je andere zussen wel heeft uitgenodigd...
En geen van die zussen heeft iets tegen je gezegd?
pi_38755509
Tja, ik snap best dat je het vervelend vindt dat mensen geen rekening houden met je slechthorendheid. Een excollega van me is slechthorend en sommige mensen hadden daar problemen mee en anderen niet. Mij interesseert het geen ene moer, dan praat iemand maar een beetje hard of moet ik iets maar herhalen, jammer dan. Aan de andere kant werden sommige mensen wel boos en die gingen dan domme opmerkingen maken (tot aan "ben je doof of zo" toe ). Maar ja, hoe dan ook, je kan er niks aan doen en die mensen blijven er ook.

Wel denk ik dat je moet proberen om deze situatie los te zien van de rest. Je weet niet zeker waarom ze je niet uitgenodigd hebben. Als dat is omdat je altijd nee zegt, dan kun je dat lullig vinden, maar aan de andere kant: waarom moet je dan die uitnodiging hebben als je 'm toch gaat afwijzen? Ik kan niet tegen zuivel, maar ik word echt niet boos als mensen mij geen toetje aanbieden na het eten of me geen taart geven op een verjaardag. Het zij zo. Misschien proberen ze je juist wel te helpen door je geen dingen voor je neus te houden die je niet kunt doen, en bedoelen ze het dus niet zo slecht als jij denkt.

Als ze verder weinig aandacht aan je besteden, misschien weten ze dan wel gewoon niet hoe ze om moeten gaan met jouw slechthorendheid. En da's vervelend voor jou, maar jij bent de enige die duidelijk kan maken wat je wanneer wel en niet wilt of kunt, dus dat zul je dan maar moeten doen. Als je stil in een hoekje gaat zitten als mensen proberen met je te praten of als mensen het opgeven, kunnen zij daar in principe niets aan doen.

Je zult je er uiteindelijk toch bij neer moeten leggen dat je misschien niet de meest begripvolle omgeving hebt en dat je ofwel duidelijk moet maken wat je wilt, ofwel bepaalde dingen aan je voorbij moet laten gaan en andere dingen gaan doen die je wel kunt en leuk vindt.
Sanity is (not) statistical
  zondag 11 juni 2006 @ 18:43:34 #42
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38755957
quote:
Op zondag 11 juni 2006 18:23 schreef Empathologica het volgende:

TS is slechthorend, weet niet in hoeverre, maar gesprekken zijn dan redelijk vervelend.
Dat begreep ik, maar ik denk dat voor zo'n issue e-mail een te multi-interpreteerbaar medium is. Je zegt A, maar het komt over als B. Je mist tenslotte toch de gehele non-verbale communicatie.
Zelf hanteer ik het principe e-mail alleen maar voor goed nieuws gesprekken te gebruiken.
pi_38756269
Daar heb je wel gelijk in ja. E-mail kan inderdaad verkeerd overkomen.
Wel lastige situatie, zoals anderen ook zeggen met schoonzus praten op een rustige plek ofzo.
Hoop wel dat het snel beetje opgelost wordt zonder al te veel problemen.
pi_38756318
heb je ze al verteld hoe het op jou overkomt? misschien willen ze je alleen maar ontzien.
pi_38756930
quote:
Op zondag 11 juni 2006 18:43 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat begreep ik, maar ik denk dat voor zo'n issue e-mail een te multi-interpreteerbaar medium is. Je zegt A, maar het komt over als B. Je mist tenslotte toch de gehele non-verbale communicatie.
Zelf hanteer ik het principe e-mail alleen maar voor goed nieuws gesprekken te gebruiken.
Vergis je niet: als een slechthorende A zegt, dan kan het op een ander nog steeds overkomen als zijnde B!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zondag 11 juni 2006 @ 19:21:48 #46
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38757044
quote:
Op zondag 11 juni 2006 19:17 schreef Thisbe het volgende:
Vergis je niet: als een slechthorende A zegt, dan kan het op een ander nog steeds overkomen als zijnde B!
Ik mag hopelijk toch aannemen dat haar broer en zussen TS inmiddels zo goed kennen, dat ze haar intonatie ook kunnen interpreteren?
Hoe dan ook ben ik ervan overtuigd dat middels mail je de boel alleen maar verder op de spits drijft, deels ook afgaande op de poststijl van TS op FOK! .
  zondag 11 juni 2006 @ 19:22:17 #47
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_38757065
Die schoonzus zelf heeft het vrijgezellenfeestje als het goed is niet geregeld, dus het is maar de vraag of zij verantwoordelijk is voor het níet uitnodigen. Zeker omdat je familie bent en jij dus waarschijnlijk wel bekend bent bij degene die het wél heeft georganiseerd...
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 11 juni 2006 @ 19:26:04 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38757161
Ik heb haar een mailtje gestuurd. Heel netjes gehouden hoor. Gewoon uitgelegd waar ik mee zat en wat haar visie daar op was. Heb het aan m'n huisgenoot laten lezen en die roept me wel tot de orde als ik te ver ga maar die vond het ook een goed mailtje.

En inderdaad, als zij het feest niet heeft georganiseerd... maar het punt is dat wij allemaal niet veel contact hebben met haar familie. Mijn zussen hebben haar zussen (waarvan één ceremoniemeester is) net zo vaak gezien als ik en bovendien heb ik een mailtje gestuurd naar de ceremoniemeester (over een ander onderwerp), dus ze wisten wel van mijn bestaan af. Waarschijnlijk heeft de ceremoniemeester contact opgenomen met één van mijn zussen en die zal vervolgens wel gezegd hebben dat ze mij niet hoefden te bellen/mailen , omdat ik toch niet zou komen. In dat geval treft de blaam één van mijn zussen. Maar goed, daar hoop ik achter te komen dmv het mailtje aan mijn schoonzus to be.
Niet meer actief op Fok!
pi_38757177
quote:
Op zondag 11 juni 2006 19:17 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Daar heb je groot gelijk in. Maar veel mensen vergeten het ook. Mijn ouders vergeten het soms ook nog wel is na 8 jaar.
Beste zal toch zijn, keer op een rustige plek afspreken en van te voren goed zeggen aangeven van dat niet alles even goed over kan komen, ook doordat intonaties anders klinken en slechthorenden vaak dingen verkeerd opvatten.
  zondag 11 juni 2006 @ 19:33:57 #50
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38757349
Overigens kunnen mensen die mij zowel op Fok! als IRL kennen beamen dat ik daar een vrij rustig meisje ben waarmee je best wel kunt praten. Juist het feit dat bijna niemand hier mij persoonlijk kent, geeft mij vrij baan om erop los te razen. Overigens is het zo dat ik ondanks mijn slechthorendheid vrij goed kan communiceren en een face to face gesprek is niet onmogelijk (tenslotte zit ik wel op de universiteit, zonder hulp en daar moet ik ook met mensen communiceren). Wel is het zo dat we allemaal verspreid over het land wonen en het niet zo gemakkelijk te organiseren valt daar even heen te gaan. Ik heb laatst voorgesteld om binnenkort een keer langs te komen, maar ze hadden het erg druk en zouden even overleggen. Niets meer gehoord. Kan gebeuren natuurlijk, maar het is wel opvallend dat twee weken later mijn andere zus dan wel langs is geweest met haar kinderen. Ja dan vraag je je af: kúnnen ze niet of wíllen ze niet. Ik ben vol goede wil, hoor, maar dan wel op het niveau dat bij mij past. Ik vind het echter niet geslaagd als mensen mijn gedrag in dit soort situaties gaan doortrekken naar een oordeel over mijn persoontje.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 19:42:27 #51
107521 Furia
snoopy weer
pi_38757630
Heb je al wat gehoord?
  zondag 11 juni 2006 @ 19:48:08 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38757839
Neen, maar m'n zus komt net online. Nu weer off... misschien komt ze zo terug. Zal kijken of het lukt om er dan iets over te vragen. Ha, daar is ze weer...
Niet meer actief op Fok!
pi_38757881
Succes ermee
  zondag 11 juni 2006 @ 19:49:54 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38757907
Hm, m'n zus is niet de beste persoon om hierover aan te spreken, dus ik denk dat ik m'n mond maar houd en het mailtje van m'n schoonzus afwacht. Ik hoop niet dat ze denken dat dit weer een grol van me is en het dus maar negeren (dat hebben ze nml al eerder gedaan, alleen was ik toen wel een stukje heftiger bezig)
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 19:50:19 #55
107521 Furia
snoopy weer
pi_38757921
quote:
Op zondag 11 juni 2006 19:48 schreef Viking84 het volgende:
Neen, maar m'n zus komt net online. Nu weer off... misschien komt ze zo terug. Zal kijken of het lukt om er dan iets over te vragen. Ha, daar is ze weer...
[impertinente vraagmodus]

Jij was toch lesbisch? Heb je dan ook een vriend?

[/impertinente vraagmodus]

OT: Ze moeten je gewoon vragen, punt. Ik vind het ronduit onfatsoenlijk om mensen maar niet te vragen omdat je DENKT te weten dat ze er toch geen zin in hebben.
  zondag 11 juni 2006 @ 19:51:50 #56
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38757966
quote:
Op zondag 11 juni 2006 19:50 schreef Furia het volgende:

[..]

[impertinente vraagmodus]

Jij was toch lesbisch? Heb je dan ook een vriend?

[/impertinente vraagmodus]

OT: Ze moeten je gewoon vragen, punt. Ik vind het ronduit onfatsoenlijk om mensen maar niet te vragen omdat je DENKT te weten dat ze er toch geen zin in hebben.
of ik een vriend heb? Ja en nee.
Ik heb nog geen geschikte vrouw kunnen vinden, dus momenteel woon ik samen met mijn beste vriend. Maar mensen denken toch altijd dat het 'mijn vriend' is en 'huisgenoot' impliceert niet voldoende, dus houd ik het hier mee op. Kan 't mij schelen
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 19:55:14 #57
107521 Furia
snoopy weer
pi_38758063
quote:
Op zondag 11 juni 2006 19:51 schreef Viking84 het volgende:

[..]

of ik een vriend heb? Ja en nee.
Ik heb nog geen geschikte vrouw kunnen vinden, dus momenteel woon ik samen met mijn beste vriend. Maar mensen denken toch altijd dat het 'mijn vriend' is en 'huisgenoot' impliceert niet voldoende, dus houd ik het hier mee op. Kan 't mij schelen
Dat maakt een hoop duidelijk
pi_38758080
volgens mij blaas je iets heel erg op, en dat kan de bedoeling toch niet zijn, rondom een trouwerij.

(precies de reden waarom ik daar dus niets van moet hebben, altijd gezeik met zich gepasseerd voelde familie of kennissen )

ik snap echt niet waarom je je buitengesloten voelt, als je toch nee had gezegd.
je maakt er onnodig een principe zaak van.
en je bent nog lesbisch ook, dat is helemaal de limit ...................................
  zondag 11 juni 2006 @ 19:56:53 #59
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_38758111
Edit: Woeps, een hele stomme reactie dus, sorry

[ Bericht 33% gewijzigd door AlttC op 11-06-2006 20:10:30 ]
The best thing about the truth is that you can make it up...
  zondag 11 juni 2006 @ 20:06:07 #60
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38758378
Uh, ze hebben me wel uitgenodigd voor de bruiloft hoor En het vrijgezellenfeest is dus al geweest.

ik heb het er niet met m'n zus over gehad. Haar zoontje heeft vandaag nml z'n arm gebroken, dus dat wilde ze even snel gaan vertellen (he! ze neemt contact met MIJ op! dus het kán wel ) en ze is nu weer weg.
Niet meer actief op Fok!
  zondag 11 juni 2006 @ 20:08:45 #61
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38758449
quote:
Op zondag 11 juni 2006 19:55 schreef milagro het volgende:
volgens mij blaas je iets heel erg op, en dat kan de bedoeling toch niet zijn, rondom een trouwerij.

(precies de reden waarom ik daar dus niets van moet hebben, altijd gezeik met zich gepasseerd voelde familie of kennissen )

ik snap echt niet waarom je je buitengesloten voelt, als je toch nee had gezegd.
je maakt er onnodig een principe zaak van.
en je bent nog lesbisch ook, dat is helemaal de limit ...................................
ja ik snap het ook niet helemaal waarom ik me er druk om maak, maar ik doe het wél, dus kan ik er niet omheen verder.
Maar het is ook niet het eerste geval, hoor. Een paar jaar geleden gingen ze ineens met z'n allen naar de stad zonder mij mee te vragen. Vooral van m'n moeder viel me dat tegen.
Maar ik vind sowieso dat een heleboel ergernissen onuitgesproken blijven. Daarvoor heb ik ook te weinig contact met hen. Zij bellen vaak, gaan bij elkaar op bezoek en ik moet het toch vooral van mailcontact + msn hebben. Dat is ook wel een gemis. Dus ik hóóp nu maar dat ze serieus in gaan op m'n mailtje en niet denken: oh ze heeft weer wat te mekkeren, want dan zie ik het somber in.

-edit-
Tot op zekere hoogte heb ik dat ook wel een beetje, hoor, wat jij zegt. Familie zorgt altijd voor verplichtingen en ik vind dat het al of niet op bezoek gaan bij iemand altijd nog een vrije keuze moet blijven (en dan moet je dus niet stelselmatig steeds de verjaardag van dezelfde persoon skippen). Maar goed, intussen is het mijn leven en mijn tijd en ik heb zelf het recht om te bepalen hoe ik deze tijd besteed. Als ik naar alle verjaardagen moet zijn er maanden waarin ik elk weekend wel naar een feestje moet (van m'n eigen familie en van die van m'n vriend)
Niet meer actief op Fok!
pi_38758563
dat is wel heel raar inderdaad
  zondag 11 juni 2006 @ 20:16:05 #63
116894 AlttC
Weet het toch wel beter.
pi_38758643
quote:
Op zondag 11 juni 2006 20:06 schreef Viking84 het volgende:
Uh, ze hebben me wel uitgenodigd voor de bruiloft hoor En het vrijgezellenfeest is dus al geweest.

ik heb het er niet met m'n zus over gehad. Haar zoontje heeft vandaag nml z'n arm gebroken, dus dat wilde ze even snel gaan vertellen (he! ze neemt contact met MIJ op! dus het kán wel ) en ze is nu weer weg.
Sorry, ik had over de eerste regel half heengelezen
Maar in ieder geval zou ik wel gaan, je laat dan (wellicht onterecht) zien dat je wel naar een feestje toegaat (en soms wil) wanneer je bent uitgenodigd.

Dat gehoor is erg vervelend, maar ik zou er gewoon het beste van maken.
The best thing about the truth is that you can make it up...
  Milf zondag 11 juni 2006 @ 20:21:32 #64
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_38758808
quote:
Op zondag 11 juni 2006 19:49 schreef Viking84 het volgende:
Hm, m'n zus is niet de beste persoon om hierover aan te spreken, dus ik denk dat ik m'n mond maar houd en het mailtje van m'n schoonzus afwacht. Ik hoop niet dat ze denken dat dit weer een grol van me is en het dus maar negeren (dat hebben ze nml al eerder gedaan, alleen was ik toen wel een stukje heftiger bezig)
Ik denk dat dat het is om eerlijk te zijn.

Wat kun jij weten wat andere mensen denken en voelen zonder er op een normale manier naar te vragen. Zoals ik al jouw posts hier lees zie ik een hoop frustratie en woede. En ik heb het idee dat jij dat ook zo overbrengt naar je familieleden.
Persoonlijk vind het ik niet raar dat ze je dan soms negeren.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_38766065
Ik persoonlijk vind het een rotstreek dat ze jou niet voor het vrijgezellenfeest uitnodigen en je zussen wel. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om de een wel en de ander niet uit te nodigen voor zulke belangrijke dingen. We hebben het niet over een verjaardag of iets relatief onbelangrijks als dat.

Ik denk dat zij misschien wel het gevoel hebben dat ze het toch nooit goed kunnen doen. Nodigen ze je wel uit, dan zeg je vaak nee, nodigen ze je niet uit, dan voelen ze zich gepasseerd. Trek daar zelf meer een duidelijke lijn in zodat zij ook beter weten wanneer ze je wel en niet uit hoeven te nodigen.

En wel gaan naar de bruiloft, als alles goed gaat trouwt je broer maar 1 keer!
  zondag 11 juni 2006 @ 23:49:29 #66
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38766337
quote:
Op zondag 11 juni 2006 23:40 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik persoonlijk vind het een rotstreek dat ze jou niet voor het vrijgezellenfeest uitnodigen en je zussen wel. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om de een wel en de ander niet uit te nodigen voor zulke belangrijke dingen. We hebben het niet over een verjaardag of iets relatief onbelangrijks als dat.

Ik denk dat zij misschien wel het gevoel hebben dat ze het toch nooit goed kunnen doen. Nodigen ze je wel uit, dan zeg je vaak nee, nodigen ze je niet uit, dan voelen ze zich gepasseerd. Trek daar zelf meer een duidelijke lijn in zodat zij ook beter weten wanneer ze je wel en niet uit hoeven te nodigen.

En wel gaan naar de bruiloft, als alles goed gaat trouwt je broer maar 1 keer!
dit is de 2e keer maar ik begrijp je punt
Niet meer actief op Fok!
pi_38767540
quote:
Op zondag 11 juni 2006 19:21 schreef Copycat het volgende:
Hoe dan ook ben ik ervan overtuigd dat middels mail je de boel alleen maar verder op de spits drijft, deels ook afgaande op de poststijl van TS op FOK! .
quote:
Op zondag 11 juni 2006 20:21 schreef nikky het volgende:
Ik denk dat dat het is om eerlijk te zijn.

Wat kun jij weten wat andere mensen denken en voelen zonder er op een normale manier naar te vragen. Zoals ik al jouw posts hier lees zie ik een hoop frustratie en woede. En ik heb het idee dat jij dat ook zo overbrengt naar je familieleden.
Persoonlijk vind het ik niet raar dat ze je dan soms negeren.
Wat zijn jullie ontzettend scherp bezig vandaag, is het een topdag voor jullie of zo?
pi_38768023
Moah, Viking komt op Fok vaak wel wat fel en dwars over. Maar dat zeggen mensen van mij ook altijd en ik ben in het echt ook heel lief.

pi_38768069
quote:

ik hoor net dat m'n zussen naar het vrijgezellenfeest van mijn aanstaande schoonzus zijn geweest (m'n broer gaat dus trouwen), maar ik ben helemaal niet uitgenodigd, waarschijnlijk 'omdat ik toch niet wil'.

Hier word ik dus echt niet goed van. Het gaat er niet om of ik wil of niet, maar ze kunnen tenminste het fatsoen hebben om me te vragen. Nu voel ik me dus buitengesloten.

Laatst werd ik ook al eens op het laatste moment uitgenodigd voor een feestje bij m'n zus. Vast niet omdat ik zo gezellig ben, maar omdat ze het niet konden maken om mij niet te vragen.

Overigens, de reden dat ik vaak niet wil is dat ik slechthorend ben en om deze en andere redenen niet zo dol ben op grote roepen. Kan het vaak niet verstaan enzo en dan lig je er al vaak buiten.

Dat gevoel ken ik wel Toen mijn oudste broer afgestudeerd was gaf hij een feestje en nodigde, naast wat kennissen, mijn middelste broer wel uit & mij dus niet. Ook onder de noemer van: " hij heeft toch geen zin". Gelukkig heeft hij zich er achteraf wel flink schuldig over gevoeld

Maar ja, om nou meteen maar die bruiloft te skippen gaat wel erg ver. Ik ben ook koppig hoor, maar dit zou wel heel ver gaan....
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
  maandag 12 juni 2006 @ 08:38:27 #70
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_38770690
Wat ik nergens kon vinden.. had je eigenlijk wel of niet naar dat vrijgezellenfeestje gegaan?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_38770712
Het valt me eigenlijk niet alleen van je schoonzus tegen om je niet uit te nodigen (ervan uitgaande dat zij mensen heeft uitgenodigd, iemand anders kan het natuurlijk ook hebben georganiseerd), maar ook je zussen hebben niets gezegd! Zo lijkt het wel heel erg alsof ze je graag van hun intieme feestje weg wilden houden. Ook al wilden ze je er niet bij hebben, dan nog waren ze slimmer geweest om je wel te vragen: zoals je zelf al zegt was je waarschijnlijk tòch niet gekomen. Lekker hypocriet allemaal, maar dan had jij nu niet met een kutgevoel gezeten en hoefden zij niet ineens van alles te gaan uitleggen.

Ik ben benieuwd wat je schoonzus antwoordt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_38772048
Jij gaat er volgens mij ten onrechte vanuit dat jouw familie wel moet weten hoe jij je voelt en je neemt het ze kwalijk dat ze jou niet 'aanvoelen'. Daar kun je dan waarschijnlijk lang op wachten. Probeer zonder verwijten te maken een open en eerlijk gesprek te voeren met ze. Als jij je open opstelt en zonder rancune met ze kan omgaan dan bereik je volgens mij veel meer dan je nu kunt vermoeden. En zulke gesprekken voer je uiteraard face-to-face.

Een statement maken is een heel kinderachtige manier om je mening over te brengen waarbij je de ander niet eens de gelegenheid geeft een weerwoord te geven. Je brengt het dan zeker in een ruzie-achtige sfeer en dat wil je nu juist vermijden. Je uiteindelijk gevoel is toch dat je er dolgraag bij wilt horen.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  maandag 12 juni 2006 @ 10:35:37 #73
146230 Liewec
70's movies rule
pi_38772676
quote:
Op zondag 11 juni 2006 16:59 schreef Skinkie het volgende:
Hoe zorg je dat je nooit ergens meer voor gevraagd wordt, les 1.
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  maandag 12 juni 2006 @ 10:58:01 #74
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38773161
Ik heb mail (namen van anderen zijn even gewijzigd in initialen):
quote:
Hoi Renske,

Bedankt voor je mailtje. Allereerst veel succes toe gewenst voor de komende tentamenweek. Pittige tijd, hoge temperaturen en ook nog een feest in zicht!
Maar je gaat het vast redden! Ik ben wel trots op zo'n slimme schoonzus.

Wij verheugen ons erg op het komende weekeinde.
Natuurlijk ben jij en hoor jij erbij, samen met M.! Daar rekenen wij op het daar verheugen wij ons op. Al die andere ideeën moet je maar snel "deleten", want zoals jij daarover denkt, zo denken wij daar niet over.

Even over het vrijgezellen-avondje. Ik heb je wel overwogen niet op de dames-lijst gezet.
Zoals je weet ben ik 43 jaar en mijn vriendinnnen-club dus ook. Ik ben er vanuit gegaan dat jij niet zo'n zin zou hebben in een avondje tussen de "oude bessen". Bovendien zit je in tentamentijden en is Groningen - Scheveningen een flinke rit voor 1 avondje.

Een aantal weken geleden heb je gemaild dat je een avondje langs wil komen met M. Nou, dat gaan we na de bruiloft afspreken. Dat lijkt ons erg gezellig en dan kunnen we eens even bijkletsen. Op een verjaardag en in een grote groep is dat soms lastig, maar dat geldt voor iedereen.

Renske,
Veel succes met de stuut en tot vrijdag!

Groetjes A.
dus het valt allemaal toch nog mee

Overigens wisten jullie misschien niet dat het leeftijdsverschil zo groot is. Mijn broer is 41, mijn schoonzus to be dus 43 en mijn zussen zijn 36 en 39. Dan praat je toch over een wereld van verschil (zelf ben ik immers 22).
Niet meer actief op Fok!
pi_38774964
Het verklaart een hoop in ieder geval! Wel een lief mailtje dat ze terugstuurt hoor!
pi_38777107
Ik vind het ook een heel lief mailtje van d'r. En goed van je dat je het gewoon gevraagd hebt. Het is niet zo handig om je allerlei dingen in je hoofd te halen en daarop gebaseerd wraakacties te ondernemen.

Ik vind het overigens helemaal niet vanzelfsprekend dat je voor het vrijgezellenfeestje uitgenodigd had moeten worden. Toen de zus van mijn vriend ging trouwen, ben ik heel netjes door degene die het organiseerde uitgenodigd. Ik kan het prima met zijn zus vinden, maar ik vond die avond toch iets te speciaal om er als niet heel goede vriendin bij te zijn. Leeftijdsverschil speelde daar ook een rol in. Ik had me zeker niet gekrenkt gevoeld als ik helemaal niet uitgenodigd was.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_38777108
-Dubbel, hoe kan dat nou?-
pi_38777197
quote:

... maar ik ben helemaal niet uitgenodigd, waarschijnlijk 'omdat ik toch niet wil'.
Dat is knap lullig, als anderen voor je gaan denken. Is dat ook de reden, of ben jij nu voor hen aan het denken?
quote:
Doet me denken aan een vriendin die wenste dat er dienstplicht voor vrouwen was. Dan kon ze weigeren...
Oftewel: Klopt het, had je ook inderdaad niet gewild?
quote:
Laatst werd ik ook al eens op het laatste moment uitgenodigd voor een feestje bij m'n zus.
Op het laatste moment zodat je hopelijk niet kunt!
quote:
Vast niet omdat ik zo gezellig ben, maar omdat ze het niet konden maken om mij niet te vragen.
Beetje negatief?
quote:
Begrijpelijk!
Al zul je er niet veel blijer van worden of begrip mee kweken ofzo. Je komt natuurlijk altijd over als een gefrustreerd persoontje. Je kunt het toch niet goed doen
  maandag 12 juni 2006 @ 13:24:48 #79
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_38777215
Hoe slechthorend ben je?
Ik ben aan 1 kant 50% doof en ja in grote groepen moet ik af en toe bijfantaseren wat er verteld wordt maar voor de rest gaat het wel goed.
  maandag 12 juni 2006 @ 14:47:33 #80
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_38779332
en zo komt alles op zn pootjes terecht!

over de bruiloft:
tuurlijk ga je. je trekt je 'most fabulous' jurk aan, steekt een bloem in je haar en je neemt een enorme bult goeie zin mee. tijdens de trouwerette heb jij het naar je zin, je maakt met veel mensen een kort praatje; fladdert iedereen langs en besmet ze met je 'goeie zin'. laat die 'oude besje' maar eens tollen van jouw sprankelende jeugdigheid (ga dus niet afwachten totdat iemand naar jou toekomt. neemt iemand eindelijk die moeite, versta je de helft niet. nee, jij neemt initiaitef, gesprekjes hou je lekker kort&krachtig, gebruik vooral cliché's en standaard-opmerkingen: die zijn er genoeg voor zo'n dag. en daar zijn ze voor). voortaan ben jij de eerste die ze uitnodigen, want jij weet hoe je een feestje moet bouwen - so to speak.
veel plezier!
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
pi_38779415
quote:
Op maandag 12 juni 2006 10:58 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb mail (namen van anderen zijn even gewijzigd in initialen):
[..]

dus het valt allemaal toch nog mee

Overigens wisten jullie misschien niet dat het leeftijdsverschil zo groot is. Mijn broer is 41, mijn schoonzus to be dus 43 en mijn zussen zijn 36 en 39. Dan praat je toch over een wereld van verschil (zelf ben ik immers 22).
Kijk, dat is een lief mailtje

Je hebt je dus druk gemaakt om niets
Zijde des Weppes | "HA! That's so funny I forgot to laugh!.....Excluding that first HA!"
  maandag 12 juni 2006 @ 16:34:04 #82
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_38781877
Je schoonzus zou je moeder kunnen zijn.
  maandag 12 juni 2006 @ 19:07:30 #83
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_38786576
Terwijl ik aan het lezen was dacht ik al..TS is een nakomertje...
WSS is dr schoonzus 2 keer zo oud... en wat blijkt. Het is zo.
I
pi_38786755
Nou, Viking84, je voodoo poppetje kan weer in de kast dus
  maandag 12 juni 2006 @ 19:15:36 #85
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_38786862
quote:
Op maandag 12 juni 2006 19:07 schreef amaranta het volgende:
Terwijl ik aan het lezen was dacht ik al..TS is een nakomertje...
WSS is dr schoonzus 2 keer zo oud... en wat blijkt. Het is zo.
I
No offence, maar als 20 jarige tussen een stel 40 jarige rosé mutsen zitten zou ik ook passeren.
  maandag 12 juni 2006 @ 21:15:51 #86
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38791410
quote:
Op maandag 12 juni 2006 19:13 schreef milagro het volgende:
Nou, Viking84, je voodoo poppetje kan weer in de kast dus

nee, ik was inderdaad niet gegaan en om dezelfde reden als mijn schoonzus to be mailt : wat moet ik tussen die oude besjes
Niet meer actief op Fok!
pi_38794217
Even tvp.

Ik heb al via MSN op het topic gereageerd, mods, mag het even?
  maandag 12 juni 2006 @ 23:05:15 #88
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38796556
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:17 schreef Black_Tulip het volgende:
Even tvp.

Ik heb al via MSN op het topic gereageerd, mods, mag het even?
nou er komt toch niet veel bijzonders meer bij te staan denk ik
Niet meer actief op Fok!
pi_38796672
Ik zou ze eens gaan vragen waarom ze jou niet hebben uitgenodigd, dan kun je meteen jouw kant van het verhaal vertellen
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_38796960
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik zou ze eens gaan vragen waarom ze jou niet hebben uitgenodigd, dan kun je meteen jouw kant van het verhaal vertellen
pi_38798065
oh dat was al gebeurd zie ik, ja sorry ik ga niet alle quotes nalezen....maar eind goed al goed?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_38801534
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:02 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, dat wel.

Ik snap je eerste opmerking niet.

Gewoon statement maken --> positieve waardering van statement maken
je hebt er echt alleen jezelf mee --> negatieve waardering van statement maken?

Moet ik het nu wel of niet laten afweten?
Je broer heeft je toch niet niet uitgenodigt en hij zal het neem ik aan niet leuk vinden als zijn zus er niet is , gewoon gaan dus
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_38801938
quote:
Op maandag 12 juni 2006 23:05 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nou er komt toch niet veel bijzonders meer bij te staan denk ik
Nee, dat niet inderdaad.
pi_38802181
quote:

Het lijkt me beter om ze te vertellen dat je je gekwetst voelt door deze dingen, dat je er ook graag bij wilt horen, en dat je het gevoel hebt dat ze je overslaan vanwege je slechthorendheid. Zeg dat je graag deel uit wil maken van de familie en dat je op deze manier het gevoel hebt te worden buitengesloten. Probeer als je wordt uitgenodigd, een gezellige gast te zijn, ook al ben je slechthorend, je hoeft niet chagrijnig te zijn bijvoorbeeld en in een hoekje te gaan zitten kniezen. Je wordt vast vaker uitgenodigd als men weet hoe jij je voelt over deze dingen.
pi_38802698
En nu snap ik het hele probleem niet, na het doorlezen van dit topic
  dinsdag 13 juni 2006 @ 08:49:55 #96
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38803000
Zucht. Als mensen nou eerst het topic eens HELEMAAL zouden lezen voor ze weer met allemaal vragen/opmerkingen komen die allang de revue gepasseerd zijn...
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:30:46 #97
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38810088
Dat valt gelukkig dus reuze mee!

Veel plezier straks op de bruiloft .
pi_38810245
Misschien hadden ze het wel gevraagd of je naar het vrijgezellenfeestje wilde komen, maar heb je het niet gehoord.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_38810673
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:35 schreef Lucille het volgende:
Misschien hadden ze het wel gevraagd of je naar het vrijgezellenfeestje wilde komen, maar heb je het niet gehoord.

Maar stiekem toch wel grappig
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:06:08 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38811225
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:30 schreef Copycat het volgende:
Dat valt gelukkig dus reuze mee!

Veel plezier straks op de bruiloft .
dank je *toch wel erg veel zin in heeft
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:13:51 #101
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_38811507
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nou ik heb nooit in de clinch gelegen met haar, dus formeel weet ik helemaal niet dat wij elkaar niet echt mogen. Zij weet waarschijnlijk niet eens dat ik me ongemakkelijk voel met haar. Mijn moeder brieft altijd alles door. Ze hebben nooit het lef om het tegen mij zelf te zeggen.
Ik denk dat het komt dat je lesbisch bent, maar toch een vriend hebt. Wat je relatie een complex verhaal maakt
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:14:15 #102
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38811521
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:13 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik denk dat het komt dat je lesbisch bent, maar toch een vriend hebt. Wat je relatie een complex verhaal maakt
zucht.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:15:58 #103
88139 JoeyT
pi_38811571
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:14 schreef Viking84 het volgende:

[..]

zucht.
Ja toch wel een heel vaag iets... Iig klop je niet helemaal en dat vind je familie blijkbaar ook. Doe ze de groeten van me
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:21:47 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38811777
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:15 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ja toch wel een heel vaag iets... Iig klop je niet helemaal en dat vind je familie blijkbaar ook. Doe ze de groeten van me
doe niet zo achterlijk en loop niet van alles te suggereren waar je niets vanaf weet

Ik zal ze de groeten doen Als je vrijdagavond om 20:00 uur aanschuift kun je zelfs een hapje mee eten
Niet meer actief op Fok!
pi_38812638
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:13 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Hm ik dacht dat ze alleen samenwoonde met haar beste vriend? Of mis ik nu vanalles?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:46:10 #106
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38812665
Ga vooral serieus in op dat getroll .
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:53:08 #107
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_38812907
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:46 schreef Copycat het volgende:
Ach, tis wel vermakelijk .
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:53:54 #108
107445 Jajong
Hadouken!
pi_38812942
Hahah, pwnd.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 15:22:54 #109
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_38814054
Onzin is elders.

[ Bericht 93% gewijzigd door Copycat op 13-06-2006 15:30:25 ]
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
  dinsdag 13 juni 2006 @ 15:31:14 #110
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_38814334
Hey Viking84, wel interessant probleem. Ik herken het wel, heb zelf ook gehoorproblemen en daarom zeg ik ook vaak nee op grote feesten/uitgaan, want ik heb er toch geen lol aan. Ik herken ook dat je op een gegeven moment niet meer zo snel uitgenodigd wordt, dus dat je er zelf fanatieker achter aan moet gaan, waardoor je je nog wel eens buitengesloten voelt. Komt me allemaal bekend voor en is inderdaad irritant, maar wel een psychologische issue die je zelf moet overwinnen; de situatie en de groep van kennissen zijn nou eenmaal zoals ze zijn en ze bedoelen het niet kwaad.

Maar goed. Mooi dat deze kwestie goed is afgehandeld!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 13 juni 2006 @ 16:42:39 #111
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38816886
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:45 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Hm ik dacht dat ze alleen samenwoonde met haar beste vriend? Of mis ik nu vanalles?
jij snapt het tenminste, maar veel anderen denken dan meteen dat je wat met elkaar hebt. En het maakt mij niet uit wat ze denken. Als dat gemakkelijker te bevatten is, prima dan
Niet meer actief op Fok!
pi_38816936
Ik ken het hoor, Viking84. Dat je eigen situatie niet voldoet aan standaardsituaties en dat je dan steeds van alles moet uitleggen en uiteindelijk maar 'ach, laat ze dan maar denken wat ze denken, ik heb dat nooit zo gezegd' denkt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_38816962
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

doe niet zo achterlijk en loop niet van alles te suggereren waar je niets vanaf weet

Ik zal ze de groeten doen Als je vrijdagavond om 20:00 uur aanschuift kun je zelfs een hapje mee eten
voodoo popje kan weer uit de kast, Viking, een nieuwe kandidaat heeft zich gemeld, zie ik
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:17:01 #114
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_38832573
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

jij snapt het tenminste, maar veel anderen denken dan meteen dat je wat met elkaar hebt. En het maakt mij niet uit wat ze denken. Als dat gemakkelijker te bevatten is, prima dan
ja sorry hoor, maar je hebt het steeds over mn vriend...
In Nederland betekent dat dat die persoon je vaste relatie is...
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:18:40 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38832637
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nederland denkt toch wat ze wil denken. Als ik steeds met deze jongen overal naartoe ga, gezellig met hem op de bank zit en een zekere mate van intimiteit met hem deel, terwijl ik niet verliefd op hem ben en we beiden vrij zijn om te gaan waar we willen, hoe zou jij onze relatie dan omschrijven?

Juist
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:21:03 #116
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_38832729
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nederland denkt toch wat ze wil denken. Als ik steeds met deze jongen overal naartoe ga, gezellig met hem op de bank zit en een zekere mate van intimiteit met hem deel, terwijl ik niet verliefd op hem ben en we beiden vrij zijn om te gaan waar we willen, hoe zou jij onze relatie dan omschrijven?

Juist
Dan ben je gewoon een neukertje totdat hij iets beters vindt..
Wie is er dan zielig?

Juist....
pi_38832978
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wie is er dan zielig?

Juist....
Jij omdat je jezelf er zo druk om maakt. Zij weet toch zeker wel beter waar ze aan toe is als dat jij dat weet .
ijs_beer fan!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:28:58 #118
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_38833075
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:26 schreef NanKing het volgende:

[..]

Jij omdat je jezelf er zo druk om maakt. Zij weet toch zeker wel beter waar ze aan toe is als dat jij dat weet .
Neen hoor, ze moet alleen niet gek opkijken dat mensen denken dat de jongen over wie ze steeds zegt "mn vriend' haar werkelijke vriend is en niet gewoon een huisgenoot. Want dan kun je ook gewoon zeggen: de familie van mijn huisgenoot (met wie ik weleens neuk voor de gezelligheid) doet wel lief tegen mij..

en niet: de familie van mn vriend doet wel lief tegen mij

want dan wekt ze een verkeerd beeld
pi_38833171
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

Neen hoor, ze moet alleen niet gek opkijken dat mensen denken dat de jongen over wie ze steeds zegt "mn vriend' haar werkelijke vriend is en niet gewoon een huisgenoot. Want dan kun je ook gewoon zeggen: de familie van mijn huisgenoot (met wie ik weleens neuk voor de gezelligheid) doet wel lief tegen mij..

en niet: de familie van mn vriend doet wel lief tegen mij

want dan wekt ze een verkeerd beeld
Ze heeft toch meerdere malen uitgelegd hoe het zit? Moet het voorgelezen worden aan je ofzo?Daarbij, al was het haar neukertje lekker boeiend toch? De familie van haar neukertje begrijpt het wel sjonge jonge.

Wat kan jou het nou aan je reet roesten als zij een verkeerd beeld schept?
ijs_beer fan!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:33:05 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_38833270
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:30 schreef NanKing het volgende:

[..]

Ze heeft toch meerdere malen uitgelegd hoe het zit? Moet het voorgelezen worden aan je ofzo?Daarbij, al was het haar neukertje lekker boeiend toch? De familie van haar neukertje begrijpt het wel sjonge jonge.

Wat kan jou het nou aan je reet roesten als zij een verkeerd beeld schept?
En wat kan het jou aan je kont roesten wat ik ervan vind?
Ik had het toch niet tegen jou ofwel?
Wie loopt zich hier nou druk te maken.
pi_38833297
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:33 schreef amaranta het volgende:

[..]

En wat kan het jou aan je kont roesten wat ik ervan vind?
Ik had het toch niet tegen jou ofwel?
Wie loopt zich hier nou druk te maken.
Goed antwoord
ijs_beer fan!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:35:10 #122
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_38833349
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:33 schreef NanKing het volgende:

[..]

Goed antwoord
Oke dan!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:37:01 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38833430
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:21 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wie is er dan zielig?

Juist....
. Ik neuk niet eens met hem! Dus waar heb je het over. Dit geeft wel aan hoe beperkt jouw wereldbeeld is.
Ik ben lesbisch, hoor, maar ik heb gewoon de liefde van mijn leven nog niet gevonden. Dan mag ik toch wel gezellig tegen m'n beste vriend aankruipen? Als hij en ik het maar begrijpen, verder boeit het me niet
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:40:38 #124
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38833555
Oh en trouwens: de reden dat ik hem mijn vriend noem, is te wijten aan het feit dat het Nederlands geen woord kent voor platonische vriendschappen. Als ik Engels was geweest, had dat tenminste niet voor begripsverwarring gezorgd, omdat ik hem dan gewoon 'my friend' kon noemen (itt 'boyfriend'). 'Huisgenoot' wekt een te afstandelijke indruk (dan kijken mensen weer op dat ik zoveel doe met m'n huisgenoot) en 'vriend' eigenlijk weer net iets teveel. Maar mijn verhouding met hem lijkt meer op de verhouding tussen lovers dan tussen huisgenoten, dus vandaar dat ik kies voor die omschrijving
Niet meer actief op Fok!
pi_38833561
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:37 schreef Viking84 het volgende:

. Ik neuk niet eens met hem! Dus waar heb je het over. Dit geeft wel aan hoe beperkt jouw wereldbeeld is.
Welkom op Fok
pi_38833620
Hmm hmm
volgens mij staat jouw familie niet op de 1e plaatst,
dus op zich wel logisch dat ze je niet overal bij betrekken meer...

Hoewel ik me ook ONTZETTEND gepasseerd zou voelen
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:43:03 #127
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38833649
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:42 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Hmm hmm
volgens mij staat jouw familie niet op de 1e plaatst,
dus op zich wel logisch dat ze je niet overal bij betrekken meer...

Hoewel ik me ook ONTZETTEND gepasseerd zou voelen
nee, staan ze ook niet Ikzelf sta bij mezelf op de eerste plaats zouden meer mensen moeten doen
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 juni 2006 @ 00:24:57 #128
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_38835081
Blijkbaar sta je bij hun (bij lange na) ook niet op de eerste plaats, dus jammer voor je.

Dom wicht ze hebben groot gelijk dat ze zo'n huilie passeren, moet dit soort mensen ook niet op mijn feesten hebben hoor
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  woensdag 14 juni 2006 @ 07:43:56 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38838496
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 00:24 schreef beertenderrr het volgende:
Blijkbaar sta je bij hun (bij lange na) ook niet op de eerste plaats, dus jammer voor je.

Dom wicht ze hebben groot gelijk dat ze zo'n huilie passeren, moet dit soort mensen ook niet op mijn feesten hebben hoor
bedankt voor je constructieve bijdrage . en anders lees je de rest ook ff
Niet meer actief op Fok!
pi_38838897
Ik snap wel dat je je gepasseerd voelt. Op zo'n feestje hoor je gewoon uitgenodigd te worden. Ik vind het best bot om dat gewoon niet te doen. Tenzij je echt ruzie met haar hebt ofzo. Heb je wel een redelijke band met broer en zussen eigenlijk?
pi_38838947
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:36 schreef Yo_whatever het volgende:
Ik snap wel dat je je gepasseerd voelt. Op zo'n feestje hoor je gewoon uitgenodigd te worden. Ik vind het best bot om dat gewoon niet te doen. Tenzij je echt ruzie met haar hebt ofzo. Heb je wel een redelijke band met broer en zussen eigenlijk?
hoezo, hoor je uitgenodigd te worden

een vrijgezellenfeest wordt meestal gegeven, geregeld door de vrienden/vriendinnen van de gom/bruid en het is helemaal geen verplicht nummer om dan (schoon)familie uit te nodigen, al helemaal niet als die familie compleet buiten de leeftijdsgroep valt en ook nog eens nauwelijks op trok met de bruid to be.

als de vrijgezellenclub nu uit allemaal jonge meiden had bestaan en de zogenaamd gepasseerde dik in de veertig was geweest, had ws niemand het vreemd gevonden dat ze niet uitgenodigd was, waarom nu dan wel?
pi_38839257
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

nee, staan ze ook niet Ikzelf sta bij mezelf op de eerste plaats zouden meer mensen moeten doen
Nou... Ik zou m'n familie wel belangrijker vinden dan feestjes van vrienden of zo,
maar wie ben ik...
  woensdag 14 juni 2006 @ 09:10:38 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38839456
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 09:00 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:

[..]

Nou... Ik zou m'n familie wel belangrijker vinden dan feestjes van vrienden of zo,
maar wie ben ik...
Nee ik bedoel dat ik er geen zin in heb om elk weekend bij iemand op een feestje te moeten. Ik besteed dan meer aandacht aan mezelf. Ga iets verkwikkends doen voor mezelf : boek lezen, film kijken, lekker internetten, muziek luisteren oid
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:11:22 #134
88139 JoeyT
pi_38840677
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 16:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je noemt t zelf je vriend, vind je t dan gek dat mensen dat dan ook geloven

Kom dan gewoon uit de kast, dan ben je er in 1keer vanaf
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:15:55 #135
88139 JoeyT
pi_38840781
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:46 schreef Copycat het volgende:
Geen getroll... T zegt natuurlijk wel wat over de TS.

Ze moet gewoon eens goed met dr familie gaan praten. Overigens nodig je op een vrijgezellenfeest juist mensen uit die dicht bij de bruid staan en dat staat zij niet. Sterker nog, ze zegt zelf dat het niet echt botert tussen hun
pi_38840962
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 09:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee ik bedoel dat ik er geen zin in heb om elk weekend bij iemand op een feestje te moeten. Ik besteed dan meer aandacht aan mezelf. Ga iets verkwikkends doen voor mezelf : boek lezen, film kijken, lekker internetten, muziek luisteren oid
Ik zou sowieso naar de verjaardag van m'n ouders gaan.. En heb maar 1 broertje dus daar ook naar..

Dat zijn 3 mensen... Maar als jij 8 zussen hebt, ja dan ligt het misschien iets anders. Ik ga trouwens ook naar de verjaardagen van m'n oma, nichtjes/neefjes/ooms/tante's

Oke niet allemaal... Maar vind het wel leuk boek lezen kan altijd nog

(ik heb 1 oma .. 6 tantes, 8 ooms, 4 nichtjes, 13 neefjes)

De gene die bij mij komen daar ga ik ook heen en we hebben elk jaar familie dag,
ik vind dat soort dingen altijd leuk Jij blijkbaar niet
pi_38841125
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 08:40 schreef milagro het volgende:

[..]

hoezo, hoor je uitgenodigd te worden

een vrijgezellenfeest wordt meestal gegeven, geregeld door de vrienden/vriendinnen van de gom/bruid en het is helemaal geen verplicht nummer om dan (schoon)familie uit te nodigen, al helemaal niet als die familie compleet buiten de leeftijdsgroep valt en ook nog eens nauwelijks op trok met de bruid to be.

als de vrijgezellenclub nu uit allemaal jonge meiden had bestaan en de zogenaamd gepasseerde dik in de veertig was geweest, had ws niemand het vreemd gevonden dat ze niet uitgenodigd was, waarom nu dan wel?
Omdat haar zussen wel uitgenodigd worden. Je weet dan als je een iemand overslaat dat het dan kwetsend overkomt. Natuurlijk ben je niet verplicht schoonfamilie uit te nodigen maar je weet vantevoren dat je als je alle zussen uitnodigd behalve een dat het wel een beetje lullig over kan komen...
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:32:41 #138
150983 mAnDy_OoSt
You Tarzan?
pi_38841223
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:11 schreef JoeyT het volgende:

[..]

jij bent best fel.. ben je je eigen sexuele onzekerheid aan het compenseren?
Nu met PM :P
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:38:50 #139
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_38841358
quote:
Nu voel ik me dus buitengesloten.

oke, serieus:

praat er gewoon over met degene die je niet heeft gevraagd. misschien is er een andere reden?
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_38841385
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:38 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
oke, serieus:

praat er gewoon over met degene die je niet heeft gevraagd. misschien is er een andere reden?
Of je leest het hele topic.
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:46:56 #141
37769 erodome
Zweefteef
pi_38841554
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:39 schreef Viking84 het volgende:
Ja, ik denk dat ik wel gewoon ga, hoor, al is het maar omdat ik ook een weekendje weg kan gebruiken. Maar ik denk wel dat het goed is om daarna eens een brief te schrijven/mail te tikken waarin ik mijn ongenoegen over deze situatie uiteenzet.

Al loop ik dan wel weer vaak aan tegen het feit dat ze me niet serieus nemen. Ben vast m'n pillen vergeten in te nemen ofzo . Als je eenmaal medicijnen hebt gebruikt tegen psychische aandoeningen krijg je namelijk vaak met dergelijke opmerkingen te maken. Erg frusti.
Ik ben ook niet op het vrijgezellenfeest van mijn schoonzus geweest, geen uitnodiging gehad, we zijn dan ook geen dikke maatjes ofzo, het gaat prima tijdens de familiebijeenkomsten en dan kan het best weleens gezellig zijn, maar echt vrienden zullen we nooit worden.

Ik heb totaal niet verbaasd gestaan dat ik niet uitgenodigd werd, zou wel erg verbaasd gestaan hebben als dat wel zo was geweest, want zo'n feestje wil je houden met vrienden onder elkaar en daar ga je geen mensen uitnodigen voor het fatsoen.

Waar maak je je zo druk om, is dat echt dit ene dingetje, volgens mij niet, volgens mij is dit meer de bekende druppel die de emmer doet overlopen.

Ik zou zeker geen beladen brief gaan sturen ofzo, maar gewoon eens met de familie praten dat je buitengesloten voelt, als je dan ook maar erkent dat je het zelf ook wel een beetje hebt verwaarloost en dat je nu je best wil doen dat te veranderen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_38841664
Ik was een keer niet uitgenodigd voor een heel groot feest... Maar IEDEREEN van de vriendenkring wel (kinderen + ouders)

En waarom was het.. Omdat ik het zoontje niet leuk vond en hij mij wel (ik was 12 hij 16 of zo) en toen had ie maar tegen z'n ouders gezegd dat ik hem had gepest

Toen voelde ik alsof mij echt ZOOO een onrecht aan werd gedaan.

IK HOU ER GEWOON NIET VAN ALS MENSEN ONRECHT AANGEDAAN WORDT

En uiteindelijk had iedereen een superfeest en moest ik ook nog m'n excuses aanbieden terwijl ik niets had gedaan
pi_38841683
Okee.. dat had er niets mee te maken.. Maar toen voelde ik me lullig en denk jij ook zo iets
pi_38841752
Soms lijkt het wel eens handig om in de OP de rest van het verhaal ook toe te voegen. Zo van update en dan de datum en dan de rest van het verhaal. Jammer dat je een post maar kort kan wijzigen.
pi_38841959
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:54 schreef Isabeau het volgende:
Soms lijkt het wel eens handig om in de OP de rest van het verhaal ook toe te voegen. Zo van update en dan de datum en dan de rest van het verhaal. Jammer dat je een post maar kort kan wijzigen.
Maar het echte probleem is natuurlijk dat veel fok!'ers te lui en ongeïnteresseerd zijn om het hele topic door te lezen of in ieder geval door te scrollen.

Van al dat schelden begrijp ik ook weinig. En dan wordt van de TS gevraagd om er niet op in te gaan...
pi_38842029
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:02 schreef Claudia_x het volgende:

Van al dat schelden begrijp ik ook weinig. En dan wordt van de TS gevraagd om er niet op in te gaan...
Omgekeerde wereld hè
pi_38842071
Al dat schelden??? Overdrijf niet zo....
pi_38842114
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 09:10 schreef Viking84 het volgende:

OK, maar als je wél gaat, maak er dan het beste van. Niemand zit te wachten op een lang gezicht tijdens een feestje, en je wordt er zelf ook niet bepaald gelukkiger van.

Heb je de de posting van KWAKje wel gelezen?
  Redactie Frontpage woensdag 14 juni 2006 @ 11:10:59 #149
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_38842189
ik ben blij dat het goed is afgelopen viking, en voor de overige blinde fokkers: TS is een toffe meid, met hele duidelijke denkbeelden en af en toe is ze een beetje fel - net als zovelen in deze wereld

veel plezier op de bruiloft
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_38842197
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:06 schreef SolidasRock het volgende:
Al dat schelden??? Overdrijf niet zo....
'Al die onfatsoenlijke reacties'.
pi_38842347
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

'Al die onfatsoenlijke reacties'.
Dat getroll ja, maar TS staat er zelf ook bekend om en daarnaast kan ze wel wat hebben.
pi_38842396
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:10 schreef Etcetera het volgende:
ik ben blij dat het goed is afgelopen viking, en voor de overige blinde fokkers: TS is een toffe meid, met hele duidelijke denkbeelden en af en toe is ze een beetje fel - net als zovelen in deze wereld

Ik deel deze mening niet, ben ik nou blind? Tis me wat, doof en blind....
  Redactie Frontpage woensdag 14 juni 2006 @ 11:19:21 #153
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_38842436
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:17 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ik deel deze mening niet, ben ik nou blind? Tis me wat, doof en blind....
meningen verschillen
With four other people
And aliens
pi_38842454
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:19 schreef Etcetera het volgende:

[..]

meningen verschillen
Ok, blind ben ik dus niet maar een meningverschillend iemand? Klinkt al veel beter
pi_38842656
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:16 schreef SolidasRock het volgende:

Dat getroll ja, maar TS staat er zelf ook bekend om en daarnaast kan ze wel wat hebben.
OK, maar je krijgt er meteen zo'n akelige sfeer van. Het is best een leuk topic met goede en gevarieerde reacties, en dan ineens gaat over haar 'vriend' en 'wie is er nou zielig' en 'wat ben je toch een dom wicht'. Nergens voor nodig. Een paar edits, en je hebt een heel ander topic.
  Redactie Frontpage woensdag 14 juni 2006 @ 11:30:49 #156
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_38842773
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:20 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Ok, blind ben ik dus niet maar een meningverschillend iemand? Klinkt al veel beter
ik doelde vooral op de blinde fokkers die niet het topic lezen (op de OP na) en meteen hun mening klaar hebben. Voor zover ik weet heb jij wel het topic gelezen
With four other people
And aliens
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:32:22 #157
88139 JoeyT
pi_38842827
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:32 schreef mAnDy_OoSt het volgende:

[..]

jij bent best fel.. ben je je eigen sexuele onzekerheid aan het compenseren?
Ja want homo zijn is zooo erg

Dat meisje is gewoon een jankerd. In plaats van dat ze ff met de toekomstig bruid gaat praten, gaat ze een mail of brief schrijven...
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:34:55 #158
88139 JoeyT
pi_38842904
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze heeft t ook zo zwaar. We moeten allemaal maar medelijden hebben met haar

Ga gewoon praten als je iets dwars zit. Hoe moeilijk is dat nou
pi_38843081
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:30 schreef Etcetera het volgende:

[..]

ik doelde vooral op de blinde fokkers die niet het topic lezen (op de OP na) en meteen hun mening klaar hebben. Voor zover ik weet heb jij wel het topic gelezen
Ik lees vrijwel altijd de hele topic door. En nogmaals, TS is een bekende voor veel mensen, het zou best goed kunnen dat ze niet alleen op de OP afgaan maar ook op hoe ze bekend staat, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.
pi_38843193
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:34 schreef JoeyT het volgende:

Ze heeft t ook zo zwaar. We moeten allemaal maar medelijden hebben met haar

Ga gewoon praten als je iets dwars zit. Hoe moeilijk is dat nou
Kom op JoeyT, je kunt ook gewoon kritisch zijn en wél fatsoenlijk blijven. En ze heeft het prima opgelost, dus wat zeur je nou?
  woensdag 14 juni 2006 @ 11:44:33 #161
88139 JoeyT
pi_38843229
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kom op JoeyT, je kunt ook gewoon kritisch zijn en wél fatsoenlijk blijven. En ze heeft het prima opgelost, dus wat zeur je nou?
Wat was er dan precies ontfatsoenlijk als ik vragen mag?
pi_38843482
Ik ben maar even verder gegaan in het feedbacktopic.
pi_38843607
-- hier stond een heeeeeeele hoop blah blah --- Sorry daarvoor maar weer

[ Bericht 46% gewijzigd door XTracer op 14-06-2006 12:03:42 ]
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
pi_38843679
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:57 schreef XTracer het volgende:
Euhm, bij ons is het 'traditie' dat op het vrijgezellenfeest van de vrouw (georganiseerd door de zus/vriendin van de vrouw) van het stel, alleen maar vrouwen komen. Het vrijgezellenfeest voor de man wordt meestal georganiseerd door de broers/vrienden (dat ben jij dus!) en daar komen alleen maar mannen.

Misschien opent je broer nu ook wel een topic, met het geklaag dat zijn broer geen feest voor hem heeft georganiseerd.
Kuch.
Ik zou je verhaal nog even heroverwegen .

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2006 11:59:40 ]
pi_38843793
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:59 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Kuch.
Ik zou je verhaal nog even heroverwegen .
Oooopppsss, nog een blunder. Ben GoT gewend waar 99.9% man is sorry
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
pi_38844033
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:03 schreef XTracer het volgende:

[..]

Oooopppsss, nog een blunder. Ben GoT gewend waar 99.9% man is sorry

Dit is FoK he... een breezahsforum
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:18:26 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38844191
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 10:11 schreef JoeyT het volgende:

[..]

helaas heb je altijd mensen die je niet geloven tot je met een vrouw voor hun neus staat te bekken. En dat is nog niet gebeurd, niet omdat ik nog nooit een vriendin heb gehad , maar omdat ik ze nog nooit mee naar huis heb genomen.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:21:11 #168
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38844253
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:10 schreef Etcetera het volgende:

pas op, straks zeggen ze dat je een kloon van mij bent Maar dank je wel hoor
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:31:14 #169
150983 mAnDy_OoSt
You Tarzan?
pi_38844510
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:32 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ja want homo zijn is zooo erg

Dat meisje is gewoon een jankerd. In plaats van dat ze ff met de toekomstig bruid gaat praten, gaat ze een mail of brief schrijven...
maar wat heeft dat dan te maken met haar lesbisch zijn en jouw homosexualiteit?
Nu met PM :P
  woensdag 14 juni 2006 @ 12:41:27 #170
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38844751
Deze niet ter zake doende sideline kan vanaf hier achterwege blijven.
pi_38847373
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oh. Dus als ik met m'n vriend naar de bios ga en daarmee m'n beste vriend bedoel, dan mag ik dat niet zo zeggen? Wat moet ik dan zeggen? Als ik met m'n vriendin naar de bios ga denkt ook niet gelijk iedereen dat ik een relatie heb, terwijl ik toch ook op vrouwen val.

Ik mis echt heel veel geloof ik.

Ik vind het ook niet zo gek trouwens dat Viking gemaild heeft ipv gewoon een gesprek aangaan. Sowieso vanwege haar slechthorendheid, maar ik vind dingen altijd tien keer dramatischer overkomen als je er voor gaat afspreken of opbellen terwijl het met een mailtje van tien regels ook geregeld kan zijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door Maeghan op 14-06-2006 14:08:40 ]
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:13:53 #172
88139 JoeyT
pi_38850096
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:31 schreef mAnDy_OoSt het volgende:

[..]

maar wat heeft dat dan te maken met haar lesbisch zijn en jouw homosexualiteit?
  woensdag 14 juni 2006 @ 15:16:48 #173
88139 JoeyT
pi_38850205
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Oh. Dus als ik met m'n vriend naar de bios ga en daarmee m'n beste vriend bedoel, dan mag ik dat niet zo zeggen? Wat moet ik dan zeggen? Als ik met m'n vriendin naar de bios ga denkt ook niet gelijk iedereen dat ik een relatie heb, terwijl ik toch ook op vrouwen val.

Ik mis echt heel veel geloof ik.

Ik vind het ook niet zo gek trouwens dat Viking gemaild heeft ipv gewoon een gesprek aangaan. Sowieso vanwege haar slechthorendheid, maar ik vind dingen altijd tien keer dramatischer overkomen als je er voor gaat afspreken of opbellen terwijl het met een mailtje van tien regels ook geregeld kan zijn.
Ik ga met een vriend/vriendin naar bios... Mijn vriend/vriendin staat toch 9 van de 10 keer voor partner.

Ontopic: Ik denk dat het eerder andersom is. TS zegt zelf dat ze beetje als zeur gezien wordt. Als ze dan een mailtje stuurt, gaan die mensen meteen van het negatieve uit. In een gesprek face to face kan je je eigen gevoel veel beter uitdrukken.
pi_38873571
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dat zal wel ja.

Bovendien houden ze ook geen rekening met het feit dat ik niet goed hoor. Ze weten allemaal dat ik niet goed kan bellen en dat ik communiceer via e-mail, maar vervolgens checken ze hun mail nooit of reageren niet en krijg ik de schuld dat ik niet goed met hen communiceer.

Als men (je eigen familie) je niet als een gelijkwaardige gespreksdeelnemer ziet, wordt je vanzelf inderdaad niet als sociaal gezien (terwijl het hun eigen schuld is).
Als horende praten met een andere horende is altijd makkelijker dan als een horende praten met een doof/slechthorend iemand, want dan moet je soms een beetje moeite doen (en stel je voor dat ze moe gaan worden).
Dat zij geen rekening houden met het feit dat jij slechthorend bent komt doordat zij niet weten wat het inhoud en er ook geen moeite voor willen doen (zo komt het tenminste op mij over).
quote:
Op zondag 11 juni 2006 18:05 schreef Thisbe het volgende:
Laat me raden: je wordt ZO overweldigd door een grote groep door elkaar pratende mensen, dat je helemaal niks meer verstaat. Bekend probleem. Je moet heel goed beseffen dat je alleen zelf iets aan je situatie kunt doen, anderen hebben nu eenmaal vaak niet in de gaten wanneer je iets wel of niet verstaat. En als je in een hoekje niks gaat zitten zeggen, dan kom je inderdaad niet erg sociaal over.
Verder is het zo dat je als dove/slechtorende nogal eens agressief of achterdochtig over kan komen, omdat je de intonatie van je stem niet helemaal onder controle hebt. Je komt al snel bozer over dan je zelf in de gaten hebt. Allemaal redenen waarom mensen weleens niet zo dol op je zouden kunnen zijn.
Ga eens op een (rustige!) manier met je schoonzus praten!
Mijn ouders zijn beide slechthorend en ik zie het zelfs op verjaardagen (zelfs die van mijn ouders, waarvoor de familie dus zelf langskomt) dat men niet of nauwelijks praat met hun, of zelfs met een hand voor de mond zodat zij ook niet kunnen liplezen.
En als mijn ouders dan een beetje moeite doen om te proberen het gesprek te volgen (wat iedereen doet) worden zij als achterdochtig bestempeld, vind je het dan gek dat doven/slechthorenden liever in een groep is met gelijkende in plaats van in een groep met horenden.
Dit zie ik trouwens niet alleen bij mijn ouders maar bij meerdere doven/slechthorende.

En voor Viking:
Veel plezier op het feest
en praat ze met je (a.s.) schoonzus
Op zondag 18 februari 2007 08:03 schreef ondeugend het volgende:
Ik ben een modje met ochtendhumeur.... so watch your back.
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:38:54 #175
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38876471
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 06:02 schreef Paddokingnr1 het volgende:

Mijn ouders zijn beide slechthorend en ik zie het zelfs op verjaardagen (zelfs die van mijn ouders, waarvoor de familie dus zelf langskomt) dat men niet of nauwelijks praat met hun, of zelfs met een hand voor de mond zodat zij ook niet kunnen liplezen.
En als mijn ouders dan een beetje moeite doen om te proberen het gesprek te volgen (wat iedereen doet) worden zij als achterdochtig bestempeld, vind je het dan gek dat doven/slechthorenden liever in een groep is met gelijkende in plaats van in een groep met horenden.
Dit zie ik trouwens niet alleen bij mijn ouders maar bij meerdere doven/slechthorende.
heel herkenbaar. Maar zo gaat het mijn hele leven al, dus ik heb het geaccepteerd. Doven/slechthorenden moeten iemand hebben die alleen met hun praat en op verjaardagen enzo gaan de gesprekken toch al gauw in groepjes waarbij iedereen zijn aandeel levert aan het gesprek. Op het moment dat derden zich in het gesprek gaan mengen, reageert de gesprekspartner van de dove/slechthorende daar weer op, vervolgens gaat het allemaal zó snel dat de dove/slechthorende het niet meer kan volgen etc etc.
quote:
En voor Viking:
Veel plezier op het feest
en praat ze met je (a.s.) schoonzus
tnx ik heb er wel veel zin in hoor Ze hebben 15 (!!) vakantiehuisjes gehuurd, want we zijn het hele weekend met zo'n 90 mensen
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 15 juni 2006 @ 10:43:04 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38876589
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 15:16 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ik ga met een vriend/vriendin naar bios... Mijn vriend/vriendin staat toch 9 van de 10 keer voor partner.

Ontopic: Ik denk dat het eerder andersom is. TS zegt zelf dat ze beetje als zeur gezien wordt. Als ze dan een mailtje stuurt, gaan die mensen meteen van het negatieve uit. In een gesprek face to face kan je je eigen gevoel veel beter uitdrukken.
Nee ik denk dat het goed is geweest om te mailen. Als je direct een persoonlijk gesprek moet aanvragen, blaas je het ook zo op. Ik maak het zelf heel erg groot (in mijn gedachten), maar voor een ander is het een kleinigheid, daar moet ik ook rekening mee houden. Als ik haar had opgebeld: "Ik moet met je praten", dan stelt zij zich daar waarschijnlijk iets heel ernstigs bij voor en zal ze, als ze eenmaal weet waar het om gaat, zoiets hebben van: "Nou is dat alles?".

Ik vind de aanduiding 'een vriend' niet voldoende. Wat ook mee speelt is de definitie die je zelf aan vriend geeft. Voor jou is een vriend iemand waar je dingen mee samen doet. Voor mij ook, maar er zijn ook vrienden die nog een trapje hoger zitten en ik vind het een beetje raar om de hele tijd over 'mijn beste vriend' te spreken, dat komt zo geforceerd over. Dus ja, dan blijft de keuze tussen 'een vriend' (iets wat te weinig zegt, want hij is niet gewoon 'een vriend') en 'mijn vriend', wat eigenlijk teveel zegt, maar wel het dichtst in de buurt komt van de soort relatie die wij hebben en bovendien voor de buitenwereld nog het beste te begrijpen is.

En dan vind je dat maar raar, lekker boeiend
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:28:41 #177
88139 JoeyT
pi_38881473
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee ik denk dat het goed is geweest om te mailen. Als je direct een persoonlijk gesprek moet aanvragen, blaas je het ook zo op. Ik maak het zelf heel erg groot (in mijn gedachten), maar voor een ander is het een kleinigheid, daar moet ik ook rekening mee houden. Als ik haar had opgebeld: "Ik moet met je praten", dan stelt zij zich daar waarschijnlijk iets heel ernstigs bij voor en zal ze, als ze eenmaal weet waar het om gaat, zoiets hebben van: "Nou is dat alles?".

Ik vind de aanduiding 'een vriend' niet voldoende. Wat ook mee speelt is de definitie die je zelf aan vriend geeft. Voor jou is een vriend iemand waar je dingen mee samen doet. Voor mij ook, maar er zijn ook vrienden die nog een trapje hoger zitten en ik vind het een beetje raar om de hele tijd over 'mijn beste vriend' te spreken, dat komt zo geforceerd over. Dus ja, dan blijft de keuze tussen 'een vriend' (iets wat te weinig zegt, want hij is niet gewoon 'een vriend') en 'mijn vriend', wat eigenlijk teveel zegt, maar wel het dichtst in de buurt komt van de soort relatie die wij hebben en bovendien voor de buitenwereld nog het beste te begrijpen is.

En dan vind je dat maar raar, lekker boeiend
Misschien moet je het dan anders bedrengen dan "Ik moet met je praten" . Maja communicatieve vaardigheden zijn je waarschijnlijk onbekend. Mijn huisgenoot deed ook altijd alles via de mail of briefjes, slappe mensen altijd. Heeft zich heel wat irritaties op de hals gehaald.

En nogmaals "MIJN VRIEND" wordt gewoon gezien als partner, dit is geen mening maar een feit. Dus discussieren daarover heeft idd geen zin
pi_38881557
Nou... ik spreek ook altijd met mijn vriendin af en niet EEN vriendin..
maar het is gewoon een goede vriendin...

Dus eigenlijk is het beter om te zeggen een vriendin(nnetje) van mij
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:40:32 #179
88139 JoeyT
pi_38881848
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:31 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Nou... ik spreek ook altijd met mijn vriendin af en niet EEN vriendin..
maar het is gewoon een goede vriendin...

Dus eigenlijk is het beter om te zeggen een vriendin(nnetje) van mij
Tsja eigenlijk boeit t in dit topic totaal niet, maar ik bv heb een partner, maar ook 'gewone' vriendinnen. Dan noem je ze toch niet allemaal 'mijn vriendin' of wel? En t is toch wel algemeen bekend dat wanneer iemand het over 'zijn vriendin' heeft eigenlijk zijn partner bedoelt?

Anders zouden heel wat topics in R&P verkeerd opgevat zijn
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:41:33 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38881876
Kunnen we dan nu weer gewoon on topic en dat geneuzel over of je een beste vriend wel of niet 'mijn vriend' mag noemen achterwege laten?
Dank .
pi_38882191
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 13:28 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Misschien moet je het dan anders bedrengen dan "Ik moet met je praten" . Maja communicatieve vaardigheden zijn je waarschijnlijk onbekend. Mijn huisgenoot deed ook altijd alles via de mail of briefjes, slappe mensen altijd. Heeft zich heel wat irritaties op de hals gehaald.
Nee, jij bent een ster, wilde je zeggen? Verdomme zeg, je bent zo halsstarrig als de pest en zo kortzichtig dat je niet bereid bent een ander de vrijheid te gunnen een dierbaar persoon te noemen zoals ze wil... Wie is er hier contactgestoord?

- sorry CC-
  donderdag 15 juni 2006 @ 13:51:59 #182
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38882223
Laatste waarschuwing!
Volgende off topic posts worden zonder omhaal verwijderd.
pi_38897713
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 10:38 schreef Viking84 het volgende:
heel herkenbaar. Maar zo gaat het mijn hele leven al, dus ik heb het geaccepteerd. Doven/slechthorenden moeten iemand hebben die alleen met hun praat en op verjaardagen enzo gaan de gesprekken toch al gauw in groepjes waarbij iedereen zijn aandeel levert aan het gesprek. Op het moment dat derden zich in het gesprek gaan mengen, reageert de gesprekspartner van de dove/slechthorende daar weer op, vervolgens gaat het allemaal zó snel dat de dove/slechthorende het niet meer kan volgen etc etc.
Ik weet er ook alles van (al ben ik zelf horend), ik zit al mijn hele leven (gedeeltelijk) in de doven/slechthorende wereld (ik heb ook slechthorende ouders).
Het ergste vind ik altijd dat men op feesten of bijeenkomsten gaan zeggen dat "die doven" (ookal zijn ze slechthorend) niet echt sociaal zijn omdat men niet meedoet met de gesprekken, wat de mensen echter niet doorhebben is dat doven/slechthorende soms niet mee kunnen doen omdat het te snel gaat voor hun.
quote:
tnx ik heb er wel veel zin in hoor Ze hebben 15 (!!) vakantiehuisjes gehuurd, want we zijn het hele weekend met zo'n 90 mensen
Kijk wordt het toch nog gezellig
En zoals ik lees uit de topic heb jij je een beetje te druk gemaakt om weinig (wel een beetje terecht) maar zoals ik ook lees kent je a.s. schoonzus je beter dan je zelf denkt omdat ze je niet gevraagd heeft omdat je jonger bent dan die "ouwe bessies" en daardoor waarschijnlijk toch nee zou zeggen.
Maar aan de andere kant, nu hebben zij die beslissing voor jou genomen en je niet zelf laten beslissen.

Ik zou zeggen: zand erover, feesten maar en als het bezonken is lekker klessebesse met je schoonzus
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:10:08 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_38900186
haal de posts die nu off-topic zijn dan ook ff weg, copy cat, anders voel ik de hele tijd de drang om te reageren op JoeyT hoewel Black_Tulip dat al voor me heeft gedaan, waarvoor dank
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 15 juni 2006 @ 22:18:14 #185
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_38900583
Ik denk dat de boodschap duidelijk is overgekomen. Jij als TS krijgt voor deze keer respijt, maar de waarschuwing geldt verder nog steeds .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')