Dat is dus alvast mogelijk een reden waarom ze je niet hebben uitgenodigd. Neem anders zelfs een wat initiatief en nodig anderen uit voor wat dan ook. Het allemaal maar op je af laten komen en het telkens afwijzen komt niet geweldig sociaal over.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb echt zin om het bij de bruiloft te laten afweten. Statement maken enzo.
Ja, dat wel.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:59 schreef Skinkie het volgende:
Gewoon statement maken, je hebt er echt alleen jezelf mee. Geef wel even aan de betrokkenen aan dat ze niet op je hoeven te rekenen bij andere festiviteiten
ik was wel van plan om naar de bruiloft te gaan hoor, en verjaardagen sla ik (meestal) ook niet over, tenzij ik een goede reden heb (studeren, andere verplichtingen). Bovendien heb ik zelf meerdere keren voorgesteld om langs te komen. M'n broer zou daar nog op reageren, maar dat heeft 'ie niet gedaan. Zelf nodig ik niet zo vaak mensen uit hier, omdat ik op een studentenkamer woon. Niet zo handig voor veel visite, lijkt me.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:01 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat is dus alvast mogelijk een reden waarom ze je niet hebben uitgenodigd. Neem anders zelfs een wat initiatief en nodig anderen uit voor wat dan ook. Het allemaal maar op je af laten komen en het telkens afwijzen komt niet geweldig sociaal over.
Dat dus. Als jij elke keer nee zegt op uitnodigingen, dan word je op een gegeven moment niet meer gevraagd.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:03 schreef XiChico het volgende:
Bullshit, op een gegeven moment houd het op met mensen vragen die toch altijd maar nee zeggen. Waarom moeite doen om diegene te bellen / sms'en. Laat zelf maar wat van je weten, dan hadden ze het er vast met je over gehad en kon je jezelf uitnodigen.
nou nee, niet bewust. Mijn broer laat het zelf zo vaak afweten bij een feestje, omdat 'ie andere prioriteiten heeft of op vakantie is oid, dus bij een verjaardagsfeestje valt het niet zo op dat deze of gene er niet bij is. Maar als er iemand mist op een bruiloft die er wel bij zou moeten zijn, valt dat wél op. Je mag er immers vanuit gaan dat mensen, zeker je naaste familie, bij de bruiloft aanwezig zullen zijn en als dat niet zo is, dan schort er iets aan. Dat weten zij ook dondersgoed.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:07 schreef KumA het volgende:
niet naar de bruiloft gaan is een statement ja, waarschijnlijk heb je die statement al eerder gemaakt....want door zulke dingen gaan mensen je niet meer uitnodigen!
al gehadquote:Op zondag 11 juni 2006 17:06 schreef Copycat het volgende:
En weet je eigenlijk wel zeker dat je een uitnodiging krijgt voor de bruiloft?
ze bedoelen dat je waarschijnlijk eerder al een boel uitnodigingen hebt afgewezen, en je gaf al aan dat je ook hierin niet zo'n zin zou hebben gehad.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:06 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, hoe kan ik iets van me laten horen als ik niet eens wéét van een vrijgezellenfeestje?
van m'n moeder. Zegt wel weer genoeg.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:13 schreef Copycat het volgende:
Van wie hoorde je trouwens over dat vrijgezellenfeest?
Ja, en als jij dus niet komt zul jij daar raar op aangekeken worden. Een oom van mij was ook een keer weggegaan op een feest na 10 minuten, met de reden: was te beroerd om zijn auto 100m verderop te zetten. Niemand die dat verder boeit, hij word er alleen raar op aangekeken.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou nee, niet bewust. Mijn broer laat het zelf zo vaak afweten bij een feestje, omdat 'ie andere prioriteiten heeft of op vakantie is oid, dus bij een verjaardagsfeestje valt het niet zo op dat deze of gene er niet bij is. Maar als er iemand mist op een bruiloft die er wel bij zou moeten zijn, valt dat wél op. Je mag er immers vanuit gaan dat mensen, zeker je naaste familie, bij de bruiloft aanwezig zullen zijn en als dat niet zo is, dan schort er iets aan. Dat weten zij ook dondersgoed.
quote:Op zondag 11 juni 2006 17:15 schreef Megumi het volgende:
Mooi dat je wel voor de bruiloft bent uitgenodigd.Je kan het dan ook zien dat ze rekening met je houden.
Dus er zit best een positiefe kant aan dus.
ja mij niet voor de bruiloft uitnodigenquote:Op zondag 11 juni 2006 17:15 schreef Megumi het volgende:
Mooi dat je wel voor de bruiloft bent uitgenodigd.Je kan het dan ook zien dat ze rekening met je houden.
Dus er zit best een positiefe kant aan dus.
nou ik heb nooit in de clinch gelegen met haar, dus formeel weet ik helemaal niet dat wij elkaar niet echt mogen. Zij weet waarschijnlijk niet eens dat ik me ongemakkelijk voel met haar. Mijn moeder brieft altijd alles door. Ze hebben nooit het lef om het tegen mij zelf te zeggen.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:19 schreef Copycat het volgende:
Dan zal het dus wel aan het feit liggen dat jij en je schoonzus to be elkaar niet liggen.
Het is tenslotte haar feestje en dat vier je met mensen die je er graag bij wilt hebben. Niet met mensen die er voor de vorm bij zouden moeten zijn.
true. Ik zou het eens moeten vragen en moeten zeggen dat ik het niet leuk vind dat ze dat gedaan hebben. Probleem is dat ze dat zelf ook wel weten en er toch niets aan doen, want iedere keer zeggen ze wel: ja ik weet dat het niet leuk/aardig/netjes is, moet volgende keer beter bla bla bla.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:20 schreef _Kimmie_ het volgende:
Je bent alleen maar aan het speculeren waarom je niet gevraagd bent en waarom je zus niets gezegd heeft. Je kunt het natuurlijk ook gewoon vragen. En zeggen dat je het jammer vind dat niemand iets tegen je heeft gezegd of je heeft gevraagd om mee te gaan. Maar er is nu niets meer aan te doen, dus om nou niet daar hun bruiloft te gaan is weer het andere uiterste.
dat zal wel ja.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:24 schreef Copycat het volgende:
Ook zonder het met woorden te zeggen kun je mensen heel goed duidelijk maken ze als een indringer te zien.
Dan ben je ook zeker wel op de goede weg, maar probeer je dan op jezelf te richten. Laat de rest eerst maar voor wat het is en richt je op jezelf. Hoe jij je beter kunt voelen in dat soort situaties. En als hun niets willen doen aan de hele situatie, ja daar kun jij dan niets aan doen. Jij hebt je best gedaan op dat moment en hun willen dat blijkbaar niet. Probeer dit dan ook te accepteren.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
true. Ik zou het eens moeten vragen en moeten zeggen dat ik het niet leuk vind dat ze dat gedaan hebben. Probleem is dat ze dat zelf ook wel weten en er toch niets aan doen, want iedere keer zeggen ze wel: ja ik weet dat het niet leuk/aardig/netjes is, moet volgende keer beter bla bla bla.
Ik heb in de afgelopen tijd al geprobeerd om de verhoudingen een beetje recht te trekken. Ik vergat bijv altijd verjaardagen, dat je een cadeautje hoort mee te nemen, dat soort dingen. Dus ik had vaak niets bij me als ik ging, of ik moest weer op t laatste moment met iemand anders 'mee doen'. Dit jaar heb ik voor het eerst het cadeautje voor m'n moeder verzorgd, namens iedereen. Dat is al een hele verbetering: niet alleen heb ik een cadeautje, ik regel het ook nog eens namens iedereen. Dus ik vind zelf wel dat ik al op de goede weg ben.
Dan zijn we er toch?quote:Op zondag 11 juni 2006 17:27 schreef Viking84 het volgende:
dat zal wel ja.
Maar ik ben nu eenmaal niet zo sociaal, wat kan ik daar nou aan doen?! Ik voel me niet prettig in grote groepen en moet ik daar dan toch maar heen gaan om in m'n eentje zitten te kniezen? M'n vriend die vaak meegaat ervaart overigens hetzelfde. Hij wordt nooit bij het gesprek betrokken en het gekke is dat we bij zijn familie wél altijd gewoon als gelijke gespreksdeelnemers worden gezien.
het gaat inderdaad om het principe. Ik wil niet vergeten worden en ik heb wel de indruk dat men mij gewoon vergeet op één of andere manier. Ik ben blijkbaar zó afwezig als ik aanwezig ben dat men mijn aanwezigheid niet opmerkt. En dat is een ervaring die ik niemand toewens, want niemand wil vergeten of genegeerd worden.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan zijn we er toch?
Zo'n druk vrijgezellenfeest is toch niets voor jou. Waarom je dan uitnodigen als je toch afzegt omdat je geen zin hebt om daar in je eentje een beetje sociaalonvaardig te gaan zitten kniezen?
Om het principe?
Laat me raden: je wordt ZO overweldigd door een grote groep door elkaar pratende mensen, dat je helemaal niks meer verstaat. Bekend probleem.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:34 schreef Viking84 het volgende:
. Ik wil niet vergeten worden en ik heb wel de indruk dat men mij gewoon vergeet op één of andere manier. Ik ben blijkbaar zó afwezig als ik aanwezig ben dat men mijn aanwezigheid niet opmerkt. En dat is een ervaring die ik niemand toewens, want niemand wil vergeten of genegeerd worden.
TS is slechthorend, weet niet in hoeverre, maar gesprekken zijn dan redelijk vervelend.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:50 schreef Copycat het volgende:
Is het niet slimmer dat gesprek face to face aan te gaan, in plaats van via brief of e-mail?
Dat snap ik en ben ik ook volkomen met je eens.... Je mag inderdaad van je familie wel verwachten dat die je door en door kennen en daar wat meer begrip voor tonen.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:20 schreef Viking84 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert: het is kwetsend om niet uitgenodigd te worden, ook al heb je uitnodigingen in het verleden vaak afgewezen. Je mag er vanuit gaan dat je familie toch iets meer begrip toont en je toch niet links laat liggen.
En ik denk inderdaad dat je dit moet doen. Gewoon naar die schoonzus toelopen en om tekst en uitleg vragen (niet op een aanvallende manier!) maar je mag best weten waarom niet. Zeker omdat ze al je andere zussen wel heeft uitgenodigd...quote:Op zondag 11 juni 2006 17:20 schreef _Kimmie_ het volgende:
Je bent alleen maar aan het speculeren waarom je niet gevraagd bent en waarom je zus niets gezegd heeft. Je kunt het natuurlijk ook gewoon vragen. En zeggen dat je het jammer vind dat niemand iets tegen je heeft gezegd of je heeft gevraagd om mee te gaan.
Dat begreep ik, maar ik denk dat voor zo'n issue e-mail een te multi-interpreteerbaar medium is. Je zegt A, maar het komt over als B. Je mist tenslotte toch de gehele non-verbale communicatie.quote:Op zondag 11 juni 2006 18:23 schreef Empathologica het volgende:
TS is slechthorend, weet niet in hoeverre, maar gesprekken zijn dan redelijk vervelend.
Vergis je niet: als een slechthorende A zegt, dan kan het op een ander nog steeds overkomen als zijnde B!quote:Op zondag 11 juni 2006 18:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat begreep ik, maar ik denk dat voor zo'n issue e-mail een te multi-interpreteerbaar medium is. Je zegt A, maar het komt over als B. Je mist tenslotte toch de gehele non-verbale communicatie.
Zelf hanteer ik het principe e-mail alleen maar voor goed nieuws gesprekken te gebruiken.
Ik mag hopelijk toch aannemen dat haar broer en zussen TS inmiddels zo goed kennen, dat ze haar intonatie ook kunnen interpreteren?quote:Op zondag 11 juni 2006 19:17 schreef Thisbe het volgende:
Vergis je niet: als een slechthorende A zegt, dan kan het op een ander nog steeds overkomen als zijnde B!
Daar heb je groot gelijk in. Maar veel mensen vergeten het ook. Mijn ouders vergeten het soms ook nog wel is na 8 jaar.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:17 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Vergis je niet: als een slechthorende A zegt, dan kan het op een ander nog steeds overkomen als zijnde B!
[impertinente vraagmodus]quote:Op zondag 11 juni 2006 19:48 schreef Viking84 het volgende:
Neen, maar m'n zus komt net online. Nu weer off... misschien komt ze zo terug. Zal kijken of het lukt om er dan iets over te vragen. Ha, daar is ze weer...
of ik een vriend heb? Ja en nee.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:50 schreef Furia het volgende:
[..]
[impertinente vraagmodus]
Jij was toch lesbisch? Heb je dan ook een vriend?![]()
[/impertinente vraagmodus]
OT: Ze moeten je gewoon vragen, punt. Ik vind het ronduit onfatsoenlijk om mensen maar niet te vragen omdat je DENKT te weten dat ze er toch geen zin in hebben.
Dat maakt een hoop duidelijkquote:Op zondag 11 juni 2006 19:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
of ik een vriend heb? Ja en nee.
Ik heb nog geen geschikte vrouw kunnen vinden, dus momenteel woon ik samen met mijn beste vriend. Maar mensen denken toch altijd dat het 'mijn vriend' is en 'huisgenoot' impliceert niet voldoende, dus houd ik het hier mee op. Kan 't mij schelen
ja ik snap het ook niet helemaal waarom ik me er druk om maak, maar ik doe het wél, dus kan ik er niet omheen verder.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:55 schreef milagro het volgende:
volgens mij blaas je iets heel erg op, en dat kan de bedoeling toch niet zijn, rondom een trouwerij.
(precies de reden waarom ik daar dus niets van moet hebben, altijd gezeik met zich gepasseerd voelde familie of kennissen)
ik snap echt niet waarom je je buitengesloten voelt, als je toch nee had gezegd.
je maakt er onnodig een principe zaak van.
en je bent nog lesbisch ook, dat is helemaal de limit...................................
Sorry, ik had over de eerste regel half heengelezenquote:Op zondag 11 juni 2006 20:06 schreef Viking84 het volgende:
Uh, ze hebben me wel uitgenodigd voor de bruiloft hoorEn het vrijgezellenfeest is dus al geweest.
ik heb het er niet met m'n zus over gehad. Haar zoontje heeft vandaag nml z'n arm gebroken, dus dat wilde ze even snel gaan vertellen (he! ze neemt contact met MIJ op! dus het kán wel
) en ze is nu weer weg.
Ik denk dat dat het is om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:49 schreef Viking84 het volgende:
Hm, m'n zus is niet de beste persoon om hierover aan te spreken, dus ik denk dat ik m'n mond maar houd en het mailtje van m'n schoonzus afwacht. Ik hoop niet dat ze denken dat dit weer een grol van me is en het dus maar negeren (dat hebben ze nml al eerder gedaan, alleen was ik toen wel een stukje heftiger bezig)
dit is de 2e keerquote:Op zondag 11 juni 2006 23:40 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik persoonlijk vind het een rotstreek dat ze jou niet voor het vrijgezellenfeest uitnodigen en je zussen wel. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om de een wel en de ander niet uit te nodigen voor zulke belangrijke dingen. We hebben het niet over een verjaardag of iets relatief onbelangrijks als dat.
Ik denk dat zij misschien wel het gevoel hebben dat ze het toch nooit goed kunnen doen. Nodigen ze je wel uit, dan zeg je vaak nee, nodigen ze je niet uit, dan voelen ze zich gepasseerd. Trek daar zelf meer een duidelijke lijn in zodat zij ook beter weten wanneer ze je wel en niet uit hoeven te nodigen.
En wel gaan naar de bruiloft, als alles goed gaat trouwt je broer maar 1 keer!
quote:Op zondag 11 juni 2006 19:21 schreef Copycat het volgende:
Hoe dan ook ben ik ervan overtuigd dat middels mail je de boel alleen maar verder op de spits drijft, deels ook afgaande op de poststijl van TS op FOK! .
Wat zijn jullie ontzettend scherp bezig vandaag, is het een topdag voor jullie of zo?quote:Op zondag 11 juni 2006 20:21 schreef nikky het volgende:
Ik denk dat dat het is om eerlijk te zijn.
Wat kun jij weten wat andere mensen denken en voelen zonder er op een normale manier naar te vragen. Zoals ik al jouw posts hier lees zie ik een hoop frustratie en woede. En ik heb het idee dat jij dat ook zo overbrengt naar je familieleden.
Persoonlijk vind het ik niet raar dat ze je dan soms negeren.
Dat gevoel ken ik welquote:Op zondag 11 juni 2006 16:57 schreef Viking84 het volgende:![]()
ik hoor net dat m'n zussen naar het vrijgezellenfeest van mijn aanstaande schoonzus zijn geweest (m'n broer gaat dus trouwen), maar ik ben helemaal niet uitgenodigd, waarschijnlijk 'omdat ik toch niet wil'.
Hier word ik dus echt niet goed van. Het gaat er niet om of ik wil of niet, maar ze kunnen tenminste het fatsoen hebben om me te vragen. Nu voel ik me dus buitengesloten.
Laatst werd ik ook al eens op het laatste moment uitgenodigd voor een feestje bij m'n zus. Vast niet omdat ik zo gezellig ben, maar omdat ze het niet konden maken om mij niet te vragen.
Overigens, de reden dat ik vaak niet wil is dat ik slechthorend ben en om deze en andere redenen niet zo dol ben op grote roepen. Kan het vaak niet verstaan enzo en dan lig je er al vaak buiten.
Maar het is dus gewoon kwetsend om dan maar niet uitgenodigd te worden
Hoe zorg je dat je nooit ergens meer voor gevraagd wordt, les 1.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:59 schreef Skinkie het volgende:
Gewoon statement maken, je hebt er echt alleen jezelf mee. Geef wel even aan de betrokkenen aan dat ze niet op je hoeven te rekenen bij andere festiviteiten
quote:Hoi Renske,
Bedankt voor je mailtje. Allereerst veel succes toe gewenst voor de komende tentamenweek. Pittige tijd, hoge temperaturen en ook nog een feest in zicht!
Maar je gaat het vast redden! Ik ben wel trots op zo'n slimme schoonzus.
Wij verheugen ons erg op het komende weekeinde.
Natuurlijk ben jij en hoor jij erbij, samen met M.! Daar rekenen wij op het daar verheugen wij ons op. Al die andere ideeën moet je maar snel "deleten", want zoals jij daarover denkt, zo denken wij daar niet over.
Even over het vrijgezellen-avondje. Ik heb je wel overwogen niet op de dames-lijst gezet.
Zoals je weet ben ik 43 jaar en mijn vriendinnnen-club dus ook. Ik ben er vanuit gegaan dat jij niet zo'n zin zou hebben in een avondje tussen de "oude bessen". Bovendien zit je in tentamentijden en is Groningen - Scheveningen een flinke rit voor 1 avondje.
Een aantal weken geleden heb je gemaild dat je een avondje langs wil komen met M. Nou, dat gaan we na de bruiloft afspreken. Dat lijkt ons erg gezellig en dan kunnen we eens even bijkletsen. Op een verjaardag en in een grote groep is dat soms lastig, maar dat geldt voor iedereen.
Renske,
Veel succes met de stuut en tot vrijdag!
Groetjes A.
Dat is knap lullig, als anderen voor je gaan denken. Is dat ook de reden, of ben jij nu voor hen aan het denken?quote:Op zondag 11 juni 2006 16:57 schreef Viking84 het volgende:![]()
... maar ik ben helemaal niet uitgenodigd, waarschijnlijk 'omdat ik toch niet wil'.
Doet me denken aan een vriendin die wenste dat er dienstplicht voor vrouwen was. Dan kon ze weigeren...quote:Hier word ik dus echt niet goed van. Het gaat er niet om of ik wil of niet, maar ze kunnen tenminste het fatsoen hebben om me te vragen. Nu voel ik me dus buitengesloten.
Op het laatste moment zodat je hopelijk niet kunt!quote:Laatst werd ik ook al eens op het laatste moment uitgenodigd voor een feestje bij m'n zus.
Beetje negatief?quote:Vast niet omdat ik zo gezellig ben, maar omdat ze het niet konden maken om mij niet te vragen.
Begrijpelijk!quote:Maar het is dus gewoon kwetsend om dan maar niet uitgenodigd te worden
Kijk, dat is een lief mailtjequote:Op maandag 12 juni 2006 10:58 schreef Viking84 het volgende:Ik heb mail (namen van anderen zijn even gewijzigd in initialen):
[..]dus het valt allemaal toch nog mee
Overigens wisten jullie misschien niet dat het leeftijdsverschil zo groot is. Mijn broer is 41, mijn schoonzus to be dus 43 en mijn zussen zijn 36 en 39. Dan praat je toch over een wereld van verschil (zelf ben ik immers 22).
No offence, maar als 20 jarige tussen een stel 40 jarige rosé mutsen zitten zou ik ook passeren.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:07 schreef amaranta het volgende:
Terwijl ik aan het lezen was dacht ik al..TS is een nakomertje...
WSS is dr schoonzus 2 keer zo oud... en wat blijkt. Het is zo.
I
quote:Op maandag 12 juni 2006 19:13 schreef milagro het volgende:
Nou, Viking84, je voodoo poppetje kan weer in de kast dus
nou er komt toch niet veel bijzonders meer bij te staan denk ikquote:Op maandag 12 juni 2006 22:17 schreef Black_Tulip het volgende:
Even tvp.
Ik heb al via MSN op het topic gereageerd, mods, mag het even?
quote:Op maandag 12 juni 2006 23:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik zou ze eens gaan vragen waarom ze jou niet hebben uitgenodigd, dan kun je meteen jouw kant van het verhaal vertellen
Je broer heeft je toch niet niet uitgenodigt en hij zal het neem ik aan niet leuk vinden als zijn zus er niet is , gewoon gaan dusquote:Op zondag 11 juni 2006 17:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat wel.
Ik snap je eerste opmerking niet.
Gewoon statement maken --> positieve waardering van statement maken
je hebt er echt alleen jezelf mee --> negatieve waardering van statement maken?
Moet ik het nu wel of niet laten afweten?
Nee, dat niet inderdaad.quote:Op maandag 12 juni 2006 23:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou er komt toch niet veel bijzonders meer bij te staan denk ik
Het lijkt me beter om ze te vertellen dat je je gekwetst voelt door deze dingen, dat je er ook graag bij wilt horen, en dat je het gevoel hebt dat ze je overslaan vanwege je slechthorendheid. Zeg dat je graag deel uit wil maken van de familie en dat je op deze manier het gevoel hebt te worden buitengesloten. Probeer als je wordt uitgenodigd, een gezellige gast te zijn, ook al ben je slechthorend, je hoeft niet chagrijnig te zijn bijvoorbeeld en in een hoekje te gaan zitten kniezen. Je wordt vast vaker uitgenodigd als men weet hoe jij je voelt over deze dingen.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:57 schreef Viking84 het volgende:![]()
ik hoor net dat m'n zussen naar het vrijgezellenfeest van mijn aanstaande schoonzus zijn geweest (m'n broer gaat dus trouwen), maar ik ben helemaal niet uitgenodigd, waarschijnlijk 'omdat ik toch niet wil'.
Hier word ik dus echt niet goed van. Het gaat er niet om of ik wil of niet, maar ze kunnen tenminste het fatsoen hebben om me te vragen. Nu voel ik me dus buitengesloten.
Laatst werd ik ook al eens op het laatste moment uitgenodigd voor een feestje bij m'n zus. Vast niet omdat ik zo gezellig ben, maar omdat ze het niet konden maken om mij niet te vragen.
Overigens, de reden dat ik vaak niet wil is dat ik slechthorend ben en om deze en andere redenen niet zo dol ben op grote roepen. Kan het vaak niet verstaan enzo en dan lig je er al vaak buiten.
Maar het is dus gewoon kwetsend om dan maar niet uitgenodigd te worden
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:35 schreef Lucille het volgende:
Misschien hadden ze het wel gevraagd of je naar het vrijgezellenfeestje wilde komen, maar heb je het niet gehoord.
dank jequote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:30 schreef Copycat het volgende:
Dat valt gelukkig dus reuze mee!
Veel plezier straks op de bruiloft.
Ik denk dat het komt dat je lesbisch bent, maar toch een vriend hebt. Wat je relatie een complex verhaal maaktquote:Op zondag 11 juni 2006 17:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou ik heb nooit in de clinch gelegen met haar, dus formeel weet ik helemaal niet dat wij elkaar niet echt mogen. Zij weet waarschijnlijk niet eens dat ik me ongemakkelijk voel met haar. Mijn moeder brieft altijd alles door. Ze hebben nooit het lef om het tegen mij zelf te zeggen.
zucht.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:13 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik denk dat het komt dat je lesbisch bent, maar toch een vriend hebt. Wat je relatie een complex verhaal maakt![]()
Ja toch wel een heel vaag iets... Iig klop je niet helemaal en dat vind je familie blijkbaar ook. Doe ze de groeten van mequote:
doe niet zo achterlijk en loop niet van alles te suggereren waar je niets vanaf weetquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:15 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja toch wel een heel vaag iets... Iig klop je niet helemaal en dat vind je familie blijkbaar ook. Doe ze de groeten van me![]()
Hm ik dacht dat ze alleen samenwoonde met haar beste vriend? Of mis ik nu vanalles?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:13 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik denk dat het komt dat je lesbisch bent, maar toch een vriend hebt. Wat je relatie een complex verhaal maakt![]()
jij snapt het tenminste, maar veel anderen denken dan meteen dat je wat met elkaar hebt. En het maakt mij niet uit wat ze denken. Als dat gemakkelijker te bevatten is, prima danquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:45 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Hm ik dacht dat ze alleen samenwoonde met haar beste vriend? Of mis ik nu vanalles?
voodoo popje kan weer uit de kast, Viking, een nieuwe kandidaat heeft zich gemeld, zie ikquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
doe niet zo achterlijk en loop niet van alles te suggereren waar je niets vanaf weet
Ik zal ze de groeten doenAls je vrijdagavond om 20:00 uur aanschuift kun je zelfs een hapje mee eten
ja sorry hoor, maar je hebt het steeds over mn vriend...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
jij snapt het tenminste, maar veel anderen denken dan meteen dat je wat met elkaar hebt. En het maakt mij niet uit wat ze denken. Als dat gemakkelijker te bevatten is, prima dan
Nederland denkt toch wat ze wil denken. Als ik steeds met deze jongen overal naartoe ga, gezellig met hem op de bank zit en een zekere mate van intimiteit met hem deel, terwijl ik niet verliefd op hem ben en we beiden vrij zijn om te gaan waar we willen, hoe zou jij onze relatie dan omschrijven?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja sorry hoor, maar je hebt het steeds over mn vriend...
In Nederland betekent dat dat die persoon je vaste relatie is...
Dan ben je gewoon een neukertje totdat hij iets beters vindt..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nederland denkt toch wat ze wil denken. Als ik steeds met deze jongen overal naartoe ga, gezellig met hem op de bank zit en een zekere mate van intimiteit met hem deel, terwijl ik niet verliefd op hem ben en we beiden vrij zijn om te gaan waar we willen, hoe zou jij onze relatie dan omschrijven?
Juist
Jij omdat je jezelf er zo druk om maakt. Zij weet toch zeker wel beter waar ze aan toe is als dat jij dat weetquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een neukertje totdat hij iets beters vindt..
Wie is er dan zielig?
Juist....
Neen hoor, ze moet alleen niet gek opkijken dat mensen denken dat de jongen over wie ze steeds zegt "mn vriend' haar werkelijke vriend is en niet gewoon een huisgenoot. Want dan kun je ook gewoon zeggen: de familie van mijn huisgenoot (met wie ik weleens neuk voor de gezelligheid) doet wel lief tegen mij..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
Jij omdat je jezelf er zo druk om maakt. Zij weet toch zeker wel beter waar ze aan toe is als dat jij dat weet.
Ze heeft toch meerdere malen uitgelegd hoe het zit? Moet het voorgelezen worden aan je ofzo?Daarbij, al was het haar neukertje lekker boeiend toch? De familie van haar neukertje begrijpt het wel sjonge jonge.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Neen hoor, ze moet alleen niet gek opkijken dat mensen denken dat de jongen over wie ze steeds zegt "mn vriend' haar werkelijke vriend is en niet gewoon een huisgenoot. Want dan kun je ook gewoon zeggen: de familie van mijn huisgenoot (met wie ik weleens neuk voor de gezelligheid) doet wel lief tegen mij..
en niet: de familie van mn vriend doet wel lief tegen mij
want dan wekt ze een verkeerd beeld
En wat kan het jou aan je kont roesten wat ik ervan vind?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:30 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ze heeft toch meerdere malen uitgelegd hoe het zit? Moet het voorgelezen worden aan je ofzo?Daarbij, al was het haar neukertje lekker boeiend toch? De familie van haar neukertje begrijpt het wel sjonge jonge.
Wat kan jou het nou aan je reet roesten als zij een verkeerd beeld schept?
Goed antwoordquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
En wat kan het jou aan je kont roesten wat ik ervan vind?
Ik had het toch niet tegen jou ofwel?
Wie loopt zich hier nou druk te maken.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een neukertje totdat hij iets beters vindt..
Wie is er dan zielig?
Juist....
Welkom op Fokquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:37 schreef Viking84 het volgende:. Ik neuk niet eens met hem!
Dus waar heb je het over. Dit geeft wel aan hoe beperkt jouw wereldbeeld is.
nee, staan ze ook nietquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:42 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Hmm hmm
volgens mij staat jouw familie niet op de 1e plaatst,
dus op zich wel logisch dat ze je niet overal bij betrekken meer...
Hoewel ik me ook ONTZETTEND gepasseerd zou voelen
bedankt voor je constructieve bijdragequote:Op woensdag 14 juni 2006 00:24 schreef beertenderrr het volgende:
Blijkbaar sta je bij hun (bij lange na) ook niet op de eerste plaats, dus jammer voor je.
Dom wichtze hebben groot gelijk dat ze zo'n huilie passeren, moet dit soort mensen ook niet op mijn feesten hebben hoor
![]()
hoezo, hoor je uitgenodigd te wordenquote:Op woensdag 14 juni 2006 08:36 schreef Yo_whatever het volgende:
Ik snap wel dat je je gepasseerd voelt. Op zo'n feestje hoor je gewoon uitgenodigd te worden. Ik vind het best bot om dat gewoon niet te doen. Tenzij je echt ruzie met haar hebt ofzo. Heb je wel een redelijke band met broer en zussen eigenlijk?
Nou... Ik zou m'n familie wel belangrijker vinden dan feestjes van vrienden of zo,quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, staan ze ook nietIkzelf sta bij mezelf op de eerste plaats
![]()
zouden meer mensen moeten doen
Nee ik bedoel dat ik er geen zin in heb om elk weekend bij iemand op een feestje te moeten. Ik besteed dan meer aandacht aan mezelf. Ga iets verkwikkends doen voor mezelf : boek lezen, film kijken, lekker internetten, muziek luisteren oidquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:00 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Nou... Ik zou m'n familie wel belangrijker vinden dan feestjes van vrienden of zo,
maar wie ben ik...
Je noemt t zelf je vriend, vind je t dan gek dat mensen dat dan ook gelovenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
jij snapt het tenminste, maar veel anderen denken dan meteen dat je wat met elkaar hebt. En het maakt mij niet uit wat ze denken. Als dat gemakkelijker te bevatten is, prima dan
Geen getroll... T zegt natuurlijk wel wat over de TS.quote:
Ik zou sowieso naar de verjaardag van m'n ouders gaan.. En heb maar 1 broertje dus daar ook naar..quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat ik er geen zin in heb om elk weekend bij iemand op een feestje te moeten. Ik besteed dan meer aandacht aan mezelf. Ga iets verkwikkends doen voor mezelf : boek lezen, film kijken, lekker internetten, muziek luisteren oid
Omdat haar zussen wel uitgenodigd worden. Je weet dan als je een iemand overslaat dat het dan kwetsend overkomt. Natuurlijk ben je niet verplicht schoonfamilie uit te nodigen maar je weet vantevoren dat je als je alle zussen uitnodigd behalve een dat het wel een beetje lullig over kan komen...quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:40 schreef milagro het volgende:
[..]
hoezo, hoor je uitgenodigd te worden
een vrijgezellenfeest wordt meestal gegeven, geregeld door de vrienden/vriendinnen van de gom/bruid en het is helemaal geen verplicht nummer om dan (schoon)familie uit te nodigen, al helemaal niet als die familie compleet buiten de leeftijdsgroep valt en ook nog eens nauwelijks op trok met de bruid to be.
als de vrijgezellenclub nu uit allemaal jonge meiden had bestaan en de zogenaamd gepasseerde dik in de veertig was geweest, had ws niemand het vreemd gevonden dat ze niet uitgenodigd was, waarom nu dan wel?
jij bent best fel.. ben je je eigen sexuele onzekerheid aan het compenseren?quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:11 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je noemt t zelf je vriend, vind je t dan gek dat mensen dat dan ook geloven![]()
Kom dan gewoon uit de kast, dan ben je er in 1keer vanaf![]()
quote:Nu voel ik me dus buitengesloten.
Of je leest het hele topic.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:38 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
oke, serieus:
praat er gewoon over met degene die je niet heeft gevraagd. misschien is er een andere reden?
Ik ben ook niet op het vrijgezellenfeest van mijn schoonzus geweest, geen uitnodiging gehad, we zijn dan ook geen dikke maatjes ofzo, het gaat prima tijdens de familiebijeenkomsten en dan kan het best weleens gezellig zijn, maar echt vrienden zullen we nooit worden.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:39 schreef Viking84 het volgende:
Ja, ik denk dat ik wel gewoon ga, hoor, al is het maar omdat ik ook een weekendje weg kan gebruiken. Maar ik denk wel dat het goed is om daarna eens een brief te schrijven/mail te tikken waarin ik mijn ongenoegen over deze situatie uiteenzet.
Al loop ik dan wel weer vaak aan tegen het feit dat ze me niet serieus nemen. Ben vast m'n pillen vergeten in te nemen ofzo. Als je eenmaal medicijnen hebt gebruikt tegen psychische aandoeningen krijg je namelijk vaak met dergelijke opmerkingen te maken. Erg frusti.
Maar het echte probleem is natuurlijk dat veel fok!'ers te lui en ongeïnteresseerd zijn om het hele topic door te lezen of in ieder geval door te scrollen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:54 schreef Isabeau het volgende:
Soms lijkt het wel eens handig om in de OP de rest van het verhaal ook toe te voegen. Zo van update en dan de datum en dan de rest van het verhaal. Jammer dat je een post maar kort kan wijzigen.
Omgekeerde wereld hèquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
Van al dat schelden begrijp ik ook weinig. En dan wordt van de TS gevraagd om er niet op in te gaan...![]()
OK, maar als je wél gaat, maak er dan het beste van. Niemand zit te wachten op een lang gezicht tijdens een feestje, en je wordt er zelf ook niet bepaald gelukkiger van.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:10 schreef Viking84 het volgende:
Nee ik bedoel dat ik er geen zin in heb om elk weekend bij iemand op een feestje te moeten. Ik besteed dan meer aandacht aan mezelf. Ga iets verkwikkends doen voor mezelf : boek lezen, film kijken, lekker internetten, muziek luisteren oid
'Al die onfatsoenlijke reacties'.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:06 schreef SolidasRock het volgende:
Al dat schelden??? Overdrijf niet zo....
Ik deel deze mening niet, ben ik nou blind? Tis me wat, doof en blind....quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:10 schreef Etcetera het volgende:
ik ben blij dat het goed is afgelopen viking, en voor de overige blinde fokkers: TS is een toffe meid, met hele duidelijke denkbeelden en af en toe is ze een beetje fel - net als zovelen in deze wereld
veel plezier op de bruiloft
meningen verschillenquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:17 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik deel deze mening niet, ben ik nou blind? Tis me wat, doof en blind....![]()
OK, maar je krijgt er meteen zo'n akelige sfeer van. Het is best een leuk topic met goede en gevarieerde reacties, en dan ineens gaat over haar 'vriend' en 'wie is er nou zielig' en 'wat ben je toch een dom wicht'. Nergens voor nodig. Een paar edits, en je hebt een heel ander topic.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:16 schreef SolidasRock het volgende:
Dat getroll ja, maar TS staat er zelf ook bekend om en daarnaast kan ze wel wat hebben.
ik doelde vooral op de blinde fokkers die niet het topic lezen (op de OP na) en meteen hun mening klaar hebben. Voor zover ik weet heb jij wel het topic gelezenquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:20 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ok, blind ben ik dus niet maar een meningverschillend iemand? Klinkt al veel beter
Ja want homo zijn is zooo ergquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:32 schreef mAnDy_OoSt het volgende:
[..]
jij bent best fel.. ben je je eigen sexuele onzekerheid aan het compenseren?
Ze heeft t ook zo zwaar. We moeten allemaal maar medelijden hebben met haarquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Van al dat schelden begrijp ik ook weinig. En dan wordt van de TS gevraagd om er niet op in te gaan...![]()
Ik lees vrijwel altijd de hele topic door. En nogmaals, TS is een bekende voor veel mensen, het zou best goed kunnen dat ze niet alleen op de OP afgaan maar ook op hoe ze bekend staat, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:30 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik doelde vooral op de blinde fokkers die niet het topic lezen (op de OP na) en meteen hun mening klaar hebben. Voor zover ik weet heb jij wel het topic gelezen
Kom op JoeyT, je kunt ook gewoon kritisch zijn en wél fatsoenlijk blijven. En ze heeft het prima opgelost, dus wat zeur je nou?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:34 schreef JoeyT het volgende:
Ze heeft t ook zo zwaar. We moeten allemaal maar medelijden hebben met haar![]()
Ga gewoon praten als je iets dwars zit. Hoe moeilijk is dat nou![]()
Wat was er dan precies ontfatsoenlijk als ik vragen mag?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kom op JoeyT, je kunt ook gewoon kritisch zijn en wél fatsoenlijk blijven. En ze heeft het prima opgelost, dus wat zeur je nou?
Kuch.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:57 schreef XTracer het volgende:
Euhm, bij ons is het 'traditie' dat op het vrijgezellenfeest van de vrouw (georganiseerd door de zus/vriendin van de vrouw) van het stel, alleen maar vrouwen komen. Het vrijgezellenfeest voor de man wordt meestal georganiseerd door de broers/vrienden (dat ben jij dus!) en daar komen alleen maar mannen.
Misschien opent je broer nu ook wel een topic, met het geklaag dat zijn broer geen feest voor hem heeft georganiseerd.
Oooopppsss, nog een blunder. Ben GoT gewend waar 99.9% man isquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:59 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Kuch.
Ik zou je verhaal nog even heroverwegen.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:03 schreef XTracer het volgende:
[..]
Oooopppsss, nog een blunder. Ben GoT gewend waar 99.9% man issorry
helaas heb je altijd mensen die je niet geloven tot je met een vrouw voor hun neus staat te bekken. En dat is nog niet gebeurd, niet omdat ik nog nooit een vriendin heb gehadquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:11 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je noemt t zelf je vriend, vind je t dan gek dat mensen dat dan ook geloven![]()
Kom dan gewoon uit de kast, dan ben je er in 1keer vanaf![]()
pas op, straks zeggen ze dat je een kloon van mij bentquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:10 schreef Etcetera het volgende:
ik ben blij dat het goed is afgelopen viking, en voor de overige blinde fokkers: TS is een toffe meid, met hele duidelijke denkbeelden en af en toe is ze een beetje fel - net als zovelen in deze wereld
veel plezier op de bruiloft
maar wat heeft dat dan te maken met haar lesbisch zijn en jouw homosexualiteit?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:32 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja want homo zijn is zooo erg![]()
Dat meisje is gewoon een jankerd. In plaats van dat ze ff met de toekomstig bruid gaat praten, gaat ze een mail of brief schrijven...
Oh. Dus als ik met m'n vriend naar de bios ga en daarmee m'n beste vriend bedoel, dan mag ik dat niet zo zeggen? Wat moet ik dan zeggen? Als ik met m'n vriendin naar de bios ga denkt ook niet gelijk iedereen dat ik een relatie heb, terwijl ik toch ook op vrouwen val.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja sorry hoor, maar je hebt het steeds over mn vriend...
In Nederland betekent dat dat die persoon je vaste relatie is...
quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:31 schreef mAnDy_OoSt het volgende:
[..]
maar wat heeft dat dan te maken met haar lesbisch zijn en jouw homosexualiteit?
Ik ga met een vriend/vriendin naar bios... Mijn vriend/vriendin staat toch 9 van de 10 keer voor partner.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Oh. Dus als ik met m'n vriend naar de bios ga en daarmee m'n beste vriend bedoel, dan mag ik dat niet zo zeggen? Wat moet ik dan zeggen? Als ik met m'n vriendin naar de bios ga denkt ook niet gelijk iedereen dat ik een relatie heb, terwijl ik toch ook op vrouwen val.![]()
Ik mis echt heel veel geloof ik.![]()
Ik vind het ook niet zo gek trouwens dat Viking gemaild heeft ipv gewoon een gesprek aangaan. Sowieso vanwege haar slechthorendheid, maar ik vind dingen altijd tien keer dramatischer overkomen als je er voor gaat afspreken of opbellen terwijl het met een mailtje van tien regels ook geregeld kan zijn.
Als men (je eigen familie) je niet als een gelijkwaardige gespreksdeelnemer ziet, wordt je vanzelf inderdaad niet als sociaal gezien (terwijl het hun eigen schuld is).quote:Op zondag 11 juni 2006 17:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat zal wel ja.
Maar ik ben nu eenmaal niet zo sociaal, wat kan ik daar nou aan doen?! Ik voel me niet prettig in grote groepen en moet ik daar dan toch maar heen gaan om in m'n eentje zitten te kniezen? M'n vriend die vaak meegaat ervaart overigens hetzelfde. Hij wordt nooit bij het gesprek betrokken en het gekke is dat we bij zijn familie wél altijd gewoon als gelijke gespreksdeelnemers worden gezien.
Bovendien houden ze ook geen rekening met het feit dat ik niet goed hoor. Ze weten allemaal dat ik niet goed kan bellen en dat ik communiceer via e-mail, maar vervolgens checken ze hun mail nooit of reageren niet en krijg ik de schuld dat ik niet goed met hen communiceer.![]()
Mijn ouders zijn beide slechthorend en ik zie het zelfs op verjaardagen (zelfs die van mijn ouders, waarvoor de familie dus zelf langskomt) dat men niet of nauwelijks praat met hun, of zelfs met een hand voor de mond zodat zij ook niet kunnen liplezen.quote:Op zondag 11 juni 2006 18:05 schreef Thisbe het volgende:
Laat me raden: je wordt ZO overweldigd door een grote groep door elkaar pratende mensen, dat je helemaal niks meer verstaat. Bekend probleem.Je moet heel goed beseffen dat je alleen zelf iets aan je situatie kunt doen, anderen hebben nu eenmaal vaak niet in de gaten wanneer je iets wel of niet verstaat. En als je in een hoekje niks gaat zitten zeggen, dan kom je inderdaad niet erg sociaal over.
Verder is het zo dat je als dove/slechtorende nogal eens agressief of achterdochtig over kan komen, omdat je de intonatie van je stem niet helemaal onder controle hebt. Je komt al snel bozer over dan je zelf in de gaten hebt. Allemaal redenen waarom mensen weleens niet zo dol op je zouden kunnen zijn.
Ga eens op een (rustige!) manier met je schoonzus praten!
heel herkenbaar. Maar zo gaat het mijn hele leven al, dus ik heb het geaccepteerd. Doven/slechthorenden moeten iemand hebben die alleen met hun praat en op verjaardagen enzo gaan de gesprekken toch al gauw in groepjes waarbij iedereen zijn aandeel levert aan het gesprek. Op het moment dat derden zich in het gesprek gaan mengen, reageert de gesprekspartner van de dove/slechthorende daar weer op, vervolgens gaat het allemaal zó snel dat de dove/slechthorende het niet meer kan volgen etc etc.quote:Op donderdag 15 juni 2006 06:02 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Mijn ouders zijn beide slechthorend en ik zie het zelfs op verjaardagen (zelfs die van mijn ouders, waarvoor de familie dus zelf langskomt) dat men niet of nauwelijks praat met hun, of zelfs met een hand voor de mond zodat zij ook niet kunnen liplezen.
En als mijn ouders dan een beetje moeite doen om te proberen het gesprek te volgen (wat iedereen doet) worden zij als achterdochtig bestempeld, vind je het dan gek dat doven/slechthorenden liever in een groep is met gelijkende in plaats van in een groep met horenden.
Dit zie ik trouwens niet alleen bij mijn ouders maar bij meerdere doven/slechthorende.
tnxquote:En voor Viking:
Veel plezier op het feest![]()
en praat ze met je (a.s.) schoonzus![]()
Nee ik denk dat het goed is geweest om te mailen. Als je direct een persoonlijk gesprek moet aanvragen, blaas je het ook zo op. Ik maak het zelf heel erg groot (in mijn gedachten), maar voor een ander is het een kleinigheid, daar moet ik ook rekening mee houden. Als ik haar had opgebeld: "Ik moet met je praten", dan stelt zij zich daar waarschijnlijk iets heel ernstigs bij voor en zal ze, als ze eenmaal weet waar het om gaat, zoiets hebben van: "Nou is dat alles?".quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:16 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik ga met een vriend/vriendin naar bios... Mijn vriend/vriendin staat toch 9 van de 10 keer voor partner.
Ontopic: Ik denk dat het eerder andersom is. TS zegt zelf dat ze beetje als zeur gezien wordt. Als ze dan een mailtje stuurt, gaan die mensen meteen van het negatieve uit. In een gesprek face to face kan je je eigen gevoel veel beter uitdrukken.
Misschien moet je het dan anders bedrengen dan "Ik moet met je praten"quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee ik denk dat het goed is geweest om te mailen. Als je direct een persoonlijk gesprek moet aanvragen, blaas je het ook zo op. Ik maak het zelf heel erg groot (in mijn gedachten), maar voor een ander is het een kleinigheid, daar moet ik ook rekening mee houden. Als ik haar had opgebeld: "Ik moet met je praten", dan stelt zij zich daar waarschijnlijk iets heel ernstigs bij voor en zal ze, als ze eenmaal weet waar het om gaat, zoiets hebben van: "Nou is dat alles?".
Ik vind de aanduiding 'een vriend' niet voldoende. Wat ook mee speelt is de definitie die je zelf aan vriend geeft. Voor jou is een vriend iemand waar je dingen mee samen doet. Voor mij ook, maar er zijn ook vrienden die nog een trapje hoger zitten en ik vind het een beetje raar om de hele tijd over 'mijn beste vriend' te spreken, dat komt zo geforceerd over. Dus ja, dan blijft de keuze tussen 'een vriend' (iets wat te weinig zegt, want hij is niet gewoon 'een vriend') en 'mijn vriend', wat eigenlijk teveel zegt, maar wel het dichtst in de buurt komt van de soort relatie die wij hebben en bovendien voor de buitenwereld nog het beste te begrijpen is.
En dan vind je dat maar raar, lekker boeiend
Tsja eigenlijk boeit t in dit topic totaal niet, maar ik bv heb een partner, maar ook 'gewone' vriendinnen. Dan noem je ze toch niet allemaal 'mijn vriendin' of wel? En t is toch wel algemeen bekend dat wanneer iemand het over 'zijn vriendin' heeft eigenlijk zijn partner bedoelt?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:31 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Nou... ik spreek ook altijd met mijn vriendin af en niet EEN vriendin..
maar het is gewoon een goede vriendin...
Dus eigenlijk is het beter om te zeggen een vriendin(nnetje) van mij
Nee, jij bent een ster, wilde je zeggen? Verdomme zeg, je bent zo halsstarrig als de pest en zo kortzichtig dat je niet bereid bent een ander de vrijheid te gunnen een dierbaar persoon te noemen zoals ze wil... Wie is er hier contactgestoord?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:28 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Misschien moet je het dan anders bedrengen dan "Ik moet met je praten". Maja communicatieve vaardigheden zijn je waarschijnlijk onbekend. Mijn huisgenoot deed ook altijd alles via de mail of briefjes, slappe mensen altijd. Heeft zich heel wat irritaties op de hals gehaald.
Ik weet er ook alles van (al ben ik zelf horend), ik zit al mijn hele leven (gedeeltelijk) in de doven/slechthorende wereld (ik heb ook slechthorende ouders).quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:38 schreef Viking84 het volgende:
heel herkenbaar. Maar zo gaat het mijn hele leven al, dus ik heb het geaccepteerd. Doven/slechthorenden moeten iemand hebben die alleen met hun praat en op verjaardagen enzo gaan de gesprekken toch al gauw in groepjes waarbij iedereen zijn aandeel levert aan het gesprek. Op het moment dat derden zich in het gesprek gaan mengen, reageert de gesprekspartner van de dove/slechthorende daar weer op, vervolgens gaat het allemaal zó snel dat de dove/slechthorende het niet meer kan volgen etc etc.
Kijk wordt het toch nog gezelligquote:tnxik heb er wel veel zin in hoor
Ze hebben 15 (!!) vakantiehuisjes gehuurd, want we zijn het hele weekend met zo'n 90 mensen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |